LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Melen 10848
19.Volf 10818
20.Vlk 10806
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140179 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov
Horolezecká stěna Staré Hradiště - Staré Hradiště
HK Ostaš - Police Nad Metují

Prodejny
HUDYsport - Brno
HUDYsport - Hradec Králové
HANIBAL - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hroší lázeň

Artifikálnyj industriálnyj alp

Industriální alpinismus je lezení po pilířích mostů, opěrných zdech, továrních komínech, výškových budovách a podobných objektech nepřírodního původu, které nebyly původně zamýšleny jako lezecké terény (výstup na překližce nebo na „poleznou věž“ tedy není industriálním výstupem). Stejně tak se nedá považovat za pravověrný industriální terén populární pražská Opatov wall, protože sekání stupů a chytů by degradovalo industriální alpinismus na překližkárnu. Samozřejmě se nepočítají výstupy po žebřících, schodištích a rampách.

Z Pražských terénů můžeme jmenovat například Motokov, budova ČVUT fakulty architektury, industriálně boulderový most Barikádníků, halu hlavního nádraží a Barrandovský most  - významnou oblast se značným a dosud nevyčerpaným potenciálem, ve které se nachází také smělé věže Hroších lázní.

Hroší lázně jsou dvě betonové vaničky na kuřích nožkách na levém břehu Vltavy na předpolí Barrandovského mostu. Jejich účel je nejasný, zřejmě mají být krásné, stejně jako Červ (Váha) na pravém břehu. Zlí jazykové tvrdí, že jak měl most původní jméno „most Antonína Zápotockého“, tak že měl nad mostem stát nadživotní Zápotonda jednou nohou na jedné a druhou na druhé vaničce. Názvem „Hroší lázeň“ (jiní pamětníci uvádějí odlišný název „Bazének pro březího hrocha“) prý plastiky pokřtil proslulý expert přes lešení a podpůrné konstrukce betonářských bednění známý ve betonářské branži pod přezdívkou Pidi.

Hroší lázeň se jeví z lezeckého hlediska značně odmítavě, hlavním problémem je skoro čtyřmetrový střechový převis, který je možné překonat pouze s rezignací na čisté lezení a kde je jedinou reálnou možností postup po vrtaných skobách. Bezprostředním impulzem  pro prvovýstup na Hroší lázeň byla skutečnost, že mého tatínka přestalo bavit jak si od něj pro zvelebování hnízdečka v Dejvicích neustále půjčuji a nevracím vrtačku, a tak jsem nalezl pod stromečkem úžasnou příklepovou akumulátorovou vrtačku a tím byl vyřešen problém mechanizace. Druhým problémem bylo sehnat dostatečně nadšené spolulezce, tento problém však byl hravě vyřešen oslovením virtuálního spolku industriálního alpinismu (ia.foo.cz). Třetím problémem se ukázalo zvolení vhodné technologie osazování postupových bodů ve stropě. Tento problém byl opět vyřešen velmi snadno, a to návštěvou železářství, kde se podařilo veškerý potřebný materiál nakoupit za necelou stokorunu.

Konečně teda stojíme v úterý 25. února v půl osmé večer plni odhodlání pod západní stěnou Jižní Hroší lázně ve složení Magnusek, Rosťa a já. Magnusek se navazuje na špagát a stoupá po ocelové trubce svodu dešťové vody po noze lázně asi deset metrů až pod strop. Cestou se jistí smyčkami okolo trubky, do poslední smyce sedá a vrtá první nýt do stěny těsně pod převis. Vrtačka kvílí a za necelou půlhodinu máme vyvrtáno skoro 4 centimetry, které uznáváme za dostačující a Magnusek osazuje první nýt. Druhý nýt je osazen ve stropě. Unavený dělník skal je spuštěn na zem a jelikož jsem na řadě, tak šplhám pomocí lana nahoru. Chvilku se nemůžu v nýtu rozumně srovnat, ale pak se to podařilo a vrtám další ďouru, nakonec mi dochází šťáva v akumulátoru a tak slaňuji dolů a rozcházíme se do svých domovů.

Další dva nýty byly osazeny v pátek 28. února večer, akce se účastnil též Špicál, který přišel s revoluční myšlenkou vnést do  prvovýstupu prvky stále populárnějšího Drytoolingu a překonat poslední metr převisu zaháknutím cepínu za vrcholové madlo. Rosťovo vrtání v převisu přerušilo pípání mobilního telefonu, volá jeho žena, a na otázku „kde jsi“ Rosťa visící s vrtačkou pod stropem odpovídá „jsem s Magnuskem na stěně“. Tentokrát byl důvodem k ukončení pokusu nejen unavený akumulátor, ale i příchod dvou policajtů a jedné lepé policejní  blondýnečky, kteří nám povyprávěli o tom, jak mají pro lanové hrátky pochopení a jak jezdí slaňovat na Ameriku. Na jejich dobře míněný návrh, abychom si na zdolání lázně sehnali povolení, jsme museli po pravdě odpovědět „to by ovšem znamenalo popření základní myšlenky industriálního alpinismu“. Nakonec nám navrhli dohodu, že nás nezatknou a nezastřelí, když dokončení výstupu necháme na jindy (aby neměli voplejtačky že nás nezatkli), a tak jsme se odebrali do hospody, zavodnili organismy a rozprávěli o literatuře a výtvarném umění.

Vrcholový útok se odehrál v pondělí 3.3.2003 (aby se to lépe pamatovalo), a to opět ve večerních hodinách a pro změnu ve vytrvalém slizkém dešti. Špicál ulehl stižen zákeřným prvokem, a tak jsme byli zas jenom tři. Magnusek přehupkává okap a s lehkostí hákuje až k poslednímu nejtku. Odsedá a vytahuje si na pomocném laně dva pikle, které zavěšuje za vrcholový chyt, věší se do luftu, dělá shyb, výšvih nohou a už visí levou patou za hranu, to vše pro bedlivé oko fotografa. Po provedení povinných fotek se vrací k poslednímu nýtu, nechává v něm pikle, doskakuje konečky prstů na hranu a opičími pohyby se vykuluje na vršek. Urááá. Rosťa jümaruje po pomocném laně a já hákuju za magnuskem, cestou zjišťuji, že moje prasecí technika potřebuje značně vytříbit. Po několika zmatcích v žebříčkách a zachumlání se do chuchvalce smycí konečně dosahuji temena věže.

Vršek je to prostorný, tak deset na deset metrů, s pěknou ohrádkou a uprostřed s kanálkem, no prostě optimální místo pro letní pivasud. Pácháme několik vrcholových fotografií, boucháme podřadné šampaňské, zavrtáváme dva nejtíky na slanění a umísťujeme na nejpřevislejší špičičku lázně krabici s vrcholovou knížkou. Cestě dáváme jméno „Zádama“ (na památku industriálního alpinisty A.B., + Glockner), a klasifikaci určujeme jako IV A1e. Samotné slanění je také pikantní, nástup do slanění by byl bez nášlapné smyčky asi problematický.

Doporučení pro případné opakovače: ideální je výstup za tmy, jelikož pak člověk vidí a téměř není viděn. Je potřeba 30 m lano, šest karabin nebo expresek, pár smyček na případné ovázání okapu a aspoň jeden žebříček nebo nášlapná smyce.

Etika oblasti: Na barrandovském mostu vzhledem k charakteru horniny místní etika dovoluje používat magnézium, lézt po dešti, používat obuv s tvrdou podrážkou a lézt v mačkách a s cepy. Jedná se zatím o oblast klasickou, tj. prvovýstupy odspoda a do neznáma, výstup pomocí lana přehozeného přes vršek se považuje za nesportovní. 

Vyhlašujeme odměnu za RP a OS přelez, podrobnosti v Databázi cest. Ovšem upozorňuji, jakkoli nejsem odborník na sportovní lezení, že jak se dnes nejtěžší cesty motají někde okolo jedenáctky, tak tahle cesta by byla asi tak šestnáctka.

K fotografiím: podmínky pro focení byly pramizerné, na obrázcích je to dost znát. Byla tma, lilo jako z konve, blesk nedobleskoval dostatečně daleko a bez blesku to házelo hovězí dvouvteřinové časy a od mírného máznutí nepomáhal ani lehký stativek.







Fotky: 1. lázeň, 2. magnusek ve stropě, 3. mg s cepy, 4. rozmáznutý mg ve stropě, 5. vrcholové foto zleva Rosťa, Magnusek, Lukas B.

Lukas B.   [úpravy] 12:35 18.03.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Greenpeace!!!12:41:41 18.03.2003
To sou cely voni. Vlezou mi do me posledni vany neprirodniho puvodu. Snad abych se ted chodil koupat do naky reky, ne?
Hrochodpovědět 

 Nechápu13:38:01 18.03.2003
Kam zmizely kvalitní články? Čeho se ještě dočkáme? Třeba to ještě lezte nazí, "beton v kůži", jen jiná forma exhibicionismu.
Tomáš Mourekodpovědět 
 Re: Nechápu14:32:45 18.03.2003
mňau, mňau, mourku, tys nám ale pěkně zamňoukal.
mourek kocourekodpovědět 
 Re: Nechápu20:27:37 19.03.2003
Kritizovat umí každej, tak napiš něco oduševnělýho, prudce inteligentního a originálního.
mrázaodpovědět 

 Vivat13:49:44 18.03.2003
Skvělý článek, chlapci. Tomu říkám výkon. Paráda. Škoda jen že fotky nejsou lepší, ale i tak je to hodně dobrý. Jsem zvědavej jestli to někdy někdo dá ve dne.
fikusodpovědět 
 Re: Vivat21:02:15 13.11.2005
Ja a kamoš Pavel jsme tam byly asi okolo pul třetí odpo 11.11.05 přímo v dopravní špičce a až na pár udivených řidičů a jednoho policajta co na nás od trati kynul abychom sfrčeli dolu, se nic moc nedělo .... jen jsme si to užili jako pěkný výstup
Mártyodpovědět 
  Re: Vivat22:18:29 07.02.2016
Vidíš, to jsem vás možná viděla :) Mohlo to být nějak v tý době, a s rodičema jsme jeli kolem. Děsně dlouho jsme pak přemýšleli, jak se tam ty chlápci proboha dostali (mě bylo tenkrát asi 12 :)) Milé :)
 Veruna0odpovědět 

 14:17:57 18.03.2003
Tak to je nářez chlapi. Super ulítlej výkon.
Petr Reschodpovědět 

 díky14:18:25 18.03.2003
díky, webmajstře za bleskurychlé umístění fotek. snad příště bude lepší kvalita když to nedám vyvolat do drogérie.
připojuju autentický komentář prvního přelezce (kráceno):
o je ti takova zajimava pitomost. Lezt na betonovej pahejl urostred cileho automobiloveho provozu. Nejak jsem se celou cestu nemoh rozmyslet, jestli jsem vlasne recesista nebo magor.
Vylez bez pouziti slanaku je skutecne pikantni. Hrana pekne bere, clovek se chytne, vyhoupne a - tresti oci na hladkou betonovou plan.
Trochu nas znervoznovali policajti, co zastavili na sjezdu z Barrandova a pozorovali nas. Pak pro zmenu vysetrovali nejakou bouracku bezprostredne vedle lazne a tak jsme dustojne slanovali ve vzdalenosti dvou jizdnich pruhu od nich.
pionyr.

Lukas B.odpovědět 
 Re: díky14:24:15 18.03.2003
neni zac.
Clanek hodnotim nadmiru kladne a pred vasim vykonem se klanim az na zem.
Zajimalo by me, co presne vsechno jste v tom zelezarstvi koupili za ucelem zdolani teto cesty.
Hopodpovědět 
  Re: Re: díky14:31:52 18.03.2003
koupili jsme v železářství na Břinkáči dříky nejtů, průměr 8 mm, délka asi 80 mm, zn. Fischer (dost renomovaná), výpočtová únosnost v betonu B30 a kvalitnějším 35 kN axiálně i radiálně, cena 8 kč/ks. pak tři neoriginální majlonky na slaňák po dvacetikoruně, plakety nejtů zbastlil magnusek z vinglu a vrcholovou knížku upatlal Rosťa.
Ty dříky by šly bez problému do skály, mimochodem na vltavské žule v oblasti Borová věž jsou použity v nových cestách (Algena?)
Lukas B.odpovědět 

 14:18:28 18.03.2003
Pokud to chápu správně - a to jako recesi - tak je to opravdu dobrý....s lezením to nemá zase tak moc společného, al je to dobré povyražení...
Radimodpovědět 
  Lezení?15:05:35 18.03.2003
Inu, řekl bych, že to od "normálního" lezení není vzdáleno více než lezení na překližce.
mellounodpovědět 
  Re: Lezení?15:15:01 18.03.2003
no fuj, meloune. mír stájím, mír zahradám. překližkáří patří do rodiny stejně tak jako třeba industrialistí.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Lezení?16:29:13 18.03.2003
Pokud davas tento druh exibicionismu do stejneho pytle jako lezeni po preklizce , tak lituju toho , ze jsem ti dal hlas.Doporucoval bych ti zajet si na nejake zavody , kde leze dveste /200/ deti.
Jinak to je docela narez, ale pozor na opakovace , lezeni po baracich je nebezpecne!!!!!
nosodpovědět 
   Re: Re: Lezení?08:19:58 19.03.2003
Hmm, zdá se, že dobré téma na diskusi.
Ano, dávám to do stejného pytle, ale především proto, že to nepovažuji za exibicionismus, ale za výstup. Nechci nikterak hodnotit otázku právní (určitě se to nesmí a mnohdy to může omezovat konkrétní práva konkrétních vlastníků), ani otázku bezpečnostní (ledasjaké lezení po fasádách je jistě z hlediska jištění problematické), ale koukám se na to pohledem ryze motivačním.

A skutečnost, že někde stojí objekt (lhostejno, že ho vytvořila lidská ruka), který vůbec nevznikl pro účely lezení (to ostatně hory nevznikly také :-) a někdo pojme myšlenku se dostat na vrchol a pěkně odspodu tohoto cíle dosáhne, je naprosto standardní přístup. A jestliže to srovnávám s překližkou, tak především proto, že je zde naprosto stejná odtažitost od přírody.

A nevím proč mluvíš o exibionismu. Partičku IA znám a jejich dosavadní výstupy neměly ŽÁDNOU větší publicitu. Většinou lezou v noci (aby je někdo nenachytal) a rozhodně nemají publikum.

To ten francouzský mistr v IA (jak se jenom jmenuje?), který pozve desítky televizních štábů, nebo jiní naši mistři, kteří před kamerami jumarují na vysoké pražské hotely mají o chlup jinačí motivaci.
mellounodpovědět 
    Re: Re: Re: Lezení?09:39:33 19.03.2003
To je jasny. Byl to predevsim peknej vykon, a urcite i spousta srandy a recese. Exhibici v tom take zadnou nevidim. To, ze o svem vykonu kluci napsali, je super. Moc jsem se pobavil a jsem take moc rad ze pridali svoje fotky, protoze tedka konecne vim jak vypadaji tihle casti prispevatele zdejsich diskusi.
Hopodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Lezení?10:04:39 19.03.2003
hahaha, lupme, nic nevíš, ksichty jsou konspiračně rozmazaný, bohužel teda ale neúmyslně.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?10:33:44 19.03.2003
Ta modrakova kombineza te ale zrejme prozradi vsude. Urcite ji nesundavas ani doma.
Hopodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?10:34:13 19.03.2003
Na stránkách Humanity moc rozmazaný nejste:-) Wanted 500$!
Sheriff´s deadodpovědět 
    Re: Re: Re: Lezení?10:03:02 19.03.2003
Jo, Martine, víš, mě ten článeček potěšil. Kdekdo tyhle výstupy bere jako fajn zábavku a taky je kdekdo dělá. Jasně že se nejedná o horolezectví v pravém slova smyslu (už proto, že tam chyběj hory), je to prostě lezení. Ale na druhou stranu to mnohdy má třeba k pískovcovýmu lezení mnohem blíž, než tebou uváděná překližka.
V dobách již trošinku minulých (tak 17 let dozadu) jsme pár "industriálních" cest, jak se dnes říká) vyšvihli, ale hráli jsme i přitom taky na "pravidla" stavělo se zdola, stejně jako ve výše uvedeném případě, a pokud ne, tak jsme cestu nepovažovali za přelezenou, dokud neměla RP přelez. A to některý nemaj dodnes, přestože nejsou až tak těžký. Jen, oprávněně, upadly v zapomění. Po letech jsem si jednu zkusil znovu (už se slušnejma lezečkama a takovym tim bílým prášivým) a musím říct, e to nestojí za námahu. A taky za ten strach. Ty nejty poněkud zestárly (přestože byly vytvořené řesně podle tehdejšícho doporučení bezpečnostní komise speleologickýho spolku).
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Re: Re: Lezení?21:12:12 19.03.2003
Opravdu nevis o cem mluvis, dost se do toho zamotavas a jestli najdes nekoho s podobnym nazorem ve vyboru CHS, tak nas ochranuj BUH.
Ale ti exibousi jsou kousci.
NOSodpovědět 
     Re: Lezení?11:20:12 20.03.2003
Nevím do čeho se zamotávám a nevím jaký vztah to celé má k VV ČHS.

Jestli se mnou na toto téma chceš vést další debaty tak mně prosím napiš maila, nebo uveď maila na sebe.
mellounodpovědět 
      Re: Re: Lezení?23:24:50 20.03.2003
Netouzim po publicite , ale tvoje nazory jsou nestandartni a neguji koncepci CHS.Pokud jsi drive neco takoveho publikoval na konercnim serwru, byl to tvuj divny , ale tvuj nazor .Ted musis byt opatrnejsi , protoze ze sveho postaveni jsi nekde jinde a publicita tvych postoju a nazoru muze vyrazne koncepci CHS poskodit.Jinak jsi pro me po horolezecke strance nic, takze nevim co bych si s tebou vykladal.
NOSodpovědět 
       Re: Lezení?08:54:07 21.03.2003
Hmmm, to je také zajímavá formulace:
Tak dneska se místo ANONYM, říká "netoužím po publicitě".
Ta čeština je krásný jazyk.
Jak jsem napsal. Můj mail je k disposici.
mellounodpovědět 
        Re: Re: Lezení?15:00:18 21.03.2003
Povidam , ze pro me jsi v lezeni nic, takze nac polemizovat jen nenavadej mlade lezce , aby jsi byl schopen unest tihu prusvihu.
NOSodpovědět 
         Re: Re: Re: Lezení?22:17:40 21.03.2003
NOSe, jsi OK, tedy normalni? Mam dojem ze narozdil od Mellouna prave ty trochu vypadavas z prumeru dnesni nazorove hladiny. Alespon kdyz se podivam na prispevky kolem, a to je Lezec nejzivejsim lezeckym servrem. Navic, nezlob se, ale ty jsi pro me nula stokrat vetsi (hmmm, nula se vlastne neda nasobit)nez Melloun, protoze o nem vime na lezci ledacos, kdezto o tobe jen tri pismenka. Gejza
Gejzaodpovědět 
          Re: Re: Re: Re: Lezení?22:33:50 21.03.2003
Pokud se jedna o ten vystup po betonu tak , ho mohu ze sve pozice vychvalovat , ale to meloun nemuze.A pokud povazujes Melonovi pokusy za nejaky vykon , nebo prinos pro lezeni, tak te lituji.Jinak , jsem nepouzil termin nula ale nic a pokud mas na to aby jsi pochopil tyto dve veliciny a umel je od sebe odelit , tak to prosim zkus.
NOSodpovědět 
           Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?12:35:48 24.03.2003
Docela lituju Mellouna, že se z něj stal díky přijetí funkce ve VV méněcenný jedinec, jsou mu upírána základní práva a svobody.....myslím, že jako Martin Mellan si může myslet co chce a svůj názor i prezentovat. Pokud se nám ty názory nebudou líbit nemusíme ho příště zvolit. Pokud se bude podepisovat jako MArtin Mellan člen VV ČHS mělo by to být v souladu s názorem VV ČHS. Já osobně jsme dal naše hlasy Mellounovi právě proto, že má mladé názory a nebojí se je prezentovat a hlavně se pod ně i podepsat - což leckdo na tomhle webu nezvládne - neunese tíhu vlastního jména a třaba i skutečnost, že by mohl být za BLBA.
Radim Bzuraodpovědět 
            Re: Lezení?13:25:30 24.03.2003
Vřelé díky za zastání, velmi mně to pomohlo. Už jsem měl na stole připravejen provaz. Teď ho dám zase na chvíli do šuplíku.

Jinak od svého zvolení se navíc snažím své příspěvky oddělit na ty nejvíce formální a osobní. Ty podepisuji melloun.

Pak ty, které presentuji jako osoba i jako člen VV. Jinými slovy - co takto napíšu, jsem ochoten v tom smyslu i hlasovat ve VV, ale zatím to je můj názor. Ty podepisuji Martin Mellan.

Kdybych tu snad měl presentovat oficiální názor VV, bude to z podpisu zřejmé.

Pilný čtenář snadno nahlédne, čím měly být příspěvky v této debatě.
mellounodpovědět 
             Re: Re: Lezení?14:50:45 24.03.2003
Ted jsem to pochopil.Ty jsi vlastne novy typ cloveka.Dvojmozek,dvojzaludek,dvojzodpovednost,dvoj moralka,dvojcil.Kolik ti je let , ze je v tobe tolik komunistickeho.Ty lidi to umeli zit na dvojako.Bohuzel ja patrim k tem co to neumi , ale tesim se ze te potkam nekde ve skala, nebo na horach pokud budu mit dvoj stesti.
NOSodpovědět 
              Skandální odhalení15:15:14 24.03.2003
No to je skalnál! Melloun má dvě nohy!! Nemá on snad nakonec i dvě ruce?! Jestli ano, ať už radeji nevytahuje paty z domu. Ba ne panáčku, na nás si nepřijdeš, na tyhle podfuky my totiž máme NOS. Jen aby nám ho někdo za jeho anonymní napadání nerozbil. Hlásím se dobrovolně.
Špicálodpovědět 
            Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?14:59:33 24.03.2003
Ted ti dam za pravdu, ze ho priste nebudeme volit , ale to jeho dvojakost meseji znat vsichni.Lezeni ma jednu vyhodu, deset metru nad zemi uz neni nikdo hrdina.Takze nektere jedince co se do te vyse nedostanou musime vyprovokovat k odhaleni sve dvojakosti u zemne a to je slozite.
Nazorodpovědět 
             Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?15:27:08 24.03.2003
Oddělení svého osobního smýšlení, šprýmování s troškou nadsázky od oficiálního názoru ČHS je normální praxe, běžná v zaměstnání ale i politice ( i prezident Havel vyjádřil svůj osobní názor na válku v Íráku ). ČHS není ani politická strana a MArtin není ani mluvčím prezidenta, ale pouze ČHS. A web lezec není dokonce ani webem ČHS. Mimo to, že má dvě ruce zvládne pod svůj komentář připojit i své vlastní jméno.
Radim Bzuraodpovědět 
              Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?15:35:54 24.03.2003
Pamatuji dobu , kdy sine slavy byly plne hrdinu , kteri se zastitovali stranou a svym neposkvrnenym jmenem a hlasali bludy do nebe volajici.Doba nas nucila jim dat hned pres pazoury a necekat na okamzik kdy se zasalasi ve svych kreslech.
Nazorodpovědět 
               Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?20:24:19 24.03.2003
..se nám tu vylíhli dva blbové, jejichž cílem je všechny nasrat. Navrhuji na NOSe a Názora napříště nereagovat. Já osobně to teď dělám naposled.
Petr Jandíkodpovědět 
                Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?23:41:27 24.03.2003
Hm, NOS je buď doost hloupej týpek, nebo si jenom ukájí svoje choutky zbabělou provokací. Asi ho to vzrušuje a dělá mu to dobře, takže opravdu nejlépe toto lezecké "něco" ignorovat...
LeoNodpovědět 
               Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?12:27:12 25.03.2003
Zjevne jsi jim daval poctive pres pazoury uz tak od roku 68 ze to slo se soudruhama tak rychle... :)))
Dafeodpovědět 
   Re: Re: Lezení?12:18:41 19.03.2003
Mě to připadá filosofií bližší lezení než překližka: je to přece hledání cesty v místech, která jako lezecká původně zamýšlena nebyla. Na rozdíl od umělého stavění cest ať už v tělocvičně nebo v přírodě.
Joeodpovědět 
    Re: Re: Re: Lezení?23:35:58 20.03.2003
Priklanim se k tvemu nazoru.Lezt na ten beton neni az tak trenik.Nejdriv musis na preklizce natrenovat a pak se do takoveho kousku pustit.A proto to je narez a vyzaduje to pripravu a dost odvahy.Preklizka je ta priprava na neco a pak uz si jdi lezt co chces.Pokud si nekdo plete pripravu , preklizku, s vykonem a stavi to na stejnou hodnotu tak je diletant.Nera bych videl tlupy decek lizt po baracich a padat z prvniho podlazi-to je pro Melounka.
NOSodpovědět 
      Lezení?08:55:31 21.03.2003
Stále méně chápu s čím polemizuješ.
mellounodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Lezení?13:18:38 21.03.2003
Taky nevím,NOSi,o co Ti vlastně jde.Z Tvého příspěvku čiší moralizování a upjatost,řekl bych.Tady nejde zas tak o rozdíl mezi překližkou a lezením na betonový "monolit",o tom by se dalo dlouho mluvit - souhlasím,že stěna je téměř bezpečná příprava,tohle je něco jiného - ale ten článek je o jiné věci a to o nápadu pár borců,recesi a odvaze zárověň,o udělání činu ne proto,že je racionálně rozmyšlený,ale protože je trochu bláznivý a je dělaný ze srdce.To Ty zřejmě nechápeš a nepřijímáš,když se tak opíráš do Melouna.
Pepinoodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?14:54:09 21.03.2003
Ja s tebou plne souhlasim a jsem ochoten se pod to podepsat , al jen nemam chut poslouchat keci cinovniku CHS a pozorovat , ze delaji uplne neco jineho.Moji dusi jsou blizsi ty divocarny a experimenty , treba na betonu.
NOSodpovědět 
       Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?18:47:40 21.03.2003
Diky,NOSi,za odpoved,nechtel jsem urazit,jen mi prisly ostre Tvoje komentare - je to Tvoje vec...
Pepinoodpovědět 
       Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?11:29:16 25.03.2003
Předtím jsem nechtěl nijak urazit a respektovat názor druhého,ale - přečetl jsem si Tvoje další reakce,Nosi (či názore) a vychází mi,že jsi (ostatní prominou vulgarismus,omluvou budiž mi nenalezení výstižnějšího pojmenovaní) nějaký úchyl a provokatér,člověk trpící stihomamem a kecala,přiblblý anonym a majitel velké po okraj zaplněné mozkovny s nadhledem nad všechny ostatní a jejich omezené pohledy.Taky kretén a blb a nakonec hlavně - HOVADO,které si libuje v osočování ostatních pod rouškou anonymity.Vím,že Ti tímto nahrávám,protože takovýto projev je nezodpovědný vůči Tvým 14-letým dětem v oddílech (doufám,že se na nich Tvoje demagogie nijak vážně nepodepíše),které si mohou tuto stránku přečíst,ale oni si to snad přeberou a já za svoje pocity nemůžu.Je to můj osobní názor.

Pepino

P.S.Nejsem nijak angažován v ČHS,nelezl jsem zatím po betonu,neznám mellouna ani nikoho jiného z výše jmenovaných,neznám ani Tebe a reaguju pouze na to,co jsem si tady přečetl (bylo toho ovšem dost).
Můžeš mi klidně napsat (všem ostatním koneckonců taky),že se pletu a vysvětlit,jak moc,ale jsem si téměř jistý,že se to nestane...
Pepinoodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Lezení?13:20:12 21.03.2003
...ze srdce a se SRDCEM...
Pepinoodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Lezení?13:24:09 21.03.2003
Ty vole ... to mi pripomina komunisticky blaboly o cvicnych skalkach a priprave na lezeni v horach ... Tak trebas na morave se za komancu prakticky nelezlo, pouze trenovalo, protoze vsecko co tady je, byly pouze cvicne skalky ....
Vitaodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Lezení?15:05:50 21.03.2003
Ale to meli pravdu....
Kamilodpovědět 

 16 na svete!14:22:11 18.03.2003
Je to super odvaz. Jen tak dal hosi! Mozna, ze uz tento rok to negdo vyleze volne. Je furt lepsi lezt mostni pilire technicky, nez sekat a pak lezt volne prirodni utvary. Aspon jste meli jistotu, ze se s Vama nic neurve...
PDodpovědět 

  dodělat15:38:54 18.03.2003
Jak to, že to ještě není na ia.foo.cz? To je ale ostuda!

A jaký problém s nástupem do slanění? Klasici v dřevních dobách jako zocelení jedince učili do slanění přes hranu pod převis NASKOČIT! Ufff, na to jsem nikdy odvahu neměl ;-)
mellounodpovědět 
 Re: dodělat16:26:05 18.03.2003
A co takhle clanecek o Motokovu ... to je taky pekne dilko ;-)
Vitaodpovědět 
 Re: dodělat14:04:40 19.03.2003
Ooo pardon, bohuzel neni pro me uplne jednoduche snazit se nahradit mistra foo, zejmena na to nak nemam ocas a cas. Ja se kaju. Kaju Gotta.
Magnusekodpovědět 

 prvni opakovani20:02:33 18.03.2003
Vcera jsme dali prvni opakovani vystupu a bylo to lepsi nez jsem cekal. Napul je to recese, ale krome toho hluku se to moc nelisi od jinejch. hakovacek. Normalni vopruz s zebrickama. Docela se mi ale libil vystup po tom svodu. Krasna, chytovata a  zajistitelna dvojspara. Pokud se na to nekdo chystate, tak si sezente alespon pet karabin maleho prumeru. Do pomerne malych der v plaketach 90% mych karabin vubec neslo, protoze jsou podivne profilovany.
komarodpovědět 
 můžu jim věřit? :)20:45:22 18.03.2003
ahoj, hele, jak je to s těma nejtama, dá se jim věřit? .. bych to rád zkusil sólo .. jo a co ten poslední krok přez hranu? jak moc je těžkej? nerad bych si tam hrál na netopejra ..
t_maxodpovědět 
  Re: můžu jim věřit? :)21:14:04 18.03.2003
Za nejty mluvit nemuzu, ale ten prelez pres hranu je fakt peknej. Ted kdyz uz to mam za sebou, tak bych necvakal ani ten slanovaci krouzek, abych si uzil trochu adrenalinu, takze z hrani na netopyra bych strach nemel. Prinejhorsim lze i pres nej dolezt hakovanim.
komarodpovědět 
   Re: Re: můžu jim věřit? :)07:09:50 19.03.2003
no jako otázka je co nejtoví provede při nejištěném sólu, to znamená že budeš dycky jen na jednom nejtu v luftě. hm. dalo by se kdyby byly ďoury o dva cenťáky hlubší, pak by to uneslo tři felicie. takhle nevím, tři lidi najednou nejt udrží (zkoušeli jsme v tom těsně nad zemí poskakovat)
Lukas B.odpovědět 
    Re: Re: Re: můžu jim věřit? :)09:29:42 19.03.2003
Teda IA, super počin! Sbalím dva páry žebříků, haulbag, postel a zkusím dát opáčko ;)

t_max> to solo dáš jištěný nebo nejištěný? ;)
Dědodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: můžu jim věřit? :)19:19:48 20.03.2003
no dyš sólo, tak free .. asi to nejdřív zkusim s ňýkým jištěním, jen tak trochu a pak to dam free solo .. nerad bych lítal po barranďáku kuli vlastní blbosti :))
t_maxodpovědět 
    Re: můžu jim věřit? :)12:23:21 19.03.2003
Já bych nejty "z železářství" neviděl jako důvod k obavám. Nemysleme si, že "horolezecké" nýty jsou dělané nějak výjimečně jinak nebo z jiného materiálu. Maximálně jsou designované speciálně na horniny, které připadají v úvahu. Ale tím spíš. Na beton žádný lezecký nýt rozhodně designovaný není.

Zatímco statické zatížení (tento případ) kotvy zapuštěné v betonu je zcela standardní stavařská úloha pro kterou je tento druh kotvy určen. A na rozdíl od lezeckých nýtů, u těchto výrobci neuvádějí jen (například) pevnost oka, ale pevnost (nosnost) celého systému. Pochopitelně jen, je-li optimálně usazen. Kdyby to někoho zajímalo, tak na této adrese http://www.fabory.cz/ si můžete stáhnout katalog, kde se dočtete i tyto nosnosti jimi dodávaných kotev. Tuto firmu uvádím jen proto, že vím jak jejich katalog vypadá.
mellounodpovědět 
     Re: Re: můžu jim věřit? :)13:11:58 19.03.2003
melloune, problém není v konstrukci nebo materiálu nejtů, problém je v tom, že jsou osazeny docela mělko (vona ta vrtačka je spíš hobby nářadí). jakožto člověk živící se betonem a betonovejma mostama odhaduji nosnost takhle osazenech nejtů na 10-15 kN. Ale byl bych nerad aby se kvůli tomu nějaký důvěřivec zmrzačil.
Lukas B.odpovědět 

 10:46:24 19.03.2003
Tak to je super ulet...škoda,že už je zbouranej Stalin....
Salošodpovědět 
 Stalin10:51:00 19.03.2003
Ale stejně tam v tý lokalitě máš hafo dobrejch cest :-)))
Tomáš F.odpovědět 

 Mostové šialenstvo12:33:03 19.03.2003
Lezem po skalách,ale aj po mostoch.Je to super.
Vytvoril som cestu cca.10m traverz popod most.
Je tam špára cca.3-4cm.Do nej som naflágal
6.doma robených skôb.Chyba je len tá,že v tej špáre sú mostové gumové silenbloky.Keby prišiel
nejaký kontrolór-statik.tak by som išiel asi sedieť do lochu.Cesta má už svoj RP prelez cca.
8+UIIA.Miesto neuvádyam.
Zdravím podobných šialencov.
S pozdravom Body.
Bodyodpovědět 
 Re: Mostové šialenstvo13:07:05 19.03.2003
Prosím Ťa uveď miesto, budem radšej chodiť po inom moste.
Marekodpovědět 
 Re: Mostové šialenstvo13:14:24 19.03.2003
tývole to dám v práci k lepšímu. skoby mezi beton a elastomer ložiska. Ale neboj, most jen tak snadno nespadne.
Lukas B.odpovědět 

 Sudetská industriální scéna!13:51:26 19.03.2003
Solidní industrial na Barrandienu. Rád bych ovšem upozornil na to, že se disciplína rozmohla i v Sudetech (nejvíc cest tohoto typu v databázi Lezce je ze severu Čech, i když kvalitou to asi na pražskou scénu zatím nemá). Od lezení ve skalách a na překližce se ovšem industrial liší tím, že publikum je mnohem širší, protože terainy jsou více méně v intravilánu. To je něco pro opravdové egzhibouše! Za sudetskou industriální scénu Papouš, Aussig   
Papoušodpovědět 

 Rada?16:43:18 19.03.2003
Kde přesně je "Opatov wall" ? diky
Sallyodpovědět 
 Re: Rada?08:46:33 20.03.2003
Na Opatove
odpovědět 
  Re: Re: Rada?21:30:42 20.03.2003
Tos mu teda pomoh ty hováde.......
spookerodpovědět 
    Opatov09:01:32 21.03.2003
Dálnice D1, směr Brno-Praha, první sjezd do Prahy směr Opatov. Jde o opěrnou zeď podél tohoto sjezdu. Když jede pořádný kamion, doporučuje se trochu přitisknout ke stěně :-)
mellounodpovědět 
    Re: Opatov14:56:18 21.03.2003
Ty si nedas pokoj,ty si koledujes....
NOSodpovědět 

 10:47:16 20.03.2003
Pěkně napsanej článek. Nejsem sice zrovna fanda IA, ale je fakt, že pod komínem na Motokov jsem už párkrát stál a říkal si,jak by se to lezlo. K realizaci činu ovšem tenkrát nedošlo a tak mi utekl prvovýstup. Jednou na podzim jsem měl ovšem na Motokovu zážitek přímo horský. když jsme tam měnili vokna, byla inverze, Praha schovaná pod mraky a dokonce jsme viděli vidmo - náš stín na mracích lemovaný duhou.
V horách se mi to nestane a na baráku v Praze jo.
Petr Jandíkodpovědět 

 ...dovětek16:33:08 20.03.2003
Magnusek s Špacír jsou bouchači.... i když mě Magnusek nasral, že před námi vylezli Watzmann a mi ne, ale už jsem asi odpoustil.....
  Zadrec Aleš  a Magnusku už se těším na písek snad se tam uvidíme začázkem červnem v Ádru.
Alešodpovědět 

 ZUPA09:07:02 21.03.2003
zdarec mazec, no co víc k tomu říct, než že ste opět posunuli pomyslnou laťku technického lezení, kam až to opět jde a nastínili tím nový dynamický směr současného lezení!!!
Hoši děkujem
Lukodpovědět 
 Re: ZUPA09:07:32 21.03.2003
P.S. Viva La Industrial
Lukodpovědět 

 IA a magnesium14:06:55 21.03.2003
Nejsou ty bílé fleky náhodou magnésium? Je to MG vůbec při této činnosti povolené?
Hore zdar RR
rraskaodpovědět 
 Re: IA a magnesium15:14:33 21.03.2003
přestože jsem pochopil že si děláš srandu, tak odpovídám. ty bílé fleky jsou tzv. vápenné výkvěty.
při hydrataci betonu vzniká jako vedlejší produkt hydroxid vápenatý Ca(OH)2, který je ve vodě rozpustný ve vodě. beton jako materiál částečně vodopropustný, a tak dochází k vymývání hydroxidu řádově desítky let. na vzduchu pak probíhá oblíbená reakce vzniku uhličitanu vápenatého CaCO3, který tvoří výkvěty. vlivem působení kysličníku uhličitého a vody dochází k přeměně uhličitanu na hydrouhličitan vápenatý Ca(HCO3)2, který je vodou rozpustný a mizí, přeměna trvá 1-2 roky. ovšem na převisech kam nemůže voda zůstávají výkvěty skoro nastálo (třeba na hroší lázni).
Proč o tom píšu tak sáhodlouze: velmi podobná reakce probíhá na pískovci, který vždy obsahuje aspoň trochu vápníku (stačí pár promile). a tak nám vznikají výkvěty i na pískovci (není to tedy nic co by mělo cosi společného s magnesiem). Paradoxně kyselá reakce dešťových srážek (u nás zpravidla) přináší rychlejší mizení výkvětů.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Re: IA a magnesium10:09:36 24.03.2003
Vypadá to, že bys mohl odborně popsat vliv magnésia na pískovce (či obecně na skalách). Škodí nebo neškodí, já tomu pořád nerozumím.
Hore zdar RR
rraskaodpovědět 
   Re: Re: Re: IA a magnesium10:17:26 24.03.2003
zklamu tě, nemohl, jsa pouhý betonář a nikoli chemik nebo geológ. nicméně fotka vápennýho výkvětu na pískovci straší nekde v poslední nebo předposlední montáně s popiskou "pískovec poškozený magnéziem". Navíc jsem ideologický odpírač mg a nikoli osoba nestranná.
Lukas B.odpovědět 

 Hlavák13:24:42 22.03.2003
Mimochodem, traverza oblouku nádražní haly (viz cesta Poslední vlak) stále čeká na čistý solo přelez. V banku jsou 3 pifka.
Vzhledem k častým výhružkám bombovými útoky a mezinárodní situaci se však momentálně nedoporučuje.
Zaručeně extrémní industriální výzva je pak budova RFE/RL...
LeoNodpovědět 

 umelina19:00:20 22.03.2003
Ahoj,taky sem skousel s kamosem lozit po podobnych umelych vecech.Nejvhodnejsi sme nasli u nas v dedine-je to odhlucnovaci zed od vlakacu,ale z druhe strany-sou tam maly listy a proste to jede.Vysoky je to tak 3 az 4m takze bouldrovej charakter.No v tom nejvyssim miste sem prelezl jen jednu "cestu" ale uz se tam chystam znova :-)
honzaodpovědět 

 beton12:26:43 23.03.2003
Ahoj.Chtel bych vam predat svoji zkusenosts s lezenim po moste.Taky jsem to udelal se svym kamosem, ale meli jsme smulu.Videl nas nerjakej cumil a udal nas.A pak prisli nejaky statici od nadrazaku a muj docela prima tata musel zaplatit skoro 150 000 za nejake priblble staticke zkousky.
Docela se nam tech osm nejtu a jedenact skob prodrazilo a to jeste jsem mel stesti ze jsem byl bran jako mladistvy a tata se s CD dohod.
pepaodpovědět 

 hmmm...18:56:02 23.03.2003
hmmm... interesantni az bizardne pitoreskni :-D
smrtakodpovědět 

 Vy krávové!01:12:48 27.03.2003
Sem nasr.nej, odřenej a skoro střízlivej! Proč jsou ty plakety tak ouzký? Dyť se tam nedá nic narvat! Musel jsem to slízt zpátky, s oklouzanejma teniskama teda nic moc. Grrr.
Takže jdu přeměřovat karáble a večer snad znovu pod most :)
LeoNodpovědět 

 premie21:34:41 28.03.2003
Lukáši, tvý firemní monterky mě přesvědčili o Tvém zodpovědném přístupu k plnění pracovních poviností. Přihlaš se o prémii.
duchnaodpovědět 

 dost dobrý...21:08:49 03.04.2003
Výkon obdivuhodný, smekám. Kdysi jsem si myslel, že se časem v těch betonovejch monstrech objeví chyty (umělý samosebou), ale ani tenhle zp. není marnej.
Jen ještě osobní zkušenost, je skoro lepší takhle lízt normálně ve dne a ev. příslušníkům VB tvrdit, že probíhá cosi (třeba kontrola, či oprava). Jako když jsme dělali houpačku na mostě v Hrobech u Mikulova a projíždějícím esenbákům, na dotaz co že jako, prohodil Kosťa: "kontrola mostu" - zasalutovali a odjeli.
Teď mě ještě napadá - POLICIE nesmí vstupovat na uzavřené (tj. ohraničené) pracoviště. Pouze na příkaz státního zástupce (doufám jsem to na školení BP dobře pochopil). Takže tudy vede cesta ? ;-)))

SKAJP Lukáš.
Lukáš Ch.odpovědět 
 Re: Brnenske builderingove lokality10:53:19 27.04.2003
Pro ty co uz je nebavi cist o stejne lokalite dokola pridavam. Ve statlu hnedka pod pryglem je Hitleruv Pilir Mnozi rakvaci si vzpomenou na poharove zavody tam poradane v minulem tisicileti. Je pravda, ze chyty uz tam nejsou, ale vim, ze je stale mozne lizt technicke cesty a pro ty co to umej na hranach a koutcich tak tam najdou i neco free. Jisteni ta jako vsude jinde akorat na slaneni budes potrebovat novou smycku na vrchol paklize si nechces drbat lano o vrcholovou hranu. Policajtu se bat nemusis, protoze majitel objektu neexistuje. Kdo neveri, at se zepta kluku z Lokalky. A pro ty co potrebuji trochu strachu pred svestkama. Zkus si vylizt na Saska (pomnik Rudoarmejce) V centru Brna. Bomba zula, jisteni jento co si zalozis a garance, ze nekdo ty chlupaty na trebe posle je skoro 100%. Tak si to uzite. Stepan
Stepanodpovědět 

 ZBOMBENO22:51:55 26.04.2003
Hej hoši, pod nástupem do té cesty jsem nabombyl sprejem nápis "Hroší Lázeň" a šipku nahoru. To aby i ten největší blb poznal, že se to leze přez ten okap. 
Sprejařodpovědět 

 Hroší lázeň09:37:52 30.09.2003
Tak jsme s kamarádem vylezli na Hroší lázeň - 30.9 03 v 1:00. Ani jedna expreska se nám nevešla do nejtu, měli jsme jen jednu karábku co tam pasovala, a tak jsme se jistili 3mm prusíkem. Nevěřil bych že mě to unese :-). radek
radekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.