SINGING ROCK přichystal pro lezce vánoční překvapení. | -reklama- |
Pro pískaře, ale ne jen pro ně, jsme připravili 1. virtuální lezecký průvodce skalními oblastmi.
Jako první oblast, kterou jsme zmapovali, jsme si vybrali Teplické skály, které patří k nejznámějším lezeckým oblastem v České republice a jsou pojmem i mezi zahraničními lezci.
Kromě stěnového lezení je v Teplicích moře spárových cest a některé z nich jsou vyhlášené "dardy". V posledních letech se však leze hlavně v oblasti Chrámových a Martinských stěn, dále na Baště a v okolí Kance. Na své si zde přijde každý. Vyznavač "klasických" morálovek stejně jako drtič "moderních" stěnových dard.
Pro ty z vás, kteří do Teplických skal nejezdí tak často nebo tam nebyli vůbec, je tento virtuální průvodce ideálním nástrojem pro vaši lepší orientaci. Tak i ostatně komentuje tohoto průvodce autor projektu Petr Šindel: “Jezdím lézt do Teplických skal moc rád a bohužel ne tak často, jak bych chtěl. Vždy, když do Teplic dojedu, jsem ohromen velkolepostí skalních stěn a charakterem lezení. Kromě morálu však často řeším i orientační problémy. Jak se jmenuje tamta věž? Kde je Golem? Kudy vede Happy end Xa, chtěl bych ho prubnout. Proto před lezením se mrknu na virtuálního průvodce, který mi pomůže se snadněji orientovat v Teplických skalách.“
A jak s průvodcem pracovat? Po spuštění virtuálního průvodce http://www.singingrock.cz/data/virtualni-pruvodce/indexcz.html si interaktivně můžete otáčet pohled v libovolném úhlu a směru – klikněte levým tlačítkem myši a potáhněte si pohled, klávesou SHIFT se přiblížíte do detailu, CTRL oddálíte perspektivu (možno i kolečkem myši). Pokud se při najetí myši zvýrazní stěna, můžete si na ni kliknout a zjistit, jaké cesty tam vedou.
A pokud na stěně objevíte ikonu lezce, můžete odkoukat, jak se cesta leze. Takže už víte, kde vede ten Happy end? A jak se leze Prásknutí bičem?
Rádi bychom průvodce postupně rozšiřovali o další stěny a videa z Teplických skal. A po zmapování Tepliček se pustíme do Adršpachu. Je jasné, že klasického papírového průvodce tento virtuální nenahradí, ale snad vám pomůže se lépe zorientovat a vybrat si tu svou cestu.
Přejeme všem lezcům pohodové Vánoce a šťastnou ruku při výběru te své cesty.
SINGING ROCK TÝM
Super nápad | 20:56:15 14.12.2013 | Vypadá to parádně, akorát je škoda, že tam například nejsou novější cesty, takhle je to pěkný, barevný, ale pořád jen "opsaný" průvodce z roku 2007. | Kuba | odpovědět |
Moc hezký.... | 21:31:35 14.12.2013 | díky. | MM | odpovědět |
Prázdná skořápka | 22:59:14 14.12.2013 | to video který má jako ukázat jak se leze prásknutí je ultratrapárna... nejdřív to chtělo trošku naplnit datama než se před vánocema chvástat super počinem, jehož efektje je prozatí spíše reklamní než praktický... | | odpovědět |
  | Re: Prázdná skořápka | 13:42:43 15.12.2013 | Proč je to video ultratraparna? Proste ukazuje tu cestu. Fotky z cest v pruvodcich ti taky prijdou jako ultratraparna?
Kompletni pruvodce vsech cest to neni, vsak to sami uvadi, ze to jeste budou doplnovat. Me prijde, ze i tak tam toho dost.
Me se tenhle pocin hodne libi. Clovek si utvori perfektni predstavu o tom, jak to tam vypada. Co bych za to dal, kdyby neco takoveho, klidne v naprosto nedopracovane forme, bylo v zahranicnich oblastech kam jedu poprve.
Skvely pocit! Preju at to dale uspesne pokracuje. Pomlouvacnym komentaru zde bych nedaval vahu. Vse je to v duchu: "Nikdy jsem nic poradnyho neudelal, tak si to nahradim tim, ze vsechno co udelali jini budu pomlouvat a pomlouvat." Kritika je fajn, ale ta konstruktivni. | | odpovědět |
rotace panoramatu | 22:59:47 14.12.2013 | Pekne, ale nechcete vypnout tu automatickou rotaci? Ta je k vzteku.
Takhle nez si clovek precte cestu tak uz kouka na jinou skalu. | milan | odpovědět |
  | Re: rotace panoramatu | 13:49:13 15.12.2013 | Taky hlasuju pro vypnuti te rotace. Nez si to poradne prohlednu, utece mi to pryc :). Jeste mam jeden problem - nelze rotovat, kdyz stena zabira celou obrazovku (musi se kliknout mimo prostor te steny). Coz je trochu problem, kdyz koukam na spodni cast steny a chci si prohlednout vrsek.
Jinak gratulace k perfektnimu napadu a praci! | | odpovědět |
Inu, | 03:11:05 15.12.2013 | To muselo dat takovy prace a pritom... | a | odpovědět |
iPad | 12:42:57 15.12.2013 | hmm, na tabletu to negunguje... | | odpovědět |
Dobrá práce! | 12:53:21 15.12.2013 | Ahoj, moc pěkný! To ovládání je na mě ale teda trošku moc krkolomné. | Martin H. | odpovědět |
  | Re: Dobrá práce! | 13:43:43 15.12.2013 | Podle me je ovladani pri rozhlizeni "o derivaci posunuute" - bezne se v hrach nebo snad ve vsech programech mysi urcuje poloha, zatimco tady se urcuje rychlost, coz je dost matouci. Navic bych bral moznost si nekde zakrtnout ze vertikalni otaceni chci invertovat - pri pohybu mysi nahoru pohled dolu a pri pohybu dolu pohled nahoru (podobne jako je to pri skrolovani dokumentu na dotykaci).
Dale by bylo fajn vyhledavani sektoru/cestu, mozna jsem to ale jen nenasel.
Ale libi se mi to moc. | | odpovědět |
Jindřiška do jisti odspoda | 14:41:38 15.12.2013 | Jindřiška to jisti odspoda :D | Přemo | odpovědět |
Vcelku zbytecna vec | 15:41:33 15.12.2013 | Picovina | | odpovědět |
Velka parada! | 16:33:58 15.12.2013 | Super napad, daleko lepsi nez ty stavajici s popisy typu: Vhloubenim pres kruh na vrchol a jeste tezko rict jestli koukam na spravnou skalu.
Tohle ma urcite potencial. A skoro lepsi by mi prisla mobilni aplikace, aspon bych vedel pod jakou skalou stojim. Ono tech vychytavek by se dalo vymyslet spousta, kdyz uz ty data budou posbirany... | Gula | odpovědět |
  | Re: Velka parada! | 19:04:30 15.12.2013 | v dnešní době by stačilo kdyby ve všech nových průvodcích byly GPS souřadnice masivů a u cest na skále napsaný jména (moc se mi líbí třeba přilepený oblázky se jménem cesty ve finále) | | odpovědět |
  |   | Re: Velka parada! | 20:27:37 15.12.2013 | No jasně, nalepený oblázky s názvama cest to chce ...A taky by to chtělo eskalátor z parkoviště až pod Chrámovky né? Probuďte se! Nebo tu jsem snad poslední srdcař? | Kuba | odpovědět |
  |   |   | Re: Velka parada! | 20:37:16 15.12.2013 | jestli nepoznáš rozdíl mezi eskalatorem a oblázkem tak nejsi srdcař ale ... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Velka parada! | 20:54:48 15.12.2013 | Je vidět, že si nepochopil pointu komentu. Že by jsi byl ty ... ? Tohle to "zjednodušování" mi přijde zbytečný a hlavně to na písek absolutně nepatří (např. přilepený názvy cest a nebo i nápisy). Knižní průvodce mi přijde dostatečný... To ale nic nemění na tom, že je to obdivuhodná práce (jak už jsem psal nahoře). | Kuba | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 22:04:26 15.12.2013 | A co prosimte na pisek patri? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 23:59:08 15.12.2013 | Přečti si co psal Jura. Docela to vystihl :-) K tomu lezení na písku to hledání a toulání prostě patří. Teda alespoň pro mě. | Kuba | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 11:45:26 16.12.2013 | mlady kluky romantika nezajima zda se, radsi by meli v mobilu aplikaci, ktera zapipa, kdyz budou sahat do nespravnyho chytu..
jinak ale musim ocenit tenhle pocin s videopruvodcem, muselo to dat spoustu prace a vypada to dost dobre..
| i. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 12:13:31 16.12.2013 | Považuji se taky za mladýho, je mi 20. Ale jsem prostě romantik :-D | Kuba | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 12:58:47 16.12.2013 | rad vidim, ze lezci-romantici uplne nevymiraj:) | i. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 19:07:31 16.12.2013 | Mam pocit, ze dnes uz vsichni piskari pouzivaji vydobytky moderni techniky (lezecky s poradnou lepickou, moderni lana, uvazky, karabiny, ...). Tak kdyz prijamam jedno, proc se tak vehementne branit jinemu? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 12:57:49 16.12.2013 | Tak to je trochu extrém, ale jedná se taky o čas. Když se poflakuješ kolem a nemáš co dělat, jsi tam místní nebo na dovolené, klidně si zkoušíš všechno možné, zalezeš tady, zalezeš tamhle, je to v pohodě, romantika. Ale když tam dvě hodiny jedeš a večer musíš zpět a máš možnost tam takhle vyrazit třeba jen dvakrát třikrát do roka, určitě nechci strávit půlku lezeckého dne hledáním cesty. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 13:08:33 16.12.2013 | vsak proti videopruvodci nic nemam, libi se mi.. nedelam si iluze, papir bude jednou rarita a elektronicke bude takrka vse.. staci pockat az se vymeni generace, doba jde nezadrzitelne kupredu.. | i. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 01:37:19 30.12.2013 | Papir...no ja si uz delam zasoby. Vy jdete dopredu, ja radej konzervativne dozadu, uvidime, kdo na to vydela....staci vypnout proud:-)) Nejen ze nic nenajdete, ale jeste zmrznete v zimne. Ja si zapalim svicku, hodim poleno do krbovek, a klidne si budu cist knihu:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 14:51:28 17.12.2013 | sorry, ale jestli hledáš půl dne chrámovky, je chyba někde jinde než v knižním průvodci | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 01:34:32 30.12.2013 | Ale když tam dvě hodiny jedeš a večer musíš zpět a máš možnost tam takhle vyrazit třeba jen dvakrát třikrát do roka, určitě nechci strávit půlku lezeckého dne hledáním cesty.
Hele nemusis! Mas uz pres dvacet let svobodu, nic nemusis, a ze se lidi honi za zlatakama a pak vymlouvaj na cas, je jejich vec. Ale neber to osobne, nemam zajem o flame, ale je to tak. Vsichni nekam spechaj, stale porad vpred...panove a damy, neni kam spechat, zivot je beztak kratkej:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 08:37:25 30.12.2013 | Mohu si odpustit luxus a zbytečnosti, ale těžko si mohu odpustit třeba oblečení, jídlo a platby za děti. Něco jíst musí a nějak se dopravovat musíme. A on ani ten benzín, abychom mohli někam jet lézt, není zadarmo. A v pěti raději ani neuvažuji o veřejné dopravě. Takže jestli chceš mít nějakou kvalitu života, něco dělat musíš. A také si nepleť spěch s nechutí ztrácet čas. To jsou dvě rozdílné věci. Jistě, pořád spěchat se nemá. Ale jen se tak plácat a čas zbytečně ztrácet také ne. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 01:30:48 30.12.2013 | *er na to Kubo, mlada generejsn to stejnak nechape, ..tema aplikacema a technikou degeneruje a za kazdou skalou vidi telocvicne nacini hihihi:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 01:29:10 30.12.2013 | Dobrodruzstvi, pohoda, kamaradstvi a tak, vis? Ale telocvicna to proste neni:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Velka parada! | 19:12:30 30.12.2013 | Necpi mi své představy. Každý máme v životě něco jiného a jinak :-) | | odpovědět |
  | Re: Velka parada! | 20:38:16 15.12.2013 | Naprostej souhlas, supr počin! odpadá tím problém s univerzálníma popisama - vecinou seděj na 4 z 5ti cest, co ze svý pozice zrovna vidíš :D | Ales | odpovědět |
Tsunami-lezec | 20:47:21 15.12.2013 | Tsunami na videu neleze Martin Mrázek ale Alberto... | mira.k | odpovědět |
  | nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 22:56:24 15.12.2013 | byla otázka času, kdy něco obdobného vznikne, ale vnitřně s tím nesouhlasím, písek bych jako naše bohatství ponechal zažité tradici a předávání informací o cestách, věžích, příbězích z generace na generaci, kamarád kamarádovi, což k lezení neodmyslitelně patří, ne počítačům mobilům fejsbukům, desítkám hesel co si musíme pamatovat.
i to hledání v průvodcích k tomu patří, vraťme se k přírodě aspoň v těch skalách, bez gps a mobilů...naslouchejme tlukotu srdce, zpěvu ptáků, vůni hor.
do háje s pokrokem, možná by to bylo vhodnější na sportovkxy, ted bude každý starovat rovnou od kompu pod cestu nebo s mobilem v pazouře.
!!!!!!je to neetické, narušující tradici lezení na písku...smažte to
| jura | odpovědět |
  |   | Re: nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 23:49:30 15.12.2013 | Až pár borců po slanění ty elektronický sračky u nástupu nenajde, šáhnou zase po knihách... Dal bych tomu rok, maximálně dva... | | odpovědět |
  |   | Re: nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 00:24:22 16.12.2013 | Ták a teď ten Bič nebudu mít onsight. Hezká hračička. Není to neetický ani narušující, je to jen nový a ne-tradiční. Dovedu si představit, že to někdo bude mít v mobilu a vyleze díky tomu o dvě cesty víc než já. Otázka je, jestli se tím o něco nepřipraví, já si myslim, že jo. Ale každej má to svoje. Dokuď nezačnete psát jména na věže a cesty značit puntíkama, nasaďte si klidně už na parkovišti gůglbrejle, dojděte v nich pod věž Jardy Berana a ten Bič si promítejte při lezení.
Kromě toho elektronika má svoje omezení, kdežto papír funguje vždycky a lze použít i při náhlém prudkém poklesu morálu.
A na závěr Reinhold Messner - pro dokonalý lezecký zážitek je lepší o cestě mnoho nevědět. | Jéňa | odpovědět |
  |   |   | Re: nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 00:43:13 16.12.2013 | Možná je lepší o ní moc nevědět, ale zas je fajn ji aspoň najít:-).
Né že takové to klasické tradiční "Kde to kurva je?" nebo "Co to vlastně teda lezu???" v sobě nemělo nádech průkopnictví a romantiky dávných časů, ale na druhou stranu .... dobrého pomálu:-))). | MM | odpovědět |
  |   |   | Re: nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 01:43:00 30.12.2013 | gůglbrejle,
...nejlepe s gps orientaci mezi vsema kruhy! :-)) Pac vse musi byt predem "zabezpeceny":-)) Ted by to chtelo, jeste virtualni automapu, nejakou pohyblivou aplikaci, ze by si to clovek prejel nejdriv virtualne az nekam pojede, aby se nelek nebo tak no:-))Svet se zblaznil viz grece...az to rachne v evrope, tak mladi budou mit jine starosti nez aplikace, nebo denicky s cislama. | haha | odpovědět |
  |   | Re: nebylo by vhodnější nechat to tak ja k to je? | 14:14:36 17.12.2013 | Tak doufam, ze kdyz "do haje s pokrokem", tak ze lezes naboso navazanej na konopnym lane. Nebo tenhle pokrok ti zrovna nevadi? | | odpovědět |
Nechte to na každém | 00:39:36 16.12.2013 | Koukám, že zase se tu nachází pár lidí, co by rádi ostatním říkali, co je lezení a jak to má vypadat a kde že vlastně ty zážitky jsou. Pokud se to někomu nelíbí, nemusí na toho průvodce koukat, ne? Já to osobně velmi vítám a podporuji. Když už jdu někam lézt, snažím se sehnat GPS a topo cest. Jestli mne něco nebaví, tak je to hledání nástupu. Až budu chtít na procházku, půjdu na procházku. Ale když jdu lézt, chci jít lézt a neztrácet čas běháním po okolí a hledáním.
Za mne tedy velký dík a palec nahoru. | Jirka | odpovědět |
  | Re: Nechte to na každém | 08:45:26 16.12.2013 | Podle mě dobrý nápad a na zimu dobrý pokoukání.Jen se tam vloudila chybička Chrámové stěny Jihozápadní spára VI (je tam VIc) | Jeník Pleticha | odpovědět |
  | Re: Nechte to na každém..gps | 01:45:01 30.12.2013 | Prosimte...nemam si na ryby taky poridit gps, jako abych nebloudil a netratil cas?:-)) | haha | odpovědět |
  | Re: Nechte to na každém | 01:46:56 30.12.2013 | Ale když jdu lézt, chci jít lézt a neztrácet čas běháním po okolí a hledáním
Jirko..opravdu lest? Nebo sbirat cisla, neco jako posilka lec v prirode? Ta prochazka, k lezeni patri, uz od pocatku co chodili lidi do hor, skal, asi te tlaci cas, prace, ale to je tvuj problem, a problem moderni doby. | haha | odpovědět |
  |   | Re: Nechte to na každém | 08:43:19 30.12.2013 | Už jsem ti odpovídal výše. Času mám dost, na sebe i na rodinu. Ale přijde mi škoda ho jen tak ztrácet, když nemusím. Až budu chtít na procházku, půjdu na procházku. Jestli tobě k tomu patří procházka, mě ne. Já ti nic nevnucuji, prosím, nevnucuj to ani ty mě. Dík. Každý máme jiné hodnoty, až pojedu lézt třeba na Horní sedlo, raději hned najdu, co chci, zalezu si a pak se po cestě zpět půjdu projít třeba na Ješted, než abych běhal po skalách a trávil půl dne orientací a hledáním pod jednotlivými věžemi. | | odpovědět |
Nádhera | 09:53:08 16.12.2013 | Moc pěkná procházka prosluněných Teplic uprostřed prosince! Hry nehraji, tak mi chvíli trvalo, naučit se rozhlížet. Nemyslím si, že by to nějak omezovalo romantiku vyhledávání cest, která k pískům neodmyslitelně patří na rozdíl od nápisů na skále v jakékoli podobě. Naprostá většina skal v tomto e-průvodci není. Většina těch, co zde jsou, je tak notoricky známá a přehledná, že ani nevím, koho by to mohlo nějak omezit. V knižním průvodci jsou nákresy, které cesty znázorňují přesněji. Odhady počtu věží v Teplicích a Adršpachu se různí, ale jdou do tisíců. Kdo by je zvádl zpracovat by musel být titán a nemyslím si, že z těch několika místních matadorů, co se zde skutečně vyznají (jména psát nemusím), by to chtěl někdo udělat. Možná jednou někdo zpracuje okruh v Ádru v e-podobě. Ultraetiky to můře pobouřit, ale i tak zůstane 99% oblasti jen na papíře. Můj tip na další e-průvodce je Skalák. | Bída | odpovědět |
  | Re: Nádhera | 09:32:15 17.12.2013 | tak at CHS udela objednavku u goole view a mame to:-) | strejda | odpovědět |
2.liga | 10:01:08 16.12.2013 | celkem zbytečná věc, bez knihy to stejně nenajdu, popis, kudy to vede, si v té knize, co už stejně budu mít v ruce, přečtu. V tuto chvíli a ještě asi dlouho budou jako další informační zdroj pouze piskari.cz. Je mi líto.
navíc napsat "je zde nutné dodržovat všechna pravidla ochrany přírody" a vedle toho dát lezkyni s pytlem plným mága, to se asi někdo hodně zamyslel | Šáfa | odpovědět |
  | Re: 2.liga | 10:59:47 16.12.2013 | Alespoň piš zbytečná pro mne. Pro mne to třeba zbytečné není a líbí se mi to. Když se připravuji na lezení a vybírám oblasti a cesty, tak samozřejmě podle knih a průvodců, ale pak chci vidět, co jsem vybral a jak to tam vypadá. Takže na výběr to asi není, ale na potvrzení výběru a další informace o vybraných oblastech ano. Nepleť si účel. Nemá to za cíl průvodce nahradit, ale doplnit. | | odpovědět |
  |   | Re: 2.liga | 11:09:49 16.12.2013 | no a ono to nedoplní. Dokud se pod to nepostavíš, tak neuvidíš, jestli je to lámavé, jestli ten kruh není blbě, jestli to je, nebo není tvůj styl atd. To se na pískařích dočteš | | odpovědět |
  |   |   | Re: 2.liga | 12:43:16 16.12.2013 | Tak ještě jednou - naplánuji si lezecký výlet, najdu si v knize nebo na pískařích cesty, zjistím si podrobnosti a tady se pak podívám, jak to tam vypadá. | | odpovědět |
Virtuální průvodce | 13:04:02 16.12.2013 | Virtuální průvodce v žádném případě nenahradí ten tištěný a ani to není jeho cílem. Má hlavně "naladit" na lezeckou notu a snad i pomoci při hrubé orientaci. Za technické nedostatky se omlouvám, budu je postupně dávat do pořádku. V dalších dílech snad uvidíte méně známé oblasti a tím oceníte i praktickou stránku průvodce. | Pen | odpovědět |
Super | 08:40:07 17.12.2013 | Ohromnej kus práce a výsledek je impozantní! Jen mi trošku chybí (když už je to průvodce) popisky k cestám. Takhle tam je jen gráda a název | OJ | odpovědět |
Bomba! | 09:23:52 17.12.2013 | Romantické bloudění skalními oblastmi má zajisté něco do sebe. Zejména v horkých letních měsících se zpocenou prdelí a patnáctikilovou sviní na zádech - to pak bývám tak romanticky naladěn. Děkuji autorům za skvělý počin a držim palce, ať se podaří zmapovat co nejvíce oblastí! | zub | odpovědět |
  | Re: Bomba! | 14:49:03 17.12.2013 | a jak to chceš na základě fotky stěny najít bez bloudění, prosím Tě? Je to moderní, je to dynamické, je to barevné a má to informačně nulovou hodnotu. Kandidát na evropské dotace.
Profesionalitu tomu nemohu upřít, kouká se na to hezky, ale fotek ze skal je plný rajce.
| | odpovědět |
  |   | Re: Bomba! | 16:12:36 17.12.2013 | To ze ty v tom zadnou informacni hodnotu nedovedes najit, neznamena, ze ji v tom nenajdou i ostatni. Lidi jsou dnes pomerne chytri, tak v tom urcite nejakou hodnotu najdou ;). | | odpovědět |
  |   |   | Re: Bomba! | 01:54:23 30.12.2013 | neznamena, ze ji v tom nenajdou i ostatni.
Mluv za sebe, ne za nas ostatni:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Bomba! | 19:11:22 30.12.2013 | Protože ten příspěvek nebyl určen tobě, ale někomu jinému, kdo psal něco jiného, je ten můj příspěvek naprosto v pořádku. Pro zamýšleného příjemce mého příspěvku jsme ostatní já a kamarádi. | | odpovědět |
  |   | Re: Bomba! | 01:52:49 30.12.2013 | fotek ze skal je plný rajce.
Ehm, nejen rajce:-) | haha | odpovědět |
  | Re: Bomba! | 01:51:32 30.12.2013 | Diky virtualnimu pruvodci uz nebudes mit spocenou prdel, jo? Hahaha...dik , dik dlouho jsem se nezasmal:-) 15kg svine ? Tak chlastej v hospode a nenos sebou kuzelky:-)) | haha | odpovědět |
moc pekny | 11:30:15 18.12.2013 | dik | Ondra | odpovědět |
  | Re: moc pekny | 15:29:38 18.12.2013 | Tak tak, pěkný počin a hezké provedení. | Rora | odpovědět |
rekonstrukce | 11:31:49 30.12.2013 | Haha přišel 30. 12. v 1:30 z hospody a zapnul si počítač. Zadrhnul se u prvního článku, na který mu náhodou zabloudila myš. Ve dvě vytuhnul před klávesnicí a ráno v 8:30 se před n zase vzbudil... | P. | odpovědět |
|