LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
9. 11281
10.Janošová 11254
11.Vopat 11234
Bouldry:
9.Popovský 10228
10.Lavička 10075
11.Šlapák 10053
Hory:
30.Rak 2854
31.Homolka 2838
32.HKvdf 2832

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142719 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pozvánka na 3. kolo MPM 2018

gratulace odchovancům MPM

Tímto srdečně zvu děti a mládež mladší šestnácti let v neděli 3. 6. do Olomouce - lezecká stěna Flash Wall na třetí závod pátého ročníku Moravského poháru mládeže MPM 2018.

Současně bych si dovolil pogratulovat absolventům MPM, kteří z úrovně regionálního poháru pro začínající a středně pokročilé vystoupali až na reprezentační úroveň evropského formátu.

plakát



Minulý víkend proběhly pro české barvy velmi úspěšné závody Mistrovství Evropy juniorů v Imstu, předtím pohárové závody Bologni, Grazu a Voironu, kde taktéž naši závodníci slavili úspěch. Mnozí z nich na cestě do reprezentace prošli mj. také seriálem závodů MPM. Dovolil bych si proto odchovancům Moravského poháru touto cestou pogratulovat k jejich úspěchům a popřát jim mnoho zdaru do dalších soutěží a radosti ze samotného lezení. Doufám, že pro současné závodníky MPM bude váš úspěch velkou motivací.

Brno

Poznáte je? MPM 2014 – zleva Jakub Konečný, Jakub Dvouletý, Ondřej Bína.


Tehdy skončil Kuba Konečný na druhém místě, dnes je z něj již dvojnásobný juniorský mistr Evropy a z Kuby Dvouletého je kromě letitého reprouše také brilantní stavěč soutěžních cest, na jehož kousky se můžete těšit již tuto neděli v Olomouci.
Další úspěšní reprezentanti, kteří prošli závody MPM, jsou:

Míša Smetanová (MPM 2014)

Markéta Janošová (MPM 2014)

Nikola Klrálíková (MPM 2014, 2015, 2016, 2017)

Sabina Večeřová (MPM 2014)

Šimon Potůček (MPM 2014, 2015, 2016)

Štěpán Potůček (MPM 2014, 2015, 2016, 2017)

Čeněk Babača (MPM 2014, 2015, 2016, 2017)

Lenka Toužínová (MPM 2014, 2015, 2016, 2017)

Eliška Hobzová (MPM 2014, 2015, 2016)

Simona Prokešová (MPM 2014, 2015, 2016, 2017

Lukáš Doleček (MPM 2017)

Martin Mikulec (MPM 2014, 2015, 2016, 2017)

Terezka Širůčková (MPM 2014)

A mezi startujícími na neoficiálním ME do 14 let příští týden v Imstu zajisté bude také mnoho dřívějších závodníků MPM. Namátkou tipnu Mariánku Janošovou, Jarka Šikulu, Adama Adamovského, Adélu Bodanskou, Karolínu Gendovou...  Zajisté také dorazí celá řada Brněnských a dalších závodníků MPM.

Na rozdíl od některých si však sebestředně nemyslím, že bych na úspěších výše uvedených závodníků měl nějaký výrazný podíl. Na druhou stranu se zřetelně ukazuje, že regionální závody typu MPM nemají žádný negativní vliv na motivaci závodníků, tak jak tvrdili představitelé KSLM pod vedením Marie Dichtlové, když s touto záminkou systém regionálních závodů organizovaný ČHS rušili a to ve chvíli, kdy jejich vlastní děti věkově regionálním pohárům odrostly… spíš naopak. Krom toho dnes jsou z mnohých bývalých závodníků MPM nejen úspěšní reprezentanti, ale také erudovaní stavěči a nebo certifikovaní hlavní rozhodčí. Ovšem to je vlastně prý „výsledkem dlouhodobé systematické práce založené na koncepci, kterou Komise soutěžního lezení ČHS bez jakýchkoli odchylek naplňuje od roku 2011“.

podium

Poznáte je? MPM 2014 – zleva Daniela Žalská, Michaela Smetanová, Tereza Chvílová, Simona Prokešová, Adéla Plšková.


Za kolektiv pořadatelů MPM se na viděnou v neděli s budoucími reprezentanty těší Jiří Babača (koordinátor MPM).

Jiří Babača   [úpravy] 06:58 02.06.2018Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Díky Jirko10:42:06 02.06.2018
Není lehké motivovat děti k pravidelnému tréninku, kdy to logicky nemůže být pořád jen zábava, pokud se chtějí zlepšovat. Lezení neděláme proto, že je rodič ambiciózní magor, jak se často závodníkům podsouvá. Skutečně nás to všechny baví bez ohledu na výsledky. Na druhou stranu věřím, že existuje zdravá soutěživost. I když jsou děti pravidelně ve finále ČP, tak musí říct, že hlavní motivací k té zdravé soutěživosti je právě MPM. Protože si tam ne jen zasoutěží, ale především si dobře zalezou. A to je právě baví nejvíc.
Proto si myslím a potvrzuji tím tvoje slova, že MPM hraje důležitou roli v motivaci dětí a to je možná jeden z důvodů, proč si prošli ti úspěšní touhle soutěží. Protože je tahle série jednoduše bavila a tím pádem motivovala dál trénovat s nějakým cílem. Alespoň u nás to tak je.
Díky za to!
Katoodpovědět 

 motivace naruby?11:32:30 02.06.2018
Ještě mi dovolte jednu věc podotknout. Slyšel jsem názory jako: "Ten a ten je o parník vpřed, zbytek na závodech zdržuje ty lepší." Nebo. "Cesty mají být co nejtěžší, když na to nemaj, ať tam nelezou."
Ani Kuba Konečný jak vidno nebyl o parník vpřed a to dokonce ani na tak "podúrovní" soutěži s otravně lehkýma cestama jako je MPM. O 4 roky později je podruhé juniorský mistr Evropy.
V čem je chyba? :)
Katoodpovědět 
 Re: motivace naruby?12:31:15 02.06.2018
Byl o parník vpřed už tehdy.Lezl sotva druhým rokem a celé léto "proflákal" se zlomeným zápěstím!:-D
odpovědět 
  Re: motivace naruby?22:21:29 02.06.2018
"Byl o parník vpřed už tehdy."
Tak proč byl na druhým místě v soutěži, kde na bednu nemůžou ti, co jsou rok před tím v dané kategorii na ČP na prvních třech místech? Možná byla tenkrát jiná pravidla, nevím. I tak by "o parník vpřed" jistě znamenalo první místo.
Mně se spíš zdá, že v těhle letech nemusí být někdo nutně o parník vpřed, aby jednou dosáhnul na slušné umístění třeba v ME. Na to jsem chtěl poukázat.
Katoodpovědět 
   Re: motivace naruby?12:43:45 03.06.2018
Rok předtím na bedně v ČP být nemohl,protože se zúčastnil pouze jednoho závodu,toho posledního.:-)V MPM 2014 i v celkovém pořadí ČP mládeže 2014 skončil druhý,což je malý zázrak a "o parník vpřed" právě s ohledem na to,že celé léto léčil zlomené zápěstí.Skončil-li by 1.,tak bych napsal,že "byl tehdy vpřed o tanker".:-)
odpovědět 
    Re: motivace naruby?19:21:11 03.06.2018
2013 Jakub Konečný celkově 7. místo v Tendon cupu.
2014 ČPM celkově 2. místo, přítomný na všech závodech.
V roce 2015 se tahal o 1. místo s Trojanem (v Jičíně Trojan 1. misto Kuba 2.), ale tou dobou byl už lepší a celkově 1. místo dost v pohodě uhájil.
Takže 2013 - 15 tedy jeho 14-16 let určitě ne o parník natož o tanker.
Což je z mého pohledu naprosto v pohodě. Prostě chci jen poukázat na to, že nemusí někdo hned od útlého dětství všechno vyhrávat a přesto v budoucnu může dosáhnout nejvyšší úrovně jako Kuba teď. Pouze jsem chtěl oddělat předsudek, že je třeba věnovat pozornost pouze těm odjakživa nejlepším. Myslím, že stojí za to věnovat pozornost a nějak podporovat i ty, kteří dokonalé výsledky hned nemaj, ale je vidět, že trénují a zlepšují se. Dokonce i v letech, kdy by si člověk řekl, že je na vrcholový sport pozdě. Tj. řekněme od 13 nahoru.
Pro mně je Kuba právě v tomhle pozitivním příkladem super sportovcem, který se vypracoval i bez ideálních podmínek od útlého dětství.

Katoodpovědět 
     Re: motivace naruby?19:38:41 03.06.2018
S tebou je problém, že už od začátku máš obrácenou příčinu a následek. A co je na tom nejhorší? Sice to myslíš dobře, ale tvé myšlenky a tvé celkové závěry jsou v naprostém rozporu. Ty to fakt nevidíš? Vždyť odporuješ sám sobě a více méně sám sebe popíráš a jen celkem složitě a obsáhle popisuješ jednoduchou pravdu, že i malé závody jsou pro děti důležité, což nikdo nerozporuje. To ostatně bude i ten problém, proč jsi až do teď nepochopil, jak jsem to vlastně myslel níže s tím Babčou. Jestli něco potřebuješ, tak magická koule to ale není.

P.S. - ty rozbory výše ohledně umístění jsem nepsal já.
odpovědět 
      Re: motivace naruby?20:27:58 03.06.2018
"... obsáhle popisuješ jednoduchou pravdu, že i malé závody jsou pro děti důležité, což nikdo nerozporuje."
Jestli je někdo mimo mísu, tak jsi to právě ty. On to kolektiv z ČHS právě v té době "rozporoval"! Říkali tenkrát, že takový závody nejsou dobrý pro motivaci dětí. Na to právě Babača v článku poukazuje!! Já ho jen podpořil osobníma zkušenostma, že je to kravina.
Asi ti jde opravdu jen o to se na internetu s někým za každou cenu přít namísto rozumný diskuse.
Katoodpovědět 
       Re: motivace naruby?23:34:59 03.06.2018
Aha, ale to jsme zase úplně na začátku u určité navity a potřeby vysvětlovat jasné. Koho zajímá, co tenkrát někdo z ČHS říkal? Potřebovali nějak zdůvodnit své kroky, toť vše. Ale tomu snad nevěřily ani ty šesti a sedmileté děti, kterých se to týkalo. Ty jo, že máš teď potřebu slavnostně dokazovat, že neměli pravdu?

A u toho zbytku ti stále ta příčina a následek zůstavají přehozené :-(
odpovědět 
        Re: motivace naruby?08:29:03 05.06.2018
"Potřebovali nějak zdůvodnit své kroky, toť vše. Ale tomu snad nevěřily ani ty šesti a sedmileté děti, kterých se to týkalo. Ty jo, že máš teď potřebu slavnostně dokazovat, že neměli pravdu?"

Je hezký, že ty s tím problém nemáš. Ale tahle naprostá a do očí bijící hloupost tehdy zapříčinila zrušení nižší soutěže ze strany ČHS! Lidem to stačilo jako zdůvodnění!
Když je to tak všem zjevná kravina, tak proč se jim tenkrát všichni nevysmáli, neřekli jim, že takové zdůvodnění je nepřípustné a nedonutili je v tom pokračovat? Jirka si mohl ušetřit strašný množství práce a starostí.
Realita ukazuje, že lidi bohužel potřebují i do očí bijící pravdu po lopatě, trpělivě a dlouhodobě servírovat přímo pod nos, tak jak to teď udělal Jirka v tomhle článku.
Katoodpovědět 
         Re: motivace naruby?08:54:24 05.06.2018
No právě. Nezlob se, ale ta tvá naivita je bezbřehá :-) Neexistoval a neexistuje jediný reálný způsob, jak k tomu komisi donutit. V tom je právě celý ten vtip. Oni si mohou dělat, co chtějí, není způsob, jak činnost nebo výsledky jejich práce ovlivnit. Takže píšeš hezky, máš v řadě věcí pravdu, ale praxe je jiná, svým teoretizováním právě jen dokazuješ, že patříš do té skupiny, která neví, jak to chodí, a věří tomu, co jim kdo řekne, a pak slavnostně objevuje Ameriku ve formě "vidíte, já to říkal" :-)
odpovědět 
          Re: motivace naruby?09:21:40 05.06.2018
Já slavnostně neobjevuju Ameriku. Těmahle kecama okolo se mně jen snažíš urazit. Pojďme se raději bavit k věci.

Asi začínám rozumět tomu, jak to myslíš. A dávám ti za pravdu v tom, že ty lidi si to jen zdůvodnili a bylo jim zcela jedno co řeknou. Prostě to nechtěli dál dělat. Souhlas i s tím, že by bylo naivní si myslet, že ty konkrétní lidi přesvědčím, aby změnili názor.

Rozdíl je v tom, že já nejsem ochotný rezignovat do stavu: stejně si udělaj co chtěj, tak to neřešit a naivně si nemyslet, že se s tím dá něco dělat (a proto na to kupř. upozorňovat jako Jirka). S takovou rezignací se neztotožňuju. V tom je mezi námi myslím rozdíl (jestli tomu začínám rozumět).

ČHS totiž není soukromá organizace, nebo firma, která si může rozhodnout co chce nebo nechce dělat a řadoví členové ČHS s tím nemůžou vůbec nic dělat (jedině nadarmo a naivně na něco poukazovat). ČHS když udělá zase někdy podobnou hovadinu a bude dostatek členů ČHS, kterým to tentokrát dojde a budou ochotní se v tom angažovat, tak potom věci lze změnit.
Katoodpovědět 
           Re: motivace naruby?12:35:08 05.06.2018
To je teoreticky pravda. Teoreticky si mohou členové čhs odhlasovat cokoliv. V praxi je ale většina členů takových jako jsem já a za sebe můžu říct, že nejdůležitější je cena průkazky, která se mi nesmí zvýšit. Pak jsou dobré různé slevy a taky že na tu průkazku můžu lézt tam, kde jiní ne. Že ji musí mít i nějací závodníci + že s tím mají nějaké problémy, to sorry ale to jde mimo mě. Jako je dobrý, že díky synergii se sportem může být průkazka levná, ale když synergie nebude, taky to přežiju.
honzaodpovědět 
            Re: motivace naruby?12:55:06 05.06.2018
Jo, já tě chápu Honzo, já to mám podobně. Ještě bych přidal vyjednávání výjimek s ochranáři, čehož si cením. Plus nemusím platit do Ádru vstupné :)
Ale tady byla řeč o tom nesmyslném zdůvodnění zrušení závodů před několika lety. A o tom, jestli je naivní si myslet, že se s podobnými projevy ČHS dá někdy něco dělat. Versus jestli stojí za to na to poukazovat s nadějí, že lidem to nejen dojde, ale také se aktivně zapojí v boji proti takovým kravinám ze strany ČHS.
Chápu ale, že tohle zajímá docela málo lidí. Ale ti zainteresovaní by se měli právě aktivně zapojit a být informovaní. Pro tu informovanost považuji článek Jirka za užitečný. Někteří rodiče dětských závodníků nic netuší a možná kdyby věděli co a jak, tak se aktivně zapojí v boji proti hovadinám a něco se změní.
Katoodpovědět 
             Boj???13:46:14 08.06.2018
Jo? A jak by takový boj podle tebe vypadal? Co podle tebe by asi tak rodiče mohli dělat? Vůbec nic, naopak, pokud děcka budou dobrá, musí se rodiče naučit lézt ČHS do zadku, protože si třeba představ, jak bude taková cesta na závody vypadat, až tam to tvé dítě v juniorech pojede s celým týmem, který povede právě zástupce ČHS, se kterým ty si nemůžeš přijít na jméno. To bude atmosféra a pohoda, co? Než zase napíšeš něco podobného, zkus se třeba pozajímat, čím si prošla EV a proč více méně skončila s lanem...
odpovědět 
            Re: motivace naruby?14:17:26 05.06.2018
"...za sebe můžu říct, že nejdůležitější je cena průkazky, která se mi nesmí zvýšit." + "Jako je dobrý, že díky synergii se sportem může být průkazka levná, ale když synergie nebude, taky to přežiju." Vystoupíš?
DXodpovědět 
     Re: motivace naruby?20:10:08 03.06.2018
Rok 2013 byl jeho první závodní(lézt začal 2012) a 7.skončil jen proto,že absolvoval pouze polovinu závodů.V roce 2014 už objel,jak jsi správně podotknul,všechny závody!!!...což je s ohledem k oné zlomenině obdivuhodné a právě tím bylo myšleno ono "o parník vpřed"...ta touha závodit a účastnit se všeho,včetně MPM.:-)Jiní by druhou půlku závodní sezony po takovém zranění vzdali.
odpovědět 
      Re: motivace naruby?20:40:11 03.06.2018
Už tomu asi rozumím. Ačkoli podle výsledků evidentně daleko napřed před ostatníma Kuba nebyl, ty to zcela subjektivně z různých důvodů vnímáš tak jako že byl.
Jeden z důvodů proč to tak vnímáš, je tvoje představa o imaginárním závodním lezci, který kdyby byl býval stejně jako Kuba zraněný, tak by ve tvých představách jistě vzdal druhou půlku závodní sezony.
A proto ve tvých představách zkrátka a dobře Kuba napřed byl, ačkoli ve skutečnosti nebyl.
Rozumím tomu správně?
Katoodpovědět 

 Co jiného zbývalo?12:30:03 02.06.2018
Kato, tak normálně v zemi bohaté na různé druhy soutěží a závodů bys měl pravdu. Ale v ČR situace byla taková, že je tu skupinka pár dětí, které, když chtěly závodit, prostě objížděly vše, co bylo, protože jiné možnosti nebyly.

Argumentovat tím, že MPM prošli všichni dnes úspěšní je stejná hloupost, jako když Binter s Bloudkem napíší, že ty děti dosáhly úspěchů pod vedením ČHS.

Totiž co jiného jim zbývá? Binter udělal asistenty z vedoucích úspěšných oddílů, takže když to teď napíše, má pravdu. Stejně tak má pravdu Babača, protože ty děti MPM opravdu prošly. Ovšem to, že je to pravda, ještě nehovoří o reálném významu a přínosu.
odpovědět 
 Re: Co jiného zbývalo?14:07:15 02.06.2018
Omyl. Právě že hovoří a to nikdo neokecá. Spousta dětí a rodičů by se vám na lezení prostě vykašlala, než projíždět stovky km republikou.....
HanzaKodpovědět 
  Re: Co jiného zbývalo?15:09:49 02.06.2018
Ano, že závody mnohým přišly vhod, to ano. Ale to také vyplývá z podstaty. O tom řečí není. Ale zřejmě je zbytečné tu psát více, jestli jsi to nepochopil do teď, je zbytečné to vysvětlovat.
odpovědět 
 Re: Co jiného zbývalo?18:26:34 02.06.2018
"Kato, tak normálně v zemi bohaté na různé druhy soutěží a závodů bys měl pravdu."

Pravdu v čem? Jak píšu nahoře, že moje děti MPM pozitivně motivuje k tréninku a tím pádem ke zlepšení? Tak to pravda je. Zeptej se jich :)
Nebo narážíš na to jak píšu "že MPM hraje důležitou roli v motivaci dětí a to je možná jeden z důvodů, proč si prošli ti úspěšní touhle soutěží" ?
Všimni si, že to neprohlašuji za pravdu. Odkazuji se na zkušenost mých dětí. Co se týče ostatních píšu "možná jeden z důvodů". Tedy možná jo, možná ne. Snaž se prosím tě číst, co skutečně píšu a nereagovat na falešnou představu toho, co jsem rádoby napsal a pak to co jsem nenapsal a tys mi to podsunul označovat ještě za hloupost.
Přesto dík za sdílení názoru.

Katoodpovědět 
  Re: Co jiného zbývalo?18:47:11 02.06.2018
Aha, tak to jo. Když jenom MOŽNÁ, tak to je pak v pořádku. Výhoda je, že se zdůvodněním "možná" můžeš napsat jakýkoliv blábol a zřetězit jakýkoliv výsledek a to aniž by to muselo mít hlavu a patu, protože je to přeci jen "možná". S trochou fantazie a využitím efektu motýlích křídel můžeš roli MPM vyzvednout třeba i v prezidentských volbách v Bolívii :-)
odpovědět 
   Re: Co jiného zbývalo?21:59:02 02.06.2018
Dost to utahuješ za vlasy. Nejde o jakýkoli blábol zřetězený s jakýmkoli výsledkem, který nemá hlavu a patu. Moje logika je v tomhle:
Moje děti MPM hodně baví. Díky formátu 5 cest kde si zalezou na přehledných nových cestách, který nejsou přehnaně těžký a ještě se poměří jak na tom jsou s ostatními (zdravá soutěživost), jejich motivace se zlepšit roste, což se odráží na tréninku.
Pokud ta takto funguje u mých dětí, tak není hovadina si myslet, že to MOŽNÁ funguje i u dalších dětí. A ve výsledku se to nějak, byť malinko, odráží v jejich dalších výsledcích.
Pokud to tobě hlavu a patu nedává, tak s tím nelze nic dělat. A nebo se MOŽNÁ chceš jen o něco přít ;)
Katoodpovědět 
    Re: Co jiného zbývalo?00:13:29 03.06.2018
Jo, závody jsou dobré, děti to baví, já nemám nic proti... Fakt to nemá cenu. Své jsem napsal, kdo pochopil, pochopil, kdo ne, tak se omlouvám, ale vysvětlování by bylo zbytečné a stejně by na stavu nic nezměnilo. Ať se vám s MPM daří. Končím.
odpovědět 
     Re: Co jiného zbývalo?08:08:17 03.06.2018
Já už to pochopil: při rozhovoru s tebou potřebuju tu magickou kouli.
Katoodpovědět 

 Souhlas. s JB14:04:52 02.06.2018
Ono se postupem času ukazuje správnost onoho tehdy veřejně diskutovaného kroku o ponechání regionálů, který J Babača, učinil, když Marie hovořila o oněch "sranda závodech". Slovy "tak si je udělejte". A díkybohu stalo se. 
HanzaKodpovědět 

 Ještě že ho máme15:46:10 02.06.2018
Koukám, že Babača je stejná škola, jako Binter. Skvěle napsané. Odchovanci MPM dnes vítězí...  Super, ještě že MPM a Babaču máme, odchoval všechny naše talenty, kdo ví, kde by byli, kdyby se Babača neobětoval a MPM nepořádal. Super líheň talentů, základ do života každého výkonnostního lezce :-)
odpovědět 
 Re: Ještě že ho máme18:40:32 02.06.2018
"odchoval všechny naše talenty, kdo ví, kde by byli, kdyby se Babača neobětoval a MPM nepořádal."

Babačovi tohle podsouváš a to není vůbec hezký!
Kdybys četl jeho článek, tak píše:
"Na rozdíl od některých si však sebestředně nemyslím, že bych na úspěších výše uvedených závodníků měl nějaký výrazný podíl. Na druhou stranu se zřetelně ukazuje, že regionální závody typu MPM nemají žádný negativní vliv na motivaci závodníků, tak jak tvrdili představitelé KSLM pod vedením Marie Dichtlové,..."

Což je téměř opakem toho, co o něm píšeš ty :/
On především poukázal na neopodstatněný názor tehdejší představitelky, který se v tomto světle ukazuje jako falešný. Zatímco své zásluhy minimalizuje.
Katoodpovědět 
  Re: Ještě že ho máme18:52:50 02.06.2018
Jo, a proto nezapomněl připojit seznam závodníků, kteří kdysi i jen prošli okolo :-) Jinak to, že Marie jen blábolila, snad muselo být jasné každému, to není něco, co by bylo potřeba dokazovat. I když, pokud bychom se pohyboval v sociální a inteligenční skupině, kde obdobná vysvětlení potřeba jsou, tak to pak tvé příspěvky začínám chápat. Včetně celé situace, kdy jsem Turkovi nevěřil, že by třeba lidi nechápali sro v ČHS a podobně. Prostě sorry, ale řekl bych, že stav ČHS plně odpovídá tomu, jaké má členy :-)
odpovědět 
   Re: Ještě že ho máme19:12:03 02.06.2018
No já se obávám, že Babača to píše právě proto, že lidem nedochází že Marie jen blábolila. Protože se téměř nikdo těmto blábolům tehdy nepostavil na odpor. Tím seznamem atd. si podle mně vůbec nehoní triko. Myslím si, že jen doufá, že když to lidem nedocvaklo tehdy, tak jim to možná dojde s odstupem času. Ideálně se z toho i poučí a docvakne jim to, až přijde na scénu zase jiný druh blábolu ze strany ČHS a snad se pak postaví i na odpor.
Jeden z důvodů, proč si myslím, že mu o honění vlastního trika vůbec nejde je ten, že tehdy usiloval o to, aby něco takového existovalo bez něj. To že to teď dělá nemohlo být z nějaké jeho motivace "já jsem borec, beze mně se závodníci neobejdou". Protože usiloval o to, aby to dělali oni a ne on. Z toho to odvozuju. Kdyby to bylo s jeho motivem tak jak to předkládáš ty, tak by se naopak rval o to, aby to mohl dělat a mít to pod palcem a pak si na tom honit triko.
Dává smysl?
Katoodpovědět 
    Re: Ještě že ho máme19:56:02 02.06.2018
Proč to Babača dělal a dělá, vím moc dobře. A obdivuji ho za to. Je za tím spousta práce a námahy, finančně to také jednoduché není... Věř mi nebo ne, za pořádání MPM ho obdivuji. Tak si to nějak přeber, třeba ti to dojde. A nebo také ne :-)

A k tomu zbytku mohu dodat jen jedno - smutné, když někdo musí vysvětlovat takovéto elementární věci.
odpovědět 
     Re: Ještě že ho máme21:37:51 02.06.2018
Aby se v tom prase vyznalo. Tohle píše kdo? To nemůže být ten co před tím napsal příspěvěk: "Koukám, že Babača je stejná škola, jako Binter. ..."
Nemůže ho přece někdo takhle sejmout v jednom příspěvku a v dalším za stejnou věc obdivovat .
Používejte alespoň nick prosím.
Katoodpovědět 
      Re: Ještě že ho máme21:47:11 02.06.2018
Ano, psal jsem to já. Oboje. Proč by to nebylo možné? To je, bohužel, další z místních problémů - nejsi schopen rozlišit kontext a jednotlivé případy, kterých se to týká, tedy podstatu příspěvku. Jeden o voze, druhý o koze. I když je oboje o MPM a JiB, mohou zde být rozdílné úhly pohledu a lze se vyjadřovat k různým aspektům jejich práce.
odpovědět 
       Re: Ještě že ho máme22:11:27 02.06.2018
Pokud se tu celou dobu bavíme o pořádání MPM Jirkou B. a stejný člověk Jirku v tomhle kontextu jednou sejme a ihned na to obdivuje, tak mi prosím tě řekni, kde koupím tu křišťálovou kouli, ze který vyčtu v jakém kontextu ty zrovna v daném příspěvku mluvíš a k jakým aspektům jeho práce se zrovna vyjadřuješ.
A nebo to vždycky v tom příspěvku normálně vysvětli, to je taky možnost.
Katoodpovědět 
      Re: Ještě že ho máme22:12:25 03.06.2018
Jak si s Jirkou osobně nemůžeme přijít na jméno, tak klobouk dolů, co dokázal na Moravě vydupat ze země a to i přes nepřízeň osudu, který představuje v tomto případě ČHS. Prostě vede výborný seriál výborných závodů. Nic více a nic méně.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Ještě že ho máme13:13:48 08.06.2018
Správný postoj sportovce. A Mohl by být příkladem pro spoustu jiných....
HanzaKodpovědět 
     Re: Ještě že ho máme22:03:19 02.06.2018
Aby se v tom prase vyznalo. Tohle píše kdo? To nemůže být ten co před tím napsal příspěvěk: "Koukám, že Babača je stejná škola, jako Binter. ..."
Nemůže ho přece někdo takhle sejmout v jednom příspěvku a v dalším za stejnou věc obdivovat .
Používejte alespoň nick prosím.
Katoodpovědět 

 olympijský sport16:28:16 02.06.2018
Vždycky, když tady čtu diskusi pod příspěvky o závodech, je mi trošku smutno z toho, kam se lezení dostalo. Nemám nic proti dobrým sportovním výkonům, naopak, fandím jim, přesto cítím určitou lítost nad tím, že se z lezení stal vrcholový olympijský sport. Takové diskuse ambiciózních rodičů ohledně trenérů a stavu věcí jsem si vždy představoval někde v tenise nebo hokeji...
odpovědět 
 Re: olympijský sport17:00:07 02.06.2018
Princip vrcholového sportu je vždy stejný, ani to jinak být nemůže. Jediné, co se mění, je typ aktivity. Někde se klackem honí kus gumy, jinde visíš, jinde třeba skáčeš, ale podstata je stejná. Neím, proč by to v lezení mělo být jiné. Naopak doufám, že se to co nejrychleji srovná s ostatními sporty, protože to je jediný způsob, jak do toho přivést finance. Výhoda je, kdo to nehce podstupovat, tak nemusí. Jestli je někomu vrcholový sport odporný, tak si může vklidu lézt na skalách nebo s kamarády chodit na stěnu si jen zablbnout. Opravdu nechápu ty vášně okolo, když se to týká jen naprostého minima lidí, kteří z toho ještě mohou pouze profitovat.
odpovědět 
 Re: olympijský sport18:55:59 02.06.2018
Co se mých příspěvků týče jsem chtěl především povzbudit Jirku v tom co dělá, protože je to pozitivní motivací pro děti, které lezení baví a chtějí se zlepšovat.
Nevím kde jsi vyčetl ty ambiciozní rodiče.
Katoodpovědět 
  Re: olympijský sport19:13:30 02.06.2018
Taky si myslím, že je potřeba organizátory slušných závodů občas povzbudit a poděkovat jim za jejich práci a ne na ně soustavně kydat špínu. Takže tímto děkuji. Pro hnidopichy, které dětské závodění obtěžují, mám úžasnou radu: tak na ty závody nechoďte, nečtěte o nich články na lezci a v klidu a míru relaxujte ve skalách.
taky rodičodpovědět 
   Re: olympijský sport19:15:20 02.06.2018
up dětské závody tam mělo být
odpovědět 
 Re: olympijský sport19:03:19 02.06.2018
Já zase nechápu, proč je každý rodič, který má radost z toho, že si jeho děti zalezou při závodech na super cestách, považován za přehnaně ambiciozního. My rodiče máme radost z toho že mají děti radost. Radujeme se i při příšerných školních vystoupeních, protože dítko je pyšné na svoji roli sedmého stromečku vlevo, i z prvního bobku v nočníku. Příroda to tak zařídila, protože v opačném případě by byla většina dětí utracena nejpozději, když jim rostou první zuby. Ale to poznáš, až budeš mít vlastní děti.
taky rodičodpovědět 
  Re: olympijský sport19:25:08 02.06.2018
Přesně tak! Tady na lezci je sportem rodiče, který má obyčejnou lidskou radost z toho co dělají jeho děti označkovat "ambiciozní rodič". Nejlépe v kontrastu s těmi svatými a morálně vysoce postavenými lezci, kteří lezou čistě jen pro radost a závody nedej bože na úrovni olympijského sportu jsou jejich morálně vyvinutému lezeckému smýšlení něčím jako hříchem.

Hezky řečeno. Díky :)
Katoodpovědět 
   Re: olympijský sport23:09:58 03.06.2018
Kato, ty jsi píčus, promiň.
Tondaodpovědět 
    Re: olympijský sport23:24:05 03.06.2018
Proč?
Katoodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179725)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Orgasmic Scheizepunk 6B+ Blansko Sever
Fruit Joy 6c+ Quirra
Non E O Que Parece 6b Meadinha
Potencia 5.5 L1 6c+ Meadinha
Cuestión De Tiempo 6a Meadinha
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: megafon | Re: megafon | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Láska v srdci | Maara | Re: posledni vykrik | Re: Kameny a bouldry? | posledni vykrik | Re: Maara není MH | Re: bez ucasti |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (139)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (113)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (17)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 356 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 325 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.