LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Squash Arena Liberec - Liberec
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice
ZŠ Planá - Planá

Prodejny
HUDYsport - Zlín
2D chyty - Praha 6
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

GRIGRI 2

Stažení série

smallFirma Petzl stahuje GRIGRI 2 určitých výrobních čísel.

U výrobků Petzl - GRIGRI 2 vyrobených v určitých sériových číslech může při manipulaci větší silou dojít k poškození vnitřního mechanismu páčky. I když je pravděpodobnost poškození velmi malá, firma Petzl začala z bezpečnostních důvodů od výrobního čísla 11137 vnitřní mechanismus páčky zesilovat.
Z tohoto důvodu firma Petzl stahuje všechny GRIGRI 2 s počátečními pěti číslicemi 1032611136 a vyměňuje je za nové upravené produkty. Více informací naleznete v přiloženém pdf.

obr





Pdf s informacemi:

 Výzva GriGri - download

Zdroje:


Informace na www.vertical.cz

Informace na www.petzl.com



JirkaS   [úpravy] 19:06 20.06.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 gg220:15:11 20.06.2011
Na koho se tedy obrátit v ČR?
Tomodpovědět 
 Re: gg220:31:18 20.06.2011
počítám, že vertical :)
komixákodpovědět 
  Re: gg220:54:51 20.06.2011
jj, je to i na stránkách petzl.com
Tomodpovědět 
   Re: gg220:58:39 20.06.2011
co se to s tim petzlem deje???
jenaodpovědět 
    Re: gg221:31:16 20.06.2011
Co se děje? nejspíš nic, jenom je natolik důsledný že ačkoliv je to nejspíš tak malý problém že 99% grigrin by se nepodělalo, tak Petzl než aby to řešil reklamací, raději z bezpečnostních důvodů a z důvodů své pověsti vymění celou serii...u mě jednání na jedničku...
Jirkaodpovědět 
     Re: gg223:58:52 20.06.2011
No nevim. To je jeden možnej výklad, druhej je ten, že poslední léta má Petzl těch problémů statisticky neobvykle moc, což může vést i k úvaze o méně zvládané výrobě, jako níže.
Robertodpovědět 
      Re: gg206:59:29 21.06.2011
Je to přesně jak říká Jirka. Statisticky to vychází 1 poškozené GRIGRI2 na 10 000 vyrobených. V tomto poměru ani nebylo možné u testovaného počtu toto možné poškození odhalit. Když se jich sešlo 7 na reklamace po půl roce prodeje, upravily další vyráběné a rozhodli se z bezpečnostních důvodů radši všechny doposud prodané vyměnit.
Martin Turekodpovědět 
 Re: gg207:03:43 21.06.2011
Pokud máte GRIGRI 2 dané série, kontaktujte Vetical Sport a domluvte se na okamžité výměně. Skladem máme dost nových na výměnu. Kdo bydlí poblíž Jablonce, nebo má cestu do skal kolem, může se stavit rovnou. Petzl nás předzásobil a má zájem na rychlé výměně. Chápe, že začíná lezecká sezóna.
Martin Turekodpovědět 

 Stará dobrá osma22:13:47 20.06.2011
Tady to máte. Není ta osma nejlepší? Tam se může podělat jen lidský faktor, ale je jasné, že to je pro většina lezců právě ten největší problém....
odpovědět 
 Re: Stará dobrá osma22:35:47 20.06.2011
Tak nějak:-) Tuhle prý skončil na Klajdě borec na zemi i se zlomenou rukou. Gri-gri (to starší) si po laně ani "nešáhlo", založený to bylo správně, akorát lano bylo nějaká nudla...
Willhemodpovědět 
  Re: Stará dobrá osma22:45:09 20.06.2011
ale u grigri může prakticky selhat taky jen lidskej faktor :-) když s grigri jistíš jako s normální ne-samo-blokující pomůckou tzn. držíš neustále lano pod jistidlem tak neselže ani s devítkou lanem.. vždycky je to problém v lidech, jištění není odpočinek ale činnost vyžadující mimořádnou pozornost
malej bejkodpovědět 
   Re: Stará dobrá osma23:01:57 20.06.2011
tak tak...
n.odpovědět 
    Re: Stará dobrá osma23:17:46 20.06.2011
řekl bych, že Petzl má v poslední době nějak moc problémů se svými výrobky. Už to asi bude klasický typ továrny na peníze, něco jako automotive firmy, a ne pro lezce. No jo, holt peníze hýbou světem. Radši budu kupovat u menších firem, kde to nesypou po tisících a nevyrábí v Číně nebo ve Vietnamu.
Kalíšekodpovědět 
     Re: Stará dobrá osma05:15:05 21.06.2011
Řekl bych, že budu raději kupovat od velkých osvědčených firem s kvalitním vývojem než od malých firem plných šuntů. Lepší dražší kvalita než levná kvantita.
Peteodpovědět 
     Re: Stará dobrá osma23:26:54 21.06.2011
Petz dela v USA a ve Francii. Btw bacha i na toto:
http://www.petzl.com/ us/outdoor/news-2/2011/02/11 /warning-regarding-presence-counterfeit-versions-petzl-products
ladaodpovědět 
   Re: Stará dobrá osma07:55:04 21.06.2011
Myslel jsem, ze grigri je tak drahe, protoze jisteni s nim nevyzaduje takovou pozornost. Jinak uz vubec nevidim vyhodu pred osmou - pouze jeden pramen lana, tezsi, drazsi, slozitejsi, bez prokluzu...
jx zeroodpovědět 
    Re: Stará dobrá osma12:49:21 21.06.2011
Jak jsem napsal v podrobné recenzi u nás, shrnu výhody: při dodrření doporučeného zachízení:
-samočinně blokuje
-zablokované Grigri drží lano a máš volné ruce
- ve většině případů chytí pád i když lano nedržíš vůbec, může zachránit prvolezce když je jistič mimo provoz.
- zablokované Grigri se páčkou bezproblémově uvolní.

Byla by zajímavá statistika která by srovnala kolik procent nezachycených pádů mají kýbly, osma a Grigri (2). U osmy a kýblu hrozí při větším pádu popálení rukou - však taky výrobci doporučují rukavice, ale skoro nikdo to nedodržuje. U Grigri mají nehody, které se staly skoro vždycky původ v nedodržení návodu
Petr Jandíkodpovědět 
 Národ osmanů23:16:52 20.06.2011
Jdi doprdele s osmou. Kroutí lano a nikdy nebyla určena k jištění. Nezadrží dlouhý pád. To už je lepší klasický půlloďák anebo dokonalá jistítka ATC Guide 2011 a Reverzo 3.
Pavelodpovědět 
  Re: Národ osmanů23:25:35 20.06.2011
co to meleš, že nikdy nebyla určená k jištění? Když přišla osma, tak se s ní jistilo všechno. Jak odspodu, tak od kruhu i z vršku. To, že pak přišlo gri-gri, kýbly atd. je něco jiného, ale díky bohu za osmu!
Kalíšekodpovědět 
   Re: Národ osmanů23:56:30 20.06.2011
Nechce se mi to hledat přesně, nicméně kýbl, neboli Stichtova brzda, je +- stejně tak starej jako osma, možná i starší. (Proč se přestal používat a nyní zase používá je jiná věc.) Jinak téma "osma" a jiná jistítka se už tu řešilo x-krát. Naposled myslím vcelku obsažně v debatě pod článkem o úrazu na brněnské stěně (Klajdě?) a následném zákazu používání osmy k jištění tamtéž.
Robertodpovědět 
    Re: Národ osmanů00:36:24 21.06.2011
A protože jsou lidi blbí, měli by na Klajdě zakázat i grigri
odpovědět 
    Re: Národ osmanů06:20:39 21.06.2011
myslim ze stichtovka je o generaci (ne-li o vic) starsi nez osma, taky se mnohem snaz dala vyrobit doma a tim padem byla mnohem vice rozsirena, zejmena v dobach kdy ziskat osmu znamenalo nechat si ji privezt z kapitalismu nebo si ji vypilovat doma z nerezu (nejcasteji ukradenyho nekde ve fabrice). Kdo nikdy neslanoval na dulfera pres zadek jen v teplakach, nepochopi jakej prulom osma znamenala ))) Stichtovka jako slanovaci pomucka pro drateny lana nevhodna, krom toho ty drahy lana zle drela. (myslim ze spagaty prodavane jako horolezecke, s nula UIAA pady, se prodavaly za 2-3 stovky, tj slusnej 2-3denni vejdelek). Ale to uz je jen takovej folklor..))
j
odpovědět 
   Re: Národ osmanů08:14:51 24.06.2011
Je pravda, že osmou se jistí od nepaměti, nicméně už v té nepaměti byly (alespoň české osmy SMK) pouze slaňovací osmy. Tak to stálo v názvu i v návodu k použití. Podle lezecké metodiky má jištění osmou nejhorší brzdné vlastnosti a nedoporučuje se.
Honza, RockJoy
Horáčekodpovědět 
  Re: Národ osmanů00:57:21 21.06.2011
Osma nezadrží dlouhý pád? Jak dlouhý by jako měl být? Co se s ní stane? Praskne podél, nebo z ní bude devítka?
Chápu že metodikové z různých důvodů tvrdí, že některá jiná jistítka jsou bezpečnější než osma. Ale ať přitom ze sebe nesypou takovýhle kategorický kraviny.
P.odpovědět 
   Re: Národ osmanů01:18:08 21.06.2011
Tak bohůžel vlastním Grigri v této sérii. Díky Adame za upozornění.
Štěpán Neustupnýodpovědět 
    Re: Národ osmanů07:16:56 21.06.2011
Deset let lezu jen s osmou. V horách používám kýbl. Nezaregistroval jsem, že by osma nějak zvlášť kroutila lano. Taky nechápu proč by němala chytnout dlouhý pád. Spíš bych řekl naopak, že se s ní dá dát lepší prokluz než s jinými jistítky.
PavelBodpovědět 
     Re: Národ osmanů08:05:03 21.06.2011
Ano, osma velmi kroutí lano, při delším lezení to bylo dost nepříjemné.
Taky jsem používal jen osmu, ale přešel jsem na ATX Guide a je to jak výrazně pohodlnější, tak možnosti použití jsou mnohonásobně větší než osmy. Tak proč bych se měl zuby nehty držet osmy ?
odpovědět 
      Re: Národ osmanů08:12:23 21.06.2011
Mnohonásobně větší možnosti použití než u osmy? To by mě zajímalo. Že by osma při lezení (i dlouhém) kroutila lano-lana sem zatím nějak nepocítil, nebude to rukama?;-)
Willhemodpovědět 
       Re: Národ osmanů10:42:58 24.06.2011
Vždy po několika délkách v horách bylo lano z osmy tak zkroucený, že jsme ho museli hodit vyvěsit dolů a pracně ho rozkroutit. S guidem se mi to ještě nestalo.
Použití guida - na jednoduché i dvojité lano, na jištění, slaňování i samoblokující dobírání, na dobírání dvou druholezců současně. Nechápu, co je to za otázku - ano, použití guida je mnohonásobně větší a pohodlnější než osmy, k tomu není co dodat.
odpovědět 
        Re: Národ osmanů10:50:21 24.06.2011
Vy jste jak kokoti. Když chce někdo používat osmu, ať jí používá,když chce Grigri ať Grigruje ,nebo Guiduje ,nebo ať klidně jistí přes rameno ve flanelce.Hlavní je ,aby to uměl a pod stěnou s kamene ,nebo překližky se nehromadily mrtvoly.
odpovědět 
      Re: Národ osmanů09:36:39 21.06.2011
Ano,osma kroutí lano, ale jsem ze staré školy, lezu s ni přes 20let a nepřipadá mi to tak děsivé. Horší to je, řekl bych, akorát u tenkých dvojčat, ale ty se mi kroutí i s moderními jistítky (ATC Guide, kybl), jen o něco méně. Mě se na osmě líbí nejvíc to, že je blbovzdorná v tom smyslu, že do ní lano pasuje v podstatě jen přesně tím způsobem, jakým tam má být uloženo. Třeba u guidu vždycky musím namáhat mozek a přemýšlet, zda jistím prvolezce čí druholezce nebo slaňuju a podle toho tam lano nacpat a guide zajistit, cili nejakej blackout mi hrozí furt. Člověk při jištění kecá, čumí po okolí a pak tam blbě založí lano a neštestí je na cestě. Zdá se mi obecně, že osma má nevýhody jen 2 - kroucení lan (pro mě zanedbatelné) a nefunguje na tenká moderní lana (tady bacha,jde o zivot!)
josefodpovědět 
       Re: Národ osmanů10:22:06 21.06.2011
20 let lezeš a při jištění čumíš kolem atd ? hmm tak s tebou jde o život furt zřejmě..
OndraH.odpovědět 
        Re: Národ osmanů10:58:13 21.06.2011
Ondro, kdybys neustale cumel na spolulezce, budes mit tak bloklej krk, ze si sam nezalezes.
Kazdej, kdo leze casto u toho keca, cumi jinam, mysli na neco jinyho. Akorat by nemel zapomenout jistit.
Mihalodpovědět 
         Re: Národ osmanů13:03:15 21.06.2011
Tak to moc nesouhlasím. Neříkám ,že čumim stále nahoru,ale snažím se co nejvíc a na lezce mluvit aby věděl ,že dávám bacha..Je to sakra velký rozdíl slyšet spolulezce co tě jistí ,že mluví s tebou než ho poslouchat ,jak s někym tlachá o tom co kde jedl atd...Nechci se tu o tom hádat ,jen jsem reagoval na hloupost
OndraH.odpovědět 
          Re: Národ osmanů13:25:45 21.06.2011
Podle toho co píšeš, bych tě odhadoval na bohaté zkušenosti s lezením na umělých stěnách...
Willhemodpovědět 
          Re: Národ osmanů14:21:21 21.06.2011
Ondro, ja s tebou souhlasim, ze je lepsi bych ostrazity, aktivni jistic. Ale nelibi se mi, ze nekoho narknes z pachani nebezpeci kvuli tomu, ze se pri jisteni chova stejne jako priblizne 100% rutinne jisticich lezcu.
Michalodpovědět 
        Re: Národ osmanů18:23:44 21.06.2011
ondro, jasne, samozrejme jsem to popsal prehnane, aby bylo zrejme, oc jde. proste presne 100% casu pri jisteni bacha nedavas,tak to mame,myslim,kazdy. padu s osmou jsem za ty roky uz chytil desitky, i v horach a bez nasledku,tak snad nepatrim mezi nepozorne jistice.proste osma mi nejak pasuje vic nez ostatni jistitka a jak rikam, nemusim premyslet,jak do ni nacpat lano neb jinak nez spravne tam vicemene nejde. jo a taky mam pocit, ze treba guide na rozdíl od osmy lano trochu nici-tim, jak prochazi pri brzdeni pres takove ty zuzujici se zoubky. ale snazim se stejne guide ted vic pouzivat, at teda neustrnu ve vyvoji jako dinosaurus.
josefodpovědět 
         Re: Národ osmanů19:19:56 21.06.2011
Nejde o nějaké nakrknutí někoho..jen jsem reagoval.Pokud to bylo napsáno přehnaně ok,beru a sorry.
Jištění a osma či cokoli jiného? Ať si jistí každý s tím čím umí..a výkřiky co tu jsou ,jsou ubohé..a pochybuji ,že většina z vás ví o čem mluví..ani já to někdy nevím a tak radši držím hubu a to by jste vy ostatní měli někdy taky ( nemyslím tebe josefe ani tebe michale )k ostatním komentujícím se raději vyjadřovat nebudu ..
OndraH.odpovědět 
          Re: Národ osmanů06:58:41 22.06.2011
"Pochybuji, že většina z vás ví o čem mluví." Divil by ses, ale sou takoví;-)
Willhemodpovědět 
         Re: Národ osmanů10:50:46 24.06.2011
Do guida se lano vkládá pokaždé stejně, jak při jištění, dobírání nebo slaňování. Tak jaký blackout ? Nedovedu si představit ho tam strčit jinak. Pouze při dobírání navíc cvakneš guida se založeným lanem do štandu za oko, aby blokoval. Navíc, správně metodicky s osmou dobírat nesmíš, dobírá se vždy přes půlloďák, pokud nemáš nic lepšího.
odpovědět 
      Re: Národ osmanů10:57:40 21.06.2011
Všechno je dobrý na něco jinýho:) Reverzo na sportovky jištěný zdola, na stěnu a na vícedélkové cesty. Klasickej kýbl bych dal nováčkům na stěnu, nebo pod ty sportovní sklaní cesty, protože lano do něj téměř nejde dát blbě, nemá zbytečný další otvory.
Osma je zase lepší když vím, že polezu něco tradičního, budu chtít slaňovat na dvojito a zastavit se (zablokovat si osmu) při vyndavání vklíněnce nebo smyčky, i na přejišťování cest a třeba takovej vejškař když bude vědět, že po práci slaní na dvojito, si jí taky rád vezme.
Nejtěžší je rozhodnout se jestli si mám do batůžku přibalit jedno nebo druhý, abych toho netahal moc, nebo si to pak nezapomenout vyměnit.
Jistidla typu grigri, edy,... mi přijdou dobrý na efektivní jištění nějakýho nabušence v těžkých cestách, takže už si taky nějaký vybírám k pořízení.
martanodpovědět 
    Re: Národ osmanů13:43:47 21.06.2011
:(
v.odpovědět 
   Re: Národ osmanů07:09:54 21.06.2011
Přijde mě, že metodikem se tady cítí být každý, kdo si přečte nějakej katalog, třeba od Petzla;-)
Willhemodpovědět 
    Re: Národ osmanů07:27:07 21.06.2011
Mimochodem ty katalogy od Petzla byly svého času jediná moderní metodika. Většina metodik je pak i kopírovala.
Steveodpovědět 
     Re: Národ osmanů08:07:17 21.06.2011
Je fakt, že zrovna ty jejich katalogy sou 1A.
Willhemodpovědět 
   Re: Národ osmanů13:13:01 21.06.2011
Brzdná síla v osmě je proti kýblu nebo půlloďáku tak poloviční. U sportovních cest, když máš osmu na sedáku a nehrozí, že prvolezec vypadne 10 metrů nad tebou, proletí okolo tebe a ty ho začneš chytat 7 metrů pod sebou, to moc nevadí. V horách nebo špatně odjištěnech vícedélkách to vadí, protože podobnej pád, jakej jsem popsal výš, s osmou nechytneš. Bacha na tenký lana, tam se brzdná síla osmy ještě snižuje.
pavelkodpovědět 
    Re: Národ osmanů13:22:49 21.06.2011
Máš nějakej takovej pád za sebou? Ať už jako padající nebo jistič?
Willhemodpovědět 
    Re: Národ osmanů13:48:49 21.06.2011
Asi dost záleží na tom, jestli je osma ve štandu nebo v sedáku, jestli se jistič spustí kus pod štand... Jo, jistit s osmou cvaknutou přímo ve štandu je blbost (snad nějaké výjimečné případy?), která se může vymstít, ale jinak teda fakt nevím. Hodně let s osmou, a i když mám teď reverso a cinche, když mám jistit prvolezce někde, kde hrozí pád, nejradši zas sáhnu po osmě.
P.odpovědět 
    Re: Národ osmanů15:34:08 21.06.2011
Při chytání cvičných pádů ve štandu se do osmy chytají i takové pády, při kterých praskne lano, takže o nějakém neudržení nemůže být řeč. Jen je potřeba mít dobře zautomatizované, jak při pádu s lanem manipulovat. U ostatních jistítek není přesná reakce tolik nutná.
Honza Bloudekodpovědět 
     Re: Národ osmanů16:17:42 21.06.2011
Nechci se s tebou hádat a tvrdit, že to není možný, ale moc se mi to nezdá; nebo spíš to těžko odpovídá situaci při reálným lezení.
Brzdná účinnost osmy by měla být někde okolo 7 (sedmkrát větší tah na volnej konec lana, než na ten, kterej držíš v ruce) při ideálním vedení lana (jako při slaňování) a jelikož lano musí s přehledem vydržet 12 kN, musel by jistič v ruce udržet minimálně 1,7 kN - což je cca 170 kilo a to se mi moc nezdá. Pokud máš osmu ve štandu, tak navíc těžko zajistíš ideální vedení lana, pokud nepoužíváš nějakej způsob, kterej mě zrovna nenapadá. Brzdnej účinek samozřejmě hodně zvýšíš, když použiješ starý, tlustý, tvrdý lano, ale s tím se asi většinou moc neleze :)
Zajímavý počtení k tématu je v Schubertovi I. str. 192 - 198.
Až mě tady začne někdo nadávat, že kritizuju osmu, tak nekritizuju. Je ale dobrý si rozmyslet, jestli se v některých situacích třeba nehodí jiný jistítko
pavelkodpovědět 
      Re: Národ osmanů16:27:29 21.06.2011
Ale houby, nenadával bych ti za to, že kritizuješ osmu, ale za to, že to děláš od stolu s otevřeným Schubertem a logaritmickým pravítkem.
Buď ujištěnej, že některý z lidí, co s tebou diskutujou, s tou osmou jistili desítky let (!) a vědí, co říkaj. To, co píše Honza Bloudek, je myslím dost přesný.
P.odpovědět 
       Re: Národ osmanů16:52:41 21.06.2011
Do prdele práce, to už je snad po stý. Před těmi desítkami let jsme měli (jo, já taky) poněkud jiný lana. Tlustší a míň kluzký. Například. A ten tebou přehlížený Schubert lezl už v době, kdy většina z nás nebyla ještě na světě, a o tom taky píše.
Jasně, že s osmou jde jistit, a když o tom přemejšlíš, tak skoro cokoliv. Otázka je, jaký úsilí pro to musíš vynaložit a jestli to nejde dosáhnout i jinak. Když by se tady nelezlo tolik na písku (kde je osma hodně šikovná kvůli prokluzu), tak už by se ani tu tolik nepoužívala, řekl bych. (Kolikrát jsi ji viděl v poslední době u Němců, Rakušanů, Italů?)
No nic, jdu něco dělat :)
Robertodpovědět 
        Re: Národ osmanů18:39:57 21.06.2011
Asi si doprkýnka nerozumíme. Tak teda potřetí :)
Nehájím tady osmu za každou cenu. Ohrazuju se akorát proti formulacím, podle kterých s osmou "nejde chytit dlouhej pád" a tak. Lezl jsem na tlustých lanech a teď lezu na tenkých. Mám nějakou představu, co je to osma, Reverso, kbelík, grigri.
Když se lezou dobře jištěný sportovky, nebo na rybu, jistím celkem rád z pohodlnosti cinchem nebo grigri. Když jenom vyvádím a dobírám na vršku nebo u štandu, beru si většinou reverso.
Když mě někdo jistí a dělá to rád s grigri, tak ať mě s ním jistí - znám takové, co s ním umějí chytat skvěle, do měkka, a dokonce třeba zvládají i řešit police cestou (nad/pod).
Já radši s osmou, protože to s ní zvládám líp; líp se mi podává, líp dám prokluz. Když jsem hodně utahanej, tak radši kvůli pozornosti něco, co se blokuje samo. Nerad bych, ale potenciálně by se mi z nepozornosti mohlo něco přihodit jak s osmou, tak s grigri... Už jsem jednou s cinchem dal asi o 5 metrů větší prokluz, než jsem chtěl, a koukal jsem na to jak zjara - umí to v jedné poloze pěkně proklouznout.
Jediný, co mi tu vadilo, jsou kategorický formulace, podle kterých to s osmou nejde nebo je to apriori velice nebezpečné atd. Takže podle mě to s ní taky jde, i když je možná pro kdekoho vhodnější naučit se dobře jistit s něčím jiným.
Ale jistě, spíš jsem měl bejt zticha, vždyť tohle už je tady potisící.

P.odpovědět 
       Re: Národ osmanů16:55:28 21.06.2011
S osmou jsem lezl skoro 10 let a neměl jsem problém; do štandu jsem jí nikdy nedal a ani mě to nenapadlo zkoušet (asi se v to shodnem); to co se mi nezdá s otevřeným Schubertem se mi nezdálo nikdy. Místo osmy už pár let používám kyblík kvůli pohodlí a kroucení lana, do štandu půlloďák
pavelkodpovědět 
  Re: Národ osmanů11:16:50 24.06.2011
Co je podle tebe dlouhý pád? Onehdá jsem letěl 2x desítku, chytila mě holka o 15 kilo lehčí. Já se cítil bezpečně, ona neměla ruce spálené. Žvaníš nesmysly, jsou lidi od kterých bych se nenechal jistit, ani kdyby mě jistili s GRI-GRI, cinchem a guidem najednou. V jistítku to není. Buď jistit umíš, nebo ne.
odpovědět 
 Re: Stará dobrá osma07:42:53 21.06.2011
Co to meleš? Tak jako se stala technologická chyba ve výrobě GriGri, může se pochopitelně stát i u osmy. A chybka ve slitině, nebo při technologickém procesu lití či jak to vlastně dělají, by byla zatraceně skrytá.
mellounodpovědět 
  Re: Stará dobrá osma07:55:57 21.06.2011
jakejkoli kus materiálu ať už osma nebo kýbl,ane bo součástka z který je souženo grigri je testován i na vnitřní prasklinky,trhlinky ,bublinky mikroskopických velikostí a takový kus je zmetek ,který je už ve fabrice zlikvidován!
tzn.jediná vada u těchto výrobků musí mít zákonitě vadu konstrukční,tj.příliš slabé místo někde na součástce!
pierre bongodpovědět 
  Re: Stará dobrá osma08:13:46 21.06.2011
U výroby GRIGRI se nestala žádná technologická chyba. Petzl zkonstruoval mechanismus páčky a rok to testovali bez problému. Po půl roce prodeje se vrátilo pár kusů na reklamace a ukázalo se, že lidi za páčku rvali silou i když už byla úplně na doraz a dál to nešlo. No a mechanismus páčky to nevydržel a poškodil se. Páčka se přestala sama vracet a protože u nového GRIGRI 2 je mechanismus na rozdíl od prvního GRIGRI dvoustupňový, pokud se páčka nevrátí, vačka je pootevřená a neblokuje.Proto Petzl mechanismus zesílil a zpevnil, no a ty předešlé radši vyměňuje.
Martin Turekodpovědět 
   Re: Stará dobrá osma10:18:13 21.06.2011
Mám gri gri té zmíněné šarže, nemohu ho jít vrátit do obchodu, kde jsem ho koupil? Nesnáším něco posílat. ;-)
Výměnu hodnotím pozitivně spíš jako starost o dobré jméno a seriózní přístup.
Steveodpovědět 
    Re: Stará dobrá osma14:13:51 21.06.2011
Jednodušší a rychlejší je to poslat na dobírku nám do Verticalu. My to ihned vyměníme a obratem zašleme. Nestojí vás to nic. Přes obchod to trvá déle a mají s tím více starostí.
Martin Turekodpovědět 
     Re: Stará dobrá osma16:57:11 21.06.2011
"Nestojí vás to nic" - si děláš legraci, ne? Cesta na poštu (naštěstí jakoukoliv), peníze za balík, další cesta na poštu, bohužel tu doručovací. Krám si vyberu kterej chci a zadarmo.
odpovědět 
      Re: Stará dobrá osma19:13:30 21.06.2011
A cesta na poštu je jiná než cesta do krámu? Do krámu snad taky musíš dojít. Krabici najdeš kdekoliv v popelnici, trochu ji zabalíš a na poště řekneš, že to chceš poslat dobírkou na danou adresu.
odpovědět 
       Re: Stará dobrá osma14:23:17 22.06.2011
první frontu jako kokot vystojíš na poště, když to posíláš, druhou když si pro to půjdeš; a půjdeš ne tam, kam by se ti to hodilo, ale tam, kde úředník rozhodl, že má stát pošta kde se pro tebe ukládaj balíky (to jest někde úplně v řiti)
česká pošta nevermore!
odpovědět 
        Re: Stará dobrá osma21:54:36 22.06.2011
Jenom proto že ty nebo tví předkové jste si vybrali bydlení tam kde není pošta? Jako vše, tak i bydlení má své výhody a nevýhody. Někdo by si mohl stěžovat že bydlí daleko od skal nebo stěny... Použij nohy nebo kolo sportovče!
odpovědět 
        Re: Stará dobrá osma10:55:57 24.06.2011
Víš, co si můžeš ? Když dokážeš být tak hnusný na vstřícný přístup Petzla i Verticalu. Takový lidi nikdy nepochopím.
odpovědět 
         Re: Stará dobrá osma11:42:35 24.06.2011
... teda. Tahle debata je mi celkem volná, grigri nemám a nikdy bych si ho (ani jinej automat) nekoupil, ale tys mne pobavil. Výrobce pustí na trh věc, u který se projevila závažná bezpečnostní závada, takže stažení mu nařizuje nejen zákon (asi), ale zejména pud sebezáchovy, a najdou se lidi, kteří jsou zblblí natolik, že to označí za vstřícnost /nebo tě platí PR od Petzlu? ;-) /
Tím nechci říct, že by pošta byla úplně k ničemu, ty problémy na které se výše nadává se týkají velkých měst, řekl bych; tam je to asi pravda; na vesnici ti pošťačka přinese balík domů a když tam přes den nejsi, někde ti ho nechá.
Pavel R.odpovědět 

 lezci????10:19:20 21.06.2011
Sice nejsem lezec, ale patřím do jiné skupiny řekněme sportovců. Jsem myslel, že jste společně smýšlející parta lidí se stejným zájmem:-)) To i dobrovolný hasiči na tom jsou lépe. Ahoj
kosmanodpovědět 
 Re: lezci????11:18:52 21.06.2011
Bohužel máš pravdu.
Podpovědět 
  Re: lezci????11:39:51 21.06.2011
Zamyslete se! 7 vadných kusů během řekněme 4 měsíců používání je z 10 000 prodaných podle mě u pomůcky na které závisí život docela dost.
To je skoro stejné, jako říct spadlo 7 výtahů z 10 000 prodaných, ale nikomu se zatím nic nestalo. Trochu ruleta. Argument, že to pak funguje jako kyblík, který je na stránkách je blbost. Když se něco při normálním používání na té pomůcce urve, tak za to může podle mě vždy ten kdo to vyrobil. Nemůžou vědět, jak jistič při nestandartní situaci zachová (při situaci o které při nákupu nevěděl).
Nehledě na to, že tam mohou být mnohem větší další rizika, které neuvádějí... Připadá mi to, že se nechali inspirovat u čínských napodobitelů v kontrole výstupní kvality..
odpovědět 
   Re: lezci????12:51:01 21.06.2011
A on se podle tebe kvůli této vadě někdo zabil? Tvé přirovnání ke spadlým výtahům je zcela mimo. Myslím, že naopak chování firmy je v tomto případě více než zodpovědné.
Tomodpovědět 
   Re: lezci????18:19:51 21.06.2011
HAHAHAHA, neplácej, sedm jich nespadlo. Lepší by bylo napsat, .... praskla podlaha ale rám je v pohodě. Podlaha může být ruplá ale díra v ní není. A i kdyby byla i ta díra, tak jí propadnout nemůžeš, protože rám prostě drží!!!!! Může v ní být i díra k propadnutí ale pokud do ní sám nevlezeš tak prostě propadnout nemůžeš!!! A uděláš-li to tak jsi ....... no prostě blbej. Pokud je někdo mňamták a urve páčku .......? Největší sranda je v tom, že potom Grigri stejně funguje! Jen je potřeba dávat ještě větší pozor. Nic víc, nic míň, takže žádný výtah na dně šachty. Stala se "chyba" a serie se stahuje, nikdo nic netutlá, není to nádhera? A na co že se přišlo ve Španělsku. Tam se Grigri taky testoval a ti ptáci dokázali narvat lano pod pootevřenou páčku! Kouzelníci. Je úplně jedno na čem se jistí, selhat dokáže úplně všechno! Ale nejvíc dokáže selhat jistič, který vejrá kolem a nevjenuje se tomu, co je jeho poviností.
odpovědět 
   Re: lezci????19:15:57 21.06.2011
Trochu špatný počty. Statisticky 1 GriGri na 10 000 prodaných kusů znamená, že když se sešlo 7 poškozených kusů tak se jich prodalo 70 000.
odpovědět 
    Re: lezci????19:33:17 21.06.2011
jezismarja.. to je furt dokola dokazovani zakladniho axiomu, ze kdyz je neco inzerovano jako blbovzdorne, vzdy se najde jeste vetsi blb kterej to dokaze rozbit nebo pouzit tak aby to napachalo skody.
odpovědět 
     Re: lezci????09:30:33 22.06.2011
Nikde a nikdy jsem si nevšiml, že by Gri-Gri bylo inzerováno jako blbuvzdorné! Podívej se do návodu k použití, na stránky Verticalu i Petzlu.
K.odpovědět 
 Re: lezci????11:26:59 21.06.2011
Normální diskuze. A jestli něčemu nerozumíš tak to je horo hantýrka.
Janodpovědět 
  Re: lezci????12:44:57 21.06.2011
Ano couvat autem se dá i dopředu že? Cokoli se dá poškodit i zničit,...
Jodpovědět 
   Re: lezci?? ne pristup cz !!13:14:14 21.06.2011
nic neni dokonale !!snad jen jisteni na klasiku !! idealni jistit v ruce . jednoduchy a jasny navod k pouziti --- po padu prvolezce je treba drzet a nepustit. nic sloziteho v tom neni .pochopi i lezec .
odpovědět 

 Národ Osmanů, aneb Čím jistí Osman?09:16:17 22.06.2011
Osma ,GriGri ,Reverso, kýbl,Atc , UDG, DDD, SAS, SWAT,Watt ,ale čím vlastně jistí Osmani? Čím jistí Americký a Brněnský velikáni? Čím jistí náš Pán, a čím Pletánek? Kdo to vlastně opravdu ví?
Prognostikodpovědět 
 čím jistí Bůh?09:37:56 22.06.2011
Mno Šubrt by ho asi zrovna nepochválil, ale za šest dní stvořil náš Pán svět, sedmý den odpočíval a OSMÝ den stvořil.. co asi?
honzaodpovědět 
  Re: čím jistí Bůh?10:11:36 22.06.2011
překližku?
odpovědět 

 Jsem mezi vyvolenými19:22:00 22.06.2011
Tak to mám radost. Mám číslo 10330. Tak to si řeknu o jinou barvu, ta standardní se mi už nelíbí. Je tu ještě někdo, kdo dostane nový?
Mácaodpovědět 
 Re: Jsem mezi vyvolenými19:46:58 22.06.2011
Já. Barvu si nechám, ladí mi se sedákem a preskama :-)
Bídaodpovědět 
  Re: Jsem mezi vyvolenými22:38:13 22.06.2011
Ja mam PETZLa taky rád, vymenili mi predloni uplne olezene macky za nove. :-)
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Jsem mezi vyvolenými01:52:33 23.06.2011
A vlastně to samý se stalo s novýma Nomicama :-D
Mácaodpovědět 
    Re: Jsem mezi vyvolenými09:26:33 30.06.2011
... trochu černej humor, chlapi, ne? On těch problémů má Petzl poslední dobou fakt víc, než je zdrávo. Sarkeny, Nomicy, ten ferratovej set onehdá, teď tohle.
Na to, aby se tvářili lepší a dražší než zbytek světa už teda nemaj, minimálně.
odpovědět 

 Aj...20:11:29 27.06.2011
:( 11 037 :(
Lukassoodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.