LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Battert

Stěny nad městem Baden Baden

Po pár letech jsem pět zavítal do velmi zajímavé lezecké oblasti v krásném pohoří Schwarzwaldu. Skály tvoří vulkanická vyvřelina na vrchu Battert 688 m.n.m nedaleko města Baden Baden v Německu.

Tentokrát jsa vybaven zbrusu novým průvodcem z dílny Panica, zajímalo mě, jakých změn doznala oblast po zhruba deseti letech od naší první návštěvy. Skály zůstaly beze změn, jsou stále krásné a monumentální. Cest docela přibylo a objevil se nový průvodce a tak jsem si řekl, že by nebylo na škodu, zaktualizovat již asi deset let starý článek o této významné německé oblasti.


Až 60m dosahující stěny, na obrázku je monumentální stěna Falkenwand

foto by© JirkaS


Charakter lezení je závislý na sklonu masivu, najdete zde delší až přes 55m dlouhé stěny, které jsou poklopené a celkem i členité, ale i kratší či delší převislé stěnky s těžšími cestami.
Vše je celkem rozumně osazeno střídavě nerezovými borháky a nýty. Na dolezech jsou většinou slaňáky. Stěny vybíhají ze svahu žebry, které jsou většinou zakončeny oddělenými věžičkami. Leze se ze všech stran, jižní strany žeber poskytují většinou pěkné stěnové lezení, pukliny, spáry a komíny mezi věžičkami pak lehčí výstupy, kde by ke slovu mohl přijít sem tam i frend a vklíněnec. I severní strany žeber poskytují lezení v kolmých stěnách a cesty vedou často spárami.


Ani věžovité útvary nejsou žádní drobečkové

foto by© JirkaS



Asi druhá nejvýraznější stěna (Badener Wand) s kolmou a kompaktní stěnou se tyčí do výše také téměř 60m a nabídne 46 cest

foto by© JirkaS


Oblast čítá velké množství sektorů, či spíše se jedná o změt stěn, hran a věží. Cest zde můžete vylézt více než 200.

Od západu k východu se nachází šestnáct podsektorů:

01. Schlossfelsgruppe (30m, 7 cest)
02. Badener Wand (30-50m, 36 cest)
03. Turm des Ubermuts (30m, 3 cesty)
04. Durlacher Wandl (Villa Steig), (20m, 6 cest)
05. Hängende Wände (20-30m, 8 cest)
06. Schöne Wand (25m, 3 cesty)
07. Predigtstuhl (25m, 19 cest)
08. Hohe Wand (15-30m, 12 cest)
09. Madonna - Sass Maor (20-50m, 36 cest)
10. Frühstückswand (40m, 8 cest)
11. Falkenwand ( 20-55m, 54 cest)
12. Blockgrat (40m, 17 cest)
13. Beckerturm (15m, 8 cest)
14. Wasserwand (více lehčích cest)
15. Villnößer Nadel (20m, 7 cest)
16. Fermeda (35m, 26 cest)
16. Villnosser Nadel (20m, 7 cest)
17. Bismarkmassiv (20-30m, 28 cest)
18. Wande östl des Bismarck
19. Hellminger Türme (25m, 22 cest)
20. Disgrazia (25m, 15 cest)
21. Drei Halten (25-40m, 19 cest)
22. Hahnenkamm (30m, 5 cest)
23. Grüner Predigtstuhl
24. Guglia
25. Backenzahn





Situ plánek oblasti (hi ser)

nákres by© JirkaS


Příjezd, přístup:

Z Baden Baden směrem na Ebersteinburg před tunelem odbočíte doleva do silného stoupání směrem na Altess Schloss a pokračujete až pod hrad, kde zaparkujete na parkovišti. Přístup je velmi dobře označen a spočívá ve vrstevnicové cestě jdoucí od hradu pod všemi stěnami. Jak tedy najdete výchozí parkoviště pod hradem cesta do skalního města je bezproblémová.
Nebo je možné skalní hřeben objet z druhé strany přímo do obce Ebersteinburg a zde projet uličkami až na zastrčené parkoviště (48°46 33.9 N 8°15 54.2 E) sloužící jako přístup k vycházkám podél skal.
K jednotlivým útvarům pak vystupujete po kamenných schodech. (felsen treppen). Na cestě skalním bludištěm vás udýchané dovedou až k vrcholům žeber, které někde vybíhají v osamostatnělé věže, na jednu z nich dokonce vede důmyslné přemostění, které pak nabídne otevřený výhled do kraje. Vše, včetně veškerých varování je napsáno na kamenech, tvořících jakési rozcestníky. (procvičte si němčinu) Názvy cest nejsou na skále. Lezení s magnéziem je zakázáno, ale příliš se nedodržuje.


Na hřebenu se neztratíte, vše je značeno

foto by© JirkaS



Pohled z větší vzdálenosti na seksupení stěn a věží. (Falken wand s lezcem)

foto by© JirkaS


Kemp bivak:

Jelikož oblast není přetížena ve smyslu kempování nadivoko, zajisté vás nebude nikdo nahánět v případě, že zakotvíte pro nouzový bivak v altánu nad stěnami. Je však nutné dobře uvážit, kde zanechat automobil. Výše zmíněná odstavná plocha v obci Ebersteinburg se zdá ideální
Asi deset km jižně u vesnice Hundseck je Refuge a kamping.


Lezec u dobíracího kruhu, cesty na Falkenewandu jsou dvoudélkové

foto by© JirkaS



Určitě nevynechejte návštěvu hradu, je rozlehlý a velmi zachovalý

foto by© JirkaS


Klima:

Mírně horské, můžete zažít vítr i inverzi. Stěny jsou obnažené a většinou (pokud nelezete v nějakém z kaňonů) je vystavené jižnímu a západnímu slunci.

Průvodce, mapy navigace:

Původní průvodce na tuto oblast byl sestaven Christian Füttererem jmenuje se Schwarzwald Spezial 3 a vedle Battertu v něm naleznete další oblasti severo, středo a jiho Schwarzwaldu.

Nyní vyšel nový od Panica dvoudílný Schwarzwald
(Band Nord a Band Sud) jsou perfektně zpracované a zde v Battert díl Nord vám bude skvělým průvodcem, nejen po cestách, ale i po místních reáliích.

Seženete oba díly no například na Lezci



Čerstvě vydané průvodce popisují celý Scharzwald, popisují asi dvacítku oblastí podobných té v Battert


Potraviny a voda:

V sezóně je možné nabrat vodu na hradním wc. Nakoupit ve městě.

GPS souřadnice:

Parkoviště: N48.77632  E8.24332    377 m.n.m
Vyhlídka: N48.77653 E8.24654
Sektor pod přemostěním: N48.77652 E8.25157
Sektor Falkenwand: N48.77675 E8.25441      464 m.n.m


Pohled na Baden Baden , dole dvě pěkné věže Madonna - Sass Maor

foto by© JirkaS



Pohled na východ v pozadí vrchol Alt Eberstein

foto by© JirkaS


Tip:

Rozhodně si nechte tak hodinu na prohlídku poměrně zachovalého hradu, který je návštěvníkům otevřen k prozkoumání do všech detailů a je vskutku impozantní a nabízí nádherné výhledy z hradeb a může být skvělým místem pro piknik. V jednom z hradních oken je nainstalována větrná harfa a tak se můžete zaposlouchat do tónů, které přinesl vítr. Stojí za vidění!


Tudy na skály

foto by© JirkaS



Na Falken Wandu je horská chatička

foto by© JirkaS



Bismarckmassiv nabídne spíše lehčí lezení, do spar přiberte friendy. Stěny mají borháky

foto by© JirkaS



Cedule s nákresem hřebenu (hi res)

foto by© JirkaS




Typický slaňák v Battert

foto by© JirkaS


Okolní oblasti:
Nedaleko jsou dvě menší skalní oblasti. Buhlertal, Murgtal a zajímavý Bad Herrenalb.

Zdroje:

Zajímavé stránky  - Battert

Dokument ke stažení:
 Schwarzwald Sud - Ukázka průvodce

 Schwarzwald Nord - Ukázka průvodce

JirkaS   [úpravy] 09:32 19.09.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pohled "mistnaka"11:06:30 19.09.2016
Diky Bohu za tuhle oblast. O vikendu se tam vzdycky  nasackuje pulka Karlsruhe (a okoli) na topropefest. Taky diky tomu je v Pfalzu liduprazdno :D Fakt se mi libi, ze v clanku je napsano, ze je oblast odjistena rozumne borhaky a nyty a vzdycky me rozesmeje, kdyz o Battertu mistni preklizkari mluvi jako o hardcore tradclimbing oblasti :D Ale ted vazne. Clanek je hezky, kdyz ma nekdo cestu kolem, tak to urcite stoji za pokus, ale rozhodne bych jen kvuli tomu (z CR) tu streku neabsolvoval. Urcite bych se vyhnul hezkym vikendum, to pak clovek odchazi fakt znechucen temi davy, je to takovej mistni Srbac no :) A kdyz si pak clovek v pruvodci precte ze Battert je nej oblast ve Schwarzwaldu, tak je mu trochu smutno :D Na druhou stranu, urcite stoji za to zajet na tyden do Pfalzu a tohle vyzkouset na ceste zpatky.
Radekodpovědět 
 Re: Pohled mistnaka12:02:56 19.09.2016
Dík moc za doplnění.
My se tam stavili cestou na jih do Francie. Líbil se mi hodně ten materiál, je takový super do ruky. Tentokrát jsme tam byli ve všední den a všeho všudy tak 4 dvojky. Oblast je velká, ale dokážu si představit, že stěny jak Falkenwand budou asi o víkendu obsypaný.Ještě k odjištění, v tom máš pravdu, že lehké klasiky jsou odvážné. Ty těžší od 7 , mi přišlo, že mají jištění tak nějak normálně.
Jirkaodpovědět 
  Re: Pohled mistnaka23:31:46 19.09.2016
Pripojim se k Radkovi s poznamkou, ze Battert je oblasti mistniho ci nad regionalniho vyznamu, ale Pfalz mezinarodniho.
Ja radej zajedu do Pfalze nebo Vosges. Dluzno podotknout, ze o svatcich jsou oblibene cesty ve Pfalzi hojne nevstevovany a o Vosges ani nemluvim.
Jirka V.odpovědět 
   Re: Pohled mistnaka10:32:08 20.09.2016
Nutno ovšem říct, že to, že oblíbené cesty ve Pfalci jsou hojně navštěvované znamená, že je většinou dlouhá fronta 10-20 lidí na nejlehčí, nebo jedné z nejlehčích zato vykruhované cestě, ostatní jsou volně k lezení. Např. na Asselsteinu je to nemožnost lézt Starou, nebo Fritz-Mann-Kamin (3 Q) zatímco dalších mám dojem 60 cest je volných.

Jinak souhlas s oběma, popojet pár kilometrů za Battert se vyplatí.
odpovědět 
    Re: Pohled mistnaka12:32:06 20.09.2016
čili naprosto stejně jako na českém a saském písku, kde 95% přelezů koncentruje do 5% cest, které jsou a)jištěné nebo jistitelné, b)lehké a c)hezké, nehnusné nebo aspoň nepříliš hnusné. to je holt přirozený osud tradičních oblastí. aby si člověk zalezl aspoň troche osaměle, musí být buď hrdina, bouchač nebo kvaker.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Pohled mistnaka13:39:14 20.09.2016
nikoliv, na saském písku se přelezy koncentrují na ohvězdičkované cesty, na falckém písku na nejlehčí. což ani v jednom případě neznamená, že by ty ostatní byly nehezké, nebo nebezpečné. ba troufnu si říct, že to v obou případech je naopak.
odpovědět 
      Re: Pohled mistnaka14:33:07 20.09.2016
Asi je to tak. Lezu tu uz zhruba rok a obvykle jsme v oblasti sami nebo je tam jeste jedna dvojka az na vyjimky a to jsou prave oblasti (vetsinou spis kvakoidni) s koncentraci lehkych cest. Je tu spousta 40m-60m trihvezdovych cest za cca 7, ale za sezonu maj jen par prelezu. Podle me jde hlavne o to, ze mistni lezci se na lezeni obecne divaji jinak nez lezci ve vychodnim Nemecku nebo u nas. Vubec jim nejde o tu psychologickou cast, naopak se ji snazi spis vytlacit (nerikam ze je to spatne nebo dobre, je mi to volny :), ale mozna mi to vyhovuje protoze pak tam nepotkavam davy). Je to hezky videt treba na umelkach, kde jsou defaultne vsude po obvodu steny (krom velkych previsu) zaveseny lana na toprope, aby si navstevnici mohli vylezt cokoliv od 4+ az po 10- a nemusel to nikdo tahat. Take je to videt na tom, jak se tu dojistuje (v Pfazlu se to teda zatim asi resi trochu vic, ale slovni spojeni dodany kruh je v pruvodci na Pfalz rozhodne castejsim jevem nez treba v pruvodci na Rathen). Mimochodem tohle me nejvic dostalo ve Svycarsku, tam to nikoho nepali a borhaky se davaj i do klasik klidne po 2 metrech. A to jsem si taky potvrdil kdyz mi Svycar rekl, ze nechape nas a vychodni Nemce, ze kdyby ty piskovce meli u nich, tak by to bylo bud vykruhovany cely po 2 metrech nebo by se tam nelezlo vubec, pac je to nefer vuci tem, kteri na to psychicky nemaj... Nicmene at neodbocuju: Takova trihvezdova sedma v Pfalzu ma totiz na 40m treba 7R+AR, s odlezy 3-7 m a navic to ma v pruvodcikovi E1 protoze k prvnimu to je 6m. Takze pro drtivou vetsinu mistnich to je kruta moralovka, ale u nas nebo v Sasku by se to povazovalo za prachsprostou sportovku. Do takovy cesty tady potom naleze fakt jen klasik piskar (tech tu ale moc neni) nebo bouchac, ktery dava 8 na OS a vi ze tam nespadne. No a cesty za 9- a vic jsou uz obvykle fakt sportovky, ale z jasnych duvodu se moc nelezou. Takze kdyz si to tak dam do kopy, tak se vubec nedivim, ze v tak velke oblasti jako je Pfalz potkavam porad ty stejne lidi, obzvlast pokud se pak zajimam o vyznamejsi cesty okolo 6 a vic.
Radekodpovědět 
       Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...17:28:12 20.09.2016
Moc hezky jsi to popsal. No jo, na Zapade jsou trosku dal nez my na Vychode, to není jen u lezeni jak znamo. Logicky je jasne, ze az drive nebo později postupne ruzne zrakvi ti ortodoxni klasici, tak pak uz se prestanou dokola uřezávat nyty v dojistenych cestach/madaru v tatrach, nemcu v labaku, cechu v cechach/ a bude klid.Staci si u reky jen počkat a mrtvoly nepratel jednou u brehu vyplavou.
P.S.: Klasik=odmita mg, ale bosky neleze, odmita nyty ale odlehcene presky ma, odmita Ufa ale kevlarky pouziva.../.
Martas.odpovědět 
        Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...07:06:38 21.09.2016
Na západě jsou dál hlavně v jejich věčném strachu a obav z něčeho. Psychická složka vždy k lezení patřila a měla by patřit.
Ani dojistění po 3 metrech nic nevyřeší a někteří lezci se budou bát.
Je třeba přistoupit na: 1) lezení není pro každého 2) než jedu lézt vem, musím umět lézt, používat hlavu a nohy.

Jinak popis klasiků jsi zvládl perfektně.
H.odpovědět 
         Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...10:26:22 21.09.2016
Taky s tim moc nesouhlasim. Je mi jedno jak si tu zapadaci lezou a spis mi vyhovuje ze zustavaji v zaprdenych telocvicnach nebo vyjedou maximalne na ten Battert. Ale v okamziku kdy by chteli sportovne dojistovat klasiky, jako to obcas delaji svycari, tak by mi to asi prestalo byt jedno.
Radekodpovědět 
        Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...14:45:49 21.09.2016
Smrt klasikům, chci na Západ, konec s morálovkami, jsem moderní a o víkendu vyrážím na Žihli vynejtovat Bábu a Dědka. Tak abyste se nedivili
odpovědět 
         Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...20:04:16 21.09.2016
souhlas
odpovědět 
        Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...21:59:55 21.09.2016
Kdyz uz je nedostatek jisteni takovy problem, tak proc si to proste jednoduse nehodit zhornim?
Nebylo by nejjednodussim resenim jednoduse vsechno vytlouc a lezt to na rybu? Usetrilo by se na nakladech na udrzbu a dojistovani/prejistovani. A hlavne by odpadly vsechny hadky o tom, jaka vlastne ze je ta spravna mira zeleza ve skale. Moralista by si to dal solo, straspitel z hora. Koza by se nazrala, a vlk?
M.M. odpovědět 
         Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...07:16:31 22.09.2016
To s tím Západem jsou podle mě nesmysly. Koukni ještě kus dál na západ do Kalifornie, tam jsou oblasti krutě morálový Joshua Tree, Tahquitz, nebo i třeba Yosemite. A samozřejmě mají tam taky sportovní oblasti. A světe div se i to zmiňovaný lezení na top rope - na Mt. Rubidoux. Žít a nechat žít, není problém aby oboje existovalo vedle sebe. Jo a to s těma klasikama mi taky přišlo docela vtipný.
masoodpovědět 
          Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...09:57:06 22.09.2016
OK, ale to je za oceanem... A jasne treba v Anglii a Skotsku maj take spis tradclimbing. Asi i v severskych zemi. Ale kdyz se reklo zapad, myslelo se tim Nemecko, Svycarsko, Francie... Ve vsech techhle zemich jsou i tradicni oblasti, ale prijde mi ze mistni se jim spis vyhybaji.
odpovědět 
           Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...13:04:47 22.09.2016
Když je někde iniciativní blbec, co všechno vynýtuje, tak ani nejde lézt klasicky, ne? A když to nejde, pak tak ani nelezou a ty si myslíš, že nechtěj.
Když píšu iniciativní blbec, ani to nemusí být blbec - krom teda rakouských a švýcarských chatařů, kteří nejtujou klasiky jen s vidinou více ubytovaných. tam o žádné vyšší cíle nejde, jen o peníze
odpovědět 
          Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...09:58:24 22.09.2016
Nikdo netrvdil ze by sportaky a softmoovery zakazal, jen ze byt klasik je na Z mene caste.
odpovědět 
        Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...10:37:49 22.09.2016
Na západě? Jaks na to přišel? Snad ve Francii, Španělsku, asi i v Itálii. V Anglii a Skotsku se leze tradicionalisticky, v Norsku a ve Švédsku taky.
No, možná proto Norové nikdy nechtěli bejt v Unii a Angličani hlasovali pro Brexit :)
odpovědět 
         Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...12:56:06 22.09.2016
spíš jde západ na východ - trendy oblast Annot (francie) - i ty zbytky nýtů uřezali a vše trad, Korzika teď taky jede, Itálie má nové Cadarese, na Sardinii to taky ožívá tradičně. Španělé u Madridu v Pedrize nikdy spáry nevrtali a s kvalitním vybavením teď lezou trad i ve sportovních vápencových oblastech - u Jaenu vedle sebe 8a po nýtech i po vklíněncích. Portugalsko mělo před pár lety i tradfest, který sponzoroval Petzl.

Takže dalo by se říct, že právě "klasici" jsou právě dnes trendy, ba dalo by se o nich hovořit jako o modernistech.
odpovědět 
          Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...21:59:37 22.09.2016
Bol som na jar znovu(asi po 8 rokoch) v Annote, nepresiel som to cele ale tam, kde boli borhaky, tak boli aj teraz.
Na parkovisku sme stretli par dvojok, co sa chystali liezt po vlastnom. Ked sme ale neskor na jednych narazili, tak neviem kolko to ich lezenie malo spolocne s tradicnym lezenim a vobec s lezenim.
Tiez sekanych chytov je tam v hladkych stenach tiez dost.
Annot je vynimka a zastupy tam pod tymi sparami nestoja. Ak by to bola zaujimavejsia oblast, tak je davno vyborhakovana. Frantikov tam uz nebavilo sekat chyty, tak to nechali tak(mimo spar sa tam v podstate neda liezt-hladke platne bez chytov).
Tradicne lezenie je teraz trochu viacej v mode ale oproti "borhakovemu" je to promile a nejde ho pouzit na mnozstve skal a ciest(aj preto tam tie borhaky su).
Nemam nic proti riedsiemu isteniu ale nechapem nebezpecne istenie, kde je prve istenie bud velmi vysoko alebo mi aj nad prvym(na druhym) hrozi zem.
Cital som teraz par montan(aj starsich) , kde sa jedne chlapik pyta autora cesty(po tom , co sa vybal v jednej ceste) preco su tam tak istenia. On mu odpovedal, preto lebo sa vtedy robili cesty tak aby boli co najmoralovejsie(citaj najnebezpecnejsie) a sutazilo sa, ktoru urobi najmoralovejsiu. Dalsie bolo v clanku s H. Karesom, kde z odpstupom casu hodnotil jednu svoju cestu, kde uznal(potom ako v nej niekoho zachranoval), zeby tam mal dat este jeden kruh. Skaly su len jedny a tak by mali byt urcite pravidla aj pre bezpecne istenie v cestach. Osobne by som taketo nebezpecne cesty doistil. Osobne pravidla u vas na piesku uplne nechapem ale akceptujem. Tiez tipujem, ze az jedna/dve generacie lezcov vymru, tak sa to zmeni.
Ondroodpovědět 
           Re: Dojistovani moralovek nad 3m vysoko...09:29:25 23.09.2016
ty seš ale mudrlant. píšeš "nepresiel som to cele", to připomíná Švejka, když pronesl "hovno, hovno" chtěje se vmísit do hovoru

to vysekané nechali vyborhákované, to přírodní na masívech nahoře nemá už ani nejt (s výjimkou jednoho fleku v Chambre du Roi s asi deseti cestami, které jsou díky tomu už slušně zničené). Nejspíš je to míň linek, než ty sekané balvany dole, ale plošně je to několikanásdobně větší. Linky to jsou především spárami, ale divil by ses, co je tam i stěnovek. Jen prostě nevidíš slaňák, protože si ve své krátkozrakosti (teď myslím hlavu, ne oči) nedovedeš představit, že to jde lézt po vlastním. A těch lajn stále přibývá. I bez vrtačky
odpovědět 
       Re: Pohled mistnaka06:41:08 23.09.2016
Kolik si toho v Sasku vylez ? Někdy je dobré začít u svého vlastního JÁ a přehodnotit na co stačím a na co prostě NEMÁM. Savava Čámrs
camrsodpovědět 
       Re: Pohled mistnaka06:41:13 23.09.2016
Kolik si toho v Sasku vylez ? Někdy je dobré začít u svého vlastního JÁ a přehodnotit na co stačím a na co prostě NEMÁM. Savava Čámrs
camrsodpovědět 
        Re: Pohled mistnaka07:01:53 23.09.2016
, což platí bezvýjimky pro lezení, ale překvapivě také téměř pro libovolný obor lidské činnosti. Např. pro psaní komentů na lezci.
honzaodpovědět 
         Re: Pohled mistnaka08:15:05 23.09.2016
Koho se konkretne ptas Camrsi?
Martas.odpovědět 
        Re: Pohled mistnaka10:44:48 23.09.2016
V Sasku sem toho moc nenalezl, jen par cest v Rathenu a na Schrammsteinech, ale tam si chci zajet znovu, mam tam pytel v Kachelmannovi.
Radekodpovědět 
        Re: Pohled mistnaka11:54:36 23.09.2016
A ze se kolikrat fakt dobre dopredu pozna na 40 m dlouhe ceste se zavadejici klasou i popisem v pruvodci ;).
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.