LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
HUDYsport - Liberec
HUDYsport - České Budějovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zakaz lezeni v Labskem dole

Ukazka argumentace nekterych ochranaru

Clanek na Idnes – prispevek k prave probehle diskusi o ochranarich
Horolezci na ledu
V Krkonoších narostly v Labském a Obřímu dolu obvyklé ledové stěny. Jen ve střední části Labského dolu v skalně-ledových a sněhových terénech pod Zlatým návrším hrozí laviny z čerstvého sněhu. To jsou podmínky pro horolezce, kterých tyto terény navštěvují každý víkend desítky.
Jejich lezení je ovšem správou Krkonošského národního parku v současnosti zakázané. Ochranáři argumentují, že horolezci by mohli poškodit mechy pod ledem, případně zabránit uhnízdění sokola v krkonošských údolích.

Muj komentar: Nejdrive jsem si myslel ze jsem nasel spatne  datum clanku  ci snad neumim cist ale po zkontrolovani vseho dospel jsem k nazoru ze zkrat je nekde jinde.  Typicka argumentace ochranarskych zrud v tomto state. Sokol stehovavy prileta koncem unora a dokud lezi na skalach labskeho dolu led tak se k nim ani nepriblizi. Cas od casu se vyskytne i prezimujici exemplar ale vždy v nizinach a nikdy ne na Krkonosskych  hrebenech.

Richard   [úpravy] 08:04 25.01.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hm..09:17:08 25.01.2005
Hezký výkřik, takový turecký. Jako obvykle, když je mlha před očima a špatný výhled, tak se komolí (úmyslně?) fakta. No ono opravdu čtení a pochopení čteného někdy a někomu děla potíže.
Ochranářská „zrůda“

Hlína
Vršovskýodpovědět 
 Re: Hm..09:46:50 25.01.2005
no cekal bych, ze budes trosicku vic argumentovat a ne jen plkat, "zrudo"...
jozkaodpovědět 
  Re: Hm..10:49:30 25.01.2005
Pokud s někým diskutuji a využívám při tom k argumentaci fakta,rád vím, s kým diskusi vedu. Moji přezdívku jsem použil jako podpis pod svůj příspěvek, příjmení najdeš v mejlové adrese. Richardů je habaděj a i jeho mejl o jeho jménu moc neříká. Ale s ohledem na název příspěvku bych si dovolil parafrázovat „Ukázka diskuse některých „horolezců“ ??. Ty vulgární výkřiky do tmy správce serveru už odstranil, vydržely tam jen chvilku. Zkus si jenom domyslet, jak by byl okamžitě oheň na střeše, kdyby třeba orgány státní správy (a Správa KRNAPu mezi ně také patří) používaly výše uvedenou rétoriku.
Jen poznámka, nevím o tom, že by Správa KRNAPu zakázala lezení v Labském dole. Přečti si zákon. Ani policajt ti nezakazuje jezdit v obci devadesátkou.
Hlína
odpovědět 
   Re: Hm..13:14:49 25.01.2005
Když už je řeč o mém malém vysvětlení, proč se nemí lézt v Labáku, tak tady je autorizovaný rozhovor s odpovědným člověkem z KRNAPU: http://www.ho rydol y.cz/vyp sat.php?id=1296 (vymaž mezery).
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Hm..15:17:03 25.01.2005
.. a hned pěkně v jednom rámečku pod rozhovorem bez oddělení seznam vybavení cepíny, mačky skoby... To jako na to zakázané lezení, nebo na diskusi s ochranářem přírody? Opravdu, ukázka vytříbeného vkusu.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Hm..15:46:49 25.01.2005
Tady snad nejde o kritiku serveru Jehožjménosena Lezcinesmívyslovit, ale o faktickou záležitost... Odkaz jsem připsal, aby bylo jasné, z jakých pozic ochranáři vycházejí.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Hm..11:00:32 31.01.2005
Možná že názory a zákazy ochranářů (je v podstatě jedno kdo to doopravdy zakazuje resp. povoluje) vycházejí i z komunikace s lidmi jako jsi ty. Viz článek na který jsi dal odkaz. Pokud se budou lidi chovat tak jako ty (porušovat pravidla) a ještě se tím veřejně chlubit a smát se ochranářům do očí, tak nemůžou očekávát (a my ostatní taky ne), že ochranáři budou vstřícní v dělání jakýchkoliv ústupků.
Kuba Plšekodpovědět 
       Poturčenec horší Turka..12:29:08 31.01.2005
Staré přísloví říká, že poturčenec je horší Turka (tím je myšlena národnost. nikoli pan šéfredaktor). Kuriózní je, že Kuba Turek (myšlen pan šéfredaktor) fungoval jednu dobu i jako ochranář v Českém Krasu, pokud jsem to dobře pochopil například z diskuse o rušení cest v Tomáškově lomu. Asi mu tam nebylo dobře a nyní má ochranáře rád asi stejně jako České dráhy a některé cestovní kanceláře :-)
Petr Jandíkodpovědět 

 Zrůdy??09:58:14 25.01.2005
Ochranářské zrůdy? To je trochu silné kafe. Pár jich osobně znám a jsou to docela fajn lidi a dobří lezci. Napadlo tě někdy, že lezení v první zoně NP je zakázané ze zákona. Pokud vím je možné ze zákazu udělit vyjimku, máš li argumenty které by mohli vést k jejímu udělení tak se pokus angažovat. Mě osobně se také podobná omezení nelíbí ale respektuji je tak, jako respektuji jiné zákony. Pokud jde o sokola tak bohužel nejsem ornitolog a argumentaci ochranářů nedokážu posoudit. Ten příspěvek na který se odvoláváš nepsali ochranáři ale Kuba Turek.
Romanodpovědět 

 Silna slova nepomohou10:14:41 25.01.2005
1] Nalepkovat ochranare silnymi slovy na Lezci nikomu a nicemu nepomuze!
2] V pripade Labaku by bylo vhodne seznamit se s puvodnimi zpravami, o ktere se opira rozhodnuti MZP (konkretne by me zajimala cela a uplne zprava pana Vani, viz odkaz) a pak je zkusit VECNE rozebrat. Zkratka najit odbornika s tituly pred i za jmenem, ktery bude mit jiny nazor, nez MZP.
3] Argument, ze tam lezec XYZ sokola zatim nevidel, nema pro ministerstvo vahu, protoze lezec XYZ neni ornitolog.

http://www.horosvaz.cz/ochrana/index.phtml?rb=15
Radekodpovědět 
 Re: Silna slova nepomohou18:45:15 25.01.2005
To je pravda, silná slova nepomohou. Střílet se zase nesmí, takže také nevím co s tím dělat. Možná vyhrát volby a odhlasovat pár změn v zákoně o ochraně přírody, zákonech o zřízení NP a CHKO a nakonec orgány ochrany přírody odříznout od rozpočtu. Jestli jsou to fajn lidi nevím, ale nemám rád to, co produkují.
Lawodgeodpovědět 

 Kam až dojde ochrana přírody?10:37:15 25.01.2005
Já se výkřikům o střelbě a zrůdách moc nedivim. Teď Děčín požádal o dotaci EU na cyklostezku, která vede středem města kolem Labe. Správa CHKO České středohoří, na jejímž vyjádření bylo přidělení peněz vázáno, to nedoporučila údajně kvůli tomu, že stezka povede v blízkosti místa, kde se usadili bobři. Možná se časem nadějeme toho, že když se někomu na balkóně usídlí nějakej unikátní fógl, bude se muset z kvartýru vystěhovat.   
Papoušodpovědět 
 Re: Kam až dojde ochrana přírody?10:43:32 25.01.2005
Ano, take rozumim tomu, proc lidi nemaj ochranare radi. Taky je nemam dvakrat v lasce. Jenomze kdyz o ochranarich napises, ze jsou zrudy a potom s nima chces vyjednavat o vyjimkach......
Radekodpovědět 
 Re: Kam až dojde ochrana přírody?10:44:33 25.01.2005
S bobrama mám osobní zkušenosti z Litvy.Jsou chránění-jasně.Ale jejich přizpůsobivost mě docela překvapila.Bobří hrad v bažině 30 metrů od frekventované komunikace,chuděry chlupatý nemají v okolí hradu už co kácet a tudíž žrát a tak lezou přes silnici dál do lesa.Argument ochranářů pro zamítnutí cyklostezky je typický zdejší přístup.Bobr je ve volné přírodě plachý a jen tak si na něj někdo nepřijde a nebo žije v blízkosti lidí a přizpůsobí se.Ao jsem podepsal petici za jejich ochranu v Labáku...
marťas*odpovědět 
  Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:00:23 25.01.2005
tedy musim rist ze bobri co znam ja vubec nejsou plachy
Beaverodpovědět 
  Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:16:00 25.01.2005
Bobrici jsou pekna zviratka. V Rakousku se taky rozmnozili. Jedte se podivat k Tullnu. Vedle spojky z dalnice na Tulln najdete je, i stopy jejich cinnosti. Nebyt plotu u silnice tak behaji po asfalte a lidi by snad museli letat. Kdyby kdokoliv spachal takovou spoust v lese jak bobri tak ho ochranci prirody verejne ukrizuji a jeste to bude prenaset televize. Je velky rozdil mezi kanadou kde osada bobru ma k dispozici kilometry lesa a toku a evropskou lokalitou kde je 15 osik ale ochranari si tam predstavuji hejno bobru. Holt kdyz nemuzou letet do Kanady kouknout na sve milovane zviratka tak si holt usurpujeme kus prirody tady nekde pod nosem at to nemame daleko z uradu a vypestujeme si svou vlastni zoologickou. Zakazat cyklostezku z duvodu ze tam jsou bobri je stejna stupidita jako zakazat lezeni v lednu v labskem dole protoze tam budou mozna v lete hnizdit sokoli. Z tohoto pohledu oboji vykazuje cloveka z prirody jako nezadouci element. A pokud tento pohled neni zrudnym pak uz nevim co bych takto oznacil. Musime najit reseni kdy v prirode bude i sokol i horolezec i bobr i turista. Priroda nam sama ukazuje cestu, kdy divoke zvirata a ptaci ci dal vice penetruji oblasti doposud vyhradne pouzivane lidmi. Zvirata tak cini bez naroku cloveka z techto zon vytlacit a svym zpusobem nabizeji jistou formu symbiozy. Ochranari ale cloveka z techto lokalit vytlacuji a protoze ho nemohou vystrilet -udelali by to sice radi ale to je zakazano- tak alespon mu zakazou pristup.Cili delaji advokata nekomu kdo o to mozna ani moc nestoji. Uz vidite zrudnost teto myslenky ?
Richardodpovědět 
   Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:39:29 25.01.2005
Ve strucnosti: ochrana prirody na cesky zpusob neni dobre. Kazdy ve svem okoli najde nekolik prikladu podobnych tomu, ktery uvadis. Ale stale tvrdim, ze kdyz o vsech ochranarich napises, ze jsou zrudy, tak se jenom nastvou! Zkratka veskerou debatu utnes uz dopredu tim, ze je nakrknes. Nezbude misto pro pripadnou odbornou argumentaci. Predstav si takovy rozhovor: "Dobry den, ja jsem XYZ a zastupuji na tomto jednani CHS. Na zacatek bych vam vsem chtel rict, ze jste zrudy. No a ted bychom se mohli bavit o povoleni ....."
Radekodpovědět 
    Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:52:02 25.01.2005
Ale ja se vubec nehodlam doprosovat ochranaru. Jejich samozvany monopol na neco co patri vsem nehodlam vubec respektovat. Potrebujeme novy organ ktery bude rozhodovat o pouziti naseho okoli ci prirody ci jak to nazvem .Tam budou ochrannari jen jednou slozkou, prave tak jako horolezci, rogaliste, cykliste , zastupci mladeznickych organizaci a pod. Nenapsal jsem tady alespon 50 cinnosti ktere maji tady co rict. Je naprosty nesmysl zakazat lyzovani tam kde je 2 metry snehu protoze tam jsou nejake kyticky. Tem pod 2 metry snehu neublizis. Ale ochranari si to prosadili.
Richardodpovědět 
     Re: Kam až dojde ochrana přírody?12:11:27 25.01.2005
Nehodlas se doprosovat-nemas co resit. Tezko ale popres fakt, ze dnes se s ochranari jednat musi.
Radekodpovědět 
   Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:50:41 25.01.2005
Jediné, co lze s notnou dávkou básnické licence nazvat myšlenkou, nevymyslel ve výše uvedeném příspěvku žádný ochranář, ale jakýsi Richard. Zrůdnost těchto formulací může být způsobena tím, že dotyčnému spadl na hlavu bobr, kterého upustil sokol letící do svého klidného hnízda v amplionu na fotbalovém stadionu.
JH
JHodpovědět 
    Re: Kam až dojde ochrana přírody?12:02:05 25.01.2005
:)))))))))) krasna predstava
pridavam vychovnou poezii:

BOBR STEHOVAVY

lizt ci nelizt?
rozhodnout se!
mezi zlem a mezi dobrem
spatna volba?
muzes dostat zhury bobrem!

uryvek ze sbirky THC2005, Lacusak
lacoodpovědět 
    Re: Kam až dojde ochrana přírody?15:07:53 25.01.2005
V úmyslu dobrém
já vešel v kontakt s bobrem.
A teď jsem zavřený
on byl bobr chráněmý.
Navšiml jsem si, byl jsem sjetý
nebyl ještě plnoletý.
jan pušodpovědět 
     Re: Kam až dojde ochrana přírody?15:42:23 25.01.2005
nebyl to bobr ale bobřice,
proto´s byl zavřený nejvíce
byla taky sjetá
a ještě ne plnoletá
horolezkyněodpovědět 
 Re: Kam až dojde ochrana přírody?10:58:42 25.01.2005
Nastesti na skalach bobra potkas jenom v elastakach. A ac casto byva loven, ochranare prilis nevzrusuje.
lacoodpovědět 
  Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:01:27 25.01.2005
Pokud ho zrovna nelovi prave ochranar
Beaverodpovědět 
   Re: Kam až dojde ochrana přírody?11:03:09 25.01.2005
pardon chtel jsem rict zruda
Beaverodpovědět 

 M10 v Labáku?11:00:56 25.01.2005
V Labským dole už lezou i bobři? Mají mačky a cepíny nebo si jen nabrousí drápy. A co na to sokol? (nic proti němu je to můj nejobíbenější dravec)
jirkaodpovědět 

 M10 v Labáku?11:03:00 25.01.2005
V Labským dole už lezou i bobři? Mají mačky a cepíny nebo si jen nabrousí drápy. A co na to sokol? (nic proti němu je to můj nejobíbenější dravec)
jirkaodpovědět 

 Jeden priklad k bobrum11:53:47 25.01.2005
Jeste k tem bobrum je to takovy pekny priklad. Bobri se rozmnozi bude jich hodne a tak se jim prideli vetsi kus prirody. A az se rozmnozi jeste vic tak se prida dalsi kus lesa. Az nebude co pridavat  a bobru bude hodne( nemaji tady prirozene nepratele-jedine ze by jsme do mest nasadili medvedy, rysy a vlky) budeme muset pristoupi k “regulaci”. To jako vybrani jedinci dostanou moznost za odmenu si strelit bobra. Cimz se z puvodne vsemi uzivaneho kusu lesa stane jedinecna lokalita pro par vybranych jedincu na lov bobru. Takze se obloukem vratime do cca 15 stoleti,  kdy pristup do lesa mel jen knize pan a pak jeho myslivci. Poddani jsou nuceni prispivat svou praci, tehdy fyzickou, dnes financnim ekvivalentem  k udrzeni vysad urcite elity bez prava se podilet na uzitku. 
Pokud se nekdo boji silnych slov tak se bojte 3x tolik silnych myslenek. Protoze jestli se bojite uz slov tak pred realizaci myslenek se podelate.
Richardodpovědět 
 Re: Jeden priklad k bobrum12:16:59 25.01.2005
Clovece, co mas proti bobrum? Neprokous ti v detstvi bobr nafukovaci matraci? Jinak jen pro utiseni tvoji bobrofobie, beznyho bobra v lese bez reky nepotkas, ani v Kanade.
Ja napriklad nektery zakazy chapu, vite jak strasne vypada bobr rozjetej horskym kolem!!! Brrrrrrrrr
lacoodpovědět 

 ochrany11:59:29 25.01.2005
Lezení  u nás nikdo nemusí zakazovat. Zakázaný víceméně všude je. S trochou nadsázky by se dalo také říct, že ochranáři protlačují vyjímky pro lezce (neboť jsou také lezci a soucítí), aby se lézt mohlo. I když se někteří (horo)lezci chovají tak, že by se zdálo, že zákaz je docela rozumný.
A někteří ochránci se chovají také podivně. Ale na jejich straně je zákon a oni jsou zástupci zákona. Na to bych nezapomínal.
P.S. mám za sebou desítky let boje s autoritama a státem, tak snad takhle defetistickej bejt můžu, ne?!?!?:o)))))
jan pušodpovědět 
 Ochranari a zakon12:15:05 25.01.2005
Zakladni chyba v logice. Ochranari nepredstavuji zakon. Je to jen skupina lidi ktera zneuzila jiste myslenky na prosazeni svych privatnich zajmu a pojistila si to vydanim zakona. Ale jestlize ten zakon je a priori deformovany (vylucuje jednoho zivocicha z prirody) pak je ten zakon spatny a je nutno jej zmenit. A je nutne najit takovou formulaci ktera bude lepe vyhovovat. Formulace "V Krnapu se nesmi lezt protoze to je zakon" svedci o nedostatku logiky a nepochopeni funkce statu.
Richardodpovědět 
  Re: Ochranari a zakon14:54:18 25.01.2005
No to jsem jelen! Doufám, že jsou jeleni chránění. Zákon o ochraně přírody je prostě zákon a stát vydává zákony a pověřuje vybrané občany, aby dohlíželi na jeho dodržování (státní správa, policie, berňák...etc). Do dneška jsem žil v tomhle bludu?
O spostě zákonů si myslím že jsou nesmyslné, ale nevím, nevím, jestli bych s:"Je to blbost a tak to neplatí." uspěl. Zkus to někdy a dej vědět jak jsi dopadl.
jan pušodpovědět 
 Ochranari a zakon12:18:00 25.01.2005
Zakladni chyba v logice. Ochranari nepredstavuji zakon. Je to jen skupina lidi ktera zneuzila jiste myslenky na prosazeni svych privatnich zajmu a pojistila si to vydanim zakona. Ale jestlize ten zakon je a priori deformovany (vylucuje jednoho zivocicha z prirody) pak je ten zakon spatny a je nutno jej zmenit. A je nutne najit takovou formulaci ktera bude lepe vyhovovat. Formulace "V Krnapu se nesmi lezt protoze to je zakon" svedci o nedostatku logiky a nepochopeni funkce statu.
Richardodpovědět 
  Re: Ochranari a zakon12:25:01 25.01.2005
No, ochranarov mam velmi rad, ako aj nasu prirodu. Musim povedat, ze tu mam ovela radsej. A preto mi vadi, ze nasi zlati ochranari neriesia napr. toto:
http://www.quad.cz/clanky/solisko.htm ... S pozdravom.
Ideaodpovědět 
   Re: Ochranari a zakon15:13:13 25.01.2005
No to je masakr. Takove curaky jsem jeste v Tatrach nepotkal. Nastesti.
Martinodpovědět 
   Re: Ochranari a zakon15:39:56 25.01.2005
To su naozaistny kokoti!
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
   Re: Ochranari a zakon16:54:05 25.01.2005
Že by to byl Richard na té čtyřkolce?
JHodpovědět 
    Re: Ochranari a zakon17:05:12 25.01.2005
TAK TO ANI V NEJHORSIM SNU. Nemam nic proti ochrane prirody, ale mam spoustu namitek proti ochranarum kteri si delaji monopol na rozhodovani.
Richardodpovědět 
     Re: Ochranari a zakon18:23:02 25.01.2005
... Nemám nic proti trhání zubů, ale nesmějí to dělat zubaři...
podobný argument.
Petr Jandíkodpovědět 
      navod pro skialpinisty vytiskněte si19:36:38 25.01.2005
Tak tenhle clanek si vytisknu a jestli mi dajaky ozajstny kokot bude placat dajake somariny o plaseni kamziku na lyzich tak mu tento vytisk clanku o ctyrkolkach na solisku venuji a vykazu jej do mist kam patri. Protoze tohle je fakt husty...
Radek
zobanodpovědět 
       Re: navod pro skialpinisty vytiskněte si11:18:24 26.01.2005
Ostal som z otvorenou hubou, to snad nie je pravda. A mna budu zeleny jebat za to, ze chcem vyliezt na nejaky kopec normalkou. Idem sa vygrcat ...
vranaodpovědět 
        Re: navod pro skialpinisty vytiskněte si11:37:37 26.01.2005
Bohužel, pro mnoho lidí je lyžování, nebo lezení mimo cesty jen o menší zrůdnost než tyhle paka na motoru. Netřeba mi vysvětlovat, že rozdíl mezi lyžařem a čtyřkolkou je značný. Já to vím! Já jo...
jan pušodpovědět 
    Re:16:12:34 28.01.2005
..
られているodpovědět 
   Re: Ochranari a zakon09:34:06 26.01.2005
Už jste někdo podal na Slovensku na tyto čtyřkolkáře Jardu a spol. z Prahy (jejich jména, adresa atp. se dají zjistit ze zápisu ubytovaných na hotelu Guide, v kterém spali) trestní oznámení za neoprávněný vjezd motorovým vozidlem do TANAPu, porušení zákona o TANAPu, aj. ??? Důkazů z webu je podle mne dosti a svědků z chaty pod Soliskom asi také.
Hned bych jim napařil pořádnou pokutu, zabavil čtyřkolky a navíc do pasu dal štempl jako nežádoucí osoby na Slovensku.
Takové frajery mám na horách opravdu "nejraději" :-(
Márioodpovědět 
   Re: Ochranari a zakon09:35:51 26.01.2005
Už jste někdo podal na Slovensku na tyto čtyřkolkáře Jardu a spol. z Prahy (jejich jména, adresa atp. se dají zjistit ze zápisu ubytovaných na hotelu Guide, v kterém spali) trestní oznámení za neoprávněný vjezd motorovým vozidlem do TANAPu, porušení zákona o TANAPu, aj. ??? Důkazů z webu je podle mne dosti a svědků z chaty pod Soliskom asi také.
Hned bych jim napařil pořádnou pokutu, zabavil čtyřkolky a navíc do pasu dal štempl jako nežádoucí osoby na Slovensku.
Takové frajery mám na horách opravdu "nejraději" :-(
Márioodpovědět 
  Re: Ochranari a zakon13:32:42 25.01.2005
Prosím ochranářobijce živočicha Richarda, aby si přestal léčit své komplexy zde na lezci (viz diskuze k cestě na Pálavě a zde). Tvé příspěvky jsou poněkud monotonní a nudné. To ti někdě nějaký ochranář nabančil? - ani bych se mu nedivil... děkuji.
Pavelodpovědět 

 ochrany12:27:56 25.01.2005
Lezení  u nás nikdo nemusí zakazovat. Zakázaný víceméně všude je. S trochou nadsázky by se dalo také říct, že ochranáři protlačují vyjímky pro lezce (neboť jsou také lezci a soucítí), aby se lézt mohlo. I když se někteří (horo)lezci chovají tak, že by se zdálo, že zákaz je docela rozumný.
A někteří ochránci se chovají také podivně. Ale na jejich straně je zákon a oni jsou zástupci zákona. Na to bych nezapomínal.
P.S. mám za sebou desítky let boje s autoritama a státem, tak snad takhle defetistickej bejt můžu, ne?!?!?:o)))))
jan pušodpovědět 
 Re: ochrany16:08:27 25.01.2005
Lezeni je zakazany ze zakona. Dobre. Jak se ale postavit k zakonum, ktere jsou v rozporu s realitou ?
Retezodpovědět 
  Re: ochrany16:43:17 25.01.2005
Můžeš je porušovat. Zažiješ si mnoho legrace i když teda dneska už to není ono, jako to bylo za mých dvaceti (80tá). První slušnou ruční spáru jsem vylezl podporován rozběsněným služebním vlčákem a o něco více rozběsněným, ale méně inteligentním milicionářem pod zadkem. Mladost radost! :o))
A nebo je změnit. A to zažiješ hodně práce. Asi budeš překvapený kolik lidí vůbec nechápe, proč by měli být (horo)lezci vůbec tolerováni jako živočichové, natož aby.

A jak zákon změnit? Ostranit? Lidé jsou různé...viz odkaz na čtyřkolkáře. Můžou lezci? Proč ne motokrosáři? Sochaři v přírodě? Proč si umělec nemůže vysochat sochu z nějakýho zbytečnýho kamene (takový pěkný monumenty by z těch pískovců byly-joj!!!). Takže něco asi zakázat. Co???

A jak to prosadit, Poslanci loví zvěř-to si ohlídaj. Potřebujou "přivydělat"-průmyslové loby. Ale co s lezčíkama?
jan pušodpovědět 
   Re: ochrany16:45:18 25.01.2005
Proč se mi to odesílá 2x???
jan pušodpovědět 
    Re: ochrany17:04:48 25.01.2005
Protože tvoje příspěvky jsou vždycky tak kvalitní, že i počítač je chce vidět dvakrát :-) A kromě toho mačkáš F5 nebo Reload dřív, než sis zobrazil nějaou jinou stránku a data se odešlou znovu:-). Mně to ale nevadí, klidně to snesu i třikrát :-)
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: ochrany18:00:30 25.01.2005
Diky za vysvetleni taky mam ten problem
Richardodpovědět 
     Re: ochrany18:02:56 25.01.2005
b) je správně. Má obsluha počítače je tak nekvalitní, že je to tam 2x. Nějak jsem to uspěchal. Ale alespoň tahle diskuse bude důstojnou konkurencí mg co do délky. Jímá mi podzření, že leckdy i co do kvality. Mne včetně. :o))
jan pušodpovědět 
   Re: ochrany18:05:29 25.01.2005
Na zaklade ceho ci ktereho zakona je lezeni zakazano vsude ? Ktery zakon zakazuje cyklistiku ?Ktery zakon zakazuje obecne gymnastiku v prirode? Ktery zakon zakazuje rogalo ci letani na padaku obecne ? Diky za odpoved
Richardodpovědět 
    Re: ochrany19:20:09 25.01.2005
Jsem perfekcionalista co do odpovědí a příslušné paragrafy a prováděcí předpisy doma nemám. Ale není to problém najít. Například ve zmíněném Labském dole nesmíš ani o krok mimo značenou cestu (KRNAP I. zóna). To je zákon tohoto státu (nehodnotím ho teď). Pokud se mýlím a někdo to změnil, tak to opravte. Přesná znění se jistě najdou na netu.
Jenom za sebe ještě poznámku. Když vidím, jaké nápady mají s využitím přírody moji spoluobčané a (h)ruzné spolky, tak bych ochranáře chránil, i když bych je někdy s chutí nakop. Ochranáři-závodnící-outoristi... To je trošku pocit, jako sedět na linii někde v Iráku a dumat, který z těch co po mně střílej jsou prímoví chlapíci a které naopak nemám rád. To byl zase takovej vtip, no, furt. :o)))
jan pušjodpovědět 
     Re: ochrany22:10:17 25.01.2005
no ja ti rozumim obcas taky dostavam krece kdyz vidim nektere typy ale chtel jsem k tem zakonum. Nejedna se o NP ale psal jsi ze lezeni jako takove je obecne zakazano . Cili nikoliv v Np ale vsude. Podle ktereho zakona?
K prispevku niz: Zakon o narodnich parcich znam a tvrdim stejne jako predtim, ze je spatny a je treba ho zmenit. Anebo nevyhlasovat za NP kazdou krtinu.
Richardodpovědět 
      Re: ochrany22:37:51 25.01.2005
Tohle je fakt mimo. Ktrou krtinu mas na mysli? Jestli chces rict ze sou Krkonose moc maly - co chces chranit tam kde je kameni a snih?
ladaodpovědět 
     Re: ochrany22:16:01 25.01.2005
Jeste jednu veledulezitou poznamku: Lidi si pletou dohromady ochranu prirody a ochranare. Upozornuji ze ty dve veci nemaji casto nic vic spolecneho nez zvuk slovniho zakladu. A potom to ze ochranari si delaji monopol na posouzeni co je a co neni v zajmu prirody. Pokud se nad tim zamyslite urcite najdete ten rozdil.
Richardodpovědět 
      Re: ochrany22:33:23 25.01.2005
1) Všude ne! Kde to není chráněné, tam můžeš. Byly to Černolice, ale ty jsou už chráněný také. Možná je někde nějakej šutr mimo chráněné oblasti, ale nějak o něm nevím.
2) Já se již akademickému semantice nevěnuji. Kdo leze po horách je horolezec, kdo píše do novin je novinář, kdo chrání přírodu je ochránce přírody. Pak se jde bavít jestli dobrej a případně jestli není pako.
3) Zavřít Krkonoše pro lidi je blbost, pustit je tam nekontrolovaně jejich konec.
4) Konec. Linux není žádná sranda, jdu se zařadit na příkazovou řádku. "Dobrou noc a pevnou naději", jak říkával hlasatel v BBC za druhé světové války. O co se to bojovalo to už ani nvím. Asi o CHKO, Mg a nebo RP. IMO.
jan pušodpovědět 
       Re: ochrany23:06:45 25.01.2005
Mimo chráněná území je například povltavská žula, nebo Polínko.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: ochrany13:07:10 26.01.2005
Z Polínkem jsi trochu ustřelil...
Petrodpovědět 
         Re: ochrany13:10:52 26.01.2005
Jak je to s Polínkem? Cedule nikde žádná.... Prozraď, jestli víš.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: ochrany15:59:44 26.01.2005
Polinko je byvaly dul a nic kloudnyho mimo skaly tam neni. Poradaj se tam docela slusny parby :-)) Povltavska zula podle me brzo spadne do nejake kategorie ochrany prirody. Je to moje domovska lezecka oblast a kdyz si vzpomenu jak vypadalo Roviste pred desetima rokama a jak vypada ted....Proste telocvicna, kdysi jsem tam zahlid nejaky ty hnizda, dnes nic, jen curbes pod skalama. Pravidelne s rodinou odnasime aspon jednu igelitku bordelu, ktery neni nas. Myslim, ze se brzo objevi nejaky aktivista a bude po srande.
honzaodpovědět 
       Re: ochrany23:19:29 25.01.2005
Ještě kousek: základní myšlenka více-méně každýho z nás je: "Chraňte přírodu, ale ne přede mnou!" Protože já jsem hodnej a slušnej a navíc dělám moc důležitý věci (RP, cestu...freeride). Na ty ostatní zmetky dlouhej bič!
Nejsem lepší, lezení bych povolil všude vždycky. Teda hlavně sobě, dálší bych protřídil. Pochopitelně JÁ! Bikaře bych vyrazil-ukradli mi kolo a nový jsem si nekoupil. Motorky? Auta? Nikdy jsem neměl= jak se objeví u lesa tak kulomet a ratatatatata!!!
Žel, žel, 3x žel, ba 1000x žel, ostatní to vidí zase svým "úhlem pohledu" jak říká ten pracující důchodce.
jan pušodpovědět 
       Re: ochrany16:04:16 26.01.2005
Ahoj Honzo, tak já ti poradí :-)) Co třeba Adršpach... Vstupní obvod... věže Solitérů :-)) Místní to sice na 100% neskousnou, ale když si zamaneš, tak si klidně můžeš dát Rezatý tomahavky s cepínama a nikdo na tebe nemůže. ... , ale z podstaty věci a mý nátury bych měl cuť tě inzultovat, kdybych tě viděl :-))
bernyodpovědět 
      Re: ochrany16:17:53 26.01.2005
Ja nechapu, co to tady porad meles za nesmysly. Bobri a 15.stoleti, Krkonose jsou krtiny atd. Tvuj fundamentalismus, ktery je daleko ostrejsi nez ten ochranarsky, ti asi vyplavil posledni zbytky rozumu z hlavy. Mam na mysli toho, kteremu se rika zdravy. Jsem take obcas nasranej, ze nekde nemuzu lezt, ale nevzpominam si ani na jediny pripad, kdy by ten zakaz nebyl opravneny. Kazde setkani s ochranarem probehlo bez problemu. Mozna jsem mel stesti. Porad si ale myslim, ze by statni a narodni parky mely mit nejake zodpovedne a statem zamestnavane cinitele, kteri budou dohlizet na to, aby tam nebyl bordel, jakykoli bordel. Jestlize nekteri ochranari sve pozice zneuzivaji, at uz k jakymkoli ucelum, neni to problem ochranarstvi jako takoveho, jedna se o konkretni lidi. Analogicky, je mozne o vsech policajtech rict, ze jsou "zrudy"? Nejsem ochranar a nesnazim se je ani nejak vyznamne obhajovat. Zakony by asi potrebovaly trochu pozmenit, ale od tebe Richarde jsem se vlastne jeste nedozvedel jakym zpusobem, pokud nepocitam nekonstruktivni hudrovani a zbytecne nadavky.
honzaodpovědět 
       Re: ochrany16:37:59 26.01.2005
Jo, ted jsem dole zahlid jednu z prvnich kloudnych vet Richardovych - o lobovani v parlamentu. Hmm, smela myslenka, jen k tomu mozna neco chybi, co treba nejaka ta strana nebo se stat predsedou CHS. Tvuj argument, ze ochranari jsou zrudy urcite argumenty onech zrud roznese na kopytech (cepinech?).
honzaodpovědět 
      Re: ochrany14:36:26 27.01.2005
"Ochranari nepredstavuji zakon. Je to jen skupina lidi ktera zneuzila jiste myslenky na prosazeni svych privatnich zajmu". Richarde, to myslis vazne? Ochrana prirody je "privatni zajem" ochranaru? No tak to teda sorry. Takze dodrzovani rychlosti v obci je "privatni zajem" policajtu? Rozumim tomu dobre?
Podobna perla - ochranari si udelali monopol na to urcovat co je a co neni v zajmu prirody (parafrazuju). Super. A kdo by to mel hodnotit? Stavari? Ridici? Ucitele? Lekari? Horolezci? Nedelej si srandu, prosim, aspon ne tak okate...
Kuba K.odpovědět 
       Re: ochrany18:05:42 27.01.2005
Já Richardovo rozčilování chápu tak, že se mu nelíbí, jak by ochrana přírody měla vycházet ze všeobecného konsenzu, ale on ten konsenzus vidí jinde. To je docela normální názor, ne? (Navíc teď kopeš za vlastní, takže by mělo být jasné, z jaké pozice mluvíš.)
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ochrany19:27:41 25.01.2005
§ 16 zák.č.114/1992Sb.
Základní ochranné podmínky národních parků

(1) Na celém území národních parků je zakázáno

a) hospodařit na pozemcích způsobem vyžadujícím intenzivní technologie, zejména prostředky a činnosti, které mohou způsobit podstatné změny v biologické rozmanitosti, struktuře a funkci ekosystémů anebo nevratně poškozovat půdní povrch,
b) zneškodňovat odpady, které mají původ mimo území národního parku a zneškodňovat ostatní odpady mimo místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody,

c) tábořit a rozdělávat ohně mimo místa vyhrazená orgánem ochrany přírody,

d) vjíždět a setrvávat s motorovými vozidly a obytnými přívěsy mimo silnice a místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody, kromě vjezdu a setrvávání vozidel orgánů státní správy, vozidel potřebných pro lesní a zemědělské hospodaření, obranu státu a ochranu státních hranic, požární ochranu, zdravotní a veterinární službu a vozidel vodohospodářských organizací,

e) pořádat a organizovat hromadné sportovní, turistické a jiné veřejné akce a provozovat vodní sporty mimo místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody,

f) provozovat horolezectví a létání na padácích a závěsných kluzácích a jezdit na kolech mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody,

g) sbírat rostliny kromě lesních plodů či odchytávat živočichy, není-li stanoveno jinak v tomto zákoně, bližších ochranných podmínkách či návštěvním řádu národního parku,

h) povolovat nebo uskutečňovat záměrné rozšiřování geograficky nepůvodních druhů rostlin a živočichů,

i) zavádět intenzivní chovy zvěře, například obory, farmové chovy a bažantnice, kromě záchranných chovů, a používat otrávených návnad při výkonu práva myslivosti,

j) měnit stávající vodní režim pozemků,

k) stavět nové dálnice, silnice, železnice, průmyslové stavby, sídelní útvary, plavební kanály, elektrická vedení velmi vysokého napětí a dálkové produktovody,

l) provádět chemický posyp cest,

m) těžit nerosty, horniny a humolity kromě stavebního kamene a písku pro stavby na území národního parku,

n) pořádat vyhlídkové lety motorovými vzdušnými dopravními prostředky,

o) měnit dochované přírodní prostředí v rozporu s bližšími podmínkami ochrany národního parku.

(2) Na území první zóny národního parku ( § 17 odst. 1) je dále zakázáno

a) povolovat a umisťovat nové stavby,

b) vstupovat mimo cesty vyznačené se souhlasem orgánu ochrany přírody, kromě vlastníků a nájemců pozemků,

c) měnit současnou skladbu a plochu kultur, nevyplývá-li změna z plánu péče o národní park,

d) hnojit, používat kejdu, silážní šťávy a ostatní tekuté odpady.
Romanodpovědět 
    Re: ochrany11:56:41 26.01.2005
Poměrně podrobně se to dozvíš z posledních příspěvků v diskusi na www.horosvaz.cz . Mohu ti přeposlat i odkazy a podrobné vysvětlení, které jsem obdržel od Tomáše Franka.....
Věc ochrany přírody a případných předpisů je věc složitá a komplikovaná - řeší to zákon 114/1992 sb. a řada dalších zákonů...předpisů a vyhlášek. Z mého pohledu je to věc poměrně chaotická a pro každou lokalitu dle typu ochrany a toho kdy byla ochrana vyhlášena rozdílná...Někde jsou vyjímky ze zákona pro lezení a další činnosti, někde jsou obecné vyjímky, někde to řeší návštěvní řád vydávaný příslušnou správou CHKO...a asi to někteří nebudou slyšet rádi a je to i trošku stereotipní, ale je škoda, že ČHS pro své členy nezajišťuje souhrný informační servis ze kterého by bylo patrné, kde se smí a kdy a za jakých podmínek lézt. Kolikrát jsou rozdíly u jednotlivých skalních věží, kde na jednu můžete a na jinou pouze v určitých měsících....Jak se v tom má nemístní horolezec vyznat? Jak se v tom má vyznat návštěvník ze zahraničí? Nikde žádné cedule atd...spoléhá se na to, že lidé studují i desítky let staré vyjímky ze zákona a zřizovací listiny...Pak dochází k porušování zákona leckdy z neznalosti. To že se nekrade ví každé malé dítě, ale to, že se na skálu nesmí protože v ní bydlí fógl nikdo netuší.....
Jinak na závěr jedovatou poznámku: na tuto problematiku má ČHS několik placených zaměstnanců, kteří se zabývají ochranou přírody a údržbou oblastí...ptám se jaký je jejich výsledek práce za poslední 2 roky? ( zdroj informací - rozpočet ČHS 04, kde je položka MZDY Hejtmánek, Bruckner..atd..atd...téměř 500 000 Kč)
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: ochrany13:20:18 31.01.2005
Jo, Radime, slušný informační zdroj by opravdu bodnul. Osobně mám pocit, že o ocraně přírody něco vím, že používám většiny běžně dostupných informací o lezení, že si umím najít co potřebuju. Přesto se mi stalo, že jsem neúmyslně lezl kde (nebo kdy) jsem neměl. Kdyby se mi to stalo jednou, řekl bych si, že jsem blbej já. Ale ono se mi to za ta léta stalo opakovaně. A v tomto případě s Tebou hluboce souhlasím. Vinen je svaz. Resp. to, že informace nejsou v použitelné formě snadno dostupné (i když informovat horolezce má jejich svaz a nikoli orgány OP), vede k řadě zbytečných problémů.

A ještě k těm odkazům. Kdysi sem právě na Lezce umístil delší článek na toto téma. Je tady:
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=713
Tomáš F.odpovědět 
  Re: ochrany19:54:49 25.01.2005
Jediná šance je sestavit silnou vyjednávací skupinu která se bude snažit pro oblasti uzavřené lezení vyjednat výjimky nebo lobovat v parlamentu, případně se nechat zvolit poslancem. Má někdo chuť??
Romanodpovědět 
   Re: ochrany22:18:11 25.01.2005
Lobovani v parlamentu vidim jako jedinou sanci
Richardodpovědět 
    Re: ochrany09:29:44 26.01.2005
Zvysit prispevky do CHS a koupit si par poslancu? (Ja vim, blbej vtip...)
Radekodpovědět 
     Re: ochrany10:58:47 26.01.2005
Není úplně blbej, ale není to vtip...
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ochrany09:02:52 27.01.2005
Copak by asi řeklo členstvo tomu, když se v návrhu rozpočtu na rok 2006 objeví položka:
Poradenství v oblasti ochrany přírody....10 000 000,- Kč. Na tolik by totiž to lobování + - přišlo pokud by se povedlo.
Romanodpovědět 
     Re: ochrany10:20:00 27.01.2005
To by nas poslanci vysli levneji :) Ovsem dat to do rozpoctu jako "Poradenstvi v ochrane prirody" je velmi konstruktivni navrh!
Radekodpovědět 
      poslanec CHS13:35:36 27.01.2005
Poslanec za CHS- Ceskou horolezskou stranu:)))
Ja bych snad sel i volit!!
lacoodpovědět 
       Re: poslanec CHS13:39:41 27.01.2005
PAPOUSE!
:)odpovědět 
        Re: poslanec CHS13:48:42 27.01.2005
Papouš by na to byl blbej, von je zbytečně rychlej a fištrónu moc nepobral. To by chtělo nějakou renesanční osobnost, která by pobrala Puší výřečnost, Melouní orientaci v lejstrech a paragrafech, Kubláčí analytické myšlení, Cabaní schopnost sebepropagace, Turčí umění mediálního žonglování, Bzuří buldozerovitost apod. Na to je Papouš moc slabej kus.
Papoušodpovědět 
         Re: poslanec CHS14:03:59 27.01.2005
no prave se poprel, hned vidis ze to chce tym! jako sef poslaneckeho klubu s vyse zminenejma oveckema (zastupcema a podzastupcema, podpod.. tupcema sefa, prirozene , uz kuli vejplate) by ses tedy uzivil.
lacoodpovědět 
          Re: poslanec CHS14:28:44 27.01.2005
Papouš jako šéf poslaneckého klubu? Volím! Zádrhel: Pokud by ten klub měl deset členů, tak bude mít deset a nebo spíš víc frakcí. Fraktur po schuzi nepočítaně. Čup by dělal tiskovýho mluvku-ten vokecá cokoliv.
jan pušodpovědět 
           Re: poslanec CHS13:03:27 31.01.2005
Děkuji Ti Jendo, funkci mluvky beru. Jen se bojim, že budem muset vzít do party i nějaký ty překližkáře a lezce na kameny (kamanožrouty či jak se to jmenujou). To jako abychom získali pořebné hlasy ve volbách. Jo, Papouši, s tebou jmenovanými členy poslaneckého klubu nemám problém, z jejich blábolů vždy s chutí vytvořím syntézu a jako mluvka klubu vychrlím na média a vy si to užijte!

Jen jedobrý některý věci nedělat odzadu. Tedy sestavit poslanecký klub (včetně mé funkce mluvky) je hezký, ale měli byste napřžed na MV zaregistrovat stranu. Jo. Tak se to dělá. Jávím, některým přijde zatěžko se pohybovat v mantinelech. Pak zbývá senát. VOLTE OSOBNOSTI! Ale vona ta ústavní pojistka 1. nic moc pro horolezce nepojistí - stejně je parlament přehlasuje 2. mnozí z jmenovaných nemají potřebný věk 3. až tam budou, neserou se do zahraničního výboru, neb to je nejlepší cestovka u nás, a na horolezce na rodný hroudě se vy..rou, protože polezou jinde, za cestovní náklady a diety z rozpočtu vejboru.
Tomáš F.odpovědět 
       Re: poslanec CHS13:41:30 27.01.2005
no spis Miru Cabana- je svetoznamej a umi se rozcilit
:))odpovědět 
       Re: poslanec CHS13:42:43 27.01.2005
a Martina Cermaka-je pravdomluvnej a navic neviditelnej!
:)))odpovědět 
        Re: poslanec CHS17:15:22 27.01.2005
No vida kolik by bylo kandidátů.Hlasuju pro Papouše. Jestlipak máte nějaké také do VV?
Romanodpovědět 
         Re: poslanec CHS18:45:52 27.01.2005
Pliticky nevím. Ale pokud jde o lezení: ochrana přírody-Richard. Závody-Honza Handrejch, metodika-Sněhulák. Já bych si nechal dohled nad progresivními trendy.
jan pušodpovědět 

 Jak nasrat nejen ochranaře21:40:50 25.01.2005
Stačí být mlady juhan a mít pocit, že můzu vse.Odjet na Palavu, přespat pod Martinkou, ráno uvařit snídani , rozhodit spacáky a hurá na skálu, tedy na Martinku, tu holku nepovolenou.Pěkně zalézt, sbalit a vydat se dobývat další stenu. Odpadky, pet lahve pěkně uložit pod nami slezlou Martinkou, vždyť on se najde kokot co to poklidí. V tomto případě jsem to byla já. Chlapci lezli a my šli kolem, pomyslela jsem si něco blbech. Při cestě zpět jsme je potkali opět s dychtivým výrazem upřeným do dalších skalek ale již asi 45min od Martinky, takže ty odpadky jsem jim narvat do prdele nemohla. Jo přírodu mám ráda ochranáře míň, ale nezodpovědné idioty, kteří jim nahrávají nesnáším. Jo abych nezapomněla, lezu.
Makodpovědět 

 na hřebeni...14:06:36 26.01.2005
No on Labský důl, už má jaksi v názvu, že není na hřebeni. Zákaz je vydán především z bezpečnostních důvodů - problém je to, že novináři dost často napíší i něco, co není pravda - nebo pravdu úmylsně překroutí - pak se někdo chytne a hnedka je na lezci o čem diskutovat!
Krakenodpovědět 

 Krtiny a jine nejasnosti21:49:57 26.01.2005
Trochu upresneni:
Ne nepovazuji rkonose za krtiny ale jak je v diskusi vyse provedene zrejmo, je dnes nejaka forma rezervace prakticky vsude Vzdyt nejste skoro schopni rict skaly kde není rezervace.. Ve svete je mnoho zpusobu rezervaci ale styl kdy tam zakazu prakticky pohyb cloveka je provozovan pouze v CR. Taky byl obliben ve stredoveku u vetsich obor knizete pana. V těchto dnech zbilancovali v Rakousku 1 vyroci zalozeni jednoho narodniho parku. A pise se tam jak se lidi odtamtud spojili aby popsali cesty vybudovali parkoviste,vydali pruvodce a nalakali turisty a upravili pro ne všechny mozne zpusoby vyuziti prirodnich moznosti.
Naproti tomu  zpusob ochrany na Palave je primo kriminalni. Je tam zakazano prakticky cokoliv, v podstate se muzete na Palavu jen divat z dalky. A to je prosim siroko daleko jedina lokalita kde je cosi prirodniho hmatatelneho, neco co stoji za to tam zajet.
Ochranari si z toho udelaji svou rezervaci, pro sve zajmy a nikdo jiny nema tam co delat. Jestlize vyloucime mlade lidi z kontaktu s prirodou, nemuzete se divit ze kdyz se jednou za cas  urvou- a oni se mladi vlci vzdycky urvou- ze si tam pocinaji nekdy jak dobytek. Vy kteri jste starsi a vite ze ohnicek si delam maly a plastove obaly si beru sebou zase zpet a nevalim se po kytkach jste taky tohle podvedomi nedostali od panaboha ale natloukli Vam to tam generace starsich s kteryma jste byli v kontaktu. Vyrustali jste tam, v te prirode. Az vymrete a zustanou tady jako staresinove- dnesni usaci- tak se proste nikdo nebude smet divit ze jednoho krasneho dne prijde nekdo a rekne „tu Palavu odbagrujeme je tam ten a ten nerost“ a nebo „tam udelame skladku odpadu“ . A nebude nikdo kdo ji bude branit, protoze tady nebude nikdo kdo k ni bude mit vybudovany vztah. Nikdo neodnese plastove flasky - to prece odnaseji ochranari a nechavali jsme to tu lezet vzdycky. Pak se zhrouti i cely system ochranny protoze tech 5 placenych jedincu ochranaru  uz davno zapomene proc tady vlastne byla zrizena jakasi rezervace. Vyzenete toho nejdulezitejsiho zivocicha ( cloveka) z jeho prostredi a on pak zapomene k cemu to prostredi bylo dobre a klidne ho znici. Člověka musime zformovat pro to aby se umel v prirode chovat . Pak tam muze byt i když na Martince bude hnizdit hejno rarohu. Protože ti starsi reknou tomu mlademu usakovi hele mladej ted se tam neser je tam raroh ma tam mlady pockej za mesic a on pochopi ze když tam vleze ted tak nastve ty sve starsi kamarady.  A ze nic se nedeje  v zari tam je dost mista  a ještě mu někdo poradi ci zatleska . U všech se to jiste nepodari ale i to malo u kterych se to podari bude vic nez dnesni nula. Dnes jsou vychovavani „ Hele opatrne at vas nechytnou ochranari“  a zbytek je mi suma fuk. Toto je muj pohled na situaci a z tohoto pohledu opakuji znovu ze lide kteří prosazuj ochranu dnesnim zpusobem jsou zrudy a kriminalni zivly.
Richardodpovědět 
 Re: Krtiny a jine nejasnosti23:01:31 26.01.2005
Ohleduplnost k přírodě je dost nový vynález .Šlapat dětem na hlavičky se považuje za nevhodné už mnoho generací. Šlapat na kytičky bylo ještě nedávno normální-příroda byla mocný protivník. Dneska je to docela ušlapaná chudinka. I když mate tělem, protože když na to přijde, tak nás zašlápne jako červa nato tata (bereme-li jako přírodu celý systém). Však dosti šlapání.
Nás ještě učili, že ohleduplný táborník zakope konzervy do země a uklidí oheň. Dneska je v té přírodě tolik lidí, že to nestačí. Myšlenka pustit lidi volně do plenéru s tím, že se tam naučí chovat, sice není blbá, ale k masivní devastaci stačí pár blbů. Nebo i jeden blb. Takže stejně je asi nutné zabránit jedinci, který by se určitě vyskytl, vyjet autem na Luční a tam vypustit motorový olej. Zabránit chalupářům, aby ušetřili za odvoz odpadu vytvořením skládky v lese...etc.

Zrůda? Neznám definici. Kriminální živel je osoba porušující zákony, ne? Tedy, sorry, ale v tomhle případě lezec v Labském dole. Pokud chceš říci, že současná legislativa nepřímo podporuje kriminalitu, tak to by jako názor asi šlo, i když se mi to moc nezdá.
jan pušodpovědět 
  Re: Krtiny a jine nejasnosti23:46:38 26.01.2005
Dneska jsem zachytil zajímavou zprávu: na Slovensku se mají rušit některá CHKO a zmenšovat území s nejpřísnější ochranou. Navrhuje to sice ministr hospodářství, ale zelení profíci i aktivisti to v zásadě podporují. Je to už druhá aktivita tohoto druhu po oficiálních snahách změkčit návštěvní řád TANAPu.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Krtiny a jine nejasnosti23:56:03 26.01.2005
Na tom něco je. Chráněné oblasti podléhají infaci. Už jich je tolik, že je nikdo nebere vážně.
jan pušodpovědět 
   Re: Krtiny a jine nejasnosti09:21:59 27.01.2005
To uz tady taky bylo. Ty titulky - Ambrozek chce zmensit NP Sumava! - slo o par hektaru u mesta ve 3. zone. A fakt myslite ze hlavnim poslanim CHKO je jejich navstevni rad a buzerovani lezcu a turistu? Sou fakt mnohem horsi nebezpeci.
ladaodpovědět 
   Re: Krtiny a jine nejasnosti15:55:22 27.01.2005
Kubo, mohl bys upřesnit, kde jsi se dozvěděl o pozitivní reakci profi ochranářů a zelených aktivistů na Ruskovo prohlášení? Já jsem naopak dnes třeba našel tohle: "Posledné výroky ministra hospodárstva Pavla Ruska k problematike rozvoja turizmu vo Vysokých Tatrách podľa predstaviteľov mimovládneho výboru Naše Tatry zosmiešňujú a bagatelizujú ochranu prírody a doslova vymývajú mozgy ľudí. Ochranári tak reagovali na Ruskove slová o potrebe investícií do vybudovania veľkých turistických stredísk, geotermálnych prameňov a akvaparkov." - TASR, zveřejněno na http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=220634.
Kuba K.odpovědět 
    Re: Krtiny a jine nejasnosti18:11:03 27.01.2005
Toghle je ze včerejšího Ekolistu (převzato z ČTK): "Také ochránci přírody souhlasí s ministrem, že nejpřísnější ochraně by měly podléhat pouze nezastavěné plochy. "Nové určení zón ochrany přírody by mohlo celou věc vyřešit. Nemyslíme si ale, že by v Tatrách například mělo dojít k dalšímu rozšiřování ubytovacích kapacit, když ani stávajících 12.000 lůžek nikdy nebylo plně využito. Podnikatelé by se spíš měli zaměřit na zvyšování kvality než kvantity," řekl k tomu ČTK ředitel Správy Tatranského národního parku (TANAP) Tomáš Vančura.

Šéf státní ochrany přírody na území Tatranského národního parku uvedl, že v Tatrách patří v současnosti 55 procent území pod nejpřísnější stupeň ochrany přírody, přičemž kalamita postihla jen osm procent tohoto území. "Škoda, že už dřív nebyl schválen materiál upravující zóny ochrany přírody v Tatrách a zvolila se cesta udílení výjimek," konstatoval dále. Tím by podle něj totiž bylo možné vyhnout se mnoha problémům při odstraňování následků listopadové větrné smršti, ale i při obnově Tater.

Juraj Lukáč z ochranářského sdružení Vlk dnes ČTK řekl, že ani jejich sdružení nevidí problém v novém určení hranic ochrany přírody. Tvrdí však, že ministerstvo nemá opravdový zájem na ochraně přírody, jinak by dávno vláda schválila materiál upravující hranice národních parků, který byl vypracován již loni v srpnu. Odmítl také, že resort hospodářství spolupracuje při přípravě materiálu s ochranáři. "Pokud vím, v komisi byl jeden zástupce nevládních organizací, ale když zjistil, jakým způsobem funguje, tak z ní vystoupil," řekl Lukáč.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Krtiny a jine nejasnosti09:13:53 28.01.2005
OK, dikes, to jsem přehlíd.
Kuba K.odpovědět 
  Re: Krtiny a jine nejasnosti08:46:24 27.01.2005
Tedy, ačkoliv vůči šlapání po dětech má živočich člověk zábrany, stejně je třeba toto zakázat zákonem. cca 99.9% lidí takový zákon nepotřebuje, protože by je to ani nenapadlo. Ale pro ten zbytek-dobytek, je takový zákon setsakra třeba. To k těm zbytečným zákonům.
jan pušodpovědět 
 Re: Krtiny a jine nejasnosti08:21:07 27.01.2005
Ano, nepochybně je naše příroda chráněna nejlépe, a jediný, kdo tam může vstoupit, je ochranář v autě nebo na skůtru (při počtu pracovníků a rozloze území, které mají na starosti se jim tedy nedivím). Opravdu jsi se stím nikde jinde nesetkal? Ani v Americe, kde po tobě začnou málem střílet, jakmile slezeš z cesty, nebo na některých místech v Chorvatsku, kde se smí chodit pouze po betonovým chodníku? Už tu bylo kdesi řečeno, že v Čechách se smí lézt skoro všude (resp. všude je to závislé na tom, jestli to tam ochranáři povolí). A zatím to povolují, krom několika málo skal nebo cest. Nepovolují jiné věci, jako je Rallye Bohemia nebo Šestidenní... A já tak rád jezdím na motorce... Pokud se národ jednou rozhodl (tj. celá republika, nikoliv pár zabedněných ochránců), že určité území chceme chránit pro příští generace, tak by jsme se měli nad běžným využitím jednotlivce takového území zamyslet.
lezec a uklízeč skalodpovědět 
  Re: Krtiny a jine nejasnosti10:14:08 27.01.2005
Podle mě je problém v tom, co zákon říká,v tom co lidi berou jako "normální" ,a také všeobecně v naší povaze. Slyšel jsem(nejsem odborník), že začíná být vidět vliv horských kol na turistických cestách...které už tu nějakou dobu jsou a jsou i využívány. Kola narušují povrch stezky a dochází k erozi...Připomnělo mi to situaci, kdy jsem šel s kamarády kolem věží v Tisé. Viděl jsem borce s maglajzem uvázaného na rybu v cestě kterou znám...stále lezl mimo cestu, stále padal...tak jsem se(dle mého slušně) zeptal, jestli tu cestu někdo vyvedl(evidentně netušili,kudy to vede)...oni na to, že nevedou,ale lezou...a jestli ihned nepůjdu pryč, že mi rozbijou hubu...co s tím? Lidi, kteří porušují vědomně pravidla,ať už psaná, nebo nepsaná, jsou obecně dost agresivní a sebejistí...a rvát se s každým volem porušujícím pravidla, to bych si pomalu ani nezalezl...co s tím? Nebo jak praví klasik:"Kam s nimi?!".
Honza P.odpovědět 
   Re: Krtiny a jine nejasnosti14:39:43 27.01.2005
Jo, měl jsem tu čest vidět, co udělali "bikeři" v Hruboskalským skalním městě na dohled od zámku. Super. Opravdu. Za chvilku tam bude moct bejt cyklokrosařská dráha...
Kuba K.odpovědět 
    Re: Krtiny a jine nejasnosti15:15:25 27.01.2005
Takovýhle dojetí zaplašim dycky, když vidim, co v lese uměj dělat lesáci. Bohužel se furt najde spousta outlocitů, který se rozčilujou, když čék sem tam ruční pilkou uřízne nějakej strom, kuli kterýmu skála nemůže dejchat. Ale že vo pět metrů dál jeden chlap z huskvarnou vyřídí za půl dne hektar lesa, tož to jako nezájem...
Papoušodpovědět 
     Re: Krtiny a jine nejasnosti15:25:48 27.01.2005
To máš, Papouši, těžký. Já jsem z lesáků dojatej stejně a obávám se, že "ochranářské zrůdy" asi taky. Jenže ten vyježděnej koridor na Hrubici není od lesáků...
Kuba K.odpovědět 
      Re: Krtiny a jine nejasnosti15:40:52 27.01.2005
No, jenom chci říct, že de vo měřítka. A ty vochranářský mi někdy přijdou docela ujetý.
Papoušodpovědět 
     Re: Krtiny a jine nejasnosti19:48:29 29.01.2005
Bohuzel podle soucasnejch zakonu nemaj "zrudy" co mluvit do LKP ani v rezervacich.
ladaodpovědět 

 autority (a celebrity)13:39:26 29.01.2005
Ridim se jednoduchym heslem: zesmesnuj celebrity (napr. pana Cabana), zavrhuj autority (napr. vsechny ochranare, kteri mi chteji ulozit pokutu za: lezeni na ledu v Labaku, skialp ze Zlataku do Kotelnich jam, bike na asfaltkach protinajich cele Krkonose/namatkou: Misecky-Labska bouda, Vyrovka-Lucni, atd./, bike po sjizdnych turistickych cestach v Ceskem raji,....). Nechapu a co je dulezitejsi: odmitam temto lidem rozumet. Chci jen respekt a poradne natekly rampouchy na Bud fit!
 janekodpovědět 
 Re: autority (a celebrity)14:20:13 29.01.2005
... a nevěř nikomu přes dvacet! Subverse je matkou pokroku jedince i lidstva!
Ale proč být tak závislý na celebritách? Byť negativně tím ,že je zesměšňuji. No, nic, balím a jedu do Tater čekat v chatě až zase pojedu domů. Na víc to počasí nevypadá.
Taky Janek.
jan pušodpovědět 
  Re: autority (a celebrity)18:44:46 29.01.2005
At k vam jsou zivly milosrdny! Taky bych hned vyjel na Brncalu poskialpit a otlouct nakej led. Ale musim byt zrovna zodpovedny mlady muz.Hruza!!
janekodpovědět 
   Re: autority (a celebrity)19:21:34 29.01.2005
No. jo. Právě vypínám počítadlo a jedu na autobus Praha-Tatranská Lomnica. Teda na nějaké juchání to počasí nebude, ale alespoň nebudu moct kecat na www! :o)))
jan pušodpovědět 
    Re: autority (a celebrity)19:32:05 29.01.2005
Neni lepčí jet vlakem?
Petr Jandíkodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 373 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.