LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Martin Krasňanský: Indián 8+ na Kalamárce (SR) free solo

Legendárna cesta Stana Glejduru "INDIÁN" na Kalamárke, obtiažnosti 8+ bola prvý krát v histórii vylezená free solo v podaní nikoho iného, ako Martina Krasňanského. Informují o tom na Facebooku Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS).

"Svoj počin prvý deň /štvrtok 21.5.2020/ uskutočnil bez kamier a zbytočného ruchu, video sa podarilo zaznamenať na mobilný telefón. Tieto fotky vznikli na druhý deň, pár pohybov kvôli foto. Ako bonus si dal ešte free solo Antigravitáciu. Výnimočný výkon na fyzickej a mentálnej úrovni. Gratulujeme, uvádí se na Facebooku pořadu Extrémne v horách RTVS u fotek slovenského dokumentaristy Rasťo Hatiara.

Sám Martin Krasňanský k tomu dodává, že jde o "pravděpodobně" 1. free solo této cesty vzhledem k tomu, že "predsa len ma cesta už svoju históriu a zažila aj dlhu dobu pred internetom".

Viz:



Cesta v databázi na Lezci je zde:

Indian 8+

Standa Holec   [úpravy] 17:47 24.05.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zdražili chleba18:12:19 24.05.2020
Sakra, dneska zase zdražili chleba :(
Chlebaodpovědět 
 Re: Zdražili chleba20:19:17 24.05.2020
Ale v Bille maj ted v akci maslo, nebo kde sem to videl..
odpovědět 
  Re: Zdražili chleba22:28:22 24.05.2020
V Albertu za 35😁
Kulichodpovědět 
   Re: Zdražili chleba16:25:56 25.05.2020
Od zítřka není vyhrazený čas pro důchodce v obchodech, to je bezva zpráva...
K.odpovědět 

 .....18:54:37 24.05.2020
Solidna pecka, gratulujem!
m.odpovědět 
 Re: .....21:49:32 24.05.2020
Hmmm a přitom taková blbost
...odpovědět 

 ?19:52:39 24.05.2020
no nevim, uprimne takovato prezentace ve mne vzbuzuje spise rozporuplne reakce, ale tak hlavne ze vsechno dopadlo dobre
modpovědět 

 Čo takáto pekná akcia20:50:50 24.05.2020
A toto bola naozaj pekná akcia. Prepáčtě, že som sa tak vzrušil, ale už som ho tam (dule) viděl.
Karolodpovědět 

 Gratulace k přežití22:08:05 24.05.2020
Vše by se mělo dělat pro radost. Snad toto bylo pro radost.
Staroušodpovědět 

 Podlaha22:10:06 24.05.2020
Dvakrát v životě jsem snášel těžce raněného ze skal, jednou na Prachově, podruhé ve Sv. Jánu u Berouna. Ani jednou to nebylo cool.
 lubbezodpovědět 

 hmm22:35:59 24.05.2020
Stejně to je paráda, zítra můžeme do sauny a bez roušky, tzv. na free solo
sosiceodpovědět 

 Extreme22:40:37 24.05.2020
Solo je kazdeho vec. Ale fb rubrika Extreme je spis trapas. Jeste mohli napsat ze tu cestu pokoril. Lezec.cz by nemel podporovat prezentovani takovychto vykonu. Doufam ze se tim neinspiruji nejaci mladosi aby byli taky extrem...
odpovědět 
 Re: Extreme17:51:57 25.05.2020
fb je celej trapas...tenhle vykon nikoliv!
odpovědět 

 ???22:56:10 24.05.2020
Porad mi nedochazi, co je na 8+ free solo takova pecka...
odpovědět 
 Re: ???23:22:23 24.05.2020
Jednoduché, novináři ví o lezení asi toliko jako Zeman o zelenině, ale je to free solo a to přeci dělá i ten slavnej Honnold, tak na tom něco být musí! Borcovi co to vysoloval nic neberu, ať si dělá co chce, ale free solo 8+ a hranice fyzických a mentálních možností? Běžte se víte co...
odpovědět 
  Re: ???00:18:55 25.05.2020
Asi tak nejak. Pocin je to pekny, ale ta prezentace otresna...
odpovědět 
 Re: ???07:13:12 25.05.2020
Obecně: položená 7+ lezením po miniaturních lištách a nejistých oblinách s výmrdem u 5. jištění může být mnohem komplikovanější než znatelně těžší cesta v převisu po chytech.

Já osobně cestu neznám, proto nebudu komentovat tento konkrétní případ.
odpovědět 

 zvláštní08:13:32 25.05.2020
Nechápu freesólóvání, přijde mi to postavené na hlavu. Od vzniku lezení se přece lezci snaží vymýšlet způsoby, jakými by se nahoru dostali co nejbezpečněji. Já vím, někdo by na to vedl takový ty klasický magický řeči, který se o tom obvykle vedou, podle mě prostě ve snaze to nějak obhájit, když logicky to obhájit nejde. Já vím, za vším není logika atakdále...a jsme u té magie :)
odpovědět 
 Re: zvláštní09:33:42 25.05.2020
Hele obecně s tebou souhlasím, free solo taky nepovažuju jako vrchol lezení, ale naopak jako slepou uličku. Na první pohled nejčistší styl lezení, ale hned na druhý, kdy si člověk uvědomí, kolik za tím stojí nacvičování, tak je to vlastně něco jako chození po laně na slepo v šapitó a mnohem čistší se pak jeví lezení OS a RP a to především v dlouhých cestách alpinistickým stylem.

Na druhou stranu musím přiznat, že tomu i trošku rozumím. Příklad na mě: u nás ve skalách máme jednu šestkovou žábu skoro ke dvaceti metrům. Často ji tahám kamarádům, který se ve spárách moc hýbat neumí. No a když pak si jdu du skal zaběhat, tak si to někdy jen tak, bosky dám a je to děsná legrace. Kousek dál je jedno IXa, který má všechno těžký pod prvním a celková délka je asi 12m, takže to zkoušíš s matrací. Když jsem ji zkoušel, bylo to pro mě docela na doraz, takže jsem to měl pak nachozený jak opička. No a když už jsem to pak dal s lanem, tak jsem si nemohl pomoct a fláknul jsem si to i na sólo. Radost byla veliká... Takže abych to za sebe uzavřel. Free solo ne, ale v určitým období lezce za určitých okolností si o to některý cesty prostě říkají.
kokodpovědět 
 Re: zvláštní10:05:24 25.05.2020
Pokud vím, tak od vzniku lezení se za nejvážnější horolezecké počiny považovaly ty s největšími fyzickými obtížemi, ale také s nutností překonat nějaká vážnější rizika a potíže. A součástí etiky lezení v mnoha oblastech je třeba i to, že máš nějak rezignovat například i na jištění, kdyby představovalo hodně zásahů do skály nebo nepřiměřené zásahy atd.
Já to vidím tak, že výkon v lezení je to, co dokáže vylézt nebo zopakovat jenom málo lidí. A může to být dané fyzickou obtížností, anebo psychickou, to je jedno. Nebo samozřejmě kombinací obojího.
Pokud jde o to nacvičování cest na free solo, jsou i případy cest lezených solo OS, nebo třeba jen s jedním předchozím přelezem, nebo třeba jen s proslaněním a vyzkoušením jednoho místa (Auer a Cesta přes rybu).
To o čem mluvíš by se dalo vztáhnout nanejvýš na oblast sportovního lezení. A i tam bych teda rád věděl, proč lezeš cesty odspodu, a ne rovnou bezpečněji na horním laně, proš se pořád ozývá tolik lidí, že lézt s předcvaknutým druhým nýtem je ojeb... Proč se vysoké bouldry sice s lanem nacvičují, ale jako přelez se počítá až přelezení zdola sólo. Atd. atd.
Dejme tomu, že diskutabilní může být prezentace solo lezení, ale tvrdit, že je to postavené na hlavu, se mi zdá jako nepochopení. Doufám, že nevedu moc magický řeči.
P.odpovědět 
  Re: zvláštní10:45:07 25.05.2020
Proč odspodu? Tak protože většinou se tam nejdřív nějak musí vylézt, a pak se teprve může lézt na rybu :D A pak jde o to, že na rybu dochází k poškozování materiálu i skály, což zase souvisí s tou bezpečností. Pokud vím, tak co se předcvaknutí týká, pokud to člověk předcvakne bez použití nějaké pomůcky, je to v pohodě, takže tam nevidím rozpor s tím co největším bezpečím.

Nicméně tedy, trochu bych to povolil a řekl, že tedy nejde o to lézt co nejbezpečněji, ale lézt bezpečně s přiměřenou mírou rizika. Jasně, teď může vypuknout debata o tom, co je přiměřená míra rizika, že je to subjektivní apod. Asi jako by vypukla debata o tom, že rychlost auta je subjektivní a že nejen třeba Ferrari, ale i trabant je pro někoho taky rychlé auto.
odpovědět 
  Re: zvláštní10:47:58 25.05.2020
A jinak jo, zčásti vedeš magický řeči, třeba "Já to vidím tak, že výkon v lezení je to, co dokáže vylézt nebo zopakovat jenom málo lidí"

Snad nejde pořád jen o výkon, ne...možná u téhle mentality - výkon výkon výkon - začíná problém.

odpovědět 
   Re: zvláštní11:29:38 25.05.2020
Jistě že nemusí jít jenom o výkon. Ať si každý leze jak chce. Jako s běháním. Nemusíš závodit, jenom si občas jdeš zaběhat. Jenže je to taky sport, je tu něco jako klasifikace, web je plnej videí s přelezy "nejtěžších" cest atd. Takže se tu srovnává, poměřují se výkony. Na tom podle mě není nic magickýho. Aspoň ják já rozumím slovu "magický". Ehm, ironie (magická).
Ale vlastně jsem asi zabředl do nesmyslný debaty.
P.odpovědět 
   Re: zvláštní13:44:50 25.05.2020
Co znamená, že nejde o výkon? Napadá mě asi tak deset až dvacet různých důvodů, duchovních i světských, proč mohou různí lidé chtít lízt. Většina jich je dost pitomých, mj. teda i "pro výkon", ale že by tahle motivace nějak vybočovala z řady těch ostatních - to ani nevybočuje.
honzaodpovědět 
 Re: zvláštní17:54:25 25.05.2020
Ja nechapu zas dnesni mlady neomarxisty:-)
odpovědět 

 Tom Reich a jeho sóla08:51:02 25.05.2020
Tak třeba u nás v Krase dal před pár lety Tom Reich na free solo Věčně bez peněz (9-, 20m) a Šípkového krále (9-/9, 20m). Je to i v zápisech tady na lezci (nickname killy), ale rozhodně se o tom nic nepsalo a už vůbec ne natáčelo... Byl to jeho soukromej hec, a protože v té době lezl tak 10-/10, tak asi i kontrolovanej hec. Prezentovat 8+ free solo na SVK televizi je přinejmenším přestřelené. Možná to trochu dokazuje, že Slováci byli v tom sportovním lezení vždy trošku pozadu :-)))
odpovědět 
 Re: Tom Reich a jeho sóla09:13:37 25.05.2020
"Možná to trochu dokazuje, že Slováci byli v tom sportovním lezení vždy trošku pozadu :-)))" - jestli náhoou nejses trochu pozadu ty. To sis mohl odpustit, nebo to aspoň napsat bez těch smajlíků.
odpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla09:32:54 25.05.2020
Pred dvaceti lety se procentualne lezlo solo mnohem vice nez ted. Steny nebyly a ten kdo lezl, mel na to fyzicky i mentalne. Kdyz jsme u tech Slovaku... Zjisti si neco o Mirovi Pialovi atdatdatd.
odpovědět 
   Re: Tom Reich a jeho sóla09:45:28 25.05.2020
Přestaňte si tady vyplachovat svý huby Reichem a Pialou. Nestáli by o to.
 26,11odpovědět 
    Re: Tom Reich a jeho sóla09:52:19 25.05.2020
Ses pomát, ne? Oba byli zmínění v dobrém.
odpovědět 
 Re: Tom Reich a jeho sóla19:11:32 25.05.2020
Tak tento tvoj komentár, ukazuje na pár vecí. Prvá vec je, že si kokot čo sa nevie chovať, to za prvé. Za druhé keby si aspoň pár tu diskutujúcich niečo o tej ceste zistilo, napríklad, kto je jej autor, a akú pozíciu má v slovenskom lezen alebo v akej oblasti táto cesta je z historického hľadiska. Za tretie, to, že niekto v Krase nedostáva priestor v českej televízii, je nám Slovákom úplne u prdele. Za štvrté, asi má Česká televízia v piči české lezenie, okrem Adama - to je realita. Úplne posledná vec je, že magazín Extrémne v horách je dlhodobá relácia, ktorá sa venuje aktivitám v Tatrách a všade možne po Slovensku a taktiež mapuje akékoľvek extrémne športy. To, že Česká televízia takýto formát nemá, neznamená, že to nie je namieste inde. All in all, vyjadrujú sa tu k tomuto ľudia, ktorí vedia o celkovom pozadí týchto udalostí veľký kokot a všetko to komentujú z pozície vepřo knedlo zelo, desinka na obed a som kráľ. Takže je evidentne veľkou chybou, že takéto informácie dostávajú priestor na českom webe. Na záver by som ti chcel povedať aby si sa vrátil do tvojho krasu a nevyliezal z holštejnskej jaskyne, urobíš tak lepšie pre svoj mentálny rozvoj :-). Maj sa bráško.
Tenčoťapošledopičeodpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla20:10:30 25.05.2020
LOL. Nekdo s takovymto slovnikem a podpisem rika jinemu, ze se neumi chovat? :-O.
To jsi mu to teda nandal...
odpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla21:17:24 25.05.2020
chápem Tvojmu pohorseniu... ale toto nemuselo asi byť! Brachovia od Moravy lozit vedia a vždy vedeli, o tom potom. A že sa zopár teenagerov, ktorí sa naučili lozit ťažké cesty s istenim po 1,5m nevie správať primerane, to nie je problém CR lezeckej scény...
kaitodpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla08:19:40 26.05.2020
Legrační zamindrakovany svk
odpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla08:20:06 26.05.2020
Legrační zamindrakovany svk
odpovědět 
   Re: Tom Reich a jeho sóla08:47:33 26.05.2020
To sice jo, ale ten, na koho reagoval, je na tom úplně stejně.
odpovědět 
  Re: Tom Reich a jeho sóla08:45:48 26.05.2020
No tak rozhodně není pravda, že má Česká televize "v piči" české lezení krom Adama - v tv byli např. Matěj Svojtka, Ondra Beneš, Mára HolečekM Martin Stráník a mnoho dalších.
odpovědět 

 Sólo & média11:02:15 25.05.2020
Sólo samo o sobě není nic proti ničemu, je to čistě věc toho dotyčného.

Ale ta mediální prezentace, že právě sólo je ten správný vodvaz a je to něco víc ... já nevím, zda je to šťastný přístup.
MModpovědět 

 Dement11:33:03 25.05.2020
Kdyz vylezu dementa(8) solo budu taky v TV ?
odpovědět 
 Re: Dement11:35:38 25.05.2020
Když si to zařídíš, tak asi budeš.
odpovědět 

 Legenda11:48:37 25.05.2020
Z komentarov je ocividne, ze vacsina komentujucich tuto cestu jednak nikdy neliezla a po druhe netusi nic o historii tejto cesty. Mozno by ste potom kontext prezentacie tohto free solo prelezu chapali ovela viac. O cislo/klasifikaciu tu skutocne nejde.
Miroodpovědět 
 Re: Legenda12:55:49 25.05.2020
Tak to rozveď, ať víme o co tam jde, když je taková pecka!
Kokosodpovědět 
  Re: Legenda13:26:50 25.05.2020
Tak napriklad Big Wall v Labaku je klasou niekde inde, rozumej ľahší (VIIIc), ale keď ho niekto da sólo, za zmienku to stojí. Ako Indian, tak aj Big Wall síce nie sú to najtazsie, co sa dnes lezie, ale sú to poctive sola vo svojom "definitivnom" zmysle, ak sa niečo v klucovom fleku doserie.
Aby zúčastnení mali lepšiu predtavu - Kalamárka je síce andezit, ale s prudko prísnou pidkarskou etikou, aspoň v časoch, keď Indian vznikol, určite bola! Igor Koller (Hrana Kalamarky v Teplickych skalách!), Stano Glejdura a ďalší pionieri ťažkých ciest sa tomu priučili u Vás v Čechách, keď si plnili povinnú obranu ČSSR, a potom tento štýl prieniesli aj ku nám domov. Ak by ste ešte pred 10 rokmi navstivili Kalamarku, v tradičných ťažkých cestách, ako Indian alebo Podlaha, by ste hľadali nity zbytočne...iba kruhy (mimochodom, do andezitu sa osadzaju ťažšie, než do piesku), ideálne po vklinencoch, pekne odpsodu a z lezeckej pozície, bez nacvicovania s horným lanom
kaitodpovědět 
   Re: Legenda13:36:59 25.05.2020
alebo, aby som to skratil...seriózne IXc/Xa, s nepeknym dopadom, ak to neudržís/nestojíš v klucovom fleku
kaitodpovědět 
    Re: Legenda20:31:52 25.05.2020
Co se týče převodu, tak spíš sedí 8+ = IXa
odpovědět 
     Re: Legenda20:53:39 25.05.2020
možno máš pravdu...okrem Tise, Rajce a Sneznika a Labaku som toho v pieskoch veľa nevidel, neviem, aký je Adr a pod. Ale hľadal som srovnavaci tabulky na webu, a hodilo mi to niečo takéto...že teda poctive 8+ je na piesku okolo Xa...a mozem teda zodpovedne povedať, že tie staré ťažké klasiky na Kalamarke sú skôr o Vašej pieskarine, než o standardnej UIAA
...a možno by sa im najlepšie napasovali Britské E6
kaitodpovědět 
      Re: Legenda23:56:51 25.05.2020
Britské E6 po nýtoch :-D dobrý vtip :-D
odpovědět 
       Re: Legenda00:19:45 26.05.2020
ano, bol by, keby v časoch, keď ta cesta vznikla a Tufi ju preliezol (myslím, že on dal 1. RP) po nitoch bola...lenže nebola! Bola spravená Stanom Glejdurom, pekne odspodu, s osadzanim kruhov z lezeckej pozície (!), bez nacvičenia s horným lanom a bez mágia...pekne krásne po Vašom, ako sa to svojho času na pieskoch zvyklo robiť. Ergo, aj tie vzdialenosti medzi isteniami boli (a vlastne ešte stále sú, napriek preisteniu nitmi) veľmi odvážne, a nie je to cesta, na ktorej by som si chcel zdvihnúť svoju maximálku z 8 na 8+
kaitodpovědět 
        Re: Legenda08:56:53 26.05.2020
Pořád je to dobrý vtip! Chtělo by to zjistit co to v brtské znamená, a že je to třeba klasa po vlastním ;-). Pokud to lezl po čokoch tak ok, ale jinak je to k smíchu. To je ako bys chtěl po všech prvovýstupech na písku to samé, protože to osazoval z lezecké pozice? A navíc to dal v kuse včetně osazování nebo postupně? Myslím že B je správně! Takže paralela naprosto lichá...
Kokosodpovědět 
         Re: Legenda09:03:06 26.05.2020
PS: výkon na tu dobu parádní, z dnešního pohledu spíše lehce nadprůměrný. Solo pro televizi to už je pro mě osobně mimo, lezení je něčem jiném...
Kokosodpovědět 
      Re: Legenda11:26:08 26.05.2020
Tie zrovnavacie tabulky moc nesedia, realne by trebars v labaku mohla byt cesta tazka cca ako indian tak za IXa
odpovědět 
  Re: Legenda20:55:19 25.05.2020
Nie je to ziadna pecka, ale stoji to za zmienku, jedine, ze by toto bola stranka 'vosumBeAVicHardcoreBorci'
Svojho casu to bola najtazsia cesta v CSSR (to samozrejeme miestni Truhlici a Vseznalci ani netusia).
Nie je to ziadny kvak, ale jasna a pekna linia s klucovym miestom 2 metre od vylezu na balkon/vrchol 'veze' v cca 20tich metroch. Podlahu z klucoveho miesta by ktokolvek rozchadzal len velmi tazko.
Ak vam nic nehovori meno Stano Glejdura, dokazuje to len vasu ingoraciu historie. Smutne je len, ze kazdy vidi len cislo, ale o historii netusi nic.
Na druhej strane som rad, ze 'zdejsi' diskutujuci soluju 8+ ako na beziacom pase a vedia sa vyjadrit aj k cestam o ktorych v zivote nepoculi od autorov o ktorych nic netusia.
Hate on, lezec.cz hate on...
Jo a este nieco: spytajte sa Hudyho, vdaka komu sa svojho casu vratil z Everestu a kolko rokov trvalo, kym niekto zopakoval No Siesta na Jorassoch
Miroodpovědět 
   Re: Legenda21:02:49 25.05.2020
Co se děje na climb.sk, nic?
odpovědět 
   Re: Legenda21:10:42 25.05.2020
Pokoj, Starý!Skúsme takto...Kluci,poďte si to zkusit, enom na RP, a kdyz to dáte, ja Vám zatleskam! A kdyz ne, nic se nestane. Nebudete 1. ani poslední 9-ovi praskaci, co si na tom vylamali zuby a ego.
U nás ste vsicky vitani, na Kalamarke je moc hezky, spousta medvedu a v starých klasikach kruhy jak od Špeka nebo Hudyho, rozumej v tech rozestupech
kaitodpovědět 
 Re: Legenda13:31:09 25.05.2020
Miro, rozved prosím kontexty vysolovani kratsiho sedmbecka.
odpovědět 
  Re: Legenda14:07:09 25.05.2020
skúste sa popýtať napr. Rudu Tefelnera (predpokladám, že Vám je, aspoň teda Moravakom určite, nie neznámou osobou),ktorá to bola cesta, ktorá mu otvorila dvere do ČS repre...?
kaitodpovědět 
 Re: Legenda13:33:11 25.05.2020
No přesně. Proč je to 8+ ma asi nejakej důvod. To, ze si o tom v Detve před vecerkou vypravite legendy na obtížnosti nic nemění. Upřímně, toho lezce neznám, ale určité je to místní borec, ktery , předpokládám, ma tuhle cestu totálně na salám a lezl ji nejmíň 515x na rozlez. Ta prezentace je strašná, ze věc ukazuje televize je totální nepochopení celkové (včetně sportovni) hodnoty výkonu. At si kazdej, dělá co chce, pokud ho přitom nemusím seskrabavat z kamene. Zverejnovani vlastniho free-solo lezeni je podle mne narcismus v ciste formě a zde na lezci ma tradici (pamatuji si např. vydrsnely reporty ze sušek). I když hele, tohle je aspoň poctivý v tom, ze ten fb text nejede takový ty obvyklý banální klišé o vrcholu svobody pohybu, prožívání okamžiku a podobný lži. Tohle je na prudko "prve v historii a bez kamier, ako bonus si lupnul ještě jednu cestu s ostrym jmenem a písem o tom, přestože to všechno proběhlo v totalnim ambientu". Masabob anglickej překlad je už jen za odmenu ...
PS: jdu promazat sáhlo, nějak mi vrze ...
J.Kladaodpovědět 
  Re: Legenda17:13:06 25.05.2020
A zveřejňování vlastních přelezů není narcismus v čisté formě?
odpovědět 
  Re: Legenda23:51:27 25.05.2020
a len na margo tej klasifikácie...neni 8 ako 8. Toto bol, svojho času, etalon pre 9 cesty v ramci ČSSR. Celkovo je tá klasa na Kalamarke dosť tvrdá. Človek by čakal, že niekto ako napr. Lynn Hill dá 7b+ s prstom v prdeli (Dáma odpustí, všetok rešpekt!)...ale v Belicovej ceste (9-) si teda trochu posedela, a nie raz
kaitodpovědět 
   Re: Legenda08:25:20 26.05.2020
A kdy tam LH byla? V osmdesátých či devadesátých letech?
odpovědět 
    Re: Legenda09:25:21 26.05.2020
2012
Miroodpovědět 
     Re: Legenda09:36:34 26.05.2020
Po padesátce, chtěl bych létz jako Lynn!
odpovědět 
     Re: Legenda09:56:54 26.05.2020
Haha. Holka, která má prelezeny 8becka si v padesáti sedla v 7b+.Ty vole Miro, vy stě fakt srandovní. Tak nemela svůj den, to se po padesátce stává... Asi i motivace byla jiná... Honnold také spadl v IXbecku v Labaku a neznamená to, že by to nedal sólo. Probud se. Sólo 7b dobrý, ale házet to na veřejnost do TV-směšný.
odpovědět 
      Re: Legenda10:02:42 26.05.2020
wtf? ja som ti len odpovedal na otazku. Ake zavery si z toho ty robis, je uz len tvoja vec
Miroodpovědět 
      Re: Legenda11:32:23 26.05.2020
Indian je historicky zaujimava lokalna cesta no s jej cislom to netreba prehanat, za 7b asi nie, soft 8+, pre dlhych skor za 8 (7a)
Miroodpovědět 
      Re: Legenda11:32:43 26.05.2020
Indian je historicky zaujimava lokalna cesta no s jej cislom to netreba prehanat, za 7b asi nie, soft 8+, pre dlhych skor za 8 (7a)
Miroodpovědět 
   Re: Legenda10:44:12 26.05.2020
Třeba Mrnda to má zapsaný na druhej a to se mu myslím nestává u tohoto čísla ani v "přejištěným" a domácím Krase, určitě ne u těch "významných" cest. Tady už chybí jedině Tah-Sha-Tunga, ale nepochybuju o tom, že to vše bedlivě sleduje :D
odpovědět 

 SOLO12:14:27 25.05.2020
spíš je to celé sranda.. já vím, že free solo je kontroverzní, nebezpečné, každého věc, atd...ale spíš se bavím tím, jak se k tomu každý musí vyjádřit. Každý musí něco kecnout, byť nezkusil vysólovat ani na střechu svojeho baráku. Není potřeba všechno komentovat. Vylezl, ok. Pokud tě to sere moc, tak to nečti. Free solo je každého věc a není potřeba komentů. Zkus si to někdy taky a uvidíš. To že tady borci dali video? no a co, takových bylo a bude...
.odpovědět 

 Divná prezentace..13:17:37 25.05.2020
Výkon hodnotný mimo moje chápání a možnosti, ale takhle prezentovat free solo mi přijde úchylný. Když už něco sóluju, tak potichu sám pro sebe a nemávám s tim. U Honnolda chápu že ho to živí, ale pohled "srávnej borec leze sólo" mi přijde hodně divnej.
odpovědět 
 Re: Divná prezentace..18:02:17 25.05.2020
Free-solo..
No uchylnejsi je tisk penez, 400mil deficity, vrtulnikovy prachy na zachranu korporatu a podobne, ale koho to zajima?:-)
odpovědět 

 Jen tak na okraj15:52:01 25.05.2020
Tu cestu jsem lezl v roce 1988, jako druholezec. Cesta měla velmi bizarním jištění(borháky domácí výroby připomínali spíše dvoustovku hřebík s okem na karabinu). Linie je lehce převislá s klíčovým místem 3m pod vrcholem.
Chci tím jen říct, že pokud to nebylo přejištěno, tak rozdíl mezi sólo a klasickým přelezem nevidím. Pád znamenal s velkou pravděpodobností podlahu.       
IvanBBodpovědět 
 Re: Jen tak na okraj16:21:11 25.05.2020
Cele je to kopa sraček, jak ta skala tak ta prezentace ... kopa hoven
Kopa sračekodpovědět 
  Jen tak na okraj pádu16:59:58 25.05.2020
Tahle debata samozrejme nemuze mit viteze, neni to moc zajimave ten vykon, ale hodnotny je urcite a tak na Lezce patri. Sam bych to ani nahodou nedal, ale kdyz jsem lezl na hrane 7+ tak jsem par solo do 6 taky dal, ale uz pro mne znamych a prece to bylo fajn, ze se nic neurvalo ani skala ani me telo. Ted uz bych to nechtel asi delat, i kdyz bych to asi zase dal. |Trosku smesne a podobne s Marsikem je jen to, ze oba borci sva sola prezentovali, ze to byl niterny pocin jen pro jejich prozitek, nicmene oba silne zmedializovali. Ale jak rika P., ostatne vetsinou zde ma nejsmysluplnejsi komentare, proc ne? Tedy blahopreji, nemam na ne ale trosku smesne to je. Ostatne je mnoho opravdu drsnejsich sol a bez jakekoliv publicity a pak kritika o bezpecnosti nesmyslna, to bychom museli denne hodnotit podobne hazardy na silnicich temer u vsech ridicu...vlastne neni co napsat, a presto jsem napsal.
Martas.odpovědět 
 Re: Jen tak na okraj19:51:07 25.05.2020
Ja som cestu liezol v 2008 a myslim, ze okrem prveho istenia (novy borhak z novej vedlajsej cesty, ktora ma spolocny nastup) tam boli vsetko povodne istenia. V ziadnom pripade neslo o "hrebiky s ockem", ale normale solidne kruhy, sice uz casom trochu chytene hrdzou. Takze rozdiel medzi solom a RP/PP tam je obrovsky - pad v klucovom mieste pod vrcholom sa s lanom rovna normalnemu preletu ako na piesku, bez lana je to podlaha z cca 20 metrov.
odpovědět 
  Re: Jen tak na okraj20:46:25 25.05.2020
asi tak...ono,keď sa to vezme, tak ani Masters Edge ani Samson ani takmer nič na Grite nie sú také "King Lines" ako napr. Bila Oblaka a pod. Ale dať to sólo, sa nestáva každý deň.
kaitodpovědět 
 Re: Jen tak na okraj21:06:47 25.05.2020
...Ivan co sa svojho casu odstahoval kamsi do Brna, vsak? :) Priezvisko nebudem pisat, ale: pod klucovym miestom bol vzdy kruh, pamatas si to zle.
Pri vsetkej ucte k tebe, je cudne, ze zhadzujes cudzi vykon, hoci si to sam liezol len na druhom konci...
Miroodpovědět 
  Re: Jen tak na okraj13:36:55 26.05.2020
Určitě jsem nechtěl výkon znehodnotit, spíš jsem chtěl dát na stejnou úroveň přelezy této cesty před 35 lety s vybavením a jištěním v té době.

Vůbec to nemělo vyznít jako kritika slovenského lezení. Jednak mi to nepřísluší a za druhé jsem s tamními lezci strávil kus lezeckého života.

PS: Je to se mou ještě z horší nejsem z Brna, ale z Prahy kam jsem se po studiích vrátil :)))).
odpovědět 
   Re: Jen tak na okraj16:06:44 26.05.2020
V poriadku, chapem :) Drz sa!
Miroodpovědět 
    Re: Jen tak na okraj08:37:11 27.05.2020
Kdyby jsi si chtěl poklábosit Ibacina@gmail.com

Jinak ještě dotaz, nemá Indián více variant? Na fotkách se mi zdá, že to lezec leze více vpravo. ale možná se pletu
IvanBBodpovědět 
     Re: Jen tak na okraj11:04:43 27.05.2020
Indian sa tak trosku 'hadi' do obrateneho pismena S, na zaciatku mierne dolava, po cvaknuti prveho doprava az skoro do linie Nastasie (9-, pozri foto tu: https://bit.ly/3cczUmI ) a odtial zase mierne dolava, a potom uz priamo cez najtazsie miesto hore az n.v.
Presky na tych fotkach tu liniu pekne indikuju
Miroodpovědět 

 Důchodci16:24:09 25.05.2020
Od zítřka není vyhrazený čas pro důchodce v obchodech, to je bezva zpráva...
K.odpovědět 

 SNP23:50:59 25.05.2020
Trocha prudy a hned se nám tu rozjíždí takovéto oblinené slovenské národovectví. Jen trochu poprudíme, že jde o nevýznamný výkon+přehnaná prezentace a ozve se spousta bratia, kteří se nebojí hned vytahovat kokoty aj. rázná slova. Kucí, já ten Váš nacionalismus nechápu, když jste tak skvělý, proč vás sem tolik zdrhá za prací a do škol. U vás už nemohla zůstat žádná intelingence...
Tolik agrese jsem ještě neviděl, jako když na českém webu trochu shazují Češi slovenský výkon.  Vzpomeňte si, kdo z vás udělal moderní zemi...
praotec čechodpovědět 
 Re: SNP00:28:50 26.05.2020
Ale veď to je jasné, že Vy! A ja Vás za to budem mať naveky rád a nedám na Vás dopustiť...ste nás naučili jesť príborom a vďaka Vám sme 1x pochopili Slovo Božie (lebo Kralicka Čeština nám je predsa len bližšia, než latinčina alebo maďarčina)... ale mi príde predsa len smutné, že niečo, čo je v podstate Vaša škola a Vaša robota (lebo Kalamarka je ozaj viacej, alebo aspoň bola, poctivá "pieskarina", než "športový Kras"), je stavané do roviny "solo kratšího 7b"...to totiž nie je celkom tak! To nie je SVK cesta, to je jeden z vážnych počinov CSR lezenia a má svoju hodnotu
kaitodpovědět 
  Re: SNP00:33:25 26.05.2020
keby niekto povedal, že Bič je len taka sragorina za VIIc, alebo Kitzbuehl, tak mu odporučím, nech si to najprv skúsi na 1.konci lana, a potom nech sa vyjadrí k "sragorinam" za "enom" VIIc
kaitodpovědět 
 Re: SNP08:54:42 26.05.2020
Tvůj příspěvek přesně vystihuje problém: my se chováme jako kokoti, ale to je v pořádku, je to "jenom trocha prudy" apod., kdežto když prudí Slováci, je to problém, je to SNP. Pěkně každýmu měřit jiným metrem ;)
odpovědět 
 Re: SNP08:56:00 26.05.2020
A ten nemístnej dodatek na konec "Vzpomeňte si, kdo z vás udělal moderní zemi..." tak to jsem se fakt zasmál...nic blbějšího už jsi napsat nemohl :DDD
odpovědět 
 Re: SNP10:37:25 26.05.2020
my vam tam posielame takych ako Babis, az takych inteligentovm tuna moc nepotrebujeme ale vy ich mate v oblube. Cus
koronaodpovědět 
  Re: SNP13:33:00 26.05.2020
úplně stejně retardovaná reakce, jak to, co napsal Proatec Čech.
odpovědět 
   Re: SNP15:59:31 02.06.2020
Inu jak se do lesa volá...
Jirkaodpovědět 

 U sousedů vyje pes07:45:13 26.05.2020
To je keců kolem sólíčka v Horních Uhrách. Před více jak 20 lety kdosi vysóloval na Srbsku Tragédy a Ocel a olovo a nikde ani "haf". ČR sousedí i s jinými státy, takže bych se na lezci raději dočetl, jak Megos drtí jurské bouldry v Bavorsku. Nejezdit do Tater vlak, tak západní půlka ČR neví, že nějaký Slovensko existuje. Fakt nechápu, co se sem čoboli furt serou, když tolik chtěli pryč...
K. odpovědět 
 Re: U sousedů vyje pes08:33:37 26.05.2020
To je teda bomba! Celá debata začala na téma smyslu nebo významnosti free sóla... a skončilo to na česko-slovenském konfliktu. A pak tady člověk někde dočte, že lezec má být "elitou národa". To je výsměch. Takové "elitě" skutečně sebevětší rozestupy mezi kruhy, free sóla ani 10 shybů na jednom prstu nepomohou..
drekodpovědět 
  Re: U sousedů vyje pes08:57:24 26.05.2020
Téma je spíš o prezentaci free sóla. Výkon samotnej myslim nikdo neshazuje (a shazovat by ho mohl jen ten kdo to má vysólovaný)
odpovědět 
   Re: U sousedů vyje pes13:35:58 26.05.2020
no to nevím, ale i kdyby, tak to není vzhledem k jeho pointě vůbe postatný...ty seš taky kus člověka, kterej jediný, co řeší, je mít ten kousek svojí vlastní pravdy. A podstata tě vůbec nezajímá.
odpovědět 
  Re: U sousedů vyje pes09:59:22 26.05.2020
Ahoj, prosím pošli odkaz, kde je o té elite národa. Nemůžu to najít. Díky a hezký den.
odpovědět 

 zoufalství20:28:17 26.05.2020
Klasika diskuse na lezec. Hateři to rozjeli a na to se nabalila spousta hoven. Díky za malé procento normálních lidí. Bez nich bych už nad tímhle webem zlomil hůl a nečetl diskuze už ani pro zasmání.
Je to fakt zvláštní. Kdyby to bylo ne zahraničním webu, tak tam jsou komenty typu: Super, slušný výkon, gratulace, je to borec atd. apod. Výjimečně se tam objeví nějaký hater.
U nás je to obráceně. To jsme fakt národ tak frustrovaných pitomců? Nebo normální lidi prostě nechodí diskutovat na lezce a zkresluje to díky tomu můj dojem?
Karel IVodpovědět 
 Re: zoufalství22:50:44 26.05.2020
Je to jak píšeš, normální lidi ztratili motivaci na lezec.cz přispívat a vůbec se jim nedivím, Burešstán...
odpovědět 
 Re: zoufalství23:56:04 26.05.2020
No, tak urcite se tu nabalila hromada blata. O tom zadna. Ale zase si sundej ruzove bryle a zkus si vyjet na par let do ciziny. Ale chce to fakt minimalne na par let. Asi budes prekvapen.
hurvinekodpovědět 
  Re: zoufalství08:36:19 27.05.2020
Teď mi nešlo o celospolečenský profil. Jen o komentáře pod článkama, videama apod. Jinak jsem žil mimo ČR dekádu v kuse plus cestoval a krátce pracoval ještě v Asii. A musím říct, že v porovnání s tím se mi zdá, že u nás má ostnatej drát v zadní části mnohem víc lidí než kde jinde. Ale taky bych řekl, že se to postupně zlepšuje. Mladší generace mi přijde méně nasraná :)
Karel IVodpovědět 

 výkon09:15:59 27.05.2020
výkon je to obdivuhodný. jako každé solo. nikdy nevíš co se může potentovat. ale uvádět to v televizi? dřív se lezli mnohem těžší sola a nikdo  o tom nikde nepsal...jde o to, zda má jedinec touhu se někde prezentovat a proč to vlastně dělá. řekl bych, že solo je hlavně pro toho kdo jej leze...ne pro media
honza odpovědět 
 Re: výkon09:53:02 27.05.2020
Tak nějak.
odpovědět 
 Re: výkon10:56:40 27.05.2020
V podstate mas pravdu, tu sa vsak skor jedna o historicku hodnotu tejto cesty a (domnele) prve solo od jej vzniku, teda za skoro 40 rokov. Preto len jedoduche cislo o tej ceste vela nevypoveda ako sa tu mudrci vyssie tvarili... Ak by som to prehnal, tak to pripodobnim k speed-solo Mt.Blancu alebo Eigeru. Cislo je len jeden faktor z celkoveho obrazu a napriek tomu sa o tom informuje...
Miroodpovědět 
  Re: výkon16:59:20 01.06.2020
jak říkám hodnotný to je, jako každý solo. ale u nás mají lidi vysolovaný jiný věci, těžší, náročnější a nikde o tom ani čárka protože to dělají pro sebe a solo ani jinak nejde. karma je zdarma. když se předvádím, musím počítat s tím, že můžu tvrdě skončit. každý to známe. něco děláme, myslíme si že jsme dobří a najednou bác, ležíme a nemůžeme se zvednout...proto se žádnej solař neprezentuje, až teda na ty největší magory typu Honold apod
hodpovědět 

 gratulace16:07:15 27.05.2020
Pěkný výkon. Normálně bych nekomentoval, ale těch gratulací je tu málo. Takže supr.
javorodpovědět 

 gratulace19:07:48 27.05.2020
Pěkný výkon. Normálně bych nekomentoval, ale těch gratulací je tu málo. Takže supr.
javorodpovědět 

 ?21:13:21 27.05.2020
parádní debata zas jako vždy.Spousta hustejch komentářů a lidí který se ale tak nějak nechtěj pod svůj názor podepsat.proč?
Štěpán.O.odpovědět 
 Re: ?07:55:07 29.05.2020
Být tebou, mlčím...Štěpán O., to není podpis.
odpovědět 
  Re: ?09:20:34 29.05.2020
Štěpán O. je přece jediný na světě a všichni okamžitě vědí, o koho jde ;)
odpovědět 

 Kokos13:30:39 31.05.2020
Borec dobrý, ale tohle už je moc, ale jak psal kolega tohle je slepá ulička. A určitě bych nechtěl byt u toho až borcovi ujede noha u jedné záchrany jsem byl a když vidíš mozek venku nic moc. Takže fuck off
Alešodpovědět 
 Re: Kokos12:50:37 03.06.2020
Nejsmutnější je, že kdyby to skončilo s mozkem venku, tak to nikdo v TV prezetovat nebude. A to by byla škola, když už, tak už i s otevřeným koncem. Klidně po 22h. Ať to někoho případně odradí.
odpovědět 

 Kalamarka, Indian a td :)16:30:07 07.07.2020
Pre vsetkych koho by zaujimala historia, nejake tie pribehy z tychto nadhernych skal ale aj pozriet sa ako sa ten Indian vlastne lezie: https://vimeo.com/435143637
Miroodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.