LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké centrum Vertikon - Zlín
Flash Wall - Olomouc
RadOTTín - Praha 5 - Radotín

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
2D chyty - Praha 6
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Stříbro

Vzniklo pár cest v nové oblasti u Stříbra v Západních Čechách. Zde je krátký popis této mini oblasti.

Historie lezení asi začala mnohem dříve než toho dne, kdy mě Hop zavedl do tohoto opuštěného lomíku. To asi proto, aby pak pokračovala dalšího zamračeného dne, kdy jsme s Marťanem a Lukšem setkali pod skálou a vytyčili první směry. Poletoval sníh a mě se vůbec nechtělo vyndat ruce z kapes, ale lom se nám celkem zalíbil a tak jsme se pustili do čištění. Několik kratších cest vzniklo již ten den.


Pano snímek celé stěny (hi res)

foto by © JirkaS





Hop v cestě, Jack Johnson 7+

foto by © Marťan


 
Další postup provázelo poměrně mrazivé počasí, ale to byla ideální příležitost k tomu, abychom zjistili, že v této oblasti lze za slunečných dnů lézt na vyhřáté skále a v závětří i v těch nejtužších mrazech.


Jirka v cestě Turanga Leela, 8

foto by Marťan 






Doposud tedy vzniklo pár cest v kolmé místy převislé stěně. 
Materiál je taková celkem kompaktní břidlice, bude se to muset trochu olézt, občas se ještě něco ulomí, ale těch asi 7 cest je již zábava na jedno odpoledne. 
Prostředí je moc pěkné, až na nedalekou střelnici, kam si často i ve všední dny chodí zastřílet milovníci palných zbraní.


Mapka přístupu

nákres JirkaS 



Přístup příjezd:
je poměrně velmi jednoduchý 
Od nádraží pokračujte Kladrubskou ulicí (od nádraží zkopce). Doleva odbočka značena na střelnici (okolo ŘOPíku) po asi 250 m dojedete k rozšíření po levé straně před vysokým viaduktem, zde je možné zaparkovat, vidauk podejdete a pak se cesta stáčí doleva asi po 100 m je po levé straně již viditelný lom. 

Od vlaku je přístup ještě jednodužší:
Na nádraží ve Stříbře jen přejdete koleje a vydáte se podél nich směrem  na Cheb pak sejdete po stráni a pokračujete ještě asi 400 m ke skalám (15 min ke skalám).
Výhoda je jízda pohodlným vlakem slabou půlhodinku z Plzně.


zimní radovánky

Marťan a Lukš při osazování jištění

foto by JirkaS



JirkaS  v cestě, Jack Johnson 7+

foto by Marťan


Zdroje:
Zde je průvodce na Stříbro na Lezci

a nebo zde je ke stažení ve formě pdf.


Dokument ke stažení:
 Stříbro - download


Rozhodně sem nejezděte s velkým očekáváním, je to jen takové domácí žvýkání.



JirkaS   [úpravy] 07:00 24.05.2012Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Super 08:08:58 24.05.2012
Super práce.Pěkně se nám to v okolí Stříbra rozrůstá.Jen tak dál. :-)
Mimochodem,na pravém břehu Mže mezi Stříbrem a Vranovem,je další oblast,kterou obhospodařují členové horo klubu Skoba.
Janodpovědět 
 Re: Super 14:37:56 24.05.2012
Obhospodařují...ty zarostlé borháky?
odpovědět 
  Re: Super 09:31:59 25.05.2012
Tak to si tam dost dlouho nebyl?
Janodpovědět 
   Re: Super 11:25:12 29.05.2012
Dají se o tom najít nějaké informace? A co ta pěkná skála u Kladrub v lese?
 martanodpovědět 

 pěkný průvodce08:26:42 24.05.2012
Tak hezkého průvodce na takové Kvaky jsem ještě neviděl...
HROMISodpovědět 
 Re: pěkný průvodce08:54:16 24.05.2012
Presne tak, vcetne popisu, paradne zpracovane.
upmanodpovědět 

 Nejty?14:40:53 24.05.2012
Vidim dobře nejty s plaketou? Proč ne lepený nerez bh, který má řádově delší životnost?? (jestli to jsou tak pardon).
odpovědět 
 Re: Nejty?14:42:02 24.05.2012
ha a proč to tu je dvakrát? Odesláno jednou a na obnovit jsem neklepl.
odpovědět 
 Re: Nejty?14:48:00 24.05.2012
Je to tak půl na půl.
 jirkasodpovědět 
 Re: Nejty?15:12:29 24.05.2012
Tak to je komentář roku:))
martanodpovědět 
  Re: Nejty?22:41:00 24.05.2012
Proč? Myslíš že to je jedno? Ono nýt se roztahuje do stran = napětí v kameni a bh je jen vlepenej = bez napětí. Navíc do nejtu může i zatejkat a mráz tomu pomůže.
odpovědět 
   Re: Nejty?08:55:53 25.05.2012
To je jen pul pravdy. Jeste neco bylo v encyklopedii co nevime? :)))
martanodpovědět 
    Re: Nejty?08:45:00 28.05.2012
druha 1/2 pravdy, ze dnes uz iba blazon pouzije nieco ine ako lepene. ako mozete byt tak pozadu?
martinodpovědět 
     Re: Nejty?09:29:18 28.05.2012
Pozadu...dobrej fór:) Nýty mají stále své výhody při instalaci i prvních přelezech a používají se všude ve světě a třeba i v těch nejtěžších cestách v převisech a stropech. Díky za názor:) Já si do svých cest (stejně jako tisíce dalších lezců) budu dávat co uznám (včera to byly borháky a předevčírem nic).
martanodpovědět 
      Re: Nejty?09:39:04 28.05.2012
iste aj to je pristup. lahsie sa to tam dava, tak si budem davat co chcem ja. kaslem na to, ze sa kvoli tomu niekto dolame.
martinodpovědět 
       Re: Nejty?09:58:10 28.05.2012
Panenko na nebi:) Nevidím důvod, proč by se kvůli tomu někdo zranil:) (A to dokonce zatím používám normovaný matroš.) Přijde mi to, jako demagogie o tom, že háky jedině a jiného nic. Možná to vydrží o nějakou desítku let víc, ale pro mě peníze nejsou všechno. Víme? Prostě dávám do skály jednou nýty a jednou háky, podle toho jestli to lezu zdola, zhora, nebo jak to cítím podle srdce, co se mi tam bude líbit a taky aby to bylo pestré, aby si třeba na lokálních skalkách zvykli nováčci na víc druhů jištění, naučili se to používat, pojmenovávat a aby to bylo pestré a cesty šly odlišit. Tisíce Čechů jezdí do ciziny a lezou tam desítky tisíc cest po nýtech (nemluvě o podobných kvantech jistících bodů bez normy). Já ctím jištění podle oblastí a správců (třeba písek), ale jinak mi dotoho může kecat leda spolulezec.
Už se těším, až klukům co udělali stovky cest budu v hospodě vyprávět, že někdo na internetu řešil, kdo má jaké do svých cest dávat jištění. Určitě spadnou smíchem ze židle:)
 martanodpovědět 
       Re: Nejty?10:24:24 28.05.2012
Ještě mám jednu poznámku:) Mám hodně háků i nýtů. Cestu zdola už jsem dělal i po nýtech i po hácích, trošku rozdíl je v době tvrdnutí:) Snadnost a pracnost použití? Dobře danej hák dokážu myslím většinou osadit rychleji než dobře podseknutý a usazený nýt. O tvrdnutí lepidla ve vedru a mrazu taky asi něco víte:)
 martanodpovědět 
        Re: Nejty?12:49:34 28.05.2012
keby si chapal fyziku pre strednu skolu mohol by som skusit nieco vysvetlovat. pre teba je ale dolezitejsie co povedia chlapi v krcme :)

hlavny problem je ze nyt zvonku vyzera ok a dnu je zozraty hrdzou. plus vela dalsieho ale to fakt nema zmysel.
martinodpovědět 
         Re: Nejty?13:49:47 28.05.2012
A jak si myslíš Martine, že tvrdne lepidlo lepeného nýtu když je venku pod nulou a skála je ještě více podmražená?
Možná bys měl lobovat spíš u výrobců nýtů, aby je nedělali, když jsou podle tebe špatné.
Steveodpovědět 
          Re: Nejty?14:26:24 28.05.2012
Milý Steve, nýty jsou dobré když nejsou podmínky na lepení nebo čas čekat až to ztvrdne. Tyhle důvody ale u sportovní oblasti za humny odpadaj (kromě prvovýstupů v zimě).
Jasně že prvovýstupce si může osazovat co chce, ale až jeho supr jištění selže tak se s tim bude muset vyrovnat. Nehledě na to že plaketa kurví krabiny (vruby od ostrý hrany), blbě se z ní slaňuje (zase ostrá hrana) a kolik nýtů je spolehlivých po 20 letech? Než takový dělání cest tak to radši nic.
Martane, v zimě/ dešti nebo při prvovýstupu zdola dávej nýty, ale pak to za dobrýho počasí měň za lepený. Do sportovní obblasti patří dlouhodobě spolehlivý jištění = lepený nerez bh, jestli tam úmyslně cpeš nýty tak jsi pitomec. Takový cesty jsou danajský dar - to už rovnou můžeš tlouct skoby (ty aspoň jdou líp odhadnout jak se jim dá věřit. Nýt je zákeřnej, 20 let drží a pak prdne, přitom zvenku vypadá dobře - hlavně starším Spitům se věřit nedá, na skalkách nemaj co dělat.)
Zastánce bhodpovědět 
           Re: Nejty?14:52:05 28.05.2012
S těmi pitomci bych byl trochu opatrnější. Mohlo by se jich totiž zničehonic nemálo objevit. Myslím hlavně v Itálii, Francii, Španělsku.. tedy ve sportovních oblastech.
bejbsodpovědět 
            Re: Nejty?15:35:22 28.05.2012
To jako když je pitomců hodně, tak to nejsou pitomci? Ale předpokládám že nějaký důvod mají - problémy s lepením kvůli horku atd., a ten důvod určitě nebude větší spolehlivost a životnost.
Fixní jištění na sportovní skalce by mělo 1. udržet pád a 2. musí mít rozumnou životnost. Pak ještě takový volovinky jako pohodlí při manipulaci, krása atd. Lepený bh mi z dostupnýho jištění vychází nejlíp tak nevim proč používat něco jinýho horšího.
Ad odlišení cest - bh je spousta tvarů a velikostí, kapkovitý, kupatý, hranatý, malý, velký.. Tak o tom páni prvovýstupci popřemýšlejte ;-)
Zastánce bhodpovědět 
             Re: Nejty?17:29:09 28.05.2012
Jedna z dalších možností je, že prvovýstupci z nějakého důvodu (třeba bezpečnost) nechtějí, aby se z jištění slaňovalo, tak použijí právě nýty. Uklidním Tě (možná) ale, na výměny zatím většinou používám háky (snad časem přejdu i na ty skoby).
martanodpovědět 
              Re: Nejty?09:35:24 29.05.2012
Odradit od slanění - já z postupovýho slaňuju jen když prchám z cesty ;), když je tam nejt tak musim z nejtu = nechám tam matroš. Začátečník protahne lano a řízne ho o plaketu = tenhle důvod bych z volby jištění vyřadil...
Doufám že si rozumíme a sorry za ostřejší kritiku. Nejty maj nevýhodu v životnosti (kromě nerezu v pevný kompaktní skále), plaketa má ostrý hrany, karabina jde správně cvaknout jen z jedný starany atd. Bh tyhle nevýhody nemá a proto ho považuju za výrazně lepší volbu, osobně mě ani nenapadne na nepískový skalky dávat něco jinýho.
PS: Práce s jištěním si vážim, tvojí i ostatních, lomík vypadá pěkně, jen ty nejty mi tam nesedí - nemám je rád.
Zastánce bhodpovědět 
               Re: Nejty?13:55:44 29.05.2012
Ono vlastně není tak špatné, že to kluci rozjeli třeba zrovna tady a vyměnili jsme si názory. Sakryš o něčem mezi sebou (horo)lezci (bez rozdílu registrace) komunikovat musejí ne?:)
martanodpovědět 
                Re: Nejty?20:31:47 29.05.2012
Jen technická.
Budešli chtít odlišit od sebe dvě různé lezecké linie, tak plně postačí, když budeš střídat matné boráky s lesklými.
JiBodpovědět 
                 Re: Nejty?22:18:00 29.05.2012
Dvě technické Jirko. Mě to nestačí a používám i dvě barvy háků. V reálu je občas šumák co tam kdo dá, někomu to nedojde ani barvičkama, ani tvarem, ani přirozenou liní a minimálním tahem lana:)
martanodpovědět 
             Re: Nejty?09:58:01 29.05.2012
No nějaký důvod asi mají, ale hlavně si myslím, že při počtech nějakých (sta?)tisíců se to dá považovat za určitý standard. A pokud se bavíme o normovaném jištění, tak i ten nýt udrží pád a má rozumnou životnost.

Abychom si rozuměli, taky raději na skále vidím hák, protože z něj můžu bez nějakých větších manévrů slanit a když jsem v poslední době udělal do skály pár děr, dal jsem tam háky. Ale nechápu, proč lidi, kteří nové cesty osadí normovaným fixním jištěním (v tomto případě nýty), označuješ za pitomce.
bejbsodpovědět 
           Re: Nejty?15:56:40 28.05.2012
Když jim ty woe nevěříš tak si dávej svoje jištění nebo to nelez. Hlavně si prosím nech ty chytrý řeči pro sebe. Tohle je fakt mazec - Marťane kolikrát už jsme to řešili, že to nemá cenu něco říkat nebo vysvětlovat protože se dycky najde kre..n kterej bude chytrej jako rádio.
FERYodpovědět 
            Re: Nejty?16:23:52 28.05.2012
vidim ze prisiel ten kamos z hospody :) jasne ked vas je vela tak ziadne argumenty vas nedokazu presvedcit.
martinodpovědět 
             Re: Nejty?19:04:40 28.05.2012
Já jsem další kamarád z hospody:) úlpně se mi nelíbí když jsou v jedné cestě smíchaný nýty a bh k čemuž tady nedošlo. Asi dvě cesty jsou po bh a čtyři po nýtech. Nevidím problém.
 jirkasodpovědět 
              Re: Nejty?19:18:02 28.05.2012
Nejsem sice kamarád ani z hospody, ale nýty v pevném materiálu jako problém nevidím. Tady "u nás" se nýty kvůli materiálu nýty používaj jen na prvovýstupy a pak jsou nahrazeny lepeným. Ono to přece jen v tom slepenci tolik nedrží.
vonkreuzodpovědět 
           Re: Nejty?19:23:36 28.05.2012
Ahoj,co tak ctu tve odpovedi,tak soudim,ze jsi asi moc prvovystupu jeste neudelal.Vrtam uz X let,ted uz hlavne na Sardinii a v Rakousku a borhaky jsem pouzil poprve ted v Braniku:)Material z velke casti mam dotovany mistnima lezcema a ti pouzivaji vyhradne nyty a to se bavime o skalach u more!Borhaky jsem videl jen v polozenych lehce pristupnych a neprevislych stenach.Mimo to,vetsinou vse vrtam odspodu,tzn.,ze nyt je jedina moznost.Predstav si boltovat 300m po borhakach nebo podle tebe po dodelani cesty ji pak celou vysroubovat,schovat si plaketky s podlozkou a matkou,nechat tam nyt,vyvrtat diru vedle a osadit borhak?To asi ne.Sorry,nevis vubec fakt o cem mluvis.
Honzaodpovědět 
            Re: Nejty?09:26:01 29.05.2012
Chápu že je pohodlnější dát nejt a lízt dál, a pak jít pryč na další cestu, než to lízt znova a celý předělávat na lepený.

Jsou i nejty který povolíš a vyndáš, nechávat dříky a vrtat vedle nemusíš.

Aha ten lom je 300m vysokej, převislej a jet tam znova jsou šílený prachy za dalekou cestu i ztráta času na dovolený?

A ty skalky u može - povíme si za 20 let v jakým stavu budou ty nejty. U bh to zvenku odhadneš, ale nejt bude zvenku vypadat hezky ale špatnej dřík pod plaketou neuvidíš, hopsneš si a prd.

Prostě fakt nechápu proč dávat nejty když je možnost dát něco lepšího. Jsou situace jak píšeš kde je lepší nejt, ale malý skalky za humnama to fakt nejsou.
odpovědět 
            Re: Nejty?11:05:47 29.05.2012
Neberu prvovýstupci právo osadit jištění jaký uzná za vhodný, ať klidně do navrtaný díry nacpe větev a ováže jí tkaničkou od bot. Vždycky jsem ale žil v domnění, že lepený je nejbezpečnější a nejtrvanlivější. Pokud tomu tak není, rád se nechám vyvést z omylu. Pokud tomu tak je, pak se prvovýstupce, kterej vrtá cestu pro lidi a nejen pro sebe, nesmí divit kritice, protože většinová preference u fixního je - troufám si říct - bezpečnost a trvanlivost na úkor subjektivních estetických a didaktických kvalit.

V nezajistitelný skále lepší nejty než nic, o tom žádná.
honzaodpovědět 

 Nový kousky14:57:49 24.05.2012
Tak sem mě to Marťan chtěl vytáhnout.. moc pěkné!
bejbsodpovědět 
 Re: Nový kousky13:16:52 25.05.2012
Tfuuuj to je kvak, zoufalcu raj
Pradedodpovědět 
  Re: Nový kousky10:56:32 28.05.2012
S prvním souhlasím, z druhým ne. Už kvůli tomu prostředí, je to tam prostě pěkný.
Jirkaodpovědět 
  Re: Nový kousky23:17:51 28.05.2012
Pro někoho kvak, pro někoho příjemně strávený odpoledne s kámošema. Nikdo tě ty kvaky lézt nenutí.
Kodlodpovědět 
   Re: Nový kousky07:32:53 29.05.2012
Tak jste snad kluci už pochopili proč nové oblasti mají zůstat co nejdéle v utajení. Tyto konimentáře jsou jasným důkazem, že každý dobrý čin je třeba potrestat nebo alespoň zkritizovat. HOWK
Franta Algenaodpovědět 
    Re: Nový kousky09:10:53 29.05.2012
Já kritizuju jen nejty jako jištění (bh považuju za lepší volbu). Zkulturnění skalky a info chválim, o tom žádná. I když jsem spíš pro utajení - pokud se nějaká oblast zveřejní, tak tam dřív nebo pozdějc přijede prase a udělá bordel :-(
PS na Rovišti ty skoby v hlíně zvenku omazaný cementem, to je tvoje práce? Jestli ne tak pardon, ale jestli jo tak bys měl mlčet
Zastance bhodpovědět 
    Re: Nový kousky09:11:43 29.05.2012
Franto, my si z toho nic neděláme, to byla vlastně jen taková metodická polemika.
Ostatní mají pravdu, v tom, že kdo tam pojede v létě, ten se tam upeče, kdo tam pojede s ambicema, ten se tam unudí a kdo tam pojede čistej, ten se zmaže. Prostě kvak kvaků.
Ale ten kdo tam pojede ve slunečný chladný zimní den, ten si pěkně zaleze a večer si u ohýnku řekne Stříbro je super.
 jirkasodpovědět 
     Re: Nový kousky13:39:12 29.05.2012
Jirko z těhle keců si nic nedělej a pro toho chytráka co tu vznáší tak zasvěcenou kritiku a podepisuje se zastánce bh mohl by ses tu podepsat jménem abych věděl kdo je tím odborníkem,protože jinak seš nic jen výkřik do tmy.
Roman Bahno Blahníkodpovědět 
     Re: Nový kousky14:52:56 29.05.2012
S tim ohnem pozor, aby te tu nekteri neukamenovali. Mohl bys nastvat domorodce, lesni zver, kvetenu, mesic, hvezdy a nedej boze, ty mastnaku, si na nem opec burta a jeste, ty silence, si dones s sebou tri kousky ve skle :-)
odpovědět 

 A co je to za šutr?14:22:47 29.05.2012
V některých nových průvodcích - stejně jako v tomto - postrádám informaci o tom, jaká je to vlastně skála. Takže může někdo doplnit druh horniny?
Bělaodpovědět 
 Re: A co je to za šutr?15:03:53 29.05.2012
Je to napsané v článku i v obou průvodcích, že je to břidlice (geologická mapa 11-44, Nýřany, barva 755, fylitická břidlice a droby, neoproterozoikum). Zde je poměrně kompaktní, jak píše JirkaS, podobná buližníku. Tak jak ji známe odlupující se po plátech je např. za Plzní na krásných skalách v údolí Zlatého potoka;)
 martanodpovědět 
  Re: A co je to za šutr?07:17:56 30.05.2012
Jo, máš pravdu, špatně jsem četla.
Bělaodpovědět 
  Re: A co je to za šutr?11:34:45 30.05.2012
Ve skutečnosti je materiál uschlé bahno. A nechápu který pitomec do něho mohl dát nýty nebo dokonce borháky. Jediné správné jištění do tohoto materiálu jsou šrouby do ledu.
 hopodpovědět 
   Re: A co je to za šutr?12:13:33 30.05.2012
:)))) d) je správná odpověď, konečně tu někdo zná metodiku!!
Standa & Honzaodpovědět 

 nakresy14:54:04 29.05.2012
Muzu vedet, v jakym programu delate ty nakresy skal? Je to moc hezky!
odpovědět 
 Re: nakresy20:26:16 29.05.2012
Ze by CorelDraw?
odpovědět 

 Ex.nýt.17:43:34 29.05.2012
Snad rada....
Kdysi v Itošce jsem okouknul trik - oni dávali do ex.nejtů silikon.
Pár jsme  jich taky osadili a vylepili jsme je Bravenem-lepidlem-ČHS.
Nezatejká do nich a ještě je vylepená plaketa proti sběračům plaket.
Jo a lepili jsme i účka (made in Bělina).Jedno vycházelo jeden čas na 30 Kč.
Jinak už jedu na dotaci ze svazu( žíhaný  bh.  a kruhy nemaj chybu).
Jinak kluci dík  že tvoříte. Až nám pozavíraj hlavní pecky tak kvaky budou dobrý!!!
Dan Hasič Hölzl.odpovědět 
 Ex. oblast11:51:42 30.05.2012
Zdar kamaráde, neměli by jsme nějaké pražáky pozvat i k vám na sever? Copak tam tajíte za spoustu terénů odjištěných v it/fr stylu?
...Tahle provokace se nám asi moc nepovedla. Stříbro je jen 15 minut od dálnice, od auta 20 m a cestou (za maminama) domů z Rozvadova už se nikomu lézt nechce:)
 martanodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.