LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hrdinů jsou plný hřbitovy.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
49. 10094
50.Bartoš 10088
51.Nyč 10087
Bouldry:
49.Skála 8503
50. 8503
51.Chochola 8500
Hory:
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148
27.Verner 3138

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142092 cest
Nové přelezy:
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b

Stěny
Horolezecká stěna Sobotka - Sobotka
BoulderClub Brno - Brno
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

S firmou MSV Liberec-výtahy na střechu Evropy

1. část

Letos v zimě mě popadla neuvěřitelná touha podívat se na Kavkaz a pochopitelně na nejvyšší horu Evropy, 5642m vysoký západní vrchol Elbrusu.

Dlouho jsem přemlouval všechny známé, až jsem nakonec ukecal Boba, se kterým jsem byl v podstatě na všech akcích velehorského charakteru.

Naše cesta se uskutečnila pod hlavičkou zájezdu CK Pamír7000 a její cíl byla oblast Národního parku Prielbrusie. Měl jsem vzhledem k časové náročnosti obavu, co na to zaměstnavatel. Ten mě však překvapil  pochopením a dokonce i určitou částkou přispěl k její realizaci.

Abychom se "předaklimatizovali"na samotný Elbrus, proběhla začátkem července akce Alpy, která měla za úkol vystoupit na Grand Paradiso a Mont Blank , obě normální cestou.

Z této akce není po horolezecké stránce moc co dodat. Ve zkratce: dorazili jsme do Pontu - začalo pršet. Druhý den pošmourno a střídavě oblačno, ale kolem poledne se situace zlepšila a my jsme začali stoupat k chatě Vittorio Emanuele (2735m)


Jeden z pěkných momentů pod Vittorio Emanuele


a k bivaku asi 300m nad ni, kde jsme postavili stany a jali se obhlížet terén . Ráno bylo nádherné a my se vydali k vrcholu. Nutno říci, že většina výpravy na vrchol Grand Paradisa (4061m) za zimy a silného větru dorazila, jen já jsem se s 12letou dcerou Evou musel vrátit asi z výšky 3600m, kde ji přepadla krize. Celkově však výstup není náročný a pokud je relativně dobré počasí dá se v pohodě zvládnout.



Vrcholovky Grand Paradiso


Sestup proběhl normálně a v odpoledních hodinách jsme přejeli za deště do Chamonix pod svahy Mont Blancu. Bohužel Chamonix nás nepřivítalo zrovna přívětivě. Celou noc pršelo a předpověď na příští dny nebyla pro náš záměr příznivá (oblačno, přeháňky, 60cm čerstvého sněhu, vítr 60-70km/h.).

A když nás při prohlídce města chytila pořádná bouřka, utekli jsme před tímto nečasem do Itálie k Lago di Garda a "předaklimatizace" tímto skončila.




Chamonix a jeho nepřívětivá tvář


A začaly přípravy na kavkazskou misi. Dle vzoru jsem si všechny věci poctivě vážil. Bylo toho něco kolem 25kg, ale byl jsem na tom oproti ostatním relativně dobře.

Zájezd začal 21.8. v 10:00 naloděním se do autobusu v Ostravě-Svinově. Cesta směřovala po ose Frýdek-Místek - Žilina - Košice - Užhorod, kde jsme se měli přesunout do vlaku. Vedoucí nám oznámila, že turista, který zahynul na Kavkazu (Džangitau) asi týden před naším odjezdem, jel také s touto CK a že je momentálně na Kavkazu špatné počasí. Čímž nám opravdu dodala optimismu. Cesta probíhala za dusna a velmi pomalu, řidič dělal pauzy jako starý kamioňák a celkově mi připadlo, že byl placen spíš od hodiny než od km. Nicméně jsme asi ve 22h konečně dorazili k nádraží v Užhorodu, které mě překvapilo (jako ostatně všechna nádraží na Ukrajině a v Rusku) svou upraveností a celkovým pořádkem (mramor, fontány apod.).


Samovar


Plackartnyj


Nastoupili jsme do vlaku do druhu vagónu zvaný "Plackartnyj". Kdo byl, ví své. Dusno, horko, smrad, leč vydržet se to dalo a druhý den v podvečer jsme vystoupili za zvuku revoluční písně linoucí se z ampliónů v Kyjevě.


Nádraží Kyjev


Lenin žije


Ve městě jsme moc nepobyli, zahlédli jsme jen sochu věčně živého Lenina, smočili nohy v Dněpru a už jsme leželi ve vlaku (tentokrát vagon "kupějnyj") směr Pjatigorsk.

Do Pjatigorsku jsme dorazili 24.07. jak jinak než na čas ( vlaky mají obrovské časové rezervy) v 5:04 ráno. Bylo příjemně teplo 24°C. Před nádražní budovou nás již čekala vozidla typu BAZ, která s námi vyrazila do Baksanské doliny vzdálené cca 160km. Cesta  byla asi po 20 km přerušena dvouhodinovou opravou spojkové lamely. Pak jsme mezi krávami a horami prokličkovali až do alplágeru Elbrus v dolině Adylsu. Předpověď počasí se ukázala jako velmi nepřesná a v podstatě po celý náš pobyt na Kavkazu bylo super počasí.


Oprava - výměna spojkové lamely = 2 hodiny zpoždění


Příště: Výstup na kavkazský Matterhorn: Džantugan (3991m) jižním kuloárem 2A-2B ruské stupnice.

Olson   [úpravy] 14:06 14.08.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Reklama14:23:59 14.08.2007
Si myslím, že jestli jsi nedal Lezci něco za zveřejnění reklamy, tak bys tu reklamu mohl stáhnout z nadpisu a dát ji třeba pod článek.
Většina asi očekává nějakou pointu, takže k tomu dočte :-).
o..odpovědět 
 Re: Reklama15:13:52 14.08.2007
Proč to tak musí bít do očí??? :-(
To snad stačí napsat na konec článku jako poděkování sponzorům ne? Vím, že se tady pořád někomu něco nelíbí, ale mi tohle fakt přijde divné...
hklodpovědět 
  Re: Reklama15:17:56 14.08.2007
Nezlob se, ale mně zase přijde divné to, že je to někomu divné. Vždyť o to tam vůbec nejde. Mně zase přijde divné nazvat elbrus střechou Evropy, ale kašlu na to. Autor si to myslí, já ne, ale nechápu, proč bych tu měl rozvíjet zbytečné debaty, když je o tom na netu mraky informací.
Belialodpovědět 
   Re: Reklama07:32:53 15.08.2007
To teda nesouhlas. Předřečník má pravdu (sponzorované odkazy tu lze přece taky zveřejňovat, ale jinak). A ta firma muhla být klidně jako poznámka v textu. Jinak si prosím nepleť jabka a hrušky...
Honzaodpovědět 
    Re: Reklama12:39:05 15.08.2007
Jabka a hrušky si nepletu. Asi jsi mně nepochopil. Nechápu proč to vadí lidem, kteří (alespoň předpokládám) nemají s tímto serverem nic společného. Oni jsou jedinými lidmi, kteří se můžou cítit dotčeni nebo jakkoliv poškozeni. Ostatní prostě nechápu.
Belialodpovědět 
     Re: Reklama14:34:18 15.08.2007
Asi jsi nepochopil, že se necítím ani dotčen, ani poškozen...prostě se mi to jen nějak nelíbí, což je pouze o vkusu, a na ten snad nárok nám i když jsem jen čtenář ne?
hklodpovědět 
 Re: Reklama15:16:01 14.08.2007
Rekl lezec.cz :o)
Belialodpovědět 
  Re: Reklama15:45:51 14.08.2007
S tou reklamou mi to přijde taky divné, i když nejsem zrovna typ co by tohle nějak řešil, takže neřeším. Mnohem víc mi přijde divné, že článek končí v půlce výpravy s tím, že pokračování příště, to si autor nemůže vzpomenout jak to vlastně dopadlo nebo co...? Chápal bych to (možná) ještě tak u nějaké měsíční výpravy na nějakou osmitisícovku, kde je toho možné napsat dost, ale o jednom výletu na Elbrus?
Hurvajzodpovědět 
   Re: Reklama15:49:22 14.08.2007
Jo, zapoměl jsem dodat, že kromě těchto "podivností" se mi článek (zatím) líbí, je to pěkně napsané. To aby si o mě autor nemyslel, že jen prudím a kritizuju :-))
Hurvajzodpovědět 
  Re: Reklama16:27:03 14.08.2007
No to je asi otázkou vkusu, takže je asi normální, že někomu to přijde divné a někomu ne...mi přijde lepší varianta pod článek (jak je to taky zvykem) než do nadpisu!
A co se týče té střechy Evropy tak tam zas nemám nic proti já. (taky mě ve škole učili Blank :-)
hklodpovědět 

 Sorry, ale myslim, ze to sem nepatri16:36:42 14.08.2007
Takovy clanek se hodi do rod.alba k popisu dovolenych, ale na lezec.cz. To by nekdo mohl zacit psat o tom, jak s rodinou pokorili Snezku, na jake boude bydleli atd.
Honzaodpovědět 
 Re: Sorry, ale myslim, ze to sem nepatri16:42:34 14.08.2007
Napiš něco, co sem bude patřit víc. Určitě ti to uveřejní.
J.odpovědět 
  Re: Sorry, ale myslim, ze to sem nepatri16:57:35 14.08.2007
Ja souhlasim s Honzou – zatím jsem se docetl, ze autor pracuje v MSV Liberec, ze měli spatne počasí, cestou jeli vlakem a ze se jim rozbil autobus – o horach, vystupech je tu opravdu minimum informaci…..A i fotky mne prijdou trosku mimo s porovnanim s ostatnim clanky.
M.odpovědět 
  Re: Sorry, ale myslim, ze to sem nepatri16:30:10 15.08.2007
Možná máme na rozdíl od někoho soudnost že ?A tom že jsem si zalezl Dolomitech nebo někde jinde tady psát nebudu .Až to bude mít smysl tak rád napíšu .
tomikodpovědět 

 Hezky16:37:12 14.08.2007
No pekny, akorat mi chybi vic fotek. Pozastvail jsem se na te fotce z vrcholu Paradisa, resp. na co tam mas proboha ty ledovcovy srouby?! Proc je mas viset takhle pres ramena, to aby byli vic videt?!
Honza.odpovědět 
 Re: Hezky16:38:58 14.08.2007
Ten Honza, co to nade mnou kritizuje nejsem ja :-) Vlozil to tam, kdyz jsem psal ten svuj.
Honza.odpovědět 
 Re: Hezky16:58:58 14.08.2007
Já většinou šrouby mám přidělaný na poutku u sedáku ale tenhle způsob nošení je zajímavější
pavelodpovědět 

 Elbrus18:04:03 14.08.2007
Ještě by se k tomu dala otevřít debata o tom jestli je Elbrus v Evropě nebo v Asii :-) Pro mě je to asijská hora.
peckaodpovědět 
 Re: Elbrus18:18:17 14.08.2007
On ji taky Asii nikdo nebere..proste zasahuje do obou kontinentu a tak neni duvod to resit..on je i nespocet hor zasahujicich do 2 a vice statu..proc by mela byt only asijska nechapu..
T.odpovědět 
  Re: Elbrus07:00:11 15.08.2007
Více hor zasahuje do více států, ale jediný Elbrus do dvou kontinentů??? Kdo ví něco o geomorfologii, tomu je jasné, že to je totální nesmysl. Přestaň vnímat svět perspektivou amerckých klišé.
Filodpovědět 
   Re: Elbrus15:13:21 15.08.2007
Prestan vnimat svet formou americkych klise??? :-) Jsi se asi dival na televizi ne? To je zajimava fraze, ale nemuzes ji uzivat, kde te napadne-ne vzdy se to totiz hodi :-) I v pripade, ze by jsi byl jednim z nejuznavanejsich geomorfologu v republice, tak mi neni jasne, kde beres tu jistotu napsat, že je totální nesmysl prirazovat Elbrus do Evropy. Trochu ucty k v zahranici uznavanym vedcum, kteri tvrdi neco jineho :-)Z dostupnych historickych pramenu neni zrejme, kde presne vest hranicni caru mezi Evropou a Asii. Napr. ve svetovych atlasech Oxford Atlas of the World 1958, v Hammond Atlas of the World 1974 a v mnoha dalsich je uveden Elbrus jako nejvyšší bod Evropy. Takze podle me muzes polemizovat, ale jen tezko muzes psat o totalnim nesmyslu.
T.odpovědět 
    Re: Elbrus11:49:36 17.08.2007
Kdysi jsme to resili, nez jsme jeli na Elbrus a dosli jsme k zaveru, ze jsou dva pohledy na hranici kontinentu. Jedni tvrdi, ze ji tvori pohori (coz mi prijde rozumejsi) a druzi tvrdi, ze ji tvori nejake reky (holt mam pocit, ze se nam zapadakum nelibi, ze by nejvyssi hora Evropy lezela v Rusku).
Jurinodpovědět 
     Re: Elbrus12:32:12 17.08.2007
hele, pokud vim tak hranici kontinentu tvori zlomy litosferickych desek... - myslim ze tady jednou nekde o tom psal zoban...
Mikyodpovědět 
      Re: Elbrus12:38:25 17.08.2007
Joo? Ja bych rekl, ze hranicni cara je temer cela vytvorena umele...
odpovědět 
       Re: Elbrus12:55:52 20.08.2007
ty jseš asi taky stořen celej uměle
odpovědět 
        Re: Elbrus15:08:29 20.08.2007
Pokud mas na mysli slovo stvoren tak nejsem (na rozdil od hranice kontinentu)
odpovědět 
    Re: Elbrus10:57:19 21.08.2007
Nesmis verit vsemu, co je napsano v Britanii. Treba Encyclopaedia Brittanica ma pry stejny pocet chyb na 1000 hesel jako Wikipedia, kterou nepisou, ani needituji renomovani vedci. Navic pokud Elbrus lezi par desitek km jizne od styku asijske a evropske litosfericke desky, tak proste geomorfologicky v Evrope nelezi. Neco jineho je politicke hledisko. Sovetsky svaz rozdeloval evropskou a asijskou cast zeme. A to jen zhruba - na zapad a vychodne od Uralu. To je mimo jine taky duvod, proc treba Armeni, ci Gruzinci soutezi v evropskych soutezich. Fotbal (UEFA), ale urcite i lezecke zavody.
Ladaodpovědět 
 Re: Elbrus23:50:24 22.08.2007
Hranice Evropy a Asie je jasně daná a popsaná, prochází Kumo-Manyčskou sníženinou, podél řeky Kuma a Manyč. Elbrus leží asi 300 km v Asii, což je dost na to, aby i ten největší analfabet pochopil, že Elbrus leží v Evropě asi tak jako Dachstein v Čechách. Ten kdo nazývá Elbrus střechou Evropy, je mentálně postiženej a pravděpodobně nedochodil ani základku. Tam se totiž všichni hranice Evropy a nejvyšší horu učili. Rovněž všechny atlasy to popisujou stejně. A divil bych se, že by si tehdy zrovna Rusko a východní blok nepřivlastnili nejvyšší vrchol Evropy, kdyby to jen trochu šlo.
Bloomaodpovědět 
  Re: Elbrus00:22:07 23.08.2007
to Blooma: podle toho, co jsi tu prave zplodil, jde videt, ze se touto problematikou zabyvas velmi dlouho :-) nejspis sis nekde v googlu vyhledal hranice Evropy a Asie a prvni vysledek jsi ihned povazoval za jediny a spravny pohled na vec...jestli je Elbrus v Evrope ci nikoliv si ja osobne nedovolim soudit, ovsem dovolim si nesouhlasit hned s nekolika body Tveho komentare...
1. ze je hranice JASNE dana je nesmysl uz jen proto, ze o tom vedou spory svetovi zemepisci...
2. vedci, kteri tvrdi, ze je Elbrus soucasti Evropy (a nejedna se samozrejme pouze o vedce) nejsou v drtive vetsine mentalne postizeni a pravdepodobne zakladku dochodili...
3. ne vsechny informace, ktere si ze zakladky odneses, musi byt nutne pravdive...
4. to, ze vsechny atlasy tvrdi totez, je nesmysl...viz napr. prispevek od T. (o par komentaru vyse)
n.kodpovědět 
   Re: Elbrus00:33:58 23.08.2007
pro doplneni jeste mozna jeden nesouhlas :-)
5. nejde pouze o vychodni blok, ale napr. o anglicany ci americany, kterym to muze byt v podstate u pr... kdovi, co by te ucili na zakladce tam (ve stredni evrope se holt uci Mt. Blanc)
odpovědět 
 Re: Elbrus, 7 vrcholů a hranice kontinentů12:30:23 23.08.2007
Hádáte se o volovině :-))
Abyste měli jistotu, vyběhněte si radši na oba ;-)

Osobně se sice kloním k tomu, že Elbrus není v Evropě, ale tento "spor" (ona to je spíš diskuse mezi odborníky) má poměrně racionální jádro. Kloním se k názoru ruské geografické školy, ke které se ostaně přiklání většina Evropy. Koneckonců, mají to nejblíž a tudíž by snad měli v tomto sporu mít víc než hlas poradní.
Podle tohoto názoru tvoří hranice kontinentální desky, a celý Kavkaz, který se nachází na jiné než Evropské desce tak poměrně logicky řadí k Asii.

Připouštím i určitou spornost tohoto vytyčení hranice. Zatímco tedz Evropané (přesněji evropští geografové) jsou si naprosto jistí, že Kavkaz s Elbrusem se nachází v Asii, neboť hranici vedou podle teorie tektonických desek na severním kavkazském předhůří, Američané s nadhledem daným vzdáleností stanovují hranici mezi kontinenty na hlavní kavkazský hřeben, tedy na rozvodí kudy rovněž vedou hranice státních útvarů. A Elbrus se nachází severně od této hranice, na území Ruska.
Jedním z hledisek, které lze v tomto případě uplatnit, by mohlo být rovněž hledisko politické, resp. politicko-geografické (Kavkaz je hranicí Ruska jako evropského státu). I v takovém případě by Elbrus připadl Evropě.
Rovněž některé starší evropské prameny kladly hranici (jak již výše uvedeno, poměrně logicky) na horský hřeben. Pak by Elbrus byl nepochybně nejvyšší evropskou horou, nachází se mimo hlavní hřeben, tedy celý na území někdy přičítané Evropě (blbost je tedy i zde se objevivší názor, že hranice probíhá právě Elbrusem, který tak "patří" Asii i Evropě).

Další pitomost je argumentovat v této diskusi projektem "7 vršků". V sedmi vršcích se totiž nejenom podle mého názoru lezou tři vršky asijské :-)
Spor vypukl v r. 1986, kdy nejmenovaný Kanaďan ve snaze strhnout prvenství v dostoupení všech sedmi světových vrcholů prohlásil (podporován americkou geografickou školou, a některými horolezci) za nejvyšší evropskou horu Elbrus, a zároveň zcela vynechal Austrálii a za vrchol prosazoval nejvyšší bod Australasie (Austrálie a Oceánie) Carstenszovu pyramidu.

Pokud však má tento spor jisté opodstatnění, jak jsme si ukázali výše, v případě Elbrusu, mnohem obtížněji lze souhlasit s druhou částí tvrzení. Carstenszova pyramida se nachází v té části Nové Guineje, která je na opačné straně Jávského zlomu než Austrálie. Nenachází se tedy na australské, ale na Filipínské desce, náležející k Asii. Rovněž politicky vždy je a byla Indonésie, na jejímž území se hora nachází, považována za asijský stát.

Takže jestli chcete sedmičku, dejte si radši všech 9 kopců, jo :-)))
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Elbrus, 7 vrcholů a hranice kontinentů18:49:46 23.08.2007
Super ...
Olson.vsodpovědět 

 Zajezd cestovky...20:41:11 14.08.2007
Zajezd cestovky CK Pamir 7000 na Elbrus davat jako SPONZORSKY clanek na lezec.cz? Ostatni cestovky tam jezdi autobusem nebo letaji letadlem, vy jste jeli vlakem... coz je jediny rozdil. Podobnych cestovkovych clanku by tady mohly byt jenom z Elbrusu tisice, kdyz nektere nejmenovane cestovky tam najednou privezly treba dva autobusy turistu :-D
Zajezdakodpovědět 
 Re: Zajezd cestovky...00:11:02 15.08.2007
přesně tak!! s cestovkama se nebavíme!! ti kdo byli letos na kavkaze, ví:-)
Podpovědět 

 Zájezd08:35:47 15.08.2007
Tak tu máme opět rodinou dovolenou .Dlouhé a informace žádná a vykládaní o aklimatizaci naprosto nesmyslné pokud proběhla začátkem července a jeli koncem srpna že ?A pokud vím tak tuto akci děla jedna cestovka už několik let .A píše „Není třeba z toho mít zase zbytečné obavy - zvládly to i holky, které byly téměř bez zkušeností“ takže se budeme modlit aby sem nenapsali všichni kdo sní za posledních 9let tento zájezd podnikl.
tomikodpovědět 
 Re: Zájezd10:22:50 15.08.2007
presne tak
M..odpovědět 
  Re: Zájezd12:57:45 15.08.2007
Lepší něco ke čtení než pouhá hromada keců v komentářích, že ano, chlapci...?
Gampodpovědět 
   Re: Zájezd16:26:59 15.08.2007
To s tebou souhlasím ,ale kde vidíš to něco na čtení ?? prostě článek o ničem . ps pokud na lezce napíše článek každej kdo byl v Dolomitech nebo na Elbrusu tak se tady nehnem . Jinak psát článek o tom že někdo vyšmatlal ve frontě dva chodáky v Evropě jako aklimatizaci ,což je vtip protože jeli na Elbrus až za měsíc .To je skoro jak příprava do 8000 + , ještě bych se připojil k otázce proč led.šrouby na ramenech ? Je fakt že to vypadá drsně.
Jinak pokud bych chtěl jen něco ke čtení tak bud číst Blesk .
tomikodpovědět 
   Re: Zájezd17:32:38 15.08.2007
Aspoň je sranda ... škoda, že se to nerozjelo trochu víc :o)
Belialodpovědět 
 Re: Zájezd18:02:53 16.08.2007
Konec srpna ještě nebyl,že??
V Alpách jsme byli od 1.7. do 5.7. a na Kavkaz jsme jeli 21.7. což je 16 dní rozdíl. Někde jsem četl, že červené krvinky žijí cca 1 měsíc. Takže by teoreticky mělo něco vydržet. Chápu ale, že to není nic moc, spíš to byla taková rozcvička. Vzdrž další díl bude opravdu z lezení ...už na tom pracuju
Olson.vsodpovědět 

 Vysvětlivky07:06:08 16.08.2007
Ahoj a díky za komentáře.
1.Jelikož jsem dostal nějaké prachy a bylo to na oficiální smlouvu, je nutné něco viditelně vykázat. Chápu, že se to někoho dotkne (sorry),ale ptal jsem se u adminů a ti mi to schválili.
2. Kdybych vše napsal do jednoho článku - asi by to spousta lidí ani nedočetla- což by mě mrzelo.
Je pravda, že o lezení tam teď toho moc není a proto jsem dal anonci na ten Džantugan, kde o lezení docela šlo.
3.Vím, že o Elbrusu jako o střeše Evropy se dá pochybovat(ale je zařazen do 7summit) proto je tam zmínka, že jsme chtěli i na Mont Blanc.
4.Ty ledovcové šrouby... no to nejsem já, nevím, proč to tam tak má.
Hezký den
Olson.vsodpovědět 
 Re: Vysvětlivky11:36:45 16.08.2007
Hmm, pripojuju se k tem, ktere clanek zklamal.
Popis rodinne dovolene, co stezi zaujme nekoho jineho nez cleny rodiny.
Co mi ale nevadi, tak to je propagace firmy. Nevnimam ji negativne, vlastne ji nevnimam vubec :-)
RUMcajsodpovědět 
  Re: Vysvětlivky12:25:28 16.08.2007
neee.. je to peknej clanek, na takovy kopce bych se ja nikdy nevyhrabal.. kdy se muzu tesit na druhej, treti a ctvrtej dil?
:)odpovědět 
   Re: Vysvětlivky17:50:53 16.08.2007
Čekám na data od Boba z GPS.
Snad z kraje příštího týdne.
Olson.vsodpovědět 
    Re: Vysvětlivky12:56:32 20.08.2007
už máš ty data z GPS od Boba?
odpovědět 
     Re: Vysvětlivky13:22:56 20.08.2007
Jo, článek už je na světě. Momentálně u Hopa, sám čekám, kdy se tu objeví
olson.vsodpovědět 
 Re: Vysvětlivky12:40:34 16.08.2007
To by mě docela zajímalo, jak vykážeš něco viditelnýho: o kolik procent se té firmě zvedne obrat, když jsi ji takhle zviditelnil.
ZdenekModpovědět 
  Re: Vysvětlivky23:43:36 16.08.2007
Pánové fakt krása. Tuhle jsem si dělal takový testík.Rovnou jsem se podíval na poslední komentář k článku a zkoušel odhadnout o čem asi byl. Nepodařilo se mi to ani v jednom případě. To jsou váže děsný plky o ničem co tu v diskuzi jsou. No jasně včetně toho mého. :-)Paz.
odpovědět 
   Re: Vysvětlivky12:14:33 17.08.2007
no pokud se ti to nepodarilo zjistit, tak by ti melo dojit, ze to byl clanek o hovne:-)
odpovědět 

 "Moje akce"10:15:48 17.08.2007
O víkendu jsem byl na M.Fatře. Brzy se těšte na 20dílný popis. Přemýšlím, že to zadám TV Nova ať natočí x- dílny seriál.
Kottodpovědět 

 podivení20:50:53 18.08.2007
...škoda, že si nemůžu také něco přečíst od těch všech nekompromisních a zdrcujících kritiků...
pavelodpovědět 
 Re: podivení08:39:39 20.08.2007
No to nemuzes protoze naspat dobrej clanek jen tak nekdo neumi a lidi sou soudny a svoje plky nikam nepisou:-)
Rudaodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jen houšť...!!! |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (192)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (42)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (42)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 342 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 316 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 287 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.