LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
RadOTTín - Praha 5 - Radotín
Bouldercafe stěna už neexistuje - Plzeň
Loděnice FTVS - Praha 7

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Praha 5
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

OSP problémy

smallÚvodem bych rád napsal, že nemám v úmyslu někoho moralizovat. Taky jsem se občas zachoval jinak než by bylo záhodno. Důležité ale je, si tento fakt zpětně uvědomit a pro příště se snad i poučit.

Minulý rok jsem byl na studijním pobytu v Ljubljani. Jednak jsem samozřejmě často navštěvoval slovinské skalní oblasti, ale hodně času jsem strávil také na jedné z Ljubljanských boulderovek. A jakožto častý návštěvník a člen jsem dostával (a stále dostávám) informační e-maily od vedení tohoto klubu. Většinou se jedná o provozní informace (kdy je otevřeno, kdy zavřeno, co nového atp.).

26.10.2012 mi však dorazil e-mail, který by měl zajímat každého lezce i u nás.

Pokus o doslovné přeložení článku:

„Další velmi důležitá věc jsou obavy z parkování a chování v Ospu. Osp a Mišja Peč jsou dvě nejpopulárnější lezecké oblasti v naší zemi. Návštěvníků je vždy hodně a vesničany již frustruje pozorovat horolezce. Od jara, kdy se kvůli nepřiměřenému chování ČESKÝCH LEZCŮ situace velmi zhoršila, je parkování obtížné nebo téměř nemožné. Probíhají rozhovory k řešení tohoto problému mezi agrární společností a PZS (Slovinský horolezecký svaz). Vzhledem k tomu, že většina pozemků kolem stěn je v soukromém vlastnictví, riskujeme zákaz lezení na těchto dvou vysokých skalách.
Postupujte podle pokynů a omezení, jinak bude situace mnohem horší.

Obdobná situace se vyskytuje i jinde ve Slovinsku (a na mnoha místech v zahraničí). S popularitou lezení se zvyšuje návštěvnost skal a s tím přicházejí problémy vzhledem k parkování, přístupu do skal i omezení v samotném lezení. Horolezci považují příliš často lezení na nějaké skále v lese za samozřejmost. Nicméně většina slovinských lezeckých oblastí leží na soukromých pozemcích, což znamená, že lezení závisí na dobré vůli vlastníků pozemků. Dodržujte omezení (I když to znamená 15 minut chůze navíc! Nebo tak něco.) a ujistěte se, že tam nebudou žádné problémy nebo uzavírky lezení.

Pokud budeme všichni jednat zodpovědně, budeme mít dlouho možnost vychutnávat skály, jinak tuto možnost ztratíme. Jako PZS, jako klubu a jako horolezci vás proto žádáme, aby jste dodržovali omezení a projevili toleranci vůči místním lidem.“



Osp
Bude lezení v Ospu ohroženo?

foto by © Martin Zahourek


Omlouvám se za krkolomnost svého překladu.

Tuto zprávu obdržela drtivá většina Ljubljanskych (možná i slovinských) lezců. Můžete si tedy udělat obrázek o tom, jakou jsme si za poslední roky ve Slovinsku, a asi ne jen tam, udělali pověst.

Myslím, že nesprávné chování vychází často z nedostatku informací, které se k nám jako lezcům dostávají, což mi v dnešní době internetu připadá naprosto zbytečné.

S pozdravem,

Petr   [úpravy] 08:20 31.10.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 díky08:39:38 31.10.2012
Děkuju za článek. Tyto informace je určitě nutno znát a uvědomit si některé věci. Díky, že sis s tím dal takovou práci!
Mattyodpovědět 
 Re: díky21:45:38 04.11.2012
...chování lezců, kteří nechají auta zaparkovaná podél sadu a lesní školky, jdou do hospody, kde se, slušně řečeno, ožerou jak zákon káže, potom se v noci vrací k autům, vyřvávají, sprostě nadávají, močí a serou nedaleko domů...

Ano tohle je většinový vzorek horolezců minulých i těch součastných a proto mnozí zvolili jiný druh činnosti jako zde: https://www.youtube.com/user/MILOSLAVJMP?feature=mhee
+++odpovědět 
  Re: díky21:53:04 04.11.2012
Primitiv nepoužává téměř nic na čem bohatnou firmy s oblečením a sportovním vybyvením jesli se toho chytí více lidí bude to pro mnohé oudorové firmy jistá finanční ztráta. Nejspíše by tyto firmy měli včas ve svém vlastním zájmu sponzorovat uklid v okolí lezeckých oblastí, aby místní neremcali a nevyžadovali různá lezecká omezení a zákazy.
odpovědět 
   Re: díky21:55:13 04.11.2012
Oudorové firmy by ve vlastním zájmu také měli sponzorovat finančně dohodu s majiteli soukromých pozemku, aby ke skalám umožňili přístup lezcům.
odpovědět 
    Re: díky22:02:01 04.11.2012
Mám důvěrnou informaci ze Sv.Jana pod Skalou u Berouna, že zde chce obec zavést parkovné pro začátek za 50 kč.
Anonymodpovědět 
     Re: díky02:00:07 05.11.2012
..a vybirat bude Mila P -ten zadny 4 bouchace za zadama nepotrebuje ;-))
odpovědět 
      Re: díky11:11:42 05.11.2012
.. a nebude spis vybirat Lojza D?
odpovědět 

 A co jako čekáš?09:19:11 31.10.2012
O tom, jak Češi dodržují pravidla se naposledy diskutovalo pod článkem Int. trad sandstone meeting.
odpovědět 

 Mišja Peč09:51:54 31.10.2012
Už jsem nějakou dobu v Ospu nebyl, ale co si pamatuji, tak jedíné pravidlo, které se vyžadovalo, bylo platit čtyřprsťákovi. Nicméně proto že jsme jezdili spát do IT k moři, měli jsme problém. Chtěli po nás parkovat v Campu za plnou cenu jako za ubytko. Neprojeli jsme žádný zákaz a neměli neshodu s nikým(nikým jiným vyjma čtyřprsťáka) z domácích. V rámci dobrých vztahů jsme si kupovali i místní víno, které bylo hrozné. Stejně na nás šli pak s klackem.

Nevím, ale to porušování pravidel je věcí interpretace, mě to spíš přijde, né jako neshoda s místími, ale jako akce jednoho né úplně úspěšného ubrečeného živnostníka.

Je pěkné poukazovat na pravidla, ale nikde jsem žádná nedohledal.Rád bych je znal, neb jediné, které mi bylo násilím vynucováno, bylo bydlet v Campu a pokud mám správné info tak skály, ani pozemek kolem kempařovi napatří..

Kor když tam někdo jede později na podzim, bydlí v Xaxidu a ještě má platit kempařovi to už je Osp malinko luxus..
Proto nemyslím že by jsme se měli zamyslet primárně my, ale hlavně by měl jednat již jednou zmíněný Slovinský svaz.
 BBodpovědět 
 Re: Mišja Peč10:21:02 31.10.2012
Presne tak; my jezdili taky k mori, teda nejen spat, ale protoze v kempu byla desna klada a navic cena je fakt neumerna kvalite. Posledne nas ale v Crni Kalu vybrali; rozbite 2 okna na dodavce (coz byla prdel shanet v Itosce nove, jeste ze to byl Fiat Ducato) a prachy v tahu (teda u nas si moc nepomohli). Podotykam, ze v te dobe nas v Ospu bylo jak safranu.

Kazdopadne benga prej, ze se tam vykrada skoro kazdej den ;( Zadna cedule, upozorneni, ze by tam projizdeli, atd. Alias pro nas to znamenalo Bye Bye Osp a radsi zajedu za poradnym lezenim do Arca (ovsem do oblasti spis u Sarche a nahoru), kde me nikdo neprudi, pripadne nejradsi do Spana kazdou zimu, pac manana, super lidi, kamosi, nikdo nikoho neprudi, vsude usmev, teplo a mrte oblasti s nadhernou prirodou.
upmanodpovědět 
  Re: Mišja Peč11:10:42 31.10.2012
No ono asi brzo trochu sklapne i v maňana Špáňu. Lidi bez práce, ekonomika v prdeli. Myslím,že v určitejch opravdu populárních oblastech,kde už si každej při volným spaní dělal co chtěl (třeba poláci spící v kapličce atd.) se začne za poleženíčko platit. A zaslechl jsem lecos. Ale jen zaslechl,tak třeba bude ještě dlouho mír,a lezce dělající bordel budou mít chudí vesničani rádi.
odpovědět 
   Re: Mišja Peč16:22:44 01.11.2012
myslíš CHorro.je to tam 10 let stejný.když nebudou na parkále stany a přes den hořet ohně tak ti policajti nic neudělaj.měl sem s nima letos debatu.
odpovědět 
   Re: Mišja Peč17:07:55 01.11.2012
Zkus být prosím konkrétnější. Zrovna tuto zimu se do Špáňa chystáme, tak abychom nebyli zaskočení...
Šárkaodpovědět 
    Re: Mišja Peč18:14:42 01.11.2012
Slyšel jsem o celkem nevhodném chování v Margalef. Bordel na místech volného spaní začíná údajně dosahovat hranic tolerance. Ale jen jsem to slyšel od lidí co tam byli minulou zimu a jaro. Obecně si myslím,že jak se tam bude "chudnout", tak dříve či později se bude spousta věcí, které jsou nyní tolerovány, měnit.Každopádně bych byl obezřetnej. Sever Špáňa neni vyhulený Chorro.
odpovědět 
    Re: Mišja Peč18:28:14 01.11.2012
ten policajt říkal že jim nevaděj auta.když to nebude na parkovišti vipadat jak v kempu,tak vpoho.prej je buzerujou zprávci parku,proto musej něco dělat.sem tam bubu.jestli tam nebudete autem,běžte do neofic kempu pod amtraxem.to najdete
odpovědět 
     Re: Mišja Peč21:36:43 01.11.2012
Díky za info! Je škoda že se pohoda asi pomalu začne vytrácet i ze Španělska...
Šárkaodpovědět 

 Nic noveho pod sluncem09:54:55 31.10.2012
Ze ceske lezce zna zna cela evropa jiz radu let neni zadna novinka, pamatujete na plne autobusy lidi kempujicich primo v sadech pod massone?
Modpovědět 
 Re: Nic noveho pod sluncem11:17:29 31.10.2012
Nejlepší oblast na světě je stějně Moravský Kras, tak co tady řešíte.
Vlkodpovědět 
  Re: Nic noveho pod sluncem11:40:15 31.10.2012
Zase nějaký chudák, co se neumí podepsat a podepíše se stejným nickem jako já a chce jen rozpoutat další nesmyslnou diskuzi:-).
Vlkodpovědět 
   Re: Nic noveho pod sluncem11:57:41 31.10.2012
Tak moment, kdo je kdo. Mozna, ze by to vyresila ta registrace!
odpovědět 
   Re: Nic noveho pod sluncem17:22:09 31.10.2012
Mate pravdu oba kluci, ja ale taky! ha ha ha
Vlkodpovědět 
    Re: Nic noveho pod sluncem17:23:24 31.10.2012
Vsichni 3 jste zneuzili muj nick, jen ja jediny se ale umim podepsat, hnusove! ((-:
Vlkodpovědět 
     Re: Nic noveho pod sluncem17:24:12 31.10.2012
Vo co jako ze jde? Pravej Vlk.
Vlkodpovědět 
      Re: Nic noveho pod sluncem23:01:00 31.10.2012
Hlavně nelezte na písku s mágem nebo vás naprášim .
Vlkodpovědět 
       Re: Nic noveho pod sluncem07:59:05 01.11.2012
Na pisku se prece s magneziem lezti musi!Jinak se to droli, nebo primo drytool?
Vlkodpovědět 
        Re: Nic noveho pod sluncem15:45:48 01.11.2012
Pruvodce Mor. Skaly jsem dal ke stazeni na Ulozto :D
vlkodpovědět 
         Re: Nic noveho pod sluncem17:09:25 01.11.2012
link pls!!!
odpovědět 

 takylezci11:47:11 31.10.2012
chování českých takylezců jsem měl tu čest vidět zblízka loni v arcu.hnus.
petrodpovědět 
 Re: takylezci15:23:39 31.10.2012
A co tam tak hnusnýho dělali ?
Pavelodpovědět 
  Re: takylezci05:57:01 02.11.2012
Sukali na kamenu.
Martas.odpovědět 
   Šukali na kameni Re: takylezci00:19:27 04.11.2012
Fakt?to je slušná propagace značky Czech made!a v jakém sektorú?v kolik hodin?v neděli?a byli vidět zespoda? A jak hlasitě ? :-)
martinodpovědět 
   Re: takylezci00:56:27 04.11.2012
Jo, to je jediný náš artikl o který je ve světě zájem: český kur*y
..odpovědět 
    Re: takylezci10:19:50 04.11.2012
Nezáviď. Neříkej, že jsi na to neměl nikdy nahoře chuť.
odpovědět 

 škoda12:10:18 31.10.2012
Lezení je bomba, ale jeslti to pujde takto dál, budu si muset asi hledat jiný sport. Skoda ze se to stalo tka masovou zálezitostí bezohledných lidí (všichni tací nesjou). Problem sestpanim, drahymi campy, ubytováním a je i unas. Nekteri mistni lide musi mit neskutecnou trpelivost. Z lezcu se vyvyji zvlastni komunita a nektere nazori a postoje zcela nezdilim.
Díky za článek, ale to jen další zářez z mnoha do větve na které sedime.
Karelodpovědět 
 Re: škoda12:46:21 31.10.2012
Univerzální řešení, v cestě nechat jen každý pátý borhák, zbytek vytlouct.
hulakodpovědět 
  Re: škoda12:55:24 31.10.2012
Jestli by nebylo lepsi lezce rovnou postrilet ;).
odpovědět 

 sportove lezenie14:19:00 31.10.2012
vyzera to tak ze sportovi lezci su partia egohonicov bez ucty k prirode a ludom okolo. Ak k tomu pridame cesky "setrici mod" vyzera to takto nejako. Vacsinou sa vzdalujem ked vas niekde stretnem... 
Ferkoodpovědět 
 Re: sportove lezenie16:04:00 31.10.2012
jo jo, hlavně že vy bratia jste v pohodě :)
marekodpovědět 
  Re: sportove lezenie17:04:18 31.10.2012
precitaj si clanok nad diskusiou...viditelne ti uchadza pointa
666odpovědět 

 sportove lezenie14:33:34 31.10.2012
vyzera to tak ze sportovi lezci su partia egohonicov bez ucty k prirode a ludom okolo. Ak k tomu pridame cesky "setrici mod" vyzera to takto nejako. Vacsinou sa vzdalujem ked vas niekde stretnem... 
Ferkoodpovědět 
 Re: sportove lezenie14:50:50 31.10.2012
lezie na machovych rozbitych hlinenych 4 metrovych cestach po vklinencoch.
odpovědět 
  Re: sportove lezenie14:58:47 31.10.2012
A v čem je to "vždy lepší" ?
odpovědět 
   Re: sportove lezenie15:19:17 31.10.2012
a co takto lezenie v horach? Mixy, lady? Pripadne multipitch? jaaaj, zas to obmedzene videnie
Ferkoodpovědět 
  Re: sportove lezenie17:33:43 31.10.2012
Vzdy lepsie, nez byt, ktora lezie na machovych rozbitych hlinenych 4 metrovych cestach po vklinencoch.

Tos toho moc v zivote nedokazal
odpovědět 

 sportove lezenie14:44:33 31.10.2012
vyzera to tak ze sportovi lezci su partia egohonicov bez ucty k prirode a ludom okolo. Ak k tomu pridame cesky "setrici mod" vyzera to takto nejako. Vacsinou sa vzdalujem ked vas niekde stretnem... 
Ferkoodpovědět 
 Re: sportove lezenie15:24:58 31.10.2012
Slováci jsou úplně stejný..
petrodpovědět 
 Re: sportove lezenie16:06:14 31.10.2012
to jako čím víc ferko stejný komentář, tím víc adidas? :-)
odpovědět 
 Re: sportove lezenie19:40:27 31.10.2012
jestli ferko nebude maďar s indickým původem, jméno je mi nějak povědomé, jak vás čmoudy vidím tak se mi votvírá kudla v kapse a dávám bacha
odpovědět 
  Re: sportove lezenie09:31:07 01.11.2012
a este su aj rasisti...
Ferko Lakatosodpovědět 

 Nespletli se?16:23:07 31.10.2012
Doufám, že to poslali i Polákům...
Radek B.odpovědět 

 Lezení spěje k záhubě18:20:50 31.10.2012
A za všechno si můžou lezci sami. Dnes množství kreténů, kteří se nějakou nešťastnou náhodou dostali k lezení, je příliš velké. Za pár let zbudou jen hory a náš píseček, kam ti kreténi jezdit nebudou, protože někde v rajbáku lištu k brutálnímu zalomení nenajdou :-)
Kamilodpovědět 
 Re: Lezení spěje k záhubě19:22:26 31.10.2012
Piskari jsou taky kreteni, ne?
Martas.odpovědět 
  Re: Lezení spěje k záhubě17:11:47 01.11.2012
Jo, hlavně ty z Ádru :-D
..odpovědět 

 blabla19:36:46 31.10.2012
To je dost obecný nařčení z toho překladu, kolik stojí kemp ve slovinsku? když tam někdo přijede, zaparkuje na veřejným parkovišti a kempař tam na něj přijde s ranařema, ať cálnou parkování, tak si dělaj snad prdel? Kdo má vatu budiž, ale když spím jinde, a mám platit parkování v plné ceně ubytování v kempu, tak to je na přes držku, jedno lezec/nelezec, kdekoliv, co přivezu, to odvezu, neruším ostatní, nevím jak je ekonomická situace u vás, ale když někdo nevydělává moc, živí rodinu, a chce si zalézt v cizině, proč by měl sakra utrácet vatu, jídlo si vezme svoje, proč ne, takový to přirovnání češi šetřílci, prostě si tu svoji zálibu, koníček chce člověk užít, aniž by utratil měsíční výplatu. Kdo to nechápe, tak má štěští že má hromadu $. Howg
Zd.odpovědět 
 Re: blabla20:22:43 31.10.2012
Ale já to chápu. Ale také chápu toho kempaře. Být to já, tak skoupím okolní pozemky, udělám tam kemp a najmu si partu, co mi zajistí, že v okolí 10km nezaparkuje bez výpalného jediný lezec. Část výpalného věnuji obci (na vesnici tedy kamarádům v hospodě) a je to. A že si na mě budou někde v Rumunsku nebo Česku stěžovat? No a co? A ještě bych zpoplatnil průchod přes soukromé pozemky. A udělal bys s tím prd. Buď tedy rád, že kempař je celkem lidumil a že u nás na to ještě nepřišli. Fakt nechápu, proč bych na tvé zábavě neměl vydělávat :-)
odpovědět 
 Re: blabla08:58:14 01.11.2012
Nejlepší by bylo, kdyby bylo všechno zadarmo, viď? A zvláště pro tebe, když seš takovej chudák, že bys tam musel utratit celou výplatu.
Komárodpovědět 
  Re: blabla17:16:08 01.11.2012
Asi sis stačil nakrást, nebo ještě pořád oxiduješ u rodičů. My co živíme normálně poctivě sebe i rodinu tak musíme otáček každou korunu..
Švejkodpovědět 
   Re: blabla19:13:42 01.11.2012
Hele zase brzdi...ne kazdy, kdo ma slusny vydelek, musi krast. Ja taky zivim rodinu a tohle bych si nikdy nedovolil vypustit z pusy...
Tomodpovědět 
   Re: blabla19:25:19 01.11.2012
Kdybys přemýšlel jak vydělat více místo toho, jak kde koho očůrat a kde pár euro ušetřit, měl by ses lépe. Mám také rodinu a poctivou práci, ale podobné socky nesnáším a být kempařem nebo místním, šel bych po tobě také.
odpovědět 
    Re: blabla20:52:21 01.11.2012
Tobě se páčí vybírat na veřejným parkáči který kempařovi nepatří kačky za parkování, s tím že za ním stojí pár chlapů s klackem? tak si děláš prdel? Klidně se nech takhle vošoustávat, podle toho to taky vypadá tady v čr.
lolodpovědět 
     Re: blabla21:23:09 01.11.2012
No jak se to vezme... Líbí se mi to pokud tím eliminují různé živly, které tam být nemusí. Ostatně, máš na to špatný pohled. Z tvého hlediska rozhořčení chápu, ale raději si připlatím za stání kdekoliv, když budu vědět, že tam bude místo, než abych to měl zdarma a bylo tam narváno. Takže ano, klidně místnímu maníkovi zaplatím. Ne za to parkování, ale za to, že díky jemu je tam místo. K čemu mi bude parkoviště zdarma, když bude přeplněné nebo tam budou přespávat různá individua a podobně? Ne, fakt ne. Raději ať tam vybírají výpalné a drží socky dál. Pak tam s radostí pojedu a ještě mu dám dýško. To ostatně platí i o skalách. Raději bych platil vstupné a věděl, že tam bude volno nebo určitý počet osob, než aby to bylo zdarma a plné. Uvědom si, že v tomto případě neplatíš za službu nebo zboží, ale kupuješ si klid a pohodlí.
odpovědět 
      Re: blabla21:34:51 01.11.2012
Člověk který si umí vážit práce by nikdy nic takovýho nenapsal. Protože takovej člověk neskousne, aby někdo vybíral výpalný. Nic jinýho totiž počínání čtyřprstýho není...
Karel Mňauodpovědět 
       Re: blabla22:34:24 01.11.2012
Chyba, je to naopak. Pokud pracuji a chci si zajet někam odpočinout a v klidu zalézt, nestojím o to se prodírat davy a koukat na podivná individua na parkovištích nebo loukách poblíž. Výpalné bych neplatil, poplatek za klid a pohodu klidně. Pokud nemáš prachy na to, abys do nějaké oblasti přijel, ubytoval se tam v penzionu a choval se slušně a na úrovni, nejezdi tam. O české socky (ale ani o polské nebo jiné), tam fakt nikdo nestojí. Všude si tu všichni stěžují na to, jak jsou lezci prasata, kde všude přespávají a podobně. A už jste někdy slyšeli stížnost na někoho, kdo přijel, pronajal si apartmán, zaplatil poplatky a ve vší slušnosti tam týden lezl a zase odjel? Já ne. Nemáš-li na to, lez na Rovišti nebo v Adru. Ale nelez do světa. A když už lezeš, nedělej tam ostudu. Za mě musím říci, že Slovinci a Chorvati jsou fajn, chovají se slušně a vždy mi pomohli a vyšli vstříc.
odpovědět 
        Re: blabla23:03:17 01.11.2012
toto tu musí písať typický zazobaný skalkár, inak to nevidím, pododlíčko, penzionik, platiť na skalách vstupné...... Vam to už načisto jebe
odpovědět 
         Re: blabla08:57:38 02.11.2012
Je to vůl, zrovna v Ádru se platí za vstup do skal i parkování.
odpovědět 
          Re: blabla09:24:56 02.11.2012
Zase to s tím volem nepřeháněj - myšlenka byla platit ne za vstup, ale za lezení. A o tom, že by to tam fungovalo stylem plateb za přelez, kdy zaplatíš třeba litr a budeš mít vybranou věž na den jen pro sebe (nebo klidně 100,- /cesta), nevím.
odpovědět 
           Re: blabla13:13:41 02.11.2012
Oficiálně musíš zaplatit za vstup a pak (pokud jsi členem ČHS resp. UIAA) můžeš i lézt.
odpovědět 
            Re: blabla13:55:32 02.11.2012
No právě. Ale lezení je zadarmo. Já psal o placení za lezení.
odpovědět 
        Re: blabla23:53:13 01.11.2012
Nereagujte na něho, to musí být určitě troll. Takhle dementní snad nikdo není!
odpovědět 
         Re: blabla07:30:20 02.11.2012
Není? A v těch penzionech a vilkách k pronájmu bydlí tedy kdo? V některém období tam ubytování skoro neseženeš.Vyzkoušel jsem oboje a věř mi nebo ne, posnídat v klidu na terase v hezkém ubytování mi přijde tak nějak lepší, než se rochnit v lese u kotlíku. Nic proti tomu nemám, občas také spím venku. Když jedu do hor na vícedenní trek a nikde nic není, jasně že venku je to lepší. Ale když si jedu na týden zalézt, tak si jedu zalézt a chci se věnovat lezení, tedy k tomu chci přiměřené zázemí. Fakt nechápu, co je na tom divného...
odpovědět 
          Re: blabla08:16:41 02.11.2012
ty ideš možno na jeden - dva takéto výjazdy za rok. Ale čo má hovoriť ten čo ich absolvuje 10 až 15 ročne. Niekto má prioritu dovolenku iný zase lezenie..
odpovědět 
          Re: blabla08:21:41 02.11.2012
S tímto názorem tu bohužel nenajdeš pochopení. Úroveň českého národa je někde úplně jinde a nemůžeš to srovnávat s tím, jak by si užívala většina lezců z vyspělejší části Evropy. Oni na to prostě nemaj po všech stránkách. A konkrétně v této diskuzi, snad už jsi pochopil, jaká je inteligenční, morální a sociální úroveň autorů většiny agresivních komentářů - nemá smysl tyto věci, pro někoho samozřejmé, vůbec rozebírat.
odpovědět 
           Re: blabla08:36:02 02.11.2012
Psát nepodepsané komentáře o agresivních tupech je známka vyspělosti.

Osobně nejsme až tak v rozporu co se ubytování týče, ale opravdu Vám přijde normální potom co trávíte příjemnou noc v Xaxidu dojet do Ospu a zaplatit 10E za parkování u silnice člověku, kterému to tam opravdu nepatří a jen si to vynucuje klackem?
Nemám problém třeba i zaplatit za vstup do skal - třeba Cliff Base je prostě boží, ale za každou platbu musím dostat odpovídající zboží. Což mi v Ospu nepřijde. Proč tam po těch letech ještě nikdo neudělal upravené a samo placené parkoviště a neurčil pravidla jako je to třeba v Arcu?

Je jednoduché označit nás za ubožáky(a ještě bez podpisu), nicméně po většinou to svědší pouze o absolutní neznalosti problematiky a soudu od klávesnice, podobně jako v diskusích o MG.
BBodpovědět 
            Re: blabla09:24:35 02.11.2012
Souhlas. Presne tak. Pokud tady nekdo obhajuje nelegalni vybirani penez za parkovani a chlubi se tim jaky je vatar tak je mi jasne co jsi za cloveka. Reci o tom ze to eliminuje socky a ty velevazeny pan cesky podnikatel nebo podobny vekslak budes mit skaly jen pro sebe je opravdu ubohe. Doufam ze te nikdy nepotkam na skalach.
janodpovědět 
             Re: blabla09:37:29 02.11.2012
Ach jo. Opět někdo, kdo si nevidí dál, než na vlastní nos. Můžeš mi napsat, jaký je rozdíl mezi tím, když tam teď vybírá kempař, který odvede desátek místním, radnici a policii (nevěř tomu, že by to bez jejich tichého souhlasu šlo) a tím, když to přestane dělat a radnice tam zavede parkovací zóny s hodinami s tarifem 2Euro/hodina nebo 15 Euro/celý den? Pro tvoji peněženku v tom rozdíl nebude naprosto žádný. A parkovací zóny s podobným tarifem jsou naprosto běžné. Zkus zaparkovat někde poblíž hezké pláže. Prostě to má buď někdo pronajaté a vybírá, nebo tam má město zónu. Parkování na zajímavých a výhodných místech je skoro všude zpoplatněno, způsob není důležitý. Fakt nechápu, co je vám na tom divného. Vždyť tím, že spíš někde a jen přijedeš zaparkovat na tebe radnice naopak jen prodělává. Z kempu by majitel alespoň zaplatil daně a místní poplatky. Takto by měli plno aut a ani korunu z toho. Jsem si jist, že kdybys byl místní, také bys vybírání podporoval.
odpovědět 
              Re: blabla12:34:09 02.11.2012
15 E/den? Jsi spad z višně, ne? V Randě pod Zermattem platíš pár franků za den, v Rakousku na parkáčích pod parádníma tůrama pár éček za den, a tady pod ňákým kvakem bude někdo vybírat 15 E? To se na to každej vysere a dojde to tam radši pěšky.
honzaodpovědět 
               Re: blabla12:59:06 02.11.2012
To jsou bohapusté kecy. Koukni se na parkoviště u zajímavých pláží třeba právě v tom Slovinsku nebo kousek níže v Chorvatsku. A v sezoně tam nezaparkuješ, je to přecpané. Stačí zapojit hlavu a počítat - mám zaplatit 80 Euro za vilku do deseti minut pěšky u moře, nebo 30 za vilku do deseti minut k moři autem? Tak nějak mi vychází, že když zaplatím 15 Euro parkovné, tak ještě celkem dost ušetřím i když tam započítám benzín. Samozřejmě neznám přesně situaci v lezeckých kempech, ale v některých oblastech nepovažuji částku za přemrštěnou. Stačí se podívat, co stojí parkoviště na matějské pouti. 40,- hodina, tedy 1.6Euro za hodinu. A v době konání různých akcí je tam narváno. Takže fakt nevím, proč se ti to zdá přemrštěné. Opět platí, že pokud na parkovišti ceny nadsadí, bude tam prázdno a oni zlevní. Ale pokud bude i za tyto peníze plno, proč by zlevňovali? Nakonec zjistíš, že ten kemp tě vyjde lépe. A o to jim jde.
odpovědět 
               Re: blabla18:07:37 02.11.2012
Honzo Tvoje informace nejsou aktuelní. V Randě anebo ve vesnici Täsch zaplatíš za parkovaní kolem 15 SFr za den – to je v přepočtu něco kolem € 12.50. A někdy Tě privátní pronajimatel donutí abys ses svezl za další obolus s jeho taxíkem až do Zermattu. V hlavní sezóně je to pak pro parkujícího povinnost. V Randě je u nádraží jediná výhodná možnost parkování – zde pod střechou stojí parkování 8 SFr za den. To je asi SFr 6.50 nebo něco kolem 170 korun. Jaká je tady na tom místě kapacita nevím, ale zase je to otevřeno denně 24 hodin
Michael Beranekodpovědět 
                Re: blabla18:21:29 02.11.2012
V Rande pred kempem si myslim, ze to je neco mezi 6 az 8 frankama za den. A 6 nebo 7 franku za taxik do Zermattu. Prijde mi to v pohode.
jx zeroodpovědět 
                 Re: blabla20:42:52 02.11.2012
Ach jó JX Zero, nemáš pravdu a Tvoje poznámka je zavádějící. Taxi z vesnice Täsch do Zermattu stojí 30 franků ve dne a 40 frantíků v noci - od 22.00 do 6.00 hodin. A to požadují všíchni taxikáři bez rozdílu. Když pojedeš z Vispu tak to stojí 140 franků, je to totiž dál, ale lépe se tam zaparkuje. Franků 7.80 stojí jízdenka pro dospělého vlakem z Täsche do vesničky pod Matterhornem. Aby bylo jasno – ceny aktuelní.
Michael Beranekodpovědět 
                  Re: blabla12:13:29 03.11.2012
Jak pisu, zkus se nekdy zeptat v kempu v Rande nebo v restauraci pred kempem. Anebo radsi ne, uz ted to tam je samej Cech. :) Uznavam, ze neni taxi jako taxi a parkoviste jako parkoviste, ale nam tohle taxi a parkoviste svoji cenou vyhovuje.

Spis bys mi mohl poradit, kdyz jsme ve Vispu hledali nejaky kramek se suvenyrama. Zermatt toho je plnej, ale dole ve Vispu jsme nenasli nic, krome jedne trafiky na nadrazi.
jx zeroodpovědět 
                   Re: blabla13:21:10 04.11.2012
Městečko Visp se svými 7000 obyvateli má všechno, co by takové malé městečko mělo mít. Vedle spousty normálních obchodů běžného charakteru je zde několik obchůdku se souveniry, chce to se vzdálit od nádraží a mít správného pozorováka. Je třeba prostě projít staré město. Další otázkou co člověk chce koupit jako souvenir. Nedaleko nádraží v Märtmattenstrasse existuje Flash Geschenke – Boutique a když se vzdálíš od nádraží ještě trochu dál na jih, až na Kaufplatz, tak tam je obchod Daniel Della Bianca, který prodává cínové věci, které se vyrábějí v malé slévárničce, porcelán a má i přidruženou puškařskou dílnu (ale flintu si asi snáze koupíš ve Zbrojovce v Brně).
Michael Beranekodpovědět 
                    Re: blabla22:43:12 04.11.2012
A úplně jsem zapomněl zmínit další věci:

Visp (francouzsky Viege) je hlavním městem oblasti Visp v kantonu Valais ve Švýcarsku. Ve Vispu žije kolem 6700 obyvatel. Oblastí prochází údolí Mattertal a Saastal. Většina populace mluví německy.

Významným zaměstnavatelem ve městě je chemický podnik LONZA AG, který zaměstnává asi 2550 lidí. Visp, je hospodářským centrem regionu a poskytuje pracovní místa pro mnoho okolních obcí a měst.

Visp je také důležitám železničním uzlem Matterhorn Gotthard Bahn, dříve samostatných společností BVZ Zermatt-Bahn a Furka-Oberalp-Bahn. Důležitost železničního uzlu vzrostla v roce 2007, po otevření nového železničního tunelu spojující Spiez - Visp - Brig.
odpovědět 
                     Re: blabla09:46:55 05.11.2012
Předešlý text, který anonym okopíroval s české Wikipedie,nemá se mnou nic společného, já se z principu vždycky podepíšu. Tato informace je zastaralá, třeba v únoru tohoto roku měl Visp 7026 obyvatel, v Lonze pracuje, zatím, kolem 2700 zaměstnanců. To se ovšem změní, v budoucích dvou letech chce Lonza zrušit 400 míst.
Prosil bych anonymního autora aby nevyvolával dojem, že jsem ho s jistými chybami zplodil já.
Michael Beranekodpovědět 
                  Re: taxi z Randy/Taesch11:57:38 05.11.2012
kyvadlova doprava midibusom 7 CHF/os , "retour" do Zermattu a spat 12 CHF. Parkovanie 5-6 CHF podla toho, ci si ubytovany, alebo nie.
Tie sumy 30 -40 CHF su IMHO za indivindi taxik
PKodpovědět 
           Re: blabla08:50:37 02.11.2012
Jsem lezec, mám rád přírodu, spaní v kempech mi nevadí, je tam záchod, čistá voda, sprcha, vařič, to je paráda a pokud se celej den leze, tak super, ale zase pokud jedu třeba na dvě noci, tak to spaní v kempu není zas tak nezbytný, přespím v lese, nedělám oheň, odpadky si odnesu, na potřebu vykopu díru a zakopu, jako puma, a nikdo nikdy nepozná že jsem spal v lese. Je škoda, že jsou lidi prasata, nechaj po sobě odpadky, hulákaj do noci, takovýhle arogantní individua dělaj podle mě ostudu, to je zase na výchově rodičů, aby od malička svoje děti učili pokoře, před přírodou, aby tady byla ne jen pro nás, ale i pro další, co přijdou po nás, pak když po celým dnu lezení by večer potichu usínalo např. 20 lidí rozmístěných a schovaným po okolí tak, že nikomu nevadí(samozřejmě nespat na pozemku někoho...), tak přece o nic nejde ne? To že tam je kus skály přece neznamená, že budu platit výpalný za parkování, kdyby bylo soukromý, tak zaplatím, ale veřejný parkoviště? Tak snad máme zdravý rozum lidičky, lidí je čím dál víc, země není nafukovací, kdo se tam prostě nevejde, tak šup do kempu, s tím není co dělat, že áno. Dělit lidi na socky, když znají hodnotu peněz a nechtěj platit výpalný na parkáči a předraženej kemp, se mi zdá trošku radikální, ale hold každej jsme jinej, někdo má rád pohodu v apartmánu, někdo spí rád volně v přírodě a kouká tiše na hvězdy... každej jsme jinde svojí filosofií, ale myslím že šance tolerance obou skupin se dá najít ne? Ovšem kdo má pouze jednostranný radikální názor, tak s ním nepohne ani bejk, to je jasný.
odpovědět 
            Re: blabla09:19:32 02.11.2012
A ty dovedeš určit, co je předražené a co ne? Cenu určuje poptávka a nabídka. Pokud nasadí nějaké ceny a kemp má plný, není to předražené. To pouze ty si to myslíš. Ale pokud se najdou lidé, co to zaplatí, je to prostě místní cena. Někde je levněji, někde dráž. Je to jako auta. Máš auto za pár stovek tisíc i za pár milionů. Pokud na to drahé nemáš, jezdi tím levným. Pokud nemáš na nějakou oblast, jezdi do jiné, levnější. Měl by sis uvědomit, že to není problém toho kempaře, ale celé oblasti. On se takto může chovat pouze se souhlasem místních a místní policie a ti to umožňují a schvalují pouze za něco. Když půjdu do opery v Praze, zaplatím méně, než když na tu samou operu půjdu třeba ve Vídni nebo Drážďanech. A také se nerozčiluji, že mne chtějí okrást, že se hraje jedno a to samé představení. V Praze také zavedli parkovací zóny a když někam jedu, musím zaparkovat jinde a dojet to mhd. A nebo tam nejedu. Ale je přeci hloupost tam jet a pak se rozčilovat.
A mimochodem - v jiném příspěvku se tu psalo varování o tom, jak se v ČR všude možně vykrádají zaparkovaná auta lezců. Není lepší zaplatit a mít auto v pořádku, než se radovat, jak jsem na všechny vyzrál a pak řešit rozbité okno a vykradený interiér?
odpovědět 
             Re: blabla10:49:41 02.11.2012
Nechce se mi věřit, že někdo je schopen souhlasit s nezákonným a násilným vynucováním placení, za které není odvedena žádná služba.

Celý článek byl o tom, jak ti hrozní češi porušují pravidla a že kvůli nám je ohroženo lezení v Ospu. Zatím jsme se tu ale v naprosté většině (podepsaných komentářů) shodli, že pouze nejsme ochotni tolerovat porušování zákona jednou zájmovou skupinou a o to hůř, že za tichého souhlasu místních a asi i policie. Pokud je zde skutečně problém a majitelé nesouhlasí s lezením na jejich pozemcích, ať to buď zakáží, nebo určí pravidla. Až zde bude jasné, že jsem na soukromém pozemku, mám zde vyhrazené parkoviště a za vstup musím zaplatit jasně definovanou částku, pak už opravdu bude debata na té úrovni, jestli na to mám a koupím nebo nemám a jedu jinam kde je levněji. Ale tak to nyní opravdu není. Když je to za souhlasu místních ať vznikne placené parkoviště a všude se dají zákazy zastavení nebo vjezdu, ale to také není.. Když dělám něco špatně, ať na mě pošlou policii.. Byla by zajímavá zkušenost, vyjet do Ospu a po střetu s čtyřprstým zavolat policii na svou ochranu. Jsem zvědavej, jak by to dopadlo.

Pokud někdo nechápe tento rozdíl, je tup a je jedno kolik má peněz.

Už se prosím podepiš, neb si opravdu myslím, že si z nás jen děláš prdku a hecuješ debatu. Možná se s někým z diskutujících i znáš, ale obecně platí, že říci svůj kritický názor pod svým jménem chce více odvahy, něž házet machry bez podpisu.. Už to tu bylo řečené víckrát, v zásadě nemám problém s podnětnou anonymní připomínkou, ale těch je minimum. A určitě to není tento případ.
 BBodpovědět 
              Re: blabla11:53:24 02.11.2012
hele, vůbec tomu nerozumím a v ospu jsem nikdy nebyl, ale von ten člověk jako chce za parkování na nějakém parkovišti peníze? a vono to parkoviště je jeho nebo jej má pronajaté? a to takhle prudí jenom chrápajzlíky ze křoví, nebo třeba i někoho kdo spí v penzionku a nechce se mu chodit tři kilometry pěšky?
Lukas B.odpovědět 
              Re: blabla11:53:35 02.11.2012
No zato ty jsi hrdina. Když se ti to tak nelíbí, proč nejdeš do Ospu a nevysvětlíš to přímo čtyřprstému? Tady na diskuzi jsi hrdina s podpisem. Ale rád bych tě viděl na místě.

Snad když jedu na Balkán, musím být připraven na jiné podmínky a místní zvyklosti a pravidla. Co je na tom divného? Až pojedeš na Lofoty, podobné stestky budu chápat. Ale ty jedeš na Balkán a stěžuješ si, že tě tam chtějí obrat a že tam chybí dopravní značky. Nechápu.
odpovědět 
              Re: blabla11:57:07 02.11.2012
A jsi si tak jistý, že dotyčný nemá dohodu s obcí o vybírání parkovného ? A jakým právem chceš někomu, navíc v jiné zemi, předepisovat, jak se má chovat a jakým způsobem ti má předat ceník ? Jakým právem chceš určovat, jaké služby ti má za tvé peníze poskytnout ? Je to pouze věc nabídky a poptávky, buď ber nebo nech být. Fakt bych rád věděl, čím máš podloženo, že parkovné vybírá protizákonně.
Martinodpovědět 
               Re: blabla12:32:24 02.11.2012
třeba tím že parkování vybírá u silnice neoznačená osoba s klackem a houfem hasičů?
odpovědět 
                Re: blabla12:50:24 02.11.2012
A co je na tom divného? Koukni se třeba na parkování v Kokořínském dole. A to tam jezdí běžní turisté, ne lezecká sebranka.
odpovědět 
                Re: blabla12:59:05 02.11.2012
A neni to nakonec jedno? Pokud je to nejakej mistni Slovinskej podivnej zvyk, tak by mi prislo vhodne ho dodrzovat. Pokud s nim nesouhlasim, tak jet jinam. At si to tam ti Slovinci poresej sami.
Ale chapu, ze pro mnoho lezcu, s ponekdu tunelovym vnimanim reality, kde vidi akorat to svoje lezeni, je takovehle uvazovani naprosto nepredstavitelne.
Geoodpovědět 
                Re: blabla13:08:43 02.11.2012
Hm, a co z toho ? On má povinnost být nějak označen ? A jeho pomocníci v uniformách ? To mi fakt hlava nebere. Do pr..le, kdo si vy rádobylezci myslíte, že jste, že by se měl celý svět přizpůsobovat vašemu chápání reality ? Až budeš mít pádný důkaz, že nemá dohodu s obcí o vybírání parkovného, pak tu na něj můžeš nadávat a nazývat to výpalným.
Martinodpovědět 
                 Re: blabla10:03:25 04.11.2012
pokud tě někdo o někud vyhání a evidentně to není z jeho pozemku. Navíc tvrdí, že jediná možnost kde spát a parkovat je v jeho campu a jediným jeho argumentem je klacek a parta bouchačů, pak mu samozřejmě všichni zaplatíte a poděkujte jak skvěle poradil a ještě uznáš, že je v právu. asi začnu vybírat parkovné u tebe před barákem, když tak ochotně platíš:)
odpovědět 
                  Re: blabla10:18:55 04.11.2012
Mícháš dohromady jablka a hrušky. Zkusit vybírat u kohokoliv před barákem můžeš. Je ale smutné, že nevidíš ten rozdíl. Měl by se ses zamyslet nad tím, proč tady by to asi neprošlo a proč tam to projde. Pokud nejsi schopen to pochopit, tak je jakákoliv debata bezpředmětná. Vůbec bych se nedivil kdybys byl ten typ, co tam neměl na odpor, zaplatil a teď si vylévá zlost a dělá hrdinu.
odpovědět 
                   Re: blabla11:30:53 04.11.2012
ja ten rozdil nevidim. muzes mi to prosim vysvetlit?
bobodpovědět 
                   Re: blabla11:46:13 04.11.2012
ja ten rozdil nevidim. muzes mi to prosim vysvetlit?
bobodpovědět 
                  Re: blabla10:31:43 05.11.2012
Tak znovu a stále dokola - jaký máš důkaz, že nemá dohodu s obcí o vybírání parkovného?
odpovědět 
                   Re: blabla11:14:17 05.11.2012
Důkaz? Tím je pro mě ona!!!
odpovědět 
                   Re: blabla15:59:07 05.11.2012
Možná, když by měl dohodu, tak by měl i nějakou oporu v legislativě - třeba jen ty zákazy zastavení u silnice. Nebo zákaz vjezdu na pozemek - "parkáč", nebo nějaká cedule atd. Možná by ho tam občas dorazili podpořit poliši, ale ono nikde nic. Jeho jediným argumentem je klacek a parta hasičů. Navíc ta situace už trvá velikou hromadu let a je zcela evidentní že není žádná ofiko snaha toto změnit. Pokud ti toto jednání přijde OK, je evidentní, že soudíš problém, se kterým nemáš žádnou zkušenost, pouze od klávesnice.
odpovědět 
                    Re: blabla17:13:53 05.11.2012
Vždyť sis odpověděl sám. Sám jsi napsal "Navíc ta situace už trvá velikou hromadu let a je zcela evidentní že není žádná ofiko snaha toto změnit.". Co ti na tom není jasné?

Kdyby se tady zformovalo nějaké neoficiální uskupení, které by se postavilo nějakému negativnímu jevu, tak je všichni budou obdivovat. A když náhodou je to někde venku a ten negativní jev jsou oni, tak hned chtějí oficiální papíry a nelíbí se jim to.

Prostě místní našli způsob, jak se přiživit na vybrané skupině turistů. Kdybych tam žil, také bych to dělal. Chceš lézt? Zaplať za hlídání auta. Sice se mi to nemusí líbit, ale chápu to.
odpovědět 
                     Re: blabla20:36:09 05.11.2012
I v zemích dál na Balkáně, než je Slovinsko, má každej, kdo si přisvojuje výkon práva uniformu, nebo placku. Mávat na někoho klackem a chtět peníze je ilegální tady i ve Slovinsku, ať chytrolín píše co chce. Doporučuju na čtyřprsťáka volat policajty, oni to nějak budou muset řešit.
pavelkodpovědět 
                      Re: blabla18:22:18 06.11.2012
Chyrolín jsi ty :-) To jako myslíš, že pokud to tam někdo takto provozuje už několik let, že to nedělá se souhlasem místní policie? Nebo že na něj někdo už poldy nezavolal? Už tě vidím, jak jim celou situaci vysvětluješ. Mimochodem, ty umíš slovinsky? Pokud vím, není povinnost policie umět cizí jazyk... Jako živé vidím, jak z tebe mají večer u piva prdel a další veselou historku o tom, jak se někdo chtěl vyhnout placení. Pravda, ještě můžeš zkusit Štrasburk.
odpovědět 
                    Re: blabla18:08:24 05.11.2012
Takže víš velký kulový, že ? Pouze soudíš z toho, že nemají na místě nějakou ceduli ? Hm, tleskám, to musíš mít jistě pravdu a platit nemusíš, hlavně že si to dokážeš zdůvodnit ...
odpovědět 
          Re: blabla08:25:40 02.11.2012
... nicméně musím dodat, že platit výpalné, pokud je opravdu pravda, že nemá smlouvu s obcí na pronájem parkoviště, bych taky odsoudil a takového člověka nepodporoval v jeho "podnikání", ani za cenu svého pohodlí.
odpovědět 
          Re: blabla09:00:14 02.11.2012
souhlas!!!
pomkaodpovědět 
        Re: blabla10:39:27 02.11.2012
Seš chudáček, nebo jen potřebuješ ukázat že ne to máš? Tak gratuluju. Seš hvězda. Já na to nemám, a hned ti řeknu proč. Protože studuju(jooo, studenti, čuráci, placení z našich daní, že?), bydlím u rodičů, když mám volno chodím do práce, co to je kapesný nevím, nechlastám, nehulím, z prachů který mi na konci měsíce zbydou nejsem schopnej našetřit tak moc abych si mohl válet šunky v penzionu. Nadruhou stranu to stačí na benál, známku a jídlo, všechny tyhle věci kupuju ve Slovinsku (část benálu ne), z těch plateb je odvedena daň. Spím v autě, nedělám bordel, neobsírám parkoviště. Jo podle tebe socka. Co myslíš, je pro Slovince lepší když tam někdo dojede a spí na parkálu, přičemž zaplatí za jiný věci, nebo když zůstane doma i se svejma prachama?
Danoušodpovědět 
         Re: blabla11:45:33 02.11.2012
V tomto případě je lepší, když zůstane doma i se svýma prachama. Ono těch prachů zase není tolik a podobné případy naopak odradí ty, kteří by tam nechali více, ale o podobnou společnost nestojí.
Co se týká tvé osoby, nic proti studentům nemám. A beru, že někteří jsou v pohodě a rád jim i třeba pomohu. Mám spíše averzi na týpky houmelesáckého typu, co si stoupnout kus od tebe a ty musíš smrady odejít.
odpovědět 
          Re: blabla15:05:16 02.11.2012
Ty pro mě budeš smrdět, i kdybys na sebe vystříkal tubu dezodorantu...
Karel Mňauodpovědět 
          Re: blabla15:08:27 02.11.2012
Hehe, lezců-metrosexuálů nějak přibývá.. (:
..odpovědět 
           Re: blabla15:39:59 02.11.2012
To teda! Stačí se podívat, co potkáš na překližce a bohužel jednou za čas i na skalách. Myslím že to odstartoval Tomáš Mrázek
Žabáčekodpovědět 
          Re: blabla16:18:22 02.11.2012
prosim te uz toho nech, ztrapnil si se tady uz dost.
ivanodpovědět 
         Re: blabla12:03:33 02.11.2012
Bohužel takových, jak se popisuješ, jsem potkal jen pomálu. Mám zkušenost, že ti, co se povalují po parkovištích, dělají největší bordel, a nemají ohled na své okolí. BTW zajímalo by mě, kam z toho parkoviště chodíš vykonávat svoji potřebu, kolik peněz utratíž v místní obci a jaký je ten důvod, že by obec, která je tvou přítomností (beru to jako celek, většinou to jsou desítky lidí o víkendech) značně obtěžována, měla být nadšená z tvé přítomnosti. Mít skály za barákem a každý víkend takovou společnost, rozhodně bych z toho nadšený nebyl. Ani přes to, žes přispěl na dálnice a benzín mojí vládě.
Martinodpovědět 
          Re: blabla19:39:07 02.11.2012
Je to tezky, no .. Ale udrzet celej den moc, abych ji mohl vecer vypustit do zachodu v penzionu je docela fuska. I kdyz ted to resim tak, ze jdu ze skal do restaurace na obed a svacinu a tam si odskocim. Je teda pravda, ze toho moc nenalezu, ale zase nejsem za socku jako vy vsichni ostatni!
odpovědět 
         Re: zdravy rozum08:51:54 03.11.2012
Rozmyslal som ci reagovat v tejto diskusii alebo nie zvlast kedze som sa narodil vychodne od rieky moravy. Myslim ze pravo chodit do prirody maju vsetcibez rozdielu prijmov. A tak isto by sa mali vsetci spravat s uctou k prirode, ludom, miestnym tradiciam a zvykom. Preto by sme mali vsetci mat trosku sebareflexie. Som z turistickej oblasti a zijem aj z turizmu a som vdacny za kazdeho navstevnika, aj tych co neplatia, ale hulvatov ci s plnymi penazenkami alebo prazdnymi myslim nikto nepotrebuje. A to rozumiem ako hlavnu pointu clanku.
pumaodpovědět 
        Re: blabla11:11:31 03.11.2012
V Ospu jsem jeste nelez,ale platit verejnej parkal - to je skvelej napad a ja zas mam taky, pojedu jinam.
Sice "sockar",ale na kavu, jidlo, pochutinu si taky zajdu, benzin, znamku, darecek z cesty atd nakupuju.To malo co utratim je za to nic co si vezmu na oplatku = a to ve forme spani mimo cemp. Nemyslim ze je tak hrozny pro tu zem. Ale ok, chtej platit jeste vypalny, budu jezdit jinam :D

soudit lidi podle hader a jak se kde rozhodnou pohybovat,spat atd. je mimo...
spavam venku,bordel po sobe nenechavam a naopak jeste uklizim po jinych.
Filodpovědět 
        Re: blabla08:51:40 04.11.2012
Do adru ne.je jich tam uz takhle dost
odpovědět 
         Re: blabla14:00:58 04.11.2012
tak to mas asi smulu, v adru jsem tohle leto lezl nejvic :D
Filodpovědět 
        Re: blabla16:02:10 17.11.2012
Za sebe můžu říct, že Slovinci a Chorvati jsou pěkný svině, o češích si myslí, že jsou úplně hloupí a můžou s nima vyjebávat jak chtějí. Potvrdl jsem si to několikrát jak na dovolené, tak při obchodních jednaních s obchodními "partnery" z Balkánu...
MKodpovědět 

 ...19:53:26 31.10.2012
na slovince mám svůj názor ... maj flustraci že nemaj moře, tak honí prachy jinde...
honza k.odpovědět 
 Re: ...20:16:32 31.10.2012
Ale ono moře má :-(
odpovědět 
  Re: ...12:13:47 05.11.2012
to není moře, to je zátoka, kam ústí slovinská kanalizace
honza odpovědět 
 Re: ...12:33:18 01.11.2012
Moře mají, fLustraci nikoli, milý bratře frustrovánku. Chce to atlas a slovník cizích slov.
frustrovánekodpovědět 
  Re: ...17:13:05 01.11.2012
Ten úzkej pruh je ze sraček nevytrhne..
odpovědět 

 Jura21:07:47 31.10.2012
Za chvíli nás to čeká i v Juře. Parkoviště jsou plná stanujících Poláků a je jen otázka času, kdy nás začnou honit místní šerifové. Přitom malé kempy nejsou nijak drahé. Např. kemp v Kleinziegenfeldu stojí pouze 4 eura/osoba, 4 eura/stan a 1euro auto. Při čtyřech lidech to vyjde cca. 130,- Kč/noc na jednoho. To i u nás jsou dražší kempy. Kolikrát se stačí jen zeptat a člověk je překvapený, jak je na západě levno... :-)
Rodpovědět 
 Re: Jura21:18:22 31.10.2012
Osobně nemám problém se spaním v campu. Ale chci mít možnost si zvolit co mi vyhovuje. Třeba v Juře i Provance tuhle možnost mám a jsem spokojen. Ale tady je to jinak a ještě se z toho dělá česká ostuda a problém pro všechny.. Netvrdím že jsme svatí, ale na tomhle nařčení neneseme hlavní díl..
BBodpovědět 
 Re: Jura07:17:24 01.11.2012
V kempu v Juře jsem se ale moc nevyspal. Němci chlastali a řvali do tří hodin ráno. A to oni dělají v kempech běžně. Když chrápu v lese mimo oblíbené hajací destinace bratrů Poláků a Čechů vyspím se celkem v pohodě.Pak to jde ještě v pensionech.
Rodpovědět 
  Re: Jura08:42:40 01.11.2012
+1, přesně
Ing.odpovědět 
  Re: Jura13:17:09 01.11.2012
poslední dobou dělají v kempech největší bordel češi.viz raxy,arco ajiné.
petrodpovědět 
  Re: Jura17:32:53 01.11.2012
Mistni taky umi na altanech zdatne zakalit, ovsem na rusaky (nejedna se o lezce) nikdo nema, lesni pravidelna diskoteka do ranich hodin to je parada :)), ale jde to prezit. Nicmene k veci, nevidel sem vic agresivni hovado nez je tri(nebo ctyr?)prstak a jeho hasicska parta z kempu. Slava Xaxidu. Jestlize tu je nekdo schopny napsat "Proc bych na tobe nevydelaval?, tak by si mel uvedomit, ze plati mnohem vice "Proc bych ti mel platit?". Jsme v EU a ne v policejnim state, i kdyz ve Slovinsku si obcas jeden neni jistej. Souhlas s BB.
l.odpovědět 

 A já si myslel,10:19:36 01.11.2012
že největší kreténi v diskuzích jsou bikeři. :-)
kvakařodpovědět 
 Re: A já si myslel,17:58:22 01.11.2012
To vyjde nastejno...:))
T.odpovědět 
 Re: A já si myslel,21:44:20 01.11.2012
Já si zas něco podobnýho říkal o lezecký komunitě, dokud sem nezabrousil na pár bajkovejch serverů :-D
..odpovědět 

 10 e16:15:14 01.11.2012
Platit v ospu 10E za studenej a mokrej kemp kde nic není??asi ne
Šodpovědět 
 Re: 10 e09:03:21 02.11.2012
:-) Tys někdy viděl vyhřívaný kemp pod střechou?
odpovědět 
  Re: 10 e23:46:38 05.11.2012
Ve Francii je dle mých zkušeností v municipality campings (nejlevnější typ kempů, provozováno obcí) teplá voda, čisté záchody, sprchy a někde i přístřešky. Trávník je podobný anglickému a noc mne, stan a auto vychází cca na max 10 éček či méně. Jezdím mimo hlavní letní sezonu a nedám na to dopustit.
Gampodpovědět 
   Re: 10 e11:36:21 06.11.2012
Camping municipal – obecní kemp, není ve Francii vždy ten nejlevnější. Když už se obec rozhoupe něco takového uskutečnit tak do toho vloží dost peněz aby to mělo lepší úroveň, aby do jejího obecního kempu přišlo dost zákazníků.
Ročně kempuje kolem šesti milionů Francouzů. Francouzi, jsou trochu zhýčkaní a jako kempaři požadují kvality o kterých se před 25 lety nikomu ani nesnilo. Teplá voda, pračka, sušička, elektrický proud, případně fungující obchod v kempu s čerstvým pečivem, mlékem a zeleninou. Jenom málokterý Francouz si pobyt v kempu dnes bez těchto věci dokáže představit.
V hlavní sezoně (červenec, srpen) jsou průměrné ceny za přenocování za místo na stan nebo karavan, dvě osoby a elektrický proud následující, podle toho do jaké kategorie ( * až *****) kemp patří, v průměru následující:
kemp * 14,60 €
kemp ** 16,20 €
kemp *** 22,00 €
kemp **** 30,95 €
kemp ***** 44,00 €
Vedlejší sezóna (duben až červen a září) je vše trochu levnější , ale ne o moc.
Tendence směřuje k maximu kvalitních služeb. Spousta návštěvníků vyžaduje program pro děti, animaci a třeba i kvalitní úklid ve společných prostorech. V mnoha kempech si můžete vypůjčit jízdní kola, kajaky, kanoe, anebo je možné jezdit na koni.
Co bude v příštím roce a jaké budou ceny se může člověk dozvědět na :

www.camping - municipal . org (odstraň mezery)

V turistické oblasti francouzských Vogéz (Hautes Vosges) není obecních kempů mnoho – vesnice a města jako Kaysersberg, Freland, Orbey, Labaroche v Alsasku a Gemaingoutte, Corsieux, Xonrupt-Longemer, Fresse sur Moselle, Saulxures – sur – Mosselotte v departementu Vosges si ale něco podobného pořídily.

Zde se ceny pohybují mezi € 13.20 - 13.50 – 15.40 - 17.20 – 17.40 a končí cenou € 20.40 v kempu v Saulxures. Nejlevnější obecní (!) kemp v této oblasti je ve Fresse sur Moselle. Zde zaplatíš za místo pro stan, auto/motocykl, 2 osoby, elektrický proud a poplatek za obsazené lůžko, t.j. taxe de séjour necelých 9 € - konkrétně 8.81.

Michael Beranekodpovědět 
 Re: 10 e09:28:21 02.11.2012
Tak tam nejezdi, ne? A když seš tak chytrý, proč tam nekoupíš pozemek a neuděláš vlastní kemp? Nabídneš tam vše za polovic, než mají vedle, a budeš mít narváno a budeš bohatý, na kemp najmeš zaměstnance a můžeš si pak v klidu jezdit po světě a lézt. To by bylo hezké ne? Jen si jezdíš po celém světě, neřešíš žádné starosti a v klidu přelézáš jednu vyhlášenou oblast za druhou...
odpovědět 
  Re: 10 e13:35:01 02.11.2012
tys tam byl?že tak dobře víš o čem píšeš
odpovědět 
   Re: 10 e13:57:25 02.11.2012
Jakou to má souvislost s neochotou za něco platit a možností výběru si to zařídit alternativně a nesením následků za zvolenou variantu?
odpovědět 
    Re: 10 e14:16:54 02.11.2012
za 12 E mas apartman
l.odpovědět 
     Re: 10 e09:09:15 05.11.2012
a za 1 E aspartan!
odpovědět 
     Re: 10 €18:28:25 06.11.2012
Rád se nechám poučit - ale apartement za 12 € - ve Francii to jsem ještě nikdy neslyšel. Nespletl sis to s pronájmem apartmánu 12 € za čtvereční metr?
Mohl bys udat, kdes byl za tuto cenu a jak apartmán vypadal - tedy co všechno bylo k dispozici. Za tuto cenu bych se tam rád podíval.
Michael Beranekodpovědět 

 cc10:31:36 02.11.2012
neviem co tu riešite chujoviny, možeme si za to sami...trh to vyrieši bude ochota platit bude návštevnost tak sa platit bude ked nie tak hold osp a peč pojdu do čerta nejaký nárek českých kempovačov to nezmení...
ccodpovědět 
 Re: cc10:55:26 02.11.2012
apropo diskusia je opat typicky cesko-slovenská nehovorí nič o tom aki sme chuji my lezci že sme nerešpektovali príkazy a zákazy a teda si zato možeme sami ale zase sa len nadáva na dosledky a hladajú sa cesty ako ich ojebat :)
ccodpovědět 
  Re: cc20:50:17 03.11.2012
Krátké a pravdivé :-)
pavellezecodpovědět 

 Kde parkují domácí?12:37:10 02.11.2012
Jsi-li někde host, chovej se aspoň tak, jako domácí ... takže, jak parkují místní lezoucí Slovinci? Pokud před kempem, tak holt není jiná možnost než zaplatit a brát to jako nevýhodu Xaxidu/výhodu kempu, prostě přehodnotit +-. Nevěřím, že by místní lezci ochotně platili "výpalné". Slovinsko zas takový "Balkán" není...

Poznal jak "příjemná" je nadměrná turistika (lezci, turisti) na kdysi klidném místě kde člověk má chalupu, chápu naprosto tamější obyvatele.
 Marek1986odpovědět 

 Pointa14:35:27 02.11.2012
Zajímavá diskuse, opět se to zvrhlo v osočování a nadávání si. Zkuste si to někteří přečíst znovu a zamyslet se. Mě z článku vyplývá, že hrozí zavření skal a jedním z důvodů je i chování lezců. Tak zkuste začít u sebe a parkovat na vyhrazených místech, spát v kempu nebo v pensionu, a kdo chce spát pod širákem, ať jede po lezení někam jinam a nespí pod skalama. Přece jenom je to malá oblast a nápor lidí je obrovskej.
 Došlíkodpovědět 

 Blbost.19:28:30 03.11.2012
Ačkoliv jsem si příspěvek dvakrát přečetl, nenašel jsem žádnou konkrétní info o nevhodném chování českých skalkařů v Ospu.Jistě,byly doby ,kdy se jezdilo busem do Arca ,ale dnes jsme jinde ,naopak si myslím ,že my Čechové se až na vyjjímky chovat umíme.Ostatní národy nejsou o tolik lepší mnohdy naopak.O Zeman.
Ondraodpovědět 
 Re: Blbost.20:52:31 03.11.2012
Tady nejde o srovnávání toho kdo je lepší nebo horší. Buďme rádi za informaci a hlavně za to, že se někomu vůbec zachtělo se o ni podělit. Pokud se tím poučíme můžeme jen získat.
pavellezecodpovědět 
 Re: Blbost. kktina20:46:41 04.11.2012
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=3213
ma to byt popisane aj s spzetkami?
kktodpovědět 
  Re: Blbost. kktina11:30:01 05.11.2012
To je veru 8 let stary clanek, ten asi aktualni info o porusovani v OSPU moc nerekne ..
odpovědět 
  Re: Blbost. kktina11:43:53 05.11.2012
http://cs.wikipedia.org/ wiki/Slovensk%C3%A1_republika_(1939-1945) fašistům nevěřím
pchodpovědět 

 už je toho tak nějak moc21:03:58 03.11.2012
Nikdo netušil,že to po roce 1989 v lezeckých oblastech Evropy vezme takový obrat.Dřív bylo lezení dobrodružství,dneska je to fakt už jenom vopruz.Přelidněný skalní oblasti,všude mraky aut,bordelu,hoven,psů atd,každý asi ví,o čem mluvím.Už mi ani nebavilo pořád na pískovcích umravňovat ty houfy pitomců,co vyrostli na umělce a lezení na rybu pro ně bylo úplně normální.Že nevratně ničí skálu je vůbec nezajímalo,ale často jsem viděl tohle peklo dělat i starší lezce,prostě taková je doba..O maglajzu ani nemluvím,na písku to je už prakticky běžný...Osp je jenom logický důsledek,že z lezení se stal průmysl a móda a budou následovat další oblasti.Jinak o českých a slovenských lezcích v cizině si myslím svý,ostatně kdo zkurvil všem ostatním volné kempování v Boux, asi všichni víme..:-)
Petrodpovědět 
 Re: už je toho tak nějak moc22:49:41 03.11.2012
A nejenom v Buoux...Zillertal po soustredeni nasi repre, za chvili Semac, ale i Holstej po najezdech Ostravaku.... Kdyz je clovek pak primym svedkem chovani nasich krajanu, stydi se za to, ze je vubec Cech.
odpovědět 
  Re: už je toho tak nějak moc09:21:30 04.11.2012
no az tak daleko chodit netreba, podobne to vyzera aj par km za hranicami na Priedhori. Nic zlom ale tie najzdy ceskych lezcov to je miestami silna kava. spanie a parkovanie mimo parkoviska za potokom, porusovanie zakazu vjazdu,...ja byt domaci tak to tam tiez spoplatnim
odpovědět 
   Re: už je toho tak nějak moc10:03:10 06.11.2012
Mám občas jinou zkušenost... po jiných (a asi i po místních) kolem ohnište a na louce uklízím odpadky, toleruji místní motorkáře co jezdí po lese a louce, toleruji zacpaný potok igelitem... a dám vydělat v místní hospodě (mají tam docela dobrou pizzu).
Na Slovensko jezdím rád a nemyslím si, že bordel nedělají jen Češi nebo Ostraváci... Důležité je, abych místním, pokud je to možné, co nejméně překážel a vadil. Nikdo nemá rád, když mu někdo parkuje před vchodem do domu(protože neumí udělat pár kroků navíc) nebo dělá hluk a nepořádek...
Petrodpovědět 
  Re: už je toho tak nějak moc12:34:36 04.11.2012
Co dělají Ostraváci v Krasu tak hroznýho??? Že by uměli lézt lépe???
odpovědět 
   Re: už je toho tak nějak moc12:49:48 04.11.2012
:D no tak to jsi mě rozesmál
Aldaodpovědět 
   Re: už je toho tak nějak moc17:59:49 04.11.2012
Nebudu hodnotit, co dělají Ostraváci v Krasu, ale osvětlím, jak je to s tím Holštějnem, bohužel chováním lezců se stalo to, že nám v obci přestávají být velmi příznivě nakloněni, je to vidět přímo na hromadě kamení, kterou nechala obec vysypat na místě, kde parkují lezci. A proč? Důvod je jednoduchý, opakované stížnosti obyvatel dotčené části na chování lezců, kteří nechají auta zaparkovaná podél sadu a lesní školky, jdou do hospody, kde se, slušně řečeno, ožerou jak zákon káže, potom se v noci vrací k autům, vyřvávají, sprostě nadávají, močí a serou nedaleko domů, tím se stalo to, že už domácím došla trpělivost a pokud se situace nezlepší nastane to, že z tohoto parkoviště lezce vyženou nadobro. Přitom stačí tak málo, chovat se slušně jako člověk a nikoliv jako prase, ale to je zřejmě nad chápání některých jedinců. Pochybuje, že by se někomu líbilo, kdyby mu podobné věci dělali před jeho domem. Faktem je, že letos na jaře zůstávaly okolo parkoviště i dětské papírové pleny a toto měl zřejmě na mysli pisatel výše, když hovořil o těch Ostravácích, neboť jsem zaslechl od místních, kteří to uklízeli, že to tam zůstalo po autech s ostravskou značkou, ale já nikoho neviděl to vyhazovat, takže nemohu soudit. Co se mě osobně týče vůbec mi nebude vadit, když zde budou lezci vykázáni, aspoň budeme mít větší klid na skalách, protože někteří jsme tam za ta léta bráni jako domácí:-). A málokdo má s lezci takovou trpělivost jako Pepa v hospodě, který snese i to, že mu tam ožralí lezci "bouldrují" při chlastání po přístřešku nad venkovní zahrádkou.
Vlkodpovědět 
 Re: už je toho tak nějak moc23:11:43 03.11.2012
Dej pokoj s těmahle steskama. Doba se mění, co bys chtěl? Tam, kde kdysi rybář seděl osamoceně, dnes chytá deset dalších. Tam, kde jsem kdysi jezdil na kole uprostřed pustiny, je dnes cyklostezka. Na hřebeny hor vedou lanovky, na Everest se dělají zájezdy. Přestaň skuhrat, lepší to nebude. Pokud z toho chceš něco mít, nezbývá, než se přizpůsobit. A to platí i o lezení. Lezení je sport jako každý jiný, někdo si jde zaběhat, jiný na kolo, někdo na squash a někdo zalézt. A když si jdu zalézt, chci tam komplet zázemí a dobrý přístup. Je to sport jako každý jiný, někde musíš dojet na začátek inline stezky, někde pod skálu. Pokud se nepřizpůsobíš, budeš mít smůlu a dost smutný život, zatím co jiní si budou užívat. Asi se teď do mne pustí spousta lidí, ale podívejte se na poslední trendy. Můžete to kritizovat a nenávidět, ale to je asi tak všechno. Naštěstí pro nás, sportovní lezce a překližkáře. Když na víkend vyjedu někam na skálu, fakt o podobné moralisty a "klasiky" nestojím. Rád si zaplatím slušné ubytování i přístup ke skále, o individua z lesů a polí a parkovišť fakt nestojím. Z mého pohledu tedy díky za komerci :-)
odpovědět 
  Re: už je toho tak nějak moc18:20:46 04.11.2012
Mluvíme o tom samém ale jiným jazykem :-).Komerce mi nevadí,stoupající počty lidí taky ne,pokud jsou slušný a dá se s nimi dohodnout.Vadí mi akorát bordel ve skalách,idioti a nedodržování pravidel.
Petrodpovědět 

 Slušný lidi09:48:27 06.11.2012
Myslím, že by se neměli lidé členit podle místa bydliště, ale na slušné a ty ostatní...
Ať si každý šáhne do svého svědomí.
A co se týče Ospu, nemám problémy, spím v kempu.
Když mám peníze na cestu, proč nepodpořit místní lidi... Taky musí z něčeho žít.
A taky se snažím držet zásady: "Nedělej ostatním to, co nechceš, aby jiní dělali tobě".
Petrodpovědět 
 Re: Slušný lidi21:18:39 06.11.2012
Co blbnete.Jedete do skal kde jsou udělané cesty.Ty cesty jste nedělali Vy.Ani jste je nefinancovali.A jen si lezete a zadarmo !!! Nelíbí se Vám, že po Vás chce někdo abyste jste šli do kempu hmmm. A komu by se líbilo kdyby okolo jeho baráku běhala banda lidí co se ráno vyserou, večer ožerou a přes den jsou na jejich skalách do kterých nevrazili ani měďák.A tady jen brečí jak jsou strašně utlačovaný, ale za to si můžete sami svým přístupem.Tady chcete doržovat nějaké pravidla, ale ve světě na to z vysoka serete.
odpovědět 
  Re: Slušný lidi13:02:18 08.11.2012
No a cizinci zas jedou sem a lezou v Čechách po jištění, na kterí nedali ani korunu. Se prober, to jsou argumenty ...
odpovědět 
   Re: Slušný lidi13:36:32 08.11.2012
hadam nechces porovnavat tych uboziakov co studuju v Cechach a idu si tam zaliezt lebo inu moznost nemaju a Osp kde chodi polka vychodneho bloku. sa zobud kamarat je rozdiel ked ti pride na skalku raz za rok nejaky cudzinec a ked ti nonstop hucia pod oknami lezci ktori nicim neprispeli k rozvoju tej oblasti akurat tym ze tam robia bordel. Mimochodom u vas sa tiez plati za vstup do skalnych miest, kde sa aj lezie..tak sa necuduj a nenadavaj ked to spoplatnia aj ostatni
odpovědět 
  Re: Slušný lidi17:22:04 08.11.2012
jo. drsne napsano ale je to pravda. Dokud tech tulaku co se vam rano vyserou za plotem a vecer tam nechaj flasku od rybizaku je jen par, lze to nejak absorbovat. Kdyz se z toho stane masova zalezitost, je treba je udrzovat v kempech.. protoze kdyz 100 lidi bivakuje na divoko, je to trochu jiny nez kdyz to dela 1 nebo 2.
A ac se to zda neuveritelny, ti kteri maj tu drzost trvale bydlet u nejakejch lezeckejch terenu jsou taky lidi.
Takze presne jak to napsal muj vazeny predrecnik - jak by se vam libilo kdyby byla situace obracena?

Tohle se netyka jen Ospu ale vetsiny popularnich rekreacnich lokalit- vemte si jako priklad to jak vypadaji brehy ceskych rek v tzv vodacke sezone.

Je nas proste moc a svet je cim dal mensi.
TOAodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.