LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140236 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Extrém Plus - Praha 5 u Plzeňské - Praha 5
Stěna u Salesiánů - Praha 8
BalvanBoulder - Horažďovice

Prodejny
HUDYsport - Hřensko
HUDYsport - Brno
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

O chystané ferratě v Adršpachu

smallČlánek o ferratě byl odstraněn, neboť již před zveřejněním, mimo jiné s ohledem na zamítavé stanovisko obce, bylo rozhodnuto ze strany investora stavbu ferraty nerealizovat!

JirkaS   [úpravy] 10:55 03.12.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 rozumne rozhodnuti11:03:04 03.12.2014
Ze strany obce i admina. diky
Ondraodpovědět 
 Re: rozumne rozhodnuti11:23:52 03.12.2014
Ze strany obce určitě. Ze strany admina nevím.. Podle mě by bylo lepší dát jen do článku, třeba i červeně a tučně, na začátek o tom, že již bylo nějak rozhodnuto. A třeba k tomu přiložit zápis z jednání, kde to obec zamítla apod. Myslím si, že by nebylo na škodu zachovat tu info s detaily návrhu na realizaci, aby bylo vidět co se někdo snažil prosadit...
Tom Vidlákodpovědět 
  Re: rozumne rozhodnuti12:39:31 03.12.2014
Spis jsem to myslel tak, ze je fajn na to upozornit, z logiky veci se nejaka takova blbost podobna ferate v adru dala cekat, ale je dobre ze ochranne mechanismy funguji, viz zamitnuti takoveho planu.
ondraodpovědět 
   Re: rozumne rozhodnuti12:44:01 03.12.2014
když info tak úplné, a ne nechat rozjet diskuzi a pak- april koza žere hajzlpapír...
klasikodpovědět 
    Re: rozumne rozhodnuti14:47:37 03.12.2014
já teda chápu že lezec asi nemá ambici bejt něco jako noviny a ctít řemeslo, ale jen tak stahovat diskutovanej článek s rozjetou diskusí (relativně bez sprosťáren) mi přijde dost za hranou "toho co se dělá".
Lukas B.odpovědět 
     Re: rozumne rozhodnuti14:57:38 03.12.2014
Ahoj Lukasi, o stažení jsme byli požádáni autorem projektu a dokumentace, která byla přiložena ke článku. Diskuze je stále k dohledání na Lezci, ale článek prostě musel pryč. Čtenářům se za to omlouvám.
 jirkasodpovědět 
      Re: rozumne rozhodnuti15:09:19 03.12.2014
jasně, rozumím, ty pédéefka a možná i dlouhý doslovný citace a vizualizace z projektu musely pryč (teda neměly se vůbec objevit), o tom žádná.
Lukas B.odpovědět 
      Re: rozumne rozhodnuti15:17:22 03.12.2014
možná bylo vhodnější investorovi vysvětlit, že dokumentace už "venku" běhá a kdo o ni bude mít zájem, získá ji. diskuze byla zajímavá i proto, kam až může drátěné šílenství pokračovat. Najednou má investor zájem, to ututlat. Pak je ale na místě otázka, proč platil peníze za projektovou dokumentaci (a s ohledem na úroveň zpracování to nebylo levné), když mu mohlo být jasné, že záměr vyvolá kontroverzní reakce. Pořád se jedná o státní podník, který není majitelem lesů, ale pouze správcem - tedy dělá vlastně jen šafáře. navíc tento investor již od jedné feráty ustoupil (Kočičáky) - poslal mi to tehdy jejich právník písemně. Asi tam nemají nějaký jednotný názor, když za pár roků může jiné krajské ředitelství podniknout stejný postup. Nakonec na Kočičákách záměr realizovala obec a kde je psáno, že tomu bude v Ádru s tím nesouhlasdem trvalý stav. Stačí jen přesvědčit zastupitele (kolik jich asi je?). Stažení materiálu byla podle mého názoru chyba. Můj názor je - zveřejnit znovu a přidat k tomu žádost investora o stažení (byla li písemná, nebo mejlová) a doplňující informaci.
Hlína st.odpovědět 
       Re: rozumne rozhodnuti15:25:08 03.12.2014
já bych teda rozlišoval autora nápadu a zadavatele (Lesy ČR) a zpracovatele projektové dokumentace. toho prvního bych pranýřoval ostošest, k tomu druhému bych přistupoval trošku s respektem a nemusel bych někam na web flákat jím zpracovanou PD bez jeho jednoznačného souhlasu.
Lukas B.odpovědět 
        Re: rozumne rozhodnuti15:27:47 03.12.2014
teď mi napadá že asi plaveme (plavete) v terminologii, respektive nerozumíme si co je projekt. jeden tím myslel záměr, a druhej projektovou dokumentaci. já bych to slovo projekt radši obecně nepoužíval, dělá to zmatky, jeden tím myslí jak mistr natočí desku, a druhej desky pokreslený od pana inženýra.
Lukas B.odpovědět 
       Re: rozumne rozhodnuti19:25:28 03.12.2014
Souhlasím Hlínou po zkušenostech v Jizerkách na Kočičích Kamenech,kde před léty písemně Lesy.ČR opustili nápad s ferátou a samozřejmě letos je to zas úplně jinak a dráty jsou nataženy na Kočičích kamenech.Nic není písemně a nejsou žádný záruky,že se nebude opakovat o realizaci feráty později kolem Indiána,tak není na škodu jasně prezentovat nesouhlas.Stáhnutí článku je věc redaktorů lezce.cz i když si myslím,že by nebylo naškodu informovat lezeckou veřejnost co hrozí,když se nebudeme angažovat.Žádost na obec byla podána a jen že bylo štěstí,že zastupitelé obce Adršpachu byli rozumný a žádost zamítli současný době.
Jeník Pletichaodpovědět 
      Re: rozumne rozhodnuti18:14:18 03.12.2014
Nelze než reagovat.. projektová dokumentace je k nahlédnutí na OÚ Adršpach, dle dnešního rozhovoru s vedením NEBYLO nic zastaveno. Investor zřejmě maličko panikaří, protože negativní ohlas v obci je více než veliký. Už se pracuje na petici a budeme dělat i nemožné! Jedna "kravina" projde a za pár let lanovkou na Milence, Starostovou?!?! Dle všeho je to hlavně podnikatelský zájem a velmi šikovně proveden, ale NE, děkujeme! Stačí nám úžasné stánky s cukrovou vatou a plyš.zvířátky.
adršpašákodpovědět 
      Re: rozumne rozhodnuti19:28:53 03.12.2014
A kde a jak ji dohledam?
odpovědět 
       Re: rozumne rozhodnuti20:22:33 03.12.2014
v tuto chvíli mi kauza projektu feráty v Ádru připadá stejně problematická, jako stažení materiálu z Lezce, což popírá otevřenost internetu. pokud je Lezec otevřený, komunitní web, pak záměr, který se týká významné oblati lezení a je horečně komentován a asi tedy vyvolává potřebu se o tom bavit je na pokyn investora stažen, považuji to za hodně, ale hodně problematické. Projekt je venku, včetně fotodokumentace a pokud ho investor tají, je to jenom známka, že si podvědomě uvědomuje, že to je problém (eufemismus pro výraz prasárna). kdo jiný, než odborný komunitní web by měl diskuzí tříbit názory. Opakuji, Lesy Čr jsou státní podnik, který si Česká republika prostřednictvím ministerstva zemědělství zřídila pro správu státního lesního majetku. Nevšiml jsem si ve svém okolí (a sakra pracuji v oboru), že by v lesích bylo všechno v totálním pořádku a že by se pánové z LČR mohli zabývat takovýmito věcmi, protože už nemají do čeho píchnout. a pro Lukaše B., to je docela zajímavá otázka, kdo je duchovním otcem, to by mě taky zajímalo.
Hlína st.odpovědět 
        Re: rozumne rozhodnuti21:20:31 03.12.2014
Palec nahoru za tento komentář! Naprosto s ním souhlasím.
Bídaodpovědět 
        Re: rozumne rozhodnuti21:54:00 03.12.2014
Skvěle napsáno!
Derekodpovědět 
        Re: rozumne rozhodnuti22:00:49 03.12.2014
samozřejmě je nasnadě nějaká paranoidní teorie o nějakém zasloužilém vysoce postaveném úředníkovi na LČR kterej to myslí dobře a fakt chce udělat něco pro lidi protože jeho dcera byla tuhle s cestouvkou v itálii na ferátách a moc se jí to líbilo.

mimochodem rozlišujme:
autor a šedá eminence nápadu - neznámý. viz paranoidní teorie výše
předkladatel projektu - lesy ČR
zpracovatel projektové dokumentace - p. Marx

z komentáře Jirky S jsem pochopil, že protestoval p. Marx že jím zpracovaná PD visí bez jeho souhlasu na internetech, což je zcela OK (pravda, mluví ze mě profesní solidarita)
Lukas B.odpovědět 
         Re: rozumne rozhodnuti22:33:16 03.12.2014
Z právního hlediska by to jistě byla zajímavá debata, nicméně... Pan Marx zpracoval standardní projektovou dokumentaci na objednávku investora a není žádný důvod ho za to jakkoli stigmatizovat. Za projekt jistě dostal zaplaceno, tedy projektová dokumentace se stala majetkem objednatele. Objednatelem je státní podnik, který se sice může tvářit, že jeho aktiva nejsou veřejným majetkem (a formálně bude mít pravdu), nicméně zřizovatelem podniku a tedy jeho výhradním "vlastníkem" je Ministerstvo zemědělství, potažmo stát. V tomo kontextu prosté zveřejnění (citace) projektu je morálně zcela ospravedlnitelné a je prostředkem veřejné kontroly. Nejde tady o žádné obohacení ani o zcizení duševního vlastnictví. Článek tu měl zůstat a admin mohl moderovat diskusi tak, aby bylo zřejmé, že pan Marx není žádný gauner, ale profík, který na podle jasného zadání odvedl solidní dílo.
JHodpovědět 
          Re: rozumne rozhodnuti10:15:35 04.12.2014
Ano, to mi přijde jako názor, který je správný. Stejně tak souhlasím s názory výše nadatlovanými. (Hlína St.)

Ovšem, nikdo z redaktorů Lezce není investigativní novinář, natož právník. Pokud by se našel někdo, kdo tuto kauzu zpracuje (za použití dokumentace s autorsky vyjasněnými právy), s nevýslovnou radostí ji uveřejníme.
 jirkasodpovědět 
           Re: rozumne rozhodnuti10:43:35 04.12.2014
tak tu dokumentaci nahrajte na jiny server a zde ji pouze prolinkujte? da se velmi snadno zaridit ze majitej "serveru" bude tezko dohledatelny a za prolink vas nikdo popotahovat nemuze.
Todpovědět 
      Re: rozumne rozhodnuti21:52:55 03.12.2014
To se toho investora tolik bojíte, že uděláte co on chce? Něco podobného jako v Brně když muselo na žádost Kellnerových pohůnků být odstraněno umělecké dílo parodující Home Credit? Zvlášť když "dle dnešního rozhovoru s vedením NEBYLO nic zastaveno", jak níže píše aršpašák??
Olinnodpovědět 
       Re: rozumne rozhodnuti08:51:03 04.12.2014
tady se bavíte jak je pískoven náchylný, ale když se zajdu podívat na křižák.Vyšlapané tzv.schody od lezců na lehčí skalky.Pod slańákami vybroušený rýhy od lan.V každej skále kupa železa.Všude vyšlapané cestičky,nasráno,.....a mohl bych pokračovat.Ani lezec není bez chyb.A o devastaci přírody v Adru má taky velký podíl.
odpovědět 
        Re: rozumne rozhodnuti19:36:45 04.12.2014
Jaká devastace ty podělanej anonyme ! Víš co je devastace? Se koukni na povrchový lomy nebo skládky. Takovej chytráckej výkřik. Zádná slušná odpověď, seš prostě kokot, co se neumí podepsat a když se někde něco děje jen čumíš a nic neuděláš. Srabe
Jirka z Horňákuodpovědět 
         Re: rozumne rozhodnuti20:17:38 04.12.2014
Heh. Doufam, ze je tohle jen recese ci pokus o provokaci...
Jirka z Dolňákuodpovědět 
         Re: rozumne rozhodnuti20:29:10 04.12.2014
Tak jsem se podepsal.....a jsme teď na tom stejně...drsňáku.Jinak ferata není lom.Takže když ne devestace, ale ničení skály.Jen mě drsňáku zajímá rozdíl jedné feraty v adru a mrtě horolezcema po adru ? Takže podle tebe lezci skály vlastní a proto si tam můžou tlouc kruhy, pak si je zase vytloukat, pak to zabetonovat..hmm ? hci jen říc, když např.pevnost(křižák) tam to vypadá jako na feratě a kdo to vyšlapal....hádej drsňáku a nic se neděje ?? Jen chci podotknout, že i lezci mají vliv na tom jak bude vypadat adr a skály.
Pepa z Dolňákůodpovědět 
          Re: rozumne rozhodnuti20:40:54 04.12.2014
Všeho moc škodí.
.odpovědět 

 Ferata12:59:36 03.12.2014
Je to škoda, mohli se na vrcholky dostat i obstatní spoluobčané a né jen horolezci. Může se postavit ferata třeba na Milence, zvýšilo bi to návštěvnost. Skály jsou přece pro všechny.
Ralfodpovědět 
 Re: Ferata14:14:58 03.12.2014
Mně nepřijde, že by bylo potřeba návštěvnost jakýmkoli způsobem navyšovat. A o feratě na milence radši no comment...
Ušákodpovědět 
 Re: Ferata14:16:08 03.12.2014
tak jestli lezou ferrraty i bi, návštěvnost by to určitě zvýšilo.
češtinářodpovědět 
 Re: Ferata07:27:37 04.12.2014
Ralf má pravdu,nevím z jakého důvodu by se nemohli na vršek podívat i ostatní lidi,na klasiku je tam snad lezení dost.Na druhou stranu,lze namítnout jedine opotřebování cesty,snad to projekt řešil(umělé stupy),pro češtináře-chybí mě háček nad e ve slově jedině,to aby měl o čem psat.Hore zdar.
Laďaodpovědět 
  Re: Ferata07:58:06 04.12.2014
a ještě ti chybí "n" ve slově "mě" ;-)
děkuji
češtinářodpovědět 
   Re: Ferata12:04:20 04.12.2014
Chlapec jedl hodně vtipné kaše.
Petrodpovědět 
   Re: Ferata14:30:10 04.12.2014
Věta začíná velkým písmenem.
češtinářodpovědět 
    Re: Ferata15:53:48 04.12.2014
Prosím Tě nezlob se ale Tvé názory nesouvisí s tématem. Standa
Standaodpovědět 

 Kde příště?00:03:34 04.12.2014
Lesy ČR už zase ostrouhaly. Kdepak to asi zkusej příště?
Jéňaodpovědět 
 Re: Kde příště?08:00:24 04.12.2014
Jéňa aby ses nedivil a aby za chvilku neostrouhali sami lezci.Zatím nejvíc železa do skal, natloukli, zabetonovali, popřípadě zase vytloukli,zase zabetonovali a pak zase natloukli lezci.
odpovědět 
  Re: Kde příště?10:27:51 04.12.2014
samozřejmě že natloukli sami lezci, ale stále se skála zdolává a nejezdí se po ní na drátech jako na lanovce. Jde čistě o morální hledisko. Je to podobné jako kdybys na tour de france jel na elektrokole. Teď vím že budeš argumentovat že lezení na skály nejsou žádný závod. Nejsou. Ve skalách je sranda a dobrodrůžo. A to se bere kde? Tam, kde můžeš zabloudit v masivu milenců, tam kde můžeš hodit pořádnou tlamu.. Na pískařině se mi strašně líbí věta: když na to nemáš, tak to nelez. A o tom to je. Dobývat ty věže, zlepšovat se postupně. A ne že - vyhákuju nějakou sportovní devítku a pak machruju u piva. Jsem z moravy a na písky jezdím párkrát do roka, a hodně cest sem zapytlil, na hodně cest se dívam od spodu a říkám : kura kde až ten kruh je. a vím že se tam dostanu až za hodně dlouho, ale o to víc se na to těším.. chce to trpělivost, a NEHOROLEZCI, ať si taky počkají, ať začnou trénovat, umělěk a zajištěných cest je spousta, a pak třeba ti ,,normální" lidi, nelezci, nebudou potřebovat kus drátu ve skále, k jejímu dobytí.
jodpovědět 
   Re: Kde příště?10:59:38 04.12.2014
Máš naprostou pravdu co píšeš.Ale já jsem napsal jaký jsou lezci i "prasata" jak po nich vypadají skály a jak to po nich vypadá okolo skal kde lezou.
odpovědět 
    Re: Kde příště?20:50:46 04.12.2014
Nezáviď a taky si něco natluč. Třeba to pak pochopíš a nebudeš si tady cucat z prstu ty kraviny. Něco se vošlape něco schnije pod mechem. Myslíš že když bude ferata, je to lepší ? Když vo tom tolik víš, tak sám lezeš nejspíš, tak co ti vlastně vadí. Vytáhni hlavu z řiti a nebu%d na všechno nasranej.
odpovědět 
     Re: Kde příště?09:59:29 05.12.2014
Ty uz si tu neco vyse psal jako Jirka z Hornaku, ze?
odpovědět 
   Re: Kde příště?17:40:23 04.12.2014
Spis jde hodne o subjektivni hledisko.. Prirovnani s Tour muze byt z urciteho uhlu mimo. Lide, kteri v podobnych mistech jako Tour podniknou brutalni bezecky zavod, jiste nebudou pohrdat cyklisty z Tour a stejne tak cyklisti z Tour nebudou pohrdat automobilovymi zavodniky, kteri by jeli zavod na tom samem miste..
Mnoho lidi, mnoho ruznych disciplin a oblasti zajmu.. To ze neco delam ja, urcite neznamena, ze to je to jedine spravne a tolerovatelne.
odpovědět 
  Re: Kde příště?11:20:30 04.12.2014
Snad dráteníci nečekají,že bude nečině koukat,jak zadrátují postupně další skalní objekty,jako v Jizerkách na Kočičích kamenech je jasný,že se ozve a budeme proti budování ferát na skalních objektech,kde se leze.Na druhou stranu,když bude feráta na vhodném místě jako například Děčíně nebo v Liberci aréně Hanibal na Bídě,tak z lezců nebude mít námitky.
Jeník Pletichaodpovědět 
   Re: Kde příště?09:19:48 05.12.2014
Jeník má recht, v DC je feráta na správným místě, končí u hospody. V Ádru ta hospoda nahoře chybí a proto je na místě nesprávným. Jinak se dycky ptám - komu tajovej počin přinesl profit. Lze pochybovat, že se to dělá jen pro ukojení adrenalinovejch tužeb otrávených ceprů.
dráteníkodpovědět 

 Fakta10:27:05 04.12.2014
Dají se někde dohledat relevantní fakta? V zápisech zastupitelstva obce Adršpach www.adrspach.cz nevidím ani souhlas ani nesouhlas, mezi lezci koluje elektronická verze projektu, který není nikde oficiálně zveřejněný. Pěkné ale málo.
zvědavecodpovědět 
 Re: Fakta12:03:16 04.12.2014
Z projektu FERRATA ADRŠPACH ze dne 31.10.2014 při nahlédnutí vylývá, že investorem jsou LČR, vlastník pozemku č. 616 v katastrálním území Dolní Adršpach, uvedené je pouze sídlo podle IČa, o objednávce projektové dokumentace ani slovo, pouze konzultace, na stránkách nic.
Předběžná informace od AOPK správy CHKO Broumovsko má mít č.j. 00582/BR/14 z 20.3.2014, Ing. Velehradský (pozemek se nachází ve III. zóně odstupňované ochrany CHKO Broumovsko) nezveřejněno, + v rámci zpracování studie projektu se zajišťují další stanoviska dotčených orgánů. CHKO Broumovsko na webu nic.
Elektornické vývěsní desky Lesů ČR, CHKO Broumovsko a Obce Adršpach nic, nepřehledné, prázné.
Příslušný stavební úřad pro tuto stavbu bude v Teplicích nad Metují. Vlastníci dotčených pozemků a staveb jsou Lesy ČR, Obec Adršpach a FIZZ, s.r.o.,
V projektu je použitý mapový podklad a vytyčení hranic pozemku geodeticou firmou z Trutnova ze října 2014 včetně čísla zakázky.
Pozemek se stavbou ferraty se na svém jižním okraji nachází částečně v ochranném pásmu dráhy (SŽDC).
Dále je nutné zadat (nebo bylo zadáno) a vypracovat projektovou dokumentaci pro stavební povolení a zapracovat závazná vyjádření příslušných orgánů statní správy a dotčených institucí a vlastníků pozemků. Zadat výběrové řízení na zhotovitele trasy. Pro stavbu je také nutné povolení k záboru veřejné plochy obce během stavebních prací. Po stavbě bude následovat slavnostní otevření, medializace a propagace, vypracování a tisk objednaných informačních letáků a brožur.
Zahájení realizace tříměsíční výstavby duben 2014 je blbost (překlep) a duben 2015 administrativně dost šibeniční termín.
zvědavecodpovědět 
  Re: Fakta13:30:46 04.12.2014
Jo, na netu nic, to už jsem taky zjistil. Ale mě spíš hlava nebere, proč potřebujou Lesy ČR investovat do ferát a nota bene do takový kvakařiny. Já kdybych chtěl někam vylézt po ferátě, tak zrovna na ty Milence. Nebo na Starostovou. Ale pantošit se někde v roští? No nic z mejch daní to neni. Ty jdou na děti z dětských domovů. Ale z vašich :-)
Jéňaodpovědět 

 Ferata14:14:03 04.12.2014
ŠKODA FERAT NENÍ NIKDY DOST.
Hastrošodpovědět 
 Re: Ferata12:05:23 05.12.2014
Dvě ferraty v Čechách jsou až moc.
El escalador hermosoodpovědět 
  Re: Ferata13:17:07 05.12.2014
Ferrat je až moc, brzy nebude místo kde by si mohl člověk zalézt.
Vojta odpovědět 
   Re: Ferata13:39:42 05.12.2014
přesně tak.
odpovědět 

 návrh14:28:11 08.12.2014
Myslím si, ze ferata je jen polovičaté řešeni. Diskriminuje totiž fyzicky méně zdatné jedince, neumožnuje bezbariérový přístup vozíčkářům atd. Bylo by lepší vybrat nějakou vyšší vež, Milence, Starostu atd. a postavit vedle lehkou ocelovou samonosnou šachtu s výtahem. Lávkou následně zpřístupnit ocelovou plošinu na vrcholku věže. Na zábradlí by se mohly například umístit dalekohledy atd.
L.odpovědět 
 Re: návrh16:26:50 09.12.2014
Dobrá provokace :-D jenom abysme se někdy v budoucnu takovýho zvěrstva nedožili...
Mešákodpovědět 

 Ferata14:22:15 10.12.2014
Hádáte se jak starý báby.
Karelodpovědět 
 Ferrata - aktualizace18:16:30 10.12.2014
Rozčilovat se je zbytečný, pač je rozhodnuto, že ne: http://www.lezeckarevue.cz/clanek.php?code=988
K.odpovědět 
  Re: Ferrata - aktualizace19:24:12 10.12.2014
Takže ta papírová petice co koluje je zbytečná?
honzaodpovědět 
   Re: Ferrata - aktualizace19:29:54 10.12.2014
Petice není zbytečná po zkušenostech z Jizerek na Kočičích kamenech,kde před lety Lesy ČR písemně oznámili,že ferátu nebudou stavět a uběhlo pár let a letos se feráta natáhl drát.Tak chceme peticí jasně dát najevo,že jsme a budeme proti ferátě.
Jeník Pletichaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.