Nehoda na zajištěné cestě | |
Aktualizace: Výzva ke kontrole
VÝZVA KE KONTROLE TLUMIČŮ PÁDU SCORPIO A ABSORBICA
13. května 2011 se na stránkách Petzl objevila informace, že na via ferratové cestě Bastille Via Ferrata ve francouzském Grenoblu v úterý 5. května spadl mladý muž na zem. Dle nejnovějších informací které máme, došlo k této nehodě díky výrobní vadě ferratového setu Petzl SCORPIO. Výrobní vadou byl chybějící bezpečnostní šev (čárka švů) na připojovacím oku. Mladý muž přežil pád z 20 metrů a je v nemocnici.
Bezprostředně po nehodě Petzl vyhlásil kontrolu ferratových setů dané série, ale po dalším zkoumání výrobního procesu objevil nedostatek, který mohl způsobit výrobní vadu a rozhodl se z bezpečnostních důvodů provést kontrolu u všech trhacích textilních tlumičú pádu vyrobených do 19. května 2011 - tedy tlumiče typu SCORPIO pro sportovní sféru a tlumiče typu ABSORBICA ve všech variantách pro práce ve výškách a nad volnou hloubkou.
POSTUP:
1. Vlastníte li ferratový set SCORPIO, kontaktujte distributora PETZL pro vaši zemi
(ČR a Slovensko Vertical Sport) a dozvíte se další podrobnosti o kontrole vašeho
setu.
2. Vlastníte li pracovní tlumič pádu ABSORBICA jakéhokoliv z uvedených typů,
proveďte si revizi OOPP dle platných předpisů a přidejte kontrolu uvedenou v
přiloženém PDF. O revizi proveďte záznam. Záznamy o provedených revizích včetně
seznamu zkontrolovaných produktů zašlete na adresu Vertical Sportu. Seznam musí
obsahovat jméno uživatele, sériové číslo, výsledek revize a jméno oprávněné osoby,
která provedla revizi.
Podrobné dokumenty ke stažení naleznete na stránkách oficiálního zástupce Petzl pro ČR a Slovensko
www.vertical.cz
Původní zpráva:
Včera mě došel e-mail z Francie, kde se stala 5.5.2011 nehoda na zajištěné cestě a jistící pomůcka asi selhala. Nevíte někdo bližší informace, neb je to standardní pomucka SCORPIO od firmy PETZL na zajištěné cesty, kterou používá hodně lidí.Více viz přiložený odkaz....
http://www.petzl.com/fr/outdoor/news/actualite-produits/2011/05/13/rappel-inspection-longe-via-ferrata-scorpio-l60-l60ck
Mělo by se jednat o špatný šev v tomto setu.
Petzl | 14:33:25 22.05.2011 | Nehoda se stala v Grenoblu na ferate nad městem. Číslo vadné série SCORPIO L60 a L60 CK je uvedeno zde (odstraň mezery):
http://www.petzl.com/fr/ outdoor/news/actualite-produits/2011/ 05/13/information-accident-via- ferrata-longe-scorpio
Pokud jste tedy majiteli SCORPIO úvazku, tak Vás Petzl vyzývá k přerušení jeho užívání a obrácení se na distributora.
Hawgh | Lars | odpovědět |
  | Re: Petzl | 17:38:58 22.05.2011 | Petzl rozšířil varování na další modely Scorpio | Petr Jandík | odpovědět |
  | Oficiální informace | 09:54:43 23.05.2011 | Nehoda se stala minulý týden a protože je to první případ v historii Petzl, sestavili štáb, který řešil, jak postupovat vůči veřejnosti. V pátek jsme obdrželi oficiální dokumenty,jak popstupovat a co zveřejnit. Na překladu právě pracujeme a objeví se na stránkách www.vertical.cz v 11 hodin. Zároveň budeme informovat lezce.cz
Původně vyhlásili kontrolu pouze na jednu sérii, z bezpečnostních důvodů ale rozšířili kontrolu na veškeré trhací textilní tlumiče pádu, které vyrobili do 19. května 2011 tedy SCORPIO a ABSORBICA. Stručně u Absorbiky si pracovníci ve výškách musí provést platnou revizi OOPP a výsledky s výrobními čísly a seznamem zkontrolovaných Absorbic zaslat distributorovi, u Scorpia si každý zkontroluje dle zveřejněného manuálu stav sám a pokud objeví vadný produkt zašle jej opět distributorovi. Přesné informace a manuál na kontrolu najdete na www.vertical.cz kolem 11 hodiny. | Martin Turek | odpovědět |
  |   | Re: Oficiální informace | 18:24:01 23.05.2011 | Bylo by docela zajímavý vědět, kde konkrétně se ty tlumiče šijou. Zatím by se mohlo zdát, že jde o trend klesající kvality produkce (viz i jiné poznámky o cepínech a mačkách), častý při přesunu výrob do regionů s nižšími výrobními náklady, avšak hůře kontrolovatelným výrobním procesem ...
(Mám pocit, že například karabiny si Petzl vyrábí stále v Evropě.)
Bude to Petzl ochoten zveřejnit? (Třeba moje důvěra ve značku by se na té ochotě dost lámala.) | Robert | odpovědět |
  |   |   | Re: Oficiální informace | 19:00:32 23.05.2011 | Člověče, v Číně šije dneska každej ... | | odpovědět |
  |   |   | Re: Oficiální informace | 20:16:38 23.05.2011 | Šije se to dokonce zde v Grenoblu, v Crolles... | Lars | odpovědět |
  |   |   | Re: Oficiální informace | 07:53:27 24.05.2011 | Stačí se podívat na návod k používání, nebo výrobní štítek, přesně je tam uvedeno, kde se který produkt vyrábí. Převážná většina se vyrábí v Crolles ve Francii, něco v Rumunsku, něco v Bulharsku, jeden produkt dokonce v Čechách, v Číně nevyrábí vůbec nic. Nové ocelové karabiny Vulcan a Oxan se vyrábí na Taiwanu. | Martin Turek | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Oficiální informace | 15:43:11 24.05.2011 | Návod k používání ani výrobní štítek si prohlédnout nemůžu, protože ani jeden z problematických produktů (naštěstí ;) ) nevlastním. Tedy by mne zajímala konkrétní odpověď na konkrétní otázku, která byla položena (kde konkrétně se ty tlumiče šijou). Za dosavadní vyhýbavou děkuji :).
Poznámka: když se něco vyrábí v Číně, neznamená to, že to musí být nutně nekvalitní; záleží na okolnostech. Jsou i jiné země, které nemají dobrou pověst. (Mimochodem, patří k nim bohužel i balkánské státy.) | Robert | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Oficiální informace | 14:56:51 25.05.2011 | Ano tento produkt, ferratový set Scorpio, se vyrábí ve Francii. | Martin Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Oficiální informace | 19:28:25 30.05.2011 | (Opožděný) dík za informaci.
Inu, zajímavé. Vypadá to tedy na nezvládnutou technologii. Stát se asi může, ale nemělo by. Není to navíc u Petzlu první případ (nedotažené technologie) – o těch mačkách a cepínech, co se nich zde píše, nevím nic, ale osobní zkušenost mám s čelovkou Myo XP Belt - původní verze měla odpojitelné pouzdro na baterie (bajonetový konektor na drátu), což bylo funkčně skvělý (odepneš a strčíš do kapsy), ovšem konektor nevydržel; po reklamaci jsem dostal novou verzi, kde je celistvý drát – prý s tím byly stále problémy ...
| Robert | odpovědět |
  |   | Re: Oficiální informace | 19:35:59 23.05.2011 | Sestavil štáb jak postupovat vůči večejnosti?????Dělám v kvalitě v automotivu, takže vím co to znamená. Je v pěkným průseru. | Šakal | odpovědět |
skoda | 18:17:32 22.05.2011 | Je smutny ze dneska uz neni spolehnuti ani na takovou firmu, jakou byval Petzl... | Manas | odpovědět |
  | Re: skoda | 18:46:30 22.05.2011 | Je to první problém petzlu! (rejžožroutský kopie samozřejmě nepočítám) Tak bych zas nedělal ukvapený závěry, myslim že je na ně furt spolech. | Martin | odpovědět |
  |   | Re: skoda | 20:33:10 22.05.2011 | Myslim ze furt spoleh ne jak vidis :) dal by si za ten spoleh zivot ? :) | | odpovědět |
  |   |   | Re: skoda | 20:38:55 22.05.2011 | Poslední dobou je toho u Petzlu bohužel víc... | Fík | odpovědět |
  |   |   |   | Re: skoda | 21:40:09 22.05.2011 | fakt? co treba - jmenuj! | gulas | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: skoda | 08:17:39 23.05.2011 | například vadná serie nomiců,které nebyly rok nebo jak dlouho k sehnání
dost by mě mrzelo kdyby se s petzlem něco stalo - jeho výrobky byly do teď skvělý | marek | odpovědět |
  |   | Re: skoda | 16:22:08 23.05.2011 | ty vole, a tohle je ti malo, poslat do obehu nespolehlivy sedak je pro me absolutni ztrata duvery | ... | odpovědět |
  | Re: skoda | 14:07:34 23.05.2011 | Mohli by mit slevy-kvalita cinska ale ceny porad zapadni??? | Manas 2 | odpovědět |
macky | 22:00:44 22.05.2011 | Lamaly se predni hroty sarkenu. Ten starsi typ. | JM | odpovědět |
  | Re: macky | 23:01:19 22.05.2011 | Promin, ale ty jsi je zlomil :-) Ty hroty se nelamaly, ale objevovala se tam prasklina ve svaru, proto vsechny tyto serie stahli a vymenili za nove podle prani. Ja nevim, ale neznam moc firem, ktere by se chovali takto seriozne.
Radek
| zoban | odpovědět |
  |   | Re: macky | 08:03:12 23.05.2011 | a ty se divis ze se takhle seriozne chovaji? za ty prachy za ktere vsechny svoje vyrobky prodavaji !? promin, ale to je jejich az povinnost... a s tim ferratackym setem me teda zklamali, ale hold stane se... | jojin | odpovědět |
  |   |   | Re: macky | 10:28:39 23.05.2011 | Tak ceny nastavuje konkurence, takže prachy do toho netahej... | Išiš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: macky | 12:20:10 23.05.2011 | ceny ma konkurence o dost nizsi, ale spolehaji na znacku... vi, ze lidi radsi koupi Petzla, nez napr. Ocun... tak proc cenu nenastavit vyse, ze ;) | jojin | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: macky | 14:08:37 23.05.2011 | Co mas konkretne proti Ocunu?? | Klara | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: macky | 14:38:23 23.05.2011 | vubec nic, sam mam od Ocunu par veci... proto jsem taky napsal "napr." ;) | jojin | odpovědět |
Zajištěná cesta vs ferrata | 10:01:49 23.05.2011 | Je pojem zajištěná cesta synonymem pojmu via ferrata? Myslel jsem, že ne, ale poslední dobou to vidím takto používané stále častěji. | o.. | odpovědět |
  | Re: Zajištěná cesta vs ferrata | 10:18:33 23.05.2011 | Ještě to může být klettersteig (nebo jak se to píše). Vše je plus mínus to samé, akorát že na Dachsteinu to bude klettersteig, na Tofanu via ferrata a ve Francii třeba "zajištěná cesta"... | Willhem | odpovědět |
  |   | Re: Zajištěná cesta vs ferrata | 20:50:21 23.05.2011 | Také ve Francii se říká via ferrata a název voi assuré běžně nikdo nepoužívá. | Michael Beranek | odpovědět |
  |   | Re: Zajištěná cesta vs ferrata | 22:09:27 24.05.2011 | No mně šlo o češtinu | o.. | odpovědět |
|