Sean McColl: nechci trest za chybu, která Adamovi Ondrovi prošla

Kanadský top závodník Sean McColl si stěžuje na to, že byl v kvalifikaci MS v lezení na obtížnost penalizován za stoupnutí na reklamní banner, a srovnává prohřešek s naším Adamem Ondrou, který za podobný krok penalizován nebyl.

Stejně jako Sean byl penalizován Francouz Romain Desgranges.

Adam Ondra na rozdíl od těchto dvou by do semifinále postoupil, i pokud by penalizován byl, protože by mu stačil výborný výsledek v druhé cestě, v níž dal také top.

Sean McColl a s ním i kanadská národní federace žádájí IFSC, aby spornou situaci vyřešili tak, že by ze 26 postupujících do semifinále nikdo nevypadl, ale že by se počet semifinalistů rozšířil o 2 - o něj a o Romaina Desgrangese. Argumentuje tím, že vedle toho, že banner byl špatně umístěn, mělo by se měřit všem stejně.

Sean svou stížnost dal na Instagram, kde zveřejnil i videozáběry zmíněného incidentu v podání Adama Ondry a pak provedení, jak to lezl on sám (po kliknutí na malou šipku vpravo):

View this post on Instagram

I want to start by saying that I am in no way criticizing any athletes. As IFSC Athlete Representative, I fight for athletes’ rights and their right to be judged and scored unbiased and equivalently across the board. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ In the Lead qualifications here at the 2018 World Championships, I climbed one route almost to the top and upon review was scored much lower on the route because of “touching” a sponsorship logo on the wall. The same review and score was given to FRA Romain Desgranges (who also almost topped the route) for the same reason. The issue at hand is that we were not judged the same as all the other athletes. In my example here, CZE athlete Adam Ondra touched the signage in the EXACT same manner (debatable as always) and was not given the same treatment, process, or score as myself or Romain. [my video is second, swipe left] ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ We can all agree that the sign was placed in a poor position; the matter at hand is the difference and error in judging (even after appeal) in this round. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ I am not calling out Mr. Ondra whatsoever, he did nothing wrong and I admire, respect, and idolize him. What is strange is that even if the officials had scored him down to where he touched the logo, he did so well on the other qualification route that he would still have advanced. This adds to the puzzle in my mind of why they didn’t treat all athletes equally. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ I speak out now because I don’t want ANY athlete EVER in our sport to be treated differently for ANY reason. There are still many days at this World Championships, I myself have two more disciplines to compete in, and I don’t want any more mistakes. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ What I want, and what I’m appealing (as well as my NF) to the IFSC (@ifsclimbing) is for them to admit the signage was placed poorly and remove the down-score from any affected athlete. This would qualify both Romain and myself for semis. I would not call for a re-calculation, which would put two climbers out of semis, rather +2 extra in the round tomorrow.

A post shared by Sean McColl (@mccollsean) on




Adam Ondra k incidentu nezávisle na iniciativě Seana McColla řekl, že se dlouho řešilo, jestli bude v jedné cestě diskvalifikován nebo ne. "Protože jsem údajně stoupl na reklamní banner. Naštěstí mi to uznali, že jsem na něj sice stoupl, ale že mně nepomohl. Nicméně třeba takového Romaina Desgrangese z Francie, tak tahle chyba stála vůbec postup do semifinále. Já tedy naštěstí, i kdybych byl diskvalifikován za tento prohřešek, tak výkon v druhé kvalifikační cestě by mě vlastně zachránil a bylo by z toho i relativně dobré umístění. To znamená, že bych byl možná 10., 15.,.. něco takového.

Krátce před začátkem semifinále Adam ještě zveřejnil na Instagramu post s videem detailu incidentu s komentářem, že si myslí, že se banneru nedotkl. Podle něj to především byla obrovská chyba stavěče, že umístil reklamní banner do míst, kam se noha přirozeně dostane, a těžko říct, jak se rozhodčí měli zachovat. A dodává , že neví, co přimělo rozhodčí, že jeho pustili dál, a Seana a Romaina nikoli:

View this post on Instagram

Going into semifinals very soon here in @innsbruck2018 and getting psyched, but I am really sad that @seanmccol and Romain Desgranges did not make the semifinals which will not be as packed as it could be without these 2 legends. . It was clearly a huge mistake of the routesetter at the first place, putting the banner where it was clearly natural to place your foot. Hard to say how the judges should have reacted, but letting this happen is very sad. . Comparison videos/stills that went through the social media were all taken from the right hand side. I have really no clue what led judges to the conclusion that I was OK with that and Sean and Romain were not, but from this video - taken from the left hand side - it seems I am using the wall just barely above the banner. . Once you realize that I am only using the inner edge of my shoe - and my toe is comfortably above the banner - I do not think I am touching the banner. . Just an interesting note - in my case, I would have made the semifinals anyway, the result has no relevance for the further competiton - because of seperation of the field into two qualification groups, there is no countback in case of ties.

A post shared by Adam Ondra (@adam.ondra) on






Šéfem stavěčů cest na obtížnost na MS v Innsbrucku je náš Jan Zbranek.

sth   [úpravy] 12:10 09.09.2018

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ...12:47:57 09.09.2018
Muj nazor je ten, ze je to chyba sponzoru, kteri dodali nevhodne reklamy. A nasledne stavecu, kteri je spatne rozvesili.
Nevidim duvod proc by za to meli byt zavodnici penalizovani.
.odpovědět 
 Re: ...13:39:46 09.09.2018
souhlas. to ty závody pořádají bezdomovci, že neví co je třeba?
odpovědět 
  Re: ...13:43:05 09.09.2018
Ano.
Domovecodpovědět 
   Re: ...23:09:46 09.09.2018
Nejlíp na světě křičí a heká při lezení AO, tak ať si chlapci nestěžují a místo kydání špíny na rozhodčí popracují nejprve na hlasových projevech...
odpovědět 
    Re: ...23:40:35 09.09.2018
A na tom je něco skvělého, že heká jak stará kur*a?
odpovědět 
 Re: ...19:35:13 09.09.2018
ok sponzor dostane penalizaci
okodpovědět 

 souhlas18:11:40 09.09.2018
Souhlas, rozhodovani o penalizaci by melo byt pro vsechny stejne.
odpovědět 
 Re: souhlas19:23:16 09.09.2018
Taky toho malýho šampona nemusím a desgrandese vůbec vždycky spadne páč mu dojde a vzteká se jak malý děcko takže za mě palec hore :-D:-D:-D
odpovědět 
  Re: souhlas08:40:11 10.09.2018
Přijde mi spíš, že se vzteká, když udělá nějakou chybu a spadne a právěže má ještě na to lézt dál. Když mu dojde a spadne, přijde mi smířenej, nevzteká se. Třeba si to ale pamatuju špatně.
odpovědět 
   Re: souhlas09:18:54 10.09.2018
Ano pamatuješ si to špatně pošlu ti tady pár odkazů až se mi bude chtít právě je to strašně debilní
odpovědět 

 FO Inns!23:41:15 10.09.2018
Sean je nasranej zcela oprávněně, vč. Romaina. Měli je pustit oba, když teda pustili AO. Trénuješ jak debil, vyluftuješ těžký prachy a pak ti hned v kvaldě řeknou, že jsi out, protože jsi údajně šlápl na banner, který je ti v evidentním převise úplně k hovnu a převis to teda byl. Ti, co jsou out jsou tak silní, že i kdyby tam ten banner nebyl, nic to neovlivní. Fuck off Innsbruck! Stejně tak je neobjektivní dvojka pro Janju. Je silná, vyleze všechno narozdíl od Jessie a nakonec rozhodne 8 vteřin. Janja je naprosto evidentní No. 1! A do stavěčů se za bannery nikdo neopovažujme navážet! Za mně prostě FO Inns!
St. odpovědět 
 Re: FO Inns!08:34:18 11.09.2018
Banner neměl být v místě, kde ho závodníci intuitivně použijí jako stup. Tam se stala ze strany pořadatelů (IFSC) chyba. Na druhou stranu pravidla jsou jasná - nemsí se používat jako stup. Smolaři Sean a Romain ho použili, Adam ne, rozdíl mezi nimi rozhodně byl. Stupy v přesive k hovnu rozhodně nejsou, stup lepší než to kampusovat - to je elementární znalost lezení, divím se, že to nevíš, nebo ignoruješ.

Jessie Janju letos v obtížnosti porazila, 3x za ní byla druhá, z toho jednou ve finále obě top, takže rozhodovalo semifinále. Obě jsou maximální borky, Jessie je schopná Janju i porazit.

Do stavěčů se za bannery navezlo dost lidí, co to meleš...
odpovědět 
  Re: FO Inns!10:37:39 11.09.2018
Nevím jak ty, ale já jsem tam byl. A když už teda, tak na tu cedulu nešlápl nikdo. Též to nikdo z poroty nechtěl ani šetřit a vůle šetřit situaci se nabízela. Chybí tedy k tomu jasné důkazy a zbývá pouze vyjádření závodníků. Kde jsi vzal jistotu, že AO nešlápl a jiní jo? Oni také tvrdí, že vědomě nepřešlápli. Stojím si na 100% za tím, že to je jednoznačná chyba poroty. Nikoliv stavěčů. Stavěč odvedl své a fakt mu to teď nezávidím. Porota mohla cestu zrevidovat, stavěče upozornit a banner nechat picnout jinam. Jenže to už se zas nelíbí byznysu. Nemyslel jsem to ironicky, kdo se naváží do stavěčů - je debil. A Janja je jasná 1 na obecné úrovni, bezpochyby. Ale to je přeci můj subjektivní názor, který se ovšem zakládá na objektivních datech. FO Inns!
St. odpovědět 
   Re: FO Inns!10:57:03 11.09.2018
Holt měl Adam šikovnějšího kouče, co dovedl líp lobovat.
odpovědět 
   Re: FO Inns!11:23:52 11.09.2018
Je to tvůj názor, který se zakládá na neobjektivích datech.

Sean říká, že ten banner použil. Romanin to nepopřel, ale možná ho tedy nepoužil. Že Adam nepoužil stup je patrno ze záběrů jedné kamery.

Ten banner tam neměl být, to byla chyba v první řadě. Pokud by tam nebyl, nemusela se ta situace řešit, žádná porota by nemohla být podezřelá z toho, že udělala chybu.

Co se Janji týká, snad není tak těžké pochopit, že se lezla obtížnost a tam jsuou letos výsledky jaké jsou, že je Janja lepší bež Jessie v boulderingu je irelevantní.
odpovědět 
    Re: FO Inns!11:58:06 11.09.2018
Ktery zaber kamery prosim dle tebe ukazuje objektivne, ze Adam banner nepouzil? Zaber, ktery bych oznacil za objektivni data, jsem nikde nenasel.
odpovědět 
   Re: FO Inns!15:08:59 13.09.2018
Zda vědomě nebo nevědomě nehraje v probírané situaci ŽÁDNOU roli. Argumenty tohoto typu nemají proto žádnou váhu.
odpovědět 
    Re: FO Inns!15:14:55 13.09.2018
oni spíše tvrdí, že si nejsou zpětně vědomi toho, že přešlápli.
odpovědět 
  Re: FO Inns!11:59:32 11.09.2018
Kde se da zjistil, ze ho Romain pouzil a Adam nepouzil?
odpovědět 
   Re: FO Inns!17:38:01 11.09.2018
Důležité je že vypadli dva nesympaťáci šampon a vztekam se jak malý děcko když mi dojde a Adam by stejně postoupil takže by to bylo fuk
odpovědět 
    Re: FO Inns!17:50:40 11.09.2018
??? Fuk pro koho? Myslim, ze ani Adam by nechtel, aby mu souperi a velci favorite na dobre umisteni odpadli nepravem.

odpovědět 
    Re: FO Inns!19:00:59 11.09.2018
Proč je to důležité?
odpovědět 
     Re: FO Inns!06:59:32 12.09.2018
Protože to jsou dva šulíni...
odpovědět 
      Re: FO Inns!10:18:25 12.09.2018
Osobní názor je v hodnocení výkonu irelevantní, takže nevím proč tu furt meleš o šamponu a vzteku..
Dannyodpovědět 
       Re: FO Inns!10:31:17 12.09.2018
Co to tady melete? Sean je sympoš jak cip a Romain akorát Frantík odtažitý, Ti už takoví vývají :-).
odpovědět 
   Re: FO Inns!16:05:22 12.09.2018
No a to je právě ono. Někdo se tu ohání něčím, co se nedá ověřit a dělá chytrýho. Kamerový důkaz ve prospěch AO prostě není a Romain je/byl nasranej jak sviňa. A nakonec že by přiznal, že stoupl? Končím, fakt děs.
St. odpovědět 

 mno nevím15:13:53 13.09.2018
Dost pochybuju že by Adam se svou tělesnou výškou opřel nohu do stěny v exactly tomtéž místě jako Sean;)
odpovědět 

 ...18:38:32 14.09.2018
z jiného soudku- jsou třeba pravidla na cvakání presek? můžeš třeba cvakat 5 vteřin a nenápadně se ,,přidržet,, ? :)
odpovědět 
 Re: ...20:18:54 14.09.2018
Tak schválně, co myslíš? :)
P.odpovědět