LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Memento 8B+

smallMinulý týden se mi podařilo přelézt boulder Memento 8B+ v rakouské Silvrettě, kam jsme vyrazili po ME.

Je to jeden z legendárních boulderů kdysi považovaný za nejtěžší na světě, Bernd Zangerl tomu kdysi dal dokonce 8C+. Dnes je to 8B+. Mě to hodně sedlo a po zkroknutí to padlo čtvrtým pokusem viz video..



Martin Stráník


Více o mementu viz bouldering.cz

"Memento vede skrz 45 stupňovou převislou desku po malých ostrých lištách, a je zakončené skokem na oblou hranu.
Právě závěrečný skok, náročný na přesnost a dynamiku, je spolu s druhýh krokem nejtežší ze všech sedmi pohybů, které Memento nabízí. Boulder se nachází vysoko v horách v nadmořské výšce přes 2000 m a z parkoviště si k němu dal Bernd hodinovou procházku prý opravdu hodněkrát... Díky Mementu vznikl také stejnojmený film od Beata Kammerlandera a Geralda Salmina, kde Bernd provází oblastmi jako Ticino, Magic Wood a samozřejmě i Silvretta a leze řadu svých prásků včetně Mementa."

Přelezy:
Bernd Zangerl 2005
Bernhard Schwaiger 2007
Kornelius Oberleitner 2008
Kilian Fischhuber 2008
Akito Matsushima 2008
Stewart Watson 2010
Daniel Woods 2011
Tamás Zupán 2012
Tsukuru Hori 2013
Martin Stráník 2013

Více info z celého výjezdu brzy na blogu..

Mějte se a ať se daří

Martin Stráník   [úpravy] 15:45 16.09.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Super!16:27:43 16.09.2013
Super výkon...a kolínko na konec to jistí :-), gratulace!
Jirkaodpovědět 
 Re: Super!09:48:23 19.09.2013
Velká gratulace Martine! a nejen k Mementu, ale i k dalšímu seznamu věcí co si tam poslal!
Lukášodpovědět 

 Gratulujem!16:28:59 16.09.2013
...k posunu osobného maxima. Len tak ďalej!
tah-sha-tungaodpovědět 

 Jseš 116:37:04 16.09.2013
Čau Martine, gratulace, taky to půjdu jednou zkusit.
Honza Vopatodpovědět 

 Memento17:05:38 16.09.2013
Vynikající, nádherný boulder se jménem, ještě jednou (veřejně) velká gratuace.
TomSodpovědět 

 Cliffhanger17:45:42 16.09.2013
úplně mi to připomnělo S. Staloneho ve filmu Cliffhanger :-D :-D
odpovědět 

 supr19:08:19 16.09.2013
Martine, gratulace, po těch letech tam už 8B+ konečně padlo;) Teď už jen udělat nějaké u nás na Boru!
 Adam F.odpovědět 

 Memento19:34:04 16.09.2013
Krásný výkon, až na ten skok to vypadá, tak jednoduše :) Snad se na to taky někdy podívám. Nemá Memento více přelezů?
Štěpán Stráníkodpovědět 
 Re: Memento19:57:48 16.09.2013
Myslím, že to dva roky zpátky dal Kuba Turek, když šel kolem na procházce s dětmi.
odpovědět 
  Re: Memento21:34:56 16.09.2013
+1 :-)
Martinodpovědět 
  Re: Memento21:58:43 16.09.2013
ano ano pamutuji se, neb nezapsal jsem... trosku jsem skrtnul..
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Memento12:26:34 17.09.2013
Taky to vylezl Martin Čermák! Odskočil si stranou odpočinout, sám, když se před tím trápil v 6a.
Tomodpovědět 
 Re: Memento09:59:39 17.09.2013
Hodně slušný! V Martinově podání to vypadá lehce :-)
Jirka Bradacodpovědět 

 Memento20:09:09 16.09.2013
Super přelez-Velká gratulace Martine!!!
TomášM.odpovědět 

 AC?22:34:07 16.09.2013
Anam Cara jsi neprubnul?
Vencaodpovědět 

 blahopřeji 23:21:04 16.09.2013
k prelezu..

a dotaz.. proč je video zakázáno z mobilu? :( to abych pustil PC teď.. :)
Petrodpovědět 

 Pekne09:21:40 17.09.2013
Gratulujem k prelezu, ale nabuduce
http://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA
;)
markomodpovědět 
 Re: Pekne11:39:38 17.09.2013
:)
P.odpovědět 
 Re: Pekne13:15:44 17.09.2013
cool! skoro jak ten prelez.
l.odpovědět 
 Re: Pekne14:22:01 17.09.2013
I say NO. U made my day dude.
Gratulace a příště až to máš pořádně dummy :)
JModpovědět 

 Důchodci14:26:40 17.09.2013
Zdar, je to super jak jsi to dal, jen něco trochu bije do očí. Všimnul jsem si toho na fesťáku, když jsem sledoval chlapský finále, hned po ženském finále to bylo ještě výraznější. Zatímco bouldristi oplívají nadlidskou silou, tak oproti ženám jsou to téměř důchodci co do protažení a flexibility. Velice je to omezovalo ve výkonech. Takže míň kampusovat víc protahovat bych doporučil a to nejen oblast třísel, ale také ramena, záda, zápěstí. Protažený sval, je silnější, vytrvalejší a méně náchylný ke zranění. Přeju hodně úspěchu a více lezecké elegance :)
Rejpalodpovědět 
 Re: Důchodci16:28:02 17.09.2013
Souhlasím s tebou. Za nás se za koleno na skále pískalo. Nová doba. Teď je to in.
odpovědět 
  Re: Důchodci17:54:51 17.09.2013
je to kravina Rejpale,on to prostě vylezl a tečka.
Kejchalodpovědět 
   Re: Důchodci18:15:18 18.09.2013
Tak tak...
Honilodpovědět 
    Re: Důchodci06:40:40 19.09.2013
...no,na každém šprochu je pravdy trochu :-) Martina mám rád, moc mu fandím a těším se na jeho další výkony. Nebýt jeho a Adámka...kde bychom byli, že :-)
...je ale pravda, že když se zkušenější lezec podívá na martinův přelez ...a pak třeba na Bernda Zangerla... a o tom ten comment o protažení přesně je :-)
Takže mír a odpoledne na boulder!
mysliveco@atlas.czodpovědět 
     Re: Důchodci10:43:33 19.09.2013
Ten rozdil rekl bych nema s protazenosti nic spolecneho. Bernd Zangerl to mel mnohem vice nachozene a nahore proste vedel kam sahnout. Coz je ostatne videt i na tom videu. On je trochu rozdil v ladnosti prelezu, kdyz vidis prelez cloveka co ma problem dukladne nakrokovany a mezi clovekem, ktery to dava na 4. pokus.
S tou protazenosti uz jsem to nekde od nekoho slysel. Neprijde mi, ze by na tom byli zavodnici tak spatne. Maji uplne jine problemy nez holky, tak tezko srovnavat. Navic, kdyz ti treba nesedi nohy, tak je mnohem snazsi to poresit nejakou mene ladnou, ale zato rychlou, variantou prelezu za pomoci sily (kdyz na to mas, tak proc ne) nez se krkolomne snazit vyskladat do nejake velmi neprirozene polohy.
odpovědět 
      Re: Důchodci12:21:14 19.09.2013
Na video jsou vidět 3 věci :-)
1) Bernd měl v době přelezu daleko méně sil než Martin
2)měl zjevně lepší kloubní pohyblivost ("protaženost")
3) Bernd cestu přelezl "více technicky" a "méně silově" (nemám termín technicky rád...neb všichni dobře technicky - elegantně lezoucí lezci, co těžké cesty lezou, jsou totiž bez vyjímky silní jako sviňa...ale naopak to neplatí :-) )

ondrášodpovědět 
       Re: Důchodci16:28:18 19.09.2013
Dále je také na videích vidět:
1) Martin měl k večery zeleninový salát s tuňákem.
2) Berndt nevečeřel vůbec.
3) U Marinova přelezu foukal vítr rychlosti 2.5 m/s.
Vidím i to co není vidětodpovědět 
       Re: Důchodci17:02:50 19.09.2013
Faktem je, že kolínko vůbec lezecký není a celkově dřevěný pohyby k lezeckýmu pohybu v optimu taky nic moc. Ale když někdo sbírá čísla .. taky filosofie. Pro mě bylo vždycky důležitý jak sběr čísel tak i jak jsem to lezl technicky, psychicky. Bohužel největší lezecký umění je, vypadat - lézt pod svoji hranou ale hlavně i na ni pořád stejně. To jsem se nikdy nenaučil, bohužel ale jsou takoví mnozí lezci. Něco se dá natrénovat ale spíše je to shůry dáno. Nějaké klepání, šicáky, kolínka, lokty, bradičky, dřevěný pohyby ... tak takhle ano ale pro sebe anebo ... taky ne. Ono vidět jak lezení má a nemá vypadat je vlastně k poděkování. Klasa je ve výsledku podružná.
Zdendyšodpovědět 
        Re: Důchodci18:06:59 19.09.2013
To je fór, provokace nebo to snad myslíš vážně? Jó, jó, Martin je hrozný dřevák, který přelézá ty nejtěžší problémy na světě. Za prvé, co ti na jeho přelezu přijde dřevěné? (nad boulderem měl tolik navrch, že ani nepotřeboval vymýšlet technické finesy, které by jeho přelezení usnadnily) Za druhé, na to, že to dal 4.!!! pokusem je to ladné až až. Věřím, že kdyby Martin si chtěl honit ego ladnými přelezy, tak 5. pokus by byl jistě ladný. A za třetí, lezení není balet, ale jde tam o to se co nejefektivnějším způsobem popasovat s lezeckým problémem. Čím zajímavější problém, tím větší hodnota.
Co se použití kolena týče - chceš dát boulder na co nejmenší počet pokusů, tak když už ho skoro máš, nechces o něj přijít díky tomu, že ztratíš sílu hledáním pro oko kolemjdoucího ladného výlezu. A jak se vy odpůrci kolen díváte na soukání se za pomocí všeho možného komíny, na vzlínání spárami a kouty a nebo na různé nohandy za pomocí zaklíněného kolena. To vše berete jako věc na vypískání?
Jako chápu, že když na něco nemám lezecky, tak si aspoň potřebuji pohonit ego tím, jak pěkně to lezu a že mi k přelezu něčeho pořádného vlastně chybí jen ta primitivní síla. To slýchám od lezců docela často, většinou teda od těch, jejichž výkony jsou nic moc...
odpovědět 
         Re: Důchodci19:31:35 19.09.2013

Chápu, že nebylo pochopeno. Co si kdo myslí - píše může být jedno a taky nemusí. Záleží kdo je jak soudný. Mě třeba vždycky sr.lo, když jsem vylezl svůj současný max. a cítil jsem jak jsem to vylezl blbě a ještě mě to potvrdilo právem okolí. Říkali jsme tomu ne vylezení ale znásilnění cesty a teď třeba mne napadá v mém případě Evženova Amerika. Vím, že nejde srovnávat klasu ale mluvím tady o pocitech při lezení přes doraz. Martinovi sam. gratuluji o tom bez debat. Jenom škoda, že to nepřelezl tím pátým, baletním stylem jak si psal....
Zdendyšodpovědět 
          Re: Důchodci19:47:31 19.09.2013
Nechápu Ty vaše keci k přelezu.To tady každej z Vás leze 8b+ ladně.Prosím pošlete sem vaše videa z přelezů. Velice se těším na Vaše ladné pohyby a křivky.
mártyodpovědět 
           Re: Důchodci20:01:31 19.09.2013
Ze svého pohledu na věc máš absolutní pravdu.
Zdendyšodpovědět 
            Re: Důchodci21:51:30 19.09.2013
U nás se říká buď dáš, máš na to a nebo ne !!A vše ostatní jsou jen keci u piva no tady od PC a je mě z nich někdy dost trapně vůčí Martinovi.No nic borci běžte ladit pohyby.Hlavně nepoužívejte sílu ta není potřeba v 8b+.Fakt prdel a nebudu se divit nikomu, že už sem nic nenapíše, když bude číst tak debilní komentáře.
mártyodpovědět 
             Re: Důchodci17:22:34 20.09.2013
když uz se ho zastavas, tak aspoň 8B+, prosim. 8b+ se ho muze třeba dotknout.
odpovědět 
              Re: Důchodci00:34:38 21.09.2013
Márty... Ty mezitím vylaď pravopis, ať Tvé moudré postřehy nevypadají jako od dementa ze zvláštní školy. Poslední pižka na Tvé pronikavé znalosti, vo co go.
odpovědět 
               Re: Důchodci11:03:39 21.09.2013
Když docházejí argumenty, tak nastoupí češtináři.
odpovědět 
                Re: Důchodci12:50:36 21.09.2013
+1
:)odpovědět 
                 Re: Důchodci22:20:42 21.09.2013
Už Martin F.zkoušel soutěžit ve šplhu na laně ? Tam nohy slouží pouze k chvilkovému oblbnutí gravitace pro dynamický pohyb těla směrem vzhůru.
Rád se dívám na lezení - nohy,ruce, tělo, statika, táhlý dynámo i skok je super a patří k věci ale tohle je takový na těch videích od MF takový nevyvážený asi lezecký styl, bohužel ne moc líbivý, oko lezce nepotěší. To, že to nakonec jako vyleze je obdivuhodný už pro tu mizernou lezeckou pohyblivost smysl pro nerovnováhu. Lezení není nic jiného než hledání optimální rovnováhy ....
Z.odpovědět 
                  Re: Důchodci22:24:28 21.09.2013
Oprava na M.S.
Z.odpovědět 
                   Re: Důchodci23:08:14 21.09.2013
Ty musíš být hrozně nešťastný člověk.
Vencaodpovědět 
                    Re: Důchodci13:42:04 22.09.2013
Venousku, to ze nekdo ma jiny nazor nez ty nebo nazor vymykajici se z hlavniho proudu jeste neznamena, ze je nestatny. Vetsinou opak byva pravdou.
z.odpovědět 
                     Re: Důchodci14:09:28 22.09.2013
Ono asi nejde o odlisnost nazoru, ale o ten nazor, ktery ledacos o cloveku napovi :). I pouziti familiarniho a trapneho osloveni "Venousku" vuci cloveku s kterym diskutejes a nelibi se ti jeho vyjadreni ledacos o osobnosti cloveka vypovida.
odpovědět 
                      Re: Důchodci14:27:48 22.09.2013
Kazdemu co jeho jest ...
z.odpovědět 
                       Re: Důchodci14:44:33 22.09.2013
To že diskutuješ o někom aniž víš jak se jmenuje a všechny Tvé komenty jsou tady dvakrát vypovídá ouplně o všem :-).
Venoušekodpovědět 
                        Re: Důchodci15:11:38 22.09.2013
Posuzuji na základě presentovaných videí a jak se kdo jmenuje je mi fuk. Bavím se tady o technice lezení. Každému, kdo aspoň na chvíli trochu mlhavě zakopnul o lezení by mělo být jasné, že max. možná technika a vyladěná síla dle možností jedince zastřešená dokonalou psychikou, může teprve přinést max. výkon. Myslím si, že to sebepresentující video toho klučiny je jasný náhled výkonnosti, která by mohla ještě stoupat , pokud nebude dávat důraz pouze na sílu.
Ovšem je možné, že zde mluvím do dubu.. nakonec jsme na zavádějícím internátu...
Z.odpovědět 
                         Re: Důchodci15:59:07 22.09.2013
Proc maji nekteri diskutujici o sobe tak velike mineni?
odpovědět 
                         Re: Důchodci16:22:30 22.09.2013
lezes vubec??
i.odpovědět 
                         Re: Důchodci16:52:28 22.09.2013
Obecně úvaha +- dobrá, ale v případě tohoho výkonu resp. výkonnosti MS drobet mimo. 8B+ je vážně něco úplně jiného než 8b+. Martinovi samozřejmě velká gratulace bez ohledu na to, co si myslí jakékoliv Ztko.
jíraodpovědět 
                  Re: Důchodci10:14:01 22.09.2013
No jak se tu člověk čtením komentářů nepobaví :). Z čeho si nabyl dojmu, že Martin při tom přelezu nepoužívá nohy? Možná by to chtělo k tomu dívání se na lezení, začít i lézt ;).
Ono je asi pro hodně lidí těžké smířit se s tím, že pro lezení zajímavějších věcí je potřeba mimo jiné síla k jejímuž získání je potřeba poctivě a tvrdě makat.
Mimochodem - šplh na laně je dost o technice..
odpovědět 
                   Re: Důchodci13:41:19 22.09.2013
Pouziva nohy tak ze 30% oproti rukam a telu. Z ceho jsi nabyl pocit, ze lezu malo ..?
Souhlas s legendarnim lezcem J.G. a jeho vetou, ze pokud neni problem vyresen s eleganci, vyreseny neni. Ono to plati i mimo lezeni, tzn. obecne.
z.odpovědět 
                    Re: Důchodci14:15:52 22.09.2013
Ty procenta si poznal z toho videa? Dobry! :)
30% - no bylo by to dobre. Byl bych i rad, Kdyby to tak bylo, protoze by to znamenalo, ze kdyby se Martin posnazil, tak by sel o nekolik stupnu vys nez jsou momentalni nejtezsi bouldery.
Problem je vyresen jen pokud je vyresen elegantne - kdo to ale posoudi? Ty? Nebo nekde existuje vseobecny znalec elegance? Lidi jsou ruzny, kazdy za elegantni povazuje neco jineho. Dokonce existuji i taci, kterym pripada elegantni dokonala souhra a koordinace tela, ktera je nutna, pri reseni problemu foot-off ;).
odpovědět 
                     Re: Důchodci14:24:14 22.09.2013
Ano, zalezi kdo posuzuje. Lezeni bych prirovnal k tanci. Bud jsi v rytmu nebo mimo nej a tim je to jasne a neni o cem diskutovat ikdyz vylezeni cesty ma snazsi kriteria technickeho svihu, rekl bych ale mohu se mylit i po 30 letech skalek.
z.odpovědět 
                      Re: Důchodci14:49:15 22.09.2013
Pokud nejsi falešný flamer zdejších adminů pro zvýšení sledovanosti stránek a myslíš své "názory" vážně...pak nezbývá než Ti s omluvou říct, že jsi prostě zabedněný blbec (nic ve zlém).
odpovědět 
                       Re: Důchodci14:55:22 22.09.2013
A ty jsi kdo ? Jak by ses nazval ? Se nevztekej, už jsem ti odpustil :)
Z.odpovědět 
                      Re: Důchodci15:58:05 22.09.2013
Prirovnavat lezeni ke sportu, kde se musis drzet v presnem rytmu, mluvi za vse..
odpovědět 
                       Re: Důchodci16:17:03 22.09.2013
To byla pouze snaha o polopaticke vysvetleni veci tedy zamerne prehnane. Evidentne nebylo pochopeno ale co neni dneskem muze byt zitrkem. Rytmus lezecky je vyladena koordinace celeho tela tedy i nohou o tom ostatnim radeji tady ne.
z.odpovědět 
                        Re: Důchodci17:05:56 22.09.2013
Ty jsi ale HROZNÝ KOKOT! Jo a smažte tento urážející koment, dík!
odpovědět 
                        Re: Důchodci18:03:04 22.09.2013
Tvou viru v tvoji inteligenci, znalosti atd. bych chtel vazne obcas mit ;).
odpovědět 
                      Re: Důchodci06:37:16 23.09.2013
Ja osobne kdyz lezu tak prvotni cil je problem prelezt za kazdou cenu, az na dalsich mistech je esteticka stranka, kolenum se snazim vyhybat ale je to ted in, tak je pouzivam kdyz pasujou.
To ze Z objevil internet a ted nam vsem vnucuje svuj nazor je preci velice prinosne a meli bychom si jeho zkusenosti vazit a vzhledem k jeho veku k nemu byt i uctivi.
Jirousodpovědět 
                       Re: Důchodci07:34:05 23.09.2013
Nikomu nic nevnucuji pouze jsem napsal svuj nazor. Co se tyka kolinek. Za sebe mohu rici ze je pouzivam rad pri hakani pro "nouhend" nebo je pouzivam na belgii v nekterych krocich pro momentalni vyssi rovnovahu. Kdysi jsem vylezove kolinko videl ixkrat na pisku ale vetsinou v situacich kdy se jednalo o holej.
z.odpovědět 
                        Re: Důchodci21:22:58 24.09.2013
"Z" jako ZORO ??? Jinak jseš fakt borec....napiš nějaký článek a nebo spíš pošli nějaké video jak se má lozit.Mnoho lidí se bude těšit.
odpovědět 
                         Re: Důchodci07:55:45 25.09.2013
Svoje video ? Zatim jeste moji soudnost neprevalcovala vzpupnost. Clanek bych napsal ale nasledna diskuze by tady na Lezci musela mit jinak nastavena pravidla.
Zoroodpovědět 
                          Re: Důchodci09:57:24 27.09.2013
Tak tu diskuzi muzes zakazat nebo nastavit prispevovat mohli jen zaregistrovani.
Jaka jina pravidla by si chtel? Moznost cenzury?
odpovědět 
                          Re: Důchodci08:44:07 28.09.2013
"Z" Zoro promiň kolik Ti je let 12 ???
odpovědět 
             Re: Důchodci03:04:14 27.09.2013
Marty, máš asi malé péro nebo jsi ještě nedokončil základku... Oroduješ tu za někoho, koho buď miluješ nebo obdivuješ tak, že píšeš fakt dětské a vážné pravopisné chyby. Je mi jedno, jak tomu rozumíš a za kolik čeho vylezeš, ale na veřejné diskuzi psát keci s měkkým i prostě zaujme...;-)
Tak hlavně dál posiluj a netrap se něčím, co je nad Tvou yntelygency...
Češtinářodpovědět 
              Re: Důchodci12:58:20 27.09.2013
Vzdy pobavi, kdyz nekdo misto argumentu k veci, se zacne ohanet gramatikou a spravnou Cestinou. A kdyz i jeho cestinarsky projev je sam o sobe dost daleko dokonalemu projevu, je to jeste usmevnejsi.
odpovědět 
          Re: Důchodci20:17:40 19.09.2013
Tak tak, pro ladnost nachodit cestu, az bude prelez vypadat velice ladne a pak jeste vylepsit esteticky pocit v nejakem sikovnem programu. Jinak prelez nebude uznan! Chapu, je to sice trochu casove narocnejsi a asi borcum nezbyde moc energie na prelezy dalsich problemu, ale zato estetovo oko zaplesa. A o tom to lezeni je, ne?

To okoli, co ti dava sezrat, jak si to hnusne vylezl, se topi v problemech o par stupnu nizsich a nebo je prelez toho problemu stal vetsi usili (treba pocet pokusu) nez tebe, ne? :) To je bohuzel takovy tuzemsky kolorit, kdyz na neco moc nemam, tak aspon nejak zkusim shodit vykon tech, kteri na to maji...
odpovědět 
         Re: Důchodci09:05:49 20.09.2013
Okomentuji pouze Tvou větu "nad boulderem měl tolik navrch, že ani nepotřeboval vymýšlet technické finesy, které by jeho přelezení usnadnily"....Pokud si toto vážně myslíš, pak si zjevně nepochopil bouldering. Tedy jinak a slovy klasika Johna Gilla (otce boulderingu)..."problém nebyl vyřešen, dokud nebyl vyřešen s elegancí"...Toliko teorie. A praxe? Zajeť se podívat na kolmé či položené bouldry (třeba u nás na písku anebo do fontáče) a pochopíš, jak moc se mýlíš...
Keep smiling :-)
Ondrášodpovědět 
          Re: Důchodci11:38:57 20.09.2013
Hodně se řídíš tím, co kdy někdo řekl? Co třeba zapojit trochu osobytosti a najít si vlastní cestu. Z čehopak si vydedukoval, že do oblastí které popisuješ, nejezdím? Z toho, že mám jiný názor než ty a z toho, že tvůj rozbor toho, co všechno jde z videa vičíst mi přišel trochu směšný?
odpovědět 
           Re: Důchodci12:41:20 20.09.2013
Vůbec bych netušil, že trocha planého filozofování přinese tolik negativních emocí. Takže popořadě. Jak jsem již prezentoval výše, výkonů Martina si nesmírně vážím, pravidelně je sleduji a prakticky denně jsem na jeho blogu. To že lézt umí a že leze hooodně těžké cesty přece nikdo nepochybuje. To, co se tady probíralo, je jeho lezecký styl. Ten je pro každého lezce osobitý no a mě a třeba i jiným lidem se líbí více to, jak leze třeba Bernd anebo Fred Nicole. Z našich se mi třeba líbí jak lezou Majzlík anebo Ondra Beneš. A vždy se rád podívám, jak lezou holky. Prostě lezou elegantněji a sílu umě maskují do estetického harmonického projevu, imí perfektně používat nohy a vynikají flexibilitou. To ale přece vůbec neznamená, že Martin neumí lézt. Znovu opakuji, že leze sakra dobře a zaplať pánbú, že ho máme. Když ale budeš pozorný a budeš si všímat, jak Martin komentuje své výkony a dojmy ze závodů a z cest...pak si třeba přečteš, že sám Martin hodnotí svůj lezecký projev v technických kolmých bouldrech jako o dost nižší, než v hodně převislých silových profilech. To ale zase neznamená, že tam leze špatně. Ale relativně vzhledem k tomu, co umí vylézt v jiných profilech, je to "slabší".
Ondrášodpovědět 
            Re: Důchodci19:48:38 24.09.2013
Moc to řešíš a hodnotíš, podstatný je, že to vylezl a takováhle diskuze ti pravděpodobně techniku lezení nevylepší...kdyby všichni lezli, tak jak vykecávaj na internetu, to by byl tady samej mistr světa
Elementodpovědět 
             Re: Důchodci08:42:32 28.09.2013
Přesně keci v kleci.
odpovědět 
          Re: Důchodci11:57:08 20.09.2013
to sice jo ale...

JG lezl dost podobne... a mel uplne stejne narachlou gymnastickou figuru..

a myslim ze zrovna JG by velmi ocenil to elegantni DYNAMO...

takze si podle me vubec ten jeho vyrok nepochopil...

:)
odpovědět 
        Re: Důchodci18:55:53 19.09.2013
dycinky se rikalo ze kolinko je taky styl .. :)

vlastne GG taky rikal ze boulder musi byt vylezen lehcea bla bla... tak to lezl porad dokola nez to vyladil...

jinak GG a Martin jsou docela podobne somatypy

kazdopadne gratulace :)

a pany mudrlanty bych chtel videt :) :)
odpovědět 
  Re: Důchodci14:39:44 19.09.2013
Presne tak - nova doba. Az prelezes 8B+ tak na tebe nikdo piskat nebude a klidne si u toho ty kolena vosoupej.
odpovědět 
  Re: Důchodci17:20:13 19.09.2013
a v trojkovem kominu lezes zadama ke skale to se taky nesmi preci ne? bez si zkusit nejake 8B+ a pak mudruj :-) Martine parada!!!
odpovědět 

 Paráda12:43:22 19.09.2013
Martine super!Konečně jsi ukázal co v tobě je.
Jíťaodpovědět 

 comment16:37:59 19.09.2013
Supr Martine, gratulace!! Jen tak dál :)
Standa & Honzaodpovědět 

 Gratuluji12:12:30 20.09.2013
...vím že jen jedna z mnoha gratulací, ale velmi rád se připojuji...takovýto výkon zaslouží respekt...je to krásné a jsem si jist že ne poslední vyústění dlouhodobé dřiny:-)
Fufuodpovědět 

 chybajuce prelezy12:58:24 20.09.2013
Stewart Watson 2010
http://www.ukclimbing.com/news/item.php?id=49630

Kilian Fischhuber 2008
http://www.planetmountain.com/ english/News/shownews1.lasso?l=2 &keyid=36251
odpovědět 
 Re: chybajuce prelezy14:36:58 20.09.2013
Doplněno, díky
 martanodpovědět 
  Re: chybajuce prelezy19:16:26 20.09.2013
že by i daniel woods?
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=9688
odpovědět 
   Re: chybajuce prelezy19:17:41 20.09.2013
oups, už tam je..sorry..
odpovědět 
  Re: chybajuce prelezy00:00:48 21.09.2013
Este
Akito Matsushima 2008
http://www.ukclimbing.com/articles/page.php?id=1484
odpovědět 
   Re: chybajuce prelezy07:46:53 06.10.2013
Nacho Sanchez?
rkodpovědět 

 Nářez!!08:41:46 25.09.2013
Gratuluju!
Milanodpovědět 

 PARÁDA20:08:39 29.09.2013
ÚŽASNÉ!!
Kajikodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.