LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co nemáš, to nepotřebuješ.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
45.Pelíšek 10156
46.Lank 10131
47.Hebelka 10115
Bouldry:
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
47.Plaček 8509
Hory:
31.Homolka 2838
32.HKvdf 2832
33.Halašta 2820

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140446 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Výstupy roku

ČHS vyhlásil termín a podmínky soutěže

Podle zprávy na webu ČHS je možno do 18. prosince podávat návrhy na zařazení významných výstupů do soutěže o výstup roku.

Pokud si myslíte, že váš horolezecký výkon patří do análů českého horolezectví, pošlete svůj návrh nominace mailem na Český horolezecký
svaz info@horosvaz.cz. Komise alpinismu vyhodnotí došlé návrhy a výsledky vyhlásí patrně začátkem roku 2007.

Kategorie výstupů jsou:

  • velehory nad 6000 m. n. m.
  • velehory pod 6 000 m  n.m. - mixový a ledovcový charakter
  • velehory pod 6 000 m n.m. - bigwallový charakter
  • velehory pod 6000 m n.m. - skalní charakter
  • mixy a ledy sportovního charakteru
  • nepískovcové terény
  • domácí a saské pískovcové terény
  • bouldering


Návod na podání návrhu je návod zde (dokument MS Word) ke stažení zde.

Své návrhy posílejte do 18. 12. 2006. Bude zajímavé sledovat, jaké výstupy se v nominaci objeví. V této chvíli je jasné, že ve hře jsou výstupy Ondry Beneše a Tomáše Sobotky na Madagaskaru, Benešův přelez Silbergeieru, PP přelezení Framu Šatavy a Janáka, Meru central Holečka a Kreisingera, bez šance není ani první český PP výstup dlouhou cestou na El Capa Janáka s druhy. Pavel Jonák se s Radkem Jarošem činil v Peru a karty může zamíchat i expedice do Keni, kam jede 1. prosince Jonák a Šatava doprovázeni Frantou Čepelkou se spolulezcem, takže trenérský "dohled" bude přímo na místě.


Projekt Adama Ondry na Býčí skále,
foto: Petr Jandík


Podstatně méně jasná je situace na skalkách. V přelezech těžkých skalních cest bude rozhodování mezi výstupy Tomáše Mrázka a Adama Ondry asi velmi těsné. Za pískovcové výstupy nedostane nejspíš nikdo nic, protože kvůli protestům ochranářů proti porušování podmínek povolení horolezecké činnosti nemohou být do soutěže přijaty výstupy provedené s použitím magnézia a zatím není znám žádný významný výstup, který by byl proveden bez něj.

U děvčat bude volba asi také těsná. Silva Rajfová má šanci s Marionetou 8b/8b+. Simona Ulmonová má zatím "jen" 8a+, stejně na tom je Míša Drlíková. Jitka Mázlová má pěkné výstupy na písku, ale stejně jako Simona Ulmonová je lezla s práškem, takže je nelze v soutěži uplatnit.

Silva Rajfová, Planete groove 8a, Gorges du Tarn, Francie,
foto: archiv Silvy Rajfové

Petr Jandík   [úpravy] 11:42 23.11.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 zajímavé13:04:33 23.11.2006
tak to sem zvědav,jak to dopadne s těma pískama...to by mohli třeba zabodovat Špek,nebo Jarda Maršík...a nebo Kuba Cicvárek?? určitě maj dost těžkých cest bez MG.
odpovědět 
 Re: zajímavé13:18:35 23.11.2006
Pískovcové lezení. Já bych tuto kategorii přitvrdil i o nutnost užití konopných lan a že musí být v cestě aspoň jedno stavění.
Spíš měli tuto kategorii vypustit, písek je prostě skanzen, ale skanzeny jsou taky hezký.
Nouodpovědět 
  rádio free Labe14:46:41 23.11.2006
A jeste bych zavedl jisteni na klasiku pres záda ! To by pak byl skanzen ve středu Evropy! Možná i vybudovat obdobu berlínské zdí okolo všech pískovcovejch měst. Jdu si dát konzervu lančmítu.
Mikiodpovědět 
 Re: zajímavé13:25:39 23.11.2006
Kuba bez Mg asi ne.
odpovědět 
  Re: zajímavé14:55:26 23.11.2006
aha...ale myslel sem,ze v domácích oblastech skaláček atd..leze bez mg..takze kdyby treba letos dal(coz mam dojem dal uz drive)Pulp Fiction,tak uz by to stalo za zmínku
odpovědět 
   Re: zajímavé12:40:04 26.11.2006
I ve Skaláčku leze s MG.(Bohužel)
odpovědět 
    Re: zajímavé18:02:30 27.11.2006
A kdo ho to nabonzoval? Nějakej anonymeček?
 Piškotodpovědět 
 Re: zajímavé17:24:30 23.11.2006
...a co Mirek Dušín?
ferdaodpovědět 

 OK14:23:46 23.11.2006
Je dobře že ČHS zaujalo tento postoj !!!
Dájaodpovědět 

 Písek bych ubral ale..14:28:11 23.11.2006
Lezci jsou soutěživý národ.

Mohla by být ještě navíc kategorie velehory pod 6000 m n.m. - boulderový charakter
J.odpovědět 
 Re: Písek bych ubral ale..17:00:35 23.11.2006
Bylo to sice myšleno jako sranda, ale jsou lidi co jezdí bouldrovat i do Pákistánu a při výšce základních táborů by to skoro bylo možné.
Petr Jandíkodpovědět 

 Výstup rpku 1906?16:08:51 23.11.2006
Jesli na písku nepude spíš o výstup roku 1906...
Jaaodpovědět 

 z Humpolce17:48:45 23.11.2006
Obrat "protesty ochranářů" bych nahradil asi ve smyslu: dotazy (i neochranářů), proč svaz odměňuje výstupy, provedené v rozporu  s pravidly téhož". Taky  jsem si nevšiml, že by dopravní police odměňovala  nejvyšší překročení zákonem povolené rychlosti v obci.
Alodpovědět 
 Re: z Humpolce14:54:26 24.11.2006
ale odmenuje, hezky po zasluze kazdemu da takovy pekny listecek se sumickou a jeste dostane nejaky ten bodik do pesi ligy
odpovědět 

 Zrušit18:52:27 23.11.2006
Navrhuju zrušit kategorii výstup roku na pískovci. Jelikož ti, kteří opravdu vévodí pískovcovému lezení na obtížnost u nás, v ní stejně memohou být oceněni. Proto to ztrácí smysl.
Jeník Pletichaodpovědět 
 Re: Zrušit20:19:09 23.11.2006
Prima nápad Jeňyku, bavit se tom co má smysl. V Humpolci vaří dobrý pivo, to má opravdu smysl. Až se bude rušit ta kategorie "pískovcové lezení", dej prosím vědět. Když už budem v tom rušení, dodám další seznam toho, co je třeba zrušit.
Alodpovědět 
 Re: Zrušit16:07:46 24.11.2006
Jendo a co vzpomínka na staré časy kdy se průměrnej lezec může stát špičkou.pamatuju si když sem jako dítě vyhrál nejlepšího lezce v oddíle jelikož jsem vylez 200 cest za VIIa na písku což bylo za 7 bodůx 200.Holt ta špička vylezla jen 10 IXa a na VII neměla čas.Sem se na bále ve žlebu super nalil a užil si svejch fiftýn minits
Jo to by se mohlo vopáknout ne :)
Ps.Všem je jasné kdo by to měl za písek dostat ,těch kandidátů bude do 5 ale holt prášej no Jo a některý eště chlastaj tak to je úplně na dištanc !!
David Peterka
odpovědět 
  Re: Zrušit13:10:42 30.11.2006
...no a nektery i dokonce hulej, to uz je uplne v pr... :o))
mirasodpovědět 

 slepá ulička19:21:31 23.11.2006
A já bych navrhoval, aby se pan Jandík navázal přímo na lano. Boty samozřejmě žádné, pěkně na boso. to lano by musel protahovat přímo kruhem/tedy žádné expresky, že/No a v Mammutu by mu mohli vyvinout opět lano konopné, aby se klasice učinílo za dost. Potom by ovšem nebylo problém dostat výstup roku, tzv neoclasic, za přelezení třeba klasiky na Kapelníka. Nebo Jeschkeho. Lezli jsme to před 20 lety, a užili jsme si legrace až až.
Mrázekodpovědět 
 Re: slepá ulička20:20:46 23.11.2006
Jo a Arnošt lezl bosej dsítky. Asi umí.
odpovědět 
  Re: slepá ulička17:49:09 25.11.2006
že by Arnošt lezl lezl desítky, a ještě naboso, to bych si dovolil oponovat!Jak ho znám, určtě by se obul. Třeba jsi ale myslel B. Arnolda ne? ten by ovšem výstup roku jen tak nedostal. O jeho stylu se totiž vždy vedly polemiky a co se dělání cest týče, taky nebylo všechno košer.
Mrázekodpovědět 

 Výstupy roku20:33:43 23.11.2006
Je velmi zajímavé sledovat, co tíží milé diskutující - opět pouze jeden problém mg ano či ne a tím pádem pouze výstupy na písku. Je zajímavé, že žádný z nich se nezamyslel vůbec nad způsobem udělování výstupů roku či čestných uznání. Mě zcela spíše trošku zděsil doplňují komentář pod informací. Zdá se mi jako by komise chtěla pokračovat v nastoleném trendu loňského roku - tj. odměníme všechny zúčastněné bez ohledu na to, zda-li uvedený výkon je opravdu špičkový či nikoliv a nechť se na mě milí funkcionáři nezlobí, ale těch skutečně hodnotných výkonů v letošním roce (alespoň těch veřejně prezentovaných) by člověk spočítal na prstech jedné ruky truhláře se čtyřicetiletou praxí. 
Vlkodpovědět 
 Re: Výstupy roku14:24:21 24.11.2006
Vlku, tenhle text jsou čistě moje žvásty, jejichž účelem je oznámit, že se mají podávat nominace, aby třeba někdo, kdo není v mančaftech a vylezl něco dokonalého, měl šanci návrh podat a zařadit se do soutěže a do análů. Není to oficiální dokument komise, takže všechno co proti tomu máš dšti na mou hlavu.

Slyšel jsem od tebe už v Jedovnici, že máš na některé výstupy, hlavně Stoupovy, poněkud kritický názor. Slyšeli to i ostatní přítomní členové komise a jistě si to budou pamatovat:-)

Zdravím pohostinnou Moravu, hostinského u Kohoutka v Rudicích zvláště.

Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Výstupy roku16:18:13 24.11.2006
Petře, já mám výrady ke všem oceněným výstupům, které mají horší kvalitu než výstupy, které uskutečnili lezci dříve a nebo ty, které neodpovídají svou kvalitou dnešní špičce či byly uskutečněny mimo rámec pravidel a loni jich bylo tedy požehnaně. Ono méně je někdy více. A zcela upřímně, srovnám-li kvalitu výstupů např. v 80.letech a s tím co měli tehdy hoši za výbavu a s dneškem, tak u mě vítězí,až na výjimky minulost, ale to jsem taky v neděli řekl proč.
Jinak je pravda, že nominace jsou jedna věc a vyhodnocení druhá, taky by stálo za úvahu zveřejnit, kdo pro koho a jak hlasoval, ať to všichni vidí, každý by si měl umět své rozhodnutí zdůvodnit a stát si za ním.
Navíc si myslím, že u špičkových výkonů na skalách - sportovní cesty či bouldery bych osobně chtěl mít k dispozici nesestříhané video, dnes to není problém a odstranily by se tím eventuelní pochybnosti o správnosti stylu přelezu a dnes to v době dig.fotoaparátů a kvalitních karet není problém.
Vlkodpovědět 
   Re: Výstupy roku16:20:02 24.11.2006
PS: Jestli příště hospodu v Krase tak jedině na Holštejně, tam se v pátek a v sobotu zavírá až tehdy, když odejde poslední host. :-)).
Vlkodpovědět 
   Re: Výstupy roku17:34:33 27.11.2006
Souhlasím,že úroveň výkonů v horách byla v osmdesátých letech vyšší.Lezcům se asi nechce moc trpět a riskovat:) Ale,proč by nemohl být výstup roku 2007 méně hodnotný než výstup z roku 1995? Hodnotí se přece nejlepší výstup roku,ne nejlepší výstup vůbec.
Ivoš Wondráčekodpovědět 
    Re: Výstupy roku18:56:33 27.11.2006
To jo Ivo, ale na druhou stranu by to mělo lezení posouvat někam dál. Vezmu to poněkud absurdně, jsou za to odměny, tak se hoši ve špičce domluví, že se podělí -vylezou stejné výkony, které naše lezení nikam neposouvají a je to a co s tím :-)). Vážně každý z lezců by měl mít v sobě alespoň kousek hrdosti a nepodávat na výkon či čestné uznání takový přelez, který nemá stejnou či lépe vyšší hodnotu než ty z dob předchozích. Ale je fakt, že být tvrdý především sám k sobě a kritický k vlastním výkonům je vlastnost, která se dnes vůbec nenosí, je to přesně naopak, pod tlakem doby se hledají výmluvy proč to nešlo a že to málo je v podstatě dobrý výkon.A to je mi především proti srsti a mám k tomu nekompromisní postoj.
Vlkodpovědět 
     Re: Výstupy roku19:08:21 27.11.2006
Vlku, to je záležitost definice. Už kdysi se výstup roku definovaly jako evivalent vítězství na mistrovství republiky - Evropy-světa, nebo ekvivalent republikového - evropského-světového rokordu. V tom je dvojznačnost, protože ty to chápeš jako ru rekordní půlku definice, zatímco Ivo jako to vítězství. Sportovec může vyhrát mistrovství, i když zdaleka nemá na rekord, protože momentálně nemá lepší soupeře. Zrovna tohle jsem si promítal v hlavě na přednášce Zolo Demjána, kde připomínal zimní Alpské prvovýstupy no a famózní a asi dosud nepřekonaný jižní pilíř Dhaulágiri.
Jak pak ve srovnání s tímhle hodnotit Meru Central, například? To je otázka.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Výstupy roku20:07:25 27.11.2006
Pro mě jednoduše, jednooký mezi slepými králem. :-)).
Vlkodpovědět 
       Re: Výstupy roku21:21:27 27.11.2006
To je nesporné. Otázka je spíše "Jak hodnotit jednookého krále mezi slepými?"
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Výstupy roku22:41:28 27.11.2006
Nemusí to být hned výstup, máte ještě kategorii čestné uznání :-)). Z toho, co vím by mohly aspirovat na VR tak max. tři čtyři věci v celém spektru, pár dalších tak na ČU.
Vlkodpovědět 
         Re: Výstupy roku10:52:38 28.11.2006
Sporným bodem jsou asi hory, protože v ostatních kategoriích rozhodně nezaostáváme. Faktem je, že některá loňská ocenění ve středních velehorách nesnesou srovnání s tím, co se ve světě leze, ale už neudělelním výstupu roku v nejvyšších velehorách Svaz jasně ukázal, že ocenění nejsou "za zásluhy", ale že se snaží o jakési srovnání se světem. Snad bude v tomto trendu pokračovat a bude nadále ještě přísnější. Myslím, že za letošek už tam alespoň v těch velkých stěnách je želízko, za které se nemusíme před světem stydět.
Petr Reschodpovědět 
          Re: Výstupy roku11:49:11 28.11.2006
Z této sezóny mají podle mého názoru špičkovou hodnotu Madagaskar - Shortcut, Dokončení PP přelezu Framu, Flying Circus v Kanderstegu a určitě nelze nějak neocenit Meru Central, i když se původní plán nepodařilo splnit. Možná se objeví i nějaké další nominace, uvidíme. Nebo jsem něco zapomněl?
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Výstupy roku12:23:24 28.11.2006
Zapomněl Petře, zapomněl :-)), jinak v jednom případě jsi se strefil do mého vkusu :-),ve druhém bych od Ondry cenil spíše jinou cestu :-) a třetí je tak na ČU.
Vlkodpovědět 
            Re: Výstupy roku13:42:14 28.11.2006
Též jsem toho názoru, že Ondra má letos jiný na výsost hodnotný skalp (zejména vzhledem k rychlosti přelezu). Prvovýstup má vždy svou hodnotu, ale řekl bych že ten špičkový výstup se konal v Evropě.
Petr Reschodpovědět 
             Re: Výstupy roku00:07:20 29.11.2006
No samozřejmě, zapomněl jsem Silbrgeier, Ondro, sorry. to stáří... skleróza. Pokud se ovšem přelezů týká. je tu ještě v pěkném stylu Bravo les files od téhož lezce, a vlastně myslím první RP.
Necháme na Ondrovi, které své výstupy přihlásí, třeba si to rozhodne sám.
Petr Jandíkodpovědět 

 Proč???21:47:24 23.11.2006
To jsou zde diskutující tak blbí, že jim to nedochází, nebo trpí grafomanií?

==========
Proč by svaz odměňoval někoho, kdo poruší jeho pravidla?!?!?
==========

Kdy si to sakra uvědomíte, že tu nejde vo maglajz, ale vo 'smlouvu'?

Je to stejný, jako oslavování Fausta, toho chudáka, kterýho odnes ďábel. Ale je to trochu jinak milánkové - podepsal smlouvu, a dokonce vlastní krví, že dostane to a to a pak pude do pekla; zdráhal se dodržet to, k čemu se ZAVÁZAL a ať se nediví, že pak šel do pekla.
uplne jinej martinodpovědět 
 Re: Proč???21:53:40 23.11.2006
trochu hnidopisstvi -- fausta dabel neodnes, on tu smlouvu sice podepsal, ale pak se z toho na posledni chvili vyvlik, teda dabel si odnes telo, nicmene duse, ktera byla jaksi predmetem smlouvy, mu unikla. coz je velmi pripadne .. dabel je zaporny hrdina, takze smlouva nesmlouva, kdyz ho kladny hrdina nakonec precura, je za to oslavovan.
odpovědět 
  Re: Proč???22:24:46 23.11.2006
tak tato literarni vlozka mne dnes nadmiru pobavila. 1:0 pro anonyma.
janisodpovědět 

 Peníze23:24:13 23.11.2006
Nepamatujete si někdo, kolik peněz z rozpočtu ČHS jde na odměny za výstupy roku?
závistivej hajzlodpovědět 
 Re: Peníze15:00:55 24.11.2006
letos jenom 50tisic, loni to bylo mnohem lepsi (200tis)
odpovědět 
  Re: Peníze22:00:38 25.11.2006
Aspoň, že tak. Já bych to ještě sejmul
závistivej hajzlodpovědět 
   Re: Peníze08:52:15 26.11.2006
A nemyslíš si, že by bylo lepší než závidět makat a vylézt něco, co by mohlo aspirovat na výkon :-)). Šanci má přece každý a záleží jen na něm, co je ochoten obětovat. :-))).
Vlkodpovědět 
    Re: Peníze19:57:59 27.11.2006
tak tohle mohl rict jen vsem znami vlk
odpovědět 
    Re: Peníze22:37:03 28.11.2006
nebo závidět a prochlastat příspěvky ČHS v hospodě. To mi momentálně přijde nejlepší
závistivej hajzlodpovědět 

 Nerušit23:45:29 23.11.2006
Výstup roku na písku je blbost zrušit...
Jen bych ho dal tomu, kdo vylezl nejhodnotnější cestu podle pravidel, aby taky bylo znát, že má cenu ty pravidla dodržovat !!! A ať to je pro mě za mě třeba dvojka, hlavně bez MG !!!
Dájaodpovědět 
 Re: Nerušit09:29:04 24.11.2006
Hele, Dájo, znova si po sobě přečti svoje tři věty,
třeba se po ránu zasměješ stejně jako já :-)
odpovědět 
  Re: Nerušit11:48:17 24.11.2006
Tak se, Dájo, přihlas. Zajímalo by mě, kdo by se nestyděl přijít se chlubit se svým skalpem, když bude vědět, že se nepoměřuje s těmi, kteří jsou v reálu opravdu dobří. Když to vyhraješ, budeš určitě všemi respektovaný vítěz. S velkou slávou vyhrát olympiádu v Moskvě, na které ale není konkurence... Udělit ten výstup by byl trapas pro všechny. Jenom demonstrace moci, která ignoruje realitu. Jediná cesta je neudělit.
Piškotodpovědět 
   Re: Nerušit16:10:59 24.11.2006
souhlas, neudelit, ale zase kdyz uz jsi zminil tu olympiadu - zrovna tady vetsinou plati, ze kdyz se zavodnik provini proti pravidlum (at uz uzitim dopinku, nepovolene upravy vystroje,.... je diskvalifikovan, obcas dostane distanc, pokutu,...) a oceneny je prvni nasledujici, ktery splnil podminky. Kupodivu treba atletika odolava snaze sportovcu "prosadit" doping (EPO, anabolika,...) a spis ztezuje podminky s vybavenim (kupr. zlehceni ostepu,...), upresnuje styl (techniku) a pak byva kategorie volny styl (severske lyzovani, plavani,..)
Doktorodpovědět 
   Re: Nerušit16:43:18 27.11.2006
Každý asi uznáváme jiné hodnoty... Buď někdo leze v souladu s pravidly a když ne tak, není co obdivovat a už vůbec si nezaslouží nějáký ceny ???
Dájaodpovědět 
    Re: Nerušit18:01:35 27.11.2006
Asi jde o respekt k právě těmhle Pravidlům. Od toho se to odvíjí.
 Piškotodpovědět 
 Re: Nerušit09:54:03 24.11.2006
MG je odjakživa maschinengewehr.
en.wikipedia.org/wiki/Maschinengewehr_08.
 pbla4024odpovědět 

 Dotaz na Jandíka14:14:45 24.11.2006
Ahoj Petře
omlouvám se že tě oslovuji přes web.Ale chci vědět nebo znát tvůj názor jako člena vedení ČHS a taky střední generace :).
Nepřipadá ti trochu schizofrenní dát do reprezentace třeba Beneše a Tomajdu nebo Holečka -chlubit se tím co vylezli a pak jim nedat výstup roku na písku,nejen z důvodu že jsou cesty dělány s MG ale i vzdálenosti nýtů nebo ukončení cesty uprostřed stěny nebo natloukání shora což vše je proti dost archaickým pravidlům ?
David Peterka
odpovědět 
 Re: Dotaz na Jandíka14:48:51 24.11.2006
Ahoj Davide.
Nejprve bych opravil jednu nepřesnost. Nejsem člen vedení ČHS, pouze pisálek v jeho službách (pokud se týká článků do Motany) a člen komise alpinismu.
Tím pádem mohu ovlivňovat výstupy roku pouze vahou svého hlasu, nic víc. Samozřejmě rád si přečtu nejrůznější názory včetně toho tvého, abych si mohl udělat obrázek.
Pokud se MG na písku týká, pokud sleduješ dění, tak jistě víš o dvou případech protestů ze sfér ochrany přírody, proti používání magnézia na pískovcích. Ten druhý byl oficiální a dokonce jej následovala žádost o zjištění zda jsou provinilci čelnové ČHS a o dodání jejich nacionále, celkem bohatě doložená fotografiemi.

Co asi mohlo vedení ČHS, tedy jeho výkonný výbor, dělat za této situace méně, než alespoň v zájmu zachování lezení pro všechny, než přestat oceňovat ty, kdo porušují sjednané dohody s ochranou přírody? Když si přečteš diskusi u článku "Správa CHKO se zlobí", zjistíš například u příspěvku Kuby Turka, že by ČHS mohl ještě daleko víc, pokud by byl důsledný. Ten článek je na tom serveru, co končí na info a jehož jméno tu není žádoucí, takže ho nepíšu. Na tomtéž serveru je i anketa, z níž vyplývá, že většina hlasujících - 62% si myslí, že se výstupy, při nichž jsou porušena platná pravidla nebo podmínky povolení horolezecké činnosti, se nemají oceňovat. (Nalezení této ankety je test inteligence.)

Samozřejmě vím, že všichni nejlepší lezci, až na pár zanedbatelných výjimek, lezou na písku s práškem, vím i proč a že k tomu mají své pádné, svým vlastním výkonem podmíněné důvody.
Jenže pokud ochranáři MG nechtějí, je to důvod pádnější než jakékoliv nejšpičkovější výkony kohokoliv, protože pro ČHS, který zastupuje okolo 13000 lezců nejrůznější výkonnosti a zájmů, musí být přednější zachovat možnost lezení pro všechny.

Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Dotaz na Jandíka16:01:15 24.11.2006
Dík za odpověď
ale ...
Není náhodou minimálně morální povinností jednat s těmi CHKO a NP a třeba se zeptat
1.Proč je MG v CHKO zakázáno a chtít vědět reálnej argument ?
Pro mně je docela dost reál že na písku v USA,Austrálii,Africe a Evropě(Lucembursko,Itálie,Francie,Španělsko záp.Německa Morava)a já nevím kde všude z vyjímkou DDR a Sudet se s MG leze !!Jsou tam snad jiní ochranáři nebo na to kašlou a nechrání si své ? To se mně nechce věřit
Nechci ale furt jen o Mg
Co vzdálenosti kruhů v pravidlech ?
nebo opět z pravidel Umístění pouze nezbytně nutného počtu kruhů ?? Kolik to je?
Když jsem dobrej tak žádnej a když ne tak 10 ?
Tak můžu rušit cestu za cestou .
Nebo shora -zdola Věříš že se dneska Xa a víc dělají podle pravidel ? Minimálně opět MG a vzdálenosti.
Proč se ty cesty tedy nevytlučou když jsou mimo pravidla ?
Z mého pohledu by se minimálně měla vyvolat diskuze k aktualizaci pravidel
a doptat se co CHKO vadí
Estetika pro mně jaksi není argument jelikož někdo rád holky a jinej zas vdolky.Včera jsem zrovna byl v labáku a víc mě vadily stopy na turistické cestě od traktoru než MG na skále.
david Peterka
odpovědět 
   Re: Dotaz na Jandíka16:12:15 24.11.2006
Ahoj, moji odpověď nalezneš na tom onom serveru, co jsem psal výše a pokud máš zájem diskutovat dál, můžeme tam.

Díky, Petr
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Dotaz na Jandíka15:55:58 24.11.2006
Jestli to nebude tím, že oni lezou dobře i jinde, než na písku.
odpovědět 
 Re: Dotaz na Jandíka15:28:13 26.11.2006
Ahoj Davide
Nic proti tobě , ale kde si přišel na to že já nebo Tomáš nebo dokonce Mára dělá CESTY SHORA??Mohl bych jmenovat někoho jiného kdo to dělá, ale to bez důkazů dělat nebudu.Takže jestli máš jakýkoliv důkaz k tvému tvrzení tak sem s nim.Jinak prosim tě drž papulu a nelži.Ukazuje to jaký asi jsi.
Ondra B.
ondra benešodpovědět 
  Re: Dotaz na Jandíka17:40:20 26.11.2006
ONDRO !!!!
přečti si pořádně co jsem napsal a pak znovu napiš.Spíš sem se Vás zastal než Vás kritizoval a naopak napadám systém pravidel a ne shora-zdola s MG nebo bez atd.
Vidíš někde že tvrdím že tvoje cesty jsou shora ne.Jen tvrdím že některé cesty nad X a se shora dělají ,dělali a dělat budou !!
Tak od začátku již asi po sté
Pravidla tvrdí že se cesty nemaj dělat s MG
Ty tvrdíš že se cesty které děláte dělají bez MG ?
jsou tedy proti pravidlům mají se tedy vytlouct ?
Pravidla tvrdí že vzdálenost mezi kruhy je minimálně 3 m vyjímka 1 místo 2 m s povolením VK.
Ty tvrdíš že to tak je na všech tvejch cestách ?
Pravidla tvrdí navrtání z čisté lezecké pozice
a umístění ideálně do místa navrtání.Sám víš jaká je realita.
Lezeš v Labáku už dost dlouho aby jsi věděl co je shora a co není.Pro mně to ale není důležité a tak to nebudu jmenovat.
Jinak to dopadne stejně jak na mravenčí stěně.
Natlouk jsem to zvrchu o čemž všichni věděli pak se vytlouklo a natlouklo svrchu !!
Nebo jak Alfréd a Ina vytlouklo se a prvovýstup maj lidi co to před tím lezli 10x.Proč je to tedy prvovýstup.
Již jednou jsem ti jako argument uváděl Vaší cestu Matrix je zespoda a je to hnus ty díry od navrtáváků.Seshora by to vypadalo líp.
Jestli ti připadá jako normální že dostaneš výstup roku za Afriku nebo Švícarsko ale ne za písek jelikož si MG tak je to v poho.Mě ale principiálně vadí jak si tady lžem do kapsy.
Sorry jestli sem se tě dotknul s tím shora-zdola
David Peterka
odpovědět 
   Re: Dotaz na Jandíka17:51:41 26.11.2006
oukej oukej.sem to nějako nepochopil tak tedy zpětně pardónek.Radši se do budoucna zdržuji všech komentářů.Jako před tím.Jo jinak k tomu matrixu.Chápu a vím o čem mluvíš ,ale ty dirky od kulek co tam nastříleli němčíci po válce to na kráse taky nepřidá.čau
ondra benesodpovědět 
    Re: Dotaz na Jandíka18:53:55 26.11.2006
Věci se maj asi tak.Každejch 20 let příjde nová generace a ta to vidí jinak než ta předešlá.lezení je dynamický sport který má svůj vývoj jak do stylů (RP,PP,AF atd.) tak do druhů (bouldering,Big wall,sola atd).
Vem si jen bouldering před 10 lety by nikoho nenapadlo našipkovat např.Sněžník.Dnes jako starej pardál můžu říct že jste vocasové a že se mně šipky nelíběj i když jsem tam za poslední rok byl 2x na biku a vylez prd !!A co přestane se tam lézt asi ne .
Stejně to je i sjištěním cest ,osazováním a lezením s MG.Vždy tady bude generační problém a já si moc dobře pamatuju jak jsme drškovali na Weingartli ,starý Laštovičky a ostatní co dávali kruhy daleko vod sebe.Nechci bejt starej chytrej klasik.Pak přišla era kolem Ríši,Pavouka a Pítrse a vono se to změnilo ale opět se na ně držkuje.Jenže když se podíváš kolik dneska dává kroužků Cikán např, v Adru nebo Prcek v Labáku tak už to taky není jak v 80 letech.Ono lezení není jen o pravidlech ale přístupu a pochopení že každej má rád něco jinýho.Někdo radši klasiku a někdo radši sport.Někdo s MG někdo bez.atd atd.
Jde o to vyjít z reality dané doby a ne furt říkat jo za nás a nebo když na to nemáš tak to nelez.Nevidím rozdíl proč X mohou být normálně jištěny a V ne.Beru to že co leze tvoje klasa tak do toho se neseru jelikož to nepřelezu.Ale zajíma mě jak se dnes jistí V,VI,VII .Moc dobře víš že když lezu X tak 30 m VII terénu vylezu bez kruhu v podstatě v poho.
Tak mám takhle zazdít půl labáku ?
Stejné je to s dojištěním cest.Když je prvovýstupce rozumnej tak dojistí když ne tak zazdí.Von to stejně někdo potom dojistí.
Si myslím že by se měla dát pravidla a určité milníky nechat jak jsou.Např.si pamatuju jak jsem přelez motolici.Dneska je vlevo i v pravo cesta a tahle už nemá hodnotu a nikdo ji neleze.
Má se dojistit nebo ne.
Kecy s CHKO moc nežeru jelikož nevěřím že někdo na svazu reálně s CHKO jedná.
Time are they changing
odpovědět 
     Re: Dotaz na Jandíka22:00:13 26.11.2006
??? Nějaký relativismus způsobený krizí středního věku?
V pořádku. Klid. Soustřeďte se, každý den ráno půl hodiny intenzivně myslete na to, že vesmír je tvořen atomy a pevnými mezimolekulárními vazbami. Nebojte se. Ačkoliv svět vypadá jako nekonečný vír, je to často jen klam, kupodivu řada věcí je pevných. A to nám dává naději, že i hodnoty mohou být pevné. Záleží jen na nás. Tak se snažte!
Dr. Nemlžodpovědět 
     Re: Dotaz na Jandíka22:23:06 26.11.2006
but the loser now will be later to win
for the times they are a-changing.

Zpival starej Dylan, když byl mladej. Dneska je starej, ale furt stejne zhulenej jako zamlada.
Pocitace jsou mensi, rakety vetsi, ale jinak vsechno pri staru.

Jestli s nima nikdo nejedna, tak je fajn, ze ty stemply davaj, aspon nekdy sami.

Never nikomu pres tricet, ctyricet, padesat... kolik mi to vlasnte je?
Hipie wyjeodpovědět 

 Trochu šprochu10:13:08 26.11.2006
Nevím, co letos vylezl Špek, Kuba nebo někdo další, ale je docela dobře možné, že s dvěma Xc jsem letos vylezl nejtěžší cesty na písku bez maglajzu já. Nechci se znovu hádat, jestli to Xc jsou nebo nejsou. V každém případě vím sám nejlépe, že na ostatní kluky, kteří sice s maglajzem, ale na písku lezou jedenáctky, zdaleka nemám. Ať už kvůli síle, věku, schopnostem, chuti nebo možnostem. Měl bych snad být ohodnocen? Určitě ne. Bylo by pouhou ironií vyhlašovat někoho, kdo nepatří mezi nejlepší, a to navíc za cesty, které sice nejsou lehké, ale zdaleka nedosahují současných hranic.
Důvody, pro které svaz jako oficiální zástupce lezecké obce přistoupil na neodměňování výstupů na písku s magnéziem, plně chápu. Jejich oprávněnost vidím výhradně v nutnosti vybudování silného vyjednávacího postavení vůči státní správě.
Nemyslím, že je nutné kategorii písku bez magnezia rušit. Nic však nebrání tomu nevyhlásit žádný výstup, protože se nenašel žádný dostatečně hodnotný. Abych předešel argumentu, kdože bude určovat tu dostatečnou hodnotnost, sám za sebe říkám, že XIa RP bez magnézia už bych za oceněníschopný výkon považoval. Jde o můj subjektivní pohled, v němž je jedenáctka magické číslo. Ve světě současného sportovního lezení ale vždy musí podobná kategorie zůstat pouhou kuriozitou, byť se i v ní bude nepochybně skrývat poctivý výkon.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Trochu šprochu16:32:41 27.11.2006
Takže už ses na "Zeiten" nestihl podívat? Škoda :) Tak příští rok pod Friensteinkegelem!
Piškotodpovědět 

 Vystup roku a nejvetsi BULIZNIK17:16:31 26.11.2006
Rozdelovat vykony podle toho jestli byly predvedeny na piskovci, vapenci ci jinym sutru je ponekud nechytre. Kdo hodne jezdi po svete vi ze neexistuje delici cara mezi usazenymi horninami. Znam oblasti kde vapenec plynule prechazi do piskovce a vice versa. Tmel "pisku i vapna" je casto stejny, pouze nekde priroda disponovala omletymi kousky kremene a jinejch sutru pak mluvime o piskovci,  byly-li kousky vetsi pak o slepenci a bylo-li jich malo (nebo byly-li nahrazeny kalem, jilem..)  pak mluvime o vapenci ( a jak je kvalitni dnes  rozhodovala zejmena zviratka co ho po tisicileti vyrabela).  To same se tyka sporu kolem MG, piskovec diky zrnkum obcas lepe tre, neni vsak nicim vyjimecny ve srovnani s jinou horninou, krom toho ze o Saskem si Sasove mysli ze je jejich a tom nasem si nekteri zabednenci mysli ze je "Nas"- hm, skutecne duvod...

No anebo si budeme hrat na ignoranty a tak tedy " pro ceske specifika" nabizim pohled z druhy strany.... pro milovniky Sarky a podobnych kvaku, bych  prosil na pristi rok vypsat soutez o "NEJVYSSIHO BULIZNIKA" pro toho kdo poda nejlepsi vykon roku na stredoceskem bulizniku. Bez magnezia pochopitelne! Buliznik  je totiz bez pochyby taky vyjimecny  zrovna jako ceskosasky pisek, nebo nee?!? Cestne uznani a titul "BULIZNIK" si muze udelit kdektery z mistnich diskutujicich.. papa
 Laco de BO Sintraodpovědět 
 Re: Vystup roku a nejvetsi BULIZNIK17:39:44 26.11.2006
Titul Buližníka roku je třeba samozřejmě udělit. Jsem zvědav kdo bude jmenován Spodně Silurským Křemencem.
O titul Denudovaného Lakolita bude jako každý rok velký boj.

Nóó, ideální by bylo dávat výstup roku a šmytec. Jenže jak porovnat tři extrémní kroky z lehu pod šutrem s pochodem vchod přes při osmitisícovky?
Přelezení zajištěné supercesty po roce dennodenního cvičení s OS nějaké cesty typu vrchol nebo smrt?
Tak se to dělí. A dělí a dělí k úplnému rozdělení.
Tedy vlastně pokud vydělit písek, tak to má vlastně smysl, pokud bude jiný i něčím jiným, nežli geologicky.

To jsem z toho Blbyžník
dagodpovědět 
  Re: Vystup roku a nejvetsi BULIZNIK19:16:21 26.11.2006
nene, vod toho deleni az na titipidi a infinitezimalni epsilony sou ruzny dispiclini a ty metry vod oceanu nahoru, vod dalsiho treba to slovicko domaci. Koment byl jen k rozdeleni podle matrose. I denicky nejlepsich rikaji, ze kdo umi, tak umi na vsem.

ale vono je to burt, ta letosni odmena 50 hadru je stejne jak kdyz prdne a slavnym boldristum ci velehorskym snehoslapum zivot fakt moc nevylepsi. Zvlast kdyz cenu dostava vic typku.
Ledva ze by nekdo moch bejt jako smutnej, ze nejni v tom analu. Zapsanej teda, jak rika senhor Jandik nahore.

l.odpovědět 

 Skály19:47:11 30.11.2006
Zdary,doufam že nebudu sepsutej kritikou,ale k Tomášovi a Adamovi by mohl přibejt Rosťa, pokud vim má nějaký 9a/a+ neee.
honzáčodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.