LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou
Olympia - Brno - Modřice
K2-Žilina - Žilina

Prodejny
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
2D chyty - Praha 6
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezení na Pašince v ohrožení!

Zachraňme ho společně

smallSkála u Kohoutova mlýna tzv. Pašinka bude do 14 dnů prodána státem do soukromých rukou, právě probíhá výběrové řízení na budoucího majitele. Co můžeme udělat pro její záchranu před zavřením se dozvíte v následujícím textu...

Historie prodeje skály


Koncem roku 2011 prosvištěla lezeckými kruhy Kolínskými zpráva, že Pašinka byla státem (ÚZSVM) nabídnuta k odkoupení vlastníku okolních pozemků p. Hannichovi (přezdíván Mlynář z Kohoutova mlýna) a bude v brzké době odprodána. Jelikož se Mlynář nechal slyšet, že po odkoupení skály zde bude tolerovat lezení, ale jen členů oddílu Potkali se u Kolína, což bylo pro HOPSUK samozřejmě zcela nepřijatelné, neváhali jsme a okamžitě jsme začali podnikat kroky k záchraně skály pro všechny lezce bez rozdílu. Stále se obáváme, že by vše mohlo dopadnout velmi černě pro všechny, kteří by se chtěli ke skále jen přiblížit, věrte že za ta léta co na Pašince působíme víme velmi dobře o čem mluvíme. Nad skálou vede i modrá turistická značka KČT, která bude pravděpodobně přeložena, odkoupí li pozemek Mlynář. Založili jsme tedy co nejdříve občanské sdružení Horolezci Kolínska (OSHK), které sdružuje horolezce bez rozdílu barvy pleti, vyznání a přístupu k používání Mg. Usilovali jsme prvně o bezplatný převod pozemku do vlastnictví blízké obce Červené Pečky nakonec i OSHK. Avšak na tuto cestu stát nepřistoupil a poslal skálu díky naší intervenci alespoň do veřejné "dražby". Sdružení Horolezci Kolínska má v současné době tedy jedinný cíl a to je odkoupit skálu U Kohoutova mlýna do svého vlastnictví a nadále na ní zajišťovat volné (bezplatné) lezení pro všechny lezce bez rozdílu.

stručně:
velikost pozemku: cca 2500 m2 (les, skala, lom)
minimální cena je 27 000,-Kč
VŘ končí 5.6.2012
Otevírání obálek je 11.6.2012 v Praze

Proti sdružení však stojí se svou obálkou v řízení Mlynář, který chystá plot a závoru. Vyvolávací cena je 27.000 CZK. Stav účtu sdružení je cca 20.000 CZK. Nabídka musí padnout do 5.6., obálky budou otevřeny 11.6. v Praze. Je to na nás lezcích!

Darujte prosím alespoň jedno pivo (Euro, 30 KaČek) na záchranu skály pro další generace lezců nejpozději do 4.6.2012. Pokud každý lezec přispěje jen jedno Euro skála je zcela jistě zachráněna.

Číslo účtu OS Horolezci Kolínska (Fio Banka):

2400260919 / 2010



Darovací smlouva ke stažení (její vyplnění není nutnou podmínkou daru):

.doc
.pdf


Zdroje:

Další informace naleznete na serveru hopsuk.cz

Samozřejmě pokud přesto neuspějeme, budou částky vráceny darujícím, jestliže si to budou přát - vše bude řádně ošetřeno v darovací smlouvě, kterou je možné stáhnout výše.

Vyplnění smlouvy není podmínkou daru, dar se za dodržení níže uvedených podmínek nedaní.

Tímto se na Vás všechny obracíme s prosbou sehnat, co nejvíce prostředků a poslat na účet OS, který je již aktivní.

Markéta

Celkově třetí borka Markéta ležérně končí časovku na 9. Horolezeckém klání na Pašince 2011.

 


Ať už sáhnete do svých soukromých kapes, nebo oslovíte příbuzné, známé, zaměstnavatele či firmy, prostě všechny, kteří by rádi pomohli v řádech stovek nebo tisíců, ať už ty peníze dokážeme sehnat a třeba i příšerně přeplatit původní vyvolávací hodnotu - za to nám Pašinka stojí, ne? Když dá každý z nás částku pro něj přijatelnou, je to úspěch - to že o něco stojíme a to že držíme po kupě se cení.

Pro ty, kteří by se obávali danění daru, přikládáme tuto krátkou informaci:
Darování a daně: Obdarovaný musí uhradit darovací daň, která činí zákonem stanovené procento z hodnoty věci. To je rozdílné podle výše této hodnoty a pohybuje se od 7 % (dar do hodnoty 1 000 000 Kč) až do 40 %. Od daně jsou ale osvobozeny dary mezi příbuznými, dary věcí osobní potřeby nebo peněz do hodnoty 20 000 Kč, stejně jako dalšího majetku, pokud jde jen o příležitostný dar do hodnoty 3 000 Kč. Také jsou osvobozeny dary v oblasti kultury, školství, vědy a výzkumu, zdravotnictví, sportu, náboženství, sociální péče, ekologie a ochrany zvířat.

Sudy

Z příprav 9. ročníku Horolezeckého klání na Pašince 2011 

 


Vřele děkujeme Vám všem, kteří pomůžete zachránit významnou skálu s 45 letou lezeckou tradicí pro další generace lezců a lezkyň.

HOPSUK a OSHK

behy   [úpravy] 20:49 18.05.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Markéta19:09:45 18.05.2012
Ta skála se dá vydražit i s Markétou?:-D
odpovědět 
 Re: Markéta11:30:43 19.05.2012
Jj, Marketka - vostra kocicka!
..odpovědět 
 Re: Markéta10:03:45 21.05.2012
s markétou by sem to taky bral:-)
odpovědět 

 provizorni oprava odkazu pro darovaci smlouvy19:39:07 18.05.2012
http://www.hopsuk.cz/upload/pdf/darovaci_smlouva.doc dalsi info na <a href="http://hopsuk.cz" target="_blank">HOPSUKu</a>
behyodpovědět 
 Re: provizorni oprava odkazu pro darovaci smlouvy20:03:13 18.05.2012
Vše na www.hopsuk.cz
behyodpovědět 

 Pivní rezervace20:01:36 18.05.2012
Jestli pod skálou rostou takový pěkný soudky, tak by se to dalo tlačit přes ochranáře, což?
Kuzmaodpovědět 

 a ten mrtvej strom21:10:52 18.05.2012
..obsypany nyty by byl take v cene? OS vystup na nej byl t enkrat hodne zabavny!
torousodpovědět 

 Jaká je šance?21:16:19 18.05.2012
Nikdy jsem se nezúčastnil dražby. Jaká je šance, že při vybrání i třeba třínásobné částky, než je zatím k dispozici, budou lezci úspěšní?
Steveodpovědět 
 Re: Jaká je šance?21:24:39 18.05.2012
Dobrý by bylo zřídit třeba darovací sms, třeba v hodnotě 30kč práve. Myslim, že tak by se vybralo o mnoho více. Samozřejmě nemám tušení, jak je složité něco takového zřídit. Jen mi to přijde jako dobrý nápad.
odpovědět 
  Re: Jaká je šance?09:45:38 19.05.2012
Založení DMS trvá snad i rok. Vim, že to chtěli dělat pro ČSO a nakonec to kvůli papírování vzdali
Honzaodpovědět 

 transparentní účet21:26:59 18.05.2012
Proč jste účet nezaložili jako transparentní? 14 dnů do sehnání peněz je trochu nakrátko, od kdy situace trvá?
 Uzlarodpovědět 
 Re: transparentní účet21:42:42 18.05.2012
Třeba aby Mlynář nevěděl, kolik na to mají lezci peněz. Pokud se to takhle veřejně vyhlásilo, určitě se mu to donese.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: transparentní účet23:01:38 18.05.2012
Jo, jo Petře. Ten argument mě také napadl, jen sem ho chtěl slyšet od zástupců OS vedle toho, proč tak narychlo.
Jinak mi to připomíná Tebou zmiňovaný flame na diskusi ohledně parkování v Hruboskalsku, že si budeme muset skály kupovat. Vhodný námět na VH ČHS ohledně založení položky v rozpočtu. Možná by i teď mohli pomoci z rezerv.
Hlavně ne skály sedlákům, mlynářům, zahrádkářům apod. Bojím se, bojím situací, jako když mě na polní cestě zastavil sedlák v Rakousku, že mu obec platí jen za pěší turisty a nikoliv za cyklisty a že stezka končí o 200m dříve a dál mám jít jen pěšky a bez kola. Jiný sedlák vrátil kamarády ze své louky, která byla široká jen 50m a za ní byla silnice a most, že je to jeho louka a oni se mají vrátit na předchozí, 6km vzdálený most, aby řeku přešli.
 Uzlarodpovědět 
   Re: transparentní účet18:38:32 19.05.2012
S tím ČHS mne to taky napadlo, akorát může být problém že jde o jednu lokální skálu místního významu a nemusejí být všichni spokojeni s tím, že by se z rozpočtu sanovala potřeba poměrně malé skupiny Kolíňáků.
Na druhou stranu je ČHS zavedená organizace s kontrolními strukturami, takže té bych se nebál svěřit nějaký svůj příspěvek na takovouhle činnost.
Na základě zkušeností bych Kolíňákům poradil ať si dobře hlídají kdy a kde ta dražba bude a ať tam přijdou včas. Existují různé finty jak dražby zmanipulovat, viz případy v exekutorských dražeb v médiích.
Na Pašince jsem byl jednou a bylo vidět, že se o to místní dost starají.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: transparentní účet14:07:01 20.05.2012
Petre a proc to nekoupi rovnou horosvaz?
O cem tady diskutujete?
..propana jana, tak at je prukaz chs na jeden rok o dve kila drazsi, a zadny problem prece , nebo jo?????
A pokud to "lezecka obec" nechce akceptovat tak ,at jde cela "obec" k certu..
hahaodpovědět 
     Re: transparentní účet14:49:08 20.05.2012
Proč to nekoupí Horosvaz je otázka na Horosvaz, Cena průkazu o 200 více je podle mne neschůdná, když si vzpomenu na to jak se Valná hromada zvyšení příspěvků po několik let usilovně bránila.
Petr Jandíkodpovědět 

 Nějaký zdroj přímo k dražbě?21:56:39 18.05.2012
Skála ve vlastnictví občanského sdružení mi přijdou jako vcelku dobrý přístup a neváhal bych na takový účel přispět. Co mi momentálně brání je, že nemohu dohledat nějakou informaci o dražbě na netu, dražební vyhlášku, inzerci, něco. Takže pokud by mě autor mohl nasměrovat.. Děkuju
Víťaodpovědět 
 Re: Nějaký zdroj přímo k dražbě?22:58:10 19.05.2012
http://www.uzsvm.cz/majetek/ prodej-nemoviteho-majetku/pozemky/detail/ pozemky-parcc-4121-4161-4163-v-ku-bouhounovice-i-14949/
odstran mezery
behyodpovědět 

 jistota..?22:39:23 18.05.2012
kazdy vlozi 30kc a skala zcela jiste zachranena? Nechci byt spatnym prorokem nebo jinak plivat zucastnenym do dortu.. ale jsou drazby kde vysledna castka prevysuje vyvolavaci cenu nekolikanasobne. Jestli zmineny Mlynar pozemek dostatecne chce, posle nabidku na dvoj- ci trojnasobek vyvolavaci ceny (kdby se me nekdo ptal, 27K je smesny cislo..).
Jak rikam, nechci nikomu kazit naladu...
TOAodpovědět 
 Re: jistota..?11:57:51 19.05.2012
Dát sedmadvacet litrů za kus skal pro normálního člověka není ideální investice.
Jestli jde o jeho klid, pak je možný, že i přilačí.
odpovědět 
  Re: jistota..?12:36:40 19.05.2012
Fakt je, že na jednu stranu lezce chápu...na druhé třeba ta ilustrační fotka se sudy mne docela dojímá, protože když si představím, že tohle vypít chce celkem hezkých pár lidí a je to celkem na dlouho, dopoledne to asi pít taky nebudou, a nálada bude bezpochyby při, a zejména po, konzumaci vcelku bujará .... tak si říkám, jak moc bych byl tímto nadšen jako majitel přilehlých pozemků a nemovitosti. Osobně bych byl ochoten při té dražbě i docela přitlačit.

Jinak obě situace jsou špatně....ideál by byl, kdyby to zůstalo obci, a ta jasně stanovila pravidla tak, aby došlo k nějakému kompromisu. Jenže tady je další problém, že z místních tam asi nelozí (skoro???) nikdo, a lezci pro obec žádný přínos nepředstavují....možná by bylo někdy snazší za lidmi z těch čas vvesnic zajít a třeba se domluvit, že lezci udělají něco pro ně/obec, a obec jim zase vyjde občas vstříc pro to lezení.
MModpovědět 
   Re: jistota..?08:57:50 21.05.2012
Pokud je bujará oslava jednou za rok pravidelně a mlynář o ní ví, tak to asi není celoživotní trauma:)
martanodpovědět 
    Re: jistota..?19:10:25 21.05.2012
Joooo, na to se zeptej Mlynáře, já do té dražby nejdu, čestný slovo:-)))). Jinak zatím nevypadá, že by se na to koukal jako ty;-)
MModpovědět 
  Re: jistota..?13:01:10 23.05.2012
Na místě jsem nikdy nebyl, ale 2500m nebude asi jen skála. Ostatně je psáno výše: skála, les, lom. Za "obehnání" svého pozemku dalším pozemkem, který vlastním může fakt zaplatit dost. A může sledovat jen takový cíl, aby náhodou někdo nechtěl znovu v lomu těžit, což by jakoukoliv nemovitost v sousedství naprosto znehodnotilo. A pro dosažení takových obranářských cílů je 27kKč směšný peníz.
odpovědět 

 .23:03:27 18.05.2012
Posilam dve piva a drzim palce.
Aliodpovědět 

 Mlynář23:13:05 18.05.2012
Mlynář asi už má dost podivuhodného chování lezců a "lezců" na skále před domem. Jak to tam asi vypadá večer po konzumaci  štěňátek? Všichni tam jsou určitě jako myšky a jen mlynář je ta nepřející potvora. A co je pravdy na tom, že jste skálu, tu vaši milovanou a bráněnou skalku načechrali trochou dynamitu. Prý to byla pěkná šupa. A proč dnes běháte kolem se sádrou a varujete před pohybem uvolněných bloků. Kdo vám poradil ten odstřel? A pak chcete aby vám někdo pomáhal, když vás má někdo místní už dost plné zuby? Divíte se, že tam má být plot a závora? Jenom hovado odstřelí kus vlasní skály.
R Aodpovědět 
 Re: Mlynář23:18:39 18.05.2012
Aha, tak mlynář má iniciály R. A.
Steveodpovědět 
  Re: Mlynář11:38:38 19.05.2012
Nepochopil jsem tu pasaz s tim odstrelem. Nejake blizsi info by nebylo?
Tomodpovědět 
   Re: Mlynář16:25:36 19.05.2012
Není o čem informovat, prostě mládenci odstřelili kus předskalí. Nevím kolik to bylo kubíků.Jeden, pět, oporavdu nevím. Flek po staré skále je prý pořád vidět. Tím prý vznikl nějaký nový nástup cest. To co nevadilo starým klasikům, mládeži asi nevonělo. A hlavně se prý dalo do pohybu pár bloků, které se o to předskalí opíralo, takže se hodně tlačilo na to, aby se odstřelil i ten zbytek. A jelikož autor byl po odstřelu málem zašlapán do země, tak si to prozatím asi nechává pro sebe. Nicméně, nedal bych jim ani kačku, protože to nějak divně smrdí.
R Aodpovědět 
    Re: Mlynář16:45:49 19.05.2012
Lezci je národ lidí co drží tradice a jsou téměř bez chyby. Nehádají se mezi sebou , ale hlavně vše chtějí mít zdarma. Když jedou lozit tak si neumějí představit, že by za svoje pohyby na skále měli platit. Vždyť ty cesty jsou tam už od zrodu skal.A Vy tady chcete aby Vám někdo z lezců dal peníze na lezení. Tak to jste blázni. Jen se tady rozpoutá další debilní diskuze o ničem a pan mlynář může být naprosto klidný, že by mu někdo konkuroval s vyvolávací cenou. No aspoň z lezecké komunity.
odpovědět 
     Re: Mlynář22:56:56 19.05.2012
trhací práce se prováděly jen na skalním prahu, který zasahoval do příjezdové cesty a nesouvisel přímo se skalou pokud vím. o to ale vážně teď nejde, snažíme se skálu zachránit pro další generace, pokud skála propadne, bude asi vážně konec všem radovánkám...
behyodpovědět 
      Re: Mlynář11:25:51 20.05.2012
Tak jestli se tam prováděly bujaré chlastačky a odstřelovali nástupy cest, tak by bylo asi fér založit účet pro Mlynáře. Celkem chápu, že tomu chce udělat přítrž.
odpovědět 
      Re: Mlynář14:18:25 20.05.2012
snažíme se skálu zachránit pro další generace, pokud skála propadne, bude asi vážně konec všem radovánkám...

Byla by lepsi idea, iniciativa :
snažíme se skály zachránit pro další generace...a proto: hod ten pytlik z prde*e ...na piskovcovou sestku ho vazne nepotrebujes, jinak bude drzkova ze si vikend nezalezes:-)
hahaodpovědět 
       Re: Mlynář20:16:23 20.05.2012
Na mě zas působí, že pokud se Mlynář brání odstřelům, tak spíš bude předávat skálu dalším generacím on.
Nicméně pokud se mu to podaří, zřejmě fakt bude konec radovánkám.
odpovědět 
      Re: skalní práh na cestě?15:33:20 23.05.2012
podle mne lžeš, na této fotce http://hopsuk.borec.cz/fotogal/02/priprava.jpg je vidět, jak skalní práh zasahoval do příjezdové cesty. Není ti blbý, si takhle vymejšlet, když stačí najít jednu fotku, která tvrzení o cestě, dle mně, popirá?
k.odpovědět 
       Re: skalní práh na cestě?23:42:42 23.05.2012
tak tedy jo no, kdyz po tom tak touzite, tak ty posledni ctyri mensi sutry uplne vlevo (mezi holkama) tak to se trhalo legalne dostupnym vesuvitem lc, tento skalni prah sel pod zem do cesty a tak to bylo nejjednodussi (spise jedine mozne) reseni. tak a to je cele trhani na pasince... nemam co vic dodat, cela debata ohledne trhacich praci je to neskutecne moc naduta bublina
behyodpovědět 
        Re: skalní práh na cestě?14:02:17 24.05.2012
Čistě technická a ptám se skutečně protože mne to zajímá .... majitel/správce pozemku o tom věděl a souhlasil s tím?
MModpovědět 
        Re: skalní práh na cestě?09:04:28 25.05.2012
Cemu tam proboha ty ctyri sutry vadily? Do cestu nezasahujou, tak mi prijde jako docela zbytecne s nima neco delat. A co ten velkej blok u chlapka v tmave modrych kalhotech? :)
Jinak mam pocit, ze prave o tohlo by melo jit - lidi si diky tomu budou moc vytvorit predstavu o tom, proc chce Mlynar odkoupit ten pozemek. O jeho motivaci tu zatim nepadlo ani slovo. Skoro se priklanim k nazoru, ze je to jen reakce na chovani lezcu.
tramodpovědět 
        Re: skalní práh na cestě?18:02:34 02.06.2012
co kecáš, dyť tam sou ty čtyři šutry vyskládaný a skálu odkud odlítli je na hony daleko od cesty.
, jako kde je nějakej skalní práh zasahující pod cestu, to by na tý cestě asi bylo vidět, ne?
to je neuvěřitelný, to tvoje překrucování.
k.odpovědět 
 Re: Mlynář21:00:55 19.05.2012
Je-li pravda to s tím odstřelem tak mám pocit, že by se skála rozhodně měla koupit a zakázat vstup lidem, co se potkali u toho Kolína.
odpovědět 
 Re: Mlynář14:15:29 20.05.2012
A pak chcete aby vám někdo pomáhal, když vás má někdo místní už dost plné zuby?
Nedivim Mlynari, ale ver, ze ne vsichni jsou stejni..
To co nevadilo starým klasikům, mládeži asi nevonělo..
Mladezi nevoni ani pravidla tech klasiku v Adru a i jinde, je to smutny, ale je to tak, treba se situace za par desitek let zmeni.
hahaodpovědět 

 včera 09:46:24 19.05.2012
jsem našel 50kč...posílám...
honza k.odpovědět 

 verejný prístup16:24:33 19.05.2012
Problémom je Zakon o ochrane přírody a krajiny, ktorý umožňuje verejný prístup do krajiny len v prípade štátnych a obecných pozemkov a pozemkov právnických osôb. Napr. na Slovensku sú v tomto paragrafe aj pozemky fyzických osôb. Nevzťahuje sa len na stavby, dvory, záhrady atď.
shatterhandodpovědět 
 Re: verejný prístup14:21:44 20.05.2012
aj pozemky fyzických osôb.
Zacni zpochybnovat soukrome vlastnictvi, a pak se nedi, az prijdes i o "obejvak":-))
Problemy jsou jen v lidech co maji pristup k zivotu ala: ziju ted, chci si uzit, po mne klidne potopa.
hahaodpovědět 
  Re: verejný prístup10:33:31 21.05.2012
a začni spochybňovať verejný prístup do krajiny a zostaneš len v tom "obejváku", lebo všetko ostatné bude oplotené...
shatterhandodpovědět 
   Re: verejný prístup00:34:24 22.05.2012
shatterhand
Promin, ale nevratil ses ze sjezdu KSCM o vikendu?:-)
hahaodpovědět 
  Re: verejný prístup10:59:41 21.05.2012
To je právě ten zásadní omyl: že právem na vstup na pozemek jsou zpochybňována vlastnická práva - NEJSOU. Ten pozemek ti tím přece nikdo nebere.
stipodpovědět 
   Re: verejný prístup11:07:14 21.05.2012
Volný vstup do krajiny zavedla zaplaťpánbůh osvícená Marie Terezie. Týká se fyzických i právnických osob od její doby až do dneška. Samozřejmě jsou z toho vyjmuté např. pole před sklizní, vinice, zahrady, a my jsme k tomu přidali i ochranářské zákazy, ale většina krajiny je u nás volně přístupná včetně skal.
Kuba Turekodpovědět 

 Proč darovací smlouva21:14:08 19.05.2012
Nemám žádné zkušenosti s dar. smlouvami a věcmi okolo toho, proto bych chtěl vědět, jestli nestačí poslat jen ty peníze na ůčet. Nebo člověk musí ještě poslat tu darovací smlouvu(a popř.kam)??? Rád bych nějak přispěl.
Emodpovědět 
 Re: Proč darovací smlouva21:44:11 19.05.2012
To se Tě netýká. Pošli prachy a nemusíš se o nic starat. Kdybys byl podnikatel, tak si to možná budeš moci odečíst z daní, a na to potřebuješ nějakou takovou smlouvu.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Proč darovací smlouva23:02:13 19.05.2012
Vyplneni darovaci smlouvy neni nutnou podminkou daru. Je to spise pojistka pro lidi a podnikatele co daruji vetsi obnos, aby se jim v pripade neuspechu sdruzeni vlozene penize vratily. Pripadne je dobra i pro jiz zmineny danovy odpis pro firmy. Dekujeme
behyodpovědět 

 já přispěju09:48:34 20.05.2012
kilo mě nezabije a v případě, že to nedej Bože nevyjde, tak to dejte na rozvoj nejmenších lezčíků ve vašem HO. Navíc se mi líbí to, jak se o oblast staráte a neváháte se o ní i "porvat", takových je u nás málo. To se musí ocenit. 
Jirkaodpovědět 

 Co bude sdruzeniu delat se skalou12:45:55 20.05.2012
Co bude sdruzeni delat se skalou, pokud ji ziska? Pri zaniku sdruzeni by se skala mela rozdelit mezi cleny a podobny problem se muze opakovat. Nebylo by lepsi skalu po koupi prevest na CHS?
petrodpovědět 
 Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou15:56:43 20.05.2012
Puvodnim zamerem HOPSUKu bylo, aby skalu ziskalo jakkoliv CHS, to ovsem o skalu zajem nema. Proto vzniklo sdruzeni, ktere ma pravni subjektivitu. Clenove sdruzeni jsou aktivni lezci se zajmem o lezeni. Predpokladam, ze vydrzime dlouho, jako HOPSUK vydrzel jiz 12 let a jede dal. Samozrejme ruzne problemy v budoucnu nelze vyloucit, verim ze budou jejich reseni rozumna a prinosna lezecke verejnosti. Pokud sdruzeni pozemek ziska bude nadale muset platit dan z pozemku, o pozemek se starat a resit vsechny dalsi souvisejici problemy. Zel nyni nemam kristalovou kouli, abych se ji zeptal na podrobnosti. Verim, ze udrzime linii a dodrzime tim nase sliby.
behyodpovědět 
  Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou16:58:08 20.05.2012
Věříme a dodržíme, to říkal Rath taky. Nevím ,já tomu celému nějak nevěřím. Kde je číslo účtu na "Mlynáře"?
odpovědět 
   Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou17:46:18 20.05.2012
Vse jde neskutecnou rychlosti, samozrejme nam nemusite verit, to plne chapu.
Mlynar vyvolal prodej skaly skutecne kvuli tomu, aby mel klid od vsech lidi, co ke skale miri. Vede tudy i turisticka stezka, kterou hodla odklonit. Zavoru osadil kvuli najezdum zlodeju, kdyz mel loni pred vraty uskladneny material na novou strechu. Mame od ni klice. Pasinka klani vzdy bylo a je poklidnou akci, ktera pokud si vzpominam nikdy neprerostla v nic hlucneho ci dokonce masoveho, mlynar ji vzdy podporoval za urcite protisluzby. Vetsinou se sejde neco kolem 30 - 50 lidi a nasleduje maximalne kytarovy vecirek s grilem a vzdy bez aparatury... Na fotce verte neverte jsou predevsim sudy s limonadou pro deti, krome jednoho stenete piva. Akce je zamerena zvlaste na deti, jejich vyziti a seznameni nelezcu s lezenim. Na miste jsou vzdy instruktori CHS, kteri pomohou kazdemu a nekolik cest pro naproste zacatecniky. Pokud jde o cleny HOPSUKu, pro Mlynare jsme udelali mnoho prace (kaceni, udrzba cesty i mlyna) a on nas u sebe na pozemcich okolo skaly vzdy v dobrem trpel. Vse by se ale zmenilo po tom co by skalu ziskal, vedli jsme s nim dlouha jednani a je jasne ze na skale hodla po ziskani pozemku nadale trpet jen vybrane jednotlivce a na to my nechceme pristoupit. A vo tom to je. Dekujeme vsem co se s nami pokusi blizici se situaci zvratit ve prospech vsech lidi, co na skalu chodi.
behyodpovědět 
    Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou17:56:25 20.05.2012
zdar,
nejak mi nejde dohromady to ze jste si tam zili v libe symbioze a Mlynar najednou rika ze na skalce strpi jen vybrane jedince. Asi tomu rozhodnuti o koupi pozemku se skalkou a naslednem omezeni pristupu predchazel nejaky konflikt.. ?
Nereju, jen se snazim udelat si objektivni obrazek. Asi by bylo zajimave prizvat Mlynare do diskuse...
TOAodpovědět 
     Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou18:16:25 20.05.2012
Konflikt s HOPSUKem to pokud vim nebyl, spise se mu tam ztracely veci ze stavby. Je to jiz starsi clovek, uzavira se pred svetem asi... Vzdy nas tam trpel asi jen kvuli tem protisluzbam, ze jsme byli na statnim pozemku a prisli po obecni ceste... Prace na skale jsme s nim uzce konzultovali a vzdy se ridili jeho pranimi, ac jde o statni pozemek. Prace na uprave terenu kolem skaly skoncily v roce 2006.
behyodpovědět 
    Re: Co bude sdruzeniu delat se skalou12:07:06 22.05.2012
Se omlouvám, ale fakt to musím napsat, bych měl čistý svědomí.
Jako esli vaše "kytarový večírky" vypadají podobně jako onehdá v Juře v přístřešku v jedné vísce jejíž jméno začíná písmenem H, od něhož je první stavení asi padesát metrů, kdy do půlnoci hraje hudba z auta(několikrát jsme urgovali alespoň ztišení), na slušnou žádost okolo půlnoci o vypnutí, neb jsme se vydali na kutě, jsem poslán do prdele a po mé intervenci je alespoň rozjet "kytarový večírek kolínského barda" navzdory tomu, že se blíží jedna hodina ranní, spí tam další dvě auta a Němci bydlí nedaleko,tak si nemůžu si pomoct, ale chtěl bych slyšet i Mlynářovo stanovisko.

PS: jedna věc je chlastat a povídat si, druhá produkovat hudbu.
kubakodpovědět 
  No, sice 12 let, ale!!!09:41:03 21.05.2012
ale zapomněl jsi zmínit, že většina zakládajících členů již v oddíle není právě kvůli neschodám, mimo jiné kvůli svévolným odstřelům skály...
Petrodpovědět 
   Re: No, sice 12 let, ale!!!10:09:22 21.05.2012
Mimo jine bys nam konecne mohl vratit, co HOPSUKu dluzis, ted by se to celkem hodilo Petre, kdyz uz pereme spinave pradlo pres lezce. Tohle sem nepatri, to muzem resit u piva. Peace.
behyodpovědět 
    Re: No, sice 12 let, ale!!!12:23:20 21.05.2012
A to je ten samej "Běhy", co vomrdal Blážinu cestu? A střílí skály? Jakoby něco do sebe začínalo zapadat.
A. K.odpovědět 
     Re: No, sice 12 let, ale!!!13:58:18 21.05.2012
Jóó, Běhy... Kdo ho zná, chápe, kdo ho nezná, pochopí, až ho pozná...
Petrodpovědět 
     Re: No, sice 12 let, ale!!!15:35:23 23.05.2012
už by se k tomu taky mohl postavit a chudáka Blážu skálu odmrdat...
jodpovědět 

 Hlavně klid!!16:01:11 20.05.2012
Pokud vím tak závora je nahoře už dnes a mám pocit, že to není kvůli přespolním. Místní dolů jezdili jen to svištělo, a že odstřel s problémem nesouvisí, je asi tak\ jenom iluze. četl jsem něco o zoufalém volání .... pozor volné bloky. Takže jste tam něco uvolnili, ne? Co se má najednou zachranovat?? Na vašem vebu byly k vidění i fotky se zvukovou aparaturou, takže at zije diskotéka , a pěkně hlasité vyhlašování vítězů.
odpovědět 
 Podpořím09:17:11 21.05.2012
Běhyho i pár lezců z Kolína a okolí znám. Sice lezeme i vrtáme,... každý trošku jinak, ale nějaký ten peníz na tu skálu najdu. Na jednom klání jsem byl a byla to malá dobrá, klidná akce. Na Pašince je hezky a raději bych tam znovu jel i s novými kamarády, než jen na bumážku místních.
 martanodpovědět 

 soudek08:48:16 21.05.2012
Mate tam děcka a zdá se, že cosi užitečného tam u vás děláte. Posílám soudek z Moravy :o)
handyodpovědět 
 Re: soudek11:19:24 21.05.2012
Posílám metr piv. Ať se to podaří.
Steveodpovědět 

 Co bude dál?09:41:57 21.05.2012
Tak vida. Tolik diskusí o kšeftech ve skalách a první vlaštovka už je tu. Co bude dál?
Honzaodpovědět 

 zruste ten predaj11:16:36 21.05.2012
nechcem Vam do toho kecat, ale nemali by ste sa skor zamerat na to aby stat nemohol predat ten pozemok? dovod na predaj statneho pozemku urcite nemoze byt ten, ze by sa niekomu hodil. stat musi vzdy konat vo verejnom zaujme. takze radsej investujte do pravnika.
martinodpovědět 
 Re: zruste ten predaj16:22:23 21.05.2012
To uz nejde, mam i otce na pozemkovem takze sem se ptal co a jak .... Zadali jsme i o vypujcku - taktez nebyla schvalena - ale to by melo byt napsane nahore v clanku nebo na hopsuku ...

Dekujeme vsem co poslali nejakou tu kacku - pokud akce preci jen nevyjde a skala se proda -neni problem vam penize zaslat zpet - pisnete mail ze ktereho uctu jakou castku a poslem vam to z5.

U nas se pracuje i na jinych projektech - treba stena pod mostem v Koline - misto souhlas mame - bohuzel neni na technologii pruzkumu sloupu a na matros ( pouzdra lepidla chyty a ostatni serepeticky ) coz je asi + - 200 - 300 tis

Zdar Steebe
Steebeodpovědět 

 Byl jsem tam16:08:43 21.05.2012
Na Pašince jsme před pár lety byli s oddílem. Kdosi by řekl, že je to kvak. Snad ano, ale pro lezeckou veřejnost Kolínska má velký význam. Ono totiž těh skal v okolí moc není. Navíc Pašinka je pro mnohé skutečná srdcová záležitost. Je asi jen málo podobných lezeckých oblastí, kde by se uděalo tolik brigád s investicí mnoha hodin osobního volna bez jakékoliv finanční náhrady, jako na Pašince.
Proto vítám a chápu jakoukoliv iniciativu o záchranu lezení na této bezvýznamně-významné skále. Co však zcela nechápu, je navážení se některých osob do autorů této výzvy.
Jardaodpovědět 

 Mlynář není problém06:52:28 22.05.2012
Abych zjistil, jak vážná je situace, zajel jsem včera večer za mlynářem. Každému, kdo se bojí zrušení lezení v této oblasti a  nemá to daleko, návštěvu vřele doporučuji. Pravděpodobně zde možná jde o něco úplně jiného. Mlynář nemá, dle jeho slov, problém se slušnými lezci. On problém vidí právě v aktivitách, které s lezením nemají moc společného, a především s těmi, kteří několik let nedodržují to, co si s ním předem dohodli. Mlynář je vstřícný a dá se s ním komunikovat. Kdyby si přečetl, co se tady probírá,  asi by se nestačil divit. V současné době jsem inicioval jednání mezi ostatními třemi  kolínskými oddíly. Uděláme vše pro to, aby bylo lezení na skále u Kohoutova mlýna zachováno jako doposud. Pro běžné lezce je tedy podstatné, s jakým úmyslem skálu koupí budoucí vlastník. Nejlepší variantu vidím jako vzájemnou dohodu všech zainteresovaných stran.

Kotys – H.O. Lezci z nížin
Petrodpovědět 
 Re: Mlynář není problém08:22:25 22.05.2012
Je jedine dobre s nim jednat, touhle dobou asi dost mekne. Nam take sliboval hory doly, ale podchyti se to v nejake smlouve, smlouve o smlouve budouci, vecnem bremenu apod? Na to v nasem pripade nedoslo, bacha aby nebylo pozde. Rikal neco o oploceni a o turistech co chodi horem? Jinak mlynar je vetsinou vstricny, ale mam vzdy pocit, ze jen na oko a dle toho jak se mu to hodi. Je pekne vykutalenej. Jednal s nim Strihoun, tak za nim, pokud chcete vedet vice. Jednal jsi s Kejklickem, snad to k necemu bude... Jistota je skalu koupit. Ale je dobre pripravovat pudu pro mozny neuspech sdruzeni. Diky za iniciativu.
behyodpovědět 
  Re: Mlynář není problém12:45:13 22.05.2012
Ale ale, mlynář měkne? Ale ale, co se to tady začíná dít? Do teď to bylo dost drsné a najednou toto????
odpovědět 
 Re: Mlynář není problém12:42:58 22.05.2012
Neuvěřitelné! Někdo inicioval JEDNÁNÍ. Konečně se tedy něco dozví i zbytek Kolína! Jak krásné pročištění povětří. Až do teď se vedla jen tichá šuškanda a nikdo neodkrýval karty a najednou ..... pic kozu do vazu. Je pravdou, že když do něčeho začne vrtat běhy a sTROJKAhoun v pozadí, tak to má vždy zajímavou dohru. Když se napíše něco takhle dojemného, takovéhle zoufalé volání o pomoc, tak někde někdo v Olomouci či Plzni zamáčkne dojetím slzu a pošle prašule. Když to ale vybublá v Kolíně a okolí, tak se nic nezamačkává, naopak, odmačkává se pojistka na revolveru. Nad pokerovým stolem se vznáší hustá atmosféra, která značí, že pod stolem se v tichosti míchají falešné karty. Koťas, asi by se Ti mělo poděkovat.
odpovědět 

 -17:17:33 22.05.2012
Tak když by tam nechal lézt jen členy oddílu, tak co se domluvit tak, že na skálu smí jen ten, kdo se oddílu nahlásí a oddíl se tím za jeho chování zaručí? Myslím, že už jsem to tak někde viděl. Jinak tam asi stejně lezou především místní lezci, tak zas o ná sostatní nemějte takovou péči...
Tomodpovědět 

 Zbytečné spekulace17:33:38 22.05.2012
Je mi líto, že se v souvislosti koupě Pašinecké skály na Lezci probírají osobní záležitosti. Myslím si ,že nevraživost není na místě. První, kdo chtěl tiše získat skálu pro sebe byl "mlynář" a je moc nerad, že se to provalilo. Chápu, že chce mít před svým domem "soukromí a klid". Jsem ale na druhé straně a jako člen OS a jako lezec chci zajistit možnosti pro všechny stejné, bezúplatné a v souladu s myšlením a postupy ČHS, s kterým se celá záležitost delší čas probírala a který nás podpořil. Pokud si někdo cokoli domýšlí a svými spekulacemi očerňuje náš záměr ( dostupné info na www.hopsuk.cz ), je to jeho věc a těžko se proti tomu bránit. Dík všem, kteří nás podpoří. JJ
JJodpovědět 
 Re: Zbytečné spekulace18:36:43 22.05.2012
Říkám to pořád, lezec je mazec. Tady se opravdu Chocholoušek nenudí. Hele, tady někdo psal, že se to seběhlo děsně rychle, na druhou stranu se dlouho jedná. Ne jednu stranu je "mlynář" rád, na druhou stranu nerad. Má vás rád a za zády vám podkopává nohy. Pořádáte klidné kytarové večírky a aparaturu rozhodně ne, ale na fotkách máte pěknou HiFi křupku a docela pěkné reprobedny. "Maršály" to sice nejsou ale jestli není údolíčko moc velké a mlýn v doslechu .....
A když se člověk podívá na vaše fotky z brigád, ...... co je to za ten zrzavý flek na skále? Psalo se tady něco o odstřelu. Ten flek je místo kde byl nějaký kus předskalí? Tam byla nějaká hromada kamene která podle vás neměla se skálou nic společného? A že zasahovala do cesty? Dle fotek asi byla posunuta, nebo tak jezdil kombajn s nasazenou lištou."Mlynář" s tím souhlasil a potom s dalším odstřelem nesouhlasil? Věděla o odstřelu ČHS-ka nebo obec? Nebo jste si to udělali jen tak z dlouhé chvíle? Tím že se o místo tak pozorně a pečlivě staráte, tak je asi velmi populární. Píšete, že tam projde na tisíc lidí měsíčně. Mám-li tomu věřit tak je to celkem pěkný pohyb lidí. Na komorní lezecké akci až padesát kousků, skála jak (promiňte) prdeček, dokonce i na reklamu místo zbylo, to mi připadá přímo jako vzdušné lázně. Oáza klidu. Opravdu se mi příčí aby někdo kupoval skálu ale když si ten materiál dávám dohromady, tak z něj nevycházíte moc důvěryhodně. Ve víně plave nějaký ten sajrajt, že? Já nevím, kdo vás očerňuje ale je tu moc rozporů. A jde jenom konec konců o peníze, že. Mám z toho jen dojem, že někdo chce udělat přítž současným radovánkám několika jednotlivců. Je to docela horká kaše a mám zkrátka pocit, že máte malé lžičky nebo obrovskou nechuť foukat.
ABLodpovědět 

 cerny Petr na druhou18:07:51 22.05.2012
Panove (Kotysek, Mundil), opravdu se nestacim divit. Misto toho abychom jednou pro takto zasadni problem zapomeli na nase zabomysi valky (vetsinou navic podporene prachobycejnym egoismem), semknuli se, drzeli konecne jednou pospolu a dokazali skalu ziskat pro budouci generace mistnich lezcu, zacnete delat presne stejne veci jako vzdy, kdyz se neco resilo.
Snazite se pohanit a zmarit usili ostatnich kolinskych a kutnohorskych lezcu, kterym jde o zachranu skaly na 110%, kteri to jiz za poslednich nekolik mesicu svymi ciny dostatecne prokázali.
Chapejte, ze OSHK bylo zalozeno na popud toho, ze se s Mlynaren ohledne prodeje pozemku jednalo. Mlynar za Strihounem dokonce sam prispechal, aby mu snahu o koupi pozemku rozmluvil. Zajimave bylo, ze byl u Strihouna do dvou hodin po té co Strihoun o koupi pozemku pro jistotu zazadal jeste pred vznikem sdruzeni. Zalozit sdruzeni totiz sezere spoustu casu. Prave kvuli Mlynarovu postoji k veci a snaze skalu ziskat "na tajno" jsme zacali jednat a dospeli tam, kde jsme ted.
Je jasne, ze od te doby se spousta veci pochopitelne zmenila, Mlynar zacal zrejme ustupovat pod tihou odporu mistnich lezcu k znepristupneni skaly v podobe zalozeni sdruzeni pro odkoupeni skaly. Nyni by zrejme pristoupil na leccos, jednal s kymkoliv a slibil temer cokoliv, ale hlavne vse per huba!
Kotysek tu nyni vydava snahu sdruzeni za podvod na vsechny. Mundil krici: "Neuveritelne! Kotysek inicioval JEDNANI!" a navrch pridava ostra slova o spinave karetni hre, poeta.
Pres vse co Kotysek a posleze i Mundil ve svych prispevcich naznacili, jsme ochotni jednat a vysvetlovat. Prokazovat nadale nase ciste umysly. Kotysek ma pravdu, ze dohoda je vzdy nejlepsim resenim, a proto vyzivam jednejme, ale druzne, pospolu a pro dobro veci jste li toho schopni. Jinak bude opet veskera snaha pospinena, ne-li zmarena a pruraznost lezecke komunity (ztelesnena v OSHK) znacne snizena. Panove stydte se a jednejte nejlepe svymi bankovnimi ucty.
Vsem kteri pomohaji k naplneni cilu OSHK vrele dekujeme. Uvazujeme o zverejneni seznamu darcu po skonceni rizeni s velkym podekovanim.
behyodpovědět 
 Re: cerny Petr na druhou19:55:17 22.05.2012
Taky si myslím, že bysme měli jako lezci držet spolu a nedovolit Mlynářovi, ať nám vezme tak pěkné místo na lezení. Byli jsme tam v sobotu a bylo tam nádherně.
Lukáš K.odpovědět 

 skála na prodej20:08:12 22.05.2012
Proboha kolik máte v Kolíně oddílů? To se nedokážete dohodnout na společném fungování jednoho oddílu? A to se chcete dohodnout s lezeckou veřejností na koupy skály?
Neobliba pana Běhy je již mezi lezci dobře známá a že právě on iniciuje koupi skály je základ neúspěchu.
P. Mach - Jičínodpovědět 
 Re: skála na prodej20:09:49 22.05.2012
nauč se česky troubo :)
odpovědět 
 Re: skála na prodej20:30:14 22.05.2012
Proč je Běhy jako neoblíbený, kvůli čemu?
LZKodpovědět 

 Běhavka jak řemen!06:53:58 23.05.2012
Ach mé milé Běhale, jak to říkal můj děda, když jsem něco potentononc, ………“Pane Bože, do čehos to duši dal!“ Zaslepen svým egoismem se Ti pokusím odpovědět. 
I  když  jsi vynikající střelec, střílíš jako vždy poněkud vedle. Mohl bys už dávno vědět, že se umím podepsat a co napíšu, tak za tím si stojím. Za nic neříkajícím nickem, se dá schovat strašně moc a s anonymní smečkou se mi štěkat prostě nechce. Přeber si to, jak chceš, ale když už si tady otíráš svoje špinavé pazoury o moje jméno, tak to prostě jinak nejde. Všechno je jednou poprvé.
Nevím, co s majitelem mlýna máte, jak vás znám, a jak píšeš, vše je křišťálově čisté a průzračné. Jako vzduch nad Ostravou v únoru, že?  Ono toho už tady toho zaznělo dost a mohu se s tím jen souhlasit. To jako závody a pokojné kytarové večírky. Franta a Honza Nedvěd, instruktoři, děti, limonáda. Ne, promiň ale ono to vážně tak vypadá. Ale kolují také jiné verze a nejen z Jury.
A zase táhneme všichni za jeden provaz, jsme svorní, kolínsko a kutnohorsko, vše jede na sto deset procent ale, když jsem se ptal na kolínsku, co se děje, až když mi v majlu přistál zápis ze schůze OVK, kde se zmiňoval urychlený převod Pašinky, tak mi odpovědí bylo jen krčení ramen, řka, že čert ví co tam ti dva ………… zase dělají.  Jména si doplň sám. Jediná informace, kterou jsem získal, byla, že před koncem roku se dalo cosi do pohybu, že se mluví o nějakém prodeji. Na kolínsku mlhavo a na kutnohorsku temno, jak když vstoupíš do komory. Neví se nic, na poplach nebuší nikdo. Nikde nikdo nekřičí, že se na lezecký národ chystá nějaká nekalost. Ale za to čtrnáct dní před stříháním pásky se musíme semknout a společným, celorepublikovým úsilím zachránit skálu pro budoucí generace MÍSTNÍCH lezců. (správně jsi to napsal). V Kolíně oddílů jak máku ale nikdo nespolupracuje, v Kutné Hoře jeden a nikdo nic neví. Takže naplno maká ……… kdo? Jo, mlynář přece.
Čas ukáže, co za tímhle bylo, zatím to fakt nevím, ale zklamán určitě nebudu. Kdyby o skálu usiloval někdo jiný, neváhám a dám peníze hned. Ale vaše značka je poněkud, no to, no, …… asi tak nějak. Tečky počítat nemusíš, opravdu nevím jak to napsat.
Když si diskuzi pročítám, tak promiň, ono to fakt vypadá, že Kotyz něco vyprovokoval a vypadá to jako jednání mezi Kolínskými oddíly. Sám to potvrzuješ a měl bys křičet hurá.  A co to blábolíš v závěru? Jaké pošpinění vaší čistoty, jaká průraznost, máš snad na mysli průraznost střelného prachu při tajném odstřelu skály? Nebo snad zase budete někde, družně, pospolu, tajně, zasouvat do ok lepených borháků a slaňáků 60cm dlouhou tuhou páku a budete je testovat na krut?  (jen pro další úpravu Tvé "technické" zprávy -  nahoře píšeš 35cm a dole 60cm dlouhá tuhá páka. Opravil jsi toho v tom textu hodně ale tohle je taky důležité.) Nebo snad bude průzračnější  žabička či jiný hnus, či Gnus na Blážu. Nebo se snad chcete dostat zadarmo na hrad na Panťák? Nebo veselé ježdění autem pod skálu u Velasu? Do zákazu vjezdu a zákazu parkování?
Fakt, o takovou důvěru bych se rád opřel. A neboj, potkám-li Tě v průseru v horách, pomůžu, jak nejlíp budu umět, ale na jedno lano se s Tebou nenavážu, ani náhodou.
Petr Mundilodpovědět 
 Re: Běhavka jak řemen!08:00:59 23.05.2012
To, co se tu propírá opravdu není jen o dvou lidech, s kterými se někteří znesvářili. Zainteresovaní jsou i jiní lidé, kteří nekecají a jednají. Co se však na Lezci napíše, je v zápětí otočeno o 180°. :-(
JJodpovědět 

 Neni tohle ta příčina... ?08:44:23 23.05.2012
"zdar,
nejak mi nejde dohromady to ze jste si tam zili v libe symbioze a Mlynar najednou rika ze na skalce strpi jen vybrane jedince. Asi tomu rozhodnuti o koupi pozemku se skalkou a naslednem omezeni pristupu predchazel nejaky konflikt.. ?
Nereju, jen se snazim udelat si objektivni obrazek. Asi by bylo zajimave prizvat Mlynare do diskuse..."

Pamatuju si neuvěřitelný odstřelování kusů skály(2006)s následným narušením statiky zbývajících nástupních balvanů a jejich osazení sádrovejma můstkama, jakožto indikátorama vzájemnýho pohybu :)) Myslím, že tady někde může pramenit averze mlynáře vůči horolezecký činnosti. Vono když si kousek vod vás hrajou dvacetiltý děti(lezci) s výbušninama a když vám pak lítaj až do baráku kusy šutrů a hrozí spadnutí někalikasetkilovýho balvanu na projíždějící auto, nebo i člověka...
a jestli podobnejch excesů bylo v minulosti víc?
INRIodpovědět 

 Jak to vidi predseda10:41:12 23.05.2012
Predseda to vidi takhle.

Sam bych chtel mit klid - vlastnit pozemek kousek od skaly se mlynem - romantika jako prase. Mlynare chapu.
Narusovani klidu haveti typu horolezci a byt nelezec by mne taky sralo.
Zvlast kdyz lezci jsou lepidlo na zlodeje - par zazitku s vykradenym autem s matrosem par lidi zna a kdyz zlodejicek - huba drza uvidi i neco cenneho kolem tak je to pro nej raj moznosti.
Kdyz zahloubate, tak v diskuzi je urcite par clanku kde se vykradani aut v lezeckych oblastech rozmohlo najdete.

Uzavrit oplotit ....  kdo preleze zastrelit :-D

Za oddil HOPSUKu ci OS HOROLEZCI KOLINSKA se mi i zda blbost kupovat ony pozemky jen pro to ze si tam max 5x do roka zalezu. vyhozenych 27 litru ktere by mohly jit treba na stavbu steny v Koline oc se i s par lidma snazim.

Dohoda na hubu je taky pekna vec ac s mlynarem jsem ja za sebe nemel nikdy zadny konflikt a nejsem si vedom ze by na nas nekdy prisel, ze jsme moc rozjeli party kterych je tak max jako prstu na jedne ruce spis jako jeden prst na Pasinka Klani a druhy na Stedry den kdy se sejdou i ostatni oddily tak si stejne nejsem jist zda ustni dohoda je to prave.
Znate soukroma dramata obcanske judo a dalsi hovadiny v telce (asi na to moc koukam).
Nehlede na to kolik hodin jsem uz dobrovolne odmakal na Pase pri uklidu odpadku po prasatech ci cisteni skaly od plevelu a jine haveti.

Nekdo tu psal o reprakach na fotce :-D  ...  zapomelo se asi i napsat ze power se tenkrat bral od mlynare na chlazeni pivka a na hifinku ktera byla moje. A mam i pocit ze se mlynari za to zaplatilo. Postupem casu se stejne preslo na agregat protoze se neslo spolehat na to ze mlynar bude doma ....

Vetsi cast mne mi tedy radi radeji onen pozemek se skalou koupit a klidne ho prevest na CHS a vedet ze si tam kdykoliv zalezu at uz s prateli nebo nekym kdo by si to chtel vyzkouset a nebude mne nekdo vyhanet jen proto ze nejake prase tam delalo bordel a ja to za nej odseru ....  (obcas tu ctu clanky i ze cesi delaji bordel v zahranici ... ja to ale nejsem)

Na Kolinsku neni tolik moznosti kde si zalezt - snad asi kazdy vi ze Kolin stoji v pekne rovine a neoplyva zrovna velkym mnozstvim lezeckych lokalit tak proc prijit o tu jedinou na Kolinsku kde se da lezt s lanem, nepocitaje viadukt ktery je kousek od Pasinky a neni to skala.


K odstrelum se nebudu vyjadrovat  tou dobou jsem jeste v oddile nebyl a mam na to zkresleny nazor ...
Steebeodpovědět 

 Pane předsedo12:35:16 23.05.2012
a kdo teda ty odstřely osvětlí, když vy tam jste novej a nic nevíte. Pokud je to tak jak píšou diskutující výše a celá akce byla iniciativou pár pošahanců z vašeho HOPSUKU, napadaj mi docela strašidelný paragrafy- poškozování majetku ve vlastnictví státu, obecný ohrožená, nedovolený ozbrojování a nakládání s výbušninama etc etc... Jak ta skála vypadá dneska? Je stabilní, viděl to odborník obeznámenej s tím co tam v minulosti proběhlo??
INRIodpovědět 
 Re: Pane předsedo13:44:52 23.05.2012
Toto vlakno vzniklo na zaklade neceho jineho.

Jak to na pasince vypadalo po odstrelu je videt zjevne zde : http://hopsuk.borec.cz/fotogal/klanifot.htm

Bohužel nemuzu najit fotky jak to vypadalo pred odstrelem - slovo odstrel zde plně nevystihuje situaci.Jednalo se o blok u nástupu.Vše je vidět na fotkách.Další debata na toto téma je bezpředmětná a nikam nevede.

O co jde je na začátku vlákna.

Na celou akci (koupě Pašinky) a podání více informací k celé situaci, bylo méně času z důvodu zakládání OS,kdy jsme čekaly na schválení a pod.Do té doby jsme pouze řešili zda do toho máme jít nebo ne.V mometě,kdy jsme mohli operovat s OS vstoupili jsme do celého procesu koupi Pašinky - skály u Kohoutova mlýna.

Je samozřejmě velmi snadné předkládat důvody proč to je na prd a proč by do toho někdo nedal ani vindru,je to tak snažší.Ale když lezete nedáváte si taky výzvy?Lezeš tou snažší cestou páč to je pohoda a neřešíš nic?
Pronás to je výzva a chcem se poprat o "svůj" kus skály.To je celý.Nic víc.Víc infa nedám.Musim taky jít něco dělat:-))
Steebeodpovědět 
  Re: Pane předsedo15:29:59 23.05.2012
tyvole, voni se se těma odstřelenejma kusama fotěj, jak myslivci se zvěří, hnus velebnosti.
k.odpovědět 
  Re: Pane předsedo19:51:05 23.05.2012
Tak ono tady jde spíš o to, že zatím pro řadu lidí není jasné, že zrovna vy jste těmi, kteří té oblasti fakt prospívají .... minimálně ten odstřel by to chtělo asi HODNĚ dobře vysvětlit. A za další to nevypadá, že by s vámi ostatní oddíly a lezci z okolí chtěli táhnout za jeden provaz.

Jinak mi celý postup přijde velmi nešťastný, protože pokud už by někdo měl být vlastníkem, tak by to měl být ČHS ... protože ač není rozhodně ideálním spolkem, přece jen tu jsou jisté garance demokratického rozhodování. Takto vám někdo pošle dar, vaše OS získá skálu, ale co se s ní bude dít dál, stejně jako co se bude dít s tím celým OS, to už absolutně neovlivní...takže čistě reálně, zajíc v pytli jak vyšitej. Prakticky celé to plně visí na ryze osobní důvěře k pár lidem, což může být ok pro ty, kteří vás osobně a velmi dobře a dlouho znají, ale pro ostatní ......
MModpovědět 
 Re: Pane předsedo18:37:51 23.05.2012
takže ty jsi jako ježíš král židovský a hodláš spasit svět,jó ;-) jen je všechny udej světče, ať se v kotli smažej!
smoldaodpovědět 

 ehm20:18:01 23.05.2012
Lidi, na lezce jsem napsala jednou v zivote nejakou poznamku asi pred deviti lety a pekne jsem si to vyzrala (pouhe podotknuti, ze jsem nekde zazila neco podobneho, jako bylo v clanku). Ale co, byla jsem mladsi a nevedela, ze to nedela dobrotu sem cokoliv psat.
Ted ale nejak nemohu vydrzet. Z meho pohledu je situace o dost jednodussi, nez extrem, ktery se tady rozviji diky osobnim sporum.

1)Mlynar se nerozhodl kupovat skalu, protoze by mel spory s lezci a byl na ne nastvany z jakehokoliv duvodu (cokoliv z vyse popsanych). Pozemek mu byl pry nabidnut statem (at uz to bylo jakkoliv), jako vlastnikovi okolnich pozemku. Ve chvili, kdy neni jiny kupec, nemusi nabidka viset na uredni desce. Informace se dostala ven a zustava otazkou, proc byla pani urednice tak strasne nastvana, kdyz prisel nekdo se zajmem o koupi a zazadal o informace ohledne tohoto pozemku (byl to jeden clovek sam za sebe, OS jeste neexistovalo). Proc mu vynadala co si to dovoluje vubec atd..? Co v tom je asi nezjistime a zjistovat to ani neni treba, kazdopadne je to divne.

2)Mlynare jsem sama nekolikrat videla, normalne pozdravi, vypada v pohode, ale cloveku je uplne jasne, ze kdyby byl pozemek jeho, nepusti tam ani nohu nebo jen minimum lidi a zacne si klazt podminky - uprimne kdo z Vas by na svuj pozemek za domem poustel lidi uplne v pohode...
Co neni na papire, za cas proste neplati a kdyz uz ted tvrdi, ze by tam lezce pustil, ale jenom nektere, je jasny, ze by to nefungovalo a dochazelo by ke zmenam...

3)Pokud tedy lezci z okolí nechtěli o skláu přijít, nezbylo nez zkusit to nejak resit. Jestlize skalu koupi Mlynar, lezci a turisti tam nebudou moct. Kdyz se podari koupit skalu OS, nebudou lezci branit Mlynari v tom, aby u sebe doma normalne fungoval (v tom vidim urcity rozdil mezi Mlynarem a lezci). A ze jsou tam jednou do roka zavody? To mu myslim nikdy nevadilo a asi by to mohl kousat i v budoucnu. Mne tady z Vltavy parniky delaj randal do oken kazdou chvili, kez by to bylo jen jednou do roka.

Je fakt blbost resit tady osobni spory, o ty ted proste nejde a jestli s tim mate problem, tak si to vyrikejte osobne, dejte si do drzky nebo se nad ne treba uz povzneste... Vsude jsou lidi, ktery se nemaj radi. Psi to tak taky maj.

OS ma pokud vim minimalne 17 clenu a muze mit v budoucnu vice.
Ti co se rozhodli neprispivat opravdu nemusi obhajovat sve rozhodnuti hazenim spiny a oduvodnovanim, proc to neudelali. Neni to potreba, je to preci kazdeho svobodne rozhodnuti a nemusite nic vysvetlovat.

Sezerte me pirane!
oliodpovědět 

 ALLES KAUFEN! SOFORT!23:00:44 23.05.2012
Osobně bych takovou skálou na zahradě nepohrdl. To by se pořádaly soukromé horomejdany! A neztrácel bych čas ježděním jinam. Uvažuje takto Mlynář? Ten to asi chce kvůli svému sobeckému soukromému klidu. Ale co my - ti ostatní???
Já jsem samozřejmě též koupil sad za svou chalupou, který jsem vůbec nepotřeboval, jen kvůli tomu, aby ho nekoupil někdo jiný a nezkazil mně nějakou stavbou mou nemovitost. A snaží se o to spousta lidí.
Byl jsem tak fascinován tím nápadem, koupit skálu, že jsem provokativně popíchl slovutný výbor ČHS. Nevím, kdo tu lumpárnu vymyslel a žasnu, že je to vůbec možné, prodat skálu. Gorbačov říkal, že soukromé vlastnictví půdy je zvěrstvo, že je jí omezené množství a měla by tudíž patřit všem. A u skal to platí mnohonásobně, a jako jedinečný přírodní výtvor by měly patřit všem, jako dosud!! A to i přesto, že co je společné, stojí za ho... a nejlepší je soukromé vlastnictví, s odpovědným vlastníkem.
Co je to za hovada v tom ÚZSVM? Jak je to mohlo napadnout? Dostali už od Mlynáře obvyklou obálečku, více či méně tlustou? Proč by to nemohla spravovat obec, když jsou líní to dělat zástupci státu.
Takže: příležitost koupit skálu je ojedinělá, a když se zrealizuje precedens, další se koupí také. Že by je někdy v budoucnu nějací fanatici zase znárodnili, je málo pravděpodobné - všem takovým půjde zase v první řadě pouze o peníze.
Takže je to hodnotná investice do budoucnosti, pro příští generace horolezců. Stačí se zamyslet a nahlédout, že současné oběživo v hrsti nám slouží většinou k okamžitým a pomíjivým radovánkám a že je ušlechtilejší a záslužnější za ně pořídit hodnoty trvalé.
Jura
Juraodpovědět 
 Re: ALLES KAUFEN! SOFORT!11:26:21 24.05.2012
...ÚZSVM spravuje část státního majetku a mají i nástroje na prodej (neblokovaných - pouze zvláštní předpisy jako cca národní park a pod.) nemovitostí, když o ně někdo požádá (mlynář) - stačilo že se zeptal. Úřad nemovitost prověří, připraví hromadu lejster (to vše trvá dlouho a prověřují a schvalují to nahoře) a prodává podle zákonných předpisů podle znaleckého posudku. S podivem, že tenhle kus země někdo chtěl. Naštěstí požádali i kolíňáci, takže bude soutěž místo přímého prodeje. Je to snadné, podívejte se do katastru co ten úřad má a taky si o něco požádejte. Jednoduše existují a s nimi i předpisy co mají dělat a jak. Možná se o některé ty nemovitosti někdo postará lépe.
odpovědět 
 Re: ALLES KAUFEN! SOFORT!15:43:46 24.05.2012
Ano, koupit se dá všechno. Je to přesně o tom, že kdo ten kus má, může si s ním nakládat dle svého. A vložené prostředky se určitě rychle vrátí formou horoškoly, školením výškových specialistů a vím já čeho ještě? Gugl je pěkný práskač. Vyklopí na vás všechno, co mu bylo našeptáno. Akdyž se to začne hemžit inspektory a instruktory, tak to začíná vypadat, že se "mlynář" něčeho domákl. A prevít jeden,chce to pro sebe. Škoda, že třeba ČHS do toho nemůže zasáhnout. Ať jedni nebo druzí, prostě bude o jednu skálu míň.
ABLodpovědět 

 Koupit!23:08:48 23.05.2012
Na co potřebuje mlynář skálu? Ještě ji rozemele na mlýnské kameny. Skály potřebují horolezci, tak ať si je koupěj, ne? Aspoň jim pak nebudou do toho lezení kecat všelijací další magoři! A s Pašinkou se může začít. Když se věnuje třeba jedno procento z každé rozpočtové položky, nějaké peníze to dá. A podobně i v oddílech, kde se scházejí peníze z ekonomické činnosti.
Čí bude Kapelník? Náš!
Jura
Juraodpovědět 
 Re: Koupit!10:39:56 24.05.2012
Vážení. Většina z vás si neuvědomuje jedno. A sice s rokem 89 a nástupem soukromýho vlastnictví se vše radikálně mění. Začíná prostě platit to, že o svým rozhoduju jen já. A všechna doporučení, smlouvy a co já vím je o ničem. To věděli už dávno staří sedláci a hospodáři na venkově, a s jejich smlouvami a vlastnickými právy si mnohdy dodnes nemohou poradit ani dnešní všemocní právníci jak jsou jasně formulovány. Prostě na koni vždy bude majitel. A někteří to možná už pociťují. A budou čím dál tím víc.
Honzaodpovědět 
  Re: Koupit!21:18:39 24.05.2012
V dnešní době je asi pokus o koupi skály nejlepším řešením.Vztahy s mlynářem už zřejmě nebudou dobré ať v dražbě zvítězíte,či ne a pochybuji,že by mlynář v případě svého úspěchu tam kohokoliv z Vás strpěl a pokud ano,nevím zda lezení za plotem,je zrovna to,co by někoho bavilo.
Přeji úspěšnou dražbu.
Zdeněk
odpovědět 
 Re: Koupit!17:52:43 27.05.2012
A ci bude Starosta a Starostova?:-))
hahaodpovědět 

 příspěvek13:51:36 25.05.2012
Ahoj horolezci Kolínska,
máte můj obdiv za to, jak jste se zhostili celé situace. Přestože jsem na Pašince (zatím) nelezl, poslal jsem Vám za sebe finanční příspěvek. Vaši cestu považuji za správnou. Přeju Vám hodně štěstí. Pepé, HO Škrovád
PPodpovědět 

 Pašinka22:33:02 02.06.2012
Zdravím a držím pěsti.Na kolínsku opravdu toho moc k lezení není a Pašinka byla moje první.Takže také přispívám nějakou tou kačkou a ikdyby to nedopadlo,budou se hodit určitě jinde.Lucka
Lucieodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.