LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140271 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Na rovinu o ferratě v jizerskohorské rezervaci

O via ferratě plánované v rezervaci Frýdlantské cimbuří v Jizerkách proběhlo již mnoho debat. Bohužel z mně neznámých důvodů většina diskutujících stále chodí kolem horké kaše a nikdo zatím neřekl na rovinu, o co v této kauze jde. Pokusím se to udělat a pojmenovat věci pravými jmény:

Před několika lety se kdesi v hospodě, asi již hodně k ránu, v hlavě jakéhosi Martina Čokaře Marka zrodil šílený projekt – natáhnout ferratu v rezervaci. Normální člověk by se z toho vyspal, a jestli by ho podobná pitomost v alkoholovém opojení vůbec napadla, do rána by ji jistě zapomněl. Ne tak Čokař. Tento nedovzdělanec se ve svém sebeokouzlení do své „myšlenky“ přímo zamiloval. Při vědomí vlastní pomíjivosti se mu velmi zalíbilo, že by mohl po sobě budoucím generacím zanechat svůj pomník ve formě 200 metrů jakéhosi hromosvodu. A že to bude v rezervaci, která je tam právě proto, aby tam nikdo nechodil (je tam zákaz vstupu), ho věru netrápilo. Začal jednat.
Bohužel Správa Chráněné krajinné oblasti byla proti. Logicky. Když je to (na evropské úrovni) významná rezervace se zákazem vstupu, tak by i hlupák měl pochopit, že přivedení nějakých 5000 lidí za léto znamená faktickou likvidaci té rezervace.
Čokař je ale asi něco víc než prostý hlupák. Začal se opájet myšlenkou, že by se mohl v budoucnu stát významným českým stavitelem ferrat a že by možná mohl opustit svůj džob ve fabrice, který je tak nudný. Podle rčení „Aktivní blbec je nejhorší“ se začal angažovat.  Nejprve začal ve svém nejbližším okolí. Zřejmě opět v hospodě začal přesvědčovat pár podobně chytrých kámošů, že by ferrata byla dobrá i pro ně.
Ti už předtím slyšeli, že kdesi v Alpách už kletrštajgy jsou, a protože trpí komplexem méněcennosti z toho, že bohužel musí žít v takovém Zapadákově, jako jsou Hejnice, nedalo moc práce vsugerovat jim, že ferrata udělá jejich vesnici o trochu větší a že budou světoví. Možná taky doufali v nějakou tu brigádu při případném natahování lana. Nikoho nenapadla ta jasná věc, že opravdové ferraty jsou o dost delší a poněkud strmější než zamýšlený asi 30 stupňový „chodník“, na kterém se o „lezení“ nedá vůbec mluvit.
Kdyby zůstalo u hospodských keců, zůstali by tito podivínští patrioti celkem neškodnou skupinou. Zlaté pravidlo ale tvrdí, že čím méně dotyčný člověk pobral rozumu, tím je naneštěstí ambicióznější. Je až s podivem, jak sveřepě si vynucovali a vynucují svoji soukromou věc. Neváhají obtěžovat všemožné instituce, které jim už jednou daly najevo, že tam nejsou žádoucí, protože každý snad chápe, co je to rezervace a k čemu slouží. Přidělávají práci státním orgánům, povolávají různé znalce, chovají se prostě jako malé dítě, kterému nechtějí koupit hračku. Jen to potvrzuje domněnku, že jim jde jen o byznys.
Tato parta, která si mylně myslí, že když jsou místní, tak ty hory patří jen jim, se však vydala cestou do pekel. Ve svojí zoufalé snaze prosadit si zbytečný projekt začala lézt do zadku místním politikům. Čokař a spol. tedy začali dělat něco, co jde proti smyslu horolezectví a lezení jako svobodomyslného a nezávislého sportu. Začali lhát a přesvědčovat místní starosty a zastupitele, že ferrata ohromně pomůže turistickému ruchu a vymýtí nezaměstnanost na celém Frýdlantsku. Toto zcela nepodložené tvrzení začali neustále omílat jako nezvratitelný fakt – a bohužel doteď je to jediný (pseudo)argument na podporu této parodie na ferratu. Přes spřátelené novináře a politiky začali masírovat veřejnost. Stačí se podívat na články v novinách. Většina vyznívá v tom smyslu, že ferrata už vzniká, nebo „bude“, a jaký to bude přínos. O záporech, a že jich je víc a jsou na rozdíl od jejich mantry o cestovním ruchu podložené, se mlčí, nebo se bagatelizují.
Liberecko je malé a všichni se tam nějakým způsobem znají. A tak nedalo práci přesvědčit starostu Hejnic, chlapíka bez valného talentu, v jehož vísce se nalézá asi tucet zavřených fabrik, kde by se dalo postavit např. lanové centrum, k halasné podpoře tohoto nesmyslu. Je to pro něj příležitost, jak zamaskovat svoji neschopnost vytvořit v regionu nějaké pracovní příležitosti. Rovněž sama náměstkyně libereckého hejtmana Zuzana Kocumová se chopila příležitosti, jak získat nějaké politické body a začala mluvit o jakémsi přínosu turistickému ruchu. Dlouhodobě se přitom vyjadřuje v tom smyslu, že cestovní ruch je nejekologičtější průmyslové odvětví – ale proč tedy najednou podporuje zničení významné rezervace?

Bohužel tito diletanti tímto začali vytvářet na správu CHKO tlak: když Správa CHKO JH neschválí ferratu, o práci přijde nejmíň půlka Hejnic a Frýdlantska.

Je vidět, že individua jako Čokař se neštítí lhát a podlézat, jen aby si prosadila svůj soukromý projekt. I když je špatný a zbytečný. I když zanikne jedna rezervace – protože ona de facto zanikne. A i když si každý může hned vedle přelézt stejně obtížnou a stejně dlouhou cestu s vybavením, které váží stejně jako ferratový set. Pěkně po staru, po jizersku, jak to dělám třeba já – a nepoškozuju přírodu.
Je třeba konečně říci, že ferrata je prosazována ve špatné lokalitě. A že nebude žádným přínosem turistickému ruchu.
Soukromé developery, kteří se nám snaží spolu s hloupými politiky vnutit tento nesmysl, je třeba z Jizerek nekompromisně vypráskat.

Petr Boháček   [úpravy] 22:23 19.02.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nešťastná forma22:30:08 19.02.2014
Ačkoliv jsem taky jednoznačně proti tomuhle nesmyslu a obecně ferratám na našich skalkách, musím říci, že takto napsaný článek ničemu nepomůže, jen vyhrotí vzájemnou nevraživost.
Pavel S.odpovědět 
 Re: Nešťastná forma22:59:21 19.02.2014
Souhlasím, že se tímto článkem vztahy jen zbytečně vyhrocují.
Jizerky jsou úžasné a panenské.
Zachovejme je i dalším generacím takové jaké jsou :)
KoDikodpovědět 

 Boháčkova zaujatost22:59:19 19.02.2014
1) zaujatost autora PROTI projektu je až do nebe volající, tudíž ji soudný člověk ani nemůže uvěřit (tedy pokud není lehce manipulovatelný)
2) mám příliš málo informací k celému projektu, ALE SPÍŠE BYCH SE PŘIKLÁNĚL PRO (!) A to z jednoho důvodu: máme tu tolik krásných hor, vrcholů, etc. KDE DÍKY EXTREMISTICKÝCH NÁZORŮNM A POŽADAVKŮM OCHRANÁŘŮ skoro nic nemůžeme (chodit, lyžovat, jezdit na kole, atd.). Zvláštní však je, že pokud se přece jen odhodláme "dovnitř" a porušíme "zákon", zjistíme, že sami ochranáři si mnohde vybudovali svá temná zakoutí pouze pro sebe a stůj co stůj bráním ostatním, aby také mohli - nejrůznější chaty, tvářící se jako "základny" pro pozorování, ochranu přírody  a další libozvučné aktivity, přičemž to je jen místo, kde se dá utajeně chlastat, šukat a vytahovat se před holkama :-)
3) příroda obecně patří lidem  a lidé by ji měli využívat. Už to, že pod nástupem nebude například příjezdová silnice a parkoviště, ale cesta k nástupu bude trvat 3/4 hodiny chůzí, mnohé pseudonávštěvníky s nižším IQ (kteří jsou i většinou děsně líní) to odradí (ostatně stejně jsou na tom například skály, kde když nedojedete autemaž k nástupu - jejich vytíženost je sotva z 1/20 oproti ostatním skalám - viz např. Mařenka).
4) jde jen o to, ten projekt "citlivě" do stávající přírody zasadit, aby byl ku přírodě co nejšetrnější. Milý p. Boháčku, nemusí být ta farrata hned stupně D nebo E, jde o pohyb v přírodě, u kterého si odpočinu a podívám se do hezkého kraje.

Nu, bydlím daleko od dané lokality, tak to přenechám raději odborníkům, kteří mají cit a dívají se dopředu.  Tak nějak ale principiálně odmítám STÁVAJÍCÍ STATUS JAKÉSI OCHRANY PŘÍRODY, která je vymezená jen vyvoleným (ochranářům).
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost23:13:30 19.02.2014
Jsem schopen přijmout tvé argumenty, ale spojitost IQ s leností? Wow... A očividně jsi zaujatý stejně, jako autor článku (a ten je, uznávám, zaujatý převelice).
Ten, kdo o tom nic nevíodpovědět 
  Re: Boháčkova zaujatost23:27:10 19.02.2014
Jupíííí :-) 300 reakcí je můj odhad. A jedéééém :-)
Autorovi článku obdiv za jednoduchou rovnici: Rezervace - ferata rovná se podivnost. Obyčejná turistická mapa případným vizionářům ukáže i jiná skaliska, kde by ferata potencionálně šla projednávat mimo rezervaci a o hodně více v klidu. Ale to by nebyl ten správnej adrenalin, který k lezbě prostě patří :-))
A takhle my tady žijem :-)
odpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost23:22:14 19.02.2014
panemoc toho víteale jak se menujete as ne
že by námět na další fimfárum
Ladjaxodpovědět 
  Re: Boháčkova zaujatost10:40:51 21.02.2014
Dobrej for od nekoho, kdo je taky anonym :D.
odpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost23:47:00 19.02.2014
Jedna faktická: Na Mařenku dojedeš autem (v zimě s řetězy) a pak už dojdeš jenom 10 min.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost23:58:54 19.02.2014
Člověče Ty by sis měl změnit nick na "Ten co o tom ví uplný hovno." Občas Tvé příspěvky mají hlavu a patu, ale tentokrát jsi opravdu ulítnul...
M.odpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost03:22:06 20.02.2014
Na Marenku chodi malo lidi, protoze preklizkari na ni proste nemaji moral :D
Radekodpovědět 
  Re: Boháčkova zaujatost18:53:14 24.02.2014
Na Mařenku chodí málo lidí, protože nikdo netuší, že je pomalu ale jistě do?/pře?jišťována. Ale jinak zaplaťpánbůh za ochranáře a jejich zákazy. Díky nim jsem si teď např. užil krásnou tůru z Kotelních jam po Liščím hřebínku na Kotel a zpět, na které jsem nepotkal živáčka - ani bych nevěřil, že jsou v Krkonoších taková pěkná a opuštěná místa.
honzaodpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost08:37:17 20.02.2014
Dá se souhlasit, že tento "článek" není napsán zrovna šťastně, ale tato reakce mi nepřijde o nic šťastnější. To, že příroda obecně patří lidem je jen iluze (a člověk nemusí být myslitel, aby si to uvědomil). Proto je dle mého nutno jednat s pokorou. A natáhnout pokorně drát někam na kopec? Že to lidi chtějí? Promiňte, ale..:-) Vykřikování, že mi přece máme právo se v přírodě svobodně hýbat a omlouvat tím kdejakou lidskou blbost mi přijde jako popření láskyplného vztahu k přírodě, který přeci všichni sdílíme. Nebo se mýlím? Ještě mě napadá, že tam, kde začíná drát, končí svoboda, ale to už zabíhám, tak mě omluvte a nemyslete jen na sebe..:-)
Petrodpovědět 
 Re: Boháčkova zaujatost08:49:16 20.02.2014
Dá se souhlasit, že tento "článek" není napsán zrovna šťastně, ale tato reakce mi nepřijde o nic šťastnější. To, že příroda obecně patří lidem je jen iluze (a člověk nemusí být myslitel, aby si to uvědomil). Proto je dle mého nutno jednat s pokorou. A natáhnout pokorně drát někam na kopec? Že to lidi chtějí? Promiňte, ale..:-) Vykřikování, že mi přece máme právo se v přírodě svobodně hýbat a omlouvat tím kdejakou lidskou blbost mi přijde jako popření láskyplného vztahu k přírodě, který přeci všichni sdílíme. Nebo se mýlím? Ještě mě napadá, že tam, kde začíná drát, končí svoboda, ale to už zabíhám, tak mě omluvte a nemyslete jen na sebe..:-)
Petrodpovědět 
  Už zase pokora???09:10:27 20.02.2014
Jdi už do háje s pokorou. Pokora před horama, pokora před přírodou. Nejsem a nebudu pokorný, nechápu, proč bych měl mít jakoukoliv pokoru nebo úctu před kusem šutru. Jste úchylní, úplně čirou náhodou se někde v rámci geologie zvrásnil kus země a já bych měl být v pokoře před chemickou sloučeninou CACO3? Jestli ti něco někdy zachrání život, je to tvůj rozum a tvoje hlava, ne skála nebo pokora. Zkušenosti ok, znalosti ok, logické myšlení a domýšlení souvislostí ok, ale pokora??? Ne, kus žuly nebo pískovce mojí úctu a pokoru nikdy mít nebude.
odpovědět 
   Re: Už zase pokora???10:57:54 20.02.2014
Ty blbe tebe je me fakt uprime lito.
odpovědět 
    Re: Už zase pokora???11:04:24 20.02.2014
Buď v klidu, mě vás taky. Tyhle kecy o pokoře a skromnosti mne vždy tak znechutí, že podobné projekty mají moji podporu už jen kvůli nim. Vem si batoh a špekáky a zajdi si někam do lesa, ale dej pokoj normálním lidem. Skály a příroda jsou tu pro lidi a je správné je využívat, těm skalám je to jedno.
odpovědět 
     Re: Už zase pokora???11:09:46 20.02.2014
:-)
odpovědět 
     Re: Už zase pokora???11:14:00 20.02.2014
Skály a příroda jsou tu pro lidi a je správné je využívat, ale ne předělávat a ničit.
odpovědět 
      Re: Už zase pokora???11:30:51 20.02.2014
Tak tady záleží na úhlu pohledu. Bez ničení starého by nikdy nemohlo vzniknout nové. Nelze tedy vést debatu zda ničit nebo ne, ale jen jak moc ještě něčit a co už je moc. A z určitého pohledu je ničení skály i normální lezení. Na jedné straně máš nedotčenou skálu, na druhé skálu úplně zničenou. A vše, co se na skále děje, je někde mezi. Tedy i osazení skály kruhy nebo nýty. Někde se skály čistí, někde trpí příroda okolo, nějak se lidi ke skále dostat musí. Takže i nyní skály ničíme, jde jen o nastavení míry ničení. A kdo má právo říct, co už je moc a co je ještě schůdné? Určitě by se našli lidé, kteří považují za moc i běžné lezené, najdou se lidé, kteří nepovažují za moc ani tu ferratu. A tak je to se vším. Nevyvratitelným faktem ale zůstává, že skály se postupně ničí erozí samy, lidé to mohou jen urychlit. Jednoho hezkého dne ty nebude ani Roviště, ani Adršpach. Když si budeme skálu ničit, zmizí za x tisíc let. Když ano, zmizí o tisíl let dříve. Ale tak jako tak zmizí. Není to tedy jedno? Dalším generacím to jedno bude, změny nebudou tak rychlé, takže každá generace to zanechá zhruba ve stavu, v jakém to dostala, a divné jí to nepřijde. Sami žijeme ve světě, kde by naši předci z doby několik tisíc let zpět plakali nad tím, co vše už není. A my sami bychom zemi v budoucnosti asi nepoznali (stačí se podívat na Saharu, kde bývaly pralesy). Z tohoto hlediska je úlně jedno, co člověk dělá a jak se skálou zachází.
odpovědět 
       Re: Už zase pokora???11:35:49 20.02.2014
z tohoto hlediska je rovněž zcela jedno jestli prožiješ život plný zábavy a vzrušení nebo v utrpení a bídě ..... nárok ani právo na to první však nemáš vůbec žádné
odpovědět 
        Re: Už zase pokora???11:42:43 20.02.2014
No v zásadě stejně nemáš možnost to ovlivnit. Pokud se dobře narodíš, v utrpení a bídě žít nebudeš, i kdybys byl úplně blbej. Tedy pokud se pro to nerozhodneš dobrovolně. A pokud se narodíš blbě, prožiješ to v bídě a chudobě i kdybys byl génius. V Evropě se společnost postará i o debily, v Etiopii máš prostě smůlu. A společnost se bude vyvíjet, z dlouhodobého hlediska stejně nebude při vývoji v regionech záležet na jednotlivcích. Vezmi si zánik starých civilizací.
odpovědět 
   Re: Už zase pokora???20:20:40 21.02.2014
Si šlápl na hrábě, co? myslíš si ,že ti tvuj rozum zachrání život až ti kus šutru bez pokory rozdrtí lebku.Pokora vůči skále? Už jen proto,že tu je miliony let a mi jen náhodou a na skok.
btw. ta ferata je nehorázná pí....
Daniel Z.odpovědět 
    Re: Už zase pokora???22:33:21 21.02.2014
Takže bez pokory mi šutr rozdrtí lebku, když budu pokorný, tak mne ten šutr pohladí a poletí dál? Asi ne, co? Tomu šutru bude u zadku, čí palici trefí.
odpovědět 

 ?06:41:24 20.02.2014
Tak zaujatý názor jsem dlouho nečetl...ufff.
Ondrajdaodpovědět 

 Křišťálová pravda07:35:41 20.02.2014
Naprosto se stotožňuji s článkem, bezvadně napsané, nechápu, že jsem tu první pozitivní komentář! Dnešní "lezci" jsou bohužel narcisové a jejich bezohlednost je až trapná...
odpovědět 
 Re: Křišťálová pravda17:33:04 20.02.2014
popsal to přesně, sice bez servítek a třeba trochu obšírně, ale principielně správně...ono je na čase přestat "být politicky korektní" a nazývat věci správnými jmény (nejen v tomto případě). Ferata sucks!
jirkaodpovědět 

 pak to tu ma k necemu vypadat07:50:53 20.02.2014
to neslo napsat stylisticky jinak?
Nedovzdelanec, i hlupak by mel pochopit, par podobne chytrych kamosu..
Bez urazek zjevnych i skrytych by to melo vetsi presvedcovaci hodnotu.
Takhle jako vedlejsi produkt vznikaj pochybnosti o mravni integrite autora... unesen spravedlivym rozhorcenim, nevaha pouzit jakekoli prostredky.
Ach, tech cest do pekel je tolik a vsechny pekne dlazdene...
TOAodpovědět 

 pro08:20:19 20.02.2014
O tomto nápadu jsem už četl a upřímně jsem to moc detailně nestudoval, ale po přečtení tohoto článku jsem jednoznačně PRO ferratu!
syslikodpovědět 
 Re: pro08:42:54 20.02.2014
Pokud te clanek presvedcil k opaku, pak je to opravdu hodne k zamysleni.

Se clankem souhlasim, byt s jeho formou ne. Chranme si nasi prirodu
Larsodpovědět 

 Rezervace vznikají a zanikají09:08:16 20.02.2014
Příroda je pro lidi, ne lidi pro přírodu...
odpovědět 
 Re: Rezervace vznikají a zanikají10:45:21 20.02.2014
Tak tot je typickej nazor sobeckyho deb.la. Co bylo driv lidi nebo priroda, jak se vyvinul clovek? To clovek si zbudoval prirodu jako hriste? Nebo z ni vzesel? Neni soucasna krize hodnot prave dusledkem nesouladu s prirodou? Uvedom si laskave, ze priroda tu neni pro lidi..... Proste je.
odpovědět 
  Re: Rezervace vznikají a zanikají11:16:12 20.02.2014
Je tu pro lidi. Příroda vznikla náhodným vývojem a evolucí. Živočišné a rostlinné druhy vznikají a zanikají, svět se mění. Člověk má plné právo k čemukoliv, je to jen vývoj. Víš, kolik druhů zvířat za existence země už zaniklo? A jak se kvůli tomu měnily celé ekosystémy? Takže když zmizí několik druhů zvířat nebo rostlin, nic se neděje, stále je to přirozený vývoj. Za pár tisíc let třeba vymizí i člověk, zbudou tu jen sinice a hmyz... i to je vývoj. Z toho třeba vznikne jiný myslící druh, přetvoří svět podle sebe, vyhyne... a tak kolem dokola. Takže jestli na nějaké skále bude nebo nebude ferrat nebo zda vyhyne ta nebo ta rostlina je z dlouhodobého hlediska úplně jedno. Dříve nebo později se tak stejně stane. Dinosauři taky zmizeli bez přičinění lidí. A jestli má nějakou kytku v Česku vyhubit v roce 2020 člověk, nebo v roce 4000 klimatické změny, je mi úplně jedno. Vše je jen otázka času :-)
odpovědět 
   Re: Rezervace vznikají a zanikají11:58:36 20.02.2014
a uz se to slejza. Nihilisti , feratisti konstruktivisti, antiferatisti anarchisti, ... no to bude zase mejdlo pod nepostavenym hromosvodem.
l.odpovědět 
   Re: Rezervace vznikají a zanikají16:32:27 20.02.2014
No a to je prave ta sranda..dinosauri nasi planetu ovladali absolutne po dobu nekolika milionu let...no a clovek v dnesni podobe tedy, je tady jen cca 50000 let a uz mozna i pomalu konci, ze jo...a mozna prave vlastnim pricinenim, to neumim posoudit. Jinak nazor na ferratu v podstate nejak vyhraneny nemam, protoze to tam neznam ale vim, ze kdyz se stavela mesta napriklad tak se zasypala cela jezera atd. a to uz bylo treba pred tisicemi let, holt. Tedy clovek tu prirodu dnes ovlada, ale setrit by ji uz pomalu mel pri dnesni urovni poznani, to ano. Ale to ze chteji vydolovat Vtacnik na Slovensku mi vadi samozrejme vice.
Martas.odpovědět 
    Re: Rezervace vznikají a zanikají17:18:50 20.02.2014
No vidíš, a o tom to je. Vládli tu miliony let, stejně skončili. My tu vládneme 50 000 let, skončíme stejně. A jaký mělo význam, zda vládli 2 miliony, nebo 1 a 3/4 ? A jaký bude mít význam, zda tu lidi budou 50 000, nebo jen 48 000? Proto jsem v klidu, té skále je to jedno. Jo, kdyby někdo řekl, že to tam má rád a chodí tam, relaxovat a nesnáší davy rozeřvaných turistů, to by byla jiná. Bral bych to a postavil se za něj. Taky mne štvou a také je mi líto, že civilizace zničí vše, co se mi líbí. Ale to by lidi museli být upřímní. Ohánět se ale pseudoargumenty, že lezení vadí skále, je směšné a ukazuje na nezralost a neupřímnost autora. Skále je to jedno :-)
odpovědět 
     Re: Rezervace vznikají a zanikají22:06:35 20.02.2014
Pěkný houno. Skále to jedno není, pokud s ní umíš mluvit. I skála je "živá" bytost a o tom by jsi mohl ledacos sehnat nejen u přírodních národů.
Jenže to zrovna mezi rychlokvaškami nefrčí...
Ale v pohodě, taková je doba. Ve všem.
Gampodpovědět 
      Re: Rezervace vznikají a zanikají08:05:57 21.02.2014
Nech se vyšetřit. Ale i kdyby to byla pravda, jak víš, co skála chce? Co když jí samota dělá špatně a chtěla by, aby po ní chodili lidé? Nebo naopak, co když jí skoby a nýty vadí stejně, jako kotvy od lan? Blbé, viď?
odpovědět 
      Re: Rezervace vznikají a zanikají08:39:40 21.02.2014
Jestli patříš mezi objímače šutrů, nikdo ti to nebere, ale nesnaž se prohlašovat za pravdu, že šutr je živá bytost. Buď o tom přesvědčen, ale nenapadej urážlivým způsobem opačný názor.
odpovědět 
      Re: Rezervace vznikají a zanikají09:58:53 21.02.2014
Raději budu rychlokvaška, která se v dobrém zdraví dožije osmdesáti, než člen přírodního národa, který jde ve dvaceti s bolavým zubem k místnímu kováři :-) Jestli tebe baví v lese objímat skálu, ok. Já raději budu v příjemném prostředí objímat hezkou holku. Možná konzumní, ale příjemnééé...
odpovědět 

 At laska a dobro zvitezi nad lzi a nenavisti11:12:51 20.02.2014
Retorikou  politika lokalniho vyznamu prohlasujeme ze vsichni lokalni politici jsou hajzlove kdezto horolezci jsou svati. Zastiteno logem Lezec.cz. mno jo, jak muze bejt svet  cernobilej a zaroven  pruhlednej :). 
Takze az bude ferata hotova, tak na nastupu na feratu bych uvital vetsi stanek s parkama a s pujcovnou bouldermatek. Diky predem za mistni barbarske chalupare.
 L.odpovědět 

 Poručíme14:28:40 20.02.2014
větru, dešti. Z úst neoliberálů mi to přijde divné.
pašíkodpovědět 

 palec dolů15:20:46 20.02.2014
Jsem proti feratě na Cimbuří z důvodů ochrany přírody (nechci tam prohnat davy, které to zákonitě přiláká, nechci tam další přístupovou cestu) a zájmů horolezecké komunity (nechci aby nám horolezcům padalo na hlavy náčiní "ferátistů" a pod skálou přibylo lidských výkalů). Ten článek je ale argumentačně slabej, uráží bezdůvodně lidi, kteří mají prostě jinej názor a autorův styl mi připomíná vojína Jasánka z Černejch baronů. Nikdy bych si nedovolil posmívat se lidem proto že jsou odněkud z malého městěčka nebo vesnice která vzhledem ke státní hranici leží ve slabém regionu za horama. Je velikou chybou a ostudou našich politiků že Frýdlatsku, Jesenicku, Šluknovsku, Semilsku a dalším podobným regionům není schopná vybudovat lepší dopravní spojení a zajistit ekonomický rozvoj třeba daňovými úlevami vázanými na region. Neznám starostu Hejnic ale určitě není jeho vina, že v okolí zrovna nebují podnikání. Nevím jaké školy má Čokař. Nesouhlasím s ním v mnoha věcech ale nepřekvapilo by mě pokud by byl vzdělanější než Petr Boháček.
motákodpovědět 

 re na rovinu15:56:55 20.02.2014
Ahoj, chtěl bych tímto požádat administrátory, aby napříště zvážili zveřejňování podobných urážlivých pamfletů, které mě svým stylem připomínají antiimperialistické výpady Rudého práva z let dávno minulých. Osobně s projektem feraty spíš nesouhlasím, ale nikdy by mě nenapadlo svůj nesouhlas přetavit v osobní urážení lidí s odlišným názorem a ještě ho hrdě zveřejnit. Máte snad pocit, že lezecká komunita poslední dobou trpí přemírou tolerance a nedostatkem “zásadních sporů“? 
Díky Martin
Martinodpovědět 
 Re: re na rovinu16:31:09 20.02.2014
Milý Martine, nikomu z redakce tento článek rukama neprošel. Petr Boháček stisknul v noci tlačítko "Nový článek" a bylo to. Pokud bychom se pokusili článek "sundat", bylo by nám zase vyčítáno, že jsme diktátorští cenzoři.
 liborodpovědět 
  Re: re na rovinu17:05:25 20.02.2014
Ahoj, omlouvám se za neznalost fungování webu. Uznávám samozřejmě právo na svobodné vyjádření názoru a chápu, že teď už je na stahování příspěvku pozdě.
Nezbývá než doufat, že podobné příspěvky nezaplevelí jinak kvalitní informační zdroj. S pozdravem Martin.
Martinodpovědět 
   Re: re na rovinu17:35:29 20.02.2014
No, je to sice osobní, ale principielně správně. V těchto případech je dobré být trochu osobní a nazývat věci správnými jmény.
jirkaodpovědět 

 Pryč s přehnanou korektností18:23:02 20.02.2014
Tón článku je ostřejší, ale na zaujatosti věcí není přece nic špatného, nebuďte tak přecitlivělí. Sdělení rozumím tak, že je velmi třeba bránit Jizerky proti podobným podnikavcům, neboť za chvíli by nezbylo nic, co bychom mohli chránit. Nejen pro sebe, ale i pro budoucí generace.
LBodpovědět 
 Re: Pryč s přehnanou korektností19:01:19 20.02.2014
Přiznám se, že tomuhle přístupu nerozumím. Nemám nic proti osobnímu zaujetí, ale urážení svých oponentů (nedovzdělanec, hlupák, lhář...), podle mě není odklonem od hyperkorektnosti ale hulvátstvím.
Kdyby si to kluci řekli do očí u piva, neřeknu ani popel, ale tohle na mě dýchá takovým tím malým českým sviňáctvím. BTW o co je text ostřejší, o to argumentačně slabší. Na jedné straně obava před davy turistů a na straně druhé nulový potenciál pro rozvoj CR atd. Proti ochraně Jizerek samozřejmě ani slovo, ale myslím, že zásadní problémy jsou tady jinde (cyklistika, lyžování, management lesního hospodářství...)
Martinodpovědět 
  Re: Pryč s přehnanou korektností08:31:43 21.02.2014
Ferrata na FC už nejde řešit u piva, je to politická záležitost - lokalita Natura 2000. A právě proto, že JH jsou už teď tak ždímané, bylo by dobré aspoň někde zachovat jejich neporušenost...
LBodpovědět 
   Re: Pryč s přehnanou korektností13:32:41 21.02.2014
Asi jsem se vyjádřil nejasně.
1. Osobně bych ferratu nestavěl (čistě ze subjektivních důvodů: lezu na laně a Jizerky mě přijdou plný dost, což je ovšem irelevantní)
2. Nemyslím si, že projekt ferraty by se dal vyřešit u piva, ale jedině tam patří forma, se kterou vyrukoval autor článku.
Martinodpovědět 

 Petr Boháček19:18:42 20.02.2014
Hluboce smekám.
Z článečku je jasně patrné, že autor, Petr Boháček je vzdělanec, který to má v hlavě srovnané, nemá komplex méněcennosti, má valný talent, není to hulvát a práce ve fabrice ho baví.
Prudičodpovědět 

 pro20:02:09 20.02.2014
také jsem pro, nevidím důvod proč ne, když se to udělá dobře. První ferata bych řekl je povedená, i další cesty co znám od Čokaře - pokud to bude ve stejném duchu, bude to super.
Ferata není špatný nápad, i v jiných zemích se stavějí v rezervacích - není to o feratě, ale o lidech co na ní chodí.
Jirkaodpovědět 

 čokař válí...20:11:10 20.02.2014
Nechápu, že Čokař už nedostal někde v hospodě dávno po hubě. Někteří lidé jinou argumentaci nikdy nepochopí. Zrovna tak nechápu, že nedostal pořádnej flastr za tu chujovinu u Semil. Pokud vím, s povolením se příliš neobtěžoval. Když si chce někdo postavit na vlastním pozemku kůlnu, je s tím papírování ažaž a toto?
MModpovědět 
 Re: čokař válí...20:37:53 20.02.2014
Kecy. Na kůlnu není potřeba žádné povolení. Naopak takovéto projekty potřebují posvěcení od OP, bez kterého to nejde. Takže nelži.
odpovědět 
  Re: čokař válí...20:56:01 20.02.2014
Záleží co tu řešíte pod pojmem "kůlna". Ale jakmile to má nad 25m2 tak povolení potřebuješ. Tak tu nelži Ty...
Emanodpovědět 
   Re: čokař válí...21:09:27 20.02.2014
co řešíš ty ty emane,tady nejde o kůlnu ale o princip !
e m a n u e l @ s e z n a m . c zodpovědět 
    Re: čokař válí...21:22:24 20.02.2014
Jasně, ale málokterá kůlna má nad 25 m2. Většinou bývají menší, tak okolo 10 - 25 m2.
odpovědět 
  Re: čokař válí...21:26:19 20.02.2014
Z diskuze na jinem webu (hory info)
Pěkná informace, celá věc má ale jednu vadu. Údolí Jizery u Semil a Bítouchova je už přes půl století rezervace a v poslední době i evropsky významná lokalita, kde je jedním z hlavních předmětů ochrany vegetace skal. Ten hromosvod tam Čokař fiknul načerno, a to s plným vědomím. Měl sice podporu od vlastníka pozemků, Lesů ČR, ale krajský úřad, který rezervaci spravuje a může podobnou věc povolit, elegantně obešel nebo se na něj lépe řečeno zvysoka vy... Následovalo dlouhé období, kdy drát nebyl natažen až na zem a probíhala řada citlivých jednání mezi LČR, krajským úřadem a místní OVK, podle potřeby mnou konzultovaných. Došlo k jakési předběžné dohodě o postupu, na jehož konci mohla teoreticky být legalizace drátu, krajský úřad mimo jiné podmínil jednání biologickým hodnocením. Zatím existovala jistá tolerance stavu s tím, že záměr je zakonzervován. Místně příslušná OVK se k tomu přimotala z toho důvodu, že v připravovaném přehlášení rezervace bude lezení vázáno na souhlas KÚ, bude třeba se domluvit o tom, zda vůbec bude povoleno, případně za jakých podmínek a výsledek přijatelný pro lezce bude možné dosáhnout jedině tak, bude-li ČHS korektním partnerem při jednání. Připomínám, že na KÚ žádní horolezci nepracují, pro běžného úředníka, byť odborně zdatného, je obtížné odlišit kletrštajg od lezení a anarchistické aktivity Čokaře jsou tak logicky vnímány jako podrazy od horolezců. Jen tak na okraj - ta lokalita není lezecky úplně nezajímavá, je v ní totiž třeba Krkavka, kde jsou jedny z nejtěžších českých sportovek a asi nejtěžší drytooly. Čokaře znám dlouho a považuju ho za kamaráda, ale tím, že ten drát dotáhl až na podlahu a začal to propagovat, nadělal na hlavu všem zúčastněným, kteří se snažili jeho výstřelek žehlit a někteří i legalizovat. Na konto redakce si dovolím připomenout, že problém jí nebyl úplně neznámý, kontakt do regionu má (když ne na mě, tak na OVK) a nebyl tedy problém si jedním telefonem ověřit stav věci. Propagace Čokařovy partyzánštiny tímto článkem je pro mě nepřijatelná, je to ještě horší než Zobanovy úlety s mg v Ádru s cizinci pod hlavičkou ČHS. Nechci dělat cenzora, pokud článek dnes zmizí z HI, stejně se zítra objeví na HD a pozítří v odkazu na oficiálním modulu webu ČHS SO (!). Očekávám ale, že se k tomu vyjádří ti, kteří mají co říct a nesou alespoň nějakou odpovědnost. Přestává mě bavit lezecko-ochranářská diplomacie, kdy mi do toho po letech snažení někdo teatrálně vrhne vidle.
Komentář ze dne: 19.10.2012 14:48:46, Autor: neregistrovaný - Jirka Hušek, Titulek: Čokařova anarchie
(-I-)odpovědět 
   Re: čokař válí...21:58:38 20.02.2014
Ty co se neumíš podepsat: Dočti si celou tu debatu na HI do konce ...
martin marek čokařodpovědět 
   Re: čokař válí...22:00:31 20.02.2014
jirka prohrál,a vzal to osobně . když mu budou pomáhat tací jako pan Boháček, prohraje zas !!
odpovědět 
 Re: čokař válí...11:02:00 21.02.2014
Myslím, že ta semilská cesta je jen časově omezena. Nebo ne? Na druhou stranu, když už to tam je, tak se to jen tak nesundá.

S ferratou na FC nesouhlasim.
Vilemín Novákodpovědět 
  Re: čokař válí...17:02:14 21.02.2014
Dokumenty a povolení úřadu visí na str. FB ferata u Semil.( příští rok zřejmě proběhne kontrola ,příp nové bot. hodnocení a rozhodne se, jestli provoz má, nebo nemá vliv na chráněné druhy (stav z roku 2012 je podrobně zdokumentován). Pokud ochranáři usoudí, že ferrata má na přírodu negativní vliv,může se stát, že nám uloží lano odmontovat. V takovém případě bez odkadu splním, co jsem na úřadě slíbil.
Martin marek čokařodpovědět 

 Jak to vypadá?20:13:31 20.02.2014
Mohl by mi prosím někdo bez emocí říct, v jaké fázi se vlastně projekt ferraty momentálně nachází? Z některých médií jsem nabyla dojmu, že už je bohužel rozhodnuto a že se stavět bude :-(
Šárkaodpovědět 
 Re: Jak to vypadá?21:18:16 20.02.2014
...
(-I-)odpovědět 
 Re: Jak to vypadá?21:54:53 20.02.2014
Stavět by se začalo, až pokud ferratu povolí ochranáři. Na jaře by se mohlo začít pracovat na odborné studii o vlivu ferraty na konkrétní místo.
Tým biologů lokalitu prozkoumá, zmapuje výskyt cenných druhů, pokusí se odhadnout, jak by mohl provoz ferraty tyto druhy ovlivnit, může taky navrhnout různá řešení, která případný negativní vliv zmírní (změna trasy, časově omezený provoz,pravidla..) Vypracování studie bude trvat min. půl roku a spíš rok. Až bude studie vypracovaná, předá se na úřad a začne jednání, jestli se ferrata povolí, nebo ne. Součástí toho jednání je veřejné projednání, případná povinnost nechat vypracovat protiposudek (znalce by tentokrát určila protistrana).
Pokud se chcete dozvědět poměrně objektivní informaci, doporučuju koupit si únorové vydání casopisu Krkonoše a Jizerské hory.. Na to, že je to časopis vyloženě ochranářskej, mi říjde, že ten článek je nejobsáhlejší a nejoběktivnější ze všech ,co jsem kde četl.
Já osobně bych nechal debatu o ochraně přírody na ochranářích (rozuměj odbornících) , ale jako lezec bych mohl debatovat, jak moc ta ferrata "uškodí" horolezcům... Tady je ale opravdu potřeba to vidět na místě a nebavit se od stolu.. Klidně můžeme udělat nějaký setkání.. Zalezeme si , poznáme se , vysvětlíme si o co jde. Podobná debata proběhla na podzimním setkání horolezců na Bártlovce...
martin marek čokařodpovědět 
  Re: Jak to vypadá?07:43:33 21.02.2014
v rámci toho setkání je pak možno přejet o údolí vedle a podívat se na Kočičí kameny, kde už v té době bude postavena nová via feráta v režii obce Bílý potok, která znehodnotí jeden lezecký objekt s mnoha výstupovými trasami. Horolezci proti horolezcům.
odpovědět 
   Re: Jak to vypadá?11:04:07 21.02.2014
To jako fakt?
Tondaodpovědět 
  Re: Jak to vypadá?09:29:19 21.02.2014
A to všechno kvůli jedný jediný fertátě! Nešlo by to udělat někde jinde? Někde kde by se kvůli tomu nemusela dělat výjimka (na to jsme u nás kabrňáci) z pravidel ochrany přírody (omlouvám se za neodborné výrazy)? Vono pak ten obecnej náhled na jejich dodržování trpí a všichni se koukaj skrz prsty na některé obyvatele řekněme Krkonoš který se tam proháněj v autech či na skůtrech a – ejhle! voni mají platnou vyjímku! Zatímco plebs nemůže sejít ani z asfaltové cesty. Proč to nejde jinde? Proč se to tlačí zrovna tady?
filipoodpovědět 
   Re: Jak to vypadá?09:55:14 21.02.2014
Asi proto, že se to autorovi líbí, ne? Vidím hezké místo a říkám si, jaká by tam byla hezká ferrata. A tak jdu zkusit, zda by tam nešla postavit. Co ti na tom není jasné?
odpovědět 
  Re: Jak to vypadá?11:11:48 21.02.2014
článek: http://krkonose. krnap.cz/index.php?option=com_content&task =view&id=12493&Itemid=41 (pryč s mezerama)

S ferratou nesouhlasim. A jestli je pravda, jakou cestu volí MM Čokař, tak mne to velmi mrzí.
odpovědět 
  Re: Jak to vypadá?19:58:14 21.02.2014
v Krkonoších se piše následující:Moje vyjádření k záměru vybudovat zajištěnou cestu na vrchol Frýdlantského cimbuří bude pou­ze krátkým připomenutím jeho kontextu vůči ochraně přírody. Nemůže být hodnocením vlivu nebo přijatelnosti – tyto otázky budou podrobně vyřešeny v příslušných správních řízeních, které Správa CHKO Jizerské hory zahájila na základě žádosti občanského sdružení Vodní brána nebo která ještě v budoucnu zahájí.(Hušek Jiří). nejsem právník a nemám správní řád v malíčku, ale že by se to projednávalo veřejně??? To možná tak v hospodě mezi kamarády. Trochu divoký představy zastánců feráty - možná by u toho měla být i televíze Prímovej Novej Fanda.

odpovědět 
 Re: Jak to vypadá?18:35:01 22.02.2014
Stavet se nebude.Jen Čokař a mnozi jeho priznivci to nedokazou stale pochopit a ošívají se jak muzou.Ve skalach na protejsi strani nedaleko Nosu byl pred casem zaznamenan vyskyt vzacneho Sokola Stehovaveho.Uz z tohoto duvodu nemuze projekt ferrata v budoucnu projit.Jeji priznivci tu jen zbytecne marni cas.

Petr Sokol Marsicek
spravce oblasti Cerny potok-Frydlantske cimburi
Sokolodpovědět 
  Re: Jak to vypadá?17:36:35 23.02.2014
Mozna by nebylo od veci tam zakazat i lezeni. Naruseni skaly, klidu prirody atd. dochazi i lezenim. Sokola budou rusit i lezci, i presto, ze jich je mozna mene nez potencionalnich ferratistu.

Nemuzu si pomoct, ale prijde mi trochu sobecky a schizofrenni se poburovat nad stavbou ferraty a nepoburovat se nad prvovystupci a nasledne pak lezci..
luodpovědět 

 Boháček08:34:01 21.02.2014
Podle tvých slov: "Zlaté pravidlo ale tvrdí, že čím méně dotyčný člověk pobral rozumu, tím je naneštěstí ambicióznější." máš zřejmě ambice získat Nobelovu cenu za literaturu....
odpovědět 

 Díky za článek08:57:59 21.02.2014
Tak jsi tady všechny v článku poplival... Původně jsem se neklonil ani na jednu stranu prostě proto, že jsem neměl dost informací, ale díky tomuto článku jsem se konečně rozhodnul - jsem pro feratu!!!
Pavelodpovědět 
 Re: Díky za článek09:01:24 21.02.2014
jasně - bingo - rozhodnout se podle článku, sice neznám reálie, ale přečtu si něco na internetu a už mám jasný názor. To je určitě pevný a kvalifikovaný názor
odpovědět 
  Re: Díky za článek09:52:56 21.02.2014
Ano, já tam nikdy nebyl, ale také volím ferratu. Už je kvůli těmto hloupým článkům. Čokaři, máš mojí podporu, kašli na lidi tady. Většina tu řve jak děcko, kterému berou hračku.

Článek je nesmyslně štvavý a nereálný. Nejvíce mne pobavilo, jak je potřeba vypráskat politiky. Boháčku, dochází ti, že tito politici tam byli zvoleni v demokratických volbách? Chceš je vypráskat? Jak bys to asi tak chtěl udělat, co? Až budou volby, běž volit a vol někoho jiného. A jestli chceš získat podporu, udělej kampaň, přesvědč voliče, že tito politici jsou špatní, a ať volí nekoho jiného. Nyní akorát zpochybňuješ demokratické volby a úsudek lidí, kteří u těchto voleb byli. Nechceš si zajet na Ukrajinu? Tam jsou nyní podobná silná hesla o vypráskání politiků populární. Ne, feratu podporuji už jen proto, že podobná individua a názory nemají v naší společnosti co dělat.
odpovědět 
   Re: Díky za článek12:07:42 21.02.2014
http://www.nejlepsiceny.cz/tema/aku-flexa.html
odpovědět 
   Re: Díky za článek12:23:24 21.02.2014
Kdyby jsi se pod svých několik stejných názorů na ferratu jakkoliv podepisoval, působilo by to mnohem lépe jako hlas stále jednoho stejného dogmatika. Byl toto volební úmysl? Jsem proti ferratě díky tvým příspěvkům. Článek trochu pokulhává, ale říká prosté věci na rovinu. Čokař bod za snahu o nevulgární styl ve vyjadřování. To je politik panečku. Deset bodů mínus za každý drát ve skalách.
modpovědět 
    Re: Díky za článek13:41:42 21.02.2014
Ne vše pro feratu je ode mne :-)
odpovědět 
   Re: Díky za článek13:06:38 21.02.2014
To, že byl politik demokraticky zvolen, jej neopravňuje k tomu, aby se choval zcela dle vlastní libovůle
odpovědět 
    Re: Díky za článek13:51:06 21.02.2014
To je pravda, na druhou stranu si ho volíš jako svého zástupce. A byl by nesmysl, kdyby sis zvolil svého zástupce a pak chtěl revidovat každý jeho krok. Ani to nejde, co když toho politika volili dva lidé a jeden je pro feratu a druhý proti? Je velmi pravděpodobné, že tomu tak je. Takže politik vlastně pro někoho vždy bude špatný. Ať rozhodne jakkoliv, vždy bude jeden tábor psát, že rozhodl špatně a že je potřeba ho vypráskat. Jak bys toto chtěl řešit? Pokud politik vyhrál a byl řádně zvolen, myslím, že není o čem diskutovat a jakákoliv slova o vypráskání za něco, co má širokou podporu, ale mě se to nelíbí, jsou poněkud za hranou.
odpovědět 
     Re: Díky za článek14:59:35 21.02.2014
pokud byl politik demokraticky zvolen a měl ve své kampani jasný program, že udělá to a to a pak se toho programu drží ......
Praxe bývá opačná, .....
odpovědět 

 grammar nazi udělují palec nahoru13:17:42 21.02.2014
Povšimněte si prosím také jazykové roviny článku. Je stylizován solidně, bez chyb. Na výbornou je rovněž psaní čárek v souvětí. To se zde často nevidí. Soudím, že autor není žádný nazdárek.
odpovědět 
 Re: grammar nazi udělují palec nahoru15:47:09 27.02.2014
Já si autora vážím především díky obsahu článku. Není to žádný nazdárek...
kulaaodpovědět 

 co přijde dalšího15:00:34 21.02.2014
Všude kolem se páchá spousta špatného. Buďme příkladem, že lezci se k přírodě chovají správně a že jsou váženým příkladem pro ostatní. Ponechte vnímat přírodu i dalším generacím.Nebuďme sobci.
Svět je kurva velikej, tak se hejbněte jinam, kde to nenaruší přirozenost.
maugliodpovědět 

 hm16:25:51 21.02.2014
Jako nic o to nevim, ale jestli je to tak jak autor pise. Tak 200 metrova ferrata
mi prijde zbytecna a to kdekoliv.
Gabaodpovědět 

 Taky názor19:35:32 21.02.2014
Koukám, že Petr Boháček je úplně mimo mísu a nemá ani minimální představu o čem píše. Myšlenka feraty se rodí mezi místními již několik let. Zprvu byl Čokař přizván jen jako konzultant a až později vzal částečně projekt na sebe. Nicméně tady ty plky jsou stejně o ničem. Kdo chce ať přejede, a řeší své názory na místě, několikrát už byly s místními a Čokařem veřejné sezení....
PS: Článek je dost urážlivý (a néjen pro Čokaře) a Petře Boháčku, můžeš být rád že tě nebude nikdo žalovat a žádat veřejnou omluvu.....
Příznivec feraty 
odpovědět 
 Re: Taky názor20:00:25 21.02.2014
jestli chceš někomu vyhrožovat, tak se aspon podepiš, se pak nedivím, že ty soudní řízení trvají tak dlouho, když každej kdo má do prdele díru se ohání OZ a podává trestní oznámení za pomluvu. Mimochodem, kdyby se měli policajti zabývat pouze anonymními udaními, tak nedělají nic jiného a ještě je jich málo, A je nutno říct, že počet udání občana občanem každým rokem roste. \To jen tak na okraj. Na druhé straně si myslím, že rozhodující slovo by měli mít místní, ti by měli nést zodpovědnost i za budoucí důsledky svých kroků. Není všechno zlato co se třpytí a i v tomto případě platí něco za něco. Přespolní přijede a odjede a je mu to jedno..
Elementodpovědět 
  Re: Taky názor20:15:51 21.02.2014
A Ty Elemente se podepisovat nemusíš ? :-)
odpovědět 
   Re: Taky názor07:37:28 22.02.2014
když se podíváš do deníčku, najdeš email na mě, obsahující mé jméno, za své činy a názory se nestydím
Elementodpovědět 
    Re: Taky názor20:55:33 24.02.2014
na tvůj deníček není třeba každý zvědaví - stačí se podepsat, když to chceš od ostatních a skrátíš tady debaty..:-)
odpovědět 
     Re: Taky názor21:31:15 24.02.2014
Promiň za offtopic, ale tohle mi nedá - jak můžeš nasekat tolik chyb v tak krátkém vyjádření?? Fakt síla.
odpovědět 

 Článek jsem nečetl - psal ho blbec20:08:48 21.02.2014
Přečetl jsem prvních pár slov a hned mi bylo jasné, že to psal nějaký blbec, který si tu řeší osobní spory.
Navrhuji článek smazat.
romákodpovědět 
 Re: Článek jsem nečetl - psal ho blbec22:34:46 21.02.2014
On neřeší vlastní spory, on je jen frustrovaný vlastní bezmocností a už neví, kam a co dál. A tak okolo sebe kope a kope... Proto nemá cenu se tím zabývat.
odpovědět 

 Boháček to zařídí.21:14:10 21.02.2014
Nerad čtu tyhle články,ale po upozornění na Bártlovce,že na Lezci je špiněno jméno skvělého horolezce a dobrého člověka a mojeho kamaráda, reaguji na článek jakého si Boháčka(protože nevěřím,že by se podepsal svým jménem,tak odvážnej není),já jsem přizval Čokaře ke spolupráci na ferratě.Jsem u toho od začátku a ten článek je jeden nesmysl.Chce li někdo o tom problemu hovořit a projít si trasu uděláme veřejnou diskuzi.Kde a kdy včas dáme vědět. Vláďa Hanzl
Vláďa Hanzlodpovědět 
 Re: Boháček to zařídí.03:19:20 22.02.2014
Jeden můj skvělej kamarád nalitej nabořil jiný auto. Jinej můj skvělej kámoš má jiný hustý trable. Další můj skvělej kámoš atd atd. Pořád jsou to mí nej kámoši.
Takže ti rozumím, co se kámošů týká. Ale pokud se to probírá tady, tak je mimo mísu tahat lidi do řiti za kopcema kdovíodkud. Když jste tak skvělí už od začátků, tak sem šoupněte článeček o tom, jak a kdy vás to napadlo a proč. To tu zatím nevidím a nebýt jiných odvážlivců, tak je tu feratová nuda. Kámošům i faktům zdar ;-)
odpovědět 
  Re: Boháček to zařídí.08:30:21 22.02.2014
S tebou bych se chtěl kamarádit. Mít za nejlepšího kámoše magora, co řídí ožralej... Bude pořád tvůj nej kámoš, až ti ožralej za volantem sejme třeba dceru nebo manželku? Nebo tebe? A s tebou bu ty měl někdo vést dialog? Jestli takto vypadají všichni odpůrci ferraty, tak potěš.
odpovědět 
  Re: Boháček to zařídí.15:46:34 24.02.2014
Takže do řiti se ti jezdit nechce abys zjistil o co jde, ale chytrejch keců "od stolu" k tomu máš jak brouk Pytlík co...
podpovědět 
 Re: Boháček to zařídí.13:33:33 22.02.2014
pokud vím, tak trasa leží mimo značené cesty, kam je v NPR zákaz vstupu. takže tahejte do těchto míst co nejvíce lidí na spanilé jízdy, aby měla Správa CHKO pádný důvod přehodnotit podmínky výjimky pro horolezce. Koukám, že hejničákům a bílopotočákům z tej feráty už jebe.
odpovědět 

 Hnus10:03:51 22.02.2014
Tak tohle je opravdu hodně hnusný článek.Až by se řeklo, že níž už Lezec nemůže klesnout. Ale je mi jasné, že s tímle přístupem adminů se brzo objeví ještě něco horšího. Jestliže mě předtím bylo postavení feraty celkem jedno, tak teď bych ji nejradši podpořil,ať si ji klidně postaví navzdory všem těm Boháčkům.
 Došlíkodpovědět 
 Re: Hnus15:06:12 24.02.2014
Podívej se, už to bylo řečeno výše. Redakce se nikdo neptal a spousta lidí s názorem autora souhlasí. Jo, je to opravdu dost útočný, osobně bych v podobné situaci zvolil jinou formu. I protistrany je třeba respektovat.
Lezec je prostor a nedělám si iluze, že lidi se podobným i horším způsobem v reálném světě nechovají. Částečně ale hovoříš o lezecké komunitě a ta si to prostě někde potřebuje vyříkat. Už to tak vypadá, že Jizerské hory nenavštěvují jen místní horolezci. Můžeme, můžete samozřejmě komunikovat i slušněji, určitě to bude lepší. Souhlas.
 martanodpovědět 

 A další na řadě?11:55:55 24.02.2014
A mě by zajímalo, který další objekt si v Jizerkách vyhlédly a prohlási o něm, že to není lezecky významné a tak tam může být ferrata. Nebo se parta kolem Čokaře spokojí je s Cimbuřím? Myslím, že ne.
Třeba takový Ořešník, co? Neláká? A na to cimbuří bude jedno lano. Nebo jich tam vysázíte víc?
Kamil Strouha (KV)odpovědět 
 Re: A další na řadě?18:57:27 24.02.2014
Závidím Čokařovi, samé ženské okolo sebe :-)
odpovědět 
  Re: A další na řadě?20:08:16 24.02.2014
Nevěř tomu , jsou to jenom pomluvi. :)
martin marek čokařodpovědět 
   Re: A další na řadě?20:19:54 24.02.2014
Já si to mislel :-)
odpovědět 
    Re: A další na řadě?23:56:28 25.02.2014
Já taki :-)
odpovědět 

 Špatná politika06:55:10 25.02.2014
Mám zato, že cvelá politika budování oněch novodobejch "projektů"je špatná. Viz lanovka na Sněžku a t.p. Lidé maj mít možnost se podívat do hor, a na hezký přírodní místa. Ale po svejch, ergo maj být přístupný alespoň po 2, či 3 hodinách chůze.O horách ani nemluvě. (Tam se podle vzoru "zlatýho západu" staví nejen lanovky, ale i cesty a koleje). A pak ty zástupy lidí samy odpadnou. Buď na to máš, anebo si to odřekni. Já se taky nenechám vytahovat do osmičkovejch cest, když zvládám tak čtyřky.
Honzaodpovědět 

 nefer rata08:27:26 26.02.2014
Je iluzorni domnivat se, ze by OP povolila tuto adrenalinovou telocvicnu v jednom z prirodne nejcenejsich uzemi celych Sudet. Zaroven je spravne, ze se diskuze o vhodnosti ferraty presunula z hospod na uroven odbornou. Az bude studie o vhodnosti hotova, snad i zastanci ferraty konecne pochopi, ze si pro svuj obskurni projekt vybrali nejvyse nevhodnou lokalitu. Ztrata onech 50k, ktere museli slozit za vypracovani studie, je jeste milosrdna cena za projevenou sverepou hloupost.
Kalomelodpovědět 

 Nechápu13:48:52 26.02.2014
Po přečtení článku se mi z autora udělalo mírně nevolno. Je z něj cítit zášť vůči Čokařovi a připadá mi to jako pokus o vyléčení nějakých vlastních komplexů.
Není mi jasné, proč se všichni tak sveřepě bráníte ferratě na Cimbuří. Jedná se sice o CHKO, ale na Cimbuří stejně vede turistická cesta a pokud by mělo docházet k plašení živočichů, tak by měl být vstup zakázán všem...což není. Těch pár ferratistů, kteří by sem došli (ono to zase až tak blízko od parkoviště není) a na Cimbuří vylezli z druhé strany ničemu neublíží. Argumenty o ničení lišejníků jsou jen zástupným problémem.
Je až s podivem, kolik zastánců Cimbuří jako lezeckého terénu se tu objevilo...Pokud Vás tam tolik jezdí, pak nechápu, že už dávno ochránci nepřistoupili k regulaci.
Nazývat ferratu adrenalinovou atrakcí může jen někdo, kdo asi nevystrčil nos z Čech. Ferraty jsou všude v Evropě a nikdo s nimi nemá problém.
Čokař udělal u Semil nádhernou ferratu, která vede v super prostředí a po skále, o kterou bychom jako lezci ani nezakopli.
Martine držím palce, ať to vyjde a ferratu povolí a ty ji realizuješ tak pěkně, jako tu u Semil.
Honzányodpovědět 
 Re: Nechápu15:48:44 27.02.2014
Jedná se především o NPR, zjisti si co to znamená...
MModpovědět 
  Re: Nechápu16:57:37 27.02.2014
I kdyby to byl národní park, je to fuk...vede tam turistická cesta a lezecké cesty.
Honzányodpovědět 
   Re: Nechápu00:36:07 28.02.2014
Jsi negramotný, a ani se to koukám nesnažíš skrývat. Přečti si příslušné zákony a dokumenty
MModpovědět 
    Re: Nechápu19:21:35 28.02.2014
Milý anonymní MM a tvá gramotnost také nebude valnáppokud nejsi schopen ničeho jiného než urážet. Pouze jsem konstatoval že pokud někam vede turistická cesta tak je nesmysl odvolávat se na různé stupně ochrany přírody.
honzanyodpovědět 
     k zamyšlení 07:00:11 02.07.2014
Hlavně by si měl ten pan Čokař občas zajít do drogerie, nebo prádelny. Projít kolem něj v jakoukoliv denní dobu je na poblití, pořád ve stejným tričku, stejných kalhotách, kraťasech. Osobní hygiena je pro něj cizí slovo. Já být úřednice, kterou navštíví, tak ho bez sprchy nepřijmu. Ale asi nemá čas na takový zbytečnosti. A je mi jedno čí to je kamarád. Kdybych se týden nemyla a chodila ve stejných věcech, tak taky smrdím, škoda že mu aspoň jeho nejbližší něco neřeknou:-(
arianaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.