LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zná každej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142254 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Le Blok - Ostrava 1
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lanové centrum DDM hl. m. Prahy - Praha 8

Prodejny
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3
HUDYsport - Ostrava
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hrdina z Everestu

O tom kam až to horolezectví dotáhlo.

Kazí peníze sponzorů a soutěživost lidské charaktery?



Tento člověk na Everest nevylezl, 300 m pod vrcholem se rozhodl zachránit svého kolegu a pomohl mu sestoupit.
Co je víc, dosáhnout vrcholu, či zachránit lidský život?

bushcraft.cz

Vesničan   [úpravy] 11:02 10.06.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Everest14:34:46 10.06.2012
Everest je ostuda naší planety!!!
Petrodpovědět 
 Re: Everest15:12:56 10.06.2012
Everest není ostuda naší planety to komerční a soutěživé horolezectví je ostudou lidstva.
Venkovanodpovědět 
  Re: Everest15:16:59 10.06.2012
Ale kdeže komerční a soutěživé horolezectví není ostudou lidstva tomu je to v globálu fuk. Komerční a soutěživé horolezectví je ostuda horolezců.
Vesničanodpovědět 
 Re: Everest20:52:12 10.06.2012
proč by Everest měl bejt ostudou naší planety? To je pěkná p.... - ostudou naší planety je lidstvo (a ostudou nebo zhoubou?)
Dzonnyodpovědět 
  Re: Everest21:52:50 10.06.2012
Proč zrovna lidstvo? Ostudou je jenom část lidstva. Jsou to ti kteří si říkají horolezci. Kteří to jsou? Odpovím si sám. Ostudných horolezců bude více jak 99 procent. Pochopitelně já se mezi ne nepočítám :-) Taky jak bych mohl vždyť jsem vesnický balík.
Venkovský balíkodpovědět 
   Re: Everest08:42:09 18.06.2012
A já nerad vidím takové "škatulkování". Blbci a sobci se najdou všude a věřím, že kdybych hledal pořádně tyhle vlastnosti bych našel klidně i mezi jeptiškama :-) Co je důležité je to, že se do hor z velké části leze už jen pro EGO a ne proto, aby člověk tak nějak "pozvedl svého ducha". Pak to s sebou přináší boje tam kde patří týmový duch a radost ze života. Je to napsáno trochu krkolomně, ale věřím, že tomu každý porozumí.
pavliskoodpovědět 
    Re: Everest11:10:44 18.06.2012
Jo jo. Za starejch časů byla motivace lidí lezoucích do hor taková jako daleko čistší. Např. takové Tatry. Prvními "horolezci" zde byli hledači pokladů a lovci kamzíků (Kroutil).
honzaodpovědět 
     Re: Everest20:37:40 18.06.2012
"hledači" a "lovci" tudíž NE horolezci :-)
pavliskoodpovědět 
      Re: Everest06:30:26 19.06.2012
Ať je nazveme jak chceme, jejich motivace z dnešního pohledu nebyla o nic čistší než motivace současnýho horolezce, kterej leze z tak mrzkejch důvodů, jako např. že ho to baví (tedy pro EGO) a pruděj ho vzletný fráze o karmě a duchovním očištění.
honzaodpovědět 
       Re: Everest09:46:39 19.06.2012
Já nesouhlasím a taky nemluvím o žádné karmě. To, že v něčem nacházíš zábavu neznamená, že to děláš pro EGO. Jsou to dvě rozdílné věci. Lezu pro radost nebo lezu pro uznání???
pavliskoodpovědět 
        Re: Everest10:32:18 19.06.2012
Ego je "JÁ", takže když to dělám pro zábavu, uspokojuju tim SVOJI nějakou potřebu, i když ta potřeba není uznání.

Příklad: Místo abych zasytil sedum hladovejch potomků, jdu EGOISTICKY oblejzat hnusný zamešený šutry, za což rozhodně uznání neočekávám.
honzaodpovědět 
         Re: Everest21:23:18 19.06.2012
To by mělo váhu kdyby Tví potomci opravdu umírali hlady, mám za to, že se tak neděje a proto máš své povinnosti splněny a nečiníš tak právě na úkor jejich vykonání :-D Začíná mě to bavit :-D
pavliskoodpovědět 
          Re: Everest10:01:22 20.06.2012
ale né! básník chtěl říci, že se tomuto sportu všichni věnujeme z pohnutek sobeckých a egoistických a kastovat pohnutky že jako nějaký jsou dobrý a jiný špatný je v principu pitomost. a když to špekulování dotáhneme vo kousek dál, tak nakonec ty pohnutky lovce kamzíků jsou proti tomu dnešnímu ušlechtilýmu lezci takové jako čistší.
Lukas B.odpovědět 

 vše je ok15:58:58 10.06.2012
Já myslim, že je vše ok, když jde o komerční lezení. Když polezu s kámošem Frantou tak čekám že mi pomůže, když si zaplatim jednoho šerpu a jednu láhev kyslíku, tak tam zůstanu s větší pravděpodobností, než když koupím pět šerpů a deset lahví kyslíku. To je byznys...
Pavelodpovědět 
 Re: vše je ok22:00:44 10.06.2012
Otázka k tobě když a zachoval by ses s tím svým kámošem Frantou jako ten izraelský horolezec, nebo bys šel na vrchol dál kolem umírajících jako těch 99 procent ostudných horolezců?
Já nic já muzikantodpovědět 
 Re: vše je ok07:38:56 11.06.2012
To není byznys, to je blbost.
O.odpovědět 

 :-O07:48:18 11.06.2012
Na Everestu jsem nikdy nebyl, ale za 9 hodin z vysky 8500 k vrtulniku ? S bezvladnym telem a za pomoci jednoho K.O. horolezce ? Neni to trochu sci-fi ??? Jestli tohle borec zvladnul, tak uz je mi jasny, proc u toho nebyl Clark Kent.
Bédaodpovědět 
 Re: :-O16:57:46 12.06.2012
Je to scifi. Nieco take nie je v ludskych silach.
odpovědět 

 Omrzliny08:00:15 11.06.2012
Vypadá to, že to schytal na prstech ruky?
 martanodpovědět 

 Kyslík10:10:22 11.06.2012
To všechno ten kyslík. Spousta z těch, co tam zůstávají a ostatní pak stojí před dilematem, jestli se je pokusit stáhnout dolů, nebo ne, by se bez kyslíku tak vysoko nedostalo. Nemám nic proti tomu, aby si lidi plnili své sny a drápali se s flaškou na Everest. Měli by si ale uvědomit, jak nebezpečné je, když se něco nečekaně podělá a kyslík dojde. Co se týče podivu nad tím, že se dostali za 9 hodin z takové výšky až k vrtulníku, tak z toho, co tam píšou, se jednalo o jižní normálku. Zřejmě ho našel ještě pod Hilaryho výšvihem a možná i pod jižním vrcholem. Od jižního vrcholu do jižního sedla, kde je poslední výškový tábor, je to poměrně z kopce a bývá to zafixováno, takže ho zřejmě s pomocí fixu spouštěli dolů. Tam to jde poměrně rychle a s klesající výškou přibývá kyslík, což hodně pomůže. Pak už je to horší, ale to si myslím, že mohli v tom udávaném čase zvládnout na hranici 6000m, kam vrtulník doletí. To je ještě před vstupem do ledopádu Khumbu, který obvykle zabírá nejvíc času. Myslím, že vrtulníky tam lítaj docela často a vojenští piloti jsou šikovní.
Kočkaodpovědět 
 Re: Kyslík10:44:22 11.06.2012
Souhlas. Kyslík by se měl používat jen jako záloha pro lékařský účely, je to doping, devalvace hodnot, a většina těch lidí tam nemá co dělat. A omlouvat to plněnim snů, tak ani pro to pochopení nemám, když jsou sny zcela mimo realitu. Vysvětluj to ale turistický veřejnosti :-(
Šp.odpovědět 
  Re: Kyslík11:21:21 11.06.2012
Uvědom si, že to je devalvace a doping z tvého pohledu. Z jejich ne. Opět jsme tu u toho vnucování jednoho pohledu na svět druhým lidem. Když se někdo chce pobavit a vyrazit si na výlet, proč by nemohl? Protože tobě se to nelíbí? I kdyby tam vyjel lanovkou, tak ti do toho nic není. Jestli chceš, šlapej si to pěšky, ale nepředepisuj ostatním, jak to mají dělat oni. Je to jejich věc, případně věc těch, co mají jakoukoliv horu či kopec ve své správě. Já někam šlapu celý den pěšky, rodiče tam odpoledne vyjedou lanovkou nebo se tam dostanou z druhé strany autem, nahoře se sejdeme, dáme si čaj a je to zážitek pro oba. Mě se tam líbí, jim se tam líbí, a někdo, kdo říká, že se jim tam líbit nemůže a že se tam dostali nesportovně, je jim u zadku. Co furt máte s tím vnucováním svých představ a názorů ostatní?
odpovědět 
   Re: Kyslík11:44:26 11.06.2012
Nebránim nikomu, ať se jde pobavit na výlet a mít z toho zážitek - může jít třeba na Kokořín, je to tam krásný a čaj, pivo a párek tam maj. Zákaz dopingu v atletice tě taky nadzvedává ze židle? Nemáš pocit, že ti někdo vnucuje svuj názor?
Šp.odpovědět 
    Re: Kyslík12:08:28 11.06.2012
Mohl bys mi jen naznačit, co po cestě horolezci po cestě jí a čem jsou oblečeni? Pokud na sobě mají přírodní oblečení a připravují si tam stravu z normálních dostupných surovin, tak ti dávám na 100 % za pravdu.

odpovědět 
     Re: Kyslík21:26:07 11.06.2012
Horolezeckým ideálem je nahý horolezec na vrcholu Everestu
Suprclimbíkodpovědět 
   Re: Kyslík12:00:15 11.06.2012
Proč myslíš, že to z jejich pohledu není devalvace a doping? Co jinýho by to z jejich pohledu mělo bejt? Podle mě se vědomě rozhodnou - nemáme na to, a tak použijem doping jak hovado, abychom si ten výkon devalvovali a už na to měli, ale i tak to bude paráda a velkej výkon, kterej nám za to stojí.
honzaodpovědět 
    Re: Kyslík12:26:42 11.06.2012
A proč pořád mluvíš o výkonech??? Tebe zajímá výkon, ale někdo se tam chce prostě jen podívat. Pro tebe je asi důležitý ten pohled překonávání sám sebe a přírody. Ok. Ale někoho tato stránka nezajímá, prostě by se rád koukl nahoru, rozhlédl se a zase šel pryč. Co je na tom špatného? Kdyby tam byla lanovka, klidně by tam jel lanovkou. Já bych ji klidně využil. V rámci výletu, proč ne. Ráno zkouknout nějaký klášter, odpoledne výlet na Everest, večer přesun do hotelu. Co je na tom divného?
odpovědět 
     Re: Kyslík13:42:54 11.06.2012
"A proč pořád mluvíš o výkonech??? Tebe zajímá výkon, ale někdo se tam chce prostě jen podívat."

O výkonu mluvím, protože jeho podání je nutnou a pro většinu těch co tam lezou dokonce limitující podmínkou toho "se tam podívat".
honzaodpovědět 
      Re: Kyslík14:15:39 11.06.2012
Píšeš, že kyslík výkon devalvuje, tedy je pro tebe primární ten výkon. Já se jen snažil naznačit, že jsou lidi, co se tam chtějí podívat a výkon je nezajímá. Oni nechtějí hodnotný výstup, nechtějí, aby je někdo obdivoval, že tam vylezli. Prostě se jen chtějí podívat na Everest. Nic víc. Jako klasičtí turisté. Kdysi to bylo nemožné,pak tam někdo vylezl, teď je to snažší, protože je kyslík, za pár let tam bude třeba nějaká doprava a bude to místo pro turisty jako každé jiné. Třeba Lomnický štít - kdo se chce drápat, může tam jít třeba západní stěnou, kdo se drápat nechce, ale chce se tam podívat, vyjede lanovkou. Proč to nedopřát oběma?
odpovědět 
       Re: Kyslík14:27:08 11.06.2012
Bojím se, že velká část to dělá pro tu exkluzivitu a uznání... něco jako lovecké safari :(
m.odpovědět 
        Re: Kyslík14:33:41 11.06.2012
Ano, samozřejmě, pokud se pak někdo chlubí tím, že vylezl na Everest, a neřekne, že měl kyslík, je to opravdu nesportovní a srovnání s výstupy bez kyslíku to nesnese. O tom žádná.
odpovědět 
       Re: Kyslík14:31:34 11.06.2012
Takže nejlepší bude udělat lanovku i na Everest? Když jsou lidi, kteří se chtějí jen podívat?
odpovědět 
        Re: Kyslík15:21:40 11.06.2012
No podívej - jsem si skoro úplně jistý, že podobný dotaz padl i před x lety, když se někde někdo bavil o výstupu na Lomnický štít. Jak myslíš, že se tehdejší horolezci dívali na to, že by tam mohla být lanová dráha a bylo to tam přístupné i pro obyč lidi?
odpovědět 
       Re: Kyslík19:17:05 11.06.2012
Upiram snad nekomu pravo se tam podivat? Nechapu proc mi porad vnucujes naky vykony. Ja jsem taky v podstate turista co se jenom rad diva z kopcu dolu.
honzaodpovědět 
        Vrtulník na Everestu00:38:48 14.06.2012
Vrtulník už na vršku Everestu přistál. Byl to samozřejmě speciálně upravený a výkonný stroj, ale nic není nemožné.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Vrtulník na Everestu04:12:37 17.06.2012
.. akorat to chce idealni podminku / pocasi & to se stane parkrat za sezonu. nebo taky ne.
odpovědět 
  Re: Kyslík11:29:24 11.06.2012
Kluk je Borec po všech stránkách-jak morálních tak fyzických,Turek měl štěstí,že tam ten kluk byl.
Dle mě speciálně na Everest normálkami jak ze strany Nepálské tak Tibetské chodí 99% nehorolezců a podle toho se také chovají(jsou rádi,že jsou rádi,prostě na to nemají a zaplatí si Šerpáky,pro které je to byznys a neřeší fyzičku svých klientů).
Byl jsem na treku pod Everestem a i na tomto treku jsme většinou potkávali cepry s velkým C,holt oblast nejvyšší hory přitahuje všechny a těch ceprů je bohužel mezi náma víc.
Michal--odpovědět 
   Re: Kyslík11:49:43 11.06.2012
Nikoliv "i", ale "právě" na tomto treku - víc než kde jinde - potkáš cepry s velkým C.
 honzaplocekodpovědět 
    Re: Kyslík17:58:38 11.06.2012
Co to je za sračku to je jasný jestli to je kámoš kterýho znám tak ani nechápu smysl tý otázky.Přece nahoru, dyžtak umře no bóže.Fuck
majklodpovědět 
    Re: Kyslík20:45:28 11.06.2012
co je to cepr?
Kubajzodpovědět 
     Re: Kyslík21:19:46 11.06.2012
Cepr je turista-blbec. Tremp by zase řekl, že je to mastňák. Lépe by to objasnil Ivan Bajo
Primitivodpovědět 
     cepr21:46:38 11.06.2012
Use the ... Google

http://www.tatry.cz/cs/obycejny-cepr
jx zeroodpovědět 

 lidstvo je ostudou teto planety14:43:05 12.06.2012
to je bohuzel holy fakt
Ondraodpovědět 
 Re: lidstvo je ostudou teto planety17:58:26 12.06.2012
ty se mezi ně nejspíše nepočítáš
ceprodpovědět 

 jen tak se podivat15:06:34 12.06.2012
rekl bych, ze zajimavy postreh pro ty, kteri mozna potrebuji trochu pokopnout k jinemu uhlu pohledu a ty, kteri se "tam chteji jenom podivat:"

http://www.planetmountain.com/ english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=39597# (1 mezera)
odpovědět 
 Re: jen tak se podivat21:59:46 12.06.2012
Tak jsem to přečetl. Pár jedinců je nespokojených, stovky dalších jsou spokojení. Moro vypadal tak trochu přecitlivělý a uražený. Proč to ostatním nedopřeje? To aby on tam mohl a cítil se tam dobře, tak by to ostatním zakázal? Z celého článku mi pak přišla klíčová jedna jediná věta - All of this makes no sense to me but must make lots of sense to them. To myslím mluví za vše. Třeba to pro ty ostatní má stejný nebo větší smysl, než pro něj, kdo ví ...
odpovědět 
  Re: jen tak se podivat15:37:31 13.06.2012
ale jo o tom zadna, ja to nikomu neberu, me spis zaujal ten postreh, ze v tomhle crowdu je normalka pro bezne trenovaneho jedince bez kysliku skoro nelezitelna/nechoditelna.
sekeromlatodpovědět 
   Re: jen tak se podivat16:11:53 13.06.2012
O Everestu toho moc nevím, ale to je tam jen jedna cesta? Prosím, nekamenujte mne hned - ale nemůžou být ta procesí jen v jedné z cest? A klasici mohou dále na vrchol jinudy? Pokud to bloknou turisté úplně, není to asi nejlepší, ale pokud jsou tam jiné varianty...
odpovědět 
    Re: jen tak se podivat21:04:01 13.06.2012
Stejně tak nejspíš tu frontu může kdokoliv obejít třeba 50 centimetrů vedle stopy, takže zdůvodnění, že spoustu lidí muselo čekat ve frontě a došel jim kyslík a pak umřeli mi hlava nebere...
Maroodpovědět 
     Re: jen tak se podivat00:16:06 14.06.2012
:-)))) ty jsi mě zase jednou pobavil :-)))))
předpokládám, že špunt se udělal na Hilariho schodu a to by většina z těch ceprů neoblezla ani na Čtyřech palicích, natož v 8,5 kilometrech. :-)))))))) Popravdě ani většina lezců. Přibližně stejně těžký 2. práh na Maloryho cestě čekal na volný přelez skoro 80 let a dodnes nemá opakování.
bernyodpovědět 
     Re: jen tak se podivat00:16:09 14.06.2012
:-)))) ty jsi mě zase jednou pobavil :-)))))
předpokládám, že špunt se udělal na Hilariho schodu a to by většina z těch ceprů neoblezla ani na Čtyřech palicích, natož v 8,5 kilometrech. :-)))))))) Popravdě ani většina lezců. Přibližně stejně těžký 2. práh na Maloryho cestě čekal na volný přelez skoro 80 let a dodnes nemá opakování.
bernyodpovědět 

 Blážo jedem na Everest20:49:24 12.06.2012
Stejně tam lanovka dřív nebo pozdějc bude... Ty Blážo, pojedem letos třeba na ten Everest? co blázníš, víš kolik tam stojí na vrcholu pivo? a těch lidí, a to vedro v buse do bejsu a děcka tam řvou...to my byli s Pepanem loni na Anapurně a tam to neni tak profláklý a v bufáči pod vrcholem vařej dobrý kafe...
Maroodpovědět 
 Re: Blážo jedem na Everest23:38:16 16.06.2012
to je hustý
papiodpovědět 
 Re: Blážo jedem na Everest23:38:24 16.06.2012
to je hustý
papiodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (189)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (58)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | Seznámení | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 289 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.