LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezec nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
Bouldry:
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140192 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Žihadlo

Takhle krásný podzim nepamatuju. Tuhle větu už jsem slyšel za poslední dobu nejmíň pětkrát.

Konec sezóny se zase nedostavil, v neděli je nádherně, takže výběr padá na rodinný výlet do Jizerek s cílem vylézt na věžičku Žihadlo. Průvodce o ní praví: Krásná, velmi obtížně přístupná věžička… Ještě tak ze třiceti metrů si člověk říká co to v tom průvodci melou za nesmysly, takovej kamínek, ale zblízka je to jinak. Na výběr jsou 4 cesty a každá má svoje. Zatímco my dospěláci marně zkoušíme nastoupit do spárky za VIb, z druhé strany se po chvíli začínají ozývat divné poznámky… Rodičovské pudy přebijí starosti s nástupem a jak obejdu skalku vidím svoji desetiletou dcerku jak celkem v pohodě stojí metr pod vrškem a hudruje, že tam nic není. Není kdo by jí poradil, kromě odhodlaného chytače o pár metrů níže.


Nástup


Ještě dva kroky a je to. Uff. Prostě nám vytřela zrak a byla první… Po tomhle představení se hladina motivace posunula o dost vzhůru, takže Haty slaví úspěch v Májové za VI (celkem krutý boulder hned ze startu), pak já rajbasem za VIb stejně jako Andulka. Pak Jana, která cestou nejdřív začala vykřikovat „Andulo ty vole já před tebou smekám“, to postupně přešlo v „Já vůbec nestojím, já padám“ Boj o holý život byl nakonec úspěšný a Jana se nahoru doslova vyplazila :). Nakonec ještě Nedori prostoupil Májovou a mohlo se jít domů.


Jana na hranici pádu


Info pro ty co nevlastní průvodce do Jizerek:
Přístup: po modře značené silnici z Rudolfova od elektrárny směrem na přehradu. Tam kde zprava přichází široká průseková cesta od Bedřichova, ještě asi 80m a vlevo průsekem na okraj lesa. Kousek vlevo stojí věž.


Andulka - Dívám se vzhůru směrem dolů - VIb



Žihadlo


Dafe Bobr   [úpravy] 12:38 31.10.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pět P17:28:06 31.10.2005
Pěkný podzim, pěkná věž, pěkný fotky, pěkný a odvážný holky :-).
ivošodpovědět 

 klasifikace?17:51:59 31.10.2005
VIb ??? - mohl by mi někdo říct, v jaké je to klasifikaci? Díky
Honzaodpovědět 
 Re: klasifikace?19:10:46 31.10.2005
jizerská, jaká jiná.. :-))
odpovědět 
  Re: klasifikace?22:02:27 31.10.2005
No a ta se da porovnattreba s UIAA jak ??? 8-O
Dhjestodpovědět 
 Re: klasifikace?22:23:15 31.10.2005
VI - Lezeni, VIb - Tezke, VIc - vetsinou mazec po vsech strankach. Jinak celkem obvykle byva spojeni VIb,7-. Tohle je boulder na bezlano :))), 7- v Jizerkach znamena vazne lezeni (teda aspon pro me:)))
dafeodpovědět 
  Re: klasifikace?09:00:37 01.11.2005
Boulder na bezlano? V tom případě jen pro silné morálisty, před nimiž se skláním. Sestup bez lana musí být též zajímavý...
Honzaodpovědět 
   Re: klasifikace?12:27:08 01.11.2005
jo jo, jak jste se dostali dolů? když si představím svoje revmatický kolena...
jan m.odpovědět 
    Re: klasifikace?14:31:37 01.11.2005
Hodili jsme ji lano a sedak :) jinak opravdu staci 6 metru spagatu na sruckovani ci klasiku a lezky (ti co lezou a vylezou v pohorach necht mi odpusti) nic vic :)))
dafeodpovědět 
    Re: klasifikace?09:23:30 31.03.2008
dolu se leze zelenym tangem - previsly sokolik - dolu to jde lip nez nahoru...
tiredodpovědět 
   Re: klasifikace?10:28:53 02.11.2005
Existujou borci, kteří sbíhají (to zn. ksichtem do údolí !!)cestou "dívám se vzhůru..." Pak se dá seskakovat (2,5m) z cesty Májová. Jinak vrchol je osazen slaňáčkem, takže stačí 10m lana a ručkovat...
Herriodpovědět 
  Re: klasifikace?09:59:51 01.11.2005
No, všiml jsem si, že ve vrcholové knížce Žihadla je cesta Dívám se... klasifikována V-VI. Takže žáden extrém, ne?:) Každopádně holky jsou dobrý. Nejhorší mi přišel zamechovaný vršek.
husaodpovědět 

 :)20:47:38 31.10.2005
pěkný fotky,pěknej podzim :)
oldřiskaodpovědět 

 Povedená rodinka07:22:59 01.11.2005
Pěkný popis a fotky z podzimního výletu „povedené rodinky“. Žihadlo je krásný kus skály a musím přiznat, že mi ještě nebylo dáno rozhlédnout se z vršku..
Houbaodpovědět 
 Re: Povedená rodinka09:28:38 01.11.2005
Blahopřeju! Já k Žihadlu došel až v době, kdy jsem nesměl tvrdě dopadat. Nastoupil a po*al se, seskočil na tu jednu zdravou tak pružně, že jsem se bouchnul do hlavy, zamáčkl bouli a šel domů. Stejně bych to asi nevylezl.
Ta klasifikace, jak se někdo ptal, ona je prostě jizerská. Já lezl dva roky prakticky jen tam a ty VIb jsem často vylezl. A na vápně jsem byl vedle. Kámoši z vápna často zase v JH. Já lezl VIb v JH, oni VII na vápně VIII a na stěně, a na návštěvě v terénu toho druhého, jsme měli plný kecky V. :-)
jan pusodpovědět 
  Re: Povedená rodinka10:31:55 02.11.2005
Souhlas - jizerská žula chce svůj specifickej přístup a klasifikace či srovnávání s jiným materiálem bývá zavádějící...Kdo nezkusil, nepozná
Herriodpovědět 
  Re: Povedená rodinka10:57:05 02.11.2005
"Zelené tango "je nejlepší lézt v zimě když je metr sněhu :-)
slavekodpovědět 
   Re: Povedená rodinka11:18:19 02.11.2005
Ale pak už to halt neni vo Zeleným tangu (ta spára je v porovnání s nástupem o ničem)
Herriodpovědět 
   Re: Povedená rodinka11:33:01 02.11.2005
V zime se leze dobre na lehky plotny. Jde tam ten snih naplacat a po nem lezt. :-) Vylednene kominy jsou zato maso. Dricak treba, ten z boku Vinicne plotny a dalsi.... ;-)
jan pusodpovědět 

 Takovejch víc09:48:41 01.11.2005
Díky za pěkný start do nové dne. Do Jizerek pojedeme, dáli zdravíčko, tento víkend. Dost si mě namlsal :)
ltvrdikodpovědět 

 tleskam10:21:59 01.11.2005
Tleskam, konecne se tu objevil taky nejakej inteligentni clanek, kterej primo vybizi zvednout anal ze zidle a jit do prirody ke skalam. Diky za nej a vic takovejch
Trudaodpovědět 

 no teda....?19:21:45 01.11.2005
Jak tohle může nějaký rpzumný rodič dopustit? Vždyť se to dítě zabije....:)
Takže vážně: Konečně pěknej článek o pěknym zážitku. Jen tak dál Dafe.
Bobra a Bobřeta zdraví Sysel
Syselodpovědět 

 Žihadlo - doplnění cest10:25:04 02.11.2005
Nutno doplnit, že na Žihadlo nevedou pouze 4 cesty, jak je uvedeno v "povedeném" průvodci JH.
Na Žihadlo vedou další 2 špeky jizerského boulderingu:
"Totální fingáč" od Máji Pešíka, cesta vede kolmou stěnou po krystalech přímo ke slaňáku.
A pak je to "Bojolais" od Ondřeje Myslivce, tenhle prásk (snad nejtěžší mě známý JH boulder) vede levou údolní hranou přímo do dolezu "Golgoty"
Klasifikacï jizerských boulderů nutno brát s rezervou - hodně ji ovlivňuje tělesná výška lezce.
Např. "Zelené Tango" od Doudleby je VIb tak pro mě (měřím 186)a začátek spáry chytám za 2 prsty ve stoje na špičkách, pro člověka se 165cm to musí být neskutečnej tanec - a určitě ne za 7-UIAA...
Herriodpovědět 
 Re: Žihadlo - doplnění cest11:41:35 02.11.2005
Jo, to dela moc. V JH si moc nejde vybirat jak to lezt. je tam jeden chyt a snaz se. Vyska je casto limitujici.
Na druhou stranu Prachtelove (oba) moc veliky nejsou... a kdyz jsem je videl lezt...
jan pusodpovědět 
  Re: Žihadlo - doplnění cest12:13:29 02.11.2005
Prachtelovi jsou kouzelnici - jako kazda osobnost jizerskyho lezeni...Ale jeden by se divil jaky relativne lezitelny cesty nema Prachtel, kvuli vysce, prelezeny !
Herriodpovědět 
   Re: Žihadlo - doplnění cest12:22:51 02.11.2005
Uzasnej byl pohled na Zorku. Plotny, jasne, to precupitala. Ale ty brutalni previsy. Ono to brala jako voda. Tak se tim prelevala smerem vzhuru az byla nahore. :-)
jan pusodpovědět 
  Re: Žihadlo - doplnění cest12:18:32 02.11.2005
Prachtelovi jsou kouzelnici - jako kazda osobnost jizerskyho lezeni...Ale jeden by se divil jaky relativne lezitelny cesty nema Prachtel, kvuli vysce, prelezeny !
Herriodpovědět 
   Re: Žihadlo - doplnění cest19:11:47 02.11.2005
Jo, jsou cesty, kam ja (180) jsem doskocil na prvni a jediny chyt. Mensi je dost v haji.

Leda, jak jsem slysel vypravet: Jeden ze starych mistru mistnich skal hovoril s obdivovateli kteri se tazali: "Stale nechapeme, o Mistre, jak jste mohl zdolati ten nastup! Vzdyt k prvnimu zachytu jest to dobre tri metry! Jaka uzasna lezna technika, o Mistre, nam neznama, v tom vezi? Je to tajne umeni, ci se muzete podeliti s nami?"
"Co bych se nepodelil, chlapci. Privalil jsem si parizek, nahodil smyc, pritahl, odslapl na brizku a uz to bylo."
Pravil pry s usmevem Mistr skal. :-)
jan pusodpovědět 
    Re: Žihadlo - doplnění cest05:40:05 03.11.2005
mezi nama az pod Majovou uhnije ten parez co tam je bude to o poznani vyzivnejsi... :)))
dafeodpovědět 

 A ono to jde!17:10:23 02.11.2005
Holkám blahopřeju. Není to na zabití, ale je to hodně poctivý 7- a kus odvahy to chce. Děkuju za důkaz, že v Jizerkách umějí lízt těžký cesty bez MG i děti - doporučuju k pozornosti borcům, ze kterých se práší jak z mlynářských učedníků na cestách, který lezl před sto lety starej Kauschka v lyžákách.
Jirka Hušekodpovědět 
 Re: A ono to jde!18:08:13 02.11.2005
Máš na mysli např. údolku na Oldříška že???
odpovědět 
  Re: A ono to jde!09:11:44 03.11.2005
Milý neznámý příteli (z Hořic?), mám na mysli bohužel i podstatně lehčí cesty, například aktuálně jednu nejmenovanou čtyřkovou spárku (!)z doby hluboko předválečné (tedy před tou první válkou)
JHodpovědět 
 Re: A ono to jde!22:31:54 02.11.2005
Opet se hloupe zeptam - A cemu mg v Jizerkach vadi?
Jeste mi na to nikdy nikdo neodpovedel.
Myšákodpovědět 
  Re: A ono to jde!01:01:58 03.11.2005
Čemu vadí? Odpovím ti - vadí lidem.
Sedíš před monitorem, a čteš slova mrtvého muže:
"A ještě dnes, po tolika letech, hněv mi vhání nach do tváře. Jdi nahoru a smaž tu skvrnu, chceš-li se opět důstojně objevit tváří v tvář horám! Nač ta skvrna na onom místě?"
Julius Kugyodpovědět 
   Re: A ono to jde!03:23:58 03.11.2005
Neni to muj konicek, spise naopak, vubec nemam rad histerii okolo mg, ale pokusim se nastinit muj nazor.
Zaprve pochybuji, ze by se J. K. vyjadroval k mg, ale budiz. Prijde mi, ze je to prevazne takova nase specialita, jinde (az na par vyjimek) to nikdo neresi. A u nas? Prijde mi to, ze slovo MAGNEZIUM pusobi na vetsinu lidi jako cerveny hadr na byka, strucne - zatemnuje mozky. Oba tabory se zurive hadaji a prehlizeji daleko zasadnejsi problemy ve skalach (pridavani jisteni, sekani chytu, rybareni, atd.), prestoze valka S nebo BEZ jiz v podstate skoncila. Mg uz ve vetsine oblasti nikdo nezastavi. Muzeme se tedy jen vasnive prit jestli bohuzel nebo nastesti.
Nejsem ani zaryty zastance, ani odpurce. Ale co me na obou taborech vadi, je podporovani nazoru jakymsi vyssim principem. Jako by nestacilo rict, jsem pro, protoze mi to pomaha, nebo jsem proti, protoze mi to problem zjednodusuje..
Vadi mi to RVANI a neochota tolerovat jiny nazor. Myslel jsem si, ze jsme lidi a ne Vogoni.
Myšákodpovědět 
    Re: A ono to jde!04:30:28 03.11.2005
Bych snad tenhle peknej clanek s nemene zdarilejma fotkama neopatlaval onim/tamtim.
Debata je to opravdu iracionalni a iracionalni jsem i ja. Onen citat, byl-li by to citat, si snad opisu. Jo, pro nekoho (ja myslel ze jen pro mne, ale je takovych vic) je skala tak trochu posvatna.
Zbytek byl receny mockrat. Mam-li rad skalu jako skalu a prijdu k ni a je "upravena ke pouziti", tak holt nejsem nadseny. A ja ji do puvodniho nevratim, kdezto "on" ji pretvori kdykoliv. Ja uz se casto smeju, ale smich horkym zda se a opovrzenim nasakly jest velmi. :-) Dokonce si nekdy nepripadam ani tak bezbranny. :-)
jan pusodpovědět 
    Re: A ono to jde!14:04:18 03.11.2005
Chtěl jsi odpověď, a dostal jsi odpověď. Jsi nespokojený? Nemohu za to, nechtěl jsi spokojenost. Dostal jsi to, co jsi chtěl.
hlas ze záhrobíodpovědět 
   Re: A ono to jde!09:05:41 03.11.2005
Milý Julie z Julijských Alp, toť hřebík na hlavičku udeřený. Pokud má Myšák na mysli nekončící debaty o tom, jestli skále víc škodí MG nebo kyselý pot, jestli MG nevratně mění chemismus přírodních stanovišť... - tak tohle považuju opravdu ve většině oblastí za prkotinu a řekněme zástupný problém. Pro Jizerky to platí vrchovatě. Problém vidím v tom, že skupina lidí úplně dobrovolně dělá věc, která je baví (lezou po skalách)a dohodli se na nějakých společných pravidlech. Když už pro nic jiného, tak aspoň pro to, aby mohli porovnávat svoje výkony mezi sebou a třeba taky se svými předchůdci. Teď prostě bez toho, aniž by se na tom shodla kvalifikovaná většina těch, kteří se ve skalách reálně pohybují, se pravidla namísto jejich (možná obecně akceptovatelné?) změny určitou podskupinou zkrátka nedodržují. A to je to, co mě vytáčí a proč jsem u tohohle článečku tu debatu naťukl. Protože další na řadě je masové lezení TR, dojišťování relativně bezpečných klasických cest a hrdinské sekání prvovýstupů takovým stylem, že pokud by na něj přistoupili lezci o generaci starší, udělali by stejnou cestu už před čtvrt stoletím (bez EB a MG) a pokud by se nechal směr generaci další, udělal by prvovýstup někdo třeba za deset let v duchu těch vysmívaných pravidel.
No a vůči partnerům zvenčí (vlastníci pozemků, obce, ochrana přírody...) se tak lezecká subkultura prezentuje jako parta mamlasů, která není schopná a ochotná dodržovat (nebo kultivovaně upravit) svoje vlastní pravidla - a proč by potom měli dodržovat dohody s někým třetím? Takže ano - vadí to lidem.
Jirka Hušekodpovědět 
    Re: A ono to jde!10:30:14 03.11.2005
1 Domnívám se, že termín "svoje pravidla" je přinejmenším zavádějící. Čí vlastně ta pravidla jsou? Nejsou pouze poplatná době a několika stvořitelům? K čemu slouží pokud jsou permanentně v několika bodech porušována? Nebudu chodit daleko a zůstanu i Jizerek. Většina těžkých cest v J.H. minimálně za posledních 15 let byla vylezena se zakázaným MG, styl dělání výstupů taktéž často minimálně na hraně se současnými-tehdejšími pravidly...
2) "Není porušení, jako porušení". Když někdo leze tam, kde se nesmí, přidává jištění tam, kam nemá, chodí ke skále tudy, kudy je to zakázané, osazuje jištění shora tam, kde se to nesluší nebo nedej bože seká chyty, tak je prostě mameluk. Ale jestli někdo leze s horním a má to udělané tak, že neničí skálu a neomezuje ostatní nebo se zajistí ze sousední cesty, tak je to čistě věc jeho smýšlení a nahlížení na lezení jako takové. Stejně tak použít Mg tam, kde ho ze "stejných" pohnutek použil prvovýstupce je nejspíše v souladu se zdravým rozumem. Konkrétně u Žihadla je minimálně otazné jak to s použitím Mg v případě kluků prvovýstupců (tuším Balcer, Kofr??) bylo. A to nemluvím o fixním jištění v případě Májové...
3) V souladu s výše uvedeným se ptám, zda-li by nestálo konečně za to neotáčet se k problémům zády a znovelizovat pravidla lezení v J.H. Ta poslední revize z přelomu třetího tisíciletí má totiž stále šátek na očích...
Ondrášodpovědět 
     Re: A ono to jde!08:57:45 04.11.2005
Pravidla jsou pochopitelně poplatná době vzniku a svým stvořitelům. Jde o to, jestli jsou obecně přijatelná i teď. Pokud ne, pak je potřeba je změnit a ne porušovat. A o tom, jestli jsou na křižovatce potřebné semafory, je nutné se dohodnout a ne jezdit na červenou, když se mi to zrovna hodí. S tím, že by v posledních 15 letech vznikla v Jizerkách většina těžkých cest s MG se pochopitelně Ondráš ukrutně mýlí. Troufám si tvrdit, že nadpoloviční většinu těchhle cest v tomhle období má na svědomí Petr Prachtel. Můžeme debatovat o tom, jestli je to perzóna jednoduchá, jestli dělá všechno O.K. a jestli se všem líbí... Co mu ale nelze upřít je to že leze bez!! A ve svých šestašedesáti pořád líp, než většina těch mlynářských učedníků vůbec kdy dohlídne (viz cesta SiO2 na Kovadlinu z letošního června, cca za 9-). Jeho aktuální názor si dovolím citovat z papírku, které trousí po skalách: "P.T.! Neslyšeli jste, že v JH je zákaz používání Mg?! Myslíte, že - v mém věku - jsem nějaký uklízeč skal po vašich radovánkách? Víte co - běžte někam, kde tohle prasení nevadí!! Petr a Zorka Prachtelovi 23.X.005.". Tolik citace. Vím, že někteří další prvovýstupci až tak rigidní nejsou. Mnohdy ke své škodě, protože při jejich kvalitách by to často velmi pravděpodobně zvládli i "bez". A není to jen o těch těžkých cestách. Vašek promine, když ho vezmu jako příklad, ale když Šatavis a spol. dělali loni v sychravém říjnu Bukolit (9-) na Zvon (mimochodem rozděláno před lety Špekem "bez"), bylo tam hodně bílo. To by šlo možná pochopit, kdyby mistři potom nevstoupili do vedlejších klasik za 5+ a na polici, kde se dá stanovat, to nevypadalo jako po výbuchu cementárny.
A Ondráši, jsi týž Ondráš, po kterém zůstala v Jizerkách před lety (v premaglajziku, tedy době předmagnéziové) řada sympatických lezeckých stop, tentýž, který naopak před několika lety přišel s nápadem dojištění klasických ploten na Zahradní stráni? Pokud ne, oběma se vám omlouvám a zdravím
Jirka Hušekodpovědět 
      Re: A ono to jde!11:36:57 04.11.2005
S dojišťováním cest na Zahradní nemám nic společného, pár stop po Jizerkách jsem zanechal, mj. na Žihadlu, cestu jsem vylezl s maglajzem, stejně jako většinu ostatních těžších cest v J.H. i na písku. Etický problém s používáním Mg chápu a v klasických cestách jej nepoužívám. Příklad za všechny: když jsem byl v loni na Prachově, bylo vedro, ruce a nejen ty se potily o stošest. V cestách od Vacana jsem maglajzoval, z normálky na Smítkárnu jsem slanil - v místě kde se staví se mi smekaly prsty a maglajz jsem si nebral. Sám Jirko připouštíš, že Ti Mg v Bukolitu přijde obhajitelné.....ale i tam je v rozporu se současnými pravidly. Petra i Zorky P. si vážím, ale s jejich stylem dělání cest nemohu vždy souhlasit. Nejde jen o kvalitu fixního jištění v jejich cestách, ale o styl dělání cest. Stejně jako je pro ně nepřijatelný maglajs, je pro mě morálně neobhajitelné prohlásit, že jsem cestu vylezl čistě (nemyslím ti RP-éčko), když jsem si pomáhal fixním jištěním. Opět příklad: Cesta dýmu na Zvon od P.P.(alespoň doufám, že se tak jmenuje, už jsem tam hodně dlouho nezavítal - myslím cestu nalevo od Kolesákovýho "Podejte mi lahvové"), kde Petr sám příznal, že to čistě nedal. Je to úhel pohledu a stejně jako v životě vše vyřeší slušné chování a tolerance.
P.S.: jinak souhlas s Myšákem a Herrim.
P.P.S.: doufám, že jištění v Myšákově cestě na Kauschkárnu zůstalo a na jaře 2006 půjde vyzkoušet.
Ondrášodpovědět 
       Re: A ono to jde!12:12:39 04.11.2005
Nechci debatovat o Prachtlovi. Ta sekvence o něm byla reakcí na tvoje tvrzení, že většina těžkých cest v posledních 15 letech byla udělaná "s". A to prostě nebyla. Aby bylo rozuměno, netvrdím, že prvovýstup Bukolitem "s" je obhajitelný (ano, je to proti pravidlům), ale "možná pochopitelný" (viz výše). To připouštím z toho důvodu, že naopak v rámci svých možností takřka nejsem schopen pochopit, jak se tou stěnou vůbec nechá pohybovat směrem vzhůru. Možná se na to trochu jinak dívá právě Špek, který to rozdělal "bez" a potom byl v partě, která to dolezla (on sám bez sáčku na zadku). To je otázka na něj. Pokud se ti daří rozlišovat v jedné oblasti těžké x lehké, nové x klasiky a podle toho lézt "s" x "bez", jsi bohužel jeden z velmi mála. Ačkoliv by to možná bylo nejlepší řešení, je to idea podle mého v praxi dnes nereálná.
Jestli jsem tě neprávem spojil s dojišťováním ploten, přijmi omluvu.
Jirkaodpovědět 
       pro Ondrase16:49:47 04.11.2005
Cca v pulce zari tam bylo a cesta nemela opakovani. Hodne stesti pri zkouseni.
Myšákodpovědět 
      Re: A ono to jde!21:32:50 04.11.2005
Uz jsem se s tim setkal nekolikrat a porad me udivuje, jak mohou panove Husek a Vrsovsky davat P.Prachtela ostatnim za vzor. Uznavam, ze je to vyjimecna osobnost, ale malokdo jiny porusuje pravidla tak jako on. Na druhou stranu nam pak tvrdi, ze kde neni lezeni povoleno, je zakazano (v CHKO). Ale je v poradku, ze P.P. si eviduje okolo 90 lezeckych objektu jenom na Strzaku. Zajimalo by me jak by se tvarili oba zminovani panove, kdyby se naslo treba jen pet dalsich, kteri by se chovali podobne. A to nemluvim o ostatnich nesvarech. Ale jak jsem slysel z ust jednoho nejnenovaneho, zainteresovaneho clena VK, v podstate se ceka az P.P. natahne backory a zacnou se napravovat skody.
Ja tvrdim, jsou horsi veci, ktere se deji v JH nez MG. A bojim se, ze muze byt hur.
Myšákodpovědět 
       Re: A ono to jde!22:36:48 04.11.2005
Citaty: "Troufám si tvrdit, že nadpoloviční většinu těchhle cest v tomhle období má na svědomí Petr Prachtel. Můžeme debatovat o tom, jestli je to perzóna jednoduchá, jestli dělá všechno O.K. a jestli se všem líbí... Co mu ale nelze upřít je to že leze bez!! "
"Pokud má Myšák na mysli nekončící debaty o tom, jestli skále víc škodí MG nebo kyselý pot, jestli MG nevratně mění chemismus přírodních stanovišť... - tak tohle považuju opravdu ve většině oblastí za prkotinu a řekněme zástupný problém. Pro Jizerky to platí vrchovatě. "
Tak pravil Jiří Hušek v této utěšené debatě.
Pokud jde o Hlínu Vršovského, tak v raportu o Kauschkově věži naštval Petra natolik, že došel (sic!) až k počítači a psal.
Já bych je z presentování Petra, jako vzoru nepodezíral. :-)
Ostatně víme, že jediný vzor je Mirek Dušín. Leč, ouha! Ten sice nelezl, však Jarda Metelka na neznámou pískovcovou věž, kde dopustil se on, i ostatní hoši tolika metodických chyb, že na druhém zasedání komise pro určování horolezeckých vzorů pro JH nakonec neprošly ani Rychlé šípy!!!
Nejmenované, dobře informované zdroje tvrdí, že P. P. irituje kdekoho. Lidé nebývají jednoznační. Leč II. o P. P. lze myslím říci, že jeho ohledy k přírodě jsou nadprůměrné. To je asi tak vše, čím se osoba tohoto muže dotýká diskutovaného problému.
jan pusodpovědět 
        pycha, pytel, Pus, kopyto...19:53:38 08.11.2005
I ty, Jene!! Zklamal jsi mne. Tvoje neznalost Rychlych Sipu je neomluvitelna a nuti mne se zamyslet i nad kvalitou tvych ostatnich pisemnych projevu....
odpovědět 
         Re: pycha, pytel, Pus, kopyto...20:35:20 08.11.2005
Ach ano! Teprve po odeslani jsem si vsiml, ze krom vynechanych pismen a hrubek, ktere jsou ovsem ozdobou meho pisemneho projevu se vloudila veru nepodpustitelna chyba faktograficka!!!!!
Doufal jsem, ze mezi ctenari nebude osoba natolik vzdelana v teologii a geometrii, vsak, beda, zmylil jsem se.
Oprava a omluva. Jednalo se o Cervenacka v : "Rychle sipy na vyprave" Tam hosi po mocne davce vykonanych dobrych skutku dojdou do skalniho mesta. Zde Cervenacek, v tvari tvar skalni vyzve pronasi "O co, ze na tu skalu vylezu!" To by snad nebyl ani Mirek, kdyby hnedle nerekl neco moudreho! A take ano: "Nepokousej se o to-mohl by ses zritit!" Cervenacek vsak nedbal a dosahl free a i s batohem (!) zakratko vrcholu. Tam ovsem shledal, ze neni mocen svepomoci sestoupit.
A nyni dochazi k udalostem, pro ktere komise pro urcovani vzoru zamitla Rychle sipy. Hosi vrhaji na skalu kamen nesouci provaz zjevne nesplnujici normu UIAA! Cervenacek si lano uvazuje za jakousi vlajecku (sic!) a ruckovanim (nezna Dulfera?!?!)sestupuje. Hosi, misto aby zpytovaly pysne pytle, pyrice se (jak jsi naznacil ve svem titulku) a prihlasili se do vhodne horoskoly, kde by se doucili normam oceli, managementu rizika, testum klouzavym blokem, sestupu do doliny bokem a dalsim nezbytnym dovednostem, pokracuji vyletem, jakoby nic.
Tak tak. Omlovam se Tobe, Rychlym sipum, pt ctenarstvu, maglejzpitlikum, klasykum i JH z JH a VV z VK a I z Reze a sudetum, ze jsme toho FK taky nevyhnali, MM za existenci kocek, Kocce za to ze jsem pes....
jan pusodpovědět 
          Re: ppP & kopyto...20:42:20 08.11.2005
Druha, metodicky pochybena cast se jmenuje: Rychle sipy zachranuji kamarada.
Jooo zachranky....
jan pusodpovědět 
          Re: pycha, pytel, Pus, kopyto...19:21:55 09.11.2005
Sipaci jsou nymandi, ale pockej az mne sahnes na pracku, nebo dokonce na bidlo [dlouhe], kletba kocici pracky te nemine....
Dlouhe Bidloodpovědět 
          Re: pycha, pytel, Pus, kopyto...07:57:34 10.11.2005
Fotografii mistra zamechovaneho lokru prof. Autsajda JP si vesime na klubovou nastenku jakozto majitele NejModrejsiho Okynka udelenoho za napravu lezecke metodiky ve vsech krajich mimo Stinadel.
starej Mirek D.odpovědět 
           ppP kopyto...09:20:25 10.11.2005
Můj velký sen se splnil! Není větší cti na tomto světě a ani temná hrozba Bratrstva mi již nemůže vyděsiti.
autsajdodpovědět 
       Re: A ono to jde!10:04:41 05.11.2005
Myšáku, nepřekrucuj moje posuzování Prachtela z hlediska vzniku cest na Kauschkově věži. Já jsem ho pouze zmínil ve smyslu, že cestu neuspěchal a měl dost trpělivosti (na rozdíl od zdařilého vánočního mejdanu pánů na Psí cestě). pokud se k mému materiálu vrátíš, najdeš tam i jasné připomínky podezřelých a časově nápadně shodných kácecích akcí u věže téže.
Nepatřím ani k nekritickým obdivovatelům P.P., ale ani ke skupině, která ho šmahem odsuzuje. Mimo jiné i proto, že za bolševika úspěšně vzdoroval budování socialismu a v budování kapitalismu taky byl programově vlažný (až chladný). Ostatně více ke vztahu VV-PP níže Honza Puš.
Zdravím tě za Ärmelkanal (??)a buď v pohodě.
Mimochodem, napadlo někoho, že autor článku překopíroval kus průvodce (včetně obrázku z něhož ani neodstranil číslo stránky) a měl k tomusvolení autorů a vydavatel?

zdra
hli
Vršovskýodpovědět 
        Re: A ono to jde!10:33:28 05.11.2005
Jsem v pohode, P.P. neodsuzuju, ale nevim jestli si to pomatuju dobre z knizky. Mam takovy pocit, ze jeho prelez taky nebyl cisty.
Myšákodpovědět 
     Re: A ono to jde!10:31:05 04.11.2005
1) Snad vsechna pravidla (zakony) jsou z minule doby a tim, jak jsou vsech, jsou alespon v necem jednotlivci nemila. Permanentne porusovana nejsou. Nekdo je neporusuje temer vubec a nekdo jen zrika. A neni takovych zase tak malo. Ostatne sam, nektera pravidla za rozumna asi mas a pro jejich zachovani by jsi byl, viz bod
2) Myslim, ze mas pravdu. Jde o to kam az. Chytani za kruh, vhodne dane TR a bez lezeni "lestenim", je spis vec intimni, jednoho kazdeho za nas. A vec ciste lezcu. Dalsi se tyka ostatnich lezcu, protoze teren, ktery pak najdou je jiny a jim nemily. Dalsi s tykaji vsech (devastace)
3) To je otazka. Kazdopadne to, ze se neco v pomerne velkem rozsahu dela, snad neznamena ze je to akceptovatelne? Nakonec, vykradani aut je uz take "normalni". Kdybych to vzal do absurdna. Ovsem, opet a dokola. Temer nikdo nerika, ze pravidla jsou nezmenitelna! Ale cekas snad, ze ja, nebo nekdo podobny pujde psat navrh na legalizaci onoho?
jan pusodpovědět 
  Re: A ono to jde!10:04:50 03.11.2005
Magnesium vadí mně (a docela určitě nejsem sám). Vadí mi obílený prstový dírky v Západce na Oldříška. Vadí mi kompletně obílený sokolík tamtéž (sestupovka). Vadí mi zamatlaná Jižní spára na Kovadlině, Májová na Frýdlantské, Normálka a Východní kout na Gorile, Dvojspára na Zvonu... Mohl bych ještě dlouho pokračovat. Chtěl bych poznat ty borce, kterým se i v říjnu potí ruce natolik, že musí mágovat v klasických čtyřkách. Pokud nemám na to, abych cestu vylezl čistě, tak do ní nelezu. Ruku v ruce s maglajzem jde dojišťování a nedej bože sekání. Nechci se dočkat časů, kdy se bude Melta lézt po sekaných schodech a co metr si cvaknu nejta. A to ze mě nemluví vzpomínka na "starý dobrý časy". Je mi 21 a do Mg bych v Jizerkách nesáhl. Když na to nemám, nevlezu do toho. Potrénuju, počkám na lepší počasí nebo si prostě nechám zajít chuť, ale odejdu s čistým štítem i skálou...
husaodpovědět 
   Re: A ono to jde!10:27:27 03.11.2005
Husa = Hušek?? Se po ránu nudíš, že chceš rozpoutat flame o MG?? A to pod článkem, který je o něčem úplně jiném. Co mě na palčivém problému MG jediné uklidňuje, že (soudě podle komentářů) vzrušuje tak 5-10 jmen (a to zřejmě někteří vytupují pod několika nicky) z obou táborů...
Tomodpovědět 
    Re: A ono to jde!10:38:25 03.11.2005
Flame o MG rozhodně rozpoutat nechci. Jen jsem si prostě posteskl z posice člověka, který leze v JH poměrně často. A položit mezi husa a Jiří Hušek rovnítko? To nevyjde. Společnou máme jen polovinu genomu:)
husaodpovědět 
    moc to nejde11:30:25 03.11.2005
Jenom pro poradek.
Pozivace to vetsinou netrapi, nebot cista skal je neomezuje. Setkaji-li se s omezenim opravdovym, vresti az dost. :-)
Velkou cast to netrapi vubec, protoze jim to je vubec jedno. Maj lezeni jako jednu z povinnych adrenalinovych soucasti zivota.
Dalsi ti trapi (opatlani), ale jsou to plache bytosti. Obcas s nimi hovorim, obcas od nich dostanu mail.
jan pusodpovědět 
    for >Jiri Husek11:37:58 03.11.2005
:-) Blahopreji, Jiri! Predrecnik by Ti prisoudil 21 let! :-)
jan pusodpovědět 
     Re: for >Jiri Husek09:16:19 04.11.2005
Nebylo by to od věci, ale když se podívám do občanky, vidím tam úplně stejně tristní numero jako ty, milý Jene. Těch jednadvacet patří jiné osobě, která má sice stejné jméno a bydliště, ale svoji hlavu (naštěstí takovou, že když jsme spolu ve skalách, nemám chuť mu ji rozbít klackem, což nemohu tvrdit o některých jiných "kamarádech ze skal").
Jirkaodpovědět 
      Re: for >Jiri Husek10:08:39 04.11.2005
A tu chut rozmlatit nekomu hlavu klackem v lese mas uz dlouho? A zda se ti nekdy o tom ze uz si to udelal a pak se ti hodne ulevilo? A chodis do toho lesa casto?

Fakt sila...
odpovědět 
      Re: for >Jiri Husek10:11:15 04.11.2005
Máš chuť kamarádům ze skal rozbíjet hlavy klackem?????
Za magnézium???
Seš mudžahíd Jizerek!
Martinodpovědět 
       Re: for >Jiri Husek10:41:46 04.11.2005
Chlapci, chlapci, naučte se pracovat s literárními prostředky. Existuje metafora, tedy obrazné rčení a hyperbola, anóbrž nadsázka. Pokud řeknu že někdo má svoji hlavu, neznačí to onen pochopitelný fakt, že má na krku svůj kedluben a nenosí transplantovanou řepu souseda Nováka. Stejně tak povím-li, že mám chuť někomu do hlávky bacit, nesháním se hned po větvích, ani na zem spadlých. To ale při své inteligenci jistě dobře víte, jenže prostě máte svoji hlavu a chtíce psa bít, hůl si hledáte.
Čusbus
Jirkaodpovědět 
        Re: for >Jiri Husek11:07:20 04.11.2005
Je to tak, je to tak. Praví-li básník, že "srdce jeho vzplálo", netřeba volat hned lékaře, ani hasiče. Ani věta horala -- romantika "hory mne volají "nemusí nutně znamenat paranoidní percepce a nutnost léčení psychofarmaky.
Věc tato má ještě druhý aspekt, který bych si troufl označit za důležitý. Jak víme, člověk má v sobě agresivitu, která může neventilována, nesublimována a pouze potlačována, vézt k nečekané, ale o to destruktivnější akci. No, a základem kultivování této, je uvědomení a přiznání si její existence.
jan pusodpovědět 
         Re: for >>:-)05:02:22 09.11.2005
Ja tam zase nedal :-) !!! Jeste to bude vypadat, ze to myslim vazne :-)
jan pusodpovědět 
   Jizerky15:37:58 03.11.2005
Tak to tedy koukám. Jestli se někdo maglajzuje ve výše uvedených cestách, tak si asi nahrazuje dostatek odvahy nebo zkušeností. Já mám Jizerky rád bez Mg. S flekama od bílého prášku by Jizerky stratily své kouzlo.

Tři důvody, proč je v Jizerkách Mg na hovno:
1) Nejsou tam chyty.
2) Skoro všude jsou spáry a komíny.
3) Jizerská žula má dobré tření i bez Mg

Kdo nebyl v JH nepochopí.
Martin Sivekodpovědět 
    Re: Jizerky22:43:23 03.11.2005
Mohl bych toho napsat mnohem vic, ale asi to nema cenu. Takze jen k bodu jedna - nejsou tam chyty. Jak kde a jak pro koho, v jizerkach je nekonecne mnozstvi chytu temer vsude, jenom obcas jsou krapet "mensi" nezli predpokladas.
Myšákodpovědět 
     Re: Jizerky07:39:56 04.11.2005
souhlas s Myšákem - pan Sivek zřejmě nikdy nelezl v JH...
Herriodpovědět 
      Lezení14:34:48 04.11.2005
Přesně tak, já tam chodim přesazovat mech a vřes.
Martin S.odpovědět 
       Re: Lezení18:36:08 04.11.2005
To vypadá na nezákonný přesun přírodnin! A v pravidlech, která jsme si dohodli, i v legislatívě stojí, že roští není povoleno přidávat ani ubírat! Takto není možné postupovat - nelíbi-li se nám pravidla, není přeci cestou je porušovat, ale musíme usilovat o jejich změnu. To je samá partyzánština a pak navenek (například při jednání s orgány z OP) vypadáme jako parta chaotů, která si nedokáže zjednat pořádek na vlastním dvorečku! Přemýšlejte o tom, prosím.
Jinak: klíčové slovo Jizerky už začíná četností připomínat Maglajz. Dobrej kabaret, díky chlapi. P.S. Co soudíte o vhodnosti použití borháků v Jizerkách? ... Ano, slyším, jdu do prdele...
Papoušodpovědět 
     Re: Jizerky09:23:13 04.11.2005
Namohu souhlasit ani s Martinem, ani s Mysakem. Jde sice o to, jak definujeme chyt, ale k "zadny", nebo "nekonecny" se nejspis nedostanem. Vystup na: echo $chyt ; bude v oboru realnych cisel a mnozstvi: chyt > 0 ; < \infty (nekonecno).
Podobne to bude se sparami a kominy.
Treni se da ocekavat na povrchu jakkoliv znecistenem nizsi.
Esteticka, ontologicka a dalsi hlediska bych, ackoliv pro sebe mam jasno, musel rozvezt v clanku nejmene tricetistrankovem. :-)
jan pusodpovědět 
      Chyty x nechyty14:32:36 04.11.2005
Nó, hlášku: "Vem ten krystal na sokola." sice znám, ale krystaly nejsou chyty, né? :-)
Martin Sivekodpovědět 
       Re: Chyty x nechyty16:54:37 04.11.2005
Zapeklita vec! Chyt neni definovan, ale veda chytologie, ma jiste budoucnost! S mnozstvim studijnich oboru jako Vyuziti volneho casu, Instruktor pro pobyt v zadveri a tak, se toho nekdo chytne. Chytu! Budou definovany, popsane roztridene. Takze nejen v JH, ale i v publikacich jejich pocet poroste smerem k nekonecnu, ktere vsak nedosahne. :-)
Jooo, "Ortoklasek za sokola" Proc ne? I to jde. :-)
jan pusodpovědět 
        fraktály&chaos&malé šity18:52:00 04.11.2005
Zvěz Jene cos o dimenzi Hausdorfově, přidej k tomu kousek Mandelbrota, vyjádři to slovem rýmem vázaným a mnohé temnoty lezení nám osvětleny budou...
ivošodpovědět 
         Re: fraktály&chaos&malé šity20:43:16 04.11.2005
Když Hausdorfem poměříš tak nějak
ten jizerský kvak
Bude to tak

Když nahradíš jej Lebesquem
šťatní všichni budem
pod skalou se schrujem

Chytnem Mandelbrota na sokola
tu množinu v komplexním oboru
nic nás už nezastaví
vylezem až nahoru

Od nuly chytů k nekonečnu
konvergovat budem
možná potkáme i pěknou slečnu
Pak temný pud umocňovati budem pudem

To bude exponenciála
co by se jí slečna bála
ani divergence nás nezastraší
v té supremální vášni naší

Ulehnem do listí, či hromady maga
Foglové budou kvákat a myšáci tancovat
já budu hledat, kde je ta spára
Ona sevře borhák, to bude jí rajcovat.

V tom zahlédnu s vrtačkou vrtáka
infinimum, epsilon...už jsem já
od ftáka po Ftáka...bude po ftákách
Marné je snažení, tak děvče pá

Mám přijmout axiom výběru?
já se na to ....

Děkuji za spolupráci panu Mgr, Jakubu. S. a paní H. R. Csc




jan pusodpovědět 
          Re: fraktály&chaos&malé šity20:54:07 04.11.2005
Ovšem na pochopení problému mg v JH je nejdůležitější objev Kurta Gödela.
1) V každé lezecké oblasti existují tvrzení, která v rámci této oblati nelze dokázat.
2) Neexistuje metoda, pomocí níž bychom mohli rozhodnout, která tvrzení v dané oblasti to jsou.
jan pusodpovědět 
           Čtyři G23:17:16 04.11.2005
Ó Mistře Jene, toť dílo veliké,
cos stvořil pérem svým,
sám Goethe vzorem Tvým
i Markétka se objevila.

I Gauss se zájmem se dívá,
z nebes říše snové,
na objevy doby nové,
jež kdysi předjímal.

A Güllich jistě vlídně shlíží
na Jizerské kameny,
kde výstupy jsou tvořeny
po malých chytech, fraktálech.

Když ale vidím kolik vášní
budí hořčík s kyslíkem,
vzrůstají pochybnosti ve mne:
tohle Gödel nerozhodne!
iodpovědět 
            Re: Čtyři G23:39:20 04.11.2005
To né já, Ty jsi modře pravil
a popsal ve verších věc
Nad kterou by i stoik zavyl
K uzoufání je to přec

Z prachu na chvíli povstaneme
nežli upadneme opět prach
A krátký život věnujeme
prášku, prachu - jde z toho strach!

Jsou vášně věčně krvavý
je prášek magický a bílý
je marné všechno snažení
i mne opouštějí síly

Však kdyby mg nebylo, řekněme si na rovinu
jistě bychom se hádali, o jinou <I>inu...
jan pusodpovědět 
             Čtyři G23:57:35 04.11.2005
To poslední je pravda pravd,
co jistě světem putuje:
kdo pře se, možná vztekloun je
kdo nepře se, ten nežije.
iodpovědět 
         Re: fraktály&chaos&malé šity09:52:52 07.11.2005
Epsilon, delta, sobepodobna poezie
snad z bileho prachu snad mlhy jizerskych bucin
pronika dimenzi Hausdorfovi sluje
z drobivych krystalu zhury se vali
dusi medvedi v sedivem ranu oblazuje
medved ve sluji zustane, sutr Vam neprevali

P.S. Panove , vynikajici!!
 :)odpovědět 
          Re: fraktály&chaos&malé šity10:01:17 07.11.2005
Hausdorfova sluj bez Hausdorfovy sluje
FUJ! co chcete po medovi co v dimenzi 2.9758 zije
 Lacoodpovědět 
 Husku,14:20:42 03.11.2005
nevzpominam si, ze bys kdy napsal jediny kloudny clanek. Zato jsem neprehledl, ze kazdy clanek hned zaprdis recmi o magneziu nebo zanicenou obranou OP. Ach jo.
to je jedno..odpovědět 
  Re: Husku,09:34:33 04.11.2005
Každej jsme halt nějakej. Slibuju ti, že se polepším a článek napíšu, i obrázky ho vyšňořím. I v komentářích se snažím používat k podpoře svých názorů argumenty. Naopak když mi někdo řekne, že jsem pablb, očekávám, že mi taky sdělí proč. Jinak bych nerad, aby bylo přehlédnuto, že debatu jsem nezačal o MG, ale o pravidlech na příkladu MG. Jo, a když někoho oslovím a nechválím ho, vždycky se podepíšu.
Jirka Hušekodpovědět 

 vzkaz z/do jizerskyho brlohu12:58:16 03.11.2005
Jestli se tu vy nymandi budete hadat vo magu, prijdu a ten kamen vam prevalim!!!!
Medved Hromburacodpovědět 
 Re: vzkaz z/do jizerskyho brlohu13:17:54 03.11.2005
HROMBURÁC na hrad!
odpovědět 

 oh shit13:31:44 03.11.2005
Tezko se cloveku hleda motivace napsat sem neco pekneho kdyz pak cte tu sadu hadavych komentaru... Uklidnuju se tim, ze je to prece vec verejna a tihle tvori tvori mensinu. Jeste jsem to nevzdal...uff
depreseodpovědět 
 Re: oh shit07:54:04 04.11.2005
Sice máš +- pravdy jistě kus, ale depresím nepropadej! "Pohlédni na to z té lepší strany" , jak zpívá sbor ukřižovaných na konci filmu Život Briana.
Například: Komentáře nelze vkládat přímo do článku, ale jsou oděleny. I kdyby byly přímo tam, šlo by na jejich obhajobu jistě něco říct. Neb by se jednalo o analogickou situaci k situacím jiným, abych si nemusel trápit hlavu, argumentaci si vypůjčím (z místních neznámých i známých zdrojů) a jen prohodím slova. Upozorňuji: já vím že argumenty jsou to naprosto debilní, ale tady leckomu debilní nepřipadaj takže: "Takhle se komentuje všude a jenom tady to někomu vadí! To je pokrok a ten nezastavíš!" "Když ti vaděj, tak je vynech! "Komentáře už řešej jen nějaký estéti co zaspali dobu. Radši piš a ser na to!" "Jděte psát!"
No, taková legrace, že...ehm...
K Žihadlu, pěkným fotkám a podzimu ještě jednou gratuluju.
jan pusodpovědět 

 krasne zihadlo15:03:36 07.11.2005
clanek krasny, odklon diskuze k mg u clanku o jh me uz neprekvapuje. pokud muzu, tak muj nazor na mg je jasny - pominu-li porusovani danych pravidel, tak me na pouzivani mg vadi:
1) neesteticnost (na tmavou skalu jh se to proste nehodi!)
2) usnadnovani cesty - kdyby slo o usnadnovani cesty pro toho, kdo mg pouziva, tak by mi to nevadilo, ale ono pouziti mg znamena i oznackovani klicovych chytu, ktere do te doby treba nejsou videt. z cesty, kterou bych si musel za normalnich okolnosti vymyslet sam se potom stava cesta, kde jsou pohyby citelne ze zeme a tim okradate dalsi clovicky, kteri polezou tuto cestu o objevitelske zazitky.
Zdenda Boudaodpovědět 

 slejzani z zihadla12:31:36 16.04.2007
tahle skala se bez lana nejlip slejza cestou zeleny tango-je to kratkej previslej sokolik. jde o moc lip, nez nahoru. petr
petrodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.