LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Stěna Luh - ZŠ Vsetín Luh 1544 - Vsetín
Flash Wall - Olomouc
Bouldering za oponou - Měnín

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Hřensko
HUDYsport - Frýdek - Místek

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nejhezčí dolinou v Tatrách

Nejhezčí dolinou v Tatrách je, podle chataře Mira Jílka, Malá Studená dolina. Díký Mirovi jsem tam čtyři roky nebyl, a tak brzo tam zase nepojedu.

Nenapadá mne lepší způsob jak dát vedět o věcech , kterí mi vadí, než je necenzurovaně zveřejnit. Předkládám vám tedy svůj vlastní postřeh a zkušenost, názor a postoj si vytvořte prosím každý sám.
Minulou sobotu jsem s Gitou a Leou vyrazil do Ma le Studené doliny, Bobula s Peťulko ťapkali také někde za námi. Počasi jak z anglického filmu, tak jsme začli opouštět myšlenku romatnického bivaku ( nekorektnost tohoto nápadu ať posoudí každý sám, mne to prostě k horám patří ) a začli sondovat ubytováni na Teryně. Miro hned jak nás zmerčil, usoudil, že jsme KAFKY a poskakoval kolem nás. Ubytování 268 Ks pro člena ČHS, včetně snídané ( a bez ní nelze ) nám vyrazilo dech, ale budiž. Bobula s partnerkou vyrazili rovnou na Zbojandu ( 215 Ks, za to stejné. ) Protože jsme počítali víc s tím co nesem, než s penězi, chtěli jsme si navařit. To nebyl problém - venku na dešti. Vevnitř v kuchyňce na eráru 30 Ks na osobu a den ( "Bomba predsa stojí 4.000 Ks a on to dotovať nebude." Na Zbojandě v ceně ubytování.) Vevnitř v kuchyňce na vlastním vařiči nemožné ( "Nieje predsa kok... a nechce vyhorieť.") Marketing toho chataře, mne zaujal i jinak. Voda označená za nepitnou, aby si náhodou CEPRI nenechali ujít výborný horský čaj, Sezení v jídelně bez konzumace Miro osobně tvrdě potíral, v zájmu " ...aby sa na všetkých dostalo"
To podstatné přišlo až druhý den. Vyrazili jsme lézt na Žlutku a protože moc hezky nebylo tak jsme měli chvíli po poledni vylezeno a já vyrazil domů. Holky chtěli risknout bivak, přes povědomí o Mirově ostražitosti stran nepovolených bivaků. Navyhnutné taky k večeru nastalo. HOROLEZEC Miro se nepozorován připlížil do bivaku a přepadl holky svým cholerickým záchvatem a řvaním. Téma řvaní bylo: nahlášení všech třech na Polici SR, Správu TANAPu a bůhvíkde ještě...( Miro se na výpad velice dobře teoreticky vybavil. ), že nikdo z nás a ani z našich oddílů už v životě na Terynu nesmí... atd. Já, v té době popíjejíci už druhé v Brně na Severce, jsem ani netušil, jaký průser se mi v Tatrách odvíjí. Až se Miro vyřval, holky vyplakali, nabídl jím jako správný obchodník, čestý odchod z doliny, nebo exkluzivní cenu na chatě!!! Holky přijali variantu č. 2. V té chvíli se z něj stal opět chatař, který pro své hosti a obzvláště hezká děvčata splní vše, co jim na očích vidí, včetně večerního romantického blábolení, které zaznělo v prologu tohoto článku. Za dobu pobytu, celkem dvě noci, podobná scéna proběhla ještě dvakrát s jinýma neukázněnýma návštěvníkama Národního parku. Jednou dokonce dotyčný volal o pomoc, podruhé, když přistižené KAFKY neměli dost peněz na ubytování, museli odkráčet do doliny a cestou se hlásit na Zamkovského chatě, to jako aby byla jistota ...
Závěrem musím říct, že se mi líbí tento přístup, který v sobě snoubí osobnost statečného ochránce tatranské přírody a vynikajícího a marketingově zdatného manažera cestovního ruchu. Nezbývá tedy než dodat heslo, které o něm razí mnozí horolezci již léta: Je to dobrý chalanisko, ale kokot.

Andy   [úpravy] 11:13 25.07.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 mala studena12:01:17 25.07.2003
je to jenom KOKOT, loni sme tam byli tyden na tabore a dostatecne sme poznali co je Miro zac :(
martodpovědět 

 Muž dvou tváří12:01:56 25.07.2003
Nechci vypadat nějak mentorsky, ale zkus se na problémy podívat z druhé strany.
Cena: na Térynu je nejdelší a nejobtížnější nosení, chata stojí na nejhezčím místě v Tatrách. Navíc jsi si je mohl zjistit napřed a případně vyrazit jinam.
Vlastní vařič: Téryna zatím na rozdíl od ostatních chat nikdy nevyhořela. A je to i Jílkovou zásluhou, protože kuřáky a kuchaře vlastnící vařiče tvrdě hlídá. Plynová plotýnka je o mnoho bezpečnější než turistické vařiče. Byl jsem tam, když přes hřeben hořela Zbojanda - druhý den jsme nemohli používat ani petrolejku.
Erární vařič: za plyn může Jílek vybírat buď od všech návštěvníků v ceně ubytování, nebo jen od kuchařů samozásobitelů. Druhý způsob mu asi připadá spravedlivější.
Pitná voda: voda z plesa podle hygienických norem není pitná a jako taková musí být označená. Jílek Ti ji ovšem určitě pít nezakázal.
Sezení v jídelně: v době jídla tam bývá plno, a proto Jílek samozřejmě upřednostňuje ty, kteří jedí. Po večeři tam sedí kdokoliv i bez jídla a pití.
Bivak: když se ještě hojně bivakovalo u chat, tak tam zůstával pěkný bordel. I dneska se ještě najde. U chat totiž často přespávají ti, kteří se v přírodě neumějí chovat. A Jílek v zájmu přírody i svého podnikání v čistém prostředí preventivně dělá zlého muže. Někdo to prostě dělat musí. Kdybyste poodešli kus dál a přespali někde na sedle, kde jsou kamenné ohrádky od starých bivaků, neštěkl by po vás ani pes a Jílkovi by bylo vaše bivakování srdečně jedno.
Chování: Už v nějakých minulých diskusích někdo psal, že Miro Jílek je muž dvojí tváře. Když pouští hrůzu, je to cholerik s brunátnou tváří budící strach. To působí na ty, kteří jen pomyslí na něco nekalého. Jinak je to docela milý chlapík a s horolezci, kteří přistoupí na pravidla hry, si rád pokecá a pokud to jde, tak jim i pomůže.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří12:33:55 25.07.2003
Co se tyce vynasek je ,teriho chata nejvise polozena to jo ,ale podle kamose co nosil v tatrach ..malo plati (polovinu mene jak ostatni chatari??) vzhledem k cenam piva , ubytovani a.....zas tak tezka vynazka to neni ,jsou i tezsi treba na Rysy
A ve finale,te pod pohruzkou sestupu dolu donuti prespat v dire z dvaceti lidma(jeho kredo je cituji"nebudu preci spat venku kdyz je v blizkosti chata"ne.
salamodpovědět 
  Re: Muž dvou tváří17:55:56 25.07.2003
Ehm, Chata pod Rysmi je preci jenom o par metru vyse, nez Teryna s idiotem chatarem... Kuba Turek je asi jeden z mala, komu se psychopaticke chovani jisteho pana Jilka zamlouva...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
   Re: Muž dvou tváří02:56:28 14.11.2010
Rysy maju prevysenie 740 m na 5 km, oficialne uvadzaju 2h 15 a Teryho ma prevysenie 730 m ale az 7 km dlzku, znacky udavaju 2h 45.

A to o tom nieco viem, kedze som nosil na obe, a na teryho to trva o dost dlhsie
Ferkoodpovědět 
  Re: Muž dvou tváří02:55:28 14.11.2010
Rysy maju prevysenie 740 m na 5 km, oficialne uvadzaju 2h 15 a Teryho ma prevysenie 730 m ale az 7 km dlzku, znacky udavaju 2h 45.
Ferkoodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří12:51:00 25.07.2003
Jo to přesně sedí.My sme tam s Mirem nikdy problem neměli , ale vidděl jsem jak hodil do zavěje maďarku která mu vlezla do jídelny v mačkách,pak odpověděl na můj pozdrav a úplně v klidu se mnou kecal a šel mě ubytovat.
Miro je svéráz a cholerik ale dá se sním vpohodě vyjít akorát se tam nesmí dělat bordel.
Co se ceny týče je to sice drahy jak pes,ale pokud se nepletu tak je na ČHS-ku možnost nějaké slevy.Na druhou stranu vynaška tam nenižadnej med,ale na Rysy je asi drsnější.
Bivakování..... spat kde tě nikdo nevidí vstávat v šest a bejt jak myška.Sám sem se tam čundral,ale s vědomím toho že se to nesmí a musim se podle toho zařídit(např. bejt připravenej na pokutu...).Tatry jsou konec konců národní park a to park velmi malý na to kolik ho ročně navštíví lidí,proto tam ty zákazy a omezení jsou.
Honza Bočekodpovědět 
  Re: Muž dvou tváří16:08:50 25.07.2003
Nevím, jestli jsi četl pozorně, ale ta cena byla už se slevou pro členy ČHS.
Kočkaodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří12:52:34 25.07.2003
Nesouhlasím s Tebou, že kdo přistoupí na pravidla hry, s tím je kamarád a není žádný problém. Jeli jsme tam poprvé (takže předtím s námi žádné problémy mít nemohl), přímo na chatu a byl velmi nepříjemný od první chvíle. Odjeli jsme po 4 dnech pobytu (celou dobu prázdná chata - byli jsme tam pouze 4!!) a to bylo naše štěstí, protože to stálo s různými poplatky tolik, kolik měl stát celý týden. Porce malé - věčně hladový, dotaz co by nám poradil v tomto počasí lézt - nic, bez odpovědi. A vrchol věta - kdyby přišli němci, tak vás vyhodím, ti udělají každý 10 piv za večer - na rozdíl od nás... Tak na pana Jílka mám svůj názor a těžko mi ho někdo změní. Jinak Malá Studená je opravdu hezká - ale jestli nejhezčí to si netroufám říct.
jardaodpovědět 
 Muž dvou tváří s jasným záujmom ($$)...13:14:16 25.07.2003
"...A Jílek v zájmu přírody i svého podnikání v čistém prostředí preventivně dělá zlého muže. Někdo to prostě dělat musí..."

HAHAHA. RUcrazy?? tak to asi bolo tiez v zajmu prirody, ked Ing. miro nezacvakal odvoz (slecny prepacia) hovien z chaty a vylial ich rovno do potoka. Turisti grcali celou dolinou. jeho lasku k prostrediu odzrkadluje aj interier chaty, krasne na cierno vymalovanej este z cias kapolkovej inspiracie.
Ale terynka aspon pripomina ze boj s kazdodennym hulvatstvom a netoleranciou je vopred prehraty a unik stenou z civilizacie je len fikcia. :(. hore dole zdar. miso
PS. na take pravidla hry tohoto "mileho chlapika z hor" nepristupim.
misoodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří13:23:24 25.07.2003
Miro je v prvom rade podnikatel v cestovnom ruchu a ako taky by sa mal podla toho spravat. Ak by som mal brat v uvahu co i len 1/5 z historiek o nom, nema na tej chate uz davno co robit.
Marekodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří13:52:54 25.07.2003
Miro je v prvom rade podnikatel v cestovnom ruchu a ako taky by sa mal podla toho spravat. Ak by som mal brat v uvahu co i len 1/5 z historiek o nom, nema na tej chate uz davno co robit.
Marekodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří10:22:29 29.07.2003
pre kuba turek.asi nevies ocom pises.asi si taky kokot ako on.ende.
nosic T2odpovědět 
 Re: Muž dvou tváří19:53:28 27.02.2004
Kdyby jen dvou! Miro miluje tím nejněžnějším způsobem Terinu, kamzíky a celkem i sviště. Miro obtížně snáší lidi, kteří se nechovají tak, jak by se podle něho chovat měli. Miro má své nálady, někdy sentimentální a někdy popudlivé. Miro je ochotný vstávat ve tři ráno aby ti udělal snídani a celou noc ošetřovat zraněného, který čeká na helikoptéru. Miro je velmi moc na prachy. Miro je ochotný vyrazit zachraňovat lidi...Miro není kokot, Miro je Miro. A asi není ideální povaha na práci s lidmi.
Jan Pušodpovědět 
 Re: Muž dvou tváří12:16:04 12.07.2009
suhlasim :)
graciaodpovědět 

 teryna13:25:05 25.07.2003
na Teryně vždycky vládli "svojskí chatári".
Kapolka postavil nový turnus do latě a udělal přednášku na téma "okapávajte si tých vtákov do mušlí, chlapci" a "v noci nešmátrajte rukami po stenách, budíte ma" a tak podobně.
Vlastní vaření se tam ale mohlo dole v místnosti vedle vchodu, jen se muselo dávat bacha, any nepřetekl kýbl pod umyvadlem. Jinakm byl Kapolka známý tím, že předem neohlášené nocležníky vyhazoval i za blbého počasí.

Další exot byl Ludo záhor na Zbojandě. Ten zase, když nebyl perfeltně čistý sporák, prostš nic neřekl a zavřel plyn. Teprve, když nám již zkušený obyvatel poradil, umyly jsme sporák a zavolali chatára. Ten ho prohlédl, a beze slova pustil plyn. Bohužel nám ten zkušený poradil až za tři dny :-). Ale je fakt, že Záhor občas nechal přespat i neohlášené.

Naprotitomu třeba ve Wettersteinu ze severu se může vařit na lavici před chatou. Ráno v osm vejde chatař do nocležny, hvízdne jak na psa a mocným hlasem zařve Guten Morgen a všechny vyžene z pelechu. Když odjížděl po víkendu dolů do Mnichova, ukázal nám kde mu máme nechat peníze a odjel.

Když si tam někdo chce dát pivo a nemá na to, žádnej problém. Stačí vynést do hangu pár polen a má vyděláno.


Petr Jandíkodpovědět 
 Re: teryna13:27:36 25.07.2003
těch překlepů, sorry, stydím se. samozřejmě umyli jsme sporák... atd.
Petr Jandíkodpovědět 

 Jílek a jeho krajina13:46:22 25.07.2003
Nevytrhávejte Jílka z kontextu celého Slovenska. Podobný špecifícký přístup k "cestovnímu ruchu" je bohužel na Slovači téměř standardem. 
Petr J.odpovědět 
 Re: Jílek a jeho krajina13:50:32 25.07.2003
Jezdím na Slovensko leta a několikrát do roka a myslím, že Jílek velmi vyčnívá.
jardaodpovědět 
 Re: Jílek a jeho krajina18:00:37 25.07.2003
Souhlas s Jardou, Jilek je neobycejne velky exot, kterych na Slovensku moc neni, i kdyz par podobnych (ale v zadnem pripade nedosahujicich jeho kvalit) by se naslo
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 

 Je to asi hulvat - fiskus15:12:00 25.07.2003
On tím chováním, ale sikovne vyeliminuje, ty kteri mu tam podle jeho slov nevytahnou tech deset piv kazdy a nenechaji poradnou utratu. A pro nemce je 9 Euro za noclech, nota bene v chate, rajskou hudbou. Za tolik se nevyspi u nich ani v kempu.
JirkaSodpovědět 
 Re: Je to asi hulvat - fiskus16:23:02 25.07.2003
Chaty v Alpach jsou o neco levnejsi, na lageru tak 6 Euro, pravda bez snidane.
retezodpovědět 

 Antiviktor15:15:08 25.07.2003
Mrkněte na článek (Antiviktor), který kdysi napsal můj kámoš. Popisuje tam tohoto člověka, ze kterého mi šel vždycky mráz po zádech. Poslední 3 roky tam už záměrně nejezdím...

http://fast.vsb.cz/alpa/psani.htm
Penodpovědět 
 Re: Antiviktor15:51:42 25.07.2003
Miro bude asi mistr bontónu. S takovoudle ta olympiáda na Slovensku nikdy nebude. Leda, že by maestrovi rupla nějaká Žilka v mozku. Asi to je, jak praví Vodňanský: Krásne je v Tatrách pri Tvojom bozgu, dochádza k zmenám mojho mozgu. Ale kdo by Jílka líbal? Múza asi ne, spíš osamělý a nerudný kozel kamzíka tatranského.
Papoušodpovědět 
  Re: Antiviktor17:35:32 25.07.2003
Jak jsem tak četl ANTIVIKTORA jsou všichni nějak cáklí. Byli jsme na Skalnaté a Kulanjgovi jsme začali říkat Laco Onan, choval se jako kdyby jsme kradli a pivo pouze s prosíkem. Nezapoměl dodat ještě, když nám ho podával - že v čechách to taky stojí za hovno:))) Nezapomenu na vyzdobu chaty všude ON a jen ON, na ubrousku, talíři, plakátech, pohlednicích ještě že nebyl na dně hajzlu.
Modpovědět 
   Re: Antiviktor18:03:06 25.07.2003
Nevydal Laco Kuj..a nahodou pred par lety uzkou knizecku o tom, jak je skvely nosic, super clovek, a Vladko Meciar spravny chlap a boh na zemi? Doporucuji k precteni...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
   Re: Antiviktor18:13:33 25.07.2003
Nevydal Laco Kuj..a nahodou pred par lety uzkou knizecku o tom, jak je skvely nosic, super clovek, a Vladko Meciar spravny chlap a boh na zemi? Doporucuji k precteni...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
    Re: Antiviktor22:06:50 25.07.2003
A tu rekorní vynášku udělal na Mečiarovu počest.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Antiviktor16:21:22 27.02.2004
Skalnatá aj z chatárom, to je nádherný skanzen
ľudskej obmedzenosti a izolovanosti. Bolo by vhodné
upozorniť na túto tatranskú jedinečnosť aj v textovej časti turistických sprievodcov.
Chaodpovědět 

 No nevím, nevím ....18:05:57 25.07.2003
Že je Jílek hulvát, se ví myslím už celou věčnost. To je nepříjemné. Že je na Teryně draho je taky blbé. Kde je ale levně? Noclehy na rakouských chatách (bez snídaně a s 50% slevou) jsou už skoro levnější, ale provoz chat dotuje výrazně ÖAV. To co je na rakouských chatách běžné, tj. horká voda na vymáchání vlastního sáčku čaje, by asi běžný tatranský chatař těžko neskousnul. Jinak kromě Jílkova hulvátství nic hrozného na Vašich zážitcích nevidím. Divíte se, že mu vadí porušování pravidel ? Prostě bivakovat se tam kvůli úspoře peněz, nebo romantice prostě nesmí už asi 30 let. Zažil jsem tu dobu, kdy to bylo naprosto běžné a o to horší to pro nás byl šok, když nás začali Tanapáci nemilosrdně vyhánět z bivaků. Nakonec s bivakováním ve Skaláku to bylo totéž. No my to asi neovlivníme, jediné co můžeš udělat, je: nejezdit tam. V amerických parcích bychom asi podobné nápady taky neměli.
PeSodpovědět 
 Re: No nevím, nevím ....20:22:47 25.07.2003
No tak jsem si přečet komentáře a nedá mi abych nedoplnil.
Kdo mne zná tak ví, že nejsem obdivovatel Teryny a jmenovaného chatára v lásce nemám. Nicméně jelikož jsme šli v úterý do Javoráků a Gita s Leou měli jet s námi do vbrna, octl jsem se nakonec v pondělí večer na teryně taky.
Přežili jsme to bez excesů a pokud už tedy na terynu jedete, protože prostě nutně potřebujete tuto chatu využít doporučuji následující.
1/ pokud spíte v bivaku, přespěte raději pod hangem, bohužel i na tomto bivaku se ruka aktivisty podepsala
2/ pokud přijdete na chatu, ihned se zcela přesně dohodněte na ceně a vyjasněte si vaření, případně uschování věcí a dohodnuté částky ihned zaplaťte a mějte průkazy u sebe
3/ Teryna je svá a vím o mnoha výrazně lepších chatách i místech na lezení, ale někdy je prostě potřeba to využít a pak se nedá nic dělat
4/ jinak za noc na podlaze jsme platili 150,- sk a bez snídaně (vstávali jsme ve 4 ráno a předem jsme se tak dohodli)
5/ Tentokrát bez konfliktu a s příjemnou stranou M. jednání, bohužel ty tři špatné zkušenosti z předešlých let.... Ty se jen tak nezapomenou...

Radek
zobanodpovědět 

 štěstí?01:11:30 26.07.2003
V únoru 2002 mi přišel Miro celkem v pohodě. Pokud si dobře vzpomínám, poradil nějaké cesty, klukum co přišli ze stěny v pul jedenáctý v noci ještě udělal večeři, pozdě v noci vyběhl hledat k Sedielku jednu naší ztracenou skupinu, vzal ode mě český prachy v poměrně příznivém kursu a byl prostě v klidu. Možná jsme měli jenom kliku, nebo byl spokojený s Matyho útratou :-)
LeoNodpovědět 

 Jó Tatry!11:37:01 26.07.2003
Mira i Kulangu dobře znám,každopádně z jejich chování je znát dlouhodobý pobyt v horách.Poznal jsem chování Mira při pobytu a do budoucna jsem usoudil,že to nemám za potřebí nechat se podle chatařovi nálady buzerovat(jsou pravidla které uznávám a dodržuju,ale ze strany Jílka to vypadalo,že jsme mu tam spíš přítěží a podle toho se choval).
V Alpách je taky pěkně a co se týče Tater tak Viktor je Viktor.HORÁM ZDAR.
Michalodpovědět 

 kam ?13:07:13 27.07.2003
jezis co mi to delate ? prave jsem cumel na predpoved pocasi pro vysoke taury a nic moc, tak jsem uvazoval, ze zitra rano pojedu misto jiznim smerem mirne na vychod, ale po tomhle clanku nemam moc chut :) ja mam s mirem docela dobry zkusenosti, byl jsem tam jenom 3x, z toho 2x spal a vzdycky jsem prisel v pekne hnusnym pocasi. vetsinou tam nebylo moc lidi a miro se i ptal jestli nemame neco na cteni, co nepotrebujeme. takze malej tip : zkuste mu nosit uplatky ve forme ctiva, ale musite se trefit do jeho vkusu, jinak budete mit pravdepodobne utrum :)
SpiderCzodpovědět 

 Souhlas20:41:02 27.07.2003
Ja tedy plne souhlasim s Kubou...na Teryne sem byl dvakrat v lete a v zime a nikdy zadnej problem nebyl...protoze sme vsichni delali veci podle pravidel a nehledali kazdou moznost aby sme to meli snazsi...a jeden dotaz? Dokazal bys nekolik let snaset navaly turistu, jako von
 Anarchusodpovědět 
 Re: Souhlas00:09:20 28.07.2003
Nevim...? ale at to teda dela clovek kterej to dokaze! a to jidlo je fakt marny - hovezí s knedlíkama (kosticka hovezího a zbytek soja a k tomu 4 houbovy knedliky) a cena zas neni tak rozdilna s Brncalou - vim, na Brncalu se da dojet - ale na Terinu v zime myslim taky - podleme kdyz se chce tak to jde a jemu jde v prvni rade o prachy...
Vojťasodpovědět 
  Re: Souhlas14:48:52 28.07.2003
Vojtas?.... v pohode ale nechtel by jsi mi prosim objasnit, jakym zpusobem by jsi chtel v zime na Terynku dojet, byt i tim sebelepsim autem? Dame si tam spicha, koupim ti auto, jaky budes chtit, a ty mi to ukazes, ju? Kdyz o problemu nemas ani paru, tak se do toho prosim necpi, ano? Dekuji predem za odpoved. Mimochodem, kdyz to sectu, tak sem na Terynce prozil minimalne mesic skvely dovoleny a nenasel sem jedinej problem.
Pajaodpovědět 
   Re: Souhlas14:51:55 28.07.2003
Tak to seš minimálně Jílkovo brůdr. (brat)
odpovědět 
    Pro ségru....17:27:47 28.07.2003
Ne, není to jeho brácha, je to můj synátor kterej se mnou jezdí na Terynku od svých deseti let a prožil tam mimochodem svoje nejkrásnější vánoce, vylez tam spoustu pěknejch věcí, Míra mu léčil vomrzlý prsty .... a mám spousta dalších pozitiv tak na tři stránky. Samozřejmě jako každej chatár je tak trošku jinde, ale zkuste bejt celej rok na chatě a pořád dokola: snídaně,uklidit,celej den u okýnka s rozcapenejma turistama, uklidit, večeře, uklidit, nachystat snídani na druhej den, vykopat horolezce do paland, starat se vo topení, vodu, hajzly (tím nemyslím výše podepsaný rejpaly) a takhle celej rok, den po dni!!!! A že se bojí vyhoření? Asi Vaše slabá paměť na Zbojandu!! Vono ty vohně na horách nic moc! To je do základů!!
A že by bylo chataření na Terynce nějakej zlatej důl, tak to ani náhodou. Zdarma to nedělá, ale musí v sezoně vydělat na říjen, listopad, duben a podobný měsíce, kdy je na chalupě sám s kamzíkama. Trošku sem nakouk pod pokličku chataření na Terynce a je to řehole a jak tak koukám dost nevděčná!! Je zvláštní že mýmu mladýmu, ač je asi stejná generace jako ti rejpalové výše, nepříjde vůbec divný, že musí dodržovat nějaký pravidla na horský chatě a vůbec v horách a skalách jako takovejch a že nemůže srovnávat Terynku s Peňákem nebo Kosťou! Je to asi trochu i výchovou - zase sem byl o víkendu na Prachově a na Hrubici vyděšenej lezcema s maglajzem a lidskou blbostí při dobírání na rybu!! Na Blatníku tak vznikla díky lidský ignoranci další neodstarnitelná centimetr hluboká a metr dlouhá rejha po nešetrným dobírání. Ale to sme jinde....
Přeju dobrej climb s pohodovejma lidma a trochou toho rozumu!!
Houmy
Houmyodpovědět 
     Re: Pro ségru....17:48:38 28.07.2003
To všecno o provozu chaty je sice pravda, ale proč to jde na Váze a nejde ne Teryně?
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Pro ségru....16:11:19 29.07.2003
Co tak zalozit Obcanske sdruzeni za "chatara" Mira? Vypada to, ze nejakym zazrakem je tady skoro polovina lidi, pro ktere je to ten nejuzasnejsi chatar pod sluncem - nebo aspon na Slovensku...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
  Re: Souhlas16:17:09 28.07.2003
Jo a jeste si myslim ze ses uplnej magor , kdyz rikas ze mu jde jenom o prachy. Kde by je prosimte asi utratil, kdyz je 350 dni v roce nahore?! Kdyby mu o ne opravdu slo, tak ma hotel nekde v doline a nemusel by se s*at nekde v pustine s neprijemnejma turistama a se smradlavejma lezcema. Bejt tebou, tak si najdu nekde nejakou hodne hrubou betonovou zed a rozmlatim si o ni hlavu. Mas ji vcelku k prdu.
Pajaodpovědět 
   400 dni v roce !18:35:01 28.07.2003
ak by mal hotel niekde v doline, do polroka by to bol prazdny hotel bez jedineho navstevnika. Jaaj, tak celkom prazdny by nebol, bo by si tam sedel ty s tatkom a zapijali by ste roztrepane hlavy vsetkych magorov s inym nazorom ako je tvoj.

miso

PS: mam pre vas aj navrh na hymnu Teryho chaty (melodia - jede jede mašinka):

Byť chatárom fuška veľká,
od nedele do pondelka.
Ťažko je na horskom vzduchu,
horolezcom škvŕka v bruchu.
Nad hrncom sa treba krútiť,
sem tam potok hovnom zmútiť.
Robíš pitvu a či v bani? (checheche - spontánny smiech)
Skús chatárčiť, to sú páni !

PS 2: vytazok z koncertu venujem na podporu chudoby na tatranskych chatach.
misoodpovědět 
   400 dni v roce !18:36:56 28.07.2003
ak by mal hotel niekde v doline, do polroka by to bol prazdny hotel bez jedineho navstevnika. Jaaj, tak celkom prazdny by nebol, bo by si tam sedel ty s tatkom a zapijali by ste roztrepane hlavy vsetkych magorov s inym nazorom ako je tvoj.

miso

PS: mam pre vas aj navrh na hymnu Teryho chaty (melodia - jede jede mašinka):

Byť chatárom fuška veľká,
od nedele do pondelka.
Ťažko je na horskom vzduchu,
horolezcom škvŕka v bruchu.
Nad hrncom sa treba krútiť,
sem tam potok hovnom zmútiť.
Robíš pitvu a či v bani? (checheche - spontánny smiech)
Skús chatárčiť, to sú páni !

PS 2: vytazok z koncertu venujem na podporu chudoby na tatranskych chatach.
misoodpovědět 
    Re: 400 dni v roce !18:38:26 28.07.2003
ta toje len som dal refresh a uz je to 2 razy. pardon. m.
odpovědět 
    Re: 400 dni v roce !16:13:19 29.07.2003
Moc pekne, souhlas :-)))
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
   Re: Souhlas16:19:19 29.07.2003
No utratil by je treba na dovoleny v Dominikansky republice
odpovědět 
    Re: Souhlas18:41:02 30.07.2003
Jasne, tam chodi uplne najradsej.Minat penieze, ktore okrem ineho usetril na nosicoch a aj na platoch brigadniciek.Je skvele makat na chate 30 dni vkuse, jest vlastne jedlo a dostat za to 6000,-Sk.Vsak za ten pobyt v horach v tom uzasnom pokojnom prostredi na Terynke to stoji,nie?
odpovědět 

 Zajimavy...00:22:11 28.07.2003
Já mám s Mirem docela jine zkusenosti.
Jeden priklad - predem sem zavolal, dozvedel se, ze je misto na zemi, za plnou cenu, ok. Prisel sem, dal si docela slusnou polivku, zaplatil za kuchynku. Pozde vecer prisla nejaka desna (meohlasena) grupa polaku, ktera se oproti vsem predpokladum vesla. Kazdou chvili kolem me nekdo skakal na zachod, tak sem se dohodnul, ze se odstehuju ven na zaprazi. Bez problemu, i kdyz sem zadnou slevu nepozadoval, pri placeni jsem zpozorval, ze nejakou sem dostal. Na Teryne prespavam rad a podle me zkusenosti pokud clovek v Male studene nebivakuje, akceptuje ceny jake jsou, nedela vecer bordel, nenosi si do jidelny vlastni jidlo neni-li ubytovan, domlouva veci predem, a na chatare se usmiva, usmiva se chatar na nej, poradi co a jak v okoli vypada, pohoda, zadny problem. 10 piv a utrata s trema nulama nutne nejsou. Konflikty jsem videl, napriklad nekolik turistu, kteri nelenili, nejprv si dali par "chatnich" piv, pak se sli dorazit par dalsimi z vlasnich prinesenych zasob, a nasledne delat kraval (dost pozde vecer). Konflikt s Mirem byl i zvukove dost intenzivni, zato potom byl pokoj. (Rano se za kraval omlouval.) Ze lidi vytvarejici kraval chatar zpacifikoval sem docela ocenil. (Kontrast oproti zkusenosti z Brncalky, kde bylo klid na spani potrba zjednavat porvavanim z okna na jakesi ozrale.)

Ty stesky na ceny (...ale na Zbojande je to o 56Kč levnejsi!) mi prijdou trochu jako takova typicka ceska nehezka skudlivost. Normalni v evrope snad je - predem zjistim, kolik co stoji, beru, neberu, pokud beru, tak bez diskusi platim. Ne... vsechno nejlepe zadarmo, ubytovani se snidani chci bez snidane, kterou sam uvarim, zato chci slevu.
jkodpovědět 

 Moje zkusenost10:04:36 28.07.2003
Na Teryne jsem byl sice jenom jednou, ale kupodivu si taky na Jilka moc stezovat nemuzu. Drahy to tam je, to je fakt, ktery nikoho nepotesi. Ale jak uz tu zaznelo, tak bud to beru jak to je nebo ne a nejedu tam.
No a zpatky k Jilkovi. Dohodli jsme s nim vsechno predem, takze byl klid. V klidku nam poradil, co si vylezt a co ne. Rano jsme mu rekli, ze jdeme na to a to a ze dorazime do x hodin. Je to sice trochu vojna, ale na druhou stranu se to da chapat, ze chce mit vsechno v pohode.
Proste kdyz dodrzujes jeho pravidla, tak umi i byt celkem mily.
Martinodpovědět 
 Re: Moje zkusenost11:08:21 04.08.2003
Nebudu hodnotit jaký je kdo člověk, moje osobní zkušenost je dobrá, spali jsme na chatě dvakrát po týdnu, takže jsme platili, žádný bivaky jsme nepokoušeli, snídaně jsme měli, zbytek vařili venku nebo v kuchyni, což je v pohodě. Loni jsme potřebovali pomoc pro nemocného kamaráda, bez problémů nám pomohl, staral se, jak mu je. Letos si kamarádka zlomila kotník, nebyl pro něj problém doběhnout do Sedidka s nosítkama, ale zvládli jsem to sami. Zařizoval vrtulník, ptal se na lezení, vstával ráno v pět a vařil nám snídani. Je pravda, že v osm večer se dotazoval skupiny lidí, kteří odcházeli s chaty, kde budou spát, ale přijde mi to vzledem k zákazu bivaků docela normální. Když chci bivakovat, nelezu takhle nápadně na chatu.
Čibiodpovědět 

 Az na toho chatara v tej doline12:32:37 28.07.2003
Zrovna Jilek je kokot jak zvon a neumi se chovat. Na JAMESu je na nej mraky stiznosti, ale dokud to bude mit v kompetenti svaz turistu, tak s tim nikdo nic neudela.
Mimochodem co se tyce chaty a lezeni a vubec pohodicky, tak nejlepe je na Rysech, pak na Brncalce a pak na Zbojande...
 Tomas Vobrubaodpovědět 
 Re: Az na toho chatara v tej doline13:05:25 28.07.2003
Jo jo, na Rysech je pohodicka.
odpovědět 

 Davam hlas "proti Jilkovi"13:29:15 28.07.2003
Chapu, ze ne kazdy dokaze na chate vytvorit pohodu, jako treba Viktor, ktery proste umi skloubit vse tak, ze jsou nakonec vsichni spokojeni - to je um, ktery ma malokdo a vim, ze ja bych to treba nedokazal. Nevim, proc bych si mel ale oduvodnovat (a umele konstruovat), proc se tak Jilek chova. Tech nekolik komentaru (mozna rad) typu \"sklonte se pred Mirem jak jen to dokazete a budete tam spokojeni\" se mi fakt moc nezamlouva. Ja kdyz tam jsem (a ze uz jsem tam fakt parkrat byl), tak nakonec z te chaty odjizdim spatne naladen. A dost, konec, bez nejakeho rypani a filozofovani, tak to proste je! ... a nelibi se mi to. Docela by mne zajimalo, kolik z tech lidi, kterym se na Teryne tak libilo, byli v Alpach, kde se k nim na chatach chovaji uplne v jinem stylu (aspon kde jsem zatim byl) - a to tam clovek muze prijit temer s holou prdeli. Ze clovek nejakou castku zaplatit musi, to beru a je to jasne, na druhou stranu je ale rozdil co za to \"dostane\". Osobne mi penize lezou snaze z penezenky na Zbojande nez na Teryne.
romanC.odpovědět 
 Re: Davam hlas "proti Jilkovi"14:09:40 28.07.2003
Miro je jednou chatar,tak by se podle toho mel i chovat.Pravidla kazdopadne v horach platit musi,ale musi se to umet podat lidskou formou a ne jako Jilek,on je tam kvuli turistum a ne turisti kvuli nemu.Ale kazdopadne na navstevnosti chaty je to znat,v zime je vzdy vic lidi na Zbojande nez na Terine.Mel by si vzit priklad z Viktora,pravidla tam jsou samozrejme taky a vladne tam pohodicka.
Michalodpovědět 
  Re: Davam hlas "proti Jilkovi"14:13:01 28.07.2003
Ja vim TERYNA
Michalodpovědět 
   Re: Davam hlas "proti Jilkovi"18:14:22 28.07.2003
No chlapci, je to skutocne velmi zaujimava debata. Skoda len, ze ju neuvidi nik z KST (klub slovenskych turistov) a dalsich par rokov sa nic nezmeni.
Kedze aj ja mam nejake tie skusenosti s menovanou osobou a mam za sebou aj sezonu na chate pod Rysmi, tak len par poznamok. Na Rysoch sa da ubytovat za 125,-Sk (po zlave CHS a JAMES), da sa tam celkom dobre vyspat i ked personalu a niekedy aj horolezcom a turistom zateka, alebo snezi priamo do postele. Horolezci si tam varia na varici v predsienke bez toho, aby sa nad tym vobec niekto pozastavil-je to uplne bezna a normalna vec.Ak by sme sa mali bat, ze pri kazdom zapnuti plynoveho varica moze chata vyhoriet, tak nevarime ani my a predavame len pohladnice a horalky.Aj tu vladnu pravidla, ktore su mnohokrat tvrde, ale pre zivot v horach bohuzial nevyhnutne. Ale- ako hovori Viktor- ten clovek je tu na dovolenke, pride sem mozno raz za zivot, alebo za rok, tak preco mu to mame zneprijemnovat tym, ze budeme na neho hulakat a nadavat mu, ked sa to da aj inak.Nikdy som ho nepocula nadavat nejakemu cloveku, nikdy nepovedal na turistu, ze je to ceper.Kazdy, kto k nam pride je jednoducho klient a my chceme, aby sa este niekedy vratil a nenadaval na nas. Tak nech mi niekto vysvetli (najlepsie niekto z KST)- ak sa toto da zvladnut v polorozpadnutej chate pod Rysmi, preco by sa to nedalo aj na Teriho chate. Vsetko je vec pristupu, lenze staznosti na Jilka, to je boj s veternymi mlynmi.
Marhulaodpovědět 
    Re: Davam hlas "proti Jilkovi"16:19:58 29.07.2003
Nejsem uplne v obraze, co se tyka KST, nebot mam jenom kuse negativni informace ohledne KST + tatranske chaty. Mohl by jsi nejak rozvest, jaka je aktualni situace? Vlastnictvi chat, zamery KST, apod.? Diky! Proc je take Jilek diky KST na Teryne na dozivoti?
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
    Re: Davam hlas "proti Jilkovi"16:56:20 29.07.2003
No ono je to tak, ze vacsinu tatranskych chat vlastnia traja vlastnici- Klub Slovenskych Turistov (KST), JAMES a lyziari.
Ak vznikne nejaky problem, ktory potrebuju vyriesit,musia to schvalit vsetci vlastnici. To zńamena, ze staci ak je jeden proti a nepohne s tym nik. Tak je to aj s novou chatou pod Rysmi. Horolezci ju chcu, turisti nie a tak sa stoji na mieste a caka, kedy nam stara chata padne uplne na hlavu.
Co sa Terynky tyka: Vsetci vieme, ze staznosti na chatara uz bolo velmi vela.Vela sa toho popisalo i odovzdalo na horsku sluzbu aj poslalo do Bratislavi na Ustredie KST. Ale ked dojde na lamanie chleba, tak clovek zisti, ze v Bratislave ziadne staznosti neeviduju a teda je vsetko v najlepsom poriadku.
Marhulaodpovědět 
     Re: Davam hlas "proti Jilkovi"12:16:16 31.07.2003
No, pokud ma nekdo opravdu takovou prihodu, jak je tu dole popsano - ze mu Miro Jilek lame nohu o roh chaty - tak existuje instituce policie a trestni oznameni. Prinejmensim se to zaarchivuje a nezmizi nekde cestou do blavy.
jkodpovědět 

 je podivin ale jinak poho17:52:45 28.07.2003
v cervnu jsme tam byli tyden a nejsme zrovna ta nejkultivovanejsi particka jakou si lze predstavit a vsechno probehlo hladce.  poradil, poreferoval, uvaril, donesl na privat a nechal nas pit i jist nase veci v jidelne.  dva dny se s nama obtizne "seznamoval" a pak budto rezignoval nebo mu to doslo a poho.

tyhle problemy uz jsem slysel od mnoha lidi a kdovi kde je chyba :-)

jP
bohemiusodpovědět 

 srovnani...10:17:07 29.07.2003
kdyz ctu vase prispevky ohledne teryovky, tak si musim vzpomenout na nasi navstevu chaty BranderburgerHaus v otztalkach. Chata byla celkem prazdna a ubytovani (2clenove OEAV, jeden neclen) vyslo na 100Kc/osobu (pry maji malo lidi tak chatar nas ubytoval za "clenskou detskou cenu").
Nikdo na nas nerval, nikomu nevadilo ze jime svoje jidlo...
Pepaodpovědět 

 Anketa17:57:23 29.07.2003
Tak to je skoro námět na další anketu "nejoblíbenější chatár v Tatrách". To jsem zvědav jestli Jílek vyhraje :)
Čákisodpovědět 

 Ma zkusenost22:27:23 29.07.2003
Take jsem mel moznost poznat pana Jilka 20.7.2003. Prisel jsem na chatu po 21:00 a dal si caj. Pan Jilek se zeptal, jestli budu spat tady nebo pujdu zpet. Uprimne jsem odpovedel, ze budu spat venku a pak to zaclo! Ukazal mi prukaz, zacal vyhrozovat koho vseho na mne zavola atp. a ze at si to rozmyslim. Byl jsem v soku, tak agresivni jednani jsem necekal a dostal jsem strach, pan Jilek je preci jenom fyzicky silnejsi nez ja a vypadal dost odhodlane k cemukoliv. Chtel jsem si koupit jeste veceri, ale pan J. rekl, ze chata patri jemu. Bylo mi lito jeho jednani i tech lidi v kuchyni, co to slyseli, jelikoz oni se ke mne chovali pratelsky. Nu coz, sbalil jsem se vysel z chaty. A tam stal ON. Tudy nepudes! (tykal). Dobra, sel jsem jinudy. V tom zacal nadavat, at si delame bordel v Cechach, at mu dam muj prukaz atp. Odmitl jsem mu dat jakekoliv doklady. Pak mne predbehl a stoupl si prede mne, pritom vykrikoval urazky a tykal mi. Pak udela chybu, zacal se na me sapat, ze sa "budeme bit". Dostal jsem z nej opravdovy strach a proto jsem ho durazne vyzval, aby mi nevyhrozoval, neurazel me a nesahal na me. Kdyz na me znovu sahl, udelal jsem krok zpet a z kapsy vyndal kapesni nozik. Zakricel jsem, aby uz neudelal ke me ani krok. Byl jsem strasne vydesen ale odhodlan se branit pokud me znovu napadne. Prestal jsem jakkoliv reagoval na to co rika a pan Jilek po par minutach vychladl a zustal jen u nadavek a vyhruzek. Uz na me nesahl. Nez odesel, rekl ze musim sejit dolu a vyhrozoval, ze pokud bych sel dale nahoru ze pro mne dojde a "pobijem sa". Byl jsem v strasnem soku. Prisel jsem do hor vnimat klid, mir a krasnou prirodu, odpocivat. Vyspat se venku na zaprazi u chaty a divat se v noci na oblohu, to byl muj sen. Nuze, pana Jilka poslechnout neslo, neb v noci a mlze ktera prave padla s viditelnosti na 3 metry jit dolu vazne neslo. Nahoru jsem take jit nechtel uz jen proto, abych p.Jilka neprovokoval. Tak jsem spacak rozbalil primo pred "jeho" chatou. Skoro jsem nespal, jak jsem se bal, ze mi ten clovek neco v noci udela. Brzy rano jeden Litevsky turista, ktery spal v chate, zacal venku varit caj a tak jsme povidali a popijeli. Bylo to velmi prijemne po te predesle noci s p.Jilkem. Jenze, pan Jilek stal nahle pred nama a - pozdravil. Take jsme pozdravili a ja si rekl, ze mel asi predeslou noc spatnou naladu. Jenze jak zmercil muj spacak byl to opet ON. Zarval "tak ty si ma neposlechol" a skocil na me. Pritom rval "kopni ma, uhod ma.." atp. Zacal jsem volat o pomoc a kdyz mi zacal lamat nohu o roh chaty zastal se me ten Litevec. Zaclo jit do tuheho. P. Jilek stacil jeste kricet "nervi !!!" (vsichni ostatni v chate jeste spali)  a "nechaj ten nozik". Sahl jsem do kapsy a vyndal ten kapesni nozik o kterem on vedel z predchoziho vecera. To by jste meli videt! Okamzite me pustil a utekl za chatu jako ulicnik. Z chaty vybehl nekdo, kdo reagoval na me volani o pomoc, ale p.Jilek uz byl pryc. Byla to hrozna zkusenost a cely jsem se trasl. Rychle jsem se sbalil a vyrazil. Nez jsem se prehoupl do vedlejsiho udoli, celou cestu jsem sledoval, zda se za mnou nahodou nevydal. Byla to velmi neprijemna zkusenost. Nemam ani dnes nic proti panu Jilkovi, chapu, ze neukaznene turisty nema rad. U nej jsem ale mel pocit, ze mu o to, co deklaruje, totiz poradek v TANAPu, v podstate nejde. Ze pod zaminkou ochrany prirody dava pruchod sve agresivite a tim se ji snazi legalizovat. Chapu, ze ma problem a asi nezazil za zivot mnoho laskyplnych lidi. Uprimne si myslim, ze tim muze i sam dost trpet. Musi ale rozumet, ze prestoze se snazim chapat jeho pocity a emoce, nelze nedovolit aby je resil timto zpusobem. Dlouhodoby osamely pobyt na horske chate pro nej myslim neni vhodny, i kdyz, kdo vi.
Martinodpovědět 
 Re: Ma zkusenost23:28:01 29.07.2003
Neštěstím internetu je, že umožní i takovýto slovní průjem. Že si někdo dá tu práci a čas, aby sepsal takovýhle blábol. Podle toho by se snad dal natočit další majora Zemana. Při čtení předchozího příspěvku se mi střídavě chtělo smát a pak bych zase spíš brečel na lidskou blbostí. Ke konci mi už bylo jen špatně...
Joska
Joskaodpovědět 
 Re: Ma zkusenost23:33:20 29.07.2003
A ještě něco... Když už si vymýšlíš takovéhle připitomělé historky, je potřeba si vymýšlet správně slovensky. Věř mi, že Mira znám a pokud už na nějakého turistu cokoliv řve, řve to čistou slovenčinou a ne těmi příšernými patvary, které máš ve svém blábolu jeden vedle druhého
Joskaodpovědět 
  Re: Ma zkusenost14:01:27 05.08.2003
Kde beres tu nechvejnou jistotu ze si vymysli, zkomolena "slovencina" v komentari prece nic neznamena. Ja taky nejsem schopnej spravne prepsat hlasky svych slovenskych kolegu.
Navic se tu nekde dal objevuje komentar potvrzujici ze k tomu incidentu doslo.
No a ted k puvodnimu clanku - no nezlob se na me ale sis vykoledoval jak malej trouba. Za prvy chrapat venku se tam nesmi a basta, presdrzka mi pripada jako celkem adekvatni. Za druhy kdyz uz ti teda tak desne zalezi na tom spat venku, tak se okolo chaty proplizim jak myska a neee ze si tam dam do trumpety a pak se o tom bavim s chatarem (nota bene zrovna s timhle). No a kdyz se po bitce utaboris primo Jilkovi na zaprazi tak se nediv ze po ranu dostanes jeste.
E.
Eňonodpovědět 
 Re: Ma zkusenost11:15:24 30.07.2003
Hele Martine, co to plácáš za nesmysly? Kdyby si každej spal a vubec dělal na tak malym území jako jsou Tatry co chce a co se mu zlibi, tak ty hory vypadaj děsně! Už když jsi tam přišel, tak jsi nerespektoval základní pravidla a nařízení národního parku. Zkus se vyspat někdy na zápraží jakýkoliv alpský chaty! Věř mi, že dopadneš úplně stejně! Jnak z toho tvýho článku je mi fakt špatně. Ne z Jílka, ale z tebe, protože jílka znám víc než tebe.
tatranecodpovědět 
  Re: Ma zkusenost16:13:27 30.07.2003
No na Teryne jsem uz dostkrat byl a pribeh o silenym Jilkovi si mi zda dost nepravdepodobnej.Miro je sice prudas,ale zas neni takovejhle magor.Ale k tem alpskym chtam.Spali jsme na zaprazi chaty na Glockneru,stan postavenej primo na dreveny verande,ktera tam bylo,a nikdo nam nic nerekl.No to jen tak postreh a Alp...
Matyodpovědět 
   Re: Ma zkusenost07:54:55 04.08.2003
..teda jinej než ten nahoře. Miro je podivín, ale nikdy jsem s ním konflikt neměl a to k nim nemam daleko:-)). Naopak, poradil, pomohl, když byl čas tak pokecal. Chápu ho, ikdyž některé situace by mohl řešit s větším klidem, ale lidi jsou blbý a nepoučitelný....
Matyodpovědět 
  Re: Ma zkusenost12:52:01 24.01.2007
Na zaprazi asi 14 OeAV chat jsme spali.Vecer si das pivo a jdes prespat ven.Rano prvni co vidis jsou usmevavi spravci chaty, kteri se te ptaji jak se spalo:-)Rakousko je svobodny stat!
Jaodpovědět 
 Re: Ma zkusenost22:38:09 30.07.2003
Aha, Ležec úřaduje... A vy mu to spolknete i s navijákem. Já jsem se celkem pobavil.
Honza Hrbodpovědět 
 Re: Ma zkusenost08:54:06 01.08.2003
no sice Te osobne neznam, ale asi musis byt dobry magor .... kdyz mne nekdo fyzicky napadne, tak si prece nelehnu na noc pred jeho barak ... cos cekal? ze Ti tam rano donese snidani az do spacaku? ja bych se teda zpakoval hned po te konzultaci a sel jinam ... a kdyby bylo tak hnusne, ze by se nedalo jit (kosa z nosa, uragan a 2 metry cerstveho snehu), tak bych mu bud dal 3 kila za nocleh, at mam od neho klid, nebo si lehnu nekam kde mne neuvidi a budicek mam hodne brzo rano
M.Bodpovědět 

 Aj v Alpach najdes magora...15:38:47 30.07.2003
Trocha by som zmiernil ten obdiv k alpskym chatarom - na debila som neraz natrafil aj tam. Konkretne v Otztalu na chate (meno si bez mapy nespomeniem) nas PREVENTIVNE zdrbal chatar-exot (ked videl ruksaky, lana,...), aby sme sa ani neopovazili vytiahnut varice v 20m okoli chaty. Ze aby nehorelo. A ked ich aj vytiahneme, hned zavola policiu.
Provozuje to asi pravidelne, kedze sa mi to stalo opakovane pri oboch vyletoch do tej oblasti v rozpeti 3 rokov. A to nie som ziadnen konfliktny nonkonformista... ;-)
Marekodpovědět 
 Re: Aj v Alpach najdes magora...21:37:38 31.07.2003
Policajtama nám vyhrožovala chatařka na Sciora i charatař na Furé pod Badilem, ačkoliv jsme okolo jen procházeli. Na italské straně zase nechali přespat dva naše kamarády po sestupu za chatou v bivakovacích pytlích a nepustili je ani na podlahu v předsíni, že prý mají plno... To jen jako příspěvek k diskusi o ideálních chatařích v Alpách!
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Aj v Alpach najdes magora...07:31:22 01.08.2003
A nebo trefíš na týpka, co tě nejen nechá přespat u chalupy, ale večer tě pozve dovnitř a dá ti jedno na cech podniku.
kodpovědět 

 Bivakování atd.16:26:07 30.07.2003
Pamatuji si nádherná 60-tá a 70-tá léta, kdy jsme v Tatrách (ale i třeba na Hrubici) bivakovali opravdu naveliko. Bivakovat jezdili celé oddíly na týden. Výsledkem byl neskutečný bordel všude, který se dost často neuklízel. U každého bivaku, ale i na každém vrcholku byly haldy prázdných rezavých konzerv. Pak se to zakázalo a výsledkem jsou téměř dokonale čisté Tatry. Je to prostě vývoj. Pamatuji si někdy koncem 60-tých let podzimní generální úklid Skaláku. Z bivaků jsme nanosili na cestu pod Mariáš takovou haldu prázdných konzerv, že ji museli odvézt asi dva náklaďáky. Ta halda tam strašila až do jara.
Bez restrikcí to prostě asi nejde. Prostě jedna neukázněná generace (to myslím tu moji) to nevratně kazí té další. Ta dnešní to pokazí té zítřejší. Takto se ale chová valná část lidstva. Tak si na situaci v Tatrách, na Hrubici, Suškách atd. moc nestežujme. Můžeme si to my sami.
PeS-imistaodpovědět 

 Ještě jednou autor18:52:53 30.07.2003
Vážení přátelé!
Debata pokročila a já bohužel odjížím a nebudu schopen její vývoj nadále sledovat. Chtěl bych se ale vyjádřit k několika jejím bodům.
Přiznám se, že mi mírně zatrnulo, když Houmy začal maglajzovat, ale zdá se, že zkušení debatéří na tuto návnadu neskočili a udrželi jsme myšlenku.
Jsem také rád, že se nakonec ozval i onen člověk, který v ono ráno ( viz článeček ) volal před chatou o pomoc a podle konzultací se spomínanými děvčaty, ta situace tak podle všeho doopravdy vypadala, takže radši neznevažujte Martinovu odvážnou výpověď.
Myslím si, že okruh problémů, o kterých se bavíme můžeme rozčlenit na dvě témata. Za prvé nepovolené bivakováni v TANAPu a za druhé úroveň pohostinnosti na Téryho chatě.
K tomu prvému chci říct, že mne velice mrzí striktní zákaz bivakování v TANAPu, ovšem jsem nezvratně přesvědčen, že spomínaný zákaz je bohužel jenom chabou záplatou na zvyšující se nápor na tyto hory. Zakázat vstup davům turistů do Tatranských dolin je z hlediska společenského a ekonomického prakticky neúnosné, i když právě zde je vyvíjena největší zátěž na přirodní prostředí. Je proto jednodušší najít zástupný problém, který řešit lze.  Tím ovšem nechci jednoznačně pardonovat horolezce ve vztahu k ochraně přírody, ale mám za to, že většina z nich má k přírodě daleko bližší vztah, než drtivá většina turistů, kterým jejich plné vyžití tolerováno je. Podtrženo a sečteno, jsem přesvědčen, že mé přespání na tatranské louce, nebo po šutrem, při respektování určitých zásad,  je naprosto v pořadku s přírodou a represe vyplývající s nesouladu se zákony SR jsem opravdu připraven nést. Co se týká bivakování v jiných oblastech, jsem přesvědčen, že i ve Skaláku je pořád dost slušných ubytovaných. No a třeba taková Francie? Tam tě absolutně neřeší. ( Oni také ty Alpy jsou větší a více snesou.) Pozitivní na tom tlaku ochranářů je, že jednoznačně napomohl k výchově veřejnosti a obrázek odhozené konzervy je opravdu daleko vzácnějčí, než třeba před 20 - ti lety.
Z hlediska Mira a bivaku, mám jenom obavy, že ti co dávají za pravdu jeho svojským metodám mě jednou půjdou napráskat taky. Mrzí mě jenom jejich naivita v přesvědčení, že se tak děje v zájmu "vyššíího principu".
K druhému tématu, by opravdu stačilo říct ( tak jak to už někdo řekl ): běžte se podívat k Viktorovi ( nebo jinam ). Nepovažuji se ani za držgrešli, dokonce ani nemám českou národnost, tudíž doufám, že ani onu vyčítanou "českou malost", silně mi ovšem vadí, pokud dostanu pocit dojné krávy. Opravdu jsem dalek tomu se s někým natahovat za kolik budu spát a tak…Prostě tam jindy nepřijedu. Jestliže se ovšem ten hostitel chová jako hulvát, pak opravdu musím reagovat. ( Třeba tímto pokecem. ) Za nejsmutnější na tom ovšem považuji fakt, že ten člověk spravuje něco jako "rodinné stříbro"… Bohužel díky zajištěné klientele ceprů, kteří tam přijdou jednou za život, důsledky svého chování není nucen pocítit. Zvyšovat asertivnost svého chování, abych s ním "vyšel", to opravdu nemám zapotřebí, to dělám denně v práci …A taky mi to trochu připadne jako jiná česká vlastnost - prdelkování.
Dík za pokec.
andyodpovědět 
 Re: Ještě jednou autor10:54:02 31.07.2003
Hoj Andy, sem taky rád že se do maglajzu nikdo neopřel, to nebyla nahrávka na další smeč na téma mádža, ale jen čerstvej zážitek. Je dobře že po dlouhý době diskuse nezklouzla jinam a obešla se jakžtakž bez emocí.Jen tak dál, myslim že je pořád o čem "klábosit".
Houmy.
Houmyodpovědět 
  Re: Ještě jednou autor11:18:11 31.07.2003
Ale třeba se tam podaří sklouznout skrz PeS-imistovo příspěvek. Jejich generce jak napsal nám zkazila bivakování. A naše generace zas něco jinýho (...) pokazí té další. Ale můžem si za to my sami, jak pravil. Jen aby zůstalo aspoň to lezení
kodpovědět 
   UDAJNE Jilek skrotol...09:29:40 04.08.2003
Ahoj, mrzia ma ako Slovaka vsetky zle skusenosti, ktore ste mali u nas na Slovensku ako turisti. Na Terine som zatial nespal, tiez som pocul tieto historky a mam hrozu ake to bude, lebo by som tam rad stravil nejaku noc. Ale kamos tam spal asi pred 3 tyzdnami a hovoril, ze Jilka nespoznavali. Vraj toleroval bezne nepripustne (konzumacia vlasnych zasob,...), tak sa mu zdalo ze asi musi teraz p.J. sekat dobrotu (dostal nejake ultimatum?), lebo ten obrat k lepsiemu bol neuveritelny, ze bol normalne az relativne prijemny. No ale mozno to bol len zachvat dobrej nalady a ze sa zase nic nezmenilo...
Marekodpovědět 

 Humberto a Ales14:25:45 12.09.2003
Mily "turista". Tatry nie su Snezka. Vy by ste tam najradsej dotiahli Huberto aj s Alesom a plno stankou s "desitkou Gambrinusem". Takze ak chces bivakovat a 200 Sk za ti zda vela, tak bivakuj na Snezke, alebo doma na zahrade. Spocitaj si kolko stoji rocne zachranna sluzba, ktora chodi na vyjazdy prave kvoli takym blbym kretenom ako si ty. Tvoj zavazok, ze do Tatier tak skoro nepojdes, ma neuveritelne potesil. Aspon tam bude zavadzat menej "turistov" z Ceska.

Dufam, ze co si slubil aj dodrzis.

Slimak
Slimakodpovědět 
 Re: Humberto a Ales15:28:30 12.09.2003
Že by nějaky slovensky nacionalista? Nechceš nahodou rovnou obehnat Tatry drátem a cedulema čechům vstup zakázán.;)
Vojtaodpovědět 
 Re: Humberto a Ales15:28:39 12.09.2003
Že by nějaky slovensky nacionalista? Nechceš nahodou rovnou obehnat Tatry drátem a cedulema čechům vstup zakázán.;)
Vojtasodpovědět 
 Vari od našeho prahu, Slimáku!17:52:13 12.09.2003
Fuj, slizký Slimáku, navíc ještě luďáku! Takový výron semene do mozku a pak z úst ven! To je síla i na mě, Sudeťáka. A ještě vyčítat zasratým Čehúnom záchrannou službu! U nás, v pokročilé demogracii, to řeší karta OEAV (to je spolek ze země od Prešpurku na jihozápad) i jiné pojistky. Český lev z Aussig an der Elbe Papouš P.S. Obcuj si klidně dál so Smädným mníchom, ale na Géčko nám nešahej! (I když asi šahej, možná se totiž vaří u Vás. Zasraná globalizace, dlažce čest)
Papoušodpovědět 
 Re: Humberto a Ales09:25:43 24.10.2003
Ach Slimák môj premilený, Ty si ale kus kokota. Ak nevieš diskutovať, tak nediskutuj, alebo ako hovoria latiníci: "Si vis tacise, philosophus mansise!". ( Dúfam, že si to po tých rokoch pamätám správne. )
Andyodpovědět 
 Re: Humberto a Ales04:22:42 06.07.2004
Slimak Slimak, si ty ale riadny kus vola!!! Z takychto nacionalistickych kydov mi je na grc. Si hrozne tupy, asi aj preto ti nic nebrani navsetvovat cesky web, ked ti pritom Cesi tak hrozne vadia. Pre mna budu Cesi v Tatrach vzdy vitani. Taky zachraneny potrat ako ty zrejme o horach nic nevie. Tatry su otvorene pre vsetkych, ktori su ochotni respektovat urcite pravidla, nevyhnutne na to, aby Tatry ostali tym, cim su. A ked ta az tak velmi trapi, kolko stoji ZHS, skus si kupit kartu leteckej zachranky a prispiet tak aspon tym minimom (200 Sk) na jej cinnost. Kydat a kritizovat vie kazdy blb...
Mattodpovědět 

 Belo16:03:03 17.08.2004
No ta teryna nic moc ale kdysi tam delal chatare od mojeho taty bratranec belo..nevim jaky byl nikdy sme ho nepoznali ale podle toho jednoho nazoru nebyl nic moc..:[
Honza Kapolkaodpovědět 
 Re: Belo18:57:14 17.08.2004
Byl jsem na Teryně dvakrát za Belovy vlády. Poprvé nás po příjezdu posatvil do latě a udělal přednášku, že si "máme oklepávať tých ftákov do mušlí", v noci "nešmátrať po stenách cestou na WC, lebo ma budíte" a vylívat kbelík dole v kychuňce.
Požadované jsme plnili a na žádný konflikt se napamatuju.
Podruhé si nepamatuju ani na raport, ani na problémy, ale je to už dlouho.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Belo21:23:59 17.08.2004
To o tom oklepávání bylo zřejmě jeho oblíbené číslo, které oceňovaly zejména přítomné dámy. Údajně ale také psal nějaké poetické kousky o krásách Tater...
Zdenekodpovědět 
   Re: Belo22:00:05 17.08.2004
četl jsem pár jeho povídek a nebyly špatné. In natura na tak poetickou duši nevypadal, ostatně jako mnoho z nás :-)
Petr Jandíkodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.