LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Paráda, už budu u kruhu! Ale proč je od kruhu vždycky bouldr?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Nová venkovní lezecká stěna Cibulka - Praha 5
Lezecká stěna Jičín - Jičín
Pajkland - Olomouc

Prodejny
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín
HUDYsport - České Budějovice
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pád ze slanění

Minulý čtvrtek došlo k nepříjemnému pádu při slanění na Turnovské v Příhrazích. Příčinou byla banální chyba. Chlapci si nezkontrolovali, jestli jim stačí oba konce lana až na zem.

Jeden konec nestačil a následoval asi 10-ti metrový pád na podlahu i s lanem.  Vykloubený loket, prasklý bederní obratel, který je nutné operovat.  Chlapec se z toho vylíže. Proč o tom ale píšu. Chlapci měli kliku. O kus dál lezla další dvojka a navíc měli na dosah telefon. Takže záchranáři, hasiči, policajti byli dole na parkovišti za pár minut. Bohužel, ale nikdo netušil, kde je nějaká Turnovská. Následovalo složité telefonování a shánění nějakého místního dědka, který by hasiče dovedl k Turnovské. Naštěstí jim přišla naproti ta druhá dvojka. Parťák zraněného trčel totiž na věži bez lana. 
    Nechápu, proč v dnešní IT době není pro záchranné složky k dispozici snadno dostupná databáze skal a přístupů k nim. Podobné problémy se totiž, konkrétně v Příhrazích, opakují neustále. V loňském roce například zasahoval v Příhrazích vrtulník a pilot netušil, kde má přistát. Místo aby přistál v pohodě na louce u kempu, snažil se přistát na parkovišti u hotelu, což se mu pochopitelně nepodařilo a dokonce natropil nějaké škody.
    Podle mého by se měl angažovat ČHS a pomoci s vytvořením patřičné databáze skal a vhodných míst pro přistání vrtulníku, určené záchranným složkám. Nejspíš něco takového existuje, ale je nutné aby to měli záchranáři běžně k dispozici. Je trapné, když v Čechách jsou záchranáři u každé nehody během pár minut, aby potom chaoticky bloumali ve skalách.

PeS   [úpravy] 12:19 30.06.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 IT? WTF!13:08:11 30.06.2016
V dnešní době IT je to s navigací HZS složek mnohem horší než před lety, bohužel.
odpovědět 

 dobrý nápad13:13:04 30.06.2016
Lze jedině souhlasit. Možná by nebylo od věci i nějakým způsobem vylepšit zastaralé průvodce skalních měst - přidat GPS souřadnice věží,mapky, topo věží a udělat je online, aby byly k dispozici i třeba záchranářům. Běžně se pořád používají nepřehledné půdorysové průvodce - za sebe můžu říct, že často nevím, co lezu za cestu...
odpovědět 
 Re: dobrý nápad15:10:44 30.06.2016
souhlas. ty půdorysný průvodce jsou dost matoucí a nepřehledný...
honzaodpovědět 
  Re: dobrý nápad16:06:10 30.06.2016
ježišmarjá - co už má být na přístup přehlednější než půdorysné plány???
lidi, zůstaňte na té překližce :-)
odpovědět 
   Re: dobrý nápad18:03:52 30.06.2016
Treba mapa ;).
odpovědět 
    Re: dobrý nápad07:22:15 01.07.2016
a dojel si někdy až do ádru ???????.-)
odpovědět 
 Re: dobrý nápad11:00:57 12.07.2016
A nechtěl bys třeba začít chodit do skal s mámou, aby Ti našla tu správnou cestu?
 M@raodpovědět 

 titulek13:13:12 30.06.2016
Napsal jsi to na CHS, kam smerujes svuj prispevek?
odpovědět 

 app zachranka13:14:39 30.06.2016
databaze skal by byla fajn, ale v dnesni dobe vlastni chytry telefon takrka kazdy. a do nejnexistuje aplikace zachranka, ktera primo lokalizuje volajiciho. bylo to i zde na lezci.
odpovědět 
 Pruvodce13:29:19 30.06.2016
Ono je fakt, že v některých skalních průvodcích je uváděma výška (či alespoň boční stupnice. A vůbec by nebylo od věci udávat kromě obtížnosti i počet presek a délku od slaňáku ergo délku lana.......
Jiná věc je, pokud hoši ndotáhli lano na půlku....
Honzaodpovědět 
  Re: Pruvodce10:59:51 12.07.2016
A nechtěl bys náhodou ještě popsat, kolik kterých smyček máš založit a kam? A na slaňák třeba cedulky, že si máš zkontrolovat, jestli lano stačí až na zem...
 M@raodpovědět 
   Re: Pruvodce17:37:14 12.07.2016
Je zajimavy, ze vetsinou takovehle irelevantni "hrdinske" kydy maji lidi, kteri lezou total hovno..
odpovědět 
    Re: Kydy14:11:40 13.07.2016
Jako např. Ty, hrdino?
 M@raodpovědět 
 Re: app zachranka13:58:47 30.06.2016
Ano. Článek o tom od šéfky Lékařské komise ČHS vyšel nedávno na Lezci zde: Nová mobilní aplikace pomůže záchranářům určit místo nehody
 Standaodpovědět 

 DB a souřadnice13:26:48 30.06.2016
A proč prostě nenahlásí souřadnice? Najít nějakou cestu nebo věž je často dobrodružství samo o sobě, nedivil bych se, že i kdyby db existovala, že by se na ní záchranka vykašlala. Navíc by oficiální databáze musela mít nějaký právní status a nevím, jak by se pak třeba řešilo, kdyby oficiální db pro záchanný systém obsahovala chyby. Třeba nahlásíš pád podle jména věže, ale chybně zapsané souřadnice pošlou záchranu jinam, a pacient kvůli prodlevě zemře. To je na žalobu.  Na to ČHS nemá, aby podobnou db udělal a spravoval, byla by to dost drahá, náročná a riziková sranda.

Ale pokud někdo volá záchranku v lese a není schopen sdělit operátorovi souřadnice, je to poněkud podivné...
odpovědět 
 Re: DB a souřadnice16:39:02 30.06.2016
http://www.skalnioblasti.cz/izs/5_index.asp
odpovědět 
  Re: DB a souřadnice17:06:47 30.06.2016
Jasně, ale myslíme oba něco jiného. Toto je "když nevíte, zkuste toto a toto...". Já psal o nástroji "udělejte toto a toto". Což je rozdíl.
odpovědět 
   Re: DB a souřadnice18:50:14 30.06.2016
Souřadnice jsou hezký, ale k čemu to je, když pak přiletí vrtule a zjistí že neví kde přistát, sanita neví kam nejblíž dojet atd. Ta databáze na skalních oblastech to řeší, včetně kontaktů na správce.
Navyják maj u nás převážně jen švestky a bukvice, který jsou třeba schopný provézt záchranu ale už zas ne transport zraněného do nemocnice, takže si tam přesedaj záchranáři pak zas překládaj zraněnýho, no bordel.

Jako moc si nedovedu představit, jak telefonuju, poskytuju první pomoc a ještě z telefonu doluju souřadnice, abych je zdělil dispečerovi, se splete jedeno číslo a jsi někde v prdeli. V tom je App Záchranka krok kupředu.
d.odpovědět 
    Re: DB a souřadnice11:44:19 01.07.2016
Kromě aplikace Záchranka, tu je ještě aplikace Horská služba http://www.horskasluzba.cz /cz/aktualni-informace /informace-a-pravidla/aplikace-do-mobilu , která funguje úplně stejně a je vlastně vzorem pro záchranku. No a u horský už je větší šance, že bude vědět kam letět. Do Čekýho ráje třeba jezdí/lítají kluci z Jizerek. Zmíněná aplikace na Skalních oblastech je stále ve vývoji a každý může přispět se sběrem GPS souřadnic (skal, parkovišť, míst pro přistání, přístupů), což je to nejpracnější.
Zda vrtule musí nebo nemusí přistát je dost závislé na tom, zda má naviják s ramenem nad dveřmi nebo na spodku. Co vím, tak ten žluťák co lítá tady na severu má naviják na spodku (Záchrana na Kobyle https://www.youtube.com/ watch?v=gdWTvF_c_cg), takže musí přistát ať překládá do sanitky nebo do vrtule. Do Liberce na podvěsu by to byl slušnej fičák :-). (V odkazech odstraň mezery.)
odpovědět 
     Re: DB a souřadnice11:47:54 01.07.2016
Zraněnému samozřejmě přeji brzký návrat do skal.
Honza Tryznaodpovědět 
 Re: DB a souřadnice11:02:23 12.07.2016
V průvodci "Skály na Mužském" jsou záchranné body i se souřadnicemi...
 M@raodpovědět 

 Volajici13:35:45 30.06.2016
Ono je to mnohdy spis o duchapritomnosti volajiciho. Nejdriv zjistit kde jsem (GPS ma dnes snad kazdy telefon) a rozsah zraneni a pak teprve volat zachranku.

Praxe je spis takova ze na zachranku volaji lide, kteri nevedi kde jsou, kolik lidi a jak moc je zranenych, atd atd.

Ale souhlasim ze by zachranari meli mit u skalnich oblasti zakladni popis. Nestaci jen vedet kde se nehoda stala, ale je treba vedet jak se tam dostat - coz obcas nebyva uplne jednoduche.
Lukasodpovědět 
 Re: Volajici13:56:20 30.06.2016
ono v příhrazech (a obecně jakékoli pískovcové oblasti) ve zmatku roklí a hřebínků je to tak, že samotné souřadnice moc nepomůžou, a stejně je potřeba místní dědek kterej zná chodníček kudy se ten zraněnej dá rozumně odnést.
takže pokud to jde, tak posílat k parkovišti pro sanitu nebo k ploše pro hubšraubr vodiče.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Volajici17:31:50 30.06.2016
co v Příhrazech, ale v Příhrazskejch údolíčkách, tam by ani místní dědek nebyl moc platnej. možná snad Pepis, ale co kdyby zrachotil on.
odpovědět 
 Re: Volajici15:31:02 30.06.2016
chtěl jsi napsat, že GPS má snad každý chytrý telefon. ne každý však má chytrý telefon....
honzaodpovědět 

 apka13:40:48 30.06.2016
Ahoj, nemám moc zkušenností s IZS, ale našel jsem apku pro jablko (Záchranka), která přivolá pomoc a pošle IZS souřadnice místa, možná řešení. Jinak si dovedu představit, jak je složité je dostat na místo a obzvlášť v tom stresu :-(
JSEModpovědět 

 existuje už kde co13:47:09 30.06.2016
databáze "Skály ČR" na horosvaz.cz obsahuje i kolonku se souřadnicemi - chce to:

1) ty souřadnice tam napsat
2) v případě záchranářů si je v případě potřeby na stránkách vyhledat a načíst

krom toho - jak už někdo napsal výše - dneska jsou aplikace, které lokalizují volající telefon

a poslední, co nechápu - proč vrtulník někde přistává? není rychlejší záchrana z navijáku (myslím ve skalách, ne při bouračce na dálnici)?
odpovědět 

 IZS13:48:48 30.06.2016
Určitě by měl mít každý v mobilu aplikaci "Záchranka". Podle ní operátor přesně vidí lokalizaci místa a navede vrtuli přímo k věži. Problém je signál ve skalách.
Systém pro IZS začal budovat Zdeněk Strnad na svém webu Skalní Oblasti. Bohužel "rada moudrých" usoudila, že je to špatně. Aby někdo, kdo to dělá s plným nasazením a za  pár kaček od ČHS, a tak to začalo ČHS budoval od píky. Než doženou ztrátu několika let vývoje, tak ještě parkrát bude muset vrtule hledat. Škoda.
Karelodpovědět 
 Re: IZS14:14:07 30.06.2016
v tom bordelu borovicových větví se vrtulník prakticky nedá použít, stejně sedne někde na hřišti, a pro zraněného se utíká s nosítkem. souřadnice pak pro vrtulník mají hlavně ten smysl, že nesedne na nejbližším hřišti od Turnovské věže ve Skaláku místo Příhraz.
Lukas B.odpovědět 
  Re: IZS07:24:10 01.07.2016
Ve Skaláku je Turnovská?
T.odpovědět 
   Pech12:19:39 15.07.2016
Kdyby se to stalo aspoň na Kobyle, ale na takovým kvaku...
odpovědět 

 IZS14:27:41 30.06.2016
V leckterých regionech lítají zkušebně a tyhle situace vysloveně trénují, a mají terény přečtené. Záchrana navijákem je lecky nemožná, hlavně pokud se jedná o skalní města. Například na Kozelce to mají piloti nalítané už perfektně, dokonce zde využívají i naviják...bohužel nemají na palubě zase proškolené lezce. Takže stejně přistávají na louce a čekají na auto hasičů z Plzně, co na to mají papír a cajky, naložej a potom letí na místo. Prostě to je nekonečná papírová válka, a v neposlední řadě taky o vedení a přístupu jedlotlivých sekcí IZS v krajích.
Petrodpovědět 

 Vrtule14:46:01 30.06.2016
S vrtulí je to ještě trochu složitější. U nás v Lbc nemají naviják. Tak musí vrtule stejně přistát vedle na louce, dát pod vrtuli lano a na něj podvěsit lezce záchranáře. A s ním se spustit ke skále. Takto to fungovalo naposled u Kobyly a dokonce z toho bylo někde video. Takže to jde i do "borovic" záchranáře spustit a zase v podvěsu ho vytáhnout i se zraněným. Ale zase na louku a tam zraněného přeložit do vrtule. To samé jsem viděl v Ádru, stejný postup.
Karelodpovědět 
 Re: Vrtule16:11:26 30.06.2016
ta aplikace je super, jen je škoda že nende do každýho founu, chtělo by to takou, nevim jak je to technicki, neesu v it kovanej,žena byla na kurzu prvního helpu a tam ji záchranáři doporučovali, gps ve founu je super ale všude se nedá použít, no a gurky kvašený ti dva, ale aspo se ví že se to děje, koukám na lano a když nevidim dolu tak si dám prusík ne
Ladjaxodpovědět 
  Re: Vrtule17:35:23 30.06.2016
Slaneni na kratkym lane a naslednej pad je tradicni disciplina, uz Bajo.. atd.
odpovědět 
  Re: Vrtule19:41:05 30.06.2016
Kdo Te prosim ucil psanemu projevu? To je strasny.
odpovědět 
   Re: Vrtule23:47:10 30.06.2016
:-)
odpovědět 
    Re: Vrtule19:11:53 02.07.2016
Existují dva způsoby vyzdvižení zraněného.Pomocí záchraného jeřábu a pomocí lana uchyceného do dvojhákového podvěsu namontovaného pod vrtulníkem.Jeřáb se používá na vrtulnících policie(Bell 412) a armády (W3A Sokol).Na vrtulnících soukromých záchranek DSA a Alfa Helicopter mají pouze pevný podvěs pod vrtulníkem.Překládat se zraněný musí vždy.Jediný kdo může po vyzdvižení "polomrtvoly" ihned svištět do špitálu jsou vojáci.Montovat jeřáb na EC135 sice jde,ale je to jednak finančně náročnější a hlavně není uplně lehkej.A ono ,když je velký vedro a zamává ti jeden ze dvou motorů a máš někoho v podvěsu a v mašině lidi...no může to být dost vzrůšo dostat se na zem vcelku. I když EC135 je slušně výkoná mašina.
odpovědět 
     Re: Vrtule12:02:32 08.07.2016
To fakt nechapu. Ja myslel, ze navijak je zcela zakladni vec, kterou by mel kazdy vrtulnik (ktery se puziva pro zachranu) disponovat.
Radekodpovědět 
      Re: Vrtule12:57:50 08.07.2016
Jeřáb je pouhé(provozovatelem)volitelné doplňkové vybavení.Jeho samotná koupě a montáž výrobcem není vůbec levná záležitost.Následná povinná údržba taktéž něco stojí.Jen to samotné ocelové lano na něj stojí hromadu peněz(kvůli certifikátům jeho kvality) a pro zajímavost,výrobce na něm nepovoluje žádné poškození.Přitom k popraskání jednotlivých drátků lana dochází běžně už v pouhém výcviku záchranářů.Vzhledem k četnosti použití takového jeřábu je prostě jednoduší koupit a namontovat na vrtulník podvěs,který má pro soukromého provozovatele vrtulníku víc možností využití.Soukromé záchranky nebudou investovat do jednoúčelového záchranářského jeřábu.Nevyplatí se jim to,jen by to prodražilo kupovaný vrtulník.No a druhá věc souvisí s provedením letu,v případě nouze(vysazení motoru,vážná porucha nosného systému,částečná ztráta řiditelnosti...)zbytečné kilogramy navíc.
R.odpovědět 
       Re: Vrtule17:38:01 08.07.2016
Podotýkám že i ve světě to funguje stejně. V Alpách i Norsku jsem viděl při záchraně lano v podvěsu. Vrtulník nejprve přistál a pak teprve zachraňoval.
Honzaodpovědět 
      Re: Vrtule15:13:40 13.07.2016
vzhledem k tomu, že většina letů vrtulníku u nás je k nějaký autonehodě kde neni problém přistát, tak by naviják byl zbytečná investice navíc, když se to dá udělat jinak, byť ne tak komfortně. V nějaký horský alpský oblasti se priority mění a záchrana v členitém terénu se dá očekávat, takže naviják se stává samozřejmostí
d.odpovědět 

 aplikace uz je.16:29:40 30.06.2016
http://tinyurl.com/hcvk8n4
odpovědět 

 ze zahraničí17:18:28 30.06.2016
Ve Švajcu to fuguje tak, že když se neví, vrtule nabere vůdce (místního znalce) a s ním lokalizuje místo. Pak ho vysadí a vrátí se.
odpovědět 
 Re: ze zahraničí22:40:37 30.06.2016
SZSB.CZ funguje skvěle, znalost terénu a ochota vyjet.
,,,odpovědět 

 Popisy skal09:33:36 01.07.2016
Anšto blahé paměti, mám za to, že v turistických mapách, určitě těch 1:25 000 jsou skalní útvary popsány skoro všechny, nebo ty významné. Tak to je tuším na Kokořínsku(fakt jich je tam hodně a shodují se s těmi v průvodci, což je u tak nelezené oblasti k podivu), Labák snad taky. Jizerky taky.
Ona ta databáze, resp. minimálně někde si tu práci, někdo dal, někde bude, či nějaký mapy to určitě mají, otázka je, jaké mapové podklady kdo používá a sdílí, či co.
PS: Tak na Mapách.cz v Příhrazech nic, asi pískoviště minimálního významu:)
k.odpovědět 
 Re: Popisy skal11:05:29 12.07.2016
To je hodně naivní představa, že TURISTICKÉ mapy věrně zobrazují i polohu jednotlivých skal. Někdy jo, hlavně ty známé, ale někdy je to dost rozdíl.
 M@raodpovědět 

 Uzly11:08:21 12.07.2016
Prostě dělejte uzly na koncích lana. Většina známých je (nejen na to) líná. Ale chce to dost daleko od konce, (tak 30 cm), jinak se můžou rozvázat.
 M@raodpovědět 
 Re: Uzly06:21:38 15.07.2016
konecne prispevok k veci.
PKodpovědět 
  DB12:17:54 15.07.2016
A jediná pořádná databáze skal s rozdělanými údaji pro záchranu už nemá s ČHS bohužel nic společného.
M.odpovědět 

 Stejný případ...22:32:16 13.06.2017
...se stal 11. 6. 2017 na Křížáku - špatně založené lano, pád ze slanění, zlámaná pata a podle všeho vážný úraz pánve (detailní diagnózu neznám). Jeden rozdíl tam možná ale byl - záchranka, hasiči a poté i vrtulník místo našli docela rychle díky mobilní aplikaci Záchranka. Kdo to v tydlifonu nemáte tak si to nainstalujte. Teď hned!
Marekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.