LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrej horolezec udělá s kruhem 4 metry. Skočí, přitáhne, sedne, stoupne a odrazí se.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141544 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MS v lezení v Innsbrucku:

finále kombinace: Adam Ondra 2.

Adam Ondra skončil dnes 2. ve finále kombinace všech tři disciplín Mistrovství světa v lezení. Vyhrál Rakušan Jakob Schubert, 3. byl Němec Jan Hojer. Za nimi byli tři Japonci. Adam Ondra vyhrál obtížnost, v bouldrech byl 2., v lezení na rychlost 5.

Konečné pořadí finále kombinace:

1. SCHUBERT Jakob (AUT) 4.00; lead: 37+ 2.; boulder: 4T 4z 8 4 1.; speed: 2.;
2. ONDRA Adam (CZE) 10.00 lead: 42+ 1.; boulder: 4T 4z 11 6 2.; speed: 5.;
3. HOJER Jan (GER) 24.00 lead: 26+ 6.; boulder: 3T 4z 8 6 4.; speed: 1.;
4. HARADA Kai (JPN) 60.00 lead: 34+ 3.; boulder: 3T 3z 7 4 5.; speed: 4.;
5. NARASAKI Tomoa (JPN) 72.00 lead: 34 4.; boulder: 3T 4z 6 5 3.; speed: 6.;
6. FUJII Kokoro (JPN) 90.00 lead: 30+ 5.; boulder: 2T 4z 2 5 6.; speed: 3.;

Pořadí v kombinaci, a to v kvalifikaci i ve finále (kam postoupilo 6 nejlepších), se počítá vynásobením výsledku z každé ze tří disciplín, dle pravidla čím menší skóre, tím lépe.
(O nových pravidlech viz starší článek: IFSC schválilo nový formát lezeckých závodů pro olympiádu)

Adam Ondra obtížnost

Adam Ondra leze cestu na obtížnost ve finále kombinace


Výsledky finále mužů:
IFSC Climbing World Championships Combined - Innsbruck (AUT) 2018 - General result MEN combined

Zklamáni ze semifinále v boulderingu, v němž v sobotu skončil 17., si Adam, jak po závodě řekl, "trošku vynahradil v kombinaci":
"Začalo to všechno rychlostí. Tam jsem nalezl tak nějak, na co jsem mohl.. Pro mě naštěstí bohudík měl Tomoa Narasaki špatný start, díky tomu jsem se posunul z poslední na 5. pozici.
V boulderingu, tam je to prostě velká ruleta. Postavili poměrně lehčí bouldry, spíše koordinačního typu. Měl jsem to štěstí, že se mi je nakonec všechny podařilo vylézt, sice na více pokusů než Rakušanu Jakobu Schubertovi. Ale naštěstí se mi je všechny podařilo přelézt přestože třeba třetí boulder se mi opět vůbec nelíbil. Byla to opět plotna a takový těžký koordinační skok. Těsně před koncem limitu se mi to podařilo. To, že jsem dokázal zalézt v tomto boulderingu, mě trošku uklidilo pro příští rok na bouldrové závody světového poháru, když se ještě zlepším v tomhle specifickém stylu,.. no ale mám co dohánět...
A na obtížnost jsem se těšil. Bral jsem to trošku jako revanš za to mírně nepovedené finále obtížnosti, kde jsem skončil 2. Tam Jakob Schubert vyhrál. Tady se role otočily a dokázal jsem zalézt o několik chytů dál než Jakob. Celkově to vyšlo v kombinaci na 2. místo. Jakob se umístil na 1. místě, díky lepší rychlosti a zároveň lepšímu boulderingu, kdy na všechny čtyři bouldry potřeboval o něco méně pokusů než já.
V tento moment jsem spokojen, jak jsem zalezl. A jestli to vyšlo na 2 . místo v kombinaci, jsem za něj rád, nebylo od vítězství až tak daleko, ale i třeba s 3. místem bych byl spokojen. Hlavně jsem spokojen, jak jsem zalezl v obou pro mě důležitých disciplínách, a to je bouldering a obtížnost. A nejvíce jsem spokojen s obtížností."

Adam Ondra bouldering

Adam Ondra topuje jeden z boulderů ve finále kombinace


Záznam finále kombinace mužů:


rychlost

Adam Ondra leze rychlost, vlevo ho přelezl Jan Hojer


V ženách vyhrála finále kombinace Slovinka Janja Garnbret, 2. byla Korejka Sol Sa, 3. Rakušanka Jessica Pilz, 4. Japonka Akiyo Noguchi, 5. její krajanka Miho Nonaka, 6. Švýcarka Petra Klinger

Výsledky finále žen:
IFSC Climbing World Championships Combined - Innsbruck (AUT) 2018 - General result WOMEN combined

Záznam finále kombinace žen:


hala

Hala






Předchozí zpráva:
Závěrečné finále v kombinaci všech tří disciplín je na programu dnešního posledního dne Mistrovství světa v lezení. Mezi 6 muži je náš Adam Ondra. Ženy lezou od 11.00, muži od 14.30.

Finálová šestka mužů:

1 HARADA Kai JPN 9. 23. 1. 207.00
2 NARASAKI Tomoa JPN 10. 6. 4. 264.00
3 SCHUBERT Jakob AUT 1. 79. 7. 581.00
4 FUJII Kokoro JPN 19. 16. 3. 912.00
5 ONDRA Adam CZE 2. 54. 12. 1296.00
6 HOJER Jan GER 20. 13. 6. 1599.00

Průběžné výsledky finále mužů:
IFSC Climbing World Championships Combined - Innsbruck (AUT) 2018 - General result MEN combined

Šestka žen:

1 GARNBRET Janja SLO 2. 26. 1. 52.00
2 PILZ Jessica AUT 1. 35. 4. 140.00
3 NOGUCHI Akiyo JPN 7. 24. 2. 336.00
4 NONAKA Miho JPN 10. 10. 5. 500.00
5 KLINGLER Petra SUI 8. 14. 6. 672.00
6 SA Sol KOR 11. 13. 7. 1092.00

Průběžné výsledky finále žen:
IFSC Climbing World Championships Combined - Innsbruck (AUT) 2018 - General result WOMEN combined

Live přenos
ženy


muži


Celkové výsledky s kvalifikací kombinace
muži:
IFSC Climbing World Championships - Innsbruck (AUT) 2018 MEN combined

ženy:
IFSC Climbing World Championships - Innsbruck (AUT) 2018 WOMEN combined

sth   [úpravy] 17:25 16.09.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 kombinace11:04:21 16.09.2018
Jen jsem se chtěl zeptat, jestli někdo neznáte průběhu, pravidla a bodování této soutěže? dík
Korbaodpovědět 
 Re: kombinace11:21:56 16.09.2018
Někde tu bylo, že výsledek krát výsledek krát výsledek. Nejmenší součin vyhrává.
odpovědět 
 Re: kombinace11:25:11 16.09.2018
Zajimavy je, ze se Adam probojoval i pres spatny vysledek v rychlosti a ne uplne super vysledek v boulderech. Ale asi zas tolik atletu ve vsech disciplinach nezavodilo, tak to staci. Jsem zvedavy, jak to bude probihat a budu drzet palce, at staveci postavi nejake rozumne bouldery :)
Todpovědět 
  Re: kombinace14:28:31 16.09.2018
IMHO, by měla být samostatná kvalifikace.

Pravidla jsou na webu ifsc (www.ifsc-climbing.org), ale lezec mi nedovolí sem vložit přesný odkaz.
ILodpovědět 
   Re: kombinace18:12:36 16.09.2018
Doplnil jsem pravidlo do článku.
 Standaodpovědět 

 nechápu18:19:39 16.09.2018
stejně tomu nerozumím.
Adam 4 bouldry, jen o 3 pokusy navíc. v laně ho rozsekal o hodně a v rychlosti taky. tak jak je to možný ?
Mlejnisodpovědět 
 Re: nechápu18:23:37 16.09.2018
už to vidím ... rychlost sem finále neviděl. aj
Mlejnisodpovědět 

 hopsání18:24:07 16.09.2018
Koukám, že první tři místa za borce shrábli závodící skalní lezci, žádní hopsálci
odpovědět 

 Kombinace o ničem18:34:14 16.09.2018
Adamovi super gratulace!!!
Jinak bohužel jasná ukázka, co to na olympiádě bude za paskvil. Nebudou tam žádní sprinteřu, lezci budou předvádět sprinty k pousmání. A i když se tam probojuje rychlostní specialista, bude mi zcela k ničemu, že vyhraje o parník, jelikož jde o pořadí a neboduje se jako např. atletický desetiboj.
Michal Dodpovědět 
 Re: Kombinace o ničem18:55:47 16.09.2018
Ono se to zlepší, nezapomínej, že současní závodníci museli rychlost k tréninku přidat, kdežto další generace už v tomu bude vyrůstat. Na některých lezcích bylo vidět, že by časy mněli lepší, ale třeba hledali chyty nebo klouzali. Po pár letech tréninku se toto odstraní a výkony se vyrovnají.
odpovědět 
 Re: Kombinace o ničem19:01:25 16.09.2018
Pravda, aktuálně to je, a hezkých pár let ještě bude, pro nyní specializované rychlolezce nevýhoda. Desetibojovým bojovým způsobem bohužel dost dobře bodovat nelze, to by mohlo jít pouze v R, kdežto B a L mají vždy každý krok jinak obtížný, těžké/lehčí momenty v různých fázích cest atd. Prostě jsou tu uměle slepeny dohromady 3 discpilíny, z nichž 2 (B a L) k sobě mají z pohledu přípravy a vlastního provedení relativně blízko, kdežto R jede tak trošku po jiné koleji. No tak prostě nynější R specialisté nebudou mít olympijské medaile. Zajímavý výsledný produkt, když vlastně R je "pro laiky divácky nejzajímavější". A proto původně dokonce byla tuším uvažovaná pro OH jako jediná lezecká disciplína, nepamatuji se přesně. Jenže se jí věnuje (a sleduje) tak málo lidí, že, opět má domněnka, by to pro OH, sponzory atd. nebylo zajímavé.
DXodpovědět 
  Re: Kombinace o ničem19:44:11 16.09.2018
R je pro diváky nejzajímavější. Já jako lezec na to mám zkreslený pohled. Je na to nějaký průzkum?
Valmarodpovědět 
   Re: Kombinace o ničem20:56:49 16.09.2018
Rychla doba, rychla akce, rychla smrt.
odpovědět 
   Re: Kombinace o ničem11:15:51 17.09.2018
Tak výzkum nevím, ale třeba já to měl tak, že rychlost super, bouldery ok, protože se tam buď padá, nebo je to rychlé, ale u lana jsem si hodil video na pozadí a normálně si něco dělal, jen občas jsem se podíval a přetočil video do míst, kde lezec spadl, protože koukat na to, jak celkem nezáživně 3-4 minuty lezou spodek, je nuda.
odpovědět 
    Re: Kombinace o ničem11:49:51 17.09.2018
No právě. Takže věta v předchozím komentuje je jen dojmologie. A i to další, co z ní jakože a plyne.. Pro mne je zase nejkoukatelnejsi bouldering, někdy lano(když nevyhraje někdo na čas). Rychlost nuda největší. Teď v kombinaci, bylo zajímavé vidět nerychlostni lezce, jak se s tím poperou. Jinak Sledovat pravidelne rychlostní špičku by pro mne bylo asi mučení..
Valmarodpovědět 
     Re: Kombinace o ničem12:29:22 17.09.2018
Dojmologie to je jen částečně. Měl jsem tu několik lidí okolo, když šly ženy. Všichni zkoukli rychlost. Pak se všichni usadili u boulderů a ještě to amatérsky komentovali. A když začalo lano, tak koukli na první a v půlce lezení druhé postupně odešli, do konce nevydržel nikdo. A muže jsem do konce neviděl ani já. Takže i když to není žádný odborný výzkum, první dvě disciplíny zaujaly, o obtížnosti lidi okolo mne odcházeli, protože je to nebavilo.
odpovědět 
      Re: Kombinace o ničem16:37:46 17.09.2018
Mně už nebavil ani kombinační bouldering bab, možná proto, že jsme tam nikoho neměli. To se na to pak líp kouká.
odpovědět 
      Re: Kombinace o ničem17:18:59 17.09.2018
To je pořád jen dojmologie. Ono už to tou dobou trvalo dost dlouho a ne každej se vydrží dívat se stejným stupněm pozornosti nebo zábavy na něco tříhodinovýho. Kdyby byla obtížnost na začátku, třeba to bylo naopak. To znáš, ne? - něco začneš dělat, ono tě to baví a když to pak děláš nějakou dobu, tak už tě to nebaví. To znaj přece všichni. Já jsem zase měl tu čest sledovat jednu holku - lajku :), jak ji lezení baví. Rychlost ji bavila nejmíň, boudering trochu víc, obtížnost nejvíc. No a tak máme vědecky dokázáno, že obtížnost je pro laika nejzábavnější :)

Mě se docela líbí všechny disciplíny, každá má něco do sebe. Uvítal bych ale, kdyby se na OH lezly zvlášť a pro každou by byla sada medailí, prostě aby jich lezci mohli dostat víc :)

Dojmologický řeči a pseudozdůvodňování, že tohle je objektivně lepší než tamto proto a proto, to jsou nesmysly. Někdo rád holky, druhej zase vdolky.
R. odpovědět 
       Re: Kombinace o ničem17:42:05 17.09.2018
Tak nezapomínej, že jsme tu v diskuzi, která je alternativou k hospodě. Pokud bychom měli postupovat podle tvé logiky o tlachání, mohli by diskuzi zrušit úplně.

A ne, tím, že byla obtížnost poslední, to nebylo. Ale přepisovat i komentáře jednotlivých odcházejícíh nebudu. A zda plácám nesmysly? Asi ano. Ale to my všichni. Ti, kdo to na na OH zařadili, museli mít k formátu důvod. A že se nejdená o lidi nezkušené, zřejmě netřeba připomínat. Pochybuji, že by místní anonymové (včetně mě) byli chytřejší, než teamy z IFSC a OH, které toto dohodly. Já to mohu podporovat, ty tů můžeš kritizovat, ale to je asi tak vše :-)
odpovědět 
        Re: Kombinace o ničem07:21:29 18.09.2018
Nepochopil. Ne, pokud bychom postupovali podle mé logiky, nebyla by diskuze zrušena. Ty příspěvky, o kterých jsem mluvil, nejsou jediné příspěvky v diskuzi. A krom toho - ať si každý píše, co chce, co jsou pro mě nesmysly, pro někoho jiného může být zajímavé.

"Ti, kdo to na na OH zařadili, museli mít k formátu důvod." Přesně tak. Ovšem ten důvod rozhodně nemusel být ten, že je kombinace divácky nejatraktivnější, to tě nenapadlo...

"Já to mohu podporovat, ty tů můžeš kritizovat, ale to je asi tak vše :-)" výborně, konečně jsi něco pochopil a shodl ses se mnou :-)

R. odpovědět 
         Re: Kombinace o ničem10:47:07 19.09.2018
Tak to totiž stojí, co je svět světem:

pochopení ostatních (možná až osvícené prozření) == souhlas se mnou
odpovědět 
       Re: Kombinace o ničem18:02:47 17.09.2018
"Ono už to tou dobou trvalo dost dlouho a ne každej se vydrží dívat se stejným stupněm pozornosti nebo zábavy na něco tříhodinovýho. Kdyby byla obtížnost na začátku, třeba to bylo naopak."

To jsou jen spelukace, nebo at jsme konzistentni, dojmologie.
odpovědět 
        Re: Kombinace o ničem07:14:01 18.09.2018
Nepochopil. Je to spekulace a dal jsem to jasně najevo. Já se nesnažím argumentovat, že toto je lepší než tamto z těchto a těchto "objektivních" důvodů.

Šup dolů z vedení.
R. odpovědět 
         Re: Kombinace o ničem20:41:27 18.09.2018
:-D
odpovědět 
  Re: Kombinace o ničem11:22:04 17.09.2018
Nikde jsem neslyšel, že byla rychlost jediná zvažovaná pro OH. Zajímalo by mě, jestli je opravdu pro laiky nejzajímavější, když je podle tebe divácky nejméně zajímavá.
odpovědět 
   Re: Kombinace o ničem11:44:15 17.09.2018
Zajimava rychlost pro laiky asi moc nebude, jako jakakoliv jina lezecka disciplina. Lezeni se nejspis zaradi k takovym tem kurioznim sportum na ktere laik mrkne na par minut ze zvedavosti.
odpovědět 
    Re: Kombinace o ničem17:00:14 17.09.2018
Dík za odpověď, ale je to myšleno jinak. Nejzajímavější z lezeckých disciplín, ne ze všech sportů. Jsi DX?
odpovědět 
     Re: Kombinace o ničem22:04:47 17.09.2018
Tim "nejzajimavejsi" myslim ze je nejpodobnejsi jinym, atletice napriklad, vse je jednoduse pocitatelne, jasne dokonce vcetne svetovych rekordnich tabulek. Kdo je nahore driv vyhrava. Proto take R "pochopi" nejvetsi laicke masy. Oproti tomu B nebo O, to uz pro laiky moc neni. Ale to je jen muj pohled na vec - jak uz tu nekdo psal, borci z MOV a IFSC ten format jiste detailne ladili ku komercnimu prospechu veci a tedy vedi co delaji.
DXodpovědět 
      Re: Kombinace o ničem11:52:57 19.09.2018
Jenže jak můžeš vidět, lidé z MOV a IFSC jsou neschopní, na Lezci vše vědí lépe :-)
odpovědět 
       Re: Kombinace o ničem12:32:59 19.09.2018
"...na Lezci vše vědí lépe"

To ses trefil. Tak třeba ti dojmologové, jsou si tady jisté, že formát kombinace je na OH, protože MOV a IFSC všechno pečlivě promýšleli z markétingové hlediska...ti jsou nejkrásnější příklad toho, o čem mluvíš :)
odpovědět 
        Re: Kombinace o ničem12:39:41 19.09.2018
MOV by nikdy nezařadil nic, co by nebylo ku ekonomickému prospěchu, není to charita. Ostatně kombinace byla zařazena navzdory protestu většiny závodníků, stejně tak díky způsobu nominace na OH neuvidíš ty nej výkony z jednotlivých disciplín. Tak zkus hádat, co za tím asi tak mohlo stát a proč bylo rozhodnuto takto :-)
odpovědět 
 Re: Kombinace o ničem21:02:35 16.09.2018
Inu, musím se přiznat, že mě ta kombinace bavila. Bylo to strhující a zábavné. Sranda byla rychlost :-), bouldry díky stavěčům rozumně postavené a tudíž napínavé jako třeba hokej, no a obtížnost parádně dramatická. Takže ta olympiáda by mohla být ve stejném duchu, pokud se z toho nestane honění ega a prachů. Ovšem stále trvám na tom, že LEZENÍ znamená obtížnost a rozhodně ne rychlodráha pro cvičené makaky a už vůbec ne současná psychedelická akrobacie závodního bouldrování. Howgh!
 Krocanodpovědět 
  Re: Kombinace o ničem11:45:54 19.09.2018
...bavila...strhující a zábavné...sranda byla...rozumně postavené...napínanvé jako hokej...PARÁDNĚ DRAMATICKÁ :) :) :)

A jinak dobrý Krocane? :)

Dramatická obtížnost? Vždyť bylo už před začátkem prakticky jasný, že Schubert to celé vyhraje, stačilo mu přelézt Hojera... Trefils aspoň sport? :)
odpovědět 

 Kombinace super18:52:21 16.09.2018
Kombinace super, odsýpá to, výkony dobré, jak je vidět, natrénovat na všechny tři discpilíny jde, Schubert to fakt drtí. Jen tak dál, OH bude fajn, pokud se kombinace stane i hlavním lezeckým formátem, je nač se těšit.  A Garnbret také neměla neměla chybu. Za mě palec nahoru.
odpovědět 
 Re: Kombinace super19:28:03 16.09.2018
Celé je to postavené na tom, jakým způsobem se výsledek počítá - boulderisti a lezci na obtížnost jsou v současné době v obrovské výhodě, i když v rychlosti hodně zaostávají za výkony nejlepších rychlolezců (mj. proto, že jsou jejich disciplíny hodně mnohem podobnější a vyžadují tedy podobné dovednosti, kdežto rychlost je hodně jiná).

Nedrtí to jen Schubert, je jich tam víc, včetně Adama.
odpovědět 

 víceboj19:30:56 16.09.2018
Co řeknou zastánci víceboje na to, že minimálně některé disciplíny jsou v podání specialistů divácky oblíbenější, než celý atletický desetiboj? Zde vaše teorie hodnw silně pokulhává...
odpovědět 
 Re: víceboj19:47:54 16.09.2018
Proč? Já jako zastánce vícebojů ti neřeknu nic. Koukej se na co chceš. Myslím, že pánové z OH dobře vědí, co lidi zajímá, a co ne, co je zajímavé a co nudné. Pokud to bude propadák, třeba to vyřadí, myslím, že je zbytečné to tu takhle rozebírat a teoretizovat, za dva roky se ukáže.
odpovědět 
  Re: víceboj20:09:20 16.09.2018
za mě taky fajn je vidět že to stavěči nedokurvily jakoi v bouldrech Semi a finale ( parkour boulders) na to Adam prostě nemá vždyť se neumí ani postavit na strukturu, prostě novej trend a za mě fajn má se ukazat kdo je koordinační a silový a nejvíc opičák, a na to Adam nemá, na rychlost taky moc nemá vždyť je docela kopyto ( pohybově , představ si ho hra třeba fotbal :D )
No a jestli to dá na olympiadě kdo ví.. podle mě spíš ne už bude starej
anatholyodpovědět 
   Re: víceboj21:16:07 16.09.2018
Nevím, zda to myslíš vážně, nebo jen ryješ, ale souhlasím tím. Schubert byl celkově lepší, první místo má zaslouženě.

A s tím věkem - také mne už napadlo, pokud do toho teď vlétne mladá krev, zda Ondra už nebude trochu starý.
odpovědět 
   Re: víceboj23:04:35 16.09.2018
Kopyto jsi možná ty...
odpovědět 

 lezečky06:17:26 17.09.2018
Mám pocit, že si Adam vzal na semifinálě boulderingu moc měkký boty a proto ten nástup plotny neustál. Včera už měl jiný boty a šlo to. Věřit, že se Adam neumí ani postavit na stup, na který se postaví všichni ostatní, to může jen blb (a těch je dost...).

Bouldery byly v kombinaci docela podobné jako v boulderingu, tentokrát si s nimi Adam ale poradil.
odpovědět 
 Re: lezečky06:58:09 17.09.2018
dokonce i v průběhu semifinále už měl jiný. Škoda toho.
odpovědět 
 Re: lezečky10:45:45 17.09.2018
Dekujeme radiu Jerevan za odborny komentar.
odpovědět 
  Re: lezečky11:59:38 17.09.2018
:-D
odpovědět 

 kombinace06:32:07 17.09.2018
mně kombinace taky bavila, jen mi přišlo divné u  rychlosti určení výsledků vyřazovacím způsobem, považoval bych za vhodnější seřazení podle dosažených časů.
michalodpovědět 
 Re: kombinace07:11:58 17.09.2018
To mi také přišlo divné. Když je kvalifikace, semifinale a finale v rychlosti proč to tak není i v ostatních disciplínách? Nebo naopak proč se rychlost neleze 2x a nebere se lepší výsledek?
TKodpovědět 

 rychlost 09:26:37 17.09.2018
když nespecialisti lezou rychlost, je to zajímavější, než když ji lezou specialisti - za těch osm sekund má člověk čas nějak vstřebávat, co se na stěně děje. Ty čtyřsekundové výlety (od slova vyletět) specialistů jsou už v přímém přenosu (tedy nezpomalené) nekoukatelné, rozhodují desetinky a setinky.
radisodpovědět 

 Gratulace!!!12:43:31 17.09.2018
Hlavně Adamovi, Kubovi za skvělé výsledky a Liboru Hrozovi mladšímu k velkému trenérskému úspěchu ;-)
Bídaodpovědět 
 Re: Gratulace!!!16:53:10 17.09.2018
Připojuji se.
R. odpovědět 

 Soutěžní lezeni16:38:29 17.09.2018
Viděl jsem kombinaci a bavilo mě to. Je zde patrný odklon od lezení coby sportovní disciplíny k vytvoření show pro diváky a tím i akcí s velkým komerčním potenciálem. Viz dramatická hudba, nasvícení apod. Myslím, že je potřeba se smířit s tím, že závodní  bouldering už se nikdy tomu v přírodě podobat nebude. Tohle pojetí je prostě divácky atraktivnější (můj názor). Stejnou proměnou zřejmě projde i lezení na obtížnost. Nevnímám  to jako negativum. Každý si může vybrat, co bude dělat, trénink pro lezení na skalach a pro soutěžní lezení se bude čím dál více lišit.
Jiriodpovědět 
 Re: Soutěžní lezeni18:08:55 17.09.2018
Osobně si myslím, že lano se právě těmi boulderovými úseky více podobá přírodní skále, než to bývalo v cestách na čistou silovou vytrvalost. Bouldery se liší od venkovních, ale myslím, že trend se může různě měnit.
Každopádně kombinace, to je smutný pohled. V ženách ty false starty, kde nešlo o nejlepší čas. Celé to bylo jako hození si kostkama, kdo si před vstupen do dvou zbylých opravdových lezeckých disciplín zamkne vstup na bednu a kdo si naopak vylosuje pozici pro nějakou tu chybu... Sice je svoboda reprezentovat nebo ne, ale kdo z těch, kdo jsou dobří lezci(tedy lezci na obtížnost a v boulderu) by odmítl příležitost reprezentovat na OH, když tím, že je dobrý mu k tomu dává příležitost. Jak smutný, že o medailých mezi nimi bude rozhodovat taková šaškárna jako je rychlost na cestě, kterou kdysi někdo určil, že je ta jediná na rychlost. Je svoboda, ale oni jsou "donuceni" trénovat něco, co je úplně mimo. A i podle rozhovorů pro tisk je vidět, že to tak je. Vždyť je to opravdu, jako kdyby sprinterům řekli, dáte si 110 s překážkama, pak 400m.. no a pak ještě co tam tak dát, aby to bylo zajímavé... zkuste třeba zatrikovat na trampolíně, co vy na to, to nebude tak nudné jako jen ten běh....
Valmarodpovědět 
  Re: Soutěžní lezeni22:14:03 17.09.2018
Jojo s temi ulitymi starty je to nestastne. Mezi chlapy ve finale kombinace vlastne uz ten uplne prvni prvni FS rozhodl (ok, spolurozhodl, ale vliv byl silny) o celkovem vitezi kombinace...
DXodpovědět 
   Re: Soutěžní lezeni23:42:13 17.09.2018
Ulitý start je pokus o získání nefér výhody, takže je správně, že se to "píská". Vzhledem ke standardnímu odpočítávání myslím není zas takový problém odstartovat správně.
odpovědět 
    Re: Soutěžní lezeni07:28:01 18.09.2018
Promin ale moc netusis o cem takove nacasovani pri odpocitavani je;) mluvime o nejrychlejsim olympijskem sportu, i hladka 100 trva dvakrat dele a tedy v ni mas dvojnasobnou sanci pripadne de/setinkove zaspani dohnat. Pamatuju casy, kdy v atletice byla za ulity start zluta, a az jsi ulil podruhe, teprv byla DQ. Pak to zprisnili tak, ze druhe uliti je DQ bez ohledu na to kdo ulil ten prvni start, no a ted uz se DQ tresta uplne jazde uliti. Proste doba zrychluje, vse se musi planovat na vteriny a cert vem drama a napinave srartovani s kartami. Skoda.
odpovědět 
    Re: Soutěžní lezeni14:08:23 18.09.2018
Problemem neni potrestani toho, kdo spatne odstartoval, ale nezaslouzena vyhoda toho druheho proti lezcum z dalsich dvojic. Vyrazovaci zpusob je dost loterie, poradi, ktere je dulezite pro kombinaci pak neodpovida skutecne vykonnosti. Lepsi by byly pro kazdeho 2 pokusy a poradi urci lepsi cas.
odpovědět 
     Re: Soutěžní lezeni19:17:28 18.09.2018
Proč nezalsoužená výhoda? Ten druhá zas riskuje třeba čtvrt nebo půl vteřiny zpoždění. K předčasným startům není důvod, dělají si je sami závodníci tím, že uvádějí tělo do pohybu dříve a doufají, že než zazní start, tělo se nedostane tak vysoko, aby zvedlo nohu, a oni pak už budou mít kinetickou energii, tedy budou rychlejší. Od nich to není omyl nebo náhoda, ale obyčejné riziko. Dalo by se to odstranit velmi jednoduše, stačilo by, aby mezi signály nebyly praidlené mezery, ale signál byl náhodný. A nebyl by ulitý start ani jeden. Jen by se všem lehce zhoršily časy.
odpovědět 
      Re: Soutěžní lezeni08:09:42 19.09.2018
Omyl, chyb na startu by bylo nasobne vice. To uz je davno vyzkousene.
odpovědět 
       Re: Soutěžní lezeni09:59:22 19.09.2018
A od kterého závodníka? Od toho vpředu, nebo toho vzadu?
odpovědět 
        Re: Soutěžní lezeni12:02:00 19.09.2018
uliješ = jseš první, ne?
odpovědět 
         Re: Soutěžní lezeni12:12:21 19.09.2018
No byla myšlena pozice na startu, kde první nevidí druhého, ale duhý prvního ano... Zřejmě nemá cenu rozebírat dále.
odpovědět 
          Re: Soutěžní lezeni12:27:19 19.09.2018
ok, už rozumím. Hádám tedy, že máš teorii, že "vzadu" neulije, protože prostě neodstartuje dřív než ten "vpředu". Což by ovšem znamenalo přijmout strategii (a naučit se ji aby ti vešla do krve, ale jen když lezeš cestu vpravo) čekat, až VIDÍM odstartovat soupeře. A tohle by okamžitě a zcela autoamticky vždy generovalo ztrátu v desetinách vteřiny.
odpovědět 
           Re: Soutěžní lezeni12:46:51 19.09.2018
Stále ne :-) Princip je ten, že těsně před startem jsou smysly napnuté na max a ke spuštění reakce stačí jakýkoliv podnět. Takže stačí, aby se první zavrtěl a ten druhý vypálí... Ideální by bylo, pokud by na sebe závodníci na startu neviděli, tedy kdyby mezi nimy byla cca 2 metry vysoká a 1 metr široká přepážka. A když jen čekáš třeba na rozsvícení světla, není k ulití startu důvod. Toto funguje i při běhu při startu z bloků. Když je řada sprinterů srovnaná na startu v blocích a jeden se těsně před výstřelem hne, obvykle jich vyběhne více.
odpovědět 
            Re: Soutěžní lezeni13:11:53 19.09.2018
Běžci (atleti) v případě, který popisuješ, v žádném případě nevyběhnou v daném sledu za prvním ulívajícím proto, že ho viděli vystartovat. To nedává logiku ani časově, asi oba víme jaké jsou reakční doby i trénovaných borců, to prostě nejsou jen setiny vteřiny. Vyběhnou prostě proto, že "teď už" by vyběhli sami od sebe. To co říkáš o pohybu/zavrtění (tedy nikoli odstartování) předního rychlolezce a následným překotným startem druhého zní reálněji, protože druhý jej přeci jen trošku periferně vidí - je to prostě věc hlavy a je nutné s tím umět mentálně pracovat. V reálu se to ale neděje, rep. je to marginální záležitost, tohle mají lezci zvládnuté. Drtivá většina false startů je stejná jako v atletice - o setinky, prostě s cílem co nejlépe napoměrovat Minimalizaci zpoždění po signálu kontra Riziko ulití. Proto si myslím, že by bylo vhodnější postupovat jako třeba v paralelním slalomu, tedy duel vždy 2x a časy sečíst, resp. v druhém duelu pustit toho druhého do cesty s časovou ztrátou a kdo hmátne nahoře první postupuje.
DXodpovědět 
             Re: Soutěžní lezeni14:17:47 19.09.2018
A proto to pak vypadá jako stromeček s tím prvním na špici :-)
odpovědět 
              Re: Soutěžní lezeni14:38:24 19.09.2018
Toto rozhodně není běžné. A pokud to tak občas na slowmotion vypadá, je to náhoda. Trošku jsem se tím u sprinterů kdysi dávno zabýval. Ono sice existují nějaké teorie a grafy ohledně reakčních dob běžců (definice dohledáš na webu), ale většinou bývají měřeny v reálných závodních podmínkách, tedy v situaci, kdy měřená osoba je v režimu "zkusím se trefit". Necheš doufám rozporovat tvrzení, že 50 milisekund (v reálu už jsem viděl naměřenou i setinu vteřiny) NENÍ reakční doba, ale prostě vyšel pokus se trefit co nejblíže? No to už jsme ale docela hodně odbočili;)
odpovědět 

 Olympiáda17:54:49 17.09.2018
Nakonec ta kombinace nebyla tak špatná. Přijde mi taky, že by se mělo v rychlosti jít 2x a počítat lepší výsledek. Nebo tak nějak jako ve skoku do dálky - jeden nejlepší čas. Aby rozhodovala okamžitě jedna drobná chybička (podobně jako přešlápnutí) když třeba mine nohou stup mi přijde blbý. Stejně tak mi přijde blbý, že se může hůř umístit ten, kdo dal nejlepší čas třeba v předchozím duelu.
Divácky nejzajímavější pro mně byla obtížnost. To že tam ukazovali digitálně kam dolezli ti před tím to dělalo napínavé. Tím spíš, když to rozhodovalo o konečném umístění.
Kato
odpovědět 
 Re: Olympiáda09:32:21 18.09.2018
Zajímalo by mne, nejlépe od závodníků, jak jedna vylezená cesta na rychlost "unaví", protože ti na 1.-4. místě ji lezou 3x.. ti, kteří vypadnou hned na začátku jen jednou. A v té kombinaci rychlost-bouldry-lano bych celkovou únavu úplně nepodceňoval. Ale je asi nutné dodržet ten formát, ve kterém se na rychlost běžné závodí.
Taky by se místo rychlosti mohly jíst třeba švestkové knedlíky - myslím že pro bouldristy a lanaře by to byla podobná disciplína...

No nic, ale jinak to nebylo špatné pokoukání..
bejbsodpovědět 
  Re: Olympiáda10:35:21 19.09.2018
Nad tím jsem taky přemýšlel, když jsem na to koukal... Vlastně taktika může být i taková, že pokud jsem silný v kombinaci lano-boulder, tak naschvál závodník může trochu vypustit rychlost, aby uštřil síly na své silné disciplíny, kde díky systému stejně může vykompenzovat ztátu, pokud soupeří nejsou komplexní (jako třeba Jacob, který sil měl evidentně dostatek :) ). Spíš mi to hraje na to, že by finále nemělo být jednodenní.

Ale je zde i analogie v boulderu. Nejsilnější lezec vlastně aktivně šetří energii, tím že vyleze bouldery na méně pokusů.
arteeeodpovědět 
   Re: Olympiáda11:55:25 19.09.2018
Pokud jses silnej v R+B, nemusíš si s R dělat starosti vůbec, jak se v Innsu ukázalo;) Ok, teď vážně: Na výkon v B a R má to, jestlis lezl R na 90% nebo na 100% zcela zanedbatelný vliv. Když polezeš R na míň %, nemusíš ji lézt vůbec. Obdobně to, jesltis lezl R 3x nebo ulil první start. Ušetříš zlomek sil, ale do dalších disciplin jdeš s nesrovnatelně větší bodovou nevýhodou. Finále v jeden den je v pořádku, odsejpá to, nemusí závodníci na nic čekat, a tihle borci fakt zvládnou z pohledu silové vytrvalosti neuvěřitelné věci.
DXodpovědět 
    Re: Olympiáda12:07:55 19.09.2018
Sorry, oprava: Pokud jses silnej v B+O, nemusíš si s R dělat starosti vůbec, jak se v Innsu ukázalo;) Ok, teď vážně: Na výkon v B a O má to, jestlis lezl R na 90% nebo na 100% zcela zanedbatelný vliv. Když polezeš R na míň %, nemusíš ji lézt vůbec. Obdobně to, jesltis lezl R 3x nebo ulil první start. Ušetříš zlomek sil, ale do dalších disciplin jdeš s nesrovnatelně větší bodovou nevýhodou. Finále v jeden den je v pořádku, odsejpá to, nemusí závodníci na nic čekat, a tihle borci fakt zvládnou z pohledu silové vytrvalosti neuvěřitelné věci.
DXodpovědět 
     Re: Olympiáda13:34:01 19.09.2018
Říkáš to naprosto dobre, akorát je podstatné se nominovat do finále, a z 5 místa to bylo v pohodě, ale ne jisté na 3nasobneho mistra světa. Naprostý amaterismus od Adama.
Jediné stesti měl, ze nepostoupil v boulderech, v kombinaci v rychlosti, a byl odpočinuty a s kůži, oproti Japoncům, ti už další den po večerním finále MS opravdu nemohli. Bylo to vidět.

Martin Hrozek odpovědět 
      Re: Olympiáda13:40:40 19.09.2018
Ano to máš pravdu. No, uvidíme, jak se bude na olympiádě taktizovat, propočítávat. Myslím ale že moc ne - Adam má jistotu pouze v jediné disciplíně, obtížnosti, tam je jeho umístění na úplné špici zcela konzistentní. A obdobně to má celá "kombinační" špička.
DXodpovědět 
     Re: Olympiáda13:38:05 19.09.2018
Říkáš to naprosto dobre, akorát je podstatné se nominovat do finále, a z 5 místa to bylo v pohodě, ale ne jisté na 3nasobneho mistra světa. Naprostý amaterismus od Adama.
Jediné stesti měl, ze nepostoupil v boulderech, v kombinaci v rychlosti, a byl odpočinuty a s kůži, oproti Japoncům, ti už další den po večerním finále MS opravdu nemohli. Bylo to vidět.

Martin Hrozek odpovědět 
     Re: konečně oceněn a pochopen18:01:52 19.09.2018
Ahoj, musím říci, že jsem mile překvapen, že mě konečně bere někdo vážně a oceňuje mě. Doposavad jsem se tu setkával jen a jen pouze s lidmi, jejichž intelekt je hluboko pode mnou a nechápou mě, stojí si na vedení, zcela nesmyslně oponují mé racionalitě, nevšímají si mě nebo dokonce si ve své hlouposti ze mě dělají legraci. Jsem tedy rád, že se to konečně změnilo. Díky kluci, zvedli jste mi den! Je těžké být jako jeden z mála na výši.
Rodpovědět 

 čas12:21:45 19.09.2018
Nikdy jsem nikde neslyšel, že rychlost byla jediná zvažovaná disciplína pro olympiádu. Zajímavé je, jak lidi, kteří (správně) pochybují o jakémkoliv názoru, který se jim nehodí, ale jsou si naprosto jistí správností toho svého. Jako např. názor, že kombinace na OH je výsledkem pečlivého zvažování MOV a IFSC stran toho, v jaké formě bude lezení marketingově nejzajímavější.

Osobně se domnívám (a mám pocit, že něco takového i proběhlo), nebylo pro všechny tři disciplíny prostě dost časoprostoru (hlavně toho času), proto vznikl formát kombinace.
odpovědět 
 Re: čas12:33:48 19.09.2018
Domníváš se špatně.
odpovědět 
  Re: čas13:16:10 19.09.2018
A jak to tedy bylo?
odpovědět 
   Re: čas14:48:52 19.09.2018
Pokud si vzpomínám, tak zpočátku, a že už je to minimálně 10 let zpět, opravdu prosáklo ven máloco konkrétního. Spíše to byly domněnky ve smyslu preferencí R, protože je v dnešní rychlé době divácky i z pohledu plánování pro TV atd nejakceptovatelnější - rychlá, měřitelná, je to prostě "závod". Jenže není zajímavá komerčně z pohledu IFSC, tedy sportu jako takového. Ti potřebují propagovat hlavně O+B. Daleko víc peněz totiž lidé na zeměkouli (ano, my lezci, i ti úplní začátečníci) utrácejí v disciplíně O a B. Pravděpodobně proto došlo k jakémusi kompromisu.
DXodpovědět 
    Re: čas12:17:29 24.09.2018
Vzpomínáš si špatně. Bylo to tak, jak to stojí v prvním příspěvku ve vlákně. Všechny tři disciplíny zvlášť by sežraly mnohem víc času než kombinace, na to prostě na OH nebyl prostor. Navíc by byly tři sady medailí místo jedné - další problém. Kompromisem byla kombinace.
odpovědět 
     Re: čas12:28:05 24.09.2018
Muj nazor je, ze at tak ci onak, je smutne ze lezeni tam vubec je. Nechci dalsi propagaci mezi lidmi. Preklizky jsou ucpane a na pisku jsou sexualni a alkoholovi turisti z Erazmu. Aspon v horach je to jeste jakz takz OK, pokud teda nejdes zrovna nejakou lehkou firnovou hochturu, kde je opet plno "lidi co si to proste musi aspon jednou za zivot zkusit".
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179560)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (97)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (10)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (4)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.