LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   ...I třetí družstvo zabloudilo a udělalo prvovýstup!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zimní resumé

aneb Tip na zimní sezónu

Do zimní sezóny jsem vstoupil s tím, že by to chtělo konečně taky něco vylézt, a zas se trošku posunout proti loňsku.

A ono se to vcelku i dařilo. Poměrně velké štěstí na počasí mi dopomohlo k přelezu 18-ti mixových a ledových vícedélkových či horských cest.


Mixovou sezónu jsme otevřeli o Vánocích fyzicky nesmírně náročným pětidenním pobytem v Tatrách na Popradském plese. Na rozlez jsem chtěl nalézt hlavně co nejvyšší počet metrů, a tak jsme se zaměřili na dlouhé lehčí cesty lezené v úderném alpském stylu- co nejvíce nalehko a co nejrychleji. Nádherné počasí po celou dobu pobytu nám nedovolilo jakýkoliv rest day a výsledkem bylo 5 cest v 5 dnech, v délkách kolem 400-500m, a obtížnostech kolem 4 UIAA, po žebrech Tupé a Ostrvy. Ve spoustě nového sněhu a s nejkratšími dny v roce fyzicky docela náročná polezenice. Zpět do Brna na oslavy Silvestra jsme se vrátili rozlezení, o 3 kila lehčí a hlavně namotivovaní.


 

foto by © archive Švihy


Nepříznivé lednové počasí zapříčinilo moje zaměření trochu jiným směrem: začali jsme vyrážet na rakouské ledy. Prvním takovým výjezdem byl Gastein 10.-11.1., kde jsme vylezli pár rozlezovek. Hned týden na to jsme díky ideálním teplotám vyrazili znovu podobným směrem, cílem byly tentokrát ledy v okolí Halstättersee. V sobotu jsme nedokázali odolat (a on nám) místnímu nejdelšímu ledu, 300m dlouhému Simplebachu (WI 5-), hlubokému vyledněnému kaňonu, jenž se v létě využívá ke canyonigu. Parádní lezení místy jen metr širokou roklí se střídalo s mohutnějšími výšvihy a vše končilo poslední klíčovou délkou s velmi křehkým ledem. Na neděli jsme si vybrali podle průvodce ,,jeden z neimpozantnějších ledových útvarů v Rakousku“, superklasiku Schleierfall, WI 5, 230m. Výraznější oteplení zapříčinilo důkladnou sprchu z tajícího ledu ve strmých délkách, na druhou stranu nebyla nikde ani noha. Po pár hodinách byl led náš, i když ve výlezové délce, kde pod 10 cm tlustým ledem hučel vodopád, jsme pochopili, proč že už tu dnes nikdo neleze.
Po promaroděném víkendu jsme na rakouské ledy vyjeli znovu, a využivši mrazivého počasí jsme zamířili do pro Brňáky nejbližší oblasti, Erlaufbodenu. Jelikož se sobotní ranní vstávání příliš nezadařilo, na ledy jsme se dostali až v 11 hodin. I přesto jsme za odpoledne smrkli dvě nejhezčí klasiky v sektoru BlueBox- Blue Steel, WI 5 a Deep Blue, WI 4+, obě kolem 150m dlouhé. I když pravda, při závěrečném slanění jsme pěkně zatměli, a když se seklo lano nad rampouchem za WI 6+, byla v nás malá dušička. Nakonec jsme ho dolů podle hesla ,,co nejde silou, musí jít ještě větší silou“ nějak stáhli a v 20hod jsme mokří a rozbití jak cikánský hračky zalezli do stanu a do spacáků. Další den jsme vcelku utahaní vyrazili do sektoru SunBox, kde jsme si dali Earendil, WI4+, 130m s nepříjemně nekvalitním ledem, a tak jsme pak usoudili, že to pro tento víkend stačilo.


 

foto by © archive Švihy


Poslední ledy této sezóny na nás čekali 14.-15.2., a to znovu v Gasteinu. Do Mordoru nás bohužel nepustila alarmující lavinovka, ale v Klammsteinu jsme měli ještě jeden restík: jeden z nejdelších rakouských ledů, Glaspalast, WI 4+, 340m. Po celou dobu bezproblémový led končil o to nepříjemnější závěrečnou délkou. Kvůli své orientaci byla značně odtátá a zbývaly už jen poslední zbytky ledu pro přelez. Všechno klaplo a na neděli jsme vyrazili na samotný jih Bavorska na místní největší led Kas’marie, WI 4+, 350m. A tam jsme poprvé poznali, jak otřesné podmínky můžou taky na ledech panovat… 10 cm tlustá vrstva sněhu přimrzlého k ledu postup neuvěřitelně zpomalila a zpět k autu jsme se dostali až v 23hod. Pozitivum? Pondělní škola padla…
Poté se moje pozornost a aktivita přesunula zpět do Tater, zpět do mixů. Přišly středoškolské jarní prázdniny a s nimi dlouho očekávaný 9ti denní výjezd na Brnčálku. Po celonoční jízdě vlakem a vynášce batohů na chatu nám zbývalo už pouze odpoledne, a tak jsme nalezli do kratší, ale o to známější mixové klasiky, Lavého Y, 5+ (M5-), 130m. Druhého dne jsme si vybrali modernější cestu, Škótská anabáza, M4+, 140m. Tři délky vyrovnaného lezení potěšily tělo i duši, ale další den jsme museli vyhlásit rest day. V úterý nás čekal už třetí den ve stinné severní stěně Malého Kežmaráku, konkrétně extrémně morálová, velice špatně odjistitelná, trávová cesta Zlatá strela, M5- (6 A0), 250m. Po úspěšném přelezu jsme s pocuchanými nervy sestoupili na chatu a na další den vymysleli něco kratšího, avšak o to těžšího: Čary, M5 (délky: M4, M5, M5-),140m. Klíčová délka, spára v hladké plotně, dala zabrat, ale nakonec pustila. Další tři dny se počasí skutečně vyřádilo a kvůli bouřlivému větru nemělo smysl ani vylézat před chatu. Aspoň byl konečně čas na klasické horolezecké večírky. Poslední den, v neděli, se počasí umoudřilo a my vyrazili do poslední cesty: Rambo, 5+, A1, 250m. Jeden z nejhezčích mixů této sezóny se podařilo přelézt téměř čistě, ale nějaké to A0 přeci jen zůstalo. Nezbývalo než seběhnout na Bielou vodu na autobus a s pocitem parádně zvládnuté kežmarácké pentalogie nastoupit úmornou cestu vlakem zpět domů.


 

foto by © archive Švihy


K vybroušení sezóny chyběla už jen třešnička na dortu: prvovýstup. Krásnou linii jsem našel už o Vánocích. Jde o jeden z posledních volných směrů na Galerii Satana. V půli března jsme se tedy vrátili naposledy zpět na místo činu. Po vymodlení první délky (M5,velmi těžko odjistitelná) nastoupil do délky druhé bratr. Vše už začínalo vypadat dobře, cesta se stávala lehčí, ale špatně promrzlé trávy se staly osudnými: v posledním těžším kroku cepín prořízl drn a parťák se odporoučel v dvanáctimetrovému letu zpět na štand a ještě níž, během něhož stihnul vytrhnout i dvě skoby. Skončil relativně v pořádku- otřesen a s bolestivým zraněním kotníku. Nebylo co řešit, slanili jsme a šli to zapít na Popradské. Snad příští rok…


 

foto by © archive Švihy



 

foto by © archive Švihy



 

foto by © archive Švihy


Sezóna skončila malým karambolem, ale jinak byla krásná, jedinečná a napínavá. Prostě taková, jaká má být. A přesně taková, na jakou se každý rok zase znovu těšíme!
Závěrem bych chtěl poděkovat firmě Rock Pillars/Ocún za podporu, jejich materiál fungoval během nalezení celkových 5200 lezeckých metrů vždy spolehlivě a podle mých představ. Zejména úvazek Ocún Twist mohu doporučit každému horolezci, a to díky jeho rychlé nastavitelnosti, která je při nasazování úvazu v situaci, kdy již máte obuté mačky, a při různém objemu oblečení na těle, nezbytností. Další dík patří firmě HumiOutdoor, v jejichž vybavení jsem celou tuhle dlouhou zimní sezónu odlezl a především kalhoty Shield a softshellová bunda Sokoke II se staly nedílnou součástí mé výstroje.
Spolulezci, co to se mnou vydrželi: Tomáš Harašta, Lukáš Mareček, Lukáš Abt, Ondřej Švihálek a pár dalších.

Hore zdar!

Švihy   [úpravy] 09:33 21.04.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Omluva za zpoždění08:04:20 21.04.2009
Omlouvám se za zpoždění, autorovi i čtenářům, článek jsem dostal už dříve, ale trvalo mi to hrozně dlouho, než jsem se dostal k tomu ho uveřejnit. Ani jsem nečekal, že zima skončí tak rychle. Takže spíš to budou tipy na příští sezónu.
Pěkný foto.
 jirkasodpovědět 
 Re: Omluva za zpoždění09:21:00 21.04.2009
Promiň, ale styl článku mi přijde jako sebechvástavá zpověď nabušeného špičkového sponzorovaného lezce. Jenže když si pomyslím, že některé z vyjmenovaných cest lezu i já, který žádné ambice nikdy neměl a teď už tuplem ne, tak mi Tvoje čtyřky a pětky přijdou k smíchu.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Omluva za zpoždění09:31:39 21.04.2009
tos blbě pochopil... možná už z názvu tě mohlo napadnout, co je cílem článku. chápu, že poslední odstavec ti je trnem v oku:-)
švihyodpovědět 
   Re: Omluva za zpoždění09:59:27 21.04.2009
Čau, beztak jsme se v tom Glaspalastu potkali, ne? Nebo se pletu?
sólíčkář a pedroodpovědět 
    Re: Omluva za zpoždění10:28:31 21.04.2009
jo, potkali. a slíbili jste mi fotky!:-)
švihyodpovědět 
     Re: Omluva za zpoždění11:28:34 21.04.2009
Ty nemam ani já.. Sem teď v prdeli, až budu doma, tak je snad z Ivana vymůžu a pošlu ti je. Kdybys měl nějaký fotky ty, tak mi je prosimtě pošli na mam.hlad@email.cz . Díky, jinak článek pěknej. Předpokládam, že jsem Tě inspiroval psaním na Lezce.. :))
sólíčkář a pedroodpovědět 
     Re: Omluva za zpoždění14:52:06 21.04.2009
Ty nemam ani já.. Sem teď v prdeli, až budu doma, tak je snad z Ivana vymůžu a pošlu ti je. Kdybys měl nějaký fotky ty, tak mi je prosimtě pošli na mam.hlad@email.cz . Díky, jinak článek pěknej. Předpokládam, že jsem Tě inspiroval psaním na Lezce.. :))
sólíčkář a pedroodpovědět 
   Re: Omluva za zpoždění11:25:46 21.04.2009
Čau, beztak jsme se v tom Glaspalastu potkali, ne? Nebo se pletu?
sólíčkář a pedroodpovědět 
   Re: Omluva za zpoždění13:29:52 21.04.2009
Připojená přiblblá reklama je už jenom třešničkou na dortu.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Omluva za zpoždění09:34:04 21.04.2009
Ahoj, myslim ze se autor nechvasta, nepise ze to byly nejake superskvele vykony, to ze je na konci pripojena kratka reklama, no a co, pokud mas sponzora tak musis (osobne si rad necham doporucit dobre vybaveni).... Ale jsme asi ovlivneny, vzhledem k tomu, ze autora celkem dobre znam, a vzhledem k tomu ze v zime leze druhou sezonu, rekl bych, ze to neni az tak zle. A pro nas ostatni, co v zime sotva zaciname to muze byt dobra inspirace na cesty.... Mozna bych priste zvolil smirlivejsi ton, ale kazdy mame svuj styl vyjadrovani, ale zkus se zamyslet nad tim, jak autora tvuj komentar bude asi mrzet a stvat. A zkus treba napsat clanek, kde nam doporucis cesty ty.
Ahoj Ondra
ondraodpovědět 
   Re: Omluva za zpoždění09:50:17 21.04.2009
Po žních půjdeš k Turkovi:-)
Pokud bych se měl vyjádřit k článku:
Může být inspirací pro začínající lezce a to hlavně z hlediska,že si dokážete obstarat sponzory i na takové light počiny...
Druhá věc je kvalita článku. Ta mě příliš neoslovila,ale je to i výsledek serveru lezec.cz,který pomalu,ale jistě upadá v mých představách.
Ondraodpovědět 
   Re: Omluva za zpoždění13:30:53 21.04.2009
Moje doporučení najdeš na HD :-)
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Omluva za zpoždění13:50:50 21.04.2009
Já tam našel tip na dvoje rukavice ( jedny za 60Kč - Turek doporučuje ), noname hůlky a spoustu vyskakovací reklamy, která se musí pořád zavírat... Díky, ale toto je lepší :-)
Martinodpovědět 
     Re: Omluva za zpoždění20:19:12 21.04.2009
Tak to spatne hledas. Jsou tam i perly na pokracovani, jak se KT pohadal s nadrazakem pri nakladani kola do vlaku nebo jak se soudi o zarovku do dataprojektoru. :)
jx zeroodpovědět 
      Re: Omluva za zpoždění23:32:22 21.04.2009
Myslíš tu historku, jak na mě poštvaly České dráhy advokátní kancelář, platily ji tři roky, i když bylo jasné, že musí u soudu prohrát, a taky se tak stalo? Mohlo by Tě zajímat, že Dráhy prohrany spor proti mě zaplatili taky z Tvých peněz.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Omluva za zpoždění09:52:01 21.04.2009
Jseš zamindrákovanej idiot tatare!
odpovědět 
  Gut ! 09:53:47 21.04.2009
ty demente, není čtyřka jako čtyřka, M4 a M5 je trochu něco těžšího než čtyřka na Rovišťi, nebo kam ty to jezdíš... Navíc se mi zdá, že se někdo jinej podepisuje jako Kuba Turek, to snad ani není možný, taková demence. Náhodou článek je pěknej, stručnej, navíc konečně zase něco z hor..., i to poděkování sponzorovi mi přijde v pohodě. Švihyho neznám, ale fandím mu.
gut ! odpovědět 

 Pěknej článek10:15:05 21.04.2009
Dík za inspiraci a doporučení, ta Škótská anabáza je fakt pěkná a ostatní vyzkoušim příště.. :-) tak zase za rok v Tatrách.
Špicálodpovědět 
 Re: Pěknej článek10:50:00 21.04.2009
Jo, jo taky bych rad nektere kritiky videl v prvni delce Skotske anabaze z kotle. Ja si tam o tyden pozdeji v takovych veselych podminkach zalezl az, az :-)
Jinak o kdo byl v Tatrach o vanocich tak vi, ze zas tak moc drsneho alpinismu vyrabet neslo a pokud budou kluci behat tyto cesty pravidelne, je jen otazkou casu, kdy se zacnou poohlizet po narocnejsich cestach.
Jinak osobne moc lezcu, kterym jeste neni pres dvacet a lezou samostatne zimni cesty v horach v soucasne dobe neznam nebo skoda ze o nich neni vedet.
radek
zobanodpovědět 
  Re: Pěknej článek11:46:40 21.04.2009
Taky si myslím že Švihy nemá moc vrstevníků kteří by tolik tlačili na pilu v oblasti horských výstupů a je dobře, že některé výstupy v článcích prezentuje. Ono to po finanční stránce pro studenta není pro zas až tak jednoduchý a je dobře, že některé firmy zasponzorují né přímo vrcholové, ale určitě perspektivní lezce.
Btw: Spoustu lidí si rádo přečte doporučení na zimní cesty a když to Kubovi vadí, prostě to nemůsí číst.
čajodpovědět 
  Re: Pěknej článek14:25:56 21.04.2009
Zobane, Vánoce v Tatrách mi moc nepřipomínej, napřed mi dobrý kamarád vlítne přede mnou do cesty, protože je líný šlapat dál ke svému nástupu a rozmlátí v cestě všechen sníh na kaši, takže nic nedrží a o mladých ani nemluvím, za tak dobře prošláplého Puškáše to bylo aspoň za pivo a oni nic:-)).
Vlkodpovědět 
   Re: Pěknej článek17:52:31 21.04.2009
Ale oni se to nauci :-) a ty budes muset zhubnout :-) my s Lukinem jsme se tolik neborili :-)
Radek
zobanodpovědět 
    Re: Pěknej článek18:25:09 21.04.2009
Jít to před tebou, taky bych se tolik nebořil, vždyť jsi to rozryl jako "divá sviňa":-).
Vlkodpovědět 
     tou se říká vděk09:25:30 22.04.2009
Tak ja ti vyhrnu s Lukinem "hajway číslo jedna", se schodama se děláme, plotny ometeme a on si řekne, že jsme to doryli jak diva sviňa :-) no tak tomu teda říkám vděk :-)
Radek
zobanodpovědět 

 Hodnotím kladně10:37:49 21.04.2009
Mě se článek líbil dost. Foto je taky pěkný, je stručně věcně napsaný a kdo chce tip, tak ten si ho tady může skvěle najít. Dík.
Steveodpovědět 

 supr akčňáci!!13:33:58 21.04.2009
no supr chlapáci..jen tak dál!!! co tak někdy vzít sebou i ženské osazenstvo?;-)
Janeodpovědět 

 supr akčňáci!!13:34:13 21.04.2009
no supr chlapáci..jen tak dál!!! co tak někdy vzít sebou i ženské osazenstvo?;-)
Janeodpovědět 
 Re: supr akčňáci!!14:20:10 21.04.2009
To je dobrej fórek :)))
tulakodpovědět 
  Re: supr akčňáci!!14:29:45 21.04.2009
brát na zimní hory ženské osazenstvo je dobrej fórek:-P
švihyodpovědět 
   Re: supr akčňáci!!14:33:09 21.04.2009
No Švihy, moc se nekasej, znám baby, co jsou pěkný drsňačky a moc se s tím v horách nemažou, nehaž toto plémě do jednoho pytle, nemuselo by se ti to vyplatit:-)).
Vlkodpovědět 
    Re: supr akčňáci!!15:59:50 21.04.2009
spíš je to forék ve smyslu Švihy a děvčata:-))
čajodpovědět 
     Re: supr akčňáci!!20:05:58 21.04.2009
Přesně tak, Čajda rozumí :))
tulakodpovědět 
      Re: supr akčňáci!!21:59:20 21.04.2009
já myslím, že to s děvčaty bylo dobrý! a kdyby švihák tušil, že bude další den restday, tak myslím, že bychom ještě koukali!
asuodpovědět 

 dobrý, ale...15:01:58 21.04.2009
Článek nechci kritizovat, snahu velmi oceňuji!, ale na můj vkus až příliš stručný a tabulkový, prostě názvy cest + obtížnosti vychrlené za sebou. A právě proto, že autor článek zamýšlel jako "tip na horské lezení", čekal bych lépe rozepsaný průběh cest, protože tohle pro mě není tip. Určitě nenalezu do cesty jen proto, že tu Švihy napsal její název a obtížnost. Mohl se zaměřit třeba jen na pár nejlepších cest a ty pořádně popsat.
Hurvajzodpovědět 

 Turkův maločeský chlívek:))15:02:32 21.04.2009
Turku, Turku, po žních půjdeš k Turkovi. Mladej Švihy tu celkem normálně napsal, co v zimě dělal, aby nezlenivěl a ty tu plácáš jedy ze své závistivé paty. Zkus se příště trochu zamyslet: na tento server může poslat lezecký článek každej, a pokud je zajímavý, tak ti ho tu jirkas:)) vystaví. Někdo jezdí na skalky na jih, někdo jezdí přes zimu Tatry a Alpy, obojí má své plus, mínus. ..... Jo, a že v závěru pochválil sedák, nebo jiný kus materiálu, ..... děláme to přece mezi kamarády každej: v tomhle se mi leze líp, a tohle mi zase nesedí. Zdar.
samecodpovědět 
 Re: Turkův maločeský chlívek:))15:09:37 21.04.2009
Ono na většinu podobných serverů může poslat článek každej. A taky na většině na ně může každej reagovat. No a co?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Turkův maločeský chlívek:))15:29:15 21.04.2009
Tak tu dobrovolně nedělej ze sebe vola:)).
samecodpovědět 
   Re: Turkův maločeský chlívek:))16:03:58 21.04.2009
Hele Samče, co nejsi ani schopný se představit, když mne urážíš, a připodělaně pokřikuješ jako malej kluk za rohem: Dovol, abych si sám rozhodoval, kdy, jak a co budu říkat.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Turkův maločeský chlívek:))19:14:19 21.04.2009
Když to nejde veselou cestou, tak ti to napíšu rovnou: "Turku, Turku, závist je zlá věc"!
samecodpovědět 
     Re: Turkův maločeský chlívek:))23:33:42 21.04.2009
Jéžiši, komu podle Tebe co závidím?
Kuba Turekodpovědět 

 Díky15:21:24 21.04.2009
Díky za článek. I když většinu cest znám, tak je to pěkný seznam, co se dá v horách dělat. Ano, tak jak je článek napsaný, tak to trochu zavání vychloubáním, ale já myslím, že je to nedopatření. Hlavně se nenechej zdeptat z komentářů. O horách je toho tady neskutečně málo. A já jsem rád za cokoli nového. Vůbec mi nevadí, že jste nelezli něco super těžkého. Naopak. Jsou to cesty pro 90% nás všech co lozíme v zimě v horách. To se tu jako musí psát jen top výkony nebo co? Jsme na komunitním serveru! Díky za článek, kámo!
Honzaodpovědět 
 Re: Díky16:21:11 21.04.2009
Aby nedošlo k nedorozumění! Taky jsem si rád přečetl článek od Švihybuam z hor. Určitě radši, než skalkařské popisy každého kroku, nebo dokonce reporty z lezení v tělocvičně. Jenom mi prostě nesedlo, že Švihy ho stylizoval (a tím pádem sám sebe) do katalogových a časopiseckých textů velkých bouchačů, kterým firmy platí mimo jiné za to, že je propagují. Kdyby napsal normálně, cože je tam za lezení, jak se cítí rekreační horolezec, jak to jsou dobré nebo špatné cesty, tak nic proti tomu. Když se netěší, ale je namotivovaný, když nezačne lézt, ale otevírá sezonu, když neleze lehká žebra ve Zlomiskách, ale vydává se na fyzicky nesmírně náročný týden, když neleze tatranskou šestku, ale extrémně morálovou cestu, a na závěr by chtěl poděkovat Ocúnu, tak mi to přijde dost divné. (Já vím, mělo by být ctí editora, aby článek vyzněl lépe, a Švihy je v tomm trochu nevinně.)
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Díky16:49:59 21.04.2009
Kurňa Kubo... tak pěkně popořádku: když píšu o lezení, mám často trochu problém, v téhle tématice se výrazy dost opakují, zvlášť když to píšeš stručně, tak je potřeba těch jazykových prostředků trochu využít: např. ,,otevřít zimní sezónu" mně přišlo jako vcelku pěknej obrat, motivace je v dnešní době všeobecně módní slovo. No a dál: že lézt v půl metru prašanu pět dní v kuse bez restu žebra ve Zlomiskách je technicky jednoduchý, ale dost fyzicky náročný, to snad souhlasíš,ne? Nebo že blbě odjistitelná šestka v zimě pocuchá nervy kdekomu.
švihyodpovědět 
   Re: Díky16:52:51 21.04.2009
jinak někdy navštiv ty naše stránky a klidně si vyber nějakej článek na HD. Jsou tam články jinýho ražení než tenhle.
švihyodpovědět 
    Re: Díky17:30:13 21.04.2009
Samozřejmě, že je čtu :-) Už proto, že lezete cesty, které jsme lezl já, nebo mě zajímají do budoucna. Díky za nabídku. Občas na ně dávám odkazy do rubriky Odjinud.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Díky17:32:36 21.04.2009
Máš pravdu, ale jen v rámci nás rekreačních horolezců. Jinak jsou Tvoje výrazy spíše spojované s absolutní hodnotou a ta je u špičkových horolezců o mnoho stupňů výš.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Díky18:57:50 21.04.2009
Svihy se uci lezt i psat. Pokud ma ambice na velke veci, musi se otrkat v obojim. A kde jinde se najde lezecke publikum jazykove tak kvalitni a ochotne kritizovat styl, nez na lezec.cz
Tomasodpovědět 
     Re: díkesz19:55:22 21.04.2009
Byl jsem v Únoru ve V.TATRÁCH, a nevím nevím kde to spěje…. Samej na pudrovanej skialpinista tkzv. Snobecký outdoryng s Mamutem vyšitým na koleni bych to tak nějak popsal, ale k tomu nic, jen že sem za ten prodloužený víkend na sněžnicích nepotkal žádného lezce. V dnešní době lidé bouldrují schováni ve sklepích na překlířkách a chodí si zalézt na skalku dva metry od parkovyště, no ono s toho bolí nožičky když překlížkář dojde pod cestu někam dál, on raději bude krytyzovat na netu člověka který vylezl v zimě něco pěkného. Poslední dobou mám pocit že na tomto vebu jsou jenom skalky a překlížky…. Bohu Dík tomu klukovy za pěkné počteníčko a par fotek s Tater jen tak dále bajbaj:-)))))
krtekodpovědět 
      Re: díkesz08:16:40 22.04.2009
když je metr prašanu, tak je prostě lepší jezdit na těch skialpech, než se frézovat někam pod stěnu a pak ometat chyty ve stěne. Proč ti to vadí, aspon jsou volný linie, ne ? :)
s mamutem na koleni:) odpovědět 
  Re: Díky20:42:09 21.04.2009
Naprostý souhlas. Smiř se s tím, že tento web je "komunitní" (čti zaprděný) a z toho vyplývá, že někomu je přáno, někomu ne.
Raškinodpovědět 
   Re: Díky20:45:15 21.04.2009
Che, odpověď neumí navázat na patřičný příspěvek. To patřilo k Turkově příspěvku.
Raškinodpovědět 
    Re: Díky22:28:38 22.04.2009
mě příjde, že KT vadí, že švihy nepíše ve stejným stylu jako on...já taky lezu na skalách 00prd a přesto jsem namotivován, protože na to celou zimu trénuju a mám nějaké své cíle na svých hranicích, které chci dosáhnout...."a netěšim se pouze na nedělní výlet s dětičkama do skal na "lezení pro všechny" jako KT ve svých článcích"...prostě jiný pojetí stejné věci holt nesedí vkusu KT - jedině dobře, že vyšel článek na lezci.cz, protože KT by ho na HD rozhodně překopal, dle jeho vkusu...díky lezci.cz
jirkaodpovědět 
     Re: Díky23:55:31 22.04.2009
Asi mi vidíš do hlavy víc než já sám sobě. Dalekosáhlé závěry děláš z jedné mojí poznámky, že snaživý a zatím průněrný lezec napsal poněkud chvástavý a sebeoslavný článek, nebo se známe nějak blíž?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Díky09:30:16 23.04.2009
znám pár tvých článků z ihned (nebo idnes?), znám pár tvých "publikací" a je to už hodně dlouho, co jsem párkrát byl na HD, taky vím jak vypadaly původně články dvou kámošů a jak "se změnily" po zveřejnění na HD...všechno na jedno kopyto...dále znám tvé komentáře z lezce, takže si o tobě určitě obrázek dokážu udělat...
j.odpovědět 
       Re: Díky10:16:12 23.04.2009
Pár publikací - tak toho moc nebylo. Byl jsem vedoucím autorského kolektivu několika Outdoorových průvodců a kdysi dvou brožur sestavených z testů masných výrobků a sportovního zboží (hlavní slovo měly v obou případech editoři nakladatelství Grada). Články jinde - možná je znáš z Ihned i Idnes. Občas mě osobně i lidi z redakce HD požádají Hospodářky, MF Dnes a další noviny a časopisy, abychom pro ně něco konkrétního napsali, co jejich redaktoři neumějí. Editace - napsat článek a případně k němu něco nafotit je obyčejné řemeslo. Tak, jako zedník ví, že barák musí mít dobrý sklep, podezdívku, zdi a střechu, tak editor dělá dobrý titulek, podtitulek, perex, zahájení a stavbu textu. Kdyby to zedník udělal špatně, tak v baráku nebude nikdo bydlet. Když to udělá špatně editor, nikdo nebude číst článek. (Klidně mi soukromě napiš, o jaké kámoše šlo, a já Ti mohu vysvětlit, proč a jak jsme jim formálně překopali jejih články.) Komentáře na Lezci - naprostá většina se jich týká faktických připomínek. Vím, že když něco v lezení potřebuju vědět, velmi mi pomůžou poznatky jiných lidí. Tak se zase snažím pomáhat dalším s tím, co znám já.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Díky12:05:58 23.04.2009
ano Kubo, napsat článek může být buď řemeslem nebo i UMĚNÍM. Uměním jsou třeba Špicálovy články i když třeba nesplňují "editorské standardy" a nikdy by tudíž nemohly vyjít v tisku či na "upravovaných" stránkách. Tvé články jsou řemeslem dle jednoho kopyta, které splňuje "editroské standardy". Bohužel výsledkem je uniformita a nedostatek rozmanitosti článků, co se formy týče. Proto jsem rád, že se na lezci nic neupravuje i když občas musím přečíst článek horší kvality. Z tvých kometářů zde, mám právě pocit, že článek dle tebe o "lehkém lezení" neodpovídá "tvému pojetí článků o lehkém lezení", a proto ho kritizuješ. Mě se naopak líbilo pojetí touto formou - lepší než nějaký suchý standard dle šablony...
j.odpovědět 
         Re: Díky12:53:43 23.04.2009
Asi si moc nerozumíme. Je možné, že moje články jsou na jedno kopyto, to nedokážu posoudit. Protože jsou to často obyčejné zprávy, tak mají jednotnou stavbu, neboť jejich účelem není umění, ale sdělení informace. Jetli se text a fotky povedou, jako někdy Špicálovi, tak je to jedině dobře. Editoři by do jeho textů hrábli podle toho, zda by to mělo vyjít v novinách, časopise, na zpravodajském serveru, na oborovém serveru nebo někde jinde. Neměli bychom ale zapomenout, že celá tato debata vznikla pod jedním článkem mladého kluka, který vylezl na svůj věk a rekreační způsob lezení sérii pěkných cest, ale dal tomu formu, kterou vyčetl v horolezeckých katalozích a oslavných článcích, kterými se prezentují sponzorovaní lezci. V tom cítím velký rozpor a ten jsem prezentoval ve svém prvním diskusním příspěvku. Právě takovému přešlapu by editor zřejmě zabránil. Editoži totiž nepracují proti čtenářům ani proti autorům, ale pomáhají jim spolu komunikovat. Že se z jednoho příspěvku rozvinula debata o HD a urážky mé osoby, je jiná věc.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Díky13:10:55 23.04.2009
Me ten styl prisel taky malicko usmevnej, ale proc ne? Je to prece kazdyho vec, jak to napise, zvlast na serveru typu Lezce. Trosku me vadi, ze se tady furt snazis dokazat ze je to objektivne napsany spatne, me taky prijde vtipny, ze si koupis rukavice v supermarketu a pak napises clanek TEST zimnich rukavic, pouzivas tam vyrazy jako "posledni ze serie testu" a podobny a taky ti tam nepisu 10 komentaru ze bys to mel zredigovat, je to prece tvoje vec
Petrodpovědět 
           Re: Díky14:56:13 23.04.2009
Petře, mě by ale úplně stačilo napsat jeden komentář, který jsem nemyslel nijak urážlivě a jen jsem chtěl upozornit, že si prostě spletl styl. To, že se tady strhla taková debata, asi znamená, že jsme píchl do vosího hnízda. Pokud mě někdo uráží, případně argumentuje proti mému názoru, tak vysvětluji, o co jde. Myslím, že od 3. diskusního příspěvku v této diskusi již vůbec nejde o to, jestli někdo někde vylezl čtyřky a pětky a pak o tom napsal na Lezce. To je samozřejmě škoda.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Díky10:35:44 24.04.2009
Kubo, já ti rozumím, pouze s tím nesouhlasím...Tvůj názor: článek o lehkém lezení průměrného lezce nesmí/nemá mít formu článku o top výkonech top lezců...Můj názor: nic špatného na této skutečnosti na webu lezec.cz nevidím - naopak jsem rád, že formu článku nikdo nekoriguje, kort na "volnočasovém" webu...jinak bych řekl, že tón tvých prvních komentářů (slova jako "trapná" atp.) byl docela prudérní...
j.odpovědět 
             Re: Díky10:51:40 24.04.2009
Ále néééé. Článek může mít formu jakou chce. Já jen upozornil, že v tomto případě forma nesedí k obsahu a vypadá to směšně. A mimochodem: slovo "trapný" jsem já ani žádný ze zdejších diskutérů v celé debatě nenapsali :-)
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Díky11:20:09 24.04.2009
máš pravdu - myslel jsem např. tohle: "Připojená přiblblá reklama je už jenom třešničkou na dortu."
odpovědět 
               Re: Díky11:22:46 24.04.2009
Je to přiblblá reklama, protože se tváří jako sdělení kamaráda kamarádovi, ale ve skutečnosti je zaplacená (přinejmenším vybavením). To taky Švihy odněkud okoukal.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Díky15:40:09 24.04.2009
Kubo, tys snad maďar ne Turek ;-)...když k někomu příjdeš a řekneš, že jeho dílo (či část) je přiblblé, tak je to jednoznačně prudérní a vyvolá to další negativní reakce napadeného či jeho sympatizantů - O TOM BYLA ŘEČ v souvislosti s prudérním tónem - ne o tom, zda to skutečně přiblblé je či není. I kdyby to přiblblé bylo, tak se to dá vyjádřit jinak...ale myslím, že tys následnýma komentářema potvrdil to, co švihy hned vistih - trnem v oku ti je sponzorství dle tebe "nýmanda". to že to dál svádíš na formu prezentace je už jen podružné.
odpovědět 
                 Re: Díky16:38:49 24.04.2009
1) Co jako pán myslí slovem prudérní v této souvislosti? Doporučuju slovník cizích slov, anebo aspoň výkladový slovník češtiny. 2) Přiblblý je prostě přiblblý. Je to dost blízké nablblému až blbému. 3) Každý ať si vydělává, jak uzná z vhodné, třeba sponzoringem. Je mi to jedno, když to nejde z mé kapsy. Ale ať mi to netlačí do hlavy a netváří se jako kamarád, co mi chce poradit. 4) Pokud píšu, že to je podle mě třešnička na dortu, myslím, že základní problém je někde jinde.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Díky15:20:43 27.04.2009
Kubo, to tvý komentáře jsou přiblblý!
j.odpovědět 
                   Re: Díky21:13:56 27.04.2009
Další anonym...
Kuba Turekodpovědět 

 Zimní Resumé20:15:50 21.04.2009
Kalhoty s mamutem mám a jsou dost dobrý už jsem je v pár stěnách provětral,článek je dobrej slabší je to s některejma komentářema.
Bahnoodpovědět 

 Pekný článok20:57:35 21.04.2009
Nahodou celkom dobre čítanie,dobre polezenie,vcelku seriozne cesty na tuto mizernu tatr.zimu,dobra aktivita.
JSodpovědět 

 Pekný článok20:58:32 21.04.2009
Nahodou celkom dobre čítanie,dobre polezenie,vcelku seriozne cesty na tuto mizernu tatr.zimu,dobra aktivita.
JSodpovědět 
 Re: Pekný článok22:17:43 21.04.2009
pod 10 cm tlustým ledem hučel vodopád, jsme pochopili, proč že už tu dnes nikdo neleze.

Tomu hovorim zaciatocnicka chyba, ktora nastastie nebola potrestana, stary horolezec - dobry horolezec.
stary pesodpovědět 
  Re: Pekný článok09:28:20 22.04.2009
Taky bych odpovedel citatem klasika: "liezt sa da vzdy, len to niekedy dlhsie trva" :-)
nicmene to nepopira ten predesly, ktery je potreby mit stale na pameti. Nicmene i ti stari horolezci meli dobra pravidla a jedno z nich je asi nejpodstatnejsi : "Na posrani je vzdycky casu dost"
Takze at to leze :-)
Radek
zobanodpovědět 

 pěkně, pěkně12:20:41 22.04.2009
Švihy! Dyť ty mixi v kežmáru-to je docela kotel! Pěkně ses rozlezls, jen co je pravda!
kuba novákodpovědět 
 Re: pěkně, pěkně16:32:24 22.04.2009
taky si myslím...Turku, Turku radši se zamysli nad blikajícími reklamami a "bulvárním" či senzacechtivým pojetím tvých článků na HD, když už jsme u toho srovnávání
jirkaodpovědět 
  Re: pěkně, pěkně18:00:40 22.04.2009
Právě jsme se zamyslel. Nic nového ze mě ale nevypadlo. Co bych měl podle Tebe vymyslet?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: pěkně, pěkně20:11:00 22.04.2009
začni u méně blikajících stránek ;-)
OndraŠodpovědět 
    Re: pěkně, pěkně20:18:50 22.04.2009
Máš v záloze nějaký byznysplán? Sem s ním. (Anebo ještě lépe: Zkus ho realizovat.)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: pěkně, pěkně22:15:01 22.04.2009
myslím, že pár dalších outdoorových webů to zvládá i s méně agresivní reklamou a méně bleskoidním pojetím článků...ale jo, je to tvůj styl a tvůj web má na netu určitě své místo, tak jako třeba blesk mezi novinami...jen se mi to nezamlouvá, a proto tam nechodím...prostě mě oslovil mnohem více tenhle článek než "tvůj web", a tak jsem se ho zastal...
jirkaodpovědět 
      Re: pěkně, pěkně23:46:13 22.04.2009
Že se na Lezci už po několikáté řeší HD, mi připadá poněkud vtipné.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: pěkně, pěkně01:22:29 23.04.2009
Na férovku... Otevřít si HD a první, co musím udělat je fáááknout reklamu přes celou stránku, to je opruz. Buzynes plán - no dobrá... Za další: Švihyho článek byl docela úderný a bez omáček, příjemná změna nejen ve virtuální textové realitě. Švihy má podle všeho našlápnuto a držím mu palce do budoucna. Za další: Doprovodné video z outdoorové akce (tedy výletu :-) ), kde se na mne tlemí rovnou KT, nemá s outdoorem nic společného kromě ega autora a spolehlivě mne odradí od jeho si puštění a tím pádem i dozvědění se třeba něčeho, co by mne zajímalo jako doplnění jinak zajímavého textu.
Osobně je mi bečka, kdo si co leze. Není mi ale bečka míchat hrušky s jablkama. Zlatej Lezec i přes občasné úlety pár figur v diskuzích... Viz Sněžka, lanovka a pojetí problematiky v titulku článku "tam jinde". Kubo, drž se svého kopyta a třeba přibržděním v titulcích a přidáním v kvalitě obsahů textů, které zvěřejňuješ "doma", dosáhneš alespoň deseti procent reakcí, co se najdou na Lezci pod prakticky každým textem... Není klik jako klik :-)
Honza Pok.odpovědět 
        Re: pěkně, pěkně01:43:33 23.04.2009
Jestli to dobře chápu, tak mi doporučuješ, aby se na HD diskutovalo o Lezci, lidi se nevzájem uráželi jako tady, dělali jsme klidné příjemné PR místo seriozní novinářské práce a celkově abych se snažil snížit čtenost HD na úroveň Lezce. Nezlob se, ale k tomu směřovat nebudu.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: pěkně, pěkně09:23:35 23.04.2009
"kvalitní novinářská práce" hmmm, tak to hovoří za vše
odpovědět 
          Re: pěkně, pěkně10:00:13 23.04.2009
Buď neumíš číst nebo nerozumíš významnovým rozdílům cizích slov. Kvalitní se nerovná seriozní. Zatímco první slovo je hodnotící (a proto bych ho vůči své práci nikdy nepoužil, to přísluší čtenářům), druhé je neutrální (popisuje druh žurnalistiky, kerému se věnuji a nehodlám to měnit).
Kuba Turekodpovědět 
 Re: pěkně, pěkně22:08:49 22.04.2009
Průměrný deníček průměrného lezce.
Petrodpovědět 

 Já nechci k Turkovi!!!!11:22:34 23.04.2009
Jakub Turek a jeho "byznys" plán na letošní rok:
Budu negativně kritizovat všechny články na serveru lezec. Tím pádem si většina z nich rozmyslí jestli uveřejní článek lehkého ražení, protože ne všichni jsou takoví práskači jako JÁ.
Výlet na Kozí hřbet u Ralska má takovou pohodovou a rodinnou atmosféru.Vynikající střih.Jen ta hudba mě tam neseděla,byl by problém tam dát nějakou smrt od Sepultury?A pak ten tvůj pohled do kamery...proč si nepřiznal,že jsi v "Pletanklanu"?
Ondráš z Raťákuodpovědět 
 Re: Já nechci k Turkovi!!!!11:29:18 23.04.2009
:))))koukal jsem se na něj,to nemá chybu.Turku,má tě někdo rád nebo máš rád jen sám sebe?
Georgeodpovědět 
  Re: Já nechci k Turkovi!!!!11:33:52 23.04.2009
A je to venku!Pletan to táhne s Turkem..:D.Pokud bych měl ty dva srovnat,tak Pletan je pro lezce takové zpestření,kdežto Turek takový parazit,hnidopich..
Vontodpovědět 
   Re: Já nechci k Turkovi!!!!12:00:53 23.04.2009
Ty woe chlapi, vy si fakt nevidite do huby. Muzete mi uvest jmena lidi, o kterych si myslite, ze jsou na ceskem internetu lepsim zdrojem informaci o lezeni v horach pro prumerne lezce, nez je Kuba Turek? Na okraj podotykam, ze ho osobne neznam a v zivote jsem ho nevidel.
Vildaodpovědět 
    Re: Já nechci k Turkovi!!!!14:24:27 23.04.2009
tohle si Švihy nezasloužil. Mladej nadějnej lezec a pod jeho článek obšírná diskuze o Turkovi. Turek by mohl školit na univerzitě ve fakultativním předmětu jak nasrat lidi, ale o jeho přínosu pro lezení by se dalo s uspěchem pochybat. A když chceš informace o lezení v horách , co se třeba poohlednout po servrech typu tatry.nfo, ta3guide , bergsteigen... ale nevim no, na HD jsme jako relavantni informacni zdroj nikdy nepouzival, ale mozna se to zmení..
odpovědět 
 Re: Já nechci k Turkovi!!!!11:46:47 23.04.2009
No, dost si skutečnost přibarvuješ. Letos jsem kritizoval jeden (tento) článek na Lezci a to jedině kvůli jeho nabubřelé formě. Obsahu jsem se ani nedotkl.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Já nechci k Turkovi!!!!12:09:03 23.04.2009
Video na HD fakt dost dobry, skoda ze nemam zvuk. Mozna by stalo zato ho prihlasit do souteze nejakejch outdoorovejch filmu :)
Kubo myslim, ze kdybys otevrene priznal, ze HD je takovej lezeckej Blesk a bral to trochu s nadhledem, tak by te lidi hnedka vnimali trochu jinak.
Petrodpovědět 
   Re: Já nechci k Turkovi!!!!12:38:03 23.04.2009
Ani lezecký, ani Blesk. Jestli si tohle opravdu myslíš, tak nečteš HD (kolek je tam článků o horolezectví? Pětina, šestina?) a nevíš co je to bulvár ani tabloid (celebrity, soukromí, nahota, vulgarita, kratičké texty...)
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Já nechci k Turkovi!!!!14:35:57 23.04.2009
no nahotu bych v lezeckech casacich uvital :-D
Bédaodpovědět 
     Re: Já nechci k Turkovi!!!!14:58:33 23.04.2009
Outdoorový pornografický časopis nosí v hlavě už několik let Sejk. Nevím, nevím, jestli s ním prorazí...
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Já nechci k Turkovi!!!!22:32:10 23.04.2009
"Reka v pozadi ma typicky ledovcovy nasedly zakal." Autorem jest nejmenovany metodik nejmenovaneho svazu v nejmenovane posledne vydane metodiceeeeeeee Rulandske modre a bile mysky, mysky a kocicky...Kecupovy.
Radek J.odpovědět 
       Re: Bod pro Radka10:45:08 24.04.2009
:-)))))))

Radku... bod!.
Ještě bys mohl a měl zapropagovat Houbovu jonášovskou rubriku ;-)
Tomáš F.odpovědět 

 Turek si tu dělá promo19:37:09 23.04.2009
TURKU běž už do řiti s těma kecama. Nejsem zvědavej ani na tvé HD, ani na tvoje hodnocení Švihálkova slohu, ani na to kde a kam píšeš. Pleteš si trochu hřiště, hoň si triko někde jinde, kámo!
M.odpovědět 
 Re: Turek si tu dělá promo20:27:03 23.04.2009
Milé hloupé M. Pokládám minimálně za slušnost, když se mě někdo na něco zeptá, abych mu odpověděl. Pokládám za seriozní vysvětlit mé stanovisko, když mu někdo vyčítá vadnou argumentaci. Není mojí vinou (natožpak záměrem), aby se na Lezci diskutovalo o HD. Dokonce jsem toto téma ani nenačal.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Turek si tu dělá promo20:32:15 23.04.2009
Re: Omluva za zpoždění 13:30:53 21.04.2009
Moje doporučení najdeš na HD :-)
Kuba Turek
.....Ani paměť už ti neslouží, fakt běž do řiti, asi budeš ke všemu ještě nemocnej!
M.odpovědět 
   Re: Turek si tu dělá promo21:13:17 23.04.2009
už se perou!!!
čajodpovědět 
   Re: Turek si tu dělá promo21:30:50 23.04.2009
Milé M., které jsi zřejmě ještě hloupější, než jsem si dokázal představit, moje odpověď byla na jasnou Ondrovu výzvu: "A zkus treba napsat clanek, kde nam doporucis cesty ty." Co jsem mu podle Tebe měl asi tak odpovědět, když na HD jsou jen ode mě podrobně popsané desítky horských výstupů v Tatrách a Alpách v obtížnostech II-VII? To sem mám kopírovat odkazy, nebo aspoň názvy regionálnách rubrik, nebo co?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Turek si tu dělá promo22:27:55 23.04.2009
Milý pane Turku,
po krátkém rozmýšlení jsem se rozhodl reagovat na vaše připomínky k textu. Jsou svým stylem ostatně stále stejné. Vaším cílem se zdá být pouze kontroverze a šponování. Když se podíváte lépe na reakce ostatních na vaše komentáře, není vám alespoň trochu nápadné, jak jsou na vás často všichni lehce nabroušení? Že by vy jediný máte svatou pravdu a dokážete se vyjádřit ke všemu? Není to na zamyšlení?
Hypaodpovědět 
     Re: Turek si tu dělá promo22:34:38 23.04.2009
Turek by se mohl vyjádřit k tomu jak testoval a sedák Singinrock zakoupený v Hudy sportu a následně prohlásil v MF Dnes,že Hudy sport prodává nekvalitní vybavení.No,jen bych připomenul pane Turek,že sedák velikosti M,testovat na figuríně velikosti L je poněkud výsledek vaší inteligence...
Tak jak to bylo?Budete zase lidem lhát???odpovědět 
      Re: Turek si tu dělá promo23:39:28 23.04.2009
Ach jo, to jsi zase Ty? To je otrava, už jsme to nejméně 2x tady na Lezci spolu řešili. Mohl by sis to najít v archivu MF Dnes sám, ne? Ale v kostce: Nakoupili jsme sedáky, nechali je testovat ve státní certifikované zkušebně v Radvanicích. Ta některé roztrhala a vydala úřední protokol. Ten jsme opsali a vydali článek. Jeden z testovaných výrobců se ozval a my jsme zjišťovali, o co šlo. Našla se chyba va zkušebně. Ta se poté v MF Dnes veřejně omluvila. Za chvíli najdu text omluvy a nakopíruju ji sem.
Kuba Turekodpovědět 
       Omluva státní zkušebny00:24:55 24.04.2009
Článek vyšel 12.3.1997, takže jistě chápeš, že mi nalezení v mém archivu trochu trvalo... Omluva vyšla 9.4.1997. Podstatná část zněla: "Vědeckovýzkumný uhelný ústav, a.s., Státní zkušebna č. 214 se omlouvá redakci MF DNES a výrobci sedacího úvazu typ Peak firmě Climbing, Benešov n. Ploučnicí, že při předávání výsledků zkoušek sedacích úvazů neinformovala redakci MF DNES o nevhodné velikosti zkoušeného sedacího úvazu typ Peak firmy Climbing pro zkoušky na zkušebním zařízení podle normy UIAA. Negativní výsledek nebyl způsoben nevyhovujícími vlastnostmi úvazu, ale nevhodnou velikostí dodaného vzorku."
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Omluva státní zkušebny08:51:44 24.04.2009
A kdo u toho byl?Tamtadada-da-dááá dement Turek!!!!
Etalianoodpovědět 
         Re: Omluva státní zkušebny09:30:14 24.04.2009
Je příznačné, že vulgární nadávky píšou do diskusí anonymové. Doporučuji přečíst na toto téma starší článek v IDNES : "Prasata z internetu vás nazvou idiotem nebo krávou. Co jsou zač?"
Kuba Turekodpovědět 

 MADE IN TUREK22:25:31 23.04.2009
Prosím administrátory,aby reagovali na článek J.Turka,který dnes zveřejnil na svém portálu.Diskuze zaručena:D...
Turku,pověz nám,co ti dělali v dětství?
Ondra Málekodpovědět 
 Re: MADE IN TUREK22:38:55 23.04.2009
Tak to je síla...Turku,právě jsi vyvedl hnědáka ze stáje na svou hlavu,víš to?
Ondráš z Raťákuodpovědět 

 Celá Brita22:52:10 23.04.2009
Týwoééé, jak zírám na tuhlectu diškuzi, tak Turčín je už ouplná tahlecta celá brita! Když je ho fšude plno!
Za chvíli bude prodávat v Blešku svý nahatý fotky za mega.
Že má námitky k formální podobě článku, to se na něj nezlobte. On si přečetl někde o tom, jak má vypadat stuk tůra článku a od té doby to ví, je to jeho víra, to se s ní vo to hádat, to je jako se hádat s P. o náboženství, ač jináč nic moc společnýho nemaj (jedině snad že jsou z flotily vesmírných lidí, ale každej z jinýho talíře, to se nepočítá.
Vono nám se líbí jiný články, neštruktůrovaný podle příručky mladího žurnalisty, ale máme smůlu, nebo jsme odkázaný na servery, kam ještě řádně naformovaný editoři nepronikli a kde se může psát normálně, lidsky a čtivě.
Pá, pá, haf haf.
Dagodpovědět 
 HOVŇOUSEK23:53:35 23.04.2009
ten Turek bude asi fakt takovej TRAMP a Hovňosek jak ten Martin Minařík co VYLEZL na tu zvlhčenou Anapurnu, co na to Turku pisneš??????
Polak odpovědět 
  Re: HOVŇOUSEK00:26:41 24.04.2009
Nic. Vůbec nevím, co to plácáš.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: HOVŇOUSEK08:04:14 24.04.2009
Přesně Dagu, Švihy je mladej, článek je nestruktůůrovanej:)), surovej, ale jinak dobře napsanej a je určitě inspirací pro hodně začínajících lezců, co nechtějí zůstat na překližce.
....Jinak nechte toho hovňouska užít si svých pár minut slávy, když se mu /přes jeho velmi odborné články:))/ na jeho serveru ji nedostává. TURKU a co na to Šeran Aštar???
M.odpovědět 
 Re: Celá Brita09:08:29 24.04.2009
Hola, dagologu,
galerijka polobrit je taky u mýho ajdola Baumaxe: http://www.xavi.litvinoff.cz/.
Papoušodpovědět 
  Re: Celá Brita...potřetí10:42:43 24.04.2009
:-)))
Je trochu smutné, že se dns už opravdu dobře pobavím při komentářích vás dvou (za to děkuju)... a občas když komentuje Radek J.
btw: a to je důvod, proč číst ty Vaše blogy :-))))


(reklamu na Dagoy a Papoušovy stránky dělám rád a bezplatně... to pro trážce čistoty soutěže... pokud mi pošlou bannýrek, tak ho vyvěsím u sebe)
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Celá Brita...potřetí14:21:04 24.04.2009
Hola, hola, to ne moje stranky, lebrz reditelskyho Mikiho, ja tam akorat sekretarkuju. Reditel me za to vozi do ciziny, naposled do bzlo do Birminghamu. Fakt krasny mesto
Papoušodpovědět 
    Re: Celá Brita...potřetí16:37:56 24.04.2009
Nojo, no. Já vím, že to néjni jen tvůj blog :-)))
Ale stejně mi pošli banýrek 159x49 bez rámečku (výška do 49) nebo 161x51 s (ideálně) černým rámečkem (výška do 51).
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Celá Brita...potřetí16:38:45 24.04.2009
px (pochopitelně)
Tomáš F.odpovědět 

 Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...09:01:01 24.04.2009
Turku..proč tě nemá NIKDO rád?Neoháněj se čteností svého portálu,jsem si vědom faktu,kolik lidí čte Blesk a nemyslím si,že by ti lidé byli uvědomělí o problémech a lžích,které Blesk píše...stejně jako ty.A ty jsi opravdu hlupák,ví se to o tobě,tak vypadli z lezce a nech nás,uvědomělé,žít!
Antiturekodpovědět 
 Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...09:33:25 24.04.2009
Doporučuji napřed zvládnout základy pravopisu, utřídit si myšlenky, nastylizovat je tak, abych je měl možnost pochopit, a potom mě nazvývat hlupákem, když už to musí být.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Turek 10:32:37 24.04.2009
Prodám pistoli co2 WALTHER CP 99 RÁŽE 4,5 mm německá kvalitní výroba žádná napodobenina. Záruční list měsíc stará. Plus náhradní pažbička, zásobník na diabolky a kufřík.
Broňaodpovědět 
  Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...10:42:49 24.04.2009
Turku, není náhodu tvůj brácha Stěpán Turek, alias song "Stávka DJů"???...... To by ledacos vysvětlovalo, no i když vlasně asi ne, ten je totiž originální.
M.odpovědět 
   Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...10:53:24 24.04.2009
Milé hloupé M. Nemám žádného příbuzného se jménem Štěpán.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...11:33:59 24.04.2009
Tak to jsem Kubíčku total hloupej:)). Jdu si koupit ten Walther.
M.odpovědět 
     Re: Turek odhalen s milenkou na pláži,rodina pláče...16:48:19 24.04.2009
To asi opravdu ano.
Kuba Turekodpovědět 

 Kopnete si do Turka..16:50:40 24.04.2009
JT v nekterych kruzich moc popularni asi neni,ale takovejhle davovej utok trochu postrada dustojnost...
odpovědět 
 Re: Kopnete si do Turka..17:17:35 24.04.2009
Klííííd, Paroubka taky spousta lidí nenávidí, ale také ho spousta miluje, no....je pravda, že turka asi moc lidí nemiluje, každopádně více lidí ho dost nemusí.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby17:58:42 24.04.2009
Co kdybychom se na tuto diskusi podívali z druhé strany? Hrubě se mnou nesouhlasí Nesmrtelný blázen, JX Zero a Čaj. Jakýsi zbabělý anonym si myslí, že jsem idiot, další že Maďar. Gut mě má za dementa. Samec mi nadává do volů. Vont do parazitů. M. mě posílá do řiti. Ondráš z Raťáku chce asi říci, že si kadím na hlavu. Polák ve mě shledává Hovňoska (ale při tom mě srovnává s výborným horolezcem Minaříkem). Podle Antiturka jsem hlupák. To je tak všechno. Všichni bez tváře, všichni bez jména. To se to nadává, co? Komplexy, malost, podlost, ustrašenost... všechno v jednom.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby18:17:58 24.04.2009
Nemas horecku, boreliozu, syfilis ci encefalitidu? Me tudle bylo velmi spatne a taky mi pekne hrabalo. Pak je dobre se vyhnout vaznym rozhodnutim ale napr. i verejnemu vystupovani, psani na internet, jinak jestli je pan zdrav, tak bych se nad tim Samcovym vyrokem vazne zamyslel. Ale mozna, ze te to cini jenom stastnym, provokovat, aby ti lidi nadavali, kazdej jsme holt nakej...je to jenom trochu votravny, nicmene snad jinak neskodny.
lodpovědět 
    Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby18:20:22 24.04.2009
jezisku ja to napsal anonymne, promin Kubo Turku neuvedomil sem si, ze ses na to citlivej
 Laco Šaolinodpovědět 
     Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby18:36:44 24.04.2009
To by už snad stačilo, ne mládenci? Chovejte se k němu trochu ohleduplně, vždyť je zjevně poněkud nervově labilní.
pbla4024odpovědět 
   Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby18:43:02 24.04.2009
jéje, ty seš fakt trošku jinej...zvláštní...každopádně vybočuješ z mejnstrímu
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Děkuji za pozoruhodné hodnocení mé osoby20:43:33 26.04.2009
Jmenuji se Jan Šálek a su z Brna. Těší mne.
čajodpovědět 
 Re: Kopnete si do Turka..17:50:49 24.04.2009
To není pravda, ale když si o nakopání do p.... tak poctivě koleduje, tak proč mu nevyhovět, že?
M.odpovědět 
  nohy do kříža20:32:14 24.04.2009
ten Turek by se měl trochu osvěžit a netlemit furt do obrazovky,
Polakodpovědět 
   Re: nohy do kříža22:50:55 24.04.2009
Kubíčku, zkus na tu svoji horkost kapičku jalovcové vod hajnýho, anebo si rovnou skoč za krakonošem pro trošku léčivýho lupení, kamení a hulení, páč takle bys byl v těch zatracenejch horách ouplně ztracenéééj!
samecodpovědět 
    Re: nohy do kříža23:31:03 24.04.2009
Chlapci, chápu vaše rozpoložení a také dětinské vtipkování, mám také pubertální potomky. Ale trochu jste se odklonili od předmětu debaty, není-liž pravda?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: nohy do kříža15:04:59 26.04.2009
Kubo, jak to sleduji, mají tě na lezci rádi jak Voldemorta v Bradavicích. Nechceš se nějak politicky zvýraznit? Jsi zajímavý typ, který by skvěle doplňoval naši politickou scénu. Turek na hrad!
polosamecodpovědět 
      Re: nohy do kříža21:41:12 26.04.2009
Z čeho soudíš, že mě lezci nemají rádi? V této diskusi se takhle poněkud primitivně vyjádřili Nesmrtelný blázen, JX Zero, Čaj (Jan Šálek), dva anonymové, Gut, Samec, Vont, M., Ondráš z Raťáku, Polák, Antiturek a Vláďa Šauli. Tyto pány pokládáš za reprezentanty celé lezecké komunity?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: nohy do kříža22:59:00 26.04.2009
Milý Kubo, nemyslím si, že by mé vyjádření k tématu bylo primitivní. Možná by nebylo od věci, přestat se touto debatou stále zabývat a svými komentáři přilévat olej do ohně. Tak trochu mám pocit, že chceš mít za každou cenu poslední slovo. Vyjeď raději na skály - je pěkně.
Čaj (Jan Šálek)odpovědět 
        Re: nohy do kříža23:24:30 26.04.2009
Promiň. Omlouvám se. Zahrnul sem Tě mezi anonymní křiklouny v této diskuse. Spletl jsem se v té zaplavě příspěvků. Ohledně posledního slova: Nereaguju na urážky. Reaguju především na zavádějící nebo lživá tvrzení.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: nohy do kříža10:16:35 27.04.2009
Milý Kubo, půlku z nich znám a jeví se, v rámci možností, aspoň tolerentní. Znám v podstatě celou komunitu z Krasu a nikdo si nedovolí veřejně shazovat výkony druhých.Spíš jde o hecování a pozitivní motivaci. Každý leze, na co má, a pokud má někdo radost z toho, že přelezl za V v Tatrách, nebo jiný z nějaké 9 na Holštejně, je to jistě jeho subjektivní pocit, ale není třeba ho za to jebat. To by tady mohly být jen články o Adamovi, nebo Tomovi. Nevím, jak jsi starý, ale já lezu už 20 let a tento sport byl kdysi zejména o radosti a pocitech. Vrcholový sport se z toho stal až později.
polosamecodpovědět 
        Re: nohy do kříža11:36:57 27.04.2009
Milý Polosamče! Vždyť se vůbec nelišíme. Se vším, cos napsal, souhlasím. V čem vidíš rozpor?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: nohy do kříža12:37:43 27.04.2009
Lišíme s možná zásadně v tom, že já jsem samice. A Kubo, raduj se ze života, nech druhé, ať mají své drobné radosti a jestli se cítíš sám, kup si medvídka mývala:)
polosamecodpovědět 
          Re: nohy do kříža13:59:20 27.04.2009
Milá samice! Děkuji za rady do života. Zařídil jsem si ho ale sám podle sebe. Totéž doporučuji i Tobě.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: nohy do kříža18:18:11 27.04.2009
Polosamice:)) má pravdu, předsedo!!!
samecodpovědět 
            Re: nohy do kříža18:29:21 27.04.2009
Jak to teda máte: Kdo je chlap, kdo ženská a kdo hermafrodit?
Kuba Turekodpovědět 
             Re: nohy do kříža18:38:31 27.04.2009
Polosamec má svaly jako hypersamec, ale ve skutečnosti je to samice, které někdy říkáme polosamice, ale to nemá ráda a klidně tě za to i zbije. Takže jestli nemáš ještě větší svaly, třeba jako já samec, tak si musíš dávat bacha na to co říkáš, což může potvrdit nejeden slabší skorosamec. Howg.
samecodpovědět 
              Re: nohy do kříža19:13:31 27.04.2009
Jsem z toho janek. Svaly nemám. Nevím kdo je smaec, polosamec a samice.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: nohy do kříža19:33:52 27.04.2009
Úkol zněl jasně: "Zmátnout Turka". /Teď vážně, opravdu si nevymýšlím a jsou to real-persons. P.S. medvídka mývala si nekupuj, kdo je "in", pořídí si Nartouna/
samecodpovědět 
                Re: nohy do kříža19:49:03 27.04.2009
Turek vod vokurek neví, kde nártouna hledat a jak ho správně použít. A díky za zastání, Velký vezíre, ale ty bicáky si ještě přeměříme.
polosamecodpovědět 
                 Re: nohy do kříža20:09:37 27.04.2009
Teď jsi provalila kdo jsem!
Oskar Trnkaodpovědět 
 Re: Kopnete si do Turka..06:24:48 25.04.2009
Nóó, osobně se mi zdá, že už to je "posedlost Turkem". On zase tak černej není (Jó, k tomuhle i k minulýmu patří smajlíky... šup - (:-))^2 ). HD by sice mohly spravit už po letech kódování a vůbec technickou úroveň webu, barevně je to pro mne strašný, většinou tak jdu a zase odejdu, neb na mne vybafne něco přes celou stránku, to stylizování a grafika článků na jedno brdo mi taky nebere... ale je tam spousta dobrejch informací, některý články (i od Kuby) jsou zajímavý, dobrý a čtivý.
Též J.K. sám není tak černočerné zlo. :-) :-)
Dagodpovědět 
  Re: Kopnete si do Turka..20:35:12 27.04.2009
Z výše uvedených příspěvků plyne, že Turek přestává blábolit, pokud je zmaten pohlavní identitou odpůrců. Pánové, máte know-how.
polosamecodpovědět 
   Re: Kopnete si do Turka..21:01:43 27.04.2009
:-D
kuba novákodpovědět 
    KLUCI a ĎEVČATA13:42:13 28.04.2009
já Turka mám docela Rád, myslím si že byste toho měli nechát a neblábolit pořád do kola... Turek je docela milej klučina a klidně bych si ho vzal do stanu nebo takhle nějak na víkend do přírody na výšlap,no nic. co Ty na to Turku?
Lukášekodpovědět 
     Re: KLUCI a ĎEVČATA14:24:26 28.04.2009
Co bych jako měl?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: KLUCI a ĎEVČATA14:28:33 29.04.2009
E?
odpovědět 
  Re: Kopnete si do Turka..18:53:20 29.04.2009
No na HD nechodim protoze ta grafika je desny a clanek ktery vzplodil tuto diskuzi jsem necetl (a tudiz obsah prispevku KT nejsem s to odnotit), ale behem cele diskuze je KT jedn z male ktery reaguje na komentare ctenaru a vicemene se snazi argumentovat radsi nez nadavat. Trochu mi pripada ze ostatni ho apriori nemaj radi a hnidopissky hledaj jak ho napadnout a urazit. Jinak KT neznam....
pecenacodpovědět 

 červený hadr?06:59:44 30.04.2009
Pánové a dámy, je skutečně tristní jak jediná poznámka KT k formě článku Vás dokáže vytočit doběla.
milanodpovědět 

 Švihy fandím ti!22:45:52 16.05.2009
Chtěla bych veřejně podpořit Švihyho, člověka, kterýho znám a moc mu fandín. Věřím, že jednou vylze opravdu něco velkýho, pak to napíše na lezce.cz a už nikdo si nedovolí psát tak nelidský komentáře, že milý pane Turku :-)?
P.S. Ten článěk mi přijde moc fajn.
Banatniceodpovědět 
 Re: Švihy fandím ti!23:00:41 16.05.2009
Jaj.Švihy má konečně babu !)
Gegodpovědět 
  Re: Švihy fandím ti!16:24:09 08.12.2009
Myslím že to psala Švihyho maminka či babička, aby to celé nevypadalo tak blbě...:-D
Derekodpovědět 
 Re: Švihy fandím ti!02:06:27 17.05.2009
Napište mi na mail. Můžeme si vyjasnit můj postoj ke vztahu lezení těžkých cest a nedotknutelnosti jejich přelezců. Tady bych se do uzavřené debaty pouštěl jen nerad.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Švihy fandím ti!10:48:15 17.05.2009
ŠVIHY, MĚ ZASE JSTE TY A TVOJE PRELEZY ÚPLNĚ UKRADENY :-D
Pedroodpovědět 
  Re: Švihy fandím ti!15:35:38 08.12.2009
Chlapci kdyby vaše vytrvalost jakou máte při řešení"zásadního problému"byla taková i v těch horách tak máme líhen jako svina.Vyserte se už na to a jedte radši lízt,stejně hovno vyřešíte.Nebudte jak ti poslanci...Martas
Martasodpovědět 
   Re: Švihy fandím ti!15:38:40 08.12.2009
A takový hezký článek to byl.Kubo nic se švihym nemám ani ho neznám...Martas
martasodpovědět 
   Re: Švihy fandím ti!15:38:44 08.12.2009
A takový hezký článek to byl.Kubo nic se švihym nemám ani ho neznám...Martas
martasodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.