LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lano vs bouldering

Asi neexistuje univerzální recept na to, jak se stát dobrým lezcem. Většina dobrých lezců vám prozradí ostřílenou větu: “Je potřeba lézt, lézt a nalézt kilometry metrů…“.

Jenže dál už se toho moc nedozvíte. Rozvrh tréninku, počet kroků, opakování a intenzita to jsou věci, které si budete muset sami osahat a zjistit, co na vás platí. Jedno však mají všichni dobří lezci společné. Je to především způsob, jakým trénují a kde trénují. Synonymem pro všechny je klíčové slovo „bouldering“. To je ta jediná a hlavní věc, co všechny ty dobré bouchače spojuje. Sami si odpovězte na otázku: „Kolik znáte dobrých lezců, kteří se vypracovali na velké stěně s lanem?“. Odpověď bude v jasném nepoměru.
A důvod?


Adam

foto by © Radmil Schneider


Bouldering nabízí daleko větší variabilitu tréninku a nestereotypnost.
Představa, že polezete do 15-ti metrů s lanem a budete si vymýšlet potřebné kroky je absurdní. Na umělé stěně s lanem jste „odkázáni“ na to, co Vám stavitel cest připraví a v momentě, že se cesty rychle neobměňují se dostáváte do začarovaného kruhu, kde neustále lezete ty samé cesty, které již znáte zpaměti a děláte vše možné jen ne to, že byste posunovali svojí výkonnost. Naopak u boulderovky jste sami schopni akčně si vymyslet dané problémy šité přímo na vás, případně fungovat na stovkách boulderů, které jsou zde naservírované.
Většina připustí, že se na boulderovce dá získat maximální síla v prstech a celková silová vytrvalost, ale časté alibi zní: „Ale na boulderovce nenatrénuji vytrvalost“.
Že ne? A kde pak podle vás vzali tu brutální vytrvalost Mráza, Ondra, Stráníci a kilometr dalších lezců? Je potřeba si uvědomit, že na stěně s lanem má jedna cesta maximálně 20-30 kroků. To na boulderovce uděláte jako nic a navíc jste schopni jich udělat několikrát více, aniž byste museli nějak výrazně slézat, převazovat se, či stahovat lano…
Věřte nebo nevěřte bouldering je prvotní klíč k úspěchu.
Nejlepší bouldering tvoří partička 3-5 lidí, kteří neustále vymýšlí nové problémy.
Dobrý bouldering samozřejmě může být i pouze ve dvou lidech na stejné výkonnostní úrovni.
Výborně však může zatrénovat i pouze jedinec, který zrovna nesehnal parťáka a nechce se kvůli takové banalitě válet doma a přemýšlet, jaké by to bylo být dobrým lezcem.   


Kuba

foto by © Radmil Schneider


Vše je pouze na Vás, zda svůj přístup k tréninku změníte či nikoliv.
Lezení je samozřejmě především o radosti z pohybu a příjemném pobytu v přírodě, ale jsme lidé a každý má své ambice a cíle. V lezení se většina chce zlepšit a přelézt tu a tu cestu či tu a tu obtížnost. Pokuste se zefektivnit váš drahocenný čas na umělé stěně a vyvarujte se chyb a stereotypů, které máte dosud zažité…

Na zamyšlení zde uvádíme pár otázek, které jsme položili řadě významných lezců:




Kde převážně lezeš na skálách?



Adam Ondra: Na laně – Jura volá J
Martin Stráník: Nejvíce asi jezdíme do krasu
Štěpán Stráník: Teď mě baví nejenom obtížnost ale i bouldering
Martin Fojtík: Převážně v krase a až na pár vyjímek jenom s lanem
Pavel Kořán: S lanem lezu nejraději na skalách tam, kde zrovna jsem...pokud mě drží práce v Brně, tak jsem často v krasu, kde je pořád plno možností nových cest a zapeklitých, už vylezených...když je čas vyjet dál, tak mě lákají silové převislé

Kde převážně trénuješ?



Adam Ondra: Na boulderovce
Martin Stráník: No to je takový různý, podle období. Od začátku školního roku bychom chtěli chodit především na Vutko, kde si myslím že se můžeme třeba posunout někam dále…
Štěpán Stráník: V létě nejvíc trénuju na skalách. Jinak studuju v Brně takže na místních bouldrovkách
Martin Fojtík: Trénuju převážně na bouldrovce.
Pavel Kořán: Jsem už navyklý natrénovat na bouldrovce

Proč si myslíš že je míň vhodný na umělé stěně lézt s lanem?



Adam Ondra: Protože na určitou stěnu s lanem zajdeš párkrát a už se musí lézt cesty dokola. Bouldrovka skýtá nové možnosti pro nespočet návštěv.
Martin Stráník: Já si myslím že obojí je stejně vhodný..
Štěpán Stráník: Hlavně kvůli tréninku, jinak jsou určitě lepší skály, bouldering nebo lano upřednostňuju hlavně podle období.
Martin Fojtík: Myslím, že na dobrý trénink stačí bouldrovka, akorát je potřeba mít nachystaný delší bouldry, pokud má člověk ambici s lanem něco zalézt.

Kde lépe natrénuješ maximálku a proč?


Adam Ondra: Na bouldrovce, protože v pádlovacích cestách bez těžkýho kroku maximálku moc nezískáš.
Martin Stráník: Tak maximálka se dá asi nejvíc natrénovat v juře v těch bláznivých kvacích
Štěpán Stráník: Maximálku nejlépe natrénuju na boulderovce, nejlépe kroky který mě vůbec nejdou, takže nejlépe s bráchou, ale tomu nestíhám, tak jsem po tréninku alespoň dobře zničenej
Martin Fojtík: Bouldrovka
Pavel Kořán: Já osobně maximálku natrénuji nejvíc v nějakém projektu na skále.

Kde lépe natrénuješ silovou vytrvalost a proč?


Adam Ondra: Na bouldrovce, páč dlouhých těžkých bouldrů se dá na jedné bouldrovce vymyslet hodně. Počet kroků tak 15-20. Na stěně to jde taky, ale zase omezuje tě zase počet cest.
Martin Stráník: Tak asi na tak 15-20 krokových těžkých bouldrech a nebo v cestě v který nemůžeš sklepat(těch ale moc není).
Štěpán Stráník: Silovou vytrvalost nejlépe natrénuju na boulderovce, na nějaký hodně převislý, třeba u nás doma J
Martin Fojtík: Bouldrovka - cesta do 10 kroků
Pavel Kořán: To záleží, jestli se chystám na závody, to je potřeba naběhat metry na stěně, jak na bouldrovce kolečka, tak cvakání s lanem na vyšší stěně

Kde lépe natrénuješ vytrvalost a proč a kolik kroků zhruba děláš v jednom kolečku či cestě?



Adam Ondra: Na boulderovce, páč prostě si můžeš ty kolečka vymýšlet stále nový a ne furt stejný cesty na stěně. Nejlepší pro mě je  tak 30-50krokové kolečko se všemi stupy - třeba jednou, 3 minuty odpočívat a pak kolečko opačně. Jde to i třeba s 10krokovým kolečkem co nejvíckrát (alespoň pětkrát), odpočinek 3-5 minut (při němž si vymyslíme další kolečko) atd.
Martin Stráník: Buďto lezením 3-4cest za sebou které mají obtížnost 7c-c+ anebo na bouldrovce lezu 40-ti krokový bouldry
Štěpán Stráník: Vytrvalost si myslím nejvíce natrénuju na stěně, nejlépe ten leden-únor, kde cesty sice lezeš pořád ty samý, ale když chceš bejt dobrej, tak prostě jinak nejde
Martin Fojtík: V první fázi asi bouldrovka - mít v zásobě kopec cest od 30 do 60 kroků, v té dolaďovací by to už chtělo vyjet na stěnu s lanem a pokud možno lézt nové cesty.
Pavel Kořán: Když trénuji na závody, tak uzpůsobuji kolečka krokům a délce, jak jsou na závodech...to je něco mezi 30 a 40 kroky na cestu

Co ti přijde na umělé stěně jako větší zábava?


Adam Ondra:  Dlouhodobě bouldrovka.
Martin Stráník: Určitě bouldry, když lezeš s nějakým dobrým spolulezcem kterej je na stejný úrovni. Na stěně by to byla zábava kdyby tam vždycky byli nový cesty a tysi měl co přelejzat.
Štěpán Stráník: No čím jsem starší, tak tím více zjišťuju že větší zábavou na tréninku je bouldering, přece jenom dá se tam vymyslet mnoho variant kroků, nebo si musíš ty kroky dobře vymyslet, třeba jak se přesně vyvážit, nohu si dát  níž nebo výš a takový srandičky, v tom vidím větší zábavu, trénink  s lanem je spíše taková rutina, lezeš ty samý cesty, na příštím tréninku to vopakuješ a tak pořád dokolečka…
Martin Fojtík: Jednoznačně bouldering s bandou kámošů.
Pavel Kořán: Baví mě to prostředí, které plno lidí spojuje, každý si bojuje v tom svým a není problém si zalézt se začátečníkem


Zdroje:

Stránky Boulderu - Bébesa



Článek na Lezci o  Boulder Rallye 2008

Boulder Bar   [úpravy] 09:21 18.01.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pravda11:10:34 18.01.2008
Dobrý článek! Svatá pravda, pod všechny názory se můžu podepsat...
Iljaodpovědět 

 super info.11:21:55 18.01.2008
konecne nejakej prinosnej clanek pro sportovni lezeni :)) dekan
honza k.odpovědět 

 BB11:23:52 18.01.2008
Proč se mi zdá , že ten úvodní text je zkopčenej ze stránek BB ?:)) Jinak dobrý...
fossilodpovědět 
 Re: BB11:35:28 18.01.2008
no asi proto ze jako zdroj jsou uvedeny ty stranky BB
ppodpovědět 
  Re: BB14:26:38 18.01.2008
A jooo :) jsem si nevšim:)))
fossilodpovědět 
 Re: BB11:36:47 18.01.2008
pac viz dole, je treba hlasat bouldering urbi et orbi, pac to znamena vic lidi na sutrech, nezarustajici oblasti, nezameseny sutry, vic prodanejch bouldermatek, vic maglajzu, vic sezranejch muesli tycek, je to proste novej motor ekonomiky ...a prej, ze to sou auta....
Supodpovědět 
  Re: BB13:49:21 18.01.2008
...a taky motorovky...
Papoušodpovědět 
   Re: BB17:27:50 18.01.2008
...ruční pily, lopaty, hrábě a hlavně kartáče.....SPOKAR jede! :) bouldristi žíví ekonomiku
malej bejkodpovědět 
 Re: BB11:38:06 18.01.2008
no asi proto ze jako zdroj jsou uvedeny ty stranky BB
ppodpovědět 

 Souhlas, s malym ale11:33:26 18.01.2008
Rozhovor je zajímavej. Avšak kdyby v CR bylo vice kvalitnich velkych sten, tak bych plnej trening na nich tak uplne na slepou kolej nehazel. Clovek by mohl jet zalezt jednou sem, podruhe tam. Na velke stene me to trochu vice bavi, ale boulderovka mi asi vice dava. Ale jinak urcite souhlasim.
 jirkasodpovědět 
 Re: Souhlas, s malym ale13:45:10 18.01.2008
Přesně tak. Místo plazení po bouldrovce kdyby ste si zalezli na nově postavených cestách na Cibuli, hned by jste přeorientovali hodnoty boulder vs. lano ! Zhejčkaný Pražáci místo toho aby zkusili Cibulku radši žerou tuny prachu na svý ukoptěný bouldrofce!
Toroušodpovědět 
  Re: Souhlas, s malym ale13:48:34 18.01.2008
koukni si clanek, hombre
odpovědět 
  Re: Souhlas, s malym ale14:52:48 18.01.2008
To je ale zajimavy, ze tem Prazakum zhejckalejm doporucujou bouldrovky sami Brnaci ;-).
o..odpovědět 
   Re: Souhlas, s malym ale14:57:24 18.01.2008
No to je právě proto, aby ti zhejčkaný pražáci konečně otevřeli oči a začali něco dělat :)))
Oliváčodpovědět 
    Re: Souhlas, s malym ale15:34:00 18.01.2008
jojo, Jiro, peknej clanek, takovej motivacni. Ovsem otazkou zustava zda-li si prumerny prazak zapamatuje 50 krokovej boldr:)
lacoodpovědět 
  Re: Souhlas, s malym ale16:54:46 18.01.2008
A jsou i takoví co mají bouldrovku ve sklepě :-)
pbla4024odpovědět 
 Re: Souhlas, s malym ale14:14:37 18.01.2008
Clanek to je dobrej,ale mne moc nerika.Mraza,Ondra a M.Stranik jsou opravdu vyjimecni,ale ostatni proti prumeru v Evrope nic moc a tam se trenuje trochu jinak.Videl jsem to ve Francii,kde jsem tri roky na skole.Ve Francii hodne lezou na lane.To by se dalo merit na kilometry.Na bouldrech jen posilujou.Ale vsiml jsem,ze ti nejlepsi maji sve trenery.Nasi kluci mne proti nim pripadaji,jako samorosti.Toho cloveka co umi poradit jsem vzdy zavidel.
Jackodpovědět 
  Re: Souhlas, s malym ale14:48:31 18.01.2008
To není pravda. Dobří lezci v departementech 06 a 83 na překližce s lanem vůbec nelezou. A to patří v rámci Francie ke špičce.
pbla4024odpovědět 
   Re: Souhlas, s malym ale15:14:11 18.01.2008
co to je departement 06 a 83?? ak sa teda smiem ja, veci neznaly spytat..
odpovědět 
    Re: Souhlas, s malym ale15:58:51 18.01.2008
06 = Alpes Maritimes
83 = Var
pbla4024odpovědět 
   Re: Souhlas, s malym ale15:21:46 18.01.2008
Na nasi skole byli sami mistri Francie od malych az po velky a ti byli pusteni na boldery tak jednou za tyden a ti maly vubec ne.Porad lezli na lane a treba 30 cest za sebou nahoru a dolu.A to byl pro ne peknej zahul.
Jackodpovědět 
  Re: Souhlas, s malym ale15:26:35 18.01.2008
Prosím tě, tady nemůžeš srovnavat Čechy a Franci, ale je vidět, že o podmínkách to není když člověk hodně chce, zmiňovaní lezci, kromě Mrázi, Adama a Martina patří k domácí špičce určitě!!
odpovědět 

 impuls14:16:16 18.01.2008
nejlepči trening je  v Guviřově na Impulzu. Pro buldristy i pro lanaře... akurat ten provoz je na cipa. Osmimetrova buldrovka s ekspresama, dach jak hovado... no, kde to maji inde?
pr agentodpovědět 

 dotaz jen pro formu14:44:22 18.01.2008
Jeden znamej mi rikal o podobnym clanku od Olivace v nejakym s lezenim, horama a podobnejma vecma spojenym casopise a nebyla to Montana.
Co se tyce obsahu asi svata pravda, kdybych to tak delal.
Ruku na srdce neni to tak trochu recyklace textu, tak trochu skryta reklama a tak trochu intrautorsky plagiarismus?
Jestli to tak neni, tak si predem sypu popel na hlavu a at to spravce smaze.
Peace!   
Jakub S.odpovědět 
 Re: dotaz jen pro formu14:55:40 18.01.2008
Odpověď jen pro formu :)
Je pravda, že podobný článek se objevil v tištěné podobě. Proč by nemohl být v tištěné podobě a i na webu? Skrytá reklama to není, protože je to jasná reklama podpořená fakty. Když jsem článek posílal, tak jsem chtěl, aby byl označený jako PR.
A tomu sprostýmu dlouhýmu oslovení nerozumim :)))
Měj se a peace rozhodně :)
Oliváčodpovědět 
  Re: dotaz jen pro formu15:43:50 18.01.2008
jo, klidně si sobě syp. Někdo tady chce nastínit sto let starou myšlenku jak se zlepšit a doložit jí nezaplaceným názorem pořádnejch bušmenů... Ale kdo chce kam...
A.odpovědět 
  Re: dotaz jen pro formu16:45:42 18.01.2008
Ne že bych s článkem nesouhlasil, ale přeci. Když to je jasná reklama na BB, nebylo by lepší se na ty otázky ptát spíš Pražáků. Přecejenom je v Praze (co vím) o něco větší konkurence stěn - Smíchoff, Ruzyň, Cibulka, Mammut, Palmovka, Gutoffka, ... Každý trénuje s tím, co má, že?
Filipodpovědět 
   Re: dotaz jen pro formu17:13:59 18.01.2008
Jestli to není tím, že v Praze nejsou dobří lezci :-))
jidraodpovědět 
    Re: dotaz jen pro formu17:58:15 18.01.2008
zato jsou v praze dobří brebtové a tlachalové....
odpovědět 
    Re: dotaz jen pro formu18:11:11 18.01.2008
No a co Ála,Venca Malina,Majkl Fišer,Jarda Petečel,Jirous,Kuba Hlaváček,Martin Spilka,Andrej Chrastina i Oliváč.A jiní.Třeba Šauli.To jsou snad nýmanti? Jo voni jako moc nelezou, asi. To jsi teda znalec Jidro. :)
Radodpovědět 
     Re: dotaz jen pro formu18:54:20 18.01.2008
Rade a co já????:-(
Milanodpovědět 
      Re: dotaz jen pro formu20:41:12 18.01.2008
Safra na tebe jsem zapoměl. Tak se nezlob. :)
Radodpovědět 
     Re: dotaz jen pro formu18:56:17 18.01.2008
sice se snažej, ale pank je jinde, lidi říkali...
adafanclubZávistodpovědět 
     Re: dotaz jen pro formu20:44:53 18.01.2008
Rade, zapomnel jsi na "pískaře" Tomajdu a Dlabise.
Mikiodpovědět 
      Re: dotaz jen pro formu23:08:27 18.01.2008
Zapoměl jsem určitě na spoustu dalších kvalitních lezců.Praha je prostě má a o tom není pochyb.Má je taky zbytek Čech, ne jen Morava. Článek je dobrej,a vždycky se tady, v komentářích, najde pár rypáků co zvládne akorát kritiku. :)
Radodpovědět 
       Re: dotaz jen pro formu23:30:05 18.01.2008
Kdo z Prahy vylezl loni 8c a víc?
pbla4024odpovědět 
        Re: dotaz jen pro formu00:09:47 19.01.2008
Aha. Ono se dnes musí už lízt 8c a vejš, aby byl člověk kvalitní lezec.Ono pod 8c už je to lehký.Tak to je dobře.Ja si to teda zapamatuju a těšim se jak mi tam ty 8b-čka budou padat.Přeju i tobě,ale ty céčka,ať to natřeš všem pražskejm a českejm nýmošům.Hurááá.A dobrou. :)
Radodpovědět 
         Re: dotaz jen pro formu11:23:08 19.01.2008
jestliže se bavíme o efektivitě tréninku a jeho výsledku, musím chtě nechtě souhlasit s výše uvedenými fakty v článku aj fidovou nesmělou otázkou. 8b těžký sice je, ale 8c o hodně těžší. A na to se povalovánim pod bouldrovkou nebo objížděnim pražských superstěn se spoustou těžkých a pěkných cest natrénovat nedá :(
topkomoušodpovědět 
          Re: dotaz jen pro formu23:21:20 19.01.2008
Já celkem chápu že je rozdíl mezi 8b a 8c. Mně spíš šlo o to že lezec lezoucí jen 8b neni,podle některých lidiček, dobrej.Podle mne teda je.8b je sakra těžká záležitost a spousta lidí ,ač to neleze ani náhodou,si myslí opak.A to je podle mně blbost.
Radodpovědět 
           Re: dotaz jen pro formu23:56:54 19.01.2008
8b vyleze každá nula :-)
pbla4024odpovědět 
            Re: dotaz jen pro formu10:20:01 20.01.2008
...no, teda já neznam jedinou nulu, co by se jenom hejbala v 8b. Zato vim o spoustě borců, co běžně lezou 8a. Termín těžká cesta je hodně relativní. Je to otázka toho od kud ty lidičky pocházejí. Záleží hrozně na podmínkách, ve kterých lezecky vyrůstají. Jak už se psalo výše, Pražíci podávají dobrý výkony, Brňáci lepší, tady v Plzni je to zas horší a někde na vesnici to bude bída snouzí.

Neni to jenom otázka způsobu tréninku, ale i místní tradice a historie (mlaďas se chce vyrovnat svým starším kámošům, ale časem je hravě strčí do kapsy a stane se tak vzorem pro nový mlaďase...), otázka lokálního naturelu (Moravákům víc záleží natom, aby to naložili Praze, my tady v Plzni zas máme radši to svoje pivko) a otázka dostupnosti, množství a kvality skal (kras, Srbsko, Kozelka).

Pravdou je, že špička v danym regionu (fuj to je ale hnusný slovo) většinou trénuje na bouldrovkách, ať malých domácích, nebo komerčních.

Dík Oliváčovi za pěknej článeček.
lukyodpovědět 
            Re: dotaz jen pro formu11:54:56 20.01.2008
A to jí to ještě Áda schodí. :-)
To naštve. :-) Jinak to ale neni špatný score.
Radodpovědět 
             Re: dotaz jen pro formu11:29:42 21.01.2008
JBT to shodil taky, je to nejoblíbenější první 8b v okrese :-) Až jich přelezu víc, tak můžu srovnat. Připadla mi těžší než všechna moje 8a+ a charakterově mi velice dobře sedla.
Ps.: Konečně se projevují ty kilometry nalezené na Brumlovce.
pbla4024odpovědět 

 Titulek18:04:18 18.01.2008
Zajimavy clanek, diky za nej... :-) Nicmene, myslim si, ze by nebylo na skodu se borcu /krome Adama/ jeste zeptat, jake pauzy mezi serkama davaji... Podle me je totiz rozdil, jestli zvladnu 6 x 40 krokove kolecko s 5 minutama restu nebo to same s restem 2 minutovym... Ale to uz bych mozna chtel moc... :-)
jAodpovědět 
 Re: Titulek09:30:25 19.01.2008
tipoval bych spíš 15.
odpovědět 
  Re: Titulek11:37:39 19.01.2008
Dekuju za inteligentni a prinosny komentar...
jAodpovědět 
   Re: Titulek16:36:41 19.01.2008
A zkoušel jsi někdy líst 40 kroků a pak si dát 2 nebo 5 min. pausu? to by mě zajímalo, kam v tom dalšim pokusu dolezeš, ty hňupe. komu neni rady, tomu neni pomoci. Pro tebe bude největší přínos, když začneš samostatně číst a přemejšlet. Neni nad to si věci vyzkoušet sám. Jenže to je pořád ten samej problém....
odpovědět 
    Re: Titulek18:37:27 19.01.2008
Není nad to, pořádně někomu vynadat do hňupů, ať ta diskuze má trochu říc, viď?! Radši jdi LÍST, když jsi takový všeznalý borec...
marťasodpovědět 
    Re: Titulek19:11:49 19.01.2008
ja tomu teda až tak nerozumim jo,ale si myslim, ze pravě o tom to je, že si musiš naplanovat takové 40ti krokové kolečko(tedy lehké), abys byl za 5min.schopen to dat znova a to nejlepe aby ses postupně unavoval a to tak, že při nějakém 5-8sérii ho prostě nedolezeš.Mluvím tedy o aerobně-anaerobní vytrvalosti.pouze muj nazor,čus
míraodpovědět 
     Re: Titulek19:48:24 19.01.2008
Jasneee, chapu, ze bych mel zvladnout vic serek, ale mne jde o ten cas... :-) Resp. jestli je lepsi tezsi kolecko s delsim restem /treba tim 5minutovym/ nebo lehci kolecko s kratsim restem... :-)
jAodpovědět 
      Re: Titulek08:30:35 21.01.2008
Sleduj www.boulder.cz. Něco o tréninku už tam je a hlavně BB chystá společné tréninky a přednášky od těch nejpovolanějších. Pro ty co se na boulderovce neumějí pohybovat amebo nevědí co přesně dělat jsme připravili novou bezplatnou službu.
Oliváčodpovědět 
       Re: Titulek12:51:17 21.01.2008
Myslel jsem,ze se taday konecne neco dozvim.Protoze bych se chtel zlepsit.Ale jak je videt zase nic.Keca se tady o blbostech a skutek utek.Neznate nejakeho schopneho trenera co by dokazal slusne poradit a udelat nejaky trenikovy rozpis.Jedno uz vim ted,ze je potreba vhodna kombinace lezeni s lanem a bouldering.Pokud chces trenovat bez zraneni.
Skubodpovědět 
        Re: Titulek13:44:18 21.01.2008
A co jako základ přečíst pomalu a pozorně knížku od Tufiho...."Trenink sportovního lezce", či tak nějak(v práci ji fakt nemám:-)...myslím, že každej trochu inteligentní člověk, kterej nevynechá žádné kapitoly, si z toho dokáže vzít podstatu, kterou pak po nějakém čase přizpůsobí svým možnostem!
odpovědět 
         Re: Titulek09:02:19 22.01.2008
Knizku od Tufiho jsem cetl,ale i kdyz jsem podle nej trenoval vysledky se moc nedostavily.Asi za tim bude neco jineho.Kdyz jezdim na CP,tak vidim,ze nekteri kluci maji sve trenery,kteri je dost ovlivnuji a jsou to vetsinou ti co casto lezou na bednu.Ja chodim trenovat kazdy den,ale porad se tam nemuzu dostat.Myslim si,ze u zavodniho lezeni hodne zalezi na trenerovi.Jinak si to nedovedu vysvetlit.
Skubodpovědět 
          Re: Titulek11:39:00 22.01.2008
tak potom chyba bude niekde medzi bouldrovkou a tvojim chytacom..kapitolu o regeneracii si asi velmi pozorne necital, co??
ps. nie je to o trenerovi, ale o lezeckach.
odpovědět 
           Re: Titulek15:53:35 22.01.2008
mozna se pletu, ale zrovna ti, co nahore odpovidaji, zadnyho trenera nemaj. a bedny sou od nich uplne osmajdany. mozna je to v hlave, mas problemy s vlastni autonomii a hledas, na koho bys to hodil (trener). mozna se o 100% zlepsis, kdyz si das den rest. a o 200%, kdyz si das ty dny 2. mozna musis trenovat vic. dvoufazove. troj..? lezeni je PEKLO!
odpovědět 
            Re: Titulek15:55:27 22.01.2008
a nebo PROSTE NEJSES Z BRNA!
odpovědět 
      Re: Titulek08:31:28 08.03.2009
ahoj... zkus to i to...oboje má přínos... mě se osvědčilo třeba toto... 1 minuta cokoli jakkoli...minuta rest,leze kámoš....1minuta...to samé...a tak stále dokola... až do mrtva...to znamená nástup...jeden šáh...druhý hodně těžký přešah do nejvetšího chytu....to znamená cca 5 vteřin no a pak už jen vyset a vydržet do minuty...
befodpovědět 
    Re: Titulek19:51:49 19.01.2008
Ver mi, ze jsem to zkousel... :-) Mam takovy pocit, ze Ti trosku uniklo o co mi jde...peace...
jAodpovědět 
     Re: Titulek22:38:42 19.01.2008
rofl radsi misto flejmovani na netu zacnite poradne trenovat kdyz ani nedas 40kroku...jik již někdo řekl: arguing over the internet is like parcipiating in the paralympic games. even if u win, u are still retarded!
ondraodpovědět 

 BB v Liberci12:54:41 19.01.2008
Když už jsme u tý reklamy, dovolte mi taky přihřát svou polívčičku. Pěkný boulder bar je v Liberci, tak se někdy stavte třeba cestou z běžek... Nevim, zda je tu dovoleno dát přímo odkaz, ale kombinace opice Makak a zkratky města Liberce lbc do googlu zadaná Vás navede na více informací...
Štěpánodpovědět 
 Re: BB v Liberci19:35:53 19.01.2008
Brrrr,zpět do kopců.
T.odpovědět 
 Re: BB v Liberci01:56:17 21.01.2008
jo boulder v liberci je dobrej, doporučuju !!!
Kwjetoňodpovědět 
 Re: BB v Liberci13:53:08 21.01.2008
zas tak dobrý není, nechám to na vás k posouzení....
mikeodpovědět 

 Kilometry metru :-D20:33:40 19.01.2008
vskutku jedinecny obrat :-D... jako fyzika me to fakt pobavilo :-).... jinac super clanek diky
rypal :-Dodpovědět 
 Re: Kilometry metru :-D23:09:11 19.01.2008
kilometry metrů je něco jako lidová demokracie :o)
stipodpovědět 

 Hahaha09:50:04 20.01.2008
Koukám, že nejlepší je moc netrénovat a pak si zalezeš všude - jednou za čas - :) kilometry metrů :)
Elementodpovědět 

 radu, prosim!15:52:06 21.01.2008
Poradte: dal jsem na chytrejsi a vyrazil na boulder , po hodine najednou co nevidim - krev na chytu. Prohlednu prsty a na 4 prstech puchyre (jeden uz praskly). Pritom mozoly z vyssich sten jsem uz mel. V cem delam chybu? mam si na bouldru olepit briska na prstech? Jo a kdyz uz se udelaji puchyre, propichujete je, nebo, co snimi delate?
odpovědět 
 Re: radu, prosim!16:34:44 21.01.2008
Nevím zda se jedná o prolezená bříška či zda mezi články prstů. Pokud si z Prahy, tak doraz kterýkoliv všední den do BB mezi 17:00 - 21:00 hodinou. V bébesu je nová služba pro lezce -člověk, který poradí (co bude v jeho silách) a ukáže jak by ten či onen měl na boulderovce začít či pokračovat.
Oliváčodpovědět 
 Re: radu, prosim!10:39:07 22.01.2008
Mam uplne stejny problem. Ruce mam olezene z lezeni s lanem na skalach i na umelce. Ale - kdyz prijdu 2x za sebou na boulder, na clancich prstu se mi udelaji krvave puchyre a mam na tyden po lezeni uplne (nez se to jakz takz zahoji). Olepovani nepomaha. Tedy - neboulderuju. Nevim, asi je to rukama, protoze uplne stejny problem mam kdyz delsi dobu hrabu hrabema seno.
Anickaodpovědět 
  Re: radu, prosim!13:12:22 22.01.2008
Myslím ,že jde asi o tom ,že na bouldrovve sou jiné chyty než na stěně většinou malé a ostré asi to chce vydržet a kůže ztvrdne,na mě to teda platí,když na podzim přecházim na bouldrovku,jinak na léčení se mi vyplatí obyč jelení lůj,pořádná vrstva na noc-)jinak zbytečně ruce nekrémovat pak jsou zhýčkaný-)
Radekodpovědět 
  Re: radu, prosim!13:35:25 22.01.2008
svatecni navsteva dvakrat po sobe? Na to neni rady:)
Zacatky bolej. Anicko, az tam prijdes po dvacaty ci tricaty pravidelne za sebou tak ty puchyre budou transformovany v hrosi kuzi. Na potrhany briska pomuze normalni tejpka, krev vetsinou neprosakne
a diru v kuzi necejtis.
Lacoodpovědět 
   Re: radu, prosim!14:40:59 22.01.2008
Svatecni navsteva na boulderovce, kdyz jsem nemela s kym lezt na lane. Nikoli svatecni lezeni (na stene nebo na skalach nebo sutrech lezu pravidelne), takze ruce jsou zvykle. Jen ten pohyb na boulderu je v necem jinej, ze dre kuzi, kdyz lezeni s lanem ne... Na boulderovce jsem byla vickrat nez 2x (takovy zacatecnik zas nejsem) a vzdy jsem odchazela s krvi na rukou. jak to ze na stene nebo skalach se tohle nestava?
Anickaodpovědět 
    Re: radu, prosim!14:50:33 22.01.2008
Vysvětlení je jednoduchý...Na boulderovce se lidi prostě, pokud ovšem chtějí, musí naučit lézt. Většinou dělají brutál chyby začátečníci, kteří se vrhají do nějvětších dachů po chytech, které jsou na ně těžké atd. Na stěně s lanem či na skále si vybereš tu a tu obtížnost a ta je většinou taková, že ji zvládneš a daný problém ti nepřivodí. V momentě, že začneš na skalách přitvrzovat, tak nevěřím tomu, že nemáš prolezená bříška či drobné oděrky :). Kdo se chce zlepšit, tak se nevyhne faktu, že "lezení prostě bolí". Spousta lidí na boulderovce neumí lézt a ochuzuje se o brutální potenciál a rychlejší výkonnostní růst. Ovšem bez rizik není nic...Pro pražáky je v bébesu nová služba, která právě pomůže a poradí začínajícím lezcům.
Oliváčodpovědět 
     Re: radu, prosim!16:56:14 22.01.2008
Oliváči a to pro "nepražáky" tam ta služba není??? :-) Peace!
Gejzaodpovědět 
      Re: radu, prosim!17:12:38 22.01.2008
Okej dostals mě :)
Oliváčodpovědět 
   Re: radu, prosim!14:44:08 22.01.2008
Svatecni navsteva na boulderovce, kdyz jsem nemela s kym lezt na lane. Nikoli svatecni lezeni (na stene nebo na skalach nebo sutrech lezu pravidelne), takze ruce jsou zvykle. Jen ten pohyb na boulderu je v necem jinej, ze dre kuzi, kdyz lezeni s lanem ne... Na boulderovce jsem byla vickrat nez 2x (takovy zacatecnik zas nejsem) a vzdy jsem odchazela s krvi na rukou. jak to ze na stene nebo skalach se tohle nestava?
Anickaodpovědět 
   Re: radu, prosim!14:46:52 22.01.2008
Svatecni navsteva na boulderovce, kdyz jsem nemela s kym lezt na lane. Nikoli svatecni lezeni (na stene nebo na skalach nebo sutrech lezu pravidelne), takze ruce jsou zvykle. Jen ten pohyb na boulderu je v necem jinej, ze dre kuzi, kdyz lezeni s lanem ne... Na boulderovce jsem byla vickrat nez 2x (takovy zacatecnik zas nejsem) a vzdy jsem odchazela s krvi na rukou. jak to ze na stene nebo skalach se tohle nestava?
Anickaodpovědět 
   Re: radu, prosim!14:50:22 22.01.2008
Svatecni navsteva na boulderovce, kdyz jsem nemela s kym lezt na lane. Nikoli svatecni lezeni (na stene nebo na skalach nebo sutrech lezu pravidelne), takze ruce jsou zvykle. Jen ten pohyb na boulderu je v necem jinej, ze dre kuzi, kdyz lezeni s lanem ne... Na boulderovce jsem byla vickrat nez 2x (takovy zacatecnik zas nejsem) a vzdy jsem odchazela s krvi na rukou. jak to ze na stene nebo skalach se tohle nestava?
Anickaodpovědět 
   Re: radu, prosim!14:59:13 22.01.2008
Svatecni navsteva na boulderovce, kdyz jsem nemela s kym lezt na lane. Nikoli svatecni lezeni (na stene nebo na skalach nebo sutrech lezu pravidelne), takze ruce jsou zvykle. Jen ten pohyb na boulderu je v necem jinej, ze dre kuzi, kdyz lezeni s lanem ne... Na boulderovce jsem byla vickrat nez 2x (takovy zacatecnik zas nejsem) a vzdy jsem odchazela s krvi na rukou. jak to ze na stene nebo skalach se tohle nestava?
Anickaodpovědět 
    Re: radu, prosim!15:12:50 22.01.2008
no kdyz to sem tak usilovne zadavas, tak ti snad nekdo odpovi... (nerefresovat stranku). nemuze to byt tim, zes vlastne na stene jeste poradne posledni clanku prstu nezapojila? zes treba lezla jen po madlech? a na bouldru jsi zkousela moc tezky kroky, kdy jsi do kazdeho dalsiho (maleho) chytu pohyb nekontrolovala a musela ho delat dynamicky? to zere kuzi hodne.
odpovědět 
     Re: radu, prosim!16:01:12 22.01.2008
Na stene s lanem lezu i po malejch, na skale taky, tim ze bych nejapojila posledni clanek prstu to nebude (na nem navic ty puchyre nemam). Ale o tom dynamickym lezeni, to bude asi ono - nemam totiz sily v rukou na rozdavani, tak si na boulderu pomaham trochu svihem. To na kolmejch stenach, i kdyz po malejch chytech, neni potreba.
Mohla bych pozadat webmastera, at smaze ty multiplikovany prispevky? bylo to tim ze jsem refreshovala stranku... Uz tak jsem toho napsala vic nez dost. Diky.
Anickaodpovědět 
      Re: radu, prosim!10:12:25 24.01.2008
Je to jednoduche..slabsi lezci maju na bouldrovke sklon liezt po vacsich chytoch, v previse z nedostatku sily doskakuju chyty. Koza medzi 2 a tretim clankom je potom uplne zodrata za pol hodinu - hodinu, kym medzi 1 a 2 clankom nie je, ako aj konceky prstov nie su zodrate. Vyplyva z toho len jedno-v podstate tieto miesta nie su zatazovane. Je teda treba liezt tak, aby si hlavné trenie z chytu citila aj v tychto castiach prstov. Mozes to docielit bud vyberom chytov alebo sposobom chytania chytov. V podstate sa atak na kozu takto rozdeli namiesto jedneho pola na prste na tri polia na prste. Kedze ti toto ale v plnej miere nedovolia tvoje schopnosti (silove a technicke dispozicie) skus na stene urobit pre to maximum-tato pestrost v pouzivani chytov a uchopov ti pomoze aj v tvojom lezeni, nie len v oderkoch. V pripade, ze napriek tomu nejaka ta odrenina (pluzgier) bude, daj si na to pasku a ides dalej. Na pasku sa da pomerne rychlo zvyknut.
Km
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.