Lezení na olympiádě - finále | Bassa Mawem nenastoupí, Adam Ondra má být v rychlosti nejhůře 4. |
Francouz Bassa Mawem po včerejším zranění do zítřejšího finále lezení na olympiádě nenastoupí. Ve finále měl do vyřazovacího souboje nastoupit proti Adamovi Ondrovi. Vzhledem k tomu, že Adam bude bez soupeře, měl by postoupit do dalšího kola jako vítěz duelu, což znamená, že v lezení na rychlost zaujme maximálně 4. pozici, informoval před chvílí ČHS.
Viz zpráva ČHS na Facebooku:
"Dle dostupných informací Francouz Bassa Mawem, vítěz kvalifikace v rychlosti a jeden z osmi olympijských finalistů do zítřejšího finále nenastoupí. Při včerejším lezení na obtížnost vypadl již v úvodu cesty, kvůli bolesti paže, při bližším záběru bylo vidět, že jde o problém s bicepsem, což se následně potvrdilo. Bassa musí podstoupit operaci totální ruptury spodní šlachy bicepsu.
Do finále tak nastoupí pouze sedm závodníků, to znamená, že Alex Megos nezaujme jeho pozici a Bassa zůstane na startovní listině s označením DNS (did not start). Ve finále rychlosti měl nastoupit do prvního kola vyřazovacího souboje proti Adamovi. Vzhledem k tomu, že Adam bude bez soupeře, měl by postoupit do dalšího kola jako vítěz duelu, což znamená, že v lezení na rychlost zaujme maximálně 4. pozici. V případě, že by došlo ke změnám v pravidlech, budeme vás informovat.!
Video, na kterém je vidět okamžik, jak se Bassovi natrhl biceps:
www.facebook.com/TrainingForClimbing/posts/377568700407665
Zpráva Reuters o Bassově odstoupení:
reuters.com: Olympics-Climbing-Injury forces France's Bassa Mawem out of men's final
Vyřazovací pavouk z oficiálních stránek Olympics.com (dle výsledků finalistů v rychlosti):
Viz:
https://olympics.com/tokyo-2020/olympic-games/en/results/sport-climbing/results-men-s-combined-fnl-0001sp-.htm
fair play | 12:15:47 04.08.2021 | To je těžce nespravedlivé. Borec by měl být nahrazen někým jiným, konkrétně lezcem, který byl v kvalifikaci devátý | | odpovědět |
  | Re: fair play | 12:19:18 04.08.2021 | Taky mi to příjde vůči ostatním nespravedlivé. Tímhle systémem je to teda celkem nefér. | Tomáš | odpovědět |
  |   | Re: fair play | 12:23:15 04.08.2021 | Jj. Dobry hnuj. | | odpovědět |
  |   |   | Re: fair play | 12:30:29 04.08.2021 | Nespravedlivé by to bylo ale i vůči Mwavemu, takto je na Olympiade 8., kdyby postupil nekdo na jeho místo, jak byste to řešili? | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fair play | 12:34:25 04.08.2021 | Žádný pavouk, Mawem, 8., Zbytek závodníků umístění podle času. | Tomáš | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: fair play | 12:39:26 04.08.2021 | Primárně šlo o odpověd na první komentář. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: fair play | 13:06:49 04.08.2021 | Tahle slátanina mi připomíná bizarní Takešiho hrad. Jednou to však takhle nastavili a tak to je. Tečka. Konec. Žádná nespravedlnost!
Stejné, jako když v tenise v prvním kole máš nastoupit proti Djokovičovi a on skrečuje. Žádný náhradník, žádné počítání uhraných gemů, setů... Je to postup a hotovo.
Výhodu ovšem AO má. Je to klikař. Třeba v semi svého soupeře porazí...
| Zdéna N. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 13:25:12 04.08.2021 | Přesně jak jsi sám napsal: ,,Výhodu ovšem AO má". Pokud je nějaký sportovec v tomhle nastaveném systému zvýhodněn, logicky musí být i nějaký znevýhodněn. Tudiž tímhle systémém ze sportu mizí pro mě základ, a to je fairplay. Pravidla nepravidla, prostě podle času je to v této situaci nejspravedlnějši pro všechny zúčastněné. | Tomáš | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 15:09:43 04.08.2021 | Ale AO není jediný, kdo bude zvýhodněn, když favorit v rychlosti nenastoupí, ne? | Pepan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 15:26:15 04.08.2021 | No nevím, Adam má jisté 4. místo, kdo další má zajištěnou pozici? | Tomáš | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 15:38:55 04.08.2021 | No ten co narazi na AO ve "druhem" kole. AO je nejpomalejsi a je radost ho dostat na duel :) | acc | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 20:18:12 04.08.2021 | Jsi normalni trotl, protoze Adam zadne 4. misto zajistene nema (minimalne takove, ktere by mu k necemu bylo).
A az bude Narasaki po rychlosti prvni, tak budes rikat co? | Pepan | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 08:52:02 05.08.2021 | Nemusíš mi nadávat.....Za normálních okolností, kdyby Bassa nastoupil, by Adam skončil dost možná 5-8, ale Narasaki by byl asi pořád v první trojce, takže násobitel v dalších disciplínách by už mohl dělat rozdíl. Ale to je jedno, projeď si pořádně dizkuzi, uznal jsem svou chybu a ukvapený názor. Jak tu už někdo psal. Bassa Mawem, vzhledem k okolnostem, není schopen porazit Adama. Takže Adam přechází přes něj, právem a podle pravidel. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 08:52:45 05.08.2021 | *Tomáš | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 16:45:50 04.08.2021 | Tomáši, motáš to. Jednou se nastavili nějaká pravidla pro hru, to je to "play" a nikdo nehraje unfair. Takže to je fér!
To, že si MOV nastavil pravidla pro lezení na rychlost vyřazovacím způsobem (asi aby to bylo dramatičtější) byla chyba. Jasně, že když už vymysleli tuto slátaninu, tak měli nechat zvítězit borce s nejlepším časem a ost rozřadit podle časů. Klidně rychlost může vyhrát někdo, kdo nebude mít nejrychlejší čas. A taky to je fér, protože to je rádoby atraktivní... | Zdéna | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: fair play | 17:04:31 04.08.2021 | Premýšlel jsem, souhlasím. Máš pravdu. | Tomáš | odpovědět |
  | Re: fair play | 12:56:38 04.08.2021 | Doplňovat devátého je nesmysl, když Mawem je i tak mezi nejlepšími 8 a umístí se celkově na 8.místě. Spíš by dávalo smysl udělat v rychlosti pavouka (předpoklad B.Mawem=1): 3-8, 4-7, 5-6, a Narasaki (2.místo) by šel rovnou do semifinále | Inža | odpovědět |
  |   | Re: fair play | 13:16:07 04.08.2021 | Spis podle casu a hotovo...1.-7. | acc | odpovědět |
  |   |   | Re: fair play | 13:22:48 04.08.2021 | Pavouk by mel byt podle me 1vs8 2vs7 tzn adam skoncil 5 a mel by jit proti 4 Schubertovi nebo pocitam spatne? | pomoc | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fair play | 14:00:09 04.08.2021 | Pavouk je dle výsledků finalistů v rychlosti. | Standa | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fair play | 14:02:06 04.08.2021 | je to takto (vid. zalozka heats): https://is.gd/K4P82e | m. | odpovědět |
  |   | Re: fair play | 14:12:44 04.08.2021 | Tak se musí zvolit nějaká jiná možnost, protože vůči zbylým závodníkům je to nefér. Navíc v případě Adamovy medaile by se jeho výsledek mohl zpochybňovat. Stejně jsem nepochopil, proč kvůli vypadnutí soupeře má být Adam hned čtvrtý. Proč o pořadí závodníků nerozhoduje jen čas? V takovém případě by mohl být nejhůř sedmý a to už by bylo spravedlivé. | | odpovědět |
  |   |   | Re: fair play | 14:39:24 04.08.2021 | Řekl bych, aby to bylo pro diváky více atraktivní? Tedy to, že trojkombinace je špatná, se zhorší ještě vypadnutím závodníka - to se skoro může o medaile rovnou losovat ;-). | Sajfi | odpovědět |
  | Re: fair play | 16:31:42 04.08.2021 | Ve finale rychlosti se leze pavouk (v kvalifikaci se poradi urcovalo podle casu). Kdo s kym v pavouku je urceno poradim v rychlosti ve kvalifikaci podle principu 1s8, 2s7 atd. Divacky je to zajimavejsi, protoze ti lepsi se utkavaji s lepsimy pozdeji (finale, semi). Je to spravedlive? Je to podle pravidel. Jsou pravidla spravedliva? Ve smyslu toho, zda ten kdo je rychlejsi ma vetsi sanci vyhrat rychlost asi ano, bez ohledu na to, zda zraneneho nahradime nekym jinym nebo ho nechame kontumacne prohrat prvni duel. | zapal | odpovědět |
  |   | Re: fair play | 16:44:58 04.08.2021 | Jak kua kontumačné?
Prostě není ve stavu, kdy je schopen porazit svého soupeře, kterého si vybojoval.
To jako kdyby se zranil před tokem poslední postupující do olympijského závodu tak ho nahradíme prvním nepostupujicim? | | odpovědět |
Fair play | 13:59:50 04.08.2021 | Nefer vůči všem ostatním, ale co má dělat? Říct , ze to je nefer a nenastoupit? To by zas byl proti sobě, není to jeho chyba i když to je velmi nespravedlivé, Adam jim to nandá ve svých disciplínách! | | odpovědět |
  | Re: Fair play | 14:22:08 04.08.2021 | Ale nikdo přece Adama nenapadá. Ten je v tom úplně nevinně. | Tomáš | odpovědět |
výsledek s pachutí? | 13:59:50 04.08.2021 | Představuji si, že když za současné situace Adam vyhraje, výsledek pro něj bude mít tak trochu pachuť. Posun z 8. místa na 4. pro něj paradoxně asi není to, co by si přál.
Nejlepší cesta, jak z toho teď ven, je zapsat 4,1,1, a zvítězit s vědomím, že i výsledek 8,1,1 by na vítězství stačil. To už ovšem předpokládá vítězství ve dvou disciplínách a džaponce, který nezapíše 1,2,2. | hulak | odpovědět |
  | Re: výsledek s pachutí? | 14:37:45 04.08.2021 | Tak, kdyby všichni zalezli rychlost obdobně jako v kvalifikaci, tak Narasaki při výpadku Mawema také násobí polovičním skóre jako Ondra, ne?
A teď se Špindle tuž... Je to (Narasaki) spravedlivé? | Pepan | odpovědět |
  |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:01:27 04.08.2021 | Přesně. Narasaki na tom taky potenciálně vydělá | Martin | odpovědět |
  |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:20:25 04.08.2021 | Pokud se budem bavit ciste jen o papirovych predpokladech a o 2 hlavnich favoritech, tak Narasaki (2->1) na tom bude stejne jako Adam (8->4). Aba si 2x polepsi a v jejich vzajemnym duelu se nic nezmeni. Ani jeden na tom nevydela. Nutno podotknout, ze skoro garantovany 2 misto ma Lopes/Duffy, takze ti na tom vydelaji | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 23:26:33 04.08.2021 | Skusil som si to nasimulovat, ak by vsetci zaliezli tak ako v kvalifikacii, a v takom pripade by absencia Bassu Mawema znizila skore Adama, Tomou a Duffyho na polovicu, a ostatni by zostali nezvyhodneni.
Samozrejme je otazne kto z dvojice Duffy/Ginez Lopez vyhra. Ale rovnako sa moze vyskytnut akekolvek dalsie prekvapenie (vid. favorizovana Janja ktora dnes v kvalif. pokazila oba pokusy). | m. | odpovědět |
  | Re: výsledek s pachutí? | 14:57:29 04.08.2021 | proc pachut? proste z toho ten ten typek pro Adu udelal zavody na obtiznost a bouldering.Zraneni soupere je v tomhle pro ostatni nahoda, podobne jako jeho uklouznuti. japanec a rakusak se ted holt budou muset vic snazit, to je zivot. Muj tip je ted : 1. Nagasaki 2. Dipsy 3. Cuprt 4. bracha zranenyho zabozrouta | starej sokol | odpovědět |
  |   | Re: výsledek s pachutí? | 15:27:29 04.08.2021 | Přesně. Francouz se v průběhu soutěže dostal do stavu, kdy v dalším pokračování soutěže má nastoupit proti AO, kterého vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nebude schopen porazit. Hotovo dvacet. Adam ho v rámci pravidel prostě porazí (Francouz DNS) a postoupí do dalšího kola. Žádnou nespravedlnost ani pachuť v tom osobně nevidím.
Oba (všichni) závodníci se dobrovolně účastní olympijské soutěže podle předem daných pravidel. Příspěvky o pachuti, případně nespravedlnosti jsou naprosto mimo. Soutěž jede podle pravidel a někdo bude podle těchto pravidel olympijský vítěz, někdo druhy a někdo třetí. | | odpovědět |
  |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 15:59:44 04.08.2021 | Vidíš, taky dobrý úhel pohledu. Tohle by mě nikdy nenapadlo, ale je v tom kus pravdy. | Tom | odpovědět |
  |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:26:36 04.08.2021 | bože, jak nenapadlo, je to jediné normální vysvětlení a uvažování. všichni co tu hovoří o pachuti, fair play atd by potřebovali mokrý hadr na hlavu a fůru prášků. Sport nikdy nebyl a nebude úplně cimprdlich stejný pro všechny, tu se v půlce závodu rozprší, tu vítr, tu sluníčko, tu rozmrzne sníh u sjezdu, tu cokoliv, tak se s tím smiřte :) | sosice | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:40:20 04.08.2021 | Se nerozlišuje Sosice, aspoň ho to napadlo. To se cení. Spoustu diskutujících to nenapadne a podle různých sympatií či antipatii budou psát nesmysly.
Spousta lidí uvažuje naštěstí normálně a nemají potřebu zde cokoliv komentovat.
Já mám potřebu argumentovat proti naprostým nesmyslům. | | odpovědět |
  |   | Re: výsledek s pachutí? | 15:39:51 04.08.2021 | Pachuť je to v tom, že ti zranění soupeře dopomůže k lepšímu výsledku (kterého bys navíc, bavíme-li se o rychlosti, sám nejspíš nedosáhl).
Stejně jako tenisté nemají radost, když zvítězí přes skreč soupeře. Ano, je to blbá náhoda a sportovec za to nemůže, ale není to prostě tak nějak ono.
Trošku vzdálenější analogie je první cesta nějaké obtížnosti, má-li zvolená cesta inflační klasu. Vylezls desítku? Jo, ale tak nějak furt cítíš, že sis mohl vybrat těžší :). | hulak | odpovědět |
  |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:20:41 04.08.2021 | Není to podle mne pravda. Nedopomůže. Soupeř, kterého jsi podle předem daných pravidel vyfasoval, se prostě v průběhu soutěže vysmažil tělesné a zdravotně tak, že ho prostě poraziš.
Nehledejte v tom nějaký nespravedlnosti. Je to naprosto spravedlivá situace daná vývojem v soutěži.
Všechno ostatní jsou jen nesmyslný kecy.
O nevhodnosti celého formátu soutěže už asi nepochybuje jen jeden známý místní diskutující a to ..., myslím, že studem se minimálně v těchto dnech propadá velká spousta lidí zodpovědných za tento formát. Paříž to snad napraví.
| | odpovědět |
  |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 16:51:01 04.08.2021 | Preco myslis ze sa zodpovedni za tento format stydi? | m. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 17:01:59 04.08.2021 | Lebo to v Parisu užej bude ynako?
Vědí moc dobře, že tenhle formát neglorifikuje nejlepší sportovní lezce.
Do toho jim vstoupí ještě tahle nepříjemnost s francouzským závodníkem. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 09:10:48 05.08.2021 | V Paříži bude jedna medaile za rychlost a druhá za kombinaci obtížnost/boulder. | pbla4024 | odpovědět |
  |   |   | Re: výsledek s pachutí? | 03:48:56 05.08.2021 | Ze Basa nenastoupi tomu se říká “klika”, čtvrté místo v rychlosti je pro nás výborné, protože po kvalifikaci s rychlosti na konci startovního pole prostě moc šanci na vítězství nemá, špička lezla o dost lépe. Adam bohužel nevyhrál ani v jedné disciplíně a ani nebyl druhý. Hodně stesti ve finále a ať to dneska cinkne. | MarcelV. | odpovědět |
  | Re: výsledek s pachutí? | 16:37:48 04.08.2021 | v případě, že Adam bude mít 4, 1, 1 a Tomoa 1, 2, 2, mají sice stejný součin, ale podle pravidel vyhrává Adam, protože vícekrát zvítězil nad soupeřem. situace je ale velmi málo pravděpodobná. | Joudová | odpovědět |
Sledovani lezeni | 14:32:03 04.08.2021 | Nahodou link na holky? | acc | odpovědět |
  | Re: Sledovani lezeni | 16:52:52 04.08.2021 | 8a ma post o sledovani (me funguje ard pres vpn) a ifsc ma 'where to watch'. | zapal | odpovědět |
Zvýhodní to všechny | 14:47:28 04.08.2021 | Mawem byl favorit na vítěze v rychlosti. Kdo tedy získá místo něj nesmírnou výhodu násobení svého skóre jedničkou? | Ten, kdo má přehled | odpovědět |
video | 15:14:00 04.08.2021 | To video, kde se mu trhá bicák je dost humus. Úplně mi z toho jde mráz po zádech. Docela mi je chlapce líto
| | odpovědět |
  | Re: video | 16:24:46 04.08.2021 | Zranil se v místě, které ostatní přelézali úplně suše. On tam tak nějak divně naskakoval. Kdyby lezli na olympiádě jen lidi, kteří na to mají a ne rychlostní specialisti, jejichž obtížnostní limit mírně překračuje 6b, skončila by klasifikace bez zranění. | | odpovědět |
  |   | Re: video | 16:42:14 04.08.2021 | Oje, další ubožák si tu musel ulevit. | Martin | odpovědět |
  |   | Re: video | 16:54:35 04.08.2021 | Podla fr. wikipedie pred tym nez zacal s boulderingom, po ktorom sa dostal na rychlost, liezol v obtiaznosti 8b+. | m. | odpovědět |
  |   |   | Re: video | 08:54:25 05.08.2021 | a dnes je dobrý rychlostní specialista a v normálním lezení pomalu neodlepí zadek ze země. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: video | 09:19:25 05.08.2021 | Trepes dve na tri :D Mika lezie doteraz 8b/8A+ | M | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: video | 09:31:12 05.08.2021 | Jo, jenže on je to Bassa :) ty Trepes dve na tri :D | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: video | 13:58:56 05.08.2021 | Bassa ma obtiaznostne nizsie vykony ako jeho brat, ale urcite sa neda povedat ze by neodlepil zadok zo zeme ;) Lezie tiez 8a+/8A. Dufam, ze ty mas aspon 8c/8C ked toto dokazes zo seba vypustit | M. | odpovědět |
  |   | Re: video | 08:57:37 05.08.2021 | Co to zvatlas? Kdybys radsi drzel hubu... | | odpovědět |
Nefér | 15:15:53 04.08.2021 | Podle mne je nefér, celý ten formát a hlavně to, jak Adama stáhli s kvalifikace na OH kvůli odložení nohy do oblasti nýtu. Teď tam díky tomu incidentu jsou kluzké krytky. Že by karma... Ala na druhou stranu taky nechápu proč tam nemůžou pustit Megose a Mawem může být na dělném 8mém místě s tím, kdo bude ve finále poslední. To by mi přišlo fér. Minimálně by Adama měli nechat si cestu vyběhnout, aby se aspoň unavil... Ale i tak by asi v případě jeho výtězství bylo to vítězství poznamenáno kecama o tom, že byl ve výhodě a že to nebylo fér... bla,bla.. | Valmar | odpovědět |
  | Re: Nefér | 15:37:59 04.08.2021 | Naprostá blbost. Jsou pravidla a podle těch se jede. Megos je nepostupujici a nemá ve finále co dělat.
Teoreticky by ve finále porazil v prvním kole svého soka. V tom případě 3 řádně postupujici finalisté budou cítit křivdu, protože koeficientu max 4 z rychlosti dosáhl závodník, který se neprobojoval do finále.
Pánové, pravidla na olympiádě prostě nejde ohýbat jako na oblastních hobby závodech. Trochu soudnosti. | | odpovědět |
  |   | Re: Nefér | 18:01:55 04.08.2021 | Pravdu má náčelník a nechte těch hloupých teorií. Vydržmee do zítřka, uvidíme jak to všechno dopadne. Kvalda byla také samé překvapení... Držme všem palce a bavme se sportem ... Peace | Šimi | odpovědět |
  |   |   | Re: Nefér | 21:23:51 04.08.2021 | Tak Šimi v tom se shodneme 100%. Teď přemýšlím, kde bych na to mohl zítra kouknout, když nemám televizi.
Můj tip je Adam AU, Jacob AG, Tomoa slitina mědi a cínu. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Nefér | 07:05:25 05.08.2021 | Kup si predplatne eurosportu a pozeraj online, nie je to na mesiac zas tak drahe. | m. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Nefér | 07:45:28 05.08.2021 | No jestli pas internet a nejsi v zahranici, tak na ctsport staci hodit do googlu.. | Valmar | odpovědět |
  |   | Re: Nefér | 18:39:21 04.08.2021 | Jo , vzdyt jo. Jaem pro at Adam postoupi ze 4. mistem v kapse. Jak pisu ze zacatku prijde mi to fer, ne nefer. | Valmar | odpovědět |
  | Re: Nefér | 08:47:18 05.08.2021 | a když v tenise hráč nenastoupí, tak mají taky hledat náhradu.... naprosto mimo komentář.. | | odpovědět |
|