LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pokud nemáte v deníčku fotku a chcete jí tam mít, klidně ji pošlete emailem.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Ultra Ant Club - Týnská - Praha 1
Stěna Kopřivnice - Kopřivnice
Sportovní hala PF UJEP - Ústí nad Labem

Prodejny
HUDYsport - Jihlava
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ČHS: proč je třeba startovat na mezinárodních závodech

ČHS zveřejnil vysvětlení ohledně účasti českých sportovců na mezinárodních závodech. Účast na co největším počtu závodů je teď žádoucí více než kdy dřív z důvodu nového formátu olympijského kvalifikačního systému. Kvůli němu je třeba, aby závodník startoval na co největším počtu závodů SP, a měl tak co největší šanci nasbírat potřebné body, které je možné získat do 80. místa.

"Ačkoliv se může zdát, že výjezdy závodníků na závody ve vzdálených destinacích (např. Asie), jsou “zbytečně” nákladné, šance na bodový zisk je zde vyšší vzhledem k nižšímu počtu startujících. V letošním roce byla na asijských závodech účast rekordní, ale obě naše závodnice pár bodů vybojovaly a do výsledné kombinace se jim rozhodně budou hodit," píše se v článku ČHS.

Více viz celý článek zde:

horosvaz.cz: Účast českých lezců na mezinárodních závodech

Standa Holec   [úpravy] 09:46 19.05.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 o kohoutkovi a slepičce11:28:55 19.05.2023
ahááá!
tedy systém kvalifikace na komerční svátek formálního společenského začleňování lidožroutských režimů mezi jakž takž snesitelné státy vyžaduje pro získání 40. místa na olympiádě mnoho 40. míst na soutěžích v hotentotlandech na druhé straně planety.
ještě mi prosím vysvětlete, k čemu je mi dobré, když 40. místo na olympiádě utrpí občan(ka) stejného státu, který je mi domovem - ale to bude asi moje chyba, při čumění na sport v bedně se spíš než co jiného k smrti nudím a národovecké orgasmy se jaksi nedostavují.
Lukas B.odpovědět 
 Re: o kohoutkovi a slepičce11:43:17 19.05.2023
Každý můžeme mít svůj názor, ale obecně se každý sportovní svaz bude snažit dostat své zástupce na OH, i když nebudou mít reálnou šanci na dobré umístění, protože to pak ovlivňuje dotace na další období atd. Takže strategie ČHS je celkem logická. Samozřejmě pak můžeme diskutovat o tom, proč vlastně z veřejných peněz dotovat sportovce, ale to už se dostaneme někam úplně jinam a mimo lezení.
Petrodpovědět 
  Re: o kohoutkovi a slepičce14:43:31 19.05.2023
Máš pravdu, ale znáš způsob nominace na OH? Postupují první tři (bavíme-li se o SP), nic jiného nemá význam. Výkonnost holek byla známá a druhá strana světa ji rozhodně nepodpoří, takže pokud chceš mluvil o logickém postupu ČSH a strategii, tak mnohem logičtější (včetně logičtějšího využití peněz a času) by bylo potrénovat a snažit se vyhrát Laval a případně se soustředit na OQS, než poslat podprůměrné lezce (omlouvám se, ale na mezinárodní úrovni to tak je) přes půl světa a doufat, že se umístí na bedně.
odpovědět 
   Re: o kohoutkovi a slepičce23:07:32 22.05.2023
Pleteš si pojmy a dojmy. První tři postupují z MS, to nemá s body v SP nic společného. Na SP je potřeba nasbírat body v boulderu i obtížnosti a dostat se do kvalifikační série. Což už samo o sobě má hodnotu, stejně jako probojovat se do účasti na OH je víc než zůstat doma.
Juraodpovědět 
    Re: o kohoutkovi a slepičce10:26:39 23.05.2023
Tak to bylo myšleno, postupují první tři, tedy odkazovat se na body v poháru nemá smysl. Vypisovat extra MS nebo SP na věci nic nemění. O OQS je napsáno níže.
odpovědět 

 Zavádějící/lživé vysvětlení?14:37:40 19.05.2023
Není to od ČHS trochu nesmysl a další blábol? Ve své podstatě je z technického hlediska vysvětlení pravda, ovšem pokud to zasadíme do správného kontextu, je to úplně jinak. Ano, bodíky rozhodují, ale...

Na OH je 18 žen (nepočítám dvě místa pro NOC). A nominace je pro:

- první tři v SP

- pět vítězů kontinentálních závodů (pro Evropu Laval)

- deset míst přes OQS Březen-Červen 2024

Takže body do SP jsou teoreticky potřeba, ovšem    postupují první 3, takže sbírat body má smysl pro ty, kdo se umisťují na bedně nebo alespoň ve finále. Body za 63. místo jsou úplně k ničemu a nevěřím, že někdo očekával finále, vždyť svět je někde úplně jinde, tady jsme druhá liga, možná třetí.

Na Laval body potřeba nejsou, stačí ho vyhrát

Na OQS také body z SP potřeba nejsou.

K čemu se tedy holkám budou body rozhodně hodit?
odpovědět 
 Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?21:26:45 19.05.2023
A můžu se zeptat o co jde? O to, že holky nezalezly a stálo to pár drobných tisícovek. 250k je tak dvouměsíční obrat novinového stánku. Nebo jinak,když svaz odpovídá, tak k čemu je pro vás ta informace? Nejspíš lezete hovno, tím větší, čím víc tady trollíte, tím míň lezete to hovno, které jste lezli bez trollení. Není to škoda času???
odpovědět 
  Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?22:35:05 19.05.2023
(Bych si tipnul, že jim to vadí z důvodu toho, že takovéto výlety se platí 1) z členských příspěvků, 2) z příspěvků od státu, tedy z daní, a že by tyto peníze mohly být využity efektivněji, resp. na užitečnější účely. Ale možná se pletu a jsou to jenom závistiví sráči, kterým se tam (do Asie) nedostaly jejich děcka...)
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?13:03:06 23.05.2023
Býváš velmi radikální a občas zapomínáš na pár důležitých faktů. Jet do Asie nebylo žádné terno. Žádný soudný rodič by tam svoje dítě nechtěl, protože ví, jak na tom jeho dítě je. I u Elly a Míši si myslím, že šlo o naivitu a omyl a že kdyby znaly rozdíl mezi ČT a světem, že by tam nejely. Ti, co by to měli hrazené, moc dobře ví, že výkonnostně by dopadli hůře, než Ella s Míšou, zbytek by si to musel hradit sám, výsledky by nebylo o moc lepší, ale částka pro rodiče astronomická. Takže teorii o závistivém rodiči bych vynechal. Platné nemusí být ani body 1. a 2.. Ale úplně jsi přehlédl možnost, že by někomu mohlo vadit, jakým způsobem je repre řízená, a jaké mají lezkyně zázemí a podmínky. Tedy filozofie není úplně špatná, ale výkonnost repre je opravdu velmi nízká. Podívej se na letošní výsledky českých holek. Od českých závodů přes EPM až po SP. Máš pocit, že ČHS v přípravě a péče o ženskou repre odvádí dobrou práci? V ženách v bouldrech ČP vede holčina, co loni/předloni ani nezávodila, MČR na laně dospělých sice vyhrají Ela a Míša, ale ty víme, jak na tom v mezinárodním srovnání jsou (lano ještě nebylo, vím, třeba překvapí), za nimi je Mariana, ročník 2007. Kde máš nějaké schopné ženy, juniorky, nadějnou mládež... ? Po několika letech práce na ženské repre jsme skončili takhle?
odpovědět 
  Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?01:59:15 20.05.2023
Nezbývá, než popřát hodně štěstí do dalších podobných výletů neb co jinýho by mělo pomoct, než to štěstíčko :D (že se bude jezdit dál pro podobnou ostudu nepochybuju)
odpovědět 
   Rozkradena republika02:10:33 20.05.2023
Republika je ve srackach. Inflace jako hrom, vsechno zdrazuje, zvysuji se dane. Lidi nemaj na topeni a nekteri na najem. Ale horolezci si jedou za penize danovych poplatniku pro nejake bezcenne body na druhou stranu planety. Bravo horolezci ukazujete se jako spravni hospodari. Babis vas vzor.
odpovědět 
  Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?08:56:24 20.05.2023
Ale já přeci vůbec neřeším, jak holky zalezly. Mě je úplně jedno, kdo a proč tam jel a kolik to stálo. Já jen řeším logiku a smysluplnost odpovědi od ČHS. Oprosti se od výletu a soustřeď se jen na odpověď ČHS. Tobě nevadí, že ti ČHS poskytl nelogickou a zavádějící odpověď, která nemá smysl?
odpovědět 
 Re: Zavádějící/lživé vysvětlení?01:05:21 22.05.2023
Nemáš pravdu. Na Laval i QOS je třeba se kvalifikovat. A to na ákladě výsledků SP2023. Konkrétně do QOS,kde je šance postupu asi největší, se kvalifikuje 48 lidí s nejvíce body ze SP, kde se očítají 3 nejlepší výsledky v bouldrech a 3 v leadu. Takže bez bodů z SP2023 není šance se kvalifikovat. Jedině tedy získat bednu na MS v kombinaci, pak body SP opravdu neotřebuješ, ale to u holek není reálné.
odpovědět 
  Způsob nominace13:04:13 22.05.2023
Děkuji za upřesnění, ale není opět trochu polovičaté? Možná se pletu, pokud ano, tak se omlouvám a uveď to na pravou míru.

Ale... třeba na Laval je nominace zde, https://tinyurl.com/Lavalnominace

Není to na národní týmy, tedy počet míst pro národní tým? Ano, počty bodů rozhodují, ale ne jména. A pokud Český národní tým bude mít dostatek bodů, dostane přidělen patřičný počet míst a může tam poslat koho chce. Je to tak, nebo ne? Z tohoto hlediska by rozhodnutí poslat tam holky mimo formu bylo ještě horší, protože body pro ČR tam mohl vylézt kdokoliv, třeba Markéta Janošová teď byla 49.. Z hlediska způsobu přidělování míst pro kvalifikační závody by mělo mnohem větší smysl tam posílat závodnice, které jsou na tom aktuálně nejlépe, než tam poslat někoho, s kým se sice na kvalifikační závody počítá, ale aktuálně nemá na to, aby si na ně vybojoval postup. Pokud náhodou mám pravdu, přijde mi to jako selhání nejen trenérské, ale i selhání celkového plánování a závodní strategie ČHS. Ella si klidně mohla trénovat a připravovat se a body potřebné pro účast ČR mohli zajišťovat závodníci z týmu.
odpovědět 
   Re: Způsob nominace23:14:41 22.05.2023
Máš v tom guláš. Do OQS se body sbírají na jméno a obě holky jich nejspíš nasbírají víc v obtížnosti. Ale z boulderu se jim bude hodit cokoliv >0 BTW neporovnávat pořadí v Salt Lake s Asií, kde se nečekaně sešlo víc startujících, zatímco v US jich bylo zatím nejméně.
Juraodpovědět 
    Re: Způsob nominace02:50:22 23.05.2023
Guláš v tom dělá ten, kdo zde píše ta vysvětlení. K OQS platí For sport climbing, athletes will get a spot to the OQS through invitations, which will be released based on the 2023 international events results/rankings, with a maximum quota per gender per National Federation.

Ovšem ten, kdo to vysvětlení psal, to napsal celkově, což u Lavalu nebyla pravda. Místa z Asie srovnávám, protože není důležitý počet startujících, ale celkové pořadí a body, alespoň tak to zmiňujete. A Markéta má po jednom závodě 8 bodů, Ela po dvou závodech 9.25, kdežto první desítka má mezi 1005 a 2380. V A stále platí moje poznámka o nesmyslnosti. Na jednu stranu píšete, jak je důležité sbírat body a odůvodňujete účast v Asii významem každého bodu, a pak vynecháte SP v Salte Lake City, kde se daly nasbírat body další? Nebo body z Asie byly nějaké extra, zatímco body z USA se nebudou počítat? Když se vědělo, v jakém stavu holky jsou, měl tam jet někdo, kdo mohl získat alespoň více bodů pro ČR, a holky se mohly připravovat na lano. Možná by se tím holky vyřadily z OQS, kam stejně podle mě nemají šanci se dostat, ale mohla zůstat teoretická šance na Laval, kdyby boulderistky získaly body v boulderingu a Ela s Míšou se soustředily na přípravu obtížnosti a pak zazářily. Takhle se to zabilo.

Promiň, ale tohle je prostě chaotické a nekoncepční. Buď je zájem o OH seriózní, holky jsou na hranici nominace a pak se má udělat maximum, tedy nasbírat body kde to jen jde, a nebo zájem seriózní není a pak ani účast v Asii neměla smysl. Ale tvrdit, že Asie byla nutná a že každý bod je důležitý a může rozhodnout, a pak ze tří proběhlých závodů jeden vynechat, postrádá logiku. Těch 9 bodů nepomůže vůbec ničemu, holky, co mají 1000+ lezou i lano, tohle nejde dohnat. A řekl bych, že mimo je i Laval, do 15. místa ČR nebude, teď jsme 27 a žádný výrazný talent, který by na nadcházejících závodech nějak více zazářil, tam nevidím. Ani na náhodu, protože v boulderech, které by holky měly topovat, mají často problém už i jen nastoupit, a za úspěch je považována i jen zóna.
odpovědět 
     Re: Způsob nominace06:53:06 23.05.2023
Tak máme AO, tady tvrdit, ze tam želízko v ohni není je nesmysl.
odpovědět 
      Re: Způsob nominace10:24:31 23.05.2023
Řeč byla o ženách.
odpovědět 
      Re: Způsob nominace11:03:37 23.05.2023
To je taky kapitola sama pro sebe. Adam spoléhá na co? Že postoupí přímo z MS v Bernu? Pokud ČHS nahání body (jak píše), tak zrovna AO přinesl zatím nulu, na bouldrový SP nejel z mužů nikdo. pro Laval by se body hodily.

Ono je to vše jedno, nějak to dopadne, pouze jsem chtěl poukázat na nesmyslnost vysvětlení, proč holky měly do Asie jet. Opět to bylo technicky pravdivé vysvětlení, ovšem ve spojení s dalšími kroky, které ČHS dělá, to vysvětlení vůbec nedává smysl, protože vysvětlovat, že tam holky musely tím, že se mohou body hodit, a zároveň vynechat všechny další možnosti, kde se dají získat body další, nemá smysl. Osobně to stále vidím jako výmluvu, aby svaz nemusel přiznat, že jde o selhání šéftrenéra, který nezvládl přípravu a vyrazil do Asie s nepřipraveným týmem, který tam úplně pohořel. Ženská repre je úplně odtržená od reality, není v ní ani jedna připravená boulderistka, a výlet do Asie toho byl dokladem. Věřím, že se tam jelo v dobrém úmyslu, někdo podcenil, jak se nyní ve světě leze, a naivně tam vyrazil získat postup na nominaci na OH. A vrátil se ošklivě překvapen a zaskočen a správně usoudil, že tudy cesta nevede, a další závody raději vynechal a soustředí se na přípravu a doufá v zázrak. A otázka "Co je to za šéftrenéra a co dělá, že dopustil, aby ženská repre byla v tomto stavu" stále trvá, stejně tak zřejmě nefungují kontrolní mechanismy ze strany ČHS, které to nechaly do tohoto stavu zajít.
odpovědět 
       Re: Způsob nominace11:46:24 23.05.2023
A vychechtanej klekýPetra má foto dne pro další sdělení názoru VV. No prdel.
F.odpovědět 
       Re: Způsob nominace12:06:10 23.05.2023
Zapomeň na Laval. Z něj postoupit je pro ženy nereálné, bude tam celá Evropa (možná tak bez Janji, která se kvalifikuje z MS) a kvalifikuje se jen vítězka. Kontinentální kvalifikace jsou zavedeny hlavně proto, aby se zajistili účastníci z nelezeckých světadílů, kteří by v přímé soutěži neměli šanci. I pro AO je to velmi nejistý způsob kvalifikace, na MS a OQS má šance větší. Takže honit koeficient národů je v mužích i ženách zbytečné. Šance je přes individuální body na OQS. Celý předchozí příspěvek jsem psal ne jako osobní názor, ale proto, že postup čhs nějakou logiku má. Proč holky následně nejely SP do Ameriky nevím, ale po nečekaně špatném výsledku z Asie se ani nedivím, zjevně je potřeba v přípravě na bouldry něco změnit a na to je třeba čas.
Petrodpovědět 
        Re: Způsob nominace12:40:42 23.05.2023
Sice nevím, zda patříš do těch, co sem píší za ČHS, nebo mezi "kritiky", ale konečně příspěvek, co má hlavu a patu a zní logicky. Dík.
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše | To je fakt nádhera. | Re: poučení | Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (14)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 270 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.