LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lucka Hrozová v Koreji v ledolezení bronzová

Lucka Hrozová skončila třetí na prvním letošním závodě Světového poháru v ledolezení 8. a 9. ledna 2011 v korejském Cheongsongu.

Na příčkách před ní v závodě na obtížnost skončily na prvním místě Maria Tolokonina (Rusko), která se vrátila po mateřské přestávce, a na druhém Seon Shin Woonová (Korea).
Velká favoritka Italka Angelika Rainerová, vítězka kvalifikace a  semifinále, byla rozhodčími zadržena kvůli domnělé chybě, kterou videozáznam nepotvrdil. Druhý start jí ale nevyšel a skončila na sedmém místě.

Mezi muži zvítězil Markus Bendler (Rakousko), na druhé příčce se umístil Park Hee Yong (Korea), třetí skončil Maxim Tomilov
(Rusko).

Podle tiskové zprávy, kterou nám poslal Petr Jandík, Lucka Hrozová uspěla i v závodě na rychlost, kde porušila dosavadní hegemonii ruských závodnic a obsadila čtvrté místo, což je historicky nejlepší výkon, který kdy náš drytooling v rychlosti získal. Zlato získala Irina Bagaeva (Rusko), stříbro její krajanka Natalija Kulikova, bronz Maria Tolokonina (rovněž Rusko).

Mezi muži zvítězil Maxim Tomilov, druhý byl Pavel Batušev, třetí
Maxim Vlasov, všichni tři startovali za Rusko.

Celkové výsledky: www.theuiaa.org

Fotky ze závodu: picasaweb.google.com

rychlost


obtížnost


Ilustrační foto: Lucie Hrozová v závodě na rychlost, foto: Libor Hroza

závody


Ilustrační foto: Lucie Hrozová v závodě na obtížnost, foto Míra Matějec



Standa Holec   [úpravy] 08:20 10.01.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Lucinka09:09:49 10.01.2011
ONA je proste uzasna v kazdom smere
odpovědět 
 Re: Lucinka16:35:16 10.01.2011
Lucinka vypadá daleko lépe než Adam Ondra.Je to jednička a umí.
ctitelodpovědět 
  Re: Lucinka22:36:20 10.01.2011
Taky si myslim, ze Lucinecka je mnohem vic sexy nez Adam a navic ma moc hezky prsa!
ctitel 2odpovědět 
   Re: Lucinka15:11:26 13.01.2011
a neměl bys fotky?
m.odpovědět 
   Re: Lucinka15:13:46 13.01.2011
jo, prsa ma nadherny. a jak ji po lezeni trci bradavky... hmmmm...
odpovědět 
    Re: Lucinka15:38:18 13.01.2011
Hergot chlapi(?), trochu se ovládejte :-)
ivošodpovědět 
    Re: Lucinka01:13:00 14.01.2011
Fuj! Ty bradavky na fotkach by se meli vyretusovat!
Photoshopodpovědět 
     Re: Lucinka11:15:32 14.01.2011
tak si je vyretusuj a nekaz radost ostatnim.
odpovědět 

 Narušila hegemonii ruských závodnic?09:25:30 10.01.2011
1.Ruska, 2.Ruska, 3.Ruska
odpovědět 
 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?10:10:20 10.01.2011
No aspoň trošičku :o)
stipodpovědět 
 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:18:20 10.01.2011
Zkuste vy závistivci dosáhnout alespoň 1% z toho čeho dosáhla Lucka.
Prcalodpovědět 
  Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:08:26 10.01.2011
Kdo závidí? Je dobrá, ale možná narušila hegemonii závodnic bývalého Sovětského svazu (Ukrajincům to prý s cepíny taky leze), ale Rusek holt ne. Taky není automaticky každý na západ od našich hranic Němec, tak si zvykněte, že existují Rusové, Ukrajinci, Bělorusové atd a ne jen "Rusáci". V Rusku se oficiálně neoslavuje Heil Hitler, vyhlazování Židů, rasismus a podobně, jako tomu je v Lotyšsku, na Ukrajině atd.
odpovědět 
   Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:50:39 10.01.2011
Vloni to bylo tak, že prvních sem byly Rusky a Ukrajinky a Lucka osmá. Teď se posunula na čtvrté místo
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:32:24 10.01.2011
Tebe bych si chtěl podat, bolševiku.
antirusodpovědět 
  Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:34:45 10.01.2011
co to zase meleš o závisti ? na to přišel jak ?
odpovědět 
   Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:50:31 10.01.2011
:)) ten je uplne mimo :) taky jsem si nevsimla zavisti :)
hodpovědět 
    Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:07:14 10.01.2011
Řekl bych, že má pravdu. Ten, kdo nedokáže pogratulovat Lucce třeba k bronzu z obtížnosti, ale jen hledá něco, do čeho se dá určitým způsobem nějak rejpnout, tak závistivý zkrátka je, o tom žádná. A úplně nejvíc závidí ti, co nic neumí, nebo ošklivé holky. Tak to bylo, je a bude, bohužel.
Pavelodpovědět 
     Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:35:52 10.01.2011
No řekl bych že kdo seje vítr, často sklidí sračky, aneb, možná že kdyby L. přála úspěch jiným, bylo by jí taky přáno. Co tak třeba popřát úspěchu nejmenované mladé závodnici, která jí málem natrhla pr..cinu, místo toho začít vyskakovat (ještě na závodech) a hledat důvody proč se jí tak dařilo a proč ji naopak L. nepřeválcovala jako parní mlátička?? Nebo že by to bylo jinak? A co na to Jan Tleskač? A co Mr.Hruza? Hlavně že jsme všichni kámoši a přejem si jen to nejlepší, žejo ... A jinak, nic proti výkonům Lucie, nebo kohokoliv jinýho nemám a držím jim všech deset, škoda, že jsou u toho někteří lidi někdy tak trochu kokosi ... ;-)
Dany de Vitoodpovědět 
      Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:37:28 10.01.2011
A jináč hezká holka to vona je, jen škoda že trochu pipi ...
odpovědět 
      Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?22:53:01 10.01.2011
Ty ses dalsi vul, co nic nevi a pise jen same kydy. Pokud vim, mela L. pretrhany vazy v kotniku, dlouho mela sadru, a tim padem trenovala malo a spis v ledu, v Brne ani nemohla mit formu, to jsou hola fakta. Srovnavat ji s nekym, kdo ty chyty zna a trenuje na nich je dalsi nesmysl, a krome toho opravdova kvalita zavodnika se pozna predevsim na svetaku. Ja na sve domaci stence porazim vsechny sve kamarady, co jinak lezou o hodne lip. Kdybych s nima zavodil na svetaku, tak bych si mezi nima ani neuprdl. Kdyby byla ta tva neznama tak dobra, jak si ty myslis, tak by urcite nejmin na jeden svetak jela. Ale je to tak, ze na to nema, a proto tam ani nepojede. Neverim, ze kdyby na to mela, tak by nechtela ziskat nove zkusenosti, nebo penize za prvni, druhe, treti misto. Na domaci stence je kazdy kralem, ale cesty na svetaku, at uz se jedna o obtiznost, bouldering, nebo drytooling jsou o necem jinem. Dokud tva neznama neuspeje na svetaku, a bude si hrat porad jen na domacim hristi, tak do te doby to budou z tve strany jen a jen nesmyslny kydy a zadna fakta.
odpovědět 
      Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?00:15:33 11.01.2011
100% suhlasim s Danym, nepodpisany predomnou je uplne mimo. Vobec nejde o to ako "neznama" lezie, ale ake reci maju Hrozovci (nedpraju jej nech je dobra alebo nie je - a dobra teda je!)
odpovědět 
       Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?00:34:14 11.01.2011
No, a ty určitě budeš jednou z těch nejodpudivějších ženskejch, co kdy po naší planetě chodily. Dám ti dobrou radu. Nepruď, nezáviď a zalez do díry, ať tě raději žádnej chlap nevidí.
odpovědět 
       Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:01:08 11.01.2011
je to nejak moc anonymne takze ten predtym
100% suhlas ... som ja :) btw niesom skareda zenska ale skaredy chlap :)
jodpovědět 
      Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:32:16 11.01.2011
Ty nado mňou nepodpísaný alebo nepodpísaná , kde berieš tú drzosť toto písať, keď ju ani trochu nepoznáš? To sa ti to anonymne a zbabelo uráža, že? Ja osobne Luciu poznám už veľa rokov a rozhodne je to veľmi fajn dievča. Tie reči, že niekomu niečo nepraje sú absolútne nezmyselné a sú len výplodom fantázie anonymných blbcov, alebo úbohých závistlivcov, čo im robí radosť trúsiť o niekom špinavé reči. Maj odvahu a skús jej povedať tieto tvoje primitívne drísty priamo do očí, ale to ty nikdy neurobíš, veď si ju možno ani len nikdy nevidel – nevidela.
Annaodpovědět 
       Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:09:27 11.01.2011
lucku mozno nepoznam tak dobre ako ty, ale v brne na drytoolcupe som bol a ako s ocom ohovarali martinu pocul. to samozrejme vobec nesuvisi s tym ze luckine vykony su skvele a treba im pogratulovat.
jodpovědět 
        Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:20:21 11.01.2011
a teraz peace, v niecom mate pravdu: pod clankom o horaciovi to mala byt kondolencna kniha a nasli sa blbci co to kazili, pod tymto tu by to asi mala byt kniha gratulacii, takze pardon. nemyslim si vsak ze by som napisal nieco drze alebo urazlive.
jodpovědět 
        Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?19:03:37 11.01.2011
Píšete tady, že pomlouváme Martinu z Brna, že jí nepřejem a podobné věci.
Tak trochu vysvětlení jak to vidím já.Že závody v Brně byly velice dobře připravené jsem se už někde zmiňoval. Že jsem měl nějaké výtky k ženským cestám taky. A k samotné Martině taky.
Ale i jí samotné jsem řekl, že je škoda, aby nejezdila na SP.Jezdit na velké závody nechce, jak tvrdila i do televize,že je to vlastně ztráta času. Na tohle tvrzení jsem měl námitku, proč vlastně tedy trénuje a závodí v Brně. To není pomluva.
Proč jsem byl v Brně trochu v rozpacích? Určitě si lidi, kteří tam závodili vzpomenou na situaci, kdy Zoban předlézal jednu mužskou cestu a v jednom místě se zasekl a vykřikl, "tady jsme asi zapoměli namontovat chyt". Nic divného, stane se. Kdyby, ale na něj Martina nevykřikla," vždyť jsme to lezli bez něj". O nic nejde, nakonec to byla mužská cesta. Ale Zoban mi před závody tvrdil, že Martina nelezla žádnou, tedy ani mužskou cestu. Tak jsem si udělal svůj úsudek.
To, že ženské cesty byly nesilové a měli stejný charakter jsem prostě tak bral. Finalová cesta byla postavená jinak, a ta rozhodne jsem si říkal.
Drytoolingu si myslím rozumím hodně a vím jak závodník jde do chytu, který zná a nebo do chytu, který je pro něj neznámý. Ale to je také jen můj pocit. Ne fakt.
Fakt je, ale ten, že finalová cesta žen se na poslední chvíli zněnila a to vynecháním silových pasáží, s tím, jak mi řekl Zoban, že by to holky nepřelezli snad jen Lucka, Martina a možná Jitka.Ony i tu "druhou variantu" ,ty zbylá děvčata stejně nepřelezla výš. Ale oponoval mi, že druhá varianta byla připravená dopředu.
To mě trochu zaskočilo, protože jsem stál s kamarády za Jurou Čermákem, který byl rozhodčí a Zobanovi říkal, že tu původní finálovou cestu žen už má nakreslenou a nechce se mu to na poslední chlvíli měnit. Změna cesty spočívala v tom, že se vynechala silová pasáž a byla nahrazena částí mužské cesty, kde podle Zobana byla Martina bezkonkurenční. A mě naskočila taková souvislost.
Když Martina lezla jiné mužské cesty, nelezla i tuhle část, která byla určena nejdřív jen pro muže?
Kdybych chtěl být doopravdy důsledný, tak druhá v Brně měla být Jitka, i s tím , že ji sundali v místě kde si sedla na cepín. A proč? Kdyby brňáci pustili nesestřihané video jak leze Martina, museli by si jistě všimnout, že při jednom uklouznutí a zhoupnutí se, Martinu zachytil jistič do lana.
Je to jasný technický incident. Tak jsem zvědavý na to, jíž před časem slíbené video. Pokud si dobře vzpomínám, tak si i v jednom komentáři o něj Jitka říkala a vím proč. To nejsou pomluvy co píšu. Prostě je to o regulérnosti a o snaze se přiblížit co největší objektivitě.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
         Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?19:32:04 11.01.2011
Podívejme se, zajímavé...
Willhemodpovědět 
         Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:07:34 11.01.2011
takze:
1. "kriticka" cast v zenskej finalovej ceste (ktoru martina tak dobre preliezla) az _za_ miestom kde sa odpojila muzska kvalifikacna
2. myslim si ze jitke by to nasadnutie na cepin snad aj preslo keby pred tym neliezla hrotmi v dierkach po chytoch a neslapala za hranu dosky (mozno som to nevidel dobre ale mal som silny dojem ze hej)
3. podla toho co vravel zoban, bola tazsia finalova cesta pripravena pre pripad ze by prihlasene slovinky ktore nikto nepoznal liezli moc dobre, nemyslim si ze by chceli zvyhodnovat martinu (to by stacilo pripravit rovno len tu lahsiu cestu, naco to menit na poslednu chvilu a putat pozornost?)
4. keby aj martina mala byt tretia tak je to aj tak super vykon a ako "mladu neskusenu" ju treba motivovat a podporovat a nie vymyslat konspiracne teorie
5. pokial viem tak sa nikdy s luckou porovnavat nechela, az bude mat chut si nieco dokazovat chut tak si to rozdaju na SP :)
jodpovědět 
          Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:26:54 11.01.2011
Já jen napsal to, co jsem vnímal já! Nikoho jsem nepomlouval a Lucka už vůbec ne. A jestli byl "kritický" úsek nad, pod nebo někde jinde, závodník by neměl lézt ani metr závodní cesty. :-(
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
          Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:31:55 11.01.2011
A proč tu cestu nezrobiť priamo? Napiš mi na můj mail a já ti to napíšu. Je to na dýl
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
          Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?00:34:11 12.01.2011
JJJ,když někoho veřejně známého nařkneš z něčeho, a ten ti odpoví svým jménem, tak bys měl mít v sobě špetku slušnosti a svůj komentář podepsat také svým jménem, jinak je to vůči těm, co je napadáš, drzé a urážlivé. JJJ, ty jsi v Brně závodil, nebo jsi jen nějakej čumil a rejpal, co něco někde od někoho zaslechl, v podstatě sám pořádně nic neví, no přesto si musí za každou cenu vynucovat pozornost vším možným, včetně bodů x-y? Které straně tím pomůžeš? Možná nevíš, ale vůbec žádné, a to je na tom to nejblbější.:-(
Pavelodpovědět 
           Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?02:36:08 12.01.2011
v brne som zavodil, pozornost nepotrebujem, dufal som ze "peace" komentarom to tu ukoncim, ale prejavila sa navykovost flame diskusii a tak som "musel" reagovat, uz sa skusim ovladat a budem ticho
jodpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:55:52 12.01.2011
JJJ, ticho být vůbec nemusíš, stačilo úplně málo - jen se se podepsat celým svým jménem. Jinak to beru tak, že za svými slovy si moc nestojíš a prostě jen rád prudíš. Jsi Jozef, nebo Juraj, nebo jsi písmenko J využil jen tak náhodně?
Pavelodpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?00:17:28 13.01.2011
jaj sherlocku, neviem co to furt riesis, podobny nazor tu prezentovali ludia predo mnou aj po mne (aj dost drsnejsie). precitaj si poriadne co som napisal a zistis ze som nikoho neurazal, naviac zacinam mat pocit ze lucka je v tom asi celkom nevinne ...
s podpisovanim by si mal zacat u seba (ak je tvoj nick vseobecne znamy tak ospravedln moju nevedomost). co mas proti skaredym holkam?
jodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:44:33 13.01.2011
No myslim, ze Pavel tim chtel jenom rict, ze kdyz uz si davas tu praci a vypisujes vecne argumenty a vytvaris dojem cloveka, ktery o "tom neco vi", tak by asi nebylo spatne dodat tomu vahu tim, ze se podopises. Takhle to totiz vetsina lidi (alespon ja tedy urcite) bude povazovat za dalsi anonymni stek, ktery klidne mohl splodit clovek, ktery je uplne mimo misu.
K :)odpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:54:23 13.01.2011
ok takze vecnost argumentov sa meria tym kto sa pod ne podpise?
j odpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:09:14 13.01.2011
Vecnost ne, ale jejich vaha ano..
Kodpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:08:57 15.01.2011
Anonym nikdy za nic nestojí, nechť sám své jméno považuje za nic.
William Shakespeareodpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?16:16:11 14.01.2011
"K" vycita "J", ze sa nepodpise celym menom. Z toho vyplyva, ze "K" = Kokot, ktory druhym diktuje, co maju robit, ale sam robi opak.
odpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:04:58 14.01.2011
Ty jsi to nepochopil.. Takze pomaleji, aby to pochopil i clovek, ktery i na slusnou nikoho osocujici reakci ihned reaguje vulgarismy: K tu neargumentuje a netvari se jako clovek, ktery byl primo u toho a vi o kterou bezi. Takze ani nemusi dodavat tu zminovanou "vahu" svym argumentum podpisem, protoze by to bylo vicemene zbytecne: K neargumentuje - jen ho zajimalo, kdo je ten clovek, ktery ma zrejme nejake informace o danem deni, zda je to nekdo existujici ci i se svoji "zpovedi" clovek smysleny. Samozrejme kdyby tu K tvrdil, ze tam byl a podaval svuj pohled na vec, tak by asi nebylo spatne, aby se podepsal. Tim by hned vsem diskutujicim byl nabizen pohled z jine strany za kterym si nekdo stoji a nebylo by to pouhopouhe tlachani do vetru, ktere si klidne mohl vymyslet Honza z Dolni Horni jen kvuli tomu, ze mu ten a ten z ucastnenych leze krkem. A to svadi k myslence, aby do diskuzi mohli "prispivat" jen registrovani uzivatele tak jako napr. na rockclimbing.com ci ukclimbing. Ale to uz je na jinou diskuzi..
hadej kdo :)odpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?09:07:45 18.01.2011
Neee, ja to ale opravdu nebyl ;-)
...a J je legracni.
Honzaodpovědět 
         Gratulace Lucce a jedna mala prosba20:50:52 11.01.2011
Nejprve bych chtel Lucce podekovat za perfektni reprezentaci CHS na zavode SP v Koreji a poprat stejny nebo i vetsi uspech v dalsich zavodech SP.

Druha cast, tedy prosba se tyka nejakych poznamek ucinenych k MCR v Brne.
Bohuzel tady nekteri jedinci fabuluji a upravuji a je to presne to ceho jsem se po urcitych naznacich v Brne obaval.

Prosim nechte techto nesmyslnych osobnich narazek, protoze vysledek je jediny. Stale vic a vic lidi ztraci motivaci se zavodu ucastnit. Nekomu mozna vyhovuje vehravat nad dvema souperi, kteri jsou navic o tridu slabsi, ale rada lidi pak da prednost jit si zalezt ven nez na zavody.
Jinak toto berte jako oficialni prosbu subkomise Drytoolingu a ledů komise soutěžního lezení ČHS. Osobní názor jsem řekl už na závodech a neměním na něm jediné slovo.
Diky Radek
zobanodpovědět 
          Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba09:21:35 12.01.2011
1) Pokud bude čím dál víc lidí dávat přednost tomu, jít si zalézt ven, než na závody, tak to bude jen dobře :-)) Lezení, zejména to s cepíny, je totiž o něčem jiném, než o akrobacii na umělých chytech s nýtem půl metru pod zadkem a šatnou se sprchou za rohem. Tedy, toť můj osobní názor ;-))
2) Ovšem z pohledu zvenku - milí závodníci, pokud považujete za to pravé ořechové, že o možných podvůdcích a lumpárničkách (malého, českého rozměru) se prostě potom až tak nebude mluvit, a odpusťme si, co jsme si ... pak mám teda silný pocit, že jste už úplně mimo. Závodění v čemkoliv je snad o dodržování pravidel, ne? Ale - váš problém :)
3) Jinak Lucii Hrozové samozřejmě gratulace za velký výkon - absolvovat dvě sportovní disciplíny (v jakémkoliv sportu) za okolností, že většina soupeřů, v zásadě výkonnostně rovnocenných, absolvuje jen jednu, a v obou se umístit na čelní pozici, je úctyhodné.
4) Mimochodem, leze Lucie s cepíny taky někde jinde, než na umělých cestách? Určitě by jí to tam taky slušelo :-) /A třeba by jí nikdo nezáviděl ;-))) /
Pavel Rysodpovědět 
           Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba10:07:30 12.01.2011
Pavlu Rysovi - ad 4) prohlédni si obrázky k tomuto článku, to jsou ty kousek nad diskusí :-). Pokud tomu ruzmíš tak, jak se zdá? pak tě nemohly zmýlit o jeden obrázek dolů posunuté popisky :-)
Petr Jandíkodpovědět 
            Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba10:09:35 12.01.2011
Pardon, on se článek už nad diskusí neobjevuje. Tak jinak: Prohlédi si fotky ke článku, zejména tu poslední, obsahuje odpověď na tvou otázku č. 4.
Petr Jandíkodpovědět 
             Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba10:50:49 12.01.2011
Koukám, koukám ... Je fakt, že jsem to předtím moc neprohlížel, nechal jsem se unést popisky :-) No, stejně tam vidím nýty s nacvakanýma expreskama (vpravo nahoře) a ty stromy, co tam jsou, určitě rostou někde v nížině ;-). Ale ovšem, cvičné skály, taky skály!
Pavel Rysodpovědět 
              Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba11:11:14 12.01.2011
Je to drytoolová oblast, ve které trénuje Markus Bendler. Psal o ní i ve svělém článku Voltmetr zde na Lezci http://goo.gl/edlNj, další fotky odtamtud najdeš v rozhovoru s Luckou zde: http://goo.gl/dSGGr
Nemohu se zbavit dojmu, že aniž by ses zajímal o fakta, hledáš co bys mohl vytknout.
Podíváš-li se na jakékoliv drytoolistické články odkudkoliv, všude jsou nýty nahusto a s nacvakanými expreskami, protože drytooling provozují všichni slušní lezci ve sračkové skále, která drží pohromadě jen mrazem a k ničemu jinému se nedá využít. V tom směru není rozdíl mezi Bendlerem, Luckou, Jitkou, nebo Lubošem.
Petr Jandíkodpovědět 
               Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba13:15:19 12.01.2011
Ale vždyť já Lucce nic nevytýkám, nebo snad jo? Jen říkám – což jsi možná nepochopil - že lezení s cepínama se podle mne za normálních okolností odehrává v horách. Kde fakt nejsou ani nacvakaný expresky, ani nýty po metru, ani šatna za rohem. Myslet na drytooling někde po rozbité skále mne ani nenapadlo, popravdě řečeno ani moc nevnímám, že něco takového existuje (a ani moc nevim, co si o tom mám myslet, s výjimkou toho, že když se to provozuje někde jinde než v lomu nebo na té rozbité skále, tak je to podle mne vůči té skále prasárna ...).
Tož se tu mějte pěkně, jdu se balit do Tater :-)
Pavel Rysodpovědět 
                Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba13:27:34 12.01.2011
Aha, tak to se omlopuvám, že jsem ti podsunul něco, co jsi nemyslel.
Jen k tomu, že řada dtytoolistů úspěšných v závodech dávala taky velmi pěkné věci v horách, třeba Jeden z bratrů Anthamattenových s Üli Steckem v Himálaji někdy tuším předloni, psalo se tom. Pořád platí, že to, co se nejdřív dělá na malých skalkách se potom přenáší do vyšších a vyšších hor a tím vzniká pokrok i tam.
Petr Jandíkodpovědět 
                 Re: Gratulace Lucce a jedna mala prosba12:37:49 13.01.2011
"vzniká pokrok" :))
P.odpovědět 
         Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?09:31:03 12.01.2011
Libore proc jsi teda nepodal oficialni protest? Pri tom uklouznuti stala Lucie kousek od jistice a hned to komentovala - i kdyz sam jistic okamzite lano povolil a tvrdil ze je lano povolene a nedrzi ji. verim ze to tak mohlo vypadat a vsichni co stali okolo vi, ze si toho Lucka vsimla a nenechala si to pro sebe. Neni tedy lepsi nez sirit mezi lidma tuhle atmosferu, tak podat oficialni protest a nechat to na rozhodnuti rozhodcich? Jsem myslel ze od toho tam jsou a tak to normalne ve sportu chodi ...
D.odpovědět 
          Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?10:23:34 12.01.2011
Neměl jsem důvod podávat protest, neměl by vliv na umístění Lucky. Tak to v závodění chodí. Protesty jsou vždy nepříjemná věc a většinou je závodníci berou osobně. Je to problém všude.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
           Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?10:58:43 12.01.2011
asi už je na čase, abych se taky vyjádřila. libore, myslíš, že to, že od závodů mě pomlouváš kde se dá si neberu osobně? Kromě toho, že dělám poměrně náročnou školu, tak si na lezení musím vydělávat sama, a proto se mi nechce vyhazovat peníze za SP, což je pro tebe asi těžké pochopit. A potom, co se strhlo po jedněch blbejch závodech, mě to jednak zhnusilo, ale taky dost mrzelo a už by se mi nechtělo závodit ani kdyby mi to někdo zaplatil. Ano povedlo se, lucka nebude mít konkurenci. Jen mi ještě napiš adresu kam mám poslat ceny a těch 30 euro co jsem vyhrála,abys byl konečně spokojenej a tohle všechno skončilo. Před závodama jsem lezla 2 chlapské kvalifikace. Ale potom co jsem si o sobě mohla přečíst ani neočekávám, že by mi někdo věřil. Na finále bylo několik rozhodčích, tak ti snad nebyli úplně slepí. ale co už
martinaodpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:36:07 12.01.2011
A to je to, co je na celé věci špatně:-( Že si myslíš, že tě pomlouvám.Nepomlouvám Tě!! Snažím se jen být co nejvíc objektivní. Tady píšeš, že jsi lezla dvě mužské cesty, Zoban mi tvrdl, že žádnou. :-( Lucka, Libor i já jsme si za tu dobu co závodí prošli spoustou peripetií a to nejen na domácích závodech. V Kirově zvýhodnění domácích bylo očividné, například. A proto se snažíme vše si ohlídat. Je to úplně normální. Lucka dělá taky velice těžkou školu( práva), dává závodění vše! A věř mi stojí to veliké úsilí. A pak stačí jedno rozhodnutí nějakého funkcionáře a vše je v trapu. A nebo tvé vyjádření, že si jen tak mimochodem jdeš zazávodit a téměř porazíš reprezentantku. To taky ublíží. Ty jsi se na závody připravovala a makala jsi, aby ses co nejlépe umístila a je pokritecké tvrdit, že ne. Nikdy jsem netvrdil, že jsi podváděla. Myslím si, že na to jsi příliš férová a bezelstná. Prostě okolí kolem tebe se tě snaží podporovat a pomáhat ti.To, že nechceš na SP z důvodu finančního, jsi teď řekla poprve. Myslím si, že je to škoda, to jsem ti řekl i v Brně, že bys měla jet na SP. A finance. Už tvému příteli Lukášovi jsem předloni nabízel možnost jet s námi bez přispívání na cestu. V penězích to není. A Sp by ti dal strašně moc. Na velkých závodech musíš dát emoce stranou a držet se co nejvíc chladné objektivnosti a tomu je potřeba se taky učit.Ještě jednou opakuji, nepomlouvám tě. Jsi pod velkým vlivem Zobana a Vlka, kteří jsou na druhá straně břehu než já. A tam je trošku zakopaný pes. Ale neměl by to být pro tebe velký problém udělat si svůj názor. Pokud mi pošleš mail na tebe napíšu ti víc, co nemusí číst všichni na Lezci.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:45:55 12.01.2011
To co píšeš je málo? Fakt vo ničem. Ukřivděný otec, neustále hledající problémy vždy a všude. Miliardy argumentů...Skoro žádný závod se neobejde bez menších někdy i větších chybiček, ale jseš to víceméně jen ty Libor-rebel, kdo není nikdy nad věcí a pátrá po všem, a po všech kteří jen něco udělali špatně. To že se navážíš do Martiny, je zřejmé, zmiňuješ to na všechny strany. Možná taktika, jak odradit konkurenci.
Ach jo.odpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:14:14 12.01.2011
Co blbneš? (Ještě k tomu anonymně.) Normálně bych to tady nezaplácával, ale jestli je to tak, že skoro žádný závod se jaksi neobejde bez chybiček a všichni jsou nad věcí, akorát ten rebel Hroza ne, tak mám poněkud jinou představu o tom, kdo je ten blázen a kdo letadlo. Jak se tady píše o něco vejš – pokud je přehlížení podvůdků pro některé normální, tak dotyční jsou mimo.
Je ovšem zjevný, že celková atomosféra v sále je více než napjatá :). Libor píše sice – podle mne – slušně, ale zjevně nasranej (viz zvýšený počet pravopisných úletů), na jiném místě výše se někdo podívá na lezení s cepíny po skalkách s nadhledem a Liborovi blízký Petr Jandík (nic proti tomu!) už vidí čerty za stromem, a tak podobně …:))
Robertodpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:39:26 12.01.2011
Roberte, možná mou diskusi s Pavem Rysem vidíš jako zjitřenější, než ve skutečnosti je.
Pod tenhle článek píšu do diskuse vlastně jen proto, že jde o převzatou tiskovou zprávu, kterou jsem napsal a kterou převzala většina médií, ať už to publikovali jako můj článek nebo jej upravili a podepsali samo, nebo něco mezi tím.

Závodnímu lezení u nás by celkově prospěla klidnější a objetivnější atmosféra. Já za sebe říkám, že rád napíšu o příštích drytoolových závodech svěťáku tiskovou zprávu, kde se ve finále budou vyskytovat i další česká (i slovenská) jména a vůbec mi nebude vadit, když budou z Brna a okolí.
Pro diskuse zde je charalteristické, že nikoho třeba nezajímalo proč byla zastavena Angelika (V době odesílání zpráv jsem to ještě nevěděl), o kolik byla Lucka druhá a jak málo jí scházelo ke stříbru, že Markus Bendler vyhrál jen lepším výsledkem semifinále....

Chyby a chybičky se na závodech ve svěťáku děly všude. Vloni na jedné straně v Saas Fee sudí sundali kandidátku na vitězství Chloé (dejž jí pánbův věčný klid) i Ďuro Švingála za minimální, spíše formální přestupky - Chloé si dala cepín do díry mimo zónu ale v traverzu, kde jí to nijak nepomohlo, Ďuro šlápl kousek vedle.
V dalším závodě v Rumunsku naopak Stéphanie Maureau necvakla expresku a rozhodčí ji místo diskvalifikace upozornilo, ona se vrátil, cvakla a lezla dál, takže Lucka tím pádem zůstala před finále a Chloé ztatila pořadí v celkovém rankingu. Všichni to věděli, ale ani ten "hrozný Hroza" nepodal protest.

Libor to vidí nějak, nemusí mít ve všem pravdu, ale bylo by lepší, kdyby na věcné a konkrétní Liborovy výtky někdo také věcně a konkrétně odpověděl, případně je vyvrátil to se tu ale nestalo. Místo toho jsou tu lehce hysterické protihrozovské výlevy bez konkrétních argumentů. Takhle se bohužel nikam nedostaneme.
Petr Jandíkodpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:14:15 12.01.2011
:) Nejsme v rozporu, myslím. Tedy, přinejmenším pokud se týká tvého posledního odstavce. S tím bych souhlasil stoprocentně.
Robertodpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:17:55 12.01.2011
P.S. Tak mne napadá, že by bylo možná docela zajímavý udělat sondáž, která klíčová slova jsou s to na Lezci vyvolat největší vášně. Teď mne napadají dva kandidáti: "maglajz" a "Hroza". Ještě něco?
:)))
/Přitom je to v obou případech vlastně docela jasný ;)))))))))))) /
Robertodpovědět 
                  Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?10:26:33 13.01.2011
Ještě jsi zapomněl na slova "Kuba Turek". Vvyolávají taky už dlouho výhradně negativní reakce bez ohledu na obsah sdělení nad nimi.
P.odpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?13:56:44 12.01.2011
Pane Hrozo, na to, že jste docela úspěšný a schopný člověk a máte skvělé a talentované děti, mě překvapuje, že jste tak nepřející. Normálně bych sem vůbec nepsal, ale rozčiluje mě, že veřejně soudíte a osočujete několik lidí, kteří Vám nesedí, jen na základě Vašich dojmů a pocitů. Kde je Vaše zkušenost? Kde je Váš nadhled a moudro, které jste rozhodně už mohl (za ty roky) v horách načerpat. Čím to je, že mezi horolezci je tolik zášti a křupanství? Ach jo, v době, kdy jsem o Vás slyšel poprvé, jsem si nedokázal představit, že budete takovej.
Viktorodpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:45:03 12.01.2011
Prosim aby jsi mi nevkladal do ust co jsem nerekl.
To ze slysis co ty chces je jedna vec a to jak to je je druha vec.
Toto co pisu, pisu za sebe jako soukronmou osobu a timto ti rikam, jdi uz nekam.
Napachal jsi v souteznim lezeni v CR uz tolik skody, ze se divim ze ti jednou na nejakych zavodech nekdo neda po hube.
Uvedom si konecne, ze titmo svym konanim znechucujes vsechny lidi kolem a poskozujes zejmena Lucku a Libora, kteri makaji jak bobri a maji vysledky.
Timto jakoukoliv diskusi z me strany koncim, nebot ty jsi o sve pravde presvedcen, nedas si to jakkoliv vymluvit a jsi tak pitomy, ze ani nepoznas kdo ze slovaku vecne a velmi trefne napsal bez emoci vecne pripominky.
Radek
Liboreodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:46:09 12.01.2011
Pardon, u predchoziho prispevku jsem se tak nasral, ze jsem prehodil podpis.
Radek
zobanodpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:23:41 12.01.2011
Sakra, měl jsem dočíst až sem, když jsem psal ten komentář o kousek vejš. Možná by se mi povedl barvitější :)) Jo, v sále je opravdu husto!
Samozřejmě, z galerie je blbě vidět, jak se to má s tou pravdou ... Rovněž nasranej Zoban asi taky děti nejspíš nežere (jednou jsem se s ním v Tatrách viděl a vypadal normálně), ovšem Liborovi, jak se zdá, v brzké době roztrhá občanku … :))
No nic. Já se nejdu balit do Tater, ale pracovat :(((
Robertodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?19:54:22 12.01.2011
Zobane,obviňuješ mě, že jsem v soutěžním lezením napáchal hodně škody. Uveď aspoň jeden případ! Jinak jsi lhář!A naopak já si dám tu práci a najdu tvé příspěvky tady na lezci, které se časem ukázali jako úplná pitomost.Třeba to, že jsi snižoval výkon jedné závodnice na rychlost na MČR na Smíchově, že není schopná ani tu trať na rychlost vylézt, protože na ní spadla. A ona přitom na tom samém mistrovství, ale na obtížnost, porazila i Helenu Lipenskou. Myslíš, že jsi té závodnici pomohl? Ne! Ty jsi se jen nekompetentně vyjádřil k něčemu čemu nerozumíš. Tak a teď už se k tomu nebudu Vyjadřovat. :-)
Libor rebel Hroza odpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?21:54:35 12.01.2011
Tak nad tímhle Zobanovým komentářem jsem se opravdu pobavil:
"...jsi tak pitomy, ze ani nepoznas kdo ze slovaku vecne a velmi trefne napsal bez emoci vecne pripominky."
To jsou ale argumenty!:))) A ten neznámý s malým j? Hmm, ten bude asi nejchytřejší, jen zatím neví ani jak se jmenuje.:-) Zoban ví, ale nepoví.:-)
Pavelodpovědět 
               Závodníci končí v pondělí01:20:15 13.01.2011
Neboj Pavle, za pár dní (asi v pondělí) bude se závodním sportem konec v celém Česku. Pak se časem zakousnou bagry i do kanceláři sportovních svazů na Strahově.
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Závodníci končí v pondělí01:23:24 13.01.2011
Pokud se závodníků organizovaných v ČHS týká, těch se to v podstatě nijak nedotkne, protože jako pilný sledovatel a častý kritik poměrů v ČHS dobře víš, že rozpočet již cca dva roky s příjmem ze Sazky vůbec nepočítá a nevím proč píšeš takový nesmysl :-)
Petr Jandíkodpovědět 
                 Re: Závodníci končí v pondělí08:42:01 13.01.2011
tak jste se projevili, kluci, ale uz stacilo hybaj zpatky na DollyInfo
odpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?01:15:58 14.01.2011
Zoban? Není to ten namyšlenej machýrek z brna??
Petraodpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:34:49 15.01.2011
Jo, to bude on :))
odpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:16:58 18.01.2011
kdo umí ten si to může dovolit
m.odpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:08:38 18.01.2011
Je zajimavy, ze vetsinou lidi, co nejvic umi, u toho taky nejmin krici... To ale rozhodne Zobanuv pripad nebude...
Pedroodpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:13:18 18.01.2011
Můžeš mi říct co myslíš tím že "umí"?
Petraodpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:02:28 18.01.2011
Si cyp??
MModpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:54:54 21.01.2011
Petra není to ta kráva co není z Brna?
m.odpovědět 
                Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?16:00:50 21.01.2011
Petra není to ta kráva co není z Brna?
m.odpovědět 
                 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?18:36:47 21.01.2011
Achjo, zobanuv vlezdoprdelista si poridil internet.. :(
..odpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:07:32 12.01.2011
Tenhle příspěvek se mi zdá trochu iracionální. Každý dobrý trenér může potvrdit, že není pro nikoho, kdo se chce prosadit ve světovém měřítku výhodou, nemít doma konkurenci. Ostatně to i v několika rozhovorech řekla i sama Lucka, cituji: "Bylo by moct fajn, kdybych tam měla k sobě ještě nějakou partačku. Škoda, že Jíťa Mázlová je dost časově vytížená a asi jezdit nebude , Martina Kratochvílová prý závodit na SP nechce. Tak se snad do příštího roku nějaká závodnice objeví a nebudu sama."
Tak opravdu nevím, komu prospěje rozeštvávat mezi sebou závodnice, které by mohly reprezentovat české lezení.
Petr Jandíkodpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?13:47:58 12.01.2011
Před kamerami v rozhovoru s ČT, Martina řekla úplně jiný důvod, proč nechce jezdit na SP, než píše teď tady.
odpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?14:49:49 12.01.2011
Ne rekla uplne to stejne, jen trochu jinymi slovy.
Radek
zobanodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:16:56 12.01.2011
Ne, o penězích vůbec nic před ČT neřekla.
odpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?01:09:43 14.01.2011
Ja bych M. vubec neresil. Takovejch jako je ona uz bylo...
Arnostodpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?01:12:05 14.01.2011
Dá se někde najít ten rozhovor?
Dusheenodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?09:26:10 14.01.2011
Celý rozhovor se dá najít na lokalka.eu A tady je přepis rozhovoru s Martinou.

" Závody Sp, mě to jako moc neláká,jako třeba celej den jet do Švýcarska. Pak člověk vypadne při kvalifikaci, že se smekne zbraň nebo tak. Potom celej den čekat, nebo asi v tom nevidím smysl toho lezení, bych si řekla, že je to, to začím jdu. Takže radši si zajedu někam zalézt, do Rakouska do drytoolovejch oblastí..."

Možná se v rozhovoru skrývá něco o nedostatku peněz, jak tvrdí Zobča. :-)Ale já to tam nenašel:-( Řekl bych, že nám Zobča zase vráží klíny do hlavy :-(
Ten co taky musí šetřitodpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:42:54 15.01.2011
Joo, na vymejvani mozku je zoban odbornik..
odpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?09:40:53 14.01.2011
Martino nenech se vyprovokovat člověkem, který už tady několik let lže,provokuje ve jménu své pravdy,překrucuje skutečnosti.
Věnuj se sportu, který ti jde a pokud ti chybí prachy, tak dej vedět, řeknu ti o někom, kdo ti pomůže.
Bobalodpovědět 
            Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?02:05:12 15.01.2011
Martino, sorry, ale myslím, že máš trochu velký oči, když se bereš jako konkurence Lucky, možná trochu konkuruješ Jitce, která měla v Brně zrovna smůlu. Možná, že právě ty jsi svým komentářem docílila toho, že Lucku už v Brně neuvidíte. Jestli šlo někomu o odstranění konkurence, tak maximálně tobě. Piece
Humanyodpovědět 
             Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?12:41:29 15.01.2011
Souhlas. Hrozovic rodinka mi sice moc sympaticka neni, ale kazdy soudny clovek musi uznat, ze neco dokazali. Oproti tomu Martine se trochu povedou jedny zavody, a nekteri z toho hned delaji zavery. Vcelku to koresponduje s brnenskou mentalitou "je to nejlepsi protoze je to moravsky"...
daliborodpovědět 
              Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?15:20:11 18.01.2011
no jo pražskej pepík promluvil....m se líbí že ta agresivita je z prahydo brna daleko větší, ale prej že už se nšel i jeden člověk nakterého jsm byli v Brně zlí a ošklivý tak fakt sorry.
m.odpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?17:06:55 18.01.2011
Zklamu Te ale z Prahy nejsem.
daliborodpovědět 
               Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?20:23:46 18.01.2011
Rozdíl je že po závodech v Praze může jít Brňák do hospody a nikomu to nevadí, do Brna už pár lidí jezdit nechce jak tam místní machrujou na celej svět.
odpovědět 
         Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?11:03:36 13.01.2011
Fotra si holt nevyberes :-(
synodpovědět 
 Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?13:00:44 10.01.2011
To chce se podívat na celkové výsledky, ne jen na první tři. V prvních osmi je přet Rusek, takže by to mělo znít Ruska, Ruska, Ruska, Češka, Ruska, Bulharka, Korejka, Ruska.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Narušila hegemonii ruských závodnic?13:55:17 10.01.2011
S naprostým klidem se dá říct, že hegemonií Rusek narušila, nechala za sebou totiž dvě loňské medailistky. V.Chabalinu, která byla loni v celkovém SP na 2.místě (5.,1.,4.,3.) a N.Gallyamovu, která se loni zúčastnila dvou závodů SP a obsadila na nich 3. a 2. místo. Lucka v Koreji skončila na rychlost před nimi, a to na 4. místě z 21 startujících, což je podle mého hodně dobrý výsledek. Pokud některým pisálkům rychlost vadí, tak by třeba mohli Lucce pogratulovat za bronzovou medaili v obtížnosti, kterou získala mezi 34 závodnicemi. Dle mého oba výsledky jsou super a já moc gratuluji!
Pavelodpovědět 

 prsa23:25:50 10.01.2011
jo ty prsa fakt dobry)))))prsa-vykony,vykony-prsa,prsa-vykony co bylo driv????
...odpovědět 
 Re: prsa23:58:29 10.01.2011
hele, na me se na smichaci usmala :-)
usmevodpovědět 
  Re: prsa15:41:14 12.01.2011
To ti opravdu závidím.Na mě se na Smíchově usmála T.S. a já měl hned po lezení.
Plajtodpovědět 
 Re: prsa23:59:17 10.01.2011
hele, na me se na smichaci usmala :-)
usmevodpovědět 

 No to je výborný!23:52:29 10.01.2011
Výtečnice! Jak jinak?! Gratulace!
Špagátodpovědět 

 Rozhodčí 15:28:20 12.01.2011
Nevím, jak to bylo v Brně, do toho se míchat nebudu.  Myslím, že  zadržení do lana se jen těžko dá dokázat, pokud to sám jistič nepřizná, což samozřejmě nemusí. Ale co se týče rozhodčích obecně, ne vždy a všude se drží pravidel. Někdy snad i opravdu dělají, že jsou slepí. Viděl jsem několik přímých přenosů ze závodů SP, na některém, například při překročení červené čáry, závodníka nechali pokračovat v cestě s klidem dál a bylo pouze na závodnících, zda podají protest. Nikdo ho nepodal, takže mu to prošlo. Na jiném SP za překročení čáry, rozhodčí závodníka hned sundali dolů. A to samé se děje i při vynechání expresek. Někde závodníka okamžitě zastaví a je konec, jinde mu dovolí vrátit se k vynechané expresce a pokračuje dál, jakoby se nechumelilo. Na rozhodčí bych pokaždé určitě nespoléhal.
odpovědět 

 Jsou práva těžká škola? 16:21:07 13.01.2011
Prosím nějaké právníky- řekněte mně, jak moc je to studium těžké, mně všichni říkali, že nejtěžší je se tam dostat a pak už jen poohoooda....jsem vždycky právníkům záviděl , kolik mají volného času, ale možná se časy mění a práva jsou fakt náročný...teda, nemyslím ty v Plzni:-)
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Jsou práva těžká škola? 00:30:43 14.01.2011
Nejsou tezky, ale pokud nemas vlastni usudek a selskej rozum, tak se srotis jak pitomec, takze tezky jak pro koho:)) pro me super skola s plno volnym casem
Kackaodpovědět 
  Re: Jsou práva těžká škola? 00:37:39 14.01.2011
ale uz sem 5 let v pracovnim procesu takze je to jen hezka vzpominka:)
Kackaodpovědět 
   Kačena20:25:52 15.01.2011
Vystudovaná právnička na státní škole a s pětiletou praxí k tomu, ale český pravopis jí dodnes nic neříká.:)) Holt, to je ta dnešní úroveň vysokoškoláků.:)) Hloupí lidi jsou zkrátka všude, jak na státních školách, tak i soukromých, jak na právech, tak medicíně, nebo matfyzu.:))
odpovědět 
    Re: Kačena21:13:25 15.01.2011
Ale hlavne ze ma "vlastni usudek" :-D
odpovědět 
     Re: Kačena08:18:48 21.01.2011
hlavne ze sis ulevil :D
Kackaodpovědět 
 Re: Jsou práva těžká škola? 00:58:08 14.01.2011
Ja sem primo prava sice nestudoval, ale soude dle vypovedi 2 mych pratel jsou prava idealni skola, pokud chces mit hodne casu i na dulezitejsi veci nez je VS studium-napr. lezecky trenink. Je to naprosta knedlikarna-jako drtiva vestina humanitnich oboru, i kdyz urcite bude spousta lidi prskat. Predem pripadne oponenty upozornuji, ze jsem absolvent jak VUT, tak FSS MU, takze si myslim ze urcitou predstavu mam...
Pedroodpovědět 
  Re: Jsou práva těžká škola? 10:47:36 14.01.2011
Já můžu porovnat matfyz, první lékařskou, a práva v Praze. Dle toho, jak jsme během studia byli vytížený, bych to srovnal takhle: medici vo zkouškovom všichni brutal, práva měla některé státnice brutal, matfyz zábava, přátelské povídání u zkoušek... Chlastalo se všude stejně, co do objemu, ale vtipy byly na právech trapné, na matfyzu specializované, u mediků černé a jadrné. Ale to bylo v devadesátých letech. Dnes jsou výrazně slabší ročníky, podle čehož taky úroveň škol a jejich nároky vypadají.
Bébulodpovědět 
   Re: Jsou práva těžká škola?11:22:12 14.01.2011
Promiň, zvědavost mi nedá - to jsi to všechno dostudoval?
Alešodpovědět 
    Re: Jsou práva těžká škola?12:00:07 14.01.2011
Jedno já, druhé můj klon (dvojče), třetí moje žena. Copak bych já mohl studovat některou z těch dvou škol? :-D
Bébulodpovědět 
 Re: Jsou práva těžká škola? 09:57:37 14.01.2011
Vysoká škola aplikovaného práva (VŠAP) bakalářský studijní program Právní specializace obor Právo v podnikání.
odpovědět 
  Re: Jsou práva těžká škola? 10:35:56 14.01.2011
Děsí mě situace, když si někdo myslí, že pravničina je věda.Právníci jsou lidé bez charakteru a norem etiky a morálky.Většina z nich je ochotna za peníze udělat cokoli a přitom a skovávají se za zákony, které odsouhlasili nekompetentní poslaci.Tak co?
Pívoňodpovědět 
   Re: Jsou práva těžká škola? 11:14:58 14.01.2011
bacha na generalizace...)))
odpovědět 
    Re: Jsou práva těžká škola? 18:24:58 15.01.2011
V tomhle bych klidne generalizoval, Pivon ma pravdu...
odpovědět 
  Re: Jsou práva těžká škola? 10:37:24 14.01.2011
Zas takova knedlikarna to neni, oproti jinym humanitnim oborum... Ale Lucka nestuduje na statni skole, ale soukrome. No a myslim, ze o jejich urovni u nas by bylo snad lepsi pomlcet...
odpovědět 
   Diskuze12:35:41 14.01.2011
Já bych ty diskuze zakázal, vzhledem k příspěvkům, co se tu objevujou, myslim, nemaj smysl. Běžte radši lízt.
Kuba Kubikulaodpovědět 
    Re: Diskuze12:46:08 15.01.2011
Tak to necti a bez lizt radsi Ty, kdyz se Ti to nelibi...
barbuchaodpovědět 
   Re: Jsou práva těžká škola? 14:24:17 15.01.2011
To: nesmrtelný blázen
Martina psala, že dělá poměrně náročnou školu. Je teprve ale jen na střední. Je střední škola náročné studium?:)))))))))))))))))))))))))))
Jirkaodpovědět 
    Re: Jsou práva těžká škola? 17:24:33 15.01.2011
no o ekonomce sa rika ze to je nejtezsi gympl v praze :)
odpovědět 
     Re: Jsou práva těžká škola? 18:09:54 15.01.2011
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
...no to jsi me dostal! Je to smutny ale je to tak.
dadaodpovědět 
      Re: Jsou práva těžká škola? 23:43:10 15.01.2011
VŠE! Ne obchodní akadmie.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Jsou práva těžká škola? 18:54:41 17.01.2011
martina je ale jen na stredni...:-)
odpovědět 
        Re: Jsou práva těžká škola? 20:01:17 18.01.2011
Joo?? Ale vypada mnohem "vyvinuteji" :-D
modpovědět 
         Re: Jsou práva těžká škola? 06:56:07 19.01.2011
No, soudě podle jejího rozhovoru na ČT a písemného projevu zde na Lezci, tak bych ani neřekl. Záleží, co jsi měl tou vyvinutostí na mysli.:-D
odpovědět 
          Re: Jsou práva těžká škola? 08:13:09 19.01.2011
:-D no jako husicka to je. Mel jsem na mysli tu jinou vyvinutost...
modpovědět 
          Re: Jsou práva těžká škola? 08:38:48 19.01.2011
zoban musi delat cim dal tim do mladsich, ty mu ty jeho reci jeste zerou...
modpovědět 
    NEJtěžší škola09:57:34 19.01.2011
nejtěžší střední škola na světě je Fakulta Podnikatelská VUT v Brně - jestli Martina nestuduje tohle, tak to nemůže mít těžký
janekodpovědět 

 chyty14:32:57 14.01.2011
Libor tady psal, že po letech praxe podle způsobu jak jde závodník do chytu pozná  jestli danou cestu leze poprvé nebo ne? Celkem by mě zajímalo jak. Můžeš to nějak osvětlit?
Díky.
marek slabýodpovědět 
 Re: chyty16:44:49 14.01.2011
Nepsal jsem, že se podle toho jak jde do chytu pozná, že už tu cestu lezl, ale že zná ten chyt. A to podle toho, že na rozdíl od normálního lezení, kdy chyt držíš relativně na velké ploše. Cepínem ho doopravdy držíš jen na pár mm. A když na chyt nevidíš zezhora, když zakládáš cepín, tak nevíš, kde je pro hrot to nejlepší místo. A tak na těžkých chytech které nejsou zezhora vidět si zkušení závodníci chyt zkusí na pár místech zatížit a pak volí to nejlepší místo. Když, ale někdo ví jak chyt vypadá zezhora pokládá samozřejmě hrot rovnou na nejlepší místo a šetří tak sílu i čas na další lezení.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: chyty23:12:10 14.01.2011
Libore nezlob se na mne, ale v necem Tvoje teorie malinko pokulhava ... V uvodni casti muzskeho finale (za spodakem) byly kamenne chyty, ktere vetsina lidi vcetne Juraje Svingala nebo Mirka Matejce prebirala hooodne opatrne (protoze opravdu stoji za hovno) a Janez Svolsak se ve stejnych krocich prosel jako by se nechumelilo. Chces snad tvrdit ze ty chyty znal???
Vitaodpovědět 
   Re: chyty23:25:45 14.01.2011
Nebo ze by byl Janez jenom mlady a bezstarostny? Podobne jako Martina...?? :o))
odpovědět 
   Re: chyty05:36:06 15.01.2011
Takhle teda ne, pane Hroza. Tak jak jse to napsal - to neni 100% pravda. Mozna neco kolem 85-95% a o tom se ted budem hadat :-) Fakt perly svinim :-(
vlaodpovědět 

 Můj pohled15:35:59 15.01.2011
Málokdy se vyjadřuji na Lezci ke komentářům na svou osobu, ale teď mám pocit, že je důležité napsat můj pohled. Milá Martino, ani nevíš, jak mi je líto, že došlo k tak nepříjemným a vyhroceným emocím. Možná si uvědomíš skrz sebe, jak moc bolavé to může být pro mě, když tu na mou osobu a mé blízké útočí spousta lidí, včetně tebe. Místo radování se z medaile smutek u notebooku.
Za sebe můžu říct, že jsem tě nijak nepomlouvala, nemám to zapotřebí a ani ve zvyku. Vůbec jsem nekomentovala situaci s lanem, jak píše anonymní D., nebo někdo jiný. Jediné, co jsem řekla, a to v souvislosti s vyřčením Evy Ondrové, že za tohle by tě na svěťáku sundali, bylo:"No to je možný". A také jsem řekla, že ty chyty znáš, protože na něčem musíš trénovat, když je to tvá domácí stěna a s cepíny to na tření moc nejde. :) A stejně tak jsme měli možnost dojet i my do Brna a trénovat tam, jako to využili někteří. Co se týká konkurence, byla bych moc ráda, kdyby Jitka i ty a případně další holky jsme spolu " držely za jeden cepín", a to jak na závodech u nás a ve světě, tak třeba i někde na ledovci.
Pokaždé vítám, když můžeme s holkama ze svěťáku, s nimiž jsme velkými rivalkami, trénovat společně a posunout se zase o kousek výš. Nedávno jsem k nám pozvala trénovat Bulharku Radku Petkovu, která si stěžovala na špatné tréninkové podmínky u nich. Někteří se divili, že jí pomáhám, ale mě to přijde normální a přínosné pro obě. Předloni jsme zase trénovaly v Chamonix se Stephanií M.a Chloe a vzpomínám si jak moc mi dalo, když mě před třemi lety, když jsem začínala s cepíny já, vzala Jíťa s sebou do skal a ukázala mi co a jak.
Zobane, napadáš tu mého tátu, v izolaci jsi na mě začal neoprávněně křičet, což se mě taky dotklo. :( Tvé doměnky ohledně cest, kam bych dolezla, které jsi psal v mailu a které nebyly správné,( vzhledem k tomu, že jsme tam pak byli trénovat) mě osobně taky chuti do závodění moc nedávají. Posuzování toho, jak kdo lezl každý centimetr cesty mi přijde nesmyslné, alespoň do té doby, kdy se bude soutěžit o to, kdo doleze dál.
Letos jsem neměla jednoduchý začátek sezóny, dělala jsem vše, co se dalo na maximum, snažila jsem se dohnat chybějící výpadek, abych byla dobrá v něčem, co mám tak ráda, a proto o to víc mě mrzí, že mě nesrazil dolů jen úraz, jenž jsem měla začátkem září, ale ještě víc tohle vše, co se děje kolem. Mějte se hezky, přeji všem, ať se vám daří, i těm anonymům zde. Spoustu chuti všem ledolezcům a lezcům do toho, co máme rádi.
Lucie Hrozová
Lucka Hrozováodpovědět 
 Re: Můj pohled16:10:22 15.01.2011
Lucko, k tvým výkonům mám respekt, ale to co řikáš o situaci po Martinině uklouznuti není pravda. Chápu že se může stát že člověk ve vyhrocené situaci něco řekne a pak si to ani nepamatuje, ale Martinino uklouznutí, respektive možné zadržení lanem jsi komentovala hned jak se to stalo a slyšelo to dost lidí kteři stáli v chumlu kolem tebe, takže jen malá oprava - skutečně jsi možné zadržení lanem komentovala a to přimo pod stěnou, v okamžiku kdy Martina uklouzla....
D.odpovědět 
  Re: Můj pohled16:27:12 15.01.2011
A co je prioritní? Jestli Martina byla chycena do lana nebo zda to Lucka komentovala? Bylo to tak jak napsala Lucka. Byl jsem u toho.
L.odpovědět 
   Re: Můj pohled16:43:49 15.01.2011
Martina MOHLA BÝT zadržena lanem, nicméně toto měli primárně řešit rozhodčí,pokud to tak vypadalo. Lucka KAŽDOPÁDNĚ nožné zadrženi na místě komentovala, slyšelo to více lidí. Podstatné je, že bysme se měli přestat chovat jako idioti a jít raději lézt. HOWGH
D.odpovědět 
    Re: Můj pohled17:25:28 15.01.2011
Původně jsem se chtěl na příspěvek vykašlat, neboť tato debata je opravdu pod mé rozlišovací schopnosti, ale po vyjádření Lucky mi to už nedá.
Finále ženských hlídali čtyři lidé z různých úhlů a pozic a to ze zcela pragmatických důvodů, jelikož jsme po našich dřívějších zkušenostech určité problémy očekávali. Naproti tomu celé finále chlapů jsem odrozhodcoval sám a bez problémů, přičemž mi chlapi končili na 2-4místě na stejných chytech a nebylo to jednoduché, ale celé finále chlapů proběhlo bez problémů a invektiv na místě. To se o finále žen nedá říci, jelikož když jsem šel okolo Libora hned po posledním přelezu finálovky, tak říkal, že Martina musela znát chyty a cesty lézt, což mě pěkně nakrklo a opáčil jsem mu, že to je nesmysl. Na tohle jsme všichni historií opravdu dobře vycvičeni a nic takového bychom nepřipustili. Nikdo však nezpochybňoval, že Marťa i jiní domácí na stěně trénovali a co udělá pouhá znalost profilů dobře známe třeba z Auparku. Takže ať si to každý přebere jak chce. A pokud by Martina odsedla do lana, šla by dolů a výsledek by byl jiný, stejně tak jako u Jitky, která bohužel udělala krok podle starých pravidel, aniž si to uvědomila. Změna cesty na lehčí variantu byla též zcela z pragmatických důvodů, neboť jinak by se stalo, že dvě z pěti finalistek by končily na začátku a pro diváky by to bylo nezajímavé a při vší úctě závody se dělají hlavně pro diváky, jinak nemají absolutně žádný smysl. Na těhle závodech byla vždy (pár závodů v Auparku, Trenčíně... jsem se zúčastnil, takže mohu soudit) výborná atmosféra, ale to tohoto závodu byly zataženy manýry z překližkářských závodů. Pak bych některým doporučil zapátrat v historii, kolik šéfů komisí sportovního lezení bylo špatných, teď i v drytoolingu, až se divím kdo ještě dnes může žrát, že je chyba jen na jedné straně a ti na té druhé jsou ti nejlepší. Tím končím s dovětkem, že jsem možná jeden z těch mála, kteří dogmaticky dokáží rozlišit mezi otcem a jeho dětmi s tím, že děti za svého otce a jeho vyjadřování nemohou a zajímá je to jak se chovají a co říkají děti, takže bych neměl žádný problém si jít s Luckou zalézt, což však o jejím tátovi říci nemohu, na to jsem až moc poznamenán horolezectvím a neuvazuji se na jedno lano s každým:-)).
Vlkodpovědět 
     Re: Můj pohled20:19:53 15.01.2011
Vlku, jsi pokrytec. Na jedné straně Lucce pogratuluješ k úspěchu na SP. A na druhé straně okamžitě podáváš na revizní komisi návrh na přezkoumání Lucčina cesťáku, zda byl předán do 14 dnů po Sp a zda nebyl tento termím o den překročen. Kdo nevěří může si to najít na horosvaz.cz . Vlku, nevím jakou máš paměť, ale mohu připomenout.Předsedy. Dan Kadlec? Ještě nedávno jste mu nemohli přijít na jméno, protože jste za něj museli doplatit dluhy. Helena Lipenská? Už jste našli nějaký doklad, z kterého by bylo jasné, že ČHS nebo reprezentanti, kteří museli nosit repre triko s reklamou nejmenovaných firem, z toho něco měli. Když se tomu Libor vzepřel, Helena ho hnala před disciplinárku. Prohrála. Když si vymyslela, že Libor nadával mezinárodním rozhodčím, na disciplinárce opět prohrála. Protože se disciplinárka rovnou zeptala těch rozhodčích. Jindra Pražák, odešel sám a vy jste ti kdo na něj dodnes nadáváte. S. Rajfová? Kauza Čína. Vždyť vy jste se museli nakonec Lucce omluvit. JuráŠ? Toho, mám pocit, zase odstraňujete vy, já proti němu nic nemám. Vlku Vzpomínáš si na své příspěvky, kdy jsi psal, že Lucka nepatří na SP v ledu? A když přivezla bronz, nedokázal si ani přiznat chybu. To byla podpora z vedení. Tehdy bylo Lucce asi tolik jako Martině. Vlku, ještě k té poctivosti. Víš, že jeden z důvodů proč Zoban změnil na poslední chvíli finálovku žen je tento. Martina u té původní finálovky tu část ke kládě lezla. Jak přiznal po závodě před několika lidmi sám Zoban. Tvrdil, že by to vlastně nebylo fér. Ale když se na to podívám z druhé strany. Vy jste měli na finále žen připravenou silovou cestu, kterou Martina lezla až ke kládě. Kdyby Zoban na poslední chvíli cestu nezněnil z důvodů, které uvádíš, klidně by jste nechali Martinu lézt cestu, kterou už lezla až k té kládě. A že Zoban cestu změnil až na poslední chvíli dosvedčuje Jura Čermák tím, že se mu už na poslední chvíli nechtělo překreslovat tu původní.Tak jak je to s tou poctivostí?Prostě jste chtěli podvádět. A pak s tebou na lano...:-)
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
      Re: Můj pohled20:32:37 15.01.2011
:-) Vlku, teď jsem dokonce našel mail od Zobana, kde zdůvodňuje tu změnu finálovky a zmiňuje se o tom, že tu plánovanou finálovku lezla Martina v té části ke kládě.Takže až do poslední chvíle plánovanou cestu finále žen, Martina lezla až ke kládě. Zoban mi to asi nevědomky, napsal v mailu. Klidně ti ten mail Vlku přepošlu. Jak se můžeš navázat se Zobanem na lano, když plánoval na finále cestu, o které věděl, že jedna závodnice z ní lezla dost velký kus? :-)))
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
       Re: Můj pohled - Tak tohle uz prestava vsechno22:38:35 15.01.2011
Libore, tvoje prekrucovani uz prekrocilo vsechny meze.
Napsal jsem, ze Martina desku a dve klady ktere byly k ni lezla a proto ze by znala cast silove finalovky. To jsme meli v treninkovych cestach, stejne jako byvaly fosny v Bratislave.
Fosnu si muze zavesit a udelat kazdy, ale i pres, ze jsem mel zmeneny cely spodek jsem nechtel tuto silovou pasaz cesty vyuzit pokud to nebude nezbytne nutne a to nebylo, tudiz jsem to poslal tam kam jsem chtel a kde Martina neznala ani jediny chyt (pardon, klada v polovine cesty byla i soucasti treninkovych cest).
Tento clanek mel byt peknym pogratulovanim a podekovanim Lucce za velmi dobry vykon.
Tato diskuse a je vysledkem tve totalni demagogie a klidne zde napisu i to co jsem ti bez obalu rekl osobne. Nechovej se jako idiot a prestan spinit vsechny lidi kolem.
Radek
zobanodpovědět 
        Re: Můj pohled - Tak tohle uz prestava vsechno22:54:12 15.01.2011
hehe, dejte si po cenichu, hosani...
..odpovědět 
        Re: Můj pohled - Tak tohle uz prestava vsechno23:50:53 15.01.2011
Zobane, v tom mailu co jsi mi poslal, jsi napsal tohle: " Navíc tady by někdo mohl říct,že Martina znala cestu,což by byla pravda,protože tuto pasáž jsme měli v tréninkových cestách a to, že jsem změnil její začátek by nehrálo roli" Tak ať si tvá slova každý přebere sám. Kdo chce, ať mi pošle adresu já mu ten tvůj mail přepošlu.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
         Re: Můj pohled - Tak tohle uz prestava vsechno09:13:58 16.01.2011
Bud podej oficialni podnet disciplinarce nebo uz do toho nevrtej.
Radek
Zobanodpovědět 
      Re: Můj pohled21:16:33 15.01.2011
Libore, prosímtě, na základě čeho máš pocit, že výše jmenovaní chtějí odstranit JuráŠe?? Díky!
Dusheenodpovědět 
       Re: Můj pohled23:40:16 15.01.2011
Protože Juráš už byl vyměněn.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
        Re: Můj pohled18:12:22 16.01.2011
Zaplat Pan Buh ze je pryc. Nechapu ze mu to nekdo mohl sverit...
Prazakodpovědět 
         Re: Můj pohled20:20:08 18.01.2011
Svěřit co? Chtěl dělat jenom skalní repre.
odpovědět 
     Re: Můj pohled17:43:14 16.01.2011
Vlku, jestli jsi psal upřímně, že by pro tebe nebyl problém si jít s Luckou zalézt, no kdoví… ale o její podpoře z tvé strany nemůže být ani řeči. Trochu jsem zapátral v historii a našel jeden z tvých komentářů : "Výsledky Lucky jsem nepřehlédl, ale u nás se tomu trochu pořádně věnuje jen Jíťa, takže tohle je u mě zrovna potencionální závodník, se kterým je potřeba pracovat a může se v ženských ve svěťáku i prosadit."
Tvůj loni podaný návrh na RK ohledně přezkoumání cesťáku, jestli Lucka náhodou nepřekročila termín pro jeho podání, moc kamarádsky nepůsobí. Rozhodně ne jako pozvánka na lezení. Lucka není jediná v repre, ale na nikoho jiného jsi návrh nepodal. Nevím, jestli by pro tebe nebyl problém si s ní zalézt, ale já být na jejím místě s tebou bych nešel. Mít za parťáka na laně někoho, kdo na mě píše návrhy na RK, já bych určitě nechtěl.
Ondraodpovědět 
    Re: Můj pohled17:31:26 15.01.2011
Aha! Tak tak to bylo! Slyšelo to D, slyšelo to možná taky ještě ABCD, ale celé ABCD tady pořád dokola anonymně smradí...
Eodpovědět 
  Re: Můj pohled16:55:33 15.01.2011
hmm... tak napis presne, co rekla, kdyz to ty tak dobre vis a nezapomen pod svuj koment hodit taky podpis, jestli to zvladnes... Nejak ti nedochazi, ze je to z tve strany nefer, nebot ty vis, že komunikujes tady s Lucii, ale ona ne a nemuze se proti takovym jako jsi ty ani branit.
Kubaodpovědět 
 Re: Můj pohled17:20:05 15.01.2011
Proboha proč si to nevyříkáte někde v hospodě? I když takhle se člověk dozví od klávesnice zase spoustu zajímavých drbů..
Na závodech v Brně jsem nebyla, ale proč by nemohla Lucka komentovat výkon jiné závodnice?
Pod tímto článkem jsem čekala něco jako Gratulace Lucko, dobrá práce! Takže Lucko, dobrá práce! Jen ten váš táta by se za vás nemusel pořád tak rvát, myslím že už jste dospělí, jestli se nepletu...
Jiřinaodpovědět 
  Re: Můj pohled23:53:08 15.01.2011
Za hávodníky se v každém seriozním sportu rvou trenéři, funkcionáři a případně lidi od marketingu. Vzhledem k tomu, že Libor starší je Lucčin trenér a stará se jí o prachy, tak to holt musí dělat on. (Taky se stejně jako Ty myslím, že i kdyby Lucka cokoliv komentovala, má na to svaté právo, pokud to nebude urážlivé nebo lživé.)
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Můj pohled15:13:25 18.01.2011
jako dobrý názor, ale pořád mě chybý ty fotky, které byly slibovány na zčátku diskuze, takže prosím o doplnění :-)
modpovědět 

 kde to vre17:26:29 15.01.2011
tak ten nadpis teda sedi :)
odpovědět 

 Hnus, co tady o vás všechno čtu..11:38:42 16.01.2011
Hnus, co tady o vá všechno čtu. A to jste prý "horolezci"??? :-) :-) :-) Tfuj..
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..17:34:40 16.01.2011
Tohle nejsou "horolezci", tohle jsou "zavodnici", to je uplne jina kategorie lidi.

Me se nahodou ta diskuze libi. Nejak si neumim predstavit, ze by v jinem sportu po mistrovstvi republiky si navzajem zacli na internetu nadavat organizatori, rozhodci, zavodnici, rodice zavodniku a ostatni, jak to vlastne bylo, kdo kdy co komu rekl, kdo co komu poslal a tak. Fakt se bavim, pokracujte dal.

Kdybych se nahodou zase nekdy stal clenem CHS, tak nechci, aby na tohle sla jedina koruna z meho prispevku. A docela to navazuje na nedavnou diskuzi pod jinymi zavody, kde se resila nizka ucast. Vzdyt takovychto zavodu se muze ucastnit jenom totalni pako.
:)odpovědět 
  Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..18:05:47 16.01.2011
naprostý souhlas, jsme tedy dva, jednoznačně se přidávám :-)
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
  Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..18:16:02 16.01.2011
Je videt, ze jsi se asi nikdy v jinym sportu nepohyboval. Vsude je to totiz tak nejak plus minus stejny. Lezeni v tomto urcite neni vyjimkou...
Pedroodpovědět 
   Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..19:09:57 16.01.2011
Namátkou sporty, kde je to daleko horší a nespravedlivější: krasobruslení, motorismus, basket, umělecká gymnastika... A to nemluvím o prodopovaných sportech, jakými jsou třeba těžká atletika, cyklistika, běžky, možná i skialp....
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..21:25:32 16.01.2011
Najdi mi prosim na internetu diskuzi o jinem sportu, kde si navzajem nadavaji a pomlouvaji se reditel zavodu, rozhodci, vitezove a manazer mistra republiky.
:)odpovědět 
     Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..14:16:22 17.01.2011
www.behy.cz /clanek/6452-bechovicka-radost-i-slzy-ivany-sekyrove /1#comments-anchor

... taky ženský MČR, taky žádnej protest, jenom dohady a pomluvy
... ale diskuze byla kultivovanější :-) lezci jsou halt větší frajeři než běžci :-)
Michal Dodpovědět 
      Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..23:05:07 17.01.2011
Dik za odkaz. Beham velmi prilezitostne, ale Petru Kaminkovou jsem uz ja i moji kamaradi parkrat ve vysledkach nad sebou zahledli, tak jsem si tu diskuzi precetl. Par postrehu: [1] Ve srovnani s Lezcem vyrazne kulturnejsi diskuze. [2] Je hezke, jak jsou u diskutujicich videt jejich vykony. Ty nejvetsi teoretiky bych z fleku predbehnul i ja. [3] Za nejvetsiho "pana Zleho" tam je taky trener. Oni ti treneri to snad maji souzeno.
:)odpovědět 
       Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..07:50:50 19.01.2011
Co se týče těch trenérů, tak rozdíl by tam mezi nimi byl a to dost podstatný. Trenér Ivany Sekyrkové hrubě porušil pravidla a všichni to věděli. Organizátor nezabránil trenérovi jet na kole vedle běžící Ivany a trapně se vymluvil na to, že to měla řešit přítomná policie. Dokonce ani rozhodčí Ivanu kvůli trenérovi nediskli a tím, že druhá Petra nepodala protest, vše prošlo.:( V případě drytool.závodů trenér neporušil žádné pravidlo, pouze má výhrady vůči organizátorovi a některým věcem souvisejícím se závody, čímž si popudil proti sobě určitou skupinu lidí a ta se do něj zakousla jak vyhladovělí vlci.:))
odpovědět 
        Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..10:18:14 19.01.2011
Máš pravdu. Pouze hrubé kulisy jsou srovnatelné, Běchovice byly skutečná kauza, ozvěny Brno drytool připomínají absurdní divadlo. Nejvtipnější je, že Lucka jasně a čestně vyhrála.
Michal Dodpovědět 
        Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..10:37:56 19.01.2011
Je to proste: kdyz si myslis, ze byla porusena pravidla, podej protest. Na miste, bez prodleni. Kdyz to zvora rozhodci/organizator, zen ho na disciplinarku.

Vyres to na miste, nebo drz zobak - rozvirovani diskusi na Netu nicemu nepomuze, akorat na vsechny kydas hnuj.
Radek J.odpovědět 
         Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..15:21:55 21.01.2011
To by ses divil hošánku, ale pomůže. Takovej trenér Ivany Sekyrkové se za své pochybení omluvil a vyjádřil se, že už na kole na běžeckém závodě své svěřenkyně nikdy nepojede. Kdyby ta diskuze na netu nebyla, tak by opět na dalších závodech na kole jel, páč to na tom MČR v Běchovicích neudělal poprvý.:-) Myslím, že taky rozhodčí po té diskuzi by příště kvůli trenérovi už takovou závodnici rovnou diskvalifikovali podle pravidel.:-)Že soupeřky na Ivanu nepodaly protest se moc nedivím. Spousta lidí se pak kouká skrz prsty na toho, co jej podal. Takže vždy je lepší, když organizátor a rozhodčí dělají svou práci pořádně.:-)
odpovědět 
          Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..18:28:20 21.01.2011
ako vidis cez prsty sa ludia pozeraju aj ked oficialny protest nepodas ...
odpovědět 
 Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..18:10:25 16.01.2011
Boze, proc si myslis ze zrovna mezi horolezcema najdes vic "uslechtilych lidi" nez treba mezi fotbalistama?? Takovouto uvahu bych cekal od cloveka, co lezeni zna jen z knizek, nebo je uz v duchodu...
Pedroodpovědět 
  Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..14:42:55 17.01.2011
Nevezmeš jména Božího nadarmo ... shoř!!! :-)
Správce RSDr.odpovědět 
   Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..17:31:50 17.01.2011
:-(
Pedroodpovědět 
   Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..17:31:50 17.01.2011
:-(
Pedroodpovědět 
  Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..15:37:10 17.01.2011
jo, uz jen duchodci maj jakysi pochybny iluze o ruznejch nesmyslech ktery nastupujici generace dynamickych frikulinu povazuje prinejlepsim za brzdu jejich postupu k vrcholum.
odpovědět 
   Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..17:51:49 17.01.2011
Ha ha, dobre se bavim. V podstate mam stejne rad Hrozu, Vlka, Zobana...a samo Lucku, a jine zavodnice, jsou to lezci a protoze kontroverzni, tak jeste lezou. Totiz ti hodni jsou jiz doma v bnackurkach a vzpominaji na bourlive mladi.Vubec v nich nevidim rozdil v kvalite cehokoliv a fakt jim vsem fandim.
Ten kdo to tu četl celé...
Martas.odpovědět 
    Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..18:31:22 17.01.2011
jo, taky vas vsechny zeru. Oni ti dedkove lezou..akorat necejtej potrebu se motat mezi nastupujici generaci neb tam neni zadny spolecny tema.
A jeden rozdil by tam prece jen byl - hadali se a predhaneli, i zavideli, neb sou to lidi, ale takovejhle hnuj na sebe nekydali. Asi to umoznuje ten technologickej pokrok..
odpovědět 
     Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..21:47:55 17.01.2011
Jóóó senilita je laskavá v tom, že si člověk nepamatuje to špatné, ale jen to dobré. ...vždycky bylo tak, že lidi na sebe kydali hnůj, i když nemuseli. Horolezcům se to nevyhýbalo a nevyhýbá.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..22:15:31 17.01.2011
uved prosimte nejakej priklad.
odpovědět 
      Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..15:09:52 18.01.2011
To je fakt. A spolupracovníkům Státní bezpečnosti, Vojenské rozvědky, Vojenské kontrarozvědky a obdobných zahraničních organizací se to nevyhýbalo ve zvýšené míře ...
odpovědět 
     Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..01:12:29 18.01.2011
kde by tak kydali, dyť nebyl internet:DDD
odpovědět 
      Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..11:13:37 18.01.2011
Nevim jestli kydali, spíš jo, měli na to hospody, dopisní obálky a časopisy, noviny. V případě Everestu třeba i beletrii:))
martanodpovědět 
       Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..11:45:35 18.01.2011
...a také výbory lidové kontroly, uliční výbory, ČSTV, Veřejnou bezpečnost, Svaz socialistické mládeže, hajného, předsedu národního výboru...
odpovědět 
        Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..11:47:34 18.01.2011
V Tisé a Krušných horách také pomocníky Pohraniční strážem, jinde pomocníky Veřejné bezpečnosti, atd.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..12:48:38 18.01.2011
no vyborne. takze se vlastne vubec nic nezmenilo..ste jenom banda husakovskejch pohrobku.
odpovědět 
          Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..15:19:07 18.01.2011
Najivko...
Willhemodpovědět 
          Re: Hnus, co tady o vás všechno čtu..19:21:45 18.01.2011
Nevím kam přesně míříš, ale pohrobek je dítě, které se narodilo po smrti otce. To znamená, že Husákovi pohrobci mohou být lidé ve věku cca 18-19 let.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Hnus vobecnej12:57:58 19.01.2011
ze by preneseni vyznamu slova? Kdyz ti reknu ze meles hovna, tak taky neocekavam ze patris k cechu mlynarskemu. A prece budu mit pravdu.
internetova pravdaodpovědět 
            Re: Hnus vobecnej18:30:42 19.01.2011
I to přenášení má nějaká pravidla kvůlivá srozumitelnosti. Když se myslí Husákovy děti, tak se nemyslí, že Gustáv rozesel své sémě po celé generaci Čechoslováků a jsou to dnešní třicátníci až čtyřicátníci. Kdou jsou ovšem Husákovi pohrobci, to mi není jasné, to jsem ještě nikde neslyšel. Koho tím tedy prosím myslíš?
Kuba Turekodpovědět 

 Gratulace k výsledkům21:37:10 17.01.2011
Myslím, že Lucka si zaslouží poblahopřát k velmi dobrým výsledkům ve svěťáku a vše ostatní mi přijde krapet mimo téma článku… nemyslíte?
Jiří Babačaodpovědět 
 Re: Gratulace k výsledkům22:22:22 17.01.2011
svatá pravda
odpovědět 

 Co to má za votvíráky?15:59:31 18.01.2011
Čím to Lucka leze na první fotce? Hodně mi to připomíná přerostlé šťáradlo/votvírák. To je nějaká závodní zbraň, nebo testovací prototyp?
odpovědět 
 Re: Co to má za votvíráky?18:07:25 18.01.2011
to je ruskej asfifi, nákres najdes v komentari se ted objevil nedavno u piskaru http://cs.euroclimbing.com/?p=14297
odpovědět 
 Re: Co to má za votvíráky?18:07:28 18.01.2011
To neznáš fifiháky?!
odpovědět 
 Re: Co to má za votvíráky?20:02:38 18.01.2011
Toje Ajsfi, který pochází z bývalého SSSR a používal se i k závodění již v roce 1983 - viz článek http://goo.gl/W5gsY, je tam aj fotka ve srovnání se Simond Šakalem
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Co to má za votvíráky?10:46:47 19.01.2011
Jen technicko - terminologická: v nám známém ruském originále se to jmenuje ajs-fifi (původní abecedou айс-фифи :) ). Osobně bych si tipoval, že Sověti se tenkrát taky někde inspirovali, ten název mi přijde jako - typický - ruský přepis anglického termínu. (Led se jinak rusky řekne ljod /лёд :) /
Robertodpovědět 
   Re: Co to má za votvíráky?10:53:50 19.01.2011
Hele, ono to tady nějak nebere obrázkové písmo ;). Tak pardon ...
Robertodpovědět 
    Re: Co to má za votvíráky?10:57:45 19.01.2011
Rusové taky používali výraz птица (pro neznalé azbuky ptica = pták)
Víťaodpovědět 
   Re: Co to má za votvíráky?16:49:36 19.01.2011
Názvy se mohou lišit. Na Kavkaze tomu tenkrát ten člověk, co mi to půjkčil na focení říkal ajsfi. Myslím, že slovo Ajs spíš dokumentuje ruskou zálibu v západních termínech, než že by to opajcli někde na západě. V Rusku potažmo CCCP se zrodilo povícero nápadů, zdobících dnes katalogy světových výrobců. Kromě tohohle AJSFI, které se zase tam moc neujalo, spíš jen v závodech na rychlost, kam ho ale taky přinesli Rusové, především ledovcové šrouby. Všechzno, co se dneska vyrábí vychází ze samodělných titanových výrobků z Ruska, které pro horolezce pendlujícíc za totáče mezi východem a západem jako byl třeba Lančmír, znamenaly výborné platidlo. Další podobná věc jsou Abalokovovy vklíněve vyráběné pod názvem TriCams. Akorát Friendy nevymysleli Rusové... :-) nýbrž yosemitský lezec a kontruktér Ray Jardine
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Co to má za votvíráky?16:56:06 19.01.2011
těch překlepů, pardon. Ale vy víte, co myslím :-)
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Co to má za votvíráky?20:11:47 19.01.2011
:) Jo, myslím, že většinou víme.
Pokud jde o tu motyčku do ledu, tak v diskusi k tomu článku na http://cs.euroclimbing.com/?p=14297 , co se na něj odkazuje výše, je – jak jsem tak koukal – dokonce výrobní výkres, tam se to taky jmenuje ajs-fifi (což je tedy v zásadě jedno, ale ten výkres se může někomu hodit ;)). Kde jsi ale přišel na to, že friendy objevil Jardine? Já jsem svého času někde viděl, že to vykoumali původně dva bráchové, jménem Lowe – a ty jejich prvotní nákresy byly fakticky obdoba abalaků (je ale velmi pravděpodobný, že je neznali); nicméně nějak nevyřešili patentovou ochranu a tak se to začalo dělat v trochu jiné podobě v Británii …na zdroj si už ale nevzpomenu … možná jeden z dílů Schuberta? (Při ruce je nemám.)
Vim, že tahle debata je mimo původní téma, ale o kus výš to bylo podle mne horší ;(
Robertodpovědět 
      Re: Co to má za votvíráky?23:44:13 19.01.2011
Roberte;) mrkni na ten Petrův článek Ledové prazávody (z roku 2006), však tam máš ty motyčky taky. Cosi o frendech by se snad dalo najít v pěkné knize Camp4, minimálně je tam víc než popsán vývoj skob a vklíněnců v Yosemitech,...
Miroslav Šmíd: ...Mám na lezení dva háky, svůj tajný trumf pro tropické ledy, a věřím, že to s nimi půjde. Když ne, budu háky kladivem dotloukat. Chtěl jsem je zbrousit ze stran do špičky, ale nikdo neměl pilník a taky nevím, jestli by to vůbec šlo - vypadá to na dobrý ruský materiál. Beru si jeden originál z Kavkazu a jeden, co mi dělal Joska - vynálezce. Nevím, který je lepší. Ještě včera jsem si na ně udělal nové smyčky k úvazu, abych háky neztratil, stupačky nebudu používat. Kdybych se smekl, nebo dostal ledem či kamenem, tak bych mohl zůstat za háky viset. Jeden ruský Vasja mi vyprávěl, jak jednou spadl a hák, eisfifi, ho udržel.
martanodpovědět 
      Re: Co to má za votvíráky?23:47:45 19.01.2011
No, je to off topic, ale nepleteš si Friendy a Abalaky=Tricams?
Encyklopedie horolezectví (Dieška a kolektív, 1989) praví, že Ray Jardine byl jedním z nejlepších volných lezců 70. let, dělal cesty 5.12 a 5.13, průkopník nových tréninkových metod a roku 1973 zkonstruoval zajišťovací pomůcku Friend. Zlé jazyky tvrdí, že neměl prachy na to, aby si to patentoval, takže na friendech pak začala vydělávat firma Wild Country v Británii. To už ale v Hencyklopedii není.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Co to má za votvíráky?08:34:33 20.01.2011
http://www.freepatentsonline.com/4184657.pdf
pbla4024odpovědět 
        Friend10:45:12 20.01.2011
Bravo, výborný odkaz, díky. Zajímavý je, že to zkonstruoval v roce 1973, ale patent dostal až v roce 1980.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Friend11:05:21 20.01.2011
http://www.needlesports.com/Needle Sports/nutsmuseum/camsstory.htm
pbla4024odpovědět 
          Re: Friend22:33:06 20.01.2011
Tak tohle je ještě lepší odkaz - fakt pěkný popis. (Jak ten vývoj jde různými cestami ke /skoro/ témuž ... ono je to zjevně dáno fyzikální podstatou problému.) A je tedy pravda, že ten produkt Loweových má blíž k abalaku, než k friendu. I když, podívá-li se člověk do příslušného patentu - http://www.freepatentsonline.com/3877679.pdf - na obrázek 8, tak tam ten koncept dvou výstředníků proti sobě už je ... Možná to je důvod, pro který mnou výše matně vzpomínaný Schubert v třetím díle své "Bezpečnosti ... " opravdu celkem obsáhle píše o Loweových jako o původcích friendů (str. 176-178 českého překladu - nedalo mi to a podíval jsem se :)). Inu - ... (a zajímavé je, že ruský/sovětský původ abalaku nevzpomíná ani Schubert).
Robertodpovědět 
           Re: Friend23:18:04 20.01.2011
Opravdu ještě lepší odkaz. Z té první Jardinovy reklamy vyplývá, že název Friend vlastně vznikl ze sloganu, který je parafrází na písničku od Betales, kterou později proslavil Joe Cocker.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Co to má za votvíráky?11:09:56 20.01.2011
A jak to bylo-je s Tri camem? Abalak je z Ruska, Tri cam v podobě, jak ho známe, mají tuším na svědomí bratři Lowe, ale na krámě najdeme Camp, v případě abalaků Viamont. Dělají tyhle jistítka vůbec ještě nějaký firmy?
Willhemodpovědět 
    Re: Co to má za votvíráky?23:38:08 19.01.2011
těch překlepů, pardon. Ale vy víte, co myslím :-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Co to má za votvíráky?10:31:01 19.01.2011
Lezl na tom i třeba Šmíďák, Diamantový kuloár na Kili (knížka Tropický led).
 martanodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.