LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Místní klasifikace: mluví; nemluví; nemluv na mě!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Sportovní hala PF UJEP - Ústí nad Labem
Horolezecká stěna Lanškroun - Lanškroun
Bouldrovka - Velké Meziříčí

Prodejny
HUDYsport - Olomouc
HUDYsport - Ostrava
Rock Point - NC Eden - Praha 10

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mountain.ru shání pomoc pro rodinu Rakhmetova

Aktualizace: Sbírka končí 22.6. Peníze ČHS odešle nejpozději 25.6.
15.6. - Zalia byla převezena do Ruska, otevřené konto v Česku - doposud se vybralo 156.000,- Kč. V pátek odešle ČHS peníze Salavatovi
ČHS dalo k dispozici vlastní účet, kam můžete zasílat finanční pomoc pro Zaliu. ČHS poté jednorázově odešle peníze na konto Salavata Rakhmetova.

číslo účtu ČHS: 1727209504/0600
variabilní symbol: 1908777
zpráva pro příjemce: Salavat

Aktualizace: 15.6.
Zalia byla převezena do Moskvy a je v nejlepší dětské nemocnici. Daří se jí dobře.



Aktualizace: 8.6.
Tuto zprávu jsem dnes obdržela od Adrinany Puhallovém, která je v kontaktu se Salavatem a navštívila předevčírem Zaliu v nemocnici: Její stav se rychle lepší! Zalia rodiče poznává a poslouchá. Salavat jí řekl, ať otevře a zavře oči, vyplázne jazyk a všechno okamžitě udělala. Jen ještě nemluví a sama nejí, má sondu do žaludku. Před několika dny ještě nehýbala pravou stranou, včera a dnes už pohybovala s prsty na noze a stiskla Salavatovi ruku.  Pokud vše bude v pořádku, může být transportována do Ruska za 10 dní.



Anna Piunova z Mountain.ru informuje na Planetmountain.com: "Zalia se 1. června probudila z komatu. Poprvé otevřela oči na 10 minut, pak usnula znovu. Včera (3. 6) ji operovali nohu, večer se ji nedařilo dobře, byla v bezvědomí a s horečkami, dnes (4. 6) je mnohem lepší. Otevírá a zavírá oči, když jí rodiče řeknou a pokusila se také o úsměv. ... Už není v intenzivní péči! "



Server Mountain.ru  shání finanční pomoc pro  rodinu Salavata Rakhmetova a jeho 5 letou dceru, která byla v Turecku zasažena obrovským skalním blokem.

5 leté dceři Salavata Rakhmetova Zalii se v Turecku pod skalami přihodil velice vážný úraz. Salavat na ní při lezení shodil obrovský skalní blok. Zalia je stále v bezvědomí, na jednotce intenzivní péče v turecké nemocnici. Už podstoupila čtyři operace (amputaci ruky, zašití palce na noze, operace ruky a nohy). Ještě jí ale čeká jedna těžká operace hlavy (odstranění úlomků lebky z mozku). Lékaři momentálně čekají až se otok mozku zmenší.

Problém je v tom, že její zdravotní pojištění končí zítra a transport domů vzhledem k zraněním je nemyslitelný. Hospitalizace může trvat od dvou týdnů až jednoho měsíce. A náklady budou činit přibližně 74.000 amerických dolarů. Pronájem speciálního letadla pro převoz do Ruska je asi 49.000 dolarů. Celkem Rakhmetovi potřebují 123.000 dolarů. Pokud Zalia přežije.

Mountain.ru vyzývá: Pojďme se pokusit spojit síly a nashromáždit peníze pro Zaliu. Není to tak snadné. Ale všechny naše děti vyrůstají v blízkosti skal.



Finanční pomoc můžete zasílat na tyto účtu:
Aktualizace: konto v Česku


1. číslo účtu ČHS: 1727209504/0600
variabilní symbol: 1908777
zpráva pro příjemce: Salavat


2. The turkish search and rescue team (AKUT) otevřel účet pro Zailu v Turecku.
Tento účet je speciálně pro převody z Turecka, ale také z jiných zemí. Peníze budou předány přímo Salavatovi zde v Antalyi. Kopie výpisu tohoto účtu bude mít Salavat.
NAME: Hakki Gokceoglu
BANK: Garanti Bankasi Konyaalyi Subesi
Sube Kodu: 412 (cislo banky)
NR.:6666748 (cislo uctu)
IBAN: TR53 0006 2000 4120 0006 66667 48 (cislo pri posielani penazi do zahranicia)

Toto číslo účtu ním zaslala Adriana Puhallová. Pracuje v kempu  www.josito.de v Turecku.




3. Pay Pal konto přímo na jméno Salavat bude otevřeno v úterý.




4. Bank account payments in EURO
SWIFT-code: SABRRUMM011
Bank: Sberbank (Operations Department)
Address: Moscow, Russia
Account number: 42307978100020001331
Account holder: Rakhmetov Salavat (Kipaevich)



5. Bank account payments in USD
SWIFT-code: SABRRUMM011
Bank: Sberbank (Operations Department)
Address: Moscow, Russia
Account number: 42307840900020002150
Account holder: Rakhmetov Salavat (Kipaevich)



6. Online transfer details:
Western Union - register online
Beneficiary: Rakhmetov Salavat (Kipaevich)
Country: Russia
Additional information
Passport number: 63 n. 8399932
Valid: 28.04.2009 - 28.04.2014
Moscovskaya oblast, g. Odintsovo


Mountain.ru

Simona    [úpravy] 09:43 04.06.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Takhle funguji vsechna bezna pojisteni?20:12:46 27.05.2010
Takhle funguji vsechna bezna pojisteni, ze pokud se neni mozne kvuli zraneni/nemoci vratit, tak od data skonceni sjednaneho pojisteni si musi clovek peci platit? To by pak cloveku dovolena mohla prodrazit treba taky o tri vyplaty za blby slepak, kdyz by to blbe vyslo.
maraodpovědět 
 Re: Takhle funguji vsechna bezna pojisteni?22:21:44 27.05.2010
Vždy jsem si myslel, že právě na tohle pojištění slouží a je jedno jak dlouhá je pak hospitalizace, když se to stalo v době, kdy jsem byl pojištěný, tak by to prostě pokrýt pojistka pokrýt. Ale ruské pojišťovny možná mají jiné pravidla, každopádně, prachy vem čert, hlavně ať se z toho holčička dostane.
Honzaodpovědět 
  Re: Takhle funguji vsechna bezna pojisteni?15:22:45 30.05.2010
U nás (našich pojišťoven) je směrodatná pojistná částka, do jejíž výše pojišťovna hradí veškerou lékařskou péči. Po jejím vyčerpání je to na klientovi samotném...
YannDodpovědět 
   Re: Takhle funguji vsechna bezna pojisteni?14:41:00 31.05.2010
Pojištění nevypršelo, ale pojistná částka je již vyčerpaná, tudíž si léčení musí platit ze svých prostředků.
honzaodpovědět 

 Ja pomuzu20:49:08 27.05.2010
Znam oba dva kluky osobne...zejmena Kairata, brachu Salavata. Sou to opravdu super lidi. Dodnes chodim obcas lezt na "jejich" bouldrovku na Doubrave, kde trenovali na "svetaky". Informaci je malo ale z toho co se tady pise je to fakt katastrofa... kdo muze at pomuze! Tohle se muze stat opravdu uplne kazdemu (kdo ma deti a pod skalou sve kamarady).
dedasodpovědět 

 Ako na to22:21:05 27.05.2010
Teda tieto data stacia na prevod cez western union? netreba nejaky swift a podobne?
branoodpovědět 
 Re: Ako na to07:54:14 28.05.2010
Ohledne udaju ke kontu jsem dnes jeste na Mountain.ru napsala.
simodpovědět 
  Re: Ako na to11:50:05 28.05.2010
Též bych rád pomohl. Simčo, dej sem prosím nějaké echo co, jak a kam. Bude to tak pro spoustu lidí snažší.
Je to velice velice nepříjemná záležitost, sám takto zranit vlastní dceru. Nedovedu si představit jak jim musí být.
A ještě to jsou tak fajn lidi. Znám hlavně Kairata z večerů na chatě ČHS v Ostrově. Osud si zde zle zahrává...
Fáberaodpovědět 
   Re: Ako na to13:08:26 28.05.2010
Obchoduji s Ruskem jiz nejakou dobu a se Sberbank mam zkusenosti. Muzete pouzit nasledujici udaje, viz take Mountain.ru:
Srednerusskiy Bank Sberbanka Rossii, Branh no. 8158, Moscow, Russia
č.ú. 40817810640293800330, SWIFT: SABRRUM3
IBAN ruské banky pochopitelně nemají - nevyplnuje se. Měna uctu v Sberbank je ruský rubl.
 ppolakodpovědět 
    Re: Ako na to13:43:47 28.05.2010
My sa prave pokusame otvorit pay pal konto, ktorym pojdu peniaze priamo na Salavatove konto (sme v turecku a pokusame sa kontaktovat Salavata, aby nam dal jeho cislo konta). Ak to vyjde, uverejnime tuto konto cisla, je to jednoduchsie a nie tak drahe ako cez western union.
odpovědět 
     Re: Ako na to13:50:06 28.05.2010
diky moc za informace. Z Mountain.ru se jeste neozvali.
simodpovědět 

 Podfuk16:20:03 28.05.2010
Problem je ze jakekoliv cislo uctu se zde v diskuzi objevi tak je dost neduveryhodne, protoze neni jak overit, ze se jedna o skutecne konto na pomoc holcice a ne o neci podfuk.
odpovědět 
 Re: Podfuk16:23:17 28.05.2010
Ty jsi podfuk vole anonymní, by sem někdo dal ještě s přihlášením podvodné konto???
Gulasodpovědět 
  Re: Podfuk16:49:39 28.05.2010
Uplne v pohode... Lidi jsou svine.

Co treba mne brani v tom, abych si zalozil ucet "Reinhold M.", prihlasil se a nechal si Western Union (cili naprosto anonymne) posilat od vsech lidi penize???

Vubec, ale vubec nic. Krome svedomi. :-(

Cimz tedy nikoho neodrazuji daru, jen upozornuji, ze ne kazda charita je charita, resp. je dulezite, aby to byla charita i u prijemce penez.
Trollodpovědět 
  Re: Podfuk16:56:59 28.05.2010
Je videt ze o vecech moc nepremyslis.
odpovědět 
   Re: Podfuk18:17:05 28.05.2010
vždyt má pravdu. Nebud najivní, myslíš že všichni lidi jsou svedomití, láskyplní a přejí si světový mír??!!! je lepší tolik nedůvěřovat a věci si ověřit. Samozřejmě je mi celý rodiny líto a se sbírkou souhlasim.
j.odpovědět 
  Re: Podfuk19:32:50 28.05.2010
To nie je podfuk. Ja pracujem v josito campe, a ta nehoda sa stala 100 metrov od nasho domu a boli sme pri tom.

Dnes sme stretli Salavata a jeho mazelku v hoteli v Antalyi. Cez ten western union je to velmi komplikovane, preto na mountain.ru zmenili western union za jeho konto v Rusku. V utorok bude otvorene pay pal konto.

Zaliin stav je kriticky, mala zopar operacii, ale dycha sama, bez pristrojov. Jej rodicia su velmi statocni. Poistka od Zalii sa dnes skoncila, preto kazde Euro pomoze Zalii, Salavatovi a jeho manzelke.

Pomozte prosim.

S pozdravom, Adriana

Adrianaodpovědět 
   Re: Podfuk19:42:35 28.05.2010
Ja jsem nemel namysli, ze cela nehoda je vymyslena. Spis mi slo o to ze nekdo napise do diskuze pod clanek nejake konto na ktere se maji udajne posilat penize.
odpovědět 
   Re: Podfuk21:46:04 28.05.2010
Adriano prosím ať to dá někdo z josita i na josito.de web! PS jak dlouho tam pracuješ? Není to podvrh? je zvláštní že na jisito stránkách to není když se to stalo tam ...

Vypadá to že paypal je v provozu.
http://sharmenhope.com/zaliya/
teoodpovědět 
    Re: Podfuk22:49:28 28.05.2010
Najneskor zajtra to dame na josito.de. Ja tu este nepracvujem dlho, ale patri to mojmu priatelovi. O tom linku s pay pal sme nevedeli, skontaktujeme anna piuninova z mountain.ru, ci poznaju tych ludi, ktori otvorili to konto, lebo anna sa dobre pozna so salavatom.

adrianaodpovědět 
     Re: Podfuk19:07:36 29.05.2010
Taže to ty jsi ta přítelkyně Tobiase z okolí KE? :o)
odpovědět 
      Re: Podfuk18:51:59 31.05.2010
ano. tobias je moj priatel. a aj okolie KE je spravne
odpovědět 
 Re: Podfuk15:24:53 29.05.2010
Tak doufam ze to dorazi a pomuze ...
kvejlinodpovědět 

 České konto09:06:24 29.05.2010
Zdravím všechny. Napadlo mne, že nejschůdnější způsob a taky způsob jsk by přispělo nejvíce lidí i třeba menšími částkami je zřízení účtu v česku. Nepomohl by ČHS jako zprostředkovatel?
Gendisodpovědět 
 Re: České konto10:30:14 29.05.2010
Tak mě napadá, že by muselo fungovat nějaké přeposílání. Předpokládám že nejvíc se jim peníze hodí okamžitě/co nejdřív aby je mohli čerpat.
 martanodpovědět 
 Re: České konto10:49:16 29.05.2010
To je dobrý nápad. Tento návrh okamžitě přeposílám ČHS. Zdravím v Ova.
simodpovědět 

 Jak na to?13:45:44 29.05.2010
Jak přeposlat peníze z účtu české spořitelny? na té= stránce se nemůžu zorientovat kam a jak poslat platbu. Dík
Párekodpovědět 
 Re: Jak na to?14:03:30 29.05.2010
Ahoj, pridala jsem dalsi konto v Turecku, které otevřeli tamni horolezci a zaslala mi ho Adriana Puhallova, ktera pracuje v Josito kempu, odkaz viz v textu- moznost c.1. Konto Pay Pal bude otevreno v utery. Informace nam ihned preda. Adriana mi take psala, ze zkousela odeslat penize na konta uverejneny Mountain.ru a nefungovalo to. To stejne se stalo i dalsim lidem. Takze bud moznost c. 1, nebo pak pockat na Paypal anebo otevrit konto u nas.
 simodpovědět 
  Re: Jak na to?07:32:23 30.05.2010
Dikes Simčo. Účet ČHS každý zná, je transparentní a myslím, že s realizací by neměl být problém...
Gendisodpovědět 
   Re: Jak na to?12:04:01 30.05.2010
Hoď sem číslo účtu ČHS a všechno potřebné kam zasílet pomoc- prosím. A dík.
buřtodpovědět 
    Re: Jak na to?20:57:27 30.05.2010
Souhlas M-bank do ciziny neumí...taky rad prispeju ale muzu jen doma...
Jirousodpovědět 
     Re: Jak na to?07:34:04 31.05.2010
Kdyby to šlo tuzemsky, tak bych taky přispěl
Petrodpovědět 
  Re: Jak na to?07:57:17 30.05.2010
Rád pošlu, ale taky by se mi líbilo konto v česku, na to ruské se mi to nedaří a s paypalem neumím...
spikeodpovědět 

 ...16:41:25 30.05.2010
http://sharmenhope.com/zaliya/
odpovědět 

 Český účet??11:55:54 01.06.2010
Prosím, mohli byste dát český účet, přes který by se to dalo posílat? Nemohu to poslat do zahraničí, ta administrace toho úkonu je fakt neúměrně drahá, raději bych peníze než bance, za to, že je převedu poslala Zaliye. Děkuji Eliška
Eliškaodpovědět 

 Český účet??11:57:11 01.06.2010
Prosím, mohli byste dát český účet, přes který by se to dalo posílat? Nemohu to poslat do zahraničí, ta administrace toho úkonu je fakt neúměrně drahá, raději bych peníze než bance, za to, že je převedu poslala Zaliye. Děkuji Eliška
Eliškaodpovědět 
 Re: Český účet??13:01:26 01.06.2010
Prosim o trpelivost. Vsechny informace jsem poslala ČHS. Nektere informace si zatim overuji. Jinak stav Zalii je stabilizovany, uz neni napojena na pristrojich.

Dale jsem ziskala informaci, proc už Zalii pojisteni v zahranici skoncilo. Precerpala limit pojišťovny 15.000 $.
simodpovědět 
  Re: Český účet??13:50:03 01.06.2010
Díky za info piš prosím dál aktuality. Je to na stránkách josito.de kempu i odkaz na stránku s paypal takže to vypadá důvěryhodně a doufam že ty poslané peníze někdo neukradne. Jdu obesílat všechny kamarády lezce at pošlou kolik můžou.
odpovědět 
  Re: Český účet??14:57:17 01.06.2010
dobra zprava, az bude ceskej ucet, soupnete zpravu znovu nahoru at to lidi videj, taky radeji prispeju bez krmeni bank. dik
lacoodpovědět 
   Re: Český účet??19:12:14 01.06.2010
Ano, chce to český účet. Také moc rád přispěji, ale do zahraničí jsem peníze ještě neposílal, nevím, jestli bych vše správně vyplnil, nebo jestli by mi s tím vyplňováním pomohli v bance, no a jak se to dělá s paypalem, by mě také musel někdo ukázat.:-( Na český účet no problem.:-)
Honzaodpovědět 

 Musíme si pomáhat11:58:07 02.06.2010
Jo,jo lezci jedna velká rodina, musíme si pomáhat. Velká smůla. Ale já když jsem občas ve skalách se svoji podobně starou dcerou tak to mám jako velkýho strašáka, že by mohlo něco spadnout a zkouším předvídat. Konkrétně třeba na Srbsku mě jímá hrůza hrají li si mrňata pod ověšenou skálou lezcema. Tak na to dávejte pozor!!!Poslal jsem litr.
Horám zdar.
Kesonodpovědět 
 Re: Musíme si pomáhat12:58:06 02.06.2010
a jak si to udělal?
stipodpovědět 
  Re: Musíme si pomáhat12:59:10 02.06.2010
dobrý už to vidim.
stipodpovědět 
   účet ČHS je funkční14:06:09 02.06.2010
Něco málo také odesláno, díky svazu za tu možnost!
odpovědět 
 Re: Musíme si pomáhat14:39:40 02.06.2010
jo , máš pravdu, taky bych měl strach, někdy to lítá jak na bojišti.. posílám litr a něco, snad to pomůže
Marekodpovědět 

 mistake you can´t make19:15:22 02.06.2010
nechapu proc berou petilete dite na rizikovy skalni masiv. potom se deji tyto veci...
Nabokovodpovědět 
 Re: mistake you can´t make20:00:21 02.06.2010
Milý Vladimíre, když někoho nečekaně porazí auto na přechodu, taky to okomentuješ, že nechápeš, proč na to rizikové místo vstupoval...?
Asi se mi stává docela často, že podceňuju rizika spojená s tím, co dělám. Bohužel někdy také v případě, že to může ohrozit i lidi kolem mě. Bojím se dokonce, že se mi to stává prakticky neustále, aniž bych o tom věděl.
Nejspíš žiješ se všemi blízkými v podzemním bunkru, a ven vycházíš hazardovat jen ty sám a pouze v nejnutnějších případech.
Někdy člověk získává pocit, že nová doba a internetová komunikace generuje podivnou kategorii logicky důsledných sociálních idiotů. Občas je škoda, že si ta svá dokonalá vyhodnocení situace nenechají pro sebe.
Nikdo tě nenutí k účasti s postiženými, tak se zdrž nevhodných komentářů.
Piškotodpovědět 
  Re: mistake you can´t make21:07:51 02.06.2010
Nevim jestli je prirovnani ke srazce s autem na prechodu uplne presne. Neznevazuju velmi nestastnou udalost, urcite to je tragedie, zvlast vzhledem k veku holcicky, ale precijen - ty by jsi vzal svou petiletou dceru tisice kilometru od domova do extremnich lezeckych podminek, kde hrozi podobna nebezpeci? Tezce pochybuji.
Nabokovodpovědět 
   Re: mistake you can´t make21:08:54 02.06.2010
Ad srazka s autem - navic za tuto situaci by byl plne zodpovedny vinik nehody - tzn. ridic, coz by vyustilo v naprosto jinou situaci, nez ktera se zde resi...
Nabokovodpovědět 
    Re: mistake you can´t make21:42:48 02.06.2010
Ahoj, moc často do diskuzí nepřispívám, ale tentokrát si to neodpustím. Nepovažuji Turecko a lezení tam za extrémní a s dětmi bych tam jela - vždyť se to přímo nabízí jako ideální rodinná dovolená, k moři kousek, děti se vycachtaji, občas pojedeme do skal... Upřímě pochybuji, že by tam lezli, kdyby si mysleli, že podobná nehoda hrozí. Jestli mohli být opatrnější? Určitě ano, ale kolikrát vidím malé děti hrát si pod skalami i v místech, kde to úplně nebezpečné není.
KatkaSodpovědět 
    Re: mistake you can´t make23:01:10 02.06.2010
Jo, tak jak píše Katka - v Turecku (Geykb.) jsem lézt taky byl, a taky to nevidím nijak extrémně. Viděl bych to jako skoro ideální rekreační oblast.
Na frekventovaných skalkách se takovéhle věci (utržení velikého bloku) stávají dost výjimečně.
Samozřejmě, stát se můžou. Ale je jasné, že kdyby tušili, co se právě na tom místě může stát, holčičku by s sebou pod tu skálu nevzali.
Jejich jednání se mi takhle zdálky nezdá neodpovědné. Určitě ne víc, než je běžné (to jsem chtěl říct tím přechodem). Mě jako dítě rodiče také brávali s sebou do přírody, občas tam byla i nějaká skála; taky jsem se párkrát někde blbě zřítil, párkrát se skoro utopil, ale měl víc štěstí. Celkově jsem za to, že mě brali, vděčný - to, jak mě to jako dítě obohatilo, je pro mě hodně důležité. U televize by bylo bezpečněji, ale jsou tu zas rizika zblbnutí a tak.
Myslím, že se rodičům holčičky honí hlavou dost nepříjemné věci, asi i takové, jaké jsi psal. Nepřidával bych k tomu ještě kritické komentáře na netu.
A teda hlavně, nechtěl bych, aby tu na to téma vznikl nějaký flame. Je to docela nevhodné.
Takže mě mrzí, že jsem zareagoval.
Piškotodpovědět 
     Re: mistake you can´t make12:22:49 03.06.2010
Ne, Piškote, je dobře, že jsi zareagoval, svojí jasnou formulací jsi vyjádřil podstatu a věřím že jsi mluvil z duše desítek dalších čtenářů (jako třeba mě, který má dítě a bere ho na skály a na vodu), kteří se tím také v myyšlenkách zaobírají ale kteří by to nedokázali tak zpříma a hezky podat. Takže klidně reaguj častěji.
Steveodpovědět 

 Důležitá je pomoc21:48:47 02.06.2010
Lidi přestaňme debatovat a pojďme pomoci. Taková tragedie musí každého chytit za srdce. Celá rodina přispějeme a přejeme holčičce hodně štěstí.... Lůca
Lucaodpovědět 
 Re: Důležitá je pomoc23:06:05 02.06.2010
Tak to je super, že už můžeme posílat peníze na český účet.:-) Když dá každý z nás aspoň litr, tak se něco snad vybere. :-) Koneckonců mohlo by přispět nějakou korunou i přímo ČHS.
Honzaodpovědět 
  Re: Důležitá je pomoc02:32:09 03.06.2010
Proč?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Důležitá je pomoc08:20:48 03.06.2010
Protoč.
odpovědět 
    Re: Důležitá je pomoc08:22:22 03.06.2010
Aby jí aspoň něco zachránilo reputaci ty dutohlave Turkovic.
odpovědět 
  Re: Důležitá je pomoc08:41:20 03.06.2010
To muze byt pro nekoho i hodne, i stokoruny pomuzou, ale je hezle ze par lidi si dokaze uprit i takove sumy. Diky vam.
odpovědět 
  Re: Důležitá je pomoc09:04:06 03.06.2010
ČHS by zcela určitě přispět nemohl. Jako občanské sdružení je povinen řídit se rozhodnutími valné hromady, která pokud vím v rozpočtu žádnou takovou položku nestanovila. ČHS totiž žádné svoje vlastní peníze nemá, jsou to peníze jeho členů a vedení svazu s nimi nemůže nakládat podle svého uvážení - to by byla zpronevěra. Pokud někdo chce přispět, musí přispět za sebe a za své. Dost na tom, že svaz zaštítil tuto sbírku kontem na své jméno.
stipodpovědět 
   Re: Důležitá je pomoc15:17:58 03.06.2010
no, hlavně, že ČHS ještě i letos přispívá na benzín i těm závodníkům, co jejich výsledky kolem 40.místa nikdy žádnou korunu z MŠ nepřinesou.
Kubaodpovědět 
    Re: Důležitá je pomoc16:08:27 03.06.2010
Takhle se na to nemůžeš dívat. To bys mohl rovnou říct, ať se svaz vykašle na financování veškerého lezení a pošle svůj rozpočet jako humanitární pomoc třeba do Barmy. Je spousta míst, kde lidi chcípaj hlady a my si tady v blahobytu oblézáme kameny?
stipodpovědět 

 právní stránka věci08:54:00 03.06.2010
Mě by zajímalo, jestli ta událost bude mít nějakou právní dohru. Jak se taková věc posuzuje z hlediska trestněprávního?
stipodpovědět 

 poučení10:48:24 03.06.2010
Každej kdo bere dítě do skal je pitomec, byl jen otázka času, kdy se něco takového stane. Snad je to poučení pro každého sobečka, kterej ohrožuje na životě dítě pro ukojení svých potřeb.
Hankaodpovědět 
 Re: poučení11:10:35 03.06.2010
...ale jdi Ty brepto... Máš děti? Necháváš je zamčené doma v kleci, aby neupadly na schodech, nepřejelo je auto, nekouslo je klíště v lese, neutopily se v bazénu, nezaskočilo jim ve školní jídelně, atd., atd...? Jen tak mimochodem, české statistitky vypovídají, že řádově nejvíce smrtelných a těžkých úrazů se stává dětem v domácnosti.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: poučení12:19:17 03.06.2010
Já ráda lezu,proto je nemám.
Hankaodpovědět 
   Re: poučení13:23:15 03.06.2010
Promiň, ale myslím, že jsi v tom případě nenormální. Nesilnější biologický pud je porodit a vychovat potomstvo. Pokud to tak nemáš, asi těžko pochopíš, co je pro děti dobré a co ne. Nesnižuji tragédii, o které se tady bavíme, ale taková věc se může prckovi i dospělému stát kdekoliv a kdykoliv - ve městě, v lese i pod skálou.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: poučení11:23:22 03.06.2010
Jaký je rozdíl mezi tím vzít do skal kamaráda, druha opačného pohlaví nebo dítě,...? Pokud mám někoho rád, to nejlepší co mu můžu dát jsou zážitky, ty úplně všední, "běžné" (pokud mám vztah k lezení tak také toto), které se nedají koupit ani zažít u televize. Já mám zase názor ten, že dnešní móda typu mládí bez úrazu nebo jak se to jmenuje by se měly vymýtit. Ty co s tím nesouhlasí bych zavřel do nákupního centra a pouštěl je jen domů a do továrny. Máte strach nechat doma dítě samotné se zápalakmi? Naučte ho zapálit kamna a oheň, nechte ho ať si udělá malý puchýřek, když vytopí sousedy, tak ať vám pomáhá vytírat a malovat. Uhaste jeho touhu neb učitelkovským přístupem místo toho vysvětlit a ukázat - zdálky od kafe pokřikovat a zakazovat se o človíčka opravdu budete muset bát (to je jedno, kdo nechce nepochopí). Sobecké, sobecké mi přijde dělat cokoliv bez svých dětí, buď jdu s nimi, nebo jdou se mnou a pokud je nedokážu zapálit pro stejnou věc, něco je špatně (v pubertě už umí chodit sami a když si postaví hlavu, musí už umět přejít silnici, ale to je musí do té doby někdo naučit). Prosím pro koho je příroda tak nebezpečná ať se v ní nevyskytuje a to ani v tlupách, alespoň tam bude větší klid:)
odpovědět 
  Re: poučení12:16:56 03.06.2010
Rozdíl je v tom, že kámoš, co tě jistí na tebe dává bacha a vidí, když něco padá, uskočí a nebo počítá s tím, že se může něco stát. Dítě ne, to je tam odvláčeno a posazeno, tak tady si hezky hraj nebo se dívej, jak si s tatínkem zalezu.
Kdyby mu radši rodiče vymysleli nějakou bojovku nebo ho vzali do zoo. Už jsem těch nešťastných dětí ve skalách viděla až příliš.
Hankaodpovědět 
   Re: poučení12:44:42 03.06.2010
Držíš se statečně, já byl zase nešťastný při neustálém obíhání obchodů (u těch zajímavých jsme dlouho nebyli). Jinak když vidím někdy ty děcka jak si hrajou s klackama ulámanejma z těch několika stromků na sídlunku (pod okny se jim přeci nic nestane), tak mě mrzí že je nemá kdo z rodiny vzít do lesa, kde ty klacky lámat vůbec nemusí a navíc ta špína je tam tak nějak čistější a hezčí.
Děti nemám, protože ženský dnes moc myslej na to co všechno by se mohlo stát a o co všechno přijdou - potom pláčou, že už jsou moc starý, nebo že jim někdo nepomůže s výchovou parchanta. Rozumnou horolezkyni aby jeden pohledal. Indiáni nám brzo udělají rezervaci všude a termín rodina kterým se ženský ohánějí a pak to popírají patří do slovníku. Děti nejsou důvod k tomu, aby oba rodiče přestali něco aktivně dělat (třeba i lezení), co jim pak jako budou předávat až z nich budou pučmelouni u televize? Ale hlavně že má panička toho svýho doma, v teple a pořád u sebe.
komikodpovědět 
    Re: poučení12:55:28 03.06.2010
Jenže ono se dá s těma děckama v lese dělat spoustu věcí, který je budou bavit. Taky nejsem zastáncem přehnaný starostlivosti a běhání po obchodech,ani nemám doma žádnou televizi. Já i můj přítel jsme oba zapálení lezci, ale přesto když máme s sebou jeho synka, nikdy ho neuvážem pod skálou abychom si mohli zalézt a stejně se vždy se vracíme po víkendu s ním plni zážitků a dobrodružství o kterém pak nadšeně vypráví.
Stejně tady mrhám časem, ostatně jako v každé diskuzi na lezci. tak čau
Hankaodpovědět 
     Re: poučení13:02:05 03.06.2010
si mohla napsat že není úplně dobrý co dělají ostaní a že si myslíš že vám to funguje líp (velká gratulace a poklona), takhle to vypadá podle prvního příspěvku že se považuješ za pitomce a při tom jsi úplně normální
xodpovědět 
   Re: poučení13:29:30 03.06.2010
Aha, zřejmě začínám chápat. Asi jsi trochu nešťastně formulovala, co jsi měla na mysli. Samozřejmě že je blbé, když si rodiče jedou zalézt a uvážou dítě pod skálou za nožičku ke stromu. Samozřejmě je špatné, když ho nechají běhat pod skálou, kde je nebezpečí padajících šutrů či dokonce horolezců. Samozřjmě je špatné, když s potomkem lezou bez helmy a prsáku. Samozřejmě je špatné, když se s ním pohybují v rizikových prostorech. Ale všeho s mírou! Je krásné, když je prcek v přírodě a baví ho to.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: poučení11:37:32 03.06.2010
Ale tebe evidentne nikdo dlouhou dobu uz neukojil vid?bez se lecit
climberodpovědět 
 Re: poučení12:17:38 03.06.2010
Hanko Hanko, tos to dostala, co? Nicméně i já si přisadím se svojí troškou do mejna: až jednou budeš mít děti tak možná pochopíš, že opičí láskou jim prokazuješ medvědí službu. Možná nepochopíš a potom pámbu s nimi.
honzaodpovědět 
  Re: poučení12:25:16 03.06.2010
Jaká opičí láska, co s tím má co společného? Vy si všichni myslíte jak je to hrozně baví čumět celej den na to jak se rodiče baví? Když tedy pomineme, že se může odlomit kus skály, spadnout expreska, případně prvolezec, kterýmu se mozek rozstříkne vašemu děcku na hračky. Jo skutečně zážitek.
Hankaodpovědět 
   Re: poučení12:58:45 03.06.2010
To nejsou argumenty. Někoho to baví, někoho ne, tebe třeba taky něco nebavilo, něco můžou rodiče pojmout poutavěji, něco holt ne. Znám lidi který nebaví chodit do práce nebo školy a taky tam chodí. Co Adam Ondra, nebo jeho sestra. Ty taky vždycky bavlio lezení? Já si zábavy vážím a povinností také. I cestou do školky může dítě uvidět úraz, havárii, nebo mrtvolu, i doma se na vás všechny může zřítit letadlo. Nehledě na to kolik je na naší planetě atomové munice a nikdo z celýho lidstva neví kdy se to rozjede. Neuděláš nic. Baví nás lezení? Nebo něco jiného? Tak máme možnost to nabídnout také našim dětem. Nevidím důvod kromě základní gramotnosti podstrkovat dětem o kterých tvrdíš že nemají rozum mediální masírku a technické vymoženosti, dost na tom že jestliže si někdo z mého okolí zapomene doma mobil, nedokáže do večera kloudně fungovat. Rozum do hrsti, děti s sebou ven na adekvátní skály, dostatek pohybu v rozumné míře a k tomu nějaké to množství samostatné volnosti a zodpovědnosti.
odpovědět 
   Re: poučení14:58:58 04.06.2010
Ty nejsi ženská
k.odpovědět 
   Re: poučení21:50:49 05.06.2010
Hanko, myslim, mas dost pravdy. Prispeju jim taky, jasne, a bulela bych nad tou malou princeznou i rodicema, musi to bejt peklo.. ale trvam na tom, ze mas pravdu. Brat deti do skal aby si zalezly - fajne. Jinak je to trapeni nevinatek, nuda vadi, panove, zvlast detem.
Davat jako protipol cumeni na telak je demagogie. Existuje spousta veci mezi.
A prechazeni ulice se vetsina z nas nevyhne. Takze tenhle argument ja taky neuznavam.
zenskaodpovědět 
    Re: poučení08:49:23 07.06.2010
Milá ženská, je rozdíl mezi tím mít dost pravdy a mít pravdu. To myslím cítíš i sama... Píšeš, že existuje spousta věcí mezi, a právě v tom je ta hluboká pravda. Problém Hanky v této diskusi totiž je, že šla od počátku do extrému. Ono totiž začít diskusi tím, že uděláš jednoznačný závěr, označíš lidi za pitomce a sobce, přičemž sama sebe pasuješ na lepšího tím, že se vyhneš sobecky situaci tím, že si děti nepořídíš (a takhle to opravdu mohla spousta lidí vnímat!), tak nemůžeš očekávat jiné než podobně vyhrocené reakce. V normální diskusi, tedy z očí do očí, to po tak divokém začátku ještě zachránit jde, ale v psané diskusi na netu tohle nefunguje. Každá další reakce diskusi jen vyhrocuje, protože jednotlivé stručné výkřiky postrádají vysvětlení, které by v mluvené diskusi přispělo k pochopení toho, jak to vlastně autor myslel. Hanka je pravděpodobně velmi startovací typ, se kterým máš v běžném životě velmi hlučnou a náročnou výměnu názorů, ale protože máš možnost okamžité reakce, doberete se nakonec aspoň k tomu, jak to oba myslíte. Použít stejný způsob pro diskusi na netu je však předem odsouzeno k záhubě.
Renčaodpovědět 
 Re: poučení12:48:33 03.06.2010
V jádru s tebou souhlasím, jenom si myslím, že si to neformulovala úplně vhodně a výstižně.
stipodpovědět 
 Re: poučení14:57:44 03.06.2010
Hafino! Ty pipino! Kdybych nevěděl, že máš papíry na hlavu, tak bych si myslel, že si děláš srandu.
Svinčoodpovědět 
  Re: poučení15:31:01 03.06.2010
A na co máš papíry ty? Urážet lidi s rozdílným názorem na danou věc?
Hankaodpovědět 
   Re: poučení23:39:23 03.06.2010
Nebavme se s Hankou, jsme u ní všichni pitomci, protože bereme děti do skal. Ona je tak chytrá a moudrá a ví, kde se dětem nic nemůže stát a kde se jim líbí. V přírodě mezi skalami to prostě nemůže být. Eurohřiště uprostřed města dle unijních standardů co? Asi nemá cenu diskutovat s někým, kdo začne diskusi nadávkou.
K.odpovědět 
   Re: poučení11:24:39 04.06.2010
Oni tě neznají ale já jo. A to máš sakra smůlu! Neurážím lidi, urážím cíleně tebe! Urážím tě proto, že tady parazituješ na cizím neštěstí! Na ty svý falešný pózy sis vybrala fakt blbý podium. Otázkou je, jestli si to vůbec uvědomuješ.
Svinčoodpovědět 
    Re: poučení14:01:28 04.06.2010
Co to kecáš za kraviny, jaký parazitování? Napíšu tenhle názor pod jakýkoliv článek, který se toho bude týkat.
Hanka odpovědět 
     Re: poučení22:20:13 05.06.2010
Vysvětlím ti to na výkoňáku.
Svinčoodpovědět 
 Re: poučení15:26:18 03.06.2010
Tenhle pribeh je strasliva tragedie, uprimne lituju vsechny, kteri v nem hraji ...
Perspektivou tohohle nestesti jsou samozrejme argumenty statistikou naprostym balastem. Sbirka je zasluzny cin, diky.

Hanko souhlasim. Ostre, ale pravdive. Popisujes moje chovani. Je jasny, ze s nazorem nelezt na lezeckym serveru neprorazis ... Zaroven je spousta lidi, kteri deti do skal berou, nastesti se jim nikdy nestalo nic tahle zavaznyho, parkrat se nejspis opotili strachy. Tenhle uraz je sokuje. Co je logickym resenim? Vytesnit! Toho, kdo rekne opak a jeste to vyargumentuje? Napadnout a nejlepe zesmesnit (kdyby aspon na urovni)! Osobni argumentace, urazky se sexualnim nadechem - klasicka miserie.

Zrovna tenhle vikend jsem si uvedomil jak pitomy muze byt lezeni s ditetem, ktere se aktivne nemuze ucastnit aktivity rodicu. Nakonec i okolni lezci jsou nutne vtahovani do breceni, prebalovani, krmeni, chozeni po spickach kolem kocarku atd. Nakonec to muze byt i nekdo uplne cizi, kdo nechtene neco shodi ...

Popsala si to naprosto presne.

Doposud jsem nevymyslel lepsi reseni, nez bud lezt ve trech nebo vice lidech, tak aby se diteti nekdo mohl venovat, jezdit boulderovat, nebo proste nelezt.
J.odpovědět 
  Re: poučení pro Hanku20:13:29 03.06.2010
Hanko. Nech si udělat dítě,postarej se o něj a vypiplávej ho se vší láskou. Potom teprve vyprávěj o sobeckosti druhých a rozdávej rodičovská moudra. Do té doby ,prosím Tě ,nepiš k tématu a DRŽ ÚSTA. Ty tvé žvásty se ani nedaly dočíst. Pokud nemáš děti,nejsi schopná vůbec nic s tohoto problému pochopit. Ber to jako holý fakt.
Rodpovědět 
   Re: poučení pro Hanku22:16:23 03.06.2010
Když bys četl pořádně, zjistil bys, že Hanka se o jedno dítě stará. Takže ví, o čem mluví. (A má to hlavu i patu.)
odpovědět 
    Re: poučení pro Hanku22:53:03 03.06.2010
Četl jsem to pořádně (byl to ale boulder kuwa těžkej,to ti poudám), a dítě které není její,není její vlastní! Učitel ve školce se taky o děti stará a chrání je. Ale to není totéž jako starat se o vlastní a chránit vlastní. Ať si nechá vlastní vyrobit a neřeknu jí na ty kecy půl slova (i když s ní vůbec nesouhlasím). Do té doby ať je radši zticha. Protože do té doby to jsou jenom kecy.
Rodpovědět 
     Re: poučení pro Hanku11:06:19 04.06.2010
Pokud si to neuvědomuješ, teď jsi právě urazil x lidí (včetně mne), kteří se starají o děti, jejichž biologickým rodičem je někdo jiný, a to často zároveň s těmi, kterých jsou biologickými rodiči. (A spousta dětí si tohle prožívá.) Zjevně vůbec nevíš, o čem mluvíš, takže ti nebudu nadávat, ale požádám tě, abys ve své omezenosti zůstal zticha.
Pavel R.odpovědět 
  Re: poučení08:47:00 10.06.2010
Pod tohle se posepisuji. Zkloubit takovýho koníčka a děti je jěžký a trochu protichůdný, chápu obě strany, jen nechápu urážky a prskání, některé lezce stačí trochu pošťourat ve svědomí a nevědí o sobě... z toho vyplývá že lezení není pro každého a asi leze víc lidí než by mělo...
Miha MModpovědět 
  Re: poučení08:57:52 10.06.2010
Pod tohle se posepisuji. Zkloubit takovýho koníčka a děti je jěžký a trochu protichůdný, chápu obě strany, jen nechápu urážky a prskání, některé lezce stačí trochu pošťourat ve svědomí a nevědí o sobě... z toho vyplývá že lezení není pro každého a asi leze víc lidí než by mělo...
Miha MModpovědět 
 Re: poučení01:04:48 10.06.2010
Děti se pod skálou zpravidla dokážou velmi dobře zabavit a do skal se těší. Na pískovcích jsou běžně vidět s kyblíčky a nádobíčkem na celé to giga-pískoviště. Menší děti taky strašně rádi dělaj cokoli, co vidí, že dělaj jejich rodiče, takže je to ve skalách baví a hrajou si na lezce třeba jen na malých pidiboulderech. Třeba na Rovišti se navíc můžou děti zabavit s kyblíkem vody. Pokud to rodiče nějak nehrotí, tak to děti ve skalách prostě baví. Navíc neštěkají a nekoušou a obvykle nesnižují pozornost jističů (určitě né tolik, co sličné, spoře oděné lezkyně :-) ). Já, když jedu do skal ne z práce, ale z domova, tak to děti kolikrát vobulej, že je zrovna nevezmu s sebou.
Bébulodpovědět 

 Nechápu12:58:19 03.06.2010
Nechápu jednu věc, buď chci pomoci nebo ne, ale nač tyto komentáře???? Myslím, že to sem nepatří, holčičce to určitě nepomůže...... L
odpovědět 
 Chápu13:08:02 03.06.2010
Kam patří diskuse o tom jestli je vhodné brát pod skálu děti, horolezci nemají děti? Už jsi poslal/a třeba něco málo? Kdo chce přispěje, kdo nechce nemusí, ani ty. Zvedl počet komentářů atraktivitu čláku? Jako vedlejší produkt ano. Můžou ti co nechtějí číst komentáře poslat peníze? Ano.
LLodpovědět 

 Salavat14:26:35 03.06.2010
Myslím, že tento článek je k tomu aby každý kdo může pomoci něco poslal, ne tady diskutovat o blbostech. Simčo díky za Tvojí aktivitu a pozdravuj malou Magdu (-:
Otikodpovědět 
 Re: Salavat15:39:05 03.06.2010
Ta diskuze není kecání o blbostech a s finanční pomocí se nijak navzájem nevylučuje. Ten článek je tady také proto, aby všichni hlídali víc svoje děti ve skalách. Můžeme se tady donekonečna navzájem ubezpečovat, že je všechno v pořádku, že takové věci se můžou stát kdekoliv, že naše děti si hrajou pod skalami už léta a nikdy se jim nic nestalo ... ale fakt je prostě fakt. Ten kámen se neuvolnil samovolně, příčina nehody je jasná a její otec si to bude pravděpodobně do konce života vyčítat. Hrozné! Opomenutí to bylo malé, ale následky katastrofální. Jenže tak tomu bývá obvykle. Taková je prostě krutá pravda a neschovávejme před tím hlavy do písku - poučme se z toho!
stipodpovědět 
  Re: Salavat17:32:14 03.06.2010
Jaké bych si měl tedy vzít poučení? Nepouštět děti z domácí klece?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Salavat17:42:43 03.06.2010
Třeba: Pokud matka jistí a otec leze, děti mladší deseti let by měli být na výletě s babičkou.
stipodpovědět 
    Re: Salavat18:03:51 03.06.2010
Naše babička je kamikadze, menší nebezpečí hrozí mým dětem ve skalách
Otikodpovědět 
     Re: Salavat20:22:36 03.06.2010
Stipe sorry,kolik máš dětí o které se staráš? Fakt mi to zajímá a neznám tě. Víš, už jsem si tu celkem početl jak se to má ve skalách s dětmi dělat a co je může potkat. Jenže mnoho postřehů bylo od bezdětných kritiků, třeba od Hanky. To je veselá kopa,a moudrá :) Ty jsi stejná kopa?
Rodpovědět 
      Re: Salavat22:10:55 03.06.2010
Pokud jsi to nepostřehl, tak Hanka dítě v péči má. (Není podstatné, že biologicky je přítelovo.)
odpovědět 
       Re: Salavat22:58:03 03.06.2010
No tak to je kurevsky podstatné hochu! Když se na přítele vybodne,tak jí dítě nevostane,a slovo "matka" tam tak trochu jinak zní.
odpovědět 
        Re: Salavat08:09:11 04.06.2010
Když si své dítě ve skalách zabiju kamenem tak mi taky nevostane a slovo otec potom taky tak nějak jinak zní.
stipodpovědět 
       Re: Salavat14:53:38 12.06.2010
jednou za tři něděle co?
odpovědět 
      Re: Salavat16:32:32 04.06.2010
Čau R, tak já třeba jedno dítě mám, druhý už je na cestě a na názoru Hanky nevidím nic děsivého. Já i partnerka jsme/ byli lezoucí a to hodně moc. Teď už velmi málo. Tvé urážlivé výstřiky tu nejsou zapotřebí. Nauč se nejdříve chovat slušně a pak zkus něco napsat, ju?
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Salavat21:58:24 05.06.2010
Kubo, to je prece nesmysl! Neni na vyber skala - klec. Opakovane to sem nutis a je to hovadina. S detma se da delat milion pro ne prinosnych veci - mimo klece... Podle me se daji deti mit pod (nekterou) skalou aniz by byly v nebezpeci. Ale casto je to na ukor jejich zabavy a to je spatne a sobecke. Jestli jsi Ty tohle zvladl - gratuluju. Ale casto to tak neni.
zenskaodpovědět 
    Re: Salavat00:34:06 07.06.2010
Vždyť to píšu o kousek níže. Prostě jsi to formulovala nejdříve tak, že pod skály se nemá s dětmi chodit. Ale asi jsi tím myslela něco jiného.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Salavat11:52:41 07.06.2010
je to trochu tak jak pises. Je to na ukor jejich zabavy, avsak ucenim se trpelivosti, respektu k rodicum, vlastnim hledanim alternativni zabavy zvetsujeme a trenujeme nasim detem jine kvalitni dusevni vlastnosti. Budou pak lepsi nez jejich sobecti rodice;) Navic leze se jen urcitou cast casu, mezi se da cist, hrat si, nebo treba nafukovat chraneny obojzivelniky...
muzskejodpovědět 
  pojistka22:23:29 03.06.2010
Je tade ještě jeden podstatný/citlivý moment. (Druhořadý za tím, co se tu teď diskutuje, to je pravda.) A to typ/výše sjednaného pojištění. Je zcela jasné, že pojistka s horním limitem plnění 15000 USD (cca 300000 Kč) jistě stačí na krytí běžného onemocnění, ale nestačí na krytí onemocnění vážnějšího, nebo jakéhokoliv těžšího úrazu (tam, kde jsou ceny podobné cenám v Evropě). Pokud z jakýchkoliv důvodů jednu s takovouhle pojistkou, musím s podobným malérem tak trochu počítat. Za sebe musím říct, že dítě bych si s limitem 15000 USD pojistit nedovolil (asi ani sebe ne, ale tam už je to otázka ;)).
Doktorodpovědět 
   Re: pojistka00:12:25 04.06.2010
3-4 mil.Kč je horní hranice, kam obvykle sahají i těžké úrazy a nemoci včetně dopravy domů třeba z USA (mrtvice, mnohočetné zlomeniny, autonehody...). Nepočítaje do toho pátrací akce, které mohou být mnohonásobně dražší.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: pojistka07:03:31 04.06.2010
Slovy: trista tisic, inzenyrsky 3e5. Taky me tech $15,000 zarazilo.
jx zeroodpovědět 
     Re: pojistka10:17:34 04.06.2010
Technické vzdělání mám pouze střední. Vysoké je humanitní. (Právě proto, že je tam těch tři sta tisíc, poukazuju, kolik je ve skutečnosti asi potřeba pojistit.)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: pojistka10:17:55 04.06.2010
Technické vzdělání mám pouze střední. Vysoké je humanitní. (Právě proto, že je tam těch tři sta tisíc, poukazuju, kolik je ve skutečnosti asi potřeba pojistit.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: pojistka13:50:39 04.06.2010
Sorry, ja te podezrival, ze ses prekouknul o nulu a zduvodnoval jsi, ze je ta castka OK.
jx zeroodpovědět 
       Re: pojistka14:28:14 04.06.2010
Nojo, koukám že to tak mohlo vyznít...
Kuba Turekodpovědět 
   Re: pojistka09:16:03 04.06.2010
Ted me trochu zarazi podminky Alpenverein.

- vydaje za vsechny lékarske vykony v cizine ( vc. nutného prevozu do nemocnice ) jsou kryty az do vyse 7500 euro
- nadruhou stranu jsou vydaje spojene s prevozem do mista trvaleho bydliste kryty neomezene

Trochu me znepokojuje ta mala castka pri osetreni v zemi urazu. Nejakou vetsi nehodu to prece nemuze pokryt? Co si o to myslite? V EU je to mozna jinak, to plati jeste evropske pojisteni, ale co zeme mimo EU?
Honzinodpovědět 
    Re: pojistka11:02:19 04.06.2010
Alpenverein je koncipovanej predevsim na zachrannou a patraci akci; v EU by ti 7500 EUR stacilo i na pokryti prip. rozdilu v cene i dost kompikovanyho osetreni- CR vs. zahranici. Mimo EU, kdyz uz prezijes patraci a zachrannou akci v nejakejch odlehlejch koncinach, tak uz nejspis prezijes i prevoz do CR a na zakladni osetreni ti tech 7500 EUR stacit bude.
honza plocekodpovědět 
     Re: pojistka13:13:14 04.06.2010
To ze je hlavne na zachranou akci to chapu, ale kdyz si pred samotnym transportem do CR budes muset polezet v nemocnici v dusledku nejake neodkladne operace tak tech 7500 euro fakt nemusi stacit.
Jestli se da pak nakombinovat napr. bezne pojisteni ke karte, ikdyz je tam treba linmit 2mil. to pochybuju. Jeste navic kdyz se nehoda stane napr. pri VHT nad 3000m nebo skalkareni.
A ty daleke konciny to taky nemusi byt staci i jen to Turecko, ktere je civilizovane.
Honzisodpovědět 
      Re: pojistka14:00:03 04.06.2010
No pokud se jeden planuje dolamat mimo EU tak, ze to sice prezije, ale bude na jipce, neschopnej transportu do CZ a potrebovat operaci, pak je asi lepsi se pripojistit nad ramec AV.
honzaodpovědět 
   Re: pojistka09:49:13 04.06.2010
Jak to napst? Píše se ruský horolezec žijící v Čechách, něco jsem o něm v okolí slýchal a zdá se mi, že tahle věc je mi nějak čím dál blíž, o tom že přispěju jsem nemusel dlouho rozmýšlet.
Vypadá to tedy že mají pojistku u některé naší pojišťovny, ze zvědavosti a pro poučení by mě zajímala společnost a typ produktu. Také vždy řeším na kolik si co/koho mám pojistit. Od kamarádů pojišťováků vím, že úkol pojišťovny je pokud možno vymyslet kdo může za událost, co je jak opotřebené nebo kdo co zavinil, aby nepřišla na buben. Tudíž výše pojistek úměrné případným škodám držím někde na středu a nechci tyhle instituce zbytečně krmit, teď budu přemýšlet jinak. Naštěstí se mi zatím nevyplácí částky které do různých pojištění dávám a jinak jsem uvažoval jako student nebo s menším příjmem, obecně s přibývajícím věkem a možnostmi platím víc. Ten typ pojištění se třeba nedozvíme, ale bylo by to zajímavé.
Kamilodpovědět 
    Re: pojistka10:04:27 04.06.2010
Jsem úplnej laik jak v pojišťovnictví, tak v medicíně, ale vzhledem k tomu, že holčička už prodělala několik dost náročných operací, bych si uměl představit, že ce částka, kterou už si nemocnice účtuje, mohla vyšplhat dost vysoko.
P.odpovědět 
    Re: odpoved pro Kamila- pojistka12:32:47 04.06.2010
V Čechách žije bratr Salavata Kairat. Salavat v Čechách nějakou dobu také pobýval a trénoval, ale teď žije v Moskvě. Pojištění Zalii je ruské a jmenuje ROSNO, pojistné plnění, jak už jsem uvedla, bylo do 15000 dolarů.
simodpovědět 

 Kolik se na CHS nakonec vybere?11:09:59 04.06.2010
Docela by mi zajimalo, kolik se na uctu CHS nakonec vybere.
honza odpovědět 

 Je mi smutno12:28:45 04.06.2010
Musím říct, že se mě ten úraz dost dotkl, zejména proto, že sám mám nově dceru a ty city, který k ní chovám, se nedají k ničemu přirovnat. Můžu jen přát nešťastným rodičům zdárný vyřešení prekérky.

Co se týče výroků Hanky, dost dlouho jsem v němým úžasu zíral na to, co napsala. Proč? Protože jí znám. Pochopil jsem z toho, že se prezentuje jako zodpovědná přítelkyně otce dítěte, která je tak hodná, že obětuje svůj čas, aby se dítě mělo dobře a hlavně se mu nic nestalo. Pravda je však diametrálně odlišná, ale k tomu by ses Hanko měla vyjádřit sama. Musím se souhlasně připojit ke komentářům Svinči a to ne proto, že je můj kamarád. Jsem z tebe Hanko znechucený. Pro případný obhájce Hanky mám jen pár slov a to, obhajujte prosím člověka, kterýho alespoň trochu znáte.
Blahouš Klucodpovědět 
 Re: Je mi smutno13:02:34 04.06.2010
Jsem konsternovaný z toho kolik lidí si myslí, že takové nehodě nelze zabránit, že jde o objektivní nebezpečí za které nikdo není zodpovědný a proto z ní ani žádné poučení neplyne. Já dokážu pochopit, že někdo něco zanedbá a jsou-li okolnosti proti němu, je výsledek krušný. Co ale nechápu je, kolik se najde lidí, kteří si tváří v tvář takové tragédii nepřipustí, že se stala chyba a že se jich to možná taky týká.
stipodpovědět 
  Re: Je mi smutno13:08:22 04.06.2010
stipe naprosty souhlas, diky za konzistentni argumentaci. Skoda, ze se nikdo nevyjadril k Tve otazce pravni odpovednosti v pripade podobne nehody.
J.odpovědět 
   Re: Je mi smutno13:21:30 04.06.2010
Ono to je taky samozřejmě podružné, jestli úřady udělí nějaké většinou podmínečné "tresty" protože v fungující rodině to už je rodičům nepochybně jedno a postižené to nijak nepomůže. Nicméně by mě to prostě zajímalo, už proto, že se mi osobně stalo, že jsem schodil na cestě kámen, který někoho jiného minul byť těsně, ale naštěstí minul.
stipodpovědět 
    Re: Je mi smutno14:05:26 04.06.2010
Zajimavy nazor. me teda prijde, ze hlasat to, ze brat deti pod skalu je "trestny" spatny a nezodpovedny kravovina. Takovej je zivot. Ma vetsi i mensi rizika. Pohybuju se ve skalach mnoho let nicmene nejenebezpecnejsi na tom me prijde cesta tam a nazpet. ten kdo tvrdi ze by se deti nemeli brat na skaly a jine aktivity rodicu tez nezodpovednej a loupi tim zazitky deti. Jestli je pro vas sterilni zivot deti to prave, z meho hlediska rikam chudaci deti. Je to jen vyjdreni pocitu bez jakohokoli napadani lidi ktery maji odlisny pohled na tuto vec.
R.odpovědět 
     Re: Je mi smutno15:30:22 04.06.2010
Neni nezodpovedne brat dite pod skalu. Nezodpovedne je nevenovat mu pod tou skalou patricnou pozornost a lizt si jako by tam nebylo.
Geoodpovědět 
      Re: Je mi smutno22:17:24 05.06.2010
To zni logicky
R.odpovědět 
 Re: Je mi smutno13:52:33 04.06.2010
Milý zodpovědný otče, co ty víš o tom, jak trávím víkendy, když máme kluka s sebou? Kolikrát jsi se se mnou o tom za poslední 3 roky bavil? Tak až to budeš vědět, plácej tu něco na mou adresu.
Hankaodpovědět 
 Re: Je mi smutno14:18:07 04.06.2010
A ještě něco Blážo, neobětuji se, ale těším se na každý takový víkend. Jsem překvapená kolik zlosti a nenávisti se v tobě a Svinčovi bere, falešní jak hráči v kostkách, napsat ano, ale říct do očí? Jsi stejný srab jako při lezení!
Hankaodpovědět 
  Re: Je mi smutno14:29:50 04.06.2010
Zdravim. Jedna otazka me zajima. Ja ty nebo tvuj oponent stoprocentne vite ze to co delate je to nejspravnejsi? Jak vite ze zrovna vy mate tu svatou pravdu ze si dovolujete kritizovat jiny?
R.odpovědět 
   Re: Je mi smutno17:29:04 04.06.2010
Lezu už pár let a nějak si nevzpomínám,že bych viděl rodiče jak lezou a malé dítě nechali samotné dole. Vždycky tam někdo byl a děcko měl na očích.My jsme to dělali taky tak,jelo nás víc,nikdy sami a nebo tam byli známí a ty na dcerku mrkli a my, když oni lezli, tak zase na jejich.Mluvím o pískách nebo třeba Černolicích. A když jsem jeli na skály,kde je to pod skalama nebezpečný, jako třeba Řež nebo žula na Vltavě,tak jsme dcerku nebrali - když jsme měli hlídání,když ne,tak jsme s ní jeli jinam. A neřešte tady osobní věci,je to dost nechutný
petrodpovědět 
  Re: Je mi smutno17:23:55 04.06.2010
Hanko, Hanko, tvý útoky na mou osobu a osobní zbabělost či statečnost mě nechavájí poměrně chladným. Pro mě je lezení hra a já jí hraju dle svých pravidel, nikoliv tvých. Sám sobě se do očí opravdu podívat můžu. Taky mi můžeš věřit, že kdybych tě měl po ruce, tak by jsi pochopila, že nemám problém někomu něco říct přímo, proto jsem se podepsal, aby jsi věděla, kdo tě za tvý názory kritizuje. A nenávist? Tu ode mě nechtěj, ta by mi jen překážela v životě. Co se týče falešnosti, tak si myslím, že jsem se kdysi v Labáku jasně vyjádřil o tom, co si o tobě myslím, a jestli se nepletu, tak to bylo do očí. Jinak já jako ty nemám žaludek na to, abych namlouval celýmu národu něco, co moc nekoresponduje s tvými opravdovými postoji a pocity. S pozdravem věčně udivený nad lidskou hloupostí.
Blahoušodpovědět 
   Re: Je mi smutno09:14:03 05.06.2010
Běž si své osobní sr..ky vyblinkat někam jinam, tady tohle nikoho nezajímá. Připojuji se pod názor výše- tedy, kde může něco spadnout, děti rozhodně nebrat, nutno předeslat, že blok nespadl sám, ale někdo ho uvolnil. Poučení by mělo být jasné- nenechávat děti pod skálou bez dozoru a v žádném případě nelézt nad nimi- viz spadlá preska atd.
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Je mi smutno14:17:28 06.06.2010
Tak ti nevím, Blahouši. Chce to odvahu nebo vážně jen vyhořet a nezvládnout své emoce, když píšeš o něčem, o čem nemá páru nikdo z ostatních čtenářů.
Jedno však vím určitě: může tě kdokoliv podrazit nebo zalhat a vymlouvat se. Ale vyřizovat si "účty" po intenretu - na to chce mít fakt žaludek. Udělal jsem to kdysi 1x jako ty, a i poté době bych si nejraději nafackoval..
Měj se!
To je přece jednoodpovědět 
    Re: Je mi smutno18:48:25 09.06.2010
Hm, možná jsem se asi špatně vyjádřil a možná máš pravdu, že jsem zvolil špatnou formu. Každopádně by bylo hezký, abych příště "nemusel" reagovat. Taky se měj.
Blahoušodpovědět 
  Re: Je mi smutno18:41:46 04.06.2010
A nechcete se hadat radsi zase o magu?
maraodpovědět 
 Re: Je mi veselo10:14:41 09.06.2010
Když si čtu, jak někteří mají patent na zaručenou metodu výchovy. Docela bych se chtěl potkat s Hankou a krátce si s ní podebatovat o některých životních postojích. Dělá na mě dojem, že by to byla debata velice krátká a jednostranná...nebo možná je jí 13 let a tím se to vše vysvětluje.
Zdeněkodpovědět 
 Re: Je mi smutno16:49:39 10.06.2010
Schválně jsem si prošel všechny příspěvky, co psala Hanka a víceméně nikde nevybočila z mezí slušnosti. Má svůj názor, sice s ním nesouhlasím, ale vůbec mi nepřijde neuvěřitelné, natož nechutné, že někdo takový názor hájí. Názory na výchovu dětí se velmi liší.
Ještě více, než s jejím názorem ovšem nesouhlasím s tím, co tu na její konto zaznělo: "obhajujte prosím člověka, kterýho alespoň trochu znáte". Proč? Jde přece o tu či onu argumentaci a nikoli o to, kdo zrovna to či ono vyslovil. Kdyby sem teď třeba Bin Laden napsal, že poslal na konto pro pomoc Zalie hromadu peněz, neznamenalo by to přeci, že snaha pomoci se tímto stává zločinnou!
Bébulodpovědět 
  Re: Je mi smutno18:55:18 10.06.2010
Presne, chtel jsem sem neco podobneho napsat jiz pred nekolika dny, a to s Hankou vyse souhlasim. Osobni utok a urazka je stale jen utok nebo osobni urazka nikoliv argument, a diskuze je vymena argumentu nikoliv urazek.
"J", "R", nebo "k" nejsou anonymni pismena na internetu, ale lidi kteri za temi prispevky stoji, paradoxem je, ze neni tak tezke za nekterymi temito pismeny poznat realne osoby. Ve skutecnosti to mohou byt v urcitych situacich vcelku prijemni lide, kteri neutoci na reprodukcni ci sexualni potencial jinych diskutujicich.
Dobrym signalem treba zrovna diskuze na toto tema je, ze vedle naprosto nesmyslnych osobnich a agresivnich utoku se zde opakovane objevuje linka abnormalne konzistentni argumentace a dokonce i odsudky urazlive retoriky. Neni vlastne lepsi cesty nez, aby diskuzi moderovali sami diskutujici, kdyz toto neprobiha ze strany administratoru.
Jinak zajimava nova anketa, chtel jsem jen poznamenat, ze deti jsou i osoby mladsi 3 let, tzn. treba ja nemam kategorii k vyplneni.
J.odpovědět 
  Re: Je mi smutno19:05:48 10.06.2010
jeste jsem si treba namatkou prosel argumenty diskutera "R." abych zjistil, ze vlastne pres haldu agrese na vsechny strany vcetne nebiologickych rodicu nakonec castecne s "Hankou" souhlasi a pritakava, ze brat deti pod skalu nemusi byt uplne OK. Kudy se vsak ke konstatovani "To zni logicky" dobral , zpetne muzeme posoudit vsichni.
J.odpovědět 
   Re: Je mi smutno08:28:33 11.06.2010
Já si myslím že je ta diskuze mezi statečnou Hankou a protivníky nedorozumění... mluvíme o smutné události, ale taky o prevenci a poučení, trochou vnitřní pokory a zamyšlení, jestli to sami neděláme blbě a jestli ne tak ok, každý dle svého svědomí, doufám že ho všichni máme...
starkejodpovědět 
   Re: Je mi smutno08:42:10 11.06.2010
Já si myslím že je ta diskuze mezi statečnou Hankou a protivníky nedorozumění... mluvíme o smutné události, ale taky o prevenci a poučení, trochou vnitřní pokory a zamyšlení, jestli to sami neděláme blbě a jestli ne tak ok, každý dle svého svědomí, doufám že ho všichni máme...
starkejodpovědět 
 Re: Je mi smutno03:47:51 13.02.2014
sverige.txt;1
COsSsbWHMImszoNQodpovědět 

 Dohady kdo má pravdu děcku nepomůžou. 00:18:15 06.06.2010
Se..te na to, kdo v tomto případě má pravdu, kdo dítě týrá tím, že ho bere-nebere do skal, a rači něco přispějte kamarádovi-lezci, kterému se fakt rýsuje nezávidění hodný rodičovský problém. Tím jedinným mu můžete pomoci.
M.odpovědět 
 Re: Dohady kdo má pravdu děcku nepomůžou. 11:53:44 06.06.2010
Já tu pomoc chápu ale zcela jinak. Nejde o pomoc Salavatovi a jeho ženě. Jde o pomoc Zalii, kterou rodiče dostatečně nehlídali, nepojistili, stala se jí nehoda a teď není nikdo kdo by její léčení zaplatil.
stipodpovědět 
  Re: Dohady kdo má pravdu děcku nepomůžou. 12:50:23 06.06.2010
A nebo tak, woééé!
M.odpovědět 

 drzim palce11:54:16 06.06.2010
ahoj, jsou nejake novinky o tom, jak na tom holcicka je?
saraodpovědět 
 Re: drzim palce21:21:08 06.06.2010
Anna Piunova z Mountain.ru informuje na Planetmountain.com: "Zalia se 1. června probudila z komatu. Poprvé otevřela oči na 10 minut, pak usnula znovu. Včera (3. 6) ji operovali nohu, večer se jí nedařilo dobře, byla v bezvědomí a s horečkami, dnes (4. 6) je mnohem lepší. Otevírá a zavírá oči, když jí rodiče řeknou a pokusila se také o úsměv. ... Už není v intenzivní péči! "
simodpovědět 
 Re: drzim palce21:23:53 06.06.2010
Já jsem dnes našla na www.baurock.ru v foru toto (je to přeloželo googlem, takže si musíš trošku domyslet smysl): "Včera jsem byl v kontaktu, takže nemohl napsat nic. O víkendu lékaři nedávají informace, takže čekat na pondělí. Rodiče jsou dobrá zpráva - Zaliya začíná otočit hlavu, a dokonce se pokusil vstát. Ukaž své oblíbené mládě - úsměvy. Jediné, co zatím je téměř nehýbe pravou stranu těla, ale prsty začínají hýbat."
Jiřinaodpovědět 
  Re: drzim palce11:00:35 07.06.2010
Tak jsem si nechala přeložit ten článek a zhruba uvádí toto: stav se zlepšuje - stav vykazuje zlepšení, ochrunutí na pravé straně těla prý odeznívá - holčička začala pohybovat prsta na pravé ruce. Rehabilitace a následná péče se ale dá počítat v řádu několika let. Stav holčičky i přes veliké zlepšení stále není na to, aby ji mohli transportovat do vlasti. Další pozitivní zprávou z článku je, že to se pojišťovna asi alespoň trošku umoudřila a přestala dělat obtíže s proplácením (alespoň základní péče). v nemocnici dostali přidělený zvláštní pokoj a vlastní zdravotní sestru. Držím palce holčičce i všem jejím blízkým. Moc děkuji ČHS, který umožnil přes svůj účet zaslat peníze.
Katkaodpovědět 
  já nepřispěji11:00:59 07.06.2010
jen proto ze je rakhmetov znama osobnost mu nebudu posilat penize, kdyz by se stalo neco me nebo mym detem, ani bych se nesnazil si tady zrizovat konto, protoze je jasny ze se na me kazdej vybodne. Osobne Rakhmetova neznam stejne jako vy vsichni ostatni, ale tim Vas nechci odrazovat.
To co se stalo je fakt spatny a smula ale stat se to muze kazdymu a kazdej den se na svete stavaji spatny veci a horsi veci, jen proste nevidim duvod proc posilat penize nekomu koho ani neznam. Asi si na me ted par lidi smlsne, ale jsem presvedcen ze nekdo se mnou bude souhlasit.
odpovědět 
   Re: já nepřispěji11:23:00 07.06.2010
Vlastně sis odpověděl sám. Každej se na tebe vybodne. Oceňuju, že si to uvědomuješ.
Michal Dodpovědět 
   Re: já nepřispěji12:30:10 07.06.2010
Jeste si to po sobe jednou precti a hend zjistis proc se na tebe kazdej vybodne. Tvrzeni ze ho tady moc lidi nezna je jen vyplod toho zbytku co mas v hlave:-)
R.odpovědět 
    Re: já nepřispěji12:57:12 07.06.2010
zná ho skoro každej ale asi tak jako že zná skoro každej Baracka Obamu.
odpovědět 
   Re: já nepřispěji12:57:05 07.06.2010
Přispět nemusíš, není to ostuda. Já lezu, zvážil jsem svý možnosti a přispěl jsem. Je mi to milejší a osobnější než každodenní otravové na ulici. Kdyby se mně nebo někomu blízkému něco stalo, taky budeme shánět prostředky a možná to zkusíme i touhle cestou, pokud si nebudeme vědět rady. Nebo to udělá někdo kdo nás zná. Ale doufám že to nebude nikdy třeba, ani u tebe. Pokud to budeš někdy potřebovat, měl by jsi s sebou mít v první řadě někoho kdo ti zvedne sebevědomí a dodá optimizmu, ten ti přispěje tím nejcenějším. Hodně štěstí.
nodpovědět 
    Re: já nepřispěji22:22:23 07.06.2010
Je tak důležité znát osobu, které postihlo neštěstí? Pro mně je zcela nepodstatné, jestli rachmetova znám, nebo neznám. Neznám ani oběti povodní, ani příjemce konta bariéry atd. Podstatná je vůle pomoci. Kdyby se něco podobného stalo tobě pane neznámý, a zřídil by sis nějaký účet na podporu, myslím, že by ti hodně lidí pomohlo, i když nejsi tak mediálně známý jako Rachmetov. Samozřejmě bylo by užitečné, kdyby tvou zbírku zaštítila nějaká důvěryhodná autorita, která přece jen krapet zaručí, že nejde o podvod. Jsem rád, že se do toho pustila čhs.
kuba novákodpovědět 
   Re: já nepřispěji14:55:51 07.06.2010
Možná budete překvapený, ale být v podobném neštěstí, pomohl bych Vám v rámci svých možností taky, přestože Vás osobně neznám pane Nepřispěji.
 jirkasodpovědět 
    Re: já nepřispěji17:29:49 07.06.2010
Jirko, promiň teď jsi si argumentačně naběhl. Můžu Ti poslat seznam válek, které na světě právě probíhají, počet obětí dopravních nehod a domácích nehod, po kterých zůstali sirotci, smrtelných úrazů v horách celého světa, atd.... které jsou na tom ekonomicky i zdravotně hůře než zde popsaný případ? Neposlal bys jim také nějaké prachy v rámci Tvých možností?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: já nepřispěji20:22:17 07.06.2010
Turek otevřel opět ventil od chlebárny a valí tu žumpu kolem sebe,aby každý věděl,že je to dekloidní moudrem přepapaný světomil.
Antiturekodpovědět 
      Re: já nepřispěji21:37:55 07.06.2010
Co to plácáš? Pil jsi? Fetoval? Nebo jsi hodně unavený?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: já nepřispěji13:40:13 08.06.2010
Právě jde o to, že pomůžeš v rámci svých možností. Je to jako když se snažíš zachraňovat u nějaké hromadné nehody. Když nemůžeš zachránit všechny, popadneš prvního kterého uvidíš a ostatní tam prostě necháš. Někdo se bude ještě rozhodovat, že vezme raději dítě nebo ženskou ať už z pragmatických důvodů že je snadněji unese, nebo z citových důvodů, to je nakonec jedno a je to jeho věc jak si to rozhodne a jak se s tím pak vyrovná. Jde o to, že když nemůže zachránit všechny, není to důvod se na všechny rovným dílem vykašlat, ale vzít aspoň někoho. S finanční pomocí je ten princip úplně stejný.
stipodpovědět 
    Re: já nepřispěji18:21:41 07.06.2010
Kubo, to je snad trošku jiný případ ...já jsem tedy vždycky brala všechny lezce jako velikou rodinu (i když občas, když čtu některé příspěvky zde v diskuzi, tak nevím, jestli to není jen moje přání,aby to tak bylo).
Jiřinaodpovědět 
     Re: já nepřispěji18:43:26 07.06.2010
Ano, to je.
Martas.odpovědět 
    Re: já nepřispěji23:40:50 07.06.2010
Okamzite me napadlo to samy. Vzpomnel jsem si, ze me turci(s malym "t"!) pri me zatim jedine ceste pres Turecko velmi prekvapili svoji dobrosrdecnosti.
ten co prispelodpovědět 
     Re: já nepřispěji23:55:15 07.06.2010
Koho tím myslíš? Turci s malým "t"?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: já nepřispěji08:56:37 08.06.2010
To jsou asi Turci co ho maj malýho.
stipodpovědět 
       Re: já nepřispěji16:54:14 11.06.2010
:-D
krecekodpovědět 

 SR21:53:23 07.06.2010
Neviete ako prispiet zo SR - ak by som chcel prispevok poslat na CHS ucet?
Branoodpovědět 
 Re: SR22:13:16 07.06.2010
Pokud máš kreditku nebo někdo z tvého okolí, tak můžeš využít paypal, odkaz už tu byl několikrát napsaný - http://sharmenhope.com/zaliya/. Je to hned a za minimální poplatky (cca 2% z částky).
Jiřinaodpovědět 
 Re: SR22:19:00 07.06.2010
Vlatně to nemusí být ani kreditka, stačí i mastercard
Jiřinaodpovědět 
 Re: SR21:50:02 08.06.2010
uz sa da aj cez james - info na jamesackom webe.
radimodpovědět 
  Re: SR22:28:49 08.06.2010
Diky, cez slovensky ucet sa to ulahcilo.
branoodpovědět 

 .10:07:29 08.06.2010
Když to tady tak pročítám, tak nedokážu pochopit jak někdo může takhle klesnout a psat takový oduševnělý hovna. Já bych se za to styděl. Takový lidi ani do skal nepatřej.
Přeju holčičce brzký uzdravení a rodičům hodně síly, ja osobně si nedokážu představit, že se mi něco podobného stane a stát se to může všem. A když někdo nechce pomáhat at nepomáhá a drží hubu.
filipodpovědět 
 Re: .19:52:55 08.06.2010
Známej člověk nebo neznámej,kolikrat má člověk možnost udělat něco dobrýho a tohle je tutově dobrá věc!!!
Tiblocodpovědět 
 Re: .16:50:55 11.06.2010
...kdyz neco nedokazes pochopit, tak to aspon neodsuzuj. Zkus si znovu 3x nektery ty komentare precist, mozna ze je i pochopis!
samuelodpovědět 

 kam jste to až dovedli?13:16:44 17.06.2010
jedná se o pomoc a ne  o produkci trpaslíků lezeckých, mimochodem vyrostlo nás pod skalama dost, ale vždy byl někdo na dozor, ale nikdy se neurvalo nic čemu se nedalo zabránit, aby se dětem něco nestalo(odřená kolena a podvrknutí nepočítám) a když se stalo tak tu zas žvandáte nesmysly, bud´přidám nebo ne, je to dobrovolné a nikdo Vás k ničemu nenutí a napsáno je zde až dost, aby se tomu dalo věřit.
Mimochodem loni kamarádce v Tunisu slítla  maminka ze splašenýho velblouda- a měli problém jak ji dostat včas domů  - páteř a v jejím věku, nakonec extra nosítka a letadlo extra převoz domů- platila rodina, pojistka nestačila a pí v podtstatě uspaná,ale byli upozorněni,že až se yvčerpají peníze v pojistce musí si to hradit sami a trestněprávní? kdo? velbloud? nebo to co ho splašilo? a můžete se bavit a rozebírat,když nemáte co lepšího
wendyodpovědět 
 Re: kam jste to až dovedli?08:41:41 18.06.2010
Tenhle příspěvek je celkem mimo. Lidi tu rozebíraj nějakou událost, rizika, vyměňujou názory a zkušenosti a ty pak přijdeš a všem vynadáš stylem: "Proč tu vo tom melete?" To jsou praktiky komančů, že se o něčem nesmělo mluvit. Ale od toho snad tyhle diskuze jsou, ne? Nemyslím fóra typu iDnes, samozřejmě. Měl/a by ses tu něčemu přiučit, např.zda tahat parchanty do skal či ne.
Zdeněkodpovědět 
  Re: kam jste to až dovedli?17:16:14 18.06.2010
parchanta jsem tahala do skal od mala, bez diskuse, ale vadí mi to rozebírání v ho--- pak víc smrdí, vymejšlíte nesmysly, to nemá s komančema co společnýho, na tebe klidně může spadnout kus šutru u nás když půjdeš po značkované turistické cestě i s někým kdo na tom visí a budeš pak rozebírat, kdo a proč? tohle je o pomoci, ne o tom co se mělo udělat a ajk zabránit,, kde se dají stopit peníze . Jde o obyčejnou lidskou pomoc dítěti tečka a dost(vykládej mi něco o komančích, zažila jsem je a naučila se s nima vykejvat). Prostě k věci.
wendyodpovědět 
   Re: kam jste to až dovedli?12:14:03 21.06.2010
buďme aspoň tolerantní k těm co měkne mozek, to je přece normální...
vveergodpovědět 
    Re: kam jste to až dovedli?18:19:04 21.06.2010
no, na měknutí mozku mám dost času, ale ty kecy mi vadí
wendyodpovědět 
     Re: kam jste to až dovedli?17:26:44 23.06.2010
Jak tak čtu co píšeš, tak se obávám, že z jisté myšlenkové nedostatečnosti by bylo možné nařknout spíš Tebe. V téhle diskusi se, krom pár úletů, objevila řada věcí k zamyšlení i podstatných informací. Nemusíš se s nima zabývat, ale nebraň jiným kteří na ně dosáhnou, aby je použili.
Doktorodpovědět 

 Sbírka končí dnes13:06:59 22.06.2010
Takže 22.6. ještě možná stihne někdo přispět, už se sešla pěkná hromádka. Je dobře, že se Zalii daří.
odpovědět 
 Re: Sbírka končí dnes12:41:11 23.06.2010
tak hodně zdraví a´t se vše povede
wendyodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 316 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 286 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 259 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.