LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Těžký místo vynech a lez dál.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
43.Galeová 10269
Bouldry:
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
43.Kalvas 8603
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140445 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra: Road to Tokyo # 20

Zraněné zápěstí: Adam Ondra musí vynechat 1. svěťák na obtížnost

Kvůli zranění zápěstí Adam Ondra vynechá 1. letošní závod Světového poháru v lezení na obtížnost a rychlost 4.-6.7. ve švýcarském Villars a pojede až na 2. závod od týden později do Chamonix. Informuje o tom v novém díle videoseriálu o přípravě na olympiádu 2020 v Tokiu.

Video má cca 8 minut. S českými titulky ho zveřejnila mall.tv:



Předchozí články k seriálu o Adamově přípravě na olympiádu 2020 v Tokiu jsou zde:

Adam Ondra: Road to Tokyo # 19 - Jak bolí trénink lezení na obtížnost

Adam Ondra: Road to Tokyo # 18 - Lezení na rychlost: Výzva přijata!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 17 - Jak si správně vybrat lezecké boty?

Adam Ondra: Road to Tokyo # 16 - Hradby na Špilasu 8b

Adam Ondra: Road to Tokyo # 15 - Mnichovský skok pro stříbro

Adam Ondra: Road to Tokyo # 14 - Kousek domova všude s sebou

Adam Ondra: Road to Tokyo # 13 - Čínský boj

Adam Ondra: Road to Tokyo # 12 - Jak se staví bouldery? Výzva pro Adama

Adam Ondra: Road to Tokyo # 11 - Nová éra v boulderingu!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 10 - Napínavý boj v Moskvě

Adam Ondra: Road to Tokyo # 9 - První závod sezóny, první zlato

Adam Ondra: Road to Tokyo # 8 - Tréninkový den v Brně

Adam Ondra: Road to Tokyo # 7 - Tajemství úspěchu

Adam Ondra: Road to Tokyo # 6 - Za tréninkem do Tokia (2/2)

Adam Ondra: Road to Tokyo # 5  - Za tréninkem do Tokia (1)

Adam Ondra: Road to Tokyo #4  - Kdo je Adam Ondra

Adam Ondra: Road to Tokyo #3  - Lezecký silový desetiboj

Adam Ondra: Road to Tokyo #2 - Jak vyhrát olympiádu

Adam Ondra: Road to Tokyo #1 - Představení nové série

sth   [úpravy] 23:50 01.07.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 přeji brzké a úplné uzdravení09:40:09 02.07.2019
Chápu, že lidi chtějí něco navíc, než jen obyčejnou západní medicínu. Chápu, že někteří rádi věří třeba tomu, že píchání do břicha jim pomůže se zápěstím, když se cítí zoufale a chtějí udělat něco navíc, než jen pasivně čekat, až si tělo pomůže samo.  Zní to hrozně lákavě, že tajemné vyhledání bodu Y, do kterého následně píchnu, mi pomůže s tím či oným.
Je to ale jen psychologická hra s cílem vytáhnout z lidí prachy. Není potřeba umět prakticky nic, jenom se naučit lidi manipulovat.
Jestli to kupř. Adam něčím  od toho alternativa zahřívá, tak to není dobrý nápad na zánět. Tím si může léčení prodloužit.
Určitě doporučuji informovat Koláře, co přesně Adam dělá podle rad toho alternativa a konzultovat to s ním. Ideálně se pevně držet rad Koláře a nekomplikovat to šťouráním alternativů.
Adamovi přeji brzké uzdravení a úspěchy na závodech!!
doktorodpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení11:06:00 02.07.2019
Video je video, není tam jistě vše, nahřívání zánětu mi přišlo taktéž dost zvláštní, ale třeba to záhy chladil, třeba to jen část vetší procedury.
kkodpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení11:10:48 02.07.2019
Nemuzu uplne souhlasit. Uz sem se mnohokrat setkal s pripady, kdy kalsicka zapadni medicina selhala, a pacienta poslali domu necim ala "to se vsakne" nebo "snad casem" nebo "s tim se da dozit". A nasledna pseudo medicina, pak problem vyresila - s tim, ze nase klasicka *POTVRDILA* vysledek lecby.
judovanaodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:10:57 02.07.2019
Záleží co to bylo za alternativní léčbu. Samozřejmě některé věci můžou být přirozeně užitečné.
Často ale záleží na tom, jak moc tomu dotyčný věřil, že uzdravení pocházelo právě z toho.
Kupř. znám člověka, který měl docela blbý zánět, úplně na to kašlal, ani k normálnímu doktorovi nešel, jen si to ledoval a za tři dny to bylo jako zázrakem pryč. Normální prognóza by byla min. 14 dní.
Druhý borec měl před 6 lety skoro identický problém, po špatné zkušenosti s doktorama (což chápu že má hodně lidí) šel výhradně k alternativě a za 10 dní to měl O.K. a hádal by se do krve, že to bylo díky té alternativě.
Mám za to, že kdyby jeden i druhý šel normál k doktorovi, tak dopadnou +/- stejně. Akorát že jeden bude tvrdit, že si pomohl sám a hlavně kašlat na doktory. Druhý že mu pomohla alternativa.
Doctor Whoodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:07:20 03.07.2019
No to ale nemusí znamenat, že ta alernativní medicína fungovala. Taky to může znamenat, že "se to vsáklo" - přesně, jak říkala západní medicína. Prostě to jen chtělo čas k úzdravě a možná by se to uzdravilo, i kdyby žádná alternativní léčba neproběhla.
Tím nechci říct, že alternativí medicína nemůže fungovat, jen upozornit na to, že příklad, který dáváš, nemusí být důkazem toho, že alternativní medicína funguje. Často ve fungování alternativní medicíny věří lidé, kteří někdy nedokážou myslet logicky - jako ty.
odpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:31:21 02.07.2019
chápu , že povrchní lidé zahrabaní jen ve hmotě věří že funguje jenom "pan doktor" a ten má vždycky svatou pravdu , je smuné , že je naše společnost tak hloupě nastavená , myslím že třeba zrovna číňani toho asi o tý "medicíně" trochu věděj , myslím že kdyby víc lidí otevřelo oči , resp. srdce byla by naše zem míň zkažená , podle mě si uplný debil když si napsal takový koment , jo uplný debil , nebo klidně kokot!
doctor odpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:38:45 02.07.2019
"myslím že kdyby víc lidí otevřelo oči , resp. srdce byla by naše zem míň zkažená"
A následně někoho začneš sprostě urážet. Tak tím jsi určitě pomohl zemi být míň zkažená ty dobráku od srdce :))
doktor číslo 3odpovědět 
   Re: přeji brzké a úplné uzdravení13:50:06 02.07.2019
nekrm trola.
čínani věděj jak na to. pěstujou si lidi na orgány, když jim je ta jejich medicína krátká a bez nové ledviny by vytáhli podvozek.
fakt doktorodpovědět 
   Re: přeji brzké a úplné uzdravení13:52:44 02.07.2019
nekrm trola.
čínani věděj jak na to. pěstujou si lidi na orgány, když jim je ta jejich medicína krátká a bez nové ledviny by vytáhli podvozek.
fakt doktorodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:09:59 03.07.2019
Tak to je hodně velký paradox... Píšeš o tom, že kdyby víc lidí otevřelo srdce, bude země míň zkažená... A následně to zakončíš nadáváním do debilů a kokotů. Tomu říkám kázat vodu, pít víno. Zapomněl otevřít srdce...
odpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení12:40:21 02.07.2019
Ehm, no tak zrovna Kolář akupunkturu u sportovců sám aplikuje.

Kdybys nevěřil, přečti si knížku Labyrint pohybu, zmiňuje to tam několikrát. Co z toho vyplývá? Že to rozhodně nejde shodit tak jednoduše, jak by si mnozí přáli.
T.tjodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení13:13:08 02.07.2019
A nebo to může být tak, že někteří Dr. jsou si vědomi, že kupř. akupunktura nikomu neublíží ani nepomůže. Jsou si ale vědomi toho, jakou má psychika dopad na průběh léčby. Když pacientovi doporučí něco "navíc" a ten uvěří, že mu to pomůže, tak to fakt může jako placebo mít pozitivní efekt. Navíc si o něm pacienti řeknou, že tenhle doktor není jenom ta nepříjemná, autoritativní, já vím všechno nejlíp, stará škola, ale je to naopak hlava otevřená (viz příklad smýšlení komentu nahoře).
No a nakonec jsou všichni spokojení. Dr je oblíbený u pacientů a pacienti se subjektivně cítí lépe.
V horším případě ale může dojít k tomu, že ti ten alternativní přístup přihorší, nebo tě vyloženě poškodí. V méně horším případě nepomůže, ale budeš o něco chudší a alternativ o něco bohatší :) V nejlepším případě ti nějaké bylinky, masáže, rozumné rady typu cvičte, jezte zdravě apod. i pomůžou.
doktor ten prvníodpovědět 
   Re: přeji brzké a úplné uzdravení17:54:10 02.07.2019
Hm, ty se rad vyzivas v domnenkach, co? Radsi si precti co k tomu rika Kolar...
T.tjodpovědět 
    Re: přeji brzké a úplné uzdravení20:31:50 02.07.2019
Kolář může mít svůj pohled. I mezi skutečnými odborníky se pohledy liší.
Dr. doktorodpovědět 
     demagog10:35:36 03.07.2019
Jo, liší. Dobrej odborník umí stejnou metodu používat v různých kontextech, různými způsoby a rozumět jí v kontextu individuálního případu...

Ale když už se v diskuzi podepíšu jako "doktor" a odkazuju na uznávanou kapacitu (a tou je Kolář bez pochyb), je trapný, když se ukáže, že vlastně vůbec neznám postoj daný kapacity. Naznačuje to tendenci k demagogickým postojům, takže diskutovat není o čem.
T.tjodpovědět 
      Re: demagog12:07:30 03.07.2019
Toto je diskuse na lezec.cz. Není to odborný vědecký časopis. Tady si člověk nějakou tu nepřesnost může dovolit.
Navíc jsem nikde netvrdil, že Kolář nikdy nedoporučuje alternativní možnosti léčby, nebo něco podobného. Jen jsem vyjádřil názor, že osobně bych to nekomplikoval alternativní terapií, kterou jsem viděl na videu, kde mě především zaujalo nahřívání zánětu.
Ale když po sobě čtu předposlední větu prvního příspěvku, tak to fakt zní tak, jako že podle mého názoru se držet rad Koláře automaticky znamená absenci jakékoli alternativní metody. Tak to beru zpět. To jsem napsal blbě. O.K.?
doktor na druhouodpovědět 
       lepší13:48:05 03.07.2019
jo, to už je lepší ;-) Ale celkově tvůj první příspěvek vypadá spíš jako kritika naslepo. Nevíš kdo s kým a jak co konzultoval a jak přesně, proč a co za léčebný postupy naplánoval. Třeba máš v něčem pravdu, ale třeba taky vůbec.

Jinak tu knížku (Labyrint pohybu) fakt doporučuju, člověk se tam hodně dozví i pro sebe o všem možným nejen kolem pohybovýho aparátu...vedle toho taky samozřejmě hodně nahlídne, jak Kolář uvažuje. Umí si u každýho propojovat fakt hodně věcí, takže věřim, že když je AO v jeho péči, jen tak mu něco neunikne.
T.tjodpovědět 
        Re: lepší14:17:22 03.07.2019
No ale stejně tak ani ty nevíš kdo s kým a jak co konzultoval a jak přesně, proč a co za léčebný postupy naplánoval. Jedině že bys byl Kolář a psal tu anonymně.
Takže je i tvoje kritika toho co jsem napsal nepodložená (kromě té zavádějící věty, kterou beru zpět).
Řeknu to jednoduše. Když jsem viděl to nahřívání, tak i když to hodnotím mimo kontext a vím o tom prd, tak jsem měl nutkání na to upozornit, s tím, že se to nějak dostane do radaru někomu okolo AO a vznikne možnost to přehodnotit pokud o tom Kolář neví. Což znovu říkám, že nevím, jestli jo nebo ne. Ale v případě, že by to nevěděl, tak kdo ví, co dalšího by měl vědět, co Adamovi ten alternativ naordinoval.
Těch případů, kdy alternativní postupy lidem zdr. stav zkomplikují není zas tak málo.
doktor na třetíodpovědět 
         tragický00:15:32 04.07.2019
Tak si to shrňme:
- reaguješ na video tím, že se vyjádříš k naordinovaným postupům léčby (které neznáš všechny a nevík, kým byly předepsané a jak) v duchu "chápu že...ale je to manipulace, prachy atd.
- Dál se vyjadřuješ k zánětu a teplu (většina lidí reaguje líp na chlad, ale někteří líp na teplo, navíc tohle bude možná tzv. moxování, které funguje taky na trošku jiném principu...).
- doporučuješ informovat Koláře atd.

- na to tě upozornim, že právě Kolář s výše uvedeným umí pracovat a čas od času s tim taky pracuje, žekže se dá usoudit, že to nejspíš bude dobře podchycený a že se nejspíš pleteš.

- ty v tom vidíš nepodloženou kritiku...
ok, neberu ti to, protože v tuhle chvíli začínám tušit něco o tvý sebereflexi a potřebě tohle všechno zrovna takhle komentovat...doufejme, že opravdu neléčíš lidi a pokud náhodou jo, snad se k nim v osobním kontaktu chováš jinak. Lidi se za monitorem často chovají podle uplně jinejch vzorců než podle kterejch jedou v reálu.
T.tjodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení15:12:13 02.07.2019
A nebo to může být tak, že někteří Dr. jsou si vědomi, že kupř. akupunktura nikomu neublíží ani nepomůže. Jsou si ale vědomi toho, jakou má psychika dopad na průběh léčby. Když pacientovi doporučí něco "navíc" a ten uvěří, že mu to pomůže, tak to fakt může jako placebo mít pozitivní efekt. Navíc si o něm pacienti řeknou, že tenhle doktor není jenom ta nepříjemná, autoritativní, já vím všechno nejlíp, stará škola, ale je to naopak hlava otevřená (viz příklad smýšlení komentu nahoře).
No a nakonec jsou všichni spokojení. Dr je oblíbený u pacientů a pacienti se subjektivně cítí lépe.
V horším případě ale může dojít k tomu, že ti ten alternativní přístup přihorší, nebo tě vyloženě poškodí. V méně horším případě nepomůže, ale budeš o něco chudší a alternativ o něco bohatší :) V nejlepším případě ti nějaké bylinky, masáže, rozumné rady typu cvičte, jezte zdravě apod. i pomůžou.
doktor ten prvníodpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení13:02:23 02.07.2019
ne vždy je důležité JAK se něčeho dosáhne, ale ĆEHO a KDY. když mi skákání po hlavě, jenom proto, že tomu věřím, vyléčí zanícenou osmičku a nebude se muset trhat, pak může být všem ukradené, jak jsem si tu zanícenou osmu vyléčil.
odpovědět 
 Re: přeji brzké a úplné uzdravení23:56:32 03.07.2019
naše skvělá západní medicína do nedávna ani netušila k čemu jsou a ani dnes věčina doktorů neví jak fungují pojivové tkáně "fascie",přesto alternativní medicína řeší hodně problémů poh.aparátu pomocí aktivace fascií. to že někoho trápí zápěstí může klidně souviset s problémem na druhém konci těla a to ani né nějak duchovně ale naprosto fyzicky.to můžeš rovnou říct že třeba takovej kinesiotaping je vlastně jenom izolepa nalepená na kůži.
dr.voštěpodpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení10:52:29 04.07.2019
Však je a že si to někdo nechá nalepit je jeho problém a ošetřujícího radost až smích
odpovědět 
  Re: přeji brzké a úplné uzdravení00:16:33 05.07.2019
kinesiotaping je vlastně jenom izolepa nalepená na kůži
Je to tak, dobře jsi to vyjádřil. Ale draze nalepená :)
Katoodpovědět 

 Medicína13:33:19 02.07.2019
Jo, jsem pouhý amatér a v těle se nevyznám, ale zdravý rozum mi říká, že veškerá medicína, jak moderní, tak alternativní, může být dobrá na klasická zranění. Ale jestli se opravdu jedná o únavové zranění, které je výsledkem dlohodobé zátěže, tak je to prostě obranná reakce těla a nepomůže nic jiného, než klid. Jakoukoliv léčbou se mohou zmírnit příznaky, ale především je potřeba odtstranit příčinu. A to není ani vražený trn, ani třeba natrhlý sval po pádu, ale prostě a jednoduše přetížení. Nevěřím tomu, že po "vyléčení" se to nevrátí. Naopak bych to viděl jako první selhání, když tělo dosáhlo limitu, a postupně se obrana začne projevovat na více místech... Věřím, že se zápěstí dá dohromady, ale také věřím tomu, že pokud to bylo z přetížení, tak se to po opětovném zatížení vrátí. A bohužel, také bych se obával toho, že pokud bude ruku i třeba jen podvědomě šetřit, přetíží tím jiné skupiny. Osobně bych raději problémy z úrazu, než problémy z únavy.
Doktor amatérodpovědět 
 Re: Medicína22:30:44 02.07.2019
Taky si myslím, ze kdyby dal měsíc dva voraz, tak udělá nejlépe, jenže profi sport, je profi. A je vůbec s podivem, ze při své výkonnosti a zátěži (malý jebky asi to nejhorší) je pořad fit.
Absolutní laik co blbě kecáodpovědět 
  Re: Medicína12:17:33 03.07.2019
Vždyť si oraz dává. Co to meleš.
odpovědět 
   Re: Medicína19:02:27 03.07.2019
Promiň, fakt jsem se te nechtěl dotknou, asi byl můj komentář moc agresivní...
odpovědět 
 Re: Medicína12:38:16 03.07.2019
Správně, jsi doktor amatér, tak proč šířit poplašné bludy, jako že se něco nedá vyléčit? Máš v tom tolik nesmyslů. Co nám tady vlastně chceš říct? Vždyť to nedává smysl. Vezmu si tvou pointu, která vychází z rozdělení na "problém z únavy" a problém z úrazu" - je to nesmysl. Neuvědomil sis, že stavíš na stejnou úroveň příčinu a následek. Úraz je následek, únava příčina. Úraz může vzniknout mj. díky únavě.

Tvrdíš, že k problému vede přetížení, tak přece z této logiky vyplývá, že pokud k přetížení nedojde, nedojde k problému. Takže pokud při zatížení po vyléčení nedojde k přetížení, nedojde k problému. A nikde není psáno, že musí znova dojít k přetížení - může a nemusí.

"Klasické" zranění je přece taky každé zranění je způsobeno přetížením - trn překoná bariéru kůže, natrhlý sval je roztažen nad hranici své elasticity působením velké síly. A každé zranění potřebuje čas na léčbu. Není důvod myslet si, že se zranění z přetížení nedá vyléčit - dá. Taky je třeba uvědomit si, že problém vzniklý z únavy může být to samé, co problém vzniklý z úrazu.

Konkrétně v případě Adama ani nevíš, jaká je příčina zranění. Mohlo to být (a pravděpodobně bylo) krátkodobé působení velké síly - klasický traumatický děj. To je u lezce velmi pravěpodobné a při nasazení si toho ani nemusí hned všimnout - spousta zranění hned nebolí.

odpovědět 
  Re: Medicína15:11:47 03.07.2019
Snůška blbostí. To asi ani nemá cenu nějak rozebírat.
odpovědět 
   Re: Medicína16:09:54 03.07.2019
Ty ses picus kamo.

Pro blbeho vsechno blbost.
odpovědět 
    Re: Medicína11:04:18 04.07.2019
To ani ne, problém je, že vycházíš z nesmyslných předpokladů a stavíš logickou strukturu (i když tedy... ale ok, ať máš radost) na špatných základech. A ještě k tomu směšuješ několik věcí dohromady, například to přetížení. A pokud nejsi schopen pochopit rozdíl mezi přetížením z jednorázové vysoké zátěže a přetížení ze zátěže nízké (která sama o sobě není problém), ale půosbící dlouhodobě, je asi zbytečné dále něco rozebírat. I když se stále jedná o problém z přetížení, u jednoho pomůže léčení, u druhého klid. U jednoho je velká šance, že po vyléčení bude klid, u druhého je velká šance, že po opětovném zatížení se problémy vrátí. U Ondry se může stát, že se na to kouknou doktoři, nasadí klid a léčbu a Ondra zase bude trénovat a poleze jako dříve, ale stejně tak se může stát, že po léčbě a klidu se při nové zátěži problémy obnoví a už nikdy mu trénink a předchozí výkonnost neumožní. Ale to jsou jen teorie, nikdo neví, co AO vlastně je, ani tak úplně nechápu, proč jen zda vlastně diskuze dovolená, protože je jasné, že tu nic jiného, než snůška teorií a nepodložených blábolů, nemůže být. Klidně bych se vsadil, že prognózu a budoucí vývoj neznají ani doktoři, kteří se o AO aktuálně starají :-)
odpovědět 
  Re: Medicína14:36:04 04.07.2019
Škoda, že se ani jeden z pisatelů nepodepsal...

Já jako profesionální lékař již 20 let a lezec amatér skoro 30 let mohu poznamenat jen toliko... Pominu-li několik terminologických nepřesností v případě "doktora amatéra", pak jeho úvaha je veskrze správná a přiléhavá...
Ano, bude velká klika či spíše zázrak, když 14 dnů restu bude stačit. Šlachy a jejich pochvy, chrupavky, úpony ... to je oč tu běží a to je to, co všichni, co lezeme od osmiček výše chronicky a vytrvale přetěžujeme... Pokud se objeví neobvyklá a ne jednorázová, ale subakutní až chronická bolest v zápěstí, pak se vždy jedná o inflamaci v důsledku opak. mikrotraumat. Rekonvalescence je vždy dlouhodobá a zatěžování vždy postupné s velkým rizikem recidivy. V tomto kontextu je zlatá nekomplikovaná zlomenina ...
Jako velký Adamův obdivovatel a fanda mu přeju brzké uzdravení a těším se na další jeho výkony :-)
Ondrášodpovědět 
   Re: Medicína13:34:53 11.07.2019
Ondráši co si myslis o Alavisu? Diky
jardaodpovědět 

 Čínská medicína 14:18:06 02.07.2019
Ti co ji studovali mi vysvětlili jak ji Velký Mao znovu objevil a zneužíl. Chyběli devízky na léky a tak si vzpomněl na starou medicínu s jehličkama apod. To jde zadarmo a bez deviz. Tak to rozjel ve velkém a s přesahem i na západ a USA. Dobrej byznisplán. Takže těch pár pozitivních věcí co tam bylo docela převálcovala kulturní revoluce a příkazy Maa. Dost zlehčuji, ale hodně tak asi bylo. Nicméně mozek je mozek a lékař léčí a příroda uzdravuje.
Jirkaodpovědět 

 aku00:11:22 03.07.2019
Vetsina fyzioterapeutu, ortopedu, nebo i neurologu, u kterych jsem byl, nebo jsem potkal (nebo tam byla moje polovicka) akupunkturu doporucovala jako vhodny doplnkovy prostredek ke klasicke medicine. Minimalne na bolest to funguje zcela prokazatelne - i kdyby to fungovalo jen na placebo efektu, je to jedno, ponevazd dulezity je zde vysledek, ne jak se k nemu prijde. A pokud to muze nahradit cpani steroidu, kortikoidu, ci jinych *idu do tela, je to jen dobre...
michalodpovědět 
 Re: aku08:55:12 03.07.2019
Samozřejmě je dost lidí, kteří jsou spokojený s tím, že si koupí placebo efekt třeba za 1200,- od nějakýho alternativa. Rádi se pak nechaj oblbovat hovadinama, jak třeba tlak na bod Y léčí to či ono a podobný hovadiny. Protože z toho mají subjektivní pocit, že jim to dělá lépe.
A je taky logické, že ten kdo jim chce nabourat jejich víru, mluvením o tom, že je to ve skutečnosti jen hodně drahý placebo efekt, tak bude nenáviděný nepřítel. Protože na tom je to celý založený. Musíš tomu oblbovaní skutečně věřit, jako by to byla realita.
Proto je to potřeba před sebou i lidma obhajovat a zarytě tvrdit, že to opravdu, prokazatelně, ověřeně, naprosto nepochybně, vědecky dokazatelně funguje.
Jak začneš totiž pochybovat, tak placebo přestane fungovat.
Doctor Who and Whyodpovědět 
  Re: aku13:55:30 03.07.2019
ale prosim tě, fakt? Nebudu plýtvat čas na rozbory, ale druhá polovina co věta, to chyba, omyl, nepravda. Prostě mluvíš jen z laickýho povrchního přesvědčení, ne ze znalostí. Možná by sis měl o tom nejdřív něco zjistit, přečíst, poslechnout přednášku. Třeba C.Höschl o placebu umí přednášet docela pěkně.
T.tjodpovědět 
   Re: aku15:42:02 03.07.2019
Höschl je jeden pohled. Že se s tím ztotožňuješ ty, tím se nestává jediným správným univerzálním pohledem na věc. A už vůbec to neznamená, že jiný pohledy jsou automaticky, chyba, omyl, nepravda.
Hraješ si na chytrýho poznámkama typu "kdybys o tom něco věděl", "kdybys sis něco zjistil" atd. jakože ty o tom víš všechno, zatímco já jsem ignorant, když vůbec nemůžeš mít ani potuchy co o tom vím nebo nevím. Jen povýšenecky usuzuješ podle pár komentů.
Připomíná mi to Turka co tady rád komentuje. Taky má povýšenecký syndrom. Ten na jakýkoli téma vždycky všechno ví nejlépe, nejvíc o tom studoval, všechno zná a ostatní jsou idioti, kterým cokoli s radostí omlátí o hlavu.
odpovědět 
    Re: aku19:13:35 03.07.2019
Jistě jsi si všiml, že do diskusí, ve kterých se neorientuji, nezasahuji. Děkuji, že si mě v tomto ohledu nebereš do úst.

A propos: 2/3 světa se už tisíce let léčí praktikami, které ne zcela umí popsat západní medicína stará pár set let. Takže bych řekl, že na tom něco bude.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: aku19:22:51 03.07.2019
Ta 500 let mladá západní medicína dokázala vyřešit problémy, se kterými si etnomedicí a nedokázala poradit 5000 let.
Arcikacirodpovědět 
      Re: aku09:06:16 04.07.2019
To samozřejmě platí i naopak.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: aku21:17:02 04.07.2019
To samozřejmě naopak neplatí pokud nejsi hnidopich.
ministr zdravotnictví a sportuodpovědět 
    Re: aku23:44:12 03.07.2019
vážně netušim, z čeho jsi usoudil, s kým se v otázce placeba ztotožňuju. Mysli si o mně co chceš, je mi to jedno, nepotřebuju tu cokoli dokazovat. Ale když někdo plácá povrchní blbosti o něčem, v čem přecijen určitou odbornost mám, tak to poznám a nedělá mi problém takovýmu diskutérovi spláchnout hračky do kanálu. Smiř se s tim, řada výzkumů na téma placebo říká přesně opačný fakta, než jsi tvrdil. Jestli se pletu a ty přecijen máš o placebu skutečně široký znalosti, nemám problém ti nakonec projevit uznání, ale zatim sis vysloužil jen poukázání na to, že tvoje předchozí slovní hrátky jsou jen laický povídačky.

Jinak na demagogii je kouzelná jedna věc: obvykle se k ní uchylují lidi ve chvíli, kdy nemají k ruce dostatečně kvalitní argumenty a neznají fakta. Skopnout je z týhle židličky je děsně snadný a přiznávám, že pokud se v tu chvíli chovají nějak přezíravě, tak tomu holt neodolám. Větší sranda s nima bohužel neni, protože většinou nemají kapacitu pro diskuzi, ale to už je takříkajíc part of the game.

Malé odbočení: spousta kapacit akupunkturu nespojuje zdaleka jenom s placebem, ale to tu fakt rozebírat nebudem ;-)
T.tjodpovědět 

 Za všechno může to zk**** rychlolezení06:45:18 03.07.2019
Za všechno může to zkurvené rychlolezení...
pomalolezecodpovědět 
 Re: Za všechno může to zk**** rychlolezení08:18:53 03.07.2019
Kdyby nechtěl, tak to nedělá
odpovědět 
  Re: Za všechno může to zk**** rychlolezení09:27:03 03.07.2019
V tomhle případě to tak není. Trojkombinaci na olympiádě nechtěl. Oni mu jí vnutili.
A říct, že se mohl rozhodnout nereprezentovat ČR a na olymp. nejezdit je asi jako říct, že kdybys opravdu nechtěl, tak pít a jíst taky nemusíš :)
Metodějodpovědět 
   Re: Za všechno může to zk**** rychlolezení09:33:33 03.07.2019
Nebudeš-li jíst a pít, umřeš. Nepojedeš-li na OH, nestane se vůbec nic. Opravdu srovnáváš základní životní potřeby se zábavou???
odpovědět 
    Re: Za všechno růže 09:55:27 03.07.2019
Hele kdyz nebudes jist a pit ty, tak to ze si umrel si vubec nijak nevsimneme. Za to kdyz Adam nepojede na OH, budeme tuze rozhorceny. Zamysli se nad tim , mas-li cim.
laskavy ctenar Lezceodpovědět 
     Re: Za všechno růže 10:22:40 03.07.2019
já prosím rozhořčený nebudu, mě to bude u prdele. Mnohem radši budu když přeleze něco dalšího těžkýho venku
odpovědět 
     Re: Za všechno růže 15:14:13 03.07.2019
No mě je celkem u prdele, zda na OH pojede, nebo ne. Upřímně, jsou mi u prdele celé OH. A ještě upřímněji - jsou mi u prdele i jeho skalní přelezy. Asi nejsem ten správný sociální typ, ale je pro mne zajímavější moje sedma, než Ondrova devítka. Žiju svůj život, má své zážitky, nepotřebuji si je nahrazovat výkony jiných.
odpovědět 
      Re: Za všechno růže 15:28:58 03.07.2019
Tak to jsi spíš asociální typ :)
Katoodpovědět 
       Re: Za všechno růže 20:40:50 03.07.2019
aby v tom nebyl sám, tak se přiznávám, mi je taky venkoncem u pudele, jestli nějaký blbý lezení bude na nějaký blbý olym-pyjádě, případně, který konkrétní užitečný idiot na sebe strhne nízké pudy nácků, tedy, náhle se probudivších odborníků na lezení.
jinak panu žampionovi přeji pevné zrdaví, jakož ostatně všem zde se whisky i nevyskytujícím.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Za všechno růže 05:53:01 04.07.2019
Nepij tolik, nedává to smysl
odpovědět 
         Re: Za všechno růže 06:14:00 04.07.2019
Dopln si vzdělání, to aby jsi nepsal nesmysly.
odpovědět 
        Re: Za všechno růže 20:51:52 04.07.2019
Teď zrovna fandím našim tenistkám na Wimbledonu, moc tenisu nerozumím, laicky řečeno vím o tom houno, ale jsou to sympaticky holky a hračkou za Českou Republiku. Cítím se provinile, jsem nácek, pronásledují me oběti druhé světové války, přízrak koncentračních táborů - to milý Lukáši skutečně myslíš vážně? Jinak část me rodiny odešla komínem, jestli chápeš co tom myslím. Čím více toto píší, tím více mám chuť ti roslapnout koleno a zmalovat ti obličej aby te stará a děti nepoznali, to není výhrůžka pouze popis jaké pocity ve me tvejma zbytečnými řečmi způsobuje, jses hnus.
odpovědět 
      Re: Za všechno růže 00:12:29 04.07.2019
naprosto souhlas.taky to mám v piči.zápěstí mě bolí 20 let,a na OH se nedostanu protože lezu hovno a vůbec mi to neva páč mě to pořád baví.
danielodpovědět 
       nejlepší comment00:20:08 04.07.2019
díky, kdyby se tu rozdávali bludišťáci, dostal bys ode mně toho zlatýho, páč tohle je nejvíc :-))
T.tjodpovědět 

 proc15:45:20 03.07.2019
proc nesel za Klausem? vzdyt s kolenem mu udelal zazrak na pockani. nebo za nami - taky nejsme spatni.
Fyziogym Kuperodpovědět 
 Re: proc18:36:48 03.07.2019
zázraky na počkání se dějou jenom když problém není vlastně reálně vážnej...bohužel když je problém větší zázraky na počkání se nedějou
odpovědět 
  Re: proc22:15:25 03.07.2019
...protože neměl péro z čilé!
odpovědět 

 zraneni16:46:40 03.07.2019
uplny konsorcium doktoru tady, minule to bylo expertni sdruzeni ridicu dodavek... No lepsi se to, lepsi... Nemuze to byt psychosomaticky?   
Dr.Ozdodpovědět 
 Re: zraneni09:06:55 04.07.2019
:-))))
Kuba Turekodpovědět 
 Re: zraneni19:24:19 04.07.2019
A nebo se to dá vidět i tak, že tu jsou i lidi, kteří mají o AO starost, protože je to sympatickej borec a to je pozitivní. Bez ohledu na to, jestli tomu rozumí. Od toho má AO Koláře.
Primitivní mi přijde nic kloudnýho k tomu neříct, ale dát si práci na každý cizí názor nakydat hnůj, a vyjít z toho s nadřazeným pocitem. To už je lepší úplně mlčet.
doktor jako všichni ostatní tadyodpovědět 
 :-))20:06:59 06.07.2019
myslíš konsilium.
konsorcium je spíš z byznysu a v tom případě by tu nejspíš všichni bankrotovali předem nebo přešli k pohřebnictví
T.tjodpovědět 
  Re: Bolí to?09:11:50 07.07.2019
A bolí to?
Dr.Bolítoodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.