LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když nevíš kudy dál, tak namáguj.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prosečnice: hrozí zavážení lomu a zničení lezecké oblasti

V Prosečnici poblíž Jílového u Prahy hrozí zavážení lomu a zničení lezecké oblasti. Jsou zde převážně sekané cesty od Honzy Kareše, což však nemění fakt, že jsou tam nádherné, vytrvalostní a dlouhé lajny. V Morávkové stěně cesty dosahují délky až 35 metrů.

Je tam klid a v létě únosné klima v postranních sektorech.

Máme informace, že příprava záměru zavážení celého lomu materiálem z lomu Prosečnice je již v pokročilém stádiu projednávání. Chce to zavést ruský majitel toho nyní již asi 2-3 roky aktivního lomu blíž k Prosečnici. Byla by fakt neskutečná škoda o tak krásný kus lezení a přírody přijít, taky z hlediska trampingu. Každá informace, jak zabránit zavezení lomu vítána!

Zlatí a zlatí, Morávkova stěna


Zdroj:

horo.natur.cuni.cz


Oblast Prosečnice v průvodci na Lezci je zde pod názvem: Lom v Doubí




Jura dom, sth   [úpravy] 11:31 02.05.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Karma Police12:39:43 02.05.2020
Karma je neúprosná. Pominu-li, že i lom je lezecký objekt a platí pro něj stejná pravidla jako pro přírodní skály, tak tesneš-li, proti tobě se to obrátí. Na Žihli invaze mechu a kde byl vteřiňák, vše se drolí, tady zase vyšší lobby hrozí. Za chvíli na Tetíně lednička velikosti almary se vyvalí a i jinde fanoušky lámání nepevné věci smetou. To je škoda, že se pak lidi, co si s etikou netykají, namnoží jinde. Anebo budou jezdit tam, kam patří, na Smíchov apod., protože vše umělé má stejnou hodnotu jako cesty šroubované.
K. odpovědět 
 Re: Karma Police12:55:22 02.05.2020
svým způsobem, obsazování a sekání bývalých lomů na těžbu pískovce v Ćechách, na Moravě nevím, každopadně Toreador/Hřensko, Střelnice/Sloup, Sosnová/Česká Lípa atd.. jsou oblasti, které pravděpodobně nespadají do tvé karmy, jelikož ta špatná karma, která tam ani nebyla, již byla překonaná spoustou dobré karmy, která tam byla od počátku. je faktem, že novodobé pokusy jako Modlivý důl ve Sloupu atd se nesetkali s přílišným pochopením a tam ta tvoje karma funguje..
odpovědět 

 Chjo13:21:31 02.05.2020
"jsou tam nádherné, vytrvalostní a dlouhé lajny"
Myslel jsem, že nikdo, kdo tu Karešovu gym-hrůzu na vlastní oči viděl, by ji nedokázal v jedné větě spojit s termíny jako "nádherné". Očividně jsem se pletl...
pepanodpovědět 
 Re: Chjo13:46:42 02.05.2020
Obecně jsem proti sekání, ale v Prosečnici ja ta vysoká stěna absolutně hladká a moc lajn bez sekání by tam nebylo. Ta stěna kdyby byla přírodní, tak by tak hladká nebyla. Zároveň nikde v širokým okolí není srovnatelný vytrvalostní lezení a zároveň je to tam fakt hezký - řetězec drobných důvodů "pro" tady podle mě převažuje obecnej princip "proti". V Prosečnici mi to sekání nevadí.
honzaodpovědět 
  Re: Chjo14:15:23 02.05.2020
Já jsem spíš než sekání obecně myslel to, JAK to HK vysekal. (Nejenom) mně to přijde jako děs, SmichOff hadr...
Sekání nepodporuji, ale souhlasím, že v takové "umělé" lokalitě je to k diskusi.
pepanodpovědět 
   Re: Chjo14:37:03 02.05.2020
Každý lom je umělý. Proč by se zrovna v Prosečnici mohlo a v Alkazaru ne???
odpovědět 
  Re: Chjo14:17:35 02.05.2020
Hezkých pár Kareschových sekaček by šlo vylézt bez použití kladiva. Například Kyosek, či Pravice.
odpovědět 

 někdo radši sekanou, jiný boršč13:22:53 02.05.2020
škoda každýho kusu lezeckýho koutu, který rozdrobí tu chamraď na menší šiky. ale třeba si toho, co zbyde budou lidi víc vážit.
galejeodpovědět 
 Re: někdo radši sekanou, jiný boršč06:40:47 03.05.2020
s prvni casti souhlasim bez vyhrad.. ale ze by si tu nekdo zacal neceho vazit..? Bloody unlikely, jak by rekl klasik.
odpovědět 

 v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty14:34:09 02.05.2020
Je tam 26 cest, kde se sekalo (25 od JK) a cca 50 bez sekání. Navíc je i teď u několika sekaných cest vidět, že to šlo lézt tak, jak to tam narostlo před příchodem shybovače. Takže dneska je tam dvakrát víc nesekaných linek i s dalšími rozlezenými projekty. A i když cca 10 z těch 50 stávajících nesekaných jsou kvaky, pořád je většina lezení "přírodní". Sekání je blbost.


Vždycky je něco nelezitelné a hladké a bez chytů, než přijde někdo, kdo tohle neví, má natrénováno a vyleze to.
odpovědět 
 Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty15:10:00 02.05.2020
Pravděpodobně jsi tam nebyl že nevíš jak moc hladký to tam je.
.odpovědět 
  Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty20:53:01 03.05.2020
Pravděpodobně neznáš horolezeckou historii, ve které se mnohokrát opakovalo "nelezitelné". Než přišel někdo, kdo to vylezl.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty22:11:23 03.05.2020
Kubo se vší pokorou nesouhlasím, sorry. Po hladké, drolivé skále která tam většinou je, by nevylezl nikdy, nikdo. Tam,kde to šlo a dávalo smysl, tam se to leze bez sekání. Taky tam mám pár cest bez vrtání děr pro ruce, či nohy..Je to opravdu škoda, mám to tam moc rád;-(
Karešákodpovědět 
    Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty22:48:23 03.05.2020
"Tam,kde to šlo a dávalo smysl, tam se to leze bez sekání."
To je presne to o cem pise, to uz se take tvrdilo opravdu mnohokrat. Celkove je na zvazeni, ze tam kde je to "hladke a drolive" se nutne musi umele vytvaret cesty...
odpovědět 
     Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty06:45:58 04.05.2020
Nevím, kde rád lezeš, ale až tam bude narváno, tak si vzpomeň. Lidí, kteří budou chtít lezt venku bude spíš víc než míň a pokud se časem neprosadí dojišťování písků (ani bych se nedivil), tak tenhle typ oblastí je ideální, jak to trochu rozptýlit.
odpovědět 
      Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty22:15:37 05.05.2020
Dojistovani pisku...Kazdej, kdo potrebuje dojistit pisek (ted nerikam, ze Ty, jen reaguju) na pisek proste nepatri a osobne doufam, ze to se nikdy nestane.
Marphyodpovědět 
    Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty08:55:58 04.05.2020
Přesně tohle za těch cca 150 let, co se sportovně leze, opakovalo mnoho chytráků na mnoha místech. A vždycky to někdo někdy poté přelezl.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty09:27:40 04.05.2020
Ty kráso, hoši, hoši, velká část oblastí u nás jsou bývalé lomy a všechny tyto lomy sou umělé, tak co ty emoce? Jestli někdo něco vyčistit a přisekl nebo to vzal pajcrem a kangem v čem je rozdíl? Třeba Srbsko, zrušit odstřelit, zabetonovat! Moravský kras, Český kras atd. atd. nehledě na to že se to stejně sype...:-D to co ten rozruch? Kvůli Karešovi? Tolik vás sere?
Kokosodpovědět 
     Morávkova stěna a perpetuum mobile09:37:07 04.05.2020
Samozřejmě, "příští" generace lezců již poleze po kolmém skle a "přespříští" po hladkém stropě.

Je to tak zřejmé, jako že 100m se bude běhat pod 5 vteřin, a časem to někdo zaběhne pod 1 vteřinu, ba dokonce i v záporném čase.

A někdo zkonstruuje navzdory chytrákům perpetuum mobile a jiný zas udělá kvadratůru kruhu.

Prosečnice je fajn a i když jsou sekané cesty (byť v lidskou činností vytvořeném lomu) z lezecko-etického hlediska kontroverzní, jezdím s potěšením na ty vysochané nádherné, vytrvalostní a dlouhé lajny.


ivošodpovědět 
      Re: Morávkova stěna a perpetuum mobile01:41:30 05.05.2020
Prosecnice je fajn mozna pro ty, kterym sedne stavec. Pro ty, kterym stavec nesedne, je to mega hnus.

Mimochodem, i takove zesmesnujici komenty jako pises padaly.. Cyklicky se to opakuje stale a stale. Stari vnucuji mladym, jak to musi mit dle zvyklosti starych.
odpovědět 
      Re: Morávkova stěna a perpetuum mobile10:05:25 08.05.2020
Tady fakt nikdo nečetl, že Kareš sekal i co nemusel? Kyosek je pevný a sekal, Pravice je pevná a sekal, Aljaška je pevná a sekal.


Co by se stalo, kdyby tam bylo o 15 cest (sekaných) míň, když tam bude 60 bezzásahových? Ukázalo by se aspoň, jestli je to takové sklo, nebo není. Takhle mu akorát mastíte ego.
odpovědět 
      Morávkova stěna-nesekaný projekt09:15:10 08.06.2020
Vpravo od cesty Thor je projekt (Studio Kroměříž?). Řekl bych, že není sekaný. Bohužel je to dole "rozchrast", nahoře už hladké. Vzdálenosti mezi bh jsou opravdu důstojné, pokud to dotyčný lezl odspodu (o čemž si dovolím pochybovat), klobouk dolů, jinak ale taková vzdálenost borháků nedává smysl. Ostatně i cesty "Ego jistí" a "Stupy di ty" jsou sekané minimálně a jištěné taky tak, navíc staršími nýty. A lezené ještě míň, bodejť.
ivošodpovědět 
       Re: Morávkova stěna-nesekaný projekt09:30:25 08.06.2020
Nesekané jsou i cesty "Silou vola" (první vlevo) a poslední tři cesty vpravo: Mersí, Vzhůru do podsvětí a Chasin'the train. Tyhle tři ale nikomu nedoporučuji :-(
ivošodpovědět 
     Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty10:22:19 04.05.2020
Jo, a ty seš těch chytráků král :D
odpovědět 
     Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty10:24:34 04.05.2020
Kubo Turku, obecně máš jistě pravdu, ale tady se chyť za nos. Ivošův koment je výstižný.
Klára H.odpovědět 
      Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty11:26:16 04.05.2020
I Ty věříš, že všechny cesty v sázavských kopcích by nepřelezly další generace lezců bez tesání? Opravdu?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty16:55:04 04.05.2020
Přidávám se k ivošovi a Kláře H. Nebavíme se o sázavských kopcích, bavíme se o tý vysoký a hladký stěně v lomu v Prosečnici. Možná by tam třeba jeden přirozený průstup byl, rozhodně ale většina z těch tesaných cest by bez tesání nikdy průstup neměla.

Samozřejmě, o těch, kteří tvrdili že něco vylézt nejde a pak to někdo vylezl se ví. Ale na jednoho takovýho chytráka bude deset anonymních skeptiků, kteří o nelezitelných terénech vždy tvrdili, že jsou nelezitelné a dojde na jejich slova - skutečně nelezitelné jsou. Jen se to o nich nikdy nedozvíš.

Nicméně abychom verifikovali, kdo je malověrnej morous a kdo je hurájasánek, protože osočovat se můžem donekonečna jako malý děti, tak nabízím sázku. O Prosečnici to asi nebude, tam už je všechno vysekaný. Napadl mě terén, proti Prosečnici jsou to v podstatě schody který by mohla vyběhnout bába s nůší, je to kousek od silnice, je to velkolepý, v profláklý lezecký oblasti, všichni na to čuměj.. čili ideální terén pro to, aby to někdo přelezl. A já tvrdím, že to v následujících 30 letech nikdo volně nepřeleze. Je to nejtmavší flek uprostřed zadní stěny Sass Pordoi.

O flašku fajnový kořaly?
honzaodpovědět 
        Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty16:59:15 04.05.2020
..západní..
honzaodpovědět 
        Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty23:45:20 04.05.2020
Kdo je to Honza?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty09:55:58 05.05.2020
:-DDD Tak s tímhle jdi do prdele. Když se ti to hodí, sám se nepodepíšeš, tak drž hubu, ty nýmande.
odpovědět 
          Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty10:17:31 05.05.2020
Notyvole, tys mi to nandal... Anonymní hňup bude tvrdit, že jsme hňup jako on... A ještě k tomu se plete do nabídky sázky, do které mu nic není.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty11:03:38 05.05.2020
hele, když je ti "honza" (já teda tuším kterej to je) anonymní, můžeme se vsadit spolu. a můžu zfleku vysypat z rukávu třeba něco blíž, třeba nějakou stěnu selského lůmku na kokořínsku. samozřejmě že výkonnost špičky zatím setrvale roste, ale dokud se na špičky lezeček nebudou dělat přísavky a nepoleze se hlavou dolů, tak některé stěny (hladké převislé drolivé) holt zůstanou bez sekání volným lezením neprostoupené.

nechci se zaplést do diskusí jestli sekání ano nebo ne. sekat šestky a sedmičky je nesporně pitomost, jestli sekat jedenáctky, na to nemám silnej odargumentovanej názor a vlastně mi do toho nic není, spokojím se s pocitovým "nelíbí". jedno si však nevodpustím, jestliže se v hladké svislé nepoužitelné lomové stěně seká "pro lidi, aby bylo co lézt", proč potom nevlepíme do vyvrtaných děr závitové hilzny a chyty nenašroubujeme - mohly by bejt třeba tři přes sebe a mohly by se třeba každý rok obměňovat a furt by bylo co lézt.
Lukas B.odpovědět 
            Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty12:09:49 05.05.2020
@ KT ..email v podpisu + klidně vezměme kvak dle diskutujícího Lukas B.

@ LB .. se závitovkama souhlas, v Prosečnici by to bylo určitě lepší než sekačka, ale ta vyjde asi levněji.

btw. asi jsem Ti zaškodil v revíru, byl jsem na chalupě u Pavla H. a lezli jsme s dětma na nějakej kvak v sedle pod Popovkou.
 honzaplocekodpovědět 
             Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty12:13:00 05.05.2020
.. teď již tam email je
 honzaplocekodpovědět 
             Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty14:03:22 05.05.2020
no hlavně jestli Pavel H. zase někde nestrhával z dominantních věží vlajky. to se tenkrát místní mohli posrat, voni se furt třesou, že přijdou sudeťáci a budou chtít ty svý chalupy zpátky.
Lukas B.odpovědět 
             Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty01:08:53 06.05.2020
Sázet se nebudu, jen jsem chtěl vědět, kdo a proč mi tu sázku nabízí :-) Jestli se to vyleze za 30 let, nemám velkou šanci, že bych si šampaňské nebo kvalitní lihovinu vychutnal. Možná se to vyleze za pár let a možná také za pár desítek let. Pokud se ale bude sportovně lézt, tak k tomu nejspíš jednou dojde.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty08:43:44 06.05.2020
Přesvědčil jsi mě. Až teď jsem si uvědomil, že máš pravdu. Vyleze se to a i ta Prosečnice by se vylezla.
honzaodpovědět 
           Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty12:01:13 05.05.2020
:-DDD a ještě neumíš spočítat 1+1. Já přece nikomu nenadávám za to, že je anonym, mně to nevadí. Poukazuji na paradox, že člověk, kterému vadí anonymita jiných, sám jindy vystupuje anonymně.

p.S. "Anonymní hňup bude tvrdit, že jsme hňup jako on..." pěkný Freudovský překlep :-)
P.P.S. do sázky jsem se nikomu neplet, to si hodně ulít. A i kdybych se plet - co ty děláš jinýho, než to, že se pleteš do diskuzí?

Ty si neuvěřitelně nevidíš do huby.
odpovědět 
            Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty01:04:34 06.05.2020
Netvrdím že nadáváš. Jen jsi podle mého mínění obyčejný anonymní hňup. A to já nejsem. To je celé.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty01:46:16 05.05.2020
Mate recht kluci, vsechny tereny ktere ted aspon 5 z 10 lezcu povazuje za nelezitelny nalezite umele upravit do stavu lezitelneho. To by pak bylo, abychom nemeli lezecke tereny vlastne vsude. Vzdyt tu hnusnou hlinenou stran muzeme vylit betonem. Srat na ty, co si mysli, ze to pujde nekdy lezt nebo naopak, ze se nemusime srat vsude.
odpovědět 
     Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty20:44:30 05.05.2020
V lomu se leze po skončení těžby ... během ní to jde taky, ale není to nějak vono:-).

Jde tedy o zcela umělý terén, na úrovni překližky, který stejně jako ta překližka má svého majitele. Pokud se s ním stavěč dohodne, ať si tam dělá cesty jaké chce a jak chce. Pokud ne, tak je to dobytek a může ty cesty dělat opět jak chce.

Na nějakou lezeckou etiku a podobně zrovna v tomto případě sere zcela pes.

Vot i tak ...
MModpovědět 
 Re: v lomu NEJSOU PŘEVÁŽNĚ sekané cesty19:59:11 10.05.2020
Jediný "čistý" způsob vylezení většiny sekaných cest je tenhle - https://www.youtube.com/watch?v=8tIwR1hY3Yg

Ať si o sekání myslíme cokoliv, do takových oblastí se lezci s výkonností 10+ nepohrnou, prostě to není atraktivní – držet se na hladké stěně za olupující se strupy. Kdo tam byl, tak ví.

Je to škoda, ale tyhle spory vlastník vs. volnočasovkáři jsou běžné, viz třeba Lom Amerika.

Šlojířodpovědět 

 Hezké místo 15:13:17 02.05.2020
Je tam fakt hezky, byla by škoda o to přijít.
Kodikodpovědět 

 Lom19:07:54 02.05.2020
No tak to Kareš může koupit a bude.

Ale teď beze srandy ... obecně platí, že pokud lezu/dělám cesty na něčím, ausgerechte v lomu, tak prostě musím počítat s tím, že to nemusí být na věky, a třeba že zavřený lom se holt může začít opět využívat, byť ne k těžbě.

Ten lom něčí je a pokud tento splní podmínky ochrany přírody, tak holt bude po lezení.

 
odpovědět 

 Cyka19:52:05 02.05.2020
Smutné je ze to vlastni nejakej rusak. Zavazet to chce beztak nejakym bordelem ze stavby...
odpovědět 
 Re: Cyka21:37:23 02.05.2020
Jo, ale kdyby to vlastnil nejaky USAk ta kje to v klidu.
odpovědět 
  Re: Cyka23:35:34 02.05.2020
Sranda bude, az zacnou zavazet umelky. Treba radioaktivnim odpadem %-).
odpovědět 
 Re: Cyka12:07:19 03.05.2020
Na Rusáka se zvysoka, mohl to koupit kdokoli. Bordel ze stavby je ok, pokud to tedy bude čistá suť. Až budeš něco stavět/rekonstruovat, taky budeš potřebovat to někam odvézt a suť do spalovny fakt nic moc. Já jsem dělal nedávno rekonstrukci blbého 1+1 a sutě z toho bylo víc jak nizký kontík (myslím, že jsou to 3m3).

Jako je to tam pěkný, teď za sebe nemyslím zrovna lezení, ale spíš čundrování okolo, ale prostě beru, že někdo jen pro něčí krásný oči neodepíše kus placu, který mu může vydělat. Já bych to taky neudělal ... tak za vodou nejsem, abych si to mohl dovolit.
odpovědět 
  Re: Cyka09:30:05 04.05.2020
Hele a co se toho zbavit normálně? Sběrný dvůr a oni to pak zrecyklujou? Nebo se domluvit v nějaké obci a zpevnit cestu? Jestli si to rval do komunálu tak si fakt borec!!
odpovědět 
   Re: Cyka10:25:13 04.05.2020
Měl toho bordelu nízkej kontejner, 3m³. Líp čti, osle
odpovědět 
    Re: Cyka14:56:40 04.05.2020
Asi tak ... a jen pro toho chytráka nad tebou, sb. dvory min v Praze mají omezení na množství sutě na měsíc. Myslím že je to snad kubík, ale to bych kecal, malej kontík nestojí žádnou raketu, takže jebat se s vybouranou příčkou a sundanýma obkladama do dvora, na to by člověk fakt musel být ultra kolenovrt.
odpovědět 
   Re: Cyka09:58:04 05.05.2020
Osle.
odpovědět 

 pár výkřiků 11:47:01 04.05.2020
1. majitel tam nemíní dělat nějakou skládku komunálu, ale míní tam skládkovat přebytečný neprodejný materiál z lomu - tj. především zahliněnou drobnou frakci. prosečnice nežije z drti, ale z kamenických výrobků (kostky, haklíky, obrubáky, regulační kámen etc.)
2. majitel si obecně může se svým majetkem dělat co chce (není-li nějaký jiný zájem silnější, typicky třeba ochrana přírody)
3. lom není žádná sranda, spadá pod báňský úřad, a je sešněrován mnoha regulacemi. obecně lezení v aktivním lomu možné není.
4. samozřejmě je prosečnice "přírodně" velmi krásná, a jako každý nerekultivovaný lom nabízí velmi pestrou mozaiku stanovišť (suchých/podmáčených, slunných/stinných), kde roste a žije kdeco, on kontryhelů a zlatého kapradí přes brouka pajstejříka po salamandry a wandrfalky. a zavezení (a následná rekultivace starého lomu borovicemi v rastru 2x2metry) je z hlediska mámy Gáji zločin proti přírodnosti. hele to mě napadá - nejsou ti ochranáři nakonec naši přirození spojenci?
Lukas B.odpovědět 
 Re: pár výkřiků 14:13:36 04.05.2020
Sekáče chceš snad dorazit? Já nejprve, že po nich přijdou lepší lezci, a ty je teď udoláš přátelstvím s jejich nepřítelem! Víš, jak se jim to teď musí vařit pod kulichem?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: pár výkřiků 14:41:36 04.05.2020
hm, sekání. to by byla jiná diskuse, a do ní se pouštět nebudu. podobně pajcrování, to je někdy na sportovkách v lomu potřeba, diskuse může být o tom, v jaké míře pajcrovat, a jestli dělat nejdřív odspoda každou jednu cestu a z té pak ze slanění poshazovat volné bloky, nebo nejdřív poshazovat volné bloky z komplet celé stěny a pak udělat shora cesty v jednotném půdorysném odstupu půl druhého metru.

k diskusi o tom, jestli lom zavézt odvalem a zrekultivovat borovou monokulturou nebo nechat zašutrený a zakřovený terén trempům, mlokům a lezcům jsem pro ty mloky. nutno ovšem dodat, že mluvíme o soukromém pozemku a ta rekultivace odpovídá platné legislativě. a mloky vidím jako silnější veřejný zájem než nějaké kratochvilné lezení.
Lukas B.odpovědět 
   Re: pár výkřiků 14:55:12 04.05.2020
Tohle mne vždy strašilo. Na mém vlastním pozemku si udělám díru, ale pak už ji nesmím zavézt. Nejsem přítelem bezbřehého kapitalismu, ale tohle myšlení mi přijde úchylné. Někde byla placka, já tam třeba 30-50 let něco těžím, při ekonomických výpočtech samozřejmě počítám s tím, že těžbou zároveň dělám prostor pro následné uložení vhodného materiálu, ale najednou ho tam uložit nesmím, protože se tam nastěhovala žába? Být majitelem, tak preventivně každé dva tři roky sprchuji vše roundupem a trávím vodu. Neměl bych nic proti, kdyby ochranáři díru odkoupili, ať si tam dělají, co chtějí. Stejně tak bych klidně zakázal veškerou lidskou činnost v přírodních lokalitách. Ale to, že mi něco nastěhuje na pracoviště a já to pak nesmím používat, mi nepřijde normální.
odpovědět 
    Re: pár výkřiků 15:54:19 04.05.2020
viděls někdy skvrnitýho mloka jak tiše žere slimáka? to je prostě ukrutně roztomilý! to je mnohem roztomilejší než bagr a lezení zároveň.
Lukas B.odpovědět 
     Re: pár výkřiků 18:06:27 04.05.2020
majitel Lesy ČR?
odpovědět 
      Re: pár výkřiků 18:26:19 04.05.2020
omlouvám se za nepozornost. klik klik, strejda mapy.cz. a ejhle, lesy-čr. to je Vám taková zvláštní a neprůhledná státní organizace, tady bych se snad nebál pochytat na druhém konci republiky párek salamander, přestěhovat je, afotit je a přivázat se ke smrčku.
Lukas B.odpovědět 
    Re: pár výkřiků 18:35:37 04.05.2020
myslim že lom je v majetku Lesú ČR...
k.odpovědět 
    Re: pár výkřiků 11:49:07 05.05.2020
nojo, vždycky se najdou lidi jako ty, kteří myslí jen na sebe
odpovědět 
     Re: pár výkřiků 13:14:02 09.05.2020
Presne. Hele kde prosim bydlis, ze bychom s partou nekdy k tobe na zahradu zajeli udelat technoparty. Vetsinou porad narazime na pitomce, kteri na tech svejch pozemcich mysli jen na sebe a nas tam nechteji pustit.
odpovědět 
    Re: pár výkřiků 08:58:39 08.05.2020
Takovyhle pravidla jsou dulezity. Kdyby si kazdy na svem pozemku mohl delat co chce. To by to dopadlo. Uplne stejne jako si nesmis bez povoleni postavit co chces, skacet strom av dalsi veci.
hurvinekodpovědět 
     Re: pár výkřiků 14:47:07 08.05.2020
Píšeš o něčem jiném.
odpovědět 
     Re: pár výkřiků 22:03:03 10.05.2020
To je fakt, to prece nejde todleto. Nejlepsi by bylo jim to rovnou vyvlastnit.
odpovědět 
  Re: pár výkřiků 15:29:00 04.05.2020
Kubo a ty si vážně myslíš, že ochrana přírody za ty roky jsou zrovna naši nepřátelé?:-) Měli bychom více komunikovat a ty někdy jet s námi se podívat na začátku do nějaké oblasti, bavit se, zjistit všechny informace a pak tady něco psát. Každému říkám: Jsem tu, pojď si pokecat na kafe, pivko, zalízt, vše rád ukážu, vysvětlím. Dělal jsem to x krát a bude dělat stále. Hodně lezců nás po té podporuje i finančně. Jsem primárně kamarád a lezec..
Karešákodpovědět 
   Re: pár výkřiků 16:48:53 04.05.2020
Jasně, jsi s nima takovej kamarád, že můžeš dělat tajně cesty před vydáním platného povolení správou CHKO a Martan ti vtom zdatně sekunduje, protože ten by si za novej kvak koleno vrtat nechal.
To jsi teda kabrňák.

Kéž by to zavezli, biotopu škoda, ale karma by to byla dobrá...
odpovědět 
    Re: pár výkřiků 09:05:03 12.05.2020
Tak co, Kareši, k tomu se radši nevyjadřuješ, viď ty srabe. Protože je to pravda a nemáš si to jak obhájit.
odpovědět 
   Re: pár výkřiků 17:20:13 04.05.2020
Drzim pesti at to nezavezou, nebo to bude nejakym zpusobem dal pristupne. Budu tam muset co nejdriv ject, abych to ocihnul.
wondrisodpovědět 
   Re: pár výkřiků 23:49:05 04.05.2020
A ty si Honzo myslíš, že nevím, jak ochrana přírody funguje zrovna na Karlštejnsku, kde jsme byl dlouhá léta poloprofesionálním ochranářem? Trochu uber prosím z vlastního ega, než začneš psát něco o někom.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: pár výkřiků 11:52:05 05.05.2020
Lidička, to je psina, Kuba Turek někomu říká, ať ubere z vlastního ega...
odpovědět 
     Re: pár výkřiků 10:51:01 06.05.2020
Jo, to je fakt komedie. Největší egoista K.T. si logicky přes své patologicky nafouklé ego nevidí do pusy.
sněhulákodpovědět 
      Re: pár výkřiků 10:53:39 06.05.2020
Bacha na cizí termity!
Kuba Turekodpovědět 
       Re: pár výkřiků 10:02:26 07.05.2020
Sněhulák tam má všechno správně, takže bacha na cizí termity si dej ty. Nebo to měl být od tebe vtip...ehm ehm...jestli jo, tak se raději o další už nepokoušej :-DDD
odpovědět 
        Re: pár výkřiků 21:49:57 07.05.2020
Opravdu Sněhuláku?
Kuba Turekodpovědět 

 Jen houšt´18:55:57 04.05.2020
Jen at´ to zavezou. Normální lezení tím fakt neutrpí. Ty Karešomrdky bych zavezl všechny :-D Tetín i Kobyla tak by se toho vešlo... a překližky by šli zas jen na offíček
Pepíčekodpovědět 
 Re: Jen houšt´21:04:22 04.05.2020
Hele Josef byli už někdy u taliánů omrknout sportoffky? To by čuměli... a dělaj tam světový mejdany s těma superstar v těch oblastech. A co tam jezdí lezců vod nás, tam si připadaj jak doma. Tak proč to vlastně doma nemít?, když ty pěšinky vyšlapat jdou. Hele Josef tak nejsou prudy.. co? Ty vole dyť i ty trempové tam byli dřív maj to v lásce a ty potlachy tam, když komanč zasedal. Tak nejsou blbý, dyť nejčko, když ten bacil tuna máme, dyť je všude plno a takhle se to, jak to říkaj ten Petrklíč, rozmělní? Posílám pusu, tak nepruděj..
Kost conemádostodpovědět 
  Re: Jen houšt´01:49:21 05.05.2020
Ktere talianske sportovky svetoveho vehlasu jsou zalozene na sekani jako Prosecnice?
odpovědět 
   Re: Jen houšt´05:56:17 05.05.2020
Podivej se, jestli chtěj bejt mudrlant, tak si měli přivstat. Kdes byl, když začali těžit? Kdes byl, když v lomech chcípali otcové a strejcové? Teď, když stroje a hlasy těžařů utichli, tu budeš kázat o lidském zásahu do přírody? O zásahu ve prospěch lezecké veřejnosti ... a ty nejsou lezec?
odpovědět 

 Kde jsou ty doby20:45:09 07.05.2020
kdy se horolezci k sobě takto nechovali, kdy si takhle hnusně nenadávali. Taky se není čemu divit, když leze skoro každej, protože tam má každou chvíli kus železa. A úroveň diskuse tomu odpovídá.
Michalodpovědět 
 Re: Kde jsou ty doby09:15:42 08.05.2020
opet diskuze k věci plná podnětnych informaci.
todpovědět 
 Re: Kde jsou ty doby13:17:02 09.05.2020
Takova doba nikdy nebyla. Lezci byli vzdy egomaniacti primitivove. Diky modernim technologiim mas ale snazsi pristup k jejich vykrikum, tak to u nostalgiku za "stare dobre casy" muze vytvaret iluzi, ze za to muzou ti novi, ti mladi..
odpovědět 
 Re: Kde jsou ty doby20:52:32 12.05.2020
Lezců už je s prominutím jako sraček a slušných skal málo, už je to boj o zrno, tak se nediv, je to smutný ale je to tak.Ještě v devadesátkách a pár let poté se všichni ještě na skalách zdravili, zajímali se o sebe, dneska jenom zavrčí a dívají se stranou, v podstatě se nenávidí a jsou si navzájem u prdele.
Petrodpovědět 
  Re: Kde jsou ty doby06:17:55 13.05.2020
Někdy minuly rok jsem se byl projít v labaku směrem na baštu. Přijdu pod kruh za kruhem. Lano seshora, mladý lidi se tam tvářili... no minimálně osvobodili Prahu a přitom vylezli action direct. No co mám povídat, žádnej výkon, ale to sebevědomí. Nic neumím ale budu vám říkat jak to má být. A myslíte ze pozdravili? Jo a byli z Prahy. Takhle přijít u nás na vesnici do hospody a nepozdravit, popřípadě neodpovědět na pozdrav, tak se vypakuje zpátky odkud přišel.
odpovědět 

 majitel vs upravy dila11:07:50 08.05.2020
jak to vlastne funguje v ramci legislativy,kdyz ma lom soukromyho vlasnika a prijde za nim nekdo,ze ho chce upravit pro sportovni lezeni,staci na to ustni dohoda?neni pak pravo rozhodnout zda a kde sekat tim spis na strane toho,kdo si vyjedna s vlastnikem podminky jako prvni?
chalil dzibranodpovědět 
 Re: majitel vs upravy dila21:15:07 08.05.2020
Ústní dohoda samozřejmě stačí, ale v případě, kdy se vlastník rozmyslí, tak tvůrce cest samozřejmě tahá za kratší konec, protože se mu bude blbě dokazovat jaká byla konkrétní ustanovení smlouvy. Jinak platí, že co si s majitelem lomu dohodneš, to budeš mít ... v podstatě si se skálou můžeš dělat co tě napadne a pokud s tím on souhlasí ... samozřejmě s výjimkou případů kolidujících s jinými právními předpisy, např. v oblasti ochrany přírody.
MModpovědět 
  Re: majitel vs upravy dila09:42:59 09.05.2020
v tom pripade byl proste h.kares prvni,kdo to vzal do ruky,investoval cas a namahu,tak nechapu nektery negativni reakce.tetin to samy.pokud mel nekdo paralelne podobny plan jak to udela jinak/lip,je asina majiteli dila komu da zelenou.a taky nepredpokladam,ze to delal cely sam,takze tezko vsechny cesty budou mit unisono stejnej rukopis?
chalil dzibranodpovědět 
   Re: majitel vs upravy dila16:50:12 09.05.2020
A tak někomu ty jeho cesty seděj, někomu ne, někdo sekání v lomu akceptuje, někdo ne. Kolik lidí, tolik názorů. A proč by nemohli napsat co si myslí. Ty výhrady vůči Karešovi se týkají toho jaké cesty a jak tam udělal a jestli je teda Prosečnice škoda (jejího zavezení sutí), nebo ne. Že by někdo tvrdil, že je udělat nesměl, to tu nevidím.

MModpovědět 
   Re: majitel vs upravy dila09:28:46 18.05.2020
KAREŠ TAM NEBYL PRVNÍ
odpovědět 

 Historie07:49:21 09.05.2020
Pamatuju ty lomy z čundrů, když tam ještě žádné sekané cesty nebyly. Jediné co tam bylo teslé do skály bylo jméno osady Modrý orel. A také pamatuju, že ty lomy už také jednou začali zavážet. (odhadem tak 1991) Naštěstí toho pak zase nechali a zbylo alespoň to co je tam dnes. Dodnes si vybavuji ten smutný pohled do lomu od Modrého orla když jsem poprvé viděl zavážku. Takže ať už jsou cesty sekané nebo ne, jsou to pěkné vytrvalostní cesty nebo cesty na hovno, tak je škoda pokud se zničí pěkné místo, které ač je vytvořené člověkem (lom) tak za ta léta (i od prvního pokusu ty lomy zavést) pěkně splynulo s okolní přírodou do zajímavého celku. I když tedy v pravdě nevím jak to tam aktuálně vypadá dlouho jsem tam nebyl. Snad to lezci moc nezničili.
Funtomasodpovědět 
 Re: Historie16:55:35 09.05.2020
A tak lidsky se to dá pochopit, ten smutek, jen je ale potřeba mít na paměti, že je to prostě byznys a že tam byla nějakou dobu pauza na tom nic nemění. Stejně tak bych počkal jak to tam bude vypadat po rekultivaci, třeba to tam sice nebude na lezení, ale čistě z hlediska přírody to bude min stejně dobré.

Tohle bude čistě subjektivní, já tam byl asi 2x a ještě ne lézt a zrovna ty lomy mne nějak vyloženě neoslovily. Ale beru, že každý to má jinak a hlavní je co ten, komu to patří.
MModpovědět 
  Re: Historie08:43:41 11.05.2020
Rusák tam postaví boudu,do ní dá bábu děžurnou a bude vybírat vstupný.Naše tady není nic už od konce války.Rusáků je všude jak v Moskvě.
odpovědět 
   Re: Historie06:07:33 13.05.2020
Ty ses dobře omezenej. Jsi jak ty trubky z Prahy, co trpí malým sebevědomím a viději Putina na každým rohu. Jinak si zjisti data o podnikajících cizincich v CZ a přestaň hysterčit. Jsi jak ta smažka Novotnejch.
odpovědět 

 Haters10:41:37 16.08.2020
Achjo, srovnatelný s diskuzema na novinkách, teče z vás žluč.
David Kolečkářodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.