LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pískař dá 10 m do kolen.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141078 cest
Nové přelezy:
Givvonas ( 7b
Ethelontis 7c
Hořký Měsí 9+
Veganza De 8a
Panychida 9+/10-
Přepište D 7C
Carlo Mont 7c+
Nejdelší H 9/9+
Ethelontis 7c
Aeras 7c

Stěny
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou
Boulder club Kotelna Brno - Brno
V 16 - Plzeň

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
HUDYsport - Liberec
HUDYsport - Jičín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Železné cesty v Belluneských Dolomitech

Cílem nám tentokráte byl vrchol Monte Schiara v masivu Dolomiti Bellunessi, na samém jihu Dolomit.

Vrchol zrovna neviniká nějakou ohromující výškou, ale poblíž ležící město Belluno převyšuje o 2000 metrů a to z něj dělá skutečného vápencového obra. Navíc vrchol je zpřístupněn sérií fantasticky vedených zajištěných cest střední až těžké obtížnosti, což z něj dělalo skutečně lákavý cíl.


Monte Schiara z cesty na chatu


Veget u chaty Rif. 7° Alpini


Výprava na kopec Monte Schiara (2565 m) začíná vysoko nad klasickým italským městem Belluno, na parkovišti v oblasti Case Bortot. Z výchozího místa, ke kterému se musela naše Octavia statečně prodrat mnoha velmi strmými serpentinami, pokračujeme nečekaně z kopce. Po asi 10 minutách klesání přecházíme přes mostek Ponte del Mariano, kde široká cesta začíná stoupat. Vody je všude dost, a tak tankujeme nevědíc, že u chaty bude kohoutek. Je parné letní dopoledne, a tak se hodí, že na několika místech se překračuje čistý potok. Pod chatou začínají prudké serpentiny a jelikož jsme šli na chatu na těžko, byly zdrcující. Rifugio 7°Alpini je pěkné zděné stavení s velmi přátelským personálem. Je ve výšce 1502 m.n.m. a přímo pod jižní stěnou Monte Schiary. Nad chatou je heliport, kde jsme také se souhlasem chatařky přespali. Ještě ten den po obědě vyrážíme na testovací ferratu Sperti. Ovšem po 100 metrech nekontrolovaného lezení kolem 3. UIAA zjišťujeme, že nejdeme po cestě, a že jaksi chybí zajištění. Zase tedy zápek. Po 30 minutách hledání cesty již jdeme správně. Až k bivaku Sperti - 2000 m.n.m. se jedná o lehké jištění. Za bivakem ve stěně začíná ferrata zesilovat. Některé pasáže a jeden travers je celkem vzdušný. Cesta končí v sedle pod Puta Tissi - 2280 m.n.m. Tam ale lézt není radno, protože terén je škaredě rozbitý a oficiální cesta ne něj nevede, jak je mylně zakresleno v mapě Tabacco. Sestup vedeme stejnou cestou. Bohužel Jirka a Husa z koleních důvodů otočili na bivaku. Na heliportu se chrápalo výborně. Je tam rovina a nikdo nás nerušil.


900 metrova stena jizni stena Monte Schiary


Monte Schiara od chaty


Ráno vycházíme na chatařkou avizovaných 8 hodin potřebných na okruh cest Zacchi, Berti a Marmol. Musíme ovšem nejdříve dosáhnout skalního útvaru Brána na začátku stěny. Zde začíná lezení ve vertikále a na vrchol Brány vede kolmé zajištění asi 50 metrů nad terénem. Po žebřících, kramlích a kvalitních stupech dolezeme k rozcestí cest Zacchi a Marmol. Jdeme první a těžší z nich. Je dlouhá přibližně 2 hod.  a místy poměrně fyzicky náročná (obzvláště když pamatujete na zážitky z včerejšího dne). Ke konci vede po kolmém hřebínku cca. 150 metrů a na jednom místě je dokonce 4 metry převislý žebřík. Zacchi je velice zábavná a dle mého soudu není pro úplné začátečníky. Vyúsťuje v sedle - 2320 m u věže Gusela del Vescova - 40 metrů, která je viditelná až z Belluna ! Zde se také nachází nouzový bivak Bernardina pro 6 lidí. Dále pokračuje neúnavně těžká a opět na jednom místě převislá cesta Berti. Po cca. 30 min. lezení jsme na vrcholu Monte Schiara u 3-metrového kříže. Je jasno ale mlhavo. Vidíme Marmoladu, Pelmo, Antelao a Cimon dela Pala. Sestup vedeme po hřebeni k východu - je dost ostrý a dva lidé se zde vyhnou jen s problémy. Po čase se zploští a ferraty schází do jakéhosi sedla. Cesta Marmol je zprvu jednoduchá sestupová ferratka, která se ke konci u dlouhého traversu mění max. na středně těžkou, ale velmi pěkně vedenou trasu. Po sestupu k chatě mažeme ještě ten den až k autu. To však není jen tak. Celkové denní převýšení je velké a chodidla a kolena mnohých členů jedou doslova na doraz. Toto řešení nedoporučuji. Po cestě dolů však nejde nikde přespat - prudký terén lesem. Odjezd do Belluna a domů byl nekonečný.


Nastup na ferratu Zacchi


Ferrata Zacchi


Další fotky a články naleznete na .

Tuto výpravu podporoval:


Na ferrate Zacchi


Na ferrate Zacchi


NADMOŘSKÁ VÝŠKA :    2565 m.n.m.

POHOŘÍ :    Dolomiti

OBLAST :    Dolomiti Bellunesi, Itálie

VÝSTUP :    od hotelu Bortot, od jihu

OBTÍŽNOST :    2-3

KOLIKA DENNÍ VÝPRAVA :    4

CELKEM KM :    22,3 km

CELKEM PŘEVÝŠENÍ :    6018 metrů celkem / 1884 metrů z vých.bodu

NA TĚŽKO :    69%

DATUM VÝSTUPU :    16.6.-20.6. 2005

TI KDO TO PŘEŽILI : PÉŤA, HUSA, KRÁLÍK, JIRKA, LOGO


Vez Gusela del Vescova - 40 metru vysoka


Na Zacchi pod vrcholem


Na vrcholu Monte Schiara - 2565 m


Sestup po ferrate Berti


Na ferrate Marmol


Ilustrovana mapa masivu Schiara

Petr Drápalík   [úpravy] 10:49 28.11.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Fujfujfuj!15:56:15 28.11.2007
Fuj žebříky fuj! Znásilňování skály! Na něco nemám, vylézt mi  to normálně nejde,tak to pobiju železem odshora dolů a jaký budem pašáci na těch žebříkách. Hlavně , že se tu dokola řeší nějaký mágo.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Fujfujfuj!07:27:19 29.11.2007
No zas další co řve a přitom nemá vůbec přehled že ? Ferraty nevznikly kvůli turistům a mají hodně smutnou historii, ale to by se ten někdo … kdo asi v dolomitech ani nebyl a v normální cestě by si tam ani neuprdl vědět nebude .
p.s.
např.
První světová válka se dotkla i skupiny Tofana. Proto můžeme v těchto horách vidět tolik pozůstatků války jako jsou vojáky vyhloubené tunely, štoly a jeskyně na mnohdy nepřístupných místech. Zde se také psala historie počátků zajištěných cest, které zde ovšem nesloužily pro sportovní vyžití, nýbrž pomáhaly vojákům zdolávat těžký terén mezi hlídkami, bunkry apod.
tomikodpovědět 
  Re: Fujfujfuj!14:54:58 30.11.2007
ahoj, pristi rok planujeme nejake feraty v Dolomitech a zaujalo me ... v těchto horách vidět tolik pozůstatků války jako jsou vojáky vyhloubené tunely, štoly a jeskyně na mnohdy nepřístupných místech... muzes doporucit neco konkretniho.dekuji
SiDeodpovědět 
   Re: Fujfujfuj!22:11:57 03.12.2007
www.vetroplachmagazin.sk - najdete tam články o feratách s peknými fotkami a dolezitými info
len takéto úžasné diskusie tam este zatial niesu
vetroplachodpovědět 
   Re: Fujfujfuj!22:17:53 03.12.2007
Spis je problem na tyhle valecne stopy nenarazit. Zkus Sextenske Dolomity, je tam hezky a ne moc lidi. Potom treba skupiny Cadini, Cristallo a milion dalsich.
Radek J.odpovědět 
   Re: Fujfujfuj!12:10:05 04.12.2007
Mrkni na neco o tech Toffanach, je tam napr. 500 m dlouhy tunel, strilny, ubikace vykutane do skaly, spizirny atd. Na jednu z Toffan (tu s tunelem) se da jit ze sedla, odkud se vyvezes kus lanovkou - po ceste od lanovky toho uvidis hodne.
o..odpovědět 
    Re: Fujfujfuj!16:28:58 04.12.2007
Diky za info.mam rad kdyz najdu neco ,,z valky" :) a pokud je tam na kazdem kroku neco takove... waw
SiDeodpovědět 
   Re: Fujfujfuj!16:50:49 12.12.2007
vigo di fassa.okolie vrchu Uomo
odpovědět 
 Re: Fujfujfuj!20:19:30 30.11.2007
děsný kydy,.....
zajda61odpovědět 

 fuj clanok16:22:50 28.11.2007
HUMUS
ixkaxodpovědět 

 Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:36:30 28.11.2007
Spravne, chce to odvest pozornost od maga. Takze, clanek hnus a na feratu jedine s flexou!
Petricekodpovědět 
 Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:53:42 28.11.2007
Doporučuju řezat až při sestupu nad sebou.
odpovědět 
 Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty17:26:08 28.11.2007
kdyz uz to tam navali, tak proc si to neprelezt? Ne pro kazdeho je lezeni jedinym konickem, ale zazit nejake dobrodruzstvi a popr. neco prelezt chce kazdy... Spis bych odsuzoval ty co to stavi, nez ty co ferraty vyuzivaji...
ja-czodpovědět 
  Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty18:33:37 28.11.2007
presane tak !!! kazdy neni tak precizni horolezec jak vy hosi !!!! tak asi pro ty, kteri nelezou kazdy den a maji radi trochu adrenalinu je to postaveny ne???? prvni se zamyslim a pak teprve kritizuji...
pestvaodpovědět 
 Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty07:55:59 29.11.2007
Tak se nám pochlub jaké máš v Dolomitech přelezené cesty ?
tomikodpovědět 
  Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty10:30:35 29.11.2007
Ty vole feratisto, nezeres maso, co? Nejdriv se pochlub ty, kolik hromosvodu uz jsi slavne zdolal?
Petricekodpovědět 
   Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty14:07:15 29.11.2007
Čeče asi tě to překvapí maso jím, ale vy budete asi z nějaké zajímavé komunity třeba Cejl že maso ještě žerete a pečete si ho na parketách .Stále nám neřekl jaké že to máš vylezené prásky v Dolomitech abychom vás mohli obdivovat co napsat nějakej článek ?. Jinak doufám že jestli jsi byl někdy na Roháčích tak jsi na Trech kopách atd. tak si se nechytl řetězu to by jsi byl dost v pr…. . Hm v dolomitech mám přelezeno ledaco a co ? Stejně tak jako na skalách ,ale nemám potřebu s tím machrovat .Nic méně některé ferraty byli těžší než některé cesty na Hollentale ,ale tam jsi stejně nikdy nebyl.
Tak nám se napiš ty tvoje výkony …. Těším se .
tomikodpovědět 
    Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:12:58 29.11.2007
Tak ty ses fakt drsnak, a ty parkety, tos me fakt utrel. Do Heollentalu uz nejezdim, byva tam posledni dva roky strasne moc kokotu. Nepotkal jsem te tam?
Petricekodpovědět 
     Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty07:42:43 30.11.2007
Hele nepleteš si to trochu s Adlitzgrabenem ? V údolí Hollentalu je cca 200 cest v 50 sektorech něměl jsem nikdy pocit že by tam bylo tolik lidí, myslím že jsi tam ani nikdy nebyl a jenom kecáš .
Takže jsem kokot že lezu F.. v Dolomitech ,že lezu více délkové cesty v Rakousku .Prosím tě sděl mi kde bych měl lézt abych byl in jako ty a ne kokot .
Jinak jak tak koukám podle tebe kokoti všichni lezci už jenom protože lezou na Hollentale,tak to jsou asi všichni co znám i jenom od vidění .
tomikodpovědět 
    Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:45:27 29.11.2007
Preco tu melete sracky o vylezenych praskoch a zrani masa? Pointou pribehu je, ze feraty nicia skaly a hory. Na Troch kopach ani ostatnych kopcoch v Rohacoch za dobreho pocasia retaze netreba. A v zlom pocasi mas zostat doma alebo v chate. Suhlasim, ze v Hollentali je aj mnozstvo lahkych ciest, ale porovnavat skalne lezenie a feraty sa mi zda ako porovnavat cyklistiku a motokros.
zapadokarpatsky klasikodpovědět 
     Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty17:49:52 29.11.2007
Tak pozor, motokross a cyklistika jsou oboje docela dost narocne a drsne sporty. Feratismus je prd sport.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty15:58:56 29.11.2007
Hihihi, Tomiku, tech cest je pres padesat, skupina Tre Cime, Brenta, Civetta, Marmolada, tak asi tak hihihi. Tos me pobavil, i kdybych nemel , tak nemuzu kritizovat? Hihihi. Jinak jasne , ze nektere ferraty jsou z 1. sv, ale spousta jich je modernich. Tak asi tak , Tomiku, ted se pochlub ty.
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty07:07:38 30.11.2007
To by mohl napsat každej tak šup sem s nějakým linkem na fotky z akce .Nebo tady máš snad nějakej článek ;-) .
tomikodpovědět 
    Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty09:30:47 30.11.2007
Hihihi, v r. 1991,1992, 1994 a 1997 ještě digitály moc nefrčely, takže jedině albíčko.Navíc fotit ve dvou při lezení, to mě tehdy moc nebralo, to lze spíš na ferrátách, tam se cvakneš do hromosvodu a můžeš třeba vyhulit krabku.Ale domů si tě nepozvu, leda, že bys chtěl spadnout ze schodů, ale to je vlastně také taková ferrata.Tomiku, ty mě fakt bavíš, třeba nejseš takovej moula v reálu, ale takhle tak vypadáš. Papa
nesmrtelný blázenodpovědět 
     Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty18:16:51 01.12.2007
Tak jak jsem si myslel keci keci a nic .To známe tehdy před 10-15lety … já fotil tehdy na Praktiku a mám vše naskenované, ale to bude pro tebe asi moc složitý .Hlavně je na co se vymluvit co ;-) ?
tomikodpovědět 
      Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:24:32 02.12.2007
Hihihi, já na Nikona , naskenovanýho skutečně nic nemám, proč, když to mám v albu, ty blázínku!A povídám, se zrcadlovkou , když lezeš těžký cesty, ve dvou, to toho moc nenafotíš.Tak vrcholovky a rozhledy a kravky na loukách, co ti lezou do stanu.No jo, už nejsme nejmladší, no...Odcházíš od tématu,kterým byly feráty, ne to, co kdo má vylezené. Je to stejné jako bys argumentoval, že nemůžeš kritizovat politickou korupci, když nejsi nějaký vyšší kádr strany a nevíš jak to chodí, nebo obyčejný fotbal, cokoli.Takže jen říkám svůj názor a ty takhle pořád nahráváš na smeče. Poprvé, podruhé, potřetí. Ty to pořád nechápeš.Třeba,až / jestli/ dospěješ.Papa.
nesmrtelný blázenodpovědět 
       Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty23:57:16 03.12.2007
z tebe je mě na blití
karelodpovědět 
        Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty10:31:08 04.12.2007
Toto je ovsem zasadni informace. Diky, Karle!
Petodpovědět 
       Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty14:09:38 04.12.2007
Ted jak procházím tvoje příspěvky si říkám že tady asi není co řešit neznám lezce ještě „staršího“ co by používal zdrobněliny jmen a slova „albíčko, Hihihi, blázínku,moula a podob…. Nejsi náhodou teplej ?
tomikodpovědět 
        Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty16:41:12 04.12.2007
A...máme tu další nahrávku na smeč... prááásk,tahle byla obzvlášť vydařená.... Hihihi, kdybych měl, máš s tím problém, kámo? Byl bych nějak méněcenný? Papa.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Tip pro CHS: Potrestat feratisty07:50:27 08.12.2007
Ty seš skutečnej blb.Někdo je prostě rád, že to ocelový lano,stupy a žebříky v tý skále jsou a že má taky možnost si trochu adrenalinu vychutnat..
xradenodpovědět 

 Hoj hosi20:12:04 28.11.2007
No to cucim, jestli jste to teda vy:-) Ale kombinace Loga s Drapikem asi nebude jen tak, ze. Ja si vzdycky myslela, ze Fildovi liberecky kamose od piva nikdo nikam nedostane, natoz lizt nekam do kopce:-). No tak to jste me mile prekvapili. Hmmmm  :-))))
PS: Kdyz byste nahodou meli nekdy cestu smer vychodocesky pisky, dejte vedet, neco vylezem a zajdem na to pivo, Sumcovi uz budou moct v pohode taky, mala celkem povyrostla a je uplne rozkosna, zda se ze je po mamince...:-)))
Gloskaodpovědět 
 Re: Hoj hosi20:56:20 28.11.2007
pockejte frajirci, az budete mit maly decka a budete s nima chtit lizt v horach. na to jsou feraty super. a decka neknouraj , ze musej lizt v horach. a kdyz se jde pres snih v lete, to je pro ne teprve zazitek.
benodpovědět 

 ;-)15:47:46 29.11.2007
Ferratistům články o ferratách, lezcům články o lezení a horolezcům články o horolezectví. Nechápu, proč se k článkům o ferratách vyjadřuje skupina, pro kterou tyto články nejsou vůbec určeny. Kdysi jsem lezl v horách, na skalkách, pak jsem lítal na paraglidu, teď si chodím po ferratách nebo jen tak na VHT. A klidně si přečtu všechno a bez blbých keců. Pokud má někdo problém s ferratami, tak ať si stěžuje u jejich zřizovatelů v Itálii, Německu, Rakousku nebo Švýcarsku, případně ať takové články nečte. A všem bude líp.
Tomáš T.odpovědět 
 Re: ;-)17:06:10 29.11.2007
Protoze kdyz feratisty popichnes, nadherne se rozzuri a hned sepisuji pamflety o arogantnich lezcich, rodinach s detmi a podobne. Proti (rozumne udelane) ferate nikdo nic nema.
Petricekodpovědět 
  Re: ;-)07:54:38 30.11.2007
Tento názor se trochu neslučuje s výrokem „Takze, clanek hnus a na feratu jedine s flexou!“
Ty jsi na té feratě byl že víš že není rozumně udělaná ?Nebo usuzuješ z těch pár fotek ?
tomikodpovědět 
 Re: ;-)17:09:46 29.11.2007
jeden z nejrozumnejsich nazoru co jsem tady posledni dobou cetl. uprimne dekuju ;)
itchyodpovědět 
  Re: ;-)20:24:47 30.11.2007
Souhlasím...
Pavelodpovědět 
 Re: ;-)17:29:24 04.12.2007
tak tak, kdyz to nekoho nezajima, at se do toho nese..

co mi neni rovno, po tom je mi hovno
tomodpovědět 

 Jste banda kokosů17:07:00 29.11.2007
Kdyby jste trošku zna-li historii, tak by jste věděli, že prapůvod neni turistickej, je to jen krasny vyuziti hnusu. Jinak jste banda namakanejch trotlů, ktery lezou jen aby byli in, holt nekemu k zazitku staci mene a ma to stejnou hodnotu. Nejty ci feraty.......uplne jedno.
Úplně jednoodpovědět 
 Re: Jste banda kokosů17:47:46 29.11.2007
Hihihi, výbornej názor, fantazie. Jdu na Smíchoff uklidnit svý ego a nabrat nejaky serotoniny a adrenalin.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Jste banda kokosů07:49:21 30.11.2007
No jo už je mi to jasné překlikář a mágem na prdel a plnou hubou keců .Tady už není co řešit .
tomikodpovědět 
   Re: Jste banda kokosů09:23:07 30.11.2007
No ty mě bavíš, hihihi. Na písku jsem začínal, kdyžs ještě tahal kačera. na Smíchoffě včera podruhé za sezónu, ale gut, serotonin ve spleti tisíců lan zafungoval.Napiš ještě něco.
nesmrtelný blázenodpovědět 

 Mágo17:31:55 29.11.2007
Kucíí a lezete ty feráty s mágem nebo bez, popř. udejte spotřebu na 10m žebříku:))).
Moralistaodpovědět 

 Nemam slov21:28:09 29.11.2007
Kde jsou ty doby kdy lezeni nebylo masovou zalezitosti-ted leze kazdy fitnes kokot a pise tu zakomplexovany kraviny.Takova ferata pri sestupu neni vubec k zahozeni,ale na umely stene to nepoznate!,kazdopadne tam zustante aspon mi svoji "sikovnosti" neskopnete sutr na hlavu.
Michalodpovědět 

 Komu se to nelíbí, ať tam neleze.09:03:43 30.11.2007
Docela mě se*ou příspěvky "špičkových" horolezců (?), pro které je jediným výkonem v horách těžký, pokud možno extrémní výkon.

Já taky občas lezu, ale za horolezce se nepovažuji. A nehledám v lezení jen ty špičkové výkony.

Ferraty tu jsou, tedy lépe řečeno ne tu u nás, ale v Rakousku, Itálii a jiných alpských zemích. A i podle toho, co o nich píše Pit Schubert jsou docela často používané a hlavně (!) místním turistům (a nejspíš i horolezcům) NEVADÍ!

Mně osobně se článek i ferraty líbí a komu se nelíbí, ať ...
Syslikodpovědět 

 Hrubka09:41:42 30.11.2007
To je zase smysluplná debata... Mě spíš irituje ta hrubka ve třetím řádku :-)
odpovědět 

 Komentare09:54:09 30.11.2007
Mozna by stalo za to, se tymu lezce.cz zamyslet a udelat jednoduchou zmenu v tom, ze si autor po vlozeni clanku muze zakliknout, jestli chce nebo nechce komentare. To, co tady ctu je stale se opakujici diskuze ke kazdemu clanku, kde se zmini ferata. Je to tu fakt jak v bulvaru a zakomplexovany chudacci si tu akorat masirujou ego.
Honzaodpovědět 

 Feraty10:38:34 30.11.2007
Feraty, původně památka na boje první světové jsou častým předmětem sporů v alpských zemích. Přetváří přírodu a lákají další návštěvníky, což se nelíbí zeleným a mnohým (třeba Messner) horolezcům. Totéž se líbí těm, co z turististů žijí. Ani jedněm se není co divit.
Takže spor o to, zda stavět další, tentokrát do války o návštěvníky, je.
Trestat feratisty ČHS asi nebude, i když já činovník svazu nejsem a jen hádám. Je to to totiž záležitost alpských zemí a jejich svazů. Stejně jako mg naše.
Pokud ovšem Alpské spolky dojdou k závěru, že používání ferát je nesportovní, zavrženihodné, bude tak sutím klasifikované i zemích UIAA, tedy i u nás, tedy těmi spolky, které jsou členy UIAA.
Na tomhle případu je možná vidět, co komu do čeho je a není.
Také k problému ferát se tam vyjadřují horolezci, zelení, pasáci krav a nikoho to tam nepřekvapuje a neřve "Kolik jsi toho vylez, že si myslíš?"
Každej se může vyjádřit k čemu chce. A své zemi, spolku je odpovědný, ať jsme tím nadšeni a nebo je nám z toho na blití.
dagodpovědět 
 Re: Feraty10:58:33 30.11.2007
Vytváření umělých cest ve skalách je prastaré. Hrady, třeba Drábské světníčky. Ale i horolezení. Pradávné cesty, Schusterova cesta na Falka, nebo první cesta na Devil's Tower byli umělé.
Z tohoto pohledu jsou feraty i upravování chytů návrat do prehistorie a volné lezení bez úprav terénu, ponechání skal skalami... výkřikem moderny. :-)
Dagodpovědět 
 Re: Feraty11:00:54 30.11.2007
Byly! Cesty byly... já zase písmenka nevidím... Cesty bílí...
dagodpovědět 
  Re: Feraty13:14:56 30.11.2007
opravdu zajímavá debata....myslím,že nekteří lidi se nudí a nemají co na práci...lidi nechte se žít...myslím,že je úplně jedno,jestli člověk leze, chodí feraty a nebo třeba hraje golf...hlavní je že ho to baví a něco mu to dává....a komu se líbí chodit po žebříkách at chodí...lepší než sedět doma u bedny a civět na Beverly Hills.
adri...odpovědět 
 Re: Feraty15:30:21 30.11.2007
Mam dojem, že Mesner feraty podporuje. Alespoň jsem to od něj četl. Osobně proti feratám nic nemám a jako sestupovou variantu je i uvítám. A že ničí přírodu, to mi teda nepřijde. Navíc se staví tak, aby nekřížily již vzniklou horolezeckou cestu. Navíc to, že umožní nehorolezcům alespoň z části zažít to, co zažívá horolezec a že lidé kvuli feratám vyrazí do přírody a nesedí doma na prdeli mi přijde fajn. Sám jsem na feratách v horách začínal.
IJodpovědět 
  Re: Feraty21:17:44 03.12.2007
Messner teda ne. Mozna mel nejaky obdobi smirlivosti? Jinak je hodne proti vsem podobnym.
dagodpovědět 

 ach jo,...20:14:13 30.11.2007
hned první příspěvek je hodný opravdového pitomce,....
zajda61odpovědět 

 ach jo,...20:18:52 30.11.2007
hned první příspěvek je hodný opravdového pitomce,....
zajda61odpovědět 

 Čuráčíhlava23:54:04 30.11.2007
Ty co jsi napsal ten první komentář.Ty jsi taková píča!
Tomodpovědět 
 Re: Čuráčíhlava09:09:19 01.12.2007
Ale chlapče, vulgarismem si svoje mindráky nespravíš, radši si vem tabletku. Já jsem nesmrtelný blázen, ne Caput penis. Papa
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Čuráčíhlava09:14:05 01.12.2007
Jinak, ještě pro upřesnění, musíš si v některých věcech udělat jasno. Vulva není penis/ viz titulek a pak konec věty/, jestli to nechápeš, tak to máš v životě strááášně těžký.Že tys dostal bleskem na hromosvodu?
nesmrtelný blázenodpovědět 

 díky za clanek12:49:02 01.12.2007
diky za pekny clanek a fotky, urcite zajimava inspirace na dalsi sezonu a nenechte se priste vyprovokovat temi nesmyslnymi reakcemi  ivanlezec
ivanodpovědět 
 Re: díky za clanek19:20:04 02.12.2007
Asi mám docela štěstí, že jsem se v horách nebo na překližce potkal zatím jenom s fajn lidmi. Je neskutečný, kolik machrů musí pořád do všeho krafat. Ten článek je hezkej a je třeba pro lidi, který to baví. Jezdím na kole, jezdím motokros, lezu po překližce, po skále a rád si s partou prolezu i ferratu. Zrovna letos jsme byli v pěti na Tofaně, Paternkofelu, Lagazuoi - všude pozůstatky z 1. svět. války - docela zajímavý. A na každým kroku nádherná příroda, na Cinque Torri nádherný polezení :-) Jsem snad vadnej, že jdu nějakou ferratu? Předpokládal bych určitou velkorysost od těch, co opravdu umí. A ti většinou velkorysí jsou a nepotřebujou si honit triko neustálým kritizováním a ještě si k tomu nadávat. Nechte nás žít, hoši :-D
Pájaodpovědět 
  Re: díky za clanek23:24:07 02.12.2007
Jo, pod to se podepisu.
marekodpovědět 
   Re: díky za clanek16:22:25 03.12.2007
Článek je moc hezký, byli jsme na Schiare s 14-ti letou dcerou úplně stejnou trasou začátkem srpna, byla nadšená. Ferraty jsou moc fajn, ale vrcholový kříž už nestojí. Za nás v srpnu ležel, jestli urez nebo spadl vichrem jsme nezjistili. Spali jsme kus nad heliportem taky ve stanu. Asi jsme taky vadní, jak jsem pochopila z předchozích příspěvků, že jsme týden "pouze chodili ferraty".
I.
odpovědět 

 ferrata19:48:30 03.12.2007
kuci, celkem curina tahle debata nebo co to vlastne je!!!
ricaodpovědět 

 fujfujfuj a ten češťyn!00:06:13 04.12.2007
Ten vinikající vrchol mně byje do vočý ;-)
Gl.odpovědět 
 Re: fujfujfuj a ten češťyn!12:14:50 04.12.2007
Já zase dumám nad tím, co je nekontrolované lezení :-).
o..odpovědět 
  nekontrolovane lezeni17:38:16 04.12.2007
asi tam melo byt nejisteno (tipuju)
tomodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179495)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Létání Je Hezčí VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Pojezd 5B Lešov
Poleh 5B Lešov
Posed 5C Lešov
Gollum 7a Panacelle
Nově komentované:
Confetto ... 6c+/7a Massone
Malá Dušička 7- Lomy Nad Velkou
Carlo Montagna 7c+ Sarche
Kotvičník 8 Lomy Nad Velkou
Katiforos (L1+L2) 8a Manikia

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Sraz dezolatu | Sraz dezolatu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Slanění | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Slanění | Smutek | Slanění | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Nějaká ta smutná fakta |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (66)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (10)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (2)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 368 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 321 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 292 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 266 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.