LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta, ale zvažují odvolání

Ferrata na Frýdlantské cimbuří v Jizerskách byla Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR zamítnuta, psalo se před pár dny v diskusi na Lezci. Nyní o tom píše liberecký iDNES, dle kterého sdružení pro ferratu zvažuje, že se proti zamítnutí odvolá k ministerstvu životního prostředí.

Viz:
Nová skalní cesta v Jizerských horách je ohrožena. Kvůli ochraně dravců

O ferratě se diskutuje už delší dobu. Viz např. loňský článek na Lezci: Ferata na Frýdlantské cimbuří


   [úpravy] 06:48 04.02.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 AOPK díky 09:19:04 04.02.2016
Vaše rozhodnutí mě potěšilo.
Kamilodpovědět 

 ferrata10:45:13 04.02.2016
To je jedině dobře, ať tyhle atrakce pro ty rádoby lezce stavěj někde jinde a né v chráněnce v Jizerkách. To co pánové předvedli na Kočičákách je výsměch a už stačilo ..
Máraodpovědět 

 Dotaz13:04:14 04.02.2016
Někde jsem zaslechl, že tam vesele ferratu budují nebo už snad je. Nemáte někdo více informací? Protože jestli jo tak bude nejlepší flexa a pořešit to pořádně.
FERYodpovědět 
 Re: Dotaz21:12:34 04.02.2016
Hm.. proti ferratě na Kočičákách byla taky v diskusi vlna nevole a je tam pořád.
honzaodpovědět 
  Re: Dotaz16:04:24 05.02.2016
Jeste, ze se svet neridi podle nazoru podmnozin internetovych diskuteru..
odpovědět 

 Solidní bláboly17:58:26 04.02.2016
Tak třeba namátkou: "Klasičtí horolezci se v tamních terénech běžně s výjimkou pohybují. Navíc po celém území mimo vyznačené cesty. Nechápeme, proč by tu krásu měla vidět jen skupina vyvolených".
Nebo: „Největší problém vidím v tom, že by stezka byla úspěšná. Bohužel ji nechtějí vybudovat úředníci s podporou evropských fondů“.
Hodnotný je i závazek:"Jsme povinováni lidem, obcím i firmám, co nás podpořili a poslali peníze." Míněno je odvolání k MŽP.
Pánové Hanzl a Marek se už patrně nacházejí mimo realitu.
kalomelodpovědět 
 Re: Solidní bláboly18:43:34 04.02.2016
"Jsme povinováni lidem, obcím i firmám, co nás podpořili a poslali peníze."
Bohužel, v takovém případě je zjevné, že pánové Hanzl a Marek se naopak nacházejí zcela v rámci reality. Peníze jaksi nesmrdí a svou odměnu je třeba si zasloužit, že. V čemž samozřejmě je jádro pudla, od začátku. K blití.
odpovědět 
 Re: Solidní bláboly18:46:16 04.02.2016
Tak prosim trochu vice rozepis sve subjektivni dojmy a postoje, at vime, co presne v tobe budi myslenky na to, ze to jsou solidni blaboly.
odpovědět 
  Re: Solidní bláboly19:32:28 04.02.2016
Nejsem kalomel, ale řek bych, že je to zcela jasný - vždyť ty citáty jsou v uvozovkách. (A z toho článku na idnes je to opsaný dobře, díval jsem se.)
A víc komentovat to fakt není třeba. Jojo, prachy jsou mocný :(((
odpovědět 
   Re: Solidní bláboly12:41:39 05.02.2016
Tak to jsi zrejme nepochopil, co jsem chtel. Pro nekoho solidni blabol muze mit pro jineho velky smysl a naopak. Obzvlast tu na lezci, kde 99% prispevku jsou reci vnucujici subjektivni postoje pisatelu jako hlas vseho lidu a jedine spravne svetonazory.
odpovědět 

 za sokola20:17:29 04.02.2016
Sokol je přesnější než ferrata.
odpovědět 
 Re: za sokola20:36:43 04.02.2016
Ano, klasičtí Horolezci se v oblasti pohybují. Ano, když se tam budou pohybovat všichni, bude tam všude nasráno a plno odpadků a skály nenávratně rozvrtány a prostoupeny železem, taky stánek s pivem aby si ti všichni obyčejní lidi nemuseli brát batoh, svačinu ni pití, a časem zpoplatnit ferratu - alespoň o víkendu..... Lidi jsou na téhle planetě přemnožení tak rychle, že si nestíhají uvědomovat nutnost změny chování se k přírodě,,, jinak nám tu zbude jen znásilněná příroda parkovišti, betonem, železem k obrazu svému. Potřebuju nahoru - vidět do krajiny, co bych se učil lozit at je to pro všechny a železné žebříky navrtejte do skal.... a je to... Super nápad jak obtáhnout istituce o peníze ( musí taky zbýt realizátorům - takže obchod) a zničit zbytky vlasti.... - Jsem Proti Závoda Tom
Závodaodpovědět 
  Re: za sokola21:24:38 05.02.2016
Ze tys tam nikdy nebyl, co? Cekal jsem zase smrst lezecke onanie, ale tys prekonal ocekavani.
turistaodpovědět 
   Re: za sokola11:31:49 06.02.2016
Zato tys tam nebyl zcela jistě :))
Protože jinak by sis některá jména z vrcholovek pamatoval, zvlášť když to zrovna není Novák nebo Svoboda...
odpovědět 
    Re: za sokola22:29:04 06.02.2016
Letos teprve trikrat... Vrcholove knizky nectu, jsem turista a jsou mi u prdele. Slo mi o ty kecy o stanku s pivem, parkovistich, betonu apod. To muze napsat jenom nekdo, kdo to tam vubec nezna nebo kdo nema zadne rozumne argumenty. Zespoda je to minimalne hodinu chuze do kopce, tam zadny naval nebude. Nejsou ani kousek odtud v Zittau a tam jsou obe feraty mnohem lip pristupne.

Jediny rozumny argument proti je ochrana prirody. Bohuzel o tom nejspis spolurozhoduje Husek a ten je proti feratam zaujaty. Viz hysterie kterou rozpoutal ohledne Kocicaku.
turistaodpovědět 
 jsem Proti ferratám v našich Kopcích20:38:02 04.02.2016
Ano, klasičtí Horolezci se v oblasti pohybují. Ano, když se tam budou pohybovat všichni, bude tam všude nasráno a plno odpadků a skály nenávratně rozvrtány a prostoupeny železem, taky stánek s pivem aby si ti všichni obyčejní lidi nemuseli brát batoh, svačinu ni pití, a časem zpoplatnit ferratu - alespoň o víkendu..... Lidi jsou na téhle planetě přemnožení tak rychle, že si nestíhají uvědomovat nutnost změny chování se k přírodě,,, jinak nám tu zbude jen znásilněná příroda parkovišti, betonem, železem k obrazu svému. Potřebuju nahoru - vidět do krajiny, co bych se učil lozit at je to pro všechny a železné žebříky navrtejte do skal.... a je to... Super nápad jak obtáhnout istituce o peníze ( musí taky zbýt realizátorům - takže obchod) a zničit zbytky vlasti.... - Jsem Proti Závoda Tom
Závodaodpovědět 
 Re: za sokola12:42:23 05.02.2016
Sokol nesnasi i horolezce.
odpovědět 

 Milovníkům drátů20:29:43 04.02.2016
Ať už jsou s tou feratou někam jinam. Třeba do prdele.
éfaodpovědět 
 Re: Milovníkům drátů12:14:18 05.02.2016
Souhlas, ať si tu feratu strčí někam. Mě osobně by až tak nevadila atrakce pro turisty, ale rozhodně ne v podobě tun železa ve skále. Kdyby tam dali fixní lana nebo něco podobného, co jde lehce odstranit, tak by mi to až tak nevadilo. A nejlepší by bylo kdyby se tady ti feratisti naučili lízt - možností je dnes spousta a nemuseli by vymýšlet podobné hovadiny. A představa jak houfy lezců pobíhají volně po Jizerkách a ničí přírodu je fakt směšná - do Jizerek jezdí hlavně lidi, co mají rádi klid a mají vztah k přírodě.
Eržikodpovědět 
  Re: Milovníkům drátů12:45:27 05.02.2016
No vidis, a jak tobe vadi ferrata, tak mnohym vadi kruhy, borhaky a vubec pohyb lezcu v techto koutech krajiny.
Lezci holt maji obrovske stesti, ze zbytek populace ma mene sobecke smysleni nez oni sami.
odpovědět 
   Re: Milovníkům drátů13:02:19 05.02.2016
Snad nechceš srovnávat kruhy a žebříky? Těch kruhů tam stejně moc není a lidí rovněž - mladý to na nezajištěné věci moc netáhne, takže tam lezou akorát ti staří, kteří k tomu mají na rozdíl od feratistů vztah. Osobně nechápu myšlení feratistů - nemám na to to vylízt bez žebříku, tak tam ten žebřík namlátím do skály abych to vylezl. Tohle člověka nikam neposune, když někam chci vylízt a zatím na to nemám, tak tomu musím něco obětovat nebo tomu dát čas. Já jsem taky nevylezl všude hned - někde na to nemáš fyzicky, jinde psychicky a pak za pár let zjistíš, že už na to máš. A pak máš obrovskou radost, žes to vylezl, i když je to třeba výstup hodnotný jen pro tebe.
Eržikodpovědět 
    Re: Milovníkům drátů13:16:07 05.02.2016
aby bylo jasno, já jsem taky důrazně proti feratě, ale zároveň se mi příčí názory odmítající feratu, co zaváněj takovym tim nehezkym elitářstvím..
ivanodpovědět 
     Lezci jsou ve skalách Elita15:40:44 05.02.2016
praví lezci jsou ve skalách elita a umí lézt i bez kruhů a borháků. Tz
Závodaodpovědět 
    Re: Milovníkům drátů16:03:02 05.02.2016
Ty nechces srovnavat kruhy a natazene ocelove lano. Ostatni treba nechteji srovnavat kruhy, olezenou skalu, ruseni prirody s klidem bez lezcu. Vse je jen o subjektivnim uhlu pohledu. To, ze ty mas svuj subjektivni pohled neznama, ze to tak maji vsichni a uz vubec neznamena, ze tak ma byt..
odpovědět 
     Re: Milovníkům drátů16:30:01 05.02.2016
Jestli je to tam tak chráněné, ať se tam tedy neleze vůbec, jestli vadí přírodě a ochráncům jen kruhy a mágo, tak ať se leze bez něho a po vlastním. Mě spíš vadí že ferata viditelně znehodnotí skálu víc než 3 kruhy. Už to, že ochrana přírody dovolila ty kruhy berme jako bonus a buďme rádi, že se na ty skály vůbec můžeme dostat s jejich co nejmenším poškozením. Kdo chce, cestu si na skálu najde i bez zatloukání žebříků do ní.
Eržikodpovědět 
      Re: Milovníkům drátů17:08:06 05.02.2016
Porad dokola ta sama pisnicka. Ty si stanovis nejake subjektivni kriterium a vse za tim, povazujes za "objektivne" spatne. A shodou nahod je to takove kriterium, ktere zrovna vyhovuje konicku, ktery provozujes ty.. Sobecka mysl je hrozna.
A vcelku zajimave, ze na ferraty maji tak jasny nazor lide, kteri si mysli, ze ferrata se rovna ocelovemu zebriku pridelanemu ke skale...
odpovědět 
       Re: Milovníkům drátů18:28:06 05.02.2016
Podívej se na "ferratu" v Lidomorně, kdyby to bylo jen o žebříku, tak je to ještě v pohodě, takhle je to kokotina za každou cenu.
Willhemodpovědět 
        Re: Milovníkům drátů19:26:22 05.02.2016
Tu Lidomornu vůbec nechápu, jak může nějaký soukromý subjekt naflákat do jeskyně tolik železa, a provozovat tam soukromou ferátu za těžký háky.
Došlíkodpovědět 
      Re: Milovníkům drátů18:18:01 05.02.2016
Nekrm trolly... :)
odpovědět 
       Re: Milovníkům drátů18:44:19 05.02.2016
Heh :). Tedy ty s jinym nazorem nez mas ty, vid?
odpovědět 
        Re: Milovníkům drátů11:33:14 06.02.2016
Zajisté :) Zejména, když ho stále opakují při každé příležitosti co nejprovokativnějším způsobem :))
odpovědět 
 Re: Milovníkům drátů15:09:02 06.02.2016
Přesně tak, je to jen o stavění pomníků. Je to nádherný kus Jizerek přístupný horolezcům i turistům. A ta krása také spočívá v divokosti a nepřístupnosti. Nic víc tam není potřeba. Ať žije sokol!
Venca Novotnýodpovědět 

 drát ne, děkuji22:06:05 05.02.2016
Proti feratám nic nemám. Tedy pokud nejsou na písku, což je prasárna. Když si chce někdo vylézt feratu, ať jede do Alp nebo Dolomit. Tam jich je mrtě. Do jizerek tohle prostě nepatří. Na Cimbuří si můžou turisté vyjít po značené cestě. I další vyhlídky jsou v jizerkách slušně zmáklé (Krásná Máří, Paličník, Ořešník), tak ať si Čokař a spol smotají svůj drát a jdou opravovat třeba hromosvody. 
éfaodpovědět 
 Re: drát ne, děkuji22:55:55 05.02.2016
Tak, tak. Horolezectví má navíc v Jizerkách a na pískách, na rozdíl od ferat, dlouhodobou tradici. Je nejvíce ekologickým způsobem, jak se dostat na vrchol skály (kromě cesty vzduchem a přenosným žebříkem). Když tedy ochrana přírody dovolí výstupy na skalní věže, proč je dělat méně ekologické a industriální? A argumentace anonymů tady jsou rovny nule - nikdo se vámi nehodlá bavit, když se ani neumíte podepsat.
Eržikodpovědět 
  Re: drát ne, děkuji10:16:51 06.02.2016
:) Jako kdybych slysel Turka. Hele ty tradicionalisto, byl si se podivat na misto, kde ta ferrata mela vest? A vylezl jsi tam nekdy aspon par cest?
odpovědět 
   Re: drát ne, děkuji11:36:18 06.02.2016
Buď v klidu. Většina z podepsanejch to tam dost slušně zná. Koukni se tam někdy do knížek.
Naštěstí, AOPK má rozum, takže ta debata tady je jen přiměřené vylévání emocí...
David P.odpovědět 

 volnost pohybu a lezení v Jizerkách15:41:05 07.02.2016
Ferrata kdekoli v Jizerkách je blbost. A to si je jinak rád vylezu. Ale potom můžeme navrtat ferratu i na věže sv. Víta.
A osočovat Huška je doslova neurvalost. Je to jeden z mála ředitelů plošných CHKO, který nevystupuje proti horolezcům a čundrákům. Jizerky byly a stále jsou v tomto směru svobodnou zemí. Po výstavbě jakékoli ferraty tohle padne. Protože bude prolomena bariéra ochrany a zbyde pouze byznys. A svoboda pohybu, lezení atd. bude nenávratně v pr....
Postojem těch co to nechápou a za každou cenu se snaží ferraty v Jizerkách prosadit je jen Ochrana přírody nucena k extrémnímu vynucování ochrany území a přitvrzením dodržování legislativy.
Sami zastánci ferraty to hrotí, ne ochrana přírody. Tu jen svým tlakem ženou k radikalním a ortodoxním postojům.
To nemluvím o tom že železo povede po skalách které jdou obejít a na vrchol vystoupit pěšky. Je to jen snaha lezců z překližek, co si netroufnou na pořádnou klasickou skálu. Vždyť je to neúcta k prvovýstupcům, kteří ty cesty vylezli většinou se statickým lanem uvázaným kolem hrudníku a v bačkorách. kdo z nás by to dnes dal?
A posledním argumentem proti, je to ža za snahou vybudovat ferraty v Jizerkách stojí lobby která doufá zvýšení tržeb ve svých lokálech. A těm nejde o nic jiného než o prachy. Ty tu ferratu nepolezou.
Chápejme, že za naši svobodu lezení v Jizerkách v současnosti bojuje správa CHKO. Ne ta hrstka propagátorů ferraty. Ta se jen svobodou ohání.

Myslím že na pořádné ferraty do Rakouska to není zas tak daleko.

Všem lezcům přeji jasnou hlavu a krásné svobodné lezení v jizerských plotnách. A to i v budoucnu.
Tomáš Zvíře
Tomasodpovědět 

 záchod17:06:08 08.02.2016
mám stejnou obavu -  kolem Cimbuří bude všude nasráno
arab a jeho děloodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.