LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140237 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
9a - Olomouc
Bouldrovka Hrušovany u Brna - Hrušovany u Brna
Flash Boulder Bar - Brno

Prodejny
Green sport - Brno
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
HUDYsport - Ústí nad Labem

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Film: Bijící srdce boulderingu

Celý film Bijící srdce boulderingu o lezení high ballů na Petrohradu a okolí, který se promítal letos na festivalech v Teplicích nad Metují a v Popradu, zveřejnili nyní jeho tvůrci na Youtube.

Film se také promítal asi poprvé veřejně na posledním Petrohradském padání. Má cca 22 minut. Zde je ke zhlédnutí:




sth   [úpravy] 09:39 27.12.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kometa jak z řešeta13:42:16 27.12.2017
Jj pobavilo, hlavně ta Kometa, ty vole tam se to asi hodně čistilo...hlavně ty ďůry :-D.
odpovědět 

 pěkný19:23:16 27.12.2017
Krásné prostředí, pěkné lezení,trochu podobné je to u nás, akorát na to poslední dobou nemám moc čas, ať se daří i nadále
david kodpovědět 

 Snad mě šálí zrak...22:44:49 27.12.2017
Ať se na mne autoři videa nezlobí, ale z mého pohledu je to naprosto šílený.
Vy (myšleno autoři videa a protagonisté) opravdu nevidíte na svém jednání nic závadného?
K čemu to video je?
Azbestodpovědět 
 Re: Snad mě šálí zrak...23:31:39 27.12.2017
petr resch 100x jinak :)
odpovědět 
 Re: Snad mě šálí zrak...08:03:12 28.12.2017
uz tolika nepracuj, leze ti to na mozek. Si snad o boulderinku muže každý natočit co chce. A nebo ne? Na druhé straně si taky myslím, ze Kartáč nemá ve vedení CHS co dělat, ale to s videem nemá nic společného a rad jsem se na to podíval.
odpovědět 
 Re: Snad mě šálí zrak...09:31:28 28.12.2017
Nic zavadnyho nevidím. Sóla k lezení patří.Pokud někomu nespadne na hlavu,jeho boj. Jen ty emočně vyhrocený prožitky by si mohl odpustit. Ale to je jen můj pohled na věc. Takže video dobrý.
Patrik Fabingerodpovědět 
  Re: Snad mě šálí zrak...10:26:29 28.12.2017
Ty nic závadného nevidíš. Ok.
1:15 "Dneska krásnej bouldřyk" Krásně vystihuje přístup. Podle mě ne, je to jen vysólovaná stará cesta Ořezávátko, tím narážím na zasahování do starejch boulderů, který mají jméno a známý autory.
7:20, 8:23, 13:20 Jako 2. místopředseda ČHS se natáčím při porušování zákona a veřejně to prezentuju. Pak se na Donnský pozdravím s Boženkou, která vyjednává s OP výjimky a strašně jí s tím pomáhám.
17:26 - Ve stínu toho co se děje vlevo vidím vpravo shrnutej koberec mechu o tloušťce 20cm a rozměrech 6x2m. To pod kamenem 1,3m vysokým, kde vznikly dva bouldery tuším 5C a 6A. Tak to si taky dám na video.
Ale asi mi to fakt leze na mozek. Filmík náááádhernej.
Azbestodpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...10:34:42 28.12.2017
21:24 Kamera Miloslav Šramota. Náhradník Disciplinární komise ČHS
Azbestodpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...12:33:33 28.12.2017
Ohniště na Josemitu je leta letoucí a využívají jej všichni s vědomím místních lesáků. Patří vlastně k lezení v Josemitu stejně jako tradiční věci od Oldy, na kterého zde s úctou vzpomínám. Video vzniklo dávno před Kodexem a domnívám se, že apel by měl směřovat zejména na vytváření ohýnků v místech, která nejsou "tradiční" a dlouhodobě akceptovaná místní komunitou napříč majiteli pozemků, lesníků, lezců. Historický záběr z Vlčáku (10 let?) je nějakou vzpomínkou na nějakou dobu. Když se podíváme na řadu archivních záběrů, uvidíme v nich partičku lezců u ohně, spaní kdekoli...a přitom ten zákon byl i tehdy stejný.
Slovo "bouldeřík" je samozřejmě nadsázka. Myslím, že v kontextu před tím řečeného jest to patrné. Zkuste se podívat do databáze na Horosvazu (kterou jsem se snažil doplnit dle mně dostupných zdrojů), do nejnovějšího průvodce na Kapucínské skály apod...veškeré oficiální materiály uvádějí Ořezávátko jako cestu. Budu samozřejmě rád, když někdo z pamětníků doplní chybějící informace. Já ty své čerpám zejména z vrcholových knih, kterých bylo po Petrohradu rozseto několik a které jsme stihli s bráchou opsat, než je někdo ukradl. Nevím, zda existuje jiný archivní zdroj z centrální části Petrohradu. Z Kapucínek byl skvělý takový na průklepovém papíru psaný průvodce od Oldy, ale ten jsem někde ztratil. Čerpám tedy z informací Máry Bekeho a Pepíka Kopeckého, což je ale jen ta rakovnická větev, ta plzeňská mi chybí. Pojďme to dát do kupy a udělat v tom pořádek.

Filmík je osobní zpovědí člověka, který má oblast rád a leze v ní 35 let. Má v ní několik stovek cest a několik tisíc boulderů. Vykousnul jsem si část, která mě baví asi nejvíc z boulderování a rozhodně to tedy není nějaký ucelený dokument o celé oblasti. To je myslím jasné už z názvu. Rád se podívám na filmy z jiných domácích oblastí, není jich bohužel mnoho, zejména z těch oblastí nepískovcových.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Snad mě šálí zrak...12:46:58 28.12.2017
A co řekneš na ohně na nových fotkách a videích na FB Petrohradské Padání, které vznikly až po červnovém setkání v Ádru? Si nevidíš do huby, viď? A co úplně stejné masivní čištění jako dřív? Ale to vlastně nevadí, za chvíli to bude zase zelený jako ty jiné tisíce tvých bouldrů.
odpovědět 
      Re: Snad mě šálí zrak...13:30:16 28.12.2017
Petr si pravdu vždycky najde, jo B kodex má tak trochu u prde.. Jako předseda může totiž vše, i přes zákazy, to se ví...
odpovědět 
      Re: Snad mě šálí zrak...14:53:04 28.12.2017
Poslední anonym, na který odpovídám. Do lesa nechodím sám a nová oblast se nachází poblíž oblíbeného tábořiště čundráků a dětí ze školy v přírodě. Stejně tak tudy prochází cyklodráha s umělými skokánky. Věřte nebo ne, ani ty nejsou mojí prací. S čištěním jsme výrazně polevili a koberec, který zmiňuje Azbest ve svém příspěvku a o které jsme se spolu bavili s tím, že jsme se shodli, že tohle je zbytečné (já jsme si ho na videu nevšiml) je zkrátka minulostí. Kdo chce psa bít, vždycky najde si hůl. Běžte lézt.
Petr Reschodpovědět 
       Re: Snad mě šálí zrak...15:00:36 28.12.2017
No ještě že ten oheň neudělali rybáři...
odpovědět 
       Re: Snad mě šálí zrak...15:30:24 28.12.2017
Nás nezajímá, co dělají čundráci, děti a bajkeři. Nás zajímá, co dělá místopředseda ČHS, jenž by měl jít příkladem. A myslíš si, že jsme úplně slepí a blbí? Když jsou vedle sebe 2 kameny a jeden je úplně čistej a druhej je úplně pod mechem, tak je to určitě dílo přírody. Zázrak!
odpovědět 
       Re: Snad mě šálí zrak...15:44:19 28.12.2017
Tak vše při starém. Tu ani tisíc fotek, tisíc kodexů, ... nepomůže. Nějaké odůvodnění a zcela jasné vysvětlení se vždy zrodí. Vždy příkladem pro řadové členy! Tak to má být! Až se začíná zdát, že kodex vznikl hlavně pro jakousi virtuální úlevu svědomí.

A nakonec, pokud je poblíž nějaký jiný výdobytek civilizace, tak kodex není nutné dodržovat, to je přece jasný. Stejně jakýkoliv bod kodexu přestává být platný, pokud se v daném místě alespoň jednou vyskytla s lezeckým sportem nesouvisející skupina lidí, která daný kodex také nedodržuje. Navíc výskyt ohňů v blízkosti Petra Resche je jen čistě náhodný a nebo na místech, kde to ochranáři, lesáci a majitelé pozemků sami vyžadují, neřknuli škemrají o to pro zachování zdravé rostlinstva i zvířectva.

Jó a nebijte už toho psa a dělejte raději něco užitečného nebo alespoň jděte lézt! Třeba na Žihelsko, už to tam nějak zarůstá sajrajtem.
xodpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...11:51:44 28.12.2017
1:15 souhlasím. Teď jsem třeba lezl některé staré Oldovy cesty a mrzelo mě, že jsou na lezci zapsané jako bouldery, když maj nýt a UIAA klasu. Ale na druhou stranu jde jen o definice. Pořád jsou to ty stejné cesty a maj ty stejné prvovýstupce. 7:20 atd.. Mno asi narážíš na kodex. Se kterým také souhlasím, ale zrovna teď jsem třeba byl na Josemitu a vegetilo tam u ohýnku několik rodin na výletě. Je tam prostě zvykově Ohniště desítky let. A co mám zkušenost se svým vlastním trampováním, tak lesáci a ochranáři jsou většinou ještě rádi, že se oheň udělá na bezpečném místě navíc tradičním, než někde úplně nadivoko. No ale pod kodexem je asi řečí o ohništích až až.A důvod těch řečí je podle mne přesně takováhle situace. To video z Vlčáku je aspoň deset let staré... Co dodat. Příklad je to blbý, ale držka pěkná. Nic nového co již nebylo veřejné (krom pár pěkných přelezů) tam není. Nemuselo to asi být jako článek na lezci...
Video se mi líbilo. Jen toho chytání za srdíčko by tam nemuselo být tolik.
Valmarodpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...12:24:32 28.12.2017
Petr Resch si s tou podporou B-Kodexu asi tak trochu dělal prdel :).
Komárodpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...14:42:54 28.12.2017
Tak asi je to pro něj srdcová zaležitost.To přece pro tebe taky Valmare.
odpovědět 
     Re: Snad mě šálí zrak...18:37:52 28.12.2017
To zas jo:-)
Valmarodpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...11:33:53 29.12.2017
tak tech odmechovanejch casti jsou tam v tom videu mraky... cely sutry zeleny, jen ty cesty, co henten CHSak leze jsou bez jedinyho kousku flory...
odpovědět 
 Re: Snad mě šálí zrak...14:20:19 29.12.2017
Chápu vymezování se proti sekání chytů, džihád proti táboráku, vodpajcrovanýmu lokru, kterej by jinak někomu spad na řepu, a kusu mechu, kterej doroste, moc nechápu...
Papoušodpovědět 
  Re: Snad mě šálí zrak...15:13:17 29.12.2017
Už jsem to tu psal, myslím, že je rozdíl v tom, kde se ten oheň udělá. Oheň pod Josemitem patří k této oblasti stejně jako jakákoli cesta, která tam vede. Není zde nikterak chráněné území, o ohništi ví lesáci, kteří se mockrát byli podívat, kdo tam zrovna táboří. Pamatuju si návštěvu jednoho z prvních, který šel nevrle po kouři a když viděl ten zajištěný oheň, pouze nás požádal, abychom místo neopouštěli, dokud to bude hořet. Kdysi tam byla i erární pila a další příjemné věci na bivakování. A u hlavní cesty je turistická cedule s nápisem "terén vhodný pro boulderování". Zkrátka dění v oblasti je akceptováno. Vzpomínka na třicet let, co oblast lezecky existuje je vzpomínkou i na ten oheň, u něhož sedávali teď už se dá říci skoro generace lezců. Myslím, že takovýchto míst, kde se schází lezci u tradičních (obvykle zimních) akcí, a kde nikomu nevadí, je spousta.
Petr Reschodpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...16:01:56 29.12.2017
To jako, ze si delal ohne jen pod Josemitem? To asi ne... Tohle - 1url.cz/dtX3J - asi nebude Josemit. Copak jste na ohynku v lete delali? Opekali burtiky?

Jinak tradici nebo necim takovym lze oduvodnit rozdelani ohne na mnoha mistech a koneckoncu i poruseni dalsich bodu kodexu. Je pak otazka, jaky ma vlastne kodex smysl.
odpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...16:45:38 29.12.2017
Vohýnky,to je nic.Nelze než opět odkázat na Související články...např.ten s názvem KDESI NA PETROHRADU..."Našimi běžnými hračkami jsou obvykle nejrůznější kartáče,pilky,sekyra maximálně motyčka či barva.Tentokrát k tomu přibyly rýče a lopatky a jali jsme se vytvářet dílo hodné mistrů naší pověsti."viz.fota.:-)))
odpovědět 
     Re: Snad mě šálí zrak...19:26:49 29.12.2017
Vsak staci prolistovat jeho verejne prezentovane fotky, videa, prohlaseni. Ma to proste v sobe a evidentne s tim nic nehne... (a zdaleka nejde jen o ohen) Asi je vsechno pobliz mist "kde uz pradavna delaji ohne jini" ;). A to prece znamena, ze muze i on. Hodit to net je pak dobra vychova a vzor pro lezeckou komunitu.
odpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...17:57:19 29.12.2017
dyk souhlas
Papoušodpovědět 
   Re: Snad mě šálí zrak...18:23:43 29.12.2017
Ale Petře, snad nejsem úplně hloupej.

Když se tu Petře oháníš například skokánky pro bajkery... Úplně si představuju místopředsedu Českého svazu cyklistiky s krumpáčem v ruce, jak v lese krtkuje nějakej DH ilegál. Ohřejvá se u ohně a nejen, že se u toho natáčí, ale ještě to prezentuje na webu. Chápeš sakra, že by si to prostě nikdy nedovolil !!! A pokud jo, jak by dopadl?

Nebo jednoduše přenes děj vašeho videa do Frankenjury. Čistě pro představu. Jak myslíš, že bys dopadl v německý komunitě? A to bys ani nemusel bejt potentát německýho Svazu.

Nejde o Papoušův džihád. Jen na to upozorňuju a budu to dělat dál.
Píšeš že, Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Na to Ti odpovím. Doufám, že nad Tebou už hůl nejde snad jen zlomit...
Azbestodpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...18:43:08 29.12.2017
To si pak člověk třeba přečte jeho dvoustránkový článek v Montaně 01/1997 a má z toho v hlavě guláš!:-D
odpovědět 
     Re: Snad mě šálí zrak...10:05:06 30.12.2017
Azbest Ty snad máš krámy ?
Martyodpovědět 
    Re: Snad mě šálí zrak...19:03:39 30.12.2017
Myslím, že kdyby to bylo na místě tradičního setkávání lezců, které má historii a místní proti tomu nic nenamítají, všichni by to přešli jako normální věc.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Snad mě šálí zrak...19:10:20 30.12.2017
Tedy samozřejmě mám na mysli sezení u ohně. Nikoli další věci, které popisuješ a které ve rozhodně nejsou a minimálně rok je nedělám.
Petr Reschodpovědět 
      Re: Snad mě šálí zrak...20:59:19 03.01.2018
On se už rok nesmí na Petráči používat kartáč?
odpovědět 

 o čem23:34:18 27.12.2017
takových videí z přelezů na pteráči je plný youtube. proč se máme dívat jen na rešáka co si honi ego?
odpovědět 
 Re: o čem07:56:15 28.12.2017
Tak se na to nekoukej, voe. A radši udělej lepší video než tohle. Do ty doby můžeš tak akorát držet hubu a krok.
odpovědět 
  Re: o čem11:16:22 28.12.2017
Ano povolme se k tomu vyjadřovat jen lidem, kteří už udělali několik videí o boulderingu na Petrohradsku a strávili několik let ve vedení ČHS. Ostatním zakažme projevení jakéhokoliv názoru. Tedy jen toho negativního. Na pozitivní tak nároční nebudeme, na pozitivní kritiku stačí mnohem nižší zkušenost, to je jasný.
odpovědět 
   Re: o čem13:08:47 28.12.2017
Souhlasil bych, pokud by ten koment byl skutečně kriticky a k věci. Takhle to je jenom závistivej štěk, jelikož mohu říci o každém, kdo si dá něco na internet, ze si honí ego. Třeba Adam..... takže něco k věci by to chtělo, křiklounů co nic nedokázali bylo vždy hodně.
odpovědět 
    Re: o čem14:44:27 28.12.2017
OK, jen mi prosim rekni, coze to ma pisatel Reschovi jako zavidet?
odpovědět 
    Re: o čem20:33:59 28.12.2017
chtěl jsem říct to, že video se jmenuje bijcí srdce boulderistovo a přitom je to jen rádoby vtipný video, kde leze jenom rešák a rozplývá se tam jak bůvíco. kvalita nula nula nic...není na tom nic zajímavýho a dívat se a poslouchat 20min jednoho týpka je vlastně o ničem, navíc tam prndá běžně známý věci, tak co novýho?
odpovědět 

 Trapne09:49:22 28.12.2017
Trapne nezajimave Reschegovideo. Nuda
Lukasodpovědět 

 Trapne09:49:25 28.12.2017
Trapne nezajimave Reschegovideo. Nuda
Lukasodpovědět 

 Boulder kodex10:20:22 28.12.2017
Tak možná to video měli prostříhat, než se přihlásili k boulder kodexu. Ohniček několikrát, řvaní na lesy, evidentní pruhy s odstraněným byliným patrem a mechem na highbollech etc.
A jako self promo P. Resche to není špatný, ale mělo se to jmenovat něco jako Petr na Petráči, nebo něco tak, protože to vypadá, že je to o něm a jeho práci, resp. výběr nejhezčích hájfivebolu v jeho podání.
Je to tak česky úsměvné, ale proč ne.
Kdyby měl koule, tak ta dá i záběry odmechovávání, řezání, kopání a slavného kartáčování, ona to fakt dřina je, kdysi to nevadilo, teď je doba jiná, ale mohl se k tomu aspoň přihlásit...
k.odpovědět 
 Re: Boulder kodex11:13:42 28.12.2017
Je to tak. Video je prošpikované ukázkami porušování boulder-kodexu, který Resch naoko propaguje / podporuje.
Je to taková sonda do Reschovi duše. Hlavní náplň Resch, Resch a zase jenom Resch a načasování zveřejnění na YT v době jím proklamované podpory boulder-kodexu vyžaduje fakt zvláštní stav duše. Ale řekl bych, že někde v nitru duše žádné pochybení vidět není stejně jako byl povrch šutrů na Žihli jen jemně laskán kartáčem pouze v minimální míře.

Máme tu jednoho z vrchních činovníků ČHS, který opakovaně porušuje pravidla / kodex, který sám podporuje / navrhuje a ještě je tak blbý, že to opakovaně veřejně prezentuje. Co s tím?
xodpovědět 

 ego10:50:57 28.12.2017

vylezte si ty linky - poznáte svá ega. Petrohrad je TOP já to vím, my to víme, jezdíme tam! A co se týká toho mechu. Starosti o něj jsou zbytečné on zase naroste, až tam nikdo nepoleze. mějte se rádi šulíni a užívejte radost z pohybu pohybu venku.b
-b-odpovědět 
 Re: ego11:27:14 28.12.2017
Přesně, nějaký boulderkodex ať si Resch strčí do prdele a neotravuje nás (a hlavně sebe) tím. (a pak že k dodržování těch "pravidel" v kodexu žádný kodex není potřeba, ale stačí se jen chovat slušně a nesobecky :) ).

Každopádně on i ten les by dorostl, bylinné podloží se navrátilo, fauna a flóra ožila. Nebojte se bagrů ať máme více top boulderů!

Jo a dost z těch boulderů jsem lezl nebo se o to snažil. Je to subjektivní, ale top vidím jinde. A asi i mnoho ostatních, protože mimo ty velikonoce, kdy tam pro samého Němce není kam šlápnout, je tam pořád liduprázdno, hlavně v "nových" oblastech Žihle.
odpovědět 
  Re: ego11:36:48 28.12.2017
Mrkněte do Souvisejících článků,pátý odspoda-Ahoj lezci,lezkyně,lezčata-v montérkách a metrovej pajcr v ruce!Si myslíte,že nějaká oblast vznikne sama od sebe?!To musíte nejdřív pořádně máknout!Nějaký B kodexy musí stranou!:-D
odpovědět 
   Re: ego11:50:37 28.12.2017
Sice to tak může laikovi zmanipulovanému účelovou štvanicí na Petra Resche připadat. Ale opak je pravdou. Petr tento pajcr nalezl v lese u kamenů. Sám byl zděšen a na té fotce ho rychle běží uklidit, aby později mohl provést jeho likvidaci. Montérky nemá kvůli tomu, že by se jednalo o práci v lese, ale prozaicky jen kvůli tomu, že tehdy to bylo nejlevnější lezecké oblečení.

Tato tvrzení lze snadno dokázat - před komisí Petr tvrdil, že nikdy úpravu skály, kde by bylo potřeba takové náčiní nekonal, tak tedy nutně platí to, co píši.

... pozdě bycha honit, je to zažrané v nejniternějších hlubinách mysli. Přetáhnout ho tím pajcrem po rukách a vyjasnit si to chtělo před patnácti lety hned na začátku, než si to zažil jako samozřejmost, kterou ani nevnímá.
odpovědět 
    Re: ego11:56:39 28.12.2017
Jo a ten uloupnutej metrákovej šutr na té fotce se před ním kutálí strachy!Nebo mu jde naproti,protože toužil být zmanipulovanej???:-D
odpovědět 

 Krásný!!!12:07:47 28.12.2017
Moc pěkný film, už se těším na Padání.
Káťaodpovědět 
 Re: Krásný!!!23:09:53 28.12.2017
Jojo, užij si ho. Video děs a hrůza
odpovědět 
  Re: Krásný!!!15:05:14 29.12.2017
Pěkné video zejména pro ty z nás kdo to znají.
Všechno jsou to hóódně odvážné přelezy. To smekám. Jak v Ležkách tak v Petráči začínají mými cestami. Ořezávátko a Lehkej Život. Udělal jsem je vlastně sólo bez jištění. Pod L. Životem je nepříjemnej kamen, to bouldermatka řeší. Ale s tím souvisí i moje otázka: Jak může být silná bouldetrmatka a kolik jich lze položit na sebe aby nebyl znehodnocen někde těžký nástup cesty? To že jsou udělané bouldery přes staré cesty jsme s Petrem řešili a v novém průvodci to snad bude OK.
Z filmu je jasné, že protagonisté to tu mají rádi. Ohně se na starých ohništích dělají a dělat budou. Třeba 25.12. jsem měl oheň v bivaku nad Velrybou. Když je velký mráz nahřeju ruce a doběhnu k boulderu. Chvíli to vydrží.
Všem diskutujícím přeji hodně tolerance, hodně krásného lezení a žádné úrazy.
John, Plzeňodpovědět 
   Re: Krásný!!!19:15:23 30.12.2017
Johne díky, zítra klasický Josemit, rozloučení se starým rokem. Zvýšení nástupu o bouldermatku je samozřejmě věcí etiky každého lezce, ve filmu je lezec 150 cm vysoký, tak snad to není očůrání :-). Ten kámen je na nástupu Lehkého života fakt nepříjemný a představa ulomení lišty v horní části nic moc.
Petr Reschodpovědět 

 ...11:42:37 29.12.2017
Ja to puvodne precetl jako Blijici srdce boulderingu :). Jinak video je dost nuda a je fakt, ze to chytani za srdce je infantilni. Nic, co bych si pamatoval ve srovnani s jinymi videi. A jasne, sam jsem nikdy nic nenatocil, takze nemam pravo se vyjadrovat.
kruegerodpovědět 
 Re: ...23:00:24 31.12.2017
takže podle boulder kodexu zanikne jedna z nejlepších bouldrových oblastí v Čechách protože se nesmí šutry očistit od mechu? kterej tam roste furt... každej kdo tam pravidelně jezdí ví.. že šutr na kterej pár let nikdo nešáhne znovu zaroste... a když ho neočistim tak se po něm lézt neda... to je jako v pohodě jo?
příjde mi že je to tady samej chytrák kterej má jen kecy a na ani nejezdí lézt do přírody a jen spoustu kecu od pc
???odpovědět 
  Re: ...12:10:41 01.01.2018
Ono to totiz logicky zarusta, protoze tam nikdo neleze.. O nejlepsi oblasti si to muze nechat jen zdat.. To, co se tam leze - ty jakztakz navstevovane oblasti (porad prd proti ostatnim oblastem CR) - s temi nema Resch nic spolecneho.
odpovědět 
 Re: ...23:08:03 31.12.2017
takže podle boulder kodexu zanikne jedna z nejlepších bouldrových oblastí v Čechách protože se nesmí šutry očistit od mechu? kterej tam roste furt... každej kdo tam pravidelně jezdí ví.. že šutr na kterej pár let nikdo nešáhne znovu zaroste... a když ho neočistim tak se po něm lézt neda... to je jako v pohodě jo?
příjde mi že je to tady samej chytrák kterej má jen kecy a na ani nejezdí lézt do přírody a jen spoustu kecu od pc
???odpovědět 
 Re: ...23:42:02 31.12.2017
takže podle boulder kodexu zanikne jedna z nejlepších bouldrových oblastí v Čechách protože se nesmí šutry očistit od mechu? kterej tam roste furt... každej kdo tam pravidelně jezdí ví.. že šutr na kterej pár let nikdo nešáhne znovu zaroste... a když ho neočistim tak se po něm lézt neda... to je jako v pohodě jo?
příjde mi že je to tady samej chytrák kterej má jen kecy a na ani nejezdí lézt do přírody a jen spoustu kecu od pc
???odpovědět 
  Re: ...02:01:46 01.01.2018
Ty ses presnej priklad toho, jak by to nemelo bejt.
odpovědět 
  Re: ...02:01:53 01.01.2018
Ty ses presnej priklad toho, jak by to nemelo bejt.
odpovědět 
 Re: ...08:48:59 01.01.2018
Ono obecně většina lezeckých videii je nuda. Není nudou především pro aktéry, pripadne znalce oblasti, kteří si tím připomínají své zaźitky. 20min video o přeletu třikrokového bouldru je taky jenom pro labužniky. Myslím, ze té žere něco jiného, ale neumíš se vyjádřit, tak to děláš trochu nešikovně. A co se týká videa o tvých prelezech, tak ho sem ani nedávej, za prvý není co a za druhy to bude nuda jako kráva a bude to extrémně podprůměrně natočeno.
odpovědět 
  Re: ...15:54:00 01.01.2018
Oblast zanikne protože nějaký Ňouma reje do věcí a dělá z komára velblouda.Pak si sedne za klávesnicí a něco vyplodí např.B-komplex a začne !SVOJE DÍLO! šířit jako bibli.No a hnedka po zveřejnění svoji práce se tím začne ohánět.A šířit do světa, že on jediný má pravdu a jeho pohled na svět je jen jediný a dobrý.A všichni kdo něco dělají jinak, hrrr na ně, ukamenovat.
odpovědět 
   Re: ...17:41:44 01.01.2018
Ty nove oblasti nezaniknou kvuli tomu, ze existuje B-kodex (mimochodem, B-kodex naoko podporuje i sam Resch), ale protoze tam nikdo nejezdi. Nove oblasti Zihelska z poslednich par let jsou toho prikladem (zanikaji a to zadny B-kodex neexistoval). A hezky to ilustruje jejich ucel - Padani a nafouknout oblast o par stovek naprosto zbytecnych a nelezenych linek. To, co se na Petrohradsku leze, toho je relativne malo, a naprosta vetsina toho tam je uz hafo let. Ty sutry resp. sektory s obstojnou kvalitou (i to je otazne - vem tam kamarady z jinych kraju, kteri uz neco videli a uvidis jejich reakce - budou to brat spis jako lokalni kuriozitu) uz byly davno oblezene a zase tolik jich neni, zbyl jen hnus na kterej u expanze cloveka prevazuji spise negativa nez pozitiva.

B-kodex neni o tom nejak prikazovat lidem co maji delat, ale spis o tom pripomenout par egomaniakum, ze na svete nejsou sami a pri svem pocinani je dobre se drzet v urcitych mezich, brat ohled na okoli i na ostatni (nejen lezce). Ty to chapes jako prikazovani co a jak a durdis se, ze kvuli tomu nevzniknou nejake pofiderni oblasti, a mnoho lidi se tu zase vyjadruje, ze to je vlastne zbytecnost, ze kazdy slusny clovek se tak chova i bez kodexu.
odpovědět 
   Re: ...18:48:31 01.01.2018
Tvůj názor respektuju. Mám pochopitelně jinej. Vedení ČHS mě každej rok platí 2250,- CZK + členství zdarma za to, abych třeba taky dohlédl na dodržování pravidel na svěřenejch skalách. Tak tu práci dělám jak umím :o)
Azbestodpovědět 
    Re: ...19:00:04 01.01.2018
Nevypadá, že respektuješ nějaký názor.A rozebírat video po sekundách fakt může jen ubožák( a je mě jedno jestli jseš zprávce,školník, inženýr...).To zase můj názor.No a kdyby např. nebylo Recha, tak by se ani nerozebíral žádný Petrohrad, protože by žádný nebyl(a nebo jen pár kvaků)...a tvoje bible by taky nebyla a třeby Ty bys neměl ani co zpravovat.
odpovědět 
     Re: ...19:14:37 01.01.2018
Tak na tohle se dá odpovědět asi hodně způsoby :o) Myslím že postačí snad jen konstatování, že se nejedná o žádnou moji "bibli", jak píšeš a evidentně si i myslíš. Je to jen pár doporučení a zásad slušnýho chování.
Azbestodpovědět 
      Re: ...19:23:10 01.01.2018
To dodržuje normální myslící člověk.Taky jsem zažil dobu, kdy nebyli prachy a v německém časopise se psalo o lezcích z Čech, že s 20 markama vydrží 14 dní..spalo se kde se dalo, dobrej kontejner ve Francii to bylo nad zlato (pochopí ten který to zažil).Ale příjde mě zvrácený, že něco vyplodíš, vyplodíte a hnedka to začnete používat,linčovat, rozebírat videa podle stopáže, jestli je vše se souladem kodexu. Tak to opravdu nechápu a jestli jsi se stal autorem kodexu a takto to začínáš praktikovat, tak jak jsem napsal jseš ubožák a řadíš se mezi lidi co sám kritizuješ.Takto se to fakt nedělá.Toď vše.
odpovědět 
       Re: ...19:40:24 01.01.2018
To jsou tedy závěery. Ať se Ti daří.
Azbestodpovědět 
        Re: ...19:52:22 01.01.2018
No závěry tady děláš Ty(veřejně a konkrétně napadáš lidi)...Jen pro upřesnění.Jsem zvědav kdy rozebereš další lezecká videa,....mohl by to být docela dobrý seriál(koukal jsem na lezci hned na další video z boulderingu a leze se tam s mágem, kartáčují se chyty, mlátí s tričkem do skály co s tím budeš dělat).. měj se.
odpovědět 
         Re: ...19:57:18 01.01.2018
Jsou ta videa z oblasti v zapadnich Cechach? Predpokladam, ze ne. Nerad bych fusoval kolegum z CVK do rajonu.
Azbestodpovědět 
          Re: ...20:02:30 01.01.2018
JOJO dobrá odpověď..hlavně někoho nenasrat a rejt jen do těch do kterých je to povoleno viď hrdino
odpovědět 
           Re: ...20:25:34 01.01.2018
Nenadelas asi nic. Castuj me jak chces.
Verejne a podepsanej to proste budu tady u nas v zapadnich Cechach delat dal. Ostatni oblasti si zijou svuj zivot a neni ma povinnost do nich krafat. Do tech nasich krafat budu. Ty hrdino ;o)
Azbestodpovědět 
            Re: ...20:48:45 01.01.2018
Mě to připomíná majora Zemana, na kterého se můžeme podívat s nadhledem a nebo ho totálně odsoudit a všichni budou mít pravdu.
Jrdinaodpovědět 
             Re: ...21:56:21 01.01.2018
Nebudou.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: ...13:52:07 03.01.2018
Ahoj Azbeste, jsem taky z OVK a proto si pozorně čtu tvoje komentáře. Z tvých komentářů jasně vyplývá, že to tvoje „DESATERO“ je jen pokračování tvé války proti „padálistům“ navzdory tomu, že již byli potrestáni. V dnešním slangu politiků by tomu řekli, že je to účelovka. Nutno přiznat, že šikovně postavená, takže ti to možná leckdo spolkne. Nicméně už jen pro ten tvůj motiv, nemá tvé DESATERO s obecným morálním kodexem „správného boulderisty“ nic společného a tudíž si nemůže klást žádný nárok, stát se obecně uznávanou normou. Vsadils na Reschofobii, štveš lidi proti sobě a to není dobrý. Za mě palec dolů.
Svinčoodpovědět 
             Re: ...14:19:50 03.01.2018
Pokud myslíš "DESATEREM" ten boulder kodex, tak jaký s ním má Azbest vlastně dočinění? Dokonce i ten "potrestaný" prosazuje toto "DESATERO".

Co se týká "trestu". Nějaký trest padl (takové vlahé nevýznamné pokárání). Pro mnohé ten trest byl spíše výsměchem a projevem pohrdání než trestem pro hlavního protagonistu, mnozí ani možná nezaznamenali, že to už je ten samotný trest. Ale i tak, pokud má Azbest pocit, že "potrestaný" dotyčný stále projevuje podobně chorobné vzorce chování a dokonce ještě jakoby nic je prezentuje na veřejnosti, tak upozorňovat na to či se snažit korigovat chování daného protagonisty je za mě osobně dobrá a správná snaha. "Trest" určitě neznamená, že do budoucna si můžeš dělat co chceš a vymýšlet si pro sebe odůvodnění proč něco nedodržovat. Není doživotní odpustek pro budoucí činy, je to pokárání za dosavadní (tedy do doby trestu) činy. Obzvlášť u významného činovníka svazu by chování mělo být až extrémně příkladné v pozitivním smyslu a to se tu moc neděje (prohlídni si videa a fotky třeba na FB za poslední rok dva).

Palec nahoru pro Azbesta.
xodpovědět 
              Re: ...14:30:34 03.01.2018
Jen pro upřesnění té řečnické otázky o vztahu Azbesta a kodexu. Mám za to, že kodex vznikl jako konsensus boulderistů a Azbest ho sepsal, možná inicioval (vycházím z toho co je psáno. U žádných jednání a sepisování sem nebyl). Ale je to to na čem se shodla boulderistická obec a vrcholové komise, tak moc nechápu tohle podsouvání motivu vzniku kodexu..
xodpovědět 
              Palec nahoru pro Abesta21:11:01 03.01.2018
Pokud si nebudou členové ČHS pravidla a etiku chránit, ptát se, prudit..., budou si předsedové a místopředsedové ČHS dělat co chtějí a je určité (možná i silné) riziko, že to bude v neprospěch členů.
odpovědět 
               Re: Palec nahoru pro Abesta22:13:15 03.01.2018
+1
odpovědět 
             Odpověď Svinčovi16:40:26 03.01.2018
Ahoj Svinčo. Vzhledem k tomu, že Tvůj příspěvek je konstruktivní a bez urážek, určitě zaslouží trochu obsáhlejší pohled z mé strany. Jak jen to sakra pojmout, aby to ještě někdo četl :o) Malinko tedy chronologicky a s palcem dolu počítám.

1. Naše OVK žalovala v roce 2016 u DK Petra Resche a Karla Hegra za : cituji ze zápisu : "V boulderové oblasti Žihle, podoblasti Dědek a Bába, Viklany a Sklárna dochází dle názoru OVK k porušování Pravidel provozování horolezectví v nepískovcových oblastech ČR. Jedná se především o úmyslnou a cílevědomou manipulaci chytů spočívající v mechanickém a chemickém poškození přírodního povrchu skály v rozsahu mnoha desítek případů. Dále dochází k vysoušení chytů pomocí hořáků." konec citace. Podnět k DK se netýkal porušování zákonů OP !!! a oblastí Kapucínek, Ležek a Petrohradu.

2. DK rozhodla a potrestala, OVK se odvolala, VV rozhodl o odvolání OVK a potvrdil závěr DK. Pro nás jako OVK, tím případ Žihle skončil a to jsem i veřejně deklaroval.

3. DK ve svém rozhodnutí konstatovala, že Pravidla lezení na skalách jsou platná i pro bouldering a na to konto se problematikou začala konkrétněji zabývat CVK, kde delší dobu nepanovala shoda. Tam jsem nabídl, že se toho ujmu a byl odhlasován jako koordinátor. Nastínil jsem nějakou vizi (dokument jde zdola, od boulderistů, není to dokument ČHS, není to žádné nařízení,...) Připravil jsem všechny možný i nemožný body pro setkání s boulderisty v Adršpachu, kde jsme to všichni prodebatovali a následně i připomínkovali. Dohodli jsme se na tom, co tam být má a co tam být nemá. Výsledkem byl zápis, ze kterého jsem zformuloval B-kodex a hledal pro něj podporu. Pak zveřejnil.

4. Na Lezci a Youtube se objevuje video z roku 2017, které se mi nelíbí a ve svém komentáři jsem se zeptal na dvě otázky. Jestli autoři na svém jednání nevidí nic závadného a k čemu to video slouží. Kdyby na tom videu lezl Franta Jetel a Bohouš Kadrnožka, zeptal bych se stejně. Co v tom vidíš za válku? Za Reschofobii? Naopak je mi velmi nepříjemné, že musím vůbec upozorňovat a zvlášť u Petra a Karla, které znám oba spoustu let.

5. Tvoje věta: " Nicméně už jen pro ten tvůj motiv, nemá tvé DESATERO s obecným morálním kodexem „správného boulderisty“ nic společného a tudíž si nemůže klást žádný nárok, stát se obecně uznávanou normou." mi nějak prostě nedává smysl, ať jí čtu jak jí čtu. Můj motiv jsou skály.

6. Vadí mi a proto se veřejně ozývám, že toto video hází klacky pod nohy lidem, kteří vyjednávají výjimky s orgány OP a lidem, kteří se snaží nastartovat spolupráci v boulderový komunitě a třeba zapojit i nečleny. Takže je hází pod nohy i mě.

7. Jen čas ukáže, jak ten les 15 km od mýho domova bude v budoucnu vypadat.

Hlavně zdraví
Azbestodpovědět 
              Re: Odpověď Svinčovi16:50:59 03.01.2018
Ještě malá polemika s Tebou. Neštvu lidi proti sobě. Ti lidé na sebe sami upozorňují, veřejně se prezentují. Tak se pak nesmějí divit, že se to někomu nebude líbit a upozorní na to. Jsem dalek toho kohokoliv někde špízlovat s kamerou za bukem. A klidně budu za toho zlýho.
Azbestodpovědět 
               Re: Odpověď Svinčovi17:48:52 03.01.2018
Tak jak to chápu správně ? Na Petrohradu se nesmí manipulovat s mechem,klestím,jehličím,šiškami a pod.,je zakázáno.Kluci zakažte bouldermadrace, když jí položíš na zem, tak rostlinky pod ní nemají přístup ke vzduchu a umírají.Zakažte magnézium to tam přece taky nepatří a nebo se mýlím a pak hlavně zakažte lezečky víte je to tvrdá bota a může dojít k odkopnutí kusu šutru (tzv.doktoring) a tím k poškození skály.A stejně nejvíce škodí skále samotné lezení po ní ...tak to taky zakážeme a bude klid...Jinak musím uznat, že provádíte kvalitní práci.Takový rozbor videa, to už je skoro detektivní práce... hlavně upozornění na mechový koberec...docela by mě zajímalo kdo z podepsaných B Komlexů neměl co dočinění z mechem..
odpovědět 
                Re: Odpověď Svinčovi17:58:00 03.01.2018
Když pominu zbytek Tvého textu dohnaného add absurdum a kde vlastně ani odpověď nechceš, odpovím alespoň na to, že dění na Petrohradu, Ležkách, Vlčím kopci, ... by bylo při řízení v roce 2016 promlčené. Předpokládám, že nejsi Svinčo, ale ten, co mne nazval hrdinou :o)
Azbestodpovědět 
                 Re: Odpověď Svinčovi20:15:16 03.01.2018
Nekrm ho.. Typek odpovedi stejne radeji nevidi, neslysi a stale pojede tu svoji pisnicku.
odpovědět 
              Re: Odpověď Svinčovi11:02:02 04.01.2018
Ahoj Azbeste, díky za kultivovanou odpověď. Níže nepodepsané komentáře nejsou moje. To že bráníš svoji skalní domovinu chápu. Já to také dělám. Jen jsem si za ty roky uvědomil, že jsme (OVK) jen partou dobrovolníků co hospodaří na něčem, co nám vlastně nepatří a že se o to budeme (lezci) muset umět rozumně podělit s turisty, keškaři, trampy, rogalisty, feratisty a v neposlední řadě i boulderisty. Žádná z vyjmenovaných skupin nemá nikde zakotveno přednostní právo ve využívání skal. Bavím se o skalách mimo ZCHÚ. Proto mi vadí autokratický přístup zažitý v bafuňářích OVK. Jsem přesvědčen, že zastřešení dalších zajmových skupin pod křídla ČHS a potažmo CVK (OVK) bude ve výsledku kontraproduktivní.
Svinčoodpovědět 
               Re: Odpověď Svinčovi11:15:26 04.01.2018
Právě proto, že přednostní právo nemáme, tak bychom sakra měli dávat pozor, abychom se tak nechovali. Žihle a okolí je jeden z těch negativních případů.
odpovědět 
               Re: Odpověď Svinčovi13:09:13 04.01.2018
Tyhle džihády kvůlivá pičovinám - Azbest vs. Resch s vohněm a mechem, Rosol vs. zákazy prvovýstupů už-jsem-zapomněl-kde, už-jsem-si-vzpomněl, na-sosnovym-masivu-to-vlastně-nebylo, Suchopárek shora/zdola vs. Ferdovo zahrádka - jsou (tragi)komisch.

Ale jak řiká Ranpa: řeka je moudrá. Mechy dorostou, shora/zdola nikdo neřeší, vohně zhasnou a zase vzplanou, Azbestové vychladnou.

Pacem in terris
Papoušodpovědět 
                Re: Odpověď Svinčovi13:21:24 04.01.2018
shora/zdola je kurva zásadní věc. jestli tohle u vás nikdo neřeší, tak proč vůbec nejtovat? není problém lézt vše top rope. a zapsat si to. ušetří se za materiál a konečně odpadnou diskuze, zda je lezení (jištění) bezpečné
odpovědět 
                 Re: Odpověď Svinčovi13:40:49 04.01.2018
myslel sem u prvacu, ale zapomnel sem to tam napsat
Papoušodpovědět 
                  Re: Odpověď Svinčovi09:26:37 05.01.2018
taky jsem to myslel u prváčů. je sakra rozdíl dát na 20m jedno jištění ze slanění, vše si nacvičit a pak si zapsat další cestu!
odpovědět 
                Re: Odpověď Svinčovi13:50:39 04.01.2018
Pro tebe komisch, pro nekoho dulezite. Pro jineho zase komisch dzihady kvuli ferratam, ktere krizi cesty co nikdo neleze. Pro nejaky magory zase komisch tyhle dzihady kde nekdo honi zlodeje a vrahy. Kazdy si haji to svoje a mysli si, ze to jeho je jediny spravny a to tech ostatnich je dzihad a komisch.

Coz zase cele prijde jako hodne smutno-komisch mne..
odpovědět 
       Re: ...11:09:23 02.01.2018
Jéééé, pan " Toď " se svým nepochopením (úmyslným či daným svou přirozeností?) znovu v akci :)
odpovědět 
     Re: ...11:07:17 02.01.2018
Tobě myslím ani tisíc (úspěšně ignorovaných) argumentů nepomůže. Valím oči jaké pochody se někomu valí v hlavě.. Obdiv Azbestovi k trpělivosti s jakou na tebe reaguje.
PS. už to tu bylo několikrát zmíněno, ale opakování matka moudrosti: bez Resche by Petrohrad byl. To, co se leze vzniklo převážně bez jeho přičinění nebo by to vzniklo i bez něj. Rozhodně by ale nevznikli ty nové divnosektory, kde nepotkáš ani živáčka a které zarůstají mechem a další flórou. Ale i když přijmeme tvou premisu, že by nebyl: dle počtu přelezů a návštěvnosti ve srovnání s ostatními oblastmi, asi nikdo až tak moc netrpěl.
PS2. Neboj se mezery.
odpovědět 
      Re: ...15:02:26 02.01.2018
Nevim kde nabirate dojmu ze do zihle a okoli nikdo nejezdi?? Asi z tepla sveho domova od sveho pocitace.. vite kulovy.. jezdi se tam a to nejen lezecky spicky jako magnus, dzangli atdatd ale mnoho dalsich. Neni to tak navstevovane jako centralni petrohrad.. to je fakt.. ale nechapu ze si dovolujete zatracovat tyhle oblasti.. nekomu se tam treba libi.. vam se zas libi na preklizce nebo u pc
odpovědět 
       Re: ...15:07:30 02.01.2018
I na zihli je spousta peknejch linek.. ale pro kazdeho muze pekna linka vypadat jinak... mate nejake meritko na tohle??
Je snad udajne nejtezsi boulder sveta od Nalleho pekna linka? Nebo je to jen trikrokovej kvak? Podle ceho soudite?? Se nad zamyslete.. :(
odpovědět 
       Re: ...16:46:40 02.01.2018
Tak na dojmech tu stavis akorat ty... A zjevne dost chybne. Mam to tam docela projezdene a to vcetne ten "novych" oblasti. Vestina z nich byla pro me obrovske zklamani a nemalokrat jsem z nich zdrhl do nejake proflaknutejsi oblasti, kde to vetsina sutru neni porostla mechem, zasypana jehlicim a nedroli se ty vostry krystaly pod rukama. To, ze je tam kvalita nahovno snad nezastira ani Petr Resch. Kdyz si najdes lezecke "dobove" popisy tech oblasti, kde vznikaly posledni Padani, tak se vetsinou doctes, ze sutry to jsou mizerne kvality a lezeni tam nema moc smysl.

Udej to takto: vem si pruvodce k nejakemu Padani na Zihelsku konanemu nekolik let zpatky a obejdi s nim v ruce kazdej sutr. Pak poreferuj kolik procent z toho celeho je lezenejch, kde si potkal lezce, a kde uz je to dokonce zarostle tak, ze se tam neda lezt. V kazde z tech "novych" oblasti je jen par sutru, kde se leze a kde taky muzes obcas nekoho potkat. Vetsinou nekoho, kdo to ma pobliz z domova nebo nekoho, kdo travi ve skalach mraky casu a obcas zabrousi i nekam mimo proflakle kvalitni oblasti.
Treba i u tech tebou jmenovanych si zjisti kolik procent z celkove lezeckeho casu stravily v "novych" oblastech na Zihelsku.

A pak vyraz v nejaky srovnatelny den treba na Sneznik a udelej to same v nejakych proflaklych sektorech. Rozdil, rekl bych, bys mohl zaznemanat i ty.
odpovědět 
        Re: ...18:12:49 02.01.2018
Jo jasne.. on centralni petrohrad nezarusta mechem .. zarustaj jen sektory v novejsich oblastech .. je videt ze tam fakt pravidelne jezdis!! A to ze se vetsine lidem libi vic na tom nasem pisecku je jasny... ale o ostasi nebo boru ktery zarustaj mechem uplne stejne asi nic nevis kdyz furt predhazujes jen nove sektory petrohradu... ses zaujatej a zavistivej
odpovědět 
         Re: ...18:17:05 02.01.2018
Ty si mimon, ktery ani nerozumi psanemu textu :). Koncim, mysli si co chces..
odpovědět 
          Re: ...18:29:30 02.01.2018
Aha dosli ti argumenty tak zacinas nadavat ?? To o tobe hodne svedci.. ty radsi zustan doma... nechapu ze se mezi "lezcema" najdou i takovy jako ty
odpovědět 
       Re: ...16:47:47 02.01.2018
Btw. podle toho jak tu plodis se asi u PC nejvic libi tobe :)
odpovědět 
        Re: ...18:20:41 02.01.2018
Jinak ja jedu zrovna ze skal jestli te zajima tohle.. a rekni mi kdyz dle tebe tam lezeni nema smysl a bouldry tam stojej zahovno... proc tam treba tenhle tyden byl Dzangli projektovat svuj zatim nejtezsi prelez ??? A proc tam jezdi i jini? Nerikam ze je to tak hojne navstevovany jako treba sneznik ale je. Nektery bouldry se nelezou protoze tak zajimavy nejsou... ale znova se ti snazim rict ze pro kazdyho je zajimavy neco jinyho.
odpovědět 
         Re: ...18:41:37 02.01.2018
:-D
Dik!
odpovědět 
         Re: ...18:54:47 02.01.2018
Ciao. Máš pravdu,že jsem tam ten minulej týden byl. Dědka a Bábu jsem nikdy nenavštívil a docela mě to zajímalo. Musím říct,že konkrétně tenhle sektor se mi docela líbil. Materiál tu dělá i chyty a vesměs všechno (alespoň co poznám) je tu přírodní. I proto jsem začal projektovat ten Knocking.
Asi dva týdny nazpět jsem byl i v těch oblastech na padání 2014 a 2015. Spíš ze zvědavosti abych to viděl na vlastní oči. A z toho,co jsem viděl mi bylo docela na blití. Větší prasárnu vůči skále si neumím asi představit. Jo,lezl jsem tam,ale spíš z nedostatku času na přejezd jinam,než z nějaké chuti po tom lézt.
Tak jen aby nedošlo k nějakému nepochopení...stavím se ostře proti sekání a tvorbě pseudo oblastí, navíc jen kvůli jednorázové akci. Na druhou stranu,když je někde pěknej boulder,tak ho rád zkusím a je jedno,jestli je na Žihli,Petrohradě nebo úplně někde jinde.
Džangliodpovědět 
          Re: ...16:49:11 03.01.2018
Howk!
Tak pravil Zarathustra...

Co na to Petr?

Martine, v čem tkví tak prasárna vůči skále?

Implicitně tvůj příspěvek schvaluju a považuju za hodnotný, ale zajímaly by mně detaily.
k.odpovědět 
           Re: ...18:01:59 03.01.2018
Ahoj. Těžko to asi popsat slovy a stejně už se tady o tom napsalo dost. Pak bychom se tu akorát dohadovali (nemyslím teď konkrétně s tebou) o tom, jaký chyty a jakym způsobem byly upravený. Pokud jsi tam ještě nebyl,zajeď tam a uvidíš sám.
Jinak bych tu nerad rozjížděl nějaký velký debaty a vytahoval kostlivce ze skříně. Spíš jsem reagoval na kolegu výš a chtěl to vyjasnit...když už se tu operovalo s mým jménem.
Džangliodpovědět 
           Re: ...14:14:45 04.01.2018
A povedzte Kefalín, čo vy si představujete pod takým slovom implicitně?
P.odpovědět 

 ohne a highquaky 06:53:27 04.01.2018
no nevim, vždycky když jsem na Mlynaku nebo na Petraci spalil par akatovech klacku, prisel jsem si spis uzitecnej nez skodlivej. To nemluvim vo tom ze me vopejkani burtu s deckama nakonec bavilo vic jak mistni bouldering. V zime když lezi snih, tak nevidim jedinej problém, tyhle krovinaty  kopce s pseudolesem nejsou Modrin nebo Sneznik P.S. po vzoru Beliny na bouldrovem severu bych dal do hajbolu  po dvou nejtech, at se tam nemusíme chytat za to srdicko a priste bude klid...
lacoodpovědět 
 Re: ohne a highquaky 10:48:32 04.01.2018
Tak jestli neni rovnou lepsi zustat doma a na zahrade opejkat ty burticky, kdyz je to stejne vetsi zabava?
Jinak me se taky hodne mist subjektivne nelibi, ale ze bych tam mel hned tendence spalovat ty veci, ktere se mi nelibi, to ne.

Ty ohniste jsou stejne asi trampske. Diskuze o ohnistich tu (resp. tam kde Petr Resch pusobi - na fotkach a videich od Resche casto nekde doutna ohynek - pochybuju, ze to je jen v mistech s dlouhou tradici apod.) jsou nic proti diskuzim, kde se to vycita trempum.

A proc nedelat v lese ohen? Treba proto, abychom se neradili k tem lidem, kteri si subjektivne vybiraji, ktere zakony dodrzovat a ktere ne.
odpovědět 
 Azbest a vohně12:41:59 04.01.2018
Von se ten Azbest vymezuje proti vohňum, ale když se podívám na jeho webík, tak tam prezentuje nějaký děti, jak dělaj voheň v lese http://climber.cz/images/442.jpg

Tak nevim, jak to mám číst :-)
Papoušodpovědět 
  Re: Azbest a vohně13:03:41 04.01.2018
Kemp u vesnice Moritz, akce meho kolegy. Ale Papousi, jestli chces na me neco najit, kdyztak pomuzu.
Azbestodpovědět 
   Re: Azbest a vohně13:12:20 04.01.2018
se rači přiznej sám :-)
Papoušodpovědět 
  Re: Azbest a vohně13:08:13 04.01.2018
jasně tam vidím velmi citlivý přístup, neb po tomto vohni nezůstane vohniště (max. uschlá tráva; popel příp. nějaký uhlík se rozpráší po okolí), takže nikoho jiného nemůže napadnout si na "starém" vohništi udělat voheň znova...předpokládám, že plechovka má dno...
...samozřejmě můžeme debatovat o povolení rozdělávat voheň v lese...
Jirkaodpovědět 
   Bouldering a schizofrnie dneška.13:30:16 04.01.2018
No ja lezu trosku dele a lezu hodne a lezu rad. Kameny? To mne zatím nenapadlo a ani mne to zatím nelaka. Asi uz na to není sila, ohebnost..nevim? Vlastne je mi to proti srsti, proc lezt na kamen když mohu ve stejny cas na skalu, ale budiz, mnozi rikaji , ze to je to prave, tak mozna i je.
Schizofrenie je, ze v dnesni době drancovani přírody se nejen na kameny bezne leze , ale uz je někdo chrani a resi takove věci, jako kartac, mech a ohen. Do paroma, je preci jasne, ze si v prirode mohu udelat ohen a ze ho ale nebudu delat pod stenkou na kterou se leze...aby se neocoudila, i kdyz trempíci to zvladnou za nas. Ale resit to nejakym kodexem, to je dle mne ta schizofrenie dnesni doby. No ale co, taky mne nenapadlo kdysi, ze si pujdu prehrat film na telefonu a to ještě primo ve skalach.
M.odpovědět 
    Re: Bouldering a schizofrnie dneška.13:38:13 04.01.2018
Ahoj, vidím to stejně - z lezení na kameny dělat vědu, je pro mě, který rad bouldruje je něco nepochopotelnyho. Ale ono to zapadá do dnešní doby - řeší se kraviny a podstatný věci unikají. Jako například ochrana vzácných reliéfu na skalách - vymyšlený důvod, nesmysl placeny i z mých daních. Takže oheň ve skalách si rozdelam, občas i nějaký mech sundam... a pak potkám zeleného chytraka a propíchám mu kola u jeho terénaku se spotřebou 15litru na 100.
odpovědět 
    Re: Bouldering a schizofrnie dneška.14:02:56 04.01.2018
O tech jednotlivostech ktere tu vypisujes to prece vubec neni.. Je to o celkovem pristupu, ktery pak lidi aplikuji vsude a na vse. A hlavne o tom, ze expanze cloveka na ukor prirody nekam, kde to nema pro lidi (ne pro jednoho cloveka) temer zadny vyznam, je zcela zbytecna.

Kdyz by se tak chovali vsichni ve vsem co delaji nebo chteji delat, tak se z toho vsichni za chvili posereme. Protoze celej ten svet se sklada z takovych nepodstatnosti jako sutr a mech na skale. Nastesti vetsina lidi ma v sobe jistou davku soudnosti. A tem, kterym ta soudnost chybi, neni rozhodne na skodu pripominat, ze na svete nejsou sami a jen ten jejich konicek.
odpovědět 
  Re: Azbest a vohně19:48:36 04.01.2018
To je vtip nebo to myslis vazne? Pokud vazne, tak ta zoufalost v dusi musi byt nesnesitelna..
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.