LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vystřízlivim a nelezu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
28.Duchoň 10637
29.Lachman 10620
30.Novák 10581
Bouldry:
28.Indrák 9150
29.Majdloch 9125
30.Vaňous 9053
Hory:
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866
20.Petr 4680

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140425 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

P.R.A.C.H.T.E.L. - život na niti

podpořte knihu

smallAutor připravované knihy Boris Hlaváček, se pomocí projektu HitHit snaží získat finanční prostředky pro vydání knihy o životě Petra Prachtela.

Petra Prachtela netřeba již představovat. Tento český svérázný a vynikající horolezec duší i pílí a výtvarník, je znám spolu se svou nedávno zemřelou ženou Zorkou mnohými výstupy v Jizerských horách, na pískovcích i v horách, nebo také přeskoky a vyprávěním z filmu Jump. Některým více, některým méně. Ti z vás, které to bude dále zajímat, se mohou těšit na velmi zajímavou knihu plnou příběhů i fotografií (letos na Fesťáku).

Boris Hlaváček
Boris Hlaváček, autor knihy a projektu

Vydání knihy můžete skrze projekt na stránkách HitHit.cz podpořit finanční částkou v různé výši veřejně i anonymně. A to přes v Čechách nové internetové stránky, které podobně jako již v zahraniční nabízí podporu projektů, které jsou prezentovány fotkami a videem. Podle výše příspěvku garantuje autor knihy a projektu do tří měsíců od ukončení projektu na oplátku různé dárky, jako třeba podepsanou knihu, lezení s Petrem, nebo malovaný obrázek. Na výběr máte z 10 dárků v cenách od 100,- do 5 000,- Kč.


představení projektu


Cílová částka projektu je 100 000,- Kč a do ukončení projektu zbývá ještě 43 dní, což by mělo být cca 19.4.2013. Za první dva dny již 11 lidí zaslalo 12 270,- Kč. Tedy věřím, že cílovou částku se podaří získat. Tu je ale možné i převýšit, jako se to stalo např. u zde nedávno zmiňovaného podobného projektu z USA k digitalizaci filmu z El Capa. V tom případě věřím, že Boris takové finance využije na nějaký další zajímavý projekt s Petrem. Pokud by se ale potřebná částka neshromáždila, ze zvláštního účtu zmiňovaných stránek poputují zaslané peníze zpět k dárcům.

Rozhodně je to zajímavý nástroj, o kterém jistě v horolezeckém světě ještě uslyšíme a horolezecká komunita má velký potenciál, jak další případné zajímavé projekty podpořit. Bohužel zde již máme také neúspěšný projekt z oblasti sportu a hor, kterým se stalo společné natáčení našich lyžařských specialistů, pod názvem Why not, v tomto případě si myslím ale také šlo o jeden z prvních projektů na stránkách.

Více zde: HitHit.com/cs P.R.A.C.H.T.E.L. - život na niti

Marťan   [úpravy] 11:32 07.03.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Naopak.13:49:41 07.03.2013
Nebyva to spis tak, ze se kniha vyda a pak se o zisk z prodeje podeli vydavatel a autor atd.? Na sto tisíc pak stačí prodat 500 knih po 200 Kc. Pokud ta kniha bude dobra, tak myslim mne zajimat bude a  dam treba  i 250 a bude zisk. Pokud ne, tak proc ji sponzorovat? Prachtel je borec, ale to mi jaksi nestaci na ten sponzoring, tedy alespon na zaklade techto informaci zde. Urcite budou i jine nazory, tak treba se necham zlakat. A to lezeni s nim treba zadara, to uz nepujde?
Martas.odpovědět 
 Re: Naopak.14:43:41 07.03.2013
Marťasi, "nebývá to spíš tak" - tradičně to tak bývalo, teď se představuje trochu jiný postup.
Ale dřív než bude člověk chytrej v komentářích jak rádio, mohl by si trochu popřemýšlet.
1. Nikdo nikoho k ničemu nenutí. Pokud máš rád klasický postup, počkej si, knížka třeba bude. Třeba nebude. Uvidíš.
2. Tvoje počty jsou tak zjednodušený, že je snad ani nemůžeš myslet vážně. Zkus si někde zjistit, kolik procent prodejní ceny z knihy se vrací vydavateli (který z nich platí všechny náklady a honoráře a daně...). Obávám se, že se dostaneš k poněkud jinému vzorečku než k tomu 200 x 500 = 100 000.
3. I investice třeba 100 000 pro někoho může představovat problém.
Atd.
P.odpovědět 
  Re: Naopak.14:29:19 08.03.2013
Jo, mas pravdu, mam rad klasicke postupz, proto me predchozi vyjadreni. Kdyz si knihu vydam sam za sve /treba darovane/ penize a knihu rozprodam vlastnim pricinenim, jako treba na festaku, a mam naklady 100.000 Kc a prijem 100.000,- Kc, tak komu bych mel co davat,he? Ja ekonomice rozumim prave. Pokud dam do distribuce, tak se jich proda asi vice,no tak se podelim, ale to usim risknout, aby se to stalo. A nevim kolik si berec Lezec.cz treba a vlastne mne to nezajima. Pecko.
Martas.odpovědět 
   Re: Naopak.08:16:04 09.03.2013
Ekonomice rozumíš jak koza petrželi :) .. toto snad nemá moc co dočinění s ekonomikou, ale se zdravým selským rozumem. K tvé poznámce: 1) investice 100tis. je pro autora nereálná, proto je sbírka. Pokud nepřispěje dostatečná většina lidí, můžeš čekat jak chceš, knihu si nekoupíš; 2) prodat 500 knih na fesťáku je další demagogie :) .. to že tě tam nechá někdo něco prodávat zadarmo je další demagogie (stánek stál loni průměrně 18000,- Kč); 3) výpočet 200x500=100000 je tak směšný, že pořád nevěřím, že si z nás neděláš prdel - viz. komentáře kolem. JE DŮLEŽITÉ PŘISPĚT, JINAK KNIHA NEVYJDE A NEBUDE CO KUPOVAT! To jen info pro podobné ekonomy co nepochopili základní princip.
Belialodpovědět 
    Re: Naopak.12:19:59 09.03.2013
Jednak knížka nejspíš nebude stát 200. Velmi často nakladatel chce něco zaplatit, aby se s tebou vůbec bavil. Je tedy možný, že 100000 je částka, aby to vydavatel vydal, ale nemusí mít nic společnýho s cenou knížky. Ono ostatně dneska za 200 koupíš tak omalovánky.
A na fesťáku pokud neprodáváš s výprodejovýma cenama nic neprodáš. Znám několik firem, které na fesťáku už nejezdí právě z těchto důvodů.
odpovědět 
     Re: Naopak.16:02:51 09.03.2013
A jsme zase u toho: Má papír ještě smysl pro někoho jiného než staromilce? Má ekonomický smysl?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Naopak.20:01:36 09.03.2013
Ale no tak pro leckoho má i ekonomický smysl. Nakladatelé usilují o zisk a pokud ho mají... Tiskaři, sazeči, grafici, redaktoři. Knihkupci. Výrobci papíru. Stát na daních...
Celý ten aparát, který kolem klasického vydávání knih je, v tom víceméně vidí i ekonomický smysl.
P.odpovědět 
       Re: Naopak.22:23:59 09.03.2013
Tak proč furt vydavatelé a spisovatelé brečí?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Naopak.00:10:47 10.03.2013
V řadě oblastí myslím vydávání papírových knih ekonomicky funguje a vydavatelé a autoři tam nemají kdovíjaký důvod brečet.
Problém je v oblastech, kde je menší cílová skupina.
P.odpovědět 
         Re: Naopak.07:36:13 10.03.2013
horolezečtí průvodci apod.
Belialodpovědět 
      Re: Naopak.20:30:27 12.03.2013
Papír smysl má a bude mít. Kolik se knížek prodá je jedno! Styděl bych se sám za sebe, kdyby "lezci" ty peníze nedokázali poskládat....
Matyodpovědět 
       Re: Naopak.20:05:11 14.03.2013
Taky tak. Kdo si myslí, že kniha se dělá na kšeft, je vedle jak ta jedle. Knihu dáte dohromady jedině z nadšenectví.
Steveodpovědět 
 Re: Naopak.16:15:55 08.03.2013
No, je to od Marťase samozřejmě blbost. Nepočítá, kolik stojí tisk, kolik stojí grafická úprava,. scanování fotek, kolik stálo 2 roky práce a jezdění po archivech a ověřování dat. Také si musí uvědomit, že každý prodejce si bere z knihy 40 - 50 % a stát ještě 15 % DPH. Tak Marťasi neplivej kolem sebe, vezmi kalkulačku a sčítej, co je výdělečné. Nech si spočítat třeba jenom ten tisk. Ale je to zbytečné, kdo chce vše vidět černě, ten to tak vždy uvidí.
odpovědět 
  Re: Naopak.21:46:47 09.03.2013
No tak mu tedy prispejte kluci.Ja jsem sice vystudovanym ekonomem a nyni to i praktikuji v docela vyznamnem podniku, ale vase uzke videni nemuze proste ani nahlednout do mych siri, takze vas toleruji a chapu. Nicmene uvazuji vydat knihu o hlouposti v ekonomickem mysleni lezcu, mohli byste se nekdo slozit?
Martas.odpovědět 
   Re: Naopak.00:30:58 10.03.2013
Je to prostě způsob, jak můžeš - a nemusíš - něco podpořit.
Samozřejmě to znamená, že se riziko přesouvá zčásti z vydavatele (který třeba aspoň kus nákladů může takhle pokrýt; předpokládám, že většinou ne všechno) na toho, kdo si něco předplatí - a kupuje trochu zajíce v pytli, kterej navíc možná ještě někde běhá.
Já osobně v tomhle případě asi nepřispěju, ale nemyslím si, že je to špatná věc a netroufl bych si to odstřelit. Naopak, myslím že to může být způsob, jak se dá v menšinových oblastech (např. kultura) některým projektům pomoct, a to i jinak než formou nějaké státní podpory atd.
(Kdybych byl uctívač PP, tak neváhám. A celkem držím palce, aby se těch uctívačů našlo dost.)
P.odpovědět 
   Re: Naopak.20:34:18 12.03.2013
Až dokážeš setinu toho co hrdina připravované knihy, tak ano...
Byl a jsem vydavatelem drobných blbostí. Nikdy jsem o podporu nežádal, ale jen díky vlastnímu finančnímu zázemí.
Vzhledem k tomu jak se kasáš, nemá být pro tebe problém vytáhnout pár tisícovek, jedna lepší večeře...
Nebo jsi studoval tak špatně?
Já sotva odmaturoval...
Matyodpovědět 
    Re: Naopak.12:14:12 14.03.2013
Tak to jsi na tom dost blbe stran intelektu, chces nejak litovat?
Martas.odpovědět 
     Re: Naopak.23:59:54 14.03.2013
na základě úrovně tebou zde prezentovaných příspěvků jsem sto tvrdit, že tě případně omlouvá snad jen absolvovaná VŠE..
ivanodpovědět 
     Re: Naopak.09:15:37 15.03.2013
:) tak to je dost výmluvné...
Matyodpovědět 
      Re: Naopak.19:50:33 15.03.2013
:) :) Jeste mne napada, mohl by jsi nejak lehce naznacit co je zhruba ta setina toho, co mam dokazat jako Prachtel, aby jsi mi na mou knihu prispel? Totiz predpokladam, ze nevis zatim, co jsem dokazal a tesim se na mozny prvni prispevek :) :)
Martas.odpovědět 

 Rozpačitost14:09:55 07.03.2013
Petra si vážím jako lezce i člověka, ale vůbec nevím, co si mám o tomhle článku myslet a jak se k tomu postavit. Jen si představím jaké by to bylo, kdyby takhle postupoval každý známý lezec .....
Libor H.odpovědět 
 Re: Rozpačitost15:11:49 07.03.2013
Věz, že pro Borise, natož hlavně Petra nebylo jednoduché vydat se na tuhle dost zavazující křehkou cestu z víc důvodů, nicméně cesta to je a vyžaduje myslím velkou odvahu i zodpovědnost. Stačí přitom, aby si dostatečný počet fanoušků/čtenářů takto předpaltil jednu nebo dvě knihy s autogramem. Každý má ale možnost volby, stačí počkat, až kniha vyjde a zakoupit jí později.
martanodpovědět 
 Re: Rozpačitost17:39:59 07.03.2013
Nějak nechápu - prostě je několik způsobů financování a ten z prodeje knih je opravdu marginální, navíc je až zpětný, tedy pokud na to nemám cash, tak je i výrazně dražší. Navíc tento způsob je i dobrou sondou zájmu. Pokud se nevybere, nic nebude, jestliže se po dvou dnech blížíme čtvrtině, asi je to zajímavý. Ať si to tak klidně dělá kdokoli, uvidíme, jestli je o to zájem.
Vojtaodpovědět 
 Re: Rozpačitost19:11:03 07.03.2013
Hroza nebud rozpačitej a pošli mu prachy :) byl bys v horách tam kdes byl nebejt těhle starejch lezců ?
odpovědět 
  Re: Rozpačitost07:57:41 08.03.2013
Libor rebel Hroza se podepisuje LRH. Já jsem někdo jiný.
Libor H.odpovědět 

 Kickstarter14:16:26 07.03.2013
Nevim proc ale pouzili lacine vypadajici obsleh a ne rovnou kickstarter.
acodpovědět 
 Re: Kickstarter14:47:50 07.03.2013
Těžko říct, jede KS i v češtině?
 martanodpovědět 

 Výborný nápad17:36:35 07.03.2013
Je to výborný nápad a poměěrně snadný způsob, jak taková kniha může vzniknout.
Danodpovědět 

 neni to uplne sponzoring23:51:41 07.03.2013
Kdyz si to prectete, tak jestli se penize nevyberou, budou vraceny!! Je to hlavne podpora, navic i zjistna (kniha apod.)
Standaodpovědět 

 respekt22:04:18 09.03.2013
Prachtla uznavam a respektuju knihu si určitě koupim hodne jsme s nim klabosili a pribehama to je minimalne na nejednu knihu a je to i zaroven vtipny. Nechapu ty penize? somrovat na vydáni knihy je docela pod uroven. urcite to je kvalitni kniha a vydavatele to zaujme.
mdeeodpovědět 
 Re: respekt16:41:30 10.03.2013
Neřekl bych, že vydavatele to zaujme. Je to lokální české jméno starého klasika. Knihu koupí opět klasici a pár zapálených lezců. Kolik bude náklad? 300ks - 400ks ... to nikoho nezaujme. Možná lezce co vlastní nakladatelství nebo outdoorovou firmu, která to pojme jako formu reklamy.
Belialodpovědět 
  Re: respekt19:57:16 10.03.2013
Naprostá pravda. Myslím že až se to dozví Hudy, tak
to zatáhne.
juraodpovědět 
   Re: respekt23:42:58 10.03.2013
Ten zrovna...
nehudyodpovědět 
   Re: respekt09:28:28 11.03.2013
To asi ne, ale reklama na druhé stránce podobné knihy se pohybuje od 10-25tis. .. to by myslím bylo průchodné. nevím jak pro HUDY, ale prostě myslím, že investor by se našel.
Belialodpovědět 
    Re: respekt10:09:21 11.03.2013
Tak ho sežeň a věřím, že ti Boris bude vděčný a ještě ti zůstane provize tak 20%.
Vojtaodpovědět 
     Re: respekt10:05:26 12.03.2013
Dělat inzertního manažera je dost tvrdý byznys. Zkus to a uvidíš.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: respekt20:37:33 12.03.2013
jj, tentokráte s Turkem souhlasím:-). Obsazoval jsem mapy reklamou. V devadesátejch to šlo samo a nyní...ani hovno:-)
Matyodpovědět 

 nelíbí se mi jakým způsobem16:33:35 11.03.2013
se snad dobrý nápad profinancování knihy o Petrovi dostává na veřejnost, působí to - bez náležitého zdůvodnění proč takto - dost rozpačitě a Petra to dostává do pozice toho, kdo sice záda zatím před nikým neohýbal (nebyl-li přinucen, že), ale také, že je tedy ochoten na takovouto záležitost přistoupit za určitých okolností... a tady mi chybí vysvětlení. Tedy, mě nechybí, já ho mám, ale vůči ostatním, co si Petra váží to není fér. V podstatě by o nic nešlo, kdyby nebyl Petr v pozici toho O NÁS BEZ NÁS, PROTOŽE MI NEJSME DOSTATEČNĚ SVÉPRÁVNÍ! A zeptal se někdo, jestli to Petr dělat chce, co ho k tomu vede a kde na to vezme čas a sílu a chuť? Kniha je dobrý nápad, těším se na ni, ale nemyslím si, že je potřeba kvůli ní Petra prodávat a podávat to tak, že i on je tím, kdo to vymyslel.On se pouze podřizuje. To je rozdíl...
janiskaodpovědět 
 Re: nelíbí se mi jakým způsobem16:35:07 11.03.2013
PROTOŽE MY, oprava
janiskaodpovědět 
 Re: nelíbí se mi jakým způsobem18:55:18 11.03.2013
Je pravda, že pro méně chápavé by to mohlo být někde vysvětleno, i když to považuju za zbytečné. Kdo chce psa bít, hůl si najde a ten kdo chtěl, už přispěl. Nevidím ni špatného na tom dát 100 Kč na knížku, která se mně líbí. V nejhorším je dostanu zpět. Myslím, že P. Prachtela to nestaví do pozice vůbec žádné. Kniha je o něm, není autor ani investor ani nakladatel. To že lidi neumí a nechtějí číst mně moc nezaráží a nepřekvapuje, tak proč se tím zabývat?
Belialodpovědět 
  Re: nelíbí se mi jakým způsobem07:27:59 12.03.2013
Tady vlastne asi nikdo nemel zajem resit Prachtela, ani vydavatele, ale jen se vyjadrit k zadosti o sponzoring knihy. Takze ja napr. lidi typu Prachtela fakt uznavam a zavidim jim to, cim jsou a jak dokazali zit. Je ale asi fakt, ze takovyto lide jsou casto tzv. sobci/jsou za ne oznacovani, ja to vidim naopak, ale pozor ja mam kontroverzni nazory/, jsou pomerne kontroverzni a maji radu ponizenych nepratel. vycitaji jim bezdetnost, pripadne nezajem o vychovu vlastnich deti v ramci ekonomicke moralky, zamereni na sve vykony, neprinos pro spolecnost bla bla. Jenze lidi jako takovy take nejsou zadnym prinosem pro tuhle planetu mozna, tak co.Viz. Belina, Kuran, Vlk a mnoho dalsich. A take je zrejme, ze Prachtel asi byl cely ziovot socka/neznam ho osobne, tedy domnenka/ a ze v tom stari kazdy resi sve problemy, jako i my budeme. Ale naopak treba Hudy, Messner, Sharma asi ty prachy maji a presto v lezeni dokazali minimalne to co Prachtel. A zase maji sve ublizene nepratele, Ti jim zase vytknou byznys a aroganci a povysovani a kdovico jeste. Kazdy ma svou cestu a vsichni opravdovi lezci jsou tezkym nestandartem. Tady slo jen o tu knihu, ne o tyhle lezce, tak se tady nemusi nikdo cilit, jak nic nechapeme o zivote tech vyjimacnych jedincu. Napr. mam ted knihu o Miro Smidovi, dokonce byla posledni tam kde jsem ji koupil, nekdo ji vydal a vida prodava se. Jsem na ni natesen, on byl taky moje dejme tomu ikona a je stale. Prachtela bych rad v knize take poznal, nicmene az kniha vyjde. Klidne prispejte, ja treba taky, ale ne takhle ale treba az za mnou ve skalch nekdo prijde a poprosi. Cau kluci a Janinko.
Martas.odpovědět 
   Re: nelíbí se mi jakým způsobem09:40:53 12.03.2013
je to tak, víc k tomu asi netřeba, dík:-)
janiskaodpovědět 
    Re: nelíbí se mi jakým způsobem19:56:27 13.03.2013
Je to tak, /i na písku ?/, dík za vyjasnění smyslu o těch: co prachy maj a o sockách /co je nemaj/.
Byl Lanšmíd socka?
juraodpovědět 
     Re: nelíbí se mi jakým způsobem09:59:20 15.03.2013
hele, vono to tak je. každej (no dobrá, skoro každej) má právo jít za svým snem, ovšem je to něco za něco. můžeš žít jak indián volnej jak pták, pracovat jen v podzimních a jarních plískanicích, a co vyděláš utratit za letenky, permity, stany, spacáky, lana, nebo to na koupáku prochlastat, můžeš se desítky let posmívat těm chudákům co deset hodin denně hákujou jak barevný, poříděj si háranty, hypotéku atakdále, a lezou jak tragédi protože si šáhnou na skálu pět víkendů a tejden dovolený do roka, trpěj s dětmi na pláži a nad domácími úkoly, když svítí slunce tak místo lezení natírají doma okapy a v diskuzích jsou jsou nazýváni tragédi a nýmandi. a ty jsi ten borec, co leze hlava nehlava a žije tím, má spoustu kámošů, ale najednou tě dožene čas a obdivné pohledy se pomalu začínají měnit na soucitné, a najednou jseš dědek, tělo chřadne, kámoši dílem pomřou a dílem si hrají na zahrádkách s vnoučaty...
Lukas B.odpovědět 
      Re: nelíbí se mi jakým způsobem10:34:23 15.03.2013
tak to bylo strucne shrnuti :)
lacoodpovědět 
      Re: nelíbí se mi jakým způsobem10:35:17 15.03.2013
Týjofka Lukáši, že bys už pomalu dospíval v muže?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: nelíbí se mi jakým způsobem10:52:40 15.03.2013
trocha (opožděné) sebekritiky: jsem bylo takové telátko, jak jsem se kolikrát posmíval že s náma nejdete večer chlastat a místo toho uspáváte ve stanu děti...
Lukas B.odpovědět 
        Re: nelíbí se mi jakým způsobem13:33:04 15.03.2013
Kdybyste je s Tokem neopíjeli pivní pěnou, nestaly by se se z nich alkoholici.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: nelíbí se mi jakým způsobem13:07:56 19.03.2013
:) Anebo jseš Fred Beckey, Petr Prachtel, či někteří jiní ... ;))
Robertodpovědět 
       Re: nelíbí se mi jakým způsobem14:14:43 19.03.2013
ale vo nich mluvím. lezli naplno, nemysleli na zadní kolečka, nic nemají, kámoši dílem pomřeli a dílem si hrají s vnoučaty... poetickej ale nezáviděníhodnej konec. ostatně, jeden z mála archetypálních námětů uměleckého díla (kterejch je že by je jeden na prstech spočítal, cizinec přichází do města, bratr odchází, naplněná láska, nenaplněná láska, návrat ztraceného syna...)
Lukas B.odpovědět 
        Re: nelíbí se mi jakým způsobem17:58:23 19.03.2013
Hele, fakt nemám dojem, že by věci o kterých píšeš jmenované naplňovaly nějakým smutkem. Nevim, kde jsem to viděl, ale nějakej novinář se na Freda (obecně) ptal pár amerických lezců a leitmotiv odpovědí byl mimo jiné, že mu závidí, jak je v pohodě. (Pokud jde o Petra, nepovažuju za vkusný se s ohledem na odchod Zorky jakkoliv vyjadřovat k jeho pohodě nebo nepohodě, ale rovněž si myslím, že nejde o nic z toho, o čems psal.)
Robertodpovědět 
         Re: nelíbí se mi jakým způsobem18:00:36 19.03.2013
P.S. Ale to už jsme vlastně v úplně jiný debatě ... jak to tady na Lezci bejvá často zvykem :)
Robertodpovědět 
         Re: nelíbí se mi jakým způsobem09:26:39 20.03.2013
jo.
závidět Fredovi (a podobným) můžeme především to, že ho to ještě nedohonilo.
Lukas B.odpovědět 
   Re: nelíbí se mi jakým způsobem13:17:45 19.03.2013
..standar-d-em chlapče..nauč s český jazyk, a to dříve, než-li vstoupíš do jakékoliv veřejné debaty..další možnost je použít korektora, tedy pak moje sazba je, dle délky slova, řádově stovky Kč. Hodně zdaru v psaní bez hloupých hrubic přeje Brennerius Konkorn.
Brennekodpovědět 

 jak to bývá...20:27:00 12.03.2013
Každý ať se rozhodne za sebe. Já bych rád tuto knihu četl... Těch co si ji koupí budou řádově stovky, prodejem se náklady nevrátí... proto...
Matyodpovědět 

 Prachtel do čtečky?09:33:38 15.03.2013
Bral bych i verzi do čtečky. Bude?
Papoušodpovědět 
 Provokace?10:36:18 15.03.2013
Provokace?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Provokace?11:10:27 15.03.2013
Proč provokace? Jen nápad jak se zachovat ekonomicky. Vydavatel by nepotřeboval prosit o dary a tak trochu ekonomicko - citově vydírat potenciální čtenáře ( pokud se nesložíte na knížku tak žádná nebude ....).
Tomodpovědět 
   Re: Provokace?13:34:39 15.03.2013
Jasně, mě je to jasné. Ale mnohým ostatním...? Třeba autorům průvodčíků?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Provokace?17:18:50 15.03.2013
Kuba, rovnako ako dnes uz nikto neumyva rucne na ulici topanky bohatsim, tak isto, buducnost pravdepodobne neobnasa vytvaranie sprievodcov ako zarobkova cinnost..doba sa meni
Faktom je, ze keby to hodili do citacky a pyutali 5Kc za precitanie, urcite by usetrili vela casu
Aj z mojho pohladu to vyzera ako citove vydieranie...dajte korunku, inac vam ujo neporozprava svoj (dost preflaknuty) pribeh
Miroodpovědět 
     Re: Provokace?17:36:15 15.03.2013
Zárobok tady jistě bude, ale jen pro Ty, kteří budou vyrábět něco, co někdo jiný bude chtít koupit. V téhle oblasti to umí třeba Panico.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Provokace?17:31:07 20.03.2013
nee, akorat tu papirovou nemam kam dat. Elektronickou bych uskladnil do kozenejch desek s papouskem amazonanem a JUDr. Kindlem.
Papoušodpovědět 

 koumaci22:38:01 18.03.2013
Vážení koumaci, koukali jste na ty stranky vubec?
Ja tam vidim, ze kdyz dam 330 tak ji dostanu podepsanou az vyjde...za 600 mam dve.
Aramisodpovědět 
 Re: koumaci23:21:13 18.03.2013
Myslím, žes to rozsekl......
Tomodpovědět 

 že se nestydí11:00:14 19.03.2013
Text komentáře je pro vulgrání, urážlivý nebo nezákonný obsah skrytý.
odpovědět 

 že se nestydí11:48:35 19.03.2013
Prachtel celý život podváděl a lhal o svých výkonech a teď o tom chce ještě psát knihu a vybírat peníze..to je opravdu nestydatost...
J.V.odpovědět 
 Re: že se nestydí12:09:50 19.03.2013
Stále se neumíš plně podepsat a jsi mimo. Proč jsi mimo? Protože peníze jsou soutěženy v transparentní soutěži, řekl bych hře, do které tě nikdo nenutí, a vydavatelem ani autorem knihy není Petr Prachtel, ale Boris Hlaváček.
Navíc řada přispěvatelů si pouze předplácí budoucí knihu a pokud se nevybere, tak se peníze vrací.
 jirkasodpovědět 
  Re: že se nestydí13:27:09 19.03.2013
To je caviků, nu tu je toho..stejně to nikdo číst nebude. Dnes již nikdo takový archaický hovadiny nečte. Krátká epizodka na web, tak maximálně do 50ti slov a dost. Neni čas dřepět nad knížkou..Vidíš, jsi tak tak na konci mýho moudra..Brennerius Konkorn
Brennekodpovědět 
   Re: že se nestydí15:07:06 19.03.2013
"nauč s český jazyk, a to dříve, než-li vstoupíš do jakékoliv veřejné debaty..další možnost je použít korektora, tedy pak moje sazba je, dle délky slova, řádově stovky Kč. Hodně zdaru v psaní bez hloupých hrubic přeje"
Standardně jsou cavyky:-)
Došlíkodpovědět 
 Re: že se nestydí17:07:08 20.03.2013
Petr Prachtel tuto knihu nevymyslel a dokonce o její vydání touto cestou vůbec nestojí. Skutečnost, že je nabízen - prodáván - aby kniha mohla vyjít, je smutná o to více, že (jak jsem již psala) není brán ohled na jeho celkový stav - tedy bude-li schopen za něj!! slíbeným závazkům dostát...
Věřím, že v úvodu knihy bude jasná informace čtenářům, že uvedené příběhy mají pravdivý základ, ale fantazii autor též meze nekladl. Myslím, že by to bylo vůči všem zúčastněným fér.
Kvalitu knihy, na kterou se i já těším, to nijak nesníží, jen bude Petr ochráněn před případnými nařčeními, že si vymýšlí atp.
Petr se k chystané knize zde na lezci vyjádří. Zatím jen: "Zdravím a děkuji za neagresivní diskuzi a shovívavost ke kontroverznímu tématu, k našemu zaniklému tandemu." P.P.
janiskaodpovědět 

 ?10:54:08 20.03.2013
Co furt resite.Kniha za 330,- je standard, a at se Prachtel nekomu libi nebo nelibi k historii lezeni v Ceskem Raji neodmyslitelne patri.Ja, protoze to tam mam rad jsem prispel a doufam, ze kniha bude.Vcelku jedno mi je jestli peniza za knihu jsou predem nebo po, na to se historie nepta...Btw zivotni cestu si kazdy voli sam a ucet si vybere taky sam, proto mi pripadne vcelku zbytecne tady resit veci,co mel kdo cely zivot delat a ze nekdo to dela lip.Mam deti,  ale nestekam na nikoho, ze je nema.Tohle Vam karmu nevylepsi.Preju vsem hodne slunce ve skalach, aby se vic lezlo a neresili se kraviny v diskuzich
tomodpovědět 
 Re: ?12:36:25 20.03.2013
Teda Tome, 100% jsi mne dostal. Ano, máš plnou pravdu, je to s y. Já to nevěděl. Hned jsem se poučil a budu si to určitě pamatovat po celý život. Děkuji. Nic to však, to že já jsem nedostatečně vzdělaný a dělám hrubky, nemění na mém předešlém tvrzení vůči jazykovým tupcům.
Brennek
Brennekodpovědět 
  Re: ?14:01:12 20.03.2013
aspon zes sebekrytyckej blbe.
martas.odpovědět 

 vyjádření10:27:44 25.03.2013
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=10867&nazev=petr_prachtel_
petr prachtelodpovědět 

 P.R.A.C.H.T.E.L. - život na niti15:20:39 19.04.2013
Borisovo projekt na stránkách Hithit právě skončil s vybranou částkou 112 570,- Kč (113% cílové částky), 220 přispěvatelů, 103 anonymních. Nejvíc přispívajících se spokojí s knihou, 4 mají zájem o originální obrázek a celkem 16 lidí by si chtělo s Petrem Prachtelem zalézt ve skalách.
martanodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.