LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrej horolezec udělá s kruhem 4 metry. Skočí, přitáhne, sedne, stoupne a odrazí se.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141564 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
ZŠ Choceň - Choceň
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov
HOKOK Sport Kladno - Kladno

Prodejny
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový průvodce Jižní Moravy

Právě vyšel nový lezecký průvodce Moravské skály III- Jižní Morava.




Obálka průvodce

foto by © archiv Moravské průvodce


Konečně se nám podařilo dodělat lezeckého průvodce jižní Moravy. Omlouváme se všem, kteří počítali s tím, že publikace bude hotová na letní sezónu. Opravdu jsme to tak chtěli, ale bohužel ukázalo se, že to bylo opravdu těžce stravitelné sousto.

Jižní Morava je nakonec nejrozsáhlejší publikace ze všech tří dílů. Na 272 stranách je popsaných 126 skal se 2760 cestami. (Celkem je ve všech třech dílech popsaných 376 skal a celkový počet cest je 6630.). Takovýto počet cest v jednom průvodci několikanásobně a někdy i řádově převyšuje podobné knihy dostupné na trhu.


Seznam skal/oblastí

foto by © archiv Moravské průvodce


Kromě aktualizací stávajících oblastí, z nichž některé prošly v minulých letech bouřlivým vývojem (v Krasu kupříkladu Býčí skála nebo Lidomorna), byly nově zpracovány lezecké lokality v Nedvědické vrchovině (Výří skála u Pernštejna, Vysoká skála u Štěpánova, Vír nebo už poněkud bokem ležící Bohuňovské skály). V okolí Brna přibyly skály v Komíně, u hradu Veveří, Amálka u Veverské Bitýšky a několik skal u Blanska v údolí Svitavy a Punkvy. Na jihu přibyla skála ve Vranově, skály u Kašparova mlýna a v minulém průvodci opomenutá klasická Wilsonova skála v povodí Jihlavy. Zpracování se tentokrát dostalo i ne úplně malé oblasti na Prostějovsku – Obrově noze. Výraznými změnami prošla i Pálava, kde se průběžně odbourávají letité chyby. Zde patří velký dík autorům předchozího průvodce Pálava (vydaný Javaanes) za přínos v objevování historických dat a souvislostí spojených se zdejším lezením. Na obálce jsme tentokrát použili krásnou Pepeho fotku Adama v Perle východu (11).


Ukázka z průvodce (hi res)

foto by © archiv Moravské průvodce



Ukázka z průvodce (hi res)

foto by © archiv Moravské průvodce



Ukázka z průvodce (hi res)

foto by © archiv Moravské průvodce


Děkujeme všem, kteří se na průvodci podíleli. A protože třetím dílem je vlastně celý projekt u konce, poděkoval bych úplně spoluautorům všech třech dílů tvořících termín …a kolektiv. Jmenovitě jsou to Lukáš Abt, Petr Adámek, Jiří Babača, Stanislav Bartošek, Marek Beláň, Ilja Březina, Pavel Hartmann, Miloš Kebrt, Radek Lienerth, Petr Lukeš, Tomáš Macek, Slávek Matuška, David Pavlík, Tomáš Pilka, Vladimír Pipal, Pavel Pytela, Michal Rožek, Tomáš Sedláček, Otakar Srovnal ml., Josef Straka, Jiří Stavinoha, Pavel Šumšala, Roman Šrek, Tomáš Toufar, Jiří Unger, Radovan Velísek. Pavel Weisser, Adam Záděra, Marek Zavřel. Děkujeme i klukům, kteří byli ochotni poskytnout fotografie, jmenovitě Zdeňkovi Joskovi, Janu Mynářovi, Mariánu Kořenkovi, Petru Piechowiczovi a Filipu Zaoralovi.

Děkujeme všem, kteří se svými připomínkami na této nekonečné práci podíleli. Samozřejmě děkujeme sponzorům, kteří pokryli přibližně ze 40% náklady na tisk, které jsou u všech třech dílů na úrovni nového automobilu nižší střední třídy. Hlavně bychom si přáli, aby v průvodci bylo co nejméně chyb a aby všem, co si jej pořídí, dlouho dobře sloužil.

Zdroje:

Průvodce je dostupný na e-shopu moravskeskaly.cz

Úkázka průvodce ke stažení:
 Průvodce Jižní Moravy - download sample

Vladimír Skýpala   [úpravy] 09:21 01.10.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 který díl?11:06:10 01.10.2019
Pokud bych si měl koupit jen jeden díl, který byste doporučili pro lezce 4-6 UIAA POVL, 5-8 UIAA sportovky z hlediska: kvalita cest, délka, neoklouzanost. Je mi jedno jestli to bude POVL nebo sportovky. Chtěl bych tam jet třeba na pár víkendů či dovolenou, ale mám to daleko, tak všechny 3 díly neuživím.
Petrodpovědět 
 Re: který díl?11:33:54 01.10.2019
Sehnat v antiku starý pruvodce vše v jednom(2010 tuším), moc nového tu není, staré chyby se opakují tak o co jde...
odpovědět 
  Re: který díl?12:47:49 04.10.2019
Nevím, zda jsem to přehlédl, ale nebylo by na škodu u průvodčíků skal mít tam také správce skal s kontaktem. Např. u Obrovy nohy byly v poslední době nějaké problémy a ne každý surfuje na netu. Tak by to bylo hned k dispozici....
HonzaKodpovědět 
 Re: který díl?14:41:51 01.10.2019
Dobrodružství najdeš na severu, písky (tvrdé, ne jako české) na východě a sportovní dřinu na jihu. Na jihu se dá lézt hezky tak od osmiček, na východě všechno. Na severu je těžkých málo. Po vlastním především na severu.
o..odpovědět 
 Re: který díl?08:53:47 02.10.2019
Ahoj, mohl bych Ti poslat se slevou toho průvodce z roku 2010, mám tady ještě asi tři. Ale já osobně bych do toho nešel. Jinak je to přesně tak, jak v příspěvku pod Tvým dotazem. Nejtěžší lezení je v Krasu, nejhezčí na pískovcích, největší dobrodružství v Jeseníkách.
Vladimír Skýpalaodpovědět 

 Poslední díl11:47:36 01.10.2019
Super, těším se na přírůster do knihovničky.
Steveodpovědět 
 další12:02:57 01.10.2019
na pi ču :D
Willhemodpovědět 
  Re: další19:14:01 01.10.2019
Šak počki :-D
Vlkodpovědět 
   Re: další10:38:46 03.10.2019
Kdo zná styl mého jazyka ví, že takto se nevyjadřuji:-). A Bídovi tleskám k básnickému střevu.
Vlkodpovědět 
    Re: další15:13:36 03.10.2019
Tak to asi nemas cit pro poezii, basnicka je vice nez slabomyslna...((-:
Martas.odpovědět 
     Re: další11:51:23 05.10.2019
Básnička není super, ale není rozhodně ani blbá, reflektuje diskuzi, a ono to není tak jednoduchý v pár slovech. Jestli je něco "více než slabomyslné", tak je to tvoje rekace.
odpovědět 
      Re: další14:40:18 09.10.2019
Nemyslim si to.
Martas.odpovědět 
  Re: další20:47:22 01.10.2019
souhlas na piču
..odpovědět 
  Re: další21:22:33 01.10.2019
Byl první říjen, pi či čas,
Hrdličin řval ku lezbě hlas,
Vlku, Willheme, Krasomilo,
2 díly navíc knihovnu mi zlomilo.
Bídaodpovědět 
   Re: další23:00:35 01.10.2019
KUNDA sem,
KUNDA tam...
odpovědět 

 Český Kras?13:27:19 01.10.2019
Co nový průvodce na Český Kras, nebyl by?
pavelllodpovědět 
 Re: Český Kras?19:13:59 01.10.2019
Už se na něm prý začalo pracovat. 2020?
odpovědět 
  Re: Český Kras?22:52:08 01.10.2019
...2025 .... 2035 ... 2075 ... jako české dálnice ... v nedohlednu ;-) Reschi sa to :-D
odpovědět 

 Škoda těch kreseb13:45:19 01.10.2019
Škoda, že jsou tam skály zase nakreslené kreslířem... Je to krásné, ale kdo to tam nezná se tam nevyzná. Opět jeden z průvodců pro ty co ho nepotřebují...
Marekodpovědět 
 Re: Škoda těch kreseb14:42:38 01.10.2019
Díval jsem se na Rudici a tohle jsem si myslel...
o..odpovědět 
 Re: Škoda těch kreseb14:46:17 01.10.2019
Lepší než rybí oko.
Žebříkodpovědět 
 Re: Škoda těch kreseb14:47:46 01.10.2019
Podle mě jsou fotky skal s čárami cest nejlepší.
pavelllodpovědět 
  Zbozny sen....15:04:14 01.10.2019
Kez by tak byly v Krase cesty popsany jak se opravdu lezou, a ne jak historicky vznikaly a pak se spojily variantami do logickych linii, tedy kdy by jsi vedel co lezes za klasu, a ne jen to kolik variant jsi pouzil...
N.odpovědět 
   Re: Zbozny sen....21:04:19 01.10.2019
Tvoje přání chápu. Často mi u průvodců (ale asi i správců oblastí?) chybí pádnější ruka, která by udělala něco víc, než jen zrecyklovala staré průvodce a vše jen dále konzervovala...
pavelllodpovědět 
   Re: Zbozny sen....12:51:37 04.10.2019
Pokud jde o trajektorii, jen souhlas. Ovšem pokud jde o nějaký detailní popis vč. chytů,(což by si možná někdo přál), pak by de fakto přestaly bejt OS přelezy.
HonzaKodpovědět 
  Re: Škoda těch kreseb11:06:24 02.10.2019
Souhlas. Kresby pěkný ale pracny a ve vysledku ne vždy přesný. Fotka jednoduchy jasna orientace. Ale diky za ne!
jiricekodpovědět 
  Re: Škoda těch kreseb15:28:24 04.10.2019
nejlešpí je starej styl kreslení průvodců s jasnou abstrakcí a dohodnutejma symbolama. Fotky a stínovaný nákresy jsou pro buzny.
odpovědět 

 Vrchovina?20:30:46 01.10.2019
A Žďárské vrchy se neplánují? Na ně je průvodce už roky nedostupný, sám jsem ho někomu půjčil (poctivě koupený) a už se mi nevrátil :(
martinodpovědět 
 Re: Vrchovina?22:03:33 01.10.2019
Tady ho máš.

http://www.goat.cz/ Lezeni/ZdarskeVrchy/_Guide/pdf/ZdarskeVrchy1.pdf
odpovědět 
  Re: Vrchovina?22:04:13 01.10.2019
V odkazu smaž jednu mezeru.
odpovědět 
   Re: Vrchovina?22:53:13 01.10.2019
Hrůza děs... díky nechci.. chci nový krásný průvodce!!!
odpovědět 
  Re: Vrchovina?13:10:06 02.10.2019
Tak to je přesně ten, co jsem si kdysi koupil! :D
Díky, aspoň něco.
martinodpovědět 

 Chyby a fotky09:18:54 02.10.2019
Chtěl bych jen říct, že pokud někdo poukazuje na chyby o kterých ví, případně - v horším případě - na staré chyby (o kterých, předpokládám, taky ví), tak se to normálně dělá tak, že se napíše autorovi, který to v dalším vydání opraví, případně dá opravy na web. Tohle považuju za relevantní přístup.
Pokud jde o problém fotky skal versus kresby skal, tak to bohužel takto jednoduché není. Někde je lepší fotka, někde kresba. U méně rozsáhlé oblasti se to dá udělat tak, že se použije oboje. Zkoušeli jsme to, ale pro tohoto průvodce jsme to zavrhli. U publikací, které mají přes 2000 popsaných cest by to vedlo k obrovskému nárůstu objemu. Je nutné se rozhodnout. Mně se taky líbí fotografické průvodce z jižní Evropy, jenže skal, které se dají opravdu dobře vyfotit je v našich podmínkách stísněných a zalesněných oblastí relativně málo. A vyfotit to umím, fotografii jsem vystudoval a živím jí.
Použití rybího oka nebo krkolomných montáží je mnohdy ještě víc matoucí, než průměrný nákres. Zrovna dobrý příklad Rudického propadání. Skála není vidět odnikud. Nedá se dobře ani nakreslit. Prostě to tak jednoduché není.
Vladimír Skýpalaodpovědět 
 Re: Chyby a fotky10:26:02 02.10.2019
Mám toho staršího průvodce.
A mně se kresby líbí, jsem s tím spokojený dost, přehledné, výstižné.
VladaModpovědět 
 Re: Chyby a fotky13:25:25 02.10.2019
Pro mě nákresy jasně vedou. A tvoje nákresy jsou velmi pěkné. Muselo to být hodně pracné, pro uživatele ideál.
Steveodpovědět 

 Kombinace09:35:45 02.10.2019
Skoda, ze se konece vsude nepojmenovali kombinace tak, jak jim vsichni v krase rikaji a jak je znaji (a i na lezci v DB jsou tak nazvane). Viz treba "Nejdelsi havarka", "Wilibaldovy bicepsy". Tehle cti se dostalo asi jen kombinacim okolo barikady a hrobecku na lidomorne. Podle me je to skoda, pro lidi mimo kras (kteri pruvodce nejvic potrebuji) by to bylo plus (kdyz se me nekdo cizi v krasu zepta, jak se leze "AI direkt - Sipkovy kral", tak budu chvili tapat....).
Jinak dobry.
BTW. Vsimli jste si nekdo uprav nejake klasifikace znamych krasovych cest? Ja na nic asi nenarazil (aloe proletel jsem to rychle). Jinak super rychlost dodani, vcera jsem objednal a dnes rano zvonila postacka (mimo Brno).
T.odpovědět 
 Re: Kombinace09:52:20 02.10.2019
Kombinace, které zmiňuješ nejsou plnohodnotné cesty, ale paskvily, které do oficiálního průvodce nepatří
odpovědět 
  Re: Kombinace10:11:08 02.10.2019
A lezl si to nekdy? Casto to jsou dost logicke linky a velmi casto hezci cesty nez originaly. Ale jasny, to nemusi byt argument. Kazdopadne o co jsou tyhle kombinace horsi a nesmyslnejsi, nez kombinace v lidomorne, ktere maji v pruvodci vlastni stranku? Viz treba Kosto-Kudlo-Perla, Bar-Hro-Glu, 4 varianty hradni, hrobecku, atp.?
T.odpovědět 
   Kresba X fotka 11:15:54 02.10.2019
Vladimire diky za vysvětlení kresba X fotka skály.to dává smysl.a diky za pekny průvodce
jiricekodpovědět 
 Re: Kombinace10:35:31 03.10.2019
S těmi kombinacemi je to ošemetné, původně jsme je tam dávat nechtěli, ale když jsme řešili Býčinu a řekli si, že tam dáme vše i ty kombinace, tak jsme to museli udělat i na Lidomorně, Hradě a jinde. S těmi názvy je to ještě horší,protože na Hradě je cesta Ztopořený král od Stoupy, jenže takto se říká i kombinaci Větev-Král a teď babo raď, co je menší zlo. Na dané skále to uvést tak, jak je uvedeno v průvodci a nebo říci autorovi cesty, že se nebude jmenovat, tak jak se jmenuje ať si ji přejmenuje, protože ten název má mít kombinace, nebo dokonce mít vedle sebe dvě cesty stejného názvu. Pro nás je rozhodující název od autora cesty a prostě kombinace jsme tomu přizpůsobili. Tolik na vysvětlenou. A co se týče změny klasifikace u některých cest proběhly, ale hlavně to bylo na klasikách nebo po vylomení důležitých chytů. Nicméně jedna kultovka povýšila a to po dohodě s Adamem jsem upravil klasifikaci Čarodějova učně.
Vlkodpovědět 
  Re: Kombinace16:32:54 03.10.2019
Diky, dava smysl.
T.odpovědět 
 Re: Kombinace13:55:59 04.10.2019
Namátkou třeba Hýskův nápad je nově za 8+/9-
Nemesis za 8 (ale tam se to čekalo)
Inžaodpovědět 
  Re: Kombinace07:46:52 05.10.2019
Ale zas třeba Jedna dvě... je furt 8/8+.
---
Podle čeho se rozhodovalo, který kombinace tam budou a který ne? (přání autorů?) Že je tam třeba Kashmir, ale není tam Velur nebo Bejci...
Lenka H.odpovědět 
   Re: Kombinace08:40:29 07.10.2019
Ahoj,
Velur i Bejci jsou v kombinacích uvedeni na straně 233. S klasifikacemi je to složitější, protože u Nemesis se povylomení chytu zvedla, ale pro malé je to podstatně těžší než 8, Jedna dvě je silovka, dlouho jsem ji nelezl tak nevím jak se tam změnily chyty. Vždy se najde nějaká cesta , která by zasloužila upravit klasu, ale na to je potřeba znát názor lezců a u nás je to těžké, nikdo to moc neřeší.
Vlkodpovědět 
    Re: Kombinace20:27:11 07.10.2019
Ahoj Vlku,
díky za odpověď, tu stránku s kombinacema jsem nějak při prvním prolistování přehlídla a je to super, dobrá práce. Konečně snad chápu, kudy co vede (ne že by mě to zrovna v případě např. Bejků vzhledem k té obtížnosti nějak moc trápilo, ale to třeba přijde :)). A jak na to tak koukám, kolik tam toho je, tak i chápu proč to má vlastní stránce.
A ta klasa - jasně, je to těžký. Určitě je rozumný hýbat s klasou až když něco významnýho vypadne. Ale je pak otázka, kdo novou klasu určí (ideální by byl autor, ale to asi není vždy reálný). Třeba Nemesis bych dala za sebe (<160) klidně víc jak 8 :D
Lenka H.odpovědět 
     Re: Kombinace20:28:35 07.10.2019
*proč to má vlastní stránku.
Lenka H.odpovědět 
      Re: Kombinace14:45:13 08.10.2019
Kdybychom dali dohromady do jednoho nákresu cesty s kombinacemi, tak by se v tom nikdo nevyznal, proto jsme to rozdělili jak u Lidomorny, tak i u Býčiny, těch kombinací je tam prostě moc.
Vlkodpovědět 
       Re: Kombinace15:46:40 08.10.2019
Jj, souhlas, však píšu, že tomu úplně rozumím. Je to udělaný pěkně :)
Lenka H.odpovědět 

 a Čechy11:22:09 02.10.2019
Škoda jen, že pro Čechy (pokud nejde o pískovcové oblasti), žádný souhrnný aktuální průvodce neexistuje.
Michalodpovědět 
 Re: a Čechy13:20:23 03.10.2019
Myslím, že by byl moc tlustý...
 pavelllodpovědět 

 Jizni Morava10:55:00 05.10.2019
Me by zase zajimalo od kdy je sever od Krna povazovan za jizni Moravu. Sorry jako, ale tohle nazvoslovi je totalni pikacovina. Ja jsem z opravdove jizni Moravy a tohle me urazi!
M.odpovědět 
 Re: Jizni Morava10:57:43 07.10.2019
Nejdřív si zjisti, kam všude zasahuje Jihomoravský kraj a teprve potom můžeš žvatlat
odpovědět 
  Re: Jizni Morava13:07:42 07.10.2019
Naprosto nepodstatne.
odpovědět 

 Jak je to s...22:22:38 07.10.2019
Ahoj Vlku,

jak je to s Levelem na Rorejsech? Neplatí rozdělení na 42/50? Pokud ne, tak by mělo být uvedené první RP/PP (Straka/Abt?). V každém případě rozdělení na 42/50 dávalo smysl a přijde škoda mi ho rušit (i když ono si to asi stejně bude tady v databázi žít dál svým životem).

Co Dítě představ? Dřív se uváděl konec pod pod převisem, což mělo z hlediska vyrovnanosti smysl. Nestálo by za to tam dát slaňák a vršek vyčlenit jako Extension? (a dát druhý slaňák (kolem kterého jsi, pokud správně počítám, už alespoň 7x projel na dlouhém laně, viz komentáře k dané cestě zde v databázi :) ))

Co Propaganda? Neříkal Janzen, že to skončil na pilířku (kde, troufám si tvrdit, 99 % přelezců končí i dnes (pokud teda necuknou do Okovů :)) )? Neměla by tam cesta končit i v průvodci (doplnění slaňáku by samozřejmě bylo fajn)?
(A pokud to má přespolní dolézat až nahoru, tak by bylo fajn, z hlediska zachování jakéhosi vyváženého rozmístění jištění, doplnění ještě jednoho borháku do toho odlezu).

Nepojmenování Bicepsů v Rudici mi přijde zbytečné.

A ještě jedna reakce na diskusi: "..ale na to je potřeba znát názor lezců a u nás je to těžké, nikdo to moc neřeší." To jako fakt? :)
DavidKodpovědět 
 Re: Jak je to s...07:53:46 08.10.2019
Málem sem něco napsal, ale ovládl sem se :-D
Willhemodpovědět 
  Re: Jak je to s...10:09:55 31.08.2021
Škoda :D
odpovědět 
 Re: Jak je to s...15:07:44 08.10.2019
Ahoj,
S LVL 42 je to jednoduché, cestu udělal Janzen odspodu až po slaňák Styxu. Tedy až nahoru, proto jeden název cesty, i když má jakoby dvě délky a to z toho důvodu, že Janzen dolezl 30.prosince na kusovku k prvnímu slaňáku, když to pak zkoušel dál tak nahoře spadl a už se k tomu nedostal. Hoši vlastně vylezli od prvního slaňáku (kde se dá stát a odpočívat v pohodě) tu horní pasáž, ale to není důvod dávat tomu vůbec další název, max. může být uvedeno první PP L1 a L2 Abt, Straka, neb 1. PP L1 je Janzen.
Dítě končilo po převískem, pokud si pamatuji, tak mi říkal Janzen, že tam hodil Čumpelík nad tím posledním dlouhou tlamu a už to nedolezl, takže jsem to logicky dodělal výš, ale není důvod kvůli dalším cca 5 metrům (byť tam je to nejtěžší) dávat další název připisovat si cestu a dělit to, nota bene dávat pod převísek další slaňák, už tak je v tom sektoru železa víc než dost, vždyť jsou to všechno sportovky.
Propagandu kdysi Janzen ukončil v borháku vlevo nad prvním slaňákem Okovů, když jsme to kdysi lozili, dolézali jsme to někdy až do Okovů nahoru, odtamtud v poho sjedeš ze slaňáku, obtížnost to nemění, je to tam na psychiku a ten vršek Okovů je zajištěn tak jak má být a je zbytečné tam něco přidávat, maximálně se proletíš a není to nebezpečný pád, vím to z vlastní zkušenosti. Pokud to ukončíš v borháku, od něj lze v klidu slézt doprava dolů do prvního slaňáku Okovů, takže další slaňák je naprosto zbytečný.
A k tomu fakt říkám fakt, podívej se do databáze k cestám na komentáře, kolik tam najdeš názorů na klasifikaci. Jedině Fil. Zaoral není líný mi napsat, nebo se o klasách pobavit, tak to prostě je. A s Adamem jsem řešil jen ty nejtěžší cesty.
Vlkodpovědět 

 Ke komentářům21:34:21 14.10.2019
Lezci, prosím vás, po otevření diskuze se nestačím divit! Každý z nás má jiný náhled a názor, ale kam se vytratila morálka a mravnost? Pořád si myslím, že psát sprostá slova je dost smutné a vypovídá to o vnitřním stavu daných jednotlivců.
 
Michal Rožekodpovědět 

 Ke komentářům21:35:06 14.10.2019
Lezci, prosím vás, po otevření diskuze se nestačím divit! Každý z nás má jiný náhled a názor, ale kam se vytratila morálka a mravnost? Pořád si myslím, že psát sprostá slova je dost smutné a vypovídá to o vnitřním stavu daných jednotlivců.
 
Michal Rožekodpovědět 
 Re: Ke komentářům21:57:02 31.10.2019
Je v průvodci zaznačena oklouzanost cest? Kámoš říkal, že to tam jede až hrůůůza. Ale patří k závadové mládeži, tak nevím, jestli mu věřit.
Eržikodpovědět 
  Re: Ke komentářům11:06:57 01.11.2019
Já bych mu nevěřil. V krasu je vápno ostré, jak břitva. Teď je supr podmínka ve žlebech.
Kávaodpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179563)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Maarov rozhovor v hiking sk | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | progress | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (103)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (12)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (11)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.