LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zná každej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
31.Svoboda 10522
32. 10519
33.Havlík 10510
Bouldry:
31.Majdloch 9125
32.Chytil 9034
33.Hronek 9028
Hory:
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142259 cest
Nové přelezy:
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc

Stěny
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
Gutovka - Lezecké centrum ve Strašnicích - Praha 10
BalvanBoulder - Horažďovice

Prodejny
HUDYsport - Praha 7
Robert Janda - Treking sport - Plzeň
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

.... na Vysočině

Vytluču, vytlučeš, vytlučeme..

Tak nám vzal na Vysočině někdo do ruky kladívku a začal si léčit komplexy na slaňácích. Dobrý ne?
Tak jsem se vratil z Vysočiny a takova mala zpravička. Jakesi s odpuštěním \" prase\" protože i toho živočicha tímto urážím vytlouklo na Drátníku některé slaňáky a dobírací borháky. Nejen, že tato skutečnost je zarážející, ale navíc to vůbec neumí takže totálně zkurvil skálu v několika místech.
Byl bych rád kdyby se dotyčný ozval a laskavě se pokusil své naprosto neomluvitelné konání vysvětlit. O věci už ví místní vrcholová komise a bude situaci v nejbližších dnech řešit nápravou. To ale nic nezmění na faktu znechucení mnoha lidí kteří se na Drátníku tento víkend pohybovali.
Zoban

zoban   [úpravy] 19:21 16.06.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 zmrd
...timto oznacenim neurazis zadneho tvora. Treba potreboval neco do sberu. Mam bubaka, ze se neozve a jestli jo, tak jsem zvedav na odduvodneni.
Zapsal: Maty, 08:12:05 17.06.2002
 A je to lezec?
A myslíte, že to je lezec? Není to nějaký samozvaný ochranář, nebo chalupář, kterýmu lezci parkují před chalupou nebo tak něco?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 10:38:32 17.06.2002
 Je to někdo od lezení
Je to zcela určitě někdo od lezení, protože jsou umlácené jen nové borháky určené především ke slaňování a zajištění TR. Staré dobíráky a spity jsou na místě. Fakt je ten, že si vůbec nedokážu představit co to bylo za parchanta který tohle udělal a potkat ho asi by si dlouho nezalezl, jen nevím jestli já jo. Kolik se dává za těžké ublížení na těle? Možná by to šlo klasifikovat jako sebeobrana.....
Radek
Zapsal: Zoban, 13:51:55 17.06.2002
 
teda zrovna na vysočině mi přišlo, že je zbytečně moc železa ve stěnách, a zbytečně málo na vrškách, o jeden dobírák se tam běžně pere šest lidí, občas někdo štanduje tak šikovně za borovici, že v případě pádu druholezce shodí lanem z temene skály tři lidi.
souhlasím s přidáváním dobíráků (včetně pískovce!), nesouhlasím s přidáváním jištění do cest.
Jiná věc je, že občas někdo dá dobírák jak prase, viz v černolicích nad dolezem cesty "černý důl", kdy oko kouká pět centimetrů ze skály a prostor mezi stěnou díry a dříkem je nevyplněný. ten uřezat! ale citlivě, a dát vedle jinej slušnej a osadit ho neprasácky.
Zapsal: Lukas B., 15:30:32 17.06.2002
 Re: dobíráky
Zdůrazňuji, že ani v nejmenším neschvaluji vytloukání čehokoliv.

Jen věcná polemika s Lukášem B. ohledně přidávání dobíráků na písku.
Je to bezpečnější a určitě to nijak neznehodnocuje žádnou cestu - to nepochybně ano.
V mnoha případech to šetří vršek skály, když strašpytlové nejistí od slaňáku přes celou věž ale od vhodněji umístěného dobíráku - to je taky dobře.

ALE
Umístění většího množství jistítek na písku by vedlo k masivnějšímu lezení TR (tedy na rybu). Když se už teď najdou kreteni, kteří instalují "rybu" pro svoje kočičky přes celou věž ke slaňáku na druhé straně, tak si živě představuji jak by to vypadalo.
Pohled na některé skály zjizvené zářezy lana je k pláči.

To bylo trochu od tématu, tak pardon.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 16:02:42 17.06.2002
 odpověď mellounovi
no, je to maličko od tématu, vysočina je jednak trošku pevnější a skály jsou každej hezčí víkend obsypané lezci a omotané lany jak politováníhodné tělo svatého šebestiána. Což zaplaťpánbůh na písku úplně nebejvá.
Ale je trochu nepříjemná situace, když 50ti kilový prvolezec vytáhne nějakou pěknou cestu na písku, a dobírá svého 100 kilového kamaráda, a slaňák má deset metrů daleko ve směru kolmém na tah lana od padajícího druholezce, a vršek věže je úplně hladkej. (třeba na Příhrazech Němečkova cesta na Soudek - ale je to tak 6 let co jsem ji lezl, možná už tam je dobírák).
samozřejmě je potřeba dávat dobírák citlivě, aby to neznehodnotilo rajbasový dolez, aby to nevádělo ke slaňování a především né zprasené samo-domo.
a jištění na rybu? nejdřív hříšníkovi poradit, potom pokuty a kopání do prdelí.
Zapsal: Lukas B., 07:38:03 18.06.2002
 Dobíráky
TR mě opravdu točí. Nemám nic proti stylu, ať každej leze jak umí, ale sere mě, když nějaka parta pitomců si pověsí lano na rybu a smrdí v tý cestě celej den. Leze jich tam deset každej to zkouší desetkrát, každou chvíli v tom visí jako pytel sraček. Nikdo jinej pak do cesty nemůže. Když tam přijde dvojka, za hodinku to vyleze a jde jinam to je pochopitelně něco jiného. Typicky třeba Major na Suškách ještě že je tam další slaňák, jinak by se kuli nim člověk ani nedostal dolů. Pak se není co divit, když nějaká slabší povaha to nevydrží a vytluče je. Což pochopitelně jeho chování neomlouvá. Hlavně mě překvapuje že si na to stěžuje volnomyšlenkář Zoban, který v paralelní diskusi obhajuje maglajzování na písku. Když tam ty borháky může někdo přidávat proč by je někdo jinej nemohl vytlouct. Co na tom, že je to zakázané a poškozuje to skálu? Proč nějaká pravidla?
Zapsal: Anita, 13:07:25 18.06.2002
 Anitko tobě asi hrabe
Jestli si to neuvědomuješ tak mádžování nikomu život neohrožuje, ale to že někdo vymlátí jištění jako prase jaksi jo. Nadto když zaprší tak se mádžo smyje, ale ty díry na dynamit co tam dotyčný zmrd, ať použijeme zvolenou terminologii, vyrobil déšť nesmyje.
Jinak ty borháky byly osazeny do míst kde jištění vždy bylo a nebyly přidány ala "Tabula rasa", jen tak mimo.
A jinak pravidla byla, jsou a budou potřeba. Problémem je jejich neaktuálnost a přímo vyzívavost k nedodržování. Přitom tolik změn potřeba není, pouze jsou pro některé jedince příliš radikální. Radek
Zapsal: Zoban, 20:54:35 18.06.2002
 technická pro Lukáše
Moje replika se skutečně týkala jen Tvé větičky "souhlasím s přidáváním dobíráků (včetně pískovce!)".
Všude tam, kde nevhodné dření lana poškozuje především ono lano, je to opravdu fuk.
Ovšem na většině písků, kde ty jizvy po nešetrném vedení lana jsou smutnou a nevratnou realitou, bych byl opatrný s vytvořením jakékoliv další možnosti.
Jakmile totiž tu možnost vytvoříš, určitě se nějaký ten kretén najde, který ji využije a pěkně skálu ohobluje.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 07:27:42 19.06.2002
 kreténi jsou vynalézaví
oni jsou schopní třeba dát smyčku na anténku na vrcholovou knížku, aby mohli lézt s jištěním na rybu. Viz například Liberecká věž na Óbrvégrech. A kdo z nás stojí o to nosit na vypůjčenejch dveřích polámanýho kreténa, kterej lezl "naprosto bezpečně TR".
Zapsal: Lukas B., 07:45:36 19.06.2002
 neco mi tu chybi
Chybi mi tu obhajoba vyznavacu TR, mohlo to bejt zivejsi.
V ostatnich clancich si casto bereme do huby CHS, chybi mi tu reakce. Nebo nikdo z CHS Lezce nesleduje? To by byla skoda.
Zapsal: Maty, 08:35:33 19.06.2002
 Obhajoba TR
Proč a kdy používat TR:
1/ za účelem treninku a nalezení co nejvíc metrů i v jedné cestě
Optimální mírně převislá lajna a cesta obtížnosti submaxima lezce
2/ za účelem výcviku nováčků, upřesnění jejich lezecké dovednosti pod přímou kontrolou instruktora, možnost rady upozornění na chyby
3/ při lezení cesty více jedinci na druhém kvůli vyšší kvalitě jištění a pohodlí jističe

předpoklady pro TR
1/umístění otočného bodu lana pod hranou stěny - karabiny v nichž je lano
2/vedení lana neohrožuje lezce i jističe možností pádu kamení
3/vedení lana vylučuje pendl a možné přeříznutí lana na hraně

A teď si položte otázku
1/kolik takových terénů je
2/Když už takhle lezu na písku, potřebuju dolízat až na vršek a kurvit jak skálu tak i lano, není lepší dát stopku v posledním kruhu stěny?
3/Když už chci lézt na vršek tak je nutné lézt klasicky a lano mít skutečně tak abych jím šoupal skutečně co nejméně, bohužel někde to skutečně nejde - např jehla na Prachově

Jsou to jen náměty na zamyšlení, ale myslím že docela podstatné...
Radek
Zapsal: Zoban, 10:51:47 19.06.2002
 Re : Anitě
Jen bych tak poodoknul a tím z mé strany diskusi uzavřel.
Ve sportu jsou různé úrovně faulů a tedy různé úrovně trestů.
V trestním zákoníku jsou také různé úrovně prohřešků i trestů.
A pokud opravdu považuješ úmyslné poškozování jištění za stejný prohřešek jako je použití magnézia, sorry ale tady fakt není co dodat.
Radek
Zapsal: Zoban, 10:54:26 19.06.2002
 doplnění obhajoby TR
dovoluji si doplnit:
ono je možné lézt TR a nekončit v posledním kruhu, ale 20 cm pod horní hranou stěny tak, že se slaňák (nebo dobírák) prodlouží dlouhou smycí, a tím se posune vratný bod. Ovšem chce to přemejšlet. když už je prodloužení dobíráku smycí okolo tří metrů a víc, je vhodné smyci na hraně stěny podložit například starým svetrem, protože při odsednutí smyce zapruží a pižlá skálu.
Ostatně podložení lana při dobírání na vrchol (svetrem, vlastním stehnem - brrr, to je bolest když druholezec zprudka odsedne, lezečkou nebo čímkoli jiným)považuji za rozumné a dělám vždy, když mám pocit, že bych jinak mohl skálu pořezat.
Zapsal: Lukas B., 12:15:38 19.06.2002
 ad. doplnění obhajoby TR
Navíc, nejenom, že tím chráníš skálu (ta je mnohdy a mnohým dost volná, že) ale šetříš si lano :-)
Zapsal: Tomáš F., 13:34:26 19.06.2002
 Re: Doplnění
Dík za upřesnění, sice jsem to tak myslel ale jen naznačil v bodě 1 jak. Takže tak.
A najde se nějaký klasik co by v minulých třech příspěvcích byl proti TR komplexně? Ať dá argumenty stejné váhy....
Radek
Zapsal: Zoban, 15:09:01 19.06.2002
 chicht
Byl jsem tam pred rokem a bylo to tam s jistenim dost bad, a tak si nedokazu predstavit, jak to tam vypada now
Zapsal: pet, 19:51:08 19.06.2002
 Re: Re: Doplnění
Je čas zase někoho popíchnout. :o))) Mé výhrady vůči TR viz můj první příspěvek. V určitém stylu ve kterém se obvykle provozuje mi při dnešní přelidněnosti na skalách přijde sobecký a nekolegiální. Často je vidět třeba v Srbsku Suškách apod že někdo má pověšené lano neleze a dole se válí na karimatce, po hodince se zvedne zase si to každý s těch 4 - 5 lidí párkrát zkusí a opět si dávají piknik. Lano mezitím stále visí a blokuje cestu. Pokud jeden vyleze, je spuštěn na zem, zajistí na rybu druhého zbalej se a jdou jinam nic proti nim nemám pokud při tom neničej skálu. Dalším častým problémem je, v klidu si lezeme v nevelké oblasti najednou se přižene třicet lidí. Počkají vždy když nějaká normální dvojka doleze a zavěsej tak lana na nejatraktivnější cesty a začnou mezi těma cestama kolovat. Výsledek nikdo jinej si už nezaleze. Což člověka nejen otráví, ale má pro něj i finanční ztrátu v podobě zbytečně vydaných cestovních nákladů do oblasti.
Zapsal: Anita, 07:45:36 20.06.2002
 zase..:-))
tak nějakej "kretén" vytluče slaňáky a nejty tady se hned rozvine diskuze mago ( i sem se to dostalo:-))dobírání přes rybu moc železa ve skále a pod.to si tady léčité svoje komlexi???podívejte se na svoje komentáře a pak se mrkněte pod jakým článkem to jeeee( netýká se to samozdřejmě všech) tak klídek..
Zapsal: Brendy, 09:44:06 20.06.2002
 Re : Anitě i celkem
Souhlasím s tebou že není hezké když někdo blokuje stěnu, nebo cestu celý den, u nás je ale zvykem v takovém případě přijít a zeptat jestli si to můžu vyléz na jejich laně, nebo expreskách a pak jim to jejich zas dát zpět. Taková je alespoň praxe v Krasu.
Co už je ale skutečně jinak je realita, že některé cesty obvzvláště na Vysočině jsou výborně odjištěné, jak už řekl Martin, ale nahoře se skutečně drbete na hlavě a pokud neznáte ty správné místní fligny, někdy nevíte kde štandovat. Pravda je, že tomu tak není většinou.
Moc železa ve skále? Fakt je ten že Walesu jsem nikdy přelidněné skály nezažil, že by to bylo tím jištěním? Možná spíš tím že tam toho mají víc.
A komplexy si milý Brendy taky neléčím, nechávám si to na lezení. Pravdou ale je, že narozdíl od Lukase unesu asi jen ten těžší batoh....
Radek
Zapsal: Zoban, 10:26:38 20.06.2002
 LukasB...
No koukám že jsi to vůbec "nepochopil" a zase jako tradičně obrátil, ale to je jedno....jo a tady nikdo neřešil pekelnej krok:-), ale něco jiného PS:no v pivu bychom so mohli dát závod(a výsledek by nebyl rozhodujicí haha šlo by o konečný efekt:-)...jo ale máš pravdu nesnáším těžký batohy(v tomto soupeřit nebudu:-)...ber to na pohodu a lezení a pivku zdárek:-)))
Zapsal: Brendy, 10:45:18 20.06.2002
 svět je malej
A dřív nebo pozdějc se v nějaký hospodě sejdeme.
Zapsal: Lukas B., 12:21:22 20.06.2002
 chci tam bejt taky
...az se v ty hospode potkate, chci bejt u toho. Zobane, klidne budu pit za tebe a batoh si taky odnesu sam.
Nemyslim si, ze kdyz se odpboci od puvodniho tematu logickou cestou, ze by to byla chyba. Je to prece prezentace nazoru nalezeni a vetsina clanku slouzi, coby podnet pro obecnou diskuzi. Stejne se zde nevyresi nic konkretniho, ale spousta lidi se dostane k informacim, ktere jinde trezko hledat a znat nazory ostatnich je vzdy prinosem.
P.S. LukasB, se koukni do zavodu na Hustaka, se treba muzem potkat tam
Zapsal: Maty, 13:01:36 20.06.2002
 TR brát
Nevím, zda to tu padlo, ale TR ano i z tohoto důvodu: když na masivu není slaňák, ale třeba jen dobírací borhák pět metrů od hrany (např. Bürschlické stěny v Tisé), obvykle se schází. Projde jeden, druhý a po třetím už je slušnej Sajgon (ve smyslu eroze). Zdejší písek je přitom festovní a jen tak se neošoupe. Je v tomto případě lepší TR a mírně odřená skála, nebo vyhamtané, deštěm rozplavené sestupové koryto?

Berg Heil
Papouš
Zapsal: Papouš, 13:57:17 20.06.2002
 Burschlické
papouši, nejlíp je popojít po vršku masívů k některému ze slaňáků. A teď si mne zmátl - rozumíme si vůbec, co je TR? nemluvíš o slaňování?
Zapsal: Lukas B., 14:11:22 20.06.2002
 Re: Papouš
Ne rozumíme zcela přesně, tj, co je horší jestli správně nainstalovaní TR, to znamená správně prodloužené ploché smyce a dvě presa proti sobě ,nebo zámkovka pod hranou. Deset lidí vyleze cestu a je zpět spuštěno dolů, pokud je po cestě ještě nějaká hrana, která by se drbala, tak slaní a smyce slouží jen k jištění a dobírání. Poslední vyleze nahoru, vše zruší, a tento jeden poslední sejde setupovkou.
Co je lepší?
Dobrý TR, nebo jedenáct lidí v sestupovce????

Radek

PS: Vidět to mimo výcvik nováčků, tak osobně beru nohy na ramena a mizím někam kde nikdo není.
Zapsal: Zoban, 18:57:41 20.06.2002
 moc az prilis
ahoj.
chtel bych jenom p. zobanovi rict, ze je nutno pred tim nez zacnu rozumovat o dobiracich, slanacich a toperopech se pochlubit a obhajit vrtackove besneni na pasecke skale /Vysocina/.
Zde vlastne vznikl opacny extrem. Bez predchozi dohody doslo k doplnovani dobiraku, borhakovych soustav a otacejicich se nytu na vrcholech paseckych skal.
Od prejistovani a dojistovani jsou povereni a ne samozvani spravci skal. radku co ty nato?
K tomu co se stalo na dratniku samozrejme no comment.
watt
Zapsal: watt, 10:33:19 21.06.2002
 Kdopak odstranil odpověď?
To už se nám odstraňují odpovědi? To mně teda nenadchává. Znova ji psát nebudu.
Radek
Zapsal: Zoban, 17:52:09 26.06.2002
 Nikdo nic neodstranil
Ahoj Radku, tak to by me taky nenadchávalo, ale zadnou odpoved ti nikdo neodstranil. Jak uz jsem nekolikrat psal - z komentaru nic nemazu. Tedy pokud to neni vylozene hardcore porno. Jses si jisty, ze se tva odpoved tady objevila aspon ne chvili? Mozna je chyba v programu a to by bylo blby, ale snad to byla jen nahoda a doslo snad jen k mylnemu odeslani. Kdyztak mi prosim te napis jestli tu ta odpoved byla alespon chvili a o cem byla. Dik
Zapsal: Hop, 07:09:32 27.06.2002
 technická
K mizeni příspěvků mohu podotknout jen tolik, že jsem si v minulosti již několikrát všimnul, že počet příspěvků v "Kde to vře" se občas sníží.
Třeba v "Suškách pod dozorem" bylo včera určitě 100 přispěvků a v tomto okamžiku je tam 94.
Nikdy jsem ovšem nezkoumal jestli něco opravdu zmizelo. Domníval jsem se, že jsou mazány příspěvky "starší než....".
Jestli tomu tak není, tak asi fakt něco nefunguje.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 08:40:05 27.06.2002
 zobanovi
Déšť magnézium ze skály rozhodně nesmyje!!!Důkazem toho je přeci spousta skal kolem nás. Dále bych tě chtěl upozornit, že při pořádání tvých horoškol na Vysočině jsi POVINEN takovouto masovou akci ohlásit na Správě chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy, kde ti ji buď povolí nebo ne.
Zapsal: lalak, 17:24:48 11.05.2003
 PGDoydhi
fSd3LG Thanks for the article post.Really thank you! Really Great.
Zapsal: JjcauFFGuetjlBm, 14:23:19 18.07.2014
 sUYRyXSdKhGn
MJI1tK I am so grateful for your blog.Really looking forward to read more. Awesome.
Zapsal: ARBngSmMKCHChs, 23:14:23 18.07.2014
 dgXhTqVlkqdUvdF
NjxKvn Muchos Gracias for your blog post.Really looking forward to read more. Awesome.
Zapsal: oaxzVetPHEAHeCpSMT, 03:07:33 06.08.2014


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179642)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
All Inclusive 10- Súľov
Transkripce 8A Tisá - Modřín
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Není se čemu divit | Re: Milí komentátoři, | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (188)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (59)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 406 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 314 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 290 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.