Vážení čtenáři, po dvou měsících, které přinesly ve světě horolezectví a alpinismu velké diskuse, události, radosti i strasti, vychází další číslo lidé&HORY.
Náš časopis se rozhodl nestát v ústraní a do vzniklých diskusí vstoupit. V rubrice Osudová rozhodnutí, kterou vede Honza Vesták, vám přinášíme některé reakce kompetentních osobností a zajímavou statistiku týkající se výstupů na Mt. Everest za poslední půlrok.
V minulých dvou číslech jsme hlavní TÉMA časopisu věnovali známým pohořím, která se tyčí na území Asie. V tomto čísle se s tématem vracíme opět do blízkých Alp. Potěšíme zejména příznivce klasického alpského lezení (obt. 3-4 st.). Na jednotlivých stranách je uveden podrobný popis klasických výstupů v oblastech Totes Gebirge, Dachstein, Großglockner, Wilder Kaiser a Dolomit. Kromě schémat a popisů tras, se dozvíte i něco málo z historie prvovýstupů těchto cest. Další praktické informace ke konkrétním alpským výstupům budou součástí vystřihovacích kartiček uprostřed časopisu.
SERIÁLY: "Československé a české himalájské expedice IV" – seriál se dostává do období listopadových událostí a rozdělení bývalého Československa, tedy do dob, kdy na vrcholu Mt. Everestu stanul první Čech a Josef Rakoncaj vylezl na svoji pátou a zároveň poslední osmitisícovku. "Jihoamerické vrcholy IV" – tentokrát vás Radek Jaroš se svým spolulezcem Pavlem Jonákem provedou krásnými lezeckými terény v peruánských Andách v okolí Huascaránu.
V článku „Lhotse 2006 – 2007“ zavzpomíná Martin Minařík na poslední rok své horolezecké kariéry, která byla poznamenaná smutnou událostí na Lhotse. Po roce léčení následků akutních omrzlin se na počest svého kamaráda do stěny této osmitisícovky vrátil a zakončil jejich společnou cestu na vrcholu.
Ohlédnutí za velmi úspěšnou akcí „HANNAH ROCKY CAMP 2007“, kterou pořádal náš časopis v oblasti Salzkammergut, přinášíme na stranách 42 - 44. Více o této akci najdete též na http://www.alpy.cz/rocky-camp-2007/o-ukoncene-akci.html .
Seriál „Skalky“ popisuje klasickou lezeckou lokalitu - Perštejn.
V rubrice „Chaty“ vás pozve na návštěvu Essener-Rostocker Hütte, chata s pestrou historií.
V rubrice „Túra, na kterou nezapomenu“ zavítáte na daleký mrazivý Ural.
V seriálu „Horská a horolezecká fotografie“ se Petr Piechowicz zamýšlí nad tím, kdy a za jakých podmínek je dobré fotografovat. Fotosoutěž, která je součástí této dvoustrany, jde již pomalu do finále. Do redakce bylo zasláno již přes 200 hodnotných fotek, všechny jsou zveřejněny na webu: www.lideahory.cz/fotosoutez. O pravidlech soutěže se dočtete číslech 2 a 3 / 2007.
DÁLE V Č. 4:
První dvoustrana v časopise tradičně patří „aktualitám“ ze světové i domácí horolezecké a alpinistické scény. Na desáté straně přinášíme zajímavý přehled „Prvovýstupy v sezóně 2007“. Hned na následující straně představujeme elitní duo extrémních lezců z Německa – Kurta Alberta a Holgera Heubera. Že oba patří k nejlepším bigwallovým lezcům na světě, vás jistě přesvědčí na Smíchovském festivalu alpinismu, který se koná v termínu 23. – 25. 11. 2007 (www.alpy.cz/festival-setkani.html). Krásu Kamnických Alp, konkrétně hřebenů nad Logarskou dolinou, objevíte na dvoustraně 50 – 51. Na pravidelných čtyřech stranách věnovaných outdoorovému vybavení se kromě novinek objeví také dva redakční testy.
Hezký zbytek letní sezóny a příjemné čtení vám za redakci lidé&HORY přeje
Vážený pane Polmane, správci webu, tohle není článek, ale marketingové sdělení, které sem dle mého názoru nepatří. Pokud by byl zpřístupněn obsah čísla, šlo by o zřejmě o jinou věc, viz CaoNews. Jinak jde o reklamu za kterou je slušné Lezci platit. Pokud Lezci pan Polman platí, tak nechápu správce webu proč upoutávku neumístí na Lezce v místě, které je k reklamě určené. Umistování marketingové komunikace do prostoru na Lezci vyhrazeného pro články není zatím obvyklý zlozvyk a věřím že může otravovat i jiné. Tomáš Kučera
Dovolím si trochu oponovat a vrhnout trochu světla do tajů správců webu Lezec.cz
Pravdu si myslíme, že je určitou devizou, pro čtenáře, když si mohou přečíst, co časopis přináší, přestože není zpřístupněn celý obsah čísla.
Líbilo by se mi to dokonce u kvalitních zahraničních časopisů, krátkej výtah z obsahu s fotkou titulky. To by bylo skvělý, nemyslíte?
Dále doufáme, že se obecně ví, že nenutíme nikoho, aby si tuto upoutávku četl. Vidím L&H označené dokonce jako –pr- tak na to just nekliknu a just to přeskočím.
Srovnání s CaO News malinko kulhá, CaO News, jsou skvělý a mohou také nabídnout celý obsah, neboť jsou distribuovány zdarma.
L&H by v případě poskytnutí obsahu přišly o zisk z prodeje časopisu a to si myslím by mělo likvidační dopad. Takže prosím o trochu tolerance a nebíte nás.
Jiri sorry, ale musim, ty sis odpovedel a zaroven ses hned poprel. Proc srovnani kulha? Protoze CaoNews jsou skvely a zadarmo? Neni to hlavni rozdil ve srovnani:))
No mělo to být oddělený tečkou. Jako CAO News jsou skvělý tečka.
Kdyby ale vycházely jako časopis také by se musely ohánět a získat finance pro svoje přežití. Tak jsem to myslel.
Tak znovu. Nevím již po kolikáté u recenze na LaH nebo po kolikáté vůbec. Život je prostě složitější. Co je to PR? Mnohem víc článků, které se objevují na této stránce, se tu objevují proto, že někdo chce něco zpropagovat. Většina informací v médiích vzniká jako PR sdělení, které novinář dostane v tiskové zprávě nebo dokonce je slyší na tiskové konferenci apod, pak se je pokouší nějak přepracovat do konečné podoby. Lezec není komerční web, jsou tu články, které sem dávají sami lezci. A je tu pár amatérských adminů, kteří se ve svém volném čase snaží udržet web tak, aby byl k tématu a lezci se na něm něco smysluplného dověděli. Samozřejmě, když posílá někdo recenzi na jiné médium, je dobré se domluvit, a třeba taky je fajn, když ten, kdo chce něco zveřejnit, dokáže vyslyšet prosbu a někdy orecenzovat v tom svém médiu něco z Lezce apod. Článek o novém vydání laH vadí (mimochodem nevidím principiální rozdíl mezi laH a CAO news), článek o závodech Nescafé ... MHFF ne? Kde je hranice? Kdy dají novináři rádi zprávu o nové octávce, a kdy odmítnou návod, jak je dobré prát v persilu? Prostě, když jim zpráva o octávce zvýší náklad, tak ji všichni rádi dají, když ne, tak to nedají, a zkouší prostor nabídnout jako inzerci. A to je ta regulace, tak ji nechme na těch médiích, objektivita je v pluralitě a v ekonomickém chování. Nepasujme se do rolí nějakých dozorců - spasitelů, kteří mají patent na rozum, anebo je to nekalá soutěž? No už je pozdě, končím, ať zítra něco vylezem, hore zdar.
Cau, s reakci Standy naprosto souhlasim. Myslim, ze je fajn, kdyz tipci z l&H informujou o obsahu vychazejiciho cisla. Napriklad ja ten casak kupuju prave na zaklade temat - takze nemusim chodit do prodejny a listovat, zda tam je vic veci, co potrebuju vedet nebo me zajimaj - muzu si to precist tady a to je celkem fajn. Vsiml jsem si, ze Lezec miva v l&H taky banner a nejake zpravy. Takze je patrna spoluprace techto dvou medii - a to je zdrava vec, kterou ja osobne narozdil od nekterych necistych konkurencnich boju vitam. Kdyby tady zverejnovali veci typu "Pepa prodava sedak za tolik a tolik" - ozval bych se taky, ale tohle mi pripada naprosto korekt.
když je u článku napsáno PR, je to prostě PR. Tedy REKLAMA. Kdo ji číst nechce, vidí označení PR, tak nečte. Kdo vidí označení PR a chce kafrat, otevře článek aby mohl pyskovat.
Korektní by nebylo, kdyby ten článek takto označený nebyl! Ale je. Hotovo. Když nechceš reklamu, neotvírej to!