LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Quo vadis ČHS

Quo vadis ČHS. Tak tato slova mě napadla jako první, když jsem si před časem otevřel na webu ČHS materiály k VH a to s čím na ni vedení svazu přichází, mě zcela neuspokojilo. Po jejich prostudování včetně starších materiálů jsem nabyl dojmu, že celému volenému představenstvu ČHS se podařilo svaz zakonzervovat a z hlediska řadového člena a jeho problémů nejsou patrny žádné promyšlené koncepce jak dál, nechci nikomu křivdit,ale nikde jsem je nenašel. Na mysl se vkrádá otázka, zda-li je to dobře či špatně.

Dle mého osobního názoru je to špatně. Mám pocit, že celé vedení se po dva roky chovalo trošku jak šedé myšky, nebylo je moc vidět, o prezentaci vizí a koncepce rozvoje ani nemluvě. Teprve před VH jsme se dočkali návrhů základních dokumentů, ale zcela upřímně, ty obyčejného člena moc nezajímají, ten chce vidět úplně jiné věci.

Snaha zavděčit se všem, nikomu pokud možno neublížit vede k tomu, že je činnost roztříštěna všemi směry, nejsou jasně definované priority a nic není dotaženo do řádného konce, neexistují koncepce na delší časové období, jasně dané úkoly, ani jejich vyhodnocení. Marně jsem na webových stránkách ČHS pátral u stávajících členů VV, kteří opět kandidují na funkcí a to včetně předsedkyně, po osobním zhodnocení své dvouleté práce, po nových nápadech, koncepcích a ideích. Nový je pouze profil J.Čermáka, který ve čtyřech větách shrnul, proč kandiduje do VV, avšak bez nějakého vysvětlení jak chce dosáhnout splnění toho s čím tam jde, jediné, co mi z tohoto profilu vyplývá je snaha o posilnění závodní složky v činnosti, čemuž se v jeho případě nelze divit. Do volených orgánů není bohužel dostatečný počet kandidátů tak, aby si bylo možno vybrat, smutný leč pravdivý obrázek o stavu ČHS.

Co mě však přimělo k napsání tohoto zamyšlení je návrh nového rozpočtu na příští rok a opětovná snaha o úpravu členských příspěvků spojená se strašením, že brzy budou dvojnásobné a to bez řádného analytického výkladu. Tak jsem se začal prohrabovat starými rozpočty a došel k pár zajímavým zjištěním. Pro porovnání jsem si vybral roky 2003 a 2006, rozdíl v datech činí pouhé tři roky a dat je dostatek pro porovnání, jediné nepříjemné je to, že rozpočty jsou v některých částech poněkud nepřehledné a dochází ke změnám některých jednotlivých kapitol a přesunům, takže z hlediska zpětného porovnání to dá více práce. Jednotná koncepce skladby rozpočtů na delší období by neškodila. Pokud se někomu nebudou zdát některá následující čísla, tak rád vysvětlím.

Položka rok 2003 rok 2006 nárůst v % +/-
Příjmy Členské příspěvky 2 795 362 3 205 700 +14,68
Sazka 2 331 600 2 070 000 -11,22
Výdaje K.alpinismu 310 342 619 976 +99,77
z toho výstupy roku 32 000 50 000 +56,25
Sportovní lezení 723 495 706 168 -2,39
SP v ČR 155 950 43 689 -71,98
Skialp 89 926 311 649 +246,56
Mládež - sportovní čin. 306 373 322 986 +5,42
Mládež – granty 25 094 95 000 +278,58
Komise mládeže 139 644 58 965 -57,77
Komise lékařská 53 289 44 988 -15,58
K. bezpečnostní 5 081 14 832 +191,91
K. vrcholová a OP 1 075 811 1 237 571 +15,04
Tatry 113 632 84 452 -25,68
Administrativa 946 198 1 575 957 +66,56
Infocentrum, publicita 180 857 245 819 +35,92


Tolik suché srovnání několika čísel, o mnohém však vypovídá a mělo by přimět k zamyšlení, zda všechny finanční prostředky byly vynaloženy správně a efektivně.

Na jedné straně vidíme zvyšující se podíl členských příspěvků a na druhé snižující se podíl Sazky, což opravdu nahrává tomu, že se o chod ČHS a finanční zajištění budeme muset postarat sami, na druhou stranu by pak měl být vidět vliv zvýšených příspěvků v kvalitě služeb pro nejširší členskou základnu.

Pár věcí, co se mi však osobně nelíbí a kde je dle mého názoru potřeba začít se změnami.
  1. Příjmy komise alpinismu rostly neadekvátním způsobem na to mezi kolik lidí jsou prostředky rozděleny a jakým způsobem, přičemž rozdělování není pro řadového člena přehledné a transparentní!!! Jsou nutné změny v nominaci do reprezentačních družstev, zpřísnění kritérií výběru tak, aby tam byli opravdu ti nejlepší a to bez ohledu na jejich zaměření. Výsledky zejména v repre v horách neodpovídají počtu členů družstva
    1. Pokud někdo preferuje hory jako nosnou část před sportovním lezením na skalách, měl by vytvořit koncepci a podmínky pro úspěšný rozvoj a nenechávat repre v horách napospas svému osudu. Osobně jsem zcela jednoznačně jsem pro snížení výše rozpočtu KA, zrovnoprávnění všech stylů lezení, zkvalitnění výběru do repre družstev a oceňování pouze nejhodnotnějších výkonů za uplynulý rok, bez ohledu na kategorii.
  2. Je otázkou času, kdy se vzájemně zradikalizují postoje a názory zástupců závodní formy lezení a členů, které více než tato činnost zajímá stav jištění, metodika… prostě servis. Již dnes můžeme číst komentáře, kdo na koho doplácí a jestli není lepší to či ono. Rozhodnutím GA UIAA bylo soutěžní lezení na mezinárodní úrovni vyčleněno z podporovaných sportovních aktivit, to je veřejně známo. Dle mého názoru je třeba se na toto připravit i na národní úrovni tak, abychom nebyli zaskočeni, až se objeví silná skupina, ať z toho či onoho tábora, která bude rozdělení tvrdě prosazovat. Navíc je nutno transparentně ukázat, kolik peněz z různých zdrojů teče do sportovní a kolik do servisní části rozpočtu.
  3. Je třeba zvýšit podporu činnosti CVK, věnovat více prostředků na zlepšení stavu jištění v jednotlivých lokalitách. Problémem nejsou ani tak nepískovcové terény, ale především pískovcové oblasti v Čechách. Je třeba si uvědomit, že přejišťování, zejména u písků je náročná práce a nikdo ji brzy nebude chtít vykonávat pouze za dobré slovo.
  4. Posílit význam a prestiž KOP, musíme si uvědomit, že omezení jednotlivých aktivit je pro státní orgány daleko jednodušší, než se zabývat opravdu závažnými problémy a jít do konfliktu s kapitány průmyslu. Současný stav je bohužel takový, že si někteří odpovědní pracovníci svoji nemohoucnost léčí právě třeba na lezcích. Zde bude opravdu nutná spolupráce s odborníky z OP či právníky, bude nutno přemýšlet nad tím jakým způsobem lobovat za své zájmy a to vše nebude zadarmo.
  5. Je třeba udržet jednotou koncepci a kontinuálnost vývoje v metodické komisi, taktéž kvalitu výuky nových instruktorů, neboť zde více než jinde platí to, pokud jejich kvalitní a dobrá práce zachrání byť jeden lidský život ( přenesením správných návyků přes instruktory na řadové členy ), není žádná odměna dost vysoká. Bude třeba zvýšit prestiž členů a školitelů této komise, obzvláště po té, co nezvládla jednu důležitou věc a tím ke vydání alespoň základní metodiky pro členy svazu. Zde se ukázalo, že tým není až zase tak kompaktní a osobní zájmy převažují nad zájmy celku a pokud se dočkáme toho, že nějaká metodika bude vydána, bývalými či současnými členy komise, pod jinou hlavičkou, bude to pořádná trhlina na její pověsti a velmi dlouho trvá, než se špatná nálepka odstraní.
  6. Bude potřeba zvýšit pozitivní propagaci svazu a lezení vůbec navenek vůči veřejnosti v médiích tak, abychom nebyli vnímáni jako spolek „bláznů či sebevrahů“. Poukazovat na pozitivní vliv tohoto sportu, na jeho bezpečnost, pokud se dodržují určité zásady apod. Vedení my mělo zvýšit propagaci výsledků vlastní práce před členskou základnou tak, aby byla možná veřejná kontrola navržených záměrů a cílů. Lépe vysvětlovat a argumentovat, proč je dobré být členem svazu, čemu tím mohu napomoci a co mohu naopak očekávat. Otázkou ke zvážení zůstává zapojení významných osobností ze společenského života do našich struktur tak jak to učinili v jiných sportovních svazech.
  7. Bude nutné zamyslet se nad celou koncepcí administrativy, nad tím, zda některé funkce neudělat profesionálními a některé pouze čestnými ( např. výkonný tajemník odpovědný VV a čestný předseda - významná reprezentativní osobnost v širším slova smyslu ). Zvýšení výdajů na administrativu by mělo být úměrné zkvalitnění služeb pro členskou základnu. 8. Výše členských příspěvků je vždy horkým bramborem na posledních VH. Otázkou je zvýšit či nezvýšit. V tuto chvíli jsem z krátkodobého hlediska přesvědčen, že nezvýšit a neměnit pravidla placení. Z dlouhodobého hlediska je nárůst nutný. Před tím je však nutno zpracovat jasnou koncepci a analýzu, jak bude naloženo se zvýšenými prostředky v rozpočtu z příspěvků, do kterých komisí poplynou, kolik peněz přibude zvýšením, o kolik finančních prostředků přijde ČHS, pokud mládež a nad 60 let přestanou platit vůbec. Zatím nic přesného a konkrétního VV nepředložil, pouze dvě čísla a hrozbu razantního zvýšení pokud se neschválí jejich návrh, což je naprosto nedostatečné. Rád bych podotknul, že neplacení příspěvků některými skupinami mi přijde poněkud nesystémové, můj názor je, že platit by neměli pouze čestní členové. Je toho mnoho k zamyšlení a VH, která určí směr vývoje na další dva roky, je za dveřmi, bude velmi zajímavé sledovat, jak se k jednotlivým návrhům postaví zástupci oddílů, zda budou prosazovat určité nutné změny, či pouze vše odkývou a dál vše zůstane při starém. Pokud ano, tak si mnozí zanadávají a tím to na nějakou dobu skončí. Pravdou však je, že řadový člen má jednu svobodnou možnost volby, kterou mu nelze upřít a ani se na něj zlobit pokud se jí rozhodne využít, a tím je svobodné rozhodnutí, zda chce být členem určité organizace, či nikoliv a to podle toho jak se s ní ztotožňuje. V dnešním světě není problémem se stát členem jiné obdobné organizace.

Vladimír Wolf   [úpravy] 09:14 22.03.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Také nevím Quo Vadis13:36:16 22.03.2007
Domnívám se, že je velmi užitečné si vaši analýzu přečíst před hlasováním na VH. Podařilo se vám věcně a bez emocí definovat slabá místa "našeho" svazu. A kdo chce být dobrý, musí si umět říci pravdu a poučit se z chyb. Bylo by chybou, kdyby činovníci svazu brali tuto analýzu jako destruktivní kritiku, neboť pár námětů jak věci řešit, tam máte. I já jsem dlouze přemýtal o svazu a co s ním dál. Impulsem k tomuto byl návrh nových stanov ČHS. Zkoušel jsem třikrát vyjasnit sporná místa nových stanov prostřednictvím fóra na webu ČHS. Bez odezvy. Zkuste mi tedy odpovědět vy nebo další komentátoři na následují problém:

Oddíl s právní subjektivitou má své závazky (smlouvy o pronájmu, reklamě,atd). Po změně stanov, pokud bude chtít být v ČHS, si musí zažádat o novou registraci u ČHS, statistického úřadu. Vznikne nový oddíl. Závazky pak ze starého oddílu převexluje na nový oddíl a starý pak zruší. Zdá se vám z tohoto pohledu změna stanov jako přínos pro stávající členy ČHS? Mě rozhodně ne. Zbývá jediné. Hlasovat proti změně, případně jako oddíl vystoupit z ČHS. Zdá se vám tedy tato změna přínosná pro ČHS? Mě ne. ČHS přijde o část členské základny. Tím pochopitelně i o peníze z příspěvků. Pohnutky ČHS ke změně stanov ponechávám stranou, neboť proklamaci o rovnosti členů v dnešní době snad nikdo nemůže uvěřit.

Takže před zvednutím či nezvednutím ruky zvažte co vám to dá a co vám to vezme.
LdS
LdSodpovědět 
 Re: Také nevím Quo Vadis14:36:56 22.03.2007
Není to sice odpověď na Vaši připomínku, ale shodou okolností jsem se nedávno dívala na web ČHS, kde zrovna zveřejnili: Zapracování připomínek oddílů k návrhům stanov. Zkuste se tam mrknout, jestli Vaši připomínku neřešil už někdo jiný a nebylo to upraveno.
Kočkaodpovědět 
  Re: Také nevím Quo Vadis18:03:38 22.03.2007
no v podstate se tam ale bohuzel jenom slovickari, ty podstatne pripominky se neresi a dela se, ze se nevidi.
Nastinim par prikladu - do novych stanov se kupr zavadi, ze jednani VV budou tajna, nebude tedy existovat zadna kontrola a zpetne se nedohleda, kdo je za to odpovedny (mam pocit, ze to je primo puda pro nejaky podvod at uz na majetku movitem ci nemovitem - tak nejak podobne se vlastne prislo o chatu v Ostrove). Bylo mam pocit pripominkovano - ovsem nejspise se to zaonaci tak aby se to na diskuzi vubec nedostalo, natoz aby se o tom dalo hlasovat.
Rozdelovani grantu se ve stanovach neresi resp. jak se budou vybirat ti, co budou penize rozdelovat - bude se udajne provadet nejakou smernici podle momentalni situace (opet dost neprehledne, nezdrave prostredi) - nejspis jako posledne si penize rozdeli mezi sebe clenove vyberove komise.
Jeste pred nekolika dny jsem nebyl schopen dopatrat jak se to ma s hlasy - podle navrhu kazdy individual bude mit hlas, namisto toho ten nejvetsi oddil by mel max. 4 hlasy (dost paradox).
Zakladni kamen urazu stoji mimo jine na tom, ze se hlasuje pouze o pripominkach oproti programu, puvodnimu navrhu, tedy pokud se neprosadi pak se bere za schvaleny navrh VV. (Priklad - VV vybor schvali, ze jako mimoradnou odmenu jeho clenove dostanou X penez, sice si toho nekdo mozna vsimne, ale pokud se nepodari prosadit zmena pri VH, pak je za soucasne situace povazovano, ze bylo odsouhlaseno, co navrhl VV - zablokovat hlasovani neni zase az tak tezke, stejne jako treba ho zaradit mezi nejake jine,... proste je pozice navrhu clenu proti navrhu VV hodne ztizena). Bohuzel, prosadit do stanov, ze o KAZDEM navrhu musi hlasovat (tedy i tom, co udela VV) bude boj s vetrnymi mlyny a bude v budoucnu vyzadovat dukladnou pripramu mesice pred VH mezi oddily, aby byla vubec sance realne uvazovat, ze by se nejaka zmena podarila prosadit - VV se jiste bude ohanet, ze pokud ztrati tento zakladni kamen, tak se svaz zhrouti, protoze nebude nikdy nic schvaleno,....blablabla. Mozna by to nebyl takovy problem, udelat rozpocet, ktery by se odsouhlasil a v pripade neodsouhlaseni rozpoctu v dalsich letech by se procentualni pomery prevedly na rozpocty na dalsi rok (jiste to ma sva uskali hlavne po pravni strance, lec stejna ma vlastne absolutni moc VV, zvlast, kdyz jsou v nem zastoupeni de facto lide z pouze velmi uzke skupiny clenske zakladny). Co se tyce toho, jak se maji soucasni hlavouni k clenske zakladne - predsedkyne proti svym prohlasenim bude kandidovat, program nebo alespon koncepci a sve postoje se ona ani pripadni protikandidati neobtezovali zverejnit, naopak v jednom rozhovoru se redaktor snazi podsouvat, ze je to vlastne desna obet a jak muzeme byt radi, ze to vubec dela. (neni prace v jakemkoliv predstavenstvu ponekud nevdecna co se tyce kritiky?)
Stale se nikdo dost jasne nevyjadril k problematice piskovcoveho lezeni - mg ano nebo ne, hraji si proste na pstrosa a delaji, ze problem proste neni. Na jedne strane maglajz zakazuji a nesnazi se ho prosadit, na druhe strane ho toleruji a lezce s nim nikterak nepostihuji (tak bud ho nesmis pouzivat, a svaz udela co muze, aby ti zkomplikoval zivot pote co ho pouzijes, nebo ho bude tolerovat a pak je na miste zacit bojovat za jeho povoleni - zrusit zakaz v pravidlech, zacit vysvetlovat ochranarum,...).
Dost nejasne je jak to bude s "preklizkari" - na jednu stranu tahle skupina jiste nejakou formou propaguje lezeni (a budou poukazovat, na pocet vzniklych sten - asi neuslysi na argument, ze ti co driv chodili do posilovny ci na aerobic, pak na spinning, tak dnes chodi na preklizku), na druhou stranu chybi jasne definovane, co jim bude zbylych cca. 99 procenta zakladny tolerovat - bez CHS (jejiho poctu clenu) budou preklizkari v troube a jejich prijmy ze Sazky budou stacit tak na par pytliku maglajzu pro ty nejlepsi, na druhou stranu roztristeni zakladny bude mit urcity vliv na zmenseni clenske zakladny a vyjednavaci pozice se ztizi z duvodu prave nekolika zajmovych skupin. Vzhledem k tomu, ze by sportovni lezce muselo schvalit soucasne svazy v CSTV, tak riziko vzniku treba CSSLPUCH (cesky svaz sportovnich lezcu po umelych chytech) je vtipne usmevne. Bohuzel tohle asi vetsina clenu nevi a tak se vsichni hrozne bojime, ze by nam mistri sveta odesli ze svazu - jiste mohli by, ale kam pujdou? do OEAV? muzou se stat jejich cleny, ale tezko je bude OEAV posilat na zavody jako reprezentanty CR no a jako reprezentanty AUT to nemuze. No a kdyz bude nekdo nekdy uvazovat o sponzorovani, tak koho bude spis sponzorovat? Reprezentanta nejakeho svazu ci spolku (treba spolek levorukych resitelu sudoku) nebo reprezentanta statu?
Pro absenci koncepce rozvoje a budouciho vyvoje CHS je nejen oslabena pozice ve vyjednavani, ale vede to i k ztraceni jak clenu, tak novych clenu do jinych spolku UIAA (OEAV, DAV).
V neposledni rade se spousta faktickych pripominek s absenci ruznych priloh, ktere maji byt schvaleny (nebot se na ne stanovy odvolavaji), systemu provadeni nekterych cinnosti zameta pod koberec tim, ze se odkazuje na to, ze na VH budou tyto materialy zverejneny (pominu-li otazku, zda je mozne schvalovat neco, co mi nekdo da do ruky par minut pred schvalenim, nebo proste jenom nekde rekne, ze to tak bude, tak se v podstate jedna o to, ze toto neni pripravene bud z nedostatku schopnosti (pak ti co to delaji tam nemaji co delat) nebo zamerne z duvodu, aby se nektere veci prijimali pod tlakem a bez zkoumani (a pak uz by tam nemeli byt davno).
Doktorodpovědět 
   Re: Také nevím Quo Vadis20:54:48 22.03.2007
Je škoda, že pod Vlkovu přehlednou analýzu stavu financí a budoucího směřování ČHS si nasmolil takový dlouhý a matoucí blábol. Máš tam nesmysly, které prozrazují, že moc bystrého ducha, alespoň pro pochopení psaného textu nemáš (třeba to, že zástupci oddílu budou mít jen 4 hlasy - to tam v tom návrhu nových stanov vůbec není). Podle mě sis v rychlém sledu za sebou přečetl dokumenty k valné hromadě, návrh nových stanov, jednací řád valné hromady, rozpočet, a všechno se ti to pomíchalo dohromady.
Ty prostě všechno zblneš, jako s tou fyzikou.
Pamětník diskuseodpovědět 
   Re: Také nevím Quo Vadis21:53:02 22.03.2007
Přidávám se k předkomentátorovi, že jsi opravdu navařil pěknou bramboračku. Mne tedy zaujalo a nadzdvihlo ono
"(mam pocit, ze to je primo puda pro nejaky podvod at uz na majetku movitem ci nemovitem - tak nejak podobne se vlastne prislo o chatu v Ostrove)"
Takhle nějak to dělají v bulváru. Hodí provokativní větu, která je přinejmenším neověřená, či dokonce lživá.
O chatu nás především připravil expředseda Skandera, který měl (bohužel ze stanov) právo podepsat třeba i zmíněné zástavní právo. Asistovala mu celá členská základna, která prostřednictvím VH nadšeně tleskala tomu, že ČHS se stane podílníkem v jeho "Alpenservisu".
No a pokud narážíš na rozhodnutí VV někdy před 4 roky.... Tehdy nešlo o nic jiného, než o to, že VV měl tuším 2 týdny na to, aby rozhodl, že VYKOUPÍ chatu z konkurzní podstaty. Měli jsme se tedy defacto rychle rozhodnout, zda koupíme nabízenou nemovitost a my usoudili, že to za ty peníze nestojí. Za peníze KOUPIT!!!
mellounodpovědět 

 Sport X občanské sdružení14:03:07 22.03.2007
Jak jsem psal již na web ČHS. Dle mého je základní otázkou to, zda má být ČHS prioritně servisní organizací pro své členy,  jak vyplývá ze stávajících stanov ( vyjímky, jednání se státní správou, jištění, metodika, zdravověda atd..) či zda má být materiální a organizační jednotkou zejména pro závodníky na stěnách a vrcholné sportovní výstupy v horách či velehorách. Či případně hybridem obojího, kdy je ukrajováno jistým poměrem vrcholnými sportovci z celkového koláče peněz a to né scela úměrně vzhledem  k příjmům ze sponzoringu a dotací vázaných na výsledek - tak je to ostatně dosud.
Za sebe nic proti rostoucím výdajům na vrcholový sport v poměru k té části servisní ( dnes je to více jak 1/2 rozpočtu na vrch. sport ), ale ve všech obdobných svazech se tak děje zejména z peněz komerčních ( váz. dotací, sponzorských, dárcovských peněz  atd..), které s sebou sportovní úspěchy přináší. V našem svazu je to tak, že se čím dál větším poměrem dotuje vrcholová sportovní činnost z peněz ze sazky, jež jsou vázány zejména na členskou základnu a nikoliv z peněz z venku, které v podstatě ČHS nemá.
Jinak zamyšlení se vždy objevuje zejména před VH, ale vzhledem k příspěvkům v diskusi, obecné diskusi a s ohledem i na minimální povědomí o ČHS jsem značně skeptický k těmto revolucím odspodu. Věci mohou změnit pouze lidi uvnitř, kteří kandidují do VV, komisí  či na předsedu. Vzhledem k tomu, že dosud nikdo " manažerské pojetí" v plánech nemá stejně jako razantní změnu či nějakou jasnou vizi, předpokládám, že půjde ČHS pomalou cestou kupředu, kdy chybějící díry zalátají zvýšené členské příspěvky či příchozí noví členové, ale žádná koncepční revoluce se konat nebude. Není vůle, ale zejména poptávka. Počet členů převyšuje 10000, ale počet lidí, kteří do dění uvnitř ČHS aktivně zasahují jsou pouze desítky.....zbytek háže 3 kila do kasičky aniž by je jakkoliv interesovalo na co jdou, proč tam jdou a proč a nač je členem ČHS. Být členem je dnes jakýmsi historickým koloritem....a lidé nemají bohužel příliž sbahu směřování či dění ovlivnit.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Sport X občanské sdružení11:24:23 23.03.2007
Radime, ono ovšem to "...zbytek háže 3 kila do kasičky aniž by je jakkoliv interesovalo na co jdou, proč tam jdou..." není v našich zemích vůbec nic zarážejícího. Když se podíváš kolem, kdo všechno tě stahuje o různé poplatky ze kterých se nevyvlíkneš, tak nějaké 300 za barevnou kartičku a klid je ještě krásné. A teď nemluvím o tom, jestli to je jedna útrata v hospodě pro jednoho, nebo týdenní stravovaní pro druhého. Mluvim o tom, že jsme obklopeni desítkami povinných, nebo dobrovolně povinných POPLATKU a tento prostě většina vnímá jako jeden z nich.
mellounodpovědět 
  Re: Sport X občanské sdružení15:29:13 23.03.2007
Ja taky hazu 3 kila do kasicky a o nic se nezajimam. Ale hazu je tam s virou, ze pujdou na neco dobreho, ne proto, ze zaroven platim dane a SZP.
Ondraodpovědět 

 pár věcí14:25:09 22.03.2007
Užitečý rozbor, v některých aspektech se i shodujeme v názorech. Připodotkl bych jen pár věcí (tedy dvě):

Předsedkyně zveřejnila své představy v dost obsáhlém rozhovoru na tom webu, co se tu o něm..... Vygooglujte si "Stojím si za návrhem rozpočtu" a najdete. Odkaz je i v její prezentaci na Svazu.

Ke zvýšení příjmu z příspěvků je nutno dodat, že k němu nedošlo zvýšením poplatku na člena, ale zvýšením počtu členů. Ve skutečnosti je díky inflaci příspěvek na jednoho člena efektivně menší.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: pár věcí14:34:27 22.03.2007
No Petře, ona nám v Hory-info Alena moc neřekla. Já jsem z toho vydedukoval jenom, že je spokojená se stavem ČHS, že asi chce přidat sportovcům, že chce být nenápadná a že nechce svazové chaty. To my připadá na volební program dost málo a na práci v budoucích dvou letech ještě méně.
Kuba Turekodpovědět 

 Bravo!14:42:32 22.03.2007
No Vlku, ačkoliv s tebou často a rád nesouhlasím, tohle jsi sepsal pěkně (jen ještě trochu poladit češtinu :-))
lysoopodpovědět 

 +- souhlas15:24:01 22.03.2007
Analýza se ti opravdu povedla.
Nejsem členem a jen mě to utvrzuje v tom proč se jím zatím nestávat. Doufám, že se po VH věci aspoň trochu zlepší (viz nadějní kandidáti a jejich ideje) a pak mi nezbude než vstoupit a potom se třeba sám aktivně snažit o změnu. Prozatím jsem bohužel pesimista.
Syselodpovědět 
 asi souhlas17:05:44 22.03.2007
Asi souhlas s Vlkovým příspěvkem a celkově zatím věcnou diskusí, i když já do toho moc nevidím a jako nečlenovy mi do toho moc mluvit nepřísluší ? již nějakou dobu uvažuji o vstupu do ČHS ale podobně jako Sysel mám velké pochybnosti k čemu to a jak píše ostatně sám Vlk, moje polemika je o to větší, že si uvědomuju že lezu zatím „na Blacka“ což není fér vůči stávajícím a bývalým členům např. z důvodu že za jejich peníze se udělalo na Srbárně jištění a jinde samozřejmě taky. Jenže mám přispívat též minimálně peníze do organizace která je přerozděluje pro mě záhadným způsobem a nebo určující pravidla pro lezení aniž bych je mohl fakticky ovlivnit ? Uvítal bych třeba nějakou formu volného členství či možnost stejně jako myslím, že v Holandsku maj to, že část daní platí každý občan na resort co si vybere a považuje za důležitý. Jinak si myslím že ČHS by měla být především servisní organizací vycházím ze zákona o.s.kách.
Gulasodpovědět 
 Re: +- souhlas18:07:27 22.03.2007
no ono ti kandidati nejsou ani nadejni, natoz aby meli alespon ideje.
odpovědět 
  Re: +- souhlas22:24:16 23.03.2007
Nadějní? Nejlepší ftip v týhle diskusi!
Lenkaodpovědět 

 Ale jo18:34:53 22.03.2007
Čekal jsem, že budu po přečtení nesouhlasit, ale ono souhlasím.
Jenom, ono je to furt dokola.
Do funkcí se nikdo nehrne, tedy tam zůstanou ti, co tam byli a budou pokračovat v tom co dělali před tím. Což je ok, když si je členstvo os zvolí, tak je má. Každý občanský sdružení má předsednictvo jaké si zasluhuje. U vlády to snad neplatí, tady jo.
Mělo by "se".. Jo mělo by "se". Už dlouho to ale probíhá tak, že se občas objeví někdo s návrhem, iniciativou... ale je sám, jedni se ještě nerozhoupali a další už rezignovali. Tak ten osamělý hlas zanikne a jede se dál.
Remcalové z minulých let (včetně mne) už rezignovali, zařídili se po svém a nebo naskočili na káru ČHS a tak trochu se vezou. Vstávají noví bojovníci, ale nikdo je nepodporuje. Jedni to vzdali předem, druzí po zkušenostech, kdy neměli mezi semknutými šiky za hradbou papírů "těch nahoře" a  defetisticko - tišeremcavým bručením davu "dole" naději.
Myslím si, že nejlepší z možného je, aby ČHS zůstalo normálním občanským sdružením bez velkých ambicí a vlivu. Proč? Proto. Lidi se už zařídějí i bez komisí, metálů a připouštěcích listů. A na víc prostě nemá. Vliv, autoritu, schopnosti... si to přiznejme.
Zvyšovat příspěvky... zatím není proč. Nejdřív musím nabídnout žádaný produkt a potom si diktovat cenu. V situaci, kdy valná část členů platí příspěvky jako formu charity (když už tady jsou a snaží se... a ty kruhy, tak jim ty tři stovky dám, no...) je to ptákovina.
Dagodpovědět 
 Re: Ale jo18:39:20 22.03.2007
Tedy:
Quo vadis? > Status quo.
A nebo ne???
Dagodpovědět 
  Re: Ale jo22:25:46 23.03.2007
Latiník?
Mnohovýznam výrazu status quo - v této věci příznačný!
Lenkaodpovědět 

 Rozbití rakouska Uherska byla chyba20:21:37 22.03.2007
Docela pěkná analýza. On tam sice v tom názvu článku není otazník, ale otázka to je. A kam se bude ČHS ubírat, nebo kam ho asi strhne pasivita členstva, na to můžou být různé názory, od nezřízeně optimistických, až po fatalistické. Já se tedy spíše kloním k těm  skeptikům.
Docela  sympaticky otevřený je tzv Syslí přístup. Ten je opravdu upřímný. Ví, co dělá svaz špatně, nebo co nedělá vůbec a proto není jeho členem. Až SE to zlepší (snad po té VH), tak tam možná vstoupí a třeba se bude i  aktivně  podílet na změnách. Není  to ojedinělý  postoj, když si prolistujete diskuze k jiným článkům, najdete podobně otevřeně upřímné výpovědi. Namátkou pan Jakub M., který jinde sděluje, že je členem AV (ostatně jako mnoho dalších) a  zatím do ČHS nehodlá vlézt.
Spolková činnost začíná podáním přihlášky a zaplacením příspěvků, ale u nás v Čechách tím často končí. Spolková činnost u sousedů (směrem na západ o d Aše) je mnohem bohatší. Já vím, spolčování je v německy mluvícím prostoru  národní sport, s docela dobrými výsledky (např. počet  českých občanů, kteří jsou členy AV).
Takže vlastně dobrým vyústěním bude, až bude  česká horolezecká komunita plně integrována do DAV, ÖAV, SBB, apod. Potom bude třeba ČHS organizační složkou SBB nebo DAV. Staneme se součástí renomovaných, společesnky uznávaných spolků s dlouhou tradicí a vysokým kreditem. Jenom to jako  čecháčkové budem delší dobu rozdejchávat. Ale upřímně – zamyslete se bez nacionalistických emocí co na tom bude špatně a pro horolezce (kteří by měli být založením světoběžníci) nevýhodné.
No možná to někomu připadá jako  provokace, ale já tomu docela věřím.

zdra
hli
Vladimír "Hlína" Vršovskýodpovědět 
 Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba21:44:58 22.03.2007
Jsem pro! Jen jestli o nás stojej, ale snad ano. Proč nepřijmout fungující model stroječku, případně rovnou i s futrálem.
Dagodpovědět 
  Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba22:20:14 22.03.2007
Honzo, jen tak zběžně jsem prolétl stanovy SBB a nikde tam není napsáno Tschechen raus!
zdraví
Hlína
odpovědět 
   Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba22:32:12 22.03.2007
No to je super! Jak říkají naše děti.
Jen jestli to nemají jako pojišťovny, operátoři, banky... jestli ta podstatná informace typu: "zákazník nemá žádná práva a podnik mu může kdykoliv účtovat co si zamane!" není klasicky někde na konci, pod čarou a nejmenším fontem. :-)
Ale snad ne, je to přeci jen slušnej spolek, pravděpodobně si vážící i potenciálních členů z rozvojových zemí. Já bych to spojení s rakouským horospolkem bral jako takové vykročení správným směrem pro celou českomoravskou kotlinu.
No sorráč národovci, takovej vtip, no... Nóóó, i když!
Dagodpovědět 
 Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba22:58:43 22.03.2007
Ono je potřeba se podívat, jak funguje Alpenverein venku a jak jeho pobočky u nás. U nás se AV stará jen o výběr členských poplatků = ceny za pojištění a to je v zásadě vše.

Čeští členové OEAV přispívají k silnějšímu postavení Rakouska v rámci UIAA a k budování chat a ferát a jiných bohulibých věcí, ale ne u nás, nýbrž kdesi v Rakousku a na to, za co se ty prachy utratí, nemají čeští členové pražádný vliv. Av se u nás nestará ani o jištění na skalách (ČHS ano, i když ne ideálně), ani o vyjednávání s ochranou přírody. Prodávání pojištění AV je pro někoho dobrej kšeft za pár melounů ročně (200 kč za jednoho člena). Trošku mi připadá zvláštní, že se tady tolik točí reč okolo příspěvků ČHS, které na rozdíl od inflace už pár let nerostou a svou odnotou se rovnají asi tak třem večerním útratám v restauraci.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba23:19:43 22.03.2007
Petře, přečti si zápisy z jednání Jamesu, které se konalo minulý týden. Tam zvýšení příspěvků prošlo, osobně si myslím, že zejména díky tomu, že jde na konkrétní účely a podívej se na jejich vizi dalšího zvýšení v roce 2009 a myslím si, že ta má také velkou naději na projití. Podívej se také, kdo u nich kolik platí a bez problémů a srovnej to s tím, co předložil náš VV. Pokud se Vám to letos nepodaří zvýšit tak se na mě obrať a já Ti vysvětlím svoji filozofii, jak bych v tomto bodě postupoval, aby měl určitou šanci na úspěch a jsem ochoten se v tomto osobně angažovat.
Vlkodpovědět 
   Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba23:40:03 22.03.2007
Dokolečka. Koukni se, jak hrdě nosí jamesáci trička s nápisem James. Obdobně jsou hrdí Ǎváci na své AV. U nás se bere členství v ČHS leckde jako taková nějaká forma nemoci, co se o ní raději ve společnosti moc nemluví.
Tam se angažují, hádají ve spolku... a i platí SVŮJ spolek. U nás nechtějí "těm nahoře" nic dát.
Tohle vytváříme u nás v neutuchající spolupráci zdola i z hora. Neberem čhs (jsem přesvědčený že naprostá většina) jako nějaký svůj spolek ale jako "jejich" spolek. Dokud se to nezmění...
Dagodpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba11:36:24 23.03.2007
A jak bys to chtěl měnit?
Já to dlouho bral i jako svůj spolek. Jen, když tak koukám na potencionální nové členy VV, přemýšlím, zda mi ten můj spolek stojí za nějaké angažmá :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba18:59:21 23.03.2007
Ty mi budes.... Kdo pred lety slovy: "Kdo kdyz ne my a ted" mne hnal na VH a svitil entuziazmem. :-)
Ja uz se se skepsi srovanal. Pojd k nam do T... a uvidis to jinak. :-) :-) :-)
Dagodpovědět 
      Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba19:24:37 23.03.2007
Tak mi přijď zítra posvítit (já vím, ta bageta Ti za to nestojí, neb i dopravné Tě přijde na víc, ale já bych Tě třeba i dovezl :-)
Tomáš F.odpovědět 
       Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba19:27:49 23.03.2007
Jsem na nepresunutelnem skoleni. :-( Jinak bych si to nenenchal ujit. Bude tam za nas ale delegat.
Dagodpovědět 
        Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba20:00:52 23.03.2007
Tož tak to jo :-)

A mimochodem, Vlkovic rozbor je dost dobrej. Jen maličko škoda, že je dělanej zdálky. Nesedí tam všechno (některý věci lze vysvětlit strašně snadno) a tak.
Ale musím říct, že mě inspiroval k několika dotazům na VH (koneckonců, k čemu je nám VH, že?).
Tomáš F.odpovědět 
         Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba22:27:47 23.03.2007
A k čemu je nám ČHS už víš?
L.odpovědět 
          Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba08:01:51 28.03.2007
Vím k čemu je ČHS. Jen netuším, k čemu by mohlo být mé osobě, pominu-li že mi slouží jako žrout času, peněz... :-)
odpovědět 
           Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba08:02:43 28.03.2007
sakra, neumím se podepsat :-)
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba23:25:25 22.03.2007
To že na AV vydělávají Češi u nás je sice možná problém i AV... možná nepočítali s naší povahou při psaní stanov. Ono je to možná i takhle na hraně stanov AV, vydávat za příspěvky členů reklamní plátek své cestovky (třeba).
Jinak ale nevím, nevím. Fuj!ráty a chaty v Rakousku využívat můžu a pokud vím, na schůzi se mohu jako člen dostavit a hlasovat. Třeba pro to, aby můj, kurvadrát už! --- MŮJ spolek financoval něco v Čechách.
Dagodpovědět 
 Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba08:52:59 23.03.2007
Pokud například žebrák, kterému ještě táhne chlast z pusy, na mě natahuje ruku, abych mu dal ňakej drobák, velkým kolečkem ho obejdu. Pokud mi ale žebrák třeba i falešne zahraje na harmoniku, atd. velmi rád mu něco do hrníčku hodím a třeba si ho i vyslechnu.

Je to sice de facto pár korun, jenz ode mne chce chs, ale z principu mu nedám ani korun. Radeji přispěju, i kdyz mnohem vetsi castkou Alpenvereinu. CHS nemá konzumérům co nabídnout. Je mi jasný, že chs dáva zlataky do jistení třeba v Krasu, tam ale stejnak nejezdim - casteji jsem prave u tech Germanu. V Labacku, kde jsou nerez koubovky, mam cisty svedomi a s rezivejicim Svojkovem jsem se už smířil.


Das ist alles.
Mikiodpovědět 
  Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba09:00:30 23.03.2007
Jinak Hlína to napsal moc pěkně. Souhlas.
Mikiodpovědět 
  Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba10:25:17 23.03.2007
Miki, jen jednu otázku: Kdo vyjednává s ochranou přírody možnost lezení v Labáku? ČHS nebo Alpenverein?
Kdo mění kruhy v Tisé? ČHS nebo Alpenverein?

Fascunuje mne, že zatímco každý dá v klidu dvě stovky za totální nic zprostředkovateli Alpenvereinu, a financuje mu tak částečně jeho cestovní kancelář, kvůli třem stovkám pro ČHS, které pro lezce něco dělá, je pořád tolik řečí od lidí, kteří jeho členy nejsou a zřejmě asi nehodlají být.

nejsem proti diskusi, co by se mělo dělat jinak a co líp. Ta je potřebná. Nějak mi ale ty hlasy tady nekorespondují s výsledky ankety na HI, kde si o ČHS myslí, že je:
=======================================
Nepostradatelná organizace sloužící všem horolezcům (21.76 %)

Stará se o jištění a výjimky, ale šlo by to dělat líp (23.10 %)

Je sice užitečný, ale neefektivní a nehospodaří dobře (20.03 %)

Zkostnatělá organizace pomocí níž zapšklí klasici brzdí výkonné lezce (17.76 %)

Zcela zbytečná organizace, nejlépe ho zrušit (17.36 %)
=====================================

Je vidět, že zásadní kritici ČHS jsou v naprosté menšině. Z toho vyplývá, že hlasy typu "nedám jim ani korunu" jsou výkřiky extrémistů.
Petrodpovědět 
   Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba11:24:43 23.03.2007
Jestli náhodou není výsledek ankety dán tím, jací lidí čtou Hory info. Anketa na Lezci by možná dopadla jinak a na jiném serveru taky jinak.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba11:43:33 23.03.2007
To je v poho. Miki je mladej ekotenorista a jak přichází jaro, tak na něj jdou ty ekologický zpěvy. Ale že je po zimě nerozezpívanej, tak mu to ajnbizchen neladí. Von jinak do toho lezení dává dost a řek bych, že to tak o řád přesahuje výši příspěvků do ČHS.
Ale stejně si myslim, že, i když Miki vypadá jak nějakej árijconácek, republiku i se skalama by cizákům nikdy neprodal. Dyk se lidi koukněte, co nám tu ty kucí německý dělaj: Na Vrablu tlučou nejty, ve Vaňově tlučou nejty, nově postupujou i na Lípu vod severu...
Nic proti, nim klukum německejm, sou to hodný kucí, ale voni už třetí rok po sobě tlučou a tlučou a ročně berou i 600.000! A za pomocí různejch našeptávačů (Wrschowsky, Push) nám rozebíraj republiku!
Papoušodpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba11:45:39 23.03.2007
:-))))
Syselodpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba11:49:50 23.03.2007
Papouschi, jestli si té republiky budeme vážit a branitji tak jako český horolezci ČHS, tak už se ti vyplatí se podepisovat, jak jsem tě oslovil. A já jsem docela rád, že se německy domluvím.
Grüsst Wladimir Hlina Wrschowsky
odpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba18:24:52 23.03.2007
Ač rchu němec Buš a trochu německý žid Fischer, němedku umím jen: nýdr, hilfe, brod, majelibekomefike, štajn.
Ale to mi stačí, nic víc nechci.
Dagodpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba18:30:34 23.03.2007
A časka uš fůbec ne.
Dagodpovědět 
    Re: Rozbití rakouska Uherska byla chyba18:35:38 23.03.2007
Teď mi napadá... No jestli germáni utlačují české vrtáky, tak to si nenechte líbit. Hele, to chce boj! Na život a na smrt!
Rozhodně! Překovejte bohrmašiny v meče!
A věnujte se boji! Muž proti muži, vrták na vrták! :-)
Dagodpovědět 
   ad ANKETA11:52:13 23.03.2007
Hm, anketa, dobrá věc ;-)
Já sám se dlouho rozhodoval mezi možností 2 a 3. A vlastně nakonec nevím na co jsem kliknul. Jenže v poslední době vím, že bych asi měl menší problém s rozhodováním, 3 by bylo tak akorá¨t.

Jenže ANKETA nijak nesouvisí s tím, co je psáno výše. Já i nadále můžu ČHS považovat za organizaci, která holt je zapotřebí (a bez který se neobejdete), ale zároveň se mohu rozhodnout, že na kruhy a borháky v ČR nepotřebuju připlácet, protože do míst, kde lezu se jich zatím fakt dostalo pomálu, stejně jsem zvyklej na to, že nevěřím ničemu, co jsem si neosadil sám, a notabene vlastně už skoro nelezu (a lezu-li, pak na ty moje kvaky stejně ČHS nemá žádný přímý ani nepřímý vliv). Navíc opravdu velmi málo využívám i toho, že ČHS jedná o výjimkách ze zákona č. 114/1992 Sb., protože obvykle lezu v kategoriích ZCHÚ, kde není ze zákona zákázáno (do Ádru jem se nedostal ani nepamatuju, českýmu krasu se vyhýbám, a Tisá je PR). a kdyby něco, tak vlastně nepovažuju za až tak neschůdnou cestu si o tu výjimku vládu požádat pro sebe, jako soukromou osobu.
Takže anketu bychj do toho netahal. Bez ohledu na ni totiž mohu být toho názoru, že nehodlám platit tyto (nebo třeba ty potencionálně zvýšené) příspěvky.
Tomáš F.odpovědět 

 Rozpočet 200722:29:51 22.03.2007
Zajimave je, jak VV vyresil disproporci mezi pozadavky a prijmy. Podivejme se, o kolik se zkratily pozadavky komisi (pomlcka neni pomlcka ale minus):

Provozni administrativa -0%
Alpinismu -6%
Sportovni -15%
Vrcholova -20%
Ochrana prirody -30%
Bezpecnostni -37,5%

Celkove v souctu to neni tak strasne, ale z pohledu clenu nesportovcu to dobre take neni.
Administrativa -9%
Sportovni cast -17,5%
Servisni cast -20%

Dušan Koštejnodpovědět 
 Re: Rozpočet 200722:36:10 22.03.2007
To je opravdu zajímavé. I když to kopíruje celostátní přístup všude, Administrativa je nedotknutelná, reprezentace všeho druhu je hned na druhém místě a sebere se to běžnýmu folku.
Dagodpovědět 

 Autor na HRAD!11:32:44 23.03.2007
Dobře jsi to napsal. Nechtěl bys zajet na VH a vytmavit jim )nám) to tam :-)
případně na poslední chvíli zvednout kandidaturu do VV? On by se Tvůj pohled hodil.

No, já jsem dost bez iluzí, ale tuhle VH vidím ještě černěji než ty předchozí. Když se tak podívám, kdo nám do toho výboru kandiduje...

A ještě, jen tak mimochodem, Radime, co Ty? Nenazrál čes k tomu, abys s tím začal něco dělat? Alespoń třeba v tý revizní komisi? Hele, kdysi jsi mě uvrtal do práce pro blaho svazu. Dobrá, třeba u toho zůstanu, ale přiznám se Ti, že se mi to nelíbí. Uvrtal jsi mě do práce, sám kritizuješ zpoza buku :-)
A navíc, jestli budu dohnán k tomu, že mám vybírat mezi kandidáty kteří se mi nelíbí toho, který se mi nelíbí míň, to se radši té selanky nezúčastním. Anebo se jí nebudu zúčastňovat do budoucna.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Autor na HRAD!16:13:19 23.03.2007
Vlku a Radime, slova Tomáše Franka mají logiku, co vy na to? Už teď by jste měli podporu jednohoho oddílu a při dobté prezentaci jste schopni oslovit i ty delegáty, kteří lezce nesledují a kterých drtivá většina.
Stačí jen sepsat podstatné na papír, předat to delegátům na začátku VH a pak jen ústně zopakovat to samé a je to!?

Jirka Babača
B.J.odpovědět 
  Re: Autor na HRAD!17:02:14 23.03.2007
Zavazuji delegata naseho oddilu to podporit
Dagodpovědět 

 ?18:47:42 23.03.2007
Ideální by bylo, kdyby se k tomuhle docela vážnýmu tématu vyjádřili i funkcionáři z ČHS... Takhle je to v podstatě "o nich bez nich"...
:::KOMIX:::odpovědět 
 Re: ?19:30:36 23.03.2007
K tomu je právě ta Valná hromada.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: ?22:55:05 23.03.2007
Nojo, ale naposledy si vzpomínám na Melouna, který vysvětloval a obhajoval kroky vedení ČHS. Jen co se stal členem výkonného výboru, umlknul také. Čím to je? Kdo má funkci, dá si povinně bobříka mlčení?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: ?23:12:29 23.03.2007
Je to tak.
Ale v tom nebude bobr.
Ja uz pred lety tvrdil, ze chs je ve skutecnosti esotericka sekta. Ta zavazuje bratry a sestry k mlcenlivosti. Adepti esoternich nauk po iniciacnim obradu v kryptach strahovskych skladaji slib mlcenlivosti.
Nedrzeji treba bobrika za ocas, ale treba basu? Nebo kasu?
Kdo vi, ja ne.
Dagodpovědět 
    Re: ?23:11:53 28.03.2007
:-)
Lenodpovědět 

 ?19:04:40 23.03.2007
Ideální by bylo, kdyby se k tomuhle docela vážnýmu tématu vyjádřili i funkcionáři z ČHS... Takhle je to v podstatě "o nich bez nich"...
:::KOMIX:::odpovědět 

 Malé zamyšlení...08:16:05 28.03.2007
A co na to jít jinak - sloučit ČHS s KČT. Vznikla by obdoba OEAV, DAV... Otázka, zda je to v našich podmínkách reálné...
Joseodpovědět 
 Re: Malé zamyšlení...08:39:22 28.03.2007
Že by to bylio myšleno takhle, když mi bylo řečeno abych se konečně rozhodl zda chci být u sportovců nebo u turistů?

Ale vážně. Myšlenka (princip) dobrá, nereálná. KČT horolezce nebude chtít (to víš přes deset tisíc egoistickejch individuálů to už je pořádná darda), a horolezci nebudou chtít turiasty, protože horolezci jsou přece výšší kasta. Jsou sportovci, mají větrem ošlehané tváře slevy na horolezeckých chatách a zásobu děsivejch historek pro slečny.
Takže to nám teda asi neprojde :-) Škoda, splnil bych pokyn, byl bych u turistů a nedělal bych si potíž s tím, komu mám příští rok poslat příspěvek na kruhy.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Malé zamyšlení...16:39:38 26.03.2008
...a s ročním odstupem to sice pořád nemám vyřešené... ale jistě registrujete, že je v podstatě jedno pod kterou diskusi k VH vlastně příspěvek napíšete - jestli pod letošní, loňskou nebo předloňskou...

Tak už toho nechte, asi to fakt nemá smysl :-)
To snad už je lepší si povádat o tom práškovým co se sype...
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Malé zamyšlení...16:55:11 26.03.2008
Tomáši, tys přece býval zastáncem ČHS, co tady pamatuju ty diskuse, v bezpečností komisi, atd...Co se vlastně změnilo, žes tak radikálně otočil? Jestli se můžu zeptat, pokud to teda není příliš delikátní na internetovou diskusi. Dík.
Michal Kolářodpovědět 
    Re: Malé zamyšlení...17:14:34 26.03.2008
:-) Pokud si přečteš stávající (myšleno letošní) diskusi ke svazu, zjistíš, že jsem v podstatě pořád zastáncem... Ale ne vždy to je tak chápáno :-)

Právě na Lezec.cz jsem psal několik let dozadu "reporty" z VH - které podle soudě dle reakcí členů VV nebyly zrovna vstřícné - a koneckonců na VH jsem obvykle vystupoval s nějakou (asi málo konstruktivní) kritikou.
(jen si hezky zadej ve vyhledávání podle autora článku ty moje)

Hm. K žádné významné změně nedošlo. Podstata mé kritiky je stále stejná, rozdíl je v tom, že (jako nečlen) získávám větší nedhled, neberu sebe ani svaz už tak vážně a dělám si z toho větší srandu.

Tomáš F.odpovědět 
    Re: Malé zamyšlení...17:55:28 26.03.2008
btw: a pokud otevřeš můj popis té VH z Vokovic (2005), dočteš se tam věci... Když půjdeš k té loňské, zdůvodňuju proč nehodlám platit zvýšené příspěvky :-)

Jo, a v bezpečnostní komisi jsem (zatím) ještě stále řadovým členem - dokud někomu nezačne vadit, že v odborných komisích, jejichž šéf má poradní hlas ve VV, sedí nečlen...
Anebo spíš, že v nějaké komisi sedím konkrétně já, kterej jsem si ve svazu stihnul (ostatně často dost programově) nadělast spoustu nepřátel :-))
Tomáš F.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.