LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Prysk - Prysk
Stěna Holešov - Holešov
Horolezecká stěna Lanškroun - Lanškroun

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové
HUDYsport - Frýdek - Místek

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Repre

Milí čtenáři, dovolte, abych Vám představil nově se rodící českou reprezentaci ve sportovním lezení na přírodních skalách a kamenech.

Ten název jsem si teď vymyslel jen pro účely tohoto článku a je pouze příkladem toho, že nově se rodící tým a zejména podmínky, za jakých by mohl pracovat, jsou teprve v plenkách.

Začnu ohlédnutím do roku 2007, kdy jakýsi reprezentační tým tvořila pětice Adam Ondra, Tomáš Mrázek, Silva Rajfová, Míša Drlíková a Martin Stráník. Všichni dostali po deseti tisících podpory za rok, někteří občas napsali zprávu o činnosti a jakýsi výhled do budoucna a tím reprezentační činnost končila. Všichni věděli, že to není správné a usilovně hledali způsob, jak to změnit, až se po řadě odmítavých postojů oslovených lidí chytil Petr Resch (to jsem já) a ten kývnul. Díky za důvěru VV, který mě do nové pozice jednohlasně odsouhlasil, díky Martinu Ottovi, vedoucímu komise Alpinismu, kterému bylo od počátku jasné, že nově se rodící reprezentace „ukousne z koláče“ horolezcům a díky i všem tak často kritizovaným „bafuňářům“ Svazu. Ze setkání s nimi jsem nabyl dojem, že nově vznikající prvek Svazu chápou a jsou připraveni jej (samozřejmě vedle řady dalších a dalších důležitých věcí v ČHS) podporovat, ačkoli přirozeně k věcem novým se vždy přistupuje s opatrností a někdy i despektem.


Tomáš Mrázek, MČR 2005

foto by © JirkaS


No a nyní k současnému stavu, podotýkám, že jsem usměrnil svou původní myšlenku hodnotit téměř každého reprezentanta individuálně do nějakého obvyklého modelu:

DRUŽSTVO A:


Adam Ondra
Tomáš Mrázek
Rostislav Štefánek
Silvie Rajfová
Martin Stráník




DRUŽSTVO B:


Michaela Drlíková
Helena Lipenská
Kristýna Ondrová
Edita Vopatová


Družstvo A by mělo mít zajištěnou fixní podporu (20.000 Kč / ročně), což se blíží výši podpory lezců v horách, hrazené pojištění a hrazenou účast na soustředěních. Družstvo B nebude mít zatím žádnou fixní podporu, hradit by se mělo pojištění a společná soustředění. Dále pracujeme s předsedou komise alpinismu, Martinem Ottou, na vytvoření systému rozdělování peněz na akce (jakési granty), který by zohledňoval individuální výkony a akce jednotlivců. Tyto peníze by měly být v omezené míře otevřeny i směrem mimo reprezentaci. Také by mohly řešit problém lezců, kteří nejsou trvale zařazeni do repre družstva hor nebo na druhé straně skal+boulderingu, ale jejich výkony (řekněme občasné) spadají pod rámec té či druhé kategorie.




V roce 2008 by měla proběhnout dvě společná soustředění:

Březen –  Osp – zaměření na lezení s lanem
Květen –  Mello blocco a okolní boulderingové oblasti – zaměření na bouldering




Pevně věřím, že nastavený systém prospěje českému sportovnímu dění, vždyť zejména družstvo B) chápu jako poměrně pružnou a fluktuující skupinu, která může být v jakýkoli okamžik rozšířena. Minimálně pozvání (s určitou finanční podporou) na společné akce dostanou už v tomto roce další lezci.


Petr Resch, MČR 2006

foto by © JirkaS



Na závěr pouze podotýkám, že jsem rád za každý podnětný názor a připomínku a na případné dotazy rád odpovím. No a to nejdůležitější. Hovořím-li o penězích, vycházím z návrhu rozpočtu Svazu na tento rok a ten musí samozřejmě nejprve schválit VH.

Přeji úspěšný lezecký rok

Petr Resch   [úpravy] 08:45 06.02.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 "do nové pozice "08:55:50 06.02.2008
"do nové pozice " znamená co? trenér repre? manager repre? Kuchař? čistiš chytů? nenapsal jsi jakou máš pozici!
Toroušodpovědět 
 Re: "do nové pozice "09:42:22 06.02.2008
No ten článek má být o reprezentaci, nikoli o mně, proto jsem udiven i tím, že tam webmásteři dali fotku mě, jako bych v tom hrál největší roli, ale budiž...odpověď na tvojí otázku není jednoduchá, neboť ta pozice bude taková, jakou si vybuduju. Zatím jsem někým, kdo má hájit zájmy této reprezentace v rámci ČHS. Možná by někdo očekával, že budu lobovat za vytvoření speciální komise tohoto typu lezení, ale já myslím, že štěpení komise Alpinismu není na místě. Řekněme tedy, že v hierarchii Svazu jsem vedoucí subkomise sportovního lezení na přírodních útvarech (už jsem dál ve vytvoření názvu oproti úvodu článku). Asi těžko někdy budu trenérem, neboť většina z těch členů reprezentace má vypracovaný lepší tréninkový režim než já. Já osobně bych chtěl těmto vynikajícím lezců a lezkyním vytvořit v rámci možností co nejlepší podmínky pro jejich reprezentování naší země. Petr Resch
Petr Reschodpovědět 
  Fotograf se chtěl pochlubit10:50:32 06.02.2008
Ha, čekal jsem tuto skromnou reakci. Bohužel foto repre ve složení, jak zde bylo prezentováno, jsme neměli k dispozici a navíc ti to Petře na fotce sluší, tak nekaž fotografovi radost:-).
 jirkasodpovědět 
   Re: Fotograf se chtěl pochlubit20:15:57 08.02.2008
Nezkazím, inspirovalo mě to k názvu asi nejtěžšího boulderu na letošním PADání - Blue session.
Petr Reschodpovědět 

 trošku to zpropagujem, ne?13:26:13 06.02.2008
ahoj Petře, jsem z Rovnosti a ráda bych dala spoluobčanům vědět o této novince :-) Máš-li zájem, ozvi se na email. 
Baruodpovědět 

 Konečně13:44:30 06.02.2008
Ahoj Petře. Promiň žoviální oslovení. Konečně někdo v akci. čeká Tě obrovský kus pole neoraného, ale pro neználky zcela jasná rutina u ostatních sportovních odvětví a trend začlenění lezeckých disciplin v rámci svazu ČR i vůči světu.
Držím palce, aby konečně vyznělo úsilí všech, co
provozují lezení jako závodní sport a snaží se svými počiny reprezentovat nejen sebe sama. Výkon je výzva ne do soukromí, ale pro lidi, diváky, přívržence.
Mnoho lidí si závodní sport plete s formou svoji rekreační a z toho neustálá špatná kritika těch, kteří nevědí.Rekreační výkon může mít fantastické rozměry a zaslouží uznání. Zavodně jdu z kůží na trh. Vždy mě udivovalo, že české závodní
lezení, z tak významnými lidmi, ať závodníky, či
těmi, co se točí v kolotoči, je víceméně tvořeno
"na koleni".Do rubriky lezce nejde napsat vše, co by člověk měl v daný okamžik na srdci. Ale asi tak, mnoha lidem od mého vstupu k lezení pomáhám,
tvořím podmínky, podporuji, ale také směruji.
Z pozice mé lásky k trenérství a mému povolání.
Moc Ti a dalším budu fandit, aby ti lidé byli nápomocni. Sama za sebe mohu říci, že pokud budeš
mít pocit, že něco mohu přispět ze svého vědění
z oblasti sportu, tak se ozvi. Reference o mně:
Tomas, Helča, Kozel, Kvak, Martin,Rajfky,Čermajdy......
Jinak www.vsk.cesa.vutbr.cz/vertical
 
Hanka Podhorskáodpovědět 
 Re: Konečně10:42:44 07.02.2008
Ahoj Hanko. Myslím si, že reference jsou všem brněnským, a už i nejen brněnským, lezcům jasné a také je všem jasné, jaký má Tvůj příspěvek pro lezení hodnotu. Ale nic proti, pověst jsi si vybudovala sama. Zajímalo by mě, kolik z výše zmíněných se k Tobě hlasí
raději anonymodpovědět 

 panove v druzstvu B14:26:59 06.02.2008
Proč v drzžstvu B nejsou žádni kluci?
Juraodpovědět 
 Re: panove v druzstvu B14:33:41 06.02.2008
Asi aby měli na těch výjezdech kluci na výběr:-D
odpovědět 
  Pro Petra15:26:45 06.02.2008
Ahoj Petře, jsem rád, že se konečně v oblasti, kde máme největší úspěchy začíná něco dít a tato opomíjená skupina bude mít větší zastání. Jen by bylo vhodné stejný článeček pověsit i na stránky ČHS. Nějak nevím, proč je v poslední době zvykem, že se články a aktivitách, které svaz podporuje objeví nejdříve na jiných serverech než na oficiálních stránkách svazu, nějak se s tím nemůžu ztotožnit, neboť si myslím, že pokud mě někdo podpoří ( závody, soustředění, výkony ...)mělo by se to nejdříve objevit na těchto stránkách a na ostatních serverech vždy s dodatkem, převzato z oficiálního webu ČHS apod.
Vlkodpovědět 
   Re: Pro Petra16:10:12 06.02.2008
Zdar,
stejnou připomínku měl i vedoucí naší komise Martin Otta. Já si představuju prezentaci reprezentace na Svazových stránkách poněkud jinak, to ještě ale chvíli potrvá. Nerad bych to všechno dubloval. Máte s Martinem ale určitě pravdu, že tahle informace na svazových stránkách chybí.
Petr Reschodpovědět 
    Re: Pro Petra18:55:49 06.02.2008
Vím Petře, ale to je na delší dobu. Chce to začít aspoň s něčím. Jestli jsi sledoval část Skalní oblasti tak něco víc než před rokem a dnes, tak je to až neskutečné, co se Zdeňkovi Strnadovi podařilo z této části udělat. V podstatě z totálně mrtvé stránky je dnes živoucí organizmus, kde najdeš spoustu zajímavých informací o našich oblastech, cestách stavu přejišťování apod. A pořád se krmí novými informacemi a vylepšuje.
Vlkodpovědět 
     Pro Petra21:40:13 06.02.2008
Chápu, že chceš Petře do repre zařadit ty nejlepší, ale osobně si myslím, že třeba Tomáš Mrázek další peníze nepotřebuje a popravdě bude mít dost času a chuť lézt na skalách venku, když je tolik vytížen závody na překližce? Je tady dost dalších opravdu dobrých bouldristů a lezců, kteří mají raději skály naž stěnu a chtějí lézt a myslím, že i ti by měli dostat šanci se prosadit a zlepšit? Nebo ne?
Terkaodpovědět 
      Re: Pro Petra08:00:09 07.02.2008
Cože? A kdo jiný podle tebe do repre než Mráza patří??? Ikdyž se nyní věnuje více závodům, tak když vyjede na skály, tak suše přiveze skalpy v podobě 8b+ až 8c OS a bude-li potřeba, tak tam i to 9a mrskne. Mráza je světový top climber na skalách a podporu si stopro zaslouží.
Oliváčodpovědět 
       Re: Pro Petra08:35:30 07.02.2008
Absolutni souhlas s Olivačem. Princip, že když si někdo vydobije za několik let slušné sponzory díky svým výsledkům, nepotřebuje podporu svazu v podobě repre příspěvků, je poněkud divný! Navíc přesně jak Oliváč napsal, Tom i přes to, že se teď soustředí zejména na závody, kdykoliv přeleze neskutečně těžké prásky na skálách! Je to super človíček a můžeme si jen přát aby mu jeho forma vydržela co nejdýl!
KackaCodpovědět 
       Re: Pro Petra08:38:46 07.02.2008
Obecně je krytí disciplín a tedy i podpory za ně určitě problém, ale řešíme ho. Třeba právě tím, že fixní podpora bude nižší (např. návrh výrazného snížení základu horské reprezentace A) a vyšší díl podpory bude za akce. Tam se dají zohlednit i priority toho kterého lezce v jednotlivém roce (co když zase Adam něco bouchne v "horách"). To, že Tomáš Mrázek patří i přes svou orientaci na závody ke světové špičce v lezení na skalách, však nemůžeme nevidět a z této podstaty Tomáš Mrázek do repre na skalách prostě patří. Já se například domnívám, že výstup 8b+ OS má dnes ve světě takový ohlas, že je to minimálně na udělení čestného uznání a budu všechny reprezentanty podněcovat k tomu, aby se do tohoto vyhlašování Svazu hlásili. My jsme dnes akorát v tak fantastické situaci, že nám podobné výkony zevšedněly. To by však jejich hodnotu nemělo snižovat.
Petr Reschodpovědět 
      Re: Pro Petra07:47:48 15.02.2008
No, a když sme u toho, bylo by zajímavý a potřebný přesně napsat, kolik si kdo peněz zaslouží a kolik jich doopravdy potřebuje:)))
( navrhoval bych nejlépe nějakou schůzi, kde by se to probralo a každej by tam měl mít možnost říct anebo napsat, co by potřeboval. Ostatní by prostě buďto schválili anebo ne... )
 le big zloba macodpovědět 
       Re: Pro Petra08:18:54 15.02.2008
Kdo jsou ti ostatni a o cem chces hlasovat ty POSLANCE!
odpovědět 
       Re: Pro Petra08:30:25 15.02.2008
A big zlobák nedostane nic, protože má absence při lezeckých výpadech na Riviéru, kde, jak každý ví, je touhle dobou nádherně :-)
 pbla4024odpovědět 
        pro fida10:13:19 15.02.2008
Jestli to neni tim, že ho ta riviéra zas tak moc nerajcuje. Je v pořadí, ale hodně daleko, takže je otázka, jestli na ní kdy někdy dojde. V čel ejsou samo hlubočepy, roviště,kras, osp, ležér, jura, siurana, možná labák a pak možná po možná ..jenže to už je rok 2010...
alaodpovědět 
 babinec15:30:54 06.02.2008
"hele Ondro, chces bejt letos becko? Teda nic nedostanes, ale misto s Tomajdou do Labaku budes muset s holkama vo vejkendu do Ospu, beres?":))
sorry kluci, berte me prosim s nadhledem, ale predstavil jsem si jak Petr nahani nektere ovecky do skupiny B.
lacoodpovědět 
  Re: babinec15:33:02 06.02.2008
Jenže to je realita :-)).
Lepší je být přece v Áčku v horské ( i když nic horského nelezeš ) než v Béčku skalkařské, ne? :-)).
Vlkodpovědět 
 Re: panove v druzstvu B16:16:42 06.02.2008
No je to samozřejmě pouze o výkonnosti. Rád tam někoho uvítám, ale zatímco mezi dámami je to poměrně výkonostně vyrovnané, nejlepší kluci mají za sebou značnou propast. Když jsem psal, že zejména to béčko se bude neustále měnit, tak už nyní mám v hledáčku dva lidičky, které bych rád pozval na zájezd na Mello Blocco.
Petr Reschodpovědět 
  Re: panove v druzstvu B17:08:02 06.02.2008
Tak aspon prozrad ktere prosim.
Vercaodpovědět 
   Re: panove v druzstvu B22:10:51 06.02.2008
M.Spilka??
m.odpovědět 
    Re: panove v druzstvu B17:37:00 07.02.2008
..ten už je starej :)
Martinodpovědět 
     Re: panove v druzstvu B13:08:01 08.02.2008
Spilkin je mladej kluk, jenze jak ho zname von urcite na to Mello stejne pojede, at uz je v repre nebo v rekre
l.odpovědět 
      Re: panove v druzstvu B15:29:41 08.02.2008
Díky náčelníku, že jsi se mne zastal :)
Martinodpovědět 
  Re: panove v druzstvu B17:50:30 06.02.2008
A kdy přijde první ženské 8c?
 pbla4024odpovědět 

 Míša Drlíková21:32:17 06.02.2008
Mohu se optat,co letos přelezla M.Drlíková?(nemyslím to zle,jen o ní nemám přehled,tak bycho to rád věděl).Díky
míraodpovědět 
 jitka mázlová21:36:02 06.02.2008
A ještě sem si vzpoměl. Co Jitka Mázlová,jistě by se svými výkony do repre vešla. Zřejmě podpora mladších talentů?
míraodpovědět 
  Petrovi21:41:04 06.02.2008
Chápu, že chceš Petře do repre zařadit ty nejlepší, ale osobně si myslím, že třeba Tomáš Mrázek další peníze nepotřebuje a popravdě bude mít dost času a chuť lézt na skalách venku, když je tolik vytížen závody na překližce? Je tady dost dalších opravdu dobrých bouldristů a lezců, kteří mají raději skály naž stěnu a chtějí lézt a myslím, že i ti by měli dostat šanci se prosadit a zlepšit? Nebo ne?
odpovědět 
   Re: Petrovi08:43:47 07.02.2008
Viz výše odpověď Terce. Neřešme problém, zda někdo peníze potřebuje či nikoli, ale zda si je zaslouží za své výkony. Myslím, že Tomáš ještě všechny pochybovače hravě přesvědčí svými výkony. S podporou širší škále lezců absolutně souhlasím, od toho je tu béčko, znovu zdůrazňuji, stále otevřené.
Petr Reschodpovědět 
  Re: jitka mázlová08:53:48 07.02.2008
Míša tu má tuším deníček a jestli ne, určitě na "osmánu". Případ Jitky je o kompromisu a rovnováze uvnitř komise Alpinismu, potažmo Svazu. U absolutní světové špičky (viz případ Tomáše) je ta podpora, jak jsem napsal výše, logická a jistě spravedlivá ze všech stran (v rozumné míře). Potom musíme s Martinem Ottou vyváženě ocenit a podpořit lidi, kteří se a priory věnují své hlavní disciplíně, za kterou mají podporu Svazu a tou je pro Jitku zatím lezení v horském prostředí. Já o jejích výkonech samozřejmě vím, ale zatím více spadá do kompetence Martina, kde podporu má. Na druhé straně se v tom béčku chci skutečně více zaměřit na mladé lidi. Nicméně za podnětné dotazy děkuji, pouze mě utvrzují v přesvědčení, že by se mělo pracovat obecně s nižšími základy a peníze přerozdělovat grantovým způsobem na akce.
Petr Reschodpovědět 
   Re: jitka mázlová13:55:53 07.02.2008
S mladejma?Vzdyt tam nikdo mimo Adama Ondry a M.Stranika neni.
Sigutodpovědět 
    Re: jitka mázlová14:16:36 07.02.2008
Píši o družstvu "B", kde jsou dvě velmi mladé dívenky z celkového počtu lidí čtyři. Družstvo "A" je výkonostně trochu někde jinde, a zařazení Silvy a Martina právě do této výkonostní kategorie je taktéž částečně s ohledem na věk.
Petr Reschodpovědět 
     Re: jitka mázlová15:48:53 07.02.2008
Proc jsi do B druzstva nezaradil nektere nase nadejne mlade kluky,nebo nejsou?
Tonikodpovědět 
      Re: jitka mázlová16:29:40 08.02.2008
Zatím jsem nezaznamenal žádný výkon, kterým by si o místo v repre řekli. Jo a taky tam samozřejmě nemůže být deset lidí. To bohužel neuživíme a taky by to sráželo statut reprezentace.
Petr Reschodpovědět 
       Re: jitka mázlová16:44:23 08.02.2008
Ty mas prehled co ti kluci lezou?
Juraodpovědět 
        Re: jitka mázlová16:57:34 08.02.2008
Lezou 8c?
pbla4024odpovědět 
         Re: jitka mázlová17:16:10 08.02.2008
Tak, tak... tak vysoko stojí tato laťka. Nikoli absolutně striktně, ale na 8b+ určitě.
Petr Reschodpovědět 
          Re: jitka mázlová12:40:42 09.02.2008
8 b+ preleze v teto zemi poctive opravdu mala skupinka.Vim jen o dvou lidech.To je jako by jsi dal na olympiadu limit ve skoku do dalky 8,5 m.
Stanekodpovědět 
           Re: jitka mázlová13:08:11 09.02.2008
Zkus pátrat dál a porovnávej se světem.
odpovědět 
            Re: jitka mázlová15:03:14 09.02.2008
????????
odpovědět 
             Re: jitka mázlová20:56:29 09.02.2008
Svet je nekde jinde.
Jetmar Karelodpovědět 
           Re: jitka mázlová21:02:39 09.02.2008
Loni přinejmenším pět Čechů přelezlo 8c. Včetně tady trenéra :-)
pbla4024odpovědět 
            Re: jitka mázlová21:55:17 09.02.2008
Kdo?Dovol abych se tomu zasmal!
odpovědět 
             Re: jitka mázlová22:01:51 09.02.2008
Adam Ondra, Tomáš Mrázek, Martin Stráník, Petr Šindel, Petr Resch.
odpovědět 
              Re: jitka mázlová11:31:47 10.02.2008
O Mrazovi a Ondrovi nepochybuji.A o tech ostatnich?Dovol abych se zasmal.Nemuzes vsemu verit co pisou v denicku.Lezci jsou obecne silene jesitni a casto nerikaji pravdu a nakonec 10 pokus PP na ceste 8b+ neni u strizliveho cloveka nikdy 8b+.To si muze napsat je nejvetsi jesita.
Stanekodpovědět 
               Re: jitka mázlová16:15:39 10.02.2008
...chlapče, zamysli se, pokecej si s výše jmenovanými (pokud je vůbec znáš) a hlavně už tu nepiš ty kecy!!!
Vencaodpovědět 
                Re: jitka mázlová16:57:24 10.02.2008
Pokud ti dela dobre videt veci nerealne,tak se nech unaset pochybnyma denickama.Mne staci co dokazi ti jedinci na nasich zavodech a jaka je dira ve vykonosti mezi tema nejlepsima,jako je Ondra a Mraza.Polud nekdo da 8b+,tak na zavodech musi dat s prehledem cesty 7c OS.Kdo tohle u nas dokaze?
Stanekodpovědět 
                 Re: jitka mázlová17:08:57 10.02.2008
...komu není shůry dáno :-). Závody a skála je snad ale něco jiného ne? Zaprvé závody mnoho lidí ignoruje a zadruhé na skalách si vybíráš cesty, které ti sedí, na závodech ne (tím pádem Ti taky nemusejí sedět, že?). Takže jdi radši trénovat, než tady projíždět deníčky a škrtat ty, co na to podle Tvého (pochybného) úsudku nemají.
Vencaodpovědět 
                 Re: jitka mázlová17:12:23 10.02.2008
vsichni jmenovani.
..Stanku , ja ti rozumim, u pocitace sam, je ti smutno, chces si popovidat, ale fakt zkus to jinak. Napsat o lidech, ktere nejspis ani neznas (ale je tu dost lidi, kteri je osobne znaji), ze jsou lhari, to nebude dobrej zacatek...
 l.odpovědět 
                  Re: jitka mázlová19:06:08 10.02.2008
Já myslím, že Staněk má částečně pravdu. Opravdu se najdou hodně ješitní lezci, co si své denníčky tzv. vylepšují. A nejen to, dokonce i na závodech ve skalách, které jsou prezentovány spíše jako zábava, a tudíž závodníky rozhodčí moc nehlídají, (nebo se s nimi nehádají),tak se třeba stane, že někdo si klidně uvede cestu jako vylezenou ze sedu, i když ji dal pouze ze stoje. Podle mě je to dost podstatný rozdíl. Taky si myslím, že vylezené cesty na skalách, by měli trochu odpovídat tomu, co předvedou pak v závodech na překližce (teda pokud závodí). Kromě Mrázy a Adama skvělé výkony
na skalách i na závodech předvádí Martin. Jeho výsledky jsou nezpochybnitelné, jinak by se totiž nestalo, že by se na MS v boulderingu dostal před Mrázu a skončil ve finále na 2.místě. Na MČR v obtížnosti mu to ve finále nevyšlo, protože se zničil na předtím probíhající rychlosti, kterou chtěl vyhrát. Tak serval kromě chytu ze stěny ještě i sebe. Martin zrovna patří k těm poctivým lezcům a krom toho, lidi, s kterými těžké cesty ve skalách leze, jsou v tomhle směru určitě důvěryhodní.
odpovědět 
                   Re: jitka mázlová23:23:26 10.02.2008
Přečetl jsem, vyzvracel jsem a už prosím nepřidávat...
:)odpovědět 
                 Re: jitka mázlová12:08:33 22.02.2008
Přece jenom se vrátím k tvému dotazu, nechci se vyhýbat žádné poznámce: Trochu nerozumím shazování věrohodnosti zapsaných výkonů. Z té pětice, co někdo jmenoval jako přelezce 8c neznám jenom zákulisí Penova přelezu, ale ten vykazuje trvale takovou výkonost, že se mi jeví zcestné o tomto výkonu jakkoli pochybovat. Kdo zná Pena alespoň trochu (a já málo), myslím, že se při slově ješitnost bude bavit. Prosím tě nesrovnávej lezení na závodech s lezením ve skalách, neboť jsou to dvě disciplíny. Když už ale chceš hledat paralelu - všichni, kdo v roce 2007 vylezli na skalách 8b+ a byli přítomni MČR dali OS kvalifikační cestu, která měla obtížnost 7c. Zkusme se prosím neustále neobviňovat z vědomého a chtěného přeceňování své výkonnosti a važme si každého, kdo je s kůží na trh třeba i tím, že se do nějakého žebříčku zaregistruje. Myslím, že nikdy nebylo lezení tak průhledné a informace tak přístupné jako dnes a žebříčky tu hrají neocenitelnou roli. Jak píšu níže, pro lepší pochopení výkonosti toho či oného lezce je to však málo (ale zpět - závody by neměly být měřítkem pro lezení na skalách).
Petr Reschodpovědět 
     Re: jitka mázlová09:27:53 10.02.2008
Petře , nevím koho si mám pod těmi "velmi" mladými dívenkami představit. Jestli Editu Vopatovou a Míšu Drlíkovou nebo Editu a Helču Lipenskou ( Kristýna už není žádná mladá dívenka, letos jí bude 23)
odpovědět 
      Re: jitka mázlová14:01:53 10.02.2008
Zrejme mel Petr na mysli Misu Drlikovou. Ta letos oslavi 36. narozeniny.:D Nebo, ze bych se pletl, a Petr myslel Helcu? Ta je rocnik 1977.:D
Nic ve zlem, a i kdyz Misa dokaze nacvicit 8a+, tak na OS ma evidovano pouze 7b, a to si myslim, ze je na repre malo, to preleze u nas pomerne dost lidi a jeste k tomu o hodne mladsich.:D
No, a kdyby mel Petr na mysli Kristynu, tak ta, ac zrovna už ne dívenka, tak mlada a perspektivni urcite je. Faktem ale je, ze jsou i mladsi a perpektivnejsi. Ted si nevzpomenu na vsechna jmena, ale napr. Stepan Stranik, Filip Harna, Honza Chvala a z opravdu mladych divenek treba Iva Vejmolova.
Jirkaodpovědět 
   M.D.17:49:03 07.02.2008
díky za odpoveď Petře, měl jsi pravdu na 8a.nu má Míša deníček,nějak sem nezaregistroval. (2x8a+,9x8a,atd...)
míraodpovědět 

 At se dari23:17:51 06.02.2008
Preji hodne zdaru.... :-) Force & honor
Monroeodpovědět 

 podpora17:54:44 07.02.2008
Ahoj etře,
jsem redaktor z a fotograf z inernetoveho casopisu mezinami.cz a rad byhcn apsal podrobnejsi clanek o tomto zdeleni, tkaze kdyby jsi mi poslal podrobnejsi informace budu rad, a probrali by chom to blize... zalezi na tvém rozhodnuti.
S pozdravem

jiří cupák
jirik1988odpovědět 
 Re: podpora16:33:38 08.02.2008
Teď budu týden pryč, pak se určitě ozvu. Díky za zájem.
Petr Reschodpovědět 

 Repre12:18:40 08.02.2008
K úvodnímu článku.Řadu lidí jsem sice oslovil ale zdaleka né všichni odmítli.Vypadá to na správnou volbu.Právě Petr R. by měl být zárukou,že repre A,B, nebo třeba Z bude opravdu podle výkonů lezců .Dejme mu trochu té důvěry a tobě Petře přeji trpělivost.
Jura Čermákodpovědět 
 Re: Repre16:32:50 08.02.2008
S ubývajícími vlasy na hlavě roste míra trpělivosti.
Petr Reschodpovědět 

 Mg19:03:12 09.02.2008
A co takhle navrhnout, že by "Áčko" (popř. i "B") mohlo prášit na píscích...:-)
Vencaodpovědět 
 Re: Mg22:44:14 09.02.2008
Takouvouhle poznamku sem muze dat jen blbec co se snazi provokovat.
odpovědět 
  Re: Mg16:17:54 10.02.2008
...a nachytal ses jen Ty! Už se lidi lepšíte! :-)
Vencaodpovědět 

 Doplnění Repre B14:56:25 21.02.2008
Reprezentační družstvo B doplňuji o Martina Spilku a Filipa Harnu. Doufám, že valná hromada schválí rozpočet...
Petr Reschodpovědět 
 Re: Doplnění Repre B00:28:44 22.02.2008
No, konečně je v repre také zařazen i skvěle lezoucí mlaďoch Filip. Ale nevím, podle jakého hodnocení je tam Martin Spilka. Spíš by tam měl být Jirka Švácha, ten je v žebříčku boulderistů jako třetí a navíc je o deset let mladší než Spilka.
Nic ve zlém Petře, ale mám dojem, že dávaš přednost raději lezcům nad 30 let. Že by byli více perspektivní?:-)
Jirkaodpovědět 
  Re: Doplnění Repre B07:53:54 22.02.2008
Filipek je výborný a patří mezi naší českou elitu.Už se těším jak ukaže ty 8a+ v Evropském poharu juniorů a na mistroství světa v Australii.
Lucieodpovědět 
  Re: Doplnění Repre B09:03:33 22.02.2008
Osobně znám Jirku i Martina a pečlivě sleduji jejich výkony. Martin je v současné době dle mého názoru mnohem větším přínosem pro české lezení (žebříčky neukazují vše, kdyby tu Martin ten svůj měl, byl by výše než Jirka). Jako demonstraci Martinovo užitečnosti pro propagaci českého lezení připomenu jeho obrovský úspěch na loňském Mello Blocco, suverenitu potvrdil třetím místem na Petrohradském PADání. Jirku budu nadále sledovat a už jsem mu i sdělil, že podle peněz bych rád podpořil jeho účast na Mellu, což je součást boulderingového soustředění repre.
Petr Reschodpovědět 
   Re: Doplnění Repre B10:00:21 22.02.2008
Muzes vysvetlit podle jakych kriterii do repre vybiras?Hraje tam nejaky vliv , ze se lezec dobre umistil,treba na mistrovstvi repobliky v boulderingu?
Zabakodpovědět 
    Re: Doplnění Repre B10:16:10 22.02.2008
Nevím, jestli jsi pochopil, že jde o repre v lezení v přírodě. Kritériem tedy nutně musí být výkony na skalách a bouldrech. Soutěžní lezení má svoje repre a tam jsou úspěchy v závodech logickým kritériem. A navíc, nikde není psáno, že jeden člověk nemůže být členem repre soutěžního a zároveň tohoto, jako je to v případě Mrazíka, Ády a dalších. Je fakt, že lezení "venku" se hůř hodnotí. A tady záleží na těch lidech, jestli prezentují, co mají vylezíno. Takhle to tedy chápu já.
Kočkaodpovědět 
    Re: Doplnění Repre B10:19:49 22.02.2008
Kritériem je pouze lezení na přírodních skalních útvarech. Na závody na umělé stěně absolutně neberu ohled.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Doplnění Repre B11:12:32 22.02.2008
A odkud beres informace.Je to je z imaginarnich denicku.Nemyslim ti Adama a tu nejvysi spicku,ti vitezi i na preklizce.Ale neverim zapisu v denicku ,kdy lezec ,ktery dava v denicku 8b+ a pak neni schopen dat na zavodech cestu v obtiznosti 7a.To musis uznat!
Zabakodpovědět 
      Re: Doplnění Repre B11:52:20 22.02.2008
To přece není jen o deníčcích. To může být první vodítko, nikoli však jediné. Úplně tomu tvému dotazu nerozumím, ale českou lezeckou scénu nějaký čas sleduji a doufám, že i malinko tuším, co se tu děje (v to doufali a věřili i členové VV, kteří mě do této funkce schválili). Tady není prostor a ani není žádoucí vylévat vše, co se mi honí hlavou a koho sleduji a zvažuji jeho zařazení či nikoli. Takhle se chová každý normální strůjce reprezentace - sbírá co nejvíce informací a není nad osobní zkušenost. Pouze někteří lezci to zjednodušují na deníček, to si vedoucí repre nemůže dovolit. Znovu opakuji, závody na překližce mě absolutně nezajímají, to je jiný sport.
Petr Reschodpovědět 
       Re: Doplnění Repre B14:38:50 22.02.2008
Tak potom nechapu proc tam treba nemas Stepana Stranika,ktery patri mezi tech par co na to maji.
Zabakodpovědět 
        Re: Doplnění Repre B15:28:33 22.02.2008
Nevím, jak jsi se dostal na Štěpána přes můj komentář, ale budiž. To, že tu padne jeho jméno jsem nicméně čekal, protože Štěpán bezesporu patří mezi širší českou špičku. Všechno ale má své hranice a ani reprezentaci nelze otevírat donekonečna. Zkusme si to shrnout. Řekněme, že za skalní "vytrvalce" je tam z mužů a chlapců Adam Ondra, Tomáš Mrázek, Martin Stráník a Filip Harna. Filipovi je patnáct a proto jsem mu dal výjimečnou příležitost stejně jako třeba z dívek Editě Vopatové. Z boulderistů je tam Rosťa Štefánek a Martin Spilka. Já to takhle co se počtu týče vidím určitě minimálně na nějaký čas jako stop stav. Víc prostě neutáhneme finančně. Takže koho bys z toho současného týmu vyřadil? Myslím si, že máme spoustu kvalitních lezců, kteří dělají pro lezení maximum a nadále je samozřejmě budu sledovat.
Petr Reschodpovědět 
         Re: Doplnění Repre B15:57:43 22.02.2008
Míša Drlíková už v repre není?
Jirkaodpovědět 
          Re: Doplnění Repre B20:15:14 22.02.2008
Prosím přečti si článek.
Petr Reschodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.