LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
28.Duchoň 10637
29.Lachman 10620
30.Novák 10581
Bouldry:
28.Indrák 9150
29.Majdloch 9125
30.Vaňous 9053
Hory:
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866
20.Petr 4680

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140425 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Heinz Zak na highline na Starostovi a Starostové

Legendární rakouský lezec, highliner a fotograf Heinz Zak podnikl minulý víkend highline přechod mezi Starostou a Starostovou a v Adršpachu.

Prvopřechod mezi oběma slavnými věžemi v Adršpachu na laně delším než 30 m se Heinzovi podařil 3. května. Zprávu k publikaci nám přeposlali kamarádi ze slacklive.cz.


Heinz Zak na highline na Starostovi a Starostové, Adršpach



Heinz Zak na highline na Starostovi a Starostové, Adršpach


Pár dní před tím Hainz přešel mezi jinými impozantními věžemi Bloßstock a Kreuzturm v Labských pískovcích v Německu.
Viz foto na Highline Begehung Bloßstock und Aderspach.

slacklive.cz   [úpravy] 22:33 09.05.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Master23:31:10 09.05.2008
Paráda ale po free solo Separate Reality by to chtělo bez té smyce s karáblou  :)))
S.odpovědět 
 Re: Master23:54:02 09.05.2008
no, ale lezie rozhodne dlhsie, ako slacklinuje, tak to nemoze hned prehanat...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Master10:11:01 10.05.2008
nojo boreec v neděly chtěl jit i solo ale mrtě foukal vitr..
diegoodpovědět 
   Re: Master10:58:33 10.05.2008
No to je móóóc velká paráda. Tohoto Posledního Mohykána mám opravdu rád. Chtěl bych vidět ty vyděšený davy polskejch turistů na vyhlídce... Savana
F - Zdénaodpovědět 

 Dobrý12:45:39 10.05.2008
Tohle je parádička, ale jestli tohle dělá i sólo, tak je to pro mě magor...jako každý člověk co si neváží života.
Hurvajzodpovědět 
 Re: Dobrý13:06:15 10.05.2008
Jak si přišel na to, že si neváží života? Nejsi trochu OT? Ještě ke všemu, když na "lajně" jde případná chybka čátečně napravit (čápnout "lajnu" za letu) narozdíl od freesóla... (tam čápneš leda svou hlavu...) ?!?

Jináč od Mr Žák(a) bychom se mohli jenom učit :-)
pepaodpovědět 
  Re: Dobrý23:50:47 12.05.2008
tak na ukázkový solo slackline si dej "potter slackline" do hledáčku na youtube a jedno s těch (dvou) videií je legendární extra krátnký filmík Highliner (solo lajna na lost arrow, akter Dean Potter, kameraman mohykán Honza Žák)
odpovědět 

 Instalačka13:59:19 10.05.2008
A jak se vůbec natahuje takováhle "lajna" mezi dvěma věžemi?
Krasový fašistaodpovědět 
 Re: Instalačka15:13:38 10.05.2008
Nejlíp za pomoci vrtulníku.
-odpovědět 
  Re: Instalačka15:21:20 10.05.2008
Vrťas určitě, ale pochybuji, že v tomto případě padla tato varinata. Napadá mě třeba luk a šíp s vlascem, ale nevím.........
Krasový fašistaodpovědět 
   Re: Instalačka16:42:54 10.05.2008
Samé ekční metody. Nejjednodušší je však asi vylézt od spodu na obě věžě a zvrchu potom vytáhnout současně, či jak je libo a možnost tu smyci atd.
Ciliodpovědět 
 Re: Instalačka12:17:42 11.05.2008
instaluje se tak že z předskalí starosty se hodí dolu lano a to se sváže a tahne se najednou nahoru. Nebo musí bejt dost dlouhý lana na obou věžích kdy se obě hodí dolů a někdo je sváže potom už se to jen vytáhme a napne
Roman
romanodpovědět 

 výpočet14:36:01 10.05.2008
Najde se někdo, kdo je schopen exaktně spočítat jakej tah působí na krk Starostový. Při řekněme: 35 m- délky, průtažnosti lajny 5% a uprostřed stojí Zak 80kg a lajna je prověšená o metr? Páka hlavy - vejška od krku ke kotvení- 8m?  A co případnej pád do lajny cca 2.5 m . Vydrží nám Starostová další pokusy? To by mě opravdu velmi zajímalo. Předem díky a jestli to teda někdo spočítá tak má u mě pivo.
Zvědavej Kolouch
Kolouchodpovědět 
 Re: výpočet14:48:35 10.05.2008
Řekl bych ta sténá síla, co působí na krk Starostovi:)).
Krasový fašistaodpovědět 
 Re: výpočet15:12:35 10.05.2008
To je fakt prověšený jenom o metr?
P.odpovědět 
 Re: výpočet15:24:25 10.05.2008
Kolouchu Kolouchu ty jsi se ve škole málo učil. Hlava je namáhána cca 1000 kg na tah. Kdo nevěří, ať si to spočítá.
P.P.odpovědět 
  Re: výpočet15:45:36 10.05.2008
tak to hochu přidej...
odpovědět 
   Re: výpočet15:51:10 10.05.2008
Taky bych přidal, při pádu do soustavy tak 5 krát tolik a ta hlava je namáhána na ohyb a to nejvíc v místě krčku. Nazdar
Ciliodpovědět 
    Re: výpočet16:44:53 10.05.2008
...no a to předpokládám, že kotvení bylo za slaňáky. To né kvůli tomu, že jsem ze Slaného a za Slaňáka se považuju, ale proto, že ten kdo tam kruhy původně dal, asi s tímto nepočítal! (směr, síla...)
matyodpovědět 
    Re: výpočet17:45:02 10.05.2008
Tah na kotvicim bode.. rozkladem sil v trojuhelniku. je-li pruhyb nulovy, je tah nekonecny.. cili hmotnost lezce(chodce) x tangens prislusneho uhlu, tedy (v pripade ze uvazujem spojinici kotvicich bodu kolmou k vektoru gravitace..) to je vodorovna vzdalenost od ukotveni k chodci lomeno pruvesem. Zatize krku Starostove - Rika se tomu moment sily a je to sila x rameno sily.. fyzika stredoskolska.
odpovědět 
     Re: výpočet18:59:14 10.05.2008
Nějak mi na to co píšeš nejde napasovat, že tangens = protilehlá/přilehlá
pan tangensodpovědět 
      Re: výpočet19:02:47 10.05.2008
jo, mas pravdu, je to obracene, nenamaloval sem si obrazek..
odpovědět 
    Re: výpočet17:54:25 10.05.2008
Kupodivu o neco mene, 700kg na tah, na krcek je to moment sily 56000Nm, coz je asi tak jako krychlovej metr pisku metr od teziste. No a ze jich tam hlava ma o dost vic, tak se prida jen par procent navic - hlava vydrzi a pokud ne, tak je spis na vine pocasi nez lajny. S padem je to slozitejsi, zalezi na pruznosti lajny, ale vic nez 2x bych to nevidel :-)
Zdenekodpovědět 
     Re: výpočet19:07:44 10.05.2008
podle tabulek ma kubik pechovanyho pisku asi 1700, reprezentativni piskovec pak asi 2300 kg, takze na ten moment asi nutno pouzit bud vice kubiku nebo delsi rameno..
odpovědět 
      Re: výpočet20:35:22 10.05.2008
nojo le když tam lezeš tak vidíš jak je hlava podélně puklá takže nevim nevim no s těma tabulkama bych to tak nesrovnával...
odpovědět 
       Re: výpočet20:51:03 10.05.2008
Srovnavam ten moment - 56000 Nm. to by odpovidalo kubiku piskovce (2300 kg/m3)na zhruba 4.5 metrovy vodorovny pace - pokud teda dobre chapu tu formulaci o kubiku pisku metr od teziste.
odpovědět 
        Re: výpočet21:05:15 10.05.2008
Děkuju moc za pomoc. Můžu tomu teda rozumět tak, že při případným příštím natahování lajny, hlava nepodrtí autobus polskejch turistů, včetně nebohého hajlajnysty a jeho přátel kteří se na ní nacházeli?
Kolouchodpovědět 
         Re: výpočet21:14:59 10.05.2008
jedna vec sou vypocty a hodnoty sil pusobicich..a druha vec je pevnost krku starostove, coz jest velicina naprosto neznama. Na kvalifikovanou predoved typu uleti/neuleti by bylo potreba trochu vic cisel.. zjistit plosny prurez krku starostove (mozno z obvodu krku, nebo jen zmerit z fotek prumer a spocitat jednoduse s predpokladem kruhoveho tvaru)..nechat udelat par pevnostnich zkousek na vzorcich mistniho piskovce... a pak teprv zacit doopravdy pocitat. tohle (tady) sou jen takovy kecy u piva, nepresahujici tu stredoskolskou fyziku.
odpovědět 
          Re: výpočet22:13:20 10.05.2008
vypocet slozitej neni, nicmene seda teorie vs. zeleny strom zivota.. starostova je sice urednice jen na komunalni urovni, nicmene jiste pretendujici na uroven zastupitelskou! z tohoto pohledu pevnost jejiho krku (resp. patere obecne) nelze, pratele, precenovat!! Mr. Zak ani nikdo jiny by nemel tyhle experimenty opakovat..
pavelodpovědět 
         Re: výpočet23:39:45 10.05.2008
Jen by me zajimalo jak je to s povolenim. Loni kdyz jsem byl doma tak mi bylo oznameno, ze prelaneni mezi starostovejma se zakazalo a to kvuli te praskline na starostove. Kdo vi vic prosim poucte.
Stepan Ptacekodpovědět 
          Re: výpočet11:54:54 11.05.2008
..to je asi lepší nevědět! Asi si méně rovnej a málo publikuješ..?§!
Matyodpovědět 
          Ádr a highline14:23:03 11.05.2008
Co se ochrany přírody týče: Myslim si, že highlining není zakázán zákonem ani jiným předpisem a není k němu potřeba souhlasu OP. Maximálně by dalo tvrdit, že jde o horolezeckou činnost, ale to podle mě pokulhává. To ovšem neznamená, že můžeme poslat hlavu Starostový do údolí....
Syselodpovědět 
           Re: Ádr a highline16:22:46 11.05.2008
co to kecáš?:D spadla hlava?nespadla..hlavně pochybuju že lajnu bude natahovat každej vejkend tam někdo..
odpovědět 
            Re: Ádr a highline16:57:53 11.05.2008
:-) Nepadla, ale mohlo to hrozit. K druhé části tvého příspěvku: Proč myslíš, že se ptal Kolouch?:-))
Syselodpovědět 
             Re: Ádr a highline17:28:42 11.05.2008
Tak tu na vás hoši koukám, tak to byste měli rychle pospíšit si to tam vylítz než to padne. Potom už nebude vo čem tlachat :-)
George-jpodpovědět 
             Re: Ádr a highline17:34:45 11.05.2008
neřešil bych to ted:D dneska amíci natahli zase něco .. na cukrovaraku asi nevim ted..
odpovědět 
 Re: výpočet11:36:00 13.05.2008
Tak jsem to zkusil spočítat. Je k tomu samozřejmě potřeba kupa předpokladů, z nichž se o mnoha mohu jen dohadovat. Nicméně výsledek ukazuje, že by tah lana neměl hlavu Starostové strhnout ani v případě, kdyby na "ramenou" hlava jen ležela. odkaz na výpočet najdete tady: (odstraňte mezery) http://www.kmp .vslib.cz/lide/ hrus/prispevek .php?klic=08051311 3641
Tomáš Hrušodpovědět 
  Re: výpočet12:25:55 13.05.2008
hezky jsi si pohrál. jenom při zběžném pohledu opravím tu hustotu, pro tenhle pískovec bych bral tak 2300 na kubík maximálně.

moje úvaha porovnává pevnost lajny se silou, které vzdoruje hlava celkem pravidelně, a to je vichřice. nepadne-li za vichřice, vydrží stejnou nebo menší sílu (a ohybový moment) od lajny (v rámci jednoho léta a mezi údery blesku).

odpor vzduchu (středoškolská fyzika): F se rovná 0,5 x součinitel x plocha x hustota x rychlost na druhou.
hustota vzduchu je 1,29 kg/m3, součinitel pro kouli je 0,48, plocha je při průměru hlavy 7 metrů 39 m2, pro rychlost 30 m/s (108 km/h) je síla asi 11 kN, pro 40 m/s (134 km/h) 19 kN.

a to nepočítáme dynamiku, odtrhávání vírů, jednostranné zmoknutí a podobné skopičiny (ta mnou nížezmíněná stavařská norma navrhuje baráky vlastně na rovnoměrnou rychlost větru okolo dvoustovky). samozřejmě rameno síly je poloviční než pro lajnu. já bych se fakt toho nebál (poslat tam druhýho, sám bych na to nevlezl, páč bych se poblil)
Lukas B.odpovědět 
  Re: výpočet19:04:39 13.05.2008
S výpočtem v podstatě souhlasím, jenom mi tam chybí síla od předpětí lana, která může významně přispět k zatížení. Odhaduji, že výsledná síla může být i dvakrát vyšší než jen od samotné tíhy lezce, ehm ... teda chodce. (zatížení od vlastní hmotnosti lana asi lze zanedbat, ale i tento výpočet by nebyl složitý).
stipodpovědět 
   Re: výpočet10:10:52 14.05.2008
Síla od předpětí lana je přece zahrnutá v síle F. Síla F v laně prohnutém tíhou chodce je závislá JEN na délce, průhybu a tíze chodce. Když bude větší předepětí, bude menší průhyb a tím samozřejmě větší síla F. Tvá připomínka bohužel není správná.
Tomáš Hrušodpovědět 
    Re: výpočet11:20:09 14.05.2008
Jo tak, už to tam vidim. Ty totiž předpokládáš ten průvěs jako předem známou veličinu. V tom případě jo. Já jsem to pořádně nečet, věta "Protože se o průhybu lana můžeme jen dohadovat" mi unikla a automaticky jsem předpokládal, že ten průvěs se spočítal pomocí rozdílu délka lana a vzdálenosti věží, když tam nikde to předpětí nevidím. Moje připomínka měla znít jinak: o průhybu lana se netřeba dohadovat, šlo by jej stanovit pomocí jeho předpětí a tíhy lezce (vlastní tíhy lana).
stipodpovědět 
     Re: výpočet13:02:13 14.05.2008
Myslím, že můj postup je schůdnější. Tah lana je neznámá veličina, stejně jako průhyb, v tom máš pravdu a mohlo by se zdát, že je jedno, kterou použiji. Ale není to tak, protože při tvém přístupu přibývá další neznámá - a to je poddajnost lana, kterou bych musel vzít v úvahu a o které nevím lautr nic. Poddajnost lana se na průhybu totiž taky bude zaručeně podílet. Myslím, že by zavedení dalšího předpokladu vedlo jen dalšímu snížení spolehlivosti toho výpočtu. Můj přístup je jednodušší - stačí se podívat na fotky, odhadnout průhyb a máš výsledek. Ty potřebuješ znát tah v laně, volnou délku lana, poddajnost lana...
odpovědět 
      Re: výpočet14:57:19 14.05.2008
Nakonec souhlasím. Ono jde o to, že v tomto případě to počítáš ex-post, kdy je jednodušší odhadnout průvěs než tuhost použitého lana o které nevíme opravdu lautr nic. V případě, že bychom teprve nějakou lajnu plánovali a počítali ji dopředu, byla by situace jiná.
stipodpovědět 
       Re: výpočet15:23:32 14.05.2008
To jsme se pěkně shodli, souhlasím :-)
Tomáš Hrušodpovědět 
        Re: výpočet22:07:56 18.05.2008
Hezký výpočet a souhlasím s výsledkem. Přesto síly lidí versus síly přírody jsou myslím neporovnatelné.
Jirkaodpovědět 

 Hlava Starostový18:21:23 11.05.2008
Zatim jsem  se zde dočetl, že počítat neumíte, stejně jako já..pouze se dohadujete.
Natáhněte si to někam mezi stromy, na hřiště nebo něco natuty stabilního. Klidně i vyššího a delšího, to mi je jedno - ale pouze tam, kde jste si jistí, že opravdu nic nepoškodíte.
Nejste tady sami.
paštikodpovědět 
 Re: Hlava Starostový23:09:04 11.05.2008
Máš recht Paštíku. Tohle spočítat neumím a tak se ptám. Důvodů mám hned několik. Tak např: Tahle lajna - mimochodem asi nejhezčí u nás- byla pro mě uzavřenou záležitostí právě s ohledem na "zvěsti" o tom, že by se mohla hlava Starostový urvat. Jenže ejhle- guru Zak dokázal, že to ASI! byly jenom zvěsti. No a najednou je tabu pryč!??? Nebo ne? Co když to řachne až na podruhý? Nebo snad až na potřetí až najedou, jako že najedou, Němci, Rakušáci, Poláci atd. kteří nemaj nejmenší ponětí o "nějakejch zvěstech" a budou se chtít projít tam kde jejich Guru Zak?
Co s tím dělat? Zakázat jen tak od stolu? To dopadne jako s MG. Čekat až se hlava urve a pak křičet? Nebo se prostě pokusit zjistit skutečnej stav věci a to např. výpočtem?
No a v případě, že se zjistí, že je to vo hubu umístit na vršek Starostový jasně srozumitelnou cedulku " No Highline" nejlíp ještě graficky stvárněnej zlomenej krk. Jestli je, ale těch pár tun co působí při napínání a případných pádech navíc bezpředmětnejch tak bych se nerad jenom díval! Hajlajn hajl!
Kolouchodpovědět 
  Re: Hlava Starostový23:33:52 11.05.2008
Vsechny dohady (na tema moznosti ulomeni) jsou jen spekulace.. protoze pevnost krku neni mozne stanovit jinak nez odhadem. Leda ze by tam nekdo vytah nejakej aparat kterym se hledaj napriklad trhliny a diskontinuity v betonu.. ultrazvuk, modifikovanou radarovou antenu (GPR). S tim by musel obejit celej krk a pak spocitat pevnost >na paku< v prislusnym smeru. Ta cedule na vrsku obou vezi v nekolika jazycich - s vysvetlenim ze mistni lezci se obavaji, prosim respektujte nase skaly, dekujeme vam velmi velice atd - by byla asi nejlepsi reseni. A este stejny cedule u nastupu na obe veze.
odpovědět 
   Re: Hlava Starostový08:06:04 12.05.2008
rekl bych, ze pokud se do toho nekdo vrhne bude vzdy pocitat s nejhorsi variantou.Takze staci zjistit vahu hlavy a tah lana.
R.odpovědět 
    Re: Hlava Starostový08:28:09 12.05.2008
ja nevim ale me prijde ze driv spis prdne ta lajna
fodpovědět 
  Re: Hlava Starostový09:41:54 12.05.2008
Pro Koloucha: Dobrá lajna je taky mezi Káplem a
Podmokelskou ve Skaláku.
Petjirkaodpovědět 

 k tomu výpočtu a upadnutí07:43:46 12.05.2008
pevnost krčku pani starostový nelze než odhadovat, ale zatížení od lajny lze porovnat se zatížením větrem. vodhadneme vejšku hlavy na sedum metrů a nahradíme ji ideální koulí, to máme plochu 154 čtverců tlak a 154 čtvrců sání větru. jukneme to staré již neplatné normy zatížení stavebních konstrukcí (která nabízí aerotabulky a koeficientíky pro všeliké tvary překážky a najdeme cosi podobného kouli a v přiložené mapce zařadíme Ádr do příslušné větrné kategorie). závěr? hlava spadne při bouřce (blesk) nebo při vichřici po povolení mrazu, hajlajna (rozumně tlustej popruh či lano) je (relativně) neškodná. Asi. ostatně nespadla.
Lukas B.odpovědět 
 Re: k tomu výpočtu a upadnutí07:45:43 12.05.2008
zpět! ještě ty čtverce vydělit čtyřma! 39 čtverců!
Lukas B.odpovědět 
 Re: k tomu výpočtu a upadnutí09:22:17 12.05.2008
Zatížení při slackline se dá asi dost přesně změřit siloměrem (včetně vektoru síly). Z toho už by se dala odhadnout síla, působící na krk a porovnat s uvedenými tabulkami. Jaká konkrétní síla by pak při daném směru a bodu uchycení způsobila "vyvrácení" hlavy by se muselo zjistit pokusem (no to ne), nebo možná nějakou virtuální či skutečnou (kamenné kvádry) simulací - při parametrizaci pevnosti "uchycení" krku paní Starostové.
ivošodpovědět 
  Re: k tomu výpočtu a upadnutí12:42:18 12.05.2008
chtěl jsem říct: zatížení hlavy je při vichřici mnohem větší, než nějaká upachtěná tuna ze šlakle. bude-li se šlaklovat po suchym a ne hned po mrazech, potom tahem lajny hlava neupadne. ale já bych na to stejně nelezl.
Lukas B.odpovědět 

 A co zákaz lezení?08:11:32 12.05.2008
Je to super výkon a samozřejmě mu k tomu gratuluju. Nabízí se ale jedna otázka. Jak se mohl dostat nahoru, když pro tenhle rok nebylo lezení v Ádru ještě povolené? Je to sice jen nařízení těch šílených chráničů, ale i tak by mě zajímalo, jak se vyhnul pokutě. Musel přece vzbudit docela pozornost. Minulej rok se nás tam snažili pokutovat i za pouhé lezení (vždy neúspěšně).
Jinak doufám, že to nebude někdo neuváženě zkoušet po něm a neurve starostové hlavu. Rád bych si ji ještě vylezl takovou jaká je.
Hanesodpovědět 

 A co zákaz lezení?08:14:13 12.05.2008
Je to super výkon a samozřejmě mu k tomu gratuluju. Nabízí se ale jedna otázka. Jak se mohl dostat nahoru, když pro tenhle rok nebylo lezení v Ádru ještě povolené? Je to sice jen nařízení těch šílených chráničů, ale i tak by mě zajímalo, jak se vyhnul pokutě. Musel přece vzbudit docela pozornost. Minulej rok se nás tam snažili pokutovat i za pouhé lezení (vždy neúspěšně).
Jinak doufám, že to nebude někdo neuváženě zkoušet po něm a neurve starostové hlavu. Rád bych si ji ještě vylezl takovou jaká je.
Hanesodpovědět 
 Re: A co zákaz lezení?08:31:45 12.05.2008
Článek je psaný 9.5. a píšou minulý víkend. Dá se předpokládat, že je tím myšlen víkend 3.-4.5. Na Starostu se Starostovou se může lízt od 1.5. Takže no problem.
odpovědět 
  Re: A co zákaz lezení?12:07:17 12.05.2008
lajna byla natežen 29.4 k večeru 30 tam byla parta chraniču:D nakonec to dal toho 3ho..
odpovědět 

 jištění14:57:38 12.05.2008
...tak jsem v pravidlech zahlédl zákaz používání jištění k jinému účelu( přelanění, překážky, slack..
Nevím , nevím, jak se to snese s etikou.
Čvachta
cvachtaodpovědět 
 Re: jištění16:06:32 12.05.2008
no holt to měl Zak na hraně - ve všech směrech
etodpovědět 

 Novej boulder16:22:36 12.05.2008
No tak když ta hlava spadne,tak bude dole alespoň novej boulder né!!!!!!??????
misamodpovědět 
 Re: Novej boulder?16:58:27 12.05.2008
Ne! Zůstala by tam jen halda kvalitního sklářskýho písku. Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
  Re: Novej boulder?23:35:28 13.05.2008
A z toho by starej Širl postavil novej plot u chatky:-))
Matyodpovědět 

 1420:57:57 14.05.2008
a přecházel to s mg nebo bez?
odpovědět 

 díky za snahu06:43:36 15.05.2008
Tome, Stipe, Lukasi- Až se někde potkáme hlaste se o to pivo. Dík . Kolouch.
Kolouchodpovědět 

 adrspach13:21:10 03.06.2011
Ja do Adršpachu pojedu 9.června,ale moc se mitam nechce,ale kdyz vidim tu krasu tak se tam uz tesim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Adela Hanzlikovbaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.