LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum na Dlouhém Mostě - Dlouhý Most
ZŠ Šafaříkova - Valašské Meziříčí
Spolkový dům - Vlašim

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
HUDYsport - Plzeň
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Další změny v žebříčku

Předem mockrát díky za rozumnou diskusi ohledně zvýhodnění OS, stále na tom pracujeme a snad najdeme rozumný kompromis.

Připravili jsme pro vás další změny v systému bodování, měly by lépe zohlednit, někdy vcelku podstatné, informace o způsobu přelezu. Pevně věřím, že je uvítáte.



Luky leze cestu na Orakel, FJ

foto by© Azbest



RP nebo PP cesty na druhý pokus +10 bodů
Zkazil jsem OS či Flash, vylezu cestu na druhý pokus. Jedná se o takzvaný Rychý přelez a tento způsob bude bonusován +10 body. Doba mezi pokusy nerozhoduje. Zdůrazňuji, že základním předpokladem je druhé nalezení do cesty !!! Při zadávání přelezu do políčka "počet pokusů" napište 2.
Poznámka: 1. pokus je vždy OS nebo Flash. 2. pokus je vždy PP nebo RP. V deníčcích je občas vidět zápis do kolonky "počet pokusů" například PP na 1. pokus, což je chyba !!! Za pokus se počítá každé nalezení do cesty.


RP přelez +6 bodů
Přijedu a rozpracovanou cestu vylezu RP na jakýkoliv pokus. Do políčka "styl přelezu" zapíšu RP a tento bude bonusován +6 body.


PP +0 bodů
Standardní přelez PP na třetí a další pokus.


Rekapitulace
OS                                +??? (bude upřesněno po zralé úvaze :o)
Flash                              +53
RP, PP na druhý pokus              +10
RP                                  +6
PP                                  0


Azbest   [úpravy] 07:38 22.02.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 druhý pokus :)07:36:20 22.02.2007
Není druhý pokus jako druhý pokus :))) Už o tom psal kdysi RT v Mantáně a dá se s tím souhlasit. Nalezu - nevylezu - během spouštění sedím v cestě a zkouším kroky - sjedu na zem - nalezu - vylezu...druhý pokus? Je to prostě těžký určit a nebodoval bych to. Můj názor.
Oliváčodpovědět 
 Re: druhý pokus :)11:18:38 22.02.2007
Souhlas, také bych nezaváděl druhý pokus.
Za RP bych dal +10. Za OS jsem pro hodnotu mezi 115 a 145, ale je to těžké, něco jiného je OS cesty v oblasti kde se leze málo, nebo bez magnézia (člověk si ty chyty musí najít)a v oblasti, kde se leze podle chytů označených magnéziem, nebo čárkami.
Dejvodpovědět 

 ...07:46:13 22.02.2007
Jde o to, rozlišit podle našeho názoru hodnotný rychlý přelez od uježděné cesty. Svědomí každého je věc jiná. Neříkejme tomu druhý pokus ale druhé nalezení do cesty.
Azbestodpovědět 

 Dotaz08:19:40 22.02.2007
Pokud ale přijedu do oblasti po delší době, a pamatuji si že se mi dejme tomu před rokem povedlo přelézt cestu kterou jsem dal tak tak a jdu ji  znovu lézt abych viděl jak jsem na tom do deníčku naíšu co? RP na první pokus? Dikes
 P.J.Zodpovědět 
 Re: Dotaz10:27:45 22.02.2007
tak to je normalní druhej pokus ne? "Doba mezi pokusama nerozhoduje"
tulakodpovědět 

 obtížnost08:23:05 22.02.2007
PP na 2. pokus by mělo být víc než RP na 50. pokus ne?
zofinodpovědět 
 zohlednění...08:48:10 22.02.2007
A co takhle vzít v potaz dopravní vzdálenost k cestě,teplotu, tlak, vlhkost,nachmelení z minulýho večírku,únavu vejškařů z práce...( např. házet na barák maltu celej tejden v tropickym létě, v pátek se řádně nakulit a pak vylést nějakou hustou 10-(třeba na desátej toho dne)je podle mě větší výkon než za ideálních podmínek nějakou jedlou desinu. taky je důležitý zohlednit počet dnů zkoušení... Pokud i na tohle nebude zoptimalizována matice explicitních koeficientů, nemá cenu snažit se vytvořit spravedlivý deníček a jeho charakter bude (jako doposud) pouze orientační.Je každýho věc, jestli na 2. nebo na 50.( ať někdo dá na 50. SCARE FACE... )

PS. Benešák podvádí, má 2. pokus jako 1. atd. Normálně bych ho vyškrtnul. Tim se všichni vlastně zlepšíme, nééé!?!
alaodpovědět 
 Re: obtížnost09:00:23 22.02.2007
Nevím,nevím...tak v té cestě zůstanu nalezený,zkusím si ta problémová místa xkrát,pak se nechám spustit a vlastně ji 2pokusem vylezu,tak nevidím rozdíl
pekiodpovědět 
  Re: obtížnost14:30:35 22.02.2007
Tak zůstaň jak dlouho chceš, zkoušej a hobluj TR. To vše jen kvůli tomu, aby sis mohl zapsat +10 bodů za druhé nalezení do cesty. To je o té poctivosti k sobě samému.
Myslím, že má smysl oddělit rychlý přelez od utrápení cesty.
Azbestodpovědět 
   Re: obtížnost15:14:24 22.02.2007
no vidíš azbeste,to abychom ještě zavedli kolonku jak dlouho v cestě zkoušel?...myslím,že je fakt zbytečné zavádět 2pokus
pekiodpovědět 
    Re: obtížnost15:26:36 22.02.2007
Kdyby mělo být všechno objektivní, u každého pokusu by musel být nezávislý rozhodčí a údaje do deníčků by zapisoval jen on.
Tohle ale přeci není mistrovství světa. Za pořadí v žebříčku nikdo nic nedostane; snad jde o trochu prestiže - ale pokud někdo bude notorický šidič, prosákne se to a prestiž naopak utrpí.
Myšlenka je jasná: je rozdíl mezi něčím jako "nápravou nepovedeného OS", a tím, že na cestu třeba jezdím měsíce. To je určitě pravda.
Navrhuje se tu něco, co by snad fungovat mohlo, i když přesně definovat to asi nejde - záleží na každém, jak poctivě k tomu přistoupí. Otázka by spíš byla, jestli má smysl systém, kterej bude stejně vždycky jenom přibližnej a nikdy nerozliší všechny nuance, ještě dál komplikovat, jestli to za to stojí. Zdá se mi, že rozdíl mezi lezci, kteří lezou cesty "rychle", a kteří je lezou "pomalu", bude vidět i na tom, kolik mají OS ve srovnání S RP či PP.
Piškotodpovědět 
     Re: obtížnost15:30:27 22.02.2007
Takže vlastně: na jednu stranu se snižuje rozdíl mezi RP-PP a OS, na druhou stranu se v rámci RP-PP vyděluje skupinka takových, které se posunou k OS. Nejde to v protisměru?
P.odpovědět 
     Re: obtížnost17:15:09 22.02.2007
myslím si,že tohle je velmi výstižné a absolutně souhlasím s piškotem
pekiodpovědět 
 Re: obtížnost14:23:39 22.02.2007
Vždyť bude.
Azbestodpovědět 

 + 1008:34:32 22.02.2007
Souhlasím s Azbestem.
hanesodpovědět 

 rp na 2pokus?08:43:37 22.02.2007
Rp na 2 pokus...chceme tomu dát nějaký nový styl...podle hodnoty výlezu by to pak asi vypadalo takhle...OS, FLASH, 2RP/2pokus/, RP, PP?Třeba bychom mohli ještě zvýhodnit 2PP/2pokus PP/?Souhlasím s Oliváčem,maximálně bych upravil lehce body,ale nehodnotil bych druhé  pokusy.   
pekiodpovědět 

 1.pp pokus08:53:22 22.02.2007
První nalezení do cesty = OS. Druhé nalezení = 1.pp pokus atd. Tak bych terminologii to viděl já.
siskaodpovědět 
 Re: 1.pp pokus09:33:31 22.02.2007
První pokus rovná se OS pokus, tak to je bude,nechcete zavést náhodou první ostrej:-))))to už jsem taky někde slyšela....
Evaodpovědět 
  Re: 1.pp pokus09:39:02 22.02.2007
Znam spíš hodně tupejch...
a.odpovědět 
 Re: 1.pp pokus12:07:02 22.02.2007
prní nalezení do cesty je onsight, v odeálním případě zlezení cesty na první pokus čili počet pokusů je jeden. Každý další pokus se přičítá. Takže cesta vylezená na první pokus po neůspěšném os má v kolonce pokusy číslo 2. neřikejte mi že ne :)
malej bejkodpovědět 
  Re: 1.pp pokus14:17:10 22.02.2007
Ano takto by to podle našeho názoru mělo být!!!

Pokud bude v kolonce "počet pokusů" vyplněno 2, dojde k přičtení fixně +10 bodů jak u stylu PP tak RP.
PP +0 = vyplněna kolonka "počet pokusů" číslem 3 a více.
PP +10 vyplněna kolonka "počet pokusů" číslem 2
RP +6 = vyplněna kolonka "počet pokusů" číslem 3 a více.
RP +10 = vyplněna kolonka "počet pokusů" číslem 2
Azbestodpovědět 

 PP na 1. pokus08:59:13 22.02.2007
Píšeš, že je chyba zapsání PP na první pokus. Já tam takové zápisy mám z toho důvodu, že mi ty cesty prostě nejdřív někdo nacvakal (a často i prodloužil) a já je pak na první pokus přelezla. A já to prostě nepovažuju za Flash. Je to pro mě tak výrazný rozdíl, že si to nedovolím zapsat jinak než PP, ale protože to bylo na 1. pokus, tak si tam ten 1 pokus napíšu. Chápu, že při mé výkonnosti nejsem reprezentativní vzorek, ale mám na to tenhle názor a myslím, že platí i pro těžší cesty, pokud tam samozřejmě nejsou presa stabilně. Vím, že jsou i opačné názory, protože na to téma proběhlo dost diskusí, ale já mám tenhle.
Kočkaodpovědět 
  PP na 1. pokus09:14:11 22.02.2007
nechapu to prelezeni PP za +0 bodů, teoreticky, kdyz lezu na OS nacvakam vsechny presa a spadnu v posledni kroku, necham se zpustit a lezu hned znova tak to mam na druhy pokus ale na PP a tudiz za +0 bodů?
Kajaodpovědět 
  Re: PP na 1. pokus09:37:53 22.02.2007
Ale tohle přece ten Azbestův článek řeší! Že uvažuje o bonifikaci za rychlý přelez na 2. pokus. Čti pořádně, ano?!
Kočkaodpovědět 
 Re: PP na 1. pokus10:28:13 22.02.2007
Když mi někdo nacvaká cestu a já ji dám prvním pokusem je to jasný FLASH dle všech pravidel.
odpovědět 
  Re: PP na 1. pokus10:47:50 22.02.2007
A co se třeba podepsat? ... Mě to prostě tak nepřipadá. Proč by se pak rozlišovalo RP a PP? Je to obrovský rozdíl. Děláš o pohyb navíc, já konkrétně obvykle musím cvakat presa z jiných chytů, než se dá cvakat jen lano do presa, je to prostě náročnější, když není nacvakáno. Jinak je mi to fuk. Já to prostě cítím takhle a tak si to tak píšu.
Kočkaodpovědět 
 Re: PP na 1. pokus10:39:26 22.02.2007
Souhlasím s kočkou...nacvakaná cesta pro mě není flash jak má bejt. Stejně je to ale jedno, OS neexistuje a ve chvíli kdy ti jistič řekne že to vpravo vypadá jako chyt OS končí, stejně jako flash s expreskama je v některých případech slabší výkon než RP.
Mier a jebat žebříček !!!
 jirousodpovědět 
  Re: PP na 1. pokus11:09:20 22.02.2007
ano OS konci, zvlast v pripade pokud jistic dobre poradi a ten chyt tam pak nebude:).
Jdu si natrhat kytku zebricku, treba s ni neco krasneho proziju...
apropo. ctenar by si mel vsimnout ze v predchozim clanku o zebricku pribyl komentar od Adama O., velmi hezky recene.
Ostatni zmeny jsou kosmetika, ale proc ne
lacoodpovědět 
 Re: PP na 1. pokus14:19:33 22.02.2007
Podle mého názoru je to standardní Flash.
Azbestodpovědět 
  Re: PP na 1. pokus15:51:21 22.02.2007
Ty wole, ziram body za rychlej prelez-Azbeste ty si se zblaznil:). Podle me total kravina na ktery neni nic prinosnyho. Proste to bud dam na OS a kdyz mi to o trosku utece, reknu si ze sem to posral a dam to na druhej pak jasny PP a neresim body, ale to ze priste musim lezt lip!! Cao Majkl
majklodpovědět 
   Re: PP na 1. pokus07:37:53 23.02.2007
S tím, jak to popisuješ, samozřejmě 100% souhlasím :o)
Nejedná se o zavádění nějakého nového stylu, pro uživatele neznamená nic víc, než správné vyplnění kolonky počet pokusů, což mnozí dávno dělají.
Jedná se jen o 10 bodů. Naprosto kosmetická úprava.
Za daleko většími excesy v žebříčku stojí chybně psané cesty PP, které jsou možná jen RK. Se šáhlem, bez zapnutí z pozice a pak v kuse přelezené ani RK nýbrž A0. A pak se můžeme bavit o poctivosti. Ve srovnání s nešvary při přelezech, jsou diskuse o bodech takových a makových naprosto dětinské.

Dost lidí mě bičuje, jak to, že není zvýhodněný ten, kdo cestu přeleze rychle oproti nacvičovanému přelezu. I zmiňovaný 8a.nu tuto preferenci má.
Je to práce nevděčná :o) Zkuste to nechat rok žít a uvidíme.
PS: Jsem zvědavej jaká bouře se přežene, až vytáhnu návrh na žebříček horský. Možná to ještě zvážím :o)))) Čaute.
Azbestodpovědět 
 Re: PP na 1. pokus15:16:32 22.02.2007
Osobně nacvakanou připravenou a vyrazenou cestu, když jí přelezu na první pokus považuji za čistý FLASH
BBodpovědět 
  Re: PP na 1. pokus16:39:56 22.02.2007
Hele BB, doufam ze pak par svych bodu taky nasypes tomu kdo ti radil. Tyhlencty vyrazeny flashe, kdy software vysila ze zeme informace a hardware se hrabe nahoru, to je to pravy souzneni dusi...
Takovymu flashi bych body rozdelil na polovic mezi radice (software dole) a lezavce (ten hardware) nebo dal aspon dvacet trestnejch (RP-20)!
Vid Majkl, taky urcite souhlasis:))
lacoodpovědět 
   Re: PP na 1. pokus17:11:24 22.02.2007
...tak mi teda Laco vysvětli co je podle tebe Flash?Asi jsem tě nepochopil...dle mého názoru:nikdy nenacvičoval,lezec může mít založeny jistíci body/nenašel jsem nikde,že v borháku nesmí být expreska/,cestu mu může být vyrazena nebo v tom někoho viděl...to je Flash!Nebo se pletu?
pekiodpovědět 
    Re: PP na 1. pokus18:14:23 22.02.2007
A: Flash je zbabely styl pro ubohy denickare
B: Flash je nechutny oprasknuti ciziho zpusobu reseni problemu a zaslouzi strnout aspon pul bodu za opisovani! V pripade ze nekdo nekomu radi pri lezeni, oboum akterum bych dal reditelskou dutku do denicku a 20 bodu dolu.
C: Flash je mrtvej styl, falesna nahrazka zbytecne zmareneho OS, pravy vOnSajter ve skalach kouka do zeme, zasadne smerem od skaly, i kdyz jisti sveho druha ci druzku na lane, nevnima hekani v tezkych mistech a neodpocitava si v duchu metry lana...
D: Moc to resis:), byl to for na kamose
l.odpovědět 
    Re: PP na 1. pokus11:34:27 25.02.2007
... jen pro tvoje info, jistící bod není ta expreska, ale nýt, BH, vklíněnec, smyce atd. To co popisuješ je jasný PP
vo co deodpovědět 
   Re: PP na 1. pokus17:15:59 22.02.2007
By se pak mohla rozjet soutěž lezeckejch softvérů, co dokážou vždycky dobře poradit. By ani nepotřebovali/y sedák (není podmínka, že přitom musej jistit?).
P.odpovědět 

 1. pokus o komentář :)10:29:45 22.02.2007
Že do toho musíte šťourat, když se ten láder usadil...
a) Snad není nutno zavádět po OS další "nestabilní" styl (1.PP RP). Protože pokud na cestu v zásadě mám, mohu, po neúspěchu OS cestu dolézt, shora nacvičit (včetně TR, třeba i násobného) a po odpočinku a druhém nalezení ji pak s velkou pravděpodobností vylézt. Tak bude postupovat asi většina lidí a nelze jim to vyčítat. Tím je ovšem princip "rychlého přelezu" jaksi popřen . Méně sporné (protože měřitelnější) by bylo "ocenit" vylezení cesty v jednom dni, ale ani to nepovažuji za nutné.
b) Body připsané za cestu (viz první Azbestův článek)- vzhledem k tomu, že v db cest (a vlastně i v průvodcích) je
často nesouměřitelná klasifikace (zejména podhodnocení cest na písku, i sportovní cesty v Labáku jsou toho dokladem), jsem pro
ponechání současného stavu (bodovat subjektivní klasifikaci, pokud se liší od klasifikace v databázi)- každý si v těchto případech nese kůži na trh a úlety jsou dobře viditelné
"lezeckou veřejností".
c) Že je OS v reálu často diskutabilní je známo (mj. načárkované chyty), ale vyřadit jej nelze, je to nejpřirozenější způsob vylezení cesty. Snížení o pár bodíků není nutné, ale proč ne...
d) zvýšení bonusu pro RP - ok.
ivošodpovědět 
 Re: 1. pokus o komentář :)10:55:54 22.02.2007
Osobně si myslím, že OS je jenom jeden - všechno ostatní je jenom kdyby. Za rychlé přelezy bych nic nedával. A udělal bych i radikálnější rozdíl mezi OS a FLASH. Když totiž o cestě nic nevíte (ale vy víte vždycky, protože čtete průvodce), tak je to fakt dost těžký. Zatímco, když vám někdo vyradí krok po kroku tak to můžete lupnout jako nic. Kdysi jsme pozorovali partičku poláků jak na Súlově jeden za druhým nalézali do Hrany 1624. Jeden z těch borců seděl celý den pod stěnou a díval se na ně. Nechal si prodloužit presa aby se mu dobře cvakalo a večer si lupnul fleš. Jenže on za tu dobu o té cestě věděl už úplně všechno!!!
Břeťaodpovědět 
  Re: 1. pokus o komentář :)11:59:23 22.02.2007
skoro s tebou souhlas,cestu si můžeš okoukat a půjde ti to dobře pokud budou tvé propozice...myslím výška a třeba i opičí index přibližně stejné jako lezce na které koukáš...v případě menšího či většího vzrůstu budeš problémové místa ŘEŠIT jinak...o chytech a stupech budeš sice vědět,ale budeš muset to jinak vymyslet...Flash by se měl lehce dle mého názoru posunout blíže k RP
pekiodpovědět 
   Re: to all12:40:54 22.02.2007
Myslím, že to celé je pseudoproblém...
Naprosto nepodstatné...bohužel pro někoho nejpodstatnější část lezení nebo dokonce života.
vášnivecodpovědět 
    Re: to all13:56:41 22.02.2007
Naprosto souhlas....!!
silesiusodpovědět 
    Re: to all15:09:58 22.02.2007
máš pravdu...pro někoho radost z pohybu...pro někoho čísilka...pro někoho obojí...tato debata je pro ty dvě poslední skupiny
pekiodpovědět 

 a co AF15:40:58 22.02.2007
A co AF? Leckterý AF v Sasku "může být" mnohem hodnotnější než leckterá mrda na  OS,OSF, PR, RP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
čugo
Lukodpovědět 
 Re: a co AF15:46:00 22.02.2007
Však i v Labáku, Prachově, Ádru... Ale to nikdo nedokáže kvantifikovat. Leda by Ivoš vytáhl z šuplíku svoji P-klasifikaci a dotáhl ji do konce. (Kdyby ho víc lidí otravovalo :)
Pískovcové cesty jsou nakonec dneska klasifikované často AF/RP. Tzn. že místo 1 bodu by se teoreticky mohly klidně počítat body náležející AF hodnocení.
Ale to by asi bylo spíš pro jinej server. Je to asi jiná disciplína.
Podpovědět 
  Re: a co AF16:55:19 22.02.2007
jj,s tím souhlasím,ale asi to zde nebude moc bráno.Přec jen to není s moderním trendem lézti něco AF,ale je fakt,že AFka na písku jsou pro mnohé hodnotnější, než nějaký OS na vápně,tam totiž nejde o zdraví,což se o pískovišti říci nedá.
míraodpovědět 

 poznámka k poznámce..17:31:33 22.02.2007
Z textu: "Poznámka: 1. pokus je vždy OS nebo Flash. 2. pokus je vždy PP nebo RP. V deníčcích je občas vidět zápis do kolonky "počet pokusů" například PP na 1. pokus, což je chyba !!! Za pokus se počítá každé nalezení do cesty."

Běžně vyrážíme ve 4 lidech po 2 dvojicích a stává se , že si prostě řekneme nech tam presa, zkusím to taky. Tím pádem vylezu cestu na 1. pokus, ale Flash to přeci není! Naopak, je to přeci PP na 1. pokus! Nebo se mylím??
Vykašlete se na počty pokusů, to je cesta do pekel. Jasně, pro člověka je to hodnotnější výkon a může se tím chlubit. Ale povede to ke zmatkům a dezinformaci.
Co se týče změny přidělenejch bodů v OS, do toho nekecám, protože je mi to uplně jedno. Lezce používám jako DENÍČEK, ne ŽEBŘÍČEK.
 relicodpovědět 
 Re: poznámka k poznámce..17:43:50 22.02.2007
..expresky tam můžeš mít a je to flash!Znova opakuji dle zjištěných faktů...lezec může mít založeny jistíci body,ale nikde se nepíše že v tom bodě nesmí být expreska..je to jistící bod
pekiodpovědět 
  Re: poznámka k poznámce..18:07:06 22.02.2007
Definice FLASHe visící na lezci zni takto:

FLASH se nazývá styl v případě podaří- li se mi vylézt cestu RP tzn. bez odpočinku, ještě jsem ji nezkoušel, ale viděl jsem již někoho ji lézt ( počítá se i zhlédnutí na videu )nebo mi vědoucí kamarád asistoval radou ze země.

 relicodpovědět 
   Re: poznámka k poznámce..16:37:34 23.02.2007
OS či FL není o pozici z jaké cvakám jištění, ale o znalosti kroků. Jištění je v cestě (jak už z názvu patrno), abych se při pádu nezrakvil.
Lukyodpovědět 

 Solo18:18:50 22.02.2007
A co free sola, například víc bodů za cestu vylezenou až na druhej a další pokus.... hehehe
Climbodpovědět 
 ...20:58:37 22.02.2007
Hele tak to netusim, kdo presne tuhle definici vytvoril, ale definice z ostatnich zdroju se opravdu nezabyvaji tim, zda jsou expresky predem nacvakany ci nikoli...cesta vylezena prvnim pokusem s nacvakanymi expreskami je podle meho nazoru jednoznacne FLASH! A podobne to vidim take s OS...je jednoznacny fakt ze lezecka elita si zapisuje OS i u cest s erarnimi expraskami, proc by tedy lezci, kterym v ceste nekdo necha expresky nemohli cestu vylezt OS? je snad nejaky rozdil ve cvakani erarni nebo normalni expresky???
hklodpovědět 
  Re: ...21:26:10 22.02.2007
Rozdíl je pouze v tom kolik času strávíš nacvaknutím expresky a lana a kolik jen pouhým nacvaknutím lana do expresky a to dost podstatný. Pouze na Tobě záleží jak si styly přizpůsobíš a jistá změkčilost je obrazem dnešní doby. :-)). Ale tomu nějak nerozumím, ještě nemám šedesát, druhou podmínku jsem již dříve splnil :-))).
To, co někteří považují za Flash a i tak si to snad píší pro mě Flash prostě není a to samé se týká OS a o zaměňování PP a RP ani nemluvě.
Vlkodpovědět 
 Re: Solo21:04:03 22.02.2007
no to by mě taky zajímalo. Ja bych třeba dal i OS free solo, to tu neni a já takhle pár cest vylezených mám:)a to by mělo bej +200 bodů
modpovědět 
  ...21:51:26 22.02.2007
Vlku, chapu dobre, ze timto zpochybnujes podstatnou cast OS prelezu soucasne svetove lezecke elity??? Myslis, ze s erarnimi expreskami uz by se o OS jednat nemelo? Muj nazor je takovy, ze pravidla, kterymi se ridi lide udavajici smer sportovnimu lezeni by mohla platit take pro ostatni lezce...je mi jasne, ze s timto nazorem nejspis souhlasit nebudes, ale ve vestine sportu dochazi k upravam a zmenam pravidel na nejvyssi urovni a ty pak plati take pro vsechny ostatni...a v pripade napr. toho FLASHe s prednacvakanymi expreskami si myslim, ze ani nejde o zmenu pravidel, jako o moznost jejich vykladu...
hklodpovědět 
   Re: ...08:22:34 23.02.2007
Správně díš, zpochybňuji, pro mě to není čistý OS či Flash, ale je to o postoji k tomu co dělám, já jen nevidím důvod nalhávat si do vlastní kapsy, prostě rozdíl v tom je a někdy dost podstatný. Ovšem obecně při dnešním tlaku kdy neúspěch se neodpuští se není čemu divit, ale úspěch za každou cenu to není správná cesta vpřed v žádné lidské činnosti. :-)). Možná je to dáno, že jsem začínal před x lety a s úplně jinými lezci a tím i jinými postoji.
Vlkodpovědět 
 Re: Solo07:49:00 23.02.2007
No jasně, přeješ si body uložit, zároveň při obřadu, do země? Nebo je máme vysypat na místo skonání :o))))
A.odpovědět 

 Druhý pokus12:44:00 23.02.2007
Nečtl jsem všechny komentáře, tak se omlouvám pokud se budu opakovat.
Osobně bych 2. pokus hodnotil, ať je jakýkoliv. Jak tady někdo napsal, záleží na svědomí. 1. pokus je samozřejmě OS a jestli jsou v cestě eráry nebo ne bych neřešil (přece si je nenechám kvůli OS odstranit).
Myslím, že žebřček na 8a je inspirativní, akorád bych navíc rozlišoval RP PP. Jak píše autor článku, 6 bodů. Co se týče 2. pokusu, tak na 8a ho hodnotí pouze 2 body, Azbest navrhoval až 10, to mi připadá docela rozumné.
FLASH je jasný, klidně s nacvakanýma presama a prohlížet můžeš jak dlouho chceš. Body bych nechal, jaké jsou teď.
Stejně je to všechno jedno, jak jednou někde psal Mráza, srovnávat se dá pouze na závodech, kde mají všichni stejné podmínky. 
Lepraodpovědět 
 ...13:39:19 23.02.2007
K Vlkovu pohledu na vec...na jednu stranu vim o koho se jedna a respektuji jeho pohled na vec, ale na druhou stranu mi to prijde jak kdyby fotbalista chtel kopat penaltu z 10ti metru jen proto, ze to tak kdysi bylo a nesouhlasil s tim, ze uz se daaavno kope ze vzdalenosti 9,15m...
hklodpovědět 
  Penalta...16:52:45 23.02.2007
... se kope ze vzdálenosti 11 m, chlapče! Kop sis někdy do mičudy? Těch 9.15 m je minimální vzdálenost, jakou musí hráči mít od míče v okamžiku rozehrání (penalty nebo i jiného kopu).
A je to tak už od časů Rösslera - Ořovského!Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
   Re: Penalta...17:11:44 23.02.2007
ooo chybicka se vloudila...jasne ze 11
hklodpovědět 
  Re: ...19:00:10 23.02.2007
Sleduji kam se ubírají trendy v lezení, nemyslím si, že bych byl moc mimo mísu, ale prostě mám určité zásady a dejme tomu životní názory a postoje a přišlo by mi nedůstojné a obelhávání sebe sama, kdybych si najednou, jen že si to žádájí nové trendy, začal psát cesty vylezené PP RP, RP OS apod. Přece pokud chci být lepší, překonávat sebe sama, tak si nemohu podmínky změkčovat, ale naopak musím přitvrdit, v tomto případě to znamená více dbát na čistotu stylu.
Vlkodpovědět 

 ...15:39:36 23.02.2007
Příliš mnoho povyku pro nic...
Dr.bnaodpovědět 

 pp16:39:00 23.02.2007
muze mi nekdo prosim vyjasnit rozdil mezi PP a RP? z toho vseho mam v tom jeste vetsi zmatek..diky
honza kodpovědět 
 Re: pp16:51:05 23.02.2007
No u RP a PP myslim neni co resit...RP-cesta vylezena az druhym, ci dalsim pokusem (samozrejme bez odsednuti), expresky si sam cvakas, popripade zakladas vlastni jisteni...PP-v ceste mas i expresky a pouze cvakas lano...
hklodpovědět 

 PP18:39:16 23.02.2007
Asi jsem v tomto smeru moc zasadovej, ale myslim, ze i kdyz vylezu cestu s nacvakanyma preskama "OS", tak jak uz tady nekdo psal, podle meho nazoru je to taky proste jen PP a vzdycky si to tak budu psat. Zrovna tak si myslim ze mezi RP a PP je docela casto dost velky rozdil. Urcite to neni pravidlem ale zrovna tak to neni ani vyjimkou. Nekdy je cvaknuti karabiny to nejtezsi v cele ceste. A to nemluvim napr. o lezeni spar, kde uz neni ani kam ty presky nacvakat. Proto bych klidne vice zvyhodnil samotny RP styl, prijde mi ze se v posledni dobe trochu ztraci ze sveta.
 Luky:-)odpovědět 
 Re: PP20:41:17 23.02.2007
Mezi RP a PP je rozdíl velký, ale to myslím nikdo nezpochybňuje ne? Tady byla spíš řeč o těch prvních pokusech. Zapisuj si co chceš a jak chceš, ale pokud cestu flashnu prvnim pokusem, tak mi to příjde jako degradace výkonu zapsat si to jako PP. A zapisovat si regulérní OS s erárkami jako PP? No to už si snad můžu radši psát všechno rovnou AF abych byl na sebe jóóó přísný ne :-)
morousodpovědět 

 PP 1. pokus20:48:05 23.02.2007
Zápis PP na 1. pokus nemusí být blbost = co když cestu flashnu s tím, že mám předcvakaná presa v borhácích??? Nevím jak vy, ale já to beru jako PP, ne flash.
kaciodpovědět 
 Re: PP 1. pokus21:15:54 23.02.2007
Takže sám píšes o takovém způsobu přelezu jako o flashnutí, ale přesto se ti to nezdá být flash jo? No tak dobrá tedy, budem drsní a když už nemáme výkonnostně na ty nejlepší, tak jim aspoň můzeme říct, že to jejich 8c na OS bychom si my zapsali jen jako PP...
morousodpovědět 

 Anketa11:53:44 25.02.2007
Jelikož jsem se při pročítání komentářů dobře pobavil, chtěl jsem hlasovat i do ankety, ale nenašel jsem tam potřebnou kolonku: JE MI TO U PRDELE :-)) chlapi, šlo by to doplnit???
Bernyodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.