LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Holčička na nástupu: "Mami pojďte, raději si stoupneme vedle, kdyby ten pán tady spadnul."
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
38.Kalvas 10438
39.Pail 10437
40.Hronek 10385
Bouldry:
38.Hapala 8678
39.Kohout 8675
40.Radouchova 8656
Hory:
30.Rak 2854
31.Homolka 2838
32.HKvdf 2832

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140280 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Boulder v síti - Praha 3
Makak LBC - zrušena - Liberec
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod

Prodejny
bart´s port - Praha 2
HUDYsport - Frýdek - Místek
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

AO versus OA

Pozvání od Evy na prodloužený víkend, abych zdokumentoval pokus o druhý přelez Open Air (9a+), se zásadně neodmítá. Zvlášť jedná-li se o vyzývatele takového jména jako je Adam Ondra.

Tato cesta se nachází v Rakousku v oblasti Scheierwassefall, ve výšce asi 1200m nad mořem. Cestu udělal a jako první přelezl Alexander Huber roku 1996. Od tohoto roku čeká cesta již dlouhých dvanáct let na další opakování.

Bloudím večerním Brnem, ověšen nezbytnými proprietami na nadcházející víkend a hledám Ondrovce. Najednou se vynoří z mlhy Eva a mává. První úkol splněn – našli jsme se. Nasedáme všichni do “prasečáku“ (přezdívka jejich obytného čtyřkolého miláčka) a lehce po 22h vyrážíme směr Rakousy. Cesta nudná jako vždy, když jedete přes noc. Kolem půl třetí zastavujeme a rychle měníme vozidlo na čtyřlůžkový pokoj. Usínáme okamžitě po zapnutí spacáků:)
Ranní probuzení do bílé mlhy nevěstí nic dobrého a k tomu se na teploměru na nás směje oranžová čtyřka – naštěstí jí chybí mínus. Adam se ujímá snídaně a za chvíli si vychutnáváme teplý čaj. Pak už jen zabalit to nejnutnější, popojet na parkoviště a vyfunět 400 výškových metrů pod stěnu - dobrá rozcvička, aby člověk nepřišel ke skále zmrzlý:)
Během hodiny se mlha zvedá a na obzoru se rýsuje sluníčko. Otázkou je, kdo vyleze dřív… Adam nebo kotouč?! Na rozlez svižné 7b a už se Adam šteluje pod první délku víkendového úkolu. Ziag oder Fliag za 8a+ leze suše, jako by tam ani nebyla. Následuje půlhodinové posezení na polici a první pokus v Open Air (druhá délka). Nikam nepospíchá, cestu si krokuje, čistí, vymýšlí finesy a v klíčovém kroku značkuje ty nejlepší chyty a stupy. Rutinní postup v 9a+. Ale jak pro koho:)


Adam Ondra v Open Air

foto by Vojtěch Vrzba


Následuje asi hodinová pauza, ve které se s Bokulou snažíme najít přístup ke slaňáku. Ferátkou se dostáváme nad “Růži“ (Weisse Rose), od které je kýžený řetěz ještě asi 8m vpravo. Adrelaninový traverz v teniskách a s veškerou výbavou, po kterém zpoceni konečně cvakáme fix. Bokula sjíždí dolů a já si připravuji fidlátka na následující Adamovy pokusy. Kdo ví, kolik jich bude a tak se snažím již z prvního ostrého udělat ty nejlepší záběry.
Stropem leze Adam precizně, pak sklepat v madle pod klíčem, který je ve výlezu zpod stropu, a už jde na to. Bohužel neudrží sklopenou lištu a následuje patnáctimetrový let éterem. Na první pokus to nebylo špatné. Adam se přitahuje po laně a když sedí a odpočívá u poslední cvaklé expresky, ptám se ho, proč necvakne z velkého madla tu expresku nad sebou ? Odpověď mě překvapí: „Když to cvaknu, tak mi to tření lana ubere alespoň 10kilo a pak to nebude fér!“ (Nevím, jestli si tuto otázku pokládal i Alex Huber)! Adam to z principu a z vlastního přesvědčení cvakat nehodlá, to raději při neúspěchu riskuje “dvacítky“ (rozuměj dvacetimetrové pády do singl lana 9,2mm!!)
Po čištění chytů a vyladění všech pohybů se nechává spustit na zem. Pro tuto chvíli vyhrává lezecký souboj sluníčko, které se do stěny už pořádně opírá a tak mizí tření  i já ze své sedačky. Dvouhodinová pauza, ve které si Adam čte a my popolézáme , pak mě čeká 45 metrů jumarování a příprava na další (možná už přelezový)  pokus. Odpolední slunko již pomalu zapadá a tak jsou téměř ideální podmínky. Jenže ouha, špatně našlápnutá lezečka na klíčový stup u pasu a Adam opět zjišťuje, proč má cesta svůj název. Nic, pro dnešek konec představení, balíme, valíme strmou stezkou zpátky k autu a začínají kulinářské pokusy. Večer neodmyslitelná společenská hra, kterých má Adam nepočítaně,  a po svařáku usínáme s vidinou lepších zítřků.


Adam Ondra v Open Air

foto by Vojtěch Vrzba


Ráno jako přes kopírák, Adam první ze spacáku, vaří čaj, my snídáme a lehce po deváté už stoupáme do kopce. Počasí vypadá ještě hůř než včera, ale o to větší je naše překvapení, když nad mraky svítí slunce a je opravdu teplo! Rychlá rozlezovka na 7a a než se dosoukám po fixu na mé bidýlko ve výšinách, sedí už Adam na polici. Je parádní světlo a tak stačí jen čekat na ty správné okamžiky a mačkat spoušť. Stropem opět hladce do madla, ze kterého to teprve pořádně začíná! Opět necvakne expresku a jde do toho. Stejně odhodlaně jako včera večer, ale drobná nepozornost nebo nedotažený pohyb a už plachtí vzduchem. No, ne nadarmo si na této cestě v létě vylámal zuby i Chris Sharma. Následuje typické intermezzo – Adam zkouší a čistí, ladí milimetry v úchopech a nášlapech a s odhodláním do dalších pokusů se nechává spustit dolů. Opět dvouhodinová pauza, ve které sledujeme místní komunitu lezců a lezkyň, které vylákalo (až překvapivě horké) skorozimní nedělní odpoledne do skal. Anabáze stejná jako předtím, vyjumarovat, naštelovat se a s namířeným objektivem čekat na doufat, že tentokrát se to povede. Při tomto pokusu se dění pod skálou zastavilo a snad všichni sledují Adamův boj se zatajeným dechem. Chybělo opravdu málo – možná jen 5cm, aby dynamicky dosáhl do relativně dobré dvojprstovky na konci celého bouldru. Škoda, ale všichni asi tuší, že tato cesta se pravděpodobně brzo dočká dalšího opakování. Možná již zítra?
Večery jsou  dlouhé, obzvláště, když dojde svařák a není ani chuť na hraní St. Peterburgu. A tak rozvíjíme s Evou a Bokulou diskuzi o všem možném (hlavně o lezení), zatímco se Adam učí zeměpis, ze kterého ho pak ochotně přezkouším. Dneska večer by to bylo za jedna mínus:) Zítra to třeba bude za jedenáct plus?


Adam Ondra v Open Air

foto by Vojtěch Vrzba


V noci začíná pršet a nás trošku straší představa zateklých chytů a přemrzlých prstů. Ráno vymeteno, ale zima nehorázná! Zahřejeme se výšlapem a než se Adam rozleze, já už s Evinou digikamerou  píďalkuju po laně vzhůru. Osm-á-plus jako by nebylo a jelikož je zima, nechává si Adam poslat na polici péřovku. Obligátní půlhodinka odpočinku, pak poshazovat ze sebe veškeré přebytečné oblečení a jde se na věc. Dneska vypadá Adam nekompromisně, namotivován na přelez a tak když sklepává před nejtěžší pasáží, neodpustím si ani já povzbudivá slova. Nátah levou do lišty, pravá do spoďáku, nakopnout pravou patu, pravačkou nabrat plytký bočák…betonový břicho, vyvěsit pravou nohu a našlápnout až k pasu. Vše zatím strojově precizní. Následuje navalení se na patu, staticky levačku posunout do mělké spárky, pravačkou poskočit do dalšího bočospoďáku a nyní poskok do klíčové dvojprstovky….DRŽŽŽ!! Adam to prožívá podobně, další kříž pravačkou do dírky, ze které se dá cvakat další expreska, to ho ale nezajímá a valí dál. Jednou se mu smekne noha, ale  nepouští. Po pár tempech je u dalšího jištění, které už naštěstí cvaká (Bokula se už raději odspoda nedíval – to by byl víc jak 20 metrový pád), následuje pět mokrých metrů k řetězu a už se ozývá vítězný křik. Je to tam! Po dvanácti letech Adam zažívá stejné pocity jako Alex při prvopřelezu. Kapitola Open Air je po dlouhé době opět “zavřena“.


Adam Ondra v Open Air

foto by Vojtěch Vrzba


Dole jej čeká gratulace od nás všech a Adam říká, že by to byl stejně poslední pokus dne, neb si ošklivě nařízl v nějakém ostrém chytu ukazováček. (To mu však nebránilo se po hodince odpočinku a zatejpování dolézt na 8a+ a 8b OS!:-)
Den se neodvratně chýlil ke konci a nám tak nezbývalo nic jiného, než sbalit sakypaky, zamávat Schleieru a vydat se na pětihodinovou cestu zpět do Čech.


Vojtěch Vrzba   [úpravy] 12:30 20.11.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 sci-fi12:59:33 20.11.2008
Nikdy bych nevěřil,že se někomu podaří shrábnout všechny tyhle milníky světového lezení.Zdá se mi,že stupnice obtížnosti se ještě může posunout.
Zdeněkodpovědět 

 Skvělý report13:05:45 20.11.2008
Díky Vojto za skvěle popsaný a napínavý článek, foto je taky povedený. Adam názorně osvětluje rčení Sky is the limit.
 jirkasodpovědět 
 Re: Skvělý report13:52:33 20.11.2008
Ahoj Jirko..díky moc! Na to, jak rychle tohle vznikalo (článek+úprava fotek), to vyšlo až překvapivě dobře:)
Adam je fakt nezastavitelnej;)
v:vodpovědět 
  Re: Skvělý report18:24:25 20.11.2008
paradne napisany clanok...az sa mi spotili dlane :} ...a tiez nadherne fotky. neboli by v trochu vacsom rozliseni?
tah-sha-tungaodpovědět 

 +13:25:06 20.11.2008
Paráda. Díky! Hned je lepší představa, jak to probíhá. Prostě pohoda, společenský hry, zemák :))
Obrovská gratulace!!!
Piškotodpovědět 
 RESPEKT14:11:15 20.11.2008
Díky za pěkný článek, skoro jako bych tam byl s váma.Obrovská gratulace Adamovi a ještě větší respekt. To s tím lanem mlví za vše.Proto si jeho přelezů vážím o to více.Měli by si z něho vzít příklad ostatní lezci a trochu se červenat.Znám příklady kdy si lezec zapíše cestu jako vylezenou,ale že upadl někde v lehkém a cestu vlastně nevylezl to jako nevadí.Nemluvě o zapisování OS a flash přelezů, které vlastně už lezl před lety. Paměť vypadáva hlavně kupodivu mladým lezcům a přitom velmi dobrým lezcům, kteří to nemají zapotřebí. Nechávají si cvaknuté jištění a pak tvrdí že je to RP nebo někdy i OS a pak si to i zapisjí na Lezci do deníčku to mě u nich mrzí. Měli by si vzít z Adama všichni příklad! Respekt!
Radekodpovědět 
  Re: RESPEKT15:46:48 20.11.2008
Adamova poctivost a zmysel pre fair play je podla mna este hodnotnejsi a obdivuhodnejsi, nez jeho vynimocne vykony. Vdaka takym ludom, ako je on, som hrdy na to, ze patrim do komunity lezcov. Napriek tomu, ze je Adam odo mna o dekadu mladsi, je pre mna velkym vzorom a clovekom, od ktoreho sa mozem vela naucit. Ludom, ako on, ani nemozno ich uspechy zavidiet!Velka gratulacia a zelanie vsetkeho naj do buducnosti.
odpovědět 

 gratulace13:38:52 20.11.2008
Po přečtení článku jsou mé pocity silně mrazivé, podobné třeba těm, když jsme v Naganu získali hokejové zlato.
Pro Adama upřímná gratulace.
Radekodpovědět 

 uaa14:04:54 20.11.2008
Go Ondra Go :)..
Jackalodpovědět 

 video14:31:22 20.11.2008
videjko nebude?
adiodpovědět 
 Re: video14:53:09 20.11.2008
I video jsme stihli (dokonce z přelezového pokusu a zvrchu)...bude, bude!!!...jen se musí počkat na profi sestříhání.
v:vodpovědět 
  Re: video17:51:44 20.11.2008
super prelez, vynikajúco napísaný článok a ak naozaj bude to videjko - no tak to bude
pecka!
odpovědět 
 Re: video00:25:29 02.12.2008
Kdy se tak objevi video? Uz se nemuzu dockat :o)
Jirikodpovědět 

 Titulek14:41:24 20.11.2008
Diky za super clanek a Adamovi jeste jednou velka gratulace... :-)
jAodpovědět 

 hm14:50:06 20.11.2008
Tak prve slova co ma hned napadli po precitani: Ty píčo!!
Pekny clanok,super vykon
MTodpovědět 

 diky14:53:29 20.11.2008
skvely clanek s hezkym nahledem do "zakulisi", gratulace Adamovi, vazim si jeho poctiveho pristupu, je to pro me vzor
aTomodpovědět 

 zemak14:57:04 20.11.2008
Tak a ja sem zvedavej jak dopad ten zemak:-)
R.odpovědět 

 Pěkně napsaný15:02:23 20.11.2008
Vojto, díky moc za parádní článek i nádherný fotky. Četlo se to hezky. Do poslední chvíle jsem čekal, jak to vlastně dopadne (přestože jsem to dopředu věděl). Věřím že, ve skutečnosti to bylo daleko větší drama než se z Tvého článku zdá. Jinak jsi nám znovu ukázal příkladnou Adamovu poctivost k sobě, která je známá stejně jako jeho perfektní lezecké výkony.

Gratulace.
lukyodpovědět 

 Paradny clanok a super vykon16:21:14 20.11.2008
Je to neskutocne ked to niekomu takto leze , vzdy si rad precitam nieco nove o AO. Fakt posuva hranice sportoveho lezenia prajem mu nech mu to vydrzi co najdlhsie. Skvely clanok nielen suche informovanie a vykone. Gratulujem ste super team.
Johnnyodpovědět 

 pochvala17:12:35 20.11.2008
taky musím pochválit autora článku, jen těžko se od toho odtrhávají oči.a aktéry ani nejde pořádně okomentovat, incredible!
džejodpovědět 

 :-)17:15:56 20.11.2008
Pěkný článek. Gratulace Adamovi, je to fakt brutal jak leze!! Takhle kosit jeden milník za druhým, co za chvíli poleze?
Lepraodpovědět 

 mazánek19:13:15 20.11.2008
leze od narození tak co.nic moc.sem zvědavej až přibere 30kilo
12c+odpovědět 
 Re: mazánek19:43:55 20.11.2008
Tohle muze napsat jen clovek co leze bud tak kratce ze vubec nechape o cem se tu vede rec nebo leze doma tak maximalne po koberci a Adama vcetne jeho rodicu nikdy osobne nepotkal.....
Huronodpovědět 
 Re: mazánek19:45:09 20.11.2008
Seber si svůj pupek a val do hospody nebo na fotbal ňoumo..
Tomodpovědět 
  Re: mazánek20:17:00 20.11.2008
Holt nějaký závistivec se vždy najde.Tohle si možná mohl někdo myslet tak před pár lety, ale Adam už dokázal vem rýpalm vypálit rybník.
odpovědět 
   Re: mazánek20:24:43 20.11.2008
nejsem závislej na lezení jako ty.
12c+odpovědět 
    Re: mazánek08:41:57 21.11.2008
Sup k TV at ti neutecou VKV
R.odpovědět 
 Re: mazánek20:13:39 20.11.2008
takéto výkriky tu už predsa boli, pred piatimi rokmi...aj Sharmiš bol v 15 iba také tintítko a žeby pribral 30 kíl? daj si sprchu.
odpovědět 
 Re: mazánek20:17:32 20.11.2008
uvidíme za 10let.
12c+odpovědět 
  Re: mazánek20:53:30 20.11.2008
Co uvidíme? Jestli budeš pořád psát stejně nablblý provokativní komentáře? (Zkus aspoň něco originálnějšího, tohle už tu bylo mockrát.) Držím palce, ať se z toho vylížeš už o trochu dřív!
Piškotodpovědět 

 m20:22:47 20.11.2008
Zajímalo by mi esi by Ondra zakusil lezecké vášně i když by nelezli jeho rodiče.V tom je jádro pudla
12c+odpovědět 
 Re: m20:29:14 20.11.2008
Jadro pudla je v tom, ze ma mimoradny talent a zatim se mu dari ho excelentne zurocovat! A to mimo jine i diky sve duslednosti a pili. A ze jednou treba pribere? No a co?! Podivej se do jeho denicku, myslim, ze jednou bude mit na co vzpominat. A co ty???
marťas*odpovědět 
  Re: m20:50:02 20.11.2008
on (12c+) sa bude môcť pozrieť do tejto diskusie a povedať si: "Ej, ale som bol riadny xhuj. a forma mi vydržala - stále ním som." asi tak.
odpovědět 
 Re: m20:47:06 20.11.2008
zajímalo by mě co tě žere....je mutné ,jak někteří lidé jsou nepřejícní...
adriodpovědět 
  Re: m20:47:43 20.11.2008
oprava:smutné....
adriodpovědět 

 perfekt22:14:38 20.11.2008
skvělý výkon, který potvrzuje, že si jde Adam svojí cestou... myslím, že se od něho může poučit každý nezávisle na tom jakou obtížnost leze. A samozřejmě je to total mutant:)
Adam Fialaodpovědět 

 ??00:41:49 21.11.2008
Hrajeme si na otevrenou spolecnost, kazdy zongluje s pojmy jako je tolerance a pravo na vlastni nazor. A pritom jakmile se objevi nejaky jiny nazor (12c+) tak se ukaze ze tomu tak neni. A vubec to neni o tom jestli 12c+ ma nebo nema pravdu...
Dusheenodpovědět 
 Re: ??07:51:42 21.11.2008
Názory z obou stran jsou myslím tady vítány (já osobně si je čtu rád, neboť mě nutí se zamýšlet), ale dost často jde o to, jakou formou člověk názor prezentuje. Z některých názorů (třeba 12c+) na první pohled čiší frustrace z vlastní malosti.
Steveodpovědět 
  Re: ??08:12:53 21.11.2008
Názor???? To si asi trochu nebudeme rozumět ve významu slova "názor". Podle mě, to co tady prezentuje 12c+ nejsou žádné názory, ale nicneříkající nenávisné výžblechty, které jsou podmíněné anonymitou webové diskuse. Kdybychom všichni seděli někde pohromadě v jedné místnosti, tak předpokládám, že 12c+ bude ušlápnutý někde v davu a nikdo o něm nebude vědět. To je můj názor...:-)
DavidKodpovědět 
   Re: ??09:12:13 21.11.2008
Komentář samozřejmě patří pod Dusheena, ne pod Steva.
d.odpovědět 
    Re: ??09:32:45 21.11.2008
No tak ono jde i o to, ze Adamovi rodice jsou oba vyborni horolezci. Mozna ze 12c+ mel na mysli spise jestli by Adam svuj sportovni talent nezameril na nejaky jiny sport, kdyby nelezli jeho rodice. Potom by jsme prisli o jednoho z nejlepsich lezcu sveta. Vyklad zavisi vzdy castecne na uhlu pohledu. Tak ho nekamenujte ;-)
Martinodpovědět 
     Re: ??11:52:29 21.11.2008
Myslím si, že Adam díky své cílevědomosti a disciplíně vůči sobě samému by byl velmi dobrý i v jiných sportech. A o tom to je. Ne k jakému sportu ho přivedli rodiče
jennyodpovědět 
      Re: ??13:47:49 21.11.2008
jenze pokud chces byt na tyhle urovni musis mit talent. Kdyby hral kopanou tak pri sebevetsi drine by mohl byt lip hrajici drevo(je to jen prirovnani, treba ma talent i na fotbal :-) ) Zkratka je stesti delat to co bavi co jde a na co je jeste talent.A pokud to rodice vyciti a podporujou ho v tom je to super vec
R.odpovědět 
      Re: ??13:58:11 21.11.2008
Kdyby tě rodiče od mala vedli k čemukoli a vtloukali ti od mala do hlavy určité věci,byl bys v tom daném oboru jeden z nejlepších!!!
Na světě je takovejch talentů,takovejch dobrejch lidí(dětí),kteří ani nevědí že mají na něco talent,protože neměli takové štěstí na rodiče,potažmo na to aby prodali svůj talent a zůročili jej.
Žijou totiž normálním životem a nemaj (prachy,kontakty,nic od koho by se mohli učit,kdo by to platil,atd).Staraj se jen aby přežili a trošku si spestřili život nějakou činností.Nikdy třeba nebudou dělat věci v kterých by byli dobří.Prostě se k té činnosti nikdy nedostanou a nikdy k ní nepřičichnou,aby mohli ukázat co vnich opravdu je.
12c+odpovědět 
       Mother of Gods!15:11:06 21.11.2008
Jeste si me mile dite zapomelo zduraznit, ze v Africe maji deti hlad a my si tu klidne lezeme.
V necem muzes mit pravdu, avsak ze jsi zavistive ubohe 12c+ uz neokecas. Ambicioznich rodicu je v ruznych lidskych cinostech jako sr... a co? nejlepsi je stejne vzdycky jenom jeden. To hlavni bude totiz v Adovi. Myslim, ze jsi jenom smutne , ze to neni pripad tvych rodicu..., prestan brecet s tim totiz uz nic nenadelas.
Tvuj nahradni rodicodpovědět 
       Re: ??15:21:24 21.11.2008
Tvoje (12c+) narikani mi dost silne pripomina Rimmera z Cervenyho trpaslika.... jen ta Tvoje verze neni vtipna....
Milanodpovědět 
       Re: ??16:27:49 21.11.2008
Myslím, že talent je všeobecně přeceňovaná složka špičkového výkonu. Talent tvoří přibližně tak pět procent z celku, zbytek je obrovská, ale ukrutně obrovská hromada dřiny. Talent je v podstatě zrádná mrcha, protože spousta talentovaných lidí se spokojí s tím co umí a nijak zvlášť netrénuje. To, že pouhý talent nestačí, si pak většinou uvědomí až moc pozdě.
A co se týče lezení i mnoha jiných sportů závisejících především na individuální připravenosti těla, talent zde spíše nahrazuje tělesná dispozice. Boxer těžké váhy asi nebude mít mnoho sportovních úspěchů na stěně a malý vychrtlý lezec naopak v ringu.
Další hledisko, které zmiňuješ je příležitost. Tu měl AO vynikající, ale přesto je donebevolající snažit se jeho výkony přičítat přirozenému talentu a rodinnému zázemí. Nejdůležitější jsou léta dřiny a poctivého tréninku.
TujboPefaodpovědět 
        Re: ??14:46:35 26.11.2008
Talent rozhodne neni 5%, spise pak 40%, to jen pro upresneni:.) Ale mas pravdu, uz jsem videl spousta talentovanych deti, ktere meli az neuveritelnou podporu ze strany rodicu i treneru a kaslali na to...A na druhou stranu znam cloveka, ktery talent vyslovene nemel ...ba naopak ...tak trochu drevo:), presto hraje nyni v NBL...je to jen a jen o pristupu.
Pidiodpovědět 
       Re: ??16:37:19 21.11.2008
Milé 12c+, možná máš pravdu, že tak talentovaní a dobří by tu byli i jiní, ale jestli to tak skutečně je, to se bohužel nedá ověřit. Je to spekulace a ne argument.
Ověřit se ale dá něco jiného: nejen Adam má takové štěstí. Dětí a mladých, které rodiče velice cílevědomě vedou k nějakému sportu, a to i k lezení, je mnohem víc. Potkáváme je s jejich rodičotrenéry na stěnách, ve skalách... Všichni z nich nejsou nejlepší, mnozí ani opravdu dobří. Někteří zasvitnou a zapadnou, někteří třeba ani to ne.
Adam má asi opravdu štěstí na to, že se k lezení dostal brzy a že má výborné zázemí. Ale jenom nepřející člověk nebo hlupák nevidí, že kromě toho má také obrovskou zarputilost, cílevědomost, velikánskej talent a tak dále. Jsou tu jeho osobní obrovské zásluhy na tom, že je tam, kde je. Kdyby nebyly, nemohl by tam být.
Když někdo podá bez jakékoli pochybnosti jeden z největších výkonů ve svém oboru na světě, a někdo jiný se ozve s tím, že "počkejte, kdyby byl těžší...", nebo "kdyby neměl mámu..." - tak je to skoro k smíchu. Odpovídá to různejm stupidním brekotům na poměry s kámošema u piva.
Je mi cizí dělat někomu vlajkonoše, ale způsob, kterým se Adam posouvá už řadu let pořád dál, je obdivuhodný. To už dávno nemohou být jenom ambice jeho rodičů, i kdyby byly sebesilnější. Jak jsou na tom jeho rodiče s ambicema je teď už každopádně úplně vedlejší.
A ještě něco mi z příspěvku 12c dělá pouze primitivní závistivou provokaci. Adam je reálnej člověk, kterej tu vystupuje sám za sebe, čte si tohle, komentuje svoje přelezy... Není to virtuální celebrita. A útočí na něj ubohej virtuální anonym. Jsou mezi námi chudáčci, který baví rozpoutávat hádky a ubližovat druhým pomluvou nebo útoky. Tohle je jeden z nich. Není to jiný "názor" - stačí se podívat na stejně provokativní příspěvek téhož nicku pod druhým článkem o Adamovi, a na jeho nastartovanou reakci tamtéž o pár řádků níž. Je to jen hledání záminky.
Názory bývají podepsané, protože je mohou mít jen skuteční a myslící lidé, a názory taky musí dávat smysl. Tohle je jen 25 opakování hloupého útoku, který se periodicky opakuje už několik let a útočníkům nevadí, že Adam celou tu dobu průběžně troustne, zvětšujou se mu prsty... O to totiž nejde, jde o to napadnout ho.
Nicméně myslím, že Adam zvládne i tohle.
Piškotodpovědět 
        Re: ??17:56:49 21.11.2008
Nic proti adamovi nemam.Ale rozhodně mi vadí Vaše fanatické odezvy na jeho úspěchy.Samozřejmě je první takhle dobrý lezec u nás.Ale je poslední????Zdaleka ne!!A o tom to je.Pokud by každý rodič co leze vedl svoje dítě k lezení,tak tu bude tisíc takovejch lezeckejch ES jako je Adam.Lezení u nás je v plenkách a až přijde někdo lepší,už nebudete mít z čeho chválit.
Vadí mi ta vaše Tupost a zahleďenost na jeho úspěch.Asi se v něm všichni vidíte.Já třeba lezu pouze pro radost a nehonim se abych přelez co nejtěžší cestu.Nejsem fanatik a v tom to asi bude.

13d-odpovědět 
         Re: ??18:24:20 21.11.2008
Opravdu trváte na pravdivosti výroku "Pokud by každý rodič co leze vedl svoje dítě k lezení,tak tu bude tisíc takovejch lezeckejch ES jako je Adam", monsieur? Kdo si ještě pamatuje na mladé nadějné Solanské?
pbla4024odpovědět 
         Re: ??19:18:24 21.11.2008
Vidíš, a mě zas přijde tupá a fanatická tvoje snaha za každou cenu ho shodit a naštvat jeho příznivce. Nikomu neberu, že leze pro radost, je to tak dobře. Ale když někdo hlásá, že leze pro radost, a agresivně se naváží do výkonů, něco je divně. Spíš to vypadá, že má potřebu křečovitě se držet v nějaké póze. Taky trochu zjednodušuješ - "vy, co ho všichni tak nekriticky chválíte..." A ty jedinej to vidíš správně a kriticky, jistě. Problém bude spíš v tobě, v tom, že sám máš problém cosi skousnout. Ale třeba to do těch deseti let přejde :)
No a dokud tady nebude to kvantum lepších než AO, plácáš do větru.
Piškotodpovědět 
         Re: ??19:21:12 21.11.2008
Byl jste nekdo (ti co pisou ty utocne komentare) na zavodech deti a mladeze? Dyt tam je kazde druhe zavodici dite pod dohledem rodicu. Jedni rodice jsou pohodari, jini tvrdaci a snazi se obratit dite k obrazu svemu. Zeby tam byl kazdy druhy Adam nebo nejaka vyrazna superstar? Nezda se mi. Jo sem tam nekdo (jak bylo psano vyse) se objevi a zazari, ale leze 9a? Nebo naopak kolik svetovych lezcu zacinalo v 15 bez rodicu? Co Mraza? jo sorry ten leze od 14. Sharmovi rodice taky byli v lezeni odbornici ze? Jiste rodice jsou urcity doping, ale kdo chce lizt na vysoke urovni tak ten lizt bude......
Huronodpovědět 
       Re: ??19:02:46 25.11.2008
ty vole ty jsi slušnej pošuk,... :-)
zajdaodpovědět 
 Re: ??11:30:24 21.11.2008
to uz tady bylo mistr pleaten a jeho vecna pravda :-D
tomikodpovědět 

 ...09:05:05 21.11.2008
Ten člověk musí mít ale ukrutnou sííílu !!!
Zdeněkodpovědět 

 Oj!12:27:30 21.11.2008
No, musím říci, že jak je mi někdy nepříjemné takové to zbožťování Adama a extatické žvástoidní výkřiky jeho zuřivých a věrných fanoušků pod každým článkem ("Počkejte až tam přijede Adam!" apod.), tak tohle mne zcela dostalo. Nejen že jej to jednak sympatickým způsobem sundává z toho obskurního Olympu, ale hlavně jej ten text na skutečný Olymp dosazuje. A jak každý, kdo se o něco někdy snažil asi ví, dostat se tam a zůstat tam je těžší než co jiného.
Hustej výkon a ať mu to leze!
Ondřejodpovědět 

 Džíny?13:09:43 21.11.2008
Nejsem lezec, ale s obdivem lezení sleduju. Proč leze v džínách? Měla jsem vždycky pocit, že to není zrovna  oblečení na sport.
Jinak se na Adama těším dnes na Smíchově.
Kaprodpovědět 
 Re: Džíny?13:20:32 21.11.2008
Každému se leze dobře v něčem jiném. Doba upnutých lesklých elasťáků je naštěstí pryč. Hodně lezců leze ve volných plátěných kalhotech jako Adam.
Liborodpovědět 
  Re: Džíny?13:40:37 21.11.2008
moda se vraci.. uz se tesim az se vrati leskle elastaky... je to me mladi po monterkach a doktorskych gatich to bylo oziveni jak cip
bidloodpovědět 
  Re: Džíny?13:40:39 21.11.2008
Taky bych si pral aby na me ty dziny takhle vlali. V soucasnosti to vypada spis jak ty elastaky :-((((
Stepan Ptacekodpovědět 
   Re: Džíny?14:23:24 21.11.2008
Stepane, uz pises jak zkuseny clovek, ktery pochopil, ze mezi vekem a vahou je prima umera a Vanoce tomu zvlaste pridavaji :)
Todpovědět 
    Re: Džíny?15:21:09 21.11.2008
Ty vanoce mi tady moc nepridaj. Kapra snad sezenu ale cukrovi se tady nedela a znami co delavali jezdi na vanoce do Cech.
Stepan Ptacekodpovědět 
     Re: Džíny a cukrovi22:17:30 23.11.2008
No vidis, Stepane, kdybys nebyl linej a trochu cestoval, mohl bys sis uz po nekolik let dat cukrovi nase, ale my ho za tebou do Lutonu vozit nebudeme.
A za ty roky, co vis, ze ti ho nikdo neudela, ses uz ho taky mohl naucit pect, zas takovy problem to neni.
A s tema dzinama mas pravdu, ty ti nesedely nikdy.
NAtalie a Mysakodpovědět 
  Re: Džíny?21:20:07 23.11.2008
já teda v upnutejch, lesklejch elastacich lezu pac se mi v nich leze dobre :)
mordechajodpovědět 

 Opakování14:25:39 21.11.2008
"Další opakování"? On to kromě Huberovce smrkl před Adamem ještě někdo? Pokud ne, je to 1. opakování ne? Nebo se pletu? Dík za vysvětlení.
Vencaodpovědět 
 Re: Opakování10:25:32 22.11.2008
Gratuluji Ondrovi i jeho rodičům a přeji jim mnoho Božího požehnání i moudrosti nereagovat na mnohdy přeháněný obdiv či na závist.

Míla Pletánek


Ahoj Venco, já to chápu tak, že možné linie cest na skalách jsou již od jejich stvoření. Lezec si jich všimne a zajistí, nebo přeleze sólo bez jištění. Autor cesty "Hubertovec" cestu sám zřejmě zajistil ze slanění a potom udělal prvopřelez, čili první opakování (prvovýstup = klasika s osazením jištění od spodu). Pokud tuto linii však vytyčil a zajistil ze slanění někdo jiný, tak "Hubertovec" měl též prvopřelez a Ondra tím pádem zase 2. opakování, čili druhopřelez...
Pletanodpovědět 
  Re: Opakování10:32:21 22.11.2008
P.S. Sólo pokud není předem natrénované s lanem pochopitelně považuji za prvovýstup.

Já vím chtělo by to více času na promyšlení a prodiskutování. :-)
Pletanodpovědět 
   Re: Opakování11:53:28 22.11.2008
Mám na to jiný názor. Prvopřelez nerovná se první opakování. Opakování je odvozeno od slova něco zopakovat, tudíž udělat až po někom druhém. Pokud máš na mysli "linie je zde již od pradávna, přelezl ji tímpádem náš stvořitel (když ji stavěl)" pak máš jistě pravdu, že On byl první, Huberovec pak druhý (udělal tedy 1. opakování). Adámek pak další.
Vencaodpovědět 
    Re: Opakování13:25:27 22.11.2008
S první částí gratulace M. Pletánka bych se úplně ztotožnil.
A pak následuje ještě něco - parádní teologicko-lezeckej problém! Konečně něco opravdu zajímavýho od MP!!!
Byl Stvořitel světa zároveň prvovýstupcem všech cest? - A to v sólovýstupu, páč se samozřejmě nepotřeboval jistit, bo je všemocný a tak nemůže spadnout - nicméně zároveň už předjímal i všechna mnohem později, "dodatečně" osazená fixní i nefixní jištění, vytloukání, sekání atd...? Jak se staví ke špatně umístěným kruhům?
Přelezl "in potentia" i všechny sekané cesty? Je doktoring nekřesťanská hereze?
A chápat to jako prvovýstupy v běžném úzu a mluvit pak vždy už jen o opakování? :)))
Piškotodpovědět 
     Re: Opakování14:10:37 22.11.2008

Taky Tě Piškote zdravím. Jsem rád, že se úplně ztotožňuješ i s Božím požehnáním v mé prvním části gratulace :-).

Koukám, že jsem si docela naběh, ale budiš budu chvíli pokračovat v této společenské hře, protože počátkem moudrosti je touha se poučit. Na něcovšak už odpovídám níže Vencovi, ale co se týká toho ostatního jako špatně umístěných kruhů to záleží jestli to byl úmysl dokázat, že jsem lepší než ti ostatní, nebo nedbalost. Hospodin vidí do lidských srdcí. Já ne. Co se týká dokrorinku, tak to bych řekl, že záleží na tom jestli se jedná o lom či o přírodní skálu kde bych to považoval za ničení přírody a chceš - li neúctu k Božímu stvoření. Co Bůh soudí o doktorinkové či jiné žabomyší válce to nevím. Vím však, že se mu jedná o spásu Duše každého člověka a, že Bůh zkoumá srdce a ledví každého jednotlivce.
Pletanodpovědět 
      Re: Opakování12:40:21 23.11.2008
Ale jo, i to boží požehnání. To nebude nic zlýho, ne? A třeba to i pomůže :))
Piškotodpovědět 
    Re: Opakování13:39:03 22.11.2008

Dobrá souhlasím je to prvopřelez, chtěl jsem jenom trochu zpochybnit to co jsem vždycky tvrdil a jsem rád, že se ten termín zřejmě ujal.

Pokud budu fylosofovat dál, tak bych řekl, že Stvořitel když ty linie dělal byl nad věcí a nepotřeboval je lézt i když u Boha není nic nemožného. V tomto případě bych HO přirovnal k někomu kdo jenom "našroubuje" chyty do stěny.


Jinak musím uznat, že ten článek je velmi dobře napsanej a líbí se mi úhel pohledu od foto a video dokumentaristy musel to být i pro něj adrenalínovej zážitek udělat ta prvo, nebo druhofota.

Zvědavost mi nedá neví někdo jaké společenské hry to hrají? Člověče nezlob se? :-)
Pletanodpovědět 
     Re: Opakování13:56:08 22.11.2008
prepac, ale co to je "fylosofovat"? to je nieco ako filozofovat, ibaze natvrdo? OS? flash? WTF?
odpovědět 
      Re: Opakování14:22:32 22.11.2008


No jo napsal jsem to zase, tak jak jsem to slyšel, ale to s bych tam nechal.
Pletanodpovědět 
       Re: Opakování14:30:26 22.11.2008
vsak to "s" ti neberiem, ale to ypsilonko mi tam nepasovalo - zas az tak tvrdo filozofovat o takych capinach hadam nemusime...
odpovědět 
        Re: Opakování15:26:05 22.11.2008
Co myslíš co to hrajou ve skalách za společenské hry?
Pletanodpovědět 
         Re: Opakování18:55:25 22.11.2008
pod skalami sa uci zemak, ale v aute hraju napriklad St. Peterburg :-P
odpovědět 
          Re: Opakování07:19:14 23.11.2008
Já myslím ty další společenské hry o tomhle jsem četl, jinak díky za odpověď.
Pletanodpovědět 
           Re: Opakování15:26:37 23.11.2008
Mozna, ze hraji flasku napr. Ale Pletane, jestli Tva mysl je tak zmatena , jako i Tva gramatika, tak zde na Lezce jiz prosim nadale nepis. Vsechny Tve nazory jsou hloupe a s tim lomem napriklad take. Takze clovek muze odstrelit a vybagrovat celou skalu, kopec a les na nem na lom a znicit tak celou krajinu na ruzne dalnice a pak se tam muze s bozi vuli sekat. Kdyz ale jen seknu nekde jinde, kde clovek jeste skalu tak neznicil, tak je to protibozi? Odpovidat nemusis, ja odpoved znam a o Tvou nestojim, je to vlastne prosba o vymazani Tve pritomnosti na Lezci.
Copan.odpovědět 
  Re: Opakování20:20:15 23.11.2008
A není to snad ve všeobecném logickém povědomí s těmi opakování tak (Boha-li nepočítám), že pokud to někdo navrtá zhora, pak jeho 1. RP přelez je provepřelez, byť někde např. i s porušením pravidel. Další OS či RP přelez by tedy měl být 1. opakováním. Nebo to mezi nimi dal i někdo jiný? Nedokončený přelez by neměl být přelez.
PS: vynikající četba
modpovědět 

 gratulace18:46:33 21.11.2008
Hell on the Earth!!! :)))
honza odpovědět 

 Heil Alex19:08:30 21.11.2008
Adam je dobrej, ale uvedomme si jakej fenomen je Alex Huber!!!!!
Jiraodpovědět 
 Re: Heil Alex10:08:15 22.11.2008
je to tady jako v nemocnici - nove osudy,
taky mam pocit, ze jsou zdeci vsichni hodne prasteni
Autorodpovědět 
 Re: Heil Alex11:40:51 22.11.2008
A taky je to pěknej chlap, svalnaté tělo, pevnej zadek ..., žádnej houžvička. Tak holky, kluci, také vás Alex rajcuje ?
Jančaodpovědět 

 Necvaknutí presa10:38:20 22.11.2008
Gratuluji k Adamovu výkonu a děkuji za pěkný článek. Jen mi nějak uniká ono necvaknutí presa. Cvaknutím presa přeci tření zvýší, nebo je to v tomto případě jinak?
Matyodpovědět 
 Re: Necvaknutí presa10:45:36 22.11.2008
No prave pokud je to preso lehce nad tebou, nebo stranou tak treni a vaha lana ubere cast tve vahy a krok lze udelat snaz nez kdyz mas lano od sebe primo dolu, coz bude zrejmne i tento pripad.
Radek
 zobanodpovědět 
  Re: Necvaknutí presa12:11:09 22.11.2008
Adam je úžasný a musí mít i neskutečnou psychiku. Zajímalo by mě, jestli mu k takové psychice pomáhá i jeho nízký věk. Podle sebe a lidí kolem mě platí, že čím je člověk mladší, tím i dokáže více zariskovat a nebojí se tolik. Nebo spíše mozek ještě nemá tolik špatných zkušeností.
Jak to vidíte vy, naše lezecká špička?
Liborodpovědět 
   Re: Necvaknutí presa18:32:06 22.11.2008
Já naše lezecká špička (míním tím lezecká špička naší rodiny) se bojím s přibývajícím věkem furt stejně, tedy hodně. A to preso bych si cvaknul v patnácti i teď o spoustu let pozdějc, pokud by ta cesta ovšem byla tak za sedm abych k němu vůbec dolez...
Honzaodpovědět 
   Re: Necvaknutí presa20:02:25 23.11.2008
Za lezeckou špičku z naší ulice, bych řekl, že jednoznačně pomůže být vylezený, když hodně lezeš a ještě k tomu ve vyšší obtížnosti, tak to prostě přijde samo, nějak to člověk přestane řešit.
 jirkasodpovědět 
  Re: Necvaknutí presa15:57:13 22.11.2008
No, ale co by mu pak bránilo cvaknout preso u pasu? Jedině těžké kroky:-). Bych pak místo o tření lana psal spíš o tažení lana. Ale asi máš Zobane pravdu...
Matyodpovědět 

 Adam12:22:42 22.11.2008
Adam už má konečně své osobní stránky!!!A to www.lezec.cz :D.Škoda,že je tady tolik zakomplexovaných závistivců,ale je na to jednoduchý lék:"nečtěte o něm".Věřím,že Vás bude víc zajímat proč Karel Gott týrá svou ženu na www.blesk.cz
Hašišodpovědět 

 Opean Air 12:53:59 22.11.2008
Gratulace :-) ! Super článek :-) !
Tučiodpovědět 
 Re: Opean Air 16:21:34 22.11.2008
Realization =)
odpovědět 
  Re: Opean Air 20:01:58 22.11.2008
...Om, Im Reich des Shogun, Coup de grace, Jumbo love, Orújo, Akira, Chilam balam, The big bang, Northern light...myslím, že je toho ještě dost a Adam se hned tak do fáze, že už nebude mít co lézt, nedostane.
Nemluvě o tom, že jsou tu i bouldery...
Pavelodpovědět 
   Re: Opean Air 13:06:01 23.11.2008
jak je to vůbec s Orujem a Ch.balam zkoušel ty cesty vůbec někdo? mají další přelezy? Ch.balam by měla být 400 kroková linie za 9b+ o které prohlásisil Bernabé Fernández, že je navržený stupeň pro ní zcela logický. Jak je na tom tento lezec teď? Je zvláštní, že o něm nejsou žádné zprávy, když jak sám tvrdí má na to vylézt 9b+.. Naproti tomu akira, Rouhlingovi nevěřili a do dnešní doby jeho cesty nemají prakticky přelezy a to co někdo přelezl je navíc potvrzené.
odpovědět 
    Re: Opean Air 17:17:15 23.11.2008
Žádná z těch cest nemá opakování.
Orujo zkoušel Dani Andrada a prý to vypadá spíš tak na 8c+, nicméně to jaksi nedal :-)
Pavelodpovědět 
     Re: Opean Air 17:54:13 23.11.2008
Ch.balam je prej jako 3x 9a za sebou s no handama..Orujo zkoušel tuším i T.Mrázek kdysi
odpovědět 
    Re: Opean Air 21:51:30 23.11.2008
Fernandez prehlasil po vylezeni Chilam Balam, ze on uz v lezeni dosiahol, co chcel ...no a zavesil lezecky na klinec :}
tah-sha-tungaodpovědět 

 Gratulace09:19:45 24.11.2008
Obrovská gratulace Adamovi. Máš můj obdiv jak za výkon, tak především za způsob provedení. Nakonec pochopitelně i obdiv Bokulovi a Evě. Oni jsou ti "blázni", kteří tomu věnují strašně moc.
Martin O.odpovědět 
 Re: Gratulace13:12:32 25.11.2008
Způsob provedení??? Nechci se nikoho dotknout, ani nikoho urazit, ale pokud Áda nezapracoval na stylu, tak to provedení má jaksi vady na kráse. Když jsem koukal na videa jeho přelezů, tak mi to přišlo (v porovnání třeba s Sharmou, nebo Mrázkem), že nemá žádný styl. Má ukrutnou sílu a vytrvalost, to ano. Ale neumí se pohybovat. Jeho pohyby jsou trhaný, takový křečovitý, prostě na pohled to moc pěkný lezení není. Přijde mi to, že prostě nabušil (a asi to stálo hodně utrpení, to zase klobouk dolů, že to dokázal) sílu a potrénoval vytrvalost až na hranici možností a teď to úročí. Chápu, že takhle těžký cesty se bez toho lízt nedají, ale Adamovi chybí elegance v pohybu. A ještě něco - všichni se rozplýváte nad tím, jak je super, že přelezl to a to. Ano, je to super, souhlasím. Ale pro mě to nemá větší vypovídací hodnotu, než výkon třeba na hrazdě. Co na tom, že někdo je schopnej přelízt 9ačko, když v něm trénuje kroky bůhvíjak dlouho. To pak není lezecký výkon, ale tělocvična, sestava, která se naučí nazpaměť a místo na hrazdě se předvede na skále. Pro mě jsou hodnotnými přelezy OS, nebo Flash přelezy, ne papouškovat v jedný cestě půl roku a pak s velkou slávou oznámit ano, vyšlo to a nahrát se na videou... Už vidím, jak se do mě pustítě, že jsem magor a že o tom nic nevim, fajn, poslužte si.
K.odpovědět 
  Re: Gratulace14:38:39 25.11.2008
Právě sis trošku naběhl, jak AO píše jinde, cesty netrénuje a nenacvičuje, prostě si počká a když porovnáš počet jeho pokusů v dané cestě s tím, kolik v ní stráví jiní, hned víš na čem jsi, proto má o tolik více respektu a uznání venku než u nás:-)), tam to dokáží ocenit.
Samozřejmě styl lezení je otázka vkusu, někomu se líbí někomu nikoliv, mně se osobně líbí , i když je neuhlazený, protože dle mě jaksi naplňuje slova jistého WG, když se ho ptali jakým způsobem bude docházet k přelezům stále těžších cest a jak vlastně vidí další vývoj.
Vlkodpovědět 
   Re: Gratulace14:46:36 25.11.2008
Ano, máš pravdu, co se týče přelezů, respektive jejich rychlosti, je Adam lepší, než ostatní. Váhal jsem, jestli to tam mám napsat, ale pak mi to nějak v zápalu boje vypadlo. Ano, to je jeden z jeho velkých plusů oproti jiným lezcům, řekl bych, že má výbornou kinetickou paměť, nebo jak se to nazývá odborně. Prostě je schopnej si za krátkou dobu zapamatovat sled pohybů. Možná by byl i dobrej tanečník...
K.odpovědět 
    Re: Gratulace20:27:20 25.11.2008
Nevím, já tomu říkám fotografická paměť, prostě se jednou podíváš, zjistíš krokosled a už si ho pamatuješ, pak nemusíš čárkovat chyty a stupy:-), i když Adam tak občas činí.
Vlkodpovědět 
    Re: Gratulace22:14:50 25.11.2008
Ale on má ten AO i nějaký ty onsajty, ne?
To by byla kinetická... předvídavost? :))
Piškotodpovědět 
    Re: Gratulace23:09:05 25.11.2008
Myslel jsi, že ma dobrou kinestetickou paměť..
Martinodpovědět 
   Re: Gratulace23:15:08 25.11.2008
Ještě mě tak napadá otázka, zda se nepohybuje tak trhaně proto, že takovou sílu právě nemá a musí jí co nejvíce uspořit. Být schopný plynule plout prostorem značí někdy daloko větší statickou sílu, než thané přesouvání z jedné do druhé.. Jen tak mě to napadlo. Ne že bych to nějak dlouhodobě zkoumal
Martinodpovědět 
  Re: Gratulace20:15:09 29.11.2008
Souhlas s Martinem,lézt staticky takovou cestu znamená mít silovou převahu, což by znamenalo lézt tak nejmíň 9b.Jo ty K. běž si lízt staticky a elegantně šestky :)
Modpovědět 
  Re: Gratulace22:27:23 29.11.2008
Souhlas s Martinem,lézt staticky takovou cestu znamená mít silovou převahu, což by znamenalo lézt tak nejmíň 9b.Jo ty K. běž si lízt staticky a elegantně šestky :)
Modpovědět 
   Re: Gratulace09:23:56 01.12.2008
Tak já neříkám, že jsem super lezec, ale se šestkama zase nepřeháněj. Nevím, jaký je to pohybovat se v devítkách, na to fakt nemam a rád to přiznám. Netrénuju tak moc, aby mělo smysl, abych takový cesty vůbec zkoušel. A oklouzávat nástupy fakt nebudu, když vim, že na to nemam, protože to je dost sobecký a blbý vůči ostatním. Proto řikám, že se mi jeho styl nelíbí v porovnání s jinými lezci, který jsou schopný tyhle cesty lízt. Proto jsem zmiňoval Mrázka (pro mě nejlepšího lezce Čech) a Charmu.
K.odpovědět 
  Re: Gratulace08:43:05 10.12.2008
Každý má lézt tak jak mu to jde nejlépe. Já bych to na pohled nehodnotil. Na Alberta Tombu se nedalo koukat, ale pod kopcem byl nejrychlejc, tak co? A na nacvičování nevidím nic špatného. Ať si klidně lezci nacvičují vždyť skála není tělocvična (ale ne že by bylo na tělocvičně něco špatného).
stipodpovědět 

 A uz ziaden OS.10:57:04 24.11.2008
Sakra, a mam po onsajte. :(
b.odpovědět 
 Re: A uz ziaden OS.14:47:34 25.11.2008
To b.: Proč?
Daveodpovědět 

 šmarjá08:51:33 10.12.2008
Šmarjá lidi, co tam s tim klukem jezdíte, kroťte ho trochu ať se nezabije. Skákat dvacítky do 9 mm lana, kvůli sportovní hodnotě, se sice v jeho věku může zdát jako fair play přístup, ale pravda je taková, že je to jenom šutr!
stipodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.