LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Místní klasifikace: mluví; nemluví; nemluv na mě!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
44.Pelíšek 10156
45.Kohout 10146
46.Gospoš 10137
Bouldry:
44.Bureš 8600
45.Zíma 8600
46.Paděrová 8556
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142079 cest
Nové přelezy:
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b
Sovietic T 7c
Follame 7c

Stěny
ZŠ Chřibská - Chřibská
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
Boulder v síti - Praha 3

Prodejny
HUDYsport - Strakonice
HUDYsport - Praha 1
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Článek o podpoře ČHS s otázkou za 100 bodů

Podpora od ČHS v praxi

Povídání o ČHS a podpoře dětských závodech s kontrolní otázkou za 100 bodů. Schválně, kdo správnou odpověď dá hned na první pokus.

Závody dětí a mládeže jsou posledních několik let velmi sledovanou záležitostí a často bývají předmětem sporu mezi zástupci mladých lezců a ČHS. Někteří jen kritizují, že ČHS neplní základní funkci, že závody jsou pořádané v nevyhovujících podmínkách a že cesty jsou špatné, jiní jen mlčky sledují situaci, protože tomu zase tak moc nerozumí, další zase něco aktivně dělají a snaží se celkově mizernou situaci s lezením pro děti co nejvíce vylepšit.

Zda je kritika některých závodů U14 v podání ČHS oprávněná těžko říci, cílem článečku ani není hodnotit, zda je normální nebo není normální pořádat v dnešní době závody na pidistěnách s výškou pár metrů, když jsou k dispozici velké a moderní stěny, protože ke svazovým závodům již existují určité alternativy. Na Moravě si udělali MPM a jsou částečně spokojeni, v Čechách prý také nikdo nebrání nikomu v tom, aby si udělali závody vlastní, mimo struktury ČHS, takže je na první pohled vše v pořádku.

A tak začaly rozumné kvalitní závody pro děti opravdu vznikat. Bez ČHS, s dobrou atmosférou, s dobře postavenými cestami, které byly určeny nejen amatérským začátečníkům, ale zalezla si na nich celá česká špička ze všech skupin. Například nyní na podzim se konají podobné akce dvě, v Ústí nad Labem a na Ruzyni. Na závodech pro děti a mládež, které pořádá Hudy stěna v Ústí nad Labem, se často sešli ti nejlepší, účastnili se jednotlivci i celé velké oddíly. Stačí se podívat do výsledkových listin. Další vysoce kvalitní akce pro děti a mládež, která si za poslední léta vybudovala velmi dobrou reputaci a opět měla návštěvnost i od velkých oddílů a nej lezců, kteří se pravidelně umisťují na medailových pozicích i na MČR  nebo U14 a podobných závodech, se koná pod názvem Ruzyňská liga na stěně na Ruzyni.

Akce stěn jsou plánovány dlouho dopředu. Naopak o tom, že ČHS se zveřejněním termínů svých závodů zrovna moc nepospíchá, se tu psalo již nějak v lednu, kdy se závodníci dožadovali plánu na začátek roku, aby věděli, jak se mají připravovat. Svaz tehdy nepospíchal. Se zveřejněním termínů na podzimní U14 svaz moc nepospíchal také, termíny pro Lanškroun a Trutnov se objevily teprve velmi nedávno. Na rozdíl od termínů pro Ústí a Ruzyň, které byly zveřejněny již někdy o prázdninách a od té doby všem známé a které byly i včas nahlášeny na ČHS, aby se předešlo případným problémům a kolizím. Stěna Ústí měla termín závodů na 5. 11., stěna Ruzyně měla několik měsíců dopředu vypsán a nahlášen termín 19. 11.

A teď přichází slíbená hlavní otázka: Na jaké termíny si myslíte, že ČHS na poslední chvíli vypsal poslední dva závody U14 v Lanškrouně a Trutnově?

Ceny za správnou odpověď nemohu slíbit žádné, pokud termíny určíte dobře, musíte se spokojit jen s dobrým pocitem, jak ČHS mimosvazové aktivity v lezení dětí a mládeže podporuje a jaký férový a vstřícný postoj ČHS zastává vůči těm, kdo pro děti opravdu něco dělají.

Všem hezký den


Michal Nový   [úpravy] 07:14 05.10.2016Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 co na to ČHS07:38:08 05.10.2016
Co ti na tvůj dotaz řekli na ČHS? Byl k tomu nějaký důvod?
odpovědět 

 kvalitní dětské závody08:09:40 05.10.2016
No, moc ten článek nechápu, trochu to zní jako obhajování se vůči svazu a trochu jako reklama na svoji dobrou práci (což by měl hodnotit někdo jiný).
:D
Kájaodpovědět 

 termín09:16:54 05.10.2016
nechci obhajovat ČHS, ale chce se zamyslet nad tím taky, že závody U14 hlavně pořádají oddíly, kteří vše připravují od termínu až po celou realizaci, takže pokud pořádáte jakoukoliv akci tak sami víte, že je třeba najít termín, aby byl zajištěn pořadateli, atd ....
...odpovědět 

 Podraz??09:45:13 05.10.2016
Na mě to působí jako jedno velké svinstvo od ČHS mající za účel poškodit organizátory v Ústí a na Ruzyni. Nevěřím, že z celého podzimu mají v Lanškrouně a Trutnově volné jen jediné dva termíny, které se pouze nešťastnou náhodou kryjí s jedinými dvěma kvalitními závody jinde. Termíny byly známy dostatečně dopředu, tohle považuji za úmysl a házení klacků pod nohy těm, kdo chtějí dělat něco bez ČHS. Svaz musí vědět, že to Ústí i Ruzyň poškodí, účast bude mnohem menší, protože přeci jen U14 od ČHS jsou sice špatné, ale zároveň jsou to jediné officiální závody, takže řada rodičů i dětí pojede kvůli celkovým výsledkům v poháru právě na U14. O tom, že je to celé úmyslné, ostatně svědčí i to, že svaz se prý ani nenamáhal krytí termínů s nikým konzultovat, pokud vím, stěny se o tom dozvěděly až z kalendáře. I toto svědčí o aroganci a nechotě ČHS ke spolupráci.  Škoda, že rodiče nemají koule na to, aby svazové U14 bojkotovali. Nevím, jak vám, ale mě je v tomto případě ze svazu akorát tak na blití...
A.odpovědět 
 Re: Podraz??10:04:18 05.10.2016
Bohužel takhle to musí působit snad na kohokoliv kdo není slepý. Buď je to naschvál a nebo kvůli naprostému diletanství... Nevím která varianta je horší vzhledem k tomu, že se tu hlásá pořád profesionalizace svazu...
Tom Vidlákodpovědět 
 Re: Podraz??14:40:21 08.10.2016
ČHS vznesl na jaře dotaz o podminkach zavodu na brněnském SPORTlife v terminu 4. - 6.11.2016, samozřejmě neoficialně. Samozřejmě neoficialne se na základě navržených podmínek spolupráce neotevřela. Takže LA SPORTIVA SPORTlife bouldercontest, nahlášený loni v prosinci, je přesně v tomto termínu.
Děti jsou v pátek 4.11. a opět řada rodičů a trenérů bude přemýšůlet, zda děti den pře U14 nechat závodit. No je to určitě jen čirá náhoda....
Radek
zobanodpovědět 
  Re: Podraz??10:04:28 22.10.2016
Zobane, není jen U14, je řada dětí, které tam nepojedou, chystají se do Ústí. Takže SportLife máte ne před jedním, ale před dvěma závody na obtížnost. A co tím chci říct? Vše je otázka motivace. Proč by měl někdo uvolnit dítě v pátek ze školy, strávit pátek cestou do Brna a z Brna, a druhý den znovu vyrážet do Lanškrouna nebo Ústí? Děti to zvládnou. Tedy vše je otázka motivace. Vaše závody v Brně nejsou špatné, ale jsou dost drahé, zejména v kombinaci význam/náklady (cesta, parkování, případný nocleh, protože D1 se nedá věřit...). Proč by tedy rodiče měli toto vše absolvovat? Dej pro medailisty jako cenu tablet a skoro bych se vsadil, že tam budeš mít dětí více, než bude druhý den na U14. Ale takto? Neuraž se, SportLife jsou závody s nulovým významem, pokud nebude existovat pořádný důvod, účast nikdy nebude taková, jako na závodech třeba ve Slaném nebo v Praze na Výstavišti, ani kdyby byl víkend úplně volný.
odpovědět 

 Pro Rudu a Lucii09:49:50 05.10.2016
A jak to vidí pořadatelé z Ústí a Ruzyně? To jsou Ruda Štípek a Lucie Motalová? Kdy jste na svaz dávali termíny? Co vám tomu řekli? Určitě to není povinné, ale opravdu by mne zajímalo, jak tento souběh termínů vidíte vy a co si tom myslíte. Rudo, Lucie - můžete sem napsat?
.odpovědět 
 Re: Pro Rudu a Lucii17:04:25 05.10.2016
Ahoj. Když připravuju závody v Ústí nad Labem tak první kam koukám je ČHS a hlavní důvod je že se synem jezdím na všechny závody Českého poháru U14.Když sem posílal termín našich závodu na ČHS tak 5.11 tam nebyl zádný závod. Žádal(spíše poprosil) sem ČHS aby mě naše závody uveřejnili na jejich stránkách a na jejich facebooku což ani dosud neudělali. Vím co je připravit závody kolik práce a co vše je potřeba zajistit a kolik lidí je do toho zapojeno . Chtěl bych věřit že to od ČHS nebyl úmysl.Teď si musím vybrat poslat syna bezemě do Lanškrouna kde bude obhajovat první místo z minulého roku a nebo závody u nás v Ústí. Snažím se aby v Ústí byli kvalitní závody a myslim že mě a lidem co to se mnou pořádaji se to daří.Tím pádem chci aby tam také byli i ty nejlepší závodníci z ČR a tokto už vím minimalně o 20 dětech který pojedou do Lanškrouna a ne knám. Nerad píšu komentáře a nerad odsuzuju někoho když ani nevím jak to vše doopravdy je, ale ktomu to sem se musel vyjádřit protože se mě a naší stěny bezprostředně týká . Ruda
Rudaodpovědět 

 chtěl bych se mýlit10:01:08 05.10.2016
chtěl bych se mýlit, ale něco mi říká, že je to ve stejných termínech... sice mám 100 bodů, ale nějak mě to netěší :-(
Tom Vidlakodpovědět 
 Re: chtěl bych se mýlit12:36:20 05.10.2016
Pokud to Svaz udelal naschval, tak to doklada fakt, ze VV nepracuje v zajmu clenu chs ale jenom ve svem zajmu..m
odpovědět 
  Re: chtěl bych se mýlit14:00:07 05.10.2016
Za termíny zodpovídám já. Asi jsme je ladili do kalendáře ve stejné době. Nechcete po mě abych prohledával stránky jednotlivých stěn, jestli náhodou nebudou dělat závody, že ne? Ono na podzim moc volných termínů není. Podívejte se do kalendáře, vynechte první jeden až dva víkendy v září, vynechte svátky, podívejte se kdy jsou jednotlivá MČR a jste v listopadu. To je vše. Nehledejte v tom nějaké naschvály VV, podrazy, konspirace a další věci.
Mira Dosedelodpovědět 
   Re: chtěl bych se mýlit14:10:44 05.10.2016
Neuraž se, ale tohle mi přijde jako lež a výmluva. Proč bys měl prohledávat stránky stěn? Pokud mám dobré informace, tak obě stěny, jak Ruzyň, tak Ústí, vám své termíny aktivně hlásily dost dopředu. Ruzyň už máte poměrně dlouho i v kalendáři akcí přímo na stránkách Horosvazu. Takže co bys kde hledal??? Ty jsi odpovědný za závodní lezení a neznáš termíny velkých lezeckých závodů? Jsi vedoucí soutěžního lezení mládeže a nevíš, kde jsou jaké závody pro mládež? Vždyť na obou závodech bývá okolo stovky dětí. Tomu snad nikdo nevěří. Jsem si naprosto jist tím, že v době, kdy jste Trutnov a Lanškroun domlouvali, jste již termíny stěn znali.
odpovědět 
    Re: chtěl bych se mýlit19:21:02 05.10.2016
Ale i kdyby mel hledat, tak je dobre si uvedomit, ze to je soucasti jeho prace.. Jinak muze priste nagenerovat termin hodem kostkou. Ale je fakt, kdyby si kostkou zahazel uz nekdy na jare, tak by taky predesel temhle problemum s lazenim terminu, protoze narozdil od nej by si to steny pohlidaly. Navic kostky jsou asi rychlejsi nez Mira.
odpovědět 
   Re: chtěl bych se mýlit18:00:14 05.10.2016
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod ...
Jardaodpovědět 
   Re: chtěl bych se mýlit19:16:39 05.10.2016
No ty vole.... Takze ne umysl, ale totalni diletanstvi. Hlavne se prosimte moc nepredri! Jo a mimochodem, zrovna v tomto pripade byl svazu termin dle prispevku vyse dokonce nahlasen :).

Proti diletanstvi se ale da bojovat snadno. Staci, kdyz by si zavodnici zvolili ucast na tech zavodech jejichz termin je znamy vice dobredu.
odpovědět 
    Re: chtěl bych se mýlit20:08:38 07.10.2016
ja bych rekl, ze to byl umysl. Jakej zajem muze mit CHS na jinych zavodech, nez svych, ltery ted bude poradat v nakupnich centrech, kdyz potrebuje nabidnout partnerum exklusivni reklamni prostor. Muselo by se o reklamu delit s jinymi poradateli a to samozrejme nechce. Proto nemuzeme cekat, ze bude s ostatnimi vybirat terminy.
odpovědět 
   Re: chtěl bych se mýlit21:48:38 05.10.2016
Sorry Míro, ale pokud si přečteš koment Rudy o pár řádků výše, tak to co jsi napsal... no asi to nemá smysl dál rozebírat.
Tom VIdlákodpovědět 

 Spiklenecké teorie14:03:33 05.10.2016
Pro všechny co za vším hledají vinu ČHS: Termín v Lanškrouně je kompromisem několika různých hledisek. Sehnat volný termín v oficiálním kalendáři ČHS, domluvit stavěče, volnou tělocvičnu, sehnat pořadatele, .....  Termín závodů v Ústí nad Labem mi byl samozřejmě známý, ale neměl jsem jinou možnost. Před dvěma roky se lanškrounské závody kryly s Moravským pohárem a taky jsem to já i Andřej přežili bez vzájemného kroucení krkem. Pro pamětníky snad jen to, že trutnovský závod je každý rok ve stejném termínu a letos se opět žádná změna nekoná. Za osm let konání závodů U14 (tříve TC) v Lanškrouně jsem neměl nikdy pocit, že nám někdo ze svazu něco nařizuje.
Jirka Černohousodpovědět 
 Re: Spiklenecké teorie14:20:07 05.10.2016
Co jiného bys také mohl napsat, že? Alespoň se v ČHS domluvte, co kdo bude říkat. Ty tu píšeš, že termín jsi samozřejmě znal, Doseděl o sobě napíše, že za termín je zodpovědný on, ale že o Ústí nevěděl. Trochu bordel, ne?

V každém případě by se shoda dala v jednom případě pochopit. Ale dva závody a kryjí se oba? Trochu moc náhod, i kdyby to nebyl úmysl, tak je to amatérismus a neschopnost. Oboje je špatné a dokladuje vaši nekompetentnost.
odpovědět 
  Re: Spiklenecké teorie18:08:15 05.10.2016
...přesně!
odpovědět 
  Re: Spiklenecké teorie22:59:40 06.10.2016
A mimochodem u Lanskrouna uz od pred prazdninami visel termin zacatek Listopadu. coz je svete div se 5.11. A kdyz jsem si o prazdninach planoval terminy predplatneho divadla, tak jsem taky videl termin Trutnova. A jak pisou jini, Trutnov se roky nemeni a je +/- stejne.
ROK OD
---------- --------
2002 23.11.02
2003 29.11.03
2004 04.12.04
2005 26.11.05
2006 11.11.06
2007 17.11.07
2008 22.11.08
2009 07.11.09
2010 20.11.10
2011 12.11.11
2012 17.11.12
2013 09.11.13
2014 15.11.14
2015 21.11.15
2016 19.11.16
odpovědět 
 Další lež 15:00:18 05.10.2016
To, že je Trutnov dlouhodobě ve stejném termínu, je lež. S Ruzyňskou ligou se kryl poprvé loni, jinak býval minimálně o týden jinak.

2011 - Trutnov 12.11.
2012 - RL 11.11. / Trutnov 17.11
2013 - RL 16.11. / Trutnov 9.11.
2014 - RL 22.11. / Trutnov 15.11.
2015 - RL 21.11. / Trutnov 21.11
2016 - RL 19.11. / Trutnov 19.11.

Takže Trutnov vždy býval dříve, krýt se to začalo až loni, kdy závody na Ruzyni načaly nabývat na popularitě.

Co se týká oficiální kalendáře ČHS a problému s termínem, tak také uvádíš zavádějící nepravdu. Poslední termín, který v kalendáři je a nepatří U14, je 23.10., tedy konec října. Jediné další dva závody jsou tam pak právě Lanškroun a Trutnov. Pokud bys potřeboval pomoc s počítáním, tak je to do předvánočního období celkem 8 volných víkendů s časem několika měsíců na výběr tak, aby se to nekrylo s jinými závody.

odpovědět 
  Re: Další lež 15:49:57 05.10.2016
Dva víkendy jsou prodloužené = lezci jsou v Ospu, rodiče zazimovávají chatu a jedou na Dušičky. Po Mikuláši už závody moc nebývají a už vůbec ne 17.12 - to jsou vánoční večírky. Proč se úporně snažíš někoho usvědčit ze lži?
odpovědět 
   Re: Další lež 16:25:00 05.10.2016
Tak tohle je fakt hustý - my se tu bavíme závodech v lezení a ty napíšeš o dušičkách. A že jsou ve středu, to ti nevadí? A zazimovat chatu? Stále ještě se tu bavíme o vrcholových závodech ČHS? Ono kdyby rodiče věděli termín dostatečně dopředu, možná by si byli schopni to zazimování naplánovat na víkend jiný, to tě nenapadlo? V každém případě je to opět hledání nesmyslných výmluv, protože i tak by se to týkalo naprosto minimálního počtu lezců, kdežto krytí termínů se v tomto případě týká poloviny startovního pole.

Ve 2012 byly v prosinci rovnou 4 závody, z toho 2 MČR a jeden ČPM. Takže opravdu důvod k narvání dvou závodů do tří týdnů není. A proč se snažím někoho usvědčit ze lži? Protože lže. Nelžete, nesnažte se lidi opít rohlíkem, nikdo vás nebude ze lži usvědčovat. Ale když Doseděl, zřejmě prací zdarma pro ČHS zavalený chudáček, argumentuje tím, že nebude prohledávat weby stěn, zda náhodou něco nepořádají, a přitom ty závody leží na ČHS a jsou dokonce v kalendáři akcí, tak co očekáváš? Že ho budu litovat? Nebo chválit?? V normální organizaci by byl okamžitě vyhozen pro neschopnost.
odpovědět 
    Re: Další lež 17:04:29 05.10.2016
Čti pořádně - ty dva závody byly v rychlosti, v jeden den a jde o mládež a dospělé. Trochu rozdíl, ne?
odpovědět 
     Re: Další lež 17:19:29 05.10.2016
Ne, závody jako závody. Prostě byly závody v prosinci, byli schopni přijet děti i dospělí.
odpovědět 
   Re: Další lež 18:04:25 05.10.2016
To myslíš jako vtip ne?
Jardaodpovědět 
   Re: Další lež 19:27:45 05.10.2016
He he :). Jeste prosim zapni svou kristalovou kouli a rekni co se bude dit presne za rok. A ty lzi - precti si hned prvni odpoved na zakladajici prispevek v tomto vlakne.
odpovědět 
 Re: Spiklenecké teorie18:59:31 05.10.2016

Jenže na rozdíl od Moravského poháru který na svých závodech nejlepší lezce v ČR tak my je chceme.A sehnat volný termín stavěče a další lidi bez kterých to nejde uspořádat jsme museli i my. A to já ještě sem si tu práci hledat na stěnách jestli se to nekryje s nějakým závodem dal.
Rudaodpovědět 
  Re: Spiklenecké teorie19:02:46 05.10.2016
vypadlo mě tam slovo :) Moravský pohár nejlepší lezce z ČR nechce
Rudaodpovědět 
  Re: Spiklenecké teorie19:05:41 05.10.2016
vypadlo mě tam slovo :) Moravský pohár nejlepší lezce z ČR nechce
Rudaodpovědět 
 Re: Spiklenecké teorie19:24:12 05.10.2016
Slusny, tolik lzi v tak malem odstavecku :).
Preji co nejvyssi ucast na zavody v Usti.
odpovědět 

 Adrenalín bublá16:34:34 05.10.2016
Teda Vážení číst některé příspěvky na tomhle webu je větší adrenalin než koukat na Bojsu jak leze Šrotochlapa (https://www.youtube.com/watch?v=SwWX6XtLW6U). Co takhle kdyby ve stejnej den jedny děcka vyhráli v Trutnově a jiný děcka v Praze , možná že by radost byla dvojnásobná? Nebo se mýlím ?       
maca stodpovědět 
 Ústí nad labem17:10:48 05.10.2016
Re: Pro Rudu a Lucii 17:04:25 05.10.2016
Ahoj. Když připravuju závody v Ústí nad Labem tak první kam koukám je ČHS a hlavní důvod je že se synem jezdím na všechny závody Českého poháru U14.Když sem posílal termín našich závodu na ČHS tak 5.11 tam nebyl zádný závod. Žádal(spíše poprosil) sem ČHS aby mě naše závody uveřejnili na jejich stránkách a na jejich facebooku což ani dosud neudělali. Vím co je připravit závody kolik práce a co vše je potřeba zajistit a kolik lidí je do toho zapojeno . Chtěl bych věřit že to od ČHS nebyl úmysl.Teď si musím vybrat poslat syna bezemě do Lanškrouna kde bude obhajovat první místo z minulého roku a nebo závody u nás v Ústí. Snažím se aby v Ústí byli kvalitní závody a myslim že mě a lidem co to se mnou pořádaji se to daří.Tím pádem chci aby tam také byli i ty nejlepší závodníci z ČR a tokto už vím minimalně o 20 dětech který pojedou do Lanškrouna a ne knám. Nerad píšu komentáře a nerad odsuzuju někoho když ani nevím jak to vše doopravdy je, ale ktomu to sem se musel vyjádřit protože se mě a naší stěny bezprostředně týká . Ruda
Rudaodpovědět 
 Radost především17:17:53 05.10.2016
Podle počtu členů E by mohly být troje závody každý víkend, to by bylo radosti :-D
Bídaodpovědět 
 Re: Adrenalín bublá17:21:03 05.10.2016
Ano, mýlíš. A důvodu jsou minimálně dva. Pokud se dělají závody na komerční stěně, jsou s tím spojené poměrně vysoké náklady. A stěny to dělají za své, bez dotací od ČHS. Zavření stěny pro veřejnost, stavěči, jističi, rozhodčí... konstatní náklady, ale stěny do toho přesto jdou, protože mají spočítáno, že při třeba sto dětech nebude ztráta tak velká. Pokud dorazí jen půlka dětí, tak náklady zůstávají stejné a finančně je celá akce někde jinde. Takže překrytém termínu jiným, pohárovým závodem, způsobí ČHS pořadateli citelnou ztrátu. A když ani půlročná známost termínu není zárukou toho, že svaz bude tento termín repspektovat a že neprovede nějaký podraz, nedá se očekávat, že se organizátoři pohrnou do dalších závodů. Tedy tím trpí celé závodní prostředí. Buď by měl svaz respektovat vypsané závody, nebo by měl vypsat svoje včas, aby se mohly stěny přizpůsobit. Ale držet všechny do poslední chvíle v nejistotě není v pořádku.

A další důvod - myslíš si, že pokud by třeba závody v Lanškouně nebyly pohárové, že by tam někdo přijel? Ani náhodou. Co by tam dělal? Děti i rodiče tam jezdí ne zrovna s nadšením, jediným důvodem jsou body do poháru. A pokud jsou na podzim 4 závody a dva a dva se překrývají, uděláš z toho dětem závody dva. Proč?? Zeptej se sám na závodech. Moje zpětná vazba je taková, že řada lezců je zklamaná, protože se do Ústí nebo na Ruzyň těšili, ale ČHS je svým neetickým a nemorálním postupem o možnost účasti na těchto závodech připravil. A že nemusí na pohárové závody? Nemusí. Ale, bohužel, U14 je tu jediný seriál pro děti, kdo bere lezení trochu vážněji, nelze se divit, že pojede i sem.

Takže důvodů, proč je kolize termínů problematická, je více, a vzhledem k následkům pro pořadatele neČHS závodů se opravdu dá označit za házení klacků pod nohy.

odpovědět 
 Ústí nad labem17:26:56 05.10.2016
Re: Pro Rudu a Lucii 17:04:25 05.10.2016
Ahoj. Když připravuju závody v Ústí nad Labem tak první kam koukám je ČHS a hlavní důvod je že se synem jezdím na všechny závody Českého poháru U14.Když sem posílal termín našich závodu na ČHS tak 5.11 tam nebyl zádný závod. Žádal(spíše poprosil) sem ČHS aby mě naše závody uveřejnili na jejich stránkách a na jejich facebooku což ani dosud neudělali. Vím co je připravit závody kolik práce a co vše je potřeba zajistit a kolik lidí je do toho zapojeno . Chtěl bych věřit že to od ČHS nebyl úmysl.Teď si musím vybrat poslat syna bezemě do Lanškrouna kde bude obhajovat první místo z minulého roku a nebo závody u nás v Ústí. Snažím se aby v Ústí byli kvalitní závody a myslim že mě a lidem co to se mnou pořádaji se to daří.Tím pádem chci aby tam také byli i ty nejlepší závodníci z ČR a tokto už vím minimalně o 20 dětech který pojedou do Lanškrouna a ne knám. Nerad píšu komentáře a nerad odsuzuju někoho když ani nevím jak to vše doopravdy je, ale ktomu to sem se musel vyjádřit protože se mě a naší stěny bezprostředně týká . Ruda
Rudaodpovědět 
  Re: Ústí nad labem19:39:56 05.10.2016
Omlouvám se předem za možná hloupý dotaz, ale když ty závody v Ústí jsou o tolik lepší než v Lanškrouně nešlo by je nezařadit do ČP na příští rok?
maca stodpovědět 
   Re: Ústí nad labem20:10:57 05.10.2016
Ptej se CHS..
odpovědět 
   Re: Ústí nad labem20:13:45 05.10.2016
Ano, teď jsi uhodil hřebíček na hlavičku. V minimálně v Čechách je několik velmi dobrých závodů pořádaných velkými stěnami, které to dělají dobře, ve vlastní režii a i lépe. BigWall Open byla skvělá akce, super cesty, super prostředí. Ústí již bylo probráno, Ruzyně má také mnohaletou historii a kvalitní zázemí. Další kvalitní závody jsou dvakrát do roka v Písku, Písecký pavouk. Proč tyto závody nejsou součástí ČP? Proč ČHS nezavede obecný ranking a nezahrne tyto závody do nabídky? Takových kvalitních závodů zdarma, vždyť by stačilo se s organizátory jen slušně domluvit, prodělat na tom nemůže nikdo. ČHS deklaruje U14 jako závody pro začínající a amatérské lezce, snad tak přísná pravidla, aby na vše musel všude osobně dohlížet ostřížím zrakem Binter, nejsou potřeba. Svaz ať si nechá MČR a U14 by klidně mohlo jet v režii stěn, také by mohli jen vydělat, minimálěn by se jim zvedla účast.

Takže jsem opravdu zvědav, co ti na tvojí otázku kdo odpoví. Osobně toto nechápu a nerozumím tomu, proč je tu taková spousta kvalitních závodů, ale ČHS si trdohlavě drží soji linii proti zájmu všech závodníků a ještě hledá, jak těm jiným pořadatelům ztížit život.
odpovědět 
    Re: Ústí nad labem22:01:52 05.10.2016
CHS si drzi svoji linii zavodu,pac mu jde o reklamni prostor. Prece se o reklamni prostor nebudeme delit s jinymi poradateli. Mame svoje partnery a tem chceme nabidnout exklusivitu.....,
VV CHSodpovědět 
    Re: Ústí nad labem23:08:01 06.10.2016
U14 uz davno se neprofiluje pro zacinajici a amaterske lezce. To jen nekteri si stale mysli, ze puvodni Tendon Cup je U14.
U14 je taky Cesky pohar, akorat pro deti do 14 let a s volnejsimi pravidly ve formatu zavodu (vice cest apod). Tj. patri mezi zavody II. kategorie. Zavody III. kategorie CHS neporada a nechava prostor ostatnim. Jako je prave MPM.
odpovědět 
     Re: Ústí nad labem23:13:04 06.10.2016
Abych to upresnil, proty co nectou provadeci predpisy a dalsi dokumenty. Zavody I. kategorie jsou Mistrovstvi CR.
odpovědět 
      Prvoligová Rajfová???10:57:16 07.10.2016
Taky dobrá prča. MČR bude letos prvoligové? Tak proč, proboha, jste to dali do Brna? A další věc je stavěč. Jak můžete prvoligové závody nechat stavět Rajfovou, na níž je mnoho názorů, že tomu absolutně nerozumí? Vždyť se podívjte, jak naposledy nezvládla postavit ani U14 v Olomouci, byl to jeden z největších propadáků 2016. Rajfovou si nechte na na něco regionálního, ale nenechávejte ji stavět důležité akce, podle mne na to nemá. Na oddílové závody asi ok, ale na MČR? MČR by měla být třešnička na dortu, kde bude vše zabezpečeno zkušenými stavěči s praxí a již prokázanou kvalitou, ne experiment, zda se to tentokrát Rajfové už konečně nepovede...
odpovědět 
       Re: Prvoligová Rajfová???12:39:01 07.10.2016
To, že se MČR U14 koná v Brně je v pořádku. Jsou tam minimálně dvě stěny dostatečně vysoké a kvalitní na takto prestižní závod. Proč to ale dali na Rajče je záhada... a že zmiňovaná stavěčka není (nic ve zlém) dostatečně zkušená na závody takového kalibru, je jen kyselá třešnička na hroutícím se dortu. Vždyť my proboha máme mimo nejlepšího lezce na světě taky nejlepšího stavěče a ten by měl stavět cesty nastupující lezecké elitě.
odpovědět 
        Re: Prvoligová Rajfová???12:45:18 07.10.2016
Omlouvám se, Brnem nebylo myšleno město, ale právě Rajče.
odpovědět 
        Re: Prvoligová Rajfová???20:54:12 07.10.2016
Až najdeš někoho jiného, kdo by udělal závody na lepší stěně v Brně, tak se ke mně přihlas. Konec konců Rajče svým profilem dozajista není ta nejmodernější stěna, ale znám mnoho jiných, horších, na kterých závody se dělají také. A prndání ohledně schopnosti stavění cest si nech od cesty. Velmi mě to připomíná diskuzi z poslední doby o fotbalové rozhodkyni - každému se může něco nepovést. A chlapů, co postavili blbé cesty na závody, jsem viděl za těch 10 roků, co se závodům věnuji, celou řadu a nikdo neřekl ani ni.
A.Kurowskiodpovědět 
         Re: Prvoligová Rajfová???21:17:14 07.10.2016
To, že znáš mnoho jiných a horší, ještě není důvod, proč to dávat na další špatnou. Ale jestli ti to nedošlo, nejedná se o stěnu, překližka jako taková opravdu špatná není. Opravdu bys tu chtěl vypisovat vše, co se o vás v souvislosti s pořádáním závodů povídá?

A Rajfová? Že si nikdo nestěžuje na chlapy? Jak to, že ne? Kritika stavěčů se tu objevuje často. Ale fakt nevím o nikom kdo by předváděl věci, jako předváděla Rajfová v Olomouci, a ještě se cpal do stavění MČR. Můžeš jmenovat nějakého stavěče, který postavil cesty tak blbě, že je musel po prvním cestě komplet předělávat, a stejně mu do finále prošla desítka dětí, nebo kde o všech medailistech, tedy o zlatě, stříbře i bronzu rozhodoval čas? Budu jedině rád, když se tu budu za 14 dní moci omluvit, ale zatím je názor takovýto.

A že se občas někomu něco nepovede? Nepovede. Ale bývala by byla slušnost vystoupit a omlouvit se. Když po závodech někdo řekne, že tohle se moc nepovedlo, poděkuje za vstřícnost a že se omlouvá, a příště že to bude lepší, asi by nikdo nic neřekl. Ale tvářit se jako že nic a ještě se ohražovat proti oprávněné kritice, to je jen další důvod k neoblíbenosti.
odpovědět 
          Re: Prvoligová Rajfová???22:00:46 07.10.2016
Až se člověče laskavě podepišeš, tak s tebou budu diskutovat. Já se za své jméno v tomhle sportu nestydím a pokud mám s někym debatovat, tak rozhodně ne s anonymy. I LRH je značka (i když kontroverzni), ale stoji za tím někdo a třeba se neshodneme, ale plyvání po lidech bytostně nesnáším :(.
A.Kurowskiodpovědět 
           Re: Prvoligová Rajfová???22:49:57 07.10.2016
Ale já nechci, abys se mnou diskutoval. Nediskutuj. To byla tvá volba, že jsi odpovídal, já tě o to nežádal. A plivání po lidech? Také ho nemám rád. Ale já mám za to, že jsem teď po nikom neplival. Já jsem pouze shrnul Rajfovou jako stavěče na základě jejích postavených závodů U14 v Olomouci. Já ji ani nepomlouvám, ani nehodnotím jako člověka, ani se nepouštím do nějakých spekulací a dohadů, já jsem prostě jen shrnul, jak postavila minulé závody, a na tomto základě vyjádřil obavu, že na MČR není vhodná pro nedostatek zkušeností, který se v Olomouci projevil. To snad není plivání, ne? Nebo ano? Tak se podívej do výsledků a shrň Olomouc vlastními slovy, opravdu bys stavěče chtěl chválit?
odpovědět 
            Re: Prvoligová Rajfová???23:07:12 07.10.2016
Až se podpišeš, tak to nebude plivání. Jinak jsou to pouze štěky....
A.Kurowskiodpovědět 
             Re: Prvoligová Rajfová???23:13:32 07.10.2016
Aha, tak to jo. Takže pokud do finále projde 10 závodníků a všechny medaile v U12 Holky se na obtížnosti rozdělují podle rychlosti, tak pokud to napíšu bez podpisu, tak je to plivání, kdežto pokud bych se podepsal, tak to bude... Co to vlastně bude? Fakta se podpisem nezmění.
odpovědět 
              Re: Prvoligová Rajfová???23:25:48 07.10.2016
Nic dodat, nic ujmout... Škoda slov, plivej si dál, ale beze mně :).
A.Kurowskiodpovědět 
               Re: Prvoligová Rajfová???12:58:22 17.10.2016
Tak abych se po předchozí kritice zachoval alespoň trochu fér - cesty, které Rajfová na MČR U14 postavila, byly lepší, než jsem očekával. Opět sice došlo k počátečnímu podcenění některých kategorií, takže se cesty po první kvaldě před výměnou holky/kluci předělávaly (ne moc dobré, ale palec nahoru za schopnost rychle reagovat), celkový dojem byl však nakonec ten, že akci Rajfová tentokrát zvládla dostatečně dobře a že si lezci opravdu zalezli. Po dlouhé době to byly závody, kde nerozhodoval čas, lezci se opravdu rozřadili podle výkonu v lezení, padalo se dost vysoko... Takže pokud se Rajfová v Olomoucu ukázala jako ne moc schopná, tak v Brně si reputaci napravila. Z hlediska cest děkuji za fajn závody.
odpovědět 
                Re: Prvoligová Rajfová???13:28:56 17.10.2016
Připojuji se ke gratulaci a poděkování. Za U10 cesty parádní a moc pěkný závod. Až na ten prach ze stavebních prací, ale to je něco, co pořadatel neovlivní.
Mirek M.odpovědět 
         Re: Prvoligová Rajfová???21:19:21 07.10.2016
Ahoj Andřeji. Tobě už Bloudek s Reschem povolili psát na Lezce?
Měj se. Libor Rebel
LRHodpovědět 
          Re: Prvoligová Rajfová???21:54:20 07.10.2016
:-)
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Prvoligová Rajfová???22:02:31 07.10.2016
Člověče ne, ale tenhle egzemplář mě fakt na..al :).
odpovědět 
          Re: Prvoligová Rajfová???00:09:38 08.10.2016
:-D :-D :-D :-D :-D
Bídaodpovědět 
     Re: Ústí nad labem10:49:36 07.10.2016
To je nesmysl. Stávající U14 jsou závody třetiligové, druholigové jsou velmi zřídka, uvidíme, co třeba připraví teď SmíchOff. A jiné ani ČHS nepořádá. Druholigové by mohly být závody pořádané stěnami. Kvalitou, obtížností, zázemím, délkou cest... Ať se na mne nkdo nezlobí, ale na kvalitní závody pro duhou ligu potřebuješ minimální výšku stěny a minimální kvalitu cest. A to současný U14 u řady závodů ze série nenabízí.
odpovědět 
 Re: Adrenalín bublá18:17:07 05.10.2016
Bohužel zapomínáš, že na rozdíl od ČHS jdou pořadatelé závodů jako je Ruda v Ústí do toho za svoje. Investují své peníze a svůj čas, aby pro děti připravili co nejhezčí závody.A ČHS, které to nic nestojí, tak místo podpory a pomoci, jim ještě hází klacky pod nohy. Podpora naprosto nulová, stejně jako podpora malých talentovaných dětí, pro které nedělá také nic.
Jardaodpovědět 

 Naruseni19:10:34 05.10.2016
Zavody v Usti diky ochote lidi venovat priprave svuj volny cas,jsou kvalitni,probira se to na vsech zavodech,tak proc todle vsechno malinko nenarusit-ze strany CHS?Iva
odpovědět 

 proč ČP U14 ???19:25:59 05.10.2016
Pokud jsou závody v Ústí a na Ruzyni mnohem lepší, proč tedy všichni pojedou do Lanškrouna a Trutnova? Teď to nemyslím nijak ironicky. K čemu jsou body v U14 když se získávají na nekvalitních závodech? Pokud si někdo chce kvalitně zazávodit a někam se lezecky posunout, nemůže přeci objíždět tělocvičny a získávat body které jsou vlastně k ničemu.
odpovědět 
 Re: proč ČP U14 ???19:33:22 05.10.2016
V te sve otazce uz mas predpoklad na vec, ktera se jeste nestala :). Doufam, ze valna vetsina lidi si vybere Usti a Ruzyn. A bude to jasny signal.
Kazdopadne proc jet na U14? Treba pokud v poharu jedes na umisteni, tak holt pojedes i na blby zavod, no..
odpovědět 
 Re: proč ČP U14 ???19:42:23 05.10.2016
Máš pravdu, jsou lezci, co si vybírají a objíždějí závody podle konkurence a podle prostředí, aby jim to něco dalo. Ale je tady poměrně velká skupina rodičů, co děti do závodů tak trochu tlačí a pro ty mají oficiální závody s možností vyhrát celý pohár absolutní váhu bez ohledu na kvalitu a přínos. A pak je tu ještě věc druhá, na ty závody chce kvůli bodům i řada dětí sama od sebe, jenže ti na to nahlížejí dětskou optikou. Pokud nějaké děcko trénuje a třeba s oddílem objíždí pohár, těžko můžeš chtít v jedenácti až třinácti letech tak velký nadhled a dospělácké myšlení, aby se děti vzdaly samy od sebe výhry nebo dobrého umístění. A to je případ i současné situace. Mluvil jsem teď s pár dětmi, všechny byly zklamané, do Ústí i na Ruzyň se těšily, jezdí tam pravidelně, ale otráveně mi sdělily, že musí, cituji, do "debilního Lanškrouna". Není to úplně správné, ale chápu to, pohár je tu jen jeden, přeci jen, hodně se snaží a úspěch v poháru je určitá odměna. Takže zrovna toto bych dětem nezazlíval, to není podstata problému. A další věcí pak je, že tu vlastně nejsou jiné závody celorepublikové, přeci jen, na poháru máš soupeře z celé ČR, na závody jako je Ústí se obvykle z tak daleka nejezdí, i když třeba Grand Prix od Libora Hrozy měla účast špičky z celé republiky včetně zahraničí.
odpovědět 
 Re: proč ČP U14 ???23:19:39 06.10.2016
Vsak do Lanskrouna a Trutnova nemusi. Do U14 se pocitaji pokud se nepletu jen 3+MCR ze 7 zavodu a mam pocit, ze se ani nevyhlasuji celkovi vitezove. Takze opravdu nikdo nikoho v U14 nenuti objizdet vsechny zavody.
odpovědět 
  Re: proč ČP U14 ???01:07:25 07.10.2016
Proc vlastne ty zavody v Lanskroune a Trutnove delaji, ze? Kdyz na ne nikdo nemusi ;)
odpovědět 
   Re: proč ČP U14 ???09:03:32 07.10.2016
Protoze zase jini nejeli treba jinde a chybi jim ty 3 zavody. Dale ne kazdy se chce trmacet pres celou republiku az do Usti. Republika neni jen Praha.
odpovědět 
    Re: proč ČP U14 ???10:42:59 07.10.2016
Heh :). Ty si vzdy nejake vysvetleni najdes. Co na tom, ze se navzajem bije s predchozimi vysvetlenimi :). Tyhle zoufale snahy o to neco vysvetlit jsou zabavne.
odpovědět 

 Termíny pro rok 201721:06:24 05.10.2016
Ahoj, z mého pohledu se jasně ukázal problém s pozdním vyhlašováním termínů závodů ze strany ČHS.
ČPM U14 je (nebo by měl být) nejvyšší kategorií závodů pro danou kategorii, takovou 1. ligou, a jako takový by měl mít přednost při výběru termínů.
Zásadní chybou je však jejich pozdní vyhlašování -  termíny závodů pro další ročník by měly být známy nejpozději v prosinci předchozího roku, aby se jim nejen organizátoři ostatních dětských závodů mohli přizpůsobit.
TBodpovědět 
 Re: Termíny pro rok 201721:53:37 05.10.2016
Ahoj, s tím se dá jedině souhlasit. Ale o problému s termíny se ví již velmi dlouho, konkrétně na to bylo upozorněno letos již 5.1. a pak 3.2., Paradoxně tam dokonce bylo i zmíněno, že to vypadá, jak když svaz čeká, až stěny vypíší svoje závody, aby to svaz mohl dát na stejný termín. Jmenovalo se to Rezignace ČHS na závody, lze to v pohodě dohledat. Je fajn, že jsi sem přispěl a napsal nám, že jsi dospěl k názoru, že problém je v pozdním zveřejnění termínů a navrhuješ je vypisovat již v prosinci, ale dovolím si uvést, jaké odpovědi se dostalo pisateli, který se ptal na závody na jaro někdy v lednu:

Nedělej scény! Takto je to každým rokem, nejdřív jsou mezinárodní závody a pak se postupně doplňují ty naše.Kalendář bývá hotový v polovině ledna a stejně se pak upřesňuje podzim. Ale důvod pro kopnutí do ČHS dobrý, že?

A stále nic, nakonec byl napsán příspěvek:

Takl nedávno mne tu někdo u příspěvku o nezveřejněných ČHS závodech skoro kamenoval, že kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, že vždy se závody zveřejňovaly i během ledna. No a světe div se, je tu únor a závody na letošek stále nikde. To se už skoro nechce věřit, že je to normální. Lidi tu vypsali naprosto pochopitelné důvody, ale ani po třech týdnech nebyl svaz schopen zveřejnit ani jedny závody navíc. Co za tím je? To má svaz problémy se stěnami a není schopen se s nimi domluvit? Když si vezmu stížnosti ze strany závodníků, kteří si nemohou rozplánovat trénink a čas, tak to působí problémy i jinde. Co třeba kolize termínů? Už jsou vypsané závody jinde. Za pár dní bude BigWall Open, který je tentokrát i pro U14, stěna v Ústí vypsala jarní závody, Sambar Kids Cup má stanoveny termíny, Překližka cup zmiňuje termín na začátek března, Moravský pohár má stanoveny termíny... Jen závody ČHS nic. To svaz čeká, až všichni vylezou s termíny, aby pak svoje závody udělal v konkurenčních termínech? Nebo se stěny už odmítají se svazem bavit a domluvit se? Nebo prostě jen v závodním lezení pracují lidí, co nejsou schopni termíny závodů domluvit ani měsíc po začátku roku??? Že nejsou termíny vypsánu k 1.1. se dá ještě pochopit, i když sezona se má plánovat již sezonu před tím. Ale že nejsou termíny známé ještě ani v únoru už začíná vypadat opravdu divně.

Nejsem si jist, zda podpis TB znamená to, co si myslím, ale pokud je to opravdu někdo ze svazu, tak si dovoluji jen upozornit, že právě zmiňuješ řešení, za jehož návrh byl tazatel výše svazem obviněn za bezdůvodné kopání do ČHS...
odpovědět 
  Re: Termíny pro rok 201722:11:47 05.10.2016
Ahoj, Tomáš jsem, ale ne ten kterého myslíš... budu se podepisovat přesněji.
Diskuzi z ledna/února letošního roku si pamatuji. Právě proto jsem téma znovu otevřel v možná marném očekávání, že když ČHS uvidí kam jeho nečinnost vede, tak se třeba chytne za nos a termíny závodů pro rok 2017 vyhlásí dřív.
TBuodpovědět 
   Re: Termíny pro rok 201722:39:08 05.10.2016
Tenhle problém, pokud si pamatuji, se táhne nejméně desetiletí.
Kuba Turekodpovědět 

 Foto dne:
V délce za 7b.
Vila Velebita
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Poučení od anonyma? | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: bez ucasti | Re: Jdete do hajzlu | Re: Oslava |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (194)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (56)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (26)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 403 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 341 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 312 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 310 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 285 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.