LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pokud nemáte v deníčku fotku a chcete jí tam mít, klidně ji pošlete emailem.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140237 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezecký park Alkazar

Srbsko

smallSoučástí koncepce Českého horolezeckého svazu je i budování „lezeckých parků“.

Název samotný vybrala horolezecká veřejnost jako ekvivalent k výrazu „Klettergarten“, užívanému v alpských zemích. Naše tuzemské „parky“ chtějí, stejně jako alpské „zahrady“, nabízet zejména dobře zajištěné výstupy nižších a středních stupňů obtížnosti ve snadno přístupných skalních terénech, které jsou situovány zejména v  rovinatém terénu, kde nehrozí například pád dětí někam do hlubiny. Lezecké parky však nabídnou více – zázemí pro lezce i nelezce, nějaké jednoduché cvičební náčiní, případně další atrakce v závislosti na lokalitě.

01

Alkazar v podvečer

foto by © archive ČHS



Historicky první lezecký park vybudovaný Českým horolezeckým svazem vznikl koncem roku 2011 v lomu Alkazar v Českém krasu, asi tři kilometry od Berouna. Alkazar je v posledních letech velmi oblíbenou lezeckou oblastí a řada lezců, znajících do té doby pouze umělou stěnu, se tu seznamuje poprvé s lezením na skále. Lokalita je taktéž hojně navštěvovaná nelezci, kteří si zde utvářejí představu o tom, co je to vlastně horolezectví mimo horský terén. Řada lidí však rizika lezení ve výškách podceňuje a v nedávné minulosti zde došlo k velmi vážným úrazům jak v řadách lezců, tak u ostatních návštěvníků.


Lezecký park Alkazar měl proto od začátku ambici nabídnout všem zajímavou zábavu, ale i poučení. Pro lezce tu byly vytyčeny nové, velmi bezpečně jištěné výstupy, vhodné také pro děti, je zde i jednoduchý trenažér pro nácvik pádů. Všichni jistě ocení možnost protažení těla na jednoduchém cvičebním nářadí (hrazdy, bradla, kladina), posezení na kamenných „židlích“ či kamenný „stůl“ či jediné oficiálně povolené ohniště v této lokalitě. To vše je doplněno srozumitelnými informačními tabulemi. Lezecký park by v tomto rozsahu nemohl vzniknout bez podpory generálního partnera projektu, kterým je Era.


02

Představa

foto by © archive ČHS


03

Realita

foto by © archive ČHS


04

Info tabule

foto by © archive ČHS


05

Nákres - umístění lezeckých "sektorů"

foto by © archive ČHS






Petr Resch   [úpravy] 21:53 09.02.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 beze slov15:24:32 09.02.2012
Do Srbska jsem rád jezdíval a prolezl tam spoustu víkendů. Asi před rokem mě šokovala "úprava" stezky kolem Berounky. Kamená stezka byla vybagrována a až ke skále byl natažen asfaltový koberec, který mimochodem první větší voda narozdíl od původní kamené stezky odnese. A teď ještě lezecký park. Já mezi lezením jednotlivých cest většinou odpočíval. Současný trend ale asi bude udělati si na vybudovaných hrazdách pod skalami pár schybů. Na cedulích bude všechno pěkně popsáno, ohniště je též vyznačeno, no prostě romantika k pohledání. To můžu dělat schyby doma v obýváku.....asi pojedu někam, kam peníze z EU ještě nedosáhli...Romantickým zážitkům v přírodě ZDAR.
Vlčounodpovědět 
 Re: beze slov15:45:56 09.02.2012
Ty jsi zjevně nepochopil, jaký je smysl projektu a pro koho je určen. Navíc podle nákresu se jedná o malou část skal. Romantiku si můžeš užívat na zbytku:-)
Došlíkodpovědět 
 Re: beze slov16:15:54 09.02.2012
Ses si jistej ze tam je asfalt? Ja mam za to(samozrejme si to uz nemusim presne pamatovat)ze asfalt smerem od Srbska konci jeste pred skalama a pak zacina az u Alkazaru. Mezitim je ted jemnej sedej sterk. Oproti stavu pred cyklostezkou se asfalt prodlouzil jen v prostoru tesne u Alkazaru.
Filipoodpovědět 
 Re: beze slov18:42:37 09.02.2012
Naprosto slušně : projekt je píčovina. Pro lezce v pravém slova smyslu se jedná o nesmysl a pro ty druhé bude lepší když kolem projedou na kole nebo proběhnou.
odpovědět 
  Re: beze slov19:20:14 09.02.2012
A co ti, kteří jí třeba jen zkusit? mě to nepřijde tak špatný, v cizině je to naprosto běžný.
Janodpovědět 
  Re: beze slov19:24:56 09.02.2012
já myslel, že srbsko už takovej "lezeckej park" je...teda až na ty hrazdy...a to se považuju za poseru...tak co tam chtěji ještě s těma cestama vymejšlet????
jirkaodpovědět 
   Re: beze slov09:55:35 10.02.2012
nevím jak kde, ale "tam u nás" v německu se slovem Klettergarten označuje oblast srovnatelná se stávajícím Rovištěm či Srbskem...tak proč z toho dělat úplné prolejzačky...to tam za chvíli budou feraty či co?
odpovědět 
 Re: beze slov14:20:04 11.02.2012
TAky jsem rád jezdíval do Srbska, ale nikdy to rozhodně nebylo za romantickými výlety do přírody a za posledních 20 let je lepší se o víkendu Srbsku rozhodně vyhnout. Lidí jak sraček a o nějakém požitku z lezení se na skalách Alkazaru nikdy mluvit nedalo. Oblast Alkazaru a celého Srbska je přesně pro ten typ lidí pro které se tyto parky dělají. Je to dobře, že to tak vzniklo.
Pekiodpovědět 
 Re: beze slov22:02:25 17.02.2012
Presne tak to je, konci hned za Srbskem u poslednich domku a zacina az tesne pred Alkazarem smer Beroun.
Berryodpovědět 

 Super15:47:43 09.02.2012
Ještě by to chtělo reklamu v hlavním čase na Nově. Pak počkáme pár let, až se to oklouže ještě víc, než to je a můžeme montovat pořádné barevné chyty. Nešlo by to ještě zastřešit, aby se dalo lézt i za deště?
wshodpovědět 
 Re: Super15:53:14 09.02.2012
Pro upřesnění: nevadí mi, že se dělá něco pro rodiny s dětma, i když si nemyslím, že v současné době extrémně populární lezení potřebuje nějakou podporu. Spíš bych uvítal, kdyby se taky vyhlásila nějaká rezervace pro klasiky, uchráněná moderních trendů. Když si vezmu těch cca 20 oblastí, kam jezdíme, není asi jediná, kde by se nedojišťovalo jak o závod a to včetně cest, které byly zajímavé hlavně morálem (a to nemluvím o písku).
wshodpovědět 
  Re: Super16:04:36 09.02.2012
Řež u Prahy
.odpovědět 
   Re: Super16:05:41 09.02.2012
Sakra, jsem byl pomalej:-)
Hodpovědět 
   Re: Super16:21:03 10.02.2012
Bacha v Řeži pod čtyřkou je vohniště a klády-lavičky. Nevím sice která společnost či neziskovka tento klttergarten vybudovala, ale fakt se jim to povedlo.
Dudyodpovědět 
    Re: Super16:31:02 10.02.2012
Vožralí trampové, o.p.s.
odpovědět 
  Re: Super16:05:23 09.02.2012
Prijed si zalezt treba do Reze, tam ne nedojistuje a neobnovuje stare jisteni jiz nekolik desitek let. Cesty jsou opravdu zajimave hlavne moralem, takze libit se ti urcite budou.
Hodpovědět 
   Re: Super11:03:54 10.02.2012
Řež znám, jezdíme tam v sezóně často a i tam se dojišťuje. Ale je fakt, že oproti jiným oblastem o dost míň.
wshodpovědět 
    Re: Super11:44:49 10.02.2012
kde se dojišťuje v Rezi? Tam je to prece vyslovne zakazano?

Byvala klasicka Marenka a taky se zacala dojistovat. By me zajimalo proc. Copak poserove nemaji dost mist kam jezdit? Ale to plati obecne.
odpovědět 
     Re: Super14:29:35 10.02.2012
Třeba že, tam kde dřív byly dobrý skoby jsou teď plesnivý kusy šrotu? Btw - "hrdinové" nemaj kam jezdit, že si tu stěžuješ?

Taky mi vaděj borhaky v místech, kde se dá dobře založit v tradičních oblastech, ale taky me serou blbě zajištěný sportovky.
Bédaodpovědět 
   Re: Super13:30:06 12.02.2012
Coze, v Rezi se nesmi pouzivat vlastni jisteni? Jistil jsem se tam normalne zelezem a neprislo mi, ze by zanechavalo na skale nejake stopy.
petrodpovědět 
  Re: Super14:23:50 11.02.2012
Jakákoli pískovcová oblast (Ádr, Drábský, Labák...)je v pohodě, pokud nebudeš línej a dáš si tu práci dojít alespoň 10 minut od turistické cesty. V tu chvíli máš všude klid.
Pekiodpovědět 
 Re: Super22:06:14 17.02.2012
To by mě zajímalo kde v Řeži, v který cestě, se dojišťuje! Pokud to tam nějaký prase nasekalo tak potěš pr...!
Berryodpovědět 
 Re: Super..zastresit!02:22:13 28.02.2012
Jo jo, zastresit, at se da celorocne no a kte skruzi bych dal taky nejakou nafukovaci halu, tepelne cerpadlo do Berounky....a bazen, bazen na tri tempa:-)...to zaruci obecni pokladne konecne poradne zisky a ze Srbska se stanou nove "Slusovice":-))
hahaodpovědět 

 ?16:14:58 09.02.2012
"Naše tuzemské „parky“ chtějí, stejně jako alpské „zahrady“, nabízet zejména dobře zajištěné výstupy nižších a středních stupňů obtížnosti..."

Znamená to, že se některé cesty přejišťovaly? Pokud ano, tak doufám, že ne ty, které M. Pletánek udělal zespoda. Ale to je snad zbytečná obava.

Jinak si v poslední době často cituji Magora Jirouse: ...kam se ten svět řítí? ďáblovi do řiti...
OSodpovědět 
 Re: ?16:35:46 09.02.2012
Teda mít děti, určitě bych s nima nejezdil na to Alkazarský sklo, lezení bych jim akorát znechutil.
ladaodpovědět 
  Re: ?20:37:22 09.02.2012
Ten kdo má mizernou techniku nohou vymlouvá se většinou na voklouzaný stupy.
Technikodpovědět 
   Re: ?09:46:35 10.02.2012
Což tvoje děti mají techniku nohou zcela vybroušenou...
Zdeněkodpovědět 
    Re: ?11:17:06 10.02.2012
Ne, nemají, ale aspoň se jí naučí. Na oklouzaným je technika důležitá.
Technikodpovědět 
 Re: ?08:52:25 10.02.2012
Do stávajících cest se nijak nezasahovalo, to by bylo v rozporu s platnými pravidly lezení a samozřejmě v rozporu s dohoudou s místní OVK. Jak je nakresleno na obrázku, jsou nové cesty jednak v sektoru zcela dole nad bývalým vodáckým tábořištěm a pár nových cest je zcela vlevo v místě, kde se šestkový lezec prochází po skále bez lana. Dole je osm cest, nahoře 4. Všechny je doplním zde do seznamu cest na Lezci. Jsou to skutečně velmi přejištěné lehké věci pro absolutní začátečníky a děti.

Souhlasím s řečníkem výše, který říká, že by se spíš měla "zakonzervovat" nějaká klasická oblast. Já vnímám přidávání borháků do některých klasických oblastí také jako poměrně nedobré, ale Alkazar je zcela jiný případ. Jedná se o sportovní oblast, která je přístupná po asfaltce (cyklostezka, in-line) a cesty zde byly vytvářeny v drtivé většině ze slanění. Jak píši výše, do již hotových cest jsem nezasahovali. Pouze jsme už velmi oblíbenou oblast obohatili o prvek, který není ničím novým. Řada z lezců si užívá podobné "parky"v Arcu apod. Zopakuji, výběr lokality byl dělán velmi citlivě a rozhodně chceme v tomto citlivém přístupu i pokračovat!

Jinak přes počáteční opravdu velikou skepsi na straně majitele pozemku, Města Beroun, jsou teď po realizaci všichni maximálně spokojeni a místní lidé projekt ve většině případů vnímají velmi pozitivně. Poměrně oblíbená je akce i mezi novináři, velký zájem vzbudil už samotný záměr, který jsme prezentovali na loňské TK, teď o tom informovali prakticky všechny místní tiskoviny a nějaká rádia. Takže i u nelezecké veřejnosti bodujeme.
Petr Reschodpovědět 
  Re: ?09:46:29 10.02.2012
Kdo byl iniciátorem a původcem myšlenky? Ty Petře jako "občan"? nebo jako funkcionář nějaké instituce? Které? nebo úplně někdo jiný...díky za odpověď.
Jirkaodpovědět 
   Re: ?10:00:07 10.02.2012
Jak se píše výše v textu, ČHS má v koncepci vytváření těchto lezeckých parků. VV mě zmocnil jednat s místní OVK, s generálním partnerem, s majitelem pozemku, s ochranou přírody, se zhotovitelem a z tohoto statutu jsem se věci chopil. Strávil jsem tím kus života. Když se dělá něco nového, vždy je to spojeno s řadou komplikací, nepochopení...
Petr Reschodpovědět 
   Re: ?10:01:43 10.02.2012
Petře, vždycky jsem obdivoval tvé zapálení jakožto lezce a člověka, s velkým přínosem pro lezení. Vždycky jsi byl tvůrce - lezecký tvůrce. Z tvýho komentu mi ale připadá, že jsi svou motivaci a energii tentokrát orientoval víc "politicky" než "lezecky". Nemyslím, že je to z lezeckého hlediska krok správným směrem.
Jirkaodpovědět 
    Re: ?10:27:30 10.02.2012
Taky se to probírálo na valné hromadě ČHS, tuším 2010, a tam to sklidilo podporu, hodně lidí chodilo k mikrofou, a říkali že by to různě udělali u sebe v karjích. Co si pamatuji, myšlénka byla taková, že by těchto parků bylo asi tak 10 v republice.
idea že je to servis pro úplné začátečníky a rodinky s dětmi, což jsem si vyložil, jak aby otec rodiny mohl ukecat ženu, že si půjdou všichni spolu v sobotu zalízt, a maželka kývne, páč si jako na tomhle zaleze i ona :-)
eFodpovědět 
     Re: ?10:37:29 10.02.2012
Tak, tak, každý rok jeden park, jedeme dál, příští už budou lehčí, protože máme referenci...
No a lízt pořád tak nějak stíhám.
Petr Reschodpovědět 
      Dobrá věc11:13:52 10.02.2012
Mě se to moc líbí, někdy tam v létě vemu rodinu, aspoň nebudeme my začátečníci nebo rodiny s dětmi dělat vlny jinde. Nejlepší jsou diskutéři, kteří to viděli z druhé strany řeky, ještě k tomu seděli v jedoucím vlaku a už maj strachy a šíří paniku.
Pavelodpovědět 
       Re: Dobrá věc13:44:40 10.02.2012
To je zas chytrejch... Všichni vědí, že jako starej zpátečník obvykle brojím proti každýmu novýmu borháku (v zásadě kdekoli) a s chutí bych český lezení zakonzervoval někde v sedmdesátejch letech.

Ale Alcazarland z hloubi duše podporuju! Stejně tam prakticky jezdí jen ti začátečníci, navzdory přejištěnosti cest je tam mraky úrazů, romantika z tohodle koutu odešla někdy v polovině let osmdesátých...
Tak kde už sakra jinde propagovat metodiku a bezpečný lezení začátečníků.
Prostě dobrej počin :-)
Tomáš F.odpovědět 
        Re: Dobrá věc15:53:11 10.02.2012
To je ale hezkej pristup - vono je to tam uz stejne dokurveny, tak jen prilozit do kotle. Ale aspon metodica bude an vysi a Ty nase mamy s detickama si muzou bezpecne protahnout spek ve volne prirode....skvele, tleskam.... A ktera dalsi oblast je na rade????
Jirkaodpovědět 
         Re: Dobrá věc02:55:41 28.02.2012
..woeeee:-))
hahaodpovědět 
        Re: Dobrá věc17:50:35 10.02.2012
Tak zlé to není, morálovky se tam pořád najdou. Škoda že se ale na hřiště nedovezly ty obří šutry, to by bylo zajímavé.
martanodpovědět 
        Re: Dobrá věc17:51:19 10.02.2012
Tak zlé to není, morálovky se tam pořád najdou. Škoda že se ale na hřiště nedovezly ty obří šutry, to by bylo zajímavé.
martanodpovědět 
         Re: Dobrá věc17:24:01 11.02.2012
Taky jsem se těšil a šutry, měli jsme je už vyhlédnuté a objedané v lomu. Na poslední chvíli nám to zatrhli, kvůli únosnosti asfaltky.
Petr Reschodpovědět 
          Re: Dobrá věc11:46:22 12.02.2012
investoval bych i do malého hambince....možná mobilní stany s nějakejma holčinama....na léto to stačí a v zimě ho stejně nemůžu najít
Arabodpovědět 
           Re: Dobrá věc10:05:42 23.02.2012
Petře, existuje nějaký seznam (předpokládaných) oblastí, kde se budou vytvářet další parky? Díky
Matěj Černýodpovědět 
           Re: Arab03:00:28 28.02.2012
..do malého hambince..
Tak tak, kdyz muzou mit v emiratech krytou sjezdovku se snehem, lanovkou a tucnakama, tak proc se neblejskout takhle? A obecni rozpocet zazije zajiste netusenou konjunkturu:-))
hahaodpovědět 
          Re: Dobrá věc...kvůli únosnosti asfaltky02:57:25 28.02.2012
kvůli únosnosti asfaltky
Tak to tam hodte helikopterou ne? Prece..doba se meni, ne?:-)
hahaodpovědět 
      Re: ? ..každý rok jeden park02:53:37 28.02.2012
..jedna dalsi asfaltka?
Jeste ze na podobny hovadiny neprisli houbari...chodit misto mokrou travou s drnama, po asfaltce je sice pohodlenejsi, ale do toho lesa me to tak nejak nezapada, ale zas je fakt, ze treba nejakej tatka by to mel jednoduszi: ..ale no tak rodinko, pojdme zajdeme si na houby, a milacku, ani holinky si brat uz nemusis, ....inu doba se meni:-)....a Magor mel pravdu, ted uz bez smajla.
hahaodpovědět 
 Re: ?09:18:06 13.02.2012
Co to tady lidi plácáte za nesmysli.Vždyť je to super.Jestli někdo nadává, že jde za romantikou a že před 20 lety to bylo jiné no to tedy bylo nééé.Tomuto projektu naprosto fandím a je to parádní místo jak na lezení tak i pro děti.
Mártyodpovědět 
 Re: ?16:23:08 13.02.2012
Jo tak hambinec by ovšem měnil situaci, to bych byl pro lezčíkparky kdekoliv...a myslím, že by se tím lezení velice popularizovalo
Jirka :-)odpovědět 
 Re: ?16:44:30 13.02.2012
Jirko prosím tě kolik ti je let....????
odpovědět 
 Re: ?16:28:29 14.02.2012
myslíš, kvůli té asfaltce, co postavili navzdory rozhodnutí chko???
to sou...
k.odpovědět 
 Re: ?16:36:20 14.02.2012
zlé to není? a proč je šutr na domečku osazen asi pěti borháky? k ničemu tam nejsou...
a proč je občas na srbsku normovaný borhák, nový, co trochu čučí ze skály víc než by měl?
j.odpovědět 
 Re: ?11:06:23 15.02.2012
Můžeš napsat konkrétně u jaké cesty je na domečku 5 borháků? Nebo je to u víc cest? Pamatuju si dva štandy a k tomu jednomu se dolézá asi 5 cest (u cesty pro Janu). Teď jsem zrovna tam nelezl. Napadá mě jestli je tam někde chumel háků, jestli tam něco nedávali slack-linisti?
 martanodpovědět 

 Zábradlí chybí!16:21:54 09.02.2012
Nelíbí se mi to, terasy nejsou dle příslušných bezpečnostních požadavků opatřeny zábradlím 1,1m vysokým nebo zábranami stejně vysokými 1,5m od okraje terasy... Mělo by se to napravit, stejně tak i na pískovcových masivech i věžích...
K.odpovědět 
 Re: Zábradlí chybí!20:58:05 09.02.2012
Dovoluji si připomenout ještě okopové plechy (min 15cm vysoké) k tomu zábradlí. Aby nepadaly předměty v dolním patře lidem na hlavu. Tak praví BOZP.
Sportu zdar!
Svinčoodpovědět 

 Matějská17:12:55 09.02.2012
Asi každý kdo trochu leze nejezdí lézt do Srbska do Alkazaru,jelikož to tam stojí za prd. Naštěstí se dá v Srbsku najít i pár hezkých cest v pěkné skále. Lezení a outdoor jsou IN, proto přeji všem ,,dobrodruhům'' at si užijí Alcazarland. Já si dám radši létající Kačeři ve fučíkárně....Honbě zdar
mataodpovědět 

 Mě se to líbí17:35:27 09.02.2012
S děckama tam zajedu.
Steveodpovědět 
 Re: Mě se to líbí23:11:06 09.02.2012
A proč ne, na vyblbnutí drobotiny tak akorát!
odpovědět 
 Re: Mně se to líbí14:23:39 11.02.2012
S dětmi se tam rád podívám. Dole pod Alkazarem, kde jinde by byla vhodnější oblast pro takovouhle věc?
Bébulodpovědět 
 Re: Mě se to líbí19:02:51 19.02.2012
S dětmi tam rád zajedu. Na kolech po cyklostezce. Doufám, že nebudu mít lano v batohu zbytečně. Na chytání pneumatiky jsou malí a jsem docela zvědavej, jestli to vůbec bude někdo využívat. Taky jsem zvědavej, jestli bude někdo využívat hrazdičky, protože všude jinde, kde jsem je viděl, si jich nikdo nevšímá. No radši budu předem hooodně skeptický. Lepším lezeckým parkem pro děti a začátečníky by byla nějaká boulderovací oblast, s dopadem do písku. Tatínkové by stáli za svými bouldrujícími ratolestmi a byla by to super pohoda.
Honsimekodpovědět 

 ?18:26:24 09.02.2012
no to napadlo koho?????? Kam se to lezeni dostava..
odpovědět 

 ...20:02:45 09.02.2012
lidi, co tu plašíte, vždyť jde jen o nějaké dřevěné hrazdy, já jsem normálně ekoterorista ale pokud se nejedná o betonování nebo asfaltování a je to udělaný hezky tak proč ne
Tomodpovědět 
 Re: ...09:53:50 10.02.2012
Ekoteroristou se musí stát každý, kdo si zkusí zalézt na Blážině. Po asfaltový dálnici tě tam každou minutu smete prdelatej rádobybiker v barevnejch elasťákách. No, ještě že sem si to na Srbárně užil ještě v dobách, kdy tam moc lidí nebejvalo a po vylmetý cestě si tam každou chvíli někdo na kole rozbil hubu.
Zdeněkodpovědět 
  Re: ...Po asfaltový dálnici tě tam ..03:09:46 28.02.2012
každou minutu smete prdelatej rádobybiker v barevnejch elasťákách.
..cekani na povoden...
No, ještě že sem si to na Srbárně užil ještě v dobách...treba se to zase vrati, pac asfalt a prace taky neco stoji, a on ten asfalt moc pri povodnich nedrzi....
Hm, mozna by se Srbsko melo dohodnout s mestem Beroun, na nejakej prehrade, ktera by tu Berounku zregulovala....pac je to pro dobrou vec, je treba chranit novou cyklobruslo-lajnu a lezecky park!
hahaodpovědět 

 Komerce jako prase22:35:41 09.02.2012
Kam se to lezení sype, už vidím že za pár let povedou ke každýmu šutru eskalátory a u každé cesty bude turniket kterej tě pustí za 10 éček ke skále...
Ondra, stračesodpovědět 

 A,B.....07:05:50 10.02.2012
Ad.A, Je to hnus filajovej
Ad.B, By mně zajímalo financování. Předpokládám, že na dvě cedulky, hrazdy a přestěhování pár šutrů, někdo vyťuk pár míčů z EU fondů a eště mu přitlačilo MŠMT a MMR. No co vostatně už i to lezení je buzynes.
Dudyodpovědět 

 hysterie..08:52:29 10.02.2012
„Kam to lezení spěje“, „Komerce jako prase“, atd... Proč taková hysterie? Přibyly dvě hrazdy, dvě tabule, kamenný stůl a „židličky“ a pár borháků ve skále v místech kudy dávno vede cesta „Sestupovka“ klasifikace 2+ s jištěním po metru. Pochopil jsem, že se tam najde pár nových (lehkých) „přejištěných“ cest, proč ne? Aspoň si děti budou moct i nějakou tu cestu vytáhnout, nejen se nechat tahat na druhým. I když jedna taková cesta tam už je, jmenuje se „Pletánkův dárek dětem“ a to je čistej mramor... No zkrátka, jestli se někde mělo s budováním „lezeckého parku“ začít, tak nebylo vhodnější lokality než právě Alkazar. Ta asfaltka do Berouna a cyklostezka pod skalama s opěrnými zdmi je úplně jiný kafe...
bejbsodpovědět 
 Re: hysterie..10:03:14 10.02.2012
jo. místo zvoleno vhodně. romantici nechť si uvědomí, že rodinky s dětmi (a ty to budou užívat především) se nakoncentrují sem, nebudou blokovat na rybu a leštit ty asi čtyři lehké cesty co dítě na druhém vyleze po celém alkáči.

ostatně trend v rakousku je pár (desítek?) let podobný - v rámci oblasti s dejmetomu 400 cestami vyvokovat a zparkovat 20 cest s dobrým přístupem, bezproblémovou podlahou, přidat chemickej hajzlík, všude je vokolo klídek bez čoklů a ječících dětí, sokoli vesele hnízdí a krajinou zní ševelení větru.
Lukas B.odpovědět 

 Přejišťování09:49:32 10.02.2012
Jestli se cesty dojistily stylem té prasečiny, co svého času vznikla např. v Mikulášské - ta nekoordinovaná změť borháků á 20cm, tak se máme (máte) na co těšit.
Zdeněkodpovědět 

 Přejišťování09:49:51 10.02.2012
Jestli se cesty dojistily stylem té prasečiny, co svého času vznikla např. v Mikulášské - ta nekoordinovaná změť borháků á 20cm, tak se máme (máte) na co těšit.
Zdeněkodpovědět 

 ok10:12:25 10.02.2012
Petře, tomu fandim. Tady těch několik schnilejch lezeckejch magoru, který si myslej, že snědli všechnu moudrost, ignoruj. Jsou to paka s klapkama na očích, takový lezecký frajírci, který se ani nesnažej pochpit smysl. pro ně je důležitý je bejt zavřenej těmhle tendencím, mít svůj jasnej negativní názor, protože "já sem pan lezec" a všichni, kdo jezděj do srbska, jsou kreténi a rychlokvašky. Ptž je to tam oklouzaný, neni tam romatika, skoro jako na matějský... demagogický keci ubohejch zabedněnců bez rozhledu.
rychlokvaškaodpovědět 
 Re: rychlokvasko03:16:25 28.02.2012
Tady těch několik schnilejch lezeckejch magoru...

Ty tu "mluvis" jako Jakes, Milous...jo a nebyl to spisovatel, vis?
hahaodpovědět 

 srbsko10:38:33 10.02.2012
Souhlas, je to dobrá akce, v ČK je daleko víc oblastí na lezení než většina lidí ví. Do Alkazaru žádný drtiči stejně nejezdí, protože je to "pod jejich úroveň", vlatně tím vzniká docela pohodová atmosféra pro lidi, pro který není lezení jediným smyslem života. I v Srbsku je spousta krásných skal, kde je pořád volno např. Štítek, Vlasta atd.
jezodpovědět 
 Re: srbsko11:38:51 10.02.2012
Rovnez souhlasim, myslim, ze Petr zpravidla vzdy vi co dela a proc. vetsina kritiku jsou dle mne mladi nadsenci do uletu v podobe lezeni. Ja ale uz deti i male mam a vim, ze je to fajn vec, ovsem rad zalezu i treba v Adru. Dekujeme za info a hlavne praci.Samozrejme podotykame zasluznou...
Martas.odpovědět 
  Re: srbsko21:49:25 10.02.2012
Myslím že se mýlíš.Většina lidí, co tuhle vopičárnu alis lezecký park kritizujou,nejsou žádný mladý zapálený lezci.To,že to muselo stát ranec a je to zbytečná ptákovina,na který se někdo slušně nakapsoval,je věc jedna,ale věc druhá je ta,že fakt nechápu názory že je to dobrý pro děti..Co je na tom proboha dobrýho pro děti? Vždyť je to unifikovaná nuda v bejvalym hnusnym lomu.Děti jsme brali a spousta znýmých taky, někam normálně na skály, kde se mohli vyřádit a něco zajímavýho poznat. A to ohniště si sami založili a potom zase zahrabalii.Možná je "lezecký park" dobrý pro líný a nenápaditý rodiče ale pro děti fakt ne...
koníkodpovědět 
   Re: srbsko21:56:04 10.02.2012
koníku, ty máš dost, ty demagogu.. zkus se zamyslet, nadechnout a možná přijdeš na to, že na tom něco je.... ale ne, ty vlastně ne.... všechno špatně, blbej lom, ty seš přece frajer, kterej tvejm lezeckejm dětem dá mnohem víc i bez alkazaru .. takže do alkazaru jezděj kryplové,, viď, nějak tak jsi to chtěl napsat..
rodpovědět 
    Re: srbsko23:22:58 10.02.2012
cele srbsko je picovina ktora nema s prirodou vela spolocne, srbsku neuskodi uz pomaly nic ledazeby tam vybuchla bomba a odjebala skaly uplne prec. Kludne tam postavte co len chcete a poriadne to odistite nech sa tam Honza s detmi nezabiju v nejakom trojkovom rebre. Vysmykana picovina pre totalnych ceprov a zaciatocnikov z velkomesta. Lezci si dokupia benzin a zajdu napr do Labaku. Ospravedlnujem sa vsetkym "Srbcanom".. nie je to nic osobne, len postreh "lezca" na lezeckom vyletiku.
prolezecodpovědět 
    Re: srbsko19:49:57 12.02.2012
Jestli jsem demagog je asi vedlejší,prostě mně tyhle podivný okázalý projekty přijdou prostě zbytečný. A spasitelský a ospravedlňující kecy jejich tvůrců k smíchu.A kdo jezdí do Alkazaru je mi fakt jedno.
koníkodpovědět 
    Re: r03:27:02 28.02.2012
...takže do alkazaru jezděj kryplové

To ne, ale co to ma spolecnyho s likvidaci prirodnich cest, v zajdmu sobeckyho....pozor, jeduuuu...prece nekde na humny si musim nekde uzit kdyz uz jsem si koupil ten velocipeeeed neeee?

Jen vul, rekne dobra prace za ty prachy?:-)
Jen vul, nakupuje maso atd v supermarketech....ale zas je fakt, ze tam mas podzemni garaz, velikej pojizdnej kosik, vse pod jednou strechou....a kvalita? Az "do vcerejska" prej byla dobra?.. To bude zase nejaka kachna zavistivejch kryplu, co nemaj na to jezdit na nakupy vozem ne?:-))
Ach ..jak krasny je zit v iluzich...
hahaodpovědět 
   Re: srbsko14:39:51 11.02.2012
Taky beru děti do normálních skal. Ale jen po práci ve všední dny, protože v sobotu bych se v přeplněnejch skalách s dětma bál. Do klettergarten bych se v sobotu nebál a v Srbsku to můžeme spojit i s kolama. Unifikovaná nuda je dobrý termín, ale v tomhle případě střílíš vedle.
Bébulodpovědět 
 Re: srbsko10:33:47 13.02.2012
Koníku, chápu, že tě nezajímá, kdo tam jezdí, ale už nechápu, proč se k tomu teda vyjadřuješ. Jako prudit? Příjde-li ti něco divné, napiš zadavateli projektu :)
odpovědět 
 Re: srbsko23:06:30 14.02.2012
Ten slovenský kulturní přínos je vždy okouzlující... Kdyby se tam nekradlo desetkrát víc než tady, v hospodách měli něco jiného než vyprážaný syr a kyselé prdele personálu místo normálních obličejů, to by bylo v Alkáči i na světě radostněji...
odpovědět 
 Re: srbsko22:22:42 17.02.2012
A co kdyby sis dokoupil trochu víc toho benzínu a vrátil ses třeba na slovensko kde si můžeš vychutnat svojí romantiku?
odpovědět 

 Klettergarteny vznikaj i samovolně14:29:18 10.02.2012
Myslim, že je to celkem OK. Zkraje jsem očekával nějakej Affenzirkus, ale když mi malej blondýn ukázal v Ostrově vizualizaci, hodil jsem se do klidu.

Na místnim bafuňářskym levelu (OVK SZ Čechy) sice Klettergarteny neprošly, ale vony nám tu tak nějak vznikaj samospádem bez ohledu na to, co si komisárové myslej - např. Kreutzberk, Mravenec, Budov, Kašparák etc.

Pokud by účast sponzora přinesla od stávajících lezeckejch zahrádek love - třeba na slušný slaňáky - asi bych se kvůli tomu v křečích po zemi nesvíjel... 
Papoušodpovědět 
 Re: Klettergarteny vznikaj i samovolně17:37:05 10.02.2012
Jde jen o to, na co peníze za lezecký parky Svaz použije. V nějaké diskuzi Resch psal, že na marketingu Svaz za minulý rok vydělal kolem 14 procent z hodnoty rozpočtu. (Odhaduju tak půl mega).
Tak pokud si všechny prachy nerozdělej mezi sebe a větší část z nich dají ve prospěch lezecké veřejnosti, bude to OK.
Pavelodpovědět 
 Re: Klettergarteny vznikaj i samovolně17:37:10 10.02.2012
Na severu je to odjištěný skoro až moc blízko, asi měkneme, ale Tašov to dorovná, tam obtížnost překvapí;) Pro děcka je bezkonkurenčně nejlepší Budov. Lehce položené cesty 3, 4 kde si můžou sami cvakat a je to v lese:)
martanodpovědět 
 Re: Klettergarteny vznikaj i samovolně03:34:17 28.02.2012
asi bych se kvůli tomu v křečích po zemi nesvíjel..

Ale svijel Papousi, to ostatne poznas, az te nejakej spekatej radobybajker sestreli pro jisteni pod Blazou:-)

...ale dokud se to nestane, tak to nikdo nepochopi, stejne jako ze nestesti nechodi po horach ale?
hahaodpovědět 

 hmmm15:31:43 10.02.2012
Tak umim si predstavit rodinu s detma jak se tam odpoledne vyblbnou. Myslim si ale, ze takovyhle hrazdy by mely byt u kazdeho druheho baraku + klasicky prolejzacky. Ono totiz ty moderni a "bezpecny" decky parky nemaji ani jeden prolejzaci, veseci aparat. Samy baracky, schudky, vlacky atd. Pak se decka neumi ani povesit natoz pritahnout a udelat shyb. Kde to maji ovsem delat ze?
MMModpovědět 

 Převratný vynález16:13:47 10.02.2012
Navíc nechápu, proč se kvůli pár šutrům, hrazdě a ceduli dělaj vizualizace, projekty, píár, debaty na nejvyšší úrovni, propagace hotového, atd. Jediný co mně napadá, že by za takový veledílo, jinak nikdo nevyvalil prachy který na to dozajista padly. Cedulku s průvodcem, lavičku, vohniště.... najdeme ve spoustě oblastí, akorát že to smrkli místňáci zadara a nikde se tím nepotřebujou prsit. Ale už se z toho stal "projekt o kterém se mluví" a brány k penězům se otvírají. Jo a někdy ve vosmdesátejch letech sme stloukli dvě lavičky pod Vojtěchem a vyčistili vohniště, taže jsme vlastně jedni z takových praotců klettergarenů alias lezeckých parků.
Dudyodpovědět 
 Re: Dudy03:39:51 28.02.2012
projekt o kterém se mluví
Tak toz doba se meni, dneska uz se ani nedelaj prvovystupy, to je "stredovek" , dneska se delaj uz jen projekty, ..vis?...lepe to zni:-))
hahaodpovědět 

 bordel16:23:48 10.02.2012
Jo a možná by společnost ERA mohla spíš jet vysbírat ten bordel co v alkáči je. A nejni ho málo.
Dudyodpovědět 

 Vizualizace09:00:51 11.02.2012
V Srbsku jsem byl, to už je dávno, tak si ani nepamatuju. Je skutečně první patro s odjištěnými cestami tak nízké, tak jak je vidět na vizualizaci? Přijde mi, výška tak na 2,5 až 2,8 vizualizovaného lezce v nejvyšším vizualizovaném místě. Rovněž ty vizualizovaná patra mě zmátli, jsou dvě anebo jako je na nákresu 4 či 3? Z fotek mi to není jasné. Děkuji za reálnou odpověd.
Elementodpovědět 
 Re: Vizualizace20:55:49 11.02.2012
Kdy přijdeš od Srbska, tak nejspíš vlezešrovnou do prvího patra, dole pod tebou je ještě "přízemí". Tam je to opravdu nízký, ale dá se tam zablbnou a z dětma je to supr. Pro uplně nejmenší doporučuju cestičku pod balvanem, a jistěte se shora od balvanu pod Petrovou cestou. cca klidně pro 3letý dítě. Vyzkoušeno :-)
jezodpovědět 
  jsem pro každou kravinu11:41:43 12.02.2012
Docela bych uvítal i nějakej malej hambinec, masáže a točenou dvanáctku..... po lezení mám na tohle vždycky chut.... půjčovna matroše, pro lidi co tam chodí venčit pejsky, možná bych tam i někam napral umělé chyty (asi všude,klouže to)a místního fotografa, co bude fotit akční fotky "profilovky" na facebook.....v zimě bych na to vše lil vodu, jako smyslu zbavenej a mohl by se tam lozit drájtůlink...a ta zmrzlá skála by se tak rozrušila, že by celej alkazar na jaře spadnul....
Jsem pro každou kravinu.....
Arabodpovědět 
   Re: jsem pro každou kravinu16:49:23 12.02.2012
Marně hledám odpověď proč se lezení.... Dříve bylo lezení jen pro vyvolený nadšence a dnes je to v podstatě proletariátní kratochvíle. Je to pro mne řekněme divný ale nedbám a lezu dál, ikdyž občas i z lezecké komerce zavrávorám.
odpovědět 
   Re: jsem pro každou kravinu21:59:24 27.02.2012
jojo, mas pravdu, sem muze napsat kazdej jakoukoli kravinu: mraz, hodne vody a dry-tooling! nebyl by to spis mokro-tooling?
jnsnodpovědět 
   Re: jsem pro každou kravinu03:46:49 28.02.2012
Docela bych uvítal i nějakej malej hambinec, masáže a točenou dvanáctku....

Mas recht Arabe, možná by společnost ERA mohla dokonce i tohle nejak dotovat, napriklad z dotaci EU, ale musel by na to nekdo udelat fuck kvalitni projekt, piar,vizualizace no a trebas s Dalikem to nejak prolobovat!:-))

Ale vem si ten kraval kdyby to vyslo, ty rodiny nas*any, ze uz tam nemuzou jezdit s detma zase:-))
hahaodpovědět 
 Re: Vizualizace20:36:55 13.02.2012
Opakuješ se a to asi děláš celí život.Podle tvého příspěvku jseš ještě panic co....:-).A nebo si za to musiš vždy zaplatit hmm...
odpovědět 
 Re: Vizualizace09:00:52 14.02.2012
hambinec by byl dobrej :)
Kubaodpovědět 
 Re: Vizualizace12:19:05 16.02.2012
Dík za odpověd.
Elementodpovědět 
 Re: Vizualizace12:21:18 16.02.2012
Neměl by jsi tak koukat na televizi, zejména na pořady kriminálních psychologů. Hraješ si na něco co nejseš.
Elementodpovědět 
 Re: Vizualizace12:32:18 16.02.2012
starej se o sebe, ta jak si to dělám, do toho je ti uplny h...o. Já jsem se jenom zeptal, a opakoval jsem to aby bylo jasné porovnání, k čemu jsem to vztahoval. Takže jestli hledáš mezi řádky ironii, tak jsi na špatném místě, to co udělal p. Resch v Srbsku, mě vůbec nevadí. Jdi se léčit, asi trpíš paranoiu, lituju tě chudáku.
Elementodpovědět 

 tam sa lezie?09:48:13 13.02.2012
tam sa normalne lezie? ved to vyzera otrasne, rozsypane schodisko, nech tam postavia aj Mc donald ani ten tomu nepomože...
odpovědět 
 Re: tam sa lezie?00:18:54 14.02.2012
Ne bratře z východu tam se neleze.To přece nejsou tatry.
odpovědět 
 Re: tam sa lezie?10:52:21 14.02.2012
Tatry su na tom podobne, ved aby si poliezol par peknych metrov v kompaktnej stene tak sa musis pretrpiet par dlzok v srackach nie dakujem..
odpovědět 
  Re: tam sa lezie?03:52:03 28.02.2012
Tatry su na tom podobne,...

Jiste, proto vyasfaltovat a zrekultivovat, pac pak to bude skutecne paradni lezeni a zazitek z prirody...
a co na to doktor Cimicky?
hahaodpovědět 
 Re: tam sa lezie?11:13:03 14.02.2012
No, Tatry jsou na tom co do lámavosti ve srovnání s Alkazarem přecijen ještě hůř, rozhodně né podobně.
honzaodpovědět 

 díky.15:00:13 14.02.2012
To co je zde prezentováno hodnotím vysoce kladně a děkuji za to.  Nechápu proč se tady všichni čertí a pak jedou bušit do Massone nebo Naga kde je to přesně stejné. I v Juře si v brouzdališti pod skalama běžně mejem nohy a na houpačkách u dětského hřiště se houpou také nejen naše děti. O lavicích u skal vůbec nemluvím, vždycky je to velmi příjemné a myslím že nejen pro mě.
Je to po delší době věc, za  kterou oceňuji ČHS, že "udělali něco pro lidi". Osobně tam asi hned tak nezamířím, ale takto dle mého vypadá pěkný přínosný a hlavně dotažený projekt. A pokud se tam dostanu, velmi ocením možnost si beztrestně opéct s dětma buřta a normálně posedět, případně zablbnout s dětma na dodaných "prolejzkách", případně na jednoduchých cestách.
Netvrdím že to takto chci všude, nechtěl bych bejt v kůži toho kdo to vybírá a dojednává, ale zrovna Alkáč je opravdu super volba.
Řeči o komerci si nechte na dobu až tam bude někdo sedět a vybírat za vstup do skal, ale nyní je to tak jak se mi to líbí - samo s přispěním sponzorů ale z našeho pro nás.
Případné výjevy o zabité romantice na srbsku mě jen rozesmívají...
BBodpovědět 
 Re: díky.16:52:20 14.02.2012
něco vopravdu pro lidi by udělali, kdyby si nenechali ukrást třeba chatu v Ostrově, víc propagovali horoškolu v rámci svazu(to by těm začátečníkum fakt pomohlo, ne hrazdy),
dbali na ROZUMNOU údržbu skal, poučili se z ankety třeba...
to by mělo pro lidi význam, ale tohle?
to fakt nikomu nepomůže.
j.odpovědět 

 zbytečnost16:47:57 14.02.2012
myslím, že je to naprosto zbytečné, ohniště tam bylo vždycky, šutrů je vůkol dost(a stejně tam nebudou) no a ty hrazdy? k čemu? bude na nich někdo cvičit? ne, jen to bude blbě vypadat. a stejně je dozajista nějací blbci časem zničí. co tam tedy vlastně bude nového a k něčemu? nic, jen se může říkat, jo udělali jsme lezecký park.
Nebo mi uniká něco zásadního, co tam bude? Zatím mám pocit, že se díky ceduli a hrazdě bude dělat, že se udělalo něco, co už tam dávno je a hrazdy ni cedule vlastně netřeba.
není to zbytečné?

Co takhle lavičky?

a kde budou další parky?

a je nutné lezení ještě popularizovat? už tak jsou skály olezené a slaňáky projeté od spouštěčů a hloupých rybařiků neschopných dát si tam dvě presa...

ach jo.
kdybyste radši za ty prachy inteligentně přejistili starej rez v cestách, který se nelezou právě kvůli tomu rezu(a naučili osoby k tomu pověřené to dělat správně a s rozumem a la dvakrát mysli, jednou vrtej).

PS. Skoby šli mnohdyde do řiti, ale nový tam dát nesmíme podle pravidel...
k.odpovědět 
 Re: zbytečnost10:58:31 15.02.2012
Koknrétně v kterých cestách Ti co chybí?
 martanodpovědět 
 Re: zbytečnost11:19:06 15.02.2012
K.,
lavičky nahrazují kameny, stůl je také pouze větší kámen, v původním záměru byl i kámen jako ona rozcvičovací atrakce, ale nebylo to možné realizovat. Až se někdy zastavíš, zjistíš, že tohle zase tak špatně nevypadá.

Přejišťování jsou realizována postupně prostřednictvím Vrcholové komise, máš-li nějaký konkrétní podnět na výměnu, obrať se na správce skal nebo dotčenou OVS. Jinak si myslím, že ten milion z rozpočtu a ta obrovská spousta dobrovolnické práce je v těch skalách dost znát.
Tento lezecký park nestál ČHS nic (naopak je plněním pro partnera, který přináší peníze do rozpočtu ČHS), vzniklo zázemí a nové dobře odjištěné cesty.

Respekt většinové společnosti vůči lezení je myslím velmi důležitý. Jedním z nejhorších příkladů jeho neexistence je právě Srbsko. Při projektování cyklostezky nikoho nenapadlo, že se na skalách taky leze. Horolezci se k projektu nemohli vyjádřit, protože o něm nevěděli. Dnes je projekt realizován a těsně pod skalami vede cyklostezka i v místech, kde dříve rostla tráva a dalo se stát mimo cestu. V době, kdy projekt již byl realizován jako cyklostezka, nemá na té cestě nějaký lezec co pohledávat. Bohužel. Z tohoto důvodu tam ani nikdo neumístí ceduli, aby se na horolezce dávalo pozor. Jsem rád, že jsme mohli Lezeckým parkem upozornit na to, že horolezci mají ve skalách taky své místo a musí se s nimi počítat. Na cedulích stojí na závěr poměrně obsáhle historie lezení v lokalitě toto: "Horolezectví je dlouhou řadu let nedílnou
součástí dění v Českého krasu. Vede zde několik
stovek výstupových tras, za tímto sportem i vášní
sem jezdí tisíce lidí. Prosíme proto o respektování
horolezecké činnosti a zejména cyklisty o zvýšenou
opatrnost při projíždění úseky přímo pod
skalami."
Alespoň tak jsem se snažil upozornit ty davy proudící pod skalami, aby horolezce vnímaly.
Třeba si jednou vybudujeme takovou pozici, že až se budou někde omezovat podmínky pro lezení, třeba si při vymýšlení projektu někdo vzpomene na to, že na těch skalách taky někdo leze a zeptá se, jestli se nechceme (ČHS) k projektu vyjádřit.
Tuhle pozici bych rád, aby mělo české horolezectví.
Petr Reschodpovědět 
  Re: zbytečnost04:19:55 28.02.2012
V době, kdy projekt již byl realizován jako cyklostezka, nemá na té cestě nějaký lezec co pohledávat.

Co s tim Petre, nebylo by lepsi Blazu tedy odtezit? Odstrelit? Prineslo by to jiste velkej zisk ne? Navic by doslo k rozsireni cyklostezky, kdyz tam uz nema lezec co pohledavat...
Z tohoto důvodu tam ani nikdo neumístí ceduli, aby se na horolezce dávalo pozor.
A skutecne si myslis, ze by tohle stacilo? Jak to vypada na silnici v provozu v cr prece vis dobre ne? Jenze tam sedis v aute, nejistis..
Cedule, to je problem to dodatecne osetrit, kdyz nejaky "inteligent-projektant pozapomel??"..(..ale to je divny, to by musel bejt slepej, prece pokud tam byl, musel videt nejaky zelezo na Blaze)..pred skolkama , skolama, jsou bezne dodatecne dodavany retardery....proc to nenapravit nejak podobne? To skutecne cyklisti prijdou o tolik? Kdyz kolem Blaziny budou muset jet pomaleji, a treba i s nejakou mensi zabranou na zacatku a konci Blazi...nejakej metr od steny, tak, aby ten co cumi nahoru nemusel koukat co 4vteriny zda se na nej neriti bajker?

"Horolezectví je dlouhou řadu let nedílnou
součástí dění v Českého krasu. Vede zde několik
stovek výstupových tras, za tímto sportem i vášní
sem jezdí tisíce lidí. Prosíme proto o respektování
horolezecké činnosti a zejména cyklisty o zvýšenou
opatrnost při projíždění úseky přímo pod
skalami."

tohle upozorneni by prece jasne obhajovalo a vysvetlovalo retardery a trochu vsunutou zabranu na zacatku a konci steny smerem k rece , ne?

Třeba si jednou vybudujeme takovou pozici,....
Ne, pokud se nespomali jizda necim podobnym ted, nespomali se nikdy.
Mam drahy kolo, ...kurnik tak si chci uzit, je tu cyklosteska a ja po tejdnu tvrdy prace v kanclu si chci uzit, ..chapes?
Co je mi do toho ze tam stoji nejakej Resch a nekoho jisti?
Je tu cyklosteska, je:-) Vadi vam to? Tak jste ji tu nemeli delat, prece ne?
atd, atd....
Jsem optimista, napravu zjedna priroda sama....povodni:-)
hahaodpovědět 
 Re: zbytečnost12:09:12 15.02.2012
konkrétně:

Oblast: Řež
Cesty: Skoro všechny
Co chybí: Slaňáky
honzaodpovědět 
 Re: zbytečnost09:44:12 16.02.2012
To je dobře, to k lezení v Řeži patří. To se takhle vezmou vklíněnce a smyčky a ty štandy se udělají. Ale neboj, prý je tam i jeden sektor pro takové vyznavače. A konkrétně v Krasu některá cesta z těch více než 500?
 martanodpovědět 
 Re: zbytečnost11:54:45 16.02.2012
Dobře, žes to s tou stezkou popsal Petře, jsou to takový skoro detaily, který si člověk neuvědomí a nakonec hrajou poměrně velkou roli.
Steveodpovědět 
 Re: zbytečnost15:44:46 16.02.2012
Ahoj,

je samozřejmě škoda, že výstavbu cyklostezky nikdo nekonzultoval, nicméně si myslím, že by to ani nemělo smysl. Jediná jiná cesta pro kola vede přes Hostím a to je teda sakra zajížďka. Dále mě napadá cedule "cyklisto sesedni .." před a za Blážou, o kteréžto místo se asi hlavně jedná, ale kdo opravdu věří tomu, že by to někdo respektoval.
jezodpovědět 
 Re: zbytečnost13:00:09 17.02.2012
Je samozřejmě naivní si myslet, že bychom zastavili stavbu cyklostezky. Ale na paramerty dotované cyklotrasy bylo zapotřebí rozšířit starou cestu. Dalo se to udělat směrem od skály, aby tam zbyl proužek pro stání jističů. Udělalo se to zaříznutím až přímo ke skále a tudíž tam není kde stát.
Petr Reschodpovědět 
 Re: zbytečnost13:00:17 17.02.2012
Je samozřejmě naivní si myslet, že bychom zastavili stavbu cyklostezky. Ale na paramerty dotované cyklotrasy bylo zapotřebí rozšířit starou cestu. Dalo se to udělat směrem od skály, aby tam zbyl proužek pro stání jističů. Udělalo se to zaříznutím až přímo ke skále a tudíž tam není kde stát.
Petr Reschodpovědět 
 Re: zbytečnost22:29:08 17.02.2012
Petře a co těleso břehu podél řeky? Je tam dost dobře vidět ten zlom, kde klesají kvádry z kamenů k vodě. Povodí břeh pokud vím rekonstruovalo těsně před cyklostezkou a nevypadá to, že by byli ochotný břeh posouvat. Myslím, že přesně stejná rovinka jako je teď už tam vlastně byla, akorát, že mezi kamením byla vyjetá a vyšlapaná jen úzká cestička, která občas obcházela strom atd. Čímž neříkám, že to udělali výborně. Jen si nemyslím, že pro Povodí jsme partneři a ten problém s cyklostezkou je tak jednoduchý. Současný stav je dobrý k tomu, že až se to třeba za 10, 20 let bude rekonstruovat, možná někoho napadne komplexně řešit všechny aktivity a potřeby. Prostě podívat se, co je tam špatně a udělat to líp, možná.
 martanodpovědět 
 Re: zbytečnost20:53:40 18.02.2012
čau,

to rozšíření mě taky napadlo, ale ani jsem to tam nepsal, těch peněz co by to stálo by kvůli nám nikdo neinvestoval. Dnes jsem lezl na Štítku a schválně jsem si představoval ty dva pruhy, jeden pro jističe a druhý pro kola. To fakt nejde. Jinak si tvý práce vážím a romantiku to místo rozhodně neztrácí. Mimochodem v létě jsem v Alku přespával se svojí 3letou dcerou a kolem 10 v noci se tam choděj pást koně a čundráci tam stále v domečku přespávaj. Ráno když padá mlha jsme dole přesně pod Petrovou cestou lezli a pro děti je to prostě super. Naopak mi tam chybělo v tom dolním patře něco víc pro ni aby si tam mohla víc zablbout než jenom poslouchat "sem dej nohu a tady ruku". V konečné fázi lezla po tom stole, co tam už je nevím jak dlouho, takže hrazdy taky OK.
jezodpovědět 

 311:52:55 15.02.2012
Vážení nadšení mě snad prominou, ale výsledek hodnotím na 3. Jasně že podobný místa jsou prospěšný, odlehčují skalám, dají se PR prodat atd atd... V Arku a jinde je sice něco podobného v této podobě, ale aktuální standard podobných míst je trošku jiný. Myslím, že by podobný prostory rozhodně neměly vznikat bez zajištěného WC, protože, kam asi ty lidi, který se tady budou štosovat budou chodit? (Pochopili to už leckde v cizině, ale i u nás, např. letos ta tojtojka v Prachově je super počin )Dále si nemyslím, že by iniciátorem takovýdle akce mělo být ČHS. ČHS by mělo maximálně možně podporovat místňáky v jejich snažení a né nahrazovat nečí nečinnost... Stávající postup je dle mého jen ukázkou fungování svazu, které není úplně dokonalé. Nebo snad lépe řečeno cítím v tom potřebu plést se do věcí až příliš, zatímco jinde ochota řešit jiné potřeby není veliká. Vcelku fandím současnému vedení svazu, ale mám pocit, že něco není ve fungování ČHS vs Oddíly a členové stále optimální. Na druhou stranu sem jen řadovým členem, který do toho moc nevidí ;-)
Dájaodpovědět 
 Re: 313:23:11 15.02.2012
Díky za reakci.

S WC máš absolutní pravdu. Jeho neinstalace má dva důvody - jednak do lokality přivádíme absolutní zlomek návštěvníků. Ta masa jsou nelezci. Očekával bych tedy, že tuto službu zajistí Město Beroun, které sem přivedlo jezdce na kolečkových bruslích a cyklisty. Druhý důvod je určitě hodně sebekritický, ale my na víc zatím prostě nemáme. Ani ne tak investičně, jako z hlediska provozu. Sem za víkend zavítá možná i několik tisíc lidí (z toho 200 lezců) a s jednou boudičkou bychom tedy asi těžko vystačili.

Otázka lokální starostlivosti je taky absolutně na místě. Tenhle první Lezecký park ze strany ČHS (ale v nejrůznejších lokalitách si už lidé bez jakéhokoli přispění ČHS své "parky" vybudovali) byl natolik novátorský, že to muselo být posunováno z míst "nejvyšších" (navíc to hodně souviselo s marketingem). Jinak by naše koncepce "parky" budovat zbyla pouze na papíře. Navíc, já jsem z okolí Berouna a logicky bych tedy nedokázal něco takového hrnout se stejnou silou např. v Brně. Někde tam totiž možná bude "park" další a ten už si samozřejmě budou dělat místní.

Takže já jsem napoprvé za trojku docela rád. Díky
Petr Reschodpovědět 
 Re: 313:30:18 15.02.2012
U Brna? Kde prosím tě, jestli to teda není tajný...
Willhemodpovědět 
 Re: 314:02:18 15.02.2012
Nevím, neznám, asi by se to dalo zjistit, ale já bych počkal, až co vymyslí místní, zatím je to hodně v plenkách.
Petr Reschodpovědět 
 Re: 314:42:52 15.02.2012
brno neeeeeeee :(((( ouvejs,prijdem o lokalitu....
Nemuzu si pomoct,ale porad me to odpuzuje. Jeste fakt vlezny a tricka s hadrama podle poslednich cool motivu,pac bez nich to nejde.
Na jednu stranu to chapu,pro rodiny s detma a novacci,ale... Fakt musi vse vypadat upravene. Neni preci jen "divoka" priroda taky pekna.
Beru udelani cesticek,prorezani stromu,tvorba mensiho ohniste s posezenim atd.,ale preupravenej plac je uz moc..

A jestli chs neco chysta v brne at se aspon prikloni k demokracii a da o tom hlasovat. Pac ne vsichni milujem deckej plac a neustali hlidani pod sebou zda tam nebeha ratolest zodpovedneho rodice... (napada me stranska,ale pevne verim ze se tak nestane)!
odpovědět 
 Re: 319:54:26 15.02.2012
Tipuju Baby :)
 martanodpovědět 
 Re: 308:43:30 16.02.2012
Báby ne, mělo by to být v Krasejcu. Na asi nejrozumnějším místě, takže netřeba se obávat.
Willhemodpovědět 
 Re: 314:58:36 16.02.2012
tam je to asi nejvíc family-friendly..
Jenaodpovědět 
 Re: 313:36:53 17.02.2012
Někde ve Žlebech?
M.odpovědět 

 přírodní lezecká oblast?21:41:43 17.02.2012
na Alkazaru se  po zbudování In-line Cyklo stezky už nedalo mluvit o žádném zážitku z lezení v přírodě bez lidí. Možná ani před tím. Spící bezdomovci ve štolách a o víkendu obsypané skály.Směšní ochranáři kteří dávají pokuty za přespání a přitom přehlížejí hromadu odpadků v křoví. Zkrátka Alkazar je už dávno tréninkový areál pro Prahu a okolí, nový projekt zvýší bezpečnost a o žádné ztrátě romantické lezecké oblasti v nespoutané přírodě se mluvit nedá
Kubajzodpovědět 

 Je to jen názor, nic víc17:10:21 04.03.2012
Dnes jsem vyrazili na Alkazar a s parkem nemám problém, protože v dolní části jsou cesty tak lehké, že opravdový lezec si jich ani nevšimne. Jen mě trochu překvapilo to, že se nám na těchto cestách určených pro začátečníky po nohama urvaly kusy skály, a několik míst je na poklep hodně "dutých". Horní část u Sestupovky jsme nelezli, jen jsem se koukala, a taky v tom nevidím žádný problém.
A ti začátečníci si to aspoň v relativně bezpečném terénu odzkouší. Třeba pak neudělají fatální chyby. A to že je to od Berouna do Srbska jako na promenádě, tak s tím asi nic neuděláme, tak prostě půjdeme jinam.
kacasodpovědět 

 Je to jen názor, nic víc17:12:40 04.03.2012
Dnes jsem vyrazili na Alkazar a s parkem nemám problém, protože v dolní části jsou cesty tak lehké, že opravdový lezec si jich ani nevšimne. Jen mě trochu překvapilo to, že se nám na těchto cestách určených pro začátečníky po nohama urvaly kusy skály, a několik míst je na poklep hodně "dutých". Horní část u Sestupovky jsme nelezli, jen jsem se koukala, a taky v tom nevidím žádný problém.
A ti začátečníci si to aspoň v relativně bezpečném terénu odzkouší. Třeba pak neudělají fatální chyby. A to že je to od Berouna do Srbska jako na promenádě, tak s tím asi nic neuděláme, tak prostě půjdeme jinam.
kacasodpovědět 
 Re: Je to jen názor, nic víc18:38:41 06.03.2012
několik míst je na poklep hodně "dutých".
-otlouct!
Třeba pak neudělají fatální chyby.
-omyl! Prave navopak..
hahaodpovědět 

 wc19:12:25 27.03.2012
Je super že se dělá něco pro začátečníky. Díky asfaltové cestě je dobrý přístup,až pod skálu,ale díky tomu se zde nejen leze,ale take kouká a dělají se odpočinky všeho druhu.Po sváče se hle musí na záchůdek, ale kam záchody nikde a tak se kadí ,čůra kde se dá.Myslím,že by za to stálo něco vymyslet???? Co ??? Díky P.
pavel odpovědět 

 Kde zustal onen trenazer padu?11:02:43 17.05.2012
Jako docela zajimavy prvek mne prijde ten trenazer padu. Pro spoustu rychlokvasek z preklizky by mohl byt uzitecny, ale misto pneumatiky na obrazku jsem tam vidle jen par borhaku. Je to tak, ze to jeste neni hotove, nebo uz to nekdo ukrad? Pripadne je treba se domluvit a material si nekde zapujcit obdobne jako je tomu na Klokockach?
robinodpovědět 

 Alkatraz levy13:02:59 01.04.2014
Největši kravina co se dala udělat. Lidi jsu opravdu jako idioti. Ty cesty v levej casti Alkatrazu jsou ted nelezitelny.. dole je 40 deti a skala se loupe jako pernik a to nemluvim o tej dlouhej ceste co vede az nahoru (50 m) ten stand nahore je opravdu hruza, horni cast je celkove rozdrolena a v ruce zustavaj kameny o velikosti fotbalovyho mice. Kdyz mi tam zustal jeden kamen v ruce tak mi pri pohledu dolu nebylo dobre 11 deti sedelo na hrane skaly dole, oprimo podemnou. Nechtel bych bejt v situaci, ze mi ten kamen upadne a dole to nekoho zabije. Jestli ta cesta ma bejtz dotazena az nahoru tak to chce kladivo a majzlik a omlatit tam alespon to volny ( a ze toho bude opravdu hodne) v jinym pripade je to jen zbytecnej hazard.
.odpovědět 

 Alkatraz levy13:03:01 01.04.2014
Největši kravina co se dala udělat. Lidi jsu opravdu jako idioti. Ty cesty v levej casti Alkatrazu jsou ted nelezitelny.. dole je 40 deti a skala se loupe jako pernik a to nemluvim o tej dlouhej ceste co vede az nahoru (50 m) ten stand nahore je opravdu hruza, horni cast je celkove rozdrolena a v ruce zustavaj kameny o velikosti fotbalovyho mice. Kdyz mi tam zustal jeden kamen v ruce tak mi pri pohledu dolu nebylo dobre 11 deti sedelo na hrane skaly dole, oprimo podemnou. Nechtel bych bejt v situaci, ze mi ten kamen upadne a dole to nekoho zabije. Jestli ta cesta ma bejtz dotazena az nahoru tak to chce kladivo a majzlik a omlatit tam alespon to volny ( a ze toho bude opravdu hodne) v jinym pripade je to jen zbytecnej hazard.
.odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.