LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141773 cest
Nové přelezy:
Papírový M XIIa
Anthi 7c
Ochcany Ka 9+/10-
Sick Heil 10-
Renaissanc 7c
Teplákovej 7C
Respekt 7C
Optional I 7c
Alogaki Ti 8a+
Hořký Měsí 9+

Stěny
Hořice v Podkrkonoší - Hořice v Podkrkonoší
Spolkový dům - Vlašim
K2-Žilina - Žilina

Prodejny
Rock Point Vaňkovka - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
Rock Point - Chodov - Praha 4

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Chrámovky - uzávěra pro veřejnost

Přestože to zatím není pro lezení úplně aktuální, doporučuji pozornosti tento link.

JH   [úpravy] 16:47 18.04.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!20:43:58 18.04.2006
Zastrelit, otravit a nejlepe vsechny ty zeleny ekoteroristy kolem.
Doufam ze to hnizdo vyzere Vyr velky a preji mu dobrou chut.
Mozna by to ale mohla zvladnout i nejaka lasicka. nemate nekdo nejakou vycvicenou?
Navrhuju vypsat vyberove rizeni.
...
. . .odpovědět 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!21:45:26 18.04.2006
Nech ptáka žít:-) Klidně můžu zatím lízt jinde. Ale co si počnou autobusy s turistama? Asi je budou muset vyvrhnout v Adru. I když paDˇouři se vydrápou na hrad, daj si u vstupu buřta a budou taky spokojený. Závěrem hádanka pro chytré děti: Co myslíte budou u vstupu dávat slevu?
 motákodpovědět 
  Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!07:44:52 19.04.2006
Jiste ze bude! Navic v nabidkach zajezdu na to upozorni, aby si to zajemci mohli rozmyslet a jet radeji jinam.
S poctivosti nejdal dojdes, to vi preci kazdy!
jenik dagovicodpovědět 
   Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!14:05:09 30.04.2006
Hoši, hoši...
Turistům to ani netajím, ani jim to necpu horem dolem. Lacinější vstup jim taky nedávám. CHKO mi nechce dát žádnou finanční náhradu a město mi nájem taky nesníží, takže si žádnou charitu taky dovolit nemůžu :-). Máme skály v nájmu druhým rokem, takže "dobrý pocit" ze záchrany sokola mám již zažitý a jelikož prognózy do dalších let jsou stejné jako loni a letos, začínám se s existencí sokola smiřovat a doufám, že to zvládnou i turisté i horolezci a že kromě Chrámovek budou skály fungovat normálně. My se snažíme přijít na to, jak turistům vykompenzovat tu zkrácenou trasu. Doufám, že se nám to povede a třeba za sto let vedení CHKO ustoupí a riskne nechat žít sokola mezi náma, aniž by mu vytvářelo sterilní prostředí. MT
TEPLICKÉ SKÁLY s.r.o.odpovědět 
    Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!12:52:48 11.05.2006
Vážená kolegyně,
zřejmě jste dost dobře nepochopila, že Váš předmět podnikání profituje zejména na tom, že nabízíte krásnou přírodu. Její součástí jsou i žovočichové a rotliny. Příroda je tím zdravější, čím je rozmanitejší. Sokol zřejmě nejenom pro Vás však představuje nebezpečí snížení návštěvnosti. rozumím Vám. Váš podnikatelský zájem stojí na jistě na dobré návštěvnosti. Na druhou stranu všichni ví, a i vy jste sjistě předem věděla, že v národní přírodní rezervaci má přednost příroda před člověkem. Veřejný zájem ochrany přírody zde (chráněn legislativou ušetřenou lokálních či skupinových zájmů) prozřetelně staví ochranu přírody jako nejvyšší veřejný zájem. Ochránci pak toto mají naplňovat, ti ostatní respektovat. Vězte, že jsem se dokonce snažili sokola zradit z hnízdění z tak nízkého místa, které si vybral a já osobně jsem vylezl do dutiny a zadělal ji po neúspěšném zhnízdění v r. 2004 kameny (za vánice s nasazením života, nebojím se to říci), aby se případně sokol přesunul výše, a okruh mohl fungovat. Marně, sokol vybral příští jaro dutinu ještě níže! Učinili jsme opravdu vše, co bylo v našich silách, abychom Váš přemět podnikání neohrozili. Vím a jsem si vědom, že řada lidí z turistického ruchu v Teplicích a okolí žije. Je to lepší, než třeba stavět spalovnu průymslových odpadů, což také někteří z místních chtěli.
Proto jsem nejen Vám doporučoval, aby jste Váš pohled (namísto odporu) na sokola otočili.
např. takto: Jediné hnízdo sokola v Evropě, do kterého vidíte ze země, přijeďte se podívat do Teplických skal. Stativový dalekohled ochránců přírody zdarma přiblíží život sokolí rodinky.
Můžu Vás ubezpečit, že drtivá většina návštěvníků uzavření okruhu akceptovala a zkušební dny s dalekohledem kvitovala s nadšením a že pokud bude možno, přijedou zas příští rok na sokola. Někdo tedy možná odpadl, někdo možná přibyl. My to nedokážeme Vám, Vy nedokážete pokles tržeb nám. Nemluvě o tom, zda je legitimní založit s.r.o. na vybírání peněz na turistické značené cestě?
PS: O tom, zda vytvářme či nevytváříme "sterilní" prostředí pro sokola je tedy zcela nezpředmětné hovořit. Dokud příroda bude ubývat a budou ohrožené druhy, je povinností všech lidí se zdravým rozumem chránit život ve všech jeho formách.


Jiří Malík, Správa CHKO Broumovsko, lezec od r. 1969odpovědět 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!14:36:47 11.05.2006
Jedine misto v Evrope? Vim o par takovych mistech v Evrope kde se da divat do sokoliho hnizda ze zeme anebo ze zastreseneho stanoviste a pokud jsem liny tak to muzu mit i v televizi loni to bylo kazdy den live. Proti sokolum nic nemam priroda je i jejich nejen nase jen me obcas zarazi rozdilne pristupy a oduvodneni zaclenenych organu. V Teplicich to aspon zakazou pro vsechny a to zahrnuje i komercni subjekty ne jako v Krasu a i jinde "kde penize hybou svetem".
Stepan Ptacekodpovědět 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!15:53:26 13.05.2006
Nechce se mi to komentovat, protože to nemá smysl. Ale ten dalekohled mě dostává. Ze dvou měsíců je tam někdo z dalekohledem doslova pár hodin, tak jak mám lákat turisty na sokola, když ho stejně nemají šanci vidět. O tom je ale zbytečné diskutovat. Zkuste se zeptat lidí, kolik z nich pozná sokola za letu???
M.T.
odpovědět 
      Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!16:40:35 17.05.2006
Madam, měl bych námět na podnikatelský záměr. Půjčte si dalekohled a atrakci může provozovat Vaše s.r.o. Těm lojzům, kterým to nestačí, postavte na parkovišti u hotelu houpačky a řekněte Vietnamcům, aby přivezli jako suvenýry pár gipsových trpajzlíků. Určitě mají i sokoly - čápy jsem viděl.
JHodpovědět 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!11:38:08 19.04.2006
Docela silne reci frajere, co takhle se aspon podepsat. Takhle anonymne si za svym nazorem asi verejne nestojis, co?
PS: tve debilni pripominky na ochranare i ptaky beru jako spatny vtip.
Preji ptakum uspesne vyhnizdeni! Pepek
Pepekodpovědět 
  Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!16:11:16 19.04.2006
Vis ja uz se radeji v techto vecech nepodepisuju, protoze to pak nestoji za ty dalsi komentare. Ale kdyz se potkame tak si bud jisty ze ti to zopakuju i osobne, nazory na ochranu prirody v CR, MG a jine problemy se netajim...
...odpovědět 
   Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!19:37:10 19.04.2006
Koukám, že se mezi námi objevil zase jeden slaboduchý jedinec, co?! Co takhle pokusit se ochránit ty zbytky přírody, který zbejvaj? V sobotu na suškách lezli lidi fotogenu, i když dole je cedule jak vrata, že tam hnízdí ptáci. Chtělo se mi z jejich ignorantního přístupu blejt, stejně jako z tebe pane .....
Honza N.odpovědět 
    Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!23:15:20 19.04.2006
Mily honzo N. ji uplne stejny anonym jako Pepek, nebo ja v tuto chvili. pouze s tim rozdilem ze ja pro to mam padny duvod. To ze nekdo leze pres ceduli jako vrata znamena ze je kokot a v tom s tebou souhlasim. S cim nesouhlasim je to kdyz se kvuli jednomu ptakovi zakaze cela oblast, coz je prave pripad chramovek.
Navic to omezuje priliv turistu z nichz jsou nekteri lide v tom kraji zivy.
Takze proto doufam ze sehraje roli priroda a nejakemu z vyse jmenovanych vajecnych predatoru preju dobrou chut. Nastesti stale existuje prirozeny vyber a doufam ze tady zafunguje velmi rychle
...odpovědět 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!10:21:27 20.04.2006
z biologie pro gymnázia, cituji: J.E.Lovelock (prof. oxford. uni.) zdůrazňuje, že zásadní změny prostředí působené životem organismů prokazatelně dosahují globálních rozměrů a naopak parametry globálního prostředí ovlivňují růst jednotlivých organismů, druhů, ekosystémů.Domnívá se, že přijetí života jako globální skutečnost může napomoci vytvoření nového pohledu na člověka, který se ze soutěživého jedince mezi soutěživými lidmi mění na člověka, jehož chování je závislé na Zemi, který však zároveň spoluvytváří její podobu.
...a ještě dodávám jeden zajímavý postřeh z gymplu: Efekt motýlýho křídla = i infinitezimální změny mohou mít nedozírné následky.., tím chci říci, že by se taky klidně mohlo stát, že až ono hnízdo vyžere Výr velký, tak na Tebe spadne dům (:
Fílaodpovědět 
      Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!10:30:38 20.04.2006
Aj, chybička se vloudila-..motýlího křídla
Fílaodpovědět 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!11:52:26 20.04.2006
Tož píšu sem jen velmi zřídka, ale jen tolik:
- sokol je predátor, který do přírody v Evropě patří;
- je dobře, že tu hnízdí;
- časově vymezené omezení pohybu lidí v místě hnízdění je nevyhnutelné se všemi důsledky jak pro lezce, tak pro turisty;
- lézt se dá i na jiném písku, cest je v ČR celkem dostatek.
A jinak doporučuji omývat přirození teplou vodou.
Antonínodpovědět 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!20:27:29 13.05.2006
Ty se mi asi jenom zdáš!Jak ten kokot jsem jezdil na Slovensko,na akci Falco,sokoly chránit a hlídat a teď si tu čtu tohle.Ne,že bych měl něco proti přírodnímu výběru,ale přát v takovém případě vaječným predátorům dobrou chuť,je zvrhlost!Pro mě,za mě,ať zavřou cokoli,ptáci jsou ve skalách doma,my jsme konec konců jen zewláci na návštěvě.Ježíšku,tak půjdu léyt jinam,to je to takovej problém?!?!?!
 Ollyodpovědět 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!12:22:51 11.05.2006
Tak se ti hochu hlásím jako jeden z ekoteroristů, co toho ptáka hlídaj.
Mám na Chrámovkách docela dost prvovýstupů a Chrámovky jsou můj druhý domov. Mám to tady opravdu rád, ale nejen lezecky. Kdysi jsem si taky myslel, že lezení je všechno. Není. To, že tu je sokol, je dobře. Svědčí to i o méně DDT v našem prostředí, tedy i ve Té krvi. Já DDT nerad, ty možná ano. Většina lidí by ale byla raději zdravá. I o tom je ochrana přírody. Dnes je největším problémem lidstva snižování přírodní rozmanitosti. Těm, kdo obětují hodně svých sil k ochraně Tvého prostředí a Tvého zdraví bys hochu neměl hrozit puškou, ale poněkud pokorněji poděkovat.
Zdraví Tě lezec tělem i duší, bydlící v Teplicích a tudíž tak trochu mohoucí i více mluvit do mého skutečně domovského území, cizinče :-))
PS: Nedávno jsem se zkámošil s Timmym ´O Neilem. Kdosi mu také do telefeonu řek, to je škoda, já bych s Tebou šel lozit, ale Chrámovky jsou zavřený kvůli ptákoj a dodal, že by ho nejraději zastřelil. Timmy se mě pak ptal, jak je možný, že se u nás mohou vyskytovat taková hlupáci, a že by se na sokola rád podíval, lozit že může jindy a jinde. A nadšeně mi vykládal, jaká rarita bylo hnízdění sokolů v N.Y. a jak byli místňáci smutný, když sokoli jednoho dne nepřilítli.
Jinak mě Tvůj příspěvek naočkoval ještě jednu myšlenku. Možná je špatně, že jsem i pro Tebe natlouk do těch skal tolik železa a udělal s kamarády tolik nádherných cest. Kdyby tam nebyly, třeba by Chrámovky nebyly tak žádané...
Jiří Malík, Správa CHKO Broumovsko, lezec od r. 1969odpovědět 

 Tučňák slovenský10:05:58 19.04.2006
A pak tam ještě hnízdí Tučňák slovenský ten je ještě vzácnější.......
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: Tučňák radotinsky10:32:32 19.04.2006
Jeste vic Tucnak Radotinsky. S nim chodivam na prochazku. http://dagles.wz.cz/naproch.jpg
Chrante ho!
dagodpovědět 
  Re: Tučňák radotinsky11:58:34 19.04.2006
Ty brďo co to je za fotomontáž dobrý-clekem jsem se zasmál. Já jako prasečí hlava si, ale myslím, že když mám nějakou tu prasnici a pářím se tak by mě taky nikdo neměl rušit-svornost - rovnost
Jose prasečí hlavaodpovědět 
   Re: Tučňák radotinsky12:43:15 19.04.2006
Hmmm. Ja mysle, ze to projde a Ty jsi tu fotomontaz odhalil!
Ach jo. Priznavam -- sebe jsem tam dodelal. Pes Dag a tucnak Tux fotit neumi a tak jsem to musel zmacknout ja, a sebe tam pak dodelat.
Je to pravda!
dagodpovědět 
   Re: Tučňák radotinsky13:43:28 19.04.2006
Ja byl k jeho existenci take z pocatku neduverivy, ale kdyz jeden mladej prisel i na zahradu, tak bylo jasno!
Tohle fotila manzelka: http://dagles.wz.cz/notetuc.png
dagodpovědět 
    Re: Tučňák radotinsky14:50:11 19.04.2006
To se mi snad jen zdá nebo co. To je taky celkem povedený :-))))) já se asi picnu...
pěkný den všem
Jose prasečí hlavaodpovědět 
     Re: Tučňák radotinsky19:50:25 20.04.2006
no jak to vypadá tak každej rok bude to samý.Teď už nenávidím jenom zelený kretény, ale už i ptáky.V zimě chytají snowborďáky, že jim ničí stromky a přitom když opadne sních tak začne brutální těžba.Tak se přestěhují zase chránit nějaký ptáky,kytky aby zase prokázali nějakou činnost.Ale že v chráněnejch oblastech se stavějí hotely a další zvěrstva na to jsou panáčci krátký tak aspoń ušlápnou pár horolezců.No závěrem dobrej zelenej mrvej zelenej vždyť to nejsou ochránci přírody,ale normální buzeranti co si vylejvaj komlexi na jiných lidech pro svoje posr. ego a s přírodou to nemá nic společného za tím se jen schovávají.
A jako že jsem vulgární no tak si udělajte vílet do teplických skal a běžte se podívat za zátarast a to pak uslyšíte :-).
No hlavně těm magorům nedejte zbraně :-)

odpovědět 
      Re: Tučňák radotinsky18:13:50 21.04.2006
Výlet, chlapče, výlet, nikoliv vílet, ten si asi nikdo neudela. Pravdu s tezbou a hotelama mas, ale je blbost hazet vsechny do jednoho pytle a prorokovat smrt vsem ochranarum... pekna blbost. A nadavat na ptaky, taky hovadina! Nejde o to jestli zakaz vyhlasi ochranari, jde o to, ze tam ti ptaci hnizdi a kazdy rozumny clovek to pochopi a neleze tam... Nazdar. Pepek
Pepekodpovědět 
       Re: Tučňák radotinsky19:42:29 21.04.2006
A taky TY KOMPLEXY... Dle vzoru hrad. Děkuji pěkně... A jinak souhlas s tím, že rozumný člověk tam neleze. A nejenže neleze ale je i schopen např. po modrém normálně projít, aniž by rušil. Samozřejmě pokud nemluvíme o německých rodinkách se třemi hlučnými haranty. Mimochodem jsem tam byla 2 dny před vyhlášením zákazu, v době pozorování a ničeho jsem si nevšimla a cedule ještě nebyly, tak by mě zajímalo, jak je to vlastně zajištěné. Aby to nakonec nebylo tak, že tam sice nepolezou rozumní horolezci, ale budou tam štrádovat davy lidí, kteří o tom nebudou z nedbalosti ani vědět.
Ivčaodpovědět 
       Re: Tučňák radotinsky20:03:59 21.04.2006
Jo soudny clovek neleze pres cestu v niz ptaci hnizdi a v blizkosti hnizda, ale kvuli jednomu hnizdu zavrit cele chramove namesti a masiv Chramovek mi pripadne jako totalni megabuzerace, zvlaste kdyz od 1.5. je tam lezeni oficialne povoleno...
Radek
zobanodpovědět 
        Re: Tučňák radotinsky20:48:22 13.05.2006
Zaplať pán Bůh,nebo Spaghetti monster,nebo co to tam nahoře hnízdí za nadbytost,za těch pár rozumných lidí,ať už lezou,nebo ne,jen mám pocit,že je jich čím dál míň,pak tady čtu takový "ptákoviny",ach jo!
 Ollyodpovědět 

 To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....20:43:26 22.04.2006
Tak se mi zdá, že ČHS je spolek dementů, jehož členové neví co říkají a nepamatujhí si co píší a podepisují jimi volení představitelé ČHS.
Není to tak dávno, co MŽP vydalo formou rozhodnutí souhlas s vyznačením přístupových cest k provozování horolezectví na území NPR ATS. Tím byly nastaveny nějaké podmínky. V odůvodnění  se odvolává na dopis ČHS, kde  tento připouští, "že  jakoukoliv oblast je samozřejmě možno v případě zahnízdění ptáků uzavřít". A to vůbec nezmiňuji mraky právních nástrojů ze 114, kde to je  exaktně popsáno. takže jestli Zoban  zmiňuje buzeraci, to asi myslí paní předsedkyni?
Dámy a pánové, najděte si to na stránce svého "komického svazu",  máte to tam vystavené.  Jenom čekám, kdy Vám s tím předsedkyně a JinřichP.praští, takovéhle  trapné bandě velet, to musí být utrpení.
zdra
hli
Vladimír Vršovskýodpovědět 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....09:25:34 23.04.2006
Hele hli
Lidská hloupost je věčná. Nechci se odvolávat na nějakou fiktivní mlčící většinu abych nedopadl jako při dělení federace:-) Pokud spočítám v diskuzi výše extremisty a normální lidi přinejmenším to výjde půl na půl. Jsem taky člen ČHS a myslím,že pokud by ten náš spolek nebyl dopadlo by to daleko hůř. Nejen že úmrtnost nováčků by asi stoupla ale i osvěta by se mezi lid lezoucí do NPR ATS i ostaní ZCHÚ dostávala o poznání hůře. Nejsem žádnej guru ale snad těch pár začátečníků které jsem poznal si vytvořilo na vztah horolezců a přírodního prostředí normální zdravý názor. Troufnu si tvrdit, že větší část lidí, kteří pro ČHS něco užitečného dělají by nerada zapříčinila vymizení nějakého vzácného živočicha nebo rostliny. K nevraživosti mezi lezci a ochranáři přispívají i nedostatečně vysvětlené důvody uzávěr. Proč jsou třeba pro lezení na ledu uzavřeny Krkonošské ledy? Vystudoval jsem dvě lesnické školy. Troufnu si říct že poměrně dobře znám ekosystémy různých krkonošských jam a důvod zákazu (kromě toho že na to má NP prostě právo) mi je naprosto nejasný. Proč někdo populárně nevysvětlí důvody uzávěr? Možná by stačilo trochu popsat jak se sokol při hnízdění chová. Jak si vybírá místo a co by hrozilo pokud by okruh uzavřen nebyl. Proč je uzavřená oblast vymezena právě takhle (proč není větší nebo menší). Nemyslím vědeckou práci ale odstaveček. Pokud mi někdo pošle odborný text zdůvodnění jsem ochotný ho "zpopularizovat" a po zpětném odsouhlasení i vyvěsit na web. Co vy na to?
motákodpovědět 
  Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....09:20:27 24.04.2006
Aha, dosud si nečetl posudek našeho předního bryologa :-) Někdo to dal naskenované na web, už tu jednou byl odkaz, akorát to teď nemůžu najít.

Zhruba - důvodem ochrany v Labském dole jsou unikátní společenstva mechů, a horolezci by je mohli poškodit (tvrdí odborný posudek).

Co se k tomu dá říct? Poškození mechu pod půlmetrovou vrstvou sněhu, případně ledu, je dost podivné. Na druhou stranu se mezi lezci najde nemalá skupina, která tam bude lézt, i když sněhu a ledu není dost a poškození je reálné.

Pokud má správa KRNAPu posudek odborníka tvrdící, že lezením hrozí poškození, těžko očekávat jiný než současný postup.

Druhým argumentem je pokud si pamatuju hnízdění sokola.

Situace je "jako obvykle" - místo kompromisu, třeba povolení s omezeným počtem lidí / den a časovým omezením, je paušální zákaz. Na druhé straně barikády část lidí s...na jakákoli omezení.
jkodpovědět 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....16:50:12 23.04.2006
Potrefená husa se ozvala, kdepak asi hnízdí to je
mi ale buzerace :-))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....20:18:13 23.04.2006
Jelikoz jsem byl osloven adresne tak odpovim
1/ pokud by tam takova clanek nebyl vyjimku neschvalite
2/ muj nazor neni proti uzavreni veze nebo lokality hnizdeni, ale je proti uzaviravi tak rozsahlych komplexu kvuli jedinemu hnizdu jako se tomu zatim stale deje
Radek
zobanodpovědět 
  Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....21:20:36 24.04.2006
1)Pokud by tam ta podmínka nebyla, tak by tam určitě nějaký ignorat lezl a v horším případě by hnízdo skopl (viz adekvátní případ na Suchabergu)
2)O zvycích sokola a jeho citlivosti k turistickému ruchu (např. ve vztahu k početnosti návštěv a vzájené poloze hnízda a frekventované cesty) byl před několika lety publikován článek od Vaška Sojky z oblasti Labáku. Kromě toho, že je to horolezec, je to mimořádně kultivovaný a vzdělaný strážce ochrany přírody, který svému povolání (protože pro něj to není zaměstnání) rozumí, jako málokdo. Doporučuji vyhledat.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
   Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....21:21:56 24.04.2006
A sakra, to podstatné vypadlo. Článek byl publikován v Montáně.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 

 inu08:20:01 24.04.2006
..tak mi nedávno jeden sokolník říkal, že dravci se usídlí tam, kde je nikdo neruší... pokud ruší, přesunou se jinam. Když se tedy usídlil na Chrámovkách..myslím, že mu to tam vyhovuje i s lezci a turisty...
čajdaodpovědět 
 Re: inu13:56:25 24.04.2006
Když se tam sokol usadil v březnu, jistě mu vyhovoval stav lezců a turistů, který tam byl v březnu. Tedy lezci nula a pár pravověrných turistů na prošlápnuté pěšince mezi metrovými závějemi. Správa CHKO svým rozhodnutím pouze prodlužuje ten optimální stav... Já si myslím, že se nic nestane, když to lezčíci na těch pár týdnů rozchodí, dokonce se domnívám, že by to mohli zvládnout i bez hloupých komentářů. Rekapitulace: letos jsou podle mých informací reálně uzavřeny kvůli sokolům 3 dílčí lokality (Teplice, Labák, Jizerky). Kolik je to aso promile z celkové rozlohy lezeckých terénů v ČR ?!?
J.Hušekodpovědět 
  Re: inu, inu15:19:15 25.04.2006
Pro pany Huska a Hlinu. Je opravdu mile jak jste se panove rozohnili kvuli nekolika komentarum, a pak jste v ramci kolektivni viny odsoudili vsechny lezce a cleny CHS. A to vse na zaklade 29 komentaru od 13 ruznych lidi + 4 anonymu. Vlastne 11 lidi pac dva jsou hlina a husek. Nemluve o tom zda jsou diskutujici clenove CHS, lezou atd., ci zda jejich komentar byl pozitivni ci nikoliv. Takze plnou parou vpred panove....
jirkaodpovědět 
   Re: inu, inu18:17:52 25.04.2006
Doplňuji: 5-ti anonymů.
zdra
hli
hlinaodpovědět 
    sokoli na chramovkach19:58:39 25.04.2006
Doplnuji. Podle tiskove zpravy ze dne 20.4.06 na vyse zminenem liku ochrany prirody sokoli skutecne na Chramovkach zahnizdili. Velice sympaticky napsane, vrele doporucuji precist.
odpovědět 

 Kultivovanost horolezců23:05:18 26.04.2006
Jsem vcelku překvapen, že většina horolezců jsou myslící lidské bytosti a těch pár vymaštěných pak se najde vždy a všude.

Aktuální informace o tom proč byly Chrámovky uzavřeny je třeba na http://broumovsko.schkocr.cz/index.php?n=40&st=81&m=2

Jak bylo možno vidět v televizi, pokud se začne o nějaké oblasti mluvit a není to úplně průserově vyhroceno, tak pro turistický ruch to může být jedině přínosem. (Jaké je porovnání návštěvnosti adršpašských a teplických skal?)
Pokud to ochranáři kazí, tak je mi záhadou, proč každý hotel či penzion ,jako jednu z prvních informací o sobě prezentuje, že leží v CHKO?
ochranarodpovědět 
 Re: Kultivovanost horolezců09:26:45 27.04.2006
Člověk je nepochybně nejzajímavější tupec, jakého si lze vůbec představit. I z těch nejzřejmějších faktů dokáže vyvodit naprosto nesprávné závěry.

Pěkný den všem
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: Kultivovanost horolezců13:49:16 30.04.2006
Jenom dotaz na ten zmiňovaný přínos pro turismus. Z čeho soudíte, že něco zavřené, je pro turisty zajímavé? Jako provozovatel skal vím, že to nebyl žádný přínos loni (ještě v červenci se nás lidi ptali, zda máme pořád zavřeno) a už teď vím, že to bude problém i letos (viz. včerejší odposlechnuté hovory potencionálních turistů, cituji: "Do skal nejdem, Chrámovky neuvidíme zase je to tam zavřené..."). Se sokolem jsem se smířila, nic jiného mi nezbývá, ale "odborné" soudy "ochranářů" mě opravdu štvou a v mých očích staví všechny ochranáře do pozice žvanilů, kteří hledají různé omluvy a výmluvy pro svá rozhodnutí.
MT
TEPLICKÉ SKÁLY s.r.o.odpovědět 
 Re: Kultivovanost horolezců21:44:18 03.05.2006
Ochranáři to už víc kazit nemohou. Stále dokazují, že přírodě moc nerozumí a jen lžou veřejnosti. Nějak mi asi unikly souvislosti, ale nezaregistroval jsem třeba, že by bylo uzavřeno Staroměstské náměstí v Praze. Jediní, kdo rušili chudáky dravce na Týnu, byli OP (TV, foto, skleněná stěna, nasvětlování hnízda apod. - od nich to zřejmě nevadí) Namátkou některé postřehy z činnosti a výroky ochranářů:1) Na jaře horolezci vtrhnou do skal a zničí většinu ptačích hnízd (lezu 40 let, vylezl jsem tisíce cest, ale za celou dobu jsem v lezeckých terénech viděl 2 hnízda). 2)Když projde po turistické cestě tisíc turistů, nic se neděje, když po ní však projde jeden horolezec, dojde k nevratnému poškození přírody (výrok ochranáře v terénu - na otázku, co tím myslí, nedokázal odpovědět). 3)ochranáři mohou v NP stavět co chtěj a kde chtěj, dělat táboráky a opékat si buřty (za což normálním občanům hrozí vysokými pokutami - zkrátka jdou příkladem ???)- silně vrávorající ochranář před nově postaveným srubem a velkou vatrou v NP, s lahví kořalky v ruce pokřikoval na kolemjdoucí po tur. cestě: vypadněte, tady nemáte co dělat (použity jen ty slušné výrazy) 4) Pracovní den vedoucích pracovníků OP: ráno se jdou vykoupat do jezírka, řadovým OP řeknou, ať jezírko dobře hlídají a kdyby se někdo chtěl vykoupat, ať mu dají pořádnou pokutu. Pak si vezmou bágly a jdou si zalézt do zakázané zóny (dobrej džob ne ???) Takto bych mohl pokračovat velmi dlouho, závěrem jen zbývá dodat, že cílem OP v Polické pánvi bylo úplné uzavření přírody pro veřejnost na celém území Polické pánve a Broumovského výběžku. Zde je namístě dodat výrok jednoho ochranáře: potřebujeme vyhnat lidi z přírody, abychom do ní mohli chodit jen sami. Jelikož se to najednou nepodařilo, snaží se o to postupně.Zdoňovský oblouk Křížového vrchu byl uzavřen na základě vymyšleného výskytu vzácného ptáka. Poslední návrh na vznik zvlášť chráněné lokality (viz web CHKO Broumovsko: uchování geomorfologicky zajímavého území kvádrových pískovců Lysého vrchu s příkrou skalní stěnou a vysokým balvanitým osypem - je tam pouze několik okrajovek výšky kol 10 m, na území TA skal zcela bezvýznamný jev) je už opravdu stupidní. Takže Vážení horolezci. Vnímejte i druhou stránku věci a uvědomte si, kdo stojí proti Vám. Když se před dvaceti lety chovali ochránci přírody tak, jako ti současní, byli z řad OP vyloučeni. Dnes tu však už zcela evidentně nějde o ochranu přírody, ale o výskyt skupiny lidí, kteří chtějí přírodu jen pro sebe a to ještě za podpory peněz daňových poplatníků.
J.Boskyodpovědět 
  Re: Kultivovanost horolezců12:08:40 11.05.2006
Vážený kolego,
ve všech věcech, které uvádíš ohledně CHKO Broumovsko se mýlíš. Dělám na Správě od roku 1991 a lezu od r. 1969. Ať se mi to jako lezci líbí nebo ne, přírodu (respektive v ervopě její poslední zbytky) je třeba chránit. To, že se vrací sokol je i prot Tebe dobrá zpráva, pokud patříš do našehonspolečného potravního řetězce. Když nerozumíš argumentům ochrany přírody, nevadí. MOžná porozumíš tomu, že nejen sokol je indikátor čitosty prostředí, tedy jakýsi teploměr, který ukazuje stav i tvého zdraví. Možná nechceš být zdravý. Většina lidí ale ano, a i proto je vyhlášována ekologická legislativa a jsou chráněna a věř mi že bohužel pro nás všechny velmi malá území, kde má příroda přednost před člověkem. Rozhodně však nemohu souhlasit, že by do přírody neměl člověk chodit. Dlozá léta naopak razím heslo, že lezci jsou jedni z mála lidí (pokud jim z překližky nepukne mozek, kteří tím, že jsou v přírodě, mají ji rádi.
S úctou jeden místňák
PS: Chrámovky považuju lezecky za svůj druhý domov, mám zde řadu prvovýstupů. Sokola ale budu chránit zuby nehty :-))
Jiří Malíkodpovědět 
   Re: Kultivovanost horolezců14:57:06 11.05.2006
Doufam, ze s tim DDT a cistotou prirody mas pravdu ono to spis vypada na to, za ta priroda se snazi tomu znecisteni prizpusobit jak muze. Uz jsem videl raky ve vode ve ktere bych se nekoupal jak byla plna flasek od oleje, pneumatik a dalsiho humusu. Svyho prvniho lednacka v zivote jsem videl hnizdit primo u dalnice mezi Brnem a Bratislavou. Podivej se kolik dravcu dnes zije, hnizdi ve mestech. Jak jsem napsal doufam, ze mas pravdu.
Stepan Ptacekodpovědět 
   Re: Kultivovanost horolezců13:30:28 18.05.2006
Vážený pane,
v letních obdobých se také snažím několik let popolézat v CHKO Broumovsko. Samozřejmě jsem o vás už slyšel a nemá cenu to komentovat...Protože se snažím zimní období trávit v teplejším podnebí pozoruji jak to dělají také jinde ve světě. Myslím, že Moták napsal výše výstižný příspěvek. Bohužel mám pocit, že se ti naši ekologové chovají podobně jako státní správa v české kotlině. Zakázat i nemožné a pak prudit ty kteří se jim nezdají nebo nehodí.
Domnívám se, že nikdo tady nestojí o ničění přírody, ale ekologové by si měli uvědomit, že nás také mnoho vyrostlo v té krajině, kterou se snaží oni chránit. A tím pádem nás neuspokojí argument "Hnízdí Sokol" Zákaz vstupu. Když jsem se dostal ve světě (NZ,FR,IT,SP,JAR...)do takto problémových oblastí, vždy jsem byl informován na co mám dávat pozor atd...
Když jdu na Novém Zélandu do skal a je tam nějáká chráněná nebo jaká kytka tak u vstupu mám letáček s její fotkou a ať na ní dávám pozor. Dokonce když jdu dál tak přímo pod lezeckou cestou přímo u tý kytky vidím ten letáček znovat. To mě pak ani nenapadne tam někam šlapat protože vím, že se něco opravdu chrání a dokonce tu kytku příště poznám i bez letáčku a ukážu dalším lidem.
Tím chci říct, že příroda nelze chránit perzekucí, ale výchovou.
Domnívám se, že kdyby jste s vaším postavením (horolezce a ekologa) nakládal rozumně, už dávno jste mohl dosáhnou uznání jako nikdo v okolí. Proč se nesnažíte dbát na dodržování pískovcových pravidel (mágo, atd...)??? Proč se jako horolezec nesnažíte tlumočit CHKO, že horolezcům nepostačí povrchní argumenty, ale přesná fakta kde, co a proč??? Domnívám se, že když se tady oháníte letopočtem jedna-dva od kdy lezete, tak jste takovouto maličkost pro svůj koníček udělat mohl...
David Adamskýodpovědět 
    Re: Kultivovanost horolezců21:21:45 23.05.2006
Velmi dobře Davide. Je to tím, že našim pseudoochráncům přírody jde o něco jiného (viz. příspěvek Bosky). Již mnoho let je zdůvodňována vysoká nemocnost obyvatelstva nedostatkem pobytu v přírodě a naši pseudoochránci ji chtějí co nejvíc uzavřít. Jako člověk jsem součástí živé přírody a patřím do ní. K čemu jsou mi kecy J.Malíka o výskytu některých živočichů jako indikátorů čistoty přírody, když se na ni budu moci dívat jen v TV. To, co předvádějí naši pseudoochránci přírody a hlavně to, že nepřipouštějí jakoukoli diskusi, je opravdu svinstvo.
Zdeněkodpovědět 
     Re: Kultivovanost horolezců09:04:20 31.05.2006
On vám kluci Malík neodpoví má plný ruce práce s volební kampaní. Je přesně ten typ člověka co jich je plnej parlament. H....
Tomodpovědět 

 Ptak20:02:59 30.04.2006
Vemte vzduchovku a je to :)
aaodpovědět 
 Re: Ptak20:29:37 30.04.2006
Lepe raketu zeme - ptak!
Romanodpovědět 

 Chrámovky, sokol a lezci08:32:06 09.05.2006
Přečetl jsem si komentáře v diskuzi a rád bych reagoval. Hnízdění sokolů a lezení v Teplickém skalním městě nejsou v rozporu, neboť v obvodech Chrámovky – Hláska a Annenské údolí – Ostrov je tato činnost vyhrazena v období od 1.7. do 30.11. běžného roku. V případě úspěšného průběhu hnízdění mláďata vylétnou na konci druhé červnové dekády, tedy ještě před začátkem zahájení lezecké sezony v těchto obvodech. Přesto, že se uzávěra lezců přímo nedotýká, považuji jejich přístup za příkladný, neboť za celý měsíc duben a první týden května nebyl zaznamenán žádný problém. Chtěl bych Vám touto cestou poděkovat.
Coraxodpovědět 

 Foto dne:
Rabštejn, cesty Rigo střed (narovnání) 7, tam jen visí lano a Hrana Riga 6-
Hrana Riga
 Databáze cest:
Všechny cesty (179596)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Renaissance Of Je T'Aime 7c Kalymnos
Komín III Labské Údolí - Pravý Břeh
ZNC 5A Blansko Sever
Alogaki Tis Panagias 8a+ Manikia
No Time For Safety... 7a+ Kalymnos
Nově komentované:
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Čtyřka Z Matiky 4 Skalky Za Aritmou
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš |

 Nové komentáře:
Re: Ani | Poučení od anonyma? | Re: poučení | Re: Ani | Re: ††† | Re: krása | Re: Esence bytí | Re: Ss | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (143)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (127)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (17)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (12)

 Nově v inzerci:
Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 391 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 332 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 300 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 299 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 279 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.