LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Achtung seil!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140178 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Bongo Brno - Brno
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum Vertikon - Zlín

Prodejny
HUDYsport - Praha 5
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pro všechny stejný...

povídání s Filipem Hebelkou

smallFilip Hebelka (*1978), otec dvou dětí, horolezec a lékař – ortoped, kterého i přes jeho mládí předchází pověst tak dobrá, že k vrcholům je poponášen nejen svou lezeckou dovedností, ale bohužel i vášní diskutérskou, když se mezi lid lezecký dostane informace, že by snad z přátelství ošetřil někoho „podpultově“ a nespravedlnosti tak ve světě (nemocném) potřásl rukou…


„Až bude pokácený poslední strom, až bude poslední řeka otrávená, až bude chycena poslední ryba, tehdy poznáme, že peníze se nedají jíst.“
                                                                                          indiáni kmene Cree



Mé prvotní lezecké vzpomínky se asi vážou k batolecímu věku, kdy jsem byl na Suškách smyčkou přivázaný ke stromu, abych neutekl a táta lezl, mamka ne.
Jako rodilý Jablonečák jsem skalním prostředím odkojený i přesto, že se táta, když mi ještě nebyly ani tři roky, nevrátil z lezecké expedice do Alp. On a jeho dva kamarádi tehdy zahynuli v lavině pod Mont Blancem. Je pochopitelné, že maminka mě potom od lezení zrazovala.
Ale většina našich rodinných kamarádů byli také lezci, takže mě úplně stranou držet nedokázala.
Zhruba v deseti letech, když jsem s ní šel na procházku Skalákem, potkali jsme cestou kamaráda Míru Klínovského alias Žižiho. Poprosil jsem ho, jestli bych si s ním nemohl něco vylézt. Souhlasil a já tak vylezl svou první cestu. Na Knihu, šestka na druhém. Od té doby mě to chytlo, od té doby jsem lezec.

Do lezeckého kroužku jsem nechodil, byl jsem víceméně samouk s pomocí kamaráda Žižiho. Naučil mě uzly a to ostatní. Pak už jsem, od dvanácti třinácti let, lezl sám.
Do hor, do Tater, jsem začal jezdit s kamarády z Jablonce asi v patnácti.
Byli jsme taková parta synů horolezců, Vašek Šatava, David Hons, Honza Havel, Honza Fajgl atd.




Kniha

foto archiv lezec.cz



Nejdrsnějším zážitkem se nám tam stalo přenocování ve Žluté stěně, bylo asi -20°C… to už bych si zopakovat nechtěl.

Dnes lezu nejčastěji se svou „Krvavou partou“. Když je čas, jezdíme do Španělska.
Předloni jsme byli na Madagaskaru, udělali jsme prvovýstup, krásnou cestu. Tam bych se určitě chtěl ještě vrátit.

Madagaskar topo



Madagaskar 2012

foto archiv Filipa Hebelky


Srdcová záležitost je asi Patagonie, tam něco vylézt, možná se povede příští rok. A později, až to tam nebude tak špatný, třeba něco v Himálaji, láká mě Afghánistán.
Celkově mám raději kompaktní stěny než hromady naskládaných kamenů, raději podám sportovní výkon, než abych se podělal strachem...

Acapulco 7c, Buoux


Acapulco 7c, Buoux

foto archiv Filipa Hebelky


V zimě, když je brzy tma a není moc času jak jinak trénovat, lezu na stěně a lyžuji. V létě v posledních letech, kromě jiného, pečuji o „svůj“ štěchovický poklad kousek od Smetanovy vyhlídky… Kdysi jsem na výletě s dětmi viděl pěknou skálu, na které by se dalo něco udělat, neodolal jsem. Dnes jsou tam dohromady čtyři vynýtované cesty - sportovky a určitě ještě nějaké přibudou. Většinu jsem jich udělal sám, odshora, protože to je dost převislé a bylo třeba je vyčistit, odspoda de facto nereálné…
Klasifikace 7c, 6b, 8a, nejdelší má 25 m a 12 m převislosti, ta nejtěžší ještě není přelezená, asi čeká na Andreje Chrastinu.

Vystudovaná medicína mi je při lezení spíše k užitku, než že by mě limitovala. Tím, že vím, co může vést k nějakému poranění – vyhnu se určitému chytu nebo ho vezmu jinak a i to, co vidím na ambulancích, co a jak je lidem, je pro mě užitečnou informací. Ale jasně, že je to i proto, že když člověk déle leze, ví, co mu dělá dobře a co ne.

Anabolica 8a, Siurana


Anabolica 8a, Siurana

foto archiv Filipa Hebelky


Lezeckými úrazy netrpím, jedním z důvodů je určitě i to, že vím, jak si na co dát pozor. Rizikům se snažím vyhnout. A vnímám své tělo, když něco bolí, nepřepínám dál. Tohle spoustu lidí nedělá.
Jistě, že něco „rozlézt“ jde, ale něco ne a já poznám, kde je ta hranice.
Co se týká tématu lezení a limitů profesních, myslím, že třeba můj operační program není výrazně limitující. Zatím jsem nepoznal, že když víc lezu ovlivňovalo by to k horšímu mou schopnost operovat. Že by den lezení před operací mě handicapoval v tom smyslu, že bych operaci udělal hůř, to určitě ne. Jediné, co mě limituje, že nemohu jít lézt na víkend do Ádru, když budu v pondělí operovat, protože mám pak tak sedřené ruce, že navléct na ně latexové rukavice je nepředstavitelné, to nejde. Spárové lezení můžu v létě, když vím, že pak mám volno nebo s rukavicemi, zatejpovat ruce, jinak to nejde. A taky bouřlivým večírkům se raději před operačním dnem vyhnu.

Bodybuilding 7a+, Tarn


Bodybuilding 7a+, Tarn

foto archiv Filipa Hebelky


Photo kante 9-, Frankenjura


Photo kante 9-, Frankenjura

foto archiv Filipa Hebelky


Jak zvládám žádosti kamarádů o ošetření, kde jsou ty hranice… Je to poměrně složitá otázka. Primárně určitě rozlišuji, jestli jde o něco akutního, co nesnese odkladu a musí se řešit hned, později by byl problém – tzn., když nějakou komplikovanou zlomeninu necháš uzrát tři týdny, tak pak to dohromady nedá nikdo. Vznikne problém napořád.
Tady je pak jedno, jestli to je nebo není kamarád, snažím se takového člověka ošetřit co nejdřív. V porovnání s tím třeba - pro příklad – když mi nějaký dobrý kamarád na stěně řekne, že ho tři měsíce bolí prst, tak se z toho hned nezblázním a řeknu mu, ať přijde za dva týdny.
Žádostí je strašně moc a já se to snažím třídit podle priorit, abych všechno zvládnul. Co snese odkladu odložím, co ne, snažím se udělat včas.

Mediální masáž – narážíme-li třeba na

Marka

asi se snažil napsat, proč nepojede na expedici a taky trochu udělat reklamu příbramské nemocnici, protože měl pocit, že byl dobře ošetřen a já si to myslím také. Tři měsíce po zlomenině patní kosti už normálně chodí, běhá, sportuje. Ta mediální masáž v tomto případě, co k ní říci… Člověk dělá věci v dobrém úmyslu a pak se mu to zle vrátí. Ale nemá cenu pak ještě dále něco komentovat.
Když jsem četl ty příspěvky na Lezci…, lidská blbost je nekonečná, některým lidem jejich přesvědčení nevyvrátíš a to, že já to vnímám jinak a oni jinak… Dohadovat se s blbcem není žádná velká výhra a já nemám potřebu přesvědčovat někoho o své pravdě.
A většinové téma v oné diskuzi, jak by to tedy mělo být pro všechny stejný…, ale ono to víceméně je pro všechny stejný i s tím stejným rizikem a šancí pro všechny, že narazí na doktora lepšího nebo horšího.
Když někdo nebude můj kámoš a zavolá… Otázka, jestli budu stejně ochotný přijet i mimo pracovní dobu – ne každý má mé telefonní číslo a ne každý bude volat, že spadl na Prachově a zlomil si patu, takže to nebývá moc často. Ale jo, stane se, že někdo zavolá a já mu nabídnu, aby přijel do Příbrami, když tady budu… Zrovna nedávno jsem to řešil s jednou holčinou, která si zlomila kotník v Boulder baru, nabídl jsem jí, ať přijede do Příbrami, nakonec nepřijela, bylo to pro ni daleko.
Hranicí je kamarádství, samozřejmě. Marek je můj dobrej kamarád a já kvůli němu klidně přeruším dovolenou a přijedu. Tak to prostě je. Když jsem ho operoval, byl jsem ve špitále skoro osm hodin ve svém volnu, nikdo mi za to nic nezaplatil a nemocnici jsem vydělal peníze. Ale byl to můj volný čas a ten já můžu investovat do kamarádů, je to má volba. Když mi zavolá někdo, kdo mě bude chtít, ale nebude můj kamarád, tak samozřejmě neodmítnu, ale asi to nebudu chtít dělat úplně zadarmo. Další věcí také je, že já to sice dělám pro kamaráda ve volném čase zadarmo, ale zároveň tím zaměstnám personál, kterému běží hodinová mzda ať operují nebo ne a ti za to nic navíc nedostanou. Takže výjimečně to jde udělat tak jako s Markem, ale pokud by se to mělo stát nějakým standardem, myslím, že by s tím personál začal mít problém a je to pochopitelné.

Bohužel v našem zdravotním systému není možné, respektive do praxe zavedené, aby někdo zavolal a doktor přijel do nějaké nemocnice a tam operoval. Toto zůstalo jen u návrhu bývalého ministra Hegera, když za něj vyšla vyhláška o nadstandardu, že si pacient za určitou úplatu může vybrat lékaře, který ho ošetří, odoperuje. Já bych dnes musel mít soukromou nemocnici, abych na základě individuálních žádostí mohl operovat mimo svou pracovní dobu každého, kdo si to přeje.
Díky diskuzím na Lezci jsem fakt jeden čas uvažoval, že bych na své stránky dal ceník s informací, že jsem tedy k dispozici čtyřiadvacet hodin denně.
Teoreticky by to možné bylo, prakticky jsme ale už zpátky u toho, že bych k tomu potřeboval soukromou nemocnici a ani nevím, jestli bych to nakonec chtěl takhle realizovat.



foto archiv Filipa Hebelky



horolezci


foto archiv Filipa Hebelky



Filip Hebelka


foto archiv Filipa Hebelky



První lezecký film a první přečtená kniha s lezeckou tématikou – knížka byla asi Horolezectví zblízka, když jsem si četl základy horolezectví a historii, měli jsme ji doma a dost mě bavila, film byl Masters of Stone o anglickém lezení v Yosemitech.
Naší nejčastější destinací byla tenkrát Tisá, bylo nám šestnáct a jak jsme to z těch filmů měli nakoukané, moc jsme chtěli jet do Ameriky. V Tisé jsme na počest našeho snění udělali masiv Amerika a na něj cestu Za dva roky. Nakonec jsem se tam opravdu dostal.


Filip Hebelka


foto archiv Filipa Hebelky



"Jako lékař vím, jak důležitou funkci mají ruce. Jako aktivní sportovec vím, jak limitující můžou být jejich různá onemocnění. Mám pochopení pro každého pacienta/klienta, který za mnou do ordinace přijde. Nikdy ho neodbývám s tím, ať přestane dělat to či no. Vždy se snažím nalézt optimální řešení, a to s ohledem na potřeby daného pacienta/klienta.
V oboru ortopedie mne zaujala problematika ruky zejména proto, že jsem aktivní horolezec. Ti často trpí nejrůznějšími problémy se šlachami, což mne přivedlo k této specializaci. Coby lékař se účastním horolezeckých expedic, pravidelně přednáším problematiku šlach a zranění ruky na kongresech, publikuji.
Mezi mé klienty ale nepatří jen sportovci, najdete mezi nimi i "nesportovce", kteří si přivodili různá zranění v práci, při autonehodě atd.
Budu rád, když se na mne s Vaším problémem obrátíte. Věřím, že budu schopen pro Vás najít vhodnou léčbu a řešení tak, abyste se brzy mohl/a vrátit do plnohodnotného života."


Filip Hebelka - ortopedie





foto archiv Filipa Hebelky


Petra Michvocíková   [úpravy] 21:16 31.10.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Aj21:52:08 30.10.2014
teď v tom mám zmatek, v záhlaví článku jest psáno povídání s filipem hebelkou a dole reklama na Interclinic. tak nevim, mám to číst nebo ne?:(
Koumesodpovědět 
 Re: Aj21:56:56 30.10.2014
Ona je půlka článku obhajoba přoč ošetřil Máru
odpovědět 

 Zajímavý22:02:38 30.10.2014
Docela mě to zajímalo. Vždy je lepší doktor, který ví, vo čem je lezení.
Steveodpovědět 

 reakce23:02:09 30.10.2014
Filip má úplnou pravdu, je jen mezi mlýnskými kameny a napsal svůj názor, ať je nadpis nad článkem jaký chce.....poznal jsem ho již několikrát za pár let jako lékaře i jiné jeho kolegy ortopedy......držme si ho zuby nehty.
Petr Skubaodpovědět 

 článek23:08:48 30.10.2014
dobrý článek,díky za něj.
t.modpovědět 

 hmm07:32:18 31.10.2014
Docela se divim ze je takovej pohodar kdyz si lame hlavu nad takovejma vocasama:-)
strejdaodpovědět 
 Re: hmm08:38:01 31.10.2014
ale jo, to je prostě reálný popis stavu zdravotnictví u nás v absurdistánu. jediné rozumné řešení je do toho pustit byznys zcela oficiálně, aby špičkovej odborník nemusel balancovat na hraně (a bejt rozpačitej jak se někdo jeho ochotou zabalancovat ještě kdejakej vytahuje). nechtěl-li by dělat byznys sám, mohl by se třeba nechat pást.

reálně to funguje pro lidi z ulice co nevědí komu zavolat: něco se někomu stane, kámoši ho posadí do auta a odvezou do nejbližšího špitálu, a páč mu krev nestříká proudem tak ho tam nechají vykysat čtyři hodiny v čekárně před ambulancí zatímco se provádějí takové život zachraňující zákroky jako vyndavání stehů ze zašitejch pořezanech prstů a pak ho teda milostivě šoupnou na kavalec a dají mu zobnout aby usnul. příští den je nějaká vizita a někdo se konečně zeptá proč se tam prachsakra vůbec ten či onen válí a tak ho teda zařaděj do plánu a třikrát je to odloženo protože přiveze sanita někoho z koho cáká krev nebo nahlas řve, takže se pod ty zlaté ruce dostane někdy čtvrtej den, a úvodem nebohej pacoš ještě dostane sprduňk že nepřišel včas:).

netvrdím že by byla odborná úroveň zdravotnictví nějaká špatná, to ne, naopak, myslím že je zatraceně špičková, ale je zatraceně těžké proniknout do systému přes všechny ty kartotéky a děžurné, zvláště pak pro člověka introvertního a tichého, kterému je žinantní ječet jak Esmeralda vod kolotoče (což je mimochodem a bohužel poměrně nedůstojnej ale zatraceně funkční způsob jak rychle dosáhnout něčeho urgentního).
Lukas B.odpovědět 
  Re: hmm09:48:41 31.10.2014
Ano, je to tak. Systém funguje, ale kdo má správného kamaráda, ten se dostane na správná místa rychleji a pohodlněji. A to je špatně. Není zajištěn rovný a férový přístup. Přístup je privilegovaný.

Cituji:

"Nejrychlejší a nejspolehlivější cesta u nás je znát člověka, který rozhoduje, zavolat mu, domluvit se. Formální procedury, které by měly zajistit férovou soutěž, jsou tady obvykle jen dovršením procesu, mnohem víc se pracuje na síti známých. Není to nezbytně špatné, co se výsledků týče, protože to může leccos urychlit, usnadnit, ale principiálně to špatné je."

Viz http://casopis.vesmir.cz/clanek/o-tituly-nejde
 _Tomodpovědět 
  Re: hmm12:38:31 31.10.2014
A co bys chtel jineho od verejneho systemu? Moznost soukrome klinika tu je, jeslti mas prachy tak si to zaplat.
strejdaodpovědět 
   Re: hmm13:05:15 31.10.2014
Od veřejného systému očekávám rovný přístup. Soukromý systém může mít pravidla, jaká uzná za vhodné.
 _Tomodpovědět 
   Re: hmm13:07:39 31.10.2014
možnost soukromé kliniky tu samozřejmě je, ale v tom případě bych si jaksi přál vyloučit se z placení plošné zdravotní daně, a pak by to byla rovina a žádný pindání by nebylo potřeba.
Lukas B.odpovědět 
  Re: hmm18:18:54 31.10.2014
Musím říct, že v tomto komentáři je spousta pravdivé reality a je to moc pěkně napsané. Hlavně ta Esmeralda dá občas zabrat :-) Proto vám všem doporučuji, abyste v čekárnách vydávali hlasité vzdechy a skřeky
Filip Hebelkaodpovědět 
   Re: hmm21:32:23 31.10.2014
Re:_Tom
Cenim si konzistentni debatni kultury z Tve strany, neni to obvykle - ocenil jsem i v drivejsich diskuzich. Diky.

Re: Filip Hebelka
Pane doktore, neprislusi mi hodnotit formalni ci odborne kvality Vami poskytovane pece. V ramci verejneho prostoru a nemoderovane internetove diskuze se, ale asi nelze divit kritickym nazorum, zejmena pokud se jedna o otazky souvisejici s poskytovanim zdravotni pece hrazene zakonem stanovenym pojistenim.

Je obdivuhodne na jake sportovni urovni jako evidentne vytizeny operater lezete.

Misto posledniho paru fotografii a odstavce by asi slo pouze uvest odkaz (http://www.urazyruky.cz/filip-hebelka).




J.Klada - Pubmed userodpovědět 
   Re: hmm10:02:27 01.11.2014
Pane Hebelko, jste si jist, že víte, o čem píšete? Co si mám myslet, když se do jedné nejmenované ordinace v Bohnicích přibelhal téměř po čtyřech muž středního věku, nemohl na záda, půl hodiny seděl v čekárně a když vyšla sestra, tak ačkoliv nebyl téměř schopen se zvednout a dostat se k ní ke dveřím, ho odmítla a poslala pryč, ideálně na pohotovost (bylo okolo třetí odpoledne), protože nebyl objednán?
odpovědět 
   Re: hmm17:50:44 03.11.2014
Jednou jsem mel tu cest bejt na zajezdu na sardinii jo ty psy na letisti :)kolacky a desna kosa .
Jak to vidím já když du ke kamošovi aby mě opravil auto nebo vyzdil koupelnu tak cekám že za to zaplatím a všichni to mají za normalní .
U doktora v Cechách je to ale neco jinýho :((. A pač Vám to moc myslí furt o tom debatíte a to nejen ty a obhajujete se . Je to normální služba jako každá jiná ty dáváš cenu a je na tobě za kolik a ta druhá strana to bud koupi u tebe nebo jinde tot vse je to jednoduché ale bohužel ne tady David Peterka
odpovědět 
    Re: hmm19:36:09 03.11.2014
Ne, není to normální služba. Normální služba to bude, až se zruší POVINNÉ zdravotní pojištění a doktor zdarma, a zavede se placené zdravotnictví. Jako to mají v USA. Ale v současném systému nechápu, proč bych měl za doktora a jeho služby platit, když mi stát strhává tisíce měsíčně. A nebo proč by někdo měl mít lepší/horší služby/doktora, když oba platíme ve stejném systému.
odpovědět 
  Re: hmm18:19:48 31.10.2014
Tak musím říct, že tento názor je opravdu nejvíce mimo mísu, úplně ze všech. Zřejmě nějaký znalec práva a smluvních vztahů pojištoven se zdravotnickým zařízením. Přečti si ten svůj výplod ještě jednou a pak si ještě jednou přečti, jak to bylo s Márou ve skutečnosti. Věřím, že pochopíš svou špatnou interpretaci situace.
Filip Hebelkaodpovědět 
   Re: hmm13:02:33 01.11.2014
A ted tu mame dva Hebelky a kterej je kterej? Je smutne, kdyz se nekdo na Lezci podepisuje za nekoho jineho.
jx zeroodpovědět 

 klid10:17:36 31.10.2014
mily autore, bud v klidu. nikdy se nezavdecis vsem, vzdycky se najde nekdo, kdo se bude citit poskozen a ukrivden. jsou i lide, kteri proste maji potrebu si plivnout za kazdou cenu a ti uspesni jsou skvelym cilem. ty zjevne delas dobrou vec a delas ji jak nejlip umis, tak se toho drz a nech psy stekat. hodne stesti
pupuodpovědět 

 dobrá práce11:03:00 31.10.2014
Zdravím. Pěknej článek. Mě také jednou zachránil víkend ortoped. Našel v autě nějakej matroš a zašil mi dost blbě roztrhnutej palec. Fakt to byla super práce. Takže všem doktorům, kteří občas takhle pomůžou zdar :-).
Pavelodpovědět 

 "blbec" z druhe strany11:35:33 31.10.2014
Proc by hned clovek s jinym nazorem musel byt oznacovan za blbce? Trochu arogantni povazovat svuj nazor za svetopravdu.
Osobne se na veci take koukam jinak. Pokud je pece placena ze zdravotniho pojisteni, meli by mit vsichni stejne sance na osetreni. Pokud si to Holecek nadstandardni pristup platil sam, tak nemam nic proti. Nemam nic proti selekci pacientu doktorem. At si osetruje koho chce a kdy chce. Ale v takovem pripade by nemel finacni naklady na tato osetreni dostavat ze zdravotnich pojistoven, kam vcichni plati svuj dil at jsou ci nejsou jeho kamaradi.
Skoda, ze v zaplave tehle PR clanku nikdo nezviditelnuje i ostatni zarizeni, aby lezci vedeli kde hledat alternativy, kdyz nejsou spokojeni. Vim jeste o ORP centru v Dejvicich, jehoz sluzby a kvalita vysetreni jsou na velmi vysoke urovni.
odpovědět 
 Re: "blbec" z druhe strany12:49:29 31.10.2014
Co nutí "Blbce z druhé strany" k veřejné exhibici jeho pomateného názoru? Zřejmě křivda, kterou na něm napáchalo zdravotnictví... Nebyl on přidušen při porodu?
Lindaodpovědět 
  Re: "blbec" z druhe strany14:22:35 31.10.2014
Asi jo, ten _Tom bude komanc to je jasny. Prece jak muze někdo normalni nepochopit, ze kamarad Te osetri prednostne, kdezto cizího člověka ne? Jen komanč, tečka. Ja bych si Hebelku v pripade potřeby zaplatil a mam to taky, proboha. Kdo prachy nemá tak holt asi neumi makat a nezbyva mu nez brečet po verejnem spravedlnem systemu cili po ostrovu Utopia. Většinou jdou dnes tihle bojovat do Iraku k islamcum bych rekl. Clanek fajn.
Martas.odpovědět 
   Re: "blbec" z druhe strany15:28:33 31.10.2014
to se ozval ten pravej, co má ve všem hned jasno. Tak hlavně, že jsi se o to s náma podělil.
Vlkodpovědět 
   Re: "blbec" z druhe strany16:10:32 31.10.2014
třeba učitelé, pracovníci v sociálním sektoru a další kterým je práce povoláním, že jo, mají se na to vysrat a jít někam, kde pravdu vydělaj prachy, za který si pak zaplatěj doktora. Ono je to potřeba nastavit z obou stran, ne jenom říct, že kdo nemá prachy tak na to celej život sral a nejlepší péči nedostane. Řekni to úče svýho dítěte, fuj plivu
radimodpovědět 
   Re: z druhe strany17:13:34 31.10.2014
Martasi, nepochopil jsi podstatu. Problém je to, že ty si legálně Hebelku zaplatit nemůžeš. Nemůžeš spadnout, pochroumat se, nechat se odvézt do státního špitálu podle svého výběru a zavolat si konkrétního doktora. Legislativa to neumožňuje. Pokud to někdo udělá a doktor mu vyhoví, jedná se o protekcionalismus a potenciální korupci. Tedy nejde o Holečka s Hebelkou, ale o to, že současné zdravotnictví toto neoficiálně umožňuje. Samozřejmě by to udělal každý z nás, jak na místě Holečka, tak na místě Hebelky. Ale jedná se o něco něco mimo oficiální pravidla (zákony?) a jen idiot by se tím chlubil veřejně. Nejde jen o tento případ, ale naskýtá se otázka - pokud budu mít dost peněz a kamarádů, mohu si v příbramské nemocnici libovolně obcházet zákony a za peníze od veřejné pojišťovny z peněz všech pojištěnců mít nadstandardní péči? Protože za současné legislativy nemocnice oficiálně za to platbu přijmout nemůže. Hebelka to udělal jednou (?) pro kamaráda, ale když to systém umožňuje, co když jiný doktor v této nemocnici léčí přednostně a nadstandardně třeba za úplatky nebo protislužby? A to je to, oč tu běží. Ne Hebelka s Holečkem. Ale protekce a úplatky.
odpovědět 
    Re: z druhe strany18:08:03 31.10.2014
Tak musím říct, že tento názor je opravdu nejvíce mimo mísu, úplně ze všech. Zřejmě nějaký znalec práva a smluvních vztahů pojištoven se zdravotnickým zařízením. Přečti si ten svůj výplod ještě jednou a pak si ještě jednou přečti, jak to bylo s Márou ve skutečnosti. Věřím, že pochopíš svou špatnou interpretaci situace.
Filip Hebelkaodpovědět 
     Re: z druhe strany18:33:33 31.10.2014
Filipe kašli na ty internetoví chytráky všichni víme kolika lezcům si pomohl,když jiný doktor konstatoval,at přestaneme lézt díky tobě plno lezců může dál lézt a za to ti všichni děkujeme a vážíme si toho na ostatní prostě kašli.
Jeník Pletichaodpovědět 
    Re: z druhe strany18:39:24 31.10.2014
A Ty bys měl mít koule se pod takovou sprostou drzost podespat, zákeřnej anonyme!
Lindaodpovědět 
    Re: z druhe strany18:57:09 31.10.2014
Hrušky japka a blbost je výsledkem. Protože tu jsou dva momenty .... samotné ošetření ve špitále. Když kdokoli přijede na pohotovost s patou na sračky, tak bude v kterékoli nemocnici ošetřen. Takže Holeček si prostě nabil hubu a jel do špitálu se nechat ošetřit, stejně jako by to udělal každý z nás.

Že má navíc známého doktora, který umí a současně je takový kamarád, že ho VE SVÉM VOLNÉM ČASE ... tedy zcela mimo službu a své pracovní povinnosti a tedy zadarmo... přijede operovat, to je prostě jeho klika. Na toto NELZE mít nárok, protože nelze mít nárok na něčí dobrou vůli. A ani Holeček takový nárok neměl ... Hebelka jej mohl poslat do hajzlu a nic by se nestalo, resp. Holeček by měl smůlu.

Peníze by na tom nezměnily nic .... prostě by pacient udělal nabídku a doufal, že ji lékař akceptuje. Pokud by se tak stalo, fajn, pokud ne, tak by sice mohl zkusit zvýšit nabídku, ale přesto by záleželo čistě na rozhodnutí lékaře, zda ji přijme či ne. Ať již jako soukromník, či jako zaměstnanec. Pokud by tedy ve smlouvě neměl jasně určenou povinnost na výzvu zaměstnavatele naklusat i když je na dovolené/mimo službu. Ale to už je věc mezi lékařem a jeho zaměstnavatelem, ne mezi lékařem a pacientem, protože pokud takovou povinnost lékař ve smlouvě nemá, tak si může v poklidu užívat dovolené a na háku může mít jak zaměstnavatele, tak zájemce o ošetření, a cokoli jiného je čistě jeho dobrá vůle. A opakuji, na tu nikdy nárok nebyl, není a ani nebude.
MModpovědět 
     Re: z druhe strany09:23:29 01.11.2014
Jako že ve státním sektoru budeš odkázán na to, kolik doktorovi nabídneš a zda se mu bude chtít? To nemůžeš myslet vážně... Větší hloupost jsem neslyšel. Jo, pokud se budeme bavit o placené péči, kde si vše hradíš sám, tak ok. Ale to tento případ nebyl, ne?

Myslím, že zákony mluví jasně. A nejsem si vědom, že by tam bylo něco o kamarádech a nabídkách doktorům, kteří klienta mohou odmínout, když se jim nabídka zdá nízká.
odpovědět 
      Re: z druhe strany10:10:57 01.11.2014
Chtělo by to lepší brejle...

Ve státním by ho ošetřil zadarmo lékař, který sloužil. Zavolal kamarádovi, že by chtěl ošetřit od něj a kamarád to udělal.

Tak se přestaň rozčilovat nad rasovou nerovností...
Prudičodpovědět 
       Re: z druhe strany10:29:51 01.11.2014
Zcela přesné. Já to zkusím ještě rozvést, i když si nejsem jist, že to k něčemu bude:-). Pointa byla v tom, že Hebelka Holečka operoval v době své řádné dovolené, kterou dobrovolně přerušil, přestože samozřejmě nemusel.

Takže ano, ve státním ... ale i soukromém ... sektoru bude pacient vždy v takovém případě odkázán na dobrou vůli toho lékaře. Ze zdravotního pojištění má samozřejmě nárok na to, aby byl řádně a bezplatně ošetřen, ale fakt nemá nejmenší nárok na to, aby si písknul a lékař na dovolené hbitě přispěchal jen proto, že chce být operován právě jím.

A zákony skutečně zcela mluví jasně. Jasně definují nárok a právo pacienta na řádné a bezplatné ošetření. Stejně tak zákony nikterak nebrání tomu, aby v případě souhlasu příslušného lékaře a příslušného zdravotnického zařízení byl pacient operován tím lékařem, kterého si vybere.
MModpovědět 
        Re: z druhe strany16:39:06 01.11.2014
A to je právě to špatné, oč tu běží a co ty nechceš pochopit. Popisuješ to hezky, ale prakticky ti tam chybí ta rovnost. Jestliže dva lidé platí stejné veřejné zdravotnictví, měli by mít nárok na stejnou péči. Ale ty tu říkáš, že kvalita bude odvislá od toho, zda se některému doktorovi bude nebo nebude chtít. A to je špatně a to je právě ten prostor pro tu korupci. Ono se mu nechce? Co s tím uděláme? Nechtělo by se mu za pár tisíc? Takže za chvíli bys tu měl dost bordel a ošetření dobrými lékaři jen za peníze jako na soukromých klinikách. A to je špatně a pokud se nepletu, tak tohle dovoleno není.

Hebelka to v článku sám píše, cituji "Když mi zavolá někdo, kdo mě bude chtít, ale nebude můj kamarád, tak samozřejmě neodmítnu, ale asi to nebudu chtít dělat úplně zadarmo." Takže když budu mít potřebu nějakého zákroku, mohu si zaplatit Hebelku. Nebo jiného doktora. Takže je tohle ve veřejném sektoru v pořádku? Veřejně inzerovat, že si mne můžeš zaplatit jako operatéra v rámci veřejného zdravotnictví?
odpovědět 
         Re: z druhe strany20:29:52 01.11.2014
Kvalita bude vždy různá, tak jako je různá kvalita různých lékařů. Podle toho kdy se zchromíte a kdo bude mít náhodou službu, podle toho dostanete konkrétního lékaře. Nic spravedlivějšího než náhoda neexistuje.

Jinak na tu vaši absolutní rovnost zapomeňte, tak je tak dobrá do pohádek a pro příklad netřeba chodit moc daleko. Když něčí případ bude připadat třeba primáři zajímavý, a bude si jej chtít odoperovat sám, tak si jej prostě odoperuje a nebude holt operovat někoho jiného(jeho operační kapacita je logicky omezená, je to jen člověk a den má jen 24h). A to budete naříkat že to není fér, že Frantu operovat chce a bude, a vás ne? Copak jste horší než Franta?

A je to pořád dokola, nárok máte na standardní péči. Na to, že se někdo ve svém volném čase uvolí se s váma babrat, na to žádný nárok nemáte a nikdy mít nebudete. A fakt by mě zajímalo kam chodíte na ty nápady, že pokud se lékař o své vlastní vůli, ve svém volném čase a zcela bezplatně uvolí někoho ošetřit, tak se jedná o nějaké nelegální či nemorální počínání.

MModpovědět 
          Re: z druhe strany21:17:24 01.11.2014
Nemohu si pomoct, ale ve svém příspěvku (a i tom níže na stránce) si sám sobě odporuješ.
odpovědět 
           Re: z druhe strany12:05:51 02.11.2014
Já si zase nemohu pomoci, ale dle mého soudu nerozlišuješ dvě věci .... práva a povinnosti lékaře v rámci jeho služby,a práva a povinnosti lékaře v případě, kdy se rozhodne někoho ošetřit ve svém volném čase a navíc bez nároku na odměnu. Obě situace jsou v principu zcela odlišné, což ty odmítáš/nejsi schopen pochopit.

Tvá veškerá argumentace by dávala smysl kdyby se jednalo o případ první, ale diskutujeme případ druhý, ve kterém má lékař právo pacienta samozřejmě ošetřit, ale jen pokud se sám svobodně takto rozhodne, takovéto rozhodnutí je čistě jeho věcí a nelze mu do něj jakkoli zasahovat.
MModpovědět 
          Re: z druhe strany07:24:33 03.11.2014
podle tvé logiky se standartní péčí by tě tedy mohl operovat jen průměrný doktor, moc dobrý ani moc špatný ne, protože to by nebylo fér..
janodpovědět 
  Re: "blbec" z druhe strany20:32:57 31.10.2014
Proc mas Lindo takovy problem zpracovat fakt, ze lide mohou mit rozdilne nazory? Spatna doba, co? Nazorova jednota tu byla pred 25 lety ;). Takze zrejme existuje sirsi razeni nazoru nez na ty pomatene a na tve / Hebelkovi :D.
odpovědět 
  Re: "blbec" z druhe strany13:10:15 01.11.2014
Hele Lindo, to je blbej vtip. On i porod a nasledna pece se muze zvrtnout. A pak se prave projevi, kdo je znamej koho. Zaplatpanbuh my jsme aspon nejaky znamy v tomhle pripade meli.
jx zeroodpovědět 

 ?15:38:48 31.10.2014
úplně jsme nepochcopil co se tu řeší, že bude mít někdo akutku a nedostane se na něj? FH snad není jedinej kvalitní ortopéd..
to bysme na tom byli vážně špatně.

Pokud má někdo pocit, že nebyl ošetřen včas, nebo byl ošetřen neadekvátně, může podat stížnost na lék komoru nebo dotyčnýho lékaře žalovat.

Mokroodpovědět 

 Úplatky - kde jsou?18:36:08 31.10.2014
Milí diskutéři, jako Filipova manželka jsem z některých Vašich komentářů velice rozpačitá. Mrzí mě, že nehodnotíte jeho lékařské kvality nebo ochotu pomoci dobrému příteli v nouzi. Misto toho na něj plivete špínu a viníte jej z korupce, klientelismu a přijímání úplatků, což mě skutečně hluboce irituje. Aby bylo všem jasno: od Marka Holečka Filip za tu operaci nedostal nic a ani nic nečekal, udělal z kamarádství službu pro kamaráda. Jediným "benefitem" pro naši rodinu tedy byl další večer, kdy tatínek dětem chyběl doma.
Linda Hebelkováodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?18:42:21 31.10.2014
nezlobte se, ale lékařské kvality Vašeho manžela tu nikdo nezpochybňuje. A zralej chlap od rodiny, co něco dokázal a má za sebou kus práce, přece dokáže unýst, že jsou lidi, co věci vidí jinak. Přeju pevné zdraví a více večerů s rodinou..
Prokopodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?19:48:05 31.10.2014
tady jde hlavně o princip a o chybně nastavený systém. a taky socanský způsob myšlení hlavně na straně zřizovatele zdravotní péče...
klasikodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?19:49:59 31.10.2014
Pani Hebelkova, Lindo, v zajmu zachovani klidu v dusi ty komentare nectete.
Zdejsi diskuse jsou dokonalou demonstraci tvrzeni ze papir (internet) snese vsechno.. a diskutujici se neostychaji / nestydi napsat sebevetsi hovadinu ci nejabsurdnejsi obvineni.
Nejlepsi reseni je ignorovat.. nebo vubec necist.
Lze doufat ze tech par exhibicionistu tady neni reprezentativnim vzorkem (lezecke..) spolecnosti.
TOAodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?08:57:51 01.11.2014
Paní Hebelková, nepsal jsem, že za to pan Hebelka vzal úplatek nebo odměnu. Psal jsem, že to není vyloučené u jiných doktorů. Filip to udělal z kamarádství, ale kde máte jistotu, že když je možné, aby doktor přijel o dovolené a na osm hodin obsadil operační sál kamarádem a odoperoval ho za jen tak ze známosti, že třeba nějaký kardiochirurg nemá databázi solventních klientů a když se jim něco stane, tak oni zavolají a naběhnou jako Hebelka? Jak už jsem psal, není to kritika Hebelky s Holečkem, ale systému, který toto umožňuje. Ostatně, jak je vůbec možné, že v nemocnici může operovat doktor, který je oficiálně na dovolené a nemá službu, zatímco doktor, který v práci je, neperuje? Pan Hebelka je fajn, ale systém je špatný. A ano, podle mne je toto klientelismus, protože kvalita péče (minimálně pocitová, protože Filip Hebelka samozřejmě není jediný, kdo umí dobře spravit patu) závisí na známostech. A to by mělo být ve státním sektoru nepřípustné.
odpovědět 
  Re: Úplatky - kde jsou?10:41:17 01.11.2014
Systém do toho netahat, protože systému je to v tomto případě úplně jedno. Těch x hodin na sále a plus vše okolo by Holeček na tom sále strávil tak jako tak. Systém naopak ušetřil, protože Hebelka dobrovolně strávil x hodin svého volného času na sále, místo toho aby chlastal, hrál si s dětma, luštil křížovky nebo se věnoval jiným kratochvílím. Doktor ve službě ... který by jinak musel na tom sále stát místo Hebelky ... se díky tomu mohl věnovat jiným pacientům, což je pro systém samozřejmě plus, protože za jedny prachy a během jednoho časového úseku je ošetřeno více pacientů. A pokud další pacoši nebyli(čemuž u nás na pohotovosti o víkendu těžko uvěřit.-) tak mohl třeba hrát se sestřičkama piškvorky, což je ale systému úplně jedno, protože o pacienta Holečka bylo adekvátně postaráno, a furt za jedny a ty samé peníze.
MModpovědět 
   Re: Úplatky - kde jsou?18:24:49 01.11.2014
Z hlediska systému s ohledem na finance to možná jedno je. Ale z hlediska systému rovného přístupu už ne. Takže ačkoliv rozum a logika říká, že je vše v pořádku, z hlediska norem, vyhlášek a zákonů tomu tak být nemusí. Když zadáš velkou veřejnou zakázku bez výběrového řízení své firmě, tak tě zavřou bez ohledu na to, že třeba ta tvoje firma by stejně byla nej a vyhrála by. Prostě tu jsou pravidla a procesy, co by se měly dodržovat, a ne si je ohýbat podle sebe a nebo podle situace. Takže znovu mohu jen zopakovat, že nekritizuji za akci ani Holečka, ani Hebelku (jejich přístup byl lidský a pochopitelný), ale systém, který toto umožňuje, a Holečka, který se tím ještě chlubí. Mrzí mne, že nejste schopni tyto dvě rozlišit a ješte to obhajujete.
odpovědět 
    Re: Úplatky - kde jsou?20:15:17 01.11.2014
A správný systém by byl jaký? Že si Holeček nabije hubu, zavolá Hebelkovi jestli by ho nezdrátoval, ten řekně že má sice volno, ale že pokud Holeček chce, tak tedy dorazí a zbastlí to, a ..... a SS(správný systém:-) řekne NE, nemáš službu, tak táhni ze špitálu a drátovat bude Franta, protože ten dneska slouží.

No...jestli tohle má být ten echt správný systém, tak to tedy potěš.
MModpovědět 
     Re: Úplatky - kde jsou?21:13:08 01.11.2014
Nebavíme se o tom, jaký systém je správný nebo špatný, bavíme se o tom, jaký systém je aktuálně nastavený, jaké jsou procesy a že to, jak celý případ popsal Holeček, je z hlediska současné legislativy špatné. Což by samo o sobě nevadilo, jako pochvalné komentáře a kladná hodnocení těchto popisů. Je to to samé, jako veřejně chválit piráty audiovizuálních děl nebo porušování rychlostních limitů. A nezlob se, ale když tu jednou porušování vadí (vzpomeň si na kritiku lidí, co si chtěli stáhnout film o AO) a jednou nevadí, ukazuje to na cosi divného v lezecké komunitě a velmi velkou nevyváženost. Na jednu stranu se tu oháníte morálkou, na stranu druhou se jí nezabýváte. Takže sorry, tohle mi vadí a netýká se to ani Hebelky, kterého považuji za fajn chlapa a odborníka, ani Holečka, ale pokrytectví lezecké komunity.
odpovědět 
      Re: Úplatky - kde jsou?11:54:11 02.11.2014
V čem je z hlediska platné legislativy špatně...tedy je v rozporu se zákonem...že někdo ve svém volném čase a bez nároku na odměnu vykonává činnost, která je jinak jeho profesí?

A prosím žádné dojmy a pocity, ale být zcela konkrétní, tedy ustanovení příslušného zákona/ů, se kterými je toto v rozporu.

MModpovědět 
       Re: Úplatky - kde jsou?13:13:36 02.11.2014
Vzhledem k tomu, že debata tady běží o blbě nastaveném zdravotnickém systému, asi se žádných paragrafů nedočkáš.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Úplatky - kde jsou?10:10:55 05.11.2014
Jestli to neni o tom,ze operovat Maru je super reklama o kvalite doktora,asi by pristup doktora byl jiny kdyby se jednalo o neznameho Cendu z Horni dolni,ktery si zlamal kotnik pri padu ze zebriku.
Ale tohle samozrejme zadny mudr.neprizna,samozrejme kamaradstvi se take pocita,holt zijeme v Cechach a na dodrzovani pravidel se zde nehraje!
Norisodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?13:22:36 01.11.2014
To je prave to, ze vy jako manzelka doktora jste nejspis nezazila situaci, kdy jste bezmocne odkazana na standardni postup standardniho doktora ve standardni nemocnici jako standardni pacient. Jako kluk jsem zil v mensim meste, kde rodice znali kazdeho atd... a ted ziju ve vetsim meste, kde me nezna nikdo a je to fakt rozdil. Kdyz jsem mel pred deseti lety zlomenu nohu, tak se taky vyplatilo jet 180 km do mesta k rodicum, protoze "to" domluvili.
jx zeroodpovědět 
  Re: Úplatky - kde jsou?14:40:00 01.11.2014
Milý jx zero, původně jsem se už do diskuse znovu mísit nechtěla, neboť mnohé příspěvky jsou natolik nerelevantní, že mnou při jejich čtení až příliš zmítá prchlivost, ovšem na Tvou narážku, že jako žena lékaře nemám zkušenosti se standardní zdravotnickou péčí, reagovat musím: ano, já nemám tušení, jak to chodí v nemocnicích, protože jsem se už vdaná narodila. A těch 35 let předtím se nepočítá? :-) Všechno je jinak - kovářova kobyla chodí bosa. Po úrazech mě zápěstí bolí čtyři roky, kotník dva měsíce, ale Filip říká, že to nic není, jen zaražený prdy :-), když s tím můžu hýbat. A ještě douška pro všechny: Mára si jako mistr nadsázky celou situaci ve svém článku mírně přikrášlil: Filip ho totiž z žádné dovolené operovat nejel. Byl to obyčejný pracovní den; středa, jak si vzpomínám. Snad to zmírní zdejší diskutérské vášně zjitřené údajnou nespravedlností systému. Kdybych byla na Filipově místě, odnesla bych si do svého dalšího profesního působení toto poučení: mimo pracovní dobu nehnout pro nikoho prstem, aby se náhodou jinému nestala křivda a nebyla zavdána příčina k pomlouvačným kampaním a hanlivým vyjádřením erudovaných odborníků z oblasti ekonomie, práva, medicíny, finanční kriminality a klasické filozofie, jimiž se to, jak vidno, mezi lezeckou komunitou jen hemží! :-D
Linda Hebelkováodpovědět 
   Re: Úplatky - kde jsou?15:21:25 01.11.2014
smutne na cele tehle kauzicce je, co to prapuvodne odstartovalo. Tak trochu "promo" clanek o rozdrceny patni kosti a ukonceny horsky sezone (proc podlaha se vlastne nakonec nereklo).
Najednou se tady resi operovani o dovolene nedovolene, fiktivni uplatky vs kamaradstvi, protekce u doktora, skryty reklamy, maly a velky mesta, doufam ze dojde na Brno vs Praha a Sparta vs Slavie. Kdyby clanek vyse zustal u lezeni a znovu celou kauzu neotevrel (nebo se zablokovala diskuze) tak si tu precteme par diku na dobre odoperovany poutka, par pozdravu "byl a jsi fajn kluk..." a bude to.
Vec je znovu venku, tak se asi nelze divit, ze se veci zverejnene resi verejne.
Trochu mi tady chybi komentar autorky proc vlastne tenhle format a tenhle obsah.
J. Kladaodpovědět 
   Re: Úplatky - kde jsou?16:20:21 01.11.2014
ad pouceni do dalsiho pracovniho (a vubec veskereho..) pusobeni: Kazdy dobry skutek bude po zasluze potrestan!
Overeno mnohokrat, na vsech frontach.
TOAodpovědět 
  Re: Úplatky - kde jsou?14:40:10 01.11.2014
Pokud to není jooo akutka a je to možné, tak se to vyplatí i dnes .... jet za někým známým, komu věříš. Ale furt nechápu proč za stávající systém tady jebete Hebelku. Hebelka zvednul prdel a jel o svém volném čase ošetřit kamaráda. Co je na tom špatného fakt nechápu?

Navíc se tu jaksi předpokládá, že Hebelka je nějaký ortomág ... což je samozřejmě v pohodě, protože asi fakt umí ... ale že současně jiný doktor, ke kterému by se jinak Holeček(nebo kdokoli jiný) dostal, je automaticky napůl chromý pitomec co by mu to dokurvil. Což je jednak velmi odvážné tvrzení, jednak z pohledu stovek slušných a dobrých doktorů po našich špitálech dost zkurvený názor. Zrovna s něčím podobným, byť ne z lezení, skončil před léty kamarád v ÚVN ... na normoš pohotovosti ... a pod kudlu sel ještě ten den a pokud mohu soudit, udělali mu to tam velmi dobře.
MModpovědět 
   Re: Úplatky - kde jsou?14:41:28 04.11.2014
Soudě podle ortopedů a dalších "specialistů" na poliklinice Zahradní Město lze říci, že když Tě obvoďáci nezabijí, tak Tě nechají pomalu umírat, aniž by měli ponětí, že s Tebou mají něco dělat nebo Tě někam poslat. Proto celá naše rodina a příbuzní a nakonec i sousedé míří okamžitě do Vinohradské nemocnice, pokud potřebují lékařskou pomoc. Čest výjimkám v první lajně - dvěma zubařkám, jedné dětské doktorce a jedné doktorce z chirurgie.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Úplatky - kde jsou?19:46:07 01.11.2014
Tak moment. Puvodne jsem vubec nechtel reagovat. Zdravotni system tady je, takovej jakej je. Ale nezkousejte nam tu mazat med okolo pusy.
Mr. Vdolecek totiz neni jedinej sportovec, kterej skoncil nekdy s urazem nohy v nemocnici v Pribrami. Ne ze bych tam byl spatne, nebo nejak nevlidne osetren. Proste takovej standard. Nicmene to abych pajdal jen 3 mesice misto 6 sem si musel zaridit jinde.
A ted mi reknete, co jsem mel v te Pribramske nemocnici udelat, abych tam dostal servis jak Mr. Vdolecek, tedy ostreni, tak nejak vic reflektujici potreby sportovce.
Musim byt kamos s mistnim mafianskym bosem, znat se s doktorem nebo se u vas plati cash na recepci? Protoze jestli je pro poskytnuti takove sluzby rozhodujici, ze muj ksicht visi na plachte v Lokalbloku, pak je to ukazkovej klientelismus (a je jedno, kdo je zrovna doktor).

Geoodpovědět 
  Re: Úplatky - kde jsou?20:03:53 01.11.2014
Musíte mít štěstí v neštěstí zrovna v tom, že když se zchromíte, tak bude zrovna Hebelka, nebo někdo podobný, sloužit. Nebo se musíte s někým takovým prostě znát.

Možnost řešit to formou příplatku ... jak výběr lékaře tak výběr léčby ... náš debilní systém nezná, a na to, aby vás ošetřoval někdo konkrétní a to mimo svoji pracovní dobu/službu, na to holt žádný nárok není. To prostě kliku buď máte nebo nemáte.
MModpovědět 
  Re: Úplatky - kde jsou?17:12:13 03.11.2014
Nevím jestli se vlákno řadí dobře, ale Tvůj stesk je imho blbě adresovanej. Vůbec totiž nenáleží lékařově ženě, ale když už tak spíš Tvýmu poslanci či senátorovi.
honzaodpovědět 

 Necháš si zas poradit?20:08:56 31.10.2014
Nazdárek Filípku, hezký den ti přeje teta Ája Pečová z Jablonce. Jako začínající lezec jsi si, jak jsi sám napsal, nechal radit od lidí, kteří toho o lezení a kamarádství věděli hodně. A hodně tě toho naučili, jak sleduji. Jestli jsi ještě ochoten si nechat znovu poradit, nenech se prosím zatáhnout do debat vše vědoucích "překližkářů". Místo toho si užívej rodiny, dětí, lezení a KAMARÁDŮ.
Teta Ájaodpovědět 

 slepice nebo vejce?22:21:03 31.10.2014
tak, a honem všichni z překližky. protože kdo lezete desku, nemáte právo na jinej názor než "skalní garda" a hlavně nevíte nic o lezení a kamarádství a proto se nevyjadřujte k ničemu, jinak budete jen banda komunistů, socanů, blbců a dalších ztracenejch existencí.

Nemůžu si pomoct, ale vždycky když se někdo dovolává Pravdy a cejtí se dotčenej, mám pocit, že část toho "problému" je v něm samým. A to platí pro obě strany.

A hlavně se neberte všichni tak vážně;)
borekodpovědět 

 Reklama nebo rozhovor?17:23:12 01.11.2014
Tak je to PR, rozhovor nebo uplne neco jineho? Rozhovor? Asi tezko.. Par jednostranych otazek na to nestaci. Clanek? Taky moc ne. Reklama? Tezko rict. Ale pokud ano, tak prosim oznacit jako reklamu.
odpovědět 

 pochvala18:54:45 01.11.2014
Ještě jako nelezce mi F. Hebelka diagnostikoval přetrhané šlachy v zápěstí a skvěle odoperoval. S rukou nemám minimální problémy, za to velký dík.
poznámka k Holečkovy: Operoval zadarmo, ve svém volném čase, přijde mi zcela normální pomoci nadstandartně kamarádovi, když je to potřeba.
 blacksodpovědět 

 přesně tak...22:56:19 01.11.2014
"Blbec je blbcem a blbcem zůstane"...Asi tady někteří komentujicí nemají dobré kamarády pro který by udělaly cokoli a kdykoliv...Ještě že je Filip lezcem s dobrým srdcem a šikovnýma rukama! Díka za něj a těm komentujícím chytrákům přeju co nejmíň návštěv u Filipa, když proti němu mají něco špatnýho! Ať si radši zajdou na jakoukoliv chirurgii a "modlí se k bohu" ať to s nimi dobře dopadne! :) opravdovým lezcům co mají opravdové kamarády pro který by se roztrhaly nebo dobrou duši zdar! Pro Filipa a jeho manželku - vyprdněte se na diskuzi na lezci a na chtráky (srá...) z lezce jenom chtějí lidem zkazit den! Buďte veselí a užívejte života :)
Vítekodpovědět 
 Re: přesně tak...15:58:46 02.11.2014
prosím tě, zopakuj si pravopis, je to hrůza číst. Jinak vše v dobrým.
Mlejnysodpovědět 

 Pitomci v Čechach14:21:16 03.11.2014
Se divim Filipe že tady pišeš a komentuješ,přečetl jsem tak 20% a nema cenu čist ty hovna dal.Dnes opravdu leze každej kdo ma v prdeli diru(Někdo už tady něco takhle trefně komentoval)..Jinak super fotky,anaboliku si dal? Super historicka routna.At to leze a hlavně bavi..Normalně komentaře nepišu ale tohle je fakt strop.
Maličkaty Zloodpovědět 

 Pokládám tuto debatu vůči Filipovi Hebelkovi za nekorektní14:55:11 03.11.2014
Co se tady všechno probere to sleduji s údivem. Kritika je někdy na místě, v tpomto případě to považuji nejenom za zbytečné, ale v těchto HOROLEZECKÝCH strankách za na nepatřičném místě. Proč bych měl tady na stránkách o lezení, přírodě a horách debatovat s někým o tom jestli zdravotnický systém ČR je dobrý anebo špatný. To sem podle mne nepatří a jestli doktor Filip Hebelka někoho ošetřil a za jakých okolností to záviselo jenom jenom na něm a případných okolnostech. Byl to jeho kámoš, tak mu dopřál svého „servisu“ – a to mu snad někdo závidí? Jak malicherné. Je jasné, že ošetřující lékař musí splnit požadavky, které předpisují platné zákony (Zákon o péči o zdraví lidu 20/1966 Sb. a Zákon o veřejném zdravotním pojištění 48/1997) ale jinak může ošetřit kohokoliv a je zcestné to nazývat úplatky a protekcí. On ten doktor stejně jako ostatní obyvatelé, žije ve „svobodném“ světě a pochopitelně má do učité míry možnost ovlivňovat své aktivity. Takže může dokonce odmítnout pacienta, s vyjímkou první pomoci anebo akutního případu, to je jasné, na základě svých subjektivních úvah (třeba kvůli omezené  pracovní kapacitě) a jindy vyhoví někomu jinému – není totiž otrokem společnosti.
Na druhé straně má pacient právo si vybrat lékaře a i nemocnici. Takže jaké to tady řešíme problémy? Už dávno nejsme v pseudosocialistické společnosti, kde byl člověk odkázán na jedno zdravotní středisko podle bydliště a s vyjímkou vládnouci stranické vrstvy měl jenom běžnou zdravotnickou péči.
Velmi dobře chápu paní Lindu, když ji tato nemístná debata vyvede z míry – jakápak rozpačitost, mně by to bezmezně naštvalo. Také správně vysvětlila co se za tím vším skrývalo, ačkoliv trochu přemýšlejícímu člověkovi by to mělo i tak být jasné.
A když už dojdou argumenty anebo kritik nemá na úroveň stávající debaty tak se začne kritizovat kvalita článku - tedy autorka, padnou slova o reklamě, PR aktivitách a pod. Pochopitelně anonymě. Fuj! Anonymní chytráku zkus něco sám dát dohromady a uvidíš, jak se pak okolní svět zachová.
Přeji Filipovi Hebelkovi mnoho krásných okamžiků v horách, úspěchů odborných a spoustu chápajících kamarádů, čtenářů.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Pokládám tuto debatu vůči Filipovi Hebelkovi za nekorektní22:45:09 03.11.2014
Pěkný komentář.
Pro Filipa snad jen jedna rada z Evangelia (Mt 7,6): Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.
M. V a l e n t í kodpovědět 

 :)15:53:01 03.11.2014
Moc by mě zajímalo, co by milý anonym dělal, kdyby šel po ulici se svým potenciálním kamarádem doktorem, a srazilo ho auto. Jeho kamarád by mu chtěl dát první pomoc (sice je to doktor, ale zrovna má své osobní volno), ale anonym by odmítl se slovy: počkám si na sanitku, díky :D

Tys nikdy nevyužil pomoci kamaráda? Když máš problém, první co uděláš je to, že zavoláš známému (instalatér, zámečník, automechanik, doktor), protože máš jistotu určitého privilegovaného postavení. Nevím, co je na tom špatného. Nebo ty nemáš žádné kamarády? Tomu já říkám neštěstí.
Robertodpovědět 
 Díky Fílo17:20:36 03.11.2014
Fílo, díky moc za to, co pro lezeckou obec děláš! Fajn článek, jo a hustej bicák!
Simona Ulmonováodpovědět 
 Re: :)18:25:15 03.11.2014
nejde o privilegovane postaveni. Teda by aspon nemelo jit.
Kdyz volam kamaradovi - at uz instalaterovi nebo doktorovi - neocekavam jine zachazeni nez normalni klient/pacient/co chces.
Inteligentni (?) tvor pri reseni problemu hleda cestu s nejmensim poctem neznamych.
Tedy - kamaradovi volam protoze vim jak funguje, mam jakesi poneti o kvalite jeho prace.
Kdyz nemam v potrebnym oboru kamarada, pujdu k tomu u koho ziskam nejvice pozitivnich referenci.
(a naopak.. muzu mit kamarada kterej je kamarad ale jako instalatera bych si ho domu nepozval.)
TOAodpovědět 
  Re: :)23:11:29 03.11.2014
Ale taky máš u kamaráda větší jistotu, že tě nepošle pryč, že si na tebe udělá čas, nebo že ti doporučí někoho jiného, což jsou jisté výhody. Ale podle mě je to naprosto v pořádku.
Robertodpovědět 
   Re: :)23:53:39 03.11.2014
jo, ale to je vsechno soucasti celkoveho obrazu jak funguje.
Byt prijat mimo poradi... to jiz rozebrano v clanku, bych sam mel mit tolik soudnosti abych se nedomahal preferencniho zachazeni s naprosto rutinni zalezitosti atd.

Dobrej profik by nemel v pristupu rozlisovat mezi kamaradem a neznamym tvorem z ulice.. dobrejch profiku vsak vesmes nedostatek. U instalatera to tolik neboli (kdyz ti nekdo zmrsi odpad nebo stoupacku, je to votrava ale nejde vo zivot..), u doktoru je to malicko jiny.
TOAodpovědět 
    Re: :)16:33:45 04.11.2014
To je nesmysl. Celý tvůj život je založen na protekci. Tak prostě společnost funguje.
Robertodpovědět 
     Re: :)17:38:34 04.11.2014
Roberte.. tvymu pozornymu voku neunikne, ze v par radkach na ktery reagujes se dosti casto vyskytuje podminovaci zpusob neboli kondicional. V nejjednodussi interpretaci to znamena asi tolik ze netvrdim ze hlasam neomylne pravdy lec rikam treba "melo by bejt" apod.
(& Ono to tak nekde a nekdy je. Kdybych to nevidel na vlastni voko, tak o tom nemluvim. )

Technicka - myslim ze by ses mel (v zajmu vlastni integrity..) zdrzet vyroku o nesmyslech a kategorickych prohlaseni o tom na cem je ci neni zalozeno neco o cem nevis vubec nic (v tomto konkretnim pripade muj zivot).
TOAodpovědět 
      Re: :)19:51:46 05.11.2014
Technická, ale pro mne důležitá poznámka: zde diskutující Robert (nic proti použitému označení, je to prostě jméno a nemám na něj monopol) je různý od Roberta, kterej na tenhle web už pár let píše a s Tebou, TOA, se tu občas setkává :)
Do týhle debaty se já nezapojuju.
(Pod čarou čti, že já bych to tak nenapsal.)
historickej Robert :)odpovědět 
       Re: :)01:11:33 06.11.2014
Uf, to sem si voddech ;-) ten blbec jsem ja, mel jsem to rozlisit hned.. a misto toho tady se zkalenym zrakem bojuju za svou pravdu a rikam si von je snad nejakej unavenej, nasranej..
Ty internetovy diskuse, to je vazne zhouba.
TOAodpovědět 

 Zasah z kosmu nutny23:58:15 03.11.2014
Prosim Martana, aby vyuzil sve uz mnohokrat prokazane schopnosti objektivni cenzury a vymazal vsechny nevyhovujuci (vuci Hebelkovi negativni) komentare.
odpovědět 
 Re: Zasah z kosmu nutny00:15:07 04.11.2014
jako například ten tvůj
odpovědět 
 Re: Zasah z kosmu nutny02:36:46 04.11.2014
Objektivní cenzura? Není to náhodou nonsens?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Zasah z kosmu nutny09:31:46 04.11.2014
Ironie, woe.
P.odpovědět 
   Re: Zasah z kosmu nutny14:34:06 04.11.2014
Ty vogo, ironie za roh?
Kuba Turekodpovědět 

 Úspěch se neodpouští22:51:58 04.11.2014
Není třeba polemizovat s negativisty, ...zřejmě jejich špatné zkušenosti převýšily nad významem článku. Emoce jsou prchlavý společník. Myslím, že všichni aktivní lezci jsou rádi za lezeckého specialistu doktora. K Filipovi mé lidi (jakožto trenér), doporučuji a je to "jen" doktor, neumí přičarovat během minuty utržené poutko. Bohužel. Avšak veškerá zpětná vazba je pozitivní a flexibilita, přístup nad limit nemocničních zařízení neběžný. Tento pán totiž dělá svou práci s láskou a svědomitě. Za mne palec nahoru!
HelčaL. odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.