LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS nebo smrt!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
39.Pail 10437
Bouldry:
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
39.Kohout 8675
Hory:
5.Černý 6808
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141763 cest
Nové přelezy:
Anthi 7c
Ochcany Ka 9+/10-
Sick Heil 10-
Renaissanc 7c
Teplákovej 7C
Respekt 7C
Optional I 7c
Alogaki Ti 8a+
Hořký Měsí 9+
Time Lapse 7c

Stěny
Lezecká stěna Kralupy - Kralupy nad Vltavou
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod
KH Olomouc - Olomouc

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Preistenie Starých skál u Jakuba

Na začiatku júla sa združenie 2-3F FREESPORTS dostalo ku borháhom a začalo sa preistenie starých skál v oblasti Jakub pri Banskej Bystrici.

Jednalo sa o výmenu starého istenia, ktoré bolo už v značnom štádiu hrdzavenia.
Postupne sa pracovalo na všetkých sektoroch, ktoré tieto skaly poskytujú teda Nové skaly pod železničnou traťou, Marmoláda, následne sektor od Lúčovho kúta až po Hablasu, pokračovalo sa aj na sektore kde sa nachádzajú cesty ako Jednička, Kozí dych, Diretka, Globálne oteplenie ... tu sa
povymieňali staré kruhy, skoby, osadili sa zlaňovacie prasce (barany), vysekali sa kriačiny, zrenovovali sa nadpisy a čo je najdôležitejšie spravil sa poriadny chodník na vrchol Starých skál. (Označuje ho modrá šípka oproti ceste Kartágo).

Pochopiteľne pri výmene istení sme si nemohli nevšimnúť nové línie a následne sme pridali cesty ako sú BONEČKO 7, KUNÍČA 6, ÚSMEV AKO DAR 8?. V dnešnej dobe sú hotové takmer všetky cesty, ale ešte stále je na čom pracovať teda mám na mysli dokončovacie práce a vychytávanie nedostatkov.
 
Za spoluprácu by sme hlavne chceli poďakovať právnickým ale aj fyzickým osobám ako sú Rudo Hajdučík, Timus safety, Ing. Mikuláš Jančára, Vlado Mráz, Peťo Padúch, Paťo Babiak ... a všetkým čo pridali ruku k dielu.



Přejištění Starých skál u Jakuba

foto by © Radomír Svítek



Přejištění Starých skál u Jakuba

foto by © Radomír Svítek



Přejištění Starých skál u Jakuba

foto by © Radomír Svítek



Přejištění Starých skál u Jakuba

foto by © Radomír Svítek

JirkaS   [úpravy] 09:48 30.09.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 prejisteni10:26:03 30.09.2009
Dobra prace. Ono je potreba neco delat vsude a porad, aby to k necemu vypadalo. Snad jen, standartem se stava, ze slanak ma dva barhaky a retez. Me to ale neva.
kynclikodpovědět 
 Re: prejisteni14:15:19 30.09.2009
Bohužel se stavá (poznatek z Rudic), že mizí karabiny i majlonky a visí půlka ředtězu, (nevím, k čemu je někteří kradou. Žeby na vlastní stěny?)
Honzaodpovědět 
  Re: prejisteni17:33:57 30.09.2009
Hm, ruce nenechavy!! At se dari, zdar
kynclikodpovědět 

 dobrý počin10:36:22 30.09.2009
Přeju vám všem tamním pracantům ať vás to hřeje co nejdýl a ať se tam lezci chovají slušně aby to co nejdýl vydrželo pro všechny.
modpovědět 

 Prasečí ocásek?10:42:44 30.09.2009
Určitě chválihodný počin a museli jste si hodně máknout.

Otázka možná ani né pro vás, ale někoho kompetentního: Proč ty prasečí ocásky? A jak je vyměníte až budou probroušený? Není z tohoto pohledu řetěž s karáblí lepší? Navíc s řetězem máme na štandu dva jistící body?
Dájaodpovědět 
 Re: Prasečí ocásek?10:48:25 30.09.2009
Do ocásku se dobře dává lano na slanění. Ocásky se používají úspěšně i v jiných zemích. Na rybaření se používají pouze vlastní karabiny. Když se něco pověšeného v borháku letitým stahováním lana po slanění probrousí, lze to odříznout a zavěsit do něj mailonu, že.
neautorodpovědět 
  Re: Prasečí ocásek?11:02:57 30.09.2009
Tak to chci vidět jak bude partyja používat do ocásků na rybaření ještě vlastní karabinu, když je běžně k vidění na skálách na Slovensku taková prasárna jako rybaření přímo přes borhák! :-(
m.odpovědět 
   Re: Prasečí ocásek?11:06:15 30.09.2009
No to neni zdaleka jenom na Slovensku...:-/
Hodpovědět 
  Re: Prasečí ocásek?11:08:19 30.09.2009
No, že by se lano dávalo do ocásku lépe než do karáble asi nebude ten důvod - spíš cena. Minimum lidí si do nich při rybaření dává svojí karábli a ve frekventovaných cestách je životnost pouze několik let. Nailonkové štandy :-) uznávám že existují, ale moc rád je nemám :-( navíc často chybí ta nailonka a probrušuje se pomaloucku samotný očko. To se teda uříznout může a nalepit něco stejného vedle. Ale nemyslím, že to je ideální řešení...
odpovědět 
   Re: Prasečí ocásek?11:41:45 30.09.2009
Nechat jim tam rezavé kruhy! Když se zabijí na probroušeném bh, nemusí je nikdo mlátit.
Erární MAILONY nebo karabiny to neřeší, akorát si zvyknou a zpohodlní. To je cesta k broušení všeho eráru. Erár určený předem k probroušení patří jen na komerční stěny! Erární jistící body na skalách nechť jsou určeny pouze pro šetrné používání. Kdo by to měl pořád hlídat a měnit? A za čí peníze?
modpovědět 
  Re: Prasečí ocásek?11:57:44 30.09.2009
Slaňovat z ocásku je o hubu. Skoro stejně dobře jako se tam lano dává, se bez zatížení i dostane ven. Stalo se mi to jednou, ale seděl jsem naštěstí ještě v odsedce. Od tý doby z tohodle nikdy neslaňuju, ale nechávám se spouštět. Kvůli snadnému spouštění a nebroušení slaňáku se tam ostatně dávají, nebo ne?
bejbsodpovědět 
   Re: Prasečí ocásek?13:33:54 08.10.2009
tak to nevím jak se ti povedlo, když chceč slanit a sedíš v laně, tak lano z prasečího ocásku nevyjede...

...ledaže bys nadleze NAD stand a lano vytahl, nebo jsi lano spatne do ocasku vlozil
dogeeodpovědět 
 Re: Prasečí ocásek?11:10:03 30.09.2009
Taky jsem se zamýšlel nad repasí slaňovacího ocásku.
A myslím, že by šel i ocásek vyměnit. Nebo ne?
Steveodpovědět 
  Re: Prasečí ocásek?11:37:49 30.09.2009
K probroušení dochází celkem rychle v exponovaných cestách, stačí se podívat u našich jižních sousedů.
Čistě teoreticky vzato ocásek vyměnit jde, znamená to starý uříznout, a pak použít maillonu (ohnutou -taky se dělají) s tím, že se do ní dá nový a celé se to dá do borháku.
Počítat s tím, že někdo bude brousit svoji karabinu je více než naivní, pokud ve slaňáku není ocásek, erární karabina, nerezová slaňovací karabina, ev. maillona, tak se lanem klidně celý den hobluje přímo borhák, to je realita na našich skalách a je to především o výchově lidí již od útlého věku a komu rodiče za mlada nevtloukli do hlavy úctu k práci druhého (to se dnes nenosí, není to moderní, jelikož moderní je v současnosti pouze to co vyhovuje jen mně a běda mi na to sáhnout), tak s těmito lidmi se těžko něco nadělá a na skalách jich potávám víc než dost.
Vlkodpovědět 
   Re: Prasečí ocásek?11:46:12 30.09.2009
I dnes se najdou taci, co chapou, ze jisteni neni na trvalo a daji si vlastni karabiny;-)
Pak se najdou ignoranti. A kvuli takovym se budou muset asi davat mailony napr. na Sulov na Tabulu ci VPN, pac jsou to "bohuzel" pekne sektory, kde se brousi erar jedna radost :-(
vonkreuzodpovědět 
   Re: Prasečí ocásek?11:46:59 30.09.2009
Zdarek,osobne mam skor nazor ze ten trend ktory popisujes, je na ustupe. Uz naozaj malokedy vidim, ze ludia by brusili prasata. Skor tam daju svoje. Navyse to chce dost vela rybarenia aby clovek zosuchal svoje karabiny...Riesenie by bolo dat namiesto prasata dva borhaky. Za prve to pri rybareni viac trie, takze je to vopruz, a pre leniveho clovek je jednoduchsie tam cvaknut dva expresy nez prevezovat...
jojoodpovědět 
    Re: Prasečí ocásek?12:10:37 30.09.2009
Nejsem až takový optimista, kolikrát se na mě dívali co jako chci, když jim říkám, že nemají hoblovat borhák, ale použít svoje karabiny:-).
V současnosti v Krase do exponovaných oblastí dávám nerezové karabiny do maillony a to zejména z toho důvodu, že to velmi urychlí vybrání cesty a její uvolnění dalším zájemcům (občas bývají fronty na nějakou cestu) a navíc se z ní lano nedá lehce uvolnit tak jak se to může stát u ocásku (třeba když ho nadlezete, nebo z něj chce někdo slaňovat).
Vlkodpovědět 
     Re: Prasečí ocásek?12:52:01 30.09.2009
Ahoj,
jsem toho názoru, že probrušování borháků je malinko démonizováno. Viděl jsem na písku pár probroušenejch slaňáků, ale to po několika desítkách let broušení opískovaným lanem. Na vápně a na žule jsem osobně nikdy neviděl nijak výrazně probroušený borhák(tedy pokud byl mladší dvaceti let).. Souhlasím, že při lezení(hoblování) s horním je jednoznačně lepší osadit do slaňáku karabinu(nejen kvůli probrušování ale i kvůli ohybu lana), ale nemyslím si, že spouštění prvolezce je zásadním problémem.
 BBodpovědět 
      Re: Prasečí ocásek?13:59:15 30.09.2009
Ja osobne jsem videl obrousenych borhaku hromadu, vetsinou v jure. Z borhaku se nechavam spoustet, jsem pohodlnej na to, abych vybiral cestu ze slaneni.
Resenim podle mne je, tak jako v Labaku, slanovaci mailona v poslednim haku, utazena na fest klicem.
Jirousodpovědět 
      Re: Prasečí ocásek?16:32:37 30.09.2009
je to super pocit, když slaňujes z probroušeného borháku, resp. prasečáku! (např.: rigo na rabštejně a už výše vzpomínané VPN na súľově) jsem zvědáv, jak rychle je někdo vymění, dle vás brusičů, to je otázka chvilky! ja už je potkávám rok a bůh ví jak dlouho tam jsou..
add. výměna: je spousta oblastí které potřebují přejistit, lidí a prostředků na přejištění je málo.
chce to více tolerance a ne jen ničit a ku.it práci jiných.
pepeodpovědět 
       Re: Prasečí ocásek?19:30:46 30.09.2009
Prasečák na Rigu byl probroušenej už když jsem začínal lézt, a to je tak 12 roků ;-)
d.odpovědět 
        Re: Prasečí ocásek?18:43:20 01.10.2009
mas pravdu, uvedomil jsem si to az jsem odeslal prispevek.

ale ty borky a prasecaky treba na tom VPNku se brousi fest!
pepeodpovědět 
      Re: Prasečí ocásek?16:51:25 30.09.2009
BB, zajeď si na Srbsko - Alkazar. Probroušeny jsou skoro všechny vrcholové borháky na první etáži, asi proto, že se tam dá přijít ze shora, nainstalovat lano a pak brousit ve skupině 10ti lidí.
Dušan K.odpovědět 
       Re: Prasečí ocásek?23:11:15 30.09.2009
Nebuď troškař,když jsem byl na Alkazaru naposledy,v levé části skupinka cca 30ti lidí vesele celý den šmirglovala 2 borháky.Třikrát jsem se sbíral,že jim něco řeknu z blízka,ale byli poměrně agresivní a přeci jenom jsem ssebou měl těhotnou ženu.A takovej nápad:Jelikož jsem s pár začátečníky poslední dobou rybařil,koupil jsem si v Baumaxu (může se to,není to reklama?) několik ocelových mailonek a když už někoho jojuju,dám do jištění svojí maillonu.Funguje to a stojí to řádově o půlku míň,než karabiny.
 Ollyodpovědět 
     Re: Prasečí ocásek?13:47:12 08.10.2009
bohužel jsme něco podobného potkali o prodlouženém víkendu na Rabštejně :(

mladí kluci z gymplu, lezlo jim to dobře, ale občas rybařili krz kruh :( ani nevěděli že to je špatně...

je to hnus velebnosti!! 2 presa nikoho nezabijou!!
dogeeodpovědět 

 A?12:28:54 30.09.2009
Ve vsi ucte k vasi namaze naprosto nechapu co mi tady s tim. Nevidim duvod proc by kazde prejisteni skalky kdekoliv vcetne CR melo byt na lezci jako clanek.
odpovědět 
 Re: A?12:50:34 30.09.2009
tys je cyp
predsedaodpovědět 
 Re: A?12:51:36 30.09.2009
Aby ostatní věděli, že tam ostatní můžou jet a nezabijou se...
Asi jsi nikdy nedělal nic zadarmo. Viď...

Prezentace tohoto typu je i poděkováním za provedenou práci.
Takže příště poděkuj a neopruzuj.
Marrtinodpovědět 
 Re: A?13:05:35 30.09.2009
btw, pridal to sem JirkaS...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: A?13:20:04 30.09.2009
A co jako?
odpovědět 
   Re: A?14:26:33 30.09.2009
"Ve vsi ucte k vasi namaze naprosto nechapu co mi tady s tim."

tak z tohto som mal pocit, ze to adresujes autorom povodneho clanku (tj. Radovi Svitekovi & spol.)
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: A?10:15:57 01.10.2009
Samozrejme to malo ist tym debilkom vyssie. Rad si precitam, ktora oblast sa preistila.
-odpovědět 
  Re: A?14:27:26 30.09.2009
Dát to sem to taky byla námaha, takže díky za tu vyjádřenou úctu. Autorům článku se tímto omlouvám, že jsem to sem nedal dříve, lezu koncem léta jako drak a články šoupu do šuplíku. Sem tam nějakej ze šuplete vypadne, tak ho vrazim na Lezce. Uff.

Jo ještě mám jeden článek o přejišťování, tentokrát ho doplním i o průvodce dané oblasti. Tak doufám, že si vysloužím zase nejakou tu úctu.
 jirkasodpovědět 
 Re: A?15:34:59 30.09.2009
Aby ostatní věděli, že tam ostatní můžou jet a nezabijou se...
Asi jsi nikdy nedělal nic zadarmo. Viď...

Prezentace tohoto typu je i poděkováním za provedenou práci.
Takže příště poděkuj a neopruzuj.
Marrtinodpovědět 

 preistenie13:19:02 30.09.2009
super chalani už sa teším na lezenie, dik a klobuk dole
viacere oblasti by to potrebovali
lvvodpovědět 

 Vrrtání13:24:10 30.09.2009
zdravím,
chtěli sme si tady s kolegama zajistit takovej malej šutr a řešili jsme čím to vyvrtat, jelikož tam není el. proud. Co používáte za AKU? utáhne to? chce to pořádnej vrták asi což? tady je normální žula ale nevím jestli to normální aku vrtačkou vyvrtám...
odpovědět 
 Re: Vrtání15:45:35 30.09.2009
musíš chladit a netlačit, akuška udělá kolem 10 děr, dá se sehnat v rozmezí 3-20.000kč ale i víc. vrtáků existuej hafec
odpovědět 
 Re: Vrrtání21:19:35 30.09.2009
pouzite boli vrtacky znaciek Hilti a Metabo, vydrz cca 8 dier na jedno nabitie, s novym vrtakom viac, borhaky sme lepili 2-zlozkovymi lepidlami(hilti, sika)
kuboodpovědět 
 Re: Vrrtání10:17:39 01.10.2009
Da sa aj s mensou elektrocentralou.
Anonymodpovědět 
  Re: Vrtání19:02:17 01.10.2009
Když jsme u toho vrtání. Poraďte prosím jaké parametry jsou důležité při výběru aku kladiva. Energie příklepu, výdrž (Ah) baterie, max. počet úderů, napětí akumulátoru (18,24,36V). Má cenu přemýšlet o strojích okolo 15 000kč. Prostě podle čeho si vybrat.
motákodpovědět 
   Re: Vrtání22:25:46 01.10.2009
Záleží kolik potřebuješ a v čem vrtat. Pro mě je to kategorie přes 20 000,- Kč a každopádně 36V, cca 2,6Ah a určitě Li-Ion akumulátory, jsou bez paměťového efektu. Pokud vrtáš více tak určitě dva akumulátory. Osobně mám výborné zkušenosti s typem od fi Bosch, mám dvě. Jinak na vápně dám na jeden akumulátor v závislosti na klimatických podmínkách ( od cca -5 do +30)cca 10-21 děr pr.12mm délky 90mm, na vyvřelině (ortorula, či žula) je to cca 10-18 děr. Platí čím nižší cena tím nižší výkon, pokud je to na pár děr a nevadí ti, že se víc nadřeš jdi klidně do něčeho levnějšího.
Vlkodpovědět 
    Re: Vrtání15:47:49 02.10.2009
Dík
odpovědět 
    Re: Vrtání08:42:24 04.10.2009
Ahoj Vlku díky za odpověď. On Bosh vyrábí i typ compact
http://www.ru cni-na radi.cz/bos ch-gbh-36-v-li-compact (3mezery)
36V baterie, 2,9kg, SDS upínání, 2 Li-Ion akumulátory 1,3 Ah Ve srovnání s standardní řadou odhaduji asi 8-10 děr tebou udaných parametrů do žuly. To by mi stačilo. Jak rychle stárnou ty akumulátory? Je lepší SDS nebo klasické sklíčidlo?
motákodpovědět 
     Re: Vrtání21:01:17 04.10.2009
Jak rychle stárnou nevím, mám je teprve tři roky a zatím jsou pořád v pohodě, navíc nemají paměťový efekt a tím pádem neztrácejí kapacitu.
Jinak jsem zastáncem jedině SDS systému uchycení vrtáku, je to jiná dimenze proti klasice.
Vlkodpovědět 
      Re: Vrtání10:07:21 05.10.2009
Taky není k zahození menší hmotnost vrtačky
a kratší doba nabíjení/rychlonabíjení.
Na pár prvovýstupů stačí nejspíš lacinej cajk, notné bude občas ho někomu půjčit na drobnou práci, aby ty baterky nestály (např. přes zimu).
odpovědět 
       Re: Vrtání10:55:06 05.10.2009
Rychlonabíjení je v pohodě i u větších akumulátorů do 10min cca na 80% a to je dost. Nižší hmotnost může znamenat jiné parametry příklepu a to se pak pozná na času vrtání.
Vlkodpovědět 

 :)17:44:31 30.09.2009
Pekne Kubo, zasluzna prace... :)
honza k.odpovědět 

 dobrá práce00:19:47 01.10.2009
přejištění super!

jinak doporučuji "brusičům" aby stejně jako já nosili s sebou ocelovou hmsku, na ní můžou rybařit jak dlouho chtějí v podstatě bez rizika opotřebení a šetřit tak jistící body i pro ostatní
(a vůbec nejlepší je nerybařit:)
aTomodpovědět 

 Rezatý kruh14:21:56 01.10.2009
Zdar kluci, u nás máme takových rezatých kruhú desetitisíce, nechcete dojet i k nám?? Spousta lidí by to jistě ocenila :-))) Třeba M. :-)) Jinak záslužná práce.
 bernyodpovědět 
 Re: Rezatý kruh16:18:01 01.10.2009
ale nezapomeň berny, že borháky se hůře nahazujou..
asuodpovědět 
  Re: Rezatý kruh17:57:12 01.10.2009
Ale líp se šáhlujou ;-)
odpovědět 
  Re: Rezatý kruh08:26:36 04.10.2009
Aha, tak to nic, zůstaneme u rzi
bernyodpovědět 

 Foto dne:
Rabštejn, cesty Rigo střed (narovnání) 7, tam jen visí lano a Hrana Riga 6-
Hrana Riga
 Databáze cest:
Všechny cesty (179596)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Renaissance Of Je T'Aime 7c Kalymnos
Komín III Labské Údolí - Pravý Břeh
ZNC 5A Blansko Sever
Alogaki Tis Panagias 8a+ Manikia
No Time For Safety... 7a+ Kalymnos
Nově komentované:
Čtyřka Z Matiky 4 Skalky Za Aritmou
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš |

 Nové komentáře:
Re: Nějaká ta smutná fakta | Wau... | Re: poučení | Re: poučení | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Maarov rozhovor v hiking sk | Re: poučení |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (135)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (129)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (21)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (14)

 Nově v inzerci:
Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 388 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 329 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 298 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 297 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 279 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.