LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Zimní stadion Kopřivnice - Kopřivnice
Studénka - Studénka
Vnitřní lezecká stěna - Juliska - Praha 6

Prodejny
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
HUDYsport - Praha 6
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vážný pád v Tisé

Tisá, 10 metrový pád na zem s těžkými poraněními.

Kdo chce vědět víc informací najde je zde v aktualitách z oblasti Krušné hory.

Horská služba   [úpravy] 09:47 24.05.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Jak se to stalo?10:05:53 24.05.2010
Nevite nekdo jak se to stalo? Kde se stala chyba? Pro mnoho z nas to bude poucne.

Kazdopadne zranenemu preju rychle uzdraveni.
cedanodpovědět 
 Re: Jak se to stalo?10:18:36 24.05.2010
precitaj si
odpovědět 
  Re: Jak se to stalo?10:32:10 24.05.2010
Ve zprave HS zadne informace jak a proc se to stalo nejsou. Vite nekdo vice?
Honzaodpovědět 

 Cesty tisá10:33:15 24.05.2010
Zdravím, zraněnému rychlé a hlavně bezproblémové uzdravení.... to je základ.

Již delší dobu si všímám, že v Tisé a okolí roste počet zraněný.

Naskýtá se mě otázka, zda není dobré se zamyslet nad dojištěním některých cest v Tisé a nejen tam.

Vím někdo namítne " když na to nemáš tak to nelez", ale spíše by měla padnout otázka " proč tu mou cestu sakra nikdo neleze, nebo leze 1x za 10 let a ještě se při tom někdo zraním, no řekněte má to cenu ?

Přece tento sport děláme pro pocit, pro pohyb v přírodě a mezi super lidma.
Holasekodpovědět 
 Re: Cesty tisá10:41:41 24.05.2010
No, tenhle komentar budou bud lidi ignorovat nebo tady zalozis dalsi unavny flamewar o jisteni na pisku. Spis by me zajimalo podrobne info o kazde nehode, aby se clovek poucil cemu se vyvarovat.
K tomu dojistovani - lepsi nez dojistovani by mi prislo udavat u tradicnich cest (treba v databazi na Lezci) jeji objektivni (ne)bezpecnost (~moznosti jisteni) formou nejake 3-4 stupnove stupnice, aby nejenom mistni vedeli, co je ktera cesta zac.
Honzaodpovědět 
  Re: Cesty tisá16:23:00 24.05.2010
K tomu sebepoučování je Honzo dostupná i docela dobrá literatura. Ale jestli tě tak strašně moc zajímá jak kdo a proč přesně měl smůlu a spadl v Tisí, nastěhuj se v sobotu a neděli před horskou, a máš to všechno z první ruky. Tam se padá dost často, tak to budeš za víkend megapoučenej. Kluci na horský se třeba smilujou a udělají ti i nějakou exkurzi.
MáŤaodpovědět 
   Re: Cesty tisá16:47:52 24.05.2010
Jo, dik za hodnotny info. Sorry ze me zajima jaka cesta je nebezpecna abych se ji vyhnul - doporuc mi na to nejakou literaturu prosimte. Bez podrobnejsich informaci je tady ten clanek totalne k nicemu, jenom k tomu aby tady lidi jako ty mohli sprayovat.
Honzaodpovědět 
    Re: Cesty tisá17:02:50 24.05.2010
Ano, máš pravdu. Chtělo by to knihu novou. Bude v ní napsáno, v jaké cestě komu ujela ruka na kterém chytu, kde se komu ulomil stup, vyškubla smyčka, podjela noha na mechu, nebo si špatně cvaknul a budeme se těm cestám vyhýbat. Chce to udělat kompletní soupis. Tak se určitě vyhneme dalším chybám a nebudeme padat. Jestli se ti nějaká cesta líbí, máš průvodce a nejseš si jist, zkus se zeptat lidí co v konkrétních skalách potkáš, třeba zrovna narazíš na někoho kdo to dělal nebo lezl, nebo alespoň o cestě něco ví. Taky existují místa v oblastech kde jsou konkrétní skály, kde se slejzají lidi, co tam cesty dělají, nebo je lezou a určitě ti poradí ke konkrétní cestě, aby sis nemusel psát deníček nebezpečných cest od Svatošek po Kras.
MáŤaodpovědět 
     Re: Cesty tisá17:17:58 24.05.2010
Hmm, ale treba budu mit smulu a potkam zrovna tebe a necham si doporucit cestu. Jestli mas i pod skalama stejne prima reci jako na netu, tak to bych radsi ten denicek.
Honzaodpovědět 
      Re: Cesty tisá19:47:32 24.05.2010
Promiň, já opravdu nejsem přívrženec dopisování si přes komentáře, máš li nějaký problém s mou ošklivou starou nesnášenlivou osobou, dám ti na sebe kontakt. Jinak ti přeji mnoho zdaru v lezení, a veliké štěstí na dobře odjištěné a bezpečné pískovcové cesty. Ahoj
MáŤaodpovědět 
       Re: Cesty tisá08:28:47 25.05.2010
Klídek vždyť on ani neví co jsi chtěl říct :)
FERYodpovědět 
 Re: Cesty tisá10:42:24 24.05.2010
Ahoj,
pak mám dvě otázky. Je Tisá méně zajištěná či zajistitelná než jiné písky? Jaké je procento zraněných z celého počtu lezoucích v Tisé ve srovnání s jiným pískem? Nebudou pády způsobené vyšším počtem pískařských začátečníků v Tisé než jinde?
Ahoj Tomáš
Trdloodpovědět 
  Re: Cesty tisá10:47:16 24.05.2010
Bude to vse dohromady.
R.odpovědět 
  Re: Cesty tisá07:16:42 25.05.2010
tisá je zajištěná podle mě celkem ok, jen je opticky menší a přístupnější než třeba labák. Takže láká i míň zkušenější lezce, ale tlama z 10 metrů bolí stejně tam i tam
marekodpovědět 
 Re: Cesty tisá11:07:23 24.05.2010
Mě spíš přijde, že vzhledem k poměrně vysokému riziku je těch úrazů je docela málo. Vem si kolik lidí každý výkend leze v Tisé, Rájci, Ostrově, Labáku, Č. Ráji, Áadru...atd. a nic vážného se nestane.
O dojišťování to není, spíš o pocitech.
Jardaodpovědět 
 Re: Cesty tisá12:02:15 24.05.2010
Otazka je, jestli to jen pocit vyvolany tim, ze HS Krusne Hory informuje o takovych udalostech podrobneji a casteji nez zachranari zodpovedni za jine oblasti.
jikosodpovědět 
  Re: Cesty tisá12:11:40 27.05.2010
Třeba to nepsal nikdo z horské a třeba bude v celé Labské oblasti hůř až dodělají dálnici: nejlepší dopravní dostupnost, nejlepší srážkové podmínky, tvrdý písek. Hlavně žádnou paniku, spočítej jak dlouho lezeš a kolik máš úrazů, úrazy halt patří k životu.
odpovědět 
 Re: Cesty tisá13:22:22 24.05.2010
Odpovedel sis sam, kdyz na to nemas, tak jezdi do Jury.
odpovědět 
 Re: Cesty tisá19:17:51 24.05.2010
cus, nevim pro jakej pocit lezes ty, ale me by asi trochu nebavilo lezt na pisku po metru vynejtovanou cestu jakekoli obtiznosti, a v podstate se propadat na vrchol. A jestli nekomu nesedi klasicka piskarska skola? ok tak to lezt nemusi. Kazdej ma sve misto,taky se necpu do veci na ktery nemam. Nehlede toho ze tem skalam styl odjisteni jaky maj, prospiva ze vseho nejvic.
silakodpovědět 
 Re: Cesty tisá12:07:28 27.05.2010
Prosím vyber si v Tisé jiné ze stovek cest a ty morálovější tam nechej pro nás. Díky
odpovědět 

 Lezení po desti12:18:38 24.05.2010
nechcalo náhodu ze soboty na nedeli :(
Peaterodpovědět 
 Re: Lezení po desti12:39:34 24.05.2010
U nás na "východě" chčije pořád. Podele stránek Hruboskalska nebyl v květnu ještě ani jeden lezecí den... A v Tisé???
Petrodpovědět 
 Re: Lezení po desti12:41:44 24.05.2010
Určitě, ale to už nikoho nesere...
Pepanodpovědět 
  Re: Lezení po desti13:23:07 24.05.2010
Ani ne (nesere). V Tise nalezu kazdy rok asi 150 cest a muzu zodpovedne rict, ze nektere cesty jsou hodinu po desti perfektne suche a nektere cesty jsou i po mesici sucha velmi vlhke. V letnich mesicich se dokonce stava, ze pri vlhkosti nad 90% se voda srazi na povrchu skal a po i vice nez tydennim slunci jsou cesty totalne provlhle. Myslim, ze tady je na miste sebereflexe a ne pravidla. Mam rad prirodu a pouzivam Mg, zvlaste na lehkych cestach, jelikoz je mi 53 a to se ty zlomeniny leci jinak nez ve 20. V sobotu me poucil pred svoji divkou nejaky (trochu obezni) znalec evidentne mladsi asi o 10 let pote, co jsem vylezl 9b, ze neumim lizt, protoze jsem mel Mg. Prohlasuji, ze az me takovyhle lidi znemoznej lezeni na pisku, koupim si 4kolku a budu na ni jezdit na houby nebo podporim projekt golfoveho hriste v udoli Ostrova a prestanu se chovat zodpovedne pred sebou samym a pred bohem. A bude to perfektne podle vsech pravidel.
O.J.odpovědět 
   Re: Lezení po desti13:34:42 24.05.2010
Ten závěr by se měl tesat do kamene - díky.
Vacanodpovědět 
   Re: Lezení po desti13:38:47 24.05.2010
Dobře řečeno, Oldo! :-)
Honzaodpovědět 
   Re: Lezení po desti14:10:48 24.05.2010
S tímto komentářem naprosto souhlasím a o 4-kolce už uvažuji také, pravděpodobnost zásahu míčkem v golfu je málo adrenalinová a je to moc tichej sport.
Bídaodpovědět 
   Re: Lezení po desti14:18:39 24.05.2010
Konečně rozumnej příspěvek...
Komixákodpovědět 
   Re: Lezení po desti15:27:33 24.05.2010
Oldo, tvá slova by se měla vytesat do šutru.
Je smutné, že tohle, co píšeš, taky nevědí lidé, kteří ty prima zákazy a příkazy a rozhodnutí vydávají pěkně z tepla své zelené kanceláře. Bohužel mě připadá, že je to jako v té politice u nás. Zákony mnohdy tvoří lidé, kteří umí pěkně psát a výborně schůzovat, ale jejich znalost problematiky bývá nulová. (Říkám MNOHDY - aby se to někoho nedotklo :-) - já zatím ještě věřím, že existují na světě lidé, kteří dělají poctivou práci, která je zapotřebí, jsou k tomu vzdělaní a mají cit a úsudek)
A nulová znalost problematiky mi při čtení komentářů zde na lezci vyvstává před očima u většiny neustále dokola propíraných témat. A jen děkuji takovým lidem, jako jsi Oldo ty, a pár dalších, že se občas přemůžou, slezou ze skal k počítači a napíšou něco, co má taky hlavu a patu.
Jo, ale mě při čtení těch komentářů tady okolo něco napadlo: víš, já jsem o NICH :-) -o těch komentářnících, co se projevují hlavně sprostými výrazy, urážlivými a ošklivými pomluvami, nepodloženými závěry a argumenty bez hlavy a paty, přemýšlela...
Proč ONI to dělají, proč píšou a stále se hádají o ... a argumentují a vyskakují a chtějí se prát. Proč on jim vadí ten zatracený maglajz, a to lezení po dešti ale i za sucha,jo jo, i za sucha, a to že si někde někdo sedne na trávu mimo vytyčená místa, nebo si natrhá borůvky a ještě navíc při tom šlápne do chráněnýho lejna.
Já už to vím! Oni se totiž těší, že až jim jednou, někdy v budoucnu zbyde trocha času, (třeba až vypnou proud, protože zakážou těžit uhlí), že se do těch skal a do té přírody taky přijedou podívat. Tak aby na ně, na chudáky, taky něco zbylo. (Ten pán, co šel v něděli okolo a vypadal jako manekýn z katalogu, to byl nejspíš předvoj)
Ale oni pak Oldo přijedou na tý čtyřkolce, dřív než ty, protože nejsou moc zvyklí chodit. A budou na ní mít samolepku nějaké organizace, která zaručeně něco chrání.
Tak pak ještě zbývá ten golf :-)Tak budem hrát golf, Oldo, vždyť to bude taky pěkný...budem stát v neděli odpoledne místo pod stěnou na trávníku u jamky, budem debatit místo o nový cestě o novejch holích, v zimě místo na bouldrovku budem chodit trénovat do haly odpaly a začnem pít místo piva whisky. Jenže si myslím, že i na golfu přijde moment, že bude krásně, sucho, prima známí, bezva hra a nálada, a půjde kolem zas nějaký mimořádně chytrý člověk, a nebude se mu líbit, že máš třeba kožený boty. Tak to bude smutný. Abychom začali plánovat další varianty ústupu ;-)
ps: neberte mě prosím moc vážně, já moc často nepíšu, spíš lezu. A proti nikomu nic nemám, a nejsem diskuzní typ. Je mi jedno, jestli je někdo zelený, nebo modrý, nebo fialový, zakazovač nebo povolovač, zastánce či odpůrce čehokoli - pokud má v hlavě mozek.
MáŤaodpovědět 
    Re: Lezení po desti15:40:24 24.05.2010
Kluci, mám ještě variantu - Budem hrát hokej :-) to je teď moderní, vyhráli jsme tak do toho půjdou peníze, dá se to dělat kdykoli i za deště a adrenalínu je v tom taky dost :-) A třeba postaví časem hřiště i v Ostrově, hned vedle toho golfu...
MáŤaodpovědět 
     Re: Lezení po desti15:52:41 24.05.2010
Clanek je hola zprava o nehode. Nechapu kde beres podnety k tomu, psat takovhle zbytecne agitky.
Honzaodpovědět 
     Re: Lezení po desti16:19:20 24.05.2010
Nejakej Oldo, di blejt bolistky jinam...
odpovědět 
      Re: Lezení po desti16:58:22 24.05.2010
prej nějakej Oldo, woe. To je Džetro, anonyme...
Papoušodpovědět 
       Re: Lezení po desti19:12:16 24.05.2010
:-D
Dančaodpovědět 
   Re: Lezení po desti15:50:04 24.05.2010
Ten vobézní, to sem nebyl já...
Papoušodpovědět 
    Re: Lezení po desti16:00:00 24.05.2010
tebe bychom Papouši taky poznali, i kdybys byl maskovanej sebelíp :-)
MáŤaodpovědět 
   Re: Lezení po desti18:10:01 24.05.2010
Nechapu proc vetsine Cechu dela takovej problem dodrzovat pravidla. Na pisku zatim nelezu, neznam Oldu ani jiny praskace, ale uz pri vstupu do skal si dokazu precist ze mago je zakazany a den po desti se taky lizt nesmi. Pride mi tam napsany dost jasne. Takze ac to mam do Tisy daleko, tak kdyz vidim, ze to neni uplne ok, necham lezeni na priste.
Asi ani neni divu, ze dalsi a dalsi novi lezci porusujou pravidla, kdyz prijdou do skal a vidi tam sve vzory lezouci 9b!!! (9b! wow!) v akci s magem :)
Dan Sekyraodpovědět 
    Re: Lezení po desti18:15:48 24.05.2010
No a lepsi klasifikace - ve smyslu zohledneni (ne)bezpecnosti cesty - by se urcite hodila. Anglicka klasifikace v tomhle ohledu funguje skvele, clovek se dozvi jak technickou tak rekneme "psychickou" narocnost cesty a vi tedy do ceho nastupuje...
ale chapu ze na to je krapet pozde :)
Dan Sekyraodpovědět 
     Re: Lezení po desti12:08:13 25.05.2010
Oldovi šlo o to, že pravidla nepravidla některý cesty jsou suchý za hodinu a některý nikdy - i když by se dle pravidel mohly lízt - a proto, je někdy lepší pravidlo nepravidlo lepší zachovat zdravej rozum a úsudek.
Radim Bzuraodpovědět 
      Re: Lezení po desti22:14:45 25.05.2010
To je jiste pravda, ale kazdej ma usudek jinej a nekdo usuzuje ze mago je povoleny a ze po desti se smi lizt. Pak treba spadne. Pravidla jsou taky od toho, aby omezila neci usudek. Pak zalezi jen na spravnosti pravidla. Porusovanim se ale niceho nedocili :) Opakuji, ale ze na piskach zatim nelezu i kdyz se chystam a rozhodne zatim s umyslem tak konat dle pravidel...
Dan Sekyraodpovědět 
      Re: Lezení po desti09:58:39 26.05.2010
Pokud některý cesty nejsou suchý nikdy, pak se podle pravidel nesmějí lézt vůbec, ostatně ani neměly vzniknout. Rozhodující není nějaký teoretický podešťový limit (který mimochodem v letošním mokrým květnu nefunguje), ale reálný stav skály.
JHodpovědět 
   Re: Lezení po desti19:19:13 24.05.2010
bezva já prodám 4kolku a začnu lízt
ekologodpovědět 
 Re: Lezení po desti13:08:00 24.05.2010
Jel jsem ráno v 6:30 z Ostrova a pršelo. Spal jsem venku a pršelo celkem dlouho :( H
massyodpovědět 
  Re: Lezení po desti13:18:52 24.05.2010
Možná to je důvod proč spad. Mokrý pískovec je lámavější. Takže buď se jemu samotnému něco urvalo, nebo už někdo dřív po dešti urval něco, o co se jistilo. Nebo někdo, kdo lezl po dešti orval cestu tak, že se obtížnost posunula někam výš.
Další nešvar v Tisé je třeba i lezení na rybu. Zavěsí se lano do cesty, na kterou nemám, a padám a padám a nohama hrabu a hrabu. A výsledek je zas zničená cesta. A všichni kolem s tím nesouhlasí, ale mlčí. A výsledek je stejný jako při lezení po dešti.
odpovědět 
  Re: Lezení po desti13:19:24 24.05.2010
v usti tady pralo slunko dobrejch 30°C na slunku, docela sem se potil.
odpovědět 
   Re: Lezení po desti13:52:17 24.05.2010
Nahoře bylo opravdu dost mokro. Lezení jsme vzdali a jeli na šutr. Co se stalo nám snad napíše sám aktér nebo jeho kamarádi, pokud ví... Přeju rychlé uzdravení!
MarSodpovědět 

 Mokrý písek13:49:55 24.05.2010
Minulý týden dost pršelo a tak při cestě na chalupu (v Tisé) jsem vůbec nepředpolkádal, že by šlo lézt. V sobotu byla spousta stěn suchá až jsem byl překvapenej. Myslím, že masívy byly jednoznačně OK. V noci pršelo poměrně hodně a dlouho. Celé dopoledne bylo pod mrakem. A asi nebylo prostě vhodné počasí na lezení. Nechci moralizovat, ten hoch se svobodně rozhodnul a je to tedy pouze jeho boj. Co se týká jištění, ne že bych nebral více železa v cestě, ale na druhou stranu, když na to nemám, nechám to jiným.
Lubošodpovědět 

 Doporučené cesty v Tisé15:09:08 24.05.2010
Podle mého názoru výborný průvodce pro ty, co chtějí v Tisé začít s lezením na písku.

http://www.jizva.net/cesty_v_tise_2009-05-18.pdf nebo z původního odkazu:
http://www.humanita.n.cz/articles_view.php?idart=416
Honza Hrbodpovědět 
 Re: Doporučené cesty v Tisé16:50:05 24.05.2010
Hm, v těch lincích se píše, že nejtěžší věž je Sťatej Major. Na něj se ale dostane každej šmudla. Pradávno i já, jako naprostý začátečník. Podle mého je nejtěžší stanout na Winklerových věžích. Pokaždý, jak jsem kolem nich šel, mě to táhlo... Sice tam asi vede nějaká šestka, ale to bych radši šel do nějaké odjištěnšjší VIII nebo IX. Kdo mi poradí co je tam tak nějak nejschůdnější? Nejvíc se asi leze tušení stínu, IXb. Ale já na písku nelezl, jářku, ňákých šest let a jen tak tam přijet, tak si v tom ani neprdnu... Vím, že to je OFF TOPIC, ale kudy na vrchol Winklerových věží?
Bébulodpovědět 
  Re: Doporučené cesty v Tisé16:56:22 24.05.2010
a co na Dogu?
odpovědět 
   Re: Doporučené cesty v Tisé16:59:57 24.05.2010
Na Dogu určitě tou údolkou za tuším VIIa. Tuším, že jí v tom pdf popisovali (koukal jsem jen letmo, ale viděl jsem Doga VIIa, to bude ono). Má sice jištění poněkud vysoko, ale je to k němu pohoda a pak už to to je bezpečný. Určitě nedoporučuju ty čtyřky. Já je zkoušel, ze zvědavosti na druhom po přelezu té VIIa a ke kruhu to bylo strašně nepříjemný.
Bébulodpovědět 
    Re: Doporučené cesty v Tisé17:31:06 24.05.2010
Pokud jsem si všiml ve zprávě HS, k pádu došlo z Údolní stěny na masiv Pouzdro poblíž Dogy. Údolní stěna je od Karla Běliny klasifikace V a podle popisu vede spárami. Jsem zvědav, jaká příčina nehody se nekonec vyvrbí. pětky nebejvaj přejištěný a pokud někdo spáry neumí a naroubuje se do toho, může se i dost překvapit.

Doga, co se tady o ní mluvilo, je krásná věž, ale asi dlouho nevydrží. Jednak stojí v údolí na docela tenkejch hodinách, jednak vršek jsou poskládaný bloky spíš tam na důvěru, v Údolní cestě duní skoro celej spodej a jako cestu pro začátečníky bych údolku moc nepodporučil, protože první slušná smyčka se dá dát až tak někde v půlce.
Stará cesta je taky pěkná, ale taky jsou tam dost lámavý fleky. Jsem rád, že už to mám oboje vylezený a že tam nemusim.
Na písku se prostě musí umět a kdo neni zvyklej, měl by lízt s někým, kdo to umí a naučit se, jinak je riziko zrakvení poměrně velký i na lehkých cestách.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Doporučené cesty v Tisé19:19:43 24.05.2010
kdyz to ctu tak je mi fakt zle kamo lezi na jip modlime se za nej spousta vas ho zna je to normalni ferovej piskar jen mu to jednou nevyslo je to zli ale je to tak.ale to.. kdo na to reaguje blafi nebo svoji agitackou ... jeste ze se nikdy k nicemu nevyjadruji asi nejsem ten cool lezec co ma na vse argument. prosim za vsechny znami uz bez kometare dekuji vrele lezci.
odpovědět 
      Re: Doporučené cesty v Tisé23:14:58 24.05.2010
Držím mu palce, ať se vykřeše bez následků.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Doporučené cesty v Tisé08:48:35 25.05.2010
Drzim pesti at je brzo vcajku.
R.odpovědět 
      Re: Doporučené cesty v Tisé09:28:39 25.05.2010
ahoj, snad se jeho stav brzo zlepší. A co se tedy stalo?
odpovědět 

 Horolezectví je nebezpečný sport11:23:05 25.05.2010
A to je neoddiskutovatelný fakt!

Lezu intenzivně 15 let a hlavně na písku. Nejsem tedy úplně nezkušený a tak vím,snad, že rizika se nikdy nezbavíme. Žádný kurz, chytrá knížka a ani zkušenosti vám to 100% nikdy nezaručí. To by si měl uvědomit každý. Každý včetně elektronických "lezců a chytrolínů", kteří tady volají o tom, aby se to už nestalo. Mějte na paměti, že to je na každém z nás, jak se rozhodneme. A hlavně to je osobní volba za kterou si neseš svoji zodpovědnost. Zážitky, výkony a hezké chvíle bývají často zaplaceny něčím negativním. Pády a i zraněními.
Vím o čem mluvím. Sám jsem tuto neděli spadl na písku, když se mi nepodařilo cvaknout první kruh a teď za to pykám a mám minimálně do konce léta po lezení. O chybách, kterých jsem se dopustil, vím!, ale nezaručuje to, že se mi to, nebo někomu jinému, příště nestane. Mluvíme tady přeci o horolezectví.

Dojištění cest je velice ošemetná otázka. Sám se k tomu stavím spíše záporně. Je mraky cest, u kterých by dodání jakéhokoliv železa bylo znehodnocení cesty. líbí se mi jak o tom mluví Hudy v rozhovoru zde na Lezci, že celkem lituje, že do některých jeho cest dovolil dodat jištění. Takovou cestu si člověk pod kůži nezaryje. A pro ty zážitky snad lezeme. Ne?
Když na to nemám morál, nelezu ji. Jsou jiné a bezpečnější a i tak krásné cesty. A nebo mohu jezdit lézt na vápno. Možností je mnoho.
Osobně vím, že až se mi mé zlomené nohy zahojí, a v to doufám, budu do skal navzdory jistému riziku zase jezdit. Je to má svobodná volba. 
Fábera (Z.N.)odpovědět 
 Re: Horolezectví je nebezpečný sport11:41:24 25.05.2010
Zvedám palec a zároveň přeji brzké uzdravení.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Horolezectví je nebezpečný sport15:03:20 25.05.2010
souhlasím s fáberou. a přeju oboum borcům rychlý uzdravení a regeneraci
j.odpovědět 
 Re: Horolezectví je nebezpečný sport19:24:16 25.05.2010
Klobouk dolů před člověkem, který se na písku doláme a je i tak víceméně proti dojišťování! Byla by to škoda tyto cesty ochudit o jejich podstatný rozměr ve jménu "bezpečnosti" a masovosti. Přej brzké uzdravení a pevnou motivaci!
modpovědět 
  Re: Horolezectví je nebezpečný sport08:23:39 26.05.2010
blbče
xxxlodpovědět 
   Re: Horolezectví je nebezpečný sport11:13:45 26.05.2010
Více k tomuto i zde:
http://cs.euroclimbing.com/?p=10697
O.J.odpovědět 
    Re: Horolezectví je nebezpečný sport12:19:50 26.05.2010
Přeju rychlé uzdravení. Souhlasím s názorem že riziko je nedílná součást hry. Sám jsem si v roce 2003 zlomil kotník při pádu z Tiské jehly. Jistička dělala co mohla (skočila z balvanu do prostoru) takže to těsně nebylo až na zem. Stejně jsem si za letu škrtnul nohou o římsu a bylo. Plazil jsem se po břiše strání dolů k autu. Sádra osm týdnů, (celé léto v prdeli) a potom rehabilitace. Cesta: Tiská stěna VIIIa, spadl jsem nad kruhem v místě, kde se nalézá do spárky. O kousek výš bych dal uzel ale nepodařilo se. Přesto si nemyslím, že by měla být tahle nebo jiná cesta dojištěná jenom proto, že jsem se tehdy špatně odhadl. Jsou asi vyjímky (záludné pastičky, poškozená přírodní jištění...) pro které vrcholové komise můžou dojištění povolit (ideálně potom co to proberou s autory cesty). Morálové cesty mě baví. Hlavně ten proces okukování, shánění informací, zvažování, rozhodování. Při lezení potom ta nutnost vlastního úsudku s okamžitým "vyhodnocením" správnosti konkrétního rozhodnutí. Odvážnější jištění je také způsob ochrany pískovcové skály. Dokonce bych šel tak daleko, že bych na běžném písku považoval za velmi neetické - nežádoucí "autobusy" neboli družstva o více než (řekněme) třech lezcích. Pokud dělám nové cesty snažím se ponechat alespoň malý prostor pro dobrodružství. Nechci aby se v nich někdo zranil ale přeju si aby musel stejně jako prvovýstupce se strachem alespoň trochu zápolit.
Motákodpovědět 
     Re: Horolezectví je nebezpečný sport14:43:59 26.05.2010
Kdyby sis zas po letech precetl a obnovil znalosti pravidel piskovcoveho lezeni, tak tam je to i napsano, ze lezecke druzstvo smi byt maximalne triclene. Ale jedna vec je to vedet a druha ze to lidi (ne)akceptuji :-( Poslou Te do haje (spis jinam), jako Te poslou se spoustou dalsich pravidel na piskovci (dest, chemicke prostredky, ... - viz vyse)
odpovědět 
    Re: Horolezectví je nebezpečný sport14:28:30 26.05.2010
pán je fešák!!!!!! pěkná fotka!
ctitelkaodpovědět 
   Re: Horolezectví je nebezpečný sport13:13:46 26.05.2010
inteligence komentáře vypovídá o inteligenci přispívajícího. Škoda, že se prostor pro diskuzi na lezci dost zaplňuje takovýmito nicneříkajícími výkřiky. Obavy z dojišťování starých morálovek má více lezců a jiní si zase myslí, proč to neudělat, vždyť si potom zalezou všichni - viz příspěvek výše. Nedávno proběhla nejen na lezci velmi rozsáhlá diskuze na téma maglajz a ne že by se tato otázka vyřešila, ale určitě se posunulo její řešení o kousek dále k většinovému konsenzu. Kolik lidí tolik cest, jak řekl Messner, ale skály/hory jsou nám všem společný. Proto by bylo a je dobrý si názory i pravidla jak se na nich chovat společně domlouvat třeba i cestou diskuzí na lezci.
modpovědět 
    Re: Horolezectví je nebezpečný sport13:20:52 26.05.2010
to prvni se tyka samozrejme komentare od xxxl :-)
modpovědět 
    Re: Horolezectví je nebezpečný sport14:47:52 26.05.2010
Jenze konsensus si maglajzisti na pisku predstavuji jako mi vsude a vy, zaprdeny klasici, nam vlezte na hrb. A myslej si jaky jsou pasaci, kdyz vylezou IXb
At zije dohoda :-(
odpovědět 
     Re: Horolezectví je nebezpečný sport15:45:52 26.05.2010
Motáku, hlasuji pro tvůj kvalitní názor. Ve všem souhlasím a cítím to podobně.
Rád čtu rozumné a nebo názory,o kterých někdo přemýšlí dříve,než je napíše. Díky za ně.

A pro jiné. Klasik nejsem. Flanelku a bačkory nenosím. Ikdyž jejich fotky se mi líbí. Jsem z generace, která byla mimo jiné ovlivněna i filmem Jak dostat tatínka do polepšovny. Byla to však jiná doba. Dnes jsme o třicet let dále. Ale přesto nebo právě proto by se na odkazy minulosti zapomínat nemělo.
Dojištění ne, mg. ano, ale ne plošně a všude a ve všem. (nechci flamewar, sem se fakt nehodí)
Osobně třeba mg. používám, ale jen v určitých cestách a v některých oblastech bych si ho vytáhnout nikdy nedovolil. A to nemám na mysli Sasko.

A Ctitelko: že zdravím

P.S. Zdravím hlavně dotyčného hocha co spadl z Pouzdra,a přeji ti, aby jsi to přečkal pokuď možno bez trvalých následků!

Fáberaodpovědět 
      Re: Horolezectví je nebezpečný sport18:44:05 26.05.2010
S mg nelezu a na druhou stranu mi nevadí lidi, kteří ho používají s rozumem, jak píše Fábera. Třeba v tom vidím určitý posun ke konsenzu. Lezci si sami tvoří pravidla, a pokud se nedokáží dohodnout, tak se jim potom budou těžko prosazovat u ochranářů a najednou taky nemusíme mít po čem lízt, že.
modpovědět 
   Re: Horolezectví je nebezpečný sport11:42:46 27.05.2010
XXXL j eoznačení pro množství sádla na mozku???
matyodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.