LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
20.Janošová 10710
21.Šofránko 10698
22. 10685
Bouldry:
20.Petrík 9603
21.Pařík 9603
22.Šťastný 9600
Hory:
24.Chomová 3179
25.Verner 3138
26.Štalmach 2894

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147022 cest
Nové přelezy:
Terra 7c+
? 7c+
Agujeros E 7b+
Hanuman Ex 8c
Veganza De 8a
Bolek 8a
Putinova Z 7C+
1.20 € Var 8a
Uno 2€ Tre 8a/8a+
Grillotopo 7b+

Stěny
LSJ - Javorník
Vnitřní lezecká stěna - Juliska - Praha 6
Bouldering za oponou - Měnín

Prodejny
Rock Point Liberec - Liberec 1
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov
Rock Point - Chodov - Praha 4

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MS v lezení - bouldering finále

Adam Ondra skončil ve finále 6.

Adam Ondra skončil dnes 6. ve finále závodu v boulderingu mužů na mistrovství světa v lezení v japonském Hachiōji. Nepovedlo se mu dát ani jeden top, ani jednu zónu. Vyhrál Tomoa Narasaki (JAP), 2. byl Jakob Schubert (AUT), 3. Yannick Flohé (GER).

V ženách vyhrála Janja Garnbret (SLO), 2. byla Akiyo Noguchi (JAP), 3. Shauna Coxsey (GBR).

Výsledky viz:

IFSC Climbing World Championships - Hachioji (JPN) 2019
...




Zpráva z rána ze semifinále:
Adam Ondra postupuje do finále


Adam Ondra postupuje z dnešního semifinále závodu v boulderingu mužů na mistrovství světa v lezení v japonském Hachiōji do finále. Jako jediný vylezl tři ze čtyř bouldrů, a tak postupuje do finále z první pozice.

Výsledky viz:

IFSC Climbing World Championships - Hachioji (JPN) 2019





Záznam semifinále:



Adam Ondra v semifinále boulderingu

Adam Ondra - semifinále boulderingu


hala

Hala


Finále mužů je dnes odpoledne. Zde bude live přenos:



...

sth   [úpravy] 15:00 13.08.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 komín na zeleným boulderu08:31:08 13.08.2019
Tak spára tam tentokrát nebyla, ale komín jo :) (s nadsázkou)
Dobře Adam podrtil. Hodně štěstí do finále!
Metodějodpovědět 

 Adam10:46:22 13.08.2019
Video semifinále Adam pokusy: 1:37:27 / 1:43:17 / 1:45:19 / 1:47:25 / 1:52:52 / 2:03:00 / 2:05:55
Variantodpovědět 
 Re: Adam11:11:47 13.08.2019
Díky! Víc takových jako Ty... :)
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Adam11:26:51 13.08.2019
Díky!
R. odpovědět 
 Re: Adam12:23:35 13.08.2019
luxus, dík
T.tjodpovědět 
 Re: Adam12:39:09 13.08.2019
Ivka to na fb nasdílela - točila asi ona.
o..odpovědět 
 Re: Adam14:51:40 13.08.2019
Zajímavé, že celé semifinále odlezl v novince od LaSportivy na další jaro/léto - Solution Comp. Měl nachystané i Futury, ale nepoužil je.
vonkreuzodpovědět 

 Gamba, Adam!10:50:04 13.08.2019
Pekne Ada! Snad budou tentokrate bozi spravedlivi a finale bude za odmenu. Budem drzet palce!
AdaFanKlubodpovědět 
 Re: Gamba, Adam!11:28:08 13.08.2019
To by bylo pro změnu pěkný. Hlavně doufám, že bouldery budou těžký a nebude to o množství pokusů.
odpovědět 
  Re: Gamba, Adam!13:26:44 13.08.2019
jede vám někomu live stream? mně ne :-( "Čekáme na přenos International Federation of Sport Climbing..."
o..odpovědět 
   Re: Gamba, Adam!13:29:03 13.08.2019
https://youtu.be/VI8QZBcrQ2M
odpovědět 
   Re: Gamba, Adam!13:39:54 13.08.2019
https://www.youtube.com/ watch?v=VI8QZBcrQ2M
odpovědět 
    Re: Gamba, Adam!13:41:32 13.08.2019
díky, už mi to nabídl i web ifsc, jít rovnou na yt.
o..odpovědět 

 blbý13:55:03 13.08.2019
tak zatím 1 a 2 postavený tak, aby to Adamovi nesedělo :(
odpovědět 
 Re: blbý14:09:30 13.08.2019
Je to špatný. Ze 2 boulderů ani zona.
odpovědět 
  Re: blbý14:21:24 13.08.2019
to jsou hrozny bouldery
pokodpovědět 
   Re: blbý14:40:24 13.08.2019
sražka...
odpovědět 
   Re: blbý14:40:24 13.08.2019
sražka...
odpovědět 

 finale nevyslo14:51:46 13.08.2019
sesty...
odpovědět 

 škoda14:58:54 13.08.2019
Škoda, zklamání je, ale 6. místo na MS je pořád super výsledek a to je třeba mít na paměti. Navíc má ještě na tomto MS další dvě možnosti (a poustu dalších v budoucnosti). Držím palce a fandím.
odpovědět 
 Re: škoda15:01:45 13.08.2019
jojoj!-(
judovanaodpovědět 
 Re: škoda15:09:48 13.08.2019
Nevadi, Ado, v lane a kombinaci si spalis zahu!
AdaFanKlubodpovědět 
  Re: škoda17:36:19 13.08.2019
Snad zchladíš žáhu ne? Prý spálíš žáhu, jsem se zasmál dík :)
odpovědět 

 Finale15:11:13 13.08.2019
Cim byly finalove bouldery zvlastni, ze Adamovi vubec nesedly?
odpovědět 
 Re: Finale15:19:11 13.08.2019
3 skákací a ten jeden balancni s červenýmy, kde byl problem asi i s větší vyskou, že se tam špatně vešel ve všech krocich.balancni je často o schopnosti stát na plochých strukturách a tomu moc nejde. A skákání nema dynamické, Už několik světových poharu to ukázalo.
Smetiodpovědět 
  Re: Finale15:37:23 13.08.2019
několik světových pohárů to ukázalo? Ani náhodou. Asi záleží, o jakých skocích se mluví, ale pokud se skáče do chytů, nemá s tím větší problém, než kdokoliv jiný.
odpovědět 
   Re: Finale20:18:02 13.08.2019
Naopak, několikrát vůbec skákat nemusel a přesáhl to.
odpovědět 
 Re: Finale15:20:14 13.08.2019
nebylo to lezení, ale japonský kung fu parkur styl... bohužel, stavěčům se finale moc nepovedlo
odpovědět 
 Re: Finale15:20:18 13.08.2019
nebylo to lezení, ale japonský kung fu parkur styl... bohužel, stavěčům se finale moc nepovedlo
odpovědět 
  Re: Finale15:26:24 13.08.2019
Mám stejný názor, bouldery hrůza. Vypadalo to jaokoby to bylo dělaný aby to Adamovi nesedělo :(
odpovědět 
   Re: Finale15:29:10 13.08.2019
jeden Top a nula zon by stacilo na medaily, to se moc nepovedlo stavecum
pokodpovědět 
    Re: Finale15:36:23 13.08.2019
Asi ano, nicméně to kam se bouldering ubírá se mi vůbec nelíbí. Za chvíli to bude už jen parkour :(
odpovědět 
    Re: Finale15:36:55 13.08.2019
Skoda, ze Adam jeden top nedal ... to by byl dobry vysmech stavecum dat jeden boulder, na ostatnich zapsat nulu a brat stribro :-)
Vodpovědět 
  Re: Finale15:28:23 13.08.2019
Definice dobrá. Přemrštěna obtížnost a zároveň všechno stavěné pro malé dynamické A silove typy.zadny klasický boulder. Přijde mi to trochu stavene na zakázku a zároveň přepálená obtížnost, ale ta by Adamovi nepomohla. To skákání neumí. Ale třeba se to naučí.
Smetiodpovědět 
   Re: Finale15:35:21 13.08.2019
Adam je za mě nejlepší lezec planety, moc jsem mu přál výhru, ale psát, že to bylo na zakázku ať mu to nesedí?... to je blbost, nesedlo mu to, to se stává, tobě nesednou třeba vajíčka.:) ... to by jsme se mohli hádat, že kvalda a semi byly postavené na zakázku pro Adama, že obě vyhrál? :) ... velká škoda to ale je.
Lukuodpovědět 
 Re: Finale15:32:16 13.08.2019
Hlavně v tom, že byly pro malý. někam se vtěsnat a udržet to, takže velkej má těžiště dál od stěny a musí udržet mnohem větší páky. Bohužel tohle vypadalo fakt jako dělaný pro Tomou.
odpovědět 
  Re: Finale18:43:21 13.08.2019
Jasně, bylo to zjevně „ dělaný pro Tomou“!

Ve finále sice byl jen jeden čahoun vysoký 185cm a 5 borců (slovy pět ze šesti !) menších o cca 10-15cm…

Stavěči místo toho aby postavili bouldery ze samých dlouhých přešahů, kde by byl čahoun ve výhodě, postavili bouldery tak, aby výškou pasovaly většině, což je zjevný důkaz toho že to bylo „dělaný pro Tomou“!
JiBodpovědět 
   Re: Finale21:39:11 13.08.2019
No tak pro mensi.
odpovědět 

 uff15:42:37 13.08.2019
Narasaki vyhral zaslouzene a vpodstate to zachranil od mega faux paux. Koordinacni a balancni problemy AO nejdou. Nemel bohuzel sanci...
janodpovědět 
 Re: uff16:05:27 13.08.2019
je to srágora
odpovědět 
 Re: uff16:08:13 13.08.2019
...a trollové se už rozjíždí :)

odpovědět 

 problém nebyl ve skákání15:48:02 13.08.2019
Ve skákání problém vůbec nebyl. Například ve čtyřce se to tak může jevit, ale tam nebyl problém ve skoku samotném ale v tom, z jaké pozice se skákalo - ze smotané pozice, kdy měl Adam prostě daleko těžší to udržet než menší lezci. V jedničce zase bylo třeba zaháknout špičku a tam to bylo taky daleko jednodušší pro menší, protože vyšší to zachytával logicky s těžištěm daleko dál od stěny, takže už měl mnohem vtší moment a tělo v pozici, kdy je tenzi těžší udržet. Trojka - zase - přepadávalo se z pozice, kdy byl Adam daleko víc skrčený a ve chvíli, kdy musel opřít pravou nohu o stukturu, daleko víc smotaný. Prostě pořád dokola ten stejn problém. Se skákáním ten problém ale nic společného neměl.
odpovědět 
 Re: problém nebyl ve skákání16:25:18 13.08.2019
suhlas. Sam mam 187cm a na pretekoch mavam presne s tym problem, pricom kratsi to ovela lahsie udrzia. Presne taky boulder skok so zahaknutim spicky davali kratsi uplne v pohode, pre mna v podstate neprekonatelny problem kvoli tazisku daleko od steny.

Finale slabe boulde nic-moc a dlhsi(Adam) v nevyhode.
odpovědět 
  Re: problém nebyl ve skákání07:59:37 14.08.2019
lez na písku, tam je výška výhoda
odpovědět 

 Road to Tokio15:49:20 13.08.2019
Olympiáda ale bude v Tokiu !!!
odpovědět 
 Re: Road to Tokio17:04:24 13.08.2019
Když tam předvede to, co tady, je jedno, kde to bude.
odpovědět 

 .17:12:43 13.08.2019
Totalni provar tohle finale, aby 5 finalistu nedalo ani jeden top, stribro se bralo za 3 zony a postavit to tak, ze vitez kvalifikace a semifinale nedal ani jednu zonu? Pekne zniceny finale.. 
i.odpovědět 
 Zkus to obráceně17:28:49 13.08.2019
A co se takhle zeptat obráceně? Jak to, že vítěz kvaldy a semi nedal ani zónu, když první ve finále dal všechny 4 a další tři dali ty zóny alespoň 3? Alespoň zóny očividně přelézt šly.

Zbytek je otázka vyrovnanosti. Řekl bych, že závodníci byli tak vyrovnaní, že udělat to o trochu lehčí, mohli zase všichni mít topy, což také není dobré. Narasaki ukázal, že to šlo. Tak uvidíme, co obtížnost a rychlost. Také se může ukázat, že Narasaki nastavil novou a hoodně vysokou laťku. Bude zajímavé sledovat, kam se výkony a výkonnost ještě do OH posunou. Limity zde jsou, uvidíme, kdo má ještě rezervy a kdo už nyní jede nadoraz.
odpovědět 
  Re: Zkus to obráceně17:43:29 13.08.2019
to ale není obrácená otázka :)

Divná "logika" - to bys mohl taky říct, že očividně šly přelézt aspoň dva bouldery.

Otázka vyrovnanosti to zjevně nebyla, když v kvaldě a semifinále nepřelezli to, co Adam. Je to o tom, jak bouldery sednou. A vzhledem k tomu, že Narasaki prohrál s Adamem dvě předchozí kola, můžeme s jistotou říct, že ani nenastavil novou a hodně vysokou laťku.

...Adam je z těch tří jednoznačně nejvyšší, takže pro něj i ty zóny byly problém. Pokud je zóna za místem, který dělá problém, nemáš ani tu zónu,.
odpovědět 
   Re: Zkus to obráceně17:57:44 13.08.2019
No jo, jenže závody se nehodnotí podle kvaldy, ale podle finále. A navíc to takhle brát nemůžeš, s tvojí argumentací bych to mohl otočit tak, že AO vyhrál semi jen proto, že byl větší, nebo že oni prohráli proto, že byli menší. AO je vyšší, ale že by to byl důvod, jak ho prakticky vyřadit ze závodů? Roli to hrát může, ale že by až takovou, že ho porazí i lezec, co před tím na SP končí spíše ve druhé desítce?
odpovědět 
    Re: Zkus to obráceně18:38:18 13.08.2019
Adam má perfektní flexibilitu, v tom problém není.
Spíše nervy
odpovědět 
  Re: Zkus to obráceně12:52:29 14.08.2019
Ne, už tenhle výsledek svědčí o nešťastném nahození finále.
m.odpovědět 

 objektivní sport?17:56:00 13.08.2019
Je-li sportovní disciplina definována předepsanou trati, hodnocenou veličinou (čas, délka apod.), certifikaci náčiní ... Výsledky následně srovnají závodníky objektivně ... Jakoliv podivna, svým zpusobem je v tomhle rychlost čistý sport ... Bouldering a obtížnost? Ani kočka ani pes ... pokažde jiný problémy, jiný chyty, modni trendy, vytvareni jakesi expertni kasty stavecu ( s certifikacema :))) ) atd atd ... Sledovat nepredvidatelnost vysledku a nasledne debaty je vlastně nejlepší důkaz absurdity sportovni konverze disciplin původně provozovaných outdoor a pufrovanych (co do obtiznosti a charakteru) komunitnim  názorem ...
Schválně, kolik z nás by řeklo, ze dělat závody na existujících skalních cestách je úplná blbost, myslím, ze dost, a přece to cely takhle začalo ... Shrnuto, objektivitu v tom nehledejme, dobře jsme se pobavili, a kdo ma trochu kriticky myšlení asi mu dochází, ze je to kpnstrukt
J.Kladaodpovědět 
 Re: objektivní sport?18:58:29 13.08.2019
Je to přesně tak. Přičemž je otázka, která z lezeckých disciplín po LOH v Paříži zůstane na dalších LOH?!
(pokud vůbec nějaká)
JiBodpovědět 
 Re: objektivní sport?18:58:29 13.08.2019
Je to přesně tak. Přičemž je otázka, která z lezeckých disciplín po LOH v Paříži zůstane na dalších LOH?!
(pokud vůbec nějaká)
JiBodpovědět 
  Re: objektivní sport?20:15:43 13.08.2019
Zní to krásně, ale AO už bude v lezeckem duchode. Za pět let bude takový masakr, že teď je jen jedna šance a to Tokio pristi rok.
odpovědět 
   Re: objektivní sport?21:16:17 13.08.2019
adam je v prdeli špatná MOBILITA
odpovědět 
    Re: objektivní sport?21:52:51 13.08.2019
špatná mobilita je ve tvým mozku
odpovědět 
   Re: objektivní sport?09:24:53 14.08.2019
Olympiáda je obecně přeceňována viz. "jediná šance" atd., už i zde bylo jistě rozebíráno, dááávno už OH nejsou vrcholem sportu ale peněz, marketingu, který paradoxně stále úspěšně staví na dávno nepravdivé myšlence že "olympiáda je vrcholem sportu". Hloupost. Je to prostě dvouletý cyklus/cirkus, kterému se říká "šance je jen 1x za 4 roky".
DXodpovědět 
 Re: objektivní sport?21:38:04 13.08.2019
tenhle závod byl krásný důkaz toho, jak je lezecký závod neobjektivní. V kvalifikaci bylo vidět, že i Adam asi v 5ce už trochu šetřil síly, ale semifinále je regulérní závod, kde si nikdo nedovolí šetřit síly. Běžně ze semi vypadávají favoriti. Takže se dá říct, že jeden závod Adam vyhrál a druhý prohrál. Ten druhý byl bohužel o první místo. Být 6 v prvním by nevadilo. No nic. Prostě bouldering na umělce. Z hlediska celého roku(WCH) si Tomoa vítězství zasloužil. A Adam si zasloužil být aspoň druhý protože pravděpodobnost, že přeleze problém je u něj vysoká. V tomto jednotlivém případě to nevyšlo, což na oné pravděpodobnosti asi nic zásadního nemění.
Valmarodpovědět 
  Re: objektivní sport?09:32:48 14.08.2019
Mno, v zájmu objektivity (a stále údernějšího hesla "zrovnoprávnění") bude možná česem vymyšlena typizace boulderů - vzniknou jejich kategorie, a bude dáno, jaký poměr v celkovém počtu problémů má mít která kategorie, co které kategorie musí obsahovat za kroky...něco jako krasobruslení - povinné prvky atd. A pak přijde Judge Dredd;)
odpovědět 

 Stavěči17:58:36 13.08.2019
Upřímně vůbec nechápu, jak můžou postavit bouldery tak, aby to dopadlo nějak dobře.
Mám chuť na ně nadávat, protože není možný, aby se nejšpičkovější lezec jako AO v nich skoro nehnul.
Ale nedokážu si vůbec představit jak může být v lidských silách odhadnout a postavit takové, které by byli zajímavé pro diváky, rozřadili perfektně závodníky a zároveň měly ještě něco společného s lezením (řekněme oproti extrémnímu balancování, běhání a skákání).
Něco jsem v životě postavil. Člověk to tam nafláká, aby to mělo zhruba nějaké různé obtížnosti. Ale fakt si nedokážu představit, že bych měl něco stavět pro +/- stejně dobrý borce,  kteří lezou o hoooodně líp než já a trefit to tak, aby to jeden přelezl, druhý jen někam a třetí nikam.
odpovědět 
 Re: Stavěči22:12:03 13.08.2019
Mozu, len nie uplne vzdy to vyjde. Toto bol takyto pripad. Nevyvazene bouldre na jedno kopyto.
V semifinale boli lepsie/pestrejsie bouldre.
Celkovo MS stavacom uplne nevyslo.
odpovědět 
  Re: Stavěči23:28:35 13.08.2019
No a prave v tom je ten problem.
Cely zavodni bouldering a obtiznostni lano je postaveny na zcela iracionalni premise jakesi expertni znalosti osob zvanych "staveci". Lidi, kteri sami povetsinou nelezou spatne (zalezi na urovni souteze), ale rozhodne ne tak dobre jako zavodnici, ale jimz se prisuzuje jakasi magicka schopnost vytvaret lezecke "problemy", ktere maji urcit, kdo je lepsi a kdo horsi boulderista/obtiznostnik. Cele se to jeste utemuje systemem zavodu, sponzorskyma penezma, stavecskyma akreditacema, pozadavkama na divackou atraktivitu ...
jak se takova expertiza asi ziskava - musis postavit 20 8acek, o kterejch jiny typci, co uz razitko maji reknou, ze jsou hezky? nebo jako svuj stavecsky vyucak musis umet nasroubovat pestrobarevnou kocicku nebo jiny zviratko (kdo je vetsi punkac tak treba obri kosoctverec), ve kterym bude dynamo, ktery te vyplivne nejmin do dvojityho vrutu?
Schvalne - kolik z nas/vas rekne, ze prirodni cesta/boulder je pohybove fakt hnusna pitomost - nemusi se libit, ale nakonec vsichni reknou takhle to vzniklo, OK soucast hry. Na boulderovce/lano umelce povedou ty samy pohyby ke sprsce nadavek na cloveka, kterej takovou blbost postavil.
U tech nejvykonejsich lezcu uz vlastne jsou vsichni tak dobry, ze se totalni antipohybovy cirkusarny vytvarej jen proto, aby to urcita cast zavodicich nedala - umele vytvorena extremizovana blbost se tak meni na stavecovu "expertizu" ...
Myslim, ze je to cely postaveny na hlavu, protoze lezeni svou ruznorodosti proste z vnitrni podstaty nema parametry (rychlost vubec nezvazuju), ktere by dovolovaly objektivizaci a tedy zavodeni. Je to proste takovej zvlastni gulas, jehoz ingredienci se v poslednich letech cim dal vice stavaji penize ... nejsem skarohlid, jen se snazim videt realitu
:)) ... a jestli diky tomu bude min lidi obeznich tak vlastne prima ...
J.Kladaodpovědět 
   Re: Stavěči00:22:28 14.08.2019
... a to ještě nezapomenme třeba takový detaily jako třeba naschvál zcasti klouzavý struktury/chyty, listy sroubovany na tyhle "volumy" (jak se spravne rika) tak, ze nejdou brat, protoze briska klouzou po ty prilehly lesteny části, na to už je treba vysoká škola stavecskeho bizaru ... Jasný - lezeni po oklouzany skále všichni milujeme a optimální podmínku rozhodne neresime...
J.Kladaodpovědět 
   Re: Stavěči00:29:31 14.08.2019
Posledni dobou mas obcas trochu zvlastni myslenkovy pochody...jak v tom pokusu o “kritiku” cinsky mediciny, tak ted tady pri pokusu o kritiku stavecu. Mame si o tebe delat starosti, zalozit sbirku nebo poslat par skautu do domova duchodcu? :-)
odpovědět 
   Re: Stavěči09:45:03 14.08.2019
"U tech nejvykonejsich lezcu uz vlastne jsou vsichni tak dobry, ze se totalni antipohybovy cirkusarny vytvarej jen proto, aby to urcita cast zavodicich nedala"

Co se tohoto týká, tak je to blbost. Zas a znova se ukazuje, že klasický silový problém bývá pro mnoho lezců ten nejobtížnější a že není třeba vymýšlet ptákoviny s přeběhem po šesti strukturách, nebo trojnásobným skokem.
odpovědět 
    Re: Stavěči11:40:45 14.08.2019
A teď je ještě otázka, zda dovedeme odhadnout, nakolik to bylo nebo nebylo silové. Často se dynamikou nahrazuje nedostatek síly, myslím, že to bylo vidět právě v úspěšném přelezu M3, kde to vůbec nevypadá, ale podle mne to byla právě brutální síla a extrémné zpevnění celého těla, které umožnilo se v těch červených kolech udržet. Ostatní tam lítali proto, že se ve správné poloze neudrželi správně zpevnění.
odpovědět 
    Re: Stavěči09:14:51 15.08.2019
Vis co je vtipný. To o ty srovnatelnosti výkonnosti a tedy extremizaci/absurdizaci stavěných problémů je parafráze výroku TOHO nejlepšího, tuším ze po minulým mistrovství sveta.
Ach jo - co tady řešíme, proctete si tady tuhle diskuzi ... Po kazdejch závodech v bouldering/lano obtížnosti se řeší víc než jak se to povedlo závodníkům, tak jak se to povedlo stavecum ... Řeší někdo v atletice jestli byly překážky postaveny správně, nebo při plavání jestli nebyl poloprazdnej bazén? Ne to je samozřejmý. Ten základní problém je v tom, ze při tyhle aktivitě prekonavas/souperis s problémem a nikoliv s jiným člověkem, proto je to absurdní ...
Vlastně se dost dívím, ze jsou lidi porad ochotny dřít a závodit v tehle nedefinovanejch/nedefinovatelnejch disciplínách.
PS: do domova důchodců ještě nemirim, lezecka výkonnost a mentální sila mi roste s věkem.
PS2: čínská medicína ... Hahaha ... vždy s úsměvem vzpomínám na diskuzi s expertem tohohle oboru o plandajicich buňkách ve střevě a o tom, jak se všechno špatný v člověku zdrcne do nedefinivanyho blata kdesi v břiše ... viděl jsem tam leccos, ale "zloblato" ne ...
J.Kladaodpovědět 
  Re: Stavěči07:27:29 14.08.2019
Velmi přiléhavé. :) Jsem zvědavý, ve kterém okamžiku si lezci řeknou dost, to už není náš sport, pojďme zase soutěžit v boulderingu.
Jiriodpovědět 
   Re: Stavěči10:14:27 14.08.2019
Jací lezci? Lezení na překližce už je a ještě více bude samostatná záležitost, se skalami nespojená. Takže závodníci nebudou žádní super skalní bouldristé, ale sportovci odrostlí právě na tom, na čem se závodí. Pro zajímavost jsem se chtěl podívat na Narasakiho a nemohu najít nic o jeho skalních přelezech. Podle mne to bude čím dál víc nespojitelné a závodní lezení nebude mít se skalami nic společného, ani na skály nebude čas. Možná tak pro zajímavost (pokud se někomu bude chtít), ale jinak na této úrovni (OH/MS/SP) bude buď trénink, nebo volno. Takže ne, bouldristi se nebudou k žádnému svému sportu vracet, protože budou vytrénovaní a zvyklí právě na ten parkour, to bude jejich, tím budou žít. A za mne mohu jen dopsat, že to vítám, klasické silové bouldery jsou dost nuda, něco udržet zvládne každý jouda, ostatně není to tak dlouho, co jsme sami viděli, jak hrubá síla v obyč bouldru sice vítězí, ale když se lezec má zamyslet a vymyslet něco jiného, než jen zarvat za lištu, skončí. Takže síla ano, ale sama o sobě nestačí, bude potřeba i dostatek inteligence a mrštnosti.
odpovědět 
    Re: Stavěči10:22:25 14.08.2019
:-D Analogicky to platí i naopak - číst boulder (nezaměnovat s inteligencí, pozor) a být mrštný zvládne každý jouda, ale když má pořádně zarvat a něco udrže, skončí. Dost nuda. Takže ano, mrštnost a čtení boulderu samo o sobě nestačí, bude třeba i dostatek síly.

Je třeba dodat, že to celé manipuluješ tak, jak se ti hodí - bouldering na skále totiž zdaleka není jen o síle. Síla zdaleka není jen o tom zarvat za liště.

P.S: kdy jsme to viděli?
odpovědět 
     Re: Stavěči11:04:10 14.08.2019
Nesouhasím s tebou. Síla je jistě základ, o tom nikdo nepochybuje. Ale pokud budou dva stejně silově vybavení, ten hbitější a lépe s tělem pracující přeleze více. Relativní síla (vztažená k hmotnosti lezce) může být u obou stejná, oba přelezou silové bouldery bez problémů, ale na parkouru ten čistě silový končí. K boulderingu a skalnímu lezení se vyjadřovat nebudu, je to naprostý nesmysl. Jistě, přírodní bouldering o inteligenci moc není, normální a průměrně inteligentní člověk neztrácí čas tím, že se snaží několik týdnů až měsíců přelézt kus šutru a pokusuje a pokusuje jen aby... aby co?

A další věc - na závodech přijdeš přesně ve stanovenou dobu a máš přesný časový úsek na přelez. Na skalách je to úplně jinak, nepřelezeš dnes, přelezeš zítra nebo pozítří... Takže na závodech musí být někde jinde i tvoje schopnosti číst bouldery a vymýšlet způsoby. Na rozdíl od skal, kde když týden padáš, si můžeš říct, zda ty nezkusit obráceně....
odpovědět 
      Re: Stavěči11:10:05 14.08.2019
Mrštnost je základ. Pokud budou dva stejně mrštní, ten silnější přeleze více. Parkour oba dají, ale na silovém boulderu končí.

Myslel jsem si, že sis jen vymýšlel a na tu otázku P.S. neodpovíš.

P.S. srandovní, jak jsi napsal "k boulderingu a skalnímu lezení se vyjadřovat nebudu" a pak jsi se k němu vyjádřil :-)))
odpovědět 
       Re: Stavěči11:26:24 14.08.2019
No jenže právě základní problém je v tom, že sílu natrénuje/zvýší na dostačující úroveň téměř každý, je to jen otázka tréninku (bavíme se o vrcholových sportovcích). Ale obratnost a hbitost nenatrénuješ, můžeš to trochu zlepšit, ale pokud ti není dáno, máš smůlu. Promiň, netušil jsem, že takovouto základní věc bych měl vysvětlovat, vycházel jsem z toho jako z automatického přepdokladu.

A k tomu P.S. - ne, neodpovím. Pro ty, kdo to nevidí, by bylo zbytečné to uvádět. A pro ty, kdo na to oko mají, je to zbytečné také. Odpověď tak nemá smysl.
odpovědět 
        Re: Stavěči13:08:03 14.08.2019
Přijdeš k problému, který je koordinačně náročný a nedáš ani krok. Trénuješ a najíždíš pohyby a za hodinu přelezeš. Pak si sedneš pod věc, na kterou nemáš silově, kolik budeš potřebovat času na zlepšení -měsíce, roky..? Takže asi tak ;)
m.odpovědět 
         Re: Stavěči13:16:36 14.08.2019
Vtipálku. Nebavíme se tu o amatérském pokusování na skále, ale o mistrovství světa. Než něco napíšeš, zkus si to nejdříve zasadit do kontextu.
odpovědět 
        Re: Stavěči18:21:16 14.08.2019
No jenže právě základní problém je v tom, že obratnost a hbitost natrénuje/zvýší na dostačující úroveň téměř každý, je to jen otázka tréninku (bavíme se o vrcholových sportovcích. Ale sílu nenatrénuješ, můžeš to trochu zlepšit, ale pokud ti není dáno, máš smůlu. Promiň, netušil jsem, že takovouto základní věc bych měl vysvětlovat, vycházel jsem z toho jako z automatického přepdokladu.

:-D to promiň, netušil jsem atd. sis mohl odpustit, to bylo dost ubohé. Proto, že jsi měl chtěl tím svým povýšeneckým způsobem prostě urazit (jakože neznám tak "základní věc"), a ještě víc proto, že je to totální paradox, chyba je jen a jen na tvé straně, protože jsi dokázal svou myšlenku správně formulovat až napotřetí a v takovém případě opravdu není na místě ohrnovat nos nade mnou - pokud nad někým chceš ohrnovat nos, tak jedině nad sebou. Jo a ještě tam přidat to promiň, když se někoho snažíš urazit...plevel. Hezký den přeji. A ani se nepokoušej tvrdit, že ses mě nepokoušel urazit a že vidím někde něco, co tam není. Resp. klidně si to tvrď... :-D
odpovědět 
         Re: Stavěči18:45:15 14.08.2019
Promiň, ale nedočetl jsem to do konce, skončil jsem u druhé věty druhého odstavce, takže jestli jsem tam přehlédl něco důležitého, tak se omlouvám. Nerozumíš tomu a ještě jsi hloupý... Zkus si o tom něco najít nebo někoho popros, ať ti problematiku rozvoje kondičních schopností a koordinačních schopností trochu přiblíží. A přidej k tomu i pohyblivostní schopnosti. Mohu ti napovědět, že třeba ty pohyblivostní schopnosti můžeš tréninkem trochu zlepšit, ale jsou determinovány především geneticky. Podobných věcí je více, detailní přednášku ti tu ale dělat nebudu. Snaž se :-)
odpovědět 
          Re: Stavěči00:31:53 15.08.2019
Obidvaja mate pravdu a zaroven nie. Jedno alebo druhe by platilo ak by bouldre boli standardizovane.
Kedze ale niesu, tak raz vyhra ten, inokedy iny. Lebo kazdy lezec trochu iny - ina vyska, ina sila, ohybnost, mrstnost,... Kombinacia vsetkych tychto vlastnosti je jedinecna.
Sem-tam sa objavi niekto ako momentalne janja garnbret, ktora ma talent, natrenovane, silu, ohybnost, mrstnost a v takej kombinacii, ktora prevysuje viditelne ostatne. Prevysuje ich prave kvoli tomu, ze tie bouldre niesu standardizovane.
Adam by mohol byt ako janja keby sa prioritne venoval pretekom.
Ak by boli standardizovane, tak by tak nevynikala, lebo su tam silnejsie, ohybnejsie, mrstnejsie, aj lezkyne, co maju viacej natrenovane,... To robi napriklad pre mna bouldering najzaujimavejsim. Rychlost zase najmenej, lebo tam je to cisto jednostranne zalozena vec. Mas urcitu genetiku a k tomu uz len chut a ochota natrenovat. Kombinacia tychto dvoch veci urcuje, kto bude ako dobry. Nic viacej. Je to rovnake ako napriklad pri atletickych disciplinach. Talent a trenovat, nic viacej. Bolt bol neporazitelny sprinter. Mal talent a natrenovane. Ostatni sa mohli poskladat a aj tak nemali sancu.
Pri boulderingu je to komplex kvoli moznej roznorodosti bouldrov, ktora sa stale vyvija a obmedzeneho casu na ich vylezenie. Mozme ho trochu prirovnat s desat bojom. Tu ti pomoze vyska, tu sila, tam mrstnost, tu ohybnost,..
odpovědět 
           Re: Stavěči06:41:09 15.08.2019
Zni to pekne, ale neni k zamysleni bouldery ve finale jen na mrstnost. Spatne postaveny, zvyhodnujici cvrcky.
A aby jeden z nejsilnejsich lezcu na planete nedal ani zonu, tak to je divne lezeni. Spis to ukazuje ze o zadny lezeni uz nejde.
odpovědět 
           Re: Stavěči06:41:46 15.08.2019
Zni to pekne, ale neni k zamysleni bouldery ve finale jen na mrstnost. Spatne postaveny, zvyhodnujici cvrcky.
A aby jeden z nejsilnejsich lezcu na planete nedal ani zonu, tak to je divne lezeni. Spis to ukazuje ze o zadny lezeni uz nejde.
odpovědět 
            Re: Stavěči10:42:03 15.08.2019
Jasne, ze to cele a pada na stavacoch. Oni maju moc a zaroven moznost do velkej miery ovplyvnit vysledky a kvalitu/atraktivitu pretekov.
To, ze Adam nedal ani zonu je aj problem stavacov,ktori znevyhodnili Adama(vyska) a chybala im vecsi aroznorodost ale vyzeralo to aj na Adamov problem. Vyzeralo to, ze ho ten prvy boulder poriadne rozhodil(rad by som si precital Adamove vyjadrenie). Osobne som myslel,ze zvysnych to bude lepsie. psychika/mentalna sila je dalsia zlozka v boulderingu, hlavne v pretekoch.
odpovědět 

 Titulek01:39:26 14.08.2019
Tocit videa kazdy tyzden musi liezt na palicu
logopedodpovědět 

 diskuze10:29:14 14.08.2019
Rád bych některým připoměl, že toto je veřejná diskuze, což je sociální situace, která vyžaduje jiný přístup, než třeba pokec s kamarády v hospodě. Alespoň byste měli myslet na to, že je třeba psát příspěvky tak, abyste si za nimi stáli nejen anonymně, ale i pod vlastní skutečnou identitou. Např. si představte, že sedíte v sále plném diváctva/účastníku, kde se vede diskuze vy se zvednete a říkáte svůj názor na někoho, kdo je v sále přítomen, přičemž se na vás upírají oči ostatních.
odpovědět 
 Re: diskuze14:48:55 14.08.2019
ne tohle je internetová diskuze na lezci, to je peklo pro lidskou slušnost...
odpovědět 
  Re: diskuze21:57:54 15.08.2019
Nesouhlasím, stejný názor řeknu při diskuzi v hospodě, tak jako v jiném případě. To jenom pokrytci mění své názory, ale vzhledem k Vašim komentářům se ani nedivím. U nas v hospodě se tomu říká prizdisrácství. A řeknu ti to v hospodě, nebo v jiném sociálním případě. Musím se smát.
odpovědět 

 Síla10:57:13 14.08.2019
Z mého pohledu Adakovi chyběla ve finále síla a obratnost. Už v semifinále mi připadalo, že mu trochu chybí síla, ale ještě to šlo nahradit technikou. Ve finále byly ještě těžší bouldry a tam už to bylo patrné. Už se pak unavil na prvním bouldru, druhý jsem čekal že dá, ale utavil se ještě víc a to potom i ta psychika jde dolů...
Zico RTodpovědět 

 Objektivita11:13:29 14.08.2019
Tak já myslím, že tahle soutěž ... myslím K,SF a F ... byla prostě jen odrazem toho, že jedinou skutečně srovnatelnou disciplínou v lezení je ta, co má s lezením po skalách nejméně společného ... rychlost.

A vůbec bych se nedivil, že pro laické publikum na OH, které ale bude tvořit skutečně drtivou většinu, bude právě rychlost nejzábavnější.

A kdybych si chtěl hrát na proroka, což je blbost a samozřejmě bude vše úplně jinak:-), tak masověji se u diváků bude prosazovat buď právě rychlost, nebo dojde k nějaké standardizaci cest u B a O. Jistou analogii vidím u divoké vody, i když tam je počet terénů samozřejmě omezen a nejde tam s tratí tak blbnout, jako na překližce. 
MModpovědět 
 Re: Objektivita12:14:57 14.08.2019
Jo jo, už to tu zaznělo dříve. Lidi chtějí akci a okamžité srovnání. Nelezec v obtížnosti nepozná výkon, zda lezec drží kapsu nebo bouli je mu jedno, vypadá to stejně. Možná tak ještě traverzy hlavou dolu, ale jinak se dívat 8 minut na jednoho lezce je pro neznalé dost nuda. A i buldery jsou na hranici, být pořadatelem na OH, udělám lezení boulderů paralelní, aby bylo okamžité srovnání :-) Takže je to ne vždy záživné. Ale právě co zajímavé a poutavé bylo, tak někde jsem viděl závody v bouldrech na rychlost. Lezli dva, lezli stejný boulder, a nahoře bylo tlačítko se žárovkou :-)
odpovědět 

 Foto dne:

El Chorro
 Databáze cest:
Všechny cesty (180294)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Màs Limpio Imposible 4+ El Chorro
Terra 7c+ Cabeçó D’OR
El Judío Judío 7a Jaén
Agujeros En Tus 7b+ Jaén
Penetrator 6b Jaén
Nově komentované:
Raz Dva 6C Radyně
CCS Line 7A Pašinka
Malá Bistra Pčela Maja 5b Osoje - Čikola
Mechový Nádeník 7B Pašinka
Přízraky 7- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Eliska Adamovska | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: hnus | Re: hnus | Zas nosny tema | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus julius | malé boty | Re: Tak to je fakt novinka | Re: Achjo |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (54)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (32)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (20)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)

 Nově v inzerci:
Ocún Weebee Lady, vel. M | La Sportiva Olympus | La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 824 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 747 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 626 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 664 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 558 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.