LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climbing is my life!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
HO Jeseník - Jeseník
K2-Poprad - Poprad
HARLEM - Ústí nad Labem

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Mladá Boleslav
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zatrolení Trolové

Výprava českých slacklinerů na Island se pokusila o výstup na vysněné věže, ale skály jsou jen hromada kamení...

"Tak trolátka nenapneme. Od třetiny nahoru je to jen hromada šutrů. Nedá se tam jistit a na co člověk sáhne to letí dolů. Ale rozhodně to není konec. Island je plný možností, jen musíme počkat, až se rozpustí mlha..."



"Lijáky lejou, větry fičej a hajlajny na trolích skalách zůstanou snem... Nicméně je tady spousta dalších, stejně krásných míst. Držte nám palce, abychom se k nim mlhou prošeklovali!"

Fyrst

Fyrst - první (islandsky) highline na Islandu, tu výprava natáhla už po příletu



Odkazy: web expedice hisland.squarespace.com
Článek o projektu na lezci - Iceland Highline Expedition


Ještě se nevzdávejte, držíme palce!

Marťan   [úpravy] 11:28 11.07.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trolové10:01:52 12.07.2014
Takže to někdo naplánoval expedici, svolal tiskovou konferenci a udělal spoustu humbuku kolem výpravy a pak, když tam výprava dorazila, zjistili, že se jedná jen o hromadu kamení, na které nic nejde? Ech... 
Anonymní trolodpovědět 
 Re: Trolové13:13:00 12.07.2014
Jen"hromada kameni" :) Trolici jsou kouzelny stejne jako cele okoli Víku stejne jako cely Island
mnoukodpovědět 
  Re: Trolové18:11:12 12.07.2014
Nejde o to, zda jsou kouzelné nebo ne. Ale o to, že na ně nenatáhneš lajnu. Což, když pořádáš obrovskou slacklinovou expedici s tiskovou konferencí a podporou mezinárodních sponzorů, může být docela ostuda.

Naplánovat expedici, oslovit firmy, psát články, zvát novináře, dát dohromady českou špičku a přitom si ani nezjistit, zda tam ta lajna vůbec půjde dát, je minimálně velmi amatérské :-)
odpovědět 
  Re: Trolové18:11:32 12.07.2014
Nejde o to, zda jsou kouzelné nebo ne. Ale o to, že na ně nenatáhneš lajnu. Což, když pořádáš obrovskou slacklinovou expedici s tiskovou konferencí a podporou mezinárodních sponzorů, může být docela ostuda.

Naplánovat expedici, oslovit firmy, psát články, zvát novináře, dát dohromady českou špičku a přitom si ani nezjistit, zda tam ta lajna vůbec půjde dát, je minimálně velmi amatérské :-)
odpovědět 
   Re: Trolové12:57:43 15.07.2014
Nikdo, nikdy, nikdajz nebyl nahoře./např...
Podívat se tam na otočku a pak dělat expedici..jasny...
Ty amatére, nikoho z nich neznáš a nevíš co tomu obětovali a co je to stálo.
Ty, který tady jen vyřváváš nějaké kraviny...
Tak a ulevil jsem si.
Čau Ondra Hazdra
OndraHodpovědět 
    Re: Trolové15:27:05 15.07.2014
Hm, a co je to stálo? Pověz nám o tom něco. Fakt by mne zajímalo, co koho z nich tahle akce stála.
odpovědět 
     Re: Trolové18:48:56 18.07.2014
pičusům, co se nepodepisujou, bych nic nevysvětloval - sou to retardi :)
le big zloba macodpovědět 
      Re: Trolové14:33:20 21.07.2014
No jenže on ani nemá, co by vysvětloval. Byl to od něj jen takový výkřik do tmy :-) Místní klasika :-)
odpovědět 
   Re: Trolové15:08:44 17.07.2014
A videl jsi vubec jak ta expedice pokracuje, co delaji dal? Mozna si zjisti o cem to je a pak nekoho nazyvej amaterem.
Modpovědět 
    Re: Trotlové17:46:36 17.07.2014
pěknou dovolenou?
d.odpovědět 

 jazykovy koutek17:35:08 12.07.2014
Lidi, kdyz uz si tam chcete dat anglicky titulky, tak se obtezujte s nejakou minimalni urovni.. V tomto stavu je zviditelneni na mezinarodni scene spise tragikomicke.
TOAodpovědět 
 Re: jazykovy koutek21:56:11 12.07.2014
No koukám, inteligence z toho opravdu jen srší!
odpovědět 
 Re: jazykovy koutek22:42:58 12.07.2014
kritika cilena na jazykovou uroven tech angl titulku...
odpovědět 
  Re: jazykovy koutek12:40:26 13.07.2014
No tak to je teda pekny trapas.to chvastani se pred prekazkou... priste se chvalte az po vykonu. a nejlepe to nesirte. delate to pro prachy, nebo pro sebe....cim dal tim vic si myslim, ze ten pocit je az druhotny. dulezite je se pochvalit ostatnim mene zdatnym.. jak ja jsem innn To je doba Booooze.
guuglodpovědět 

 Jaká bezmetná naivita14:30:00 13.07.2014
Je dost naivní jet na Island v červenci když sice teploty trochu stoupají - až na hranici kolem 13 °Celsia - ale šance, že dostaneš sprchu je minimálně dvakrát tak větší než v „nejsušších“ měsících, kterými je na Islandu květen a červen. To prší a mží méně - ale leje tak jako tak každý druhý den. V těchto dvou měsicích jsou ale minimální teploty zase mezi 4 až 6°, to na nějaké procházení po laně také asi není mnoho.  Celá akce byla neuvážená a nedomyšlená a na vějičku „organisátorům“ sedli nejen sponzoři ale i media. Ta kolem celé akce rozpoutala celkem dost velký humbuk. Že se tam někdo předem nejel podívat jestli je to vůbec technicky proveditelné je nepochopitelné. Že se organisátoři předem nezeptali někoho, který ten konec světa zná, jaké možnosti tam jsou, je překvapující – a že to zástupci mediíí zkousli bez nějakých dalších úvah svědčí o jejich naivitě, neprofesionalitě a je abnormálně překvapující. Na druhou stranu to možna byl zajímavý a levný výlet – pro účastníky.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Jaká bezmetná naivita22:26:44 13.07.2014
No jo no. Asi ta lajna neni zatim tak bohatej sport, aby meli na cloveka, co se tam pojede jen tak podivat. Mozna si meli sehnat sponzora na pruzkumnou expedici, coz mi pripada trochu komicky.

Nakonec tenhle vysledek mi prijde zabavnejsi, nez kdyby tam presli par pitomejch lajn.
Geoodpovědět 
  Re: Jaká bezmetná naivita10:17:46 14.07.2014
A není to právě obráceně? Že když lajna není bohatý sport a peníze se shánějí špatně, že by si měli předem vše zjistit a ověřit, aby to vše dopadlo perfektně a měli dobrou referenci a výchozí postavení pro další jednání? I ten jeden člověk by je stál méně, než celá zvoraná akce a ostuda. A to nepíšu o tom, že jistě se dá najít někdo, uvedená místa zná a šel by kontaktovat emailem nebo telefonicky.

Takto se vlastně naši nej podíleli na slacklinové blamáži roku a ukázalo se, že možná po kusu lajny chodit umí, ale to je asi tak vše. Za mě fakt ostuda, která škodí všem. Ale bráno z pohledu markeťáka a obchodníka. Možná, že pro různé alternativce, kterým k životu stačí kus provazu a batoh je to prča a super vtipné.
odpovědět 
 Re: Jaká bezmezná naivita13:47:04 21.07.2014
To je přeci pěkná kravina Michale. To by horolezci nikdy nic nevylezli, kdyby takhle uvažovali. Průkopníci to mají vždycky buď a nebo, je jedno jak vysoko, daleko, kudy a podobně. Ano, část informací si vždycky můžeš zjistit (a oni to udělali), ale dokud si na něco skutečně nesáhneš sám, realita byť i přítelem popisovaná je jiná. To samé počasí, můžeš mít statisticky nejsušší část roku, která Ti zrovna proprší,... A co potom? Potom mají přeci expedice sekundární a náhradní cíle, které se ladí na místě.
Zdravím celou partu - škoda, že vám to tam nevyšlo ;)
martanodpovědět 
  Re: Jaká bezmezná naivita14:15:27 21.07.2014
A chápeš, jaký je rozdíl mezi větami Natáhneme linu a Chtěli bychom natáhnout linu?
odpovědět 
   Re: Jaká bezmezná naivita09:38:51 22.07.2014
A chápeš, že ta parta jela dělat highlajny na Island?
 martanodpovědět 
    Re: Jaká bezmezná naivita10:14:05 22.07.2014
Ne. Parta spustila a uvedla projekt, kde jede natáhnout highline na Troly. O ničem jiném tam není ani zmínka.
odpovědět 
    Re: Jaká bezmezná naivita11:27:56 22.07.2014
Promiň, ale nechápu. Mohl bys ses podívat na jejich stránky, kde expedici popisují, ale napsat mi, podle čeho bych to měl chápat? Kde o tom píší?
odpovědět 
     Re: Jaká bezmezná naivita12:44:54 22.07.2014
Už Ti to tady psali jiní, že hledáš mouchy, kde není třeba a já bych zopakoval, že Tvá energie by šla využít jinde mnohem účelněji. S Tvou informovaností a schopností argumentace jsi místo času v téhle diskusi mohl např. vytvořit novou stránku na Wikipedii o nějakém významném horolezci. Né rád bych ale někoho odrazoval od zábavy diskutérské, chápu, že to někoho baví víc ;)
 martanodpovědět 
      Re: Jaká bezmezná naivita13:00:53 22.07.2014
To bys jako redaktor lezce neměl, naopak bys měl rozpoutávat flejmy.
honzaodpovědět 
       Re: Jaká bezmezná naivita13:09:41 22.07.2014
To píšu za sebe, poznáš to i podle meilů. Ale je vidět, že tu nebylo minulý týden moc co číst.
 martanodpovědět 

 ?15:31:40 13.07.2014
Nechápu co řešíte. Děláte, jak kdyby se ten firemní sponsoring platil z Vaší kapsy..

Nechte brouka žít a buďte rádi, že si to děcka užijou. Osobně si myslím, že přínos např. slečny Kuchařový pro tenhle sport a hlavně pro lidi je někde úplně jinde než v tom, jestli splní vytyčenej cíl či jak dlopuhou a vysokou si natáhne lajnu.
Fousodpovědět 
 Re: ?16:42:04 13.07.2014
Vůbec nic neřeším, netýká se mě to ani finančně ani nějak jinak. Jenom konstatuji, že je blbost tam jet v době kdy leje a že mě celkem překvapuje, že žadný sponzor ani redaktor medií si proveditelnost neověřil a následovně nějak neřešil. To není ani na jedné ani na druhé straně profesionální jednání. Do severní stěny Eigeru také nenastoupíš když je předpověď na 14 dnů bouřky, mračna, déšť a sníh. Snad se naivní amatéři aspoň trochu poučili a příště budou své akce plánovat trochu důkladněji, sponzoři nebudou slepě sledovat stopu, která vede do finančního pekla a redaktoři nebudou spoléhat na kachní kvákání.
Michael Beranekodpovědět 
  Re: ?22:35:52 14.07.2014
Ubohy komentar...to ze jste pane Beranek za zenitem vam nedava pravo vysmivat se ostatnim...
Janodpovědět 
   Re: ?13:20:30 15.07.2014
Co to znamená - být za zenitem? - duševně, fyzicky anebo procházkou někam za modré obzory?
Michael Beranekodpovědět 
  Re: ?13:11:25 15.07.2014
Pane Beránku, z popisu a filmu bych soudil, že problémem nebyl ani tak déšť, jako nemožnost na té hromadě volných šutrů ukotvit lajnu. Jak si představujete, že by to měl nějaký sponzor nebo redaktor zjistit, než tam sám zajet a zkusit si to, než dá slaklinerům mediální prostor či peníze na to, aby to tedy mohli sami zkusit?
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: ?13:27:16 15.07.2014
Milý pane Jandíku, když už jsme u těch pánů. Prý to připravovali asi 2 roky, myslím si, že kontakty, které tato parta měla byly spíše povrchní, když už tvrdějí, že kontaktovali islandskou lezeckou komunitu. Mohli tam někoho z nich vyslat aby to okouknul, Islanďané jsou velice vstřícní, mohli se zeptat geologů, co je tam asi může čekat - vymyslet si takovýchto úvah a pseudodoporučení hromadu není příliž obtížné. Jasně, měli kuráž a odvahu, ale připravena celá akce byla nedostatečně, o tom není třeba debatovat. Třeba se pro příští své aktivity nějak poučejí. Držím jim palce.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: ?15:25:10 15.07.2014
No, Petře, a to je ten problém. Oni nepodali projekt že to tam pojedou zkusit. Oni podali projekt s plány, co vše udělají a přejdou. A to je dost problém. Jak si můžeš všimnout, nikdo nekritizuje, že se jim to nepovedlo, ale všichni kritizují způsob, jakým byla akce organizována a prezentována. To jsou dvě odlišné věci. A jinak ano, kdybych dva roky plánoval podobnou expedici a měl podobné cíle, věř tomu, že bych tam předem zajel, plány akce vypracoval podle možností místa, a teprve pak to celé představil veřejnosti.
odpovědět 
    Re: ?18:14:50 15.07.2014
Kolik takových projektů podal třeba Mára a nesplnily se. Bu'd to musí vadit u všech, nebo u nikoho.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: ?18:17:32 15.07.2014
Nechci vařit z vody - jaký konkrétní projekt máš třeba na mysli? Holečka nesleduju, takže nemám přehled.
odpovědět 
      Re: ?18:54:27 15.07.2014
To je celkem jedno, těch pytlů bylo dost, i když se některé podařilo po čase dost významně sundat, takže to i tak stálo za to. Stačí si srovnat plány na tiskovkách před akcí a co se potom zrealizovalo. Gasherbrum III, Gasherbrum I, Nanga Parbat, Antarktida,,,,
U téhle akce bych to neviděl tak škarohlídsky jako pak kolega Beránek a další. Chtěli natáhnout lajnu, nenatáhli. Ani Mára Holeček nevyezl Talung napoprvé. Viděl jsem sestřihy pár filmíků co tam udělali a i kdyby z toho nepřivezli nic jiného, než ty filmy, stačilo by to.
Kdyby dal člověk před nějakým šíleným záměrem na řeči pesimistů a vzdal to, neudál by se žádný pokrok. Jasně, občas se to nepovede a pesimisti, co se vyrojí po akci jsou na koni. No a když se to povede, chgtějí se pak přiživit na slávě. Tak už to chodí.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: ?23:13:21 15.07.2014
Petre, diky. K tomu neni co dodat. Naprosto souhlasim!
Janodpovědět 
       Re: ?11:05:47 16.07.2014
Rozvinula se tu pěkná diskuze, dokonce i s docela vášnivými příspěvky.
Za sebe mužů říct, že docela souhlasím s M. B. Obzvláště pokud se vezme v potaz, že Island je poměrně oblíbenou a snadně dostupnou dovolenkovou destinaci. Nejde ani o zapomenutý kout v džungli či ostrov v Antarktidě. Navíc celá propagace stala na Trolech. A celé je to násobené, tím jaké zprávy o tom zatím účastníci podali. V podstatě jen přijeli pod Troly a zjistili, že ani nic nezkusí. Žádný příběh, žádné drama, žádný pot a slzy. Zatím to opravdu vypadá spíš jak dovolená než eggspedice.
V podstatě je to stejné jako se roky připravovat na prvosjest úžasné řeky v Pyrenejích a po příjezdu zjistit, že tam je místo ní postavená přehrada.
MModpovědět 
 Re: ?17:47:54 13.07.2014
nechápu co řešíte, sponzorský prachy jdou vždy z osobního kapesnýho majitele firmy a do hodnoty výrobku se nikdy, ale nikdy ani trochu nepromítají. v každý slušný firmě si přece uvědomělý management a uvědomělí vlastníci rádi odepřou svůj honorář a cpou to do sponzoringu.
odpovědět 
  Re: ?22:51:27 13.07.2014
Máte to nějak složitý... Třeba na webu Hedvábná stezka pro cestovatele bez cestovek lze ledacos nalapat i po mejlech. Takže vzlyky nad nedostatkem peněz neberu v potaz. Je to jen o řízení rizik trochu v předstihu...
Peace a příště trochu promyšleněji.
P.S. Fakt nejsem propagátor ničeho, ani žádného webu, snad jen obyčejného selského rozumu a trocha snahy nad průměr...
Gampodpovědět 
  Re: ?10:34:11 14.07.2014
Z hlediska peněz jistě pravda. Ale z hlediska důvěryhodnosti lezení a slacklinového sportu to problém je, protože tím kazí jméno a reputaci všem ostatním a do budoucna jim dost ztěžují podmínky.
odpovědět 
  Re: ?13:37:36 15.07.2014
Sponzorský dar většinou z osobní kapsy darovatele nejde – to je prý dost vyjímkou. Sponzorský dar dává instituce, firma, společnost, aby se při případném úspěchu celé věci/projektu zviditelnila. Sponzorský dar figuruje v účetnictví. Když dá někdo nějakou podporu z vlastní kapsy, z vlastní peněženky tak bude spíše mecenáš. Ale i ten ve svém daňovém přihlášení svůj dar může uvést – anebo možná nemusí.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: ?21:57:25 15.07.2014
Stoji ti za to sem psat? Videl si sponzory te akce? Takze to ucel splnilo ne? :D Rekneme si to uprime, jsi proste zamindrakovanej kokot, kdyz jim tak strasne zavidis. (Doporucuju film Point of No Return z Reel rock serie, at vis o tom jak to chodi ve svete.)
odpovědět 
    Re: ?07:10:44 16.07.2014
Milej anonyme,
když’s nepochopil o co tady jde, tak máš velkou smůlu a nepřemýšlíš - tedy nepou69v83 dostate4n2 mozku, což asi odbouráváš vulgarizmy a nadávkami, viz toho kokota.
. . . . .
Nikdo jim neupírá to, že to umějí, nikdo jim neupírá, že mají odvahu, ale dvouroční příprava této akce stála totálně za starou belu. Když jseš tak dobře informován tak napiš, kdo byl sponzorem – vyluč ta sponzorská jména, za nimiž stojí firmy a zbydou Ti sponzoři, jak jsem psal, kteří s největší pravděpodobností šáhli do vlastní peněženky.
modpovědět 
     Re: ?07:11:51 16.07.2014
Chybí podpis, zde je.
Michael Beranekodpovědět 
      Re: ?09:34:43 16.07.2014
Uz tomu fakt nerozumim, tak jde to z vlastni kapsy nebo ne? Viz vase odpovedi pane Beranku:

"Sponzorský dar většinou z osobní kapsy darovatele nejde – to je prý dost vyjímkou."

"a zbydou Ti sponzoři, jak jsem psal, kteří s největší pravděpodobností šáhli do vlastní peněženky."

Kolik jste jim dal Vy, kdyz vas to tak strasne zere? Opravdu po precteni problem nevidim, ale jsem rad, ze mi to do detailu vysvetlite, proto predem dekuji!
odpovědět 
       Re: ?11:25:22 16.07.2014
Voni jeden „zarytý“ anonyme, nerozumějí tomu, nemaj'na to dost filipa - tak to maj’teda smůlu. Sponzoři jsou buď firmy, společnosti a pod. anebo mecenáši, tedy sponzoři privátní. Pochopili to už anonymní člověče?
Ti jedni to davaj‘ ze své kapsy, ti ostatní z firemních peněz, kasy té které společnosti. Nebudu rozvádět jak se to má, musí, může zdanit.


Když už jste tak osobní / zde má odpověd` - - - oficielním mecenášem a sponzorem jakékoliv sportovní činnosti nejsem, někdy dám na kolečkáře, někdy na hladové v Africe. Někdy přispěji nějakému umělci nebo spisovateli aby mohl dosáhnout svých cílů, budˇ malým obolusem nebo manuelní nebo duševní pomocí. Nejsem bohatý, pouze penzista. I když jsem slacklinerům nepřispěl tak si dovoluji znovu kostatovat: Mají odvahu, jsou sportovně nadaní, možná špičkoví nejen u nás, ale příprava té akce byla prostě nedostatečná, ne – li špatná. Je dušička uklidněna? A tím končím debatu, normálně e s anonymy nekomunikuji.
Michael Beranekodpovědět 

 Co apoštolové19:52:38 13.07.2014
Co třeba 12 apoštolů v Austrálii? Přímo na nich by to asi úřady nepovolily (před lety jim jeden spadnul), ale podél pobřeží (především za oficiální koncem Great Ocean Road) je takových "sloupů" více a třeba by to tam šlo... Jen asi nebudou tak vysoké...
Pájaodpovědět 

 A nebyl to právě Strintberg?21:51:43 13.07.2014
který experimentálně zjsitil, že vyfukováním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne? Já bych to bral jako pokus.
Jirkaodpovědět 

 Odvahu!22:39:35 14.07.2014
Ceni se odvaha, nadseni a to, ze to zkusili! Kde je v takovych pocinech ostuda? Prezentovat jen uspechy? Proc? A ze byli sikovni a obstarali si penize u sponzoru? Prejte jim to.
odpovědět 
 Re: Odvahu!13:13:15 15.07.2014
Strašně moc se těším na to, až se vrátí domů a kluci udělají video, ze které ho si všichni sednete na prdel a doufám, že vám pořádně spadně čelist.
Lezci jsou super lidi a lajneři taktéž. Všichni co jsou kolem nich jim to strasně prejeme a fandíme jim / i když se to bohužel nepodařilo úplně podle představ...a to byli a jsou v kontaktu s místním lezeckým odílem..nevím- takže ano info hledali..tzn.nic o tom nevím tak raději držím prsty dále od klavesnice.,,,
Ps: pokud stím máte kdokoliv jakýkoliv problém, přijeďte na nějaký slackline festival- myslím si, že vám to rádí celé převyprávějí - slušní lidé obdrží pěkný příběh, ostatní ignoranti budou pověšení za koule na highlinu...
Fakt je mi Vás pisálků líto....
OndraHodpovědět 
  Re: Odvahu!15:19:51 15.07.2014
Mě je zase líto tebe, protože absolutně nechápeš, o čem je řeč. Že jsou dobří slaclineři, to jim nikdo nebere. Ale že je akce zpackaná, to je nepopiratelné. Ano, jak píšeš nahoře, měli tam zajet na otočku, podívat se, zhodnotit a pak teprve pořádat expedici s celým tím humbukem. Stále nechápeš rozdíl mezi výletem pár kamarádů s myšlenkou něco zkusit a mezi pořádáním expedice s tiskovými konferencemi, sponzory a podobně. První by byl výlet hodný obdivu, holt to nevyšlo, druhé je ostuda a důkaz neschopnosti organizátorů.
odpovědět 
  Před kým sedám na prdel15:39:36 15.07.2014
Sednu na prdel a spadne mi čelist? To asi těžko. Jediný, koho uznávám a beru a u koho se mi to s tou čelistí stává, je Petr Peeto Kučera. Tam je co obdivovat u jeho solo cest. Zbytek to asi na slackline umí, ale s lanem u pasu je to o ničem, asi jako když blbnou děti na hřišti. Takže na pohled hezké, ale jinak o ničem bez ohledu na výšku nebo prostředí.
odpovědět 
   Re: Před kým sedám na prdel18:37:41 15.07.2014
Tohle je malinko hloupost, co jsi napsal. Ale omlouvá Tě, že jsi na tom nikdy nestál. Kdyby jo, tak tohle z tebe nikdy nevypadne.
Jendaodpovědět 
    Re: Před kým sedám na prdel18:43:03 15.07.2014
Z hlediska hodnocení morálu nebo dovedností? Chceš snad říct, že přechod se smyčkou u pasu a solo je stejný? Jedna kapitola jsou triky a dovednosti, ale jsi-li přivázán, zkušený a máš dost napadáno, kde je tam ve výšce rozdíl? Riziko nula...
odpovědět 
     Re: Před kým sedám na prdel18:54:51 15.07.2014
Trošku nerozumím, který kritérium je pro Tebe nejduležitější. Ale určitě bych nehodnotil výkon jenom podle toho jakýmu riziku jsem se vystavil. Z tohodle pohledu by bylo sportovní lezení na stejný úrovni jako procházka po Stromovce, přesto tam padaj obdivuhodný výkony. Opravdu doporučuji zkusit to.
Jendaodpovědět 
      Re: Před kým sedám na prdel19:41:01 15.07.2014
Ale jo, to padaj. Také nijak nezlehčuju výkony a dovednosti. Ale podobné je to i v lezení. Lézt sportovku odjištěnou po metru je o něčem trochu jiném, než 30 písek s jedním kruhem v patnácti metrech.

Ale s lezením to srovnávat nemůžeš z jednoho prostého důvodu - u lezení je dost rozdíl v kvalitě a množství jištění, kdežto u slackline je úplně jedno, zda pod sebou máš 20 metrů nebo 150, nebo zda je tam skála nebo louka. Pokaždé spadneš metr. Asi jako vícedélky. Při prvních dvou přelezech člověk výšku vnímá, ale když to lezeš víc, tak je úplně jedno, zda je to dolů 30 metrů, nebo 300. Když spadnu, stejně se proletím jen k poslední presce a z hlediska pádu až dolů je jedno, zda je to 100 nebo 200. Prostě se soustředíš na těch pár kroků před sebou a dolů se nedíváš, nic podstatného a důležitého tam není. To samé na skále. Osmička na laně v pohodě, ale 30 metrů šestka na free solo, to je jiné kafe (vlastní zkušenost). Takže asi tak. Tedy pokud se na slacklinu díváš jako na životní styl. Ale tohle blbnutí s přivázáním je fakt jen hra pro zábavu a honit se za tím, kdo udělá jaký cvik v jaké výšce, je už jen tak pro zajímavost.

Co třeba jména jako Bernard Witz nebo Dean Potter? Kdo viděl třeba jeho přechod China canyon... prostě pan slacklinista.
odpovědět 
       tRe: Před kým sedám na prdel20:32:57 15.07.2014
Hm. nic jsem s lezením nesrovnával. Jenom jsem se snažil poukázat na absurditu Tvého pohledu podobnou absurditou. Nicméně tak, jak to vysvětluješ, to opravdu neni. Samozřejmě na padáni do odsedky si lze zvyknout, ale to se nepočítá. Počítaj se přechody a tam pak opravdu záleží na spoustě věcech. Ale to asi nemá cenu vysvětlovat. Zejtra začnou tahat Ádrováci highlajny na víkendovej fest, tak tam zajeď a zkus to. Když nějakou přejdeš a bude to děsná nuda, protože po Tobě samozřejmě nechci aby jsi to šel sólo, tak si jdi normálně zalízt a nic se neděje. Ale takhle mi přijde, že jsi to viděl někde na videu a nabyl jsi dojmu, že to vlastně nic není. Mylně.
Jendaodpovědět 
        Re: tRe: Před kým sedám na prdel01:41:22 16.07.2014
Moc tu lajnu žereš... A uniká Ti, o čem se píše... Partička s humbukem napřed vyrazila někam, kde nic nedala. O tom se tu mluví... A Rosu na kolejích můžeš ve sluchátkách poslouchat i v metru cestou do Kolbenky...
odpovědět 
         Re: tRe: Před kým sedám na prdel06:47:00 16.07.2014
Nic nedala,,,hm jasný, zjisti si fakt a pak kousej, pako.
OndraHodpovědět 
          Re: tRe: Před kým sedám na prdel15:43:23 16.07.2014
tvl dyt davaj pekny veci... ze se ty troli skaly sypaly a byl to puvodni plan a nevysel... a co jako? :)
odpovědět 
           Re: tRe: Před kým sedám na prdel01:17:08 17.07.2014
Jako že nic... :-) Nezpochybňuji jejich výkony jinde, jen jsou v nějakém levelu prostě Trollové :-)
A k tomuto názoru nepotřebuji pro druhého chytrolína na lajnu ani pohlédnout, natož si na ni stoupnout a držet se při tom rukou větve stromu v parku, abych z ní nespadnul. Divný, co?
odpovědět 
       Re: Před kým sedám na prdel16:04:04 18.07.2014
Proč je pro vas dean potter pan slacklinista? Dost unikátní nazor. Danny presel cca 3x delší highline(mimochodem současný sv.rekord). Krom toho dean potter poslední roky nechodí slack ale tight rope.
jakubodpovědět 
        Re: Před kým sedám na prdel17:38:54 18.07.2014
Hele, já ti přeci nic neberu, je to můj subjektivní názor. Každý máme hodnoty někde jinde. To máš jako v lezení. Je lepší lezec ten, co nacvičuje a pak leze desítky na sportovně odjištěném vápně, nebo ten, co leze lehčí cesty na téměř neodjištěném písku? Nebo ten, co leze jedenáctky na překližce? Každé má svoje a to samé platí podle mne o lajně. Klasickou lajnu, kde se jedná jen o rovný přechod s rizikem pádu, bych přirovnal k písku, to vaše skotačení s jištěním pak k odjištěným sportovkám. Nehledej v tom žádné snižování ničího výkonu, prostě to považuji za jinou disciplínu a ty lidi tady považuji za dobré gymnasty a sportovce. Ale z hlediska schopnosti něco přejít po napnutém špagátě Potter vede.
odpovědět 

 Samej odbornik..11:01:25 16.07.2014
Jak muze nekdo rict, ze lajna v 50m je stejna jako ve 2m nebo v 1000m? A ze jedine solo je o necem!?
Pisou sem lidi kteri nevi nic o lajnach ani o lezeni. To je fakt smutny... Clovek klikne na clanek, chce si precist nakej koment, proc se "expedice" nezdarila a docte se takovyh bludy, nakych zakomplexovanych troubu, co lezou na preklizce a zkusili parkrat 10m lajnu v parku...
Milanodpovědět 
 Re: Samej odbornik..13:13:03 16.07.2014
Nebudu se tu s Váma stale hadat....
podívejte se na toto:
http://hisland.squarespace.com/blog/
OndraHodpovědět 
 Re: Samej odbornik..16:02:28 16.07.2014
Výška je jen o hlavě a záleží na každém, jak se s ní srovná. Někdo má závratě, jiný se mrazení u žaludku nezbaví ani po letech, jiný si výšky nevšímá, protože není důležitá. Z vlastní zkušenosti znám u lidí všechny případy. Takže vnímání je velmi individuální a v některých případech je fakt jedno, jak vysoko jsi.
odpovědět 
  Re: Samej odbornik..14:20:47 17.07.2014
To seš úplně mimo, na lejně to neni jen o strachu. Rovnováha se udržuje i očima a když je pevný bod daleko tak oči nefungujou. To je zásadní rozdíl. Stoupni si na jednu nohu a zavři oči - a podobnej rozdíl je když na lajně koukáš na zem z metru nebo z 50 metrů.
odpovědět 
   Re: Samej odbornik..20:12:42 17.07.2014
Na lajně držíš balance pohledem na zem? Že se chodci dívají na jeden bod, ok. Ale bývá to obvykle ukotvení, nebo protější skála, ke které jdou, ne zem. Nebo se pletu?
odpovědět 

 Reakce na vaše reakce23:16:14 20.07.2014
Předně chci poděkovat těm, kteří se tu (a i na jiných webech) za nás bijí jako lvy. Je to super, ale neztrácejte tím moc času. S klidnou duší se můžete na poustování vykašlat a jet někam do skal. Ty vševědoucí reakce generálů po bitvě nám těžkou hlavu nedělají.

Nemám nic proti podnětné kritice. Ale kritiku, kterou jsme sklidili píšou lidi, kteří o highline nic moc neví (spíš nic než moc).

Trolí skály jsme nenapnuli, ale udělali jsme 8 nových highline v délkách 33 - 90m. Během dvou týdnů je to fakt rychta. Turek, Beránek i anonimové můžou naše výkony schazovat jak chtějí. My máme čisté svědomí. Dali jsme do toho vše, co v nás je a odvezli jsme si nezapomenutelné zážitky, o které se rádi podělíme:)
Ančekanče Kuchařováodpovědět 
 Re: Reakce na vaše reakce09:41:55 21.07.2014
Fakt by mne zajímalo, zda jste tak hloupí, nebo zda to jen děláte. To snad už musí být naschvál. Nikdo nesnižuje vaše výkony, ale špatnou přípravu akce Trolové a bombastické chlubení se před akcí. I kdybys pak udělala světový rekord, je to jedno. Akce natažení line na Troly, se kterou byla tato "expedice" spojena, byla špatně připravena a selhala. To je neodiskutovatelné. Jo, možná jste pak udělali nějaké jiné liny a jiné akce, ale to už s původní prezentací projektu, mapky a plánky Trolů a vším tím humbukem okolo nesouvisí. Jsi schopná to pochopit? Asi ne... :-(
odpovědět 
  Re: Reakce na vaše reakce12:28:49 21.07.2014
Miluju anonymní komenty.

Nemyslím si, že bychom přípravu podcenili. Kontaktovali jsme předem Islandkou lezeckou komunitu, Rescue team a majitele skal. Veškeré info, které jsme získali: že na skály se neleze ani nejezdí, ale že nám budou nápomocni, aby jsme tento projekt realizovali.

A co se týče předběžného průzkumu od někoho z místních. Zní to jako velmi logická věc, kterou by se vše vyřešilo. Bohužel z mé zkušenosti vyplývá, že informace od lidí, kteří byli na místě nelze brát jako bernou minci, pokud to nebyli zkušení highlineři. Několik oblastí mi již takto uniklo. Sháněla jsem si k nim info od lezců, z fotek a videí. Na fotkách to vypadalo pěkně, pak jsem se sešla s lezcema, kteří tam byli osobně a říkali, že kotvení highline v oblasti nepůjde. Že je skála na vršcích příliš oblá a rozbitá. Za půl roku tam jel jiný slacklinerský tým a napli krásné lajny. Highlining je v tomto velmi specifický.

A mediální humbuk.....nemyslím, že těch pár zpráv co o nás byly napsány je humbuk. Až budeš anonyme připravovat nějakou expedici, slib sponzorům, že se o tvém projektu nikdo nedozví, určitě ocení tvou skromnost.

Tím v této diskusi končím. Doufám, že se věc alespoň trochu vyjasnila. Pokud ne, tak nevidím smysl v tom obhajovat své dobré úmysly a kvantum práce a energie, které jsem do toho vložila.

A upřímě bez jakékoli ironie ti přeji klid na duši a životní rovnováhu. Je trochu škoda, že svou energii vkládáš do diskutování o věcech, které jsou ti vzdálené. Určitě tě baví i něco jiného v čem můžeš být přínosný/á. No radu dělat něco podnětného ode mě asi nevezmeš. Jen chci dodat, že k tobě necítím ani zášť ani nenávis, je mi tě jen krapet líto.

Ančekančeodpovědět 
   Re: Reakce na vaše reakce12:52:36 21.07.2014
Já tu holku žeru !!!!
Sorry Q :-)
peace Ondra Hazdra
OndraHodpovědět 
   Re: Reakce na vaše reakce13:44:11 21.07.2014
Ančekanče, jediné, co tě omlouvá, je nízký věk, ve kterém se určitá naivita a bezstarostnost dá očekávat.

Přípěvek tady jsi napsala hezky, ale je v rozporu s tvými předchozími rozhovory. Když někde v oficiálním rozhovoru sebejistě tvrdíš, že skály skýtají možnost pro natažení 30-120 metrů dlouhý highline a ono se pak ukáže, že to vlastně nejde, je něco špatně. A skály za to nemohou, jedná se o nezkušenost, naivitu a přehnanou sebedůvěru.

Kdybys to podávala podmiňovacím způsobem, jako chceme zkusit, rádi bychom, bylo by super... nikdo by tu ani nepípnul a podporu byste měli od všech. Ale na začátku jste to přehnali, trolí expedice selhala a nakonec jste ani nezvládli komunikaci. Asi jsi šikovná a aktivní, ale až budete připravovat další podobný projekt, zkuste kromě fanoušků slackline do týmu přibrat i odborníka na PR. Hezký příklad tu máš u Jaroše.
odpovědět 
    Re: Reakce na vaše reakce16:45:11 21.07.2014
podle mě je dost trapný se nepodepsat, když mluvíš s někým, kdo podepsanej je. Celým jménem, který odkazuje k nečemu, co všichni znají/můžou si najít. Tvůj koment je trolí skála.
trolí skálaodpovědět 
   Re: Reakce na vaše reakce15:54:10 21.07.2014
píšeš že tam jiný tým pěkný lajny natáhl. Je tedy celý problém v tom, že jste tam nedokázali vylézt?
d.odpovědět 
    Re: Reakce na vaše reakce15:55:49 21.07.2014
Nepíše. Čti.
honzaodpovědět 
     Re: Reakce na vaše reakce17:02:10 21.07.2014
.... že kotvení highline v oblasti nepůjde. Že je skála na vršcích příliš oblá a rozbitá. Za půl roku tam jel jiný slacklinerský tým a napli krásné lajny. ....
odpovědět 
      Re: Reakce na vaše reakce18:48:11 21.07.2014
Na Islandu nikdo nikdy highline netahal. Byli jsme první.

Píšu:

....Několik oblastí mi již takto uniklo. Sháněla jsem si k nim info od lezců, z fotek a videí. Na fotkách to vypadalo pěkně, pak jsem se sešla s lezcema, kteří tam byli osobně a říkali, že kotvení highline v oblasti nepůjde. Že je skála na vršcích příliš oblá a rozbitá. Za půl roku tam jel jiný slacklinerský tým a napli krásné lajny.....

Je to příběh z úplně jiného koutu světa. Název oblasti neuvedu, protože by vedl k lezcům se kterými jsem se radila. Nechci, aby o nich někdo zle smýšlel.

Píšu to jako vysvětlení, proč by nám osobní prohlídka od někoho z místních byla na nic.
Ančekančeodpovědět 
       Re: Reakce na vaše reakce19:08:21 21.07.2014
Tak právě to je o důvod víc, proč jste měli psát a mluvit podmiňovacím způsobem. Všechno to jsou jen výmluvy a omluvy. Ale třeba na to přijdete sami, až dospějete.
odpovědět 
        Re: Reakce na vaše reakce19:21:48 21.07.2014
Jezis pdominovaci zpusob v PRku neni nic jineho, nez preventivni alibi. To je fakt potreba trvat na tehle zbytecne omacce?
Geoodpovědět 
        Re: Reakce na vaše reakce19:29:42 21.07.2014
az ty dospejes, mozna ti dojde jak je trapny takto vykrikovat z anonymity.
TOAodpovědět 
        Re: Reakce na vaše reakce19:39:36 21.07.2014
Celej problém je myslím v tom, že článek na lezci o chystaný akci byl gramaticky určenej čtenářům a ty se teď jako čtenář cejtíš bejt podvedenej, protože máš sebestřednej pocit, že ten článek ti byl určenej nejen gramaticky, ale i doopravdy.

Doopravdy byl však ten článek nejspíš součástí plnění nějaký smlouvy, který zcela nejsi účasten, takže mi přijde až neslušný takhle šťourat do něčeho, co se tě v podstatě netýká, nijak tě nepoškozuje a vůbec jde zcela mimo tebe.

Co je odsouzeníhodnýho na tom napsat PR článek takového znění, aby přinesl prachy od sponzora?

Co je odsouzeníhodnýho na tom následně za prachy od sponzora pověsit pytel?

To je záležitost čistě mezi expedicí a sponzorem - nikdo jinej do toho nemá co kafrat, nejde o žádný peníze z rozpočtu ani veřejnýho a (asi) ani svazovýho.

honzaodpovědět 
         Re: Reakce na vaše reakce21:09:23 21.07.2014
Co je odsouzení hodného na vyjádření, že předchozí PR kampaň pokládá čtenář Lezce za podvod na své osobě?
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Reakce na vaše reakce22:43:41 21.07.2014
Nic. Na tomhle příběhu není odsouzeníhodného nic, až na to odsuzování. Z informací, které se doposud dostali ven, lze pouze fabulovat. Jistě je na projektu spousta věcí k zamyšlení, ale k odsouzení z nijaké perspektivy rozhodně ne. Pokud by se kritici a žurnalisté nejprve ptali po detailech a následně věc analyzovali, ok. Je zde přesto možnost, že se komunikační proudy projektu někoho bez úmyslu dotýkají a v tom případě přijměte naší(mojí)omluvu, nebo zkrátka konstatujte míjení. Otázky moje: Kdo je pro vás profesionál? Člověk, který si sportem vydělává? Člověk, který ovládá něco ze sportu, něco z marketingu? Člověk, který svůj sport miluje, dává mu vše ze svého volného času, aniž by si jím vydělával a je schopen snít o dalekém obzoru černých skal?(tj. dle lingvistiky amatér?)? Je jím student gymnázia, který je "náhodou" ve svém sportu nejlepší na světě a právě absolvoval svůj první velkej projekt? - proč se v takovém případě vymezovat neúměrně kriticky či anonymně a prostě mu nepřát růst a možnost, třeba jako "amatérovi"?? Používat pubescentní pojmy v outdoorových masmédiích? (tj. mimochodem daleko zjištnější, nežli předmět diskuze). Ne, highlining zatím nemá svýho Máru Holečka, ostřílenýho charismatickýho typa, skvělýho sportovce, kterej v tom umí chodit. Koneckonců tohle nebyl jenom první velkej highline projekt náš(rozuměj členů expedice), ale byl to dost možná první podobnej projekt vůbec (v kontextu sportu, kterýmu mi všichni lezci sice moooc rozumíme, ale víš jak..). Tzn závěrem, pokud se styl prezentace projetku někoho osobně dotýká, je to první velký mediální projekt nás všech a mohlo dojít k neopatrnostem ve formulaci. Jinak si myslím, že by ve věci bylo možný najít i radost.
Jan Šimánekodpovědět 
           Re: Reakce na vaše reakce23:11:10 21.07.2014
No, víš, máš naprostou pravdu. Ale tady jde o něco jiného. Naplánujete expedici s PR články a celým tím humbukem okolo, expedice se nezdaří. A vy? Ve vašem hodnocení za to mohou věže, že jsou ve špatném stavu. Ale takhle se to nedělá. Chyba byla v lidech, ne ve skále. Ale nikde ani zmínka o tom. Kdybyste napsali něco jako sorry, špatně jsme to odhadli, neprověřili jsme si stav předem a naplánovali to trochu hr, tak všichni vás politují, to se stane, a popřejí štěstí do další expedice. Ale když jste to uzavřeli slovy věže jsou pitomé, nic na nich nejde, ale báječně jsme si zachodili jinde, akorát tím řadu lidí naštvete. Na zhodnocení výletu do běžného článku by to bylo v pohodě. Ale jako zhodnocení propagované oficiální české expedice je to nedostatečné. A řekl bych, že to je právě to, co je vám tu vytýkáno. Ne vaše výkony na lajně, ne expedice, ne výsledek expedice, ale špatná a nedostatečná komunikace. Na jednu stranu to asi odpovídá zaměření a věku jednotlivých účastníků, na stranu druhou to není omluva a formální komunikace jakékoliv expedice by přeci jen měla mít určitá pravidla.
odpovědět 
            Re: Reakce na vaše reakce01:11:01 22.07.2014
no, víš, je klidně možný, že naše komunikační schopnosti potřebujou víc cviku a pokory. když chceš s lidma sdílet průběh záměru tohodle typu a máš na výrobu sdělení pár hodin mezi západem a svítáním, v běhu věci, bez PR guru a nadhledu, se vší únavou atd, bez zkušeností a jsi sportovec nebo filmař, taková věc se může stát.. Že něco dostatečně v důležitej moment nevysvětlíš, že někde použiješ superlativ namísto podmiňovativu. Nejsem tiskovej mluvčí projetku, jenom jeho dokumentarista a prezentuju jen svůj názor. Kdyby před sto léty sasíci napsali dopis do Sedmihorek, jestli jde vylízt Dračí Zub, odepsali by mu že ne, jsou to kolmý stěny! (nikdo na nich nebyl, jen hrdina co se chtěl utkat s drakem). Odepsali by: hrdino, jak ta skála vypadá? A drak? Hrdiové z Islandu, co na věže po léta lezou kvůli sběru ptačích vajec(cca do 1/2věží, nelezci)nám řekli: myslíme si, že by to mohlo jít, těžko, ale mohlo. Isladnskej zkušenej lezec, prvovýstupce a znalec místních struktur nám řekl: hele, to je pecka, nikdo o tom nic neví, ani já si netroufnu projekt odsoudit nebo posvětit, ale za pokus to určitě stojí! Atd. Nevím jaká je představa o zjištění stavu skal vzhledem k záměru, potažmo představa o rozpočtu výpravy, ale vyslání člověka s titulem schopnosti zodpovědně určit, zda je projekt realizovatelný, by nebylo levnější, než náš pokus. S tím že tyto náklady by jednak nikdo nezaplatil a druhak, přišlo by za ty peníze jenom jedno ze slov: ano/ne (nejsem si nicméně jistý, zda by někdo mohl takový hodnocení podat, stejně jako by v dobách předpočátku horolezení nemohl nikdo říct, támhleta puklina se jednou bude jmenovat Bárthova spára a tahle stěna, kamaráde, tu vyleze vyvolenej hrdina s obříma prsty a bez mága). Tzn do určitý minimální nutný míry, která provází i jiný expedice, jsme pracovali s mýtusem, s dobrou vírou a sny. Pokud ve vyprávění týhle islandský pohádky děláme slovesný chyby, zkus/te nám to odpustit a těšit se z toho, co se podařilo.
Jan Šimánekodpovědět 
             Re: Reakce na vaše reakce09:30:32 22.07.2014
Na výrobu sdělení máš pár hodin? Někde se tu píše o dvou letech příprav.

Těšit se z toho, co se podařilo? Ale ono se nepodařilo vůbec nic. Podotýkám, že celý projekt byl představen pouze a jedině jako výstup na Troly.

Takže těžko to pak hodnotit akci nebo účastníky kladně.
odpovědět 
          Re: Reakce na vaše reakce23:19:16 21.07.2014
Odsouzeníhodná je na onom vyjádření forma a nedostatek míry, zkrátka je to ujetý.
honzaodpovědět 
       Re: Reakce na vaše reakce20:40:14 21.07.2014
no je to tak. moudra od někoho kdo je z podobné branže ale trošku jinde (lezec/šlakař) jsou většinou nahouno protože neumí špecifíka, kór u tak (relativně) malého a mladého športu. samozřejmě to odvisí od složení týmu a schopnosti improvizovat a ochotě do tý natůry vnášet nějakej ten ympákt (typicky by se, za vlasy přitaženě, dalo na trola a trolici doletět na padáčku, nastěhovat tam centrálu, jádrovku a mětrák epoxidu a udělat tam megabomba kotvení, což vám předpokládám jednak připadá surové a nefér a druhak to neumíte).
to jako když mám někde robotovat tak mi nestačí nějaký to ujištění od nějakýho hej nebo počkej že to určitě jde, ale jedu se tam podívat.

no a mecenášové - to není můj boj, to si koulejte jak chcete. třeba přispějou znova, no né?
Lukas B.odpovědět 
  Re: Reakce na vaše reakce17:38:06 24.07.2014
Tak to připrav líp když jsi tak chytrej.Nemáš ani morál se podepsat , natož něco dělat, chytráku.
J.Cetelodpovědět 
   Re: Reakce na vaše reakce17:56:32 24.07.2014
Proč? To nesmí zhodnotit veřejně prezentovaný projekt a napsat na něj názor, když ho nepřipravoval právě on? Nesmím zkritizovat rohlík, když mi nechutná, nebo film, když se mi nelíbí, když jsem to nepekl nebo netočil já? Trochu divné, ne?
odpovědět 
  Re: Reakce na vaše reakce17:38:12 24.07.2014
Tak to připrav líp když jsi tak chytrej.Nemáš ani morál se podepsat , natož něco dělat, chytráku.
J.Cetelodpovědět 

 nemůžu si pomoci,ale...23:58:20 21.07.2014
...připadá mi, že skrytej vzkaz většiny anonymních haters komentů je "co se vůbec cpete s těma svejma lajničkama do skal, když ty skály už jsou naše, Ti co podpořili tenhle trapnej projekt, ty prachy měli radši dát nám, a né těmhle neumětelům!" Chybí tu nějak nadhled, ocenit inovátorskej přístup, počkat si co bude výstupem z celý expedice, bejt trochu tolerantní a nemyslet si že všemu rozumim.
S tim podmiňovacím způsobem je to fakt sranda. Tak jestli jste dostali lajnou pořádně přes koule, tak tahle bandička za to fakt nemůže...
Víc lezec než Slacklinerodpovědět 
 Re: nemůžu si pomoci,ale...00:38:45 22.07.2014
Právě jsi sám na sobě dokázal, že je to celé opravdu špatně. Jaký výstup z "celé" expedice? Celá expedice jsou jen Trolí skály. A na těch neudělali vůbec nic. Takže na co chceš čekat?
odpovědět 
  Re: nemůžu si pomoci,ale...10:55:08 22.07.2014
Teda fakt by mě zajímalo, co tě na tom našem počinu tak žere.

A když už chceš vynášet soudy nad úspěšností či neúspěšností naší expedice, tak si nejdřív zjisti naše opravdové cíle.

Od začátku bylo cílem napnout první highline na Islandu. Soustředit se především na Trolí skály, ale pak jet dál na východ a zkusit i jiné oblasti. Nezastírám, že Trolí skály pro nás byly nejlákavější a proto jsme je nejvíc prezentovaly.

Ale říct, že celá expedice selhala, může pouze člověk, jehož mozek funguje v binární soustavě*.

(* binární soustava používá pouze dva symboly 0 a 1; u elektroniky jde proud/nejde proud)

Pokud vím tak počítače využívají binární soustavy. My lidé známe i jiná čísla a většina z nás vidí krom černé a bílé i jiné barvy.

Přeji ti hezký den a už se do nás neser:*
Ančekančeodpovědět 
   Re: nemůžu si pomoci,ale...11:17:41 22.07.2014
No jenže se dostáváš k té podstatě a špatné komunikaci, o které tu všichni kritici píší. Třeba ti to konečně dojde. Samozřejmě bys měla pravdu, kdybyste projekt prezentovali tak, jak píšeš. Ale to se nestalo.

Když si tu najdu původní článek, píšete tam pouze o Trolích skalách. Když se podívám na stránky expedice, jsou tam všude jen Trolí skály. Nikde ani zmínka o jiných cílech. Všude píšete jen o tom, že expedice byla na Trolí skály a cílem bylo natažení lajn na trolech. Nic tam nepíšete ani o Islandu, ani o jiných lajnách. Mám ti to sem snad zkopírovat? Sama se podívej na vaše stránky do O projektu. Podívej se na cíle projektu a zhodnoť, zda cílů bylo nebo nebylo dosaženo a zda expedice byla nebo nebyla úspěšná. http://www.hisland. squarespace.com/overview/ Jsem docela zvědavý na tvůj závěr.
odpovědět 
   Re: nemůžu si pomoci,ale...11:26:04 22.07.2014
Ančekanče, mě to nedá. Fakt nechápu, kde se ve vás tahle arogance a namyšlenost a zároveň neochota či obava přiznat selhání a podívat se pravdě do očí, bere.

Cituji z vašeho webu -

Jsme tým nejlepších českých i světových slacklinerů a vášnivých lezců, kteří spolu cestují a vytvářejí highline projekty v evropských horách. Naším dalším cílem jsou legendární Trolí skály na jižním cípu Islandu. Jedná se o nádherné skalní věže čnící z oceánu, které jsou jako stvořené pro natažení několika neskutečných highline.

Highline na Trolích skalách je unikátní projekt a na světě je jen několik lidí, kteří jsou schopni napnout a přejít highline dlouhou kolem 100 metrů. Náš tým takové členy má. V plánu je klasickým lezeckým stylem zdolat věže a natáhnout mezi nimi 3-5 unikátní highliny délek 30-120m.

Pokud má někdo problémy s pochopením textu, tak vyberu dvě klíčové věty - Naším dalším cílem jsou legendární Trolí skály. V plánu je klasickým lezeckým stylem zdolat věže a natáhnout mezi nimi 3-5 unikátní highliny délek 30-120m.

Toť k vaší expedici vše, o ničem jiném se tam nepíše.

A následuje další článek - Výprava českých slacklinerů na Island se pokusila o výstup na vysněné věže, ale skály jsou jen hromada kamení...
"Tak trolátka nenapneme. Od třetiny nahoru je to jen hromada šutrů. Nedá se tam jistit a na co člověk sáhne to letí dolů.

Takže na Trolech, cíli expedice, nic nejde. Mohla bys nějak rozumně a objektivně zhodnotit úspěšnost expedice na Troly a dosažení vytyčených cílů? Nemyslím tím celý výlet na Island, ale mám na mysli expedici tak, jak je popsaná ve vašich materiálech.

Děkuji.
odpovědět 
   Re: nemůžu si pomoci,ale...11:32:16 22.07.2014
Milá Prasečí Anno, Jene a další účastníci zájezdu na vysoké linky do Ledové Země - vám to fakt pořád nedochází? Nikdo tady nemá nic proti faktu, že se něco nepovedlo. Každý z nás totiž už moc svých projektů zapytlil a víme, že je občas lepší pytlit než umřít.

Jenže problém je jinde: Vy jste prostě udělali velké mediální haló, prohlásili jste se za světovou hajlajnovou špičku, lezecké i laické veřejnosti jste slíbili tři nádherné lajny na Trolích věžích - a pak se ukázalo, že jste si to jen tak vymysleli od stolu a že to byla od začátku blbost.

Kdybyste se začali bát, onemocněli jste, lajny by na vás byly příliš náročné, počasí by vám nedovolilo chodit ve výškách, nebo já nevím co normálního by se stalo, všichni bychom to chápali. Jenže se ukázalo, že jste to zvorali na začátku, slibovali jste nesplnitelné a věšeli nám bulíky na nos.

Takovou amatérštinu si můžeme dovolit my, kteří si občas někam vyjedeme zalézt a je v podstatě jedno, zda se nám to podaří nebo ne, protože předem nevykřikujeme na Lezci o naší úžasné expedici.

Srovnej třeba aktuální expedice Libora Uhra, Radka Jaroše nebo Marka Holečka. Předem slibují, co je možné vylézt, my to všichni víme, že je to možné, a když se to nepodaří, tak je nám jasné, že chlapci udělali, co bylo v jejich silách. Nikdo jim nic nevyčítá, leda tak se strhne debata o jejich stylu nebo srovnání se světovou špičkou, ale jsou to svým způsobem důvěryhodné celebrity.

Chápeš?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...12:39:49 22.07.2014
To jsou zase plky vy dva :D
 martanodpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...13:07:24 22.07.2014
a v čem nemají pravdu ???
jepisodpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...11:38:33 23.07.2014
Já tedy nevím, ale zrovna toto mi jako plky nepřipadá...
podpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...13:16:53 22.07.2014
sám seš amaterér
odpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...13:18:50 22.07.2014
Mily Kubo, kdyz si to tak presne vsechno vedel predem, proc clanek az po "bitve"? Nenasel jsem nic, co by si napsal pred bitvou, divne. Jen tvuj "arognatni a namysleny" clanek na tvem bulvarnim webu, ktery se asi zabyva jen urazenim lidi (precetl jsem jen par clanku, jelikoz se mi delalo zle).

Krome jineho v rozhovorech se pomerne casto objevuji slova jako "pokusime" a "mozna". Informace na webu expedice jsou take pravdive, jen mozna chtelo vice zduraznit i ostatni cile, ale rozhodne vase (vsech odpurcu) vytky slo napsat slusne. Rozhodne oznaceni (ci osloveni) jako "Partička adolescentů", ci "Prasečí Anno" vypovida o vasi inteligenci az moc.

Take mi unika proc by kazda expedice mela byt uspesna, hlavne pokud jde o neco, co nikdo nedokazal. Jiste mnoho expedic u nas i v zahranici tvrdilo, ze nekam vylezou a nepovedlo se to. V lepsim pripade meli dost rozumu a neriskovali zbytecne zivot... mozna spis tohle vypovida o rozumu a vyzralosti, malo kdo vi, kde jsou jeho hranice.

Ale chapu, ze vy, pan beranek a ostatni byste to udelali lepe, lajny napnuli a presli to solo (jelikoz jiny zpusob prechodu se nepocita viz anonymni komentar z 15:39:36 15.07.2014). Mozna jim priste muzete nabidnout vasi pomoc, ale tak trosku pochybuji, ze na to mate a ze oni to prijmou, kdyz se chovate tak, jak se chovate.

Petrodpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...13:41:06 22.07.2014
Víš, na dobrou expedici by bylo dobré říct Děkujem za podporu, expedice na Troly dopadla neúšpěšně, podcenili jsme podmínky a plánování. Příště to snad dopadne lépe. Čas na Islandu jsme však nepromarnili, povedlo se nám pak natáhnout a přejít....

Takhle nějak by to udělali profíci a naše partičky by sklidila jen obdiv za pokus i sebereflexi. Ale to neudělali, zachovali se jako nezralí puboši, co i přes očividná fakta nalézají stále nové a nové výmluvy a způsoby, jak to nepřiznat. A to je to, co tu prudí. Ne neúspěch, každý z náš někdy něco nezvládne, ale jejich postoj, že je to vlastně v pořádku, to okecávat a nakonec vyhodnotit úspěšně jako úplně jinou akci. To se prostě nedělá.
odpovědět 
      Re: nemůžu si pomoci,ale...13:56:44 22.07.2014
Ok, ale clanek nepsal ani jeden z clenu expedice. Expedice skoncila tusim v patek a hodnotit neco podle videoreportu v pulce expedice? To, co jim vycitas, by snad melo prijit az po skonceni akce, ne? A nikdo neco takoveho nesepise ze dne na den (minimalne projit fotky, videa atd. neco zabere). Trosku jsem cekal nejake vetsi shrnuti treba za tyden az ctrnact dni, ale trosku se bojim, ze potom, co tu predvadite, k tomu nedojde.

Mozna muzete vycitat lidem jako je Martan a Jakub Turek, ze pisi clanky, ktere vypadaji jako nejaka zaverecna zprava, i kdyz tomu tak neni, ale nejak nevidim duvod a take nechapu nenavist vuci clenum expedice.
Petrodpovědět 
       Re: nemůžu si pomoci,ale...14:12:24 22.07.2014
Prosím, co chceš na úspěšnosti expedice hodnotit? Třeba se pletu, omlouvám se. Ale můžeš si přečíst příspěvek z 11:26:04 22.07.2014 a jasně a stručně to zhodnotit?
odpovědět 
        Re: nemůžu si pomoci,ale...15:12:35 22.07.2014
Ja nic hodnotit nemohu, nebyl jsem tam. Kazdopadne vy vite presne, co tam delali? Vzdy je co hodnotit a i neuspech je vyledek experimentu. A jak uz psala Anca, nic neni cernobile.
Petrodpovědět 
         Re: nemůžu si pomoci,ale...15:21:03 22.07.2014
Vyhýbáš se odpovědi. Srovnat záměr s výsledkem snad zvládneš ne? Nebo, pokud tě mohu poprosit, můžeš tu podle jejich stránek a popisu projekt vlastními slovy napsat, co bylo cílem projektu? Děkuji.
odpovědět 
          Re: nemůžu si pomoci,ale...17:21:43 22.07.2014
Mas pravdu, vyhybam. Vyhybam se nejakym soudum, jelikoz nemam dost informaci, abych se vyjadril presneji. Narozdil od tebe, ktery vse vi, zna a odsoudi. Treba vylezli na vsechny veze, treba jen na jednu, treba na zadnou, ale vystup na ne byl jeden z dilcich cilu. Dalsi cil byl, i kdyz malo zduraznovany, tahani jinych highline, coz se jim povedlo.

Kazdopadne otazka byla: "Prosím, co chceš na úspěšnosti expedice hodnotit?"... na coz jsem odpovedel podle me dost jasne. I neuspech lze hodnotit.
odpovědět 
           Re: nemůžu si pomoci,ale...18:59:58 22.07.2014
Já po tobě nechci soudy ani hodnocení. Chci, aby ses podíval na stránku expedice a napsal mi, co byl cíl. A aby ses podíval na výše uvedený výsledek popisu výstupu na Troly a napsal, zda bylo cílů expedice dosaženo. Jestli tam byly jiné cíle, ok. Napiš je, třeba jsem je přehlédl. Takže? Jsi schopen mi podle stránek expedice vypsat cíle, které z textu vyplývají???
odpovědět 
            Re: nemůžu si pomoci,ale...09:56:46 23.07.2014
Koukám, že když dojde na konkrétní informace a fakta, že ti slova nějak dochází... :-) A taky že najít v sobě slušnost a napsat, že jsi se spletl, je také nad tvé síly :-)
odpovědět 
             Re: nemůžu si pomoci,ale...21:09:47 23.07.2014
Ne, nebavi me tve prekrucovani a nesouvisejici reakce, sorry.
odpovědět 
              Slibuju omluvu22:58:10 23.07.2014
Tak tomu fakt nerozumím. Co je kde za překrucování, když tě požádám, abys podle stránek expedice vypsal její cíle? A pak podle hodnocení napsal, zda jich bylo dosaženo. Promiň, ale to není žádná manipulace, překrucování faktů ani demagogie. Jen slušná žádost o tvé hodnocení. Takže ještě jednou, snad to pro tebe nemůže být tak těžké a pokud máš pravdu, přesvědčíš mne a expedici prospěješ. Můžeš podle textu na webu expedice vyjmenovat cíle, které expedice měla? Nehledej na tom nic složitého, není to chyták, jen upřímné prosba. Víc, než 5 minut ti to zabrat nemůže. Máš mé slovo, že pokud ukážeš, že jsem se spletl, tak se tu veřejně všem účastníkům expedice omluvím.
odpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...15:14:08 22.07.2014
Milý Petře, takže ani Ty jsi to stále nepochopil. Zkus si přečíst celou tuto diskusi ještě jednou, případně také můj článek, na který se odvoláváš. Mohlo by Ti dojít, co se nepovedlo.

Teď k drobnostem, které jsi napsal:

* Mily Kubo, kdyz si to tak presne vsechno vedel predem, proc clanek az po "bitve"?

Nevěděl jsem nic, ale bylo mi to celé nějaké divné. Navíc obvykle na HD nepíšeme PR slinty předem, ale dáváme info nebo report až se něco povede/nepovede. To je to, co naše čtenáře zajímá.

* Precetl jsem jen par clanku, jelikoz se mi delalo zle.

Dobrá rada ode mne: Tak to nečti, když je Ti špatně. Několik dní to ovšem byl absolutně nejčtenější článek u nás a přečetly si ho tisíce čtenářů. Takže to pro ně evidentně mělo význam a špatně se jim asi neudělalo.

* Rozhodne oznaceni (ci osloveni) jako "Partička adolescentů", ci "Prasečí Anno" vypovida o vasi inteligenci az moc.

Prasečí Anna? A co jako jiného je Ančekanče? Partička adolescentů? Jak jsou staří členové výpravy? Mám dojem, že začínají na 16 letech a končí před Kristovými lety.

* Take mi unika proc by kazda expedice mela byt uspesna,...

Evidentně Ti uniká smysl zdejší kritiky. Nebo nerozumíš psanému textu.

* Mozna jim priste muzete nabidnout vasi pomoc,..

To těžko. Mě by určitě nenapadlo, abych pomáhal slaklajnerům, když neslaklajnuju, a předpokládám že Michael ve Vogézách na tom bude podobně.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: nemůžu si pomoci,ale...08:44:24 23.07.2014
Pokud se "žurnalista" tváří, že nevnímá rozdíl mezi Ančekanče a Prasečí Annou, a že "partička adolescentů" je neutrální označení pro běžnou skupinu určitého věku, je to s jeho citem pro jazyk dost smutné.. Jeden článek na hd jsem také četla a asi pro Vás překvapivě mi z něj také bylo na zvracení, tak si mě, prosím, odšktněte od těch tisíců, co jim Vaše články něco přináší, holt byl omyl přidat Vám kliknutí do statistik.
PR této skupinky jsem nezachytila, možná kdyby ano, také bych se cítila podvedena, ale i tak mi jejich přístup přijde korektnější než Váš, kde to navíc nejde již omlouvat adolescentním věkem.
Jana Matouškováodpovědět 
       Re: nemůžu si pomoci,ale...10:04:12 23.07.2014
Milá Jano, mě by teda opravdu zajímalo, kdo je to Anče Kanče když ne Prasečí Anička.

Že Vám bylo špatně, je mi opravdu líto (opravdu!). Doporučuji příště brát si před čtením na počítači kinedryl nebo možná problém řešit s očním lékařem.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: nemůžu si pomoci,ale...11:14:23 23.07.2014
Tobe bych zas doporucoval nedelat, co neumis. Upachtena snaha s takovym vysledkem jako predvadis je rohodne o dost trapnejsi nez to co v tomto pripade prdvedli lide do kterych se navazis. Ses proste takovej trapnej troli vocas na netu.
odpovědět 
         Re: nemůžu si pomoci,ale...12:28:55 23.07.2014
To jako fakt?
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Kokot Turek13:14:53 23.07.2014
Už dříve jsem si všiml, že ten Kuba Turek bude asi kokot, netušil jsem však, že až takový... Doporučil bych ti přečíst si knihu Dost bylo kokotů, možná se v některých z popisovaných případů poznáš. I když možná že ne - pro kokoty je totiž typické, že si nedokážou přiznat, že jsou kokoti.
Alešodpovědět 
           Re: Kokot Turek13:26:09 23.07.2014
Pro anonymní Aleše je příznačné, že nadávají jenom když nevíme, kdo jsou. Co se dá dělat - i poseroutkové mají nárok na život....
Kuba Turekodpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...16:26:32 22.07.2014
Imho udelali vsechno pro to, aby tam tu lajnu napnuli. Za me hezka idea a hezkej pokus. Neuspech okorenenej alternativnim programem. Videa ktera pri tom vznikla moc rad zkouknu. Pral bych vam, aby to treba priste vyslo. Trochu potrenujte lezbu v rozchrastu (Rez, Marenka atd). Vemte dost materialu na obhoz vezi. Ta hromada sutru musi tech par kN navic vydrzet, jinak by to tam do ted nestalo. Z hrubianstvi Kuby Turka si nic nedelejte. Uz je takovy. Cim vic lidi urazi, tim vetsi navstevnost, tim vetsi vytezek z reklamy. Stuj vule pri nas, abychom na ten web uz nechodili a nemastili mu kapsu! :-)
r0binodpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...16:34:54 22.07.2014
To jsem si přesně říkal taky, přeci když se to kurva hodí kolem celý tý věže, tak to snad musí vydržet.
honzaodpovědět 
      Re: nemůžu si pomoci,ale...10:03:17 23.07.2014
jenže tam nevede žádná vyborhákovaná cesta :)
d.odpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...16:53:23 23.07.2014
hehehe, to ovšem navádí k otázce, samozřejmě logické, ale holt když je nakousnutá tak ji povím: neukotvilo se natroly proto, že tam nejde ukotvit (což je pitomost, porovnáme-li sílu v lajně se zatížením od větru), nebo v týmu nebyl nikdo kde by měl lezecky a morálně na tu hromadu volnejch šutrů vylézt? je tak pro srandu, no...

mimochodem, u malejch sportů je problém, že si ta partička co jí to docela jde a nějak schrastí nějakého toho mecenáše nějak nemůže rozhodnout, jestli jsou profíci nebo hlouček milých amatérů. je to furt dokola: bombastická reklama na (skoro) profesionální úrovni předem, nějak jakž tak upachtěná akce kde se některé plánované cíle splnily, některé nesplnily pro naprostou nereálnost a některé úžasně zimprovizovaly (takže úspěch, neúspěch i překvapení). komunikace po ukončení akce venkoncem žalostná, najednou začnou vo kamarádství na laně a podobnejch chimérách, v duchu vidím ty mecenáše jak se někde tlučou do hlavy a tiše nadávají do kohos to duši dal.

pro začátek by stačilo si vzít příklad z MH a nezapojovat se do bulvárních diskusí z pozice účastníka ale nechat plkat nezúčastněné nadšence a případně někoho kdo komunikovat umí.

mimochodem, Ančekanče, fajn roztomilá přezdívka, ale nepopřeš že trošku provokuje, oukej, co se čertíš když se vyprovokovat povede?
Lukas B.odpovědět 
      Re: nemůžu si pomoci,ale...22:43:41 23.07.2014
Jako je pravda, ze ta skala na videu vypada jeste celkem kompaktne, to jsou zas i horsi a kolikrat to drzi pohromade jen nekolika slahouny ostruzini. Aspon bych kdyz uz tak natocil nejakej ten fakt hustej kamenolom. To Turci, to jsou jinaci kabrnaci. Ty maj v takovejch pisecnejch homolich vykutany nekolikapatrovy domecky a normalne v nich bydlej s celejma rodinama a to se jim do toho vseho navrch jeste montuje unesko.
honzaodpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...10:15:49 24.07.2014
Kubo Turku, ty jsi vážně hovado. Takhle se s dámou nejedná!
Kuba Dostálodpovědět 
     Re: nemůžu si pomoci,ale...12:00:55 24.07.2014
Ani s dámou pod přezdívkou Ančekanče - Anička Prasátko (jak mi tady někdo výše doporučuje změnit moji interpretaci Prasečí Anna)?

Říká se tomu "Na hrubý pytel hrubá záplata"

Kuba Turekodpovědět 
    Re: nemůžu si pomoci,ale...17:46:01 24.07.2014
Tvl....pro mne je Anička důvěryhodná celebrita !!!
odpovědět 

 Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....16:51:28 22.07.2014
Ačkoliv jsem při všem diskutování nikde dosažené výkony aktivistů ze skupiny slečny Kuchařové nekritizoval – nikde jsem je neshazoval – přece se do mne opřela nejen ona ale i její sympatizanti – někteří anonymně a vulgárně - zbabělci (nepokládám se třeba za zamindrákovaného kokota a nikdy jsem nikomu nic nezáviděl – ať už to byly sportovní výkony, extrémní výstupy v horách anebo studiem dosažené tituly). Všem bohužel ušlo, že ve svých komentářích těm mladým fandím a jejich umění/odvahu obdivuji. Ale asi nečetli pozorně můj text. Jak se zdá, pár lidí dost naštvalo, že jsem si dovolil kritizovat přípravu celé akce, která nebyla dobrá. Bylo by snad korektní to uznat, ne? Ne, příprava se  nepovedla, media  a sponzoři si naběhli a snad by i ten, který není v této sféře činný, aktivní měl mít možnost říci své mínění – vždyť i při krasobrusleni jsou soudci, kteří určitě trojitého Rittbergera neskočí. Na Island se dnes člověk dostane za pár babek – dnešní nabídka sahá od 170 € za let tam a zpátky z Düsseldorfu do 7000 – 8000 Kč  z Mnichova. To není mnoho a při dvouleté přípravěJestli jsem se někoho dotknul, ráde se omluvím takové velké akce jistě zkousnutelná suma. A tak se zamýšlím nad slečnou Kuchařovou, jejíž věk 26 let nepokládám na rozdíl některých komentátorů za tak nízky, aby bylo možné prominout jistou nezkušenost, bezstarostnost a naivitu a táži se proč nepřipustí jiné mínění a nevezme si jisté poučení se stávající situace. 
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....10:20:04 23.07.2014
Imho jste dosazene vykony kritizoval tim, ze jste celou akci prohlasil za veskrze neuspesnou a nedostatecne naplanovanou. Neuspesna by jiste byla, kdyby se jim nepodarilo dostatecne zviditelneni sebe a svych sponzoru. Oboji se jim dle meho nazoru zadarilo a to dokonce bez dosazeni vytyceneho cile. Takovou vypravu za neuspesnou rozhodne nepovazuji. Vzhledem k tomu, ze jsem akci od zacatku sledoval, fandil jim, vsiml si, kdo je sponzoruje a tesim se na vystupy z alternativniho programu, dofam, ze kdyz jsem spokojeny ja jako divak, budou i jejich sponzori a budu se moc tesit na dalsi taskarice z jejich cirkusove produkce :) No a co se tyka jejich zviditelnovani, myslim, ze treba ve srovnani s Marou, ktery proda i po par pivech dosazenou podlahu a protekcni osetreni od kamose, jim neni co vycitat...
r0binodpovědět 
  Re: Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....10:38:58 23.07.2014
No nechtěl jsem to zmiňovat, ale když jsi to nakousl... Když jsem výše doporučoval odborníka na PR, mělo to i jiný důvod, než jen jejich komunikace ohledně neúspěšnosti. A to ten, že událost sleduji od začátku, na jejich stránky jsme se také díval, o projektu dost přečetl včetně jiných stránek, a sponzora si nejsem schopen vybavit ani jednoho. Sorry, ale nenapadá mne jediné jméno, jediná firma. Trochu to připomíná dávnou reklamu Seznamu. To byla jedna z nejhorších reklam, co existovala. Všichni reklamu znali, Bóbik byl a je populární dodnes, ale když dělali průzkumy, tak ačkoliv reklamu znali všichni, jen mizivé množství odpovídajících bylo schopno odpovědět, na co ta reklama vlastně byla.

A jinak jestli chceš akci měřit jen tím, jak se o ní mluví, tak nevím, zda je to ta správná cesta. Jako jednorázovka možná ano, ale právě to, jak to dopadlo, a neochota a neschopnost účastníků se k tomu postavit čelem, může mít z dlouhodobého hlediska výsledek opačný, tedy že až někdo zase přijde s podobnou akcí, sponzoři budou mnohem opatrnější. Zejména když bude jejich propagace tak špatná, jako teď. Opravdu si myslím, že největší chybou celé expedice bylo hraní si na superschopné, kteří umí vše. Jestli umí chodit po lajně, ať chodí po lajně, ale na propagaci a PR si fakt měli někoho najít. Jedna věc je plán expedice a druhá plán mediální.
odpovědět 
  Re: Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....10:43:52 23.07.2014
A ještě k propagaci jich samotných - Peeta znám už delší dobu, Ančekanče jsem poznal až tady a obrázek není zrovna lichotivý, na jiné jméno si nevzpomenu. Vím, že se prezentují jako světová hajline špička, ale ani jedno jméno si nevybavuji. Takže ani tu propagaci osob bych nebral tak vážně. Naopak, po celé akce zůstává jen pachuť jejich sebechvály...
odpovědět 
   Re: Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....15:47:14 23.07.2014
Zkus se někdy zeptat aspoň českých slacklinerů na jejich jména, bude to víc objektivní když máš jiné koníčky.
odpovědět 
    Re: Jestli jsem se někoho dotknul, rád se omluvím.....18:51:19 23.07.2014
Ach jo... Ano, máš pravdu. V komunitě slacklinerů jsou známí. I na světové úrovni. Ale expedice s tiskovkou a články nejen na slackline weby, ale i do podobných webů a periodik, se dělají proto, aby se ta jména a sponzoři zviditelnili i mimo tuto komunitu.
odpovědět 

 Troll K. Turek14:16:32 23.07.2014
Chtěl bych výše nade mnou diskutující (teda oni si asi myslej že diskutujou) vyzvat - kašlete na to. Mýlíte si, jestli se domníváte, že nakonec Kubu Turka utlučete argumentama a ztichne.

Dokud vy budete psát, on bude odpovídat; převážně demagogicky, provokativně, bude si vymejšlet nový výrazy který přece nejsou urážlivý (prasečí klisnička), chlubit se tim že se přiznal ke spolupráci s kontrarozvědkou; bude téma nenápadně přesunovat jinam, cokoliv.

Stačí projet si pár set jeho komentářů na tomhle webu (přece nebudete podporovat reklamu na tom jeho) za posledních několik málo let, z toho by vám mělo bejt jasný, že jediný rozumný je vykašlat se na to  a nezabíjet tim ani o vteřinu času víc.
X. (anonym)odpovědět 
 Re: Troll K. Turek14:42:23 23.07.2014
Opravdu, milý anonymní Trole? Myslíš, že to tak nějak bude? (Je samozřejmě pochopitelné, že kdo se podepíše v diskusi, obvykle se snaží neblábolit a pokouší se více-méně kultivovaně sdělit myšlenku. To v Tvém nepodepsaném příspěvku bohužel neshledávám.)
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Troll K. Turek14:47:43 23.07.2014
to s tim prasetem si fakt přehnal
radimodpovědět 
   Re: Troll K. Turek15:01:39 23.07.2014
Tak napsal to trochu natvrdo, to je pravda. Ale zase na druhou stranu, podepisovat se a říkat si Ančekanče... :-( Neříkám že si tak nemá říkat ve skupince kamarádů, když jí to dělá dobře, ale na webu pro veřejnost v diskuzi pod svým problematickým projektem... Já bych to neudělal. Ale je pravda, že zase nejsem slacklinista, takže tomu asi nerozumím.
odpovědět 
    Re: Troll K. Turek15:51:16 23.07.2014
Pan Turek moc dobre vi, co pise. Mysli to jako urazku a pak se to snazi "zakecat", aby nevypadal jako neurvalec. Pokud Anicku bude oslovovat Ancekance, tak mu nikdo nic nerekne, stejne jako kdyz bude pouzivat oznaceni "adolescent" pro adolescenta, coz rozhodne neni clovek mezi 16 a "Kristovými lety", jak se Turek domniva. Bud je hodne hloupy, coz asi neni, nebo je to arogantni hulvat, ale nazor si udelejte sami.

http://cs.wikipedia.org/wiki/33_(%C4%8D%C3%ADslo) (kristova leta)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Adolescence
odpovědět 
     Re: Troll K. Turek15:56:51 23.07.2014
Myslím, že´s to trefil:

"Ze sociologického hlediska je adolescence období oddělování od orientační (primární) rodiny, zapojování do společnosti a jejích institucí, přejímání dospělých rolí, hledání a vymezování vlastního společenského postavení. Protože jde o také náročné období rozvíjení genitální sexuality, přimlouvá se například psycholog Erik Erikson za jakési společenské hájení adolescentů, jejichž výstřelky se mají posuzovat shovívavěji."
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Troll K. Turek16:06:17 23.07.2014
ale s tim prasetem jsi to stejně přehnal...
radimodpovědět 
       Re: Troll K. Turek16:34:09 23.07.2014
Když jsem to podle Tebe přehnal, co to tedy znamená "Anče Kanče"? To jako že kanec není prase, nebo co?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Troll K. Turek16:52:27 23.07.2014
Kubo, když mluviš se ženou, tak někdy fakt není kanče to samé co prase, ale nechci se tu pouštět do zavádějícího slovíčkaření..
radimodpovědět 
         Re: Troll K. Turek17:43:54 23.07.2014
A co teda je?
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Troll K. Turek17:46:59 23.07.2014
Kanče muze byt zdrobnelina od kance tedy vyznamove mekci nez kanec nebo prase. Ty nulo hrajici si na novinare i kdybys mel stokrat posledni slovo budes furt za stejnyho vola.
odpovědět 
           Re: Troll K. Turek18:11:02 23.07.2014
Aha, takže jsem to napsal správě. Prasečí Anča. Díky za potvrzení mých lingvistických schopností. Kdyby Tě zajímala i sémantika a sémiotika, doporučují začít na obyčejné Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/wiki/Prase
(A jak je to s tou nulou? Já myslel, že tím se vždycky označovalo nic, bez obsahu, bez názvu, anonymní...)
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Troll K. Turek18:23:28 23.07.2014
Jak se strasne snazis uz kombinujes docela zhovadile. anonymni muze souviset s nulou mozna chybejicim popisem. Ty jsi ale nula moralni demagogicka a naprosto provarena. Ja anonymni nula mam z Tebe normalne srandu :).
odpovědět 
             Re: Troll K. Turek19:04:58 23.07.2014
To jste hodní hoši(?), že mi to píšete. Sonda do anonymních duší je vždycky zábavná.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Troll K. Turek19:55:37 23.07.2014
Víte že dal Adam Biografii?
odpovědět 
             NEKRMTE TROLLY!20:06:56 23.07.2014
Nekrmte trolly!
TOAodpovědět 
            turci a holky18:50:28 23.07.2014
Tady ma nekdo problem s uspesnejma holkama. Ovsem ty domaci zvirata by staly rozbor. Klisnicka, prase... tywoe to musej bejt sny !:)!
 Lacoodpovědět 
            Re: Troll K. Turek21:25:04 23.07.2014
Vis co Kubo, muzes se snazit jak chces. Pouzils oznaceni Praseci Anca ciste za ucelem dehonestance Anci. Muzes tady mlit, ze kanec je vlastne prase, atd. V beznem jazyku neni ani jedno slovo vyznamove neutralni, a moc dobre to vis. Chtels urazit, urazils.
Jen se nediv, az ti da nekdo nekdy facku, ze ti spadnou brejle. Rad ti pak vysvetli, ze takova facka je vlastne jen pohlazeni po tvari.
Geoodpovědět 
             Už i Ty?02:46:56 24.07.2014
Tak je kanec prase nebo není?
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Už i Ty?06:19:26 24.07.2014
kanec, ten milé děti těžkej život má, jeho maželka je svině jeho děti prasata. (slyšel jsem tuhle u vohýnku na kytáru)
Lukas B.odpovědět 
              Re: Už i Ty?11:11:06 24.07.2014
Kubo, fakt hustý. Upřímně, až do teď jsem si tvé komentáře na Lezci mnohokrát rád přečetl, často byly k věci a zajímavé, tvou minulost jsem neřešil (hlásil ses k ní a kdo totáč nezažil, nemá dle mě úplně právo hodnotit, nemůže si být jistý jak by se zachoval on) a oceňoval tvoji neanonymitu. Podle mě tvoje nynější snaha obhajovat neobhajitelné (že změna přezdívky Ančekanče na Prasečí Aničku není dehonestace) je dno diskusí. To je celé. U made my day worse.
 ashodpovědět 
               Re: Už i Ty?11:56:07 24.07.2014
Ale já nic neobhajuju :-) Když jsme u Prasečí Aničky, tak si holka prostě jenom naběhla. Nic víc v tom nehledej. Napřed z nás tady dělá debílky, že pomalu nevíme jak se dělá expedice a co je to slaklajna, myslíme v binární soustavě, pak nám ještě jako debílkům vysvětluje, co sama o binární soustavě ví, a podepisuje se přisprostlou přezdívkou, tak jsem ji prostě jenom oslovil tak, jak se nabízí.

(Pokud jde bonton, tak by si měla holka rozmyslet, jak a koho oslovuje. Ve společenské i horolezecké hierarchii jsou tady někteří diskutéři o mnoho pater výše než ona. Měla by se tedy chovat poněkud slušněji a zdvořileji. Např. když já tahal kačera a ona byla ještě dvacet let na houbách, tak Michael dělal extrémní prvovýstupy na vápencích Českého krasu a lezl pěkné cesty na písku.) Takže tak nějak...
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Už i Ty?13:35:47 24.07.2014
a nektei, jako treby Ty, jsou zase o mnohopater niz ...
odpovědět 
                 Re: Už i Ty?13:46:06 24.07.2014
Vůči jak komu, že milý anonyme?
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Už i Ty?13:51:41 24.07.2014
Pardon, jaký pls bylo (jen pro evidenci) to urážlivý a nevhodný oslovení Michaela Beránka? Snad ne proboha překližkář?!? Nebo ještě něco horšího?
honzaodpovědět 
                Re: Už i Ty?08:56:36 25.07.2014
Kubo, sory, teď vidím že celej problém pro mě byl že jsem tě znal málo. Píšeš že nic neobhajuješ, ale dáváš sem odkazy a otázky, po nichž s tebou nelze nesouhlasit: "Je kanec prase nebo není?" a jejichž problém je akorát v tom že to tu nikdo nezpochybnil. To je to dno které jsem u tebe nečekal. Odůvodnit záměnu přezdívky Ančekanče(mezi lajnisty všeobecně známé) tím, že se to nabízí, protože je podle tebe (!) přezdívka přisprostlá - tak to taky čučím. Já fakt si do teď myslel, že ty, který zkomolenin svého jména schytáš dost, se k něčemu takovému neuchyluješ. Tím končím, tyhle debaty vyhrávají jiní než já a na nic jiného z této diskuse nemám tak jednoznačný názor, uznávám část argumentů Michaela Beránka i Ančekanče, diskuse je vášnivá jak je na Lezci zvykem, akorát je zatrolená až až, takoví zkušení novináři jako jsi ty Kubo myslím poznají že docela chytře a uměle. Jak staří latiníci říkají: Víšco.
 ashodpovědět 
                 Re: Už i Ty?13:10:36 25.07.2014
Tomáši, když není Ančekanče přisprostlá přezdívka, tak nemůže být přisprostlá ani Anička Prasátko - zdá se mi logicky i gramaticky. Tak co tady se mnou vlastně řešíš? Jakože účastníci a příznivci expedice můžou urážet Ty, kteří si myslí, že se jednalo o amatérský pokus s pořádně nafouklým píárkem?

Tady je pár příkladů, na které jsme se snažili reagovat slušně a bez přehnaných emocí. Nejsilnější ze všeho byla snad moje Prasečí Anča. Stačí porovnat:

Ty, který tady jen vyřváváš nějaké kraviny...

Ubohy komentar...to ze jste pane Beranek za zenitem

Rekneme si to uprime, jsi proste zamindrakovanej kokot, kdyz jim tak strasne zavidis.

Už dříve jsem si všiml, že ten Kuba Turek bude asi kokot,

ostatní ignoranti budou pověšení za koule na highlinu... Fakt je mi Vás pisálků líto....

hm jasný, zjisti si fakt a pak kousej, pako.

Tak jestli jste dostali lajnou pořádně přes koule, tak tahle bandička za to fakt nemůže...

člověk, jehož mozek funguje v binární soustavě*.

(* binární soustava používá pouze dva symboly 0 a 1; u elektroniky jde proud/nejde proud)

Jeden článek na hd jsem také četla a asi pro Vás překvapivě mi z něj také bylo na zvracení,

Ses proste takovej trapnej troli vocas na netu

Kubo Turku, ty jsi vážně hovado. Takhle se s dámou nejedná!

Ty jsi ale nula moralni demagogicka a naprosto provarena. Ja anonymni nula mam z Tebe normalne srandu :).

Chtels urazit, urazils. Jen se nediv, az ti da nekdo nekdy facku, ze ti spadnou brejle.

No...za to bys zasloužil do držky voe..!!!
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Už i Ty?15:20:15 25.07.2014
Tak ani jedna z těch hlášek není moje, takže ti znovu můžu napsat, žes to s tim prasetem přehnal...
Každopádně ostatní to s kokotama a zamindrákovanejma kýhovýrama přeháněj taky...
radimodpovědět 
                   Re: Už i Ty?17:26:26 25.07.2014
Jasně, opakování je matka moudrosti. Takže znova: Na hrubý pytel patří hrubá záplata.
Kuba Turekodpovědět 
                  Re: Už i Ty?18:08:01 25.07.2014
Kubo, to co se ti zdá se ti nezdá, to si podle mě jen neustále ladíš - a tak to samozřejmě jde donekonečna, na konec si to vyladíš ke svému účelu. Od počátku se nebavíme o reakcích účastníků diskuse (dals příklady, už chápu, že v tuhle chvíli absolutně a výjimečně neřešíš zda jsou anonymní či ne, za sebe říkám, že anonymní neřeším a z podepsaných mi ani jedna nepřišla tak hnusná jak tvoje změna přezdívky), já reagoval na několik tvých reakcí poté, cos začal hájit změnu přezdívky Ančekanče na Prasečí Annu. Já bych nereagoval ani na to, žes tu přezdívku tak změnil, inu ses odkopal (a takových urážek se na Lezci děje, tss! akorát jsem ji fakt nečekal od člověka kterého jsem pořád bral za novináře), reagoval jsem na to, jak ses vykrucoval z toho, že to byla dohonestace neboli urážka. Ona tahle diskuse asi přináší kliky i na jiných místech, co? To už bylo za mojí hranou (netuším, jestli ty nějaké hrany vnímáš). Pro mě dno. Tečka.
 ashodpovědět 
                   Re: Už i Ty?18:15:41 25.07.2014
.. a ještě ti sem dám pro jistotu tvoji původní verzi pojmenování Anička Prasátko - najdi si výše: "Milá Prasečí Anno" Tahle diskuse je díky tobě fakt učebnice.
ashodpovědět 
                    Re: Už i Ty?21:12:24 25.07.2014
Ahá, tak to´s měl říct dřív, že Ti jde o to jedno jediné. Když se prostě někdo podepisuje jako Ančekanče... tak Ti teda nevím, co můžeš čekat jiného, než spojení prasete a Anny.
Kuba Turekodpovědět 
                     Kanec versus prase21:31:50 25.07.2014
Ale hovno - znám pár lidí, co jsou pěkný kanci, ale nejsou to žádná prasata.
odpovědět 
                      Re: Kanec versus prase17:34:49 29.07.2014
Přesně tak!
r0binodpovědět 
        Re: Troll K. Turek17:51:19 24.07.2014
No...za to bys zasloužil do držky voe..!!!
j.cetelodpovědět 
         Re: Troll K. Turek19:00:47 24.07.2014
Tak to je pecka! Hynek Ti z krize nepomohl? Přece jsi mu psal, že jsi z toho už venku:

"V průběhu mé životní krize jsem vystřídal mnoho psychologů, duchovních učitelů, poslouchal rady přátel i nepřátel, přečetl mnoho knih. Měl jsem ale pocit, že všichni se mi snaží vštípit směr, kterým byli zvyklí kráčet oni sami, případně osvědčené filozofické pravdy a směry. Hynek si mne vyposlechl a pak zamířil velmi přímo k cíli. Ukázal mi co je mé a co cizí, ukázal mi to, čím se
mám sám v sobě řídit a za čím mám jít. Poskytl mi jistý pohled zvenčí, který mi umožnil vidět tu část mne, kterou jsem dříve z nějakých důvodů neviděl. To vše velmi citlivě a s hlubokým respektem vůči mě. Za vším jsem cítil jeho hluboké poznání a schopnost vcítit se do mé situace. Povídání s Hynkem je velmi příjemné, nepostrádá jistou dávku humoru, ani pocit hlubokého pochopení. Za to mu velmi děkuji a jeho služby mohu jen vřele doporučit."
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Troll K. Turek22:35:32 30.07.2014
Turku, ty jsi ale luxusní svině... Co máš ještě v archívu nebo jsi schopný použít jako podpásovku a zveřejnit?
Nejsem dotyčný, koho jsi tady zmínil, ale metody máš hustý na to, jakej jsi srab...
No nic, Časem se tomu všemu i mrkneš do očí ;-)
Vrátný od peklaodpovědět 
           Re: Troll K. Turek09:28:51 31.07.2014
V archivu nemám nic. Prostě jsem do Google zadal jméno pána, který mi vyhrožuje, a objevilo se tohle (což mi napovědělo, jak s ním mám jednat): www.hynekvidlak.cz/reference/jiri-cetel
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Troll K. Turek23:12:33 30.07.2014
No , hele já tu nejsem jako ty každej den.Takže sis o to řekl?Takovej jsi ubožák? Tak jo, hele nebudem s tim srát lidi okolo sebe, prostě si to dáme, jseš pro?Zkus navrhnout kdy a kde.A už mi to nepiš sem ale na FB do zpráv jo?Nebo na mail...nebo mi zavolej ....chytráku....přes hory a doly.
j.cetelodpovědět 

 Neuvěřitelné.14:24:47 24.07.2014
Myslel jsem, že Lezec už nemá čím překvapit .....ale tohle?
Já vím, netahat sem politiku ale když si tady přelousknu pár řádků, tak se prostě nedivím, proč na hradě sedí důchodce z Vysočiny.

Blbců je kolem nás dost.

Nechápu, jak se můžete pohoršovat nad pohrdlivým odplivnutím, když jste opravdu nic nedokázali!? Točí se to kolem zubů? Točí. Mělo se to natáhnout na zuby? Mělo. Masírovalo se to předem jak se dalo? Masírovalo. Bylo to pořádně připravené? Nebylo.

Chodí to jako kachna, kejhá to jako kachna, vypadá to jako kachna .... no tak to asi bude sakra KACHNA.

Po stránce vybavení to bylo připravené určitě dobře, výkony krásné ale kde jsou ty věže? Nevím jaké další vídeo bude k vidění ale s trajlerem, kde se parta puberťáků snímá gouprem na násadě a kde potom poněkud opuchlá dívčina s přiblblým úsměvem vysvětluje techtle mechtle s krásnou pohlednicí.....

Brrrrrrr.

Kubo, omlouvat se opravdu nemusíš, nemáš za co.
ABLodpovědět 

 opět ukázková diskuze10:17:05 27.07.2014
Výlet budiž účastníkům přán, chápu však rozmrzelost a slušnou kritiku jisté nepokory a sebepleskání se ač čistě administrativě, není tomu tak jak bylo původně slibováno... to se může stát, ale pak také uznat.
Dost odpudivé je, s jakou chutí umíte urazit i neanonymní diskutéry, navíc takové diskutéry, kteří skutečně mají zkušenosti lezecké i životní...
haninaodpovědět 
 Re: opět ukázková diskuze21:16:30 27.07.2014
WTF !?!
odpovědět 
 Re: opět ukázková diskuze08:15:41 28.07.2014
Myslíš Turka?
A.odpovědět 
  Re: opět ukázková diskuze10:23:37 29.07.2014
Opravdu by se zde mělo komentovat pouze jako přihlášený uživatel a zavést zde pár nových pravidel. Např. něco jako ostrakismus, který fungoval v Athénách. Každý měsíce by každý mohl napsat adminovi jedno jméno zdejšího blba (Turek, ABL a další), kterým by následně byl smazán profil a za chvíli by to tu mohlo mít trochu i úroveň.
Spasitel odpovědět 
   Re: opět ukázková diskuze10:43:07 29.07.2014
Tenhle komentář mě fakt pobavil. Hlasuju pro vyloučení Turka!
A.odpovědět 
   Re: opět ukázková diskuze11:23:01 29.07.2014
A jak budeš řešit zakládání nových profilů?

odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.